Ik kreeg ook een sms'je. Zal wel een foutje zijn, want zo te zien is er geen nieuwe update...
Anoniem: 278345
Ik heb de .DEB gebruikt.. die werktny-hardcore schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:43:
[...]
ik heb geen idee, de wav stond in een topic op talk.maemo.org waar iemand om een vuvuzela app vroeg
heb je de app al geinstalled? ben benieuwd of deze nl. werkt bij iedereen
heb er voor eerst even PyQt4 geïnstalleerd .. weet niet of dit ook moest ... ben alles nog beetje uitzoeken
Python moest je hebben ..
Pygame gedownload van de site.. maar dit kreeg ik niet echt werkend ..
Dit is trouwens wel leuke site om keer door te lezen: http://www.themaemo.com/python-for-newbies/
Anoniem: 278345
Heb deze ook al paar keer gekregen .. ook toen waren er geen updates ..Xprezzi schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:16:
Ik kreeg ook een sms'je. Zal wel een foutje zijn, want zo te zien is er geen nieuwe update...
Is er trouwens al progje dat je als je iemand belt automatisch toetsenkrijg?
Het is namelijk zo lastig als ik nummer bel waar bij een keuze menu is .. en je moet een 1 intoetsen..
eerst TB te voorschijn tovern
Zou handig zijn als je iemand belt dat er automatisch op het scherm 1234567890 ed verschijnt
Als je aan het bellen bent en je haalt de telefoon van je oor, kan je ook kiezen voor het Touchscreen keyboard (een van de buttons die je te zien krijgt).Anoniem: 278345 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:15:
[...]
Heb deze ook al paar keer gekregen .. ook toen waren er geen updates ..
Is er trouwens al progje dat je als je iemand belt automatisch toetsenkrijg?
Het is namelijk zo lastig als ik nummer bel waar bij een keuze menu is .. en je moet een 1 intoetsen..
eerst TB te voorschijn tovernen dan pijltje met het gewenste nmr..
Zou handig zijn als je iemand belt dat er automatisch op het scherm 1234567890 ed verschijnt
Anoniem: 324030
De DEB. werkt wel meteen. Is wel lachen dat geluid. Bedanktny-hardcore schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:44:
Ik heb een maemo vuvuzela applicatie gemaakt mbhv pyGame.
Het is heel simpel allemaal hoor:
Je ziet een plaatje van een vuvuzela, en als je de N900 kantelt begint de herrie
(net doen alsof je de toeter aan je mond zet en omhoog kijkt)
.
Kantel je weer terug omlaag, dan stopt de herrie.
MohammadAG heeft er een deb. van gemaakt deze staat hier:
http://mohammadag.ucoz.com/maemo/maevuvu_0.1_all.deb
je moet wel python-pygame geinstalleerd hebben.
Ik vind het wel jammer dat ik die van jou niet werkend heb gekregen.
maakt niet uit. die .deb is precies hetzelfde alleen ingepakt voor makkelijk te installen.Anoniem: 324030 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:33:
[...]
De DEB. werkt wel meteen. Is wel lachen dat geluid. Bedankt![]()
Ik vind het wel jammer dat ik die van jou niet werkend heb gekregen.
ben er zelf nl. nog niet uit hoe dat precies moet
cd /pub && more beer
Hebben meer mensen problemen met de n900 icm telfort?
Sinds vandaag heb ik wel verbinding maar geen data. Wanneer ik de verbinding opnieuw opzet kan ik 1 pagina laten laden en dan kan ik weer geen data ontvangen. Met een kpn simkaart werkt het wel gewoon. Ook werkt het wel goed icm de n97 en n85.
Dit heb ik al gedaan: reflash n900, opnieuw de telfort instellingen geladen, me telfort simkaart uitgetest op een andere phone.
Wat kan het zijn ?
Sinds vandaag heb ik wel verbinding maar geen data. Wanneer ik de verbinding opnieuw opzet kan ik 1 pagina laten laden en dan kan ik weer geen data ontvangen. Met een kpn simkaart werkt het wel gewoon. Ook werkt het wel goed icm de n97 en n85.
Dit heb ik al gedaan: reflash n900, opnieuw de telfort instellingen geladen, me telfort simkaart uitgetest op een andere phone.
Wat kan het zijn ?
Ik had vanmiddag ook problemen met Telfort en data, maar nu werkt het prima.Dewaterweg schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:57:
Wat kan het zijn ?
Vaag! Nu werkt het weer naar behoren. Het is wel behoorlijk hinderlijk want dit heb ik vaker! Het lijkt ook alleen een probleem van de n900.
Ik heb mijn N900 te koop gezet, indien iemand hier interesse:
V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart
V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart
Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver
Storing bij Telfort ......Dewaterweg schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:57:
Wat kan het zijn ?
Dit probleem is al eerder voorgekomen (of nog steeds gaande, afhankelijk van hoe je het bekijkt) en was eerder al langsgekomen in dit topic. Op de Telfort storingspagina stond sinds 7 juni ook de melding dat er problemen zijn met mobiel internet. Het bericht is trouwens nu verdwenen van de Telfort storingspagina. Dus hopelijk is het opgelost. Ik heb er begin juni last van gehad en daarna ging het een tijdje goed, de afgelopen 2 a 3 dagen heb ik er ook last van gehad.
Dat was zijn vraag niet. Hij vroeg of het mogelijk was deze (zonder extra klik) direct een toetesenbord krijgt als hij gebeld wordt. Ik kan me voorstellen dat dat makkelijk is, omdat die eerste klik vrij gericht moet zijn.Wolf87 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:41:
[...]
Als je aan het bellen bent en je haalt de telefoon van je oor, kan je ook kiezen voor het Touchscreen keyboard (een van de buttons die je te zien krijgt).
Maar ik denk dat dat probleem zo zeldzaam is, dat daar geen oplossing voor is. Misschien kun je het als feature bij maemo neerleggen (een optie bij instellingen: "automatisch onscreen toetsenbord weergeven tijdens bellen/gebeld worden"). En dat onscreen toetsenbord kan makkelijk bovenop het "gezicht" van de beller, want die wil je dan toch niet zien.
vrede in rust
Heb je toevallig "autodisconnect" geinstalleerd staan ?Dewaterweg schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:49:
Vaag! Nu werkt het weer naar behoren. Het is wel behoorlijk hinderlijk want dit heb ik vaker! Het lijkt ook alleen een probleem van de n900.
Ik krijg bij gebruik van deze regelmatig geen verbinding met VF.
als ik dan de-installeer doet mijn mobiel netwerk het 'ineens' wel gewoon
lijkt me nl. wel héél toevallig dat het aan mijn netwerkverbinding ligt dan
Bij mij nog steeds niet. De titel is nu niet meer klikbaar. Ook niet als ik het script op de desktop gebruik.Anoniem: 324030 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:24:
[...]
NOS live stream werkt inderdaad weer. Fijn dat je het even gemeld hebt.
bij mij ook helaas nog niet... zelfde probleem..Sharkey1802 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:34:
[...]
Bij mij nog steeds niet. De titel is nu niet meer klikbaar. Ook niet als ik het script op de desktop gebruik.
iemand een oplossing?
Ik was er ook al achter dat ie niet meer optimaal werkt.Pusherman_ schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:51:
[...]
bij mij ook helaas nog niet... zelfde probleem..
iemand een oplossing?
Maar ik doe het volgende en dat werkt bij mij omdat ik het net nog getest heb:
Ga naar nos live stream en klik afspelen in de windows mediaplayer aan.
Wacht totdat je het venster in beeld krijgt waar normaal de stream wordt afgespeeld wat je soms een paar keer moet doen.
Klik in dat venster de grote pijl aan
Dan gaat ie naar je standaard mediaplayer die aangeeft: media-indeling niet ondersteund
Klik dat weg. Je komt dan in je media menu.
Klik in je menu het pijltje rechtsonder.
Je komt dan weer in je standaard mediaplayer.
Daar klik je linksonder op het +
Daar zie je dan webadres staan.
De link copy paste je naar je kmplayer.
Ik doe dit elke keer opnieuw als ik de stream wil bekijken.
Misschien weet iemand anders een minder omslachtige manier.
Zo werkt het bij mij ook inderdaad. Ik moet alleen heel snel op dat + klikken omdat mediaplayer anders omschakelt naar m'n mp3tjes.
Als ik nu kijk staat er dat er geen liveuitzending is nu.
Edit- http://www.eurovisionsports.tv/fifaworldcup/ werkt ook best goed. Mooi beeld en loopt best soepel. Veel tv kanalen van andere landen die wedstrijden uitzenden. Zit er altijd 1tje bij die het doet.
Edit- http://www.eurovisionsports.tv/fifaworldcup/ werkt ook best goed. Mooi beeld en loopt best soepel. Veel tv kanalen van andere landen die wedstrijden uitzenden. Zit er altijd 1tje bij die het doet.
[ Voor 35% gewijzigd door BMW_M3 op 18-06-2010 19:06 ]
Signature
Ik dacht dat hij bedoelde dat hij het fysieke toetsenbord tevoorschijn haalde...Nas T schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:19:
[...]
Dat was zijn vraag niet. Hij vroeg of het mogelijk was deze (zonder extra klik) direct een toetesenbord krijgt als hij gebeld wordt. Ik kan me voorstellen dat dat makkelijk is, omdat die eerste klik vrij gericht moet zijn.
Maar ik denk dat dat probleem zo zeldzaam is, dat daar geen oplossing voor is. Misschien kun je het als feature bij maemo neerleggen (een optie bij instellingen: "automatisch onscreen toetsenbord weergeven tijdens bellen/gebeld worden"). En dat onscreen toetsenbord kan makkelijk bovenop het "gezicht" van de beller, want die wil je dan toch niet zien.
Het is een omslachtige manier. Wanneer je de live stream afsluit moet je weer alle stappen overnieuw doen. Zal me benieuwen wanneer ze dit doorhebben en dat het zelfs op deze manier niet meer werkt.BMW_M3 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:56:
Zo werkt het bij mij ook inderdaad. Ik moet alleen heel snel op dat + klikken omdat mediaplayer anders omschakelt naar m'n mp3tjes.
Er zijn inderdaad verschillende andere sites (die ik ook gebruik) waar je live streams kan bekijken, maar ik vind nos live wel leuk om naar te kijken. Net nog een stukje van de training van het Nederlandse elftal gezien.
De NOS WK streams links blijven als het goed is in de KMplayer staan bij 'most recent' (maar veranderen denk ik wel per wedstrijd?). Een andere manier om aan de links te komen is om op het 'block' knopje te drukken rechtsboven bij het mediablok (je moet dus wel adblock hebben) en vanuit adblock de links te kopiëren naar de KMplayer. Als het mediablok niet komt, moet je even in buurt klikken, dan verschijnt ie wel.Anoniem: 324030 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:04:
[...]
Het is een omslachtige manier. Wanneer je de live stream afsluit moet je weer alle stappen overnieuw doen. Zal me benieuwen wanneer ze dit doorhebben en dat het zelfs op deze manier niet meer werkt.
Er zijn inderdaad verschillende andere sites (die ik ook gebruik) waar je live streams kan bekijken, maar ik vind nos live wel leuk om naar te kijken. Net nog een stukje van
de training van het Nederlandse elftal gezien.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Klopt, die links blijven in de kmplayer staan maar wanneer ik die bv. de volgende dag aanklik, werken ze niet meer. In het begin wel toen ik het scriptje van TempesT installeerde. Ik kon toen kmplayer afsluiten en daarna weer naar het voetbal kijken. Nu krijg ik dan een blauw venster met dat er geen verbinding gemaakt kan worden en het overnieuw te proberen. Ook zie ik het mapje met wk voetbal niet meer staan in mijn menu van de kmplayer en dan weet ik al dat het niet meer werkt.Gundogan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:18:
[...]
De NOS WK streams links blijven als het goed is in de KMplayer staan bij 'most recent' (maar veranderen denk ik wel per wedstrijd?). Een andere manier om aan de links te komen is om op het 'block' knopje te drukken rechtsboven bij het mediablok (je moet dus wel adblock hebben) en vanuit adblock de links te kopiëren naar de KMplayer. Als het mediablok niet komt, moet je even in buurt klikken, dan verschijnt ie wel.
Bij toeval ontdekte ik dat ik het steeds opnieuw moet doen wanneer ik de live stream af heb gesloten.
Effe uitzoeken hoe je tip met adblock werkt. Heb ik volgens mij geïnstalleerd.
Datzelfde kreeg ik ook met een link van een paar dagen geleden die toen wel werkte. Daarnet nog even geprobeerd tijdens ENG - ALG en toen werkte de link van die wedstrijd wel na afsluiten en weer openen van de kmplayer (die trouwens anders was dan de link die niet meer werkte). De link is na de wedstrijd weer veranderd, maar kan ik met die nieuwe link wederom wel de kmplayer afsluiten en bij opstarten dezelfde link weer openen vanuit most recent, dus ik vermoed dat ze per programma de link veranderen en de oude op non-actief zetten.Anoniem: 324030 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:18:
[...]
Klopt, die links blijven in de kmplayer staan maar wanneer ik die bv. de volgende dag aanklik, werken ze niet meer. In het begin wel toen ik het scriptje van tempesT installeerde. Ik kon toen kmplayer afsluiten en daarna weer naar het voetbal kijken. Nu krijg ik dan een blauw venster met dat er geen verbinding gemaakt kan worden en het overnieuw te proberen.
@Gundogan
Zonet ook weer uitgeprobeerd. En ik moet het toch steeds opnieuw doen wanneer ik kmplayer afsluit. De meest recente link werkt niet meer bij mij.
De tip met adblock werkt bij mij niet. Wanneer ik rechtsboven in het mediablokje blokkeer indruk en het venster zich van adblock opent, kopieer ik de link van de stream naar kmplayer. Ik klik die link aan. Ik krijg dan no valid session in de kmplayer. Kan zijn dat ik iets fout doe. Ik heb geen idee. Maar het lijkt er wel op dat het net iets anders kan werken, maar dat maakt voor mij de n900 o.a. zo interessant.
In ieder geval kunnen we nog steeds naar nos live stream kijken.
Zonet ook weer uitgeprobeerd. En ik moet het toch steeds opnieuw doen wanneer ik kmplayer afsluit. De meest recente link werkt niet meer bij mij.
De tip met adblock werkt bij mij niet. Wanneer ik rechtsboven in het mediablokje blokkeer indruk en het venster zich van adblock opent, kopieer ik de link van de stream naar kmplayer. Ik klik die link aan. Ik krijg dan no valid session in de kmplayer. Kan zijn dat ik iets fout doe. Ik heb geen idee. Maar het lijkt er wel op dat het net iets anders kan werken, maar dat maakt voor mij de n900 o.a. zo interessant.
In ieder geval kunnen we nog steeds naar nos live stream kijken.
Anoniem: 360855
zo weer even een update
heb de n900 nu een paar dagen in bezit, wat een verandering tov de tytn2.
Nog niet tegen grote nadelen aangelopen, alleen maar voordelen
Was natuurlijk wel even wennen aan het nieuwe os, maar begin me er steeds meer in thuis te voelen.
Groot voordeel is het wlan ontvangst van dit toestel. Waar ik op bepaalde plekken met mazzel een verbinding had met de tytn2 is het met de n900 40% op de zelfde plek
Batterij gaat een dag mee, wanneer ik heel rustig doe wel 2.
Het enige nadeel op dit moment is t-mobile. Die kan het echt niet aan. Wel smsjes gekregen dat de problemen opgelost zijn, maar in werkelijkheid is het echt nog ruk.
heb de n900 nu een paar dagen in bezit, wat een verandering tov de tytn2.
Nog niet tegen grote nadelen aangelopen, alleen maar voordelen
Was natuurlijk wel even wennen aan het nieuwe os, maar begin me er steeds meer in thuis te voelen.
Groot voordeel is het wlan ontvangst van dit toestel. Waar ik op bepaalde plekken met mazzel een verbinding had met de tytn2 is het met de n900 40% op de zelfde plek
Batterij gaat een dag mee, wanneer ik heel rustig doe wel 2.
Het enige nadeel op dit moment is t-mobile. Die kan het echt niet aan. Wel smsjes gekregen dat de problemen opgelost zijn, maar in werkelijkheid is het echt nog ruk.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 360855 op 19-06-2010 11:04 . Reden: typo ]
Notification light!
Op internet vind ik het volgende:
Wat ik wil weten, kan ik het lampje uitzetten voor:
- het standbye staan (wit)
- laden (oranje)
- vol (groen)
Als ik deze zou aanschaffen hoef ik niet steeds zo'n wit glimpje te hebben en 's nachts wil ik al helemaal geen lampje dat aan\uit gaat!
Dus mijn vraag, kan ik al deze notificaties uitzetten? Die blauwe lijkt mij de enige nuttige.
Op internet vind ik het volgende:
Ik vind echter ook aanwijzingen dat het 'off' zetten alleen maar voor applicatie notificaties geldt. Kan geen eenduidige informatie vinden.Notification light colors
The notification light found on the front of the N900 (upper left corner) changes colors to indicate different states. As stated in the User Guide:
* Blue is for application triggered notifications (received text, IM, or email)
* Orange is for battery charging
* Green is for battery full
You can also go into Settings>Notification light to select when to use the notification light. Turning it off should save you some battery life too.
Wat ik wil weten, kan ik het lampje uitzetten voor:
- het standbye staan (wit)
- laden (oranje)
- vol (groen)
Als ik deze zou aanschaffen hoef ik niet steeds zo'n wit glimpje te hebben en 's nachts wil ik al helemaal geen lampje dat aan\uit gaat!
Dus mijn vraag, kan ik al deze notificaties uitzetten? Die blauwe lijkt mij de enige nuttige.
HJHiaatje
Ja, je kan de "LED Pattern Editor" installeren. Daarmee kan je alles helemaal naar eigen zin aanpassen
Led Pattern Editor
Ok, dus als ik het grafiekje op 0 zet, of de waarde op 0 zet, dan is het lampje uit. Het zit in de extra repository en is dus voldoende getest voor mij. Helemaal top
Ok, dus als ik het grafiekje op 0 zet, of de waarde op 0 zet, dan is het lampje uit. Het zit in de extra repository en is dus voldoende getest voor mij. Helemaal top
HJHiaatje
Vandaag dus maar gekocht, mede door de goede antwoorden alhier. Gelijk wil ik er natuurlijk accessoires bijkopen. DC-11 en een screenprotector, maar helaas de DC-11 is uitverkocht
Zou dat komen door het succes van de smartphones
Zou dat komen door het succes van de smartphones
[ Voor 8% gewijzigd door HJHiaatje op 19-06-2010 18:18 ]
HJHiaatje
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die de N900 als eReader gebruiken...
Ikzelf gebruik de N900 het meeste voor:
- email / internet / forums
- internet radio (Radio 1, want ik woon in Engeland)
- muziek / luisterboeken
- foto's maken (als ik mijn camera niet bij me heb)
- navigeren
- spelletjes (mah jong/sudoku/freecell/vier-op-een-rij (leuk met de kinderen)
Oh ja, ik bel en sms er soms ook wel eens mee...
Ikzelf gebruik de N900 het meeste voor:
- email / internet / forums
- internet radio (Radio 1, want ik woon in Engeland)
- muziek / luisterboeken
- foto's maken (als ik mijn camera niet bij me heb)
- navigeren
- spelletjes (mah jong/sudoku/freecell/vier-op-een-rij (leuk met de kinderen)
Oh ja, ik bel en sms er soms ook wel eens mee...
Ha mannen en vrouwen van Tweakers,
Ik gebruikte tot voor kort met groot plezier Pixelpipe om mijn foto's direct op Hyves te zetten. Een tijdje geleden zag ik ineens m'n foto's niet langer op m'n profiel verschijnen, en wat blijkt - Pixelpipe ondersteunt Hyves niet meer! Ik heb geen idee waarom niet maar zit nu dus wel weer met een klungelig probleem.
Heeft er iemand een vervangende client of idee om snel foto's op Hyves te plaatsen?
Ik gebruikte tot voor kort met groot plezier Pixelpipe om mijn foto's direct op Hyves te zetten. Een tijdje geleden zag ik ineens m'n foto's niet langer op m'n profiel verschijnen, en wat blijkt - Pixelpipe ondersteunt Hyves niet meer! Ik heb geen idee waarom niet maar zit nu dus wel weer met een klungelig probleem.
Heeft er iemand een vervangende client of idee om snel foto's op Hyves te plaatsen?
Ik gebruik gewoon de mail-mogelijkheid van hyves.. komen ze ook vrij makkelijk erop.MaxDark schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:17:
Ha mannen en vrouwen van Tweakers,
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Hier had ik ook problemen mee, totdat ik in auto-disconnect de optie "Auto-switch 2G / 3G - Dual"op het tabllad "General" op disabled zette... Misschien kan jij dit ook eens proberen, en laten weten of dit helpt?FreshMaker schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:08:
[...]
Heb je toevallig "autodisconnect" geinstalleerd staan ?
Ik krijg bij gebruik van deze regelmatig geen verbinding met VF.
als ik dan de-installeer doet mijn mobiel netwerk het 'ineens' wel gewoon
lijkt me nl. wel héél toevallig dat het aan mijn netwerkverbinding ligt dan
ik heb een probleempje.
volgens mij is mijn micro usb aansluiting stuk. ik moet als ik er een kabel in stop de kabel met redelijk wat kracht richting de achterkant van het toestel drukken om connectie te krijgen.
weet iemand of dit onder garantie valt?
en wat ik dan mee zou moeten nemen om in aanmerking te komen voor deze garatie?
zo niet wat het zou kosten om het te laten maken?
volgens mij is mijn micro usb aansluiting stuk. ik moet als ik er een kabel in stop de kabel met redelijk wat kracht richting de achterkant van het toestel drukken om connectie te krijgen.
332377
Daarmee kan je het aanpassen naar eigen zin inderdaad, maar in jouw geval wanneer je het gewoon helemaal wil uitzetten is het misschien sneller om in het instellingen menu alle meldingssignalen uit te zetten ;-).HJHiaatje schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:38:
Led Pattern Editor
Nou wat ik je aanraad is even direct een back-up te maken mocht de usb-aansluiting los te komen zitten en je geen verbinding met usb meer kunt maken (en opladen). Natuurlijk zou je wel evt met bluetooth een back-up kunnen maken. Handig om te weten is dat de back-up applicatie van het toestel ook contacten en smsberichten naast de geinstalleerde applicaties terugzet (en deze ook weer in 1x voor je installeert)! De back-up van pc-suite kon ik niet terugzetten omdat de software de telefoon niet meer herkent, schijnen meer personen te hebben maar nog niet echt een oplossing. Dus handig om even rekening mee te houden.leon12345 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:41:
ik heb een probleempje.
Wat betreft de garantie van het toestel; ik heb pas geleden ook een usb-connector gehad die helemaal uit het toestel lag. Langsgebracht bij een NSP en daar deden ze niet moeilijk over de reparatie (waarschijnlijk mede omdat het een bekend probleem is). Wel ben je je telefoon een kleine twee weken kwijt. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuw toestel gekregen, maar dit zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik een toestel had uit de 1e batch waar er volgens Nokia relatief veel problemen mee zouden zijn.
Ik had hetzelfde probleem, ik heb de telefoon teruggebracht en uiteindelijk (kleine twee weken later) een nieuwe gekregen onder de garantie. Ik had een backup op een micro SD kaartje gezet en op mijn nieuwe telefoon terug gezet, leek daarna net alsof ik mijn oude telefoon in mijn hand hadleon12345 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:41:
ik heb een probleempje.
Gisteren keek ik weer eens even in de Ovi Store en tot mijn verbazing zag ik zowaar weer eens wat nieuws: Zen Bound. Had hier al eens een filmpje van gezien en het zag er wel leuk uit, dus heb hem maar gekocht. Redelijk duur spelletje (€ 4,50) maar best uitgebreid en daarnaast is het een van de weinige kwalitatief mooie spelletjes op de N900, dus heb het maar gekocht
Iemand die het progje DBus Switchboard heeft geïnstalleerd of wil installeren? Zou graag willen weten wat er dan bij jou staat in de regel achter 'Handlers - MediaPlayer'. Ben ermee aan het prutsen geweest en heb de originele instelling niet meer...
volgens mij zijn ze de ovi store aan het vernieuwen...ik keek net en kreeg de melding dat ze aan het updaten zijn...
You’re a nut! you’re crazy in the coconut!
Anoniem: 363749
Kan Iemand mij helpen??
Me N900 laad niet meer op.. Als ik hem aan me computer hang trilt ie even doet ie net of ie wil opstarten en valt weer uit..
Heb hem een nacht aan het stroominfuus gehangen zonder succes..
Ik heb hem gekocht op St Maarten dus geen europese gerantie..
iemand ideeen???
Alvast bedankt,
Me N900 laad niet meer op.. Als ik hem aan me computer hang trilt ie even doet ie net of ie wil opstarten en valt weer uit..
iemand ideeen???
Alvast bedankt,
Er gewoon mee naar een nsp lopen misshcien heb je geluk. Als dat niet werkt wordt het denk ik of zelf schroeven of laten maken.Anoniem: 363749 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:19:
Kan Iemand mij helpen??
iemand ideeen???
Alvast bedankt,
Probeer trouwens de micro usb plug er wat schuinachtig in te steken bij mij werkt het opladen ook niet altijd even vlekkeloos en als ik hem er dan schuin inplug laad hij wel op.
Heb je toevallig ergens een andere batterij van het zelfde type liggen? ( van een 5800 bijv. ) doe die er eens in. kijk of het dan werkt of laad je batterij die je nu hebt eens een kwartiertje op in een andere telefoon. dit soort dingen heeft mijn n900 in het begin ook gedaan ging plotseling ook weer wegAnoniem: 363749 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:19:
Kan Iemand mij helpen??
iemand ideeen???
Alvast bedankt,
Ik heb "Charging LED Clock" geinstalleerd, maar ik snap er de ballen van..
Programma laat het LED lampje op zo'n manier knipperen dat je de tijd kunt zien (als hij in de oplader hangt). Alleen ik snap de knipperingen niet, kan ook nergens een beschrijving vinden.
Programma laat het LED lampje op zo'n manier knipperen dat je de tijd kunt zien (als hij in de oplader hangt). Alleen ik snap de knipperingen niet, kan ook nergens een beschrijving vinden.
ff copy en paste:Gamepie56 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:20:
Ik heb "Charging LED Clock" geinstalleerd, maar ik snap er de ballen van..
Blinks are ordered and have different lengths to indicate every digit in 24-hours clock. First blinks are the longest (one, two or no blink) and give the first digit of hour, middle length blinks indicate second digit of hour. After short pause there are more middle length blinks indicating 10 minutes periods after given hour and short blinks indicating additional 5 minutes. For example 21:35 (and all the time untill 21:39) it will be: 2 long blinks (first digit of 21), 1 medium (second digit of 21), pause, 3 medium (for 30 minutes), 1 short (for additional 5 minutes).
weet iemand of je ook kan pingen? is daar een app voor toevallig? dat pingen wat de blackberry's doen. niet het ip-adres dus
Ik dacht dat blackberry pings over het cell netwerk gingen, en niet over wifi. Dus als het mogelijk is gaat het je waarschijnlijk erg veel geld kosten zonder blackberry abonnement.
Samsungs doen het ook en die hebben g1 BB abbo.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Gewoon vanalles proberen. Andere lader, via usb, via autolader, andere usb-bron.Anoniem: 363749 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:19:
Kan Iemand mij helpen??
iemand ideeen???
Alvast bedankt,
En zoals al eerder gezegd: De accu in een andere telefoon opladen.
Ik heb ook al een paar keer gezeik met opladen gehad. Vreselijk irritant, maar het valt vaak wel op te lossen.
vrede in rust
dit boeit me ook nog steeds als telefoon, maar ik vrees dat ik geen 20% uit het toestel kan halen aangezien ik nix kan van programmeertaal enzo
Anoniem: 282840
Ben ook iemand die niks van programmeren weet en er zijn er genoeg meer hier, maar kan je zeggen genieten van toestel is het zeker. En je leert van zelf bijKenny1001 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:04:
dit boeit me ook nog steeds als telefoon, maar ik vrees dat ik geen 20% uit het toestel kan halen aangezien ik nix kan van programmeertaal enzo
Volgens mij kan je wel meer dan 20% uit je toestel halen. Al doende leer je en is het maar de vraag wat jezelf er allemaal mee wilt doen. Inderdaad is het ook een toestel voor ontwikkelaars. Die halen er zoveel meer uit maar dat kunnen wij dan eventueel uittesten en gebruiken.Kenny1001 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:04:
Ik vind die van de Matrix wel gaafAnoniem: 308528 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:25:
App live wallpaper is wel leuk.
Je moet er niet uithalen wat er in zit, je moet er uit halen wat je wil en van te voren kijken of dat met dit toestel kan.Kenny1001 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:04:
Geen enkele telefoon kan aan mijn eisenpakket voldoen, maar als je maar de juiste prioriteiten op een rijtje zet dan kom ik mijn geval toch hier op uit.
Ik wou een goede agenda, omdat mijn telefoon ook mijn palm moet vervangen. Dit reduceerde het voor mij tot de Blackberry of deze.
Ik wou flash, opdat ik mij vroeger teveel heb geërgerd aan gebrek aan flash, bijvoorbeeld bij vroeger gebruik van bepaalde Linux distributies.
Na wat gespeeld te hebben met wat telefoontjes bleek een touchscreen toch ook handig en het gebrek aan een touchscreen en flash bij de Blackberry reduceerde de keus tot de N900.
Andere factoren had ik in meer of mindere mate ook op andere smartphones al dan niet kunnen krijgen. Wel heb ik van te voren geconformeerd dat de telefoon niet hinderlijk is in mijn broekzak.
[ Voor 8% gewijzigd door HJHiaatje op 21-06-2010 22:40 . Reden: blackberry\touchscreen toegevoegd. ]
HJHiaatje
Voor degene voor wie POP3 mail nog niet helemaal wilt lukken met Modest (de email app van de N900): http://talk.maemo.org/showthread.php?t=56634
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien ie het bij mij zonder de fixes al prima doet.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien ie het bij mij zonder de fixes al prima doet.
Anoniem: 282840
Ben nu dikke maand een blijebezitter van de N900
Maar een paar dingen krijg ik nog niet voor mekaar of heb ik nog niets op gevonden
- Mail voor exhange met gmail (Iemand werkende tutorial?)
- Contacten van af hyves in laden (zoals dat ook met facebook kan)
- Een plugin zodat foto's gelijk naar hyves geupload kunnen worden
- Goede synchronisatie met linux
- Een remote Transmission programma (zoals die er ook is voor uTorrent)
Veder ben ik een hele blije eigenaar
Gebruik me telefoon voornamelijk voor het volgende:
- Bellen 1500 minuten + per maand
- Smsen 1000 smsjes + per maand
- Mail lezen
- Gmail talk
- Twitteren
- Tweakers en andere nieuws site's lezen
- Ns schedule app (heel handig voor als je veel met trein reist)
- Muziek luisteren
Jammer dat ik me telefoon regelmatig op 2g moet zetten vanwege brakke netwerk t-mobile maar dat zij zo
Al met al een geweldige telefoon.
Maar een paar dingen krijg ik nog niet voor mekaar of heb ik nog niets op gevonden
- Mail voor exhange met gmail (Iemand werkende tutorial?)
- Contacten van af hyves in laden (zoals dat ook met facebook kan)
- Een plugin zodat foto's gelijk naar hyves geupload kunnen worden
- Goede synchronisatie met linux
- Een remote Transmission programma (zoals die er ook is voor uTorrent)
Veder ben ik een hele blije eigenaar
Gebruik me telefoon voornamelijk voor het volgende:
- Bellen 1500 minuten + per maand
- Smsen 1000 smsjes + per maand
- Mail lezen
- Gmail talk
- Twitteren
- Tweakers en andere nieuws site's lezen
- Ns schedule app (heel handig voor als je veel met trein reist)
- Muziek luisteren
Jammer dat ik me telefoon regelmatig op 2g moet zetten vanwege brakke netwerk t-mobile maar dat zij zo
Al met al een geweldige telefoon.
Ben weer met een scriptje aan het stoeien, ik wil de N900 laten trillen als de andere persoon die ik bel oppakt (call answered) en als de verbinding verbroken wordt (end call).
Dit had ik op android ook en was fijn in de auto, dan weet je dat iemand oppakt, en dat er opgelegd is enzo.
Nu heb ik alleen het probleem dat het lijkt alsof de 'vibrator' uitgeschakelt wordt als de phone active is.
als ik de dbus signalen stuur als ik niet bel, dan werkt het allemaal, maar als de call start, gaat de vibrator niet aan.
Ik heb deze al dan eerst weer genenabled zoals in de api ergens stond, maar het werkt dan nog niet.
De telefoon trilt wel als de call verbroken wordt, dus dat werkt iig wel al
dit heb ik al:
Dit had ik op android ook en was fijn in de auto, dan weet je dat iemand oppakt, en dat er opgelegd is enzo.
Nu heb ik alleen het probleem dat het lijkt alsof de 'vibrator' uitgeschakelt wordt als de phone active is.
als ik de dbus signalen stuur als ik niet bel, dan werkt het allemaal, maar als de call start, gaat de vibrator niet aan.
Ik heb deze al dan eerst weer genenabled zoals in de api ergens stond, maar het werkt dan nog niet.
De telefoon trilt wel als de call verbroken wordt, dus dat werkt iig wel al
dit heb ik al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| import gobject, dbus, os from dbus.mainloop.glib import DBusGMainLoop def handle_call(message, actor, memberids): print 'Turning on vibrator' os.system('dbus-send --print-reply --system --dest=com.nokia.mce /com/nokia/mce/request com.nokia.mce.request.req_vibrator_enable') print 'Sending pattern' os.system('dbus-send --print-reply --system --dest=com.nokia.mce /com/nokia/mce/request com.nokia.mce.request.req_vibrator_pattern_activate string:"PatternTouchscreen"') print 'Pattern send' DBusGMainLoop(set_as_default=True) bus = dbus.SystemBus() bus.add_signal_receiver(handle_call, signal_name='AudioConnect') gobject.MainLoop().run() |
cd /pub && more beer
Ik heb m gisteren ook gekocht. Erg mooi spel. Al is het niet erg gevarieerd. Wel jammer dat je het volume niet kan aanpassen. Het is of kneiterhard (onafhankelijk van volume instelling N900) of uit. Het zou fijner zijn geweest als het volume aangepast werd aan de instellingen van de N900.HwKok schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:45:
Gisteren keek ik weer eens even in de Ovi Store en tot mijn verbazing zag ik zowaar weer eens wat nieuws: Zen Bound. Had hier al eens een filmpje van gezien en het zag er wel leuk uit, dus heb hem maar gekocht. Redelijk duur spelletje (€ 4,50) maar best uitgebreid en daarnaast is het een van de weinige kwalitatief mooie spelletjes op de N900, dus heb het maar gekocht
[ Voor 0% gewijzigd door Sharkey1802 op 22-06-2010 15:48 . Reden: typo ]
Weet je wat ik vervelend vind.. Als ik m'n accu verwissel, gebeurd het af en toe dat hij m'n tijd en datum is vergeten, dat ik dat opnieuw moet instellen... Dan is de accu er misschien 5 seconde uit geweest..
Anoniem: 139446
Voor de mensen die ontevreden zijn over het onstabiele appwatch en het trage toepassingsbeheer; appdownloader is een combinatie van de 2 en werkt perfect. Vele male snller dan toepassingsbeheer (al wordt dat natuurlijk wel nog opgestart om het programma daadwerkelijk te installeren) en inclusief uitgebreide beschrijvingen, screenshots, most downlaoded lijst en user comments
Verder nog een erg mooie app, Mypaint. Een heel uitgebreid teken programma welke layers en drukgevoeligheid heeft, en daar zijn mooie dingen mee te maken
Verder nog een erg mooie app, Mypaint. Een heel uitgebreid teken programma welke layers en drukgevoeligheid heeft, en daar zijn mooie dingen mee te maken
Vandaag een Brando Ultraclear screenprotector erop gezet, maar deze is wel erg zichtbaar.
Deze screenprotectors bevallen bij mijn Palmpje toch een stuk meer.
HJHiaatje
Werkt weer perfect dankzij deze "patch", thanks!Gundogan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:16:
Voor degene voor wie POP3 mail nog niet helemaal wilt lukken met Modest (de email app van de N900): http://talk.maemo.org/showthread.php?t=56634
Volume regeling in Zen Bound werkt hier anders gewoon prima met de knopjes aan de bovenkant/zijkant van het toestel (naast NOKIA logo)...Sharkey1802 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:36:
[...]
Ik heb m gisteren ook gekocht. Erg mooi spel. Al is het niet erg gevarieerd. Wel jammer dat je het volume niet kan aanpassen. Het is of kneiterhard (onafhankelijk van volume instelling N900) of uit. Het zou fijner zijn geweest als het volume aangepast werd aan de instellingen van de N900.
Leaping Lab Rats!
Vandaag is er een hele vreemde storing in het scherm van m'n N900 opgetreden. In landschapmode lopen er links - 1 cm breed- allerlei dunne strpen (1 pixel breed) van boven naar beneden. Alle kleuren van de regenboog.
Op ca 2 cm van boven loopt er schuin een streep naar beneden. Onder deze streep hebben de strepen eem andere kleur. Zo te zien de complementaire kleur. De strepen veranderen van kleur als ik erop druk.
Aan het scherm is niks te zien (geen scheuren). Ik gebruik een screenprotector. Hij kwam uit mijn broekzak toen ik het constateerde.
Aan en uit zetten helpt niet.
Iemaand een idee?
Op ca 2 cm van boven loopt er schuin een streep naar beneden. Onder deze streep hebben de strepen eem andere kleur. Zo te zien de complementaire kleur. De strepen veranderen van kleur als ik erop druk.
Aan het scherm is niks te zien (geen scheuren). Ik gebruik een screenprotector. Hij kwam uit mijn broekzak toen ik het constateerde.
Iemaand een idee?
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Anoniem: 111759
je hebt toch wel het goeie gedeelte er op geplakt: protector bestaat uit 3 gedeelten! Bij ons op kantoor is niemand die klachten heeft, je ziet de protector totaal niet (bij 10 toestellen)HJHiaatje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:24:
Vandaag een Brando Ultraclear screenprotector erop gezet, maar deze is wel erg zichtbaar.Deze screenprotectors bevallen bij mijn Palmpje toch een stuk meer.
N900 uit, accu eruit, minuut wachten, accu erin, aanzetten. Evt nog een schone image installeren. Werkt dat niet, dan vrees ik toch dat het de hardware is (maar naar aanleiding van je commentaar ben ik daar vrij zeker van).KC27 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:21:
Vandaag is er een hele vreemde storing in het scherm van m'n N900 opgetreden. In landschapmode lopen er links - 1 cm breed- allerlei dunne strpen (1 pixel breed) van boven naar beneden. Alle kleuren van de regenboog.
Iemaand een idee?
Dus dat wordt een retourtje reparatie als je garantie hebt.
vrede in rust
Anoniem: 83172
Ik heb ditzelfde probleem en nog geen oplossing gevonden. In deze thread is nog eens uitgelegd hoe de instellingen zouden moeten zijn, maar helaas zonder resultaat. Ik heb PAP geactiveerd. Het gaat om het netwerk van Windesheim. Wie heeft daar z'n N900 al werkend?Hilco schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:11:
Een vraagje over connectie maken met Wifi
Betreft Eduroam [...] als ik die selecteer staat er dat ik een wep key moet invullen. Doe ik niet zoeken naar netwerken kan ik wel alles instellen. Maar als ik alles voltooid heb, en een connectie probeer te maken dan vraagt die weer om een wep key. Iemand enig idee? Ik draai op pr1.2
Ik heb gisteren een "replacement" battery van Japod (omgerekend 7,20 euro: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32398 ) en een losse baterij oplader (omgerekend 2.64 euro: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34910) bij dealextream besteld, hopen dat t wat is
Je kan het beter cancelen, daar kennen ze geen kema keur enzo. Hou daar rekening meeronaldhofstee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:14:
Ik heb gisteren een "replacement" battery van Japod (omgerekend 7,20 euro: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32398 ) en een losse baterij oplader (omgerekend 2.64 euro: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34910) bij dealextream besteld, hopen dat t wat is
En zo'n keuring is niet voor niks.
[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 23-06-2010 17:17 ]
Heeft iemand al ergens een cradle ofzo voor op het bureau gezien. Dat je je n900 mooi op het bureau kan zetten en tegelijk opladen.
Ik heb 'm nu steeds op dat uitklapbare ding staan op het bureau. Maar een mooie houder zou zeker beter zijn.
Ik heb 'm nu steeds op dat uitklapbare ding staan op het bureau. Maar een mooie houder zou zeker beter zijn.
Signature
ach het is maar een paar euro, ik zie wel of het een beetje werktMarkoAlmelo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:17:
[...]
Je kan het beter cancelen, daar kennen ze geen kema keur enzo. Hou daar rekening mee
En zo'n keuring is niet voor niks.

Bij mijn weten wel! Je ziet hem echter goed zitten. Niet op een storende wijzen en het touchscreen werkt prima, maar zichtbaar is hij wel.Anoniem: 111759 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:44:
[...]
je hebt toch wel het goeie gedeelte er op geplakt: protector bestaat uit 3 gedeelten! Bij ons op kantoor is niemand die klachten heeft, je ziet de protector totaal niet (bij 10 toestellen)
HJHiaatje
Had er eerder ooit 1 gezien en onthouden dat deze was gemaakt met een laser en van hout was. Er is er dus 1, als ik de links volg zie ik echter niet echt een plek waar deze te kopen.BMW_M3 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:
Heeft iemand al ergens een cradle ofzo voor op het bureau gezien. Dat je je n900 mooi op het bureau kan zetten en tegelijk opladen.
(hoewel ik er zelf nog niet echt 1 behoef)
http://mynokiablog.com/2010/02/07/custom-laser-cut-acrylic-and-wooden-stands-for-the-nokia-n900/
In deze link staat een emailadres voor bestellen:
http://www.nokian900.tv/n900-gets-a-laser-cut-stand/
[ Voor 9% gewijzigd door HJHiaatje op 23-06-2010 19:07 ]
HJHiaatje
Diezelfde gok heb ik op Ebay genomen.. 2 accu's en een opladert voor 10 of 15 euro ofzo..ronaldhofstee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:38:
[...]
ach het is maar een paar euro, ik zie wel of het een beetje werkt
Oplader werkt prima, die is wel handig zelfs. Accu zijn duidelijk naamaak, gaan minder lang mee.
Ik kan er gewoon prima mee leven, want de originele accu is vaak begin van de avond op bij mij, en dan doe ik er zo'n "neppe" in. En die houdt het prima de hele avond vol
Zo'n neppe is vaak rond 3 uur 's middags al leeg als ik die vanaf 's ochtends gebruik. Maar voor dat geld hoor je mij echt niet klagen.
Haha, heb precies dezelfde bestelling gedaan! Maar daarvoor ook een solar charger in huis gehaald, die weer op deze lader aan te sluiten is. Zo kan ik op vakantie twee accu's tegelijk volladen, zonder mijn telefoon in de zon te hoeven leggen. Top!ronaldhofstee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:14:
hmm, dat regelmatig accu verwisselen zou ik zelf liever niet doen. Het klepje is niet echt ge-designed voor regelmatig uithalen van de accu mijn inziens.
Ik ga voor de DC-11, alhoewel ik nu net lees dat daar geen oplaadkabeltje bij zit. Je dient de lader van je Nokia te gebruiken, maar dan wel 2mm lader, dus niet de lader de lader van de N900
Gaat dus weer extra geld kosten
En blijkbaar zijn de laders bij de PDAshop nog steeds uitverkocht, dus maar even uitzien naar een andere winkel......
Ik ga voor de DC-11, alhoewel ik nu net lees dat daar geen oplaadkabeltje bij zit. Je dient de lader van je Nokia te gebruiken, maar dan wel 2mm lader, dus niet de lader de lader van de N900
Gaat dus weer extra geld kosten
En blijkbaar zijn de laders bij de PDAshop nog steeds uitverkocht, dus maar even uitzien naar een andere winkel......
HJHiaatje
Als de Japod batterij heel erg tegenvalt koop ik gewoon een orginele bij DX, kost ook maar 13.72 euro(http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32444), en als je de reviews leest zie je dat t ook nog eens een echte is
Anoniem: 111759
als de middelste laag er opzit moet het niet zichtbaar zijnHJHiaatje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:57:
[...]
Bij mijn weten wel! Je ziet hem echter goed zitten. Niet op een storende wijzen en het touchscreen werkt prima, maar zichtbaar is hij wel.
Mijn scherm fluctueert nogal in helderheid. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik heb het scherm in stand 3 van helderheid staan en het het met en zonder energiebespaarmodus.
Ik heb het scherm in stand 3 van helderheid staan en het het met en zonder energiebespaarmodus.
HJHiaatje
Omdat je omgevingslicht nogal varieert, of dat de lichtsensor niet goed werkt, de software niet goed werkt of de hardware niet goed werkt. Ik zou in die volgorde proberen te testen:HJHiaatje schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:37:
Mijn scherm fluctueert nogal in helderheid. Iemand enig idee hoe dit komt?
Is dit fenomeen ook zichtbaar in een donkere ruimte?
Wordt de lichtsensor niet geblokkeerd, is hij vies of misschien beschadigd? Zet je telefoon uit/aan, installeer desnoods een schone firmware.
Als dat het niet is, zoek een een NSP (Nokia Service Point) op en laat hun naar je toestel kijken.
vrede in rust
Er is een nieuwe versie van de OVI-suite downloadbaar (2.2). Deze ondersteund eindelijk de N900. Synchroniseren van berichten lukt (nog) niet. De andere functies lijken wel te werken. Er zit in ieder geval vooruitgang in. Ben benieuwd hoe het gaat werken met de komst van Meego.
Edit: Werkt netjes via kabeltje, maar via bluetooth herkent de OVI suite de N900 niet. Een domper dus.
Edit: Werkt netjes via kabeltje, maar via bluetooth herkent de OVI suite de N900 niet. Een domper dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Marc_K84 op 24-06-2010 13:37 ]
de eerste reacties op maemo talk zijn nogal negatief over deze release van OVI suite:Marc_K84 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:28:
Er is een nieuwe versie van de OVI-suite downloadbaar (2.2). Deze ondersteund eindelijk de N900. Synchroniseren van berichten lukt (nog) niet. De andere functies lijken wel te werken. Er zit in ieder geval vooruitgang in. Ben benieuwd hoe het gaat werken met de komst van Meego.
http://talk.maemo.org/sho...56310&highlight=ovi+suite
Ik heb geen idee of het goed werkt, want ik gebruik Linux Mint, en Ovi Suite is niet voor linux beschikbaar.
Dit is overigens ook mijn belangrijkste commentaar op all die Ovi producten. Het gaat gewoon niet snel genoeg. Spraak gestuurde navigatie zit nog niet op Ovi voor N900, Ovi files is windows only, Ovi music player ook etc. etc. Dan zoek ik inderdaad naar alternatieven (Spotify werkt prima onder Wine, en Dropbox heeft ubuntu ondersteuning bijvoorbeeld).
Zelfs met de nieuwe Qt SDK zijn er wat beperkingen. met de linux versie kan je compileren voor Maemo, maar niet voor Symbian. etc. etc.
Zoveel dingen die gewoon niet af zijn.
Overigens werkt de N900 op veel punten prima op een linux bak, bijvoorbeeld tetheren:
http://www.youtube.com/watch?v=rtKNk79JXUI
makkelijker kan niet. via BT kan ook, maar is iets meer werk, en je moet een en ander installeren op Linux Mint en de N900.
2010 lijkt een bijzonder moeilijk jaar te worden voor Nokia.
De gehele overgang naar Touch devices blijkt heel erg moeilijk. Nokia heeft geen enkel "af" platform voor touch dit jaar, alles is in een extreme vorm van verandering.
Symbian^3 bijvoorbeeld is een evolutionaire verbetering op S60 5th edition. Voor het eerst heeft Symbian Qt libraries meegelevert, maar die worden standaard nog niet gebruikt. Symbian^3 is een soort Maemo 5 PR1.2 voor Symbian. En Qt based Symbian^4 komt pas in 2011.
Halverwege november dit jaar is er een MeeGo Summit, en dan zal (zo goed als zeker) de N9 worden geintroduceerd, die dan vermoedelijk in December te koop zal zijn. Deze zal voor het eerst "MeeGo 1.0 handheld UX" draaien, en zal het eerste MeeGo compatible device zijn. Let op deze bewoording: "compatible"! De N9 draait gewoon Maemo 6 namelijk, maar dat is hernoemt naar MeeGo 1.0. Dit is wel het eerste OS waar de UI via Qt gemaakt is. Maar het hele onderliggende OS zal in 2011 worden vervangen door het echte MeeGo OS.
Als je echt een idee wil krijgen hoe chaotisch de MeeGo situatie allemaal is, lees de uitleg:
http://achipa.blogspot.co...ate-meego-dictionary.html
Het ziet er misschien niet zo positief uit, maar dat komt voornamelijk omdat Nokia volledig open is in de ontwikkeling van haar OS-es. Symbian en MeeGo zijn volledig opensource, en MeeGo wordt daadwerkelijk op een open manier ontwikkeld (en dat is echt uniek). Helaas kan je niets anders zeggen dan dat de software op alle Nokia toestellen in 2010 in een overgangsfase zitten, en die onzekerheid gaat Nokia heel veel omzet kosten.
Nokia denkt via deze open structuur sneller/goedkoper en beter OS-en te kunnen maken, dan inhouse zoals bij Android, WebOS of iOS. Of het waar is, dat zal moeten blijken. Bij Linux distro's blijkt het idd beter te werken. ontwikkeling van Ubuntu, Fedora en openSuse gaan echt razendsnel, en hebben een groter bereik dan RedHat of Mandriva bijvoorbeeld.
Bij de Ovi internet services komen er ook grote veranderingen door de samenwerking met Yahoo. Blijkbaar gelooft Nokia niet dat ze haar mail en IM chat dienst zelf een succes kan maken. (ook niet zo vreemd gezien de chaos metr Nokia messaging, en Ovi Mail en nog meer tussen vormen) .
@Tempest:
Dat is nog eens een flinke post! Veel info, maar waarom sceptisch zijn? MeeGo is op korte/middellange termijn de oplossing. Android-phones missen nog steeds tv-out voor zover ik weet en is voor low en high-end smartphones.
Dat het niet perfect is, a la. Dat er een vreemde overgang zal komen, daar kom je niet omheen. Maar de toekomst ziet er rooskleurig uit met een opensource OS waar Intel en Nokia achter staan, beide bedrijven die het niet slecht doen. In combinatie met Intel hardware wordt de N9 zeker interessant. Hoop dat sommige ontwikkelingen niet worden tegengehouden, zoals een verouderde 5mp camera op de N900, welke een kleine evolutie is op die van de N95.
PS de link zijn alle termen omtrent MeeGo. Voor developers is dit interessant, voor ons eindgebruikers deels.
Ik denk dat 2010 een aardig jaar wordt en een voorbode voor een mooie toekomst: Intel hardware, MeeGo, een geüpdatet Symbian (en beide open source). In het verleden heeft Nokia steken laten vallen, maar de ontwikkelingen klinken positief!
Dat is nog eens een flinke post! Veel info, maar waarom sceptisch zijn? MeeGo is op korte/middellange termijn de oplossing. Android-phones missen nog steeds tv-out voor zover ik weet en is voor low en high-end smartphones.
Dat het niet perfect is, a la. Dat er een vreemde overgang zal komen, daar kom je niet omheen. Maar de toekomst ziet er rooskleurig uit met een opensource OS waar Intel en Nokia achter staan, beide bedrijven die het niet slecht doen. In combinatie met Intel hardware wordt de N9 zeker interessant. Hoop dat sommige ontwikkelingen niet worden tegengehouden, zoals een verouderde 5mp camera op de N900, welke een kleine evolutie is op die van de N95.
PS de link zijn alle termen omtrent MeeGo. Voor developers is dit interessant, voor ons eindgebruikers deels.
Ik denk dat 2010 een aardig jaar wordt en een voorbode voor een mooie toekomst: Intel hardware, MeeGo, een geüpdatet Symbian (en beide open source). In het verleden heeft Nokia steken laten vallen, maar de ontwikkelingen klinken positief!
vrede in rust
de n9 gaat zeker niet op intel hardware draaien. het wordt een omap 3 chip, vermoedelijk dezelfde als nu in de droidX zit. dus vermoedelijk 1GHz vergelijkbaar met de apple A4 of die chip in de samsung wave Bada telefoon.
de rest is redelijk speculeren. maar er zijn al wel betrouwbare bronnen die het over een 12 megapixel camera en een capacitative multitouh scherm hebben lijkt me ook allemaal erg waarschijnlijk. of het een hardware keyboard gaat krijgen is nog de vraag.
ik ben wat sceptisch omdat Nokia nogal wat dingen laat liggen, relatief laat lijkt te reageren op trends, en een nogal gedurfde weg inslaat kwa ontwikkeling van software.
de rest is redelijk speculeren. maar er zijn al wel betrouwbare bronnen die het over een 12 megapixel camera en een capacitative multitouh scherm hebben lijkt me ook allemaal erg waarschijnlijk. of het een hardware keyboard gaat krijgen is nog de vraag.
ik ben wat sceptisch omdat Nokia nogal wat dingen laat liggen, relatief laat lijkt te reageren op trends, en een nogal gedurfde weg inslaat kwa ontwikkeling van software.
Ik hoop zelf eigenlijk dat er geen capacitief scherm op komt te zitten . Heb nu 2 touch telefoons(nokia 5800 en n900) met Resistieve en 2 met capacitief(HTC HD2 en Iphone) gehad en vond in verhouding de capacitieve echt waardeloos qua nauwkeurigheid en ik vind het niet "fijn" voelen als je hem bedient, met resistieve schermen heb je nog een beetje het gevoel dat je ook echt op iets drukt ipv aanraakt en dat vind ik persoonlijk prettig 
Daarnaast zijn in mijn ervaring resistieve schermen behoorlijk wat nauwkeuriger dan capacitieve schermen
Overigens is mijn n900 verreweg het fijnste toestel , dus mijn volgende toestel word wederom een nokia met Meam/Meego
Daarnaast zijn in mijn ervaring resistieve schermen behoorlijk wat nauwkeuriger dan capacitieve schermen
Overigens is mijn n900 verreweg het fijnste toestel , dus mijn volgende toestel word wederom een nokia met Meam/Meego
het is allemaal een beetje wennen. Naar mijn mening is er ook geen gigantisch verschil. Heeft veel meer de kwaliteit te maken van het scherm en de software implementatie. De HD2 staat erom overigens om bekend dat het capacitieve scherm niet erg goed is, en de N900 heeft veruit het beste resistive scherm dat ik ooit hebt gebruikt (wat overigens de meeste reviews van de N900 met mij eens zijn). Dus die vergelijking gaat daarom ook niet echt op.
Nokia wil multitouch implementeren, en dan kom je al vrij snel bij capacitive schermen uit. Overigens kunnen ook dat soort schermen met sommige stylussen werken. Nokia bijvoorbeeld ook voor de N8
http://europe.nokia.com/f...-cases/nokia-stylus-su-36
Nokia wil multitouch implementeren, en dan kom je al vrij snel bij capacitive schermen uit. Overigens kunnen ook dat soort schermen met sommige stylussen werken. Nokia bijvoorbeeld ook voor de N8
http://europe.nokia.com/f...-cases/nokia-stylus-su-36
wat ik grraag verbeterd wil zien, is dat het de inhoud van websites zich automatisch aanpast aan de breedte van het browserscherm, zodat je de tekst kunt schalen zonder dat je de hele tijd op en neer moet scrolllen...
maar dat zal wel niet lukken omdat de website bouwers zelf aangeven hoe breed het scherm moet zijn. erg jammer...
maar dat zal wel niet lukken omdat de website bouwers zelf aangeven hoe breed het scherm moet zijn. erg jammer...
Als je dubbelklikt op de tekst schaalt hij ook automatisch. Gaat bij praktisch alle sites goed.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Anoniem: 139446
Dat dubbel tap zoomen werkt inderdaad perfect, als je dat nog niet fijn vindt kan je opera proberen, die past de tekst vakken op de website's aan.
Hoe kun je de snelheid van je N900 verbeteren?
Even een search in dit forum op "overclocken". Lijkt misschien ingewikkeld, maar is eigenlijk erg makkelijk. Ik heb 0,0% verstand van programmeren of Linux, maar het is echt niet moeilijk. Ik heb zelf wel overgeclocked (is dat een officieel woord?), maar als ik eerlijk ben vind ik de basissnelheid van de N900 al goed genoeg.
[ Voor 75% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 24-06-2010 23:32 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Nee, ik heb het niet over overclocken. Ik wil mijn pc wel in gevaar brengen maar mijn mobieltje niet, daar ben ik veel te afhankelijk van.
Daarnaast vroeg ik meer of er betere software was die de N900 sneller maakte in de vorm van, de hardware beter benut.
Zoals ik van meer N900 gebruikers hoor, is het vaak 'wennen' aan de mogelijkheid om alles zomaar te installeren. Hierdoor gaan gebruikers eerst alle foefjes erop zetten, en ga je daarna lekker met een schone installatie, die snel werkt en precies doet wat je nodig hebt, aan de slag. Eigenlijk is het best grappig: bij de meeste nieuwe telefoons heb je in 2-3 dagen alle nieuwe mogelijkheden ontdekt en daarna knap je een week af op wat ie niet kan of wat niet lekker werkt. Bij de N900 heb je echt veel meer mogelijkheden, en in plaats van dat je afknapt, ga je lekker puzzelen, rommelen en wordt het eigenlijk alleen maar beter.
Zelf heb ik nu overgeklokt, ondergevolt en gebruik ik AutoDisconnect en WiFi waar ik kan. Dit met altijd Gtalk, Skype en andere verbindingen aan. Hierdoor gaat de accu echt prima mee. Een uurtje film kijken kost ook maar ongeveer 10% accu. Over een jaar zul je zien dat veel meer gebruikers Skype proberen te gebruiken, en tegen allerlei beperkingen aanlopen. Dan loop je, met je gefinetunede N900, echt lekker nog steeds voorop. Top!
Zelf heb ik nu overgeklokt, ondergevolt en gebruik ik AutoDisconnect en WiFi waar ik kan. Dit met altijd Gtalk, Skype en andere verbindingen aan. Hierdoor gaat de accu echt prima mee. Een uurtje film kijken kost ook maar ongeveer 10% accu. Over een jaar zul je zien dat veel meer gebruikers Skype proberen te gebruiken, en tegen allerlei beperkingen aanlopen. Dan loop je, met je gefinetunede N900, echt lekker nog steeds voorop. Top!
Hoeveel gig geheugen heb je erin zitten trouwens? En ja, ik zal eerst even puzzelen en rommelen. Ik ben trouwens blij dat ik onbeperkt internet heb genomen.
8 gig aan SD, maar die heb ik nog niet gebruikt omdat die 27 intern vrij fors is. Staan aantal seizoenen series, zo'n 50 CD's en paar films op.drumstickNL schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:09:
Hoeveel gig geheugen heb je erin zitten trouwens? En ja, ik zal eerst even puzzelen en rommelen. Ik ben trouwens blij dat ik onbeperkt internet heb genomen.
Probeer het overklokken eens. Het verhoogt de prestaties van je telefoon en maakt hem zuiniger. Probeer ondervolten eerst op schema 'lv' (low voltage) en met een maximale frequentie van 850 MHz of iets dergelijks. De telefoon heeft een interne beveiliging die hem reboot als het niet werkt, en de settings zijn dan niet opgeslagen. Probeer deze guide eens: http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774
Correctie: Het maakt het idle verbruik lager. Dat betekent: standby-tijd omhoog.BvDorp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:02:
[...]
Probeer het overklokken eens. Het verhoogt de prestaties van je telefoon en maakt hem zuiniger. [/url]
@drumstickNL:
Ik hou het forum goed in de gaten en ik heb nog niemand gezien met een verbrande cpuin de N900. Bij problemen krijg je vaak een spontane reboot en je cpu wordt dan direct teruggezet in snelheid. Ik overclock ook, in het begin wel ff geklungel, maar nu werkt het goed. Het verschil is wel merkbaar, dingetjes voelen net wat "snappier" aan.
Ik heb het als volgt gedaan (grofweg):
rootsh geïnstalleerd (in xterminal "root" typen/uitvoeren daarmee heb je onbeperkt toegang tot de telefoon).
De "Enhanced Linux kernel for power users" via de applicatiebeheerder geïnstalleerd, daar zijn 2 oepassingen van, beide moet je installeren.
Dan in xterminal moet je root-toegang krijgen, dan kun je het lv (low voltage) settings laden en de snelheid instellen.
Wil je het echt fancy doen, dan kun je de instellingen opslaan en oproepen met een "queen beecon widget".
Daarvoor moet je (uiteraard) queen beecon installeren en wat stappen doorlopen om 2 knoppen op je bureaublad te plaatsen. Een knop voor overclock, 1 voor standaard clock. En ook bij een reboot: automatisch terug naar de standaard clock. Easy, en toch vrij veilig.
vrede in rust
Hoe kan het dat als ik via wnw van t-mobile paginas bezoek dat afbeeldingen er minder goed uitzien. Als ik met wifi ga dan zien alle afbeeldingen er normaal uit. Alsof tmobile de afbeeldingen comprimeert ofzo.
Signature
Doen ze ook en dat kan je zelf instellen op een pagina, weet alleen niet meer welke 
edit: ik geloof pda.t-mobile.nl en dan één van die linkjes.. Zit zelf alleen niet meer bij t-mobile dus kan het niet voor je checken.
Edit: kan ook speed.t-mobile.nl zijn ^^ ding heet iig t-mobile speedmanager.
edit: ik geloof pda.t-mobile.nl en dan één van die linkjes.. Zit zelf alleen niet meer bij t-mobile dus kan het niet voor je checken.
Edit: kan ook speed.t-mobile.nl zijn ^^ ding heet iig t-mobile speedmanager.
[ Voor 58% gewijzigd door Caelorum op 26-06-2010 09:40 ]
Mijn email op de N900 zojuist ingesteld, standaard email programma. Geen centje pijn. Maar ik zie dat de email client mijn email van de server verwijderd als ik de mail ook van mijn N900 verwijder. Dit is niet de bedoeling. Enig idee hoe ik dit instel?
b.v.d.
b.v.d.
[ Voor 5% gewijzigd door HJHiaatje op 26-06-2010 16:33 . Reden: edit: vermelding standaard email programma ]
HJHiaatje
Volgens mij is de enige manier om de mailtjes uit je N900 te verwijderen is door je berichten te archiveren.HJHiaatje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:32:
Mijn email op de N900 zojuist ingesteld, standaard email programma. Geen centje pijn. Maar ik zie dat de email client mijn email van de server verwijderd als ik de mail ook van mijn N900 verwijder. Dit is niet de bedoeling. Enig idee hoe ik dit instel?
b.v.d.
Dus je emails uit je inbox halen en in een aparte map stoppen.
Ik ben gister ook aan de slag gegaan met mijn email te configureren op m'n N900 en ik liep ook tegen dit probleem aan.
Wat ik dus heb gedaan is voor elk jaar een aparte map aanmaken, alle emails per jaar markeren met een label en archiveren (Bij Gmail kan je op het knopje archive drukken
Nu heb ik zelf ook nog een probleem:
Ik wil voor mijn N900 een power pack kopen alleen weet ik niet waar ik op moet letten.
Ik zie allemaal getallen maar ik weet niet wat ze voor de N900 kunnen betekenen.
Op deze site heb ik de volgende power packs kunnen vinden:
Philips SCE2110 Power2Go Phone Charger (€11,95)
http://www.mobielbereikba...harger2/nokia/n900/laders
Energizer XP1000 Energi To Go (€ 24,95)
http://www.mobielbereikba...-to-go2/nokia/n900/laders
Just Mobile USB Power Pack (€ 28,95)
http://www.mobielbereikba...er-pack/nokia/n900/laders
Die Philips valt voor mij al snel af omdat daar batterijtjes in moeten.
Verder ben ik geneigd De Just Mobile USB Power Pack te kopen (Duurder, hogere waardes), maar nu vraag ik moet af: Hoeveel extra power kunnen deze dingen mijn mobiel geven?
Ik ben vaak onderweg met het OV en ik heb niet de luxe om ergens mijn mobieltje in een stopcontact te steken. Het zou dus handig zijn om dit ding gewoon in m'n tas te doen en m'n mobiel te laten opladen wanneer dat nodig is. Als dit ding mijn mobiel minimaal 1 keer per dag volledig kan opladen zou dat echt geweldig voor mij zijn. (Alhoewel dit mij niet mogelijk lijkt, maar toch niet geschoten is altijd mis
)
Dus iemand hier die iets af weet van volts, ampères en watts die mij kan redden?
Ik wil voor mijn N900 een power pack kopen alleen weet ik niet waar ik op moet letten.
Ik zie allemaal getallen maar ik weet niet wat ze voor de N900 kunnen betekenen.
Op deze site heb ik de volgende power packs kunnen vinden:
Philips SCE2110 Power2Go Phone Charger (€11,95)
http://www.mobielbereikba...harger2/nokia/n900/laders
Energizer XP1000 Energi To Go (€ 24,95)
http://www.mobielbereikba...-to-go2/nokia/n900/laders
Just Mobile USB Power Pack (€ 28,95)
http://www.mobielbereikba...er-pack/nokia/n900/laders
Die Philips valt voor mij al snel af omdat daar batterijtjes in moeten.
Verder ben ik geneigd De Just Mobile USB Power Pack te kopen (Duurder, hogere waardes), maar nu vraag ik moet af: Hoeveel extra power kunnen deze dingen mijn mobiel geven?
Ik ben vaak onderweg met het OV en ik heb niet de luxe om ergens mijn mobieltje in een stopcontact te steken. Het zou dus handig zijn om dit ding gewoon in m'n tas te doen en m'n mobiel te laten opladen wanneer dat nodig is. Als dit ding mijn mobiel minimaal 1 keer per dag volledig kan opladen zou dat echt geweldig voor mij zijn. (Alhoewel dit mij niet mogelijk lijkt, maar toch niet geschoten is altijd mis
Dus iemand hier die iets af weet van volts, ampères en watts die mij kan redden?
@Devrim: het getal dat je zoekt is 'vermogen' en dat is uitgedrukt in mAh. Dit betekent milliAmpere x 1 uur.
Als alternatief op een Powerpack kun je ook een solar charger overwegen. Ik heb er één van DealExtreme getrokken: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30011. Werkt als een trein. Af en toe leg ik m in de zon, en soms leg ik de N900 eraan, of stop ik dit dingetje in mijn tas als ik niet zeker weet dat ik ergens kan laden. Het ding heeft ook een ingebouwde accu (950mAh) en kan dus opgeladen meegenomen worden. Nog goedkoper ook.
Als alternatief op een Powerpack kun je ook een solar charger overwegen. Ik heb er één van DealExtreme getrokken: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30011. Werkt als een trein. Af en toe leg ik m in de zon, en soms leg ik de N900 eraan, of stop ik dit dingetje in mijn tas als ik niet zeker weet dat ik ergens kan laden. Het ding heeft ook een ingebouwde accu (950mAh) en kan dus opgeladen meegenomen worden. Nog goedkoper ook.
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.