Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:27:
[...]
Heb m overigens voor het eerst geflashet vanuit de telefoon zelf. Zie deze link
en deze link voor de kernel
Mijn update heb ik gisteren op het werk uitgevoerd. Eigenlijk zonder erbij na te denken, maar ik heb wel de optie gebruikt om eerst een backup te maken. In totaal ben je ongeveer een half uur tot 3 kwartier bezig. Overigens zat ik al op wifi te werken met m'n switcher app. En met zulke updates is het verstandig om je phone aan de stroom adapter te houden.
Mijn update verliep vlekkeloos, aangezien ik ook de verdacte apps er nog niet op heb.
Wat me wel direct is opgevallen is dat cpu snelheid weer terug is naar stock. Dus die links van kareltje zal ikzeker even bekijken.
M'n virtueel keyboard komt ook niet consequent tevoorschijn. zelfs niet als ik men keyboard dichtklap terwijl ik in een tekst venster bezig ben of zo.
Ook moest ik m'n mailcertificaat ww opnieuw invoeren van m'n Mail for Exchange account.

Waarom brengen ze geen update uit met de snelheid standaard 125/900? Het is door de community toch al bewezen dat het geen kwaad kan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames

dank voor de reacties, vanavond ga ik mijn n900 halen. Na een paar jaar ga ik weer terug naar mijn oude liefde. Jaren gebeld met dutctone/orange/t-mobile. Nu terug naar (Libertel) vodafone.

Nu maar hopen dat ze hem bij Castle in Deventer op de plank hebben liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ja, waar blijft mijn virtuele toetsenbordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het eerder gevraagd is , maar weet iemand toevallig welke msn messenger de minste energie verspild ? haze , pidgin , aMSN of eventueel een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:41:
[...]
En als ik het goed heb begrepen geldt de portretmodus alleen voor het browsen in internet?
Ik ben er nog niet achter hoe je deze optie actieveerd.
Nog niet gevonden.
Ovi maps heeft ook heel wat uitbreidingen gekregen met deze update maar jammer genoeg nog geen instelling voor portretmodus.
En ik had gedacht dat ze de Voice uitbreiding ook als standaard hadden meegenomen, aangezien ze er nu ook reclame meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
^Ctrl + Shift + R schakelt bij de meeste apps de portretmodus bij kantelen aan, hij blijft ook aan, totdat je het weer uitzet, niet dat de portretmodus echt zinvol is bij de meeste apps

OTA werkte hier na het verwijderen van tuxracer, gltron en wikiHow
de nieuwe PR1.2 loopt lekker soepel, geen schokkerigheden meer bij het swipen tussen desktops

Ik mis eigenlijk nog alleen Ovi Maps 3.0 en Flash 10.1

En het is immers donderdag, waar blijft mijn updated Ovi Store? :X

[ Voor 24% gewijzigd door PradaBrada op 27-05-2010 11:52 ]

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
stokkom schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:46:
In je instelling menu (Invoer), totdat je hem aan zet ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update gedaan, opnieuw geflashed naar 900 Mhz, en hij werkt als een tierelier.
Wat me alleen tot dusver nog niet is gelukt is het roteren, ook niet met ctrl-shift-R. (Nogal onhandige combinatie daarvoor trouwens, maar dat terzijde.) Enable rotation vinkje staat vanzelfsprekend aan...

MicroB is een stuk rapper geworden, en verslaat zelfs Opera nog steeds met gemak. Niet gemeten, maar op het gevoel dan. Deze quote lijkt dat te bevestigen: "The browser benchmark also seems to have shot up from 8687 to 10141 with this leaked release." Link

Het niet meer hoeven indrukken van 2 toetsen voor cijfers is ook knap handig, net als het "Type to search for apps in the Application Manager." 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
portrait werk best mooi, alleen nog wat bugs te vinden, maar dat mag voor een experimentele functie.

even een overzichtpost van sommige nieuwe functies: (gestolen van ene afaq op maemo.talk )
1. Video calling
Not direct. Cannot call phone to phone. Only use through skype and Gtalk. I never use phone video calling (too expensive) so I at least welcome this.

Also, new emoticons support for Skype.

2. Native web browsing in Portrait (with access to bookmarks and "back" button).
To activate go to "Options/Settings" to enable rotation.

3. Integrated FB chat.
Good to have official support. You need your facebook user name to log in.

4. New Share option via File Manager (no need for petrovich)
Surely we can agree this is good?

5. Better interface for Ovi maps (and now open maps by clicking on a contacts address)
I know. I know. Still lacking voice navigation and other fantastic features our symbian bredrens are enjoying.

6. Keyboard mapping changed. Pressing and holding a key allows the "blue" symbols to be used (no more holding the blue arrow key).

7. Calendar no longer opens up at 4am every morning. Bug fixed.

Also swiping the screen top to bottom (and the other way around) has a cool smooth transition between months. Previously you had a sharp transition when swiped left to right.

8. USSD codes now work. (try any USSD provided by your operator)
Very handy.

9. Email. Move Messages from folder to folder or to your N900's local storage.(pretty sure this is a new feature).
Hit "Inbox" at the top bar and "Move messages"

Search Email - Type anywhere in the email window and watch results show up.

Delete email from the "new email" balloon pop up directly

10. Search apps catalogue dynamically (results show as you type a letter).

Also works with:
- Uninstall apps menu
- Music Files
- File Dialog

11. Mark and Delete/Share Multiple Conversations/Emails/Images.
This was a big problems for me. Now you can attach multiple images to emails or send them via bluetooth without doing one at a time. Hit the top bar and select "Share" or "Delete". Now you can click and higlight multiple items. Great no?

12. Re-arrange the menu as you like.
Press and hold any icon in the Menu to initiate this.

13. Get rid of "SMS" option to landline numbers.
Go to Contacts, and hit the top bar and settings.

13. Join Chat room? (new?)
If you go to Conversations there an option via the top bar to join chat room. It only accepts "addresses". Yet to test/play with this.

[Updated with users suggestions]
14. Data Counter
Settings/Phone now allows you to view home network data counter as well as roaming data counter.

15. Video night mode introduced

16. Improved Battery Life
Some users are reporting a drastic performance increase. I personally havent felt the difference.

17. Browser
- Shift + up key (takes u to top of the page)
- Shift + down key (takes u to the far bottom of page).
- Rearrangement of controls
Back button now instantly takes you back without showing a "desktop" view of previously visited pages. I know people complained of having to take the keyboard out to hit "back" before.
(holding it down however does show you the previous desktop view)

18. Volume. You can finally adjust the volume when the phone is locked. Great for listening to music.
Also volume control is smoother. no more choppiness when increasing/decreasing volume.

19. Red Eye Removal added to "edit image" in the gallery.

20. Main camera now has two additional resolutions available (1.5MB and 3MB medium). Allowing for small images to be take for email etc.

21. Notifications (miss calls/text mssgs etc) show on lock screen without unlocking phone.

22. Call Type. When you open the dial pad you can enter a phone number and then select whether you want the call to be "Cellular", Gtalk or Skype.

23. EAP-TTLS+PAP authentication for WiFi is supported.

24. On screen keyboard has had a mackeover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
"23. EAP-TTLS+PAP authentication for WiFi is supported."

:o dit ga ik straks @ de VU uitproberen!

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:39:
Wat me alleen tot dusver nog niet is gelukt is het roteren, ook niet met ctrl-shift-R. (Nogal onhandige combinatie daarvoor trouwens, maar dat terzijde.) Enable rotation vinkje staat vanzelfsprekend aan...
Heb je het al geprobeerd met het tobo ingeklapt? Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar tot ik het tobo inklapte en het scherm opeens roteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:14:
[...]

Heb je het al geprobeerd met het tobo ingeklapt? Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar tot ik het tobo inklapte en het scherm opeens roteerde.
Nu wel ja. Ik heb wat programma's er bij gezet, en getracht Adblock Plus eens correct aan de praat te krijgen (not), en nu doet hij het wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Nu wel ja. Ik heb wat programma's er bij gezet, en getracht Adblock Plus eens correct aan de praat te krijgen (not), en nu doet hij het wel. 8)7
zal wel aan mij liggen maar kan nergens het draaien van het scherm vinden, tenminste niet onder de instellingen (sw versie 10.2010.19-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:33:
[...]

zal wel aan mij liggen maar kan nergens het draaien van het scherm vinden, tenminste niet onder de instellingen (sw versie 10.2010.19-1)
in je webbrowser naar opties en dan naar instellingen gaan en draaien inschakelen, heb je dat al wel gdaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:41:
[...]

in je webbrowser naar opties en dan naar instellingen gaan en draaien inschakelen, heb je dat al wel gdaan?
yep gevonden, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik kan skypen met beeld? Want dat zou nu toch mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Gamepie56 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
Ja ik ben eruit! Bij mij weigerde de telefoon via de app manager te updaten, ook via de computer werd er moeilijk gedaan.

Controleer even of je 1 van de volgende programma's hebt geinstalleerd:

gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow

Zo ja: verwijder die dan! Dan kun je gewoon via de app manager updaten :)
Nope. Denk dat het lijstje nog wel wat langer is want ik kan nog steeds niet OTA updaten.
Opzich geen grote ramp, want ik wilde sowieso al schoon beginnen met een volledige flash.

EDIT: Volgens mij heb ik de reden gevonden!

Because gles 1.1 library isn't included in PR 1.2 release and AM refuses to implicitly update (like apt-get would) gles 1.1 library, OTA upgrade is blocked until gles1.1 library is removed.

[ Voor 15% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 27-05-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Al enige tijd met interesse uitgekeken naar de "opvolger" van maemo; MeeGo. Al mensen met ervaringen? Ik ben vooral benieuwd of en hoe sms/messaging werkt en of er nog steeds ondersteuning is voor SIP/VoIP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Nokia heeft bevestigd dat de N900 geen officiele MeeGo update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen met problemen met updaten??

als ik hem aansluit en t programma start werkt alles normaal.. maar tijdens het downloaden blijft ie steken bij 33mb en krijg ik een foutmelding!
waar ligt dit aan? meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je niet te weinig ruimte op je rootfs? Draai eens 'df -h' in een console?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Ik heb het probleem ook gehad, ik heb m geflasht en vervolgens via OTA bijgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# 16. Improved Battery Life: Some users are reporting a drastic performance increase. I personally havent felt the difference.

Hmmm ik heb gisteren de update binnen gehaald... En de helenacht me batterij opgeladen. Vanmiddag om 14.00uur stopte me telefoon er mee.. Normaal doe ik een dag met me batterij, ik heb ook niet meer gedaan dan normaal. Iemand ook deze klacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:57:
# 16. Improved Battery Life: Some users are reporting a drastic performance increase. I personally havent felt the difference.

Hmmm ik heb gisteren de update binnen gehaald... En de helenacht me batterij opgeladen. Vanmiddag om 14.00uur stopte me telefoon er mee.. Normaal doe ik een dag met me batterij, ik heb ook niet meer gedaan dan normaal. Iemand ook deze klacht??
Nee, hier geen last van.
Ook gister update uitgevoerd en vannacht aan de lader gehad.
Vandaag wat apps geinstaleerd, mail gelezen, news feeds gelezen en muziek afgespeeld en heb nu nog 76% capaciteit over.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:45:
[...]

Werkt super, de fiasco file even opslaan in de root en flashen maar. Je moet natuurlijk wel root toegang hebben daarvoor installeer je rootsh
Ikn heb deze als leek ook geprobeerd. Bestandje gedownload en in MyDocs gezet daarna: fiasco-image-update /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco ingevoerd.
Ik krijg echter de melding:

BusyBox v1.10.2 (Debian 3:1.10.2.legal-1osso30+0m5) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

~ $ sudo gainroot
Root shell enabled

BusyBox v1.10.2 (Debian 3:1.10.2.legal-1osso30+0m5) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/home/user # fiasco-image-update
Kindly supply at least one image. Thank you.
Usage:
fiasco-image-update [-h][-v] IMAGE [IMAGE] ...
/home/user # /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco
/bin/sh: /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco: Permission denied
/home/user #

Zou iemand mij een beetje op het goede spoor kunnen helpen door te vertellen wat ik verkeerd doe!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:57:
Hmm. Ik zie in battery-eye dat afgelopen nacht hij minder snel leegliep met de kabel er nog in na volledig te zijn opgeladen. Voor de rest lijkt het batterij verbruik hetzelfde te zijn.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:13:
[...]

/home/user # fiasco-image-update Hier moet de /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco zin meteen achter als ik het goed heb. Zo heb ik het net gedaan (ook als leek)
Kindly supply at least one image. Thank you.
Usage:
fiasco-image-update [-h][-v] IMAGE [IMAGE] ...
/home/user # /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco
/bin/sh: /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco: Permission denied
/home/user #

Zou iemand mij een beetje op het goede spoor kunnen helpen door te vertellen wat ik verkeerd doe!
Alvast bedankt
Kan iemand mij dan vertellen of deze overclock permanent is? oftewel, blijven de instellingen staan na een reboot? Voor zover ik het gezien heb wel, maar wilde even zeker weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Marcvd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Kan iemand mij dan vertellen of deze overclock permanent is? oftewel, blijven de instellingen staan na een reboot? Voor zover ik het gezien heb wel, maar wilde even zeker weten 8)7
Yep, is permanent :)
Heb die overclock de afgelopen maanden gedraaid en nooit problemen mee gehad, dus een dezer dagen maar weer overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Bedankt, het werkte nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
Wekko306 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Yep, is permanent :)
Heb die overclock de afgelopen maanden gedraaid en nooit problemen mee gehad, dus een dezer dagen maar weer overclocken.
Ok bedankt,
Heeft het nog veel effect op batterij gebruik?
Voor extra snelheid is het eigenlijk niet nodig, vind de N900 sowieso niet erg traag maar het blijft leuk om eens wat meer te doen met m'n phone dan alleen het gebruikelijke bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Je kan die file: /home/user/MyDocs/zImage800mhz.fiasco gewoon aanklikken en kiezen voor 'openen met:..." en dan bestandbeheer kiezen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
R_W schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:39:
Dat is technisch ook niet mogelijk. Je kan straks MeeGo (beheerd door The Linux Foundation) gewoon als OS installeren of in dual-boot naast Maemo, dat lijkt mij ook een stuk zinniger dan dat Nokia gaat frutselen met MeeGo en de N900 !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je naar het einde van de pagina kan met shift+down is een mooie toevoeging, eerder moest men een poos scrollen op dit topic :) ben tot nu toe zeer te vreden met deze firmware. Alles reageert nu ook lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Cinq-Marquis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:07:
[...]

Dat is technisch ook niet mogelijk. Je kan straks MeeGo (beheerd door The Linux Foundation) gewoon als OS installeren of in dual-boot naast Maemo, dat lijkt mij ook een stuk zinniger dan dat Nokia gaat frutselen met MeeGo en de N900 !
Dit is onzin. Het is technisch wel degelijk mogelijk want Nokia gaat wel officieel MeeGo leveren op toekomstige devices. Daarnaast is het niet zo simpel om het "gewoon als OS te installeren" omdat veel delen (vooral m.b.t. hardware) closed zijn en dus niet in MeeGo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Waarom blijft dat aan- en uitzetten van de N900 nou nog zo'n drama? Meestal zet ik 'm offline (heel gek, maar dan loopt de batterij ook leeg in een dag terwijl je niets doet), maar nu druk ik per ongeluk op 'afsluiten' en nu gaat hij niet meer aan.

Batterij er maar af... werkt nog niet... nog een keer... en jahoor, het scherm gaat iig aan...

Waarom Nokia?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:39:
ik lees hier dat verschillende mensen het roteren voorelkaar hebben.. het lukt bij mij ook wel, aar telkens als ik een programma heb afgesloten moet ik weer opnieuw die "makkelijke" toetsencombi doen?

heeft iedereen hier last van of doe ik wat fout? ( ik heb het niet over de browser, maar over bijv. conversations en email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Nee dat is precies de werking die je moet verwachten :)
Die combo is nooit bedoeld geweest om permanent te zijn en ik denk ook nooit bedoeld geweest om te worden gebruikt door eindgebruikers. Vandaat dat je het ook niet tegenkomt in documentatie zover ik weet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
Letterlijk vaan MeeGo.com:

This does not mean that MeeGo will be unavailable for the device – it continues to be the test device for the ARM builds, and there will almost certainly be a development/community release available.

En

It is worth remembering that MeeGo applications developed with QT are likely to work on the N900 with the new Maemo 5 update anyway. Also, the next Nokia mobile phone running the Harmatten “MeeGo Instance” will not be a pure MeeGo device, but will support MeeGo applications.

Geen zorgen dus :) Bij Maemo blijven is geen probleem doordat de MeeGo apps gewoon gaan werken op Maemo en Nokia Maemo tevens blijft updaten, en een MeeGo versie zal er ook wel komen, al dan niet onofficieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

tahomas schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Letterlijk vaan MeeGo.com:

This does not mean that MeeGo will be unavailable for the device – it continues to be the test device for the ARM builds, and there will almost certainly be a development/community release available.

En

It is worth remembering that MeeGo applications developed with QT are likely to work on the N900 with the new Maemo 5 update anyway. Also, the next Nokia mobile phone running the Harmatten “MeeGo Instance” will not be a pure MeeGo device, but will support MeeGo applications.

Geen zorgen dus :) Bij Maemo blijven is geen probleem doordat de MeeGo apps gewoon gaan werken op Maemo en Nokia Maemo tevens blijft updaten, en een MeeGo versie zal er ook wel komen, al dan niet onofficieel.
Het is niet zozeer dat ik me zorgen maak maar het is wel een slecht teken. Je quote zelf "almost certainly a community release" en dat is nou niet iets om vrolijk van te worden. Daarbij is de community sowieso afhankelijk van Nokia voor bijv batterij aansturing en 3D acceleratie (beiden closed source). Het is maar de vraag in hoeverre deze closed stukken door de community kunnen worden onderhouden. Denk ook aan dingen als Ovi Maps dat gesloten is, om dit soort apps naar MeeGo op de N900 te laten komen zal de community aangewezen zijn op de hulp van Nokia.

Hopelijk zal Nokia hierbij voldoende helpen, maar ik heb me laten vertellen dat Nokia m.b.t zulke zaken niet het beste track record heeft.

Als ik zou moeten gokken denk ik niet dat er ooit een echt bruikbare release van MeeGo op de N900 komt, maar dat is op dit moment uiteraard pure speculatie. Daarnaast functioneert de huidige Maemo software in mijn ogen uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52

Rmg

Xprezzi schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:58:
Waarom blijft dat aan- en uitzetten van de N900 nou nog zo'n drama? Meestal zet ik 'm offline (heel gek, maar dan loopt de batterij ook leeg in een dag terwijl je niets doet), maar nu druk ik per ongeluk op 'afsluiten' en nu gaat hij niet meer aan.

Batterij er maar af... werkt nog niet... nog een keer... en jahoor, het scherm gaat iig aan...

Waarom Nokia?! :(
Misschien moet je met je telefoon eens langs een service point, het lijkt erop dat je gewoon een brakke telefoon hebt :X
R_W schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Hopelijk zal Nokia hierbij voldoende helpen, maar ik heb me laten vertellen dat Nokia m.b.t zulke zaken niet het beste track record heeft.
Och nokia kennende krijgen we nog 10x te horen van wel niet wel niet wel :+ best nog kans dat er een n900 versie komt :+ of niet, of wel, of toch niet of wel.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
R_W schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:49:
[...]

Dit is onzin. Het is technisch wel degelijk mogelijk want Nokia gaat wel officieel MeeGo leveren op toekomstige devices. Daarnaast is het niet zo simpel om het "gewoon als OS te installeren" omdat veel delen (vooral m.b.t. hardware) closed zijn en dus niet in MeeGo zitten.
Je verward update/upgrade en het feit dat in Qt geschreven apps wel op Maemo zal draaien.

Dat zijn verschillende dingen. Je kan Maemo5 niet updaten naar MeeGo 1.0 (dat ik overigens net als live versie heb gedownload en uitstekend loopt op mijn Acer netboekje). Je kan wel MeeGo installeren op de N900 of in dual-boot er op zetten, noem dat van mij part upgraden, maar updaten gaat niet lukken.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Cinq-Marquis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:51:
[...]

Je verward update/upgrade en het feit dat in Qt geschreven apps wel op Maemo zal draaien.
Ik verwar helemaal niks. Ik heb het niet over updaten of upgraden en ik weet dat MeeGo gewoon een nieuw/ander OS is. Vervangen dus.
Dat zijn verschillende dingen. Je kan Maemo5 niet updaten naar MeeGo 1.0 (dat ik overigens net als live versie heb gedownload en uitstekend loopt op mijn Acer netboekje).
De netbook versie van MeeGo 1.0 is al een heel stuk verder dan de N900 versie van MeeGo 1.0. De N900 versie biedt enkel een terminal, geen grafische schil. Volgens de huidige plannen zal MeeGo 1.1 ook voor de N900 een grafische schil bevatten.
Je kan wel MeeGo installeren op de N900 of in dual-boot er op zetten, noem dat van mij part upgraden, maar updaten gaat niet lukken.
Dat kan inderdaad, maar gaan dingen als Bluetooth / WLAN / 3D / Ovi maps / MMS / bellen etc ook geimplementeerd worden in MeeGo voor de N900? Dat is de grote vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d3vlin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:58:
[...]

(X-terminal als root: )
# apt-get update && apt-get dist-upgrade

Alle schijfruimte gerelateerde problemen zijn makkelijk op te lossen door de directory waar de .deb archives gedownload worden (tijdelijk) te symlinken naar een directory in je home folder (i.e. op de 32GB SDcard). Hoef je ook niets te uninstallen.

# mv /var/cache/apt/archives /home/user && ln -s /home/user/archives /var/cache/apt/archives

Na de upgrade doe je dan:

# rm /var/cache/apt/archives && mv /home/user/archives /var/cache/apt

Na de update even rebooten en klaar.
Ik heb het ook maar via deze manier geprobeerd om te upgraden omdat t via app manager niet ging maar om een of andere reden na de upgrade en het rebooten bleef m'n N900 in een reboot-loop hangen. Ik heb hem dus gebrickt want ik zie allerlei software fouten op het scherm e.d. Heel vervelend aangezien ik te lui was om een back-up te maken want laten we nou eerlijk zijn, wanneer gaat het nou fout (althans bij mij dan).

Maar in ieder geval heeft iemand een idee of het mogelijk is om een deel van de data te redden, zoals contacten/smsjes ofzo?? Ik heb wel back-ups liggen maar die zijn van een maandje oud. Dus mocht iemand iets weten laat maar even weten. Anders zit er niets anders op dan hem gewoon te flashen. Stiekem eigenlijk ook wel leuk, aangezien ik er de afgelopen tijd allemaal rotzooi op had lopen draaien en dan lekker fresh kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@R_W
Waarom schrijf je dan:
Je hebt het wel degelijk over updaten ! Niet jokken, het staat gedrukt.

De grafische schil voor N900 komt in Juni.

Wat er allemaal in MeeGo voor de N900 zal komen is nog niet bekend, dus om nu al te gaan zeuren van komt x,y,z wel is onzinnig.
Je weet dat Qt apps zullen weken, dus geen paniek, niet gaan hyperventileren, gewoon afwachten of zelf vast gaan hacken.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Leuk nitpicking over dat ene woordje terwijl het heel duidelijk is waar ik het over heb.

Ik zeur nergens over of x, y, z wel komt het is nu eenmaal een reeel probleem dat bepaalde delen niet vrijgegeven kunnen worden door Nokia. (Edit: zie http://talk.maemo.org/showpost.php?p=677292&postcount=62)

Als je nu even de aanname achterwege laat dat ik Nokia/MeeGo of wat dan ook aan het bashen ben of dat ik paniek aan het zaaien ben of aan het hyperventileren, kunnen we een normale discussie aangaan.

[ Voor 7% gewijzigd door R_W op 27-05-2010 21:27 . Reden: Bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Maar waarom schrijf je wel wat je niet bedoelt en niet wat je wel zou kunnen schrijven b.v.:
"MeeGo volgende maand met UI voor de N900 !'
Klinkt een stuk beter :)

http://talk.maemo.org/showpost.php?p=676396&postcount=20
Originally Posted by geohsia

So what does this mean for other closed source components like OVI Maps and Skype and Microbrowser (Flash 10.1). Will those be part of this community supported adaptation?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
It is not completely clear, what is the best way to integrate these kind of 3rd party closed applications. MeeGo project itself is supposed to work only on open source, and we are trying to emphasize that at least now.

Community can of course decide that it make's sense to offer a way or another to integrate these, or to provide nice and smart application installer also for closed apps or something.

However, I expect that all of the companies behind of the mentioned closed sw applications are also interested to help in the integration process ..

Br,
//Harri
Ik lees hier niets vreemds in hoor, gewoon dat het allemaal best wel voor elkaar zal komen.
Ovi store, who needs it ? Je kan toch uit repo x downloaden ?
Waar hij volgens mij op doelt is dat ze nog bezig zijn de closed source/ 3rd party apps te bekijken in het licht van de GPL.

[ Voor 82% gewijzigd door Cinq-Marquis op 27-05-2010 23:00 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Ik schrijf precies wat ik bedoel, ik kan het niet helpen dat jij valt over 1 woordje in een post waarin ik enkel het nieuws wilde mededelen dat Nokia MeeGo niet officieel naar de N900 gaat brengen.
Cinq-Marquis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:52:
wat je wel zou kunnen schrijven b.v.:
"MeeGo volgende maand met UI voor de N900 !'
Lees mijn andere posts:
R_W schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:06:
Volgens de huidige plannen zal MeeGo 1.1 ook voor de N900 een grafische schil bevatten.

De bedoeling is niet het beter te laten klinken maar een realistisch beeld te vormen.

Hopelijk kun je nu wat zinnigs posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik nu aan raemote kan komen? De extras-devel werkt niet op 1.2, maar die app werkte zo lekker op m'n iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD zeg, is het vandaag toevallig mijn pech-dag ofzo ?? :S. Net klaar met firmware updaten (helaas wel data kwijt) haal ik de usb kabel eruit en wat blijft er aan hangen ?? Ja precies, de micro-usb poort! Zag al lange pagina's erover op talk.maemo.org. Maar had iemand hierzo hem al laten fixen ? Kon iig niets terugvinden in het topic zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:03:
Iemand een idee hoe ik nu aan raemote kan komen? De extras-devel werkt niet op 1.2, maar die app werkte zo lekker op m'n iMac
Je moet in de repository bij distributie even fremantle zetten. Was bij mij weg na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@R_W
Eerst lieg je erover, vervolgens vind je het nitpicking, dan bedoelde je het anders en nu vind je dat ik er niet over moet vallen.

Pfffft niwit

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:18:
[...]

Je moet in de repository bij distributie even fremantle zetten. Was bij mij weg na de update
Soms kan het leven zo makkelijk zijn, je moet alleen even geholpen worden.

Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:45:
[...]

Werkt super, de fiasco file even opslaan in de root en flashen maar. Je moet natuurlijk wel root toegang hebben daarvoor installeer je rootsh
Ja, werkt inderdaad super. Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:29
Wat ik wel een nadeeltje van de nieuwe app manager vind, is dat je dus niet meer via het menu kan zoeken. (Of ik kijk er overheen), maar als ik niet zeker weet hoe het programma heet, kon ik altijd zoeken in beschrijvingen van het programma en hem dan vinden. Nu kun je alleen op titel van het programma zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Als ik de frequentie via cpufrequi opschroef dan werkt de telefoon niet lekker. al verschillende snelheden geprobeerd, met als resultaat een reboot of gekkigheden bij bepaalde functies...
Iemand een idee wat ik fout doe of wat ik kan doen om een 125/850 MHz in te stellen met zo min mogelijk rompslomp?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zImage-900mhz werkt hier zonder enig probleem, waarom gebruik je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Gamepie56 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:30:
Wat ik wel een nadeeltje van de nieuwe app manager vind, is dat je dus niet meer via het menu kan zoeken. (Of ik kijk er overheen), maar als ik niet zeker weet hoe het programma heet, kon ik altijd zoeken in beschrijvingen van het programma en hem dan vinden. Nu kun je alleen op titel van het programma zoeken..
Als je in het download menu "Alle" aantikt, kun je meteen je zoekterm gaan intypen. De zoekfunctie werkt netzo als bij je contactlijst. Duurde ook even voor ik het doorhad hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
De PR 1.2 update voor de N900 is al een paar dagen uit. Zitten een paar hele nuttige updates tussen :Y

Niet vergeten een back up te maken van smsjes, contact personen etc. via de ingebouwde backup functie van de N900. Na de backup voor de zekerheid je backup kopiëren naar je pc. Ook moet je foto's, muziek en documenten handmatig backuppen.

Succes :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Toevallig hier iemand met een N900 + Telfort Surf & Mail ? Sinds ik een update heb gedaan (OTA) naar PR1.2 lijkt het alsof mijn GPRS/UMTS dataconnectie zeer instabiel is. De verbinding blijft wel in stand (GPRS/UMTS data-icoontje is zichtbaar) maar soms lijkt die niks te doen .... het is ook heel willekeurig, ik laadt een webpagina en hij blijft laden zonder data binnen te halen. Bereikicoontje springt dan ook niet van 3G naar 3.5G. Dan wacht ik 30 seconden, refresh handmatig dan functioneert de verbinding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exchange werkt nu wel, zolang je maar agende en taken uitschakelt, dan krijg je een communicatie-error. Iemand hiervoor al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:16:
exchange werkt nu wel, zolang je maar agende en taken uitschakelt, dan krijg je een communicatie-error. Iemand hiervoor al een oplossing gevonden?
Het programma Erminig icm Google (Apps) !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
dcell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:06:
Toevallig hier iemand met een N900 + Telfort Surf & Mail ? Sinds ik een update heb gedaan (OTA) naar PR1.2 lijkt het alsof mijn GPRS/UMTS dataconnectie zeer instabiel is. De verbinding blijft wel in stand (GPRS/UMTS data-icoontje is zichtbaar) maar soms lijkt die niks te doen .... het is ook heel willekeurig, ik laadt een webpagina en hij blijft laden zonder data binnen te halen. Bereikicoontje springt dan ook niet van 3G naar 3.5G. Dan wacht ik 30 seconden, refresh handmatig dan functioneert de verbinding weer.
Ik heb precies hetzelfde, ook met Telfort. Ik dacht eerst dat Opera lastig deed, maar met MicroB gebeurde precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de ovi store geupdate word?
het zou fijn zijn als we de nieuwe apps kunnen krijgen :)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:16:
-EDIT- opgelost. je moet kiezen voor nieuwe agenda en niet voor de N900 agenda. Nu loopt hij als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:02:
Weet iemand wanneer de ovi store geupdate word?
het zou fijn zijn als we de nieuwe apps kunnen krijgen :)
Iemand een idee?
Ik kreeg vanmiddag dit mailtje...
Momenteel zijn we achter de schermen druk bezig om de Nokia Online Shop verder te verbeteren, zodat je nog makkelijker en veiliger online kunt winkelen. Deze veranderingen hebben wellicht invloed op de gebruikersnaam.

.... <Geneuzel over inlogcodes>....

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Nokia Online Shop

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
dcell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:06:
Gaat dit niet via het t-mobile netwerk? die hebben op het moment wat problemen met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:29
lpdv74 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:04:
[...]

Als je in het download menu "Alle" aantikt, kun je meteen je zoekterm gaan intypen. De zoekfunctie werkt netzo als bij je contactlijst. Duurde ook even voor ik het doorhad hoor!
Weet ik! Even een simpel voorbeeltje: ik wil graag een game boy emulator, maar ik weet niet hoe dat programma heet. Dus ik typ dan "Game boy". Geen resultaten.

Dat komt omdat ik "VGB" moet typen om de emulator te vinden in de lijst. Met de oude zoekfunctie, kon je in de omschrijving naar "game boy" zoeken en dan vond je de goede applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
ColTju schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:03:
[...]

Gaat dit niet via het t-mobile netwerk? die hebben op het moment wat problemen met de verbinding.
Telfort zit op het radio-netwerk van KPN, de back-end van het internetgebeuren is echter nog steeds bij Telfort, dus geen T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Is er hier iemand die kernel-power-settings gebruikt voor het overclocken? Op maemo.org is er een lange thread over overclocken, maar die is inmiddels zo groot dat er geen doorkomen meer aan is.
Voor de PR 1.2 update draaide ik een overclock op 800mhz, maar zou nu toch eens zo'n kernel van Titan willen gebruiken via kernel-power-settings. Kan je daarmee via een GUI je overclock aanpassen, of kan dat alleen met commands via x-terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat de Extras repository het niet meer doet? ik heb m'n telefoon moeten flashen, maar kan de helft van de apps niet meer vinden terwijl hij er in de catalogus gewoon in staat:

Naam: Maemo Extras
Webadres: http://repository.maemo.org/extras/
Distributie: fremantle
Onderdelen: free non-free

het vreemde vind ik dat als de Extras repository normaal down is, dat toepassingsbeheer dat ook aageeft (dat hij niet alle apps heeft kunnen laden/vinden o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wekko306 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:37:
Is er hier iemand die kernel-power-settings gebruikt voor het overclocken?
Ja werkt perfect IMO.
De kernel-power-settings installeert de kernel-power-flasher package die op zijn beurt weer de phone flasht met eenzelfde kernel als de standaard + wat modules.
Terug gaan naar de oude kernel is ook een kwestie van één commando. En daarnaast doen firmware updates het blijkbaar ook nog gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update functioneert mijn hotmail-account niet helemaal goed meer. Voor de update kreeg ik automatisch een melding zodra er een e-mail was binnengekomen. Na de update niet meer. Het oorspronkelijke account heb ik al verwijderd en een nieuwe toegevoegd. Weet iemand waar dit aan kan liggen of met welke setting dit te maken kan hebben (naar mijn weten staan de settings goed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Er is vandaag een nieuwe widget beschikbaar in de Ovi Store. Een Twitter widget, meld het even voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:42:
Sinds de update functioneert mijn hotmail-account niet helemaal goed meer. Voor de update kreeg ik automatisch een melding zodra er een e-mail was binnengekomen. Na de update niet meer. Het oorspronkelijke account heb ik al verwijderd en een nieuwe toegevoegd. Weet iemand waar dit aan kan liggen of met welke setting dit te maken kan hebben (naar mijn weten staan de settings goed)?
had ik met gmail ook. soms een paar uur niks dan weer paar uur goed. Laat het nu via exchange lopen en dat gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:21:
[...]

had ik met gmail ook. soms een paar uur niks dan weer paar uur goed. Laat het nu via exchange lopen en dat gaat prima
Je gmail laat je binnenkomen via exchange bedoel je? Wist niet dat dat kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Wekko306
Je hebt helemaal gelijk, er is nergens een pagina te vinden waar het allemaal duidelijk is uitgelegd. Titans power-kernel is inmiddels al toe aan zijn 38e versie en hij heeft in versie 27 weer een hoop veranderd (zie: http://talk.maemo.org/sho...p?p=641064&postcount=3412).
Ik gebruik ook Titans power-kernel. die werkt heel simpel (geen geflash met XP of Ubuntu). Ook na installatie van PR 1.2 staat ie er bij mij weer op.
1. Je installeert via toepassingsbeheer (op maemo.org heet dat HAM = Hildon Appplication Manager) in extras devel (moet je wel aan hebben staan) "Enhanced Linux kernel for power-users (settings)". Als je die installeert wordt automatisch ook de kernel ("Enhanced Linux kernel for power-user" dus zonder settings) zelf geïnstalleerd.
2. Een reboot en de nieuwe kernel is geïnstalleerd en werkend. Je kunt het controleren met het handige programma Conky.
3. Nu kun je via de command-line (als root) eenvoudig een setting laden( bijv "kernel-config load ideal"). Er worden standaard een aantal settings meegeleverd: idial, lv (low voltage), ulv (ultra low voltage) enz. Ik gebruik zelf een aangepaste setting van lv (ik ga vanaf 250 tot 750 Mhz en heb SmartReflex aanstaan). Mijn batterij gaat twee dagen mee. Behalve de cpufreq stelt hij ook de spanning en de DSP-snelheid in.
4. Via het programma cpufrequi (ik gebruik het zelf niet) schijn je eenvoudig alle frequenties in te kunnen stellen, maar je mist dan wel de aanpassingen van de spanning (en je weet het energieverbruik van je N900 is evenredig met het kwadraat van de spanning = wet van Ohm) en je DSP.

Die kernel van Titan (hij heet eigenlijk Tom Tanner) kan nog veel meer (http://maemo.org/packages/view/kernel-power-flasher/). De volgende modules zijn al meegecompileerd:
IPv6, packet filtering, QoS, NAT, tunneling, kernel configuration, Wifi mesh networking, builtin ext3 for booting from other media, ext4, XFS, reiserfs, NTFS read support, ISO9660, UDF, CIFS, automounter, squashfs, unionfs, device mapper and dm-loop, cryptography, cryptoloop, EFI partitions, UTF8 codepages, mouse+joystick input, PPP, PPTP, serial support, USB/IP and generic USB device drivers, battery info, WLAN monitoring, overclocking and kexec support. Als je bijvoorbeld Joikuspot of mobilehotspot zou willen draaien hoef je je kernel niet opnieuw te compileren, want die modules zitten er al bij.

Succes ermee!

[ Voor 19% gewijzigd door KC27 op 28-05-2010 21:41 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Vögel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:42:
Yep same here!

Na de update heb ik ook dat mijn Hotmail account niet meer wordt bijgewerkt. Het heeft het overigens wel een paar uurtjes gedaan ná de update, maar opeens is het weg gevallen :S, zelfs handmatig updaten help dan niet meer :F

Mijn GMX email accounts doen het weer gewoon wel, maar het blauwe waarschuwings LEDje knipperd niet meer als er een nieuwe email binnen komt

Heb zo juist mijn N900 even opnieuw opgestart, nu lijkt het wel weer te werken :Y)
Eens kijken of dat nu wel zo blijft :)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de config file (oid) staat voor de menu-items? Het lukt me namelijk niet om het nieuwe menu te sorteren. Na het klikken op 'voltooid' springen alle items weer gewoon terug naar hun oude plek. Heel irritant aangezien alles nu kris-kras door elkaar staat.

edit: Heb het al denk ik:
Folder rearrangment can be done by editing the file found in:

/etc/xdg/menus/hildon.menu
Nu nog kijken of ik het op kan lossen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

BaBy-G schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:47:
[...]

Yep same here!

Na de update heb ik ook dat mijn Hotmail account niet meer wordt bijgewerkt. Het heeft het overigens wel een paar uurtjes gedaan ná de update, maar opeens is het weg gevallen :S, zelfs handmatig updaten help dan niet meer :F

Mijn GMX email accounts doen het weer gewoon wel, maar het blauwe waarschuwings LEDje knipperd niet meer als er een nieuwe email binnen komt

Heb zo juist mijn N900 even opnieuw opgestart, nu lijkt het wel weer te werken :Y)
Eens kijken of dat nu wel zo blijft :)
Zelfde probleem hier. Na een reboot haalt ie weer bij mij ook weer mail binnen (handmatig iig). Kon ook nog net zien dat de laatste refresh om 11:30 was, wat ook de laatste keer dat ie ook echt mail binnenhaalde. Daarna versprong ie naar de laatste keer dat ie een automatische update deed (23:30). En met een succesvolle handmatige update naar de huidige tijd. Misschien is het programma bugged en update ie vaak niet goed, ook al geeft ie aan dat een ie refresh heeft gedaan.

Update: Ook na de reboot werkt de automatische refresh nog steeds niet goed, zowel over wifi als mobiel internet.
Update2: hij lijkt wel de mail binnen te halen bij eerste refresh na een reboot, inet verbinding maken of veranderen van inet verbinding. Daarna vervalt ie weer in z'n onregelmatige patroon.

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 29-05-2010 13:01 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:47:
Weet iemand waar de config file (oid) staat voor de menu-items? Het lukt me namelijk niet om het nieuwe menu te sorteren. Na het klikken op 'voltooid' springen alle items weer gewoon terug naar hun oude plek. Heel irritant aangezien alles nu kris-kras door elkaar staat.

edit: Heb het al denk ik:

[...]

Nu nog kijken of ik het op kan lossen
Fixed: http://forums.internettablettalk.com/showthread.php?t=54036
Het stuk
<Include>
<Filename>something.desktop</Filename>
<Filename>somethingelse.desktop</Filename>
...
</Include>
vervangen door
<Include>
<All/>
</Include>
En het werkt weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:46:
[...]

citruspers schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:00:
[...]

In je instelling menu (Invoer), totdat je hem aan zet ;)
En als je nog steeds problemen met je VKB hebt na de update, zet um uit en haal de accu er even uit voor een minuutje of zo. Heel vreemd 8)7 , maar bij mij werkte het zonet. Speel ook even met de volgorde: vinkje van VKB uitzetten ervoor of erna.
En als ik dit draadje zo doorneem lost het veel problemen op na ingrijpende wijzigingen of updates.
Toch iets om rekening mee te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 01:08 . Reden: samenhang weergegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Iemand hier al transitioncontrol geprobeerd ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Gamepie56 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Weet ik! Even een simpel voorbeeltje: ik wil graag een game boy emulator, maar ik weet niet hoe dat programma heet. Dus ik typ dan "Game boy". Geen resultaten.

Dat komt omdat ik "VGB" moet typen om de emulator te vinden in de lijst. Met de oude zoekfunctie, kon je in de omschrijving naar "game boy" zoeken en dan vond je de goede applicatie.
Als je in de omschrijving kijkt zie je dat daar geen "game boy" staat, maar "gameboy", dus zonder spatie. Probeer je eigen voorbeeld nog maar eens, of probeer iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
KC27 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:30:
Ik gebruik ook Titans power-kernel. die werkt heel simpel (geen geflash met XP of Ubuntu). Ook na installatie van PR 1.2 staat ie er bij mij weer op.
1. Je installeert via toepassingsbeheer (op maemo.org heet dat HAM = Hildon Appplication Manager) in extras devel (moet je wel aan hebben staan) "Enhanced Linux kernel for power-users (settings)". Als je die installeert wordt automatisch ook de kernel ("Enhanced Linux kernel for power-user" dus zonder settings) zelf geïnstalleerd.
Hij zit tegenwoordig ook gewoon in de maemo.org-extras repo.
Dat scheelt weer een repository vol met unstable packages aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

RSD1982 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:17:
Er is vandaag een nieuwe widget beschikbaar in de Ovi Store. Een Twitter widget, meld het even voor de liefhebbers.
hij werkt bij mij niet, hij wil niet inloggen.
en hij heeft men batterij leeg getrokken deze nacht, terwijl mijn internet niet eens aanstond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
KC27 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:30:
@Wekko306
Je hebt helemaal gelijk, er is nergens een pagina te vinden waar het allemaal duidelijk is uitgelegd. Titans power-kernel is inmiddels al toe aan zijn 38e versie en hij heeft in versie 27 weer een hoop veranderd (zie: http://talk.maemo.org/sho...p?p=641064&postcount=3412).
2. Een reboot en de nieuwe kernel is geïnstalleerd en werkend. Je kunt het controleren met het handige programma Conky.
3. Nu kun je via de command-line (als root) eenvoudig een setting laden( bijv "kernel-config load ideal"). Er worden standaard een aantal settings meegeleverd: idial, lv (low voltage), ulv (ultra low voltage) enz. Ik gebruik zelf een aangepaste setting van lv (ik ga vanaf 250 tot 750 Mhz en heb SmartReflex aanstaan). Mijn batterij gaat twee dagen mee. Behalve de cpufreq stelt hij ook de spanning en de DSP-snelheid in.
4. Via het programma cpufrequi (ik gebruik het zelf niet) schijn je eenvoudig alle frequenties in te kunnen stellen, maar je mist dan wel de aanpassingen van de spanning (en je weet het energieverbruik van je N900 is evenredig met het kwadraat van de spanning = wet van Ohm) en je DSP.

Die kernel van Titan (hij heet eigenlijk Tom Tanner) kan nog veel meer (http://maemo.org/packages/view/kernel-power-flasher/). De volgende modules zijn al meegecompileerd:
IPv6, packet filtering, QoS, NAT, tunneling, kernel configuration, Wifi mesh networking, builtin ext3 for booting from other media, ext4, XFS, reiserfs, NTFS read support, ISO9660, UDF, CIFS, automounter, squashfs, unionfs, device mapper and dm-loop, cryptography, cryptoloop, EFI partitions, UTF8 codepages, mouse+joystick input, PPP, PPTP, serial support, USB/IP and generic USB device drivers, battery info, WLAN monitoring, overclocking and kexec support. Als je bijvoorbeld Joikuspot of mobilehotspot zou willen draaien hoef je je kernel niet opnieuw te compileren, want die modules zitten er al bij.

Succes ermee!
Bedankt, ik heb inmiddels de lv kernel kunnen laden. Conky geeft echter nog steeds aan dat hij van 250 tot 600mhz gaat, maar ik zou graag van 250 tot 850mhz gaan. Op maemo.org heb ik gevonden dat je dan:
kernel-config limits 250 850
moet invoeren in x-terminal, maar wanneer ik dat doe krijg ik:
/bin/sh: kernel-config: not found.

Enig idee wat ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Voer je "kernel-config limits 250 850" wel als root uit?
Dus vooraf "sudo gainroot" of gewoon "root" uitvoeren.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ja, heb ik gedaan dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb trouwens de kernel vanuit Extra's geinstalleerd (dus niet devel), ik weet niet of daar verschil in zit qua commando's?

Als ik trouwens uname -r intype krijg ik:
2.6.28.10power-omap1

[ Voor 15% gewijzigd door Wekko306 op 29-05-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Wekko306 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:17:
[...]~
~
/bin/sh: kernel-config: not found.

Enig idee wat ik hier fout doe?
Uit mijn hoofd staat het in sbin ....even zoeken.....
~
~
Yep
Gewoon root inkloppen nix sudo of gainroot etc, veel te veel getype ;)
(root)# cd /usr/sbin/
kernel-config of sh kernel-config

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wekko306 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:47:
Ja, heb ik gedaan dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb trouwens de kernel vanuit Extra's geinstalleerd (dus niet devel), ik weet niet of daar verschil in zit qua commando's?
Nee daar zit geen verschil in. Hooguit dat er in de devel wat extra commando's zitten van features waar ze nog aan werken.
Activeren van de devel-repo zou ik ook niet doen tenzij je absoluut die ene package wilt hebben en dan nog zou ik em alleen activeren voor het daadwerkelijk installeren (en niet geberuiken voor updates :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Het lijkt niet uit te maken wat ik invoer, ik blijf "/bin/sh: kernel-config: not found." krijgen.
Op maemo.org zie ik in veel berichten terugkomen dat je V37 moet hebben, maar hoe ik moet checken welke versie ik heb staat er dan weer niet bij. Ik heb alle commando's die zouden moet werken geprobeerd (zowel met sudo gainroot als gewoon root) maar het werkt niet.
Het enige wat werkt is:
/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/ideal (of lv, ulv of xlv in plaats van ideal)

De andere commando's werken allemaal niet. Overigens heb ik ze gewoon verschillende keren gekopieerd vanuit de browser, dus een typfout kan het niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wekko306 op 29-05-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Kun je de output posten van "dpkg -l | grep kernel-power"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Wekko
/bin/sh is geen commando... (en in de rootmap /bin zit geen map sh)
Wat type je precies ?

Ik heb het gisteren nl gebruikt en werk normaal zoals je onder Linux verwacht.

OK hier het riedeltje;
in een teminal;
root
je krijgt dan een hekje voor je promt #
# cd /usr/sbin/ <enter>
# kernel-config <enter>
of
# sh kernel-config <enter>

Het klinkt wellicht wat neerbuigend, maar ik weet niet wat je Linux kennis precies is..... toch ?

[ Voor 47% gewijzigd door Cinq-Marquis op 29-05-2010 17:05 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Ik heb een "soundboard" app gemaakt (geknipt en geplakt) op basis van deze
tutorial:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=687212

je moet hiervoor wel pyqt4 voor geinstalleerd hebben.

heb eigenlijk alleen de tekst aangepast en geluidjes van family guy erin gezet..

de app/source staat hier:
www.luckies.nl/maemo/

downloaden naar je Mydocs
vervolgens uitpakken in /home/opt/
cd naar de map maesound
app starten met ' python main.py'

[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 29-05-2010 17:10 . Reden: pyqt4 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Memphisto schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:55:
Kun je de output posten van "dpkg -l | grep kernel-power"?
dat commando geeft als output.
kernel-power 2.6.28-maemo24 Flashable Linux kernel
ii kernel-power-flasher 2.6.28-maemo24 Linux kernel updater for an enhanced Maemo 5 kernel 2.6.28.10
ii kernel-power-modules 2.6.28-maemo24 Linux kernel modules
ii kernel-power-settings 0.3 Customization of kernel settings for the enhanced Maemo 5 kernel 2.6.28.10
/home/user #
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:59:
@Wekko
/bin/sh is geen commando... (en in de rootmap /bin zit geen map sh)
Wat type je precies ?

Ik heb het gisteren nl gebruikt en werk normaal zoals je onder Linux verwacht.
Ik typ dus geen "/bin/sh", dat staat vooraan de output die ik krijg.
OK hier het riedeltje;
in een teminal;
root
je krijgt dan een hekje voor je promt #
# cd /usr/sbin/ <enter>
# kernel-config <enter>
of
# sh kernel-config <enter>
Zodra ik die "kernel-config" intyp en op enter druk, krijg ik weer als output "-sh: kernel-config: not found"
Het klinkt wellicht wat neerbuigend, maar ik weet niet wat je Linux kennis precies is..... toch ?
Mijn Linux ervaring is inderdaad 0 :P

EDIT:
Ik zit net hier te kijken, en voor zover ik het zie heb ik dus v24 op mijn N900 en niet de nieuwste v37. Ik neem dus aan dat wanneer ik de extras-testing repository activeer en hem via de application manager update naar v37, de commando's wel zouden werken?

[ Voor 45% gewijzigd door Wekko306 op 29-05-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MorosMyrddin schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:57:
[...]

hij werkt bij mij niet, hij wil niet inloggen.
en hij heeft men batterij leeg getrokken deze nacht, terwijl mijn internet niet eens aanstond...
Ik dacht al dat ik de enige was, maar bij mij lukt het inloggen inderdaad ook niet. Lijkt me juist wel mooi, die twitter widget!

Daarnaast jammer dat de nieuwe Ovi-store nogsteeds niet online is. Zou donderdag al moeten zijn gebeurd, en ik wil eigenlijk wel graag die Jurassic Rollercoaster 3D uitproberen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

rob1n schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:28:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was, maar bij mij lukt het inloggen inderdaad ook niet. Lijkt me juist wel mooi, die twitter widget!
het werkt ondertussen wel al, maar het is identiek aan de facebook widget, dus totaal niet interactief, het loopt vanzelf, je kan niet scrollen, geen status update
edit:
ah kliken op het vogeltje doet de truk ;)
enkel weer klikken gaat naar je twitter account, je moet zelfs daarnog eens inloggen. dus totaal nutteloos zoals de FB widget....

en inderdaad waar is die ovi store update ?

[ Voor 7% gewijzigd door MorosMyrddin op 29-05-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Wekko306 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:14:
[...]Zodra ik die "kernel-config" intyp en op enter druk, krijg ik weer als output "-sh: kernel-config: not found"
Mijn Linux ervaring is inderdaad 0 :P
1. Als je de power kernel download heb je de versie met veel mogelijkheden: kernel 2.6.28.10power37 !

2. als je # cd /usr/sbin doet
en daarna
# ls (onderkast L en onderkast S)

Je krijgt dan een lijst (ls) van alle mappen en files die in die dir staan, daar staat bij mij dus ook kernel-config tussen..... en bij jou ?

Ik neem aan dat het bestandje kernel-config onderdeel is van het downloaden van een power kernel die je kan aanpassen....

[ Voor 9% gewijzigd door Cinq-Marquis op 29-05-2010 17:45 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:
[...]

1. Als je de power kernel download heb je de versie met veel mogelijkheden: kernel 2.6.28.10power37 !

2. als je # cd /usr/sbin doet
en daarna
# ls (onderkast L en onderkast S)

Je krijgt dan een lijst (ls) van alle mappen en files die in die dir staan, daar staat bij mij dus ook kernel-config tussen..... en bij jou ?

Ik neem aan dat het bestandje kernel-config onderdeel is van het downloaden van een power kernel die je kan aanpassen....
Het is inmiddels gelukt :)
Ik heb via extras-testing V37 geinstalleerd, en daarmee werkten de commands inderdaad wel gewoon. Bedankt voor de hulp dus, ook Caelorum en Memphisto :)
En nu maar genieten van mijn nog betere N900 :9
Pagina: 1 ... 74 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.