Is het iemand al bekend waarom de een een update OTA kan doen, terwijl een ander het via een PC moet doen? Ligt dit aan de aanwezigheid van een applicatie, of misschien aan een productcode oid?
Updaten gaat bij mij ook niet vlekkeloos. Via OTA doe ik het, maar opnieuw starten lukt niet. Is nu al 10 minuten bezig met laden en zie af en toe Nokia schermpje verschijnen, maar start dan weer opnieuw op.
Heerlijk al die spanning ;-)
vaak een volle rootfsA_A_R schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:53:
Is het iemand al bekend waarom de een een update OTA kan doen, terwijl een ander het via een PC moet doen? Ligt dit aan de aanwezigheid van een applicatie, of misschien aan een productcode oid?
Dat heeft mijn collega ook, bij mij ging het wel goed, maar hij krijgt ook de melding dat het via de PC moet maar zonder rede. Komt dat door een tevolle rootfs want hij heeft 60 mb vrijGamepie56 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:11:
Ik heb ook problemen met het updaten.. Op de telefoon zelf zegt ie dat ik de nokia software moet gebruiken.. de nokia software geeft meteen een fout als ik op starten klik.. Beetje kansloos..
Ik heb wel weinig ruimte in m'n rootfs, maar ik krijg hem niet leger..
o scherm stond wat lang open, raz gaf ook al antwoord even proberen wat op te schonen.
Ook na het opschonen blijft de melding, wellicht komt het dorodat hij de vorige updates wel via de PC gedaan heeft
[ Voor 15% gewijzigd door TwoR op 26-05-2010 14:08 ]
Met een vrije ruimte van 37 mb in roots heb ik het probleemloos via OTA kunnen updaten. Na update heb ik nu 73 mb vrijTwoR schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:04:
[...]
Dat heeft mijn collega oko, bij mij ging het wel goed, maar hij krijgt ook de melding dat het via de PC moet maar zonder rede. Komt dat door een tevolle rootfs want hij heeft 60 mb vrij
o scherm stond wat lang open, raz gaf ook al antwoord even proberen wat op te schonen
Nou, de mijne heeft de geest gegeven. Batterij eruit gehaald en opnieuw proberen te starten, maar niks werkt.Atratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:57:
Updaten gaat bij mij ook niet vlekkeloos. Via OTA doe ik het, maar opnieuw starten lukt niet. Is nu al 10 minuten bezig met laden en zie af en toe Nokia schermpje verschijnen, maar start dan weer opnieuw op.
Iemand nog tips voor mij? Krijg alleen wit scherm met NOKIA te zien en that's it, daarna restart hij weer.
Verwijderd
Bij mij ging het updaten ook wat moeizaam.
Het ging niet vanuit maemo zelf, en de flasher crashte bij zowel mijn laptop als de pc van mijn vader (win 7 en win xp). Gelukkig draai ik dual boot op mijn laptop met ubuntu en toen was het in een paar tellen gebeurd.
Meteen weer eens wat apps geinstalleerd maar wat is dat toch een hel... Na elke app moet hij weer updaten, dat duurt 1-2 minuten, en soms werkt het niet eens. Jammer dat dat niet is verbeterd in 1.2
Het nieuwe on-screen toetsenbord is heerlijk. Portrait mode browsen werkt prima, maar een portrait mode on screen keyboard ontbreekt weer.. Nieuwe menu structuur is ook prima.
Ik verbaas me trouwens over de mensen die beweren dat dit hun laatste Nokia wordt omdat de meego voor de n900 niet officieel ondersteunt gaat worden. Ik betwijfel toch echt of dat meego / maemo 6 een reden is geweest voor deze mensen om de n900 te kopen. Wel mag Nokia wat mij betreft nog flink aan de bak voor PR 1.3. Er kan namelijk nog een hoop verbeterd worden.
Het ging niet vanuit maemo zelf, en de flasher crashte bij zowel mijn laptop als de pc van mijn vader (win 7 en win xp). Gelukkig draai ik dual boot op mijn laptop met ubuntu en toen was het in een paar tellen gebeurd.
Meteen weer eens wat apps geinstalleerd maar wat is dat toch een hel... Na elke app moet hij weer updaten, dat duurt 1-2 minuten, en soms werkt het niet eens. Jammer dat dat niet is verbeterd in 1.2
Het nieuwe on-screen toetsenbord is heerlijk. Portrait mode browsen werkt prima, maar een portrait mode on screen keyboard ontbreekt weer.. Nieuwe menu structuur is ook prima.
Ik verbaas me trouwens over de mensen die beweren dat dit hun laatste Nokia wordt omdat de meego voor de n900 niet officieel ondersteunt gaat worden. Ik betwijfel toch echt of dat meego / maemo 6 een reden is geweest voor deze mensen om de n900 te kopen. Wel mag Nokia wat mij betreft nog flink aan de bak voor PR 1.3. Er kan namelijk nog een hoop verbeterd worden.
Gewoon volledig opnieuw flashen.Atratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:10:
[...]
Nou, de mijne heeft de geest gegeven. Batterij eruit gehaald en opnieuw proberen te starten, maar niks werkt.
Iemand nog tips voor mij? Krijg alleen wit scherm met NOKIA te zien en that's it, daarna restart hij weer.
Voor ik ging updaten heb ik een backup gemaakt van de toepassingen. Na de update de backup terug geplaatst. Alle repository's staan gelijk terug, en je krijgt een lijst te zien welke toepassingen je allemaal geinstalleerd had staan. Eventjes uitvinken wat je eventueel niet meer terug wilt installeren, en daarna gaat het installeren beginnen. Heel de lijst wordt automatisch gedownload en geinstalleerd. Makkelijker kan niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:18:
Je hebt hiermee de hele map "archives" weggegooid.tahomas schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:45:
In xterminal krijg ik de volgende melding als ik wil upgraden:
Could not open lock file /var/cache/apt/archives/lock - open (2 No such file or directory)
E: unable to lock the download directory
Weet iemand wat dit is en wat ik ertegen kan doen?
Edit: Ik kan met mijn app manager ook niks meer verwijderen.
Heb dit gebruikt om mijn archives te verwijderen, en sindsdien doet hij het niet meer
rm -rf /var/cache/apt/archives
Waarschijnlijk heb ik die lock file verwijderd of zo.
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Om deze map te legen kun je voortaan beter het commando "apt-get clean" gebruiken.
Om dit op te lossen doe je nu het volgende (als root in de CLI):
cd /var/cache/apt/
mkdir archives
cd archives
touch lock
mkdir partial
daarna gewoon "apt-get update". en dan moet het weer werken.
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Wilde dat nu even op mijn werk doen, maar als ik de instructies zo lees dan blijkt dit nog een heel stuk lastiger dan ik dacht. Kan ik niet via de Nokia software iets proberen nog via mijn pc thuis?
Goed, ik dacht ook 'even' te updaten, maar het gaat niet helemaal zoals gepland. Ik wilde het eerst via app manager doen, maar die gaf aan dat het via de pc moest. Dus dan via de terminal proberen. Gaat allemaal goed, tot hij moet rebooten. Dan krijg ik een wit Nokia scherm te zien, en daarna komt mn homescreen tevoorschijn. Linksbovenin komt een paars vlak te staan, en kort daarna gaat hij uit, met het witte ledje dat daarbij hoort. Dit gaat zo de hele tijd door.
Ik gok dus dat ik em moet flashen, of zijn er nog andere dingen te proberen?
Als je problemen hebt, gewoon flashen manueel.
k heb ook de officiele PR1.2 erop staan, de global versie.
geflashed via flasher3.5.
werkt goed, alleen de custom kernels lopen er niet stabiel op voor overclocking.
Mijn mod pack voor ALLE iconen in heel de gsm aan te passen werken nog even goed
(al gemaakt met de leacked pr1.2)
Bootmanager met dual boot voor android of Mer op me 16Gb SD kaartje.
custom boot filmpje en al lol.
Pure fun deze gsm.
Alleen met de leacked PR1.2 had k nog 109Mb vrij in root,
nu met de officiele versie maar een luttige 60Mb,
dus weer tijd om move.sh te gaan gebruiken.
k heb ook de officiele PR1.2 erop staan, de global versie.
geflashed via flasher3.5.
werkt goed, alleen de custom kernels lopen er niet stabiel op voor overclocking.
Mijn mod pack voor ALLE iconen in heel de gsm aan te passen werken nog even goed
(al gemaakt met de leacked pr1.2)
Bootmanager met dual boot voor android of Mer op me 16Gb SD kaartje.
custom boot filmpje en al lol.
Pure fun deze gsm.
Alleen met de leacked PR1.2 had k nog 109Mb vrij in root,
nu met de officiele versie maar een luttige 60Mb,
dus weer tijd om move.sh te gaan gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door vapo_chiller op 26-05-2010 14:51 ]
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik zie nu inderdaad wel mijn homescreen, zonder widgets of iets anders en linksbovenin een paars balkje die bij mij nog even van vorm verandert. Daarna start alles weer op met het witte ledje aan.Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:48:
Goed, ik dacht ook 'even' te updaten, maar het gaat niet helemaal zoals gepland. Ik wilde het eerst via app manager doen, maar die gaf aan dat het via de pc moest. Dus dan via de terminal proberen. Gaat allemaal goed, tot hij moet rebooten. Dan krijg ik een wit Nokia scherm te zien, en daarna komt mn homescreen tevoorschijn. Linksbovenin komt een paars vlak te staan, en kort daarna gaat hij uit, met het witte ledje dat daarbij hoort. Dit gaat zo de hele tijd door.
Beetje lame inderdaad. Ben echt een leek met flashen enzo, en ik ben bang dat ik nu alles kwijt ben. Is er enige mogelijkheid mijn backup die ik op mijn telefoon heb staan terug te halen?
als je flashed met flasher-3.5.exe,
en je hebt op je SD kaartje een backup gemaakt, kun je na de flash gewoon herstellen en heb je alles trug van contacten, agenda, programma's en al
(lees wel, apps installeerd hij automatisch via wifi wat je had)
en je hebt op je SD kaartje een backup gemaakt, kun je na de flash gewoon herstellen en heb je alles trug van contacten, agenda, programma's en al
(lees wel, apps installeerd hij automatisch via wifi wat je had)
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Ja dat snap ik, maar ik vraag naar de idle freq.Cinq-Marquis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:23:
[...]
CPUfreqUI, waar denk je dat freq voor staat ?
Ik gebruik het om 900/250MHz te draaien icm de power kernel.
Of is dit de Sampling rate?
Screenshot CPUfreqUI
[ Voor 4% gewijzigd door Patrick V. op 26-05-2010 14:55 ]
teweinig root ?hayda schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:09:
[...]
Met een vrije ruimte van 37 mb in roots heb ik het probleemloos via OTA kunnen updaten. Na update heb ik nu 73 mb vrij
gebruik Move.sh
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53812
Ja dus. Baalbaal, al mn smsjes en dergelijke kwijt.
Niet! w00t. Ik kreeg plots melding dat mn n900 geconnect had met mn pc. ik als een malle al die backups op mn bureaublad gegooid. Fijn, nu kan ik netjes flashen.
Niet! w00t. Ik kreeg plots melding dat mn n900 geconnect had met mn pc. ik als een malle al die backups op mn bureaublad gegooid. Fijn, nu kan ik netjes flashen.
[ Voor 46% gewijzigd door n41r0j op 26-05-2010 14:59 ]
Ja dat snap ik, maar ik vraag naar de idle freq.
Screenshot CPUfreqUI
[/quote]
125, 250, 500 en je max clock 900 of 850 ofzo.
je gsm werkt in stappen naargelang de load.
laagste idle is dus 125Mhz.
Backup blijft staan op je SD kaartje na de flash, hoef je niet copy/paste te doen na pc via openSSH ofzo
Screenshot CPUfreqUI
[/quote]
125, 250, 500 en je max clock 900 of 850 ofzo.
je gsm werkt in stappen naargelang de load.
laagste idle is dus 125Mhz.
Nee ben je niet kwijt als je backup hebt gedaan op je SD kaartje, k heb gister avond nog geflashed via Flasher-3.5.exe, al me sms stonden er nog, hetzelfde als me telenet, gmail en hotmail emails.Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:56:
Backup blijft staan op je SD kaartje na de flash, hoef je niet copy/paste te doen na pc via openSSH ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door vapo_chiller op 26-05-2010 15:01 ]
Hoe ga jij flashen? Ik ben nogal een leek daarin.Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:56:
Sygic werkt uitstekend in de auto. Snelle fix en duidelijke navigatie. Volgens mij kun je een trial versie downloaden en hem uitproberen.ZodiacQ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:37:
Heeft iemand trouwens al eens gechecked hoe de gps ontvangst is in een auto?
Hoe zit het met de fix, etc?
Sygic in combinatie met N900, zal beïnvloeden of ik hem ga kopen of niet
Alhoewel, ik heb wsl sowieso ga kopen.
Ik heb zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd. Geen problemen, maar wel moest ik zo'n beetje alle programma's en widgets opnieuw installeren, ondanks het feit dat ik een backup had gemaakt.
Vraagje: kan ik de volgende keer een exacte backup maken, zodat ik alle instellingen en programmaatjes weer terug kan zetten na het installeren van een FW-update?
Vraagje: kan ik de volgende keer een exacte backup maken, zodat ik alle instellingen en programmaatjes weer terug kan zetten na het installeren van een FW-update?
http://www.maemofanatics.com/how-to-flash-your-nokia-n900/Atratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:02:
[...]
Hoe ga jij flashen? Ik ben nogal een leek daarin.
Dat ziet er wel goed uit, en die volg ik dan ook. Een van de eerste hits op google
Ik heb geen SD-kaartje, als je het kaartje bedoeld die je er zelf in moet proppen.Nee ben je niet kwijt als je backup hebt gedaan op je SD kaartje, k heb gister avond nog geflashed via Flasher-3.5.exe, al me sms stonden er nog, hetzelfde als me telenet, gmail en hotmail emails.
[ Voor 39% gewijzigd door n41r0j op 26-05-2010 15:11 ]
sygic mobile werkt uitstekend op de n900,
beter als de symbian V5 versies.
sneller geladen enz...
Plus de flits fix werkt ook goed.
Waarom trial gebruiken als je de volledige versie kunt hebben gratis?
Met een backup onthoud hij welke programma's je had geinstalleerd, en na upgrade of flash moet je ALTIJD alle apps opnieuw installeren.
De settings van je apps zou hij wel moeten trug zetten, zo was het toch bij mij nadat k van leacked pr1.2 naar de officiele global pr1.2 ben gegaan.
beter als de symbian V5 versies.
sneller geladen enz...
Plus de flits fix werkt ook goed.
Waarom trial gebruiken als je de volledige versie kunt hebben gratis?
Met een backup onthoud hij welke programma's je had geinstalleerd, en na upgrade of flash moet je ALTIJD alle apps opnieuw installeren.
De settings van je apps zou hij wel moeten trug zetten, zo was het toch bij mij nadat k van leacked pr1.2 naar de officiele global pr1.2 ben gegaan.
Nee hoor, mijn apps enz waren nog netjes geinstalleerd. Na de update kon ik gelijk weer verder werken!vapo_chiller schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:10:
Michielb1 : daarvoor via PM ivm Volledige versie sygic
Patrick V. : verschil tuusen upgrade of volledig flashen.
Patrick V. : verschil tuusen upgrade of volledig flashen.
Je hoeft helemaal geen apps opnieuw te installeren na een upgrade. Zojuist update gedaan via ota en alles staat er nog op en alle programma's werken.
Beetje jammer van enkele zaken die ik in pr 1.2 tegenkom/ nog steeds tegen aanloop.
Geen virtueel backbutton in de browser.
Het niet kunnen selecteren van tekst bij een geopende e-mail.
E-mail widget die niet werkt met Nokia messaging. Het configureer sleuteltje werkt ook niet.
Wel blij met:
Het kunnen verwijderen van email die zijn geopend via dat gele notificatie ding.
Nu de rest maar eens ontdekken:)
Beetje jammer van enkele zaken die ik in pr 1.2 tegenkom/ nog steeds tegen aanloop.
Geen virtueel backbutton in de browser.
Het niet kunnen selecteren van tekst bij een geopende e-mail.
E-mail widget die niet werkt met Nokia messaging. Het configureer sleuteltje werkt ook niet.
Wel blij met:
Het kunnen verwijderen van email die zijn geopend via dat gele notificatie ding.
Nu de rest maar eens ontdekken:)
niet selecteren van tekst in email?
ik kan dat........
ik heb gisteren geflashed met de Global pr1.2, en moest gewoon via wifi alle apps trug installeren, maar hij deed t automatisch,
sommige krijgen dat, anderen niet?
bij mijn weten ligt t verschil daar tssn upgrade en volledige flash.
Jullie flashen EMMc, Kernel en Fiasco image zeker ook niet?
ik kan dat........
ik heb gisteren geflashed met de Global pr1.2, en moest gewoon via wifi alle apps trug installeren, maar hij deed t automatisch,
Mag je mij vertellen hoe je tekst selecteert uit een e-mail. Heb het niet over een e-mail die je zelf opstelt of doorstuurt.vapo_chiller schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:28:
niet selecteren van tekst in email?
ik kan dat........
Shift ingedrukt houden en met je pennetje de tekst selecteren.RSD1982 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:33:
[...]
Mag je mij vertellen hoe je tekst selecteert uit een e-mail. Heb het niet over een e-mail die je zelf opstelt of doorstuurt.
je kan ook even op beantwoorden drukken en dan de text selecteren zonder shift in te houden ..patrickt35 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:50:
[...]
Shift ingedrukt houden en met je pennetje de tekst selecteren.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Ok dat werkt:) nooit geweten.Nienix schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:52:
[...]
je kan ook even op beantwoorden drukken en dan de text selecteren zonder shift in te houden ..
Ik las op Maemo dat morgen er ook een grote update is van de Ovi winkel. Hopelijk met wat handige apps.
die heb ik anders wel, alleen shift + backspace als forward lijkt niet meer te werken.
Verwijderd
Goeden middag hier iedereen.
Ben al een tijdje aan het mee lezen op dit forum, en mijn beslissing is genomen "de n900 gaat aanschaft worden"
echter zit ik met een vraagje, ik heb nu t-mobile met een Tytn2.
Deze combi bevalt redelijk goed, geen problemen met het netwerk. Soms wel eens een slecht stukje maar dat heeft iedere aanbieder.
Het enige is de snelheid van web en walk standaard, dat is niet al te snel
Soms knoop ik de tytn2 wel eens aan mijn pc als back-up verbinding en je merkt dan echt dat het een traag lijntje is.
Als ik dus nu spelen met de n900 welke echte internet pagina's opend e.d. ben ik bang dat dit niet echt een succes gaat worden
Heb een lopen rond kijken en zag vodafone bellen+sms+web 450. Mooie aanbieding en snel internet
Echter nu zie ik op sommige fora dat vodafone weer dingen dicht zet, skype/fring en eventuele andere aplicaties. Het probleem is dat de fora elkaar een beetje tegen spreken.
wat is er bekend bij jullie??/wat zeggen jullie
1) lekker abbo verlengen en bij t-mobile blijven, het web en walk is snel zat
2) Ga naar vodafone, netwerk is lekker snel en dekking is super. geen problemen met blokkades
3) Je kan naar vodafone gaan, lekker snel, stabiel maar hou rekening mee met .......
oh ja het maakt mij niet uit met wie ik bel en sms en web, als ik maar de mooiste combi het voor dit apparaat
Ben al een tijdje aan het mee lezen op dit forum, en mijn beslissing is genomen "de n900 gaat aanschaft worden"
echter zit ik met een vraagje, ik heb nu t-mobile met een Tytn2.
Deze combi bevalt redelijk goed, geen problemen met het netwerk. Soms wel eens een slecht stukje maar dat heeft iedere aanbieder.
Het enige is de snelheid van web en walk standaard, dat is niet al te snel
Soms knoop ik de tytn2 wel eens aan mijn pc als back-up verbinding en je merkt dan echt dat het een traag lijntje is.
Als ik dus nu spelen met de n900 welke echte internet pagina's opend e.d. ben ik bang dat dit niet echt een succes gaat worden
Heb een lopen rond kijken en zag vodafone bellen+sms+web 450. Mooie aanbieding en snel internet
Echter nu zie ik op sommige fora dat vodafone weer dingen dicht zet, skype/fring en eventuele andere aplicaties. Het probleem is dat de fora elkaar een beetje tegen spreken.
wat is er bekend bij jullie??/wat zeggen jullie
1) lekker abbo verlengen en bij t-mobile blijven, het web en walk is snel zat
2) Ga naar vodafone, netwerk is lekker snel en dekking is super. geen problemen met blokkades
3) Je kan naar vodafone gaan, lekker snel, stabiel maar hou rekening mee met .......
oh ja het maakt mij niet uit met wie ik bel en sms en web, als ik maar de mooiste combi het voor dit apparaat
Verwijderd
Ik Skype wel eens over Vodafone UMTS en dat werkt gewoon. Volgens mij hebben ze dus niks dicht staan ofzo.
@uszo_uszo
Ik kan je wel vertellen dat mijn ervaring met de dekking van T-mobile slecht zijn. Op kantoor (postcode gebied 1104) geen 3G als ik binnen zit.
In metro niet eens internetverbinding
slecht 1 keer zag ik 3.5g verschijnen
Ik heb ook web'nwalk abbo en spijt dat ik het daarmee twee jaar lang moet doen.
Ik kan je wel vertellen dat mijn ervaring met de dekking van T-mobile slecht zijn. Op kantoor (postcode gebied 1104) geen 3G als ik binnen zit.
Verwijderd
Ligt er heel erg aan in welk deel van het land je woont denk ik. Hier in Groningen is het T-mobile netwerk perfect (ook 2 jaar web&walk gehad). Nu naar Vodafone en dat is ook prima, zo lang je maar niet op het platteland komt.
na het updaten naar PR 1.2 heb ik gemerkt dat ik niet meer kan zoeken in de Toepassingsbeheer
klopt dit ?
er zou nu wel een logboek zijn, waar niet veel instaat (ook niet na gebruik)
klopt dit ?
Verwijderd
oke,juari schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:40:
@uszo_uszo
daar heb ik gelukkig geen last van (postcode 7411). Oke ik kan niet in de kelder bellen. Maar inpandig geen problemen. Alleen web en walk is niet zo snel. Wel snel genoeg voor alle wap en sites voor mobiel.
@uszo_uszo
Met browsen verbruik je niet zoveel data hoor, ook niet op de N900, zolang je maar geen filmpjes of audio wilt afspelen. Verder kun je eventueel Opera Mobile gebruiken met Opera Turbo, dat comprimeert de plaatjes.
Met browsen verbruik je niet zoveel data hoor, ook niet op de N900, zolang je maar geen filmpjes of audio wilt afspelen. Verder kun je eventueel Opera Mobile gebruiken met Opera Turbo, dat comprimeert de plaatjes.
Als je je lijst voor je hebt, begin gewoon met typen naar wat je wilt zoeken. dan komt er zo'n balkje onderin die je ook krijgt bij je contacten.MorosMyrddin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:47:
na het updaten naar PR 1.2 heb ik gemerkt dat ik niet meer kan zoeken in de Toepassingsbeheer
klopt dit ?
Verwijderd
Het verbruik maakt me ook niet uit, de snelheid van de bitjes en bytjes ligt niet zo hoog bij t-mobile.maartenmk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:48:
@uszo_uszo
bedankt ! die knop was plots weg, en had daar niet aan gedacht om het zo eens te proberen.Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:48:
[...]
Als je je lijst voor je hebt, begin gewoon met typen naar wat je wilt zoeken. dan komt er zo'n balkje onderin die je ook krijgt bij je contacten.
ondertussen een kleine dag met de PR1.2 en het voelt inderdaad vlugger aan, alle apps werken weer
en nog geen problemen ondervonden.
het volume wijzigen gebeurt nu vlugger en in grotere stappen.
Ik ook. Hiervoor had ik HI, en dat was zo veel sneller. Ik had ook overal verbinding. Op Rotterdam Centraal, in de trein en zelfs in de metro. Kon altijd youtube kijken op mijn N900 ook bijvoorbeeld. Toen mijn abbonement af liep ben ik overgestapt naar T-Mobile aangezien ze geen Fair Use policy hebben en sneller internet beloven (weet de getallen niet uit mijn hoofd maar weet wel dat het 3 keer zo snel was als HI), maar vervolgens hebben ze er niks van waar gemaakt. Heb bijna nergens goede verbinding behalve thuis. Vaak niet eens goed genoeg om normaal te kunnen surfen. Echt een drama, ik raad het iedereen af!juari schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:40:
@uszo_uszo
Ik ben trouwens niet de enige die dit heeft. Ken zat mensen met een iPhone die hetzelfde hebben, en heb het ook al vaker op internet gelezen.
ik heb m ook geupdate, wel met pc suite. had wel een backup gemaakt maar niet gebruikt. na de update waren wel al mn apps weg maar mn instellingen en fotos en contacten niet. ook instellingen vande apps waren nog bewaard. zodra ik ze instaleerde deed alles t weer perfect. Zie de grote veranderingen wel maar verder nog weinig nieuws kunnen ontdekken.
Signature
Ik ben nu de N900 aan het flashen middels de uitleg via http://www.maemofanatics.com/how-to-flash-your-nokia-n900/
Krijg telkens in command prompt de melding dat 'suitable USB device not found, waiting. Dit is vreemd, want onder devices staat de N900 wel vermeld. Weliswaar unspecified, maar wel met Update Mode.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Krijg telkens in command prompt de melding dat 'suitable USB device not found, waiting. Dit is vreemd, want onder devices staat de N900 wel vermeld. Weliswaar unspecified, maar wel met Update Mode.
Verwijderd
Een kleine maar fijne verandering is dat er in het "slide to unlock" scherm nu ook staat hoeveel ongelezen email/sms je hebt
gemiste telefoontjes heb ik nog niet meegemaakt.
Verwijderd
voor diegene waar de OTA update niet lukt:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53758&page=2
bij mij werkte de OTA wel nadat ik Brainparty had verwijderd.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53758&page=2
bij mij werkte de OTA wel nadat ik Brainparty had verwijderd.
Relax de calender functie zit ook een wijziging in:
Als je in Month view zit en je scrolt naar beneden dan scrolt het beeld ook echt. Voorheen was het zo dat je het beeld werd gerefreshed naar de volgende maand dus dat was niet echt smooth. Nu dus relaxt scrollen
O en mail for exchange met mijn werk werkt nu ook perfect
Als je in Month view zit en je scrolt naar beneden dan scrolt het beeld ook echt. Voorheen was het zo dat je het beeld werd gerefreshed naar de volgende maand dus dat was niet echt smooth. Nu dus relaxt scrollen
Ik heb vier uur lang zitten klooien onder windows (XP, hoger+64 bit werkt al helemaal niet), en het werkte gewoon niet. Uiteindelijk maar een Ubuntu liveCD'tje (32 bit) gedownload, en daaronder werkt het perfect. Ook prima te doen voor iemand die geen verstand heeft van linux, het spreekt best voor zich als je even rondsnuffeltAtratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:29:
Ik ben nu de N900 aan het flashen middels de uitleg via http://www.maemofanatics.com/how-to-flash-your-nokia-n900/
Maak wel even een backup van je N900 (via het programmaatje)!
Ja ik ben eruit! Bij mij weigerde de telefoon via de app manager te updaten, ook via de computer werd er moeilijk gedaan.
Controleer even of je 1 van de volgende programma's hebt geinstalleerd:
gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow
Zo ja: verwijder die dan! Dan kun je gewoon via de app manager updaten
gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow
Verwijderd
Kan ik ubuntu gewoon naast vista op mn laptop draaien?citruspers schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Ik heb vier uur lang zitten klooien onder windows (XP, hoger+64 bit werkt al helemaal niet), en het werkte gewoon niet. Uiteindelijk maar een Ubuntu liveCD'tje (32 bit) gedownload, en daaronder werkt het perfect. Ook prima te doen voor iemand die geen verstand heeft van linux, het spreekt best voor zich als je even rondsnuffelt
onder win7 moet je je command (uitvoeren - cmd )venster als administartor starten ( anders doet hij het gewon niet )Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:03:
[...]
Kan ik ubuntu gewoon naast vista op mn laptop draaien?
Daarna is het een kwestie van de N900 uitzetten, en de stappen van flasher3.5 opvolgen ( is zo vaak al aangegeven )
Gisteren gewoon de vanilla emc & update in 15 minuten erop gezet ( wat elke keer normaal lukt )
Bah, wat een gehannes voor zoiets. Ik ga Ubuntu wel downloaden. Benieuwd of het daar wel mee lukt.citruspers schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Ik heb vier uur lang zitten klooien onder windows (XP, hoger+64 bit werkt al helemaal niet), en het werkte gewoon niet. Uiteindelijk maar een Ubuntu liveCD'tje (32 bit) gedownload, en daaronder werkt het perfect. Ook prima te doen voor iemand die geen verstand heeft van linux, het spreekt best voor zich als je even rondsnuffelt
heeft iemand anders problemen met de videoclips opname modus? Ik teste het voor het eerst vandaag en blijkt dat ie het niet eens doet. Toestel gaat wel in opname modus alleen als ik op de opneem knop druk sluit het programma vanzelf. Halp
camera modus doet het trouwens wel gewoon.
camera modus doet het trouwens wel gewoon.
[ Voor 8% gewijzigd door kingsenol op 26-05-2010 18:46 ]
Je probleem is dat je OS 64-bit is. Had ik net ook problemen mee. Toen ik op mn moeders laptop (32-bit) wou flashen, lukte het wel.Atratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:23:
[...]
Bah, wat een gehannes voor zoiets. Ik ga Ubuntu wel downloaden. Benieuwd of het daar wel mee lukt.
En wat is de beste manier om hem bij te werken? OTA, NSU of die Flasher?
[ Voor 141% gewijzigd door Isane op 26-05-2010 19:48 ]
Verwijderd
Dat werkt helaas niet onder vista home premium.FreshMaker schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:21:
[...]
onder win7 moet je je command (uitvoeren - cmd )venster als administartor starten ( anders doet hij het gewon niet )
Daarna is het een kwestie van de N900 uitzetten, en de stappen van flasher3.5 opvolgen ( is zo vaak al aangegeven )
Gisteren gewoon de vanilla emc & update in 15 minuten erop gezet ( wat elke keer normaal lukt )
Net geprobeerd met Vista 32-bit, maar blijf telkens hangen met dat de command geen USB device kan vinden. Of moet ik juist hier wachten voor langere tijd?Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:56:
[...]
Je probleem is dat je OS 64-bit is. Had ik net ook problemen mee. Toen ik op mn moeders laptop (32-bit) wou flashen, lukte het wel.
Hou je wel U ingedrukt nog voordat je je usb in je foon prikt? En als dat zo is, weet ik niet hoe het komt. De 32 bit oplossing stond op talk.maemo.org, dus heb die raad opgevolgd. Als het nog niet werkt, moet je denk ik via linux het gaan proberen?Atratus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:54:
[...]
Net geprobeerd met Vista 32-bit, maar blijf telkens hangen met dat de command geen USB device kan vinden. Of moet ik juist hier wachten voor langere tijd?
(X-terminal als root: )MarkoAlmelo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:36:
En wat is de beste manier om hem bij te werken? OTA, NSU of die Flasher?
# apt-get update && apt-get dist-upgrade
Alle schijfruimte gerelateerde problemen zijn makkelijk op te lossen door de directory waar de .deb archives gedownload worden (tijdelijk) te symlinken naar een directory in je home folder (i.e. op de 32GB SDcard). Hoef je ook niets te uninstallen.
(X-terminal als root: )
# mv /var/cache/apt/archives /home/user && ln -s /home/user/archives /var/cache/apt/archives
Na de upgrade doe je dan:
# rm /var/cache/apt/archives && mv /home/user/archives /var/cache/apt
Na de update even rebooten en klaar.
[ Voor 23% gewijzigd door d3vlin op 26-05-2010 20:02 ]
Leaping Lab Rats!
Ja, dat doe ik zeker. Ik zie ook bij devices dat de Nokia N900 als update device staat vermeld. Ubuntu geeft mij ook hoofdpijn.Jorian29 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:56:
[...]
Hou je wel U ingedrukt nog voordat je je usb in je foon prikt? En als dat zo is, weet ik niet hoe het komt. De 32 bit oplossing stond op talk.maemo.org, dus heb die raad opgevolgd. Als het nog niet werkt, moet je denk ik via linux het gaan proberen?
Denk dat ik er morgen maar weer eens voor ga zitten.
Dat werkt inderdaad! Was al bezig om het via Nokia software te doen maar dat werkte niet echt mee, maar nu tuxrace verwijdert is gaat het wel.Gamepie56 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
Ja ik ben eruit! Bij mij weigerde de telefoon via de app manager te updaten, ook via de computer werd er moeilijk gedaan.
gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow
Nu bezig met downloaden.
Edit 20:55:
Het werkt geweldig, ik heb alles weer up-to-date
[ Voor 4% gewijzigd door Marcvd op 26-05-2010 20:55 ]
Iemand alweer geprobeerd te overclocken via power kernel na de update?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Weet iemand waarvoor dit is: voer de code in om de vergrendeling van de operator te verwijderen.
Het staat bij instellingen en op instellingen klikken onder de knop om oorspronkelijke instellingen te herstellen.
Het knopje was er voor pr 1.2 niet, zou het kunnen zijn dat het is voor als je n900 gesimlocked is?
Het staat bij instellingen en op instellingen klikken onder de knop om oorspronkelijke instellingen te herstellen.
Het knopje was er voor pr 1.2 niet, zou het kunnen zijn dat het is voor als je n900 gesimlocked is?
Hier ben ik ook wel geïnteresseerd in! Ik lees wisselende verhalen op Maemo Talk, maar vaak niet onderbouwd. Ben wel benieuwd naar praktijkervaringen.Hmtsjmftsch schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:
Op een "gewone" gsm heb je dit normaal ook, dit zijn instellingen die aan je SIM en provider zijn gelinkt, meestal zitten die achter een soort van pin code 2.Pompi schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:25:
Weet iemand waarvoor dit is: voer de code in om de vergrendeling van de operator te verwijderen.
Een gewone gebruiker heeft normaal geen enkele van die SIM instellingen nodig, maar je weet nooit, dus daarvoor deze knop.
Infrarood werkt na de update niet meer volgens mij. Tenminste de app QtIrreco heeft geen invloed op de tv meer.
Signature
na de command # apt-get update && apt-get dist-upgrade krijg ik de melding:d3vlin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Alle schijfruimte gerelateerde problemen zijn makkelijk op te lossen door de directory waar de .deb archives gedownload worden (tijdelijk) te symlinken naar een directory in je home folder (i.e. op de 32GB SDcard). Hoef je ook niets te uninstallen.
# mv /var/cache/apt/archives /home/user && ln -s /home/user/archives /var/cache/apt/archives
You dont have enough free space in /var/cache/apt/archives/.
Hoe kan ik meer schijfruimte krijgen?
Ik probeer het nu ook via Ubuntu en ik installeer Maemo Flasher-3.5 Tool for Fremantle and Diablo, installation package for Debian based Linuxes (x86, 32-bit), maar ik kan het programmaatje niet meer vinden? Deze had jij toch ook geïnstalleerd?citruspers schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Nee voor min freq doe je dit (alleen als je kernel het toelaat die freq):Patrick V. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:54:
[...]
Ja dat snap ik, maar ik vraag naar de idle freq.
Screenshot CPUfreqUI
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq dat geeft 125MHz tot je reboot.
Maar staar je niet blind op 125 ipv 250, want wie zegt dat die 125MHz minder volt trekt van de stock 25oMHz ?
"Never a dull moment"
Jep ik heb 'm direct weer over geklokt. Naar 900Mhz loopt weer net zo lekker als voor de update. Zonder de overklok vond ik dat die mn batterij erg snel leeg trok. in 3 uur iets van 40% Nu met deze overklok gaat de cpu tussen de 125 Mhz en 900Mhz zitten scheelt bij mij aanzienlijk in batterijduur.Hmtsjmftsch schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:
Heb m overigens voor het eerst geflashet vanuit de telefoon zelf. Zie deze link
en deze link voor de kernel
[ Voor 5% gewijzigd door RSD1982 op 26-05-2010 21:22 ]
Verwijderd
Voor de update was het 124999 ipv 125000. Tenminste, dat was wat voor mij werkte.Cinq-Marquis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:09:
[...]
Nee voor min freq doe je dit (alleen als je kernel het toelaat die freq):
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq dat geeft 125MHz tot je reboot.
Maar staar je niet blind op 125 ipv 250, want wie zegt dat die 125MHz minder volt trekt van de stock 25oMHz ?
Die had ik even gemist ^^ misschien dat ik nu die native calender maar weer ga gebruiken ipv "GPE Calender"Frank J. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:51:
Relax de calender functie zit ook een wijziging in:
Laatste poging gedaan...netbook gebruikt met xp en wonder boven wonder flasht hij gewoon!!!!!!!!
Alle computers zitten nu geladen met Ubuntu alleen ;-) Is het eraf halen van Ubuntu makkelijk? Ik neem aan dat ik de partitie weer moet verwijderen?
Alle computers zitten nu geladen met Ubuntu alleen ;-) Is het eraf halen van Ubuntu makkelijk? Ik neem aan dat ik de partitie weer moet verwijderen?
Ik heb m'n n900 weer op 800/125 draaien volgens deze tutorial:
http://my.opera.com/yodud...-relatively-safe-r-800mhz
Die gebruikte ik ook voor de update, en de info blijft dan ook netjes behouden
Die gebruikte ik ook voor de update, en de info blijft dan ook netjes behouden
Je bent men reddende engel!!!!Gamepie56 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
gltron
tux racer
teeworld
brainparty
freoffice
openarena
countdowntimer
wikihow

Zit al heel de dag al er hande toepassingen te verwijderen; maar de die had ik nog laten staan.
En jaaaa hij is eindelijk aan het updaten
Support engineer
En nog meer updates
MeeGo 1.0 voor N900 is uit!! www.meego.com
Geen echte userinterface natuurlijk, die komt in juni in 1.1
MeeGo 1.0 voor N900 is uit!! www.meego.com
Geen echte userinterface natuurlijk, die komt in juni in 1.1
[ Voor 31% gewijzigd door RSD1982 op 26-05-2010 22:22 ]
Verwijderd
Heb ik ook gedaan, maar dat zorgt er echt niet voor dat als je nieuwe apps wil downloaden, dat het dan sneller gaat.patrickt35 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:30:
[...]
Voor ik ging updaten heb ik een backup gemaakt van de toepassingen. Na de update de backup terug geplaatst. Alle repository's staan gelijk terug, en je krijgt een lijst te zien welke toepassingen je allemaal geinstalleerd had staan. Eventjes uitvinken wat je eventueel niet meer terug wilt installeren, en daarna gaat het installeren beginnen. Heel de lijst wordt automatisch gedownload en geinstalleerd. Makkelijker kan niet.

Mijn kalender entries waren toch verdwenen ondanks de backup. Dat is dan niet zo'n probleem voor mij aangezien ik het gewoon weer kan synchen met outlook, maar het mag eigenlijk niet gebeuren.
(X-terminal als root: )d3vlin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Dit gaat helaas niet lukken...
De map APT bestaat niet in de map cache...
Verwijderd
Zojuist "over the air" geupdate (via wifi). Wel backup gemaakt eerst, maar was niet nodig. Alles staat er nog gewoon; contacten, agenda en programma's. Duurde wel een beetje lang en was vergeten de lader eraan te hangen. gedurende de update (duurde 30 minuten) durfde ik de lader niet meer aan te sluiten. Was wel ff zoeken naar de portret modus van de browser. Menu, opties, instelleingen V-tje bij "draaien inschakelen" in de browser.
Werkt perfect!!
Werkt perfect!!
hmm sinds ik maemo 5 heb geinstalleerd kan ik geen avi bestanden meer afspelen. ook doet de video opname modus het niet zoals ik in mijn vorige post zei. nu weet ik niet of deze het wel deed toen ik de update nog niet had uitgevoerd dus kan ik niet zeggen dat het aan de update ligt. heeft iemand anders hier ook last van?
Verwijderd
Die instellingen had ik al wel gevonden en t vinkje gezet... alleen draait hij bij mij niet in portretmodus? Iemand een idee wat de reden hiervan kan zijn?Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:31:
Zojuist "over the air" geupdate (via wifi). Wel backup gemaakt eerst, maar was niet nodig. Alles staat er nog gewoon; contacten, agenda en programma's. Duurde wel een beetje lang en was vergeten de lader eraan te hangen. gedurende de update (duurde 30 minuten) durfde ik de lader niet meer aan te sluiten. Was wel ff zoeken naar de portret modus van de browser. Menu, opties, instelleingen V-tje bij "draaien inschakelen" in de browser.
Werkt perfect!!

En als ik het goed heb begrepen geldt de portretmodus alleen voor het browsen in internet?
nee e-mail, conversation, en contacten zijn ook in portraitmodus alleen is dit nog niet "officieel" via ctrl-shift-r kan je daarin portrait modus aanzetten maar is buggy.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:41:
[...]
Die instellingen had ik al wel gevonden en t vinkje gezet... alleen draait hij bij mij niet in portretmodus? Iemand een idee wat de reden hiervan kan zijn?![]()
En als ik het goed heb begrepen geldt de portretmodus alleen voor het browsen in internet?
Verwijderd
Bedanktl Voor wat betreft internet.... vraag me niet waarom.. maar nu doet ie t ineens well Dus opgelostlRSD1982 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:43:
[...]
nee e-mail, conversation, en contacten zijn ook in portraitmodus alleen is dit nog niet "officieel" via ctrl-shift-r kan je daarin portrait modus aanzetten maar is buggy.
Verwijderd
En nu ineens niet meer??!Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:47:
[...]
Bedanktl Voor wat betreft internet.... vraag me niet waarom.. maar nu doet ie t ineens wel! Dus opgelost!
LAAT MAAR! Ik heb t al door.... als t toetsenbord uit is..doet ie t niet (of course)...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 22:58 ]
Is er hier iemand die fMMS gebruikt? Ik heb T-Mobile, maar kan op internet niet de goede instellingen vinden om fMMS aan de praat te krijgen.
Verder bevalt PR 1.2 wel, al merk ik wel dat MicroB echt een stuk langzamer is op de standaard snelheid, dus morgen maar weer overclocken naar 800mhz.
Verder bevalt PR 1.2 wel, al merk ik wel dat MicroB echt een stuk langzamer is op de standaard snelheid, dus morgen maar weer overclocken naar 800mhz.
VOlgens mij ook nieuw in de update. Het vastzetten van de telefoon app in portret modus. handig voor het opnemen en ophangen, zodat ie niet eerst tig keer wisselt tussen landscape en portrait modus.
Nieuwe versie van MeeGo:
http://meego.com/communit...xperience-project-release
http://meego.com/communit...xperience-project-release
*weg* plaats het dan ook niet hier
Ik weet dat dit niet het juiste topic daarvoor is, maar hopelijk weet iemand hier iets op. Ik heb mijn windows partitie absoluut niet gedelete. Kom alleen niet verder nu.
Ik weet dat dit niet het juiste topic daarvoor is, maar hopelijk weet iemand hier iets op. Ik heb mijn windows partitie absoluut niet gedelete. Kom alleen niet verder nu.
[ Voor 60% gewijzigd door pven op 27-05-2010 08:10 ]
nu de nieuwe FW er goed op draait zit ook over overclocken na te denken, voornamelijk om m'n accu nog wat langer te laten werken door 125 mhz als minimum in te stellen.. verder lijkt een max van 800 mhz me wel prima zat!
wat is de makkelijkste/veiligste methode en de beste file om te gebruiken op dit moment?
wat is de makkelijkste/veiligste methode en de beste file om te gebruiken op dit moment?
Hier wel.. geef eens de output van:MarkoAlmelo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:26:
[...]
Dit gaat helaas niet lukken...
De map APT bestaat niet in de map cache...
# apt-config dump | grep Cache
Geeft hier:
Dir::Cache "var/cache/apt/";
Dir::Cache::archives "archives/";
Dir::Cache::srcpkgcache "srcpkgcache.bin";
Dir::Cache::pkgcache "pkgcache.bin";
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Nu ik de nieuwe firmware erop heb, overweeg ik ook om te overclocken.Pusherman_ schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:29:
nu de nieuwe FW er goed op draait zit ook over overclocken na te denken, voornamelijk om m'n accu nog wat langer te laten werken door 125 mhz als minimum in te stellen.. verder lijkt een max van 800 mhz me wel prima zat!
Die @Patrick V. hier postte, lijkt me wel wat:
Het is inmiddels gelukt! Bedankt!d3vlin schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:01:
[...]
Hier wel.. geef eens de output van:
# apt-config dump | grep Cache
Geeft hier:
Dir::Cache "var/cache/apt/";
Dir::Cache::archives "archives/";
Dir::Cache::srcpkgcache "srcpkgcache.bin";
Dir::Cache::pkgcache "pkgcache.bin";
Na het verwijderen van Tuxrace deed hij het bij mij ook OTA.
Had wel een backup gemaakt, maar dit bleek achteraf niet nodig. Alles staat er nog in en alles doet het nog.
Ik vraag me alleen af waarom je de browser in portrait modus wil hebben? Bijna de hele telefoon moet je in landscape gebruiken en wil je een webadres intikken, moet je hem toch weer kantelen. Maakt verder ook niet uit, ieder zo zijn manier van gebruiken, vraag het me alleen af.
Iemand anders trouwens ook bekend met de bug dat de play-knop van de mediaplayer widget niet werkt? Ook al heb je de mediaplayer alvast opgestart op de achtergrond, deze knop werkt niet. Pauze wel, evenals volgende en vorige nummer...
Had wel een backup gemaakt, maar dit bleek achteraf niet nodig. Alles staat er nog in en alles doet het nog.
Ik vraag me alleen af waarom je de browser in portrait modus wil hebben? Bijna de hele telefoon moet je in landscape gebruiken en wil je een webadres intikken, moet je hem toch weer kantelen. Maakt verder ook niet uit, ieder zo zijn manier van gebruiken, vraag het me alleen af.
Iemand anders trouwens ook bekend met de bug dat de play-knop van de mediaplayer widget niet werkt? Ook al heb je de mediaplayer alvast opgestart op de achtergrond, deze knop werkt niet. Pauze wel, evenals volgende en vorige nummer...
Werkt super, de fiasco file even opslaan in de root en flashen maar. Je moet natuurlijk wel root toegang hebben daarvoor installeer je rootshVerwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:57:
[...]
Nu ik de nieuwe firmware erop heb, overweeg ik ook om te overclocken.
Die @Patrick V. hier postte, lijkt me wel wat:
Voor diegene die veel videootjes maken en delen. Er is nu een YouTube uploader beschikbaar. Niet die van Pixelpipe maar van Nokia zelf. Werkt prima heb ik zojuist getest. Direct je video's uploaden naar YouTube vanuit het delen via service menuutjePatrick V. schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:45:
[...]
Werkt super, de fiasco file even opslaan in de root en flashen maar. Je moet natuurlijk wel root toegang hebben daarvoor installeer je rootsh
Mijn ervaringen op een rijtje na het proberen van de update OTA.
Downloaden van bestand op N900 ging vlekkeloos. Bij de reboot ging het fout. Hij bleef in een loop hangen en er gebeurde verder niets.
Besloten om te gaan flashen. Dit probeerde ik eerst via Windows 7 Professional 64-bit. Kreeg in de command prompt telkens de foutmelding dat er geen USB device was aangesloten. Terwijl ik in devices duidelijk de N900 zag staan.
Daarna op een andere pc met Vista 32-bit geprobeerd. Helaas zelfde euvel.
Vervolgens las ik dat het ook wel eens onder Ubuntu zou kunnen werken. Ubuntu 32-bit cd gemaakt en geïnstalleerd op een nieuwe partitie op mijn Win 7 pc en Vista pc. Helaas kreeg ik vrijwel niets aan de praat binnen Ubuntu, wat te maken heeft met mijn onervarendheid met dit systeem.
Laatste poging heb ik ondernomen op mijn netbook met windows XP. Flashen werkte super en mijn telefoon is weer helemaal hersteld en de update OTA daarna verliep ook vlekkeloos. Daar dus erg blij mee, want de telefoon werkt sneller voor mijn gevoel en de verbeteringen zijn klein, maar wel waardevol.
Ubuntu had voor mij geen toegevoegde waarde en besloten om Ubuntu te verwijderen d.m.v. het deleten van de partitie waarop deze OS stond. Dit leverde helaas een boot error op en ik kwam niet verder dan dat scherm. Dit heb ik opgelost door een nieuwe windows te installeren op de vrijgekomen ruimte. Booten ging nu goed en heb daarna de nieuwe partitie wederom verwijderd en nu start de 'oude' windows weer op. Alles weer helemaal goed!
Downloaden van bestand op N900 ging vlekkeloos. Bij de reboot ging het fout. Hij bleef in een loop hangen en er gebeurde verder niets.
Besloten om te gaan flashen. Dit probeerde ik eerst via Windows 7 Professional 64-bit. Kreeg in de command prompt telkens de foutmelding dat er geen USB device was aangesloten. Terwijl ik in devices duidelijk de N900 zag staan.
Daarna op een andere pc met Vista 32-bit geprobeerd. Helaas zelfde euvel.
Vervolgens las ik dat het ook wel eens onder Ubuntu zou kunnen werken. Ubuntu 32-bit cd gemaakt en geïnstalleerd op een nieuwe partitie op mijn Win 7 pc en Vista pc. Helaas kreeg ik vrijwel niets aan de praat binnen Ubuntu, wat te maken heeft met mijn onervarendheid met dit systeem.
Laatste poging heb ik ondernomen op mijn netbook met windows XP. Flashen werkte super en mijn telefoon is weer helemaal hersteld en de update OTA daarna verliep ook vlekkeloos. Daar dus erg blij mee, want de telefoon werkt sneller voor mijn gevoel en de verbeteringen zijn klein, maar wel waardevol.
Ubuntu had voor mij geen toegevoegde waarde en besloten om Ubuntu te verwijderen d.m.v. het deleten van de partitie waarop deze OS stond. Dit leverde helaas een boot error op en ik kwam niet verder dan dat scherm. Dit heb ik opgelost door een nieuwe windows te installeren op de vrijgekomen ruimte. Booten ging nu goed en heb daarna de nieuwe partitie wederom verwijderd en nu start de 'oude' windows weer op. Alles weer helemaal goed!
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.