Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
Morgen kunnen we dan eindelijk PR 1.2 downloaden. Vandaag al verkrijgbaar in UK

http://conversations.noki...e-release-1-2/#more-18356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Morgen update naar de officiele pr 1.2, vandaag al in engeland. Ook is er bekend gemaakt dat Meego niet naar de N900 komt.
http://conversations.noki...tware-update-release-1-2/

Edit: Lol net te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door Pompi op 25-05-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Voor de mensen die niet kunnen wachten tot morgen, of helemaal vers willen beginnen.
de images zijn al te downloaden bij nokia zelf voor te installen met flasher...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn de veranderingen die het meebrengt?

Heb geen zin om weer hele forum door te spitten:P Want wist dat het ergens stond. Iemand een lijstje met verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
Ferry34 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:07:
Nou ben ik geen tweaker en weet totaal niets van Linux, maar vind deze N900 gewoon mooier dan de N97.

Ik gebruik op mn iphone vaak Google Maps om ff te kijken in welk gebied van een vreemde plaats een adres zit (ben taxichauffeur en de in mn auto gebouwde navigatie is een waardeloos ding).

Ik zag dat Google Maps ook op de N900 gebruikt kan worden? Ik wil liever niet een navigatiesoftware gebruiken, omdat ik dan steeds de telefoon van een raamhouder uit moet halen, omdat ik de auto uitmoet om een klant te halen.

Ook gebruik ik een app om Soma FM te luisteren. Dat is een radiostation die ook in Itunes te beluisteren is. Ik neem aan dat ik dit gewoon streamend kan beluisteren?

De leukste app van de iphone vind ik trouwens dat je de iphone als afstandsbediening kan gebruiken voor itunes op je pc!

Zou de N97 beter zijn voor bovenstaande taken of kan de N900 dit ook?
Heb zelf (nog) geen N900 maar wat ik erover gelezen heb is erg positief, omdat het platform erg open is en er dus allerlei applicaties geschreven kunnen worden. Hier vond ik trouwens een programma waarmee je N900 een afstandbediening wordt voor je Apple apparatuur: http://maemocentral.com/2...900-into-an-apple-remote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Nu pr 1.2 er is zal binnenkort ook Documents To Go worden vernieuwd waardoor je nu ook bestanden kan aanpassen. Wel handig want het voegt dan weer wat mogelijkheden toe aan de N900
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=673425&postcount=1

[ Voor 16% gewijzigd door Pompi op 25-05-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Pompi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:44:
Nu pr 1.2 er is zal binnenkort ook Documents To Go worden vernieuwd waardoor je nu ook bestanden kan aanpassen. Wel handig want het voegt dan weer wat mogelijkheden toe aan de N900
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=673425&postcount=1
1.2 is er eindelijk! tenminste ik lees dat hij voor de uk uit is. ik zal eens proberen hem erop te krijgen! :)

edit: "PR1.2 OTA software updates now in UK, other countries tomorrow".
via usb kabeltje zou het gewoon moeten werken: http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php

[ Voor 18% gewijzigd door teddebraak op 25-05-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe update(eindelijk!), en wil deze er vanmiddag op flashen.
Nu heb ik alleen een kernel er op staan die overclockt is op 125/900. Ik neem aan dat na de update de overclock dan verdwenen is? Zo ja, wat is dan de makkelijkste manier om hem weer standaard op 125/900 te krijgen?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Goed nieuws;
http://www.maemonokian900...re-coming-this-wednesday/
Spuit 11 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cinq-Marquis op 25-05-2010 11:34 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Phr34k schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:30:
Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe update(eindelijk!), en wil deze er vanmiddag op flashen.
Nu heb ik alleen een kernel er op staan die overclockt is op 125/900. Ik neem aan dat na de update de overclock dan verdwenen is? Zo ja, wat is dan de makkelijkste manier om hem weer standaard op 125/900 te krijgen?
Gewoon weer de powerkernel er op zetten.... ?
Of dacht je dat PR1.2 maar op een specifieke kernel zou draaien ??

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Ik heb mijn USB kabel ergens in Zwitserland laten liggen ben ik bang dus ik moet wachten tot de OTA morgen. voor iedereen die daar ook op wacht; je hebt ongeveer +58mb vrije ruimte in je root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Heb hem zojuist erop geflashed, niet veel dingen zijn anders. Je hebt een email widget wat wel makkelijk is. Als je programma's opent hoef je niet meer op "Meer" te klikken. En ik heb 101.1mb rootfs vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
dan kan nu het grote wachten beginnen op flash 10 ondersteuning! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
lexi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:58:
Heb hem zojuist erop geflashed, niet veel dingen zijn anders. Je hebt een email widget wat wel makkelijk is. Als je programma's opent hoef je niet meer op "Meer" te klikken. En ik heb 101.1mb rootfs vrij :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Werken de applicaties nog (ook de 3rd party zaken zoals Sygic)? Is de telefoon sneller geworden, voelt het robuuster aan? Of juist niet? Kortom, ik ben benieuwd voordat ik morgen aan de bak mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Ik wacht netjes op de OTA update, maar wat mij nog niet duidelijk is: blijven je instellingen, apps etc nou bewaard of niet?

Ik lees namelijk dat dit er af gaat, of is dat alleen als je de n900 flashed met 1.2?

[ Voor 27% gewijzigd door Patrick V. op 25-05-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Hee kijk een update! Moet kennelijk wel de Nokia software application update en pc suite installeren op me pc :f

Edit: hm, kennelijk kan de telefoon zich nog niet zelf updaten en moet het via je pc gaan, maar de update software kan de update dan weer niet vinden (wordt kennelijk wachten tot morgen) :(

En het lijkt er op dat je eerst een backup moet maken via nokia pc suite om alles te behouden.

[ Voor 67% gewijzigd door Gundogan op 25-05-2010 14:39 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:32
Gundogan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08:
Hee kijk een update! Moet kennelijk wel de Nokia software application update en pc suite installeren op me pc :f

Edit: hm, kennelijk kan de telefoon zich nog niet zelf updaten en moet het via je pc gaan, maar de update software kan de update dan weer niet vinden (wordt kennelijk wachten tot morgen) :(

En het lijkt er op dat je eerst een backup moet maken via nokia pc suite om alles te behouden.
dit komt waarschijnlijk omdat morgen pas de versie voor nederland word uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Snow_King schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:38:
Ik heb mijn N900 terug gestuurt omdat mijn interne opslag kapot lijkt te zijn.

Kwam op het internet weinig over mijn problemen tegen, maar toch één post op Maemo Talk.

Deze post maak ik eigenlijk voor mensen die het zelfde ervaren, symptomen zijn:
* N900 klaagt dat je SMS/IM vol zit, terwijl je maar een paar berichten hebt
* MyDocs is niet te bereiken
* Spontane reboots

Ik kwam er achter dat mijn mmcblk0p2 niet meer werkte, dit interne geheugen gaf allemaal fouten.

Zie ook mijn post: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=631126#post631126

Veel geschreven heb ik niet naar mijn interne geheugen, dus dat het worn out is geloof ik niet.
Inmiddels heb ik mijn N900 voor de tweede keer achter elkaar in de zelfde staat terug gekregen van Nokia.

Ze doen alleen een software update, maar dat was het ook, de telefoon werkt verder nog even brak als daarvoor.

Heb er dan ook maar een blogpost aan gewijd: http://blog.widodh.nl/2010/05/nokia-shame-on-you/

Ik verwacht dat er nog wel meer mensen problemen gaan gebruiken met mmcblk0p2, dus als je dat hebt of krijgt, laat je dan niet afschepen met een software update, dat helpt namelijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Gundogan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08:

morgen komt de update pas officieel, voor mensen die er verstand van hebben heeft nokia het al ergens online gegooid. dit betreft het flashen van je apparaat, als je niet weet hoe dat moet wacht dan gewoon tot morgen dan gebeurt het semi-automatisch. donderdag komt er wellicht een nieuwe ovi-store. ben benieuwd of deze store wel third party apps gaat krijgen.

edit: snow_king: vervelend verhaal, ik kan je er niet mee helpen buiten je erop wijzen dat je in je begeleidende brief aan nokia I (de engelse ik) consequent verkeerd spelt. het is met een hoofdletter I, maakt niet uit waar in de zin dat staat.

[ Voor 15% gewijzigd door teddebraak op 25-05-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een update gedaan gewoon via mijn mobiel. Tijdens het maken van de back up deed die erg vaag. Dus nu ben ik mijn smsjes kwijt en msn instellingen waren weg

ook had ik bij het menu zeg maar een knopje menu, wat nu weg is en je kunt nu naar beneden scrollen ofoz.

Voor de rest heb ik nu geen idee of ik nu de nieuwe update heb.. Waaraan kun je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:58
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:30:
ik heb net een update gedaan gewoon via mijn mobiel. Tijdens het maken van de back up deed die erg vaag. Dus nu ben ik mijn smsjes kwijt en msn instellingen waren weg

ook had ik bij het menu zeg maar een knopje menu, wat nu weg is en je kunt nu naar beneden scrollen ofoz.

Voor de rest heb ik nu geen idee of ik nu de nieuwe update heb.. Waaraan kun je dat zien?
Menu>instellingen>over het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
lexi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:58:
Ik heb gelezen dat de browsersnelheid flink omhoog is gegaan. Klopt dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
A_A_R schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Werken de applicaties nog (ook de 3rd party zaken zoals Sygic)? Is de telefoon sneller geworden, voelt het robuuster aan? Of juist niet? Kortom, ik ben benieuwd voordat ik morgen aan de bak mag :)
Ik heb hem handmatig geflashed, bij mij waren alle applicaties/instellingen/sms weg na de installatie. Sygic was zo geinstalleerd omdat het setup bestand in de root van je N900 staat. Alleen je moet alles opnieuw instellen. Ik merk zelf niet zoveel verschil. Ik heb een exchange 2010 server waarmee de N900 prima werkt dus dat is wel weer een voordeel :)
tahomas schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Ik heb gelezen dat de browsersnelheid flink omhoog is gegaan. Klopt dit? :)
Ik merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Extra-Devel en testing werken na de update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:29

Snow_King

Konijn is stoer!

teddebraak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:59:
[...]

edit: snow_king: vervelend verhaal, ik kan je er niet mee helpen buiten je erop wijzen dat je in je begeleidende brief aan nokia I (de engelse ik) consequent verkeerd spelt. het is met een hoofdletter I, maakt niet uit waar in de zin dat staat.
Tnx!

Ik wilde hier ook geen hulp, wil het echter in de search krijgen voor als er nog een Tweaker straks met het zelfde probleem zit. Dan hoeft die niet zo lang te zoeken over wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Heb em geupdate via de appmanager (heb blijkbaar een UK versie van de n900) en alle instellingen, programma's, mailtjes, smsjes en contactpersonen staan er nog gewoon op.
Update ging dus zoals ik gewend was van Nokia...

n900 voelt, voor mij iig, over het algemeen wat sneller aan. Heb maar één minpuntje gevonden: de conversations desktop widget is verdwenen van de desktop en de widget lijst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
dus als ik nu naar 1.2 wil, moet ik het via die flasher doen? kan niet via de nokia pc suite?
plus dan ben ik alle applicaties/instellingen/sms kwijt?

maar als ik nog even tot morgen wacht en het OTA doe, dan hou ik wel alle applicaties/instellingen/sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:40:
[...]

Menu>instellingen>over het product
versie: 10.2010.19-1.203.1

neem aan dat dit de nieuwe versie is? En wat zijn de verbeteringen dan? merk er eerlijk gezegt vrij weinig van.. heb hem btw ook pas een week!

edit:

Hoe zorg ik er trouwens voor dat ik mijn mailtjes via dat email gedoe binnenkrijg? Ik heb een hotmail account alleen je moet allemaal dingen met servers doen ofzo.. of werkt het alleen als je gewoon via web naar hotmail.com gaat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:58:
[...]

neem aan dat dit de nieuwe versie is? En wat zijn de verbeteringen dan? merk er eerlijk gezegt vrij weinig van.. heb hem btw ook pas een week!

edit:

Hoe zorg ik er trouwens voor dat ik mijn mailtjes via dat email gedoe binnenkrijg? Ik heb een hotmail account alleen je moet allemaal dingen met servers doen ofzo.. of werkt het alleen als je gewoon via web naar hotmail.com gaat?
nieuwe account -> serviceprovider hotmail kiezen. --> gebruikersnaam en paswoord invoeren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:58:
[...]

edit:

Is inderdaad de nieuwe versie en inderdaad de engelse versie kun je zien aan de 203 die in de versie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
lexi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:38:
[...]

Is inderdaad de nieuwe versie en inderdaad de engelse versie kun je zien aan de 203 die in de versie staat.
En wat zou eventueel het verschil tussen de Engelse en Nederlandse versie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vziw zijn er geen verschillen behalve dan de region voor updates..

de veranderingen in de update zover ik het weet:
  • onder settings is "my nokia" erbij gekomen
  • toetsen met blauwe tekens langer inhouden = die teken
  • officiele portret browsing in browser
  • back knopje die meteen back doet
  • conversation widget weg
  • facebook meuk als update erbij
  • menu zonder more, dus alles op 1 scherm
  • maps ui is op de schop genomen
  • maps is een stuk sneller
  • gehele systeem lijkt sneller te reageren
  • "user guide" menu optie
  • night photo en video capture
  • share optie in file manager, nu ook naar service
  • onder settings -> phone -> data
    • datateller voor home network
    • datateller voor roaming
    • met allebij "enable transfer warning every ...mb"
  • onder settings -> profiles kan je nu volume per ding vereanderen. dus bellen ringtone volume harder dan sm
  • je kan nu ringtone voor im, tobo etc aanpassen
als er iets al eerder in zat ff laten weten he :) Ik wist anmelijk niet alle features uit mijn hoofd en heb geen vergelijkingsmateriaal :P

[ Voor 39% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Vreemd, de firmware verschijnt niet in mijn applicatiemanager (ik woon in Engeland en daar zou hij automatisch zichtbaar moeten worden). Ook de Nokia Software Updater zegt dat de telefoon up-to-date is....
Ik denk dat ik maar even tot morgen wacht, misschien is mijn N900 niet helemaal Engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan alleen zeggen dat ook mijn versie aangeeft dat ik nu op 10.2010.19-1.203.1 zit..
Zoals hierboven is gezegd staat die 203 blijkbaar voor een UK versie van het toestel. Dat zou je dus even kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik zit op versie 3.2010.02-8.002 (zegt mij niet veel, maar het zou dus kunnen dat het toestel uit een ander land afkomstig is als Engeland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32
ik las net ergens dat je 54 mb ruimte in de rootfs nodig hebt, maar na alle reposity's uit te zetten, apt-get clean, etc etc.. krijg ik maar 49mb vrij.. hoe schoon ik hem verder op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Hier: http://wiki.maemo.org/Free_up_rootfs_space staan een hoop tips om je rootfs op te ruimen en leeg te maken.
Het zijn eigenlijk allemaal zaken die m.i. straks ook automatisch gebeuren in PR 1.2 onder de noemer "optify":
allerlei zaken verplaatsen van "/" (=rootfs) naar "/opt" (=home, waar o.a. /opt bij is ondergebracht)

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdorie heb net geupdate met UK versie, nu crasht mn emailprogramma, om de 3 seconden krijg ik de melding: Internal error. Application 'email' closed.

und jetzt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:36:
Potverdorie heb net geupdate met UK versie, nu crasht mn emailprogramma, om de 3 seconden krijg ik de melding: Internal error. Application 'email' closed.

und jetzt?
Ik heb de UK versie ook geen problemen mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
stokkom schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:57:
Ik zit op versie 3.2010.02-8.002 (zegt mij niet veel, maar het zou dus kunnen dat het toestel uit een ander land afkomstig is als Engeland).
PR 1.1.1 version 3.2010.02-8 Third Maemo 5 USA variant for Nokia N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:48:
[...]

Ik heb de UK versie ook geen problemen mee hoor.
heb de vorige weer erop gezet, wacht wel op de OTA :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Weet iemand hoe laat vannacht of morgen PR 1.2 NL-versie OTA wordt vrijgegeven?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Klopt het dat je geen ander sms signaal kan veranderen?? of zit ik er overheen te kijken?? Ik vind het ook vervelend dai je geen mms kan ontvangen. nou weet ik wel dat er een app voor is, maar als een vriend spontaan iets stuurt dan is het maar de vraag wanneer ik de ap open dat ik het dan pas zie. Ook voice berichten lukt helaas niet, dat was zo makkelijk om een boodschap aan iemand te sturen. Voor de rest is het een top telefoon alleen jammer dat je nog niet kan sms via nokia pc suite.

groetjes Rody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 21:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Voor degene die niet OTA kunnen updaten (alleen de mogelijkheid om een backup te maken en verder doet ie niks): het kan zijn dat ie vaag doet omdat je apps uit extras-devel op je device hebt staan (bron: zie comments). Ik heb hem daarom maar gewoon manueel geflashed, wat volgens mij gelukt is (ben nu backup aan het terugzetten).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:

Op school bij mij gebruiken ze securew2 als beveiliging.
Hoe je securew2 kan instellen heb ik op een andere site kunnen vinden.
ankzij NAS T van het tweakers.net forum

N900 op het netwerk van Fontys via eduroam:

-Ga naar Instellingen > Internetverbindingen > Verbindingen > Nieuw
-Geef je verbinding een naam (dit hoeft niet de netwerknaam te zijn)
-Volgende
-Zoek naar netwerken, en kies eduroam
-”Netwerk is verborgen” moet uitgevinkt staan
-Netwerkmodus moet op ‘Infrastructuur’ staan
-Beveiligingsmethode op ‘WPA met EAP’
-Volgende
-EAP-type op ‘PEAP’
-Volgende
-Certificaat selecteren op ‘Geen’ (ook geen andere mogelijkheden bij mij)
-EAP-methode op ‘EAP MSCHAPv2′
-Volgende
-Gebruikersnaam op @student.fontys.nl
-Wachtwoord weet je hopelijk zelf wel ;)
-”Bij elke aanmelding vragen naar wachtwoord” uitvinken
-Volgende
-Geavanceerd
-Tabblad EAP
-Handmatige gebruikersnaam gebruiken aanvinken
-Handmatige gebruikersnaam op @student.fontys.nl (dit is gek genoeg essentieel om het te laten werken!)
-”Clientverificatie vragen” uitvinken
-Opslaan
-Voltooien
Helaas loop ik al naar de eerste paar stappen vast.
Als ik mijn school netwerk kies, wordt er aan mij gevraagd een WEP sleutel in te voeren? :?
Ook kan ik geen andere beveiligingstype veranderen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
@little_boy,

Wat ik dan wel weer komisch vind, is dat er bovenin je quote van dat ander forum staat ,,dankzij Nas T van tweakers.net,,

[ Voor 95% gewijzigd door patrickt35 op 26-05-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:27:
@little_boy,

Wat ik dan wel weer komisch vind, is dat er bovenin je quote van dat ander forum staat ,,dankzij Nas T van tweakers.net,,
hahah.. dat is wel weer zoo.. maar heeft iemand enig idee hoe ik mijn probleem kan oplossen ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 07:13
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:22:
Ik heb een vraagje.

Klopt het dat je geen ander sms signaal kan veranderen?? of zit ik er overheen te kijken?? Ik vind het ook vervelend dai je geen mms kan ontvangen. nou weet ik wel dat er een app voor is, maar als een vriend spontaan iets stuurt dan is het maar de vraag wanneer ik de ap open dat ik het dan pas zie. Ook voice berichten lukt helaas niet, dat was zo makkelijk om een boodschap aan iemand te sturen. Voor de rest is het een top telefoon alleen jammer dat je nog niet kan sms via nokia pc suite.

groetjes Rody
Wat bedoel je met een sms signaal, een ringtone?
De app fMMS werkt perfect, zelfs beter dan gewone MMS. Je krijgt gewoon een MMS binnen zoals het anders ook gaat alleen kun je nu ook nog eens de grootte van de afbeelding die je meestuurt bepalen.
Wat wel nog niet gaat is volgens mij is andere bestanden meesturen, maar dit vind ik zelf eigelijk niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Gisteren de update gedaan na PR1.2. Hierna heb ik de powerkernel geinstalleerd. Dit werkt prima op zich. Echter heb ik op sommige screenshots een widget gezien waarmee je makkelijk kunt schakelen tussen de verschillende (over/ onderclockte) frequenties. Ik kan deze tool echter nergens terug vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Helaas loop ik al naar de eerste paar stappen vast.
Als ik mijn school netwerk kies, wordt er aan mij gevraagd een WEP sleutel in te voeren? :?
Ook kan ik geen andere beveiligingstype veranderen.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Volgens mij wordt dit probleem opgelost als je naar de PR 1.2 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Mmm de update is nog steeds niet beschikbaar via de Application Manager / Update-knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Marc_K84 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:46:
Gisteren de update gedaan na PR1.2. Hierna heb ik de powerkernel geinstalleerd. Dit werkt prima op zich. Echter heb ik op sommige screenshots een widget gezien waarmee je makkelijk kunt schakelen tussen de verschillende (over/ onderclockte) frequenties. Ik kan deze tool echter nergens terug vinden. Iemand enig idee?
http://talk.maemo.org/sho...ht=beecon+widget&page=395

Kijk naar de post van jakiman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:21
Ik heb ook nog niks binnen.
Andere vraag, weet iemand of je het automatisch toevoegen van mailadressen in je contacten kan uitzetten?
Elke keer als ik e-mail met iemand waarvan ik het adres nog niet had krijg ik zijn of haar "naam" met email adres in mijn contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 14-09 16:23
RSD1982 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:30:
[...]

Ik heb ook nog niks binnen.
Andere vraag, weet iemand of je het automatisch toevoegen van mailadressen in je contacten kan uitzetten?
Elke keer als ik e-mail met iemand waarvan ik het adres nog niet had krijg ik zijn of haar "naam" met email adres in mijn contacten.
Ben ik ook erg benieuwd naar, want ik vind dat superirritant..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
Dit is inderdaad die ik bedoelde, zal er vanmiddag eens mee stoeien:)
Verder merk ik niet echt verschil tussen PR1.1.1 en deze. Het werkt gewoon nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Mmm de update is nog steeds niet beschikbaar via de Application Manager / Update-knop...
bij mij is die net beschikbaar, hij is bezig !!

[ Voor 59% gewijzigd door MorosMyrddin op 26-05-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Dat denk ik is 'Queen Beecon', daarmee kun je je eigen widgets/knoppen maken. Het is wat werk, maar wel handig.
Ik ben zeker geen expert, dus corrigeer me indien nodig, maar wat ik gedaan heb werkt wel. Uit mijn hoofd:
- installeer Queen Beecon widget. En ook de kernel-config settings, als je dat nog niet gedaan had.
Om een knop te maken met "ideal" settings (NB. "ideal" zijn standaard settings die de processor op 500-850mhz zetten, en de voltages verlagen. Het werkt niet op ieder toestel, dus eerst testen! En eventueel andere settings kiezen):
- 'edit' de QB widget die nu op je desktop staat (of plaats een nieuwe widget):
widget type= snippet, status=enabled.
- klik 'add command', "Ideal" als titel, "/usr/sbin/kernel-config load ideal" als command
- formatteer de widget naar smaak (bv. gooi alle plaatjes weg, maak de knop wat kleiner etc.)
- belangrijk: schakel bij Update policy "update on widget/system startup" en "update when switched to the desktop" uit, update interval moet 0 zijn.

Dat is het volgens mij. Ik heb ook een zelfde knop gemaakt met "default" settings.
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
MorosMyrddin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:42:
[...]

bij mij is die net beschikbaar, hij is bezig !!
bij mij is hij er ook nog niet, zit je op wifi of internet van je provider? weet niet of het uit maakt maar kan altijd proberen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Pompi schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:50:
[...]

bij mij is hij er ook nog niet, zit je op wifi of internet van je provider? weet niet of het uit maakt maar kan altijd proberen:P
ik heb via de kabel en de PC-Suite de update "geforceerd"
het ziet er goed uit,net de backup terug

alleen ja alle apps moet ik terug installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
als je een backup maakt zitten daar ook alle smsjes enz. bij in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

happy killer schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:
alle bestanden (muziek,foto's...) alle contacten en sms'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorosMyrddin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:18:
[...]

alle bestanden (muziek,foto's...) alle contacten en sms'en
En alle agenda afspraken en zelfs alle ingestelde wekkers :) werkt heel goed die backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
happy killer schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:
In de backup zitten ook de smsjes, ontvangen oproepen gekozen nummers etc. Wanneer je de toepassingen opnieuw installeerd worden de snelkoppelingen weer netjes op je desktop gezet, waar ze ook vandaan kwamen. Via toepassingsbeheer kun je al je programma's "herstellen". Dan installeert hij alle programma's weer zoals je ze voor de update had. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
bij mij is pr 1.2 al een tijd OTA aan het downloaden, dus nu ook OTA te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:50

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Pompi schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:30:
bij mij is pr 1.2 al een tijd OTA aan het downloaden, dus nu ook OTA te krijgen
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmie1973
  • Laatst online: 19-09 21:33
Ik lees nu al een poosje mee en aangezien ik nu een probleempje heb moet ik toch maar eens posten.

Ik heb gister aan het eind van de middag de update binnen gehaald.
En volgens mij had ik hem gister al omdat ik in de toestel instellingen voor UK heb gekozen aangezien ik graag engelstalig wil.

Werkt nog steeds perfect alleen vallen me er een paar kleine dingen op.

In mijn calendar widget zie ik de verjaardagen niet meer
Als ik de agenda open en in het maand overzicht kijk, geen verjaardagen.
Open ik de dag, dan staan de verjaardagen er gewoon in.

De conversation widget die volgens sommige weg zou zijn heb ik nog.
Maar als ik eerder een sms wilde verwijderen dan hield ik de bewuste sms vast/geselecteerd
er kwam dan een popup. ik liet dan het scherm los en koos delete in de popup.
Na de update, als ik het scherm loslaat verdwijnt direct de popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
maartenmk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:43:
[...]

Dat denk ik is 'Queen Beecon', daarmee kun je je eigen widgets/knoppen maken. Het is wat werk, maar wel handig.
Ik ben zeker geen expert, dus corrigeer me indien nodig, maar wat ik gedaan heb werkt wel. Uit mijn hoofd:
- installeer Queen Beecon widget. En ook de kernel-config settings, als je dat nog niet gedaan had.
Om een knop te maken met "ideal" settings (NB. "ideal" zijn standaard settings die de processor op 500-850mhz zetten, en de voltages verlagen. Het werkt niet op ieder toestel, dus eerst testen! En eventueel andere settings kiezen):
- 'edit' de QB widget die nu op je desktop staat (of plaats een nieuwe widget):
widget type= snippet, status=enabled.
- klik 'add command', "Ideal" als titel, "/usr/sbin/kernel-config load ideal" als command
- formatteer de widget naar smaak (bv. gooi alle plaatjes weg, maak de knop wat kleiner etc.)
- belangrijk: schakel bij Update policy "update on widget/system startup" en "update when switched to the desktop" uit, update interval moet 0 zijn.

Dat is het volgens mij. Ik heb ook een zelfde knop gemaakt met "default" settings.
-
Als je Jakiman's post volgt is het heel simpel en alles al ingesteld van te voren je hoeft alleen maar te copieren en te plakken.

Bij mij is net de OTA verschenen dus nu een backup aan het maken.
Maken jullie ook de backup met de Nokia PC Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
bij mij is hij ook juist verschenen... het downloaden is begonnen :)

pff krijg de melding hem aan te sluiten op de pc, om een backup te maken etc... damn! zal moeten wachten tot thuis dus, aangezien ik een usb kabel nooit gebruik met die gsm...

oef gevonden... backup via de nokia pc Suite lukt niet, geen gsm gevonden zegt ie... :( dan maar via de phone zelf...

[ Voor 75% gewijzigd door Triss op 26-05-2010 11:11 ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Ik heb de update ook, ik heb wel handmatig gecontroleerd op de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
sslojko schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:52:
[...]

Als je Jakiman's post volgt is het heel simpel en alles al ingesteld van te voren je hoeft alleen maar te copieren en te plakken.

Bij mij is net de OTA verschenen dus nu een backup aan het maken.
Maken jullie ook de backup met de Nokia PC Suite?
Je hebt gelijk, dat is makkelijker, ik had je post nog niet gezien toen ik die van mij schreef.

Ik heb alleen een backup gemaakt op m'n N900 (de mem card). Die kun je voor de zekerheid natuurlijk naar je PC kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Okay. Heb ik ook gedaan nu. Zoals ik het al heb begrepen van verschillende fora is dat je toch niet echt iets kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Ik heb de update ook via WiFi binnengehengeld.. Zelf idd eerst een backup gemaakt, maar zo te zien niet nodig geweest.. alles staat er nog gewoon in.
Tijdens het downloaden van de update kwam er nog een sms binnen, die kon ik dus niet openen tegelijkertijd.. later ging de telefoon vanzelf offline..
eenmaal geupdate kon ik de ongelezen sms alsnog gewoon openen..
Perfect dus!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23
sslojko schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:22:
Okay. Heb ik ook gedaan nu. Zoals ik het al heb begrepen van verschillende fora is dat je toch niet echt iets kwijtraakt.
Hangt er vanaf hoe je hem upgrade. OTA (via apt-get dist-upgrade of App. Manager) raak je niets kwijt (vergelijk: installeer SP1 in Windows via Windows Update). Met een upgrade d.m.v. het flashen van een firmware-image raak je wel alles kwijt (vergelijk: installeer Windows incl. SP1 schoon vanaf een CDtje).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
bij mij wilt hij niet, enkel via de pc.

Ik krijg de melding:
Om uw app bij te werken naar deze versie van het besturingssysteem hebt u het programma voor het bijwerken van Nokia-Software op uw pc nodig...........

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
d3vlin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Hangt er vanaf hoe je hem upgrade. OTA (via apt-get dist-upgrade of App. Manager) raak je niets kwijt (vergelijk: installeer SP1 in Windows via Windows Update). Met een upgrade d.m.v. het flashen van een firmware-image raak je wel alles kwijt (vergelijk: installeer Windows incl. SP1 schoon vanaf een CDtje).
Ja ik bedoelde ook de OTA, bedankt voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:21
Hij is er :) te downloaden en te installeren via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
RSD1982 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:52:
Hij is er :) te downloaden en te installeren via OTA
ook goedenmorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
zuur... via de nokia updater gaat het ook niet, stopt in het midden, probleem bij nokia zegt den tool.. servers overbelast?

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Hebben meer mensen problemen met de pidgen plug in? Ik zie met die plugin geen contactpersonen! ik heb nu een andere plugin gebruikt maar die doet af en toe een beetje raar.

Is dit bekend of is dit lokaal op mijn n900.

ik heb de nieuwe firmware
**

verder de nieuwe email widget werkt niet zo goed als op symbian, wanneer je nokia messaging gebruikt zie je de nieuwe berichten niet in de widget, echter wanneer je als provider hotmail/gmail kiest dan zie je ze wel. Wel jammer want nokia messaging werkt wel leuk met het pushen van email.

Verder lijkt het erop alsof een OC niet meer nodig is hij voelt namelijk nu even snel aan als met de oude firmware + oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47
Remmie1973 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:49:
Ik lees nu al een poosje mee en aangezien ik nu een probleempje heb moet ik toch maar eens posten.

Ik heb gister aan het eind van de middag de update binnen gehaald.
En volgens mij had ik hem gister al omdat ik in de toestel instellingen voor UK heb gekozen aangezien ik graag engelstalig wil.

Werkt nog steeds perfect alleen vallen me er een paar kleine dingen op.

In mijn calendar widget zie ik de verjaardagen niet meer
Als ik de agenda open en in het maand overzicht kijk, geen verjaardagen.
Open ik de dag, dan staan de verjaardagen er gewoon in.

De conversation widget die volgens sommige weg zou zijn heb ik nog.
Maar als ik eerder een sms wilde verwijderen dan hield ik de bewuste sms vast/geselecteerd
er kwam dan een popup. ik liet dan het scherm los en koos delete in de popup.
Na de update, als ik het scherm loslaat verdwijnt direct de popup.
Ik heb bijna hetzelfde probleem met de calendar widget, ik zie ook de verjaardagen niet meer. Echter ik zie de verjaardagen nog wel als ik de agenda open, en wanneer ik de dag open.
Nog meer mensen met dit probleem of een oplossing?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Het makkelijkst is het progje: CPUfreqUI

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
weet iemand waarvoor dit is: voer de code in om de vergrendeling van de operator te verwijderen.
het staat bij instellingen en op instellingen klikken onder de knop om oorspronkelijke instellingen te herstellen, het was er eerst niet en me n900 was simlock-vrij dus begrijp het niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Triss schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:30:
bij mij wilt hij niet, enkel via de pc.

Ik krijg de melding:
Om uw app bij te werken naar deze versie van het besturingssysteem hebt u het programma voor het bijwerken van Nokia-Software op uw pc nodig...........
Ik heb hetzelfde. En echt geen zin om al die meuk op mijn pc te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Cinq-Marquis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:14:
[...]

Het makkelijkst is het progje: CPUfreqUI
Dit programma past toch niet de idle frequentie aan?

Op de vorige fw draaide m'n n900 op 800/125, dit wil ik nu weer doen met 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
sslojko schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:22:
nouja, als je settings hebt zitten hacken (bv. transitions.ini) of je eigen icoontjes hebt gemaakt, dat soort dingen, kan je die natuurlijk wel verliezen. Was bij mij wel zo, maar goed ik heb de Flasher gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Is het iemand gelukt om hem via toepassingsbeheer te updaten zonder pc en al die kabeltjes? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
@ tahomas, heb hier al vanalles getest.

Liefst wil ik hem via OTA installeren, zodat ik niets kwijt ben... maja

Via de software updater van nokia lukt het ook niet zenne...
Heb al enkele dingen van men gsm gegooid, misschien teweinig plaats?
Ook al een reboot gedaan... nada.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
ja ik heb hem geupdate via toepassingen beheer. gewoon bijwerken drukken en dan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Bij mij werkte OTA ook perfect, al mijn applicaties bleven zelfs werken zonder het restoren van een backup of wat dan ook.

OTA handmatig laten controleren op updates -> geinstalleerd -> reboot en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
Triss schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:44:
@ tahomas, heb hier al vanalles getest.

Liefst wil ik hem via OTA installeren, zodat ik niets kwijt ben... maja

Via de software updater van nokia lukt het ook niet zenne...
Heb al enkele dingen van men gsm gegooid, misschien teweinig plaats?
Ook al een reboot gedaan... nada.
heb je tevens wel genoeg stroom in de accu zitten vaak als die al iets leeg is wil die al niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

lekker dan: onvoldoende geheugen voor doellocatie, geen update voor mij totdat ik heb uitgezocht hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Dus als ik het goed begrijp is het updaten via OTA zo dat je eigenlijk niet hoeft te backuppen? maar als je met pc suite update dan gaat je tel naar fabrieksstatus? die van mij is pas een paar dagen oud, maar ik heb al van alles geprobeerd (om te leren). dus ik zou een clean install wel fijn vinden...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik heb ook problemen met het updaten.. Op de telefoon zelf zegt ie dat ik de nokia software moet gebruiken.. de nokia software geeft meteen een fout als ik op starten klik.. Beetje kansloos..

Ik heb wel weinig ruimte in m'n rootfs, maar ik krijg hem niet leger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Bij mij idem: OTA gaat niet, want ik moet een backup maken via PC-suite. Via PC-suite gaat het niet, want de updater crasht (Nokia Service Layer Host Process). Via terminal (apt-get dist-upgrade) gaat niet, want /var/apt/cache/archives zit te vol.

In die folder zit echter niet zoveel, een lock-file en een leeg mapje. Verder heb ik de extra repo's al uitgeschakeld en rootfs zoveel mogelijk leeggemaakt, Maps/Microb naar opt verschoven, etc.

Ik ga 'em eerst wel terug flashen naar de originele firmware (had overclock-flash gedaan). Daarna opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Patrick V. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:36:
[...]

Dit programma past toch niet de idle frequentie aan?

Op de vorige fw draaide m'n n900 op 800/125, dit wil ik nu weer doen met 1.2
CPUfreqUI, waar denk je dat freq voor staat ?
Ik gebruik het om 900/250MHz te draaien icm de power kernel.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Reg. datum: 28 februari 2007
lekker dan: onvoldoende geheugen voor doellocatie, geen update voor mij totdat ik heb uitgezocht hoe ik dit kan oplossen

bookmark online Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 13:07

Reg. datum: 22 september 2002
Dus als ik het goed begrijp is het updaten via OTA zo dat je eigenlijk niet hoeft te backuppen? maar als je met pc suite update dan gaat je tel naar fabrieksstatus? die van mij is pas een paar dagen oud, maar ik heb al van alles geprobeerd (om te leren). dus ik zou een clean install wel fijn vinden...]

toch gelukt, eerst 15 applicaties verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
In xterminal krijg ik de volgende melding als ik wil upgraden:
Could not open lock file /var/cache/apt/archives/lock - open (2 No such file or directory)
E: unable to lock the download directory

Weet iemand wat dit is en wat ik ertegen kan doen?

Edit: Ik kan met mijn app manager ook niks meer verwijderen.

Heb dit gebruikt om mijn archives te verwijderen, en sindsdien doet hij het niet meer
rm -rf /var/cache/apt/archives

Waarschijnlijk heb ik die lock file verwijderd of zo.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

[ Voor 35% gewijzigd door tahomas op 26-05-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
zo .. en dan ben ik de eerste waar het niet is gelukt.

via OTA (wifi) de update gestart. eerste keer faalde.
daarna update weer gestart na alles behalve de officiele maemo repo geselecteerd te hebben. deze keer ging de update toch verder.

echter, na reboot waren alle karakters ineens vierkantjes. dat begon al bij de pincode intoetsen. ik kwam tot aan de desktop, waar ook alles in vierkantjes getoond werd. het agenda blok wordt eventjes getoond, verdwijnt dan weer (crasht dus) .. en een paar seconden later wordt de desktop weer opnieuw geinitialiseerd (en crasht dan weer, en start weer opnieuw, en crasht weer, ad infinitum )

gelukkig heb ik wel een backup gemaakt ook al hoeft dat niet voor een OTA update. Vanmiddag dan maar weer een USB flash doen.

edit: damn .. als je een fiasco image flasht, dan overschrijf je dus ook je backups. bah bah bah..

[ Voor 6% gewijzigd door DrClaw op 26-05-2010 19:50 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.