Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Als ik jullie posts lees, dan vraag ik me een beetje af of dit toestel wel geschikt is voor een Linux noob als ik. Heb daar werkelijk 0,0 verstand van :(

Heb niet eens een idee waar jullie het over hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:35:
Als ik jullie posts lees, dan vraag ik me een beetje af of dit toestel wel geschikt is voor een Linux noob als ik. Heb daar werkelijk 0,0 verstand van :(

Normaalgesproken hoef je niet in de console te duiken hoor. Alleen als je het uiterste er uit wil halen of wil overclocken ofzo. De user-interface zit heel mooi in elkaar en je kunt er alles mee doen. Zie het als een mooie kans om naast een gebruiksvriendelijke telefoon met geweldige interface ook af en toe wat met de console te spelen en wat bij te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:01:
[...]

Zelfde probleem hier. Na een reboot haalt ie weer bij mij ook weer mail binnen (handmatig iig). Kon ook nog net zien dat de laatste refresh om 11:30 was, wat ook de laatste keer dat ie ook echt mail binnenhaalde. Daarna versprong ie naar de laatste keer dat ie een automatische update deed (23:30). En met een succesvolle handmatige update naar de huidige tijd. Misschien is het programma bugged en update ie vaak niet goed, ook al geeft ie aan dat een ie refresh heeft gedaan.

Update: Ook na de reboot werkt de automatische refresh nog steeds niet goed, zowel over wifi als mobiel internet.
Update2: hij lijkt wel de mail binnen te halen bij eerste refresh na een reboot, inet verbinding maken of veranderen van inet verbinding. Daarna vervalt ie weer in z'n onregelmatige patroon.
Ik gebruik nu Nokia Messaging en heb mijn hotmail account als nieuw account toegevoegd. Ik moet zeggen dat dit programma erg goed en gebruiksvriendelijk werkt. De binnenkomende mailtjes komen nu ook veel sneller (direct) binnen. Dit heb ik getest door een mail naar mij zelf te sturen. In de vorige situatie kon het zo 5 min. duren omdat je de synchronisatie dan minimaal eens per 5 minuten kon laten lopen.
Nadeel is wel dat Nokia Messaging niet gratis is. Althans, ik zit nu volgens mij in een soort proefperiode maar dat weet ik niet zeker.
Probeer maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben via dit forum heel toevallig in het bezit gekomen van dit werkelijk fantastische toestel. En net als jij nu, begonnen met helemaal geen linux kennis. Zonder die kennis kan je echt wel goed overweg met dit gebruikersvriendelijke toestel maar het is gewoon een extra als je je wat gaat verdiepen in linux( zoals @Shadow al vermeldde).
Een paar dagen geleden ben ik gaan overclocken(het toestel op een hogere kloksnelheid laten draaien)en dat is prima gelukt en dan zie je daar ook weer de voordelen van terug op je toestel. Het hangt er vanaf wat voor gebruiker je bent. Er zijn hier ook gebruikers die echt alles uit hun toestel halen en dat vind ik leuk om te lezen (wat er allemaal mee kan en gedaan wordt).
Je wordt hier goed geholpen en zijn er nog verschillende andere nederlandstalige
n900 forums(persoonlijk vind ik dit het beste).
Ik kan je ieder geval uit ervaring zeggen dat je geen spijt zal krijgen wanneer je voor de n900 kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
@Ferry34

Ik ben ongeveer net zo'n noob als jou :P maare ben wel heel blij dat ik een N900 heb aangeschaft. De meeste dingen die je kunt doen in de Terminal zijn duidelijk beschreven op het internet en buiten de Terminal om is het nog steeds een super tablet!

Sluit me aan bij ^^ :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Zojuist via Queen Beecon even 2 widgets gemaakt om het overclocken mee te regelen. Zodra ik mijn N900 boot start hij automatisch de low-voltage 250-600 clock zodat de accu wat langer meegaat, en als ik even wil internetten druk ik op my850 waardoor die de low-voltage 250-850 laadt zodat het browsen wat soepeler gaat :P

@Ferry34: zoals al gezegd is is het toestel erg simpel in gebruik. Zeker alle 'normale' dingen zijn erg overzichtelijk en logisch, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. De enige keer dat ik met de N900 heb zitten klooien was met het overclocken, maar alleen omdat op ik nergens duidelijk kon vinden dat mijn probleem puur aan de versie van mijn flasher lag. Verder heb ik ook totaal geen Linux ervaring, maar dat heb je ook nergens voor nodig als je het gewoon als telefoon/tablet wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon kopen en gebruiken. Ben ook met nul-linux kennis begonnen en super tevreden over de N900. Al doende en lezende leer je van alles over linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Gundogan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:01:
[...]

Zelfde probleem hier. Na een reboot haalt ie weer bij mij ook weer mail binnen (handmatig iig). Kon ook nog net zien dat de laatste refresh om 11:30 was, wat ook de laatste keer dat ie ook echt mail binnenhaalde. Daarna versprong ie naar de laatste keer dat ie een automatische update deed (23:30). En met een succesvolle handmatige update naar de huidige tijd. Misschien is het programma bugged en update ie vaak niet goed, ook al geeft ie aan dat een ie refresh heeft gedaan.

Update: Ook na de reboot werkt de automatische refresh nog steeds niet goed, zowel over wifi als mobiel internet.
Update2: hij lijkt wel de mail binnen te halen bij eerste refresh na een reboot, inet verbinding maken of veranderen van inet verbinding. Daarna vervalt ie weer in z'n onregelmatige patroon.
Mijn hotmail werkt idd nog steeds niet goed :'(

Na een reboot deed hij het wel weer even, maar na een tijdje wordt mijn mail weer niet ge-update, ook handmatig niet, maar eens in de 5 á 6 uur komt dan opeens toch wel een update en komen dan alle nieuwe emails te gelijk binnen :S. Een mail versturen gaat vreemd genoeg weer wel. Mijn andere email accounts (GMX) doen het wel gewoon.

Nog even een opsomming van de email bug na de Nokia PR1.2 update
- emails van mijn hotmail account worden niet meer automatisch ge-update (bij mij ingesteld op elke 15 min)
- na een reboot van mijn N900 lijkt het probleem even verholpen, maar na een tijdje weer het zelfde probleem
- handmatig updaten van mijn Hotmail account doet het dan ook niet
- email versturen met mijn Hotmail account doet het gewoon wel
- één keer in de 5 á 6 uur komt er dan toch een auto update van mijn Hotmail account, terwijl ik dit heb ingesteld op 15 min, en dan krijg ik alle nieuwe emails te gelijk binnen, daarna weer niks
- mijn GMX email account doet het gewoon prima
- het blauwe knipperend LEDje wat je normaal krijgt als je nieuwe email bericht hebt ontbreekt ook af en toe

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:40:
Zojuist via Queen Beecon even 2 widgets gemaakt om het overclocken mee te regelen. Zodra ik mijn N900 boot start hij automatisch de low-voltage 250-600 clock zodat de accu wat langer meegaat, en als ik even wil internetten druk ik op my850 waardoor die de low-voltage 250-850 laadt zodat het browsen wat soepeler gaat :P
Goede tip die queen beecon widget! Ik zie dat ideal inmiddels bij de presets staat. :)

Ik heb gekeken naar de ideal-optie van de queen beecon widget en ik zie dat het cmd niet "/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/ideal | sudo gainroot" is. Wil dat zeggen dat je met de widget je kernel permanent overclocked? En is het cmd dat ik hiervoor aanhaal het juiste om hem tijdelijk te overclocken?

Ik wil liefst geen permanente overclock. Op de wiki voor overclocken staat dat om de kernel te resetten naar default je het volgende in moet voeren:

rm -f /etc/default/kernel-power
/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/default

Zijn dit twee losse commando's? (Lijkt er wel op, maar even voor de zekerheid jullie deskundige mening :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:58:
[...]

Goede tip die queen beecon widget! Ik zie dat ideal inmiddels bij de presets staat. :)

Ik heb gekeken naar de ideal-optie van de queen beecon widget en ik zie dat het cmd niet "/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/ideal | sudo gainroot" is. Wil dat zeggen dat je met de widget je kernel permanent overclocked? En is het cmd dat ik hiervoor aanhaal het juiste om hem tijdelijk te overclocken?

Ik wil liefst geen permanente overclock. Op de wiki voor overclocken staat dat om de kernel te resetten naar default je het volgende in moet voeren:

Zijn dit twee losse commando's? (Lijkt er wel op, maar even voor de zekerheid jullie deskundige mening :))
De overclock is sowieso niet permanent. in Queen Beecon kan je opgeven of je wil dat je widget automatisch geactiveerd wordt bij het booten of niet. Wanneer je deze optie aanzet en je hebt via queen beecon een overclock widget gemaakt wordt die kernel dus bij het booten geladen. Ik heb die optie echter uit staan, en heb 2 widgets. De een heb ik '850' genoemd waarin de max frequency 850mhz is, en de ander '600' die op maximaal 600mhz (standaard) draait. Wanneer ik dus wil overclocken naar 850mhz druk ik op de 850 widget, en zodra ik mijn toestel wil locken druk ik weer even op de 600 widget. Er is dus niks permanent aan het overclocken op deze manier.
Overigens is de command in mijn 850 widget "/usr/sbin/kernel-load /home/user/.kernel/my850 | sudo gainroot" omdat ik de 850mhz kernel zelf gemaakt heb en my850 heb genoemd. Als je de standaard ideal kernel wil gebruiken is het commando inderdaad "/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/ideal | sudo gainroot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Ik ben aan het spelen met het overclocken van de titan kernel in x-terminal. Dat lukt allemaal prima. Heb overclocked naar 700 en de ideal instelling. Dat lukte ook via de queen beecon widget.

Maar, sinds ik het cmd voor de ideal kernel heb veranderd, zodat deze niet bij opstarten automatisch geactiveerd wordt (zie mijn post hierboven) vindt hij de ideal settings niet meer... Ik gebruik het cmd zoals daar staat en hij geeft aan dat hij ideal niet kan vinden... Ik moet iets over het hoofd zien. Wat doe ik verkeerd?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Waar heb je die commando's vandaan ? Want zodra je rm gaat gebruiken icm kernel moet je wel oppassen ;)
Ik denk dat er iets mist en wel;
ln -sf
Dus;
# ln -sf /usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/default
Let op de spatie tussen;
/usr/sbin/kernel-load
en
/usr/share/kernel-power-settings/default

Verder hoop ik dat je weet wat rm en ln betekenen ?

Maar waarom zo moeilijk allemaal ? Je kan de powerkernel downloaden >>> re-boot >> met CPUfreqUI je instellingen (grafisch) doen.
Of gewoon via de CLI met b.v;

echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Net wat zitten prutsen/testen
een film streamen en afspelen via het meegeleverde kabeltje op de TV, en echt prachtig beeld, het is geen hdmi ofzo maar toch het werkt super.

De N900 blijft mij verrassen

ook Rdesktop (remote desktop app) werkt zeer goed om men home server te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Ja, ik vond het er ook erg goed uitzien, zeker als je bedenkt dat het analoog SD beeld is. Toch een aangename verrassing. Nu nog een mini-usb naar vga of HDMI and we're set :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

edit: juist tvout op me plasma goed werkend gekregen opeens :x Kennelijk toch niet alle zoom functies geprobeerd! N900 op tvout met emulators en PS3 controllers = fun :D

O en voor degene die nog aan het stoeien zijn met hotmail + N900 mail app waarbij ie raar doet met binnenhalen van de mail: probeer deze settings eens:

Leave Messages on Sever: un-checked
User name: full email address
Incoming server: pop3.live.com
Secure Auth: checked
Secure Connection: SSL (POP3S)
Port: 995
Outgoing Server: smtp.live.com
Secure Auth: Login (plus full email address and pasword)
Secure Connection: Normal (TLS)
Port: 25
Use Connection-specific SMTP servers: un-checked

Bij mij haalde ie daarna handmatig direct de mail op. Ook met een 5 min interval voor autoupdate lijkt ie het te doen. Nu even testen op 30 min, 1h en 2h :)

[ Voor 146% gewijzigd door Gundogan op 30-05-2010 16:52 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:04:
Waar heb je die commando's vandaan ? Want zodra je rm gaat gebruiken icm kernel moet je wel oppassen ;)
Ik denk dat er iets mist en wel;
ln -sf
Dus;
Let op de spatie tussen;
/usr/sbin/kernel-load
en
/usr/share/kernel-power-settings/default

Verder hoop ik dat je weet wat rm en ln betekenen ?

Maar waarom zo moeilijk allemaal ? Je kan de powerkernel downloaden >>> re-boot >> met CPUfreqUI je instellingen (grafisch) doen.
Of gewoon via de CLI met b.v;

echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
In en rm, ik weet niet wat het betekent :o

En ik heb begrepen dat via cpufrequi de voltages anders zijn dan via de ideal kernel. Deze laatste gaat ook tot 500 mhz ipv 250 als ie idle is. Die ideal kernel schijnt wel stabiel te zijn, dus ik wilde die proberen. 125-700 draait al enkele weken stabiel bij mij (dat doe ik wel via cpufrequi)

edit: die commandos heb ik gevonden op de power kernel wiki: http://wiki.maemo.org/Kernel_Power
paragraaf 1.2.1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
rm = remove ! de bekendste is rm -r /* dan is alles op je hard disk ge-delete !!
ln = link daar link je een file aan een andere file die elders staat.

Maar goed je moet echt weten wat je doet dus lees hier eens;
http://www.physics.ubc.ca/mbelab/computer/linux-intro/html/

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, de ideal (850MHz) resulteerde bij mij gelijk in een reboot. 750MHz op low-voltage draait dan weer wel goed. Laden doe ik gewoon met de command "kernel-config load lv" (als root, dus je moet eerst de command "sudo gainroot" doen), waarbij lv mijn aangepaste low-voltage config is (gewoon de max speed tot 750MHz gezet). Je kunt dus ook "kernel-config load ideal" doen of wat voor andere config files je maar hebt.
Dit is volgens mij de makkelijkste manier, en niets is permanent. Bij een reboot wordt gewoon weer de default config geladen.

Edit: ik zou niets rm'en of wat dan ook. Als je de power-kernel wilt verwijderen staat er een snelkoppeling naar de uninstaller in het menu.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:01:
rm = remove ! de bekendste is rm -r /* dan is alles op je hard disk ge-delete !!

Dank voor de link. Die ga ik zeer binnenkort eens doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:01:

wil dit dan zeggen dat je de default versie van de power kernel verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verwijdert het bestand "kernel-power" en je voert vervolgens de command "kernel-load" uit (die in /usr/sbin staat) met als parameter de config file "default".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je verwijdert de opstart-confg voor overclocking, en laad daarna de standaardinstellingen, is wat daar eigenlijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
1. Doe je weer :( !!!

(hiermee link je "default" aan de eerste: "kernel-load" oftwel als "kenel-load" wordt aangeroepen dan leest 'ie de "default" file).

2. Nee,
rm -f /etc/default/kernel-power-settings ? is een config file voor de kernel.

Maar nogmaals, waarom niet gewoon de power-kernel nemen en enkel CPUfreqUI gebruiken ?
Dat lv verhaal gaat maar ten dele op. In een van de kernels bleek de 125MHz meer sap te trekken dan de stock 250MHz !
Ik houd het dan ook op 250MHz en 900MHz max, daar je de max toch slechts een paar procent van de tijd gebruikt wanneer je het echt nodig hebt. Is al 6 weken stabiel.

Verder wil ik absoluut geen kernel die standaard 750 of 850 of 900MHz draait !! Want stel je voor dat er iets mis gaat, dan boot je weer met die hoge overclockte waardes die waarschijnlijk het probleem veroorzaakte.
Veilig is als je dan gewoon in 250MHz / 600MHz start en zelf even met twee of 3 klikken weer je instellingen via CPUfreqUI doet.
Anders blijft er niets anders over dan een flash uit te voeren.
Hoe vaak re-boot ik nou ? eens in de 6 weken ?? Nou, nou en dan 3 klikken, pfffft red ik wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cinq-Marquis op 30-05-2010 15:41 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Bedankt voor de reacties. Ben weer gerustgesteld wat betreft de keuze voor de N900.
Mn huidige iphone abbo is opgezegd (wat zal ik blij zijn als ik van T-mobile af ben).

Zal s kijken welke site de goedkoopste actie heeft icm Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ferry34 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:25: (wat zal ik blij zijn als ik van T-mobile af ben).
Dat kan ik me voorstellen !
Ik betaalde in dec'09 Euro 140,= bij 2jr verlengen KPN 190min/extra snel Internet (want waarom heb je anders een N900 ?).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Gundogan schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:45:
edit: juist tvout op me plasma goed werkend gekregen opeens :x Kennelijk toch niet alle zoom functies geprobeerd! N900 op tvout met emulators en PS3 controllers = fun :D

O en voor degene die nog aan het stoeien zijn met hotmail + N900 mail app waarbij ie raar doet met binnenhalen van de mail: probeer deze settings eens:

Leave Messages on Sever: un-checked
User name: full email address
Incoming server: pop3.live.com
Secure Auth: checked
Secure Connection: SSL (POP3S)
Port: 995
Outgoing Server: smtp.live.com
Secure Auth: Login (plus full email address and pasword)
Secure Connection: Normal (TLS)
Port: 25
Use Connection-specific SMTP servers: un-checked

Bij mij haalde ie daarna handmatig direct de mail op. Ook met een 5 min interval voor autoupdate lijkt ie het te doen. Nu even testen op 30 min, 1h en 2h :)
bij mij doet mijn hotmail account nog steeds niet! :'(
ook niet als ik mijn outgoing port - wat standaard op 587 stond, en het prima deed voor de PR 1.2 update - verander naar 25 (kan overigens ook geen emails meer verzenden op port 25)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste n900 gebruikers,

Na de laatste update gedaan te hebben van mijn maemo (weet niet precies welke, maar waarbij het onscreen toetsenboord ook veranderd is) is mijn hele menu veranderd.

Als ik nu op menu druk dan kom ik onder het kopje meer terecht, en alle standaard dingen zoals conversaties contacten en alle icoontjes die je normaal gelijk kreeg zijn nu helemaal naar ondere verplaats.

Ik heb dus nu 1 lange lijst met eerst al mijn zelf geinstalleerde applicaties en daarna de standaard dingen.

Kan iemand mij helpen dit weer normaal te krijgen want het is super onhandig om steeds helemaal naar beneden te scrollen om de standaard dingen zoals bellen en berichten te kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Mvg,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
nick7 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:47:
Beste n900 gebruikers,

Na de laatste update gedaan te hebben van mijn maemo (weet niet precies welke, maar waarbij het onscreen toetsenboord ook veranderd is) is mijn hele menu veranderd.

Als ik nu op menu druk dan kom ik onder het kopje meer terecht, en alle standaard dingen zoals conversaties contacten en alle icoontjes die je normaal gelijk kreeg zijn nu helemaal naar ondere verplaats.

Ik heb dus nu 1 lange lijst met eerst al mijn zelf geinstalleerde applicaties en daarna de standaard dingen.

Kan iemand mij helpen dit weer normaal te krijgen want het is super onhandig om steeds helemaal naar beneden te scrollen om de standaard dingen zoals bellen en berichten te kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Mvg,

Nick
gewoon lang drukken op een icoontje en je kan het verplaatsen..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick7 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:47:
Beste n900 gebruikers,

Alvast bedankt.

Mvg,

Nick
Klopt het menu is sinds de laatste update aangepast, en je kunt het nu zelf indelen! Als je een icoontje ingedrukt houd (voor 3 seconden ofzo) kun je de icoontjes verplaatsen. Zo kun je dus zelf bovenaan zetten wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

BaBy-G schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:57:
[...]

ook niet als ik mijn outgoing port - wat standaard op 587 stond, en het prima deed voor de PR 1.2 update - verander naar 25 (kan overigens ook geen emails meer verzenden op port 25)
Raar! :o
Bij mij doet ie het nu volgens mij gewoon helemaal goed met zowel automatisch/handmatig ontvangen als het verzenden van mail.

[ Voor 50% gewijzigd door Gundogan op 30-05-2010 19:54 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:52:
[...]

Klopt het menu is sinds de laatste update aangepast, en je kunt het nu zelf indelen! Als je een icoontje ingedrukt houd (voor 3 seconden ofzo) kun je de icoontjes verplaatsen. Zo kun je dus zelf bovenaan zetten wat je wil.
Danku, het lijkt te werken. Dus ik een kwartier alles op zijn plaats gezet druk ik op voltooid heeft hij alles weer op zijn oude plek teruggezet. Dus weer al me hoofddingen onderaan enzo.

Dus ik nog een paar keer proberen, maar als ik dus op voltooid druk dan lijkt het of hij het gaat onthouden en dan gooit hij alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick7 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Danku, het lijkt te werken. Dus ik een kwartier alles op zijn plaats gezet druk ik op voltooid heeft hij alles weer op zijn oude plek teruggezet. Dus weer al me hoofddingen onderaan enzo.

Dus ik nog een paar keer proberen, maar als ik dus op voltooid druk dan lijkt het of hij het gaat onthouden en dan gooit hij alles weer terug.
Ik had dit probleem ook. Heel irritant. Maar hier staat hoe ik het opgelost heb. Je moet even een config bestandje aanpassen. Als je het niet snapt/lukt wil ik wel een duidelijke beschrijving maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:15:
[...]

Ik had dit probleem ook. Heel irritant. Maar hier staat hoe ik het opgelost heb. Je moet even een config bestandje aanpassen. Als je het niet snapt/lukt wil ik wel een duidelijke beschrijving maken.
Ik snap het wel deels, maar ik snap niet waar precies staat wat ik moet vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in het bestand /etc/xdg/menus/hildon.menu het stuk
<Include>
<Filename>something.desktop</Filename>
<Filename>somethingelse.desktop</Filename>
...
</Include>
Vervangen door:
<Include>
<All/>
</Include>
Dus gewoon alles tussen de includes weghalen en <All/> voor in de plaats zetten.
Dit kun je met een text-editor doen. Dus intypen in de console:
"sudo gainroot" (als root inloggen)
"cd /etc/xdg/menus" (verwissel directory naar /etc/xdg/menus)
"cp hildon.menu bak_hildon.menu" (even een backup van het orginele bestand)
"vi hildon.menu" (dan open je het hildon.menu bestand met vi, texteditor die standaard geinstalleerd staat (niet de gebruiksvriendelijkste!))
- het bestand aanpassen
- druk op : en typ dan "wq!" hiermee bewaar en overschrijf je het oude bestand en sluit je de editor

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:26:
Je moet in het bestand /etc/xdg/menus/hildon.menu het stuk

[...]

Vervangen door:

[...]

Dus gewoon alles tussen de includes weghalen en <All/> voor in de plaats zetten.
Dit kun je met een text-editor doen. Dus intypen in de console:
"sudo gainroot" (als root inloggen)
"cd /etc/xdg/menus" (verwissel directory naar /etc/xdg/menus)
"cp hildon.menu bak_hildon.menu" (even een backup van het orginele bestand)
"vi hildon.menu" (dan open je het hildon.menu bestand met vi, texteditor die standaard geinstalleerd staat (niet de gebruiksvriendelijkste!))
- het bestand aanpassen
- druk op : en typ dan "wq!" hiermee bewaar en overschrijf je het oude bestand en sluit je de editor
Sorry, maar ik snap gewoon niet hoe je bij dat bestand komt, en een text-editor is dat iets al x-terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je opent eerst x-terminal, en typt dan die commands in. De teksteditor (vi heet die, zegmaar wat notepad voor Windows is) open je in de console (dus eerst: console openen, inloggen als root, wisselen naar de juiste directory, het bestand hildon.menu openen met vi)

(je kunt het trouwens beter over ssh doen, dan kun je met je computer de console van de N900 overnemen en werkt het allemaal wat makkelijker. maar als je dat nog nooit gedaan hebt...)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:40:
Je opent eerst x-terminal, en typt dan die commands in. De teksteditor (vi heet die, zegmaar wat notepad voor Windows is) open je in de console (dus eerst: console openen, inloggen als root, wisselen naar de juiste directory, het bestand hildon.menu openen met vi)

(je kunt het trouwens beter over ssh doen, dan kun je met je computer de console van de N900 overnemen en werkt het allemaal wat makkelijker. maar als je dat nog nooit gedaan hebt...)
Ja ik ben er maar hoe haal je alle die text weg tussen de </Include> want gewoon met backspace lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst even een letter intypen (of op insert drukken) als je klaar bent kun je op escape drukken en dan op : drukken en dan wq! intypen
En heb je een backup van dat bestand gemaakt? Want ik had het een paar keer fout gedaan en dan werkt het hele menu niet meer dus moet je die backup terugzetten (maar dat kwam omdat ik met het menu aan het experimenteren was. als je gewoon <All/> voor in de plaats zet gaat het goed)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:49:
Volgens mij moet je eerst even een letter intypen (of op insert drukken) als je klaar bent kun je op escape drukken en dan op : drukken en dan wq! intypen
En heb je een backup van dat bestand gemaakt? Want ik had het een paar keer fout gedaan en dan werkt het hele menu niet meer dus moet je die backup terugzetten (maar dat kwam omdat ik met het menu aan het experimenteren was. als je gewoon <All/> voor in de plaats zet gaat het goed)
Ik heb het gedaan maar dan als ik op wq! druk dan staat er steeds w is not implemented en q is not implemented en ! is not implemented

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst op : drukken (dus shift+.) zodat er : links onderin staat. Dan achter die dubbele punt wq! typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:07:
Eerst op : drukken (dus shift+.) zodat er : links onderin staat. Dan achter die dubbele punt wq! typen
Waar typ ik dit want ik heb het net helemaal onderaan gedaan en dan doet hij het dus niet. en is het nog van belang omdat <all/> in hoofdletters te zetten?

ja heel vervelend maar ik heb gewoon geen ervaring met x-terminal en het wil maar niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick7 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:22:
[...]

Waar typ ik dit want ik heb het net helemaal onderaan gedaan en dan doet hij het dus niet. en is het nog van belang omdat <all/> in hoofdletters te zetten?

ja heel vervelend maar ik heb gewoon geen ervaring met x-terminal en het wil maar niet lukken
Je drukt eerst op escape. Dan kun je als het goed is niets meer typen. Dan druk je op :, dan komt er : linksonderin te staan en kun je commands aan de editor geven. Dan typ je achter die : wq! en dan druk je op enter
En ja, ik denk dat de A van All in een hoofdletter moet. En als je dat onderaan hebt getypt moet je het weer weghalen. Het is namelijk een XML bestand, en als daar fouten in zitten dan kan dat bestand niet geladen worden en werkt het menu niet meer.

Het heeft niet zoveel met de console te maken, vi is gewoon ongebruiksvriendelijk als je er nog nooit mee gewerkt hebt :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaBy-G schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:57:
[...]

Heb je al geprobeerd om je hotmail account te verwijderen? Dan je telefoon uitzetten en opnieuw opstarten of eventueel je accu even verwijderen.
Daarna opnieuw je hotmail account aanmaken. Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn hotmail account heb aangemaakt. Zover ik me kan herinneren heb ik alleen mijn e-mail adres en wachtwoord ingevoerd en toen werkte het allemaal. Ook nu nog steeds prima na de nieuwe firmware update( mijn outgoing port staat op 587).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:25:
[...]

Je drukt eerst op escape. Dan kun je als het goed is niets meer typen. Dan druk je op :, dan komt er : linksonderin te staan en kun je commands aan de editor geven. Dan typ je achter die : wq! en dan druk je op enter
En ja, ik denk dat de A van All in een hoofdletter moet. En als je dat onderaan hebt getypt moet je het weer weghalen. Het is namelijk een XML bestand, en als daar fouten in zitten dan kan dat bestand niet geladen worden en werkt het menu niet meer.

Het heeft niet zoveel met de console te maken, vi is gewoon ongebruiksvriendelijk als je er nog nooit mee gewerkt hebt :P
Precies gedaan wat je zegt en hij doet het nog steeds niet.

Ik druk op esc dan tik ik dat in en dan druk ik op enter.

dan staat er "hildon.menu" Permission denied

en dan druk ik gewoon rechts boven op kruisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben je niet als root ingelogged. Als je geen root bent heb je geen schrijfrechten tot dat bestand. Heb je wel "sudo gainroot" ingetypt?

edit: Shit ik was vergeten te zeggen dat je "rootsh" eerst moet installeren voordat "sudo gainroot" werkt! Die kun je gewoon downloaden met Toepassingsbeheer

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:43:
Dan ben je niet als root ingelogged. Als je geen root bent heb je geen schrijfrechten tot dat bestand. Heb je wel "sudo gainroot" ingetypt?

edit: Shit ik was vergeten te zeggen dat je "rootsh" eerst moet installeren voordat "sudo gainroot" werkt! Die kun je gewoon downloaden met Toepassingsbeheer
Yesssss, hij doet het!

Echt super bedankt!

Weer top geholpen hier.

Nog een fijne avond.

Mvg,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah,mooi dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb net even een uurtje genavigeerd met sygic. Moet zeggen dat ik verbaasd ben dat het zo goed werkt. Ik ben tomtom gewend dus moest wel even eerst wennen aan sygic.
Die dame praat wel een stuk minder dan tomtom, daar werd je soms gek van hoe vaak ze zei dat je straks rechts af moet.
De batterij gaat wel flink achteruit als je de interne gps gebruikt. In een uurtje ongeveer 250mAh eraf.
Gelukkig heb ik navi niet vaak nodig maar is handig om te hebben op je n900.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Aaargh, ik krijg dat mediasharing niet aan de gang alleen met de pc's waarvan het niet de bedoeling is :P Probeer muziek te delen van een laptop met Vista Business maar hij word niet gedetecteerd door mijn N900, vice versa ook niet trouwens. Ik weet het niet meeer!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:35:
1. Doe je weer :( !!!

(hiermee link je "default" aan de eerste: "kernel-load" oftwel als "kenel-load" wordt aangeroepen dan leest 'ie de "default" file).

2. Nee,
rm -f /etc/default/kernel-power-settings ? is een config file voor de kernel.

Maar nogmaals, waarom niet gewoon de power-kernel nemen en enkel CPUfreqUI gebruiken ?
Dat lv verhaal gaat maar ten dele op. In een van de kernels bleek de 125MHz meer sap te trekken dan de stock 250MHz !
Ik houd het dan ook op 250MHz en 900MHz max, daar je de max toch slechts een paar procent van de tijd gebruikt wanneer je het echt nodig hebt. Is al 6 weken stabiel.

Verder wil ik absoluut geen kernel die standaard 750 of 850 of 900MHz draait !! Want stel je voor dat er iets mis gaat, dan boot je weer met die hoge overclockte waardes die waarschijnlijk het probleem veroorzaakte.
Veilig is als je dan gewoon in 250MHz / 600MHz start en zelf even met twee of 3 klikken weer je instellingen via CPUfreqUI doet.
Anders blijft er niets anders over dan een flash uit te voeren.
Hoe vaak re-boot ik nou ? eens in de 6 weken ?? Nou, nou en dan 3 klikken, pfffft red ik wel :)
Deed ik niet weer hoor :) Was een vraag over het commando dat ik ingegeven had. Thanks voor het antwoord, is helder nu.

Ik heb zojuist cpufrequi gebruikt om een overclock naar 850 met smart reflex te bewerkstelligen. Wat in batterygraph meteen opvalt is dat mijn telefoon in idle-stand een veel hoger batterijverbruik heeft. In de paar dagen dat ik de ideal kernel draaiende had, was het batterijverbruik heel goed. En dat mis ik dus als ik via cpufrequi overclock...

Wat ik het liefst zou willen is via queenbeecon een knop hebben waarmee ik naar de ideal kern kan switchen, maar dat bij een reboot de default kernel weer actief is. Maar zoals ik in mijn vorige posts aangaf, ben ik er niet achter welk commando ik moet invoeren in queen beecon om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"kernel-config load ideal" kun je in de terminal uitvoeren om de ideal config te laden (eenmalig, bij rebooten is de default er weer). Geen idee wat dat queen beecon is... Voert dat gewoon commands uit? Dan zou dat dus moeten werken.

Trouwens, veilig is het wel hoor om oc'ed te booten. Er zit een check in die als er 2x binnen 5 minuten gereboot wordt de volgende boot met de default config doet. Mocht je dus per ongeluk (zelf) vaak achter elkaar rebooten dan ligt het daar aan dat de oc niet geladen wordt.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:02:
"kernel-config load ideal" kun je in de terminal uitvoeren om de ideal config te laden (eenmalig, bij rebooten is de default er weer). Geen idee wat dat queen beecon is... Voert dat gewoon commands uit? Dan zou dat dus moeten werken.
Dat heb ik geprobeerd, maar hij vindt hem dan niet. Ook niet als ik ipv kernel-config "sudo /usr/sbin/kernel-config" typ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt het wel als je het in de terminal intypt? (als root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:11:
Werkt het wel als je het in de terminal intypt? (als root)
Neen, ook niet. :?

edit: het is nu bedtijd. Morgen even kijken of ik wat tijd vrij kan maken om hier nog eens naar te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk trouwens dat je dan wel "sudo /usr/sbin/kernel-config load /usr/share/kernel-power-settings/ideal" moet doen
Maar staat het bestand kernel-config wel in /usr/sbin? Heb je "Enhanced Linux kernel for power users (settings)" wel geïnstalleerd? Dat zijn 'tools for the customization of kernel settings". Misschien dat kernel-config daar bij zat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:17:
Maar staat het bestand kernel-config wel in /usr/sbin?
Dat zou het probleem wel eens kunnen zijn. Bedtijd nu, maar morgen ga ik dat uitzoeken. Iig thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Weet er iemand al wat meer over de OVI-store update? Vorige week donderdag hebben ze in ieder geval niet gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
MorosMyrddin schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:57:
[...]

hij werkt bij mij niet, hij wil niet inloggen.
en hij heeft men batterij leeg getrokken deze nacht, terwijl mijn internet niet eens aanstond...
Bij mij werkt ie wel maar je accu wordt helemaal leeg getrokken door deze widget dus heb m er gelijk afgehaald.
Mijn cou springt naar 91% als ik m gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

HwKok schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:58:
Weet er iemand al wat meer over de OVI-store update? Vorige week donderdag hebben ze in ieder geval niet gehaald..
ik kreeg vandaag een mail dat de ovi-store vernieuwd is, veel verandering zie ik wel niet...

tussen de kleine lettertjes staan alle gsm's die een update kregen, maar de N900 staat er niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 07:40
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:58:
[...]

Deed ik niet weer hoor :) Was een vraag over het commando dat ik ingegeven had. Thanks voor het antwoord, is helder nu.

Ik heb zojuist cpufrequi gebruikt om een overclock naar 850 met smart reflex te bewerkstelligen. Wat in batterygraph meteen opvalt is dat mijn telefoon in idle-stand een veel hoger batterijverbruik heeft. In de paar dagen dat ik de ideal kernel draaiende had, was het batterijverbruik heel goed. En dat mis ik dus als ik via cpufrequi overclock...

Wat ik het liefst zou willen is via queenbeecon een knop hebben waarmee ik naar de ideal kern kan switchen, maar dat bij een reboot de default kernel weer actief is. Maar zoals ik in mijn vorige posts aangaf, ben ik er niet achter welk commando ik moet invoeren in queen beecon om dat voor elkaar te krijgen.
Je zou dit kunnen proberen:

http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947

Hierbij kun je heel gemakkelijk de queen bacon widget instellen op een aantal knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:25:
[...]

vi is inderdaad behoorlijk *****. Als je er goed mee om kunt gaan super handig maar zwaar Ruk om te leren.

daarom altijd de cheatsheet erbij.
http://www.lagmonster.org/docs/vi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:08:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar hij vindt hem dan niet. Ook niet als ik ipv kernel-config "sudo /usr/sbin/kernel-config" typ...
Ik weet niet of je er al uit bent, maar het commando "/usr/sbin/kernel-config load ideal | sudo gainroot" zou moeten werken, als je rootsh 1.5 hebt geinstalleerd tenminste. Zorg wel dat je in Queen Beecon alleen de optie 'Update when clicked' aanvinkt, anders wordt de ideal config automatisch geladen wanneer je boot of van homescreen verandert.

[ Voor 23% gewijzigd door Wekko306 op 31-05-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:55:
Ik heb net even een uurtje genavigeerd met sygic. Moet zeggen dat ik verbaasd ben dat het zo goed werkt. Ik ben tomtom gewend dus moest wel even eerst wennen aan sygic.
Die dame praat wel een stuk minder dan tomtom, daar werd je soms gek van hoe vaak ze zei dat je straks rechts af moet.
De batterij gaat wel flink achteruit als je de interne gps gebruikt. In een uurtje ongeveer 250mAh eraf.
Gelukkig heb ik navi niet vaak nodig maar is handig om te hebben op je n900.
Ik reed laatst van moerdijk naar Gouda en onderweg bleef de dame zeggen dat ik de A16 moest volgen terwijl ik al lang en breed op de A20 zat.
Ze bleef het maar volhouden tot de afslag Gouda.
Daar eraf en toen zei ze rechtsaf in plaats van linksaf.
De route op de kaart klopte wel zo ook de, in beeld getoonde, verkeersborden.
Zullen wel de kinderziektes zijn.

PS: progje is al een X geupdate door Sygic.

Wat ik ook merk na update pr1.2 is dat Solitare niet meer goed werkt.
Na 1 spel draaien de kaarten niet meer en moet ik het spel helemaal herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sslojko schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:39:
[...]

Je zou dit kunnen proberen:

http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947

Hierbij kun je heel gemakkelijk de queen bacon widget instellen op een aantal knoppen.
Dit lijkt me echt ideaal! Thanks, precies wat ik zocht.

Ik heb zojuist de power kernel er maar even afgehaald, en ik installeer hem zo opnieuw. Want volgens mij is er iets fout gegaan toen ik hem op ideal probeerde te krijgen...

Ben benieuwd of het straks gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Wat ik ook merk na update pr1.2 is dat Solitare niet meer goed werkt.
Na 1 spel draaien de kaarten niet meer en moet ik het spel helemaal herstarten.
Klopt dit heb ik ook gemerkt, ik heb het verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zelfde probleem is er nog steeds. Misschien binnenkort een update van solitaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
hayda schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:07:
[...]

Klopt dit heb ik ook gemerkt, ik heb het verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zelfde probleem is er nog steeds. Misschien binnenkort een update van solitaire.
Ook schuiven de kaarten niet meer vloeiend over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, wederom een vraag...

Ik heb de aanwijzingen gevolgd van titan om de overclock snippets op mn scherm te krijgen (staan hier: http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947). Ideal en stock wil ik erop hebben. Maar beiden werken niet. De batterij snippet die in dezelfde post staat werkt wel.

Ik denk dat of mijn ideal setting in een andere directory staat dan waar mijn commando naar verwijst, of dat ie er helemaal niet opstaat. Mijn vraag is hoe ik kan zien waar die instellingen staan zodat ik kan controleren of de ideal setting aanwezig is op mijn n900 en zo ja, waar.

P.s. ik heb de power kernel en de settings verwijderd via x-terminal en vervolgens opnieuw geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Hulp zou zeer welkom zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
nou wilde ik dus fijn die update 1.2 gaan installeren.. komt de n900 met de mededeling dat ik niet genoeg ruimte heb. Zover ik begrijp moet ik bijna 115mb op mijn RootFs vrij hebben ? Nou ik heb net de helft en dat nadat ik alle catalogi heb uitgeschakeld en ook zeker 90% van mijn programma's heb verwijderd.

Ik dacht... nou dan doe ik wel een flash want ik heb de 1e generatie en dat zou het beestje denk ik wel goed doen onderhand.. maar wat denk je.. ik heb Win7 64bit home editie. Dus die programmatjes werken allemaal niet en ik kan ook geen virtual xp downloaden helaas...

wat moet ik nu ? zijn er nog andere dingen die ik kan proberen ? Het liefste flash ik hem dus compleet maarja....

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzyto schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:21:
nou wilde ik dus fijn die update 1.2 gaan installeren.. komt de n900 met de mededeling dat ik niet genoeg ruimte heb. Zover ik begrijp moet ik bijna 115mb op mijn RootFs vrij hebben ? Nou ik heb net de helft en dat nadat ik alle catalogi heb uitgeschakeld en ook zeker 90% van mijn programma's heb verwijderd.

Ik dacht... nou dan doe ik wel een flash want ik heb de 1e generatie en dat zou het beestje denk ik wel goed doen onderhand.. maar wat denk je.. ik heb Win7 64bit home editie. Dus die programmatjes werken allemaal niet en ik kan ook geen virtual xp downloaden helaas...

wat moet ik nu ? zijn er nog andere dingen die ik kan proberen ? Het liefste flash ik hem dus compleet maarja....
win7 opstarten in een xp-simulatie,dan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Download even de nieuwste (32 bit) Ubuntu, boot daarvandaan (het is een liveCD), installeer de flasher onder ubuntu (de .deb downloaden en openen van de flasher page), en de instructies volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Kzyto schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:21:

Bij mij lukte de update OTA met iets van 45 mb via mij wifi. Gewoon nog eens proberen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:52
Gamepie56 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
Ja ik ben eruit! Bij mij weigerde de telefoon via de app manager te updaten, ook via de computer werd er moeilijk gedaan.

Controleer even of je 1 van de volgende programma's hebt geinstalleerd:

gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow

Zo ja: verwijder die dan! Dan kun je gewoon via de app manager updaten :)
Waarschijnlijk heb je nog 1 van deze programma's geinstalleerd. Verwijderen en dan moet het lukken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 07:40
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:00:
Ok, wederom een vraag...

Ik heb de aanwijzingen gevolgd van titan om de overclock snippets op mn scherm te krijgen (staan hier: http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947). Ideal en stock wil ik erop hebben. Maar beiden werken niet. De batterij snippet die in dezelfde post staat werkt wel.

Ik denk dat of mijn ideal setting in een andere directory staat dan waar mijn commando naar verwijst, of dat ie er helemaal niet opstaat. Mijn vraag is hoe ik kan zien waar die instellingen staan zodat ik kan controleren of de ideal setting aanwezig is op mijn n900 en zo ja, waar.

P.s. ik heb de power kernel en de settings verwijderd via x-terminal en vervolgens opnieuw geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Hulp zou zeer welkom zijn!
Dat heeft te maken met dat je een andere versie van rootsh hebt geïnstalleerd.
Dan moet je onder de advanced settings de eerste command veranderen in:

sudo kernel-config load ideal

Goed erop letten dat je dit ook echt opslaat.

[ Voor 0% gewijzigd door sslojko op 31-05-2010 21:35 . Reden: had een onbegrijpelijke zin getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik wil graag het schema van het WK 2010 in de agenda van mijn N900.
Ik heb het volgende schema in mijn Google agenda gezet, maar mail for exchange synchroniseerd hem niet.
http://www.markthisdate.c...a_65/add-to-calendar.html

Iemand een idee?

[ Voor 20% gewijzigd door patrickt35 op 31-05-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb het volgende schema in mijn Google agenda gezet, maar mail for exchange synchroniseerd hem niet.

Iemand een idee?
je kunt de kalender voor outlook downloaden. De N900 herkent deze file namelijk ook en zal vragen met welke kalender je hem wilt samenvoegen of dat je er een nieuwe voor wilt aanmaken. Heb het net getest en het staat er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
dcell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:06:
Toevallig hier iemand met een N900 + Telfort Surf & Mail ? Sinds ik een update heb gedaan (OTA) naar PR1.2 lijkt het alsof mijn GPRS/UMTS dataconnectie zeer instabiel is. De verbinding blijft wel in stand (GPRS/UMTS data-icoontje is zichtbaar) maar soms lijkt die niks te doen .... het is ook heel willekeurig, ik laadt een webpagina en hij blijft laden zonder data binnen te halen. Bereikicoontje springt dan ook niet van 3G naar 3.5G. Dan wacht ik 30 seconden, refresh handmatig dan functioneert de verbinding weer.
Ik had precies hetzelfde na de update naar firmware 1.2, erg irritant. Ik had een verse flash gedaan, dus geen update. Zelfs inclusief de 'vanilla-image' die er voor zorgt dat je 32GB-geheugen ook leeg raakt. Er zijn dus ofwel problemen bij Telfort of er zit een heel vreemde bug in de firmware. Het ligt niet aan het updaten in ieder geval. Een verse flash moet dat toch wel uitsluiten.

Inmiddels heb ik er geen last meer van. Heb de correcte APN-settings voor Telfort (zie hier en dan scrollen naar Telfort) ingesteld bij de verbinding en sindsdien lijkt het probleem verholpen. Je hebt overigens lang niet alle gegevens nodig van die website; alleen de eerste vier uit het rijtje.

Oh, kleine kanttekening hierbij is dat dit eerst nooit nodig was. De N900 heeft altijd direct zonder klooien verbinding gemaakt met 3G / 3.5G van Telfort. Misschien is het dus toevallig dat het nu wel perfect lijkt te werken bij mij, maar het is het proberen waard.

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 31-05-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Ik heb 2 puntjes:

Wat zijn de instellingen voor fMMS met BEN?
Ben is zo lastig te vinden via google. Ik ben een werkwoord...

2e puntje: Weet iemand als ik de overclock-kernel heb en dan in de x-terminal het volgende intyp:
kernel-config limits 125 850
ik dan in conky idle 250MHz draai en niet 125MHz?

BTW Queen Beecon is erg handig!
Heb net 2 widgets gemaakt zodat ik eenvoudig kan switchen van overclock naar staandaard. En bij een reboot worden de standaard settings geladen. Ideaal!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:59:
Ik heb 2 puntjes:

Wat zijn de instellingen voor fMMS met BEN?
Ben is zo lastig te vinden via google. Ik ben een werkwoord...
[...]
Dan zoek je toch niet helemaal goed, ik vind het meteen (zoekterm mms instellingen ben).
Maar bij deze:

Vul bij MMSC in: http://www.benmms
Gebruikersnaam en ww leeg laten
HTTP-proxy: 010.010.010.011
Poortnummer: 8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:59:
2e puntje: Weet iemand als ik de overclock-kernel heb en dan in de x-terminal het volgende intyp:
kernel-config limits 125 850
ik dan in conky idle 250MHz draai en niet 125MHz?
Kan zijn dat je 124999 moet invullen ipv 125000. Dat werkte bij mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Het is overigens helemaal niet zo handig om 125 Mhz mee te laten doen. Je CPU wordt dan zo traag dat het langer duurt voordat hij idle wordt. Hij spaart pas energie als ie idle is (zeker met SmartReflex aan). Vandaar dat Titan bij "ideal" niet lager gaat dan 500 Mhz.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
patrickt35 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:50:

Iemand een idee?
ik gebruik nuevasync om google calender met de n900 te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
teddebraak schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:35:
[...]

ik gebruik nuevasync om google calender met de n900 te syncen.
Dat werkt idd. Alleen kan je dan maar op gezette tijden syncen. Met mail for exchange word je agenda gelijk gesynchroniseerd. Dit is belangrijk voor me, omdat mijn agenda met meerdere telfoons wordt gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:19:
[...]

Dan zoek je toch niet helemaal goed, ik vind het meteen (zoekterm mms instellingen ben).
Maar bij deze:

Vul bij MMSC in: http://www.benmms
Gebruikersnaam en ww leeg laten
HTTP-proxy: 010.010.010.011
Poortnummer: 8080
en die werken niet...
"check APN configuration"

zo slim was ik zelf ook al...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb eindelijk die beecon widgets werkende gekregen. Ze zien er niet zo mooi uit als die kant en klare, maar ze werken en dat is het belangrijkste. Ik ben tevreden. Dank voor de hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

FreddyFish schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:29:
[...]

Ik had precies hetzelfde na de update naar firmware 1.2, erg irritant. Ik had een verse flash gedaan, dus geen update. Zelfs inclusief de 'vanilla-image' die er voor zorgt dat je 32GB-geheugen ook leeg raakt. Er zijn dus ofwel problemen bij Telfort of er zit een heel vreemde bug in de firmware. Het ligt niet aan het updaten in ieder geval. Een verse flash moet dat toch wel uitsluiten.

Inmiddels heb ik er geen last meer van. Heb de correcte APN-settings voor Telfort (zie hier en dan scrollen naar Telfort) ingesteld bij de verbinding en sindsdien lijkt het probleem verholpen. Je hebt overigens lang niet alle gegevens nodig van die website; alleen de eerste vier uit het rijtje.

Oh, kleine kanttekening hierbij is dat dit eerst nooit nodig was. De N900 heeft altijd direct zonder klooien verbinding gemaakt met 3G / 3.5G van Telfort. Misschien is het dus toevallig dat het nu wel perfect lijkt te werken bij mij, maar het is het proberen waard.
Ik heb het ook met Telfort ja, vannacht heeft ie bijvoorbeeld geen verbinding gehad met internet en als ik de verbinding dan verbreek en weer maak werkt het weer. Maar ik denk niet dat het met de upgrade te maken heeft gehad aangezien ik dit daarvoor ook al een paar keer gehad heb.

Na de update naar 1.2 heb ik wel regelmatig dat als ik Sygic draai de gesprokene aanwijzingen soms haperen. Verder werkt het wel goed, maar zo nu en dan komt ze ff niet uit haar woorden

[ Voor 6% gewijzigd door TwoR op 01-06-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die sinds de PR1.2 update problemen hebben met het ophalen van e-mail? Ik haal e-mail bij Ziggo op via POP3 en ondervind de volgende problemen:
  • Er wordt niet altijd een notificatie gegeven voor nieuwe e-mail, als er een notificatie komt dan is dat voor mail die een tijd terug gestuurd is
  • Als ik de e-mail handmatig laat verzenden/ontvangen lijkt het e-mail programma vast te lopen, dit was bij PR1.1 niet zo
  • Vaak als ik mijn reeds opgehaalde e-mail wil bekijken is de Inbox er niet. Is de Inbox er wel en klik ik op een e-mail dan duurt het even voordat de e-mail wordt weergegeven.
Wat heb ik al gedaan?
  • Mail account verwijderd en opnieuw aangemaakt
  • N900 leeg geflasht naar fabrieksinstellingen
  • Alle instellingen van de e-mail geprobeerd
Mijn provider is Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Die 'problemen' heb ik al sinds ik de telefoon gekocht heb. dus als je een oplossing weet, let me know, want bij mij duurt het sochtends ook een dikke minuut voordat mn foon weer normaal reageert na het ophalen van mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Cinq-Marquis schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:35:
[...]

Het programma Erminig icm Google (Apps) !
Welke versie van Erminig draai jij? en hoe heb je die geïnstalleerd?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik kan er in dit topic bijna niks over vinden maar kan me niet voorstellen dat het niet kan.
Wat ik wil: de hyves chat integreren met mijn n900. En volgens mij ben ik daarin niet de enige..?

Na wat googlen ben ik op diverse sites terecht gekomen maar dit blijkt uiteindelijk de recenste: http://jabber-im.hyves.nl/forum/3203858/ssW9/pidgin_instelling_voor_hyves_kwekker/de hyves "kwekker" werkt zo te zien dus via het jabber/(xmpp?) protocol, en laat die nu net in mijn lijstje "accounts" staan (of dit standaard is of door de pidgin plugin weet ik niet maar hij staat er bij mij iig tussen).
ah fijn, dat is mooi! even de instellingen erin gooien en gaan! maar helaas, welke server ik ook probeer ik blijf de melding user/ww incorrect of aanmelden mislukt krijgen.
Maar het lijkt mij (omdat het allebei jabber is) dat het toch wel moet kunnen? Nu kan ik bij geavanceerd ook resource/bron en STUN-adres invullen, hier kan ik op internet niets over vinden maar wellicht krijgt iemand het hiermee aan de praat? hopelijk kan iemand met iets meer verstand er van dan ik er even naar kijken en het aan de praat krijgen!

verder lukt het aanmelden met msn (via pidgin of haze) ook maar 1 op de 25x maar daar zal ik eerst zelf wel even het topic voor doorspitten (a) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@DaRoot
Even kijken..... ik heb: Erminig-NG version 0.2.9 uit welke repository weet ik niet meer, gewoon even kijken. Het kan best uit extras-devil zijn of testing.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
ik hoorde gister op het nos journaal dat ze alle wedstrijden van het wk ook via hun website gaan uitzenden, weet iemand of we die live stream ook via de telefoon kunnen bekijken? aangezien uitzending gemist niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat Hotmail keurig wordt bijgewerkt (met een interval van 15 minuten) maar ik zou graag zien dat wanneer ik de berichten op mijn n900 lees, deze ook als gelezen worden gemarkeerd in mijn inbox.

Nu is het zo dat ik eerst de berichten ophaal op mijn n900, en ze vervolgens als ongelezen in mijn Outlook ontvang. Lekker dubbelop dus.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Cinq-Marquis schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:41:
@DaRoot
Even kijken..... ik heb: Erminig-NG version 0.2.9 uit welke repository weet ik niet meer, gewoon even kijken. Het kan best uit extras-devil zijn of testing.
Die had ik er eerder ook al op idd..
ook met de nieuwe maemo erop crashed ie nog steeds. Ik zag namelijk ook dat er een versie 3.0.3 is, maar die krijg ik niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die mij via een pm even linkje van sygic kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
FreddyFish schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:29:
[...]

helaas werkt het niet bij mij, nog steeds een erg onstabiele verbinding :( soms gaat het een dag goed bijv. vandaag weer erg slecht. Ik heb trouwens altijd al een dataprofiel gemaakt zonder username/password enz.

Alleen apn = internet en profielnaam = Telfort Spot, voor de rest alles automatisch (ip-adres enz) en geen proxy.

edit : blijkbaar is het dus echt een algemeen Telfort probleem, ook gebruikers van andere toestellen hebben er last van ....

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 01-06-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:08:
iemand die mij via een pm even linkje van sygic kan geven?
http://www.sygic.com/

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
DaRoot schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:00:
[...]

Die had ik er eerder ook al op idd..
ook met de nieuwe maemo erop crashed ie nog steeds. Ik zag namelijk ook dat er een versie 3.0.3 is, maar die krijg ik niet geïnstalleerd.
Welke foutmelding krijg je dan ?
Wat ik wel heb is dat er 3 icoontjes missen, ook herinstalleren hielp niet.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
leon12345 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:03:
ik hoorde gister op het nos journaal dat ze alle wedstrijden van het wk ook via hun website gaan uitzenden, weet iemand of we die live stream ook via de telefoon kunnen bekijken? aangezien uitzending gemist niet werkt
Uitzending gemist werkt na de PR1.2 update als het goed is wel hoor.
Je gaat naar uitzendinggemist.nl en van daaruit naar de uitzending die je wilt.
Ik doe bijv. bij de "populaire uitzendingen" rechtsonderin de uitzending van Jong..als je dan vervolgens op de volgende pagina op 'bekijk uitzending' klikt, wordt een nieuw venster geopend.

Normaal zou daar je filmpje beginnen te spelen. Nu zie je OF niks, of een kader met een Windows MediaPlayer logotje. Als je niks ziet, zie je linksbovenin een datum staan. Dit is de link naar het filmpje (als je het WMP logo is dit denk ik de link). Klik daarop en hij opent in je standaard mediaplayer. Hij streamt hem dan keurig en je kan ook nog zoeken in het filmpje!

Om een lang verhaal kort te maken: Uitzending Gemist werkt dus wel, misschien dat het WK straks op dezelfde manier prima te volgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Cinq-Marquis schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:17:
[...]

Welke foutmelding krijg je dan ?
Wat ik wel heb is dat er 3 icoontjes missen, ook herinstalleren hielp niet.
die 3 ontbrekende icoontjes heb ik hier ook ja..
Foutmelding weet ik zo niet precies meer, heb het inmiddels eraf gegooid.. maar iets met fout in het programma zelf..

Pagina: 1 ... 75 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.