Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik vermeld altijd bronnen; maar niet eerder wist ik van wie dat javascript afkomstig was ;)
Mochten er meerdere zijn die zich door ons tutorial gepasseert voelen dan horen we dat graag.
Graag dan wel met naam en toeters/bellen in een PB (aan reg) bericht op ons forum.
Mvrgr Reg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Even een update van mij trilfunctie: Hij werkt weer! Zoals hij er mee stopte zo deed hij het weer... :S weet niet waar het aan lag :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is echt een goede how-to, perfect voor nieuwe gebruikers, heel mooi!

Overigens is het een greasemonkey script, en werkt dus ook prima op een firefox browser op je desktop met greasemonkey. Het is een stukje javascript code die een website aanpast. De overkoepelende term is "user script". Greasemonkey is de firefox implementatie van userscripts, maar je hebt ook ondersteuning voor andere browsers (Opera, Safari etc.)
Aan het begin van elk userscript staat informatie over op welke websites deze moet gaan werken en wie het script heeft gemaakt en versie nummer enzo.
Op de site http://userscripts.org/ kan je nog veel meer greasemonkey scripts vinden, en ontzettend veel daarvan werken ook op de MicroB browser op de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:49:
Ik raak compleet de weg kwijt in de Application Manager. Dat moet toch handiger kunnen? Is er een manier om de programma's te sorteren op datum, naam, grootte, populariteit of iets soortgelijks?
Heb je extras-devel nog aanstaan? Mocht dat zo zijn dan kan ik me wel voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. Ik heb extras-devel uitgeschakeld.

Op http://maemo.org/downloads/Maemo5/ kan je o.a. zien welke programma's het populairst zijn.

Je gaat naar toepassingsbeheer. Je kiest dan downloaden en klikt bv. op alle. Je weet bv. de naam van het programma of de eerste letter(s) dan kan je op je toetsenbord dat intypen en dan gaat ie er naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:08:
Het lijkt erop dat de Ovi Store aan het updaten is:
http://twitter.com/petermeego

alleen heb ik geen CC :(
en wirecard werkt helaas niet :'(
Wirecard werkt wel, alleen geeft de Ovi store een foutmelding, omdat een wirecard een duitse CC is, en je naar de store surft met een Nederlands IP. De Ovi store blokkeert bij dit soort gedrag; het IP en land van creditcard moet overeenstemmen met elkaar.

Oplossing is heel eenvoudig; je moet via een Duitse proxy surfen naar de store, en dan geeft de betaling geen problemen meer. Ik heb zo succesvol het "Angry Birds levelpack" en "Morpho Quickpanorama" gekocht.
Je n900 linken aan een proxy is op twee minuten gepiept; je vindt mijn instructies hier: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=698180&postcount=23

Ik heb het dus geprobeerd met een Duits ovi account, maar volgens mij moet het ook wel lukken met een Nederlands account (kan je misschien eens uitproberen). En als er iets niet duidelijk is in mijn instructies... vraag maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woussie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Wirecard werkt wel, alleen geeft de Ovi store een foutmelding, omdat een wirecard een duitse CC is, en je naar de store surft met een Nederlands IP. De Ovi store blokkeert bij dit soort gedrag; het IP en land van creditcard moet overeenstemmen met elkaar.

Oplossing is heel eenvoudig; je moet via een Duitse proxy surfen naar de store, en dan geeft de betaling geen problemen meer. Ik heb zo succesvol het "Angry Birds levelpack" en "Morpho Quickpanorama" gekocht.
Je n900 linken aan een proxy is op twee minuten gepiept; je vindt mijn instructies hier: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=698180&postcount=23

Ik heb het dus geprobeerd met een Duits ovi account, maar volgens mij moet het ook wel lukken met een Nederlands account (kan je misschien eens uitproberen). En als er iets niet duidelijk is in mijn instructies... vraag maar ;)
Maar wat geef je dan op als adres? Kan je een nederlands adres opgeven in een Duits Ovi account?
Een ander alternatief is https://www.neteller.com/ .
Dit is volgens mij UK based, dus of dat gaat werken is ook te betwijfelen, maar wie weet.
Is credit card echt het enig geaccepteerde betaalmiddel op de ovistore?

EDIT:
Met Neteller krijg ik "card usage denied, please try again later or try another card"
werkt dus niet, geeft wirecard hetzelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Laatst online: 18-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:32:
[...]
Maar wat geef je dan op als adres? Kan je een nederlands adres opgeven in een Duits Ovi account?
Een ander alternatief is https://www.neteller.com/ .
Dit is volgens mij UK based, dus of dat gaat werken is ook te betwijfelen, maar wie weet.
Is credit card echt het enig geaccepteerde betaalmiddel op de ovistore?
Bij de registratie van je account bedoel je? Volgens mij moet je helemaal geen adres opgeven, enkel een e-mailadres. En zoals ik al zei, misschien is een Duits account niet eens nodig (bij mijn volgende aankoop zal ik het eens proberen met mijn Belgische account, maar voorlopig staat er niks interessants meer in de store :p).

Neteller kan heel misschien een oplossing zijn, maar ik betwijfel het, aangezien het inderdaad UK-based lijkt en het op precies dezelfde manier lijkt te werken als wirecard. En ja, een credit card is de enige manier om in de ovi store te betalen.

Edit na jouw edit: ja, wirecard geeft net hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door woussie op 06-06-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:34:
Fijn om dit bedankje te lezen want ik miste dat nl. op het einde van jullie tutorial en het staat er nu wel bij:

PS
Deze tutorial is samengesteld door René en Reg;
dank ook aan Eerde, tempesT, kareltje, Hans en wimh voor de diverse aanvullingen.
(van sygysweb)
En met dank aan HwKok voor het per ongeluk ontdekken dat Uitzending Gemist i.c.m. het scriptje van TempesT prima werkt op je N900 + het uitleggen hiervan op Tweakers.net O-)
Never mind. ;)

Even heel wat anders: gisteren aan het expirimenteren geweest met het streamen van een PC/laptop met Windows7 naar mijn N900. Muziek vondt hij wel, maar streamde hij niet (geen verbinding met server) terwijl hij video wel afspeelde.. Hoe kan dit?!

En hoe zit het met afspelen van HD content? Ik had een HD filmpje opgezet, maar ik vond een SD video er eigenlijk beter uitzien op m'n N900 dan dat HD filmpje. Op de PC/laptop was dit uiteraard juist andersom.

[ Voor 32% gewijzigd door HwKok op 07-06-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Handig die link van uitzending gemist. Ik heb hem ook geinstalleerd nu. Ik heb echter nog wel een vraagje. Gezien mijn beperkte datasnelheid (384 kbps), soms zelfs gprs is hij constant bezig met bufferen. Is het niet mogelijk om thuis via WIFI de stream op te slaan en later vanaf je apparaat te kijken? Dit lijkt me een nog mooiere toepassing, bovendien is het stroomverbruik dan ook lager dan wanneer je constant aan het streamen bent. Verder moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van uitzendinggemist op mijn N900 boven verwachting is. Ondertitels zijn goed te lezen enzo, beter dan bij de tv-uitzendingen van T-mobile (een tijd geleden toen mijn standaard WnW abonnement nog niet geblokkeerd was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woussie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Het werkt!
Heb met mijn nederlandse account net angry birds levelpack 1 gedownload :) is voor de duitsers ook nog 1 cent goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Marc_K84 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:49:
Handig die link van uitzending gemist. Ik heb hem ook geinstalleerd nu. Ik heb echter nog wel een vraagje. Gezien mijn beperkte datasnelheid (384 kbps), soms zelfs gprs is hij constant bezig met bufferen. Is het niet mogelijk om thuis via WIFI de stream op te slaan en later vanaf je apparaat te kijken? Dit lijkt me een nog mooiere toepassing, bovendien is het stroomverbruik dan ook lager dan wanneer je constant aan het streamen bent. Verder moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van uitzendinggemist op mijn N900 boven verwachting is. Ondertitels zijn goed te lezen enzo, beter dan bij de tv-uitzendingen van T-mobile (een tijd geleden toen mijn standaard WnW abonnement nog niet geblokkeerd was).
streams opslaan lijkt me ook handig. als daar nou eens een programmaatje voor komt. Denk overigens wel dat er juridische haken en ogen aan kunnnen zitten. Weet iemand al of de livestreams wkvoetbal en tdFrance te bekijken zijn? RTLgemist houdt nog steeds vast aan silverlight en is dus niet supported op de n900 of zijn hier ook trucs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
teddebraak schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:15:
[...]

streams opslaan lijkt me ook handig. als daar nou eens een programmaatje voor komt. Denk overigens wel dat er juridische haken en ogen aan kunnnen zitten. Weet iemand al of de livestreams wkvoetbal en tdFrance te bekijken zijn? RTLgemist houdt nog steeds vast aan silverlight en is dus niet supported op de n900 of zijn hier ook trucs voor?
Goeie vraag.....zou het antwoord graag willen weten.....ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:26:
[...]

En met dank aan HwKok voor het per ongeluk ontdekken dat Uitzending Gemist i.c.m. het scriptje van TempesT prima werkt op je N900 + het uitleggen hiervan op Tweakers.net O-)
Never mind. ;)
racinfo schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:05:
Ik vermeld altijd bronnen; maar niet eerder wist ik van wie dat javascript afkomstig was ;)
Mochten er meerdere zijn die zich door ons tutorial gepasseert voelen dan horen we dat graag.
Graag dan wel met naam en toeters/bellen in een PB (aan reg) bericht op ons forum.
Mvrgr Reg
@HwKoK
Dat is waar ik op doelde en ik hoop dan ook dat je naam alsnog vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
bij stap 2 blijf ik continu de tekst krijgen ipv de mogelijkheid om het javascript toe te voegen...
enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:21:
[...]

Dat is echt een goede how-to, perfect voor nieuwe gebruikers, heel mooi!

Overigens is het een greasemonkey script, en werkt dus ook prima op een firefox browser op je desktop met greasemonkey. Het is een stukje javascript code die een website aanpast. De overkoepelende term is "user script". Greasemonkey is de firefox implementatie van userscripts, maar je hebt ook ondersteuning voor andere browsers (Opera, Safari etc.)
Aan het begin van elk userscript staat informatie over op welke websites deze moet gaan werken en wie het script heeft gemaakt en versie nummer enzo.
Op de site http://userscripts.org/ kan je nog veel meer greasemonkey scripts vinden, en ontzettend veel daarvan werken ook op de MicroB browser op de n900.
Idd prima, alleen opent hij bij mij elke keer het tekst bestand in een nieuw venster ipv de download manager. Is er een manier om hem te copy pasten en via de terminal te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 12:37
bleh volgens mij heb ik de meest waardeloze cpu in mn N900 zitten.. heb gister eindelijk maar is titan's kernel geinstalleerd, gelijk maar ideal config erin gegooit maar helaas, gelijk spontane reboots :(

nu maar ff de lv variant geprobeerd met max op 750mhz gezet als dat goed gaat misschien nog wat hoger proberen :/

of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen dan een slechte cpu? gebeurt niet met titan's kernel met default oc settings dus zal wel niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pusherman en @Knijert
Hebben jullie al uitzending gemist uitgeprobeerd? Ik kreeg ook alleen tekst in een nieuw venster maar het was niet een regel maar veel tekst in een nieuw wit venster. Ik nam aan dat het scriptje zich zo installeerde. Daarna ging ik naar uitzending gemist en het werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 02:28
@ teddebraak
je kunt rtl gemist bekijken via http://m.rtlgemist.nl
alleen het nadeel daarvan is , dat je moet betaling voor uitzendingen
van 25 ct tot 99ct voor csi bijvoorbeeld
het nieuws en weer is gratis
kwaliteit is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
bladestar5314 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:57:
@ teddebraak
je kunt rtl gemist bekijken via http://m.rtlgemist.nl
alleen het nadeel daarvan is , dat je moet betaling voor uitzendingen
van 25 ct tot 99ct voor csi bijvoorbeeld
het nieuws en weer is gratis
kwaliteit is ook goed
Bedankt voor de tip! Wel heel erg speciaal dat het geld kost! Ook alleen van 3dagen beschikbaar. Ben echt benieuwd wat de beweegredenen hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:38:
@Pusherman en @Knijert
Hebben jullie al uitzending gemist uitgeprobeerd? Ik kreeg ook alleen tekst in een nieuw venster maar het was niet een regel maar veel tekst in een nieuw wit venster. Ik nam aan dat het scriptje zich zo installeerde. Daarna ging ik naar uitzending gemist en het werkt nog steeds prima.
Helaas, bij mij niet, ik kan niets aanklikken om het spelend te krijgen. Het witte scherm met de verschillende tekstregels had ik inderdaad ook. Derhalve iemand tips voor de terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:38:
@Pusherman en @Knijert
greasemonkey geinstalleerd en daarna de N900 even gerestart? Is te proberen. Meestal wil het zeggen dat greasemonkey namelijk (nog) niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marc_K84 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:49:
over 384kbit kan je ofwel de low-bandwidth versie proberen. Zou prima moeten moeten werken. Maar makkelijker is het om dan gewoon de mobiele site van uitzendinggemist te gebruiken. http://m.uitzendinggemist.nl/

Die moderne high bandwidth streams zijn inderdaad erg goed, naar mijn mening ook duidelijk beter dan de DVB-H uitzendingen van kpn mobielTV (heb ik op mijn Nokia 5800 met SU-33w).

Downloaden kan ook heel makkelijk, maar ik geloof niet dat er progje specifiek daarvoor al in de repositories staat.
Ik doe dit zelf meestal met VLC speler op mijn PC (ja, met deze speler kan je de live streams van uitzendinggemist ook heel makkelijk opnemen, vind ik het makkelijkst werken). Ik weet vrij zeker dat het ook via de command line van mplayer kan (en dat zit standaard ook in de n900 repositories), maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:04:
[...]

greasemonkey geinstalleerd en daarna de N900 even gerestart? Is te proberen. Meestal wil het zeggen dat greasemonkey namelijk (nog) niet actief is.
Een beetje dom......staat er nog bij!

Maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Bij het samenstellen van ONS artikel over uitz gemist was ons (helaas) niets bekend dat het ook op tweakers.net aan de orde was. De aanleiding was een vraag van René, enige weken geleden al, en al met al, met veel (reeds genoemde) forumleden werd uiteindelijk de oplossing "ontdekt" !

Mocht bij het (her)ontdekken van dit gewraakte artikel de indruk zijn ontstaan dat er gekopieerd werd dan hiervoor onze excuses; het is beslist niet BEWUST gebeurd.

Beheerders N900 Forum Sygysweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
racinfo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:47:
Bij het samenstellen van ONS artikel over uitz gemist was ons (helaas) niets bekend dat het ook op tweakers.net aan de orde was. De aanleiding was een vraag van René, enige weken geleden al, en al met al, met veel (reeds genoemde) forumleden werd uiteindelijk de oplossing "ontdekt" !

Mocht bij het (her)ontdekken van dit gewraakte artikel de indruk zijn ontstaan dat er gekopieerd werd dan hiervoor onze excuses; het is beslist niet BEWUST gebeurd.

Beheerders N900 Forum Sygysweb.
Er is geen enkel probleem hoor. Iedereen mag het script gerust kopieren (script stelt niet veel voor, vermoedelijk 1 van de redenen dat ik geen enkele copyright bla of zo in het script heb gezet) Vrijheid blijheid naar mijn mening, doe ermee wat je wil. Ik heb enkel even uitgelegd dat in dit soort userscripts meestal de maker wordt vermeld, eventueel met licentie voorwaarden en dat soort dingen. Ik probeerde enkel behulpzaam te zijn en wat info te geven over userscripts in het algemeen. Wat andere gebruikers hier verder ervan vinden maakt me niet uit: Blijf vooral goede artikelen schrijven (waar dan ook) en als je van mijn posts of scripts gebruik maakt heb ik daar totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
mastercard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:34:
bleh volgens mij heb ik de meest waardeloze cpu in mn N900 zitten.. heb gister eindelijk maar is titan's kernel geinstalleerd, gelijk maar ideal config erin gegooit maar helaas, gelijk spontane reboots :(

nu maar ff de lv variant geprobeerd met max op 750mhz gezet als dat goed gaat misschien nog wat hoger proberen :/

of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen dan een slechte cpu? gebeurt niet met titan's kernel met default oc settings dus zal wel niet ;(
Bij mij werkt overclock ook bij lange na niet vlekkeloos. Je telefoon flashen zou een optie zijn...

Hebben anderen trouwens ook last van een slechte verbinding na de laatste update? Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed werkt. Als ik soms verbinding maak is er wel een connectie (het tekentje knippert niet meer), maar wil ik verbinding maken, dan vindt er geen communicatie plaats. Ik gebruik Ben internet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nas T op 07-06-2010 22:27 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Nas T schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:00:
[...]

Bij mij werkt overclock ook bij lange na niet vlekkeloos. Je telefoon flashen zou een optie zijn...

Hebben anderen trouwens ook last van een slechte verbinding na de laatste update? Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed werkt. Als ik soms verbinding maak is er wel een connectie (het tekentje knippert niet meer), maar wil ik verbinding maken, dan vindt er geen communicatie plaats. Ik gebruik Ben internet.
ben draait op het netwerk van t-mobile en over die probs hoeven we het niet meer te hebben lijkt me...

Ik heb zelf ook ben, aangezien met wifi connectie alles wel goed draait hou ik het op t-mobile problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ben sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een N900.
Mijn vader kwam er na 2 maanden achter dat een touchscreen en kleine toetsjes toch
niks voor hem was :p. Aangezien mijn oude telefoon toch steeds vastlopers had heb ik de
N900 maar overgenomen :p.

Tot nu ben ik nog zeer tevreden met het toestel, heb als eerste het toestel naar fabriekssettings geflasht.
Daarna meteen de power kernel geinstalleerd en een aantal widgets gemaakt voor verschillende snelheden.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen bemerkt met het overklokken, op 1Ghz lijkt de boel ook stabiel.

Alleen de batterij duur valt me tegen, zonder overklok houdt de telefoon het net een dag uit bij een beetje
muziek luisteren. In hoeverre is dit normaal, zou het nuttig zijn om een andere batterj te kopen ?

Ik zag trouwens een vraag over rdp ervaringen, ik gebruik rDesktop maar heb ook geen windows geluiden.
Waarschijnlijk ligt het dus in extra software.

[ Voor 5% gewijzigd door dutch_warrior op 07-06-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:47:

Het woord "gekopieerd" heb ik niet in mijn mond gehad. Het maakt me niet uit waar jullie je informatie, artikelen, bronnen etc. vandaan halen (mocht dat bv. tweakers.net zijn dan "so what"). De boel wordt zo aardig opgeblazen naar mijn mening (citaat: "dit gewraakte artikel").
Mij gaat het er alleen om dat een bedankje op zijn plaats is en ik sluit me wat het volgende betreft aan bij @TempesT: blijf vooral goede artikelen schrijven.
Ik ben een geregelde gast op jullie forum en lees de posts over de n900 met plezier en interesse.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
dutch_warrior schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:37:
Ik ben sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een N900.
Mijn vader kwam er na 2 maanden achter dat een touchscreen en kleine toetsjes toch
niks voor hem was :p. Aangezien mijn oude telefoon toch steeds vastlopers had heb ik de
N900 maar overgenomen :p.

Tot nu ben ik nog zeer tevreden met het toestel, heb als eerste het toestel naar fabriekssettings geflasht.
Daarna meteen de power kernel geinstalleerd en een aantal widgets gemaakt voor verschillende snelheden.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen bemerkt met het overklokken, op 1Ghz lijkt de boel ook stabiel.

Alleen de batterij duur valt me tegen, zonder overklok houdt de telefoon het net een dag uit bij een beetje
muziek luisteren. In hoeverre is dit normaal, zou het nuttig zijn om een andere batterj te kopen ?

Ik zag trouwens een vraag over rdp ervaringen, ik gebruik rDesktop maar heb ook geen windows geluiden.
Waarschijnlijk ligt het dus in extra software.
Welkom bij de club ;)
Je zult er geen spijt van krijgen, want de N900 is een geweldig toestel. Zelf heb ik altijd de communicators van Nokia gebruikt, maar de N900 is tot veel meer in staat en bevalt goed. Dat is misschien ook wel het probleem voor de batterij: die is veel te snel leeg. Als je een paar applicaties gebruikt dan haalt de N900 nauwelijks het eind van de dag. Dat is voor mij ook de reden dat ik de N900 niet overklok. Ik vind hem snel genoeg voor de dingen die ik ermee wilt doen.
Soms heel simpel: 4-op-een-rij spelen met mijn kinderen. Soms wat ingewikkelder: uitzendinggemist kijken en mijn mail en forums checken of mijn muziekinstallatie ermee bedienen via VNC.

Zelf heb ik geen ervaringen met rDekstop, dus daar kan ik niets over zeggen....

PS: heeft je vader nu ook een N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Beste mensen,

Ik heb op me pc thuis VNC geïnstalleerd en alles werkt verder prima, ik kan op me werk via me laptop prima op mijn pc, maar via de vncviewer op me n900 niet! Als ik hetzelfde ip adres gebruik als op me laptop kom ik er niet in. ook niet als ik de poort er achter doe. Weet iemand waardoor dit komt? Ik gebruik mobiel internet van hi. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg je een bepaalde foutmelding?
En welke server versie van VNC gebruik je?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
Ik krijg de melding connection failed: en ik gebruik versie 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van_doorn schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:37:
Beste mensen,

Ik heb op me pc thuis VNC geïnstalleerd en alles werkt verder prima, ik kan op me werk via me laptop prima op mijn pc, maar via de vncviewer op me n900 niet! Als ik hetzelfde ip adres gebruik als op me laptop kom ik er niet in. ook niet als ik de poort er achter doe. Weet iemand waardoor dit komt? Ik gebruik mobiel internet van hi. alvast bedankt!
Werkt het wel als je thuis of op je werk op een wifi netwerk zit?

Het kan namelijk een beperking zijn van mobiel internet van Hi/KPN. Er waren eerder ook al wat problemen met streamen van media van uitzendinggemist. Het kan zijn dat hi/kpn poort 5800 (VNC) en poort 554 (RTSP streaming) blokkeert. Of misschien heeft de N900 standaard nog instellingen uit de tijd dat Hi/kpn een apart access point had voor streaming media. Toen liet hun acces point voor algemeen mobiel internet namelijk alleen de poorten voor HTTP en HTTPS door.
Ik vrees alleen dat het navragen van dit soort dingen lastig wordt. Ik denk niet dat kpn/hi een bekwaam genoege klantenservice hebben dat ze weten wat ze met deze vragen aanmoeten. Maar je kan het altijd proberen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:42:
[...]

Werkt het wel als je thuis of op je werk op een wifi netwerk zit?

Het kan namelijk een beperking zijn van mobiel internet van Hi/KPN. Er waren eerder ook al wat problemen met streamen van media van uitzendinggemist. Het kan zijn dat hi/kpn poort 5800 (VNC) en poort 554 (RTSP streaming) blokkeert. Of misschien heeft de N900 standaard nog instellingen uit de tijd dat Hi/kpn een apart access point had voor streaming media. Toen liet hun acces point voor algemeen mobiel internet namelijk alleen de poorten voor HTTP en HTTPS door.
Ik vrees alleen dat het navragen van dit soort dingen lastig wordt. Ik denk niet dat kpn/hi een bekwaam genoege klantenservice hebben dat ze weten wat ze met deze vragen aanmoeten. Maar je kan het altijd proberen, ben benieuwd.
Nee het werkt ook niet als ik op het wifi netwerk zit, zowel thuis als op het werk doet het het niet op me n900 maar beide wel op me laptop. Dus dan mag ik aannemen dat het aan me n900 ligt en niet aan het internet ligt...

edit*

Ik heb zojuist Rdesktop geinstalleerd en dat werkt. Ik krijg het aanmeldingsscherm van me pc te zien met mijn gebruikersaccount, maar als ik op mijn gebruikers account klik krijg ik de volgende melding: aanmeldingsfout: gebruiksaccountbeperking. mogelijke oorzaken hievan zijn: geen blanco wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing.

iemand een idee hoe ik dat oplos? Ik heb geen zin om een wachtwoord in te stellen voor me pc, dus als ik om deze foutmelding zou kunnen zou dat top zijn!

Alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door van_doorn op 08-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Ik hou dit topic al een tijd in de gaten en heb er al veel informatie in gevonden maar ik heb toch nog een vraag.

Heeft er iemand misschien al een leuke WK2010 app voor de N900 gevonden?

Via google ben ik al op de volgende site gekomen en deze app ziet er erg goed uit : http://www.getapmobile.com/worldcup/index.html

Maar..... deze is (natuurlijk) niet beschikbaar op OVI voor de N900. (whats new, VI zelfde geval)
Op Maemo Talk zijn er ook al initiatieven maar ik ben bang dat deze niet klaar zijn voor het WK begint...

Gelukkig heb ik de pelota widget gevonden, maar deze heeft niet al te veel functies. Maar beter iets als niets. ;)
http://funlabs.signove.com/apps-pelota.html

Dus iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Forzaspw op 08-06-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 21:35
http://themeegoblog.com/2...tral+%28The+MeeGo+Blog%29

Binnenkort kunnen we usb apparatuur aansluiten
ik blijf me verbazen over de mogelijkheden

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40
stokkom schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:40:
[...]
Dat is misschien ook wel het probleem voor de batterij: die is veel te snel leeg. Als je een paar applicaties gebruikt dan haalt de N900 nauwelijks het eind van de dag. Dat is voor mij ook de reden dat ik de N900 niet overklok.
Ik heb em overgeclockt en haal 2 dagen op één lading.
Wat je vooral moet doen is met WifiSwitcher de wifi module uitzetten als je hem toch niet gebruikt. Als je dan ook nog AutoDisconnect aanzet zodat je bluetooth en data verbinding automatisch wordt verbroken bij geen activiteit da kan je n900 best lang op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Caelorum schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:07:
[...]

Wat je vooral moet doen is met WifiSwitcher de wifi module uitzetten als je hem toch niet gebruikt. Als je dan ook nog AutoDisconnect aanzet zodat je bluetooth en data verbinding automatisch wordt verbroken bij geen activiteit da kan je n900 best lang op één lading.
tja, ik gebruik heel veel wifi.
Misschien dat het uitzetten van 3g ook helpt, volgens mij zag ik ergens een scriptje welke eg uitzet
wanneer er een actieve wifi verbinding is.

@stokkom
Nee mijn vader heeft nu een e75 ik heb de n900 overgenomen.
Eigenlijk was ik aan het kijken voor een android toestel maar elke keer als ik met
de n900 wat opzocht viel het mij op hoe dicht het bij een desktop ervaring komt.
De N900 met maemo is in mijn ogen toch iets meer volwassen als het gros van de android toestellen.
Ik hoop dat QT ervoor zorgt dat er meer apps komen voor Nokia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Caelorum schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:07:
[...]

@Caelorum: Bedankt voor je opmerkingen. Ik ben benieuwd of het gaat werken. Ik heb net Wifi Switcher geinstalleerd en zal ook eens kijken naar AutoDisconnect. Is dat een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
dutch_warrior schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:35:
[...]

tja, ik gebruik heel veel wifi.
Misschien dat het uitzetten van 3g ook helpt, volgens mij zag ik ergens een scriptje welke eg uitzet
wanneer er een actieve wifi verbinding is.

@stokkom
Nee mijn vader heeft nu een e75 ik heb de n900 overgenomen.
Eigenlijk was ik aan het kijken voor een android toestel maar elke keer als ik met
de n900 wat opzocht viel het mij op hoe dicht het bij een desktop ervaring komt.
De N900 met maemo is in mijn ogen toch iets meer volwassen als het gros van de android toestellen.
Ik hoop dat QT ervoor zorgt dat er meer apps komen voor Nokia toestellen.
Ah vandaar...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Na de installatie van de Extra Decoder Support had ik plots geen videos en music meer in mijn media player. Een simpele tracker-process -r in de terminal loste dit probleem voor mij op. Misschien al lang bekend hier, zo niet toch handig om even te vermelden!

Rebooten hielp trouwens niet voor dit probleem, dus het was nogal 'hardnekkig'. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
stokkom schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:34:
[...]

@Caelorum: Bedankt voor je opmerkingen. Ik ben benieuwd of het gaat werken. Ik heb net Wifi Switcher geinstalleerd en zal ook eens kijken naar AutoDisconnect. Is dat een instelling?
Nee het is een programma die je kan downloaden uit de repo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
NOS gaat WK Voetbal niet naar mobieltjes streamen

nieuws: NOS gaat WK Voetbal niet naar mobieltjes streamen

ben benieuwd of het op de n900 wel lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 18:13
Useragent veranderen als het een flash player betreft, en we zitten gebakken ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
zal niet eens nodig zijn denk ik, maar ik vermoed dat we toch silverlight nodig gaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teddebraak schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:02:
NOS gaat WK Voetbal niet naar mobieltjes streamen

nieuws: NOS gaat WK Voetbal niet naar mobieltjes streamen

ben benieuwd of het op de n900 wel lukt!
Ik ook. Ik vrees van niet. Meestal wordt de NOS verplicht bij dit soort evenementen om een DRM op de stream te gooien. Dan kan je het op de N900 vergeten (en ook onder linux trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
[b][message=34142973,noline]Heeft er iemand misschien al een leuke WK2010 app voor de N900 gevonden?
Hier is iemand mee bezig: http://wiki.maemo.org/QSportsEvent Heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
rob-bo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:54:
[...]

Hier is iemand mee bezig: http://wiki.maemo.org/QSportsEvent Heb het nog niet getest.
Klopt, maar zover in in de thread kon volgen was het WK2010 nog niet geintegreerd.
Ook kan ik deze app nog niet terug vinden in de extra of extra devel rep.

De Pelota widget lijkt nu aardig te werken, er staan in ieder geval nu 2 wedstrijden ipv no matches.
Ziet er al best grappig uit, maar weet pas of het goed werkt zodra er gescoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:48

beerns

it is I, Leclerc

ik heb een probleem. wellicht kan iemand mij helpen.
Ik heb een telfort abo. Daar had ik tot gister géén mobiel internet abonnement bij. Ik kon via wifi internettten, maar had ook de verbinding telfort mms (daar betaalde ik het volle pond voor, kwam ik 'the hard way' achter).

Nu is gister mijn abo verlengd en nu moet ik wél mobiel internet hebben. Ik proberen met telfort mms, maar dat werkte niet. Ik dus zoeken op de telfort site, lees ik dat ik een verbinding (met packet gegevens) aan moet maken en die telfort spot moet noemen. Goed. Ik kan wel een nieuwe verbinding aanmaken, maar kan alleen voor Wlan kiezen en niet voor packet gegevens (waarom niet??).
Dus de telfort mms (die is wel met packet gegevens) aangepast in telfort spot, maar niets werkt
sms gestuurd naar 1300 met spot. Krijg ik een sms terug met handset type and imei cannot be both null. Nu heb ik wel een imei nr en d'r is ook niets vreemd met het toestel gedaan. Laatste software staat erop.

KOmt iemand dit bekend voor en heeft iemand de juiste telfort instellingen?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
beerns schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:05:
ik heb een probleem. wellicht kan iemand mij helpen.
Ik heb een telfort abo. Daar had ik tot gister géén mobiel internet abonnement bij. Ik kon via wifi internettten, maar had ook de verbinding telfort mms (daar betaalde ik het volle pond voor, kwam ik 'the hard way' achter).

Nu is gister mijn abo verlengd en nu moet ik wél mobiel internet hebben. Ik proberen met telfort mms, maar dat werkte niet. Ik dus zoeken op de telfort site, lees ik dat ik een verbinding (met packet gegevens) aan moet maken en die telfort spot moet noemen. Goed. Ik kan wel een nieuwe verbinding aanmaken, maar kan alleen voor Wlan kiezen en niet voor packet gegevens (waarom niet??).
Dus de telfort mms (die is wel met packet gegevens) aangepast in telfort spot, maar niets werkt
sms gestuurd naar 1300 met spot. Krijg ik een sms terug met handset type and imei cannot be both null. Nu heb ik wel een imei nr en d'r is ook niets vreemd met het toestel gedaan. Laatste software staat erop.

KOmt iemand dit bekend voor en heeft iemand de juiste telfort instellingen?
Ik ken het probleem. Je hebt in de lijst internetverbindingen telfort MMS staan (bij mij Ben MMS),
Ik had eerst alleen maar Ben internet en ik kan ook geen nieuwe verbinding tot stand brengen zonder wifi te gebruiken. Maar ik kan me herinneren door via fMMS (applicatie) dat ik een extra verbinding (Ben MMS) heb toegevoegd. Mijn tip:
1. installeer fMMS
2. stel daar een nieuwe verbinding in
3. sluit fMMS af en stel de verbinding in via "instellingen".

Succes!
Als dit niet werkt, misschien toch klungelen met het nummer 1300 zodat je toch iets binnenkrijgt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:48

beerns

it is I, Leclerc

lukte allemaal niet, gebeld met Telfort helpdesk. Die gast lukte het ook niet. Kreeg 10 min ltr een sms, dat het probleem was opgelost. Reboot vd n900 en waarempel. Opgelost. Tof

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Google en Nokia komen met gratis navigatie.... Nokia doet dat alleen (nog?) niet voor de N900. Google wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangaande RTL gemist.
zat gisteren ff te spelen en kwam erachter dat ze naast m.rtlgemist.nl (waar ze dus geld voor vragen) ook nog een URL hebben voor de iphone.

deze is wel gratis en maakt gebruik van mp4.
link aankliken met de standaard mediaplayer werkt bij mij niet.
link kopieren en plakken in mplayer doet het prima.

iemand nog enig idee waarom de standaard mediaplayer de mp4 niet afspeelt? zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:56:
aangaande RTL gemist.
zat gisteren ff te spelen en kwam erachter dat ze naast m.rtlgemist.nl (waar ze dus geld voor vragen) ook nog een URL hebben voor de iphone.

deze is wel gratis en maakt gebruik van mp4.
link aankliken met de standaard mediaplayer werkt bij mij niet.
link kopieren en plakken in mplayer doet het prima.

iemand nog enig idee waarom de standaard mediaplayer de mp4 niet afspeelt? zou toch gewoon moeten werken?
Hier dezelfde situatie. Wel bedankt voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 18:13
MP4 (h.264 waarschijnlijk?) is een proprietary codec, maar zit misschien wel in de codec set van mplayer? (Gstreamer-ugly, zo uit het hoofd).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik host al geruime tijd een site: http://www.microchange.nl/uzg
Dan hoef je allemaal niet zo moeilijk te doen met kopieren van linkjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:16:
Ik host al geruime tijd een site: http://www.microchange.nl/uzg
Dan hoef je allemaal niet zo moeilijk te doen met kopieren van linkjes e.d.
Handig!
De RTL streams werken helaas niet in de standaard media player, er verschijnt heel kort een mededeling dat ik naar rtlgemist.nl moet gaan. In KMplayer werken de RTL streams wel. De publieke omroepen en SBS6 werken wel met de standaard media player.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander-B op 09-06-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
stokkom schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:43:
Google en Nokia komen met gratis navigatie.... Nokia doet dat alleen (nog?) niet voor de N900. Google wel?
Google maps gesproken navigatie is alleen beschikbaar voor Android. Helaas zit er een addertje onder het gras: je moet continu internetverbinding hebben om kaartmateriaal binnen te hengelen, leuk in het buitenland...
Maar daar is iets op bedacht: Je kunt de kaarten vooraf binnenhalen voor je route. Maar rij je verkeerd, dan heb je alsnog verbinding nodig...
Ovi maps is (nog) niet gratis op de N900. En ik denk dat dat ook niet binnenkort gaat gebeuren nu Sygic nnet uit is...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
Nog meer mensen vannacht gewekt door het Pelota-Widget? http://funlabs.signove.com/apps-pelota.html
Wit lampje knipperen....trilsignaal...en geluidssignaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Forzaspw schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:02:
[...]
De Pelota widget lijkt nu aardig te werken, er staan in ieder geval nu 2 wedstrijden ipv no matches.
Ziet er al best grappig uit, maar weet pas of het goed werkt zodra er gescoord wordt.
Ziet er inderdaad best grappig uit.
Ze zijn volgens mij volop aan het testen, gisteravond/nacht begon m'n tel. ineens te trillen als een gek. Bleek dat Argentinië op 1-0 was gekomen tegen Nigeria, ook al moet het WK nog beginnen :P En as we speak krijg ik nog steeds meldingen dat er gescoord wordt :) Ik delete de widget wel ff totdat morgenmiddag Zuid-Afrika aftrapt tegen Mexico, maar het werkt vrij aardig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HwKok op 10-06-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
rob-bo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:54:
[...]

had 'm vorige week geinstalleerd en direct weer verwijderd. Programma werkte slecht en zag er niet uit.
heb inmiddels een WK widget gevonden. Die hier te dwnloaden is. Wel even via je N900 doen. http://funlabs.signove.com/apps-pelota.html

Echter werd ik ook vannacht verrast door het programmatje. Volgens mij is het een bug of test maar in ieder geval werd ik continu gewaarschuwd dat Zuid Afrika had gescoort tegen Mexico. Kan natuurlijk nog niet. Het programma laat dus de live tussenstanden zien op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:37:
[...]

Ze zijn volgens mij volop aan het testen, gisteravond/nacht begon m'n tel. ineens te trillen als een gek. Bleek dat Argentinië op 1-0 was gekomen tegen Nigeria, ook al moet het WK nog beginnen :P En as we speak krijg ik nog steeds meldingen dat er gescoord wordt :) Ik delete de widget wel ff totdat morgenmiddag Zuid-Afrika aftrapt tegen Mexico, maar het werkt vrij aardig ;)
Ik heb em ook ff van mn scherm afgehaald, maar het lijkt me inderdaad een erg handige widget. Ziet er aardig uit en is natuurlijk erg handig zodra het allemaal gaat beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig was ik niet de enige die gek werd van t getril van Pelota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 13:14
Ik schrok me kapot. Dacht dat mijn n900 helemaal aan het flippen was.
Reboot, toen nog, toen mijn batterij eruit.
Toen trilde die nog als een gek. Pas toen dacht ik aan Pelota.
Mijn vriendin was best pissig op mij, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
RSD1982 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:23:
[...]

had 'm vorige week geinstalleerd en direct weer verwijderd. Programma werkte slecht en zag er niet uit.
heb inmiddels een WK widget gevonden. Die hier te dwnloaden is. Wel even via je N900 doen. http://funlabs.signove.com/apps-pelota.html

Echter werd ik ook vannacht verrast door het programmatje. Volgens mij is het een bug of test maar in ieder geval werd ik continu gewaarschuwd dat Zuid Afrika had gescoort tegen Mexico. Kan natuurlijk nog niet. Het programma laat dus de live tussenstanden zien op je desktop.
Ik krijg het niet geïnstalleerd.
ga met mn n900naar die link en elke keer als ik op download druk laad hij die pagina opnieuw.
iemand hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HwKok schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:37:
[...]

Ohw, jij was dus nog niet op de hoogte van het nieuws :

http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Nienix schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Ik krijg het niet geïnstalleerd.
ga met mn n900naar die link en elke keer als ik op download druk laad hij die pagina opnieuw.
iemand hier ook last van ?
Misschien clickte je op dat pijltje in plaats van op Nokia n900. Je moet op Nokia n900 clicken. Als je dan de standaard browser gebruikt moet het goedkomen.

Maar ik zou nog even wachten met installeren. Jeezus wat heb ik slecht geslapen door dat kutding, met dat gepiep en getril. Dacht dat mijn mobiel stuk was. Je kan het ook niet uitzetten. 1 ding is zeker, het praktisch nut van deze app is door dat gepiep waardeloos. Ik ga hem niet gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door tahomas op 10-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:23:
[...]

Krijg jij de juiste wedstrijden al te zien dan? Ik zie Argentinië staan maar geen Zuid Afrika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:42:
[...]

Maar ik zou nog even wachten met installeren. Jeezus wat heb ik slecht geslapen door dat kutding, met dat gepiep en getril. Dacht dat mijn mobiel stuk was. Je kan het ook niet uitzetten. 1 ding is zeker, het praktisch nut van deze app is door dat gepiep waardeloos. Ik ga hem niet gebruiken.
Je kan de widget toch van je bureaublad halen in de tijd dat het wk nog niet is begonnnen? Dat doe ik en vele andere volgens mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:13:
[...]

Je kan de widget toch van je bureaublad halen in de tijd dat het wk nog niet is begonnnen? Dat doe ik en vele andere volgens mij ook!
En dan gaat hij piepen tijdens elke wedstrijd, terwijl ik op kantoor zit? Lijkt me niet echt handig, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ze zijn inderdaad in de testfase. Wedstrijden veranderen steeds, evenals de uitslagen.
Er wordt door de maker(s) van het programmatje in de Maemo.org thread geadviseerd de widget tot de start van het WK even uit te schakelen: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=55213

Ik denk dat er over de hele wereld heel veel mensen vannacht zijn opgeschrikt met het alarm hehe. :)

Verder komt er vaak de vraag of de signalen aangepast kunnen worden naar eigen smaak, oftewel: wel of geen geluid, wel of geen trilsignaal, etc. Ik weet niet of ze hier momenteel aan werken, maar ik hoop het wel. In ieder geval is het in potentie wel een mooie widget!

Tenslotte is er nog het probleem dat de LED-patronen van bijv. een nieuwe sms of email worden 'overruled' door de Pelota widget. Oftewel, na het activeren va de widget doet je LED het alleen nog maar bij een doelpunt..en dus niet meer bij sms of email. Wil je hem weer laten weten dat je een sms of email hebt, dan zul je het toestel opnieuw moeten opstarten.

Tot nu toe is het allemaal dus nog wel een beetje buggy, maar er wordt hard aan gewerkt om dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
LOL.. ik had gister dat Pelota ook even gecheckt en nadat ik binnen een kwartier al 7x was geschrokken van die terror licht- en geluidshow heb ik 'm ook maar van m'n desktop verwijderd. Jammer dat je niet zelf kan instellen waarbij en hoe je een memo wilt krijgen in die app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
Pusherman_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:09:
LOL.. ik had gister dat Pelota ook even gecheckt en nadat ik binnen een kwartier al 7x was geschrokken van die terror licht- en geluidshow heb ik 'm ook maar van m'n desktop verwijderd. Jammer dat je niet zelf kan instellen waarbij en hoe je een memo wilt krijgen in die app..
zeikerd, wees blij dat er een applicatie is voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
MarkoAlmelo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:20:
[...]

? met het verkeerde been uit bed gestapt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
teddebraak schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:23:
[...]

? met het verkeerde been uit bed gestapt ?
Ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
tahomas schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:42:
[...]

Misschien clickte je op dat pijltje in plaats van op Nokia n900. Je moet op Nokia n900 clicken. Als je dan de standaard browser gebruikt moet het goedkomen.

ah dat werkt beter.
er zat een vuiltje in mijn oog denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
mastercard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:34:

Ik kom niet eens aan de 700MHz... hij maakt dan al spontane reboots. Of ik heb iets verkeerd gedaan (denk 't niet) of ik heb ook weinig geluk met mijn N900.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
laropo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:11:
[...]

Ik kom niet eens aan de 700MHz... hij maakt dan al spontane reboots. Of ik heb iets verkeerd gedaan (denk 't niet) of ik heb ook weinig geluk met mijn N900.. :/
Probeer eens een andere. Lijkt me vreemd als een processor die is gemaakt om 1 gHz te halen opeens helemaal doordraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
tahomas schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:07:
[...]

Probeer eens een andere. Lijkt me vreemd als een processor die is gemaakt om 1 gHz te halen opeens helemaal doordraait.
De chip kan tot 1ghz op papier, hij wordt echter als 600 mhz verkocht in de n900.
Nokia doet dit gewoon omdat er dan minder chips afgekeurd hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
laropo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:11:
[...]

Welke kernel heb je? Ik draai de lv config op max 850mhz en heb nog geen reboot gehad, maar ideal heb ik nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
MarkoAlmelo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:20:
[...]

Wat een rare reactie... ik mag toch wel uiten waarom een app me wel of niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
dutch_warrior schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:24:
[...]
De chip kan tot 1ghz op papier, hij wordt echter als 600 mhz verkocht in de n900.
Nokia doet dit gewoon omdat er dan minder chips afgekeurd hoeven worden.
Ze kunnen ook best gewoon chips inkopen waarvan ze weten dat die de 1ghz niet halen, om zo de prijs een beetje te drukken. Deels afgekeurd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21:09
Ik ga dit toestel waarschijnlijk binnenkort aanschaffen vanwege de vele mogelijkheden en de possitieve ervaringen met Nokia's, maar ik zit toch nog te twijfelen over een HTC HD2 zijn er mensen die beide telefoons hebben? Op internet kon ik er niet zo veel over vinden behalve een vergelijking van de toetsenborden van de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
SL65 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:55:
Ik ga dit toestel waarschijnlijk binnenkort aanschaffen vanwege de vele mogelijkheden en de possitieve ervaringen met Nokia's, maar ik zit toch nog te twijfelen over een HTC HD2 zijn er mensen die beide telefoons hebben? Op internet kon ik er niet zo veel over vinden behalve een vergelijking van de toetsenborden van de toestellen.
Dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Wat verwacht je van een toestel, wat wil je ermee... Als je door dit topic bladert kun je veel te weten komen over wat dit toestel allemaal kan. Voor een hardware vergelijking kun je hier kijken: http://www.gsmarena.com/c...Phone1=2917&idPhone2=2957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
lukt het iemand om de livestream van het wk te bekijken op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 00:18

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Pusherman_ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:54:
Nope. Via de nos site gaat ie naar de mediaplayer: opening stream en dan zegt dat het media format not supported is :(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Gundogan schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:09:
[...]

Nope. Via de nos site gaat ie naar de mediaplayer: opening stream en dan zegt dat het media format not supported is :(
url openen in km player geeft een jpgje van de omroepen met "acces denied"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
lpdv74 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:47:
[...]

Dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Wat verwacht je van een toestel, wat wil je ermee... Als je door dit topic bladert kun je veel te weten komen over wat dit toestel allemaal kan. Voor een hardware vergelijking kun je hier kijken: http://www.gsmarena.com/c...Phone1=2917&idPhone2=2957
Deze keuze moet je maken op basis van je eigen interesses.
Wil je een systeem dat gewoon standaard werkt zonder uitzoek werk dan is de hd2 het beste.
Als je echter graag dingen zelf uitzoekt en allerlei tooltjes en apps probeert dan is de n900 een betere keuze want voor de HD2 is niet zo veel boeiends te vinden.
Qua snelheid zijn beide toestellen in mijn ogen gelijk, want de hardware in de hd2 werkt niet zo efficient als de hardware van de n900 dit ligt deels aan windows mobile op de hd2.

Ik gebruik nu bijvoorbeeld WifiEye deze laat gedetailleerde gegevens over wireless netwerken zien.
Voor WifiEye kan ik geen goed windows mobile alternatief bedenken net zoals voor verschillende emulators en bijvoorbeeld 7zip.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:05
Ik heb de N900 nu net een week en ik ben zeer te spreken over het apparaat. echter lijkt het of de GPS niet goed functioneert. ik krijg telkens de melding "kan geen GPS-verbinding maken"

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
hoe zorg ik er ook alweer voor dat de gps blijft aanstaan aan laat zien op welke locatie ik ben? ik had deze optie voordat nokia service shop em geflashed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
sickyb schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:22:
Ik heb de N900 nu net een week en ik ben zeer te spreken over het apparaat. echter lijkt het of de GPS niet goed functioneert. ik krijg telkens de melding "kan geen GPS-verbinding maken"

iemand een idee ?
Vervelend. Ik heb zelf geen idee, maar misschien zou je wat meer informatie kunnen geven:
- welke firmware heb je?
- met welk programma wil je gebruik maken van de GPS?
- sta je buiten, weg van bomen en hoge gebouwen?
- heb je in de settings gekeken? Onder 'location' kun je de gps instellen: vinkje bij enable, en interne gps, vinkje bij network positioning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
ik heb de nieuwe firmware. normaal staat ie bij mij in het menu als ik op de 3g, batterij menu ding klik. nu komt ie alleen tevoorschijn als ik ovi maps start. hoe zorg ik ervoor dat ie altijd in het menu blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
SL65 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:55:
Ik heb kort een HD2 gehad, maar heb dit toestel vrij snel weer verkocht voor een N900. Wat een vreselijk toestel zeg. Heb nog geen moment spijt van m'n N900 gehad!

Hier een overzichtje met de minpunten van de HD2 toen ik 'm nog had: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nu nog niet. De standaard media speler heeft een codec probleem voor alle livestreams van de NOS.
MAAR, ik heb net gechecked op mijn linux bak, en ik kan je het volgende vertellen:
-de WK livestream wordt op exact dezelfde manier gemaakt als de andere livestreams
-hij werkt onder linux
-er zit GEEN DRM op de stream

DUS, dus de N900 moet de stream gewoon kunnen draaien zonder enig probleem.
Ook ben ik erachter waarom mijn script voor sommige livestreams een "toegang geweigerd" error gaf. Er wordt namelijk een MD5 hash van de session ID aan de url doorgegeven om te verkomen dat andere sites direct kunnen linken naar de stream. ofwel mijn script had dit niet juist uitgelezen ofwel kmplayer op de n900 geeft die parameter niet juist door.

Ik zal zo even kijken of ik een aangepast WK scriptje kan maken, en zal testen of kmplayer op de N900 deze vorm van een parameter toevoeging correct ondersteund.

Overigens hoef je ook geen MobielTV (DVB-H) van kpn te regelen om het WK te kijken. Kpn heeft namelijk Nederland 1,2 en 3 alle drie uit de ether gehaald op hun DVB-H product tijdens de wedstrijden. Uiteraard zonder dit van te voren aan haar klanten te vertellen, want van communicatie heeft kpn nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Deze link in KMPlayer werkt bij mij.....exact zo in typen!

http://livestreams.omroep.nl /nos/wk2010_ned1_std?md5=756b0541e928bbc5677f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
[[Spatie weg halen tussen .nl_/nos]]

GrtZ

[ Voor 7% gewijzigd door FunZip op 11-06-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Het lukt nu nog niet. De standaard media speler heeft een codec probleem voor alle livestreams van de NOS.
MAAR, ik heb net gechecked op mijn linux bak, en ik kan je het volgende vertellen:
-de WK livestream wordt op exact dezelfde manier gemaakt als de andere livestreams
-hij werkt onder linux
-er zit GEEN DRM op de stream

DUS, dus de N900 moet de stream gewoon kunnen draaien zonder enig probleem.
Ook ben ik erachter waarom mijn script voor sommige livestreams een "toegang geweigerd" error gaf. Er wordt namelijk een MD5 hash van de session ID aan de url doorgegeven om te verkomen dat andere sites direct kunnen linken naar de stream. ofwel mijn script had dit niet juist uitgelezen ofwel kmplayer op de n900 geeft die parameter niet juist door.

Ik zal zo even kijken of ik een aangepast WK scriptje kan maken, en zal testen of kmplayer op de N900 deze vorm van een parameter toevoeging correct ondersteund.

Overigens hoef je ook geen MobielTV (DVB-H) van kpn te regelen om het WK te kijken. Kpn heeft namelijk Nederland 1,2 en 3 alle drie uit de ether gehaald op hun DVB-H product tijdens de wedstrijden. Uiteraard zonder dit van te voren aan haar klanten te vertellen, want van communicatie heeft kpn nog nooit gehoord.
respect dat je dit allemaal doet :) alvast bedankt!

en tja.. grote mediabedrijven en eerlijke communicatie.. blijft een issue he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Schofterig......VodafoneTV heeft Ned1 er ook uitgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FunZip schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Schofterig......VodafoneTV heeft Ned1 er ook uitgehaald!
Opzich, de NOS had het wel gemeld:
http://tweakers.net/nieuw...-mobieltjes-streamen.html

Ik had me alleen niet gerealiseerd dat de NOS broadcasting via DVB-H ook als streaming ziet. Beetje vreemd, zo kan je alle volrmen van "broadcasting" streaming noemen, lijkt me gewoon onjuist. Misschien is het toch gewoon een foutje bij kpn/NOS.
Of misschien toch geen foutje: Robert Webbe had het ook al voorspeld in zijn reactie bij dat topic. Hij is doorgaans uitstekend geinformeerd over kpn producten. En inderdaad: volkomen correct: tijdens de wedstrijden wordt er gewoon een andere zender in de ether gegooid (journaal24 en 101tv) of helemaal geen zender.

Mijn huidige script werkt via de site:
http://nos.nl/wk2010/live/indexwmv/quality/nq/

Ik krijg alleen een link als deze:
code:
1
http://content.nos.nl/livestream/[GETALLEN]/[HASHTAG]wk2010-1-hq/true/

of deze lower quality:
code:
1
http://content.nos.nl/livestream/[GETALLEN]/[HASHTAG]/wk2010-1/true/

En deze is dus duidelijk anders dan die jij noemt:
code:
1
http://livestreams.omroep.nl/nos/wk2010_ned1_std?md5=[HASHTAG]&t=[GETALLEN]

Beide links werken prima op mijn linux PC, maar bij mij helaas niet op de kmplayer op mijn N900.
Hij probeert 1 voor 1 alle mogelijke streams op die locatie, maar geeft nooit beeld (alleen soms wel een "buffering bericht").

Kan iemand anders het op zijn N900 checken met kmplayer? (misschien heb ik mijn installatie weer eens lopen verklooien namelijk :) )

Dit is mijn WK script:
http://schendstok.nl/uitzendinggemist_WK_N900_link.user.js

instructies:
ga naar de nos live stream site:
http://nos.nl/wk2010/live/indexwmv/quality/nq/
klik op:
"Bekijk deze stream in Windows Media Player"
Nu wordt de Titel boven het media speler blok een link.
-copy paste deze naar kmplayer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed werk! Is het al mogelijk om het WK op een andere telefoon te bekijken of heeft de N900 de primeur? :D
Pagina: 1 ... 77 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.