• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04

Goku33

Ownage!

Die nieuwe update is leuk en aardig, maar waarom werkt mijn Conversations Inbox Desktop Widget niet meer? :(
Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd / gereboot etc, maar niets lijkt te werken.
Bij Toepassingsbeheer zie ik hem gewoon staan in de lijst met apps die ik kan verwijderen. Hij staat echter niet op een bureaublad, en hij staat ook niet in het lijstje met widgets die ik toe kan voegen op een bureaublad.
Iemand een oplossing? Die widget is zoooo handig met smsjes...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33
@hierboven: Ik hoor net van een collega hier dat de widget weer werkt als je em uit de development repo haalt..
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:43:
Nu is het zo dat ik eerst de berichten ophaal op mijn n900, en ze vervolgens als ongelezen in mijn Outlook ontvang. Lekker dubbelop dus.

Iemand een idee om dit op te lossen?
Daarvoor zul je IMAP moeten gebruiken ipv POP3. Helaas echter ondersteund Microsoft geen IMAP voor hotmail.
Binnenkort, kan nu ook al zijn trouwens, gaan ze wel exchange ondersteunen en dan zal je ook een vergelijkbare functionaliteit kunnen krijgen voor hotmail.

Wat je in de tussentijd kan doen is het doorsluisen naar gmail en het daar met imap binnenhalen :P

[ Voor 76% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2010 15:14 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
DaRoot schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:34:
[...]

die 3 ontbrekende icoontjes heb ik hier ook ja..
Foutmelding weet ik zo niet precies meer, heb het inmiddels eraf gegooid.. maar iets met fout in het programma zelf..
ik heb dit ook..

trouwens ook net even die WK kalender geimporteerd in m'n google calendar, wel erg handig. maar als ik sync via ermining neemt hij die kalender niet mee.. ook niet de feestdagen kalender trouwens..

iemand een idee hoe dit te fixen is?

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 15:49
Een vraagje over connectie maken met Wifi

Betreft Eduroam. Nou staan er genoeg handleiding en berichten op forums maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Het moet dus werken aangezien er meer mensen met N900 in dit forum connectie kunnen maken met Eduroam. Als ik een nieuwe verbinding maak, staat er in de handleidingen dat je naar netwerken moet zoeken, en dan vind die eduroam ook wel, maar als ik die selecteer staat er dat ik een wep key moet invullen. Doe ik niet zoeken naar netwerken kan ik wel alles instellen. Maar als ik alles voltooid heb, en een connectie probeer te maken dan vraagt die weer om een wep key. Iemand enig idee? Ik draai op pr1.2

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 22:09

DaRoot

Some say...

iets anders waar ik sinds de update tegen aanloop:
Voor de update, bij het schrijven van een sms, kon ik in het veld "Naar" alvast een deel van een naam typen van een bestaande contactpersoon, bijv. "pietje p" en dan vulde de N900 dit automatisch aan tot "Pietje Puk".
Sinds de update naar 1.2 werkt dit niet meer bij alle contactpersonen. Dan geeft ie bijv. de melding "pietje p behoort niet tot uw contactpersonen".
Terwijl hij/zij wel degelijk in de lijst staat..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:02:
Zijn er ook mensen die sinds de PR1.2 update problemen hebben met het ophalen van e-mail? Ik haal e-mail bij Ziggo op via POP3 en ondervind de volgende problemen:
  • Er wordt niet altijd een notificatie gegeven voor nieuwe e-mail, als er een notificatie komt dan is dat voor mail die een tijd terug gestuurd is
  • Als ik de e-mail handmatig laat verzenden/ontvangen lijkt het e-mail programma vast te lopen, dit was bij PR1.1 niet zo
  • Vaak als ik mijn reeds opgehaalde e-mail wil bekijken is de Inbox er niet. Is de Inbox er wel en klik ik op een e-mail dan duurt het even voordat de e-mail wordt weergegeven.
Wat heb ik al gedaan?
  • Mail account verwijderd en opnieuw aangemaakt
  • N900 leeg geflasht naar fabrieksinstellingen
  • Alle instellingen van de e-mail geprobeerd
Mijn provider is Telfort.
Ik heb precies het zelfde probleem na de PR1.2 update, maar dan met mijn hotmail account (mijn GMX email account doet het gewoon wel)
Vóór de update had ik nergens last van, zwaar irritant! :(

Man - a being in search of meaning

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11 22:18
Hilco schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:11:
Een vraagje over connectie maken met Wifi

Betreft Eduroam. Nou staan er genoeg handleiding en berichten op forums maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Het moet dus werken aangezien er meer mensen met N900 in dit forum connectie kunnen maken met Eduroam. Als ik een nieuwe verbinding maak, staat er in de handleidingen dat je naar netwerken moet zoeken, en dan vind die eduroam ook wel, maar als ik die selecteer staat er dat ik een wep key moet invullen. Doe ik niet zoeken naar netwerken kan ik wel alles instellen. Maar als ik alles voltooid heb, en een connectie probeer te maken dan vraagt die weer om een wep key. Iemand enig idee? Ik draai op pr1.2
Als je de verbinding instelt zet je eduroam als ssid, en security method op "wpa with eap". In het scherm daarna selecteer je PEAP, het scherm daarna hoef je geen certificaat in te stellen, "none" dus en EAP method als "EAP MSCHAPv2". Dan vul je je username en password in, bij de TU is dat netid@tudelft.nl. Dan moet je in advanced bij het tablad eap nog even "use manual user name" aanvinken en je username invullen (zonder dit laaste doet ie het niet, dat probleem had ik eerst).

Verwijderd

Het lijkt erop dat de Ovi Store aan het updaten is:
http://twitter.com/petermeego

alleen heb ik geen CC :(
en wirecard werkt helaas niet :'(

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Nas T schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:58:
[...]

_/-\o_
Ik denk dat hij deze bedoelt:
klik.
Ik begreep ook wel hoor ;)
Maar jengelen om een illegale versie te downloaden vind ik persoonlijk wat hufterig.
Ik zal Sygic nooit kopen want ik gebruik alleen maar open source, ben ik van licentiegeneuzel af, kan ik aanpassen wat ik wil, geen vendor lock-in etc. etc.
Did I mention it was free ? ...... As in beer !!

"Never a dull moment"

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:58

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:02:
Zijn er ook mensen die sinds de PR1.2 update problemen hebben met het ophalen van e-mail? Ik haal e-mail bij Ziggo op via POP3 en ondervind de volgende problemen:
  • Er wordt niet altijd een notificatie gegeven voor nieuwe e-mail, als er een notificatie komt dan is dat voor mail die een tijd terug gestuurd is
  • Als ik de e-mail handmatig laat verzenden/ontvangen lijkt het e-mail programma vast te lopen, dit was bij PR1.1 niet zo
  • Vaak als ik mijn reeds opgehaalde e-mail wil bekijken is de Inbox er niet. Is de Inbox er wel en klik ik op een e-mail dan duurt het even voordat de e-mail wordt weergegeven.
Wat heb ik al gedaan?
  • Mail account verwijderd en opnieuw aangemaakt
  • N900 leeg geflasht naar fabrieksinstellingen
  • Alle instellingen van de e-mail geprobeerd
Mijn provider is Telfort.
Ik heb t zelfde probleem. Is in Talk.maemo ook een topic van. En via dat topic ook een bug.maemo aangemeld.

Ik heb zelf maar af en toe last dat de e-mail niet wordt opgehaald. Bij mij lijkt t 2 uur goed te gaan en dan 3 uur niet. Tussendoor handmatig Send/recieve kiezen zorgt er niet voor dat de e-mail dan wordt opgehaald. Het lijkt de e-mailapplicatie te blokkeren. Dit probleem heb ik na installatie van pr1.2.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• Cinq-Marquis
DaRoot schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:34:
[...]

die 3 ontbrekende icoontjes heb ik hier ook ja..
Foutmelding weet ik zo niet precies meer, heb het inmiddels eraf gegooid.. maar iets met fout in het programma zelf..
Ik heb na wat voutmeldingen even Python4.6 volledig geïnstalleerd, scheelt weer een aantal van dat soort meldingen.

"Never a dull moment"

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Caelorum schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:10:
@hierboven: Ik hoor net van een collega hier dat de widget weer werkt als je em uit de development repo haalt..

[...]

Daarvoor zul je IMAP moeten gebruiken ipv POP3. Helaas echter ondersteund Microsoft geen IMAP voor hotmail.
Binnenkort, kan nu ook al zijn trouwens, gaan ze wel exchange ondersteunen en dan zal je ook een vergelijkbare functionaliteit kunnen krijgen voor hotmail.

Wat je in de tussentijd kan doen is het doorsluisen naar gmail en het daar met imap binnenhalen :P
...of je gebruikt nokia messaging. Je hebt dan wel een tussenschakel, maar ook direct push mail.

Verwijderd

FirstIntro schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:58:
[...]

...of je gebruikt nokia messaging. Je hebt dan wel een tussenschakel, maar ook direct push mail.
Is de push mail service van nokia gratis, of moet men daarvoor betalen?

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:03:
[...]

Is de push mail service van nokia gratis, of moet men daarvoor betalen?
Gratis, maar naar mijn mening omslachtig.
Zelf gebruik ik Gmail (automatisch push) en Erminig voor Google Agenda sync <--->.
Geen tussenschakels of rare fratsen van MFE nodig ;)

"Never a dull moment"

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49
Kan je wat meer vertellen over die automatische push van gmail? Ik heb nu zelf nokia messaging met gmail maar dat werkt niet ideaal.

I'm a photographer, not a terrorist

• Cinq-Marquis
Gewoon niet via Nokia Messaging doen, wat het nut daarvan is heeft niemand mij kunnen uitleggen, Gmail staat standaard als een van de installatie keuzes. Zodra er op je websed [!] Gmail iets binnenkomt dan krijg je een alert en staat de header in de lijst.

[ Voor 29% gewijzigd door Cinq-Marquis op 01-06-2010 22:46 ]

"Never a dull moment"

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 10:52
Kan iemand me uitleggen of Erminig iets voor mij is?
Ik heb mijn agenda in de N900 staan en mijn vriendin heeft haar afspraken op gmail staan. Zo kan ik zien wanneer we iets af kunnen spreken of wanneer ze filmavond met vriendinnen heeft.
Het is voor mij makkelijk dat die agendapunten (herkenbaar) bij mijn agendapunten komen op de telefoon.
Dan kan ik ook een extra agenda bijhouden op mijn N900 welke weer bijgevoegd wordt met Gmail.

Is erminig hier voor geschikt? Als er maar 1 iemand is die problemen heeft gehad met het door elkaar gooien van agenda's, dan is het 100% een no-go.

vrede in rust

• citruspers
  • Laatst online: 09:49
@Cinq

tof, dat wist ik niet. Ik heb mijn N900 al vanaf de launch en toen moest ik alles handmatig instellen

I'm a photographer, not a terrorist

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 06:40:
[...]

en die werken niet...
"check APN configuration"

zo slim was ik zelf ook al...
Tja, ik heb geen Ben, dus kon het niet voor je testen. Maar uit je vraag bleek niet dat je al iets geprobeerd had, je zei dat je via Google niets kon vinden...

• Cinq-Marquis
Nas T schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:50:
Kan iemand me uitleggen of Erminig iets voor mij is?
Ik heb mijn agenda in de N900 staan en mijn vriendin heeft haar afspraken op gmail staan. Zo kan ik zien wanneer we iets af kunnen spreken of wanneer ze filmavond met vriendinnen heeft.
Het is voor mij makkelijk dat die agendapunten (herkenbaar) bij mijn agendapunten komen op de telefoon.
Dan kan ik ook een extra agenda bijhouden op mijn N900 welke weer bijgevoegd wordt met Gmail.

Is erminig hier voor geschikt? Als er maar 1 iemand is die problemen heeft gehad met het door elkaar gooien van agenda's, dan is het 100% een no-go.
Vreemde eis...
Maar toch, Erminig kan je laten syncen naar Gmail, vanaf Gmail of hen en weer ;)
Automatisch, of met de hand.
Daar kan ook niet veel mis mee gaan.

Je kan ook meerdere agenda's invoeren.

"Never a dull moment"

• TwoR
  • Laatst online: 05-11 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Ik was opzoek naar software waarmee ik aan het thuisfront kan laten weten waar ik uithang. Ik wielren nogal veel en vind het dan wel leuk om een soort van tracking methode te hebben. Ook ga ik aankomend weekend met de boot het water op en ik zou het wel leuk vinden dat dit realtime te volgen is.

Nu is er wel software voor te vinden zoals trackr, maar voor zover ik weet niks voor de n900. Als er geen software voor is vind ik het ook nog wel leuk om zelf wat te maken, maar ik heb alleen ervaring met de webkant. Ik kan daar prima locaties opslaan en tonen op een googlemaps kaart. De telefoon kant heb ik dan weer geen ervaring mee en heb dan ook geen idee hoe ik bijvoorbeeld om de 5 minuten de longitude en latitude post naar een webpagina.

Iemand hier die software kent die dit kan, of een idee hoe je dit simpel zelf zou kunnen maken?

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:44:
Gewoon niet via Nokia Messaging doen, wat het nut daarvan is heeft niemand mij kunnen uitleggen, Gmail staat standaard als een van de installatie keuzes. Zodra er op je websed [!] Gmail iets binnenkomt dan krijg je een alert en staat de header in de lijst.
wat bedoel je met/wat is "websed"? hoe stel je gmail push in,in mijn settings vraagt ie namelijk om een interval. klopt het dat de n900 niet op idle gaat bij push?

• FirstIntro
lpdv74 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:44:
[...]

Tja, ik heb geen Ben, dus kon het niet voor je testen. Maar uit je vraag bleek niet dat je al iets geprobeerd had, je zei dat je via Google niets kon vinden...
Als ik tether via pc suite hoef ik alleen internet.ben in te voeren als access point.

• Caelorum
teddebraak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:34:
[...]

wat bedoel je met/wat is "websed"? hoe stel je gmail push in,in mijn settings vraagt ie namelijk om een interval. klopt het dat de n900 niet op idle gaat bij push?
Geen idee, maar wat wel meetelt is de accuduur. (voor mij iig)
De wifi module in de n900 is een echte stroomvreter, vooral met open verbinding. Wil je push gebruiken zal je deze niet op een lager pitje kunnen zetten dmv autodisconnect.

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
HwKok schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:54:
Uitzending gemist werkt na de PR1.2 update als het goed is wel hoor.
Nope.
Normaal zou daar je filmpje beginnen te spelen. Nu zie je OF niks, of een kader met een Windows MediaPlayer logotje. Als je niks ziet, zie je linksbovenin een datum staan. Dit is de link naar het filmpje (als je het WMP logo is dit denk ik de link). Klik daarop en hij opent in je standaard mediaplayer. Hij streamt hem dan keurig en je kan ook nog zoeken in het filmpje!
De datum staat RECHTS boven en is niets anders dan tekst, net als de titel van de uitzending in het rood dat wel links staat.
Er is ook geen WMP logo en zie enkel de advertentie banner direct onder de rode titel van de gekozen uitzending.
Om een lang verhaal kort te maken: Uitzending Gemist werkt dus wel, misschien dat het WK straks op dezelfde manier prima te volgen is ;)
Toch niet dus. Nu jij weer. :)

• FunZip
  • Laatst online: 22-10-2017
HwKok schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Uitzending gemist werkt na de PR1.2 update als het goed is wel hoor.
Je gaat naar uitzendinggemist.nl en van daaruit naar de uitzending die je wilt.
Ik doe bijv. bij de "populaire uitzendingen" rechtsonderin de uitzending van Jong..als je dan vervolgens op de volgende pagina op 'bekijk uitzending' klikt, wordt een nieuw venster geopend.

Normaal zou daar je filmpje beginnen te spelen. Nu zie je OF niks, of een kader met een Windows MediaPlayer logotje. Als je niks ziet, zie je linksbovenin een datum staan. Dit is de link naar het filmpje (als je het WMP logo is dit denk ik de link). Klik daarop en hij opent in je standaard mediaplayer. Hij streamt hem dan keurig en je kan ook nog zoeken in het filmpje!

Om een lang verhaal kort te maken: Uitzending Gemist werkt dus wel, misschien dat het WK straks op dezelfde manier prima te volgen is ;)
Vreemd verhaal.....werkt niet!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:13:
Nope.

De datum staat RECHTS boven en is niets anders dan tekst, net als de titel van de uitzending in het rood dat wel links staat.
Er is ook geen WMP logo en zie enkel de advertentie banner direct onder de rode titel van de gekozen uitzending.

Toch niet dus. Nu jij weer. :)
zoals hierboven gezegd word is de datum geen link.
voor de duidelijkheid hier een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/xokub6.png
als je de instellingen op apple meuk formaat zet (quicktime) krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vmbxw9.png
maar dat film bestandje herkent de n900 ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35henas.png
en met silverlight gebeurt er dit:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2jbw483.png

nergens iets om op te klikken buiten de banner dus

Verwijderd

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een .zip bestand kan openen? doet die namelijk niet nu.

• teddebraak
Caelorum schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:25:
[...]

Geen idee, maar wat wel meetelt is de accuduur. (voor mij iig)
De wifi module in de n900 is een echte stroomvreter, vooral met open verbinding. Wil je push gebruiken zal je deze niet op een lager pitje kunnen zetten dmv autodisconnect.
dat bedoelde ik met idle stand, feitelijk is het dus geen push maar meer een continue pull. desastreus voor je batterijverbruik idd.
leon12345 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:54:
[...]

zoals hierboven gezegd word is de datum geen link.
voor de duidelijkheid hier een screenshot:

nergens iets om op te klikken buiten de banner dus
volgens mij wordt vergeten dat hij een greasemonkey scriptje heeft geinstalleerd die van de datum of omschrijving (dat weet ik niet meer precies) een linkje maakt. deze is een tijd geleden een keer behandeld hier.

[ Voor 33% gewijzigd door teddebraak op 02-06-2010 13:17 ]

• FirstIntro
De enige methode die ik werkend heb gekregen is de beta flashplayer van uitzending gemist gebruiken:

http://player.omroep.nl/fl/aflevering/xxxxxx

Bij de xxxx moet je dan het nummer van de uitzending invoeren. Dit staat aan het einde van de link bij de desbetreffende uitzending. Bij mij was het beeld echter schokkerig.

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Hm...apart dan.
Bij mij gaat het als volgt. Ik ga naar UitzendingGemist.nl en vervolgens naar bijv. Ranking the Stars.
Het volgende venster opent zich:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_LxWneyOXN4c/TAY_DlRh6PI/AAAAAAAABLE/YK4qC9A6Kfo/Screenshot-20100602-131839.png
Klik onderaan op 'bekijk uitzending'. Vervolgens opent onderstaand venster zich en ziedaar, linksbovenaan een link. Dit komt denk ik door het scriptje van TempesT voor GreaseMonkey, zoek even in dit topic!! (EDIT: inderdaad teddebraak) Klik op het linkje en dan...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_LxWneyOXN4c/TAY_EQYZ52I/AAAAAAAABLE/7PB8HQuLtzY/Screenshot-20100602-131948.png
Selecteer "Openen met Media Player". Bij mij opent dan een pop-up menu met 2 keuzes:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_LxWneyOXN4c/TAY_FBp-GoI/AAAAAAAABLE/e3CuQSzTTyk/Screenshot-20100602-131958.png

Vanzelfsprekend kies je dan de eerste en vervolgens streamt hij hem lekker in je standaard MediaPlayer _/-\o_ Naar mijn mening op dit moment de makkelijkste en mooiste manier, kwaliteit is goed te noemen!
Succes!

PS: Ik heb de instellingen gewoon standaard staan bij UitzendingGemist, oftewel: openen met Windows Media Player en verbinding via breedband.

[ Voor 5% gewijzigd door HwKok op 02-06-2010 13:36 ]

• FirstIntro
Hoe krijg je greasemonkey dan op de microb geinstalleerd? Mij is dat niet gelukt.

• HwKok
FirstIntro schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:41:
Hoe krijg je greasemonkey dan op de microb geinstalleerd? Mij is dat niet gelukt.
Hij staat ergens in Extras-devel of Extras-testing.
Na het installeren een paar keer internet opstarten/afsluiten (weet niet of dat nog nodig is, zag het ergens staan) en vervolgens met je snelle browsertje even naar dit topic gaan.

Dan deze link even aanklikken: uitzendinggemist_v2_N900_link

Het scriptje van TempesT wordt vervolgens geinstalleerd op je N900.
Of het gelukt is, kan je controleren door in de browser even naar opties --> add-ons te gaan.
Greasemonkey staat er dan als het goed is bij en bij de voorkeuren voor Greasemonkey zie je Uitzendinggemist staan :)

• teddebraak
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:17:
[...]

De situatie is dezelfde als die op de N800/N810: Het is werkend te krijgen. Alleen kan de N900 de hogere bandbreedte streams aan, terwijl de N810 alleen de low-quality streams (zonder frames te skippen) kon draaien.
Raar genoeg ondersteunt de standaard media player op de N900 het formaat (nog) niet. "Media format not supported" meldt de speler. Ik heb dit al een tijd terug als bug gerapporteerd, stem er vooral op als je hem gefixed wilt hebben. (op meamo talk wordt gezegd dat de media player al is verbeterd in de laatste firmware, maar dat heb ik nog niet kunnen bevestigen).
Net zoals op de N810 moet je dus kmplayer installeren, en die kan WEL deze streams afdraaien.

Webpaginas met embedded windows streams werken als volgt in de Maemo browser: ze worden niet echt ge-embed, maar je ziet een grote knop op de plek waar op een desktop PC browser de embedded speler zou zijn. Druk je op de knop dan wordt de media speler gestart en begint de stream dus in de normale media speler te draaien.
Op de N810 kon je kmplayer als standaard speler instellen, dan wordt dus die gestart met de uitzendinggemist stream, en niet standaard media player (die het formaat niet ondersteund).
Op de N900 wordt dit echter helaas niet aangepast, en ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik dat moet doen. Ik heb het dus als volgt opgelost: Ik heb een heel klein greasemonkey script geschreven dat de directe url van de embedded media stream als een normale link onder de embedded knop plaatst.
Ik copy paste deze link naar kmplayer en zo kan ik alle windows media streams bekijken op mijn N900. Draait als een zonnetje! betere kwaliteit dan de streams voor de symbian applicatie.

Het is nu dus nog wat behelpen:
Eenmalig kmplayer, greasemonkey en een greasemonkey script installeren, en daarna de link telkens copy/pasten om de streams te draaien.

Mede hierom was ik zo blij dat Greasemonkey beschikbaar is gekomen voor de N900, je kan er erg leuke dingen mee doen!
Hopelijk is het straks niet meer nodig wanneer de normale media speler (die op gstreamer is gebaseerd) met de nodige plugins is uitgebreid. gstreamer kan namelijk op je linux desktop ook gewoon deze streams draaien (het is een kwestie van welke plugins zijn meegeleverd).

Veel desktop linux distributies gebruiken trouwens de mplayer mozilla plugin om embedded streams te draaien in de browser. Deze is voor de tablets N800/N810 ook beschikbaar, maar dat draaide minder goed en was altijd redelijk buggy. kmplayer werkt prima, nooit problemen mee gehad. Ook heb ik met de mplayer plugin het nooit voor elkaar gekregen om door een stream heen te skippen (ook niet op mijn Linux Mint Desktop), dit werkt met kmplayer op maemo wel (en met VLC op de Desktop trouwens ook).

[...]

uitzendinggemist maakt (meestal) niet gebruik van Flash.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:46:
Hier nog even een linkje naar een video die ik heb gemaakt waarin ik uitzendinggemist bezoek:

http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4

ik maak gebruik van het volgende greasemonkey script:
uitzendinggemist_v2_N900_link

Ik geef toe dat daar nog veel aan kan worden verbeterd, maar hopelijk is het straks niet meer nodig wanneer de media player is geupdate.

• FirstIntro
Ik ben tot nu toe voorzichtig geweest met devel en testing repositories, maar dan moesten we jouw advies maar eens gaan testen :-)
thx.

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
okee maar om dan weer terug te komen op de originele vraag. gaat dit dan ook werken voor de uitzendingen die live op de website van de nos komen te staan?

• HwKok
FirstIntro schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:50:
Ik ben tot nu toe voorzichtig geweest met devel en testing repositories
Ik ook, heb tot nu toe alleen nog Greasemonkey eruit geplukt omdat ik hem nodig had. Daarna meteen weer de catalogus dichtgegooid.
leon12345 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:53:
okee maar om dan weer terug te komen op de originele vraag. gaat dit dan ook werken voor de uitzendingen die live op de website van de nos komen te staan?
Dat blijft natuurlijk afwachten. Deze is speciaal voor Uitzending Gemist, denk niet dat die werkt voor de NOS site. Maar misschien kan TempesT ons weer voorzien van een scriptje _/-\o_

Verwijderd

als ik nu via de updater van Nokia ga krijg ik weer oudere sw, waar kun je die nieuwe sw nu downloaden?

-edit- over the air lukt wel

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:24 ]

Verwijderd

HwKok schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Na het installeren een paar keer internet opstarten/afsluiten (weet niet of dat nog nodig is, zag het ergens staan) en vervolgens met je snelle browsertje even naar dit topic gaan.

Of het gelukt is, kan je controleren door in de browser even naar opties --> add-ons te gaan.
Greasemonkey staat er dan als het goed is bij en bij de voorkeuren voor Greasemonkey zie je Uitzendinggemist staan :)
Werkt perfect! Bedankt!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb mijn N900 nu zo ingesteld dat ik via Bitlbee bij mijn msn/irc/...-accounts kan terwijl ik ze tegelijkertijd ook op mijn laptop of workstation kan bedienen. Lang verhaal, is niet zo interessant verder. Werkt ook als een tiet, met 1 nadeel: als ik op mijn laptop zit te chatten ziet mijn N900 hetgene wat ik intik als een conversatie met een extra 'persoon'. Elke keer als ik iets intik, gaat mijn broekzak dus even trillen, en da's niet de bedoeling :) Vandaar ook mijn vraag: Is het ook mogelijk om contactpersonen te negeren of iig het geluid/trildingetje per contactpersoon uit te zetten?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
HwKok schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:01:
[...]

Ik ook, heb tot nu toe alleen nog Greasemonkey eruit geplukt omdat ik hem nodig had. Daarna meteen weer de catalogus dichtgegooid.

[...]

Dat blijft natuurlijk afwachten. Deze is speciaal voor Uitzending Gemist, denk niet dat die werkt voor de NOS site. Maar misschien kan TempesT ons weer voorzien van een scriptje _/-\o_
Het huidige script hoort te werken op alle sites van omroep.nl, en voor alle embedded windows media streams die eindigen op ".asf". Het staat me vaag bij dat de livestreams van omroep.nl een extensie ".wmv" heeft. Dat zou even aanpassen van de regular expression zijn en klaar. Ik zal straks even kijken en nog wat testen. Maar je kan zelf ook wat aanpassingen maken. Het script stelt echt helemaal niets voor, is super simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 16:01 ]

• teddebraak
Sprite_tm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:34:
Ik heb mijn N900 nu zo ingesteld dat ik via Bitlbee bij mijn msn/irc/...-accounts kan terwijl ik ze tegelijkertijd ook op mijn laptop of workstation kan bedienen. Lang verhaal, is niet zo interessant verder. Werkt ook als een tiet, met 1 nadeel: als ik op mijn laptop zit te chatten ziet mijn N900 hetgene wat ik intik als een conversatie met een extra 'persoon'. Elke keer als ik iets intik, gaat mijn broekzak dus even trillen, en da's niet de bedoeling :) Vandaar ook mijn vraag: Is het ook mogelijk om contactpersonen te negeren of iig het geluid/trildingetje per contactpersoon uit te zetten?
Dat het mogelijk is om simultaan ingelogd te zijn op 2 machines kwam ik recent ook pas achter. ik gebruikte skype, hetzelfde gedrag; telkens wanneer ik iets zei trilde mn telefoon. handige oplossing is de trilfunctie uitzetten.

Hoe tetheren jullie je telefoon? Met bluetooth werkt het bij mij niet (misschien is mn dongle te oud?). ook via de kabel klaagt ie over een missende nokia cable driver.Gewoon massastorage doet ie echter wel vlekkeloos.

Verder zou ik graag nog een wifi signaal omzetten met de n900 naar bluetooth/kabel en zo internet om mn pc krijgen. De n900 dus als wifi ontvanger. iemand hier al eens mee gerotzooid?

inmiddels is mn batterij gaar genoeg aan het worden om een nieuwe backup erbij te nemen, voorheen had ik een heel goedkope namaak welke niet echt veel capaciteit had, welke raden jullie me aan?

• R_W
  • Niet online

R_W

Nvm, delete this

[ Voor 92% gewijzigd door R_W op 02-06-2010 16:21 ]

• Caelorum
teddebraak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:13:
[...]

dat bedoelde ik met idle stand, feitelijk is het dus geen push maar meer een continue pull. desastreus voor je batterijverbruik idd.
Met push moet je zowieso continue met het internet zijn verbonden. De mailserver moet namelijk kunnen connecten met de telefoon ;)

• FirstIntro
teddebraak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Dat het mogelijk is om simultaan ingelogd te zijn op 2 machines kwam ik recent ook pas achter. ik gebruikte skype, hetzelfde gedrag; telkens wanneer ik iets zei trilde mn telefoon. handige oplossing is de trilfunctie uitzetten.

Hoe tetheren jullie je telefoon? Met bluetooth werkt het bij mij niet (misschien is mn dongle te oud?). ook via de kabel klaagt ie over een missende nokia cable driver.Gewoon massastorage doet ie echter wel vlekkeloos.

Verder zou ik graag nog een wifi signaal omzetten met de n900 naar bluetooth/kabel en zo internet om mn pc krijgen. De n900 dus als wifi ontvanger. iemand hier al eens mee gerotzooid?

inmiddels is mn batterij gaar genoeg aan het worden om een nieuwe backup erbij te nemen, voorheen had ik een heel goedkope namaak welke niet echt veel capaciteit had, welke raden jullie me aan?
Heel eenvoudig via pc suite. echt bijna te eenvoudig voor woorden. Voor bluetooth tethering moet je nog even bluetooth dial up networking installeren en dan via pcsuite connecten. dat kan zowel met kabel als met bluetooth. kabel is uiteraard sneller. Of je op 3g of wifi zit maakt niet uit.

Verwijderd

[...]

Bedankt @HwKoK en natuurlijk ook @TempesT :)
Deze manier werkt beter dan hoe ik uitzendinggemist gebruikte.

• FirstIntro
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Twee keer greaemonkey geinstalleerd. Meermalen de browser gestart, maar bij de add ons wordt greasemonkey niet toegevoegd. Ook geprobeerd het scriptje toch te installeren, dan krijg ik twee keer het verzoek om de installatie goed te keuren. Uiteindelijk krijg ik dan het script op mijn scherm, maar geen greasemonkey in mijn add ons. Wat doe ik verkeerd?

edit: shoot me!!! tegen beter weten naar uitzending gemist. Doet het script het wel. Nu begrijp ik er nog minder van |:( 8)7 8)7

ps Waarom werkt de automatische hoofdletter aan het begin van een zin niet op dit forum met de n900? dat heb ik alleen hier.

[ Voor 8% gewijzigd door FirstIntro op 02-06-2010 21:24 ]

• teddebraak
FirstIntro schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:30:
[...]

Heel eenvoudig via pc suite. echt bijna te eenvoudig voor woorden. Voor bluetooth tethering moet je nog even bluetooth dial up networking installeren en dan via pcsuite connecten. dat kan zowel met kabel als met bluetooth. kabel is uiteraard sneller. Of je op 3g of wifi zit maakt niet uit.
maar dat werkt bij mij helaas dus neit. welke versie van pc suite gebruik je? ik heb nu 7.1.40.6.

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Wat werkt dat vreselijk lekker zeg! _/-\o_ Respect mannen!

[ Voor 3% gewijzigd door friendlyfiend op 02-06-2010 22:09 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:30 ]

• friendlyfiend
friendlyfiend schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Wat werkt dat vreselijk lekker zeg! _/-\o_ Respect mannen!
Hmm ik was iets te enthousiast... Bij 3g zegt ie dat dat hij de "media-indeling niet ondersteund". Bij wifi werkt het als een tierelier.

Sommige internetradiostations doen het plotseling ook niet meer bij 3g, waaronder mijn favoriet "the Buzz" :( .

De snelheid van mn Hi internet is overigens niet verlaagd ofzo. Plotseling werkt het ineens niet meer..

Iemand een idee waar het aan ligt?

• teddebraak
FirstIntro schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:30:
[...]

ik ben nou al een tijdje bezig en tot nu heb ik nog geen oplossing maar welk een metgezel met exact hetzelfde probleem:
http://discussions.europe...ct-to-internet/m-p/658583
have connected my new n900 to my PC (WinXP, SP2) via PC Suite. Instructions to connect to the internet (on my PC, using the n900 as a "modem") are to click on "Connect to the Internet" in PC Suite.

When I do this, I receive the message "No modem found!" and "Make sure you have installed Nokia Connectivity Cable driver software". All support articles advise that this particular driver software is already part of the newest versions of PC Suite though. Also, there is no option to "Select a Modem" and the Configure clickthru is not accessible.

I have gone into Device Manager on my PC, and tried to update Driver under "Nokia USB Modem"....it states that the "Drivers for this device are not installed. Code 28." Searching for driver and reinstalling driver produce the message "Windows was unable to install the modem" and then "An error occured during the installation of this device, A service installation in this section INF is invalid".

I have uninstalled all Nokia related software through the Control Panel and reinstalled via download from NokiaUSA.....twice. Keep getting the same errors.

I have deleted all USB root hubs in Device Manager in case there was a resident conflict from my old Nokia n80, with which I used an older version of PC Suite.

I've restarted WinXP after all uninstalls and reinstalls of PC Suite.
echter hij heeft geen hulp mogen ontvangen dus ik zit er nog steed mee. misschien dat dit bekend terrein is voor iemand hier?

Verwijderd

FirstIntro schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:17:
[...]

Twee keer greaemonkey geinstalleerd. Meermalen de browser gestart, maar bij de add ons wordt greasemonkey niet toegevoegd. Ook geprobeerd het scriptje toch te installeren, dan krijg ik twee keer het verzoek om de installatie goed te keuren. Uiteindelijk krijg ik dan het script op mijn scherm, maar geen greasemonkey in mijn add ons. Wat doe ik verkeerd?

edit: shoot me!!! tegen beter weten naar uitzending gemist. Doet het script het wel. Nu begrijp ik er nog minder van |:( 8)7 8)7
Zie ik ook niet bij Add-ons staan, maar het werkt ;)
Zou misschien kunnen komen omdat greasemonkey uit extra-devel komt en bij sommige gebruikers niet zichtbaar is.

Verwijderd

[...]

Geniaal. Werkt perfect en ziet er zelf op mijn televisie helemaal niet slecht uit. Mijn dank is groot.

Verwijderd

Topicstarter
friendlyfiend schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Hmm ik was iets te enthousiast... Bij 3g zegt ie dat dat hij de "media-indeling niet ondersteund". Bij wifi werkt het als een tierelier.

Sommige internetradiostations doen het plotseling ook niet meer bij 3g, waaronder mijn favoriet "the Buzz" :( .

De snelheid van mn Hi internet is overigens niet verlaagd ofzo. Plotseling werkt het ineens niet meer..

Aan Hi vermoed ik. Bij telfort werkt het prima (als je geen wap proxy gebruikt).

Wat zijn je internet connecties bij Hi?
Onder Settings->Internet Connections->Connections -> Celular Data (of hoe je deze ook hebt genoemd)
Als je op "Edit" klikt kan je de instellingen zien. Nu weet ik niet wat die zouden moeten zijn bij Hi, maar als er onder "Advanced" de optie "use Proxy" is aangevinkt, dan heeft het vermoedelijk daarmee te maken.

Vroeger had Hi een apart access point voor streaming media, en om dat te handhaven gebruikte ze (als ik mij niet vergis) twee access points: 1 voor web browsen, 1 voor streaming media. Een proxy werd op beide gebruikt om ander data verkeer te blokkeren. Het kan zijn dat de N900 standaard nog de proxy ingesteld heeft. Ik weet niet precies waar de N900 deze setting vandaan haalt namelijk, ik geloof van een meegeleverde database (die mogelijk dus verouderde settings heeft), maar het kan ook op je sim kaart staan.
Bij Telfort wordt standaard bij mij ook nog de wap proxy gebruikt van HEEL lang geleden (Telfort Spot, O2 wap dienst etc.). Dit werkt meestal ook, maar is allang niet meer nodig.
Mijn advies zou zijn om de celular data (packet data) settings bij andere gebruikers van Hi internet na te vragen en deze dan handmatig op je N900 in te stellen.
Vermoedelijk is het enkel een bepaalde Access point name (meestal "internet"), en onder advanced GEEN proxy gebruiken en alle andere settings op automatisch. Ik vermoed dat Hi voor zijn 2 verschillende snelheden mobiel internet een andere access point name gebruikt om zo het snelheids verschil per klant te regelen. (Hi geeft toegang tot het snellere acces point als een klant het duurdere abonnement heeft).
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat Hi voor al haar dataverkeer nog steeds een Proxy nodig heeft. Maar ik weet niet het fijne van Hi. En je moet uitkijken met dit soort dingen, want voor je het weet rekent Hi je extra voor gebruik van data over een ander access point.

Als dit allemaal te ingewikkeld klinkt, moet je het maar negeren. Het handmatig instellen van een mobiele internet verbinding kan namelijk best complex zijn, en de meeste aanbieders zetten die info niet duidelijk op hun website. Wel bieden ze de optie om de zetting naar je toe te SMS-en, maar meestal wordt de N900 niet ondersteund hierin (niet bij Telfort in ieder geval, volgens mij ondersteund de N900 zelfs helemaal geen configuratie SMS-jes, maar ik kan me hier in vergissen).

Ik heb trouwens een nieuwere/andere versie van mijn uitzendinggemist scriptje gemaakt, maar weet eerlijk gezegd niet of deze echt veel beter is. Het vorige zocht op op een link met de extensie ".asf", dit nieuwe kijkt naar het "type" attribuut, en kijkt of deze 'video/x-ms-wmv' is waarna de 'src' parameter wordt uitgelezen.
Ik ga morgen even checken of het op de n900 een beter resultaat geeft.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
TwoR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:00:
Ik was opzoek naar software waarmee ik aan het thuisfront kan laten weten waar ik uithang. Ik wielren nogal veel en vind het dan wel leuk om een soort van tracking methode te hebben. Ook ga ik aankomend weekend met de boot het water op en ik zou het wel leuk vinden dat dit realtime te volgen is.

Nu is er wel software voor te vinden zoals trackr, maar voor zover ik weet niks voor de n900. Als er geen software voor is vind ik het ook nog wel leuk om zelf wat te maken, maar ik heb alleen ervaring met de webkant. Ik kan daar prima locaties opslaan en tonen op een googlemaps kaart. De telefoon kant heb ik dan weer geen ervaring mee en heb dan ook geen idee hoe ik bijvoorbeeld om de 5 minuten de longitude en latitude post naar een webpagina.

Iemand hier die software kent die dit kan, of een idee hoe je dit simpel zelf zou kunnen maken?
Er staat ergens in één van de bekende repositories een applicatie die je positie om de zoveel tijd doorstuurt naar de Google servers. Ik geloof dat het 'Latitude updater' heet of iets in die trand. Ik heb mijn telefoon niet bij de hand nu dus ik kan je even niet verder helpen dan dat.

Ik denk dat je het zo wel moet kunnen vinden. Ik weet niet exact hoe dat werkt op Google, maar op een of andere manier moet je mensen (je thuisfront in dit geval) toestemming kunnen geven om je locatie te volgen.

Je hoeft zelf in ieder geval niets te programmeren daarvoor.

• HwKok
@ allemaal
Graag gedaan, maar alle credits gaan naar TempesT. Ik heb het scriptje alleen geïnstalleerd en kwam er vervolgens na een tip van TempesT achter dat het linkje sinds PR1.2 gewoon te openen was in je Media Player (en dat KMplayer dus overbodig was geworden) . :)

Trouwens, de Ovi-Store heeft een kleine update gehad zag ik, zo is Angry Birds level pack 1 toegevoegd en nog wat kleine dingetjes. Geen spectaculaire update en er staat nog steeds weinig zinvols in. Maar er wordt dus aan gewerkt..

@TwoR
Check dit eens, ik denk dat Freddy Fish dit bedoelt:
http://jbhdenmark.blogspo...le-latitude-and-n900.html

[ Voor 18% gewijzigd door HwKok op 03-06-2010 09:29 ]

• Goku33

Goku33

Ownage!

friendlyfiend schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Ik krijg bij KPN over 3G ook de melding "media-indeling niet ondersteund"... (icm de standaard media player van de n900 en PR1.2)

Verwijderd

Topicstarter
Goku33 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:37:
[...]

Ik krijg bij KPN over 3G ook de melding "media-indeling niet ondersteund"... (icm de standaard media player van de n900 en PR1.2)
Aangezien kpn en Hi hun diensten op precies dezelfde manier regelen vind ik dat niet raar.
Maar dat is wel raar dat het niet werkt. Ik heb net even gechecked, en volgens mij is de standaard instellingen als Access point name "portalmmm.nl" en de rest op automatisch. Dat zou betekenen dat kpn doelbewust deze streams blokkeert (zeker als het via wifi wel goed werkt). Telfort gebruikt als access point name "internet", en de rest op automatisch, en dat werkt helemaal perfect (hoewel ik niet weet of het door de algemene voorwaarden is toegestaan, want het gebruikt heel veel data).

Verwijderd

heee ik heb een vraagje over de n900 toen ik hem kocht dee mn skype het gewoon op 3g na hem te hebben geupdate is niemand meer te verstaan alleen als ik hem nu op wifi gooi dan doet ie t wel heb hem meerdere malen laten ressetten op een nokia service punt maar hij doet t nie meer nu viel mij op dat toen ik hem kocht de blokjes linksboven geel waren na de update waren ze blauw ben terug naar de winkel gegaan en heb een andere uitgeprobeerd daar waren de blokjes meteen al blauw en ook die haakte nu heeft mijn cameraad 2 weken voor mij die telefoon gekocht en zijn blokjes zijn dus nog geel die heeft hem niet geupdate en die doet het dus nog wel ik heb zitten lezen op internet over downgrade maar daar wordt ik niet veel wijzer uit kan iemand mij helpen???????

Verwijderd

Vraagje,

Ben bezig geweest even Xenapp Citrix te installeren (online plugin)
Heb de ARM versie gedownload (linuxarm-11.100.158406.tar.gz) .. unrarren is mij gelukt, krijg het alleen niet voorelkaar om het te installeren.
Kan de oplossing ook niet vinden op internet.

Maemo 5 incl updates zijn al geïnstalleerd ..

iemand ervaring ..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:22:
heee ik heb een vraagje over de n900 toen ik hem kocht dee mn skype het gewoon op 3g na hem te hebben geupdate is niemand meer te verstaan alleen als ik hem nu op wifi gooi dan doet ie t wel heb hem meerdere malen laten ressetten op een nokia service punt maar hij doet t nie meer nu viel mij op dat toen ik hem kocht de blokjes linksboven geel waren na de update waren ze blauw ben terug naar de winkel gegaan en heb een andere uitgeprobeerd daar waren de blokjes meteen al blauw en ook die haakte nu heeft mijn cameraad 2 weken voor mij die telefoon gekocht en zijn blokjes zijn dus nog geel die heeft hem niet geupdate en die doet het dus nog wel ik heb zitten lezen op internet over downgrade maar daar wordt ik niet veel wijzer uit kan iemand mij helpen???????
Ik heb Skype niet uitgebreid over 3g getest met PR1.2, maar was laatst over wifi ook niet erg blij. Ik dacht dat het aan de andere kant van de verbinding het probleem lag, maar wellicht werkt skype onder pr1.2 niet zo goed meer. Iemand andere concretere ervaringen?

Downgraden is heel erg simpel. Download de image en flashen.
In de maemo wiki staat een uitgebreide beschrijving: http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware
Het komt er op neer dat je een image download :
http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php

en deze met het command line tooltje flashed:
via een commando als "sudo flasher-3.5 -F <firmware-image> -f -R"

Let wel op dat je een backup maakt van je data! als je de N900 over the air hebt geupdate kan je misschien ook gewoon de update un-installen. Maar ik zou dat afraden, kan namelijk alleen maar problemen geven baar mijn mening.

overigens heb ik geen idee wat je met blauwe en gele blokjes bedoeld

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 11:38 ]

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:22:
Laat me raden je hebt de telefoon gekocht je snapt nog niet hoe het werkt je hebt je reactie met je telefoon in het topic gezet? En mist dus leestekens?
Waarom Skype niet goed werkt: Bandbreedte. 3G schiet blijkbaar te kort. Het beste wat je kunt proberen is om op een plek waar je zo min mogelijk bandbreedteverlies (storing/gebruikers) hebt te Skypen.
Die blokjes die je bedoelt, ik neem aan dat je het vakje bedoelt waarop je klikt om het menu te openen of te schakelen tussen vensters: Als ze de ene keer geel zijn, de andere keer blauw, volgens mij ligt dit aan het geïnstalleerde thema (kun je bij instellingen wijzigen).
Je vindt daar niet veel over omdat dat "pretty obvious" is en niemand daarmee problemen ondervindt. Maar even tussen ons: Ik denk niet dat de N900 een telefoon is die bij je past. Je manier van typen, taalgebruik en het waarschijnlijk simpele probleempje leent zich niet om veel uit de telefoon te halen. Een iPhone is dan meer iets voor jou: Veel gebruiksvriendelijker.
Je kunt op de N900 veel doen en het is een goede telefoon, maar wel lastig te begrijpen. Met de iPhone kun je dan wat minder, maar is wel veel beter te begrijpen en gebruiksvriendelijker.

vrede in rust

• Patrick V.
  • Laatst online: 05-11 22:47
Wie van jullie gebruikt er remote desktop op zijn N900?

Ik en een kennis van mij gebruiken dit best vaak, echter krijg ik geen geluid door naar mijn N900 maar mijn kennis wel.

Hij hoort netjes alle windows geluid etc maar ik niet. Ik heb het getest met meerdere computers maar geen van alle werken.

Ik gebruik rdesktop versie 1.7-maemo3

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Beetje rustig aan...
Behalve de interpunctie is zijn taalgebruik toch redelijk te volgen. Volgens mij probeert hij een probleem op te lossen dat is ontstaan na de update.
Laten we proberen elkaar te helpen. Iemand verwijzen naar een iPhone die net honderden euro's heeft uitgegeven aan een N900 vind ik niet constructief.
Cheers.

• stokkom
Patrick V. schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:53:

Ik en een kennis van mij gebruiken dit best vaak, echter krijg ik geen geluid door naar mijn N900 maar mijn kennis wel.

Hij hoort netjes alle windows geluid etc maar ik niet. Ik heb het getest met meerdere computers maar geen van alle werken.

Je zou het eens met VNC kunnen proberen?

Verwijderd

Beste mensen,
Bedankt voor jullie tips over "uitzending gemist"
'T was echt klik, klak, klaar ............... en kijken maar!
Ga zo door allemaal.
Tnx

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 13:55
@ Nas T en crimmie

euh skype op 3G werkt anders wel goed.
Zelfs al rijdend :-) Heb ik toch een 10 tal minuten naar spanje liggen bellen via skype, oke soms wa gestotter... maar dat viel heel goed mee.

Maar! Verschillende providers hier in belgie hebben skype geblokeerd over 3G. Als je switcht naar een andere werkt het wel.
Misschien in nederland ook zo?

Wat ik merk dat men n900 warmer en trager begint te worden met dit warm weer. Heb hem namelijk op 125/800mhz draaien, en begin wat schrik te krijgen dat ik zo de cpu ni verkloot...
Iemand nog last van?

Support engineer

• Goku33

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Aangezien kpn en Hi hun diensten op precies dezelfde manier regelen vind ik dat niet raar.
Maar dat is wel raar dat het niet werkt. Ik heb net even gechecked, en volgens mij is de standaard instellingen als Access point name "portalmmm.nl" en de rest op automatisch. Dat zou betekenen dat kpn doelbewust deze streams blokkeert (zeker als het via wifi wel goed werkt). Telfort gebruikt als access point name "internet", en de rest op automatisch, en dat werkt helemaal perfect (hoewel ik niet weet of het door de algemene voorwaarden is toegestaan, want het gebruikt heel veel data).
Net even gecheckt, via Wifi werken de uitzendinggemist streams gewoon in de standaard PR1.2 player... thank you KPN...
Qua data wordt het sowieso een probleem, teveel gebruik zorgt ervoor dat je snelheid omlaag gaat voor de rest van de maand, dus dan is streamen sowieso onmogelijk...

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11 21:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik had er nog nooit op gelet, bij mij is het een server dat ik beheer dus geluid heb ik niet echt nodig
maar na controle werkt het geluid bij mij ook niet, ik vind geen instellingen en heb van alles geprobeerd op de server zelf.
mss iemand anders ?

• friendlyfiend
Goku33 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:05:
[...]

Net even gecheckt, via Wifi werken de uitzendinggemist streams gewoon in de standaard PR1.2 player... thank you KPN...
Qua data wordt het sowieso een probleem, teveel gebruik zorgt ervoor dat je snelheid omlaag gaat voor de rest van de maand, dus dan is streamen sowieso onmogelijk...
vreemd hoor. helemaal omdat ik zeker weet dat enkele radiostations het wel deden, en plotseling niet meer. ik heb nog even naar de instellingen gekeken op aangeven van TempesT, maar dat staat verder goed.

geblokkeerd dus.. nou fijn hoor :( heb je zo'n moment van: yes t werkt!! en dan kpn/hi weer met hun fratsen...

• FirstIntro
teddebraak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:45:
[...]

ik ben nou al een tijdje bezig en tot nu heb ik nog geen oplossing maar welk een metgezel met exact hetzelfde probleem:
http://discussions.europe...ct-to-internet/m-p/658583

[...]

echter hij heeft geen hulp mogen ontvangen dus ik zit er nog steed mee. misschien dat dit bekend terrein is voor iemand hier?
Met de automatische connectie doet hij het bij mij ook niet, maar bij de instellingen voor de verbinding kun je ook zelf een verbinding instellen. ik hoef daar alleen als access point internet.ben in te vullen en het werkt.

versie no zal ik morgen nog controleren. Ik heb dus wel het bluetooth progje geinstalleerd wat tethering mogelijk maakt. Heb jij dat ook gedaan?

• teddebraak
FirstIntro schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:25:
[...]

Met de automatische connectie doet hij het bij mij ook niet, maar bij de instellingen voor de verbinding kun je ook zelf een verbinding instellen. ik hoef daar alleen als access point internet.ben in te vullen en het werkt.

versie no zal ik morgen nog controleren. Ik heb dus wel het bluetooth progje geinstalleerd wat tethering mogelijk maakt. Heb jij dat ook gedaan?
dat programma heb ik geinstalleerd ja,kan alleen nergens zien of het aktief is. Als ik het goed begrijp is dat echter niet nodig als je via de kabel wil tetheren. Met zelf verbinding instellen bedoel je dan via netwerk connecties binnen windows? dat krijg ik namelijk ook niet werkend.
Ik vermoed dat het probleem bij mijn windows ligt. Nokia zooi al gedeinstalleerd, met een progje een registry sweep gedaan maar mocht niet baten. Morgen maar eens kijken of hij het op een andere pc wel doet. dan kan ik mijn vermoedens bevestigen.

• stokkom
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Geniaal. Werkt perfect en ziet er zelf op mijn televisie helemaal niet slecht uit. Mijn dank is groot.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen naar de plek waar ik greasemonkey kan ophalen. Ik zoek me suf en kan het niet vinden...
Alvast bedankt.

Verwijderd

stokkom schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:54:
[...]

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen naar de plek waar ik greasemonkey kan ophalen. Ik zoek me suf en kan het niet vinden...
Alvast bedankt.
http://thenokiablog.com/2...-nokia-n900-applications/

greasemonkey staat in extras-devel

To activate:

Application manager –> Application catalogs –> New
Catalog name: Maemo Extras-devel
Web address: http://repository.maemo.org/extras-devel/
Distribution: fremantle
Components: free non-free

succes.

• TwoR
  • Laatst online: 05-11 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

't Werkt opzich wel aardig goed, alleen je moet zelf elke keer op het knopje update klikken dat is dan toch wel weer jammer. Hopelijk komt er in de toekomst nog een mogelijkheid om aan te geven om de hoeveel tijd er een update gedaan moet worden.

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:53
Even reclame maken voor een app van een ander:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=44700

Tis een applicatie om het plannen van een reis met de NS makkelijker te maken. De NS website werkt ook maar dit gaat iets handiger.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:14
rob-bo schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:26:
Even reclame maken voor een app van een ander:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=44700

Tis een applicatie om het plannen van een reis met de NS makkelijker te maken. De NS website werkt ook maar dit gaat iets handiger.
Oepsss....die heeft al een baard. ;)

• Goku33

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 01:39:
[...]

To activate:

succes.
Ik vond greasemonkey gister in de extras-testing, toch al een stapje veiliger. Verder alles hetzelfde.

In extras-testing staat overigens ook een nieuwe versie van de Conversations Inbox Desktop Widget, die weer werkt met PR1.2. Erg fijn :)

Ook staat er een nieuwe versie van de Zoutube app. Het is nu mogelijk om de videokwaliteit in te stellen en je kan eindelijk fullscreen afspelen, eigenlijk is die versie van de app pas echt bruikbaar.
patrickt35 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:38:
[...]
Oepsss....die heeft al een baard. ;)
Sinds vandaag is hij uit development/testing maar gewoon in de normale extras repository te krijgen. Erg goede no-nonsense app moet ik zeggen!

[ Voor 35% gewijzigd door Goku33 op 04-06-2010 12:16 ]

• teddebraak
teddebraak schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:41:
[...]

dat programma heb ik geinstalleerd ja,kan alleen nergens zien of het aktief is. Als ik het goed begrijp is dat echter niet nodig als je via de kabel wil tetheren. Met zelf verbinding instellen bedoel je dan via netwerk connecties binnen windows? dat krijg ik namelijk ook niet werkend.
Ik vermoed dat het probleem bij mijn windows ligt. Nokia zooi al gedeinstalleerd, met een progje een registry sweep gedaan maar mocht niet baten. Morgen maar eens kijken of hij het op een andere pc wel doet. dan kan ik mijn vermoedens bevestigen.
ik heb het op een andere pc geprobeerd en daar werkt het wel naar behoren via de kabel. via bluetooth heb ik niet geprobeerd maar het zou me niks verbazen als dat ook gewoon zou werken. Binnenkort dus maar eens windows opnieuw installeren.

• Nas T
stokkom schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:54:
Iemand verwijzen naar een iPhone die net honderden euro's heeft uitgegeven aan een N900 vind ik niet constructief.
Cheers.
True...Maar het is wel reëel, hij heeft een lange weg te gaan.

Maar ik heb nog een vraag:
Ik wil de trilsterkte aanpassen, wat te doen is in het bestandje /etc/mce/mce.ini.
Ik heb deze aangepast, telefoon opnieuw opgestart.
Resultaat: Scherm touchscreen blokkeert wel, maar het beeld blijft aan. Trillen gebeurt helemaal niet meer.
Hoe? Ik heb het 3 keer gedaan om fouten uit te sluiten.

vrede in rust

Verwijderd

Wie kan mij wat info geven. Ik zou graag word of exel willen hebben om b.v bijlage's van email te lezen en /of te bewerken. Ik had een tral verzie van iets maar daarmee kon ik alleen maar lezen, niks veranderen of opslaan. bestaat er soort office pakket.

ook heb ik een vraag over het geluid van een sms. Ik kan nergens vinden om het geluid te verandere, als je b.v naar profiel gaat en je gaat daar kijken dan zie je wel dat je het geluid van de veltoon kan veranderen maar niet van een sms of email. Wie weet daar iets van?

alvast bedankt Rody

• Cinq-Marquis
Er is zowel Abiword als FreOffice beschikbaar, verder kan je geluidjes zelf instellen, gewoon even zoeken.

"Never a dull moment"

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:12:
ook heb ik een vraag over het geluid van een sms. Ik kan nergens vinden om het geluid te verandere, als je b.v naar profiel gaat en je gaat daar kijken dan zie je wel dat je het geluid van de veltoon kan veranderen maar niet van een sms of email. Wie weet daar iets van?

alvast bedankt Rody
menu, instellingen, profielen. En niet vergeten te scrollen, want ik vermoed dat dat het probleem is...
Een echt full office pakket is er volgens mij niet. Je kunt documenten wel openen met enkele programma's, maar volgens mij fatsoenlijk bewerken kan nog niet. Shoot me if I'm wrong!

vrede in rust

• Crazy-Al
  • Laatst online: 24-10 19:46
Nou, ik heb dus de search gebruikt, en meerdere stuff, maar ik kom er toch niet uit...

ik zal het zo beginnen =] sinds de 28e ben ik de gelukkige eigenaar van een Nokia N900. Ik ben 100% tweaker met 0% linux ervaring, dus dat gaat echt leuk worden! :P

Al met al ben ik dus redelijk bekend met ip port setting ja nee uit aan reboot bla bla en heb dus ook een week lang lopen proberen en proberen en proberen, maar ik blijf op een paar kleine puntjes haken, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

1. Ik ben een GBA fan, ik heb een GBA, met veel games, die ik niet meer speel, maar heb nu wel VGBA op de n900 gezet met pokemon (omdat t kan 8) ) en dat is natuurlijk gewoon prachtig, maaaar... hij loopt wat traag, op de FPS loopt hij meestal op 51, wat het net niet is, dus gok ik dat 60 de standaard is... is dit te behalen dmv een overclock? Heb ik namelijk nog niet geprobeerd omdat ik, zeker in de eerste maand, het zo standaard mogelijk wil houden tot ik zeker ben dat er niks mist of stuk is. Ik wil heel graag het via bijgeleverde kabel op mijn televisie spelen :')

2. Mijn MSN doet het niet, ik gebruik de Haze plugin via de Pidgin Conversation Protocols en via WiFi geen enkel probleem, binnen 15 seconden is Facebook, Skype en MSN opgestart. Buiten in 3G/3.5G duurt het wat langer, grofweg 15 seconden voor Skype en Facebook, en tegen de 30 sec. geeft MSN "Netwerkfout" aan. Ik gebruik Mobiel Internet van KPN/Hi, aMSN werkt (zoals de search al zegt) wel, maar dit is een onwijs blipprogramma.

3. Voor de rest is de N900 goddelijk :D

ga dit zeker bookmarken :')

• Caelorum
Crazy-Al schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:18:
2. Mijn MSN doet het niet, ik gebruik de Haze plugin via de Pidgin Conversation Protocols en via WiFi geen enkel probleem, binnen 15 seconden is Facebook, Skype en MSN opgestart. Buiten in 3G/3.5G duurt het wat langer, grofweg 15 seconden voor Skype en Facebook, en tegen de 30 sec. geeft MSN "Netwerkfout" aan. Ik gebruik Mobiel Internet van KPN/Hi, aMSN werkt (zoals de search al zegt) wel, maar dit is een onwijs blipprogramma.
ook een KPN/Hi klant hier.. Met MSN (pecan) protocol plugin heb ik nog nooit problemen gehad.. Wel met Haze af en toe, ook op 3G. Misschien dat je pecan nog even kan proberen..

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 19:35

Brazza

Byte me!

gisteren mijn nokia n900 opnieuw geïnstalleerd. Ik had hem nog maar een paar dagen. Maar die develop apps zijn zo onstabiel als wat, waardoor mijn telefoon echt tergend langzaam was. Nu loopt ie weer helemaal lekker. + de accu gaat veel langer mee zonder al die apps (40+)

Verwijderd

Goku33 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:06:
[...]

Ik vond greasemonkey gister in de extras-testing, toch al een stapje veiliger. Verder alles hetzelfde.

In extras-testing staat overigens ook een nieuwe versie van de Conversations Inbox Desktop Widget, die weer werkt met PR1.2. Erg fijn :)

Ook staat er een nieuwe versie van de Zoutube app. Het is nu mogelijk om de videokwaliteit in te stellen en je kan eindelijk fullscreen afspelen, eigenlijk is die versie van de app pas echt bruikbaar.
Inderdaad een stapje veiliger.
Ik heb meteen met greasemonkey er frozen bubble 2 opgezet want die staat niet in extras-testing. Helaas werkt dit verslavende spelletje (heb dat op mijn nokia N95 8gb) voor geen meter op mijn n900 (meteen maar verwijderd). Ja, dat is extras-devel. Installeren is op eigen risico.

Zoutube is inderdaad verbeterd :)
Crazy-Al schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:18:
Nou, ik heb dus de search gebruikt, en meerdere stuff, maar ik kom er toch niet uit...

ik zal het zo beginnen =] sinds de 28e ben ik de gelukkige eigenaar van een Nokia N900. Ik ben 100% tweaker met 0% linux ervaring, dus dat gaat echt leuk worden! :P

Al met al ben ik dus redelijk bekend met ip port setting ja nee uit aan reboot bla bla en heb dus ook een week lang lopen proberen en proberen en proberen, maar ik blijf op een paar kleine puntjes haken, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

1. Ik ben een GBA fan, ik heb een GBA, met veel games, die ik niet meer speel, maar heb nu wel VGBA op de n900 gezet met pokemon (omdat t kan 8) ) en dat is natuurlijk gewoon prachtig, maaaar... hij loopt wat traag, op de FPS loopt hij meestal op 51, wat het net niet is, dus gok ik dat 60 de standaard is... is dit te behalen dmv een overclock? Heb ik namelijk nog niet geprobeerd omdat ik, zeker in de eerste maand, het zo standaard mogelijk wil houden tot ik zeker ben dat er niks mist of stuk is. Ik wil heel graag het via bijgeleverde kabel op mijn televisie spelen :')
Sinds kort ben ik ook gaan overclocken en alles loopt sneller en vloeiender.
Wat info over overclocken :

http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774

http://my.opera.com/yodud...-relatively-safe-r-800mhz
Het bovenstaande heb ik gebruikt (dankzij @Patrick V.) en dat bevalt me prima.

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024

Heeft die kennis van jou ook een N900? Misschien kun je dan beter even bij hem checken. Ik ben er ook wel benieuwd naar, gebruik ook regelmatig RDP...

• Patrick V.
  • Laatst online: 05-11 22:47
Ja, hij heeft ook een N900 maar er is niets anders aan.

Hij heeft wel gstreamer (uit mijn hoofd) misschien zorgt dit ervoor dat zijn geluid word gestreamed naar zijn N900?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwere/andere versie van mijn uitzendinggemist scriptje gemaakt.
Hij werkt iets anders, het vorige zocht op op een link met de extensie ".asf", dit nieuwe kijkt naar het "type" attribuut, en kijkt of deze 'video/x-ms-wmv' is waarna de 'src' parameter wordt uitgelezen.
http://schendstok.nl/uitzendinggemist_v3_N900_link.user.js

Het werkt nu bijvoorbeeld ook met de Powned test episode
http://player.omroep.nl/?aflID=11097340

PS. niet dat je aan deze test episode veel mist

Edit: the livestreams van Nederland4 werken nog steeds niet. Het script doet het goed, maar de standaard media speler geeft bij deze streams een codec probleem en de kmplayer geeft een andere stream met een "toegang geweigerd" beeld. Weet niet waarom.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 15:55 ]

• stokkom
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 01:39:
[...]

To activate:

succes.
Dankjewel... _/-\o_

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jandorie!!! Mijn trilfunctie is overleden; enkel nog een hoge piep geen getril meer :s denk dat het exentrische gewichtje los rond het asje zit. Moet ik weer terug naar de shop hopen dat het onder garantie gerepareerd kan worden..

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Graag gedaan ;)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 22:09

DaRoot

Some say...

warhamstr schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:06:
Jandorie!!! Mijn trilfunctie is overleden; enkel nog een hoge piep geen getril meer :s denk dat het exentrische gewichtje los rond het asje zit. Moet ik weer terug naar de shop hopen dat het onder garantie gerepareerd kan worden..
Dit heb ik ook gehad, dit heeft zich bij mij na 2 maand vanzelf genezen, nadat ik een avondje stappen vlak bij de bass-speakers heb gestaan..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
DaRoot schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:11:
[...]

Dit heb ik ook gehad, dit heeft zich bij mij na 2 maand vanzelf genezen, nadat ik een avondje stappen vlak bij de bass-speakers heb gestaan..
hehe, helemaal vanzelf is dat dus niet. ;) Lachen dat het daarmee opgelost was.

Leaping Lab Rats!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
lol, ga ik ook proberen dan :p

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

TempesT, bedankt voor de 3e versie JavaScript tbv TV kijken
http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=11&t=461

Verwijderd

Fijn om dit bedankje te lezen want ik miste dat nl. op het einde van jullie tutorial en het staat er nu wel bij:

PS
Deze tutorial is samengesteld door René en Reg;
dank ook aan Eerde, tempesT, kareltje, Hans en wimh voor de diverse aanvullingen.
(van sygysweb)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 17:45 ]

• stokkom
Ik raak compleet de weg kwijt in de Application Manager. Dat moet toch handiger kunnen? Is er een manier om de programma's te sorteren op datum, naam, grootte, populariteit of iets soortgelijks?
Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.