Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Topicstarter
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:46:
Goed werk! Is het al mogelijk om het WK op een andere telefoon te bekijken of heeft de N900 de primeur? :D
Geen idee of er andere toestellen zijn die de desktopstreams kunnen kijken. Aangezien het een windows media stream is lijkt mij misschien een HD2 een mogelijkheid. Maar ik heb alleen ervaring met iPhone, Symbian en Maemo. iPhone en Symbian voor zover ik weet niet. In ieder geval niet met de standaard software.
En zoals ik al melde werkt het nu nog niet op mijn N900. Dus graag wat testen als iemand een N900 heeft :)

Verder heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om via slingplayer of een Havabox een eigen stream op te zetten naar heel erg veel verschillende soorten mobieltjes. Ook kan je via VLC heel makkelijk streams opzetten (een DVB-T uitzending van Nederland 1 omzetten naar een stream voor een mobieltje).
Ook heb je een aantal toestellen die gewoon DVB-T kan ontvangen (LG KB770 bijvoorbeeld)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 11-06-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:33

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Anoniem: 3671 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:52:
[...]

Geen idee of er andere toestellen zijn die de desktopstreams kunnen kijken. Aangezien het een windows media stream is lijkt mij misschien een HD2 een mogelijkheid. Maar ik heb alleen ervaring met iPhone, Symbian en Maemo. iPhone en Symbian voor zover ik weet niet. In ieder geval niet met de standaard software.
En zoals ik al melde werkt het nu nog niet op mijn N900. Dus graag wat testen als iemand een N900 heeft :)

Verder heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om via slingplayer of een Havabox een eigen stream op te zetten naar heel erg veel verschillende soorten mobieltjes. Ook kan je via VLC heel makkelijk streams opzetten (een DVB-T uitzending van Nederland 1 omzetten naar een stream voor een mobieltje).
Ook heb je een aantal toestellen die gewoon DVB-T kan ontvangen (LG KB770 bijvoorbeeld)
Toegang geweigerd :'(

deze link had ik gebruikt: http://content.nos.nl/liv...0292fa59de/wk2010-1/true/

Hij vindt een stuk of 5 streams, waarvan er 2 toegang geweigerd geven.

Scriptje staat in greasemonkey.

Ow, en bij mij werd het blok trouwens geen link (alleen een media icoontje en erop klikken opende gewoon de mediaplayer), maar met adblock kwam ik wel aan de link :p

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 12-06-2010 00:11 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Je hebt zelf geen N900 maar maakt er scripts voor ons? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gundogan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:03:
[...]

Toegang geweigerd :'(

deze link had ik gebruikt: http://content.nos.nl/liv...0292fa59de/wk2010-1/true/

Hij vindt een stuk of 5 streams, waarvan er 2 toegang geweigerd geven.

Scriptje staat in greasemonkey.

Ow, en bij mij werd het blok trouwens geen link (alleen een media icoontje en erop klikken opende gewoon de mediaplayer), maar met adblock kwam ik wel aan de link :p
Overigens werkt mijn huidige script alleen met de liveuitzendingen, niet met de herhalingen.
Ik ga die Adblock methode ook maar eens testen.
Ik krijg nu een stream met "er is momenteel geen uitzending". Morgen dus nog maar een keer proberen.
Kijk jij via wifi of via je telecomaanbieder?

EDIT: ben erachter waarom de livestreams het eerst niet bij mij deden via kmplayer. Ik had deze nog op "osso-media-server" staan (hetzelfde als de normale media player), en deze moet op "mplayer" staan.
Nu werken bij mij de livestreams van de Nederland 24 streams gewoon.
In kmplayer: Menu->Select Player ->mplayer

EDIT2: heb het script aangepast zodat je ook de oude wedstrijden kan kijken. Maar de streams lijken nogal veeleisend. Het draait wat stotterig/ en/of out of sync zelfs bij de "lagere kwaliteit stream". Iemand nog een overclockte N900 hier? mplayer maakt namelijk weinig gebruik van de DSP, waardoor het decoderen dus CPU intensive is.

EDIT3: Ik heb dat stotterige ook bij sommige andere streams van Nederland 24 en uitzendinggemist. En dat is raar want dat werkte vroeger (pre PR1.2) altijd prima. Toen gebruikte ik het namelijk om de normale uitzendinggemist programmas te bekijken, iets wat nu voor de normale programmas niet meer nodig is, want de gewone media player werkt voor die dingen, maar voor de livestreams kom je dus toch weer uit op de oude kmplayer methode, en dat werkt dus stotterig tegenwoordig.
Iemand anders ervaringen?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 12-06-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even dus nog een recap:

Om live uitzendingen van de WK te bekijken moet je:
-kmplayer hebben geinstalleerd
-mplayer geinstalleerd
-greasemonkey geinstalleerd
-mijn greasemonkey scriptje: http://schendstok.nl/uitzendinggemist_WK_N900_link.user.js

kmplayer moet op mplayer staan: "Select Player -> mplayer"

bezoek de site van de NOS:
http://nos.nl/wk2010/live/
klik op "Bekijk deze stream in Windows Media Player"
en klik op "Bekijk deze stream in lagere kwaliteit"

De titel boven het media blokje veranderd in een directe link die verwijst naar de stream.
Copy paste deze link naar kmplayer om hem te starten. (kopieren kan door met je stylus een seconde of twee op het item te klikken en dan de optie "copy link address" in het menutje te selecteren dat dan verschijnt) .
graag hoor ik jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324030

[b]TempesT schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:24:[/

Kan iemand anders het op zijn N900 checken met kmplayer? (misschien heb ik mijn installatie weer eens lopen verklooien namelijk :) )

Dit is mijn WK script:
[url="http://schendstok.nl/uitzendinggemist_WK_N900_link.user.js"]http://schendstok.nl/uitzendinggemist_WK_N900_link.user.js[/url

instructies:
ga naar de nos live stream site:
http://nos.nl/wk2010/live/indexwmv/quality/nq/
klik op:
"Bekijk deze stream in Windows Media Player"
Nu wordt de Titel boven het media speler blok een link.
-copy paste deze naar kmplayer
Heb het nieuwe scriptje uitgeprobeerd en het werkt. Tenminste het geeft hetzelfde aan in de kmplayer als op mijn desktop nl.: Er is momenteel geen live-uitzending.
Ik heb het wel op een andere manier voor elkaar gekregen dan in je bovenstaande instructies omdat ik die melding niet kreeg : bekijk deze stream in Windows Mediaplayer
Ik ben naar de nos live stream gegaan
Daarna klikte ik op het pijltje in het mediavenster
Toen ging die door naar de mediaplayer van de n900
Die aangaf : media-indeling niet ondersteund. Dat klikte ik weg en zo kwam ik weer in het mediaspeler menu.
Daar klikte ik op het pijltje rechtsonder en kwam zo in de mediaplayer
Daar klikte ik op + (linksonder) en zo werd het Webadres zichtbaar wat ik copy paste naar de kmplayer.
Wel omslachtig maar het werkt wel.

EDIT

Met je laatste link : http://nos.nl/wk2010/live/ en laatste scriptje krijg ik wel de mogelijkheid om voor windows mediaplayer te kiezen. De titel boven het media blokje verandert bij mij niet in een directe link. Kan die wel aanklikken en kom dan weer in de standaard mediaplayer. Dan werkt mijn methode niet want er wordt vermeld "videocodec niet ondersteund" en
wanneer ik in de mediaplayer ben, heb ik linksonder geen + optie voor het Webadres maar het tekentje van Petrovich om te verzenden.
Het werkt wel wanneer ik in het media blokje het pijltje aanklik en er dan wordt aangegeven: media-indeling niet ondersteund.

Mijn n900 is overclockt (800mhz).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 324030 op 12-06-2010 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:46:
Goed werk! Is het al mogelijk om het WK op een andere telefoon te bekijken of heeft de N900 de primeur? :D
Lukt ook op mijn HTC HD2 met mijn bovengenoemde link in WMPlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Krijg nu ook 'er is geen live uitzending'. kmplayer staat nu op mplayer. Kijk via wifi, zonder overclock.

De oude wedstrijden doen het prima hier op lagere kwaliteit (de niet hq of true op het einde link neem ik aan).
EDIT: toch niet helemaal, ook stotters en geluid dat out of sync gaat lopen, maar als je de kmplayer weer op de oss zet in settings, doet ie dat iig wel soepel met af en toe een kleine stotter.

Hopelijk doet de live uitzending het straks ook, iig weer topwerk tot zover met het scriptje! d:)b

edit: ook hier doet de livestream het, alleen met stotters en geluid out of sync omdat je de mplayer moet gebruiken ipv de oss.

[ Voor 39% gewijzigd door Gundogan op 12-06-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LOL

http://tweakers.net/nieuw...p-iphone-wel-op-ipod.html

Net op tweakers homepage gezien dat blijkbaar de WK wel via een ipad en ipod touch werkt en alleen niet via mobiele telefoons. De NOS houdt zich dus vermoedelijk letterlijk aan de regels in het idiote contract met de Fifa, dat ze de WK niet mogen uitzenden naar mobiele telefoons.
En dat is fijn, want het enige verschil tussen de iPhone en een iPod touch is de user agent. En laten wij N900 gebruikers deze nu volledig zelf kunnen bepalen door een tweede browser te installeren of door "Hide user Agent" correct te configureren.

Ik ga zo eens testen, maar ik vermoed dat dit veruit de simpelste manier zal zijn om het WK te volgen op een N900.

Echt grappig dat dit soort dingen door juristen wordt opgesteld zonder te kijken naar technische mogelijkheden om het te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk nu naar de live uitzending. Yes, het werkt.
Thank you so much!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:24
stream werkt perfect via wifi, ik heb tmobile internet 9,95 maar dat stottert behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frank J. schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:35:
stream werkt perfect via wifi, ik heb tmobile internet 9,95 maar dat stottert behoorlijk
kan me ook niet voorstellen dat 384kbit/s voldoende is voor deze streams. T-mobile web&walk standaard is echt te traag vrees ik voor de desktop streams.
Ik zal straks even checken met telfort (dat is 2x zo snel als T-mobile W&W), maar ik denk dat dat ook problemen geeft.
Misschien die mobiele streams voor de ipod touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 08:33
Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 02:22:
Even dus nog een recap:

-mplayer geinstalleerd
-mijn greasemonkey scriptje: http://schendstok.nl/uitzendinggemist_WK_N900_link.user.js

bezoek de site van de NOS:
http://nos.nl/wk2010/live/
klik op "Bekijk deze stream in Windows Media Player"
en klik op "Bekijk deze stream in lagere kwaliteit"

De titel boven het media blokje veranderd in een directe link die verwijst naar de stream.
Copy paste deze link naar kmplayer om hem te starten. (kopieren kan door met je stylus een seconde of twee op het item te klikken en dan de optie "copy link address" in het menutje te selecteren dat dan verschijnt) .
graag hoor ik jullie ervaringen
THANKS!
Loopt als een trein hier, ook de HQ stream (zie alleen niet vreselijk veel verschil met de LQ stream)

Mijn N900 loopt op 950Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Op stock snelheden en via wifi loopt ie helaas niet goed genoeg voor acceptabel kijkplezier. :(

De hq steam freezed, dus daar heeft ie helemaal geen zin in :p

Maar toch leuk dat het iig mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gundogan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:11:
Op stock snelheden en via wifi loopt ie helaas niet goed genoeg voor acceptabel kijkplezier.
Misschien een idee om te overclocken. Over wifi met een relatieve safe overclock van 800 mhz (nog geen spontane reboot gehad) is de stream goed te bekijken. Over web and walk standaard is die inderdaad te schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
hij loopt hier op stockspeed via wifi wat schokkerig... misschien toch een reden om te OC'en naar 800MHz :P

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadstar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 21:14
Haha, heb net even de instructies opgevolgd, thanks TempesT! 8)
Over wifi werkt het perfect lage kwaliteit @900 mhz, maar over mobiel internet (Hi Xtrasnel, meen ik) krijg ik de melding 'invalid hash'.
Ik heb alle stappen opnieuw doorlopen (naar website, link kopiëren etc.) terwijl ik verbonden was via mobiel internet, maar geen succes..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358912

Hallo allemaal,

Ik heb de aanwijzingen gevolgd, alleen ik krijg het maar niet werkend onder wifi.

Als ik de link in kmplayer toevoeg, krijg ik een schermpje met daar op access denied...

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roadstar schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:18:
Over wifi werkt het perfect lage kwaliteit @900 mhz, maar over mobiel internet (Hi Xtrasnel, meen ik) krijg ik de melding 'invalid hash'.
Ik heb alle stappen opnieuw doorlopen (naar website, link kopiëren etc.) terwijl ik verbonden was via mobiel internet, maar geen succes..

Cool, ga ik zelf toch ook maar overclocken :-)

Had er nooit een goede reden voor, nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 358912 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:20:
Hallo allemaal,

Ik heb de aanwijzingen gevolgd, alleen ik krijg het maar niet werkend onder wifi.

Als ik de link in kmplayer toevoeg, krijg ik een schermpje met daar op access denied...

Kan iemand mij helpen?
heb je kmspeler op "mplayer" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:28
Roadstar schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:18:

Dat had ik ook, wat bij mij werkt is de stream via wifi binnen halen, daarna pauzeren, en van verbinding veranderen.
Dat werkt bij mij goed alleen haperd hij wel redelijk(telford).

Hier heb je alleen weinig aan als je niet eerst de link onder wifi kan binnen halen.
Haal ik de stream binnen via mijn telford verbinding dan krijg ik het ook niet voor elkaar.
Hide user agent lijkt dan ook geen verschil te maken.

Die van mij staat op mplayer.

We hebben gelukkig wifi op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet iemand de locatie van de hmtl5 streams van het WK voor iPad?

op deze site heb ik wel wat info gevonden:
http://www.iphoned.nl/het...en-vanaf-je-iphone/23165/
Die verwijst naar: http://www.relectus.nl/iwklive/

maar ik krijg (net als andere gebruikers) "“Helaas, de stream is op het moment niet beschikbaar”

Ik heb ook geprobeerd om met een iPad user agent de nos site te bezoeken en met een iPod Touch heb ik het ook gedaan, maar nergens een html5 stream te bekennen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens ben ik ook nog een leuke review van de N900 tegen gekomen op Anandtech.

http://www.anandtech.com/...a-n900-and-motorola-droid

De review is duidelijk zeer positief over de N900, en benadrukt (volledig terecht) de positieve punten van de N900. Maar het mist ook wat kritiek. De navigatie software is imho niet bruikbaar genoeg, ook is er een duidelijk gebrek aan consistentie in user interface bij de applicaties die je uit de ovistore of de Maemo extra repositories download en bij mij werkt de email client ook niet zoals ik wil (buggy en traag imho). Okay dat laatste punt komt wel ter sprake, maar ze zijn te positef over de navigatie software naar mijn mening.

De rest van de positieve punten vind ik volkomen waar :) :
-het UI concept werkt ontzettend goed (met het blurred maken van de achtergrond en het dashboard om te multitasken)
-de Skype/VoIP integratie is subliem en zou door alle andere telefoon-OS makers moeten worden gekopieerd
-de webbrowser is de beste die je nu kan krijgen op een mobiele telefoon (misschien dat Android 2.2 met Flash 10.1 deze eindelijk van de troon kan stoten)
-het is de ultieme telefoon voor linux nerd/geeks, want het is gewoon een mini computer met linux. (veel meer dan dat het een smartphone is)
-hardware keyboard is erg goed
-scherm is uitstekend en ook buiten bij sterk zonlicht bijzonder goed leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 13:41
wat bedoel je eigenlijk precies bij

met 'het media blokje'

want krijg dus niets te zien waar ik een link uit kan halen...
ik krijg op de plek waar de video te zien zou moeten zijn alleen een 'play' knop en als ik daar op klik wordt de standaard mediaplayer geopend en krijg ik een foutmelding...

verder heb ik alle stappen opgevolgd en m'n n900 al gereboot.

voor de zekerheid nogmaals script geïnstalleerd en nu werkt het wel :D

[ Voor 7% gewijzigd door Pusherman_ op 12-06-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pusherman_ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:37:
wat bedoel je eigenlijk precies bij

met 'het media blokje'

want krijg dus niets te zien waar ik een link uit kan halen...
ik krijg op de plek waar de video te zien zou moeten zijn alleen een 'play' knop en als ik daar op klik wordt de standaard mediaplayer geopend en krijg ik een foutmelding...

verder heb ik alle stappen opgevolgd en m'n n900 al gereboot.
ik bedoel met "media blokje" de ruimte waar op een desktop computer de embedded video zou afspelen en waar op de N900 een blok verschijnt met het icoon van de media speler in het midden. (als je er op klikt start de normale media speler, maar dat werkt niet met de livestreams, bij mij tenminste)

met de "titel" erboven bedoel ik de naam van de wedstrijd boven dit blok. Bijvoorbeeld: "Argentinië - Nigeria"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
hee tempest ik heb een noob vraag, maar wat moet ik precies met de script doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 18:14
Bezoek met je N900 dit forum en kopieer één van dez koppelingsadres:
Lage kwaliteit: http://content.nos.nl/liv...fe0f10cffa/wk2010-1/true/
hoge kwaliteit: http://content.nos.nl/liv...abba027/wk2010-1-hq/true/

Openen in KMplayer :)

Wel eerst dit doen:

-mplayer geinstalleerd

[ Voor 83% gewijzigd door Isane op 12-06-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kingsenol schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:55:
hee tempest ik heb een noob vraag, maar wat moet ik precies met de script doen?
Als je greasmonkey hebt geinstalleerd en op de link naar het script klikt, zou greasmonkey hem moeten herkennen en vragen of je het wilt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
vreemd net deed ie het niet en nu wel. iniedergeval bedankt voor de info. hij doet het helaas niet bij mij. ik denk dat ik te sloom internet heb. ik heb hi internet alleen weet ik niet hoe snel dat is. ik krijg de foutmelding no valid hash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359316

Sorry,

ik begin steeds meer te leren van dit prachtig mooie toestel.
Helaas zie ik niet link niet te voorschijn komen boven het mediablokje.
offff kijk ik verkeerd. hoop dat iemand het met een linkje of filmpje eens kan laten zien waar ik moet kijken.
boven al wil ik ook iedereen bedanken die hier zoveel post aangezien ik een leek ben en door jullie veel leuke dingen kan uitproberen op mijn N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Anoniem: 359316 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:30:
Sorry,

ik begin steeds meer te leren van dit prachtig mooie toestel.
Helaas zie ik niet link niet te voorschijn komen boven het mediablokje.
offff kijk ik verkeerd. hoop dat iemand het met een linkje of filmpje eens kan laten zien waar ik moet kijken.
boven al wil ik ook iedereen bedanken die hier zoveel post aangezien ik een leek ben en door jullie veel leuke dingen kan uitproberen op mijn N900
Die vond ik ook niet, maar check het berichtje van mij hierboven. Die links kopiëren in KMplayer!

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 12-06-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry in de tussen tijd is er alweer veel gepost. ik heb de link nu gebruikt die hier net al gepost was.
Dank alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358912

Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:41:
[...]

heb je kmspeler op "mplayer" staan?
Dat is mijn grote fout! Heel erg bedankt =D, hij doet het perfect _/-\o_ Geniaaaalll!!!

Many thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
Anoniem: 358912 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:51:
[...]

Dat is mijn grote fout! Heel erg bedankt =D, hij doet het perfect _/-\o_ Geniaaaalll!!!

Many thanks
Bij mij staat mplayer er niet tussen. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tahomas schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:09:
[...]

Bij mij staat mplayer er niet tussen. Wat doe ik verkeerd?
mplayer installeren, staat volgens mij in extras-devel of extras-testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
heb je wel alle catalogussen? ik weet niet in welke hij staat, maar ik denk dat je voor de zekerheid ze allemaal moet aanmaken.

bij mij lukt het nog steeds niet. ik heb het net ook via Wifi geprobeerd maar nog steeds geen succes. ik krijg nog steeds de no valid hash foutmelding. ik heb de nieuwe firmware en overclockt naar 900 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 00:00
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:28:
Bezoek met je N900 dit forum en kopieer één van dez koppelingsadres:
Lage kwaliteit: http://content.nos.nl/liv...fe0f10cffa/wk2010-1/true/
hoge kwaliteit: http://content.nos.nl/liv...abba027/wk2010-1-hq/true/
Vreemd, als ik de link van de NOS site probeer te openen in Kmplayer dan krijg ik de melding: Geen toegang (No valid cookie)
En als ik de link hierboven kopieer dan krijg ik de melding: Geen toegang (No valid hash)

Doe ik iets fout of heeft de NOS ondertussen de beveiliging opgeschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Sharkey1802 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Vreemd, als ik de link van de NOS site probeer te openen in Kmplayer dan krijg ik de melding: Geen toegang (No valid cookie)
En als ik de link hierboven kopieer dan krijg ik de melding: Geen toegang (No valid hash)

Doe ik iets fout of heeft de NOS ondertussen de beveiliging opgeschroeft?
Same here... Denk dat ze erachter zijn. Fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier het zelfde probleem. Al ben ik er niet bang voor dat ze het toch weer omzeild krijgen, Als ik het zoal lees hier op het forum dan kijk ik niet op wat deze knapen hier al niet klaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:41
Werkt inderdaad niet meer. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren en dames.
Het probleem is gewoon opgelost.
met je n900 naar deze site gaan en ja kan gewoon via daar het voetbal live volgen haha.

http://www.livefootballstream.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Anoniem: 359316 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:13:
Heren en dames.
met je n900 naar deze site gaan en ja kan gewoon via daar het voetbal live volgen haha.

Thnx!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359316 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:13:
Heren en dames.

Bedankt voor de link.

Jammer dat ze erachter zijn. Vanmiddag kon ik nog kijken naar nos live stream via kmplayer. Nu krijg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en het opnieuw te proberen.
Ik merkte het al toen ik de link aanklikte en niet het mapje met voetbal te zien kreeg in het menu van de kmplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de echte voetbalfanaten:

Het Tweede Scherm

Speciaal voor het WK voetbal heeft de NOS iets nieuws bedacht: het 'Tweede Scherm'. Het is een soort dashboard, bedoeld om tijdens de wedstrijden naast het vertrouwde televisiescherm te gebruiken. Of, als u geen wedstrijdbeelden kunt zien, gewoon als handige gadget om van minuut tot minuut op de hoogte te blijven van alles wat er op de velden gebeurt. Het is een experiment; na het WK gaan we kijken hoe we er mee verder gaan.
Wat valt er te zien?

Het tweede scherm-dashboard is bedoeld voor de echte fanaten, die alles over een wedstrijd willen weten, realtime. Percentages balbezit, aantal overtredingen, buitenspel, opstellingen, de virtuele stand in de groep, automatisch komen alle wetenswaardigheden op het scherm.
Op welke apparaten is het 'tweede scherm' te bekijken?

Het tweede scherm is een 'gewone' internetpagina en is dus te bekijken op ieder apparaat met een internetbrowser. Dat kan een laptop zijn of een gewone computer, eventueel gekoppeld aan een groot scherm. De applicatie is ook geoptimaliseerd voor de iPad, de nieuwe tablet-computer van Apple. Op een iPad kunt u het dashboard tevens in uw beginscherm te zetten.

Het dashboard draait het beste op de volgende browsers: Google Chrome, Safari, en Firefox. Uiteraard draait het dashboard ook op andere browsers, al kan de beleving dan wel wat minder goed zijn vanwege de gebruikte technologie (html5).

http://nos.nl/wk2010/tweedescherm/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 18:31
hey mensen. ik heb de gps nu aan het werk. nog bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://www.freefootball.org/upcoming.php

Hier zijn ook een hoop streams te vinden, de "embedded" werken met de N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhiyichen1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-04-2023
Heeft iemand ook last van de mailprogramma die na de update naar pr1.2 niet meer goed de mailtjes ophaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06 17:57
@zhiyichen1

Ja, heb ik inderdaad ook last van. Ik dacht eigenlijk dat het te maken had met de netwerk problemen va t-mobile, via wifi werkt het namelijk wel goed. Heb jij toevallig ook t-mobile als provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
Hier nog eentje met T-mobile en mail problemen. Hij haalt ze alleen op als er een werkende connectie actief is.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
citruspers schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:23:
Hier nog eentje met T-mobile en mail problemen. Hij haalt ze alleen op als er een werkende connectie actief is.
Heb je autoconnect wel aanstaan in het menu verbindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yep, heb ik aanstaan. Autodisconnect staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840

Hier ook het zelfde probleem met t-mobile
Haalt alleen mail binnen als ander programma verbinding maakt met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Een vraagje aan de 'profs' onder ons:

Er is een progje te downloaden genaamd Dbus-Switchboard, waarmee de default handlers kunnen worden ingesteld voor o.a. mediabestanden. Weet iemand welke aangepast moet worden, zodat KM-player automatisch wordt geopend bij bijv. uitzendinggemist? Nu wordt steeds de standaard mediaplayer geopend die dan een foutmelding geeft. (Die foutmelding is "mediatype niet ondersteund", maar als je de mediaplugin van de MicroB uitzet, geeft de mediaplayer de fout "codec niet ondersteund".) Ik ben er al ff mee aan het prutsen geweest, maar ik kom er niet uit...

En btw... dat script van TempesT krijg ik niet geinstalleerd. Bij de vorige firmware werkte het prima, maar nu wordt iedere keer dat script geopend door de browser als tekstbestand. :( Iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 15% gewijzigd door James RB op 14-06-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319105

lpdv74 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:50:

Er is een progje te downloaden genaamd Dbus-Switchboard, waarmee de default handlers kunnen worden ingesteld voor o.a. mediabestanden. Weet iemand welke aangepast moet worden, zodat KM-player automatisch wordt geopend bij bijv. uitzendinggemist? Nu wordt steeds de standaard mediaplayer geopend die dan een foutmelding geeft. (Die foutmelding is "mediatype niet ondersteund", maar als je de mediaplugin van de MicroB uitzet, geeft de mediaplayer de fout "codec niet ondersteund".) Ik ben er al ff mee aan het prutsen geweest, maar ik kom er niet uit...

En btw... dat script van TempesT krijg ik niet geinstalleerd. Bij de vorige firmware werkte het prima, maar nu wordt iedere keer dat script geopend door de browser als tekstbestand. :( Iemand daar een oplossing voor?
Ik weet niet hoe dat programma werkt, wat ik wel weet is dat uitzending gemist bij mij prima werkt icm de mediaplayer. Waarschijnlijk omdat ik extra decoders support heb geinstalleerd uit de testing repo. Je zou dat pakket kunnen proberen als je uitzending gemist wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Anoniem: 319105 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet hoe dat programma werkt, wat ik wel weet is dat uitzending gemist bij mij prima werkt icm de mediaplayer. Waarschijnlijk omdat ik extra decoders support heb geinstalleerd uit de testing repo. Je zou dat pakket kunnen proberen als je uitzending gemist wil bekijken.
Die heb ik wel geinstalleerd. Maar ik krijg dat script dus niet geinstalleerd. Die foutmelding krijg ik op een andere site, maar waar het mij om gaat is dat ik wil dat KM-player geopend wordt door de browser i.p.v. de standaard mediaspeler. Volgens mij moet dat kunnen met DBus Switchboard, maar heb geen idee hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
lpdv74 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Die heb ik wel geinstalleerd. Maar ik krijg dat script dus niet geinstalleerd. Die foutmelding krijg ik op een andere site, maar waar het mij om gaat is dat ik wil dat KM-player geopend wordt door de browser i.p.v. de standaard mediaspeler. Volgens mij moet dat kunnen met DBus Switchboard, maar heb geen idee hoe...
Ben ik ook wel benieuwd naar! Zal een hoop ergernissen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat een tekstbestand van een of twee regels? Mocht dat zo zijn dan werkt greasemonkey volgens mij niet meer naar behoren. Je zou dan kunnen proberen om greasemonkey eerst te verwijderen en dan weer opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360855

zo ben er weer.
ca 2 weken geleden de n900 besteld. Duurde allemaal wat langer dan dat ik wilde.
Nummer portering aanvraag duurde wat langer denk ik. Wilde niet klagen, de desbetreffende webshop had destijds een fout op de site staan. Hierdoor heb ik maar € 154 voor de nokia bestaald met een 1 jarig 450 bel/sms/web abbo van vodafone. Ook nog de 1e 6 maanden voor 50%^van de prijs.
(helaas is de prijs alweer terug gezet)

Maar wat een apparaat zeg, is wel wat anders dan mijn tytn2. En ben ook blij dat ik weg ga bij t-mobile. Met alle mobile sites van de tytn2 haast geen problemen. Maar nu met de n900, pff trage verbinding, geen connectie.

ga de komende dag maar eens lekker prutsen ermee

Oh ja, wat is een fijne msn messenger voor dit apparaat. Amsn loopt niet lekker bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pidgin werkt bij mij een stuk beter dan Amsn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Anoniem: 324030 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:53:
[...]

Is dat een tekstbestand van een of twee regels? Mocht dat zo zijn dan werkt greasemonkey volgens mij niet meer naar behoren. Je zou dan kunnen proberen om greasemonkey eerst te verwijderen en dan weer opnieuw te installeren.
Nee, ik krijg de complete inhoud van het script te zien... Greasemonkey heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door James RB op 15-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lpdv74 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Nee, ik krijg de complete inhoud van het script te zien... Greasemonkey heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Als ik het goed begrijp opent zich het scriptje bij jou in een nieuw wit venster met een heleboel tekst. Dat heb ik ook gehad en uitzendig gemist werkt goed. Dat wijst toch echt wel op een installatie ervan. Ik neem aan dat je daarna je telefoon gereboot hebt om het script werkend te krijgen. Ik vind het een vreemd probleem en ik denk dat flashen wellicht uitkomst kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Anoniem: 360855 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:14:
En ben ook blij dat ik weg ga bij t-mobile. Met alle mobile sites van de tytn2 haast geen problemen. Maar nu met de n900, pff trage verbinding, geen connectie.
Zeker weten van t-mobile?
Als ik dit lees, dan is het toch logisch: Het ligt aan de telefoon, niet aan de verbinding?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Zeker weten van t-mobile?
Als ik dit lees, dan is het toch logisch: Het ligt aan de telefoon, niet aan de verbinding?
Sorry,
snap je even niet, heb nu t-mobile 384/64 ga naar vodafone 3.6 mbps/1.4 mbps.

Hiervoor had ik een tytn2 welke alleen maar met van die mobile sites lekker werkte. Hij had wel eens een probleem met de verbinding, maar nu ik met de n900 de normale pagina's ophaal is het wel aan de trage kant.

Ik merk nu ook wat de iphone en adriod bezitters mee maken. Geen verbinding of mega traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhiyichen1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-04-2023
ligt aan de telefoon er loopt een hele discussie op maemo.org Schijnt dat de mailbox niet wordt ververst als je op ophalen drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zhiyichen1 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:37:
ligt aan de telefoon er loopt een hele discussie op maemo.org Schijnt dat de mailbox niet wordt ververst als je op ophalen drukt
Klopt probleem hier ook zo, mail word niet opgehaalt als je vernieuwen drukt
Alleen als ik bijvoorbeeld opnieuw verbinding leg met internet en webpagina's ga bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Krijg me mailbox niet bijgewerkt na "verzenden/ontvangen" (Voda gprs) na de update.
Wordt pas bijgewerkt na nieuwe opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:42
Ik heb persoonlijk geen enkel problemen met de mailbox... Werkt perfect en lekker snel komt alles binnen, sneller als vroeger.

Maar ben natuurlijk wel een belgische gebruiker via mobistar ;)

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 360855 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:37:
[...]

Sorry,
snap je even niet, heb nu t-mobile 384/64 ga naar vodafone 3.6 mbps/1.4 mbps.

Hiervoor had ik een tytn2 welke alleen maar met van die mobile sites lekker werkte. Hij had wel eens een probleem met de verbinding, maar nu ik met de n900 de normale pagina's ophaal is het wel aan de trage kant.

Ik merk nu ook wat de iphone en adriod bezitters mee maken. Geen verbinding of mega traag
Aha, een sneller abonnement, dat wist ik niet. Mijn ervaring met 3G is wisselend, soms gaat het prima, soms zijn er kuren. Maar volgens mij ligt dat niet aan 3G, maar ik zou wel willen weten of het beter wordt voor je.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:44:
[...]

Aha, een sneller abonnement, dat wist ik niet. Mijn ervaring met 3G is wisselend, soms gaat het prima, soms zijn er kuren. Maar volgens mij ligt dat niet aan 3G, maar ik zou wel willen weten of het beter wordt voor je.
ik zal je op de hoogte houden.
heb vorige week getest met een de htc desire en vodafone. Dat was echt een verademing.
Hier in de regio (deventer) is het goed te doen met vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360784

Ik wil even vragen of iemand een goed programma weet om word en exel bestanden te lezen en of te bewerken. ik had een trial programma maar daar kan je alleen word of exle bestanden in lezen. Wie weet wat????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
Anoniem: 360784 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:07:
Ik wil even vragen of iemand een goed programma weet om word en exel bestanden te lezen en of te bewerken. ik had een trial programma maar daar kan je alleen word of exle bestanden in lezen. Wie weet wat????????
Abiword en freoffice zijn allebei superprogramma's. Abiword is alleen voor wordbestanden, maar die kan je wel editen en freoffice is een viewer voor alles.

ik wil trouwens alle overclockers even waarschuwen. Ik ging gisteren slapen met mijn n900 onder mijn kussen en toen ik wakker werd was hij bloedheet. Bleek dat ik opera mini, pidgin msn en de mediaspeler aan had laten staan. Hij reageerde heel sloom en sowieso was hij zo heet dat ik wist dat het foute boel was. Ik had heb dus snel uitgezet en op een koele plek gezet. Toen ik hem aan wou zetten lukte het niet meer. Hij viel uit na het tonen van het Noia-logo en soms zag ik die stipjes die er na komen nog net. Verder kwam hij niet. Ik had hem overgeclockt naar 900 mHz. Ik hoop dat ik aanspraak maak op een gratis reparatie maar ik denk dat dit een verloren zaak is. Mensen, zet als je je mobiel niet gebruikt de zware programma's uit! Het kan namelijk echt fout aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteN900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2021
@tahomas.

Ik denk dat het andersom is.
Je kunt je programma's gewoon laten lopen als je gaat slapen.
Ik heb ook al eens gehad dat een programma s'nachts bleef "hangen", waardoor de CPU constant op ruim 50% heeft staan blazen.
Inderdaad word hij dan warm, mag ook.

MAAR, zorg ervoor dat je apparaat kan koelen!
Dus met andere woorden, leg hem niet meer onder je kussen maar op je nachtkastje of iets dergelijks.

Ik hoop dat ze m voor je kunnen oplappen, het is natuurlijk wel balen als dit je gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 08:27
Bij mij loopt het geluid en beeld van de wk stream onwijs ongelijk. Bij wifi en 3g verbinding. Nog meer mensen daar last van?
Mijn n900 is niet overgeclockt enzo, zou het daar aan kunnen liggen?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 22:07

denk dat je hiier meer info of antwoord op je vraag kan vinden:
http://talk.maemo.org/sho...ighlight=default+handlers

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik adviseer iedereen om een screenprotector te kopen, aangezien ik allemaal krassen erop krijg van de stylus. Gelukkig wel op de screenprotector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
MarkoAlmelo schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:45:
Ik adviseer iedereen om een screenprotector te kopen, aangezien ik allemaal krassen erop krijg van de stylus. Gelukkig wel op de screenprotector...
Denk dat de laag op het scherm hard genoeg is om geen krassen te krijgen van de stylus. De screen-protectors krassen sneller dan het scherm zelf.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342580

Ik heb ook krassen op het scherm van de stylus.. ;'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Ozzie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:40:
Bij mij loopt het geluid en beeld van de wk stream onwijs ongelijk. Bij wifi en 3g verbinding. Nog meer mensen daar last van?
Hoe krijg jij nog streams door dan? Begin van het WK lukte me het ook maar de NOS heeft daar een stokje voor gestoken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Anoniem: 342580 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:
Ik heb ook krassen op het scherm van de stylus.. ;'(
Dat zijn waarschijnlijk geen krassen in het scherm, maar krassen in het vetlaagje OP het scherm. Even goed schoonmaken en ze zijn weg (dat is bij mij het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
citruspers schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:21:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk geen krassen in het scherm, maar krassen in het vetlaagje OP het scherm. Even goed schoonmaken en ze zijn weg (dat is bij mij het geval).
Ik speelde vaak solitaire. Precies op het plek waar de kaarten lagen, zitten twee doffe plekken. Dus de stylus krast wel degelijk op het scherm, en niet zo een beetje ook. Scherm is van een walgelijke kwaliteit.
Ben dus ook van plan om ermee terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

citruspers schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:21:
[...]

De stylus maakt zeker weten naar verloop van tijd krassen op je scherm. Had ik in het begin niet maar na een tijdje begon ik hele kleine krasjes te zien die niet weg te poetsen zijn. Waarom dat zo is begrijp ik nog steeds niet helemaal omdat de stylus niet scherp is. Je kan beter scrollen met je vingers en je stylus gebruiken voor het fijnere werk mocht je geen gebruik willen maken van een screenprotector. Maar ik raad die echt een ieder aan, al vind ik het fijner zonder.
Ozzie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:40:
Een overclock zal zeker voor verbetering zorgen. Ik merk hetzelf nu ik overclockt
heb naar 800mhz. Over 3g hangt het van je snelheid af. Ik heb web and walk standaard waar ik bij de zwaardere streams problemen blijf houden, maar YouTube gaat prima daarmee terwijl die voor de overclock niet lekker liep.
FunZip schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:28:
[...]

Hoe krijg jij nog streams door dan? Begin van het WK lukte me het ook maar de NOS heeft daar een stokje voor gestoken.....
Klopt wat je zegt over de nos, maar er zijn hier al twee verschillende sites voorbij gekomen waar je ook live voetbal kan kijken.
Ik heb er nog eentje:

http://www.gagzgang.com/live%20sports/All-Live-Sports.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik ga ook overclocken!

Nu heb ik als overclock noob nog een paar vraagjes.
Wat is nou de beste manier.
Als ik het goed begrijp kan je overclockn met die titans kernel (niet permanent ) en met die image (permanent).
Nou neig ik naar die titans kernel. Alleen snap ik niet welke ik dan moet gebruiken. Ik ben tevreden met 800mhz. Maar ik zie dat je soms 125mhz idle hebt en ik las dat dat ook weer niet goed was voor de batterij. Dus 250-800 zou ik dan moeten hebben.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Ik zou gewoon de power-kernel installeren (staat in extras-testing of in extras) en dan kun je gewoon in de command line doen kernel-config load lv ofzo waar "lv" dan het configuratiebestand met de overclock instellingen is. Is niet permanent. Ik zou zeker niet gelijk op 800 beginnen, die van mij loopt keihard vast op 800MHz. Rustig in kleine stapjes kijken dus waar de max ligt en of het stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb alles geinstallerd en de *kernel-config load ideal* gebruikt.
Dus net met conky gecheckt en hij loopt inderdaad op 500-850mhz. Het is allemaal echt veel vlotter. Vooral web, telefoonboek en smsjes merk je meteen.

Eventjes getest en nu weer gereboot en inderdaad hij staat weer op standaard.
Nu ben ik niet zo happig op die 850, zou m liever iets lager willen en dan ook niet die lage voltages en de 500 als ondergrens.

Zou ik er goed aan doen om:
*sudo gainroot*
*kernel-config load lv*
*kernel-config limits 250 805*

te gebruiken zonder problemen te verwachten?

EDIT. Mocht ik problemen hebben met al het overclocken en ik wil m weer gewoon standaard dan moet ik dus alleen opnieuw opstarten en die kernel en settings apps die ik heb gedownload weer verwijderen bij de apps.

[ Voor 15% gewijzigd door BMW_M3 op 16-06-2010 21:14 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
FunZip schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:28:
[...]

Ik heb gewoon de instructies in dit topic gevold..

Dus mplayer + kmplayer geinstalleerd.
greasemonkey geinstalleerd.
javascriptje gedownload.
naar de website van de nos gaan, link kopiëren en open in kmplayer.
Werkt perfect, behalve dan dat het geluid soms wel 10sec voorloopt.
Begint de commentator over een hoekschop terwijl de bal ergens midden op het veld is.

Werkt die manier bij niemand meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verhipt! NOS livestream werkt hier idd ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Hallo Allen,

Nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon. De N900 was eigenlijk van mijn shortlist af vanwege de accuduur en de angst dat het af en toe wel eens irritatie kan geven, (Had ik vroeger ook met Linux distributies, daar ik geen Linuxexpert\commandline wizard ben)
Echter, geen enkele huidige telefoon voldoet aan wat ik er van vraag, dus toch wat vraagjes waarop ik geen antwoord kan vinden.

Accu:
Op Nokia.nl zie ik bij de accessoires een extra accu staan. Is de accu snel te swappen\hotswappable? Is er een sterkere accu te verkrijgen?
Ik ben zekers geen poweruser, maar wil wel een weekend weg kunnen zonder lader!

Gesprekskwaliteit:
De Tweakers.net review zegt dat deze minder is dan de N97. Kan iemand zeggen hoe erg het verschil is of hoe de gesprekskwaliteit zich verhoudt tot de blackberry bold 9700?

Calender:
Op youtube een filmpje bekeken over de calender, Daar de nieuwe telefoon ook mijn Palm T|x moet vervangen is dit voor mij een belangrijk item. Het maken van een custom repeat setting was echter niet mogelijk. Is deze optie inmiddels wel beschikbaar? De filmpjes over de calender betroffen namelijk filmpjes uit oktober 2009.

alvast bedankt!

edit: zag bij ander linkje op de nokia site inderdaad de optie extra accu's te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door HJHiaatje op 16-06-2010 22:26 ]

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik heb een maemo vuvuzela applicatie gemaakt mbhv pyGame.

Het is heel simpel allemaal hoor:
Je ziet een plaatje van een vuvuzela, en als je de N900 kantelt begint de herrie
(net doen alsof je de toeter aan je mond zet en omhoog kijkt)
.
Kantel je weer terug omlaag, dan stopt de herrie.

de tar.gz staat hier:
http://www.luckies.nl/maemo/maevuvu_0.1.tar.gz

installatie gaat nu nog even zo totdat ik weet hoe ik een .deb moet maken.

-1. download de tar.gz file naar je 'Documenten' op je N900
0. Open de xterm en wordt root:
root
1. installeer eventueel de pygame deps via de console met:
apt-get install python-pygame
2. maak een map aan in /home/opt met de naam vuvu :
mkdir /home/opt/vuvu
3. ga naar de map /home/opt/vuvu:
cd /home/opt/vuvu/
4. De gedownloade tar.gz uitpakken in /home/opt/vuvu/:
tar -zxvf /home/user/MyDocs/.documents/maevuvu_0.1.tar.gz
5. de .desktop file kopieren zodat je icoontje krijgt:
cp Vuvu.desktop /home/user/.local/share/applications/hildon/

6. Ga naar menu en er moet ergens maevuvu in de lijst staan, druk erop en toeteren maar!

(het is belangrijk dat de file in een map komen te staan met de naam /home/opt/vuvu/ anders werkt het niet)

UPDATE:
zie deze post met een link naar een .deb file
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34195972

[ Voor 7% gewijzigd door ny-hardcore op 17-06-2010 10:42 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ozzie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Werkt die manier bij niemand meer dan?
NOS live stream werkt inderdaad weer. Fijn dat je het even gemeld hebt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 324030 op 16-06-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
HJHiaatje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:55:
Hallo Allen,

Nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon. De N900 was eigenlijk van mijn shortlist af vanwege de accuduur en de angst dat het af en toe wel eens irritatie kan geven, (Had ik vroeger ook met Linux distributies, daar ik geen Linuxexpert\commandline wizard ben)
Echter, geen enkele huidige telefoon voldoet aan wat ik er van vraag, dus toch wat vraagjes waarop ik geen antwoord kan vinden.

Accu:
Op Nokia.nl zie ik bij de accessoires geen accu staan. Is de accu snel te swappen\hotswappable? Is er wel een sterkere accu te verkrijgen?
Ik ben zekers geen poweruser, maar wil wel een weekend weg kunnen zonder lader!

Gesprekskwaliteit:
De Tweakers.net review zegt dat deze minder is dan de N97. Kan iemand zeggen hoe erg het verschil is of hoe de gesprekskwaliteit zich verhoudt tot de blackberry bold 9700?

Calender:
Op youtube een filmpje bekeken over de calender, Daar de nieuwe telefoon ook mijn Palm T|x moet vervangen is dit voor mij een belangrijk item. Het maken van een custom repeat setting was echter niet mogelijk. Is deze optie inmiddels wel beschikbaar? De filmpjes over de calender betroffen namelijk filmpjes uit oktober 2009.

alvast bedankt!
Nokia BL 5J origineel €13,60 incl verzenden
Nokia BL 5J namaak €3 incl verzenden.
Ik zou voor de originele gaan denk ik.
(uiteraard) niet hot swappable, vervangen is klepje los, accu eruit wippen, nieuwe erin. In 5 seconden gepiept, maar je moet de tel dus wel uitzetten. Er zijn (nog) geen sterkere accu's, misschien dat er speciale op de markt zijn die 10% langer meegaan, maar zonder uitstulping (en dus een speciale achterkant) is er niet veel winst. Ik heb nog geen dikke accu gezien, maar ben ook niet op zoek geweest.
Stroomverbruik: Ik kan er 5 uur mee uithouden, ik kan er 3 dagen mee uithouden. Bij de meeste mensen gaat de accu zeker een dag mee, met (licht) gebruik. Een weekend is ook te halen, maar alle antenne's/randapparatuur kosten eenmaal stroom, bij ieder toestel.
Gesprekskwaliteit: uitstekend (maar dat is heel persoonlijk).
Ik ben verwend geweest met een N95 8GB, waar ik zelfs in de herrie met afsluitende oordopjes uitstekend gesprekken mee kon voeren: Ik was goed te verstaan en de ander was goed te horen.

Nu: idem (dus je bent goed te verstaan in luidruchtige omgevingen), al is het volume-management soms wat lastig.

Kalender:
Je kunt dingen elke dag/werkdag/week/maand/jaar herhalen. Wil je iets elke dag doen, maar 1 dag niet, zoals elke vrijdag pokeravond behalve in de vakantie, dan kun je (helaas) die dagen niet handmatig excluden, maar moet je twee keer een reeks herhalingen maken.

Alle opties:
Je kunt een titel geven, de locatie opgeven, een begindag en einddag, met een begintijd en eindtijd (resolutie 5 minuten).
Je kunt de gebeurtenis periodiek herhalen (tot een einddatum) met de eerder gegeven opties.
Je kunt aangeven in welke kalender je dat doet (standaard heb je de N900 kalender en een privé kalender), je kunt een alarm instellen (0, 5 en 15 minuten van tevoren).
Als laatste kun je nog een (uitgebreidere) beschrijving toevoegen.

Daarnaast kun je ook alarmen instellen. Je kunt verschillende tijdstippen aanmaken met de dagen waarop hij moet afgaan. Zo gebruik ik 4 verschillende tijdstippen voor 6 weekdagen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Er is wel een dikkere accu, maar dat maakt van de N900 een volwaardige baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ny-hardcore schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:16:

Je ziet een plaatje van een vuvuzela, en als je de N900 kantelt begint de herrie
.

de tar.gz staat hier:
http://www.luckies.nl/maemo/maevuvu_0.1.tar.gz

installatie gaat nu nog even zo totdat ik weet hoe ik een .deb moet maken.

-1. download de tar.gz file naar je 'Documenten' op je N900
0. Open de xterm en wordt root:
root
1. installeer eventueel de pygame deps via de console met:
apt-get install python-pygame
2. maak een map aan in /home/opt met de naam vuvu :
mkdir /home/opt/vuvu
3. ga naar de map /home/opt/vuvu:
cd /home/opt/vuvu/
4. De gedownloade tar.gz uitpakken in /home/opt/vuvu/:
tar -zxvf /home/user/MyDocs/.documents/maevuvu_0.1.tar.gz
5. de .desktop file kopieren zodat je icoontje krijgt:
cp Vuvu.desktop /home/user/.local/share/applications/hildon/

6. Ga naar menu en er moet ergens maevuvu in de lijst staan, druk erop en toeteren maar!

(het is belangrijk dat de file in een map komen te staan met de naam /home/opt/vuvu/ anders werkt het niet)
Ik heb je stappen opgevolgd en heb het icoontje van maeVuVu in mijn menu maar het werkt helaas niet( start op wanneer ik het aanklik maar stopt na een aantal seconden).
Ik probeer het nogmaals in de xterminal maar hij geeft nu het volgende aan: cannot create directory /home/opt/vuvu file exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338460

Nas T schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:24:
[...]

Nokia BL 5J origineel €13,60 incl verzenden
Nokia BL 5J namaak €3 incl verzenden.
Ik zou voor de originele gaan denk ik.
(uiteraard) niet hot swappable, vervangen is klepje los, accu eruit wippen, nieuwe erin. In 5 seconden gepiept, maar je moet de tel dus wel uitzetten. Er zijn (nog) geen sterkere accu's, misschien dat er speciale op de markt zijn die 10% langer meegaan, maar zonder uitstulping (en dus een speciale achterkant) is er niet veel winst. Ik heb nog geen dikke accu gezien, maar ben ook niet op zoek geweest.
Tik bij Google battery n900 in en je vind dit

http://www.mugen-power-ba...y-with-battery-door.html#

Daarna moet je hierheen om je n900 mee te nemen
http://www.aanhanger.name/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Zijn er ook aparte laders voor een extra batterij?

EDIT: gevonden op ebay...

[ Voor 22% gewijzigd door stokkom op 17-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Anoniem: 324030 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:01:
[...]

Ik heb je stappen opgevolgd en heb het icoontje van maeVuVu in mijn menu maar het werkt helaas niet( start op wanneer ik het aanklik maar stopt na een aantal seconden).
Ik probeer het nogmaals in de xterminal maar hij geeft nu het volgende aan: cannot create directory /home/opt/vuvu file exists.
zie post hieronder

[ Voor 35% gewijzigd door ny-hardcore op 17-06-2010 09:45 . Reden: .deb link ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore

.

MohammadAG heeft er een deb. van gemaakt deze staat hier:

http://mohammadag.ucoz.com/maemo/maevuvu_0.1_all.deb

je moet wel python-pygame geinstalleerd hebben.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Haha geweldig!
Ik neem aan dat je de audio van vuvuzela.ytmnd.com en instantvuvuzela.com/vuvu.mp3 hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
citruspers schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:51:
Haha geweldig!
Ik neem aan dat je de audio van vuvuzela.ytmnd.com en instantvuvuzela.com/vuvu.mp3 hebt gebruikt?
ik heb geen idee, de wav stond in een topic op talk.maemo.org waar iemand om een vuvuzela app vroeg :D

heb je de app al geinstalled? ben benieuwd of deze nl. werkt bij iedereen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik kreeg net een sms van "Nokia":

"Nokia. Tip: er is nieuwe software voor je Nokia N900. Surf naar nokia.com/softwareupdate op je pc & ontvang de nieuwste updates en de leukste features."

Iemand enig idee of meer info?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van nokia site af Latest software release for Nokia N900 is 10.2010.19-1 *
Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.