friendlyfiend schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:26:
[...]
Hmm ik was iets te enthousiast... Bij 3g zegt ie dat dat hij de "media-indeling niet ondersteund". Bij wifi werkt het als een tierelier.
Sommige internetradiostations doen het plotseling ook niet meer bij 3g, waaronder mijn favoriet "the Buzz"

.
De snelheid van mn Hi internet is overigens niet verlaagd ofzo. Plotseling werkt het ineens niet meer..
Iemand een idee waar het aan ligt?
Aan Hi vermoed ik. Bij telfort werkt het prima (als je geen wap proxy gebruikt).
Wat zijn je internet connecties bij Hi?
Onder Settings->Internet Connections->Connections -> Celular Data (of hoe je deze ook hebt genoemd)
Als je op "Edit" klikt kan je de instellingen zien. Nu weet ik niet wat die zouden moeten zijn bij Hi, maar als er onder "Advanced" de optie "use Proxy" is aangevinkt, dan heeft het vermoedelijk daarmee te maken.
Vroeger had Hi een apart access point voor streaming media, en om dat te handhaven gebruikte ze (als ik mij niet vergis) twee access points: 1 voor web browsen, 1 voor streaming media. Een proxy werd op beide gebruikt om ander data verkeer te blokkeren. Het kan zijn dat de N900 standaard nog de proxy ingesteld heeft. Ik weet niet precies waar de N900 deze setting vandaan haalt namelijk, ik geloof van een meegeleverde database (die mogelijk dus verouderde settings heeft), maar het kan ook op je sim kaart staan.
Bij Telfort wordt standaard bij mij ook nog de wap proxy gebruikt van HEEL lang geleden (Telfort Spot, O2 wap dienst etc.). Dit werkt meestal ook, maar is allang niet meer nodig.
Mijn advies zou zijn om de celular data (packet data) settings bij andere gebruikers van Hi internet na te vragen en deze dan handmatig op je N900 in te stellen.
Vermoedelijk is het enkel een bepaalde Access point name (meestal "internet"), en onder advanced GEEN proxy gebruiken en alle andere settings op automatisch. Ik vermoed dat Hi voor zijn 2 verschillende snelheden mobiel internet een andere access point name gebruikt om zo het snelheids verschil per klant te regelen. (Hi geeft toegang tot het snellere acces point als een klant het duurdere abonnement heeft).
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat Hi voor al haar dataverkeer nog steeds een Proxy nodig heeft. Maar ik weet niet het fijne van Hi. En je moet uitkijken met dit soort dingen, want voor je het weet rekent Hi je extra voor gebruik van data over een ander access point.
Als dit allemaal te ingewikkeld klinkt, moet je het maar negeren. Het handmatig instellen van een mobiele internet verbinding kan namelijk best complex zijn, en de meeste aanbieders zetten die info niet duidelijk op hun website. Wel bieden ze de optie om de zetting naar je toe te SMS-en, maar meestal wordt de N900 niet ondersteund hierin (niet bij Telfort in ieder geval, volgens mij ondersteund de N900 zelfs helemaal geen configuratie SMS-jes, maar ik kan me hier in vergissen).
Ik heb trouwens een nieuwere/andere versie van mijn uitzendinggemist scriptje gemaakt, maar weet eerlijk gezegd niet of deze echt veel beter is. Het vorige zocht op op een link met de extensie ".asf", dit nieuwe kijkt naar het "type" attribuut, en kijkt of deze 'video/x-ms-wmv' is waarna de 'src' parameter wordt uitgelezen.
Ik ga morgen even checken of het op de n900 een beter resultaat geeft.