Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
happy killer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:07:
[...]

het programma werkt perfect alleen verstuurde smsjes komen niet aan
? Dat is hetzelfde als een perfect TV zonder beeld. Maar misschien is jouw definitie van perfect anders dan dat van mij?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 05:25:
[...]

Ik zou in elk geval opnieuw flashen. Ik meen dat jij met overclocken bent bezig geweest, wat betekent dat je er een andere kernel hebt opgezet (voor zover ik weet, want ik ben eerlijk gezegd een noob op Linux gebied). Dit zou wel eens een aantal van je problemen kunnen veroorzaken.
Inderdaad gewoon opnieuw flashen. Heeft volgens mij niets met virussen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Over de FM-transmitter: ik merk dat de FM-transmitter veel beter werkt als ik mijn Nokia aansluit op de (auto) lader. Dit is misschien een handige tip voor mensen die last hebben van een slechte ontvangst van de FM-transmitter met hun autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
@Stokkom: programmaatje FM-boost al ontdekt? :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
stokkom schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:47:
Over de FM-transmitter: ik merk dat de FM-transmitter veel beter werkt als ik mijn Nokia aansluit op de (auto) lader. Dit is misschien een handige tip voor mensen die last hebben van een slechte ontvangst van de FM-transmitter met hun autoradio.
Ik gebruik de FM-zender nauwelijks (ook niet met FM-booster). Erg leuke gimmick, maar niet bruikbaar genoeg. Ik sluit hem wel aan via een 3,5mm jack. Maar goed, niet iedereen heeft daar de optie toe.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
probleem is opgelost. ik ben bij de nokia service point langs geweest en mijn toestel naar de fabrieksinstellingen laten terugzetten. telefoon tripte echt helemaal. ik kreeg bijna met alle apps foutmelding. zelfs mijn wekker bleef maar afgaan, ik kon em niet eens uitzetten. ik heb toch weer besloten om te overclocken. als hij nu weer fouten maakt weet ik zeker waar het aan ligt. bedankt iedereen voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingsenol schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:28:
probleem is opgelost. ik ben bij de nokia service point langs geweest en mijn toestel naar de fabrieksinstellingen laten terugzetten. telefoon tripte echt helemaal. ik kreeg bijna met alle apps foutmelding. zelfs mijn wekker bleef maar afgaan, ik kon em niet eens uitzetten. ik heb toch weer besloten om te overclocken. als hij nu weer fouten maakt weet ik zeker waar het aan ligt. bedankt iedereen voor alle tips.
Graag gedaan. ;)
Ik kan me wel voorstellen wanneer ik je bovenstaande stukje lees dat je dan aan een virus denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
stokkom schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:47:
Voor mij een belangrijke gadget! (mn mercedes E200 heeft geen aux-aansluiting :(
Heb nu een losse fm-transmitter speciaal voor mn iphone, maar ik ga vrijdag T-mobile/iphone opzeggen en ergens de N900 icm Vodafone bestellen. Die transmitter werkt natuurlijk niet op andere phones.

Ik weet trouwens van de iphone dat het belangrijk is om het volume van de fone voluit te zetten, omdat de fm transmitter dan beter werkt.
Weet niet of dat bij de N900 ook zo werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 19-05-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Iemand bekend met AutoDisconnect?
Ik heb hem thuis (met WLAN aan) geinstalleerd en helemaal ingesteld. Dit heeft vannacht goed gewerkt, gezien OMweather wat vanmorgen keurig up-to-date was.
Maar nu ik op mijn werk zit zonder WLAN wil hij niet meer verbinden via GPRS als ik dat zelf wil. Ik wil bijv. op internet of even snel de RSS updaten, maar hij krijgt maar geen verbinding.

Ik heb hem nu ingesteld als: checken om de 5 minuten en traffic op 2kb/min. Hij controleert alle verbindingen en staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
geen problemen hier..
Ik gebruik AutoDisconnect samen met WifiSwitcher en "3G/2G/Dual Mode Selection Applet".
Dit alles werkt probleemloost met een kernel geklokt op 125/850.
Na elke oplaadbeurt kan ik nu ~50uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:44:
Iemand bekend met AutoDisconnect?
Ik heb hem thuis (met WLAN aan) geinstalleerd en helemaal ingesteld. Dit heeft vannacht goed gewerkt, gezien OMweather wat vanmorgen keurig up-to-date was.
Maar nu ik op mijn werk zit zonder WLAN wil hij niet meer verbinden via GPRS als ik dat zelf wil. Ik wil bijv. op internet of even snel de RSS updaten, maar hij krijgt maar geen verbinding.

Ik heb hem nu ingesteld als: checken om de 5 minuten en traffic op 2kb/min. Hij controleert alle verbindingen en staat altijd aan.
Heb je misschien vodafone? Ik heb namelijk ook problemen om op internet te komen via Vodafone. WLAN geen probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:53:
[...]

Heb je misschien vodafone? Ik heb namelijk ook problemen om op internet te komen via Vodafone. WLAN geen probleem inderdaad.
Je hebt gelijk, het was Vodafone die het hem deed. Nu doet alles het weer prima, kan connecten wanneer ik wil en hij sluit zelf af.

Ander vraagje: is het mogelijk om Nokia Messaging automatisch te laten verbinden voor het ophalen van de mail, want nu doet hij niks meer omdat alle verbindingen meest van de tijd via AutoDisconnect zijn gesloten.
OMweather verbindt en update zichzelf wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Maar toch heb ik het idee dat die Wifi switcher etc. alleen handig is als je echt totaal verder niets doet me je foon.
Als je dan toch weer aan de haal gaat (doe ik bijna elke dag na werk bijvoorbeeld) met "intensieve" dingen als chatten en internetten gaat de accu alsnog vrij hard.
Dus voor mij is het niet echt praktisch, merk ik. Hij moet uiteindelijk toch weer aan de lader dus dan maakt dat ene streepje ook niet meer uit wat door die tooltjes anders bespaart was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Hier wil ik toch even op terug komen...
Cinq-Marquis schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:23:
En 300 bugs in nieuwe FW is nix kwa aantal dan. Ik zie er ook geen schokkende zaken tussen staan.
Niet? Dan moet je misschien of beter kijken of is het voor jou niet schokkend. Maar dat wil niet zeggen dat er voor andere mensen wel zaken in staan die irritant zijn of als schokkend ervaren worden.
Neem bijvoorbeeld deze twee rakkers (data verlies!):
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=9657
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6882

En zelf irriteer ik mij mateloos (dagelijks) aan bugs als het niet kunnen verwijderen van een mailtje als ik de notificatie aanklik en het mailtje word geopend.
Moet ik eerst terug naar mijn Inbox en vervolgens moet ik het mailtje weer aanklikken om het te kunnen wissen.
Of de font kerning bug in de browser waardoor met zoomen de letters rommelig gaan staan qua spacing, wat vooral met invoer velden zeer irritant is. Zie je meteen niet meer wat je hebt getikt en of er nu daadwerkelijk een dubbele spatie staat etc.
Het toetsel is werkbaar en functioneert, maar dagelijks kom ik (en andere) bepaalde bugs of dingen tegen waarbij je toch duidelijk het gevoel krijgt dat het allemaal iets te gehaast is gegaan allemaal.
Allemaal leuk & aardig en wellicht neemt het enkele zaken weg die mensen misten. Dat is vaak het punt, men had een Symbian, iPhone, Android of wm toestel en daar kon men zo handig xyz doen. Nu werkt het anders en dat vind men moeilijk om aan te wennen, zeker als een functie er nog niet is.
Dat het anders werkt is geen probleem, maar er zijn een aantal simpele zaken die je vandaag de dag gewoon standaard verwacht. Zeker in een high end toestel.
Het verwijt echter dat de software niet 'af' was vind ik onzinnig. Maemo is al jaren oud. Ik denk dat mensen vergeten dat het hier om een miniPC gaat met tel mogelijkheden en niet om een telefoon met PC eigenschappen.
Dat beseffen mensen maar juist al te goed en verwachten dan ook inderdaad een desktop ervaring. Dat is ook de marketing insteek geweest van Nokia zelf.
En de huidige software laat gewoon een aantal steekjes vallen hier en daar en voelt voor veel mensen daarom gewoon niet "af".
Dingen die standaard zijn mogen ook best verwacht worden in zo'n duur toestel die zich profileert als mini PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik heb een klein probleem de laatste tijd met mijn N900.
Mijn schuifklepje van me camera werkt niet meer, in de zin van dat de camera applicatie niet wordt gestart wanneer ik hem opschuif. Nu is dit niet zo'n ramp want dat irriteerde mij af en toe.

Echter is het probleem nu dat mijn N900 de camera wel start, dit is trouwens ook nog is erg random, wanneer ik mijn telefoon kantel. Het lijkt er dus op of de accelerometer mijn camera applicatie start. Wat zwaar irritant is wanneer je aan het lopen bent en muziek luistert :P

Maar misschien is het wel de sensor van het klepje dat gewoon aan het kloten is.

Ik kan altijd nog mijn N900 reflashen om te zien of dat werkt. Maarja ik dacht wacht wel op de nieuwe firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Maak hem even open, achterklepje er af, en stof schoonmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 20:50
Ik leg mijn n900 altijd aan de lader als ik ga slapen, en haal 'm smorgens er weer af. Ergens halverwege middernacht is de acuu uiteraard al vol, wat gebeurd er dan met de accu als deze vol is maar nog wel aan de lader blijft hangen?

Kan dit kwaad voor de accu duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
@Patrick V.
TTV de N95 heb ik eens met enkele 10-tallen mensen meegedaan aan een experiment. De N95 zo vaak als maar kon, thuis, kantoor etc. 'aan het draadje hangen'. Het gevolg was dat de batterij er beter van werd, ging langer mee. En ik moet zeggen dat mijn N95 nu na iets meer dan 3 jaar nog steeds werkt met de eerste batterij dus al 1000 dagen aan 't sap hangt.

Bij de N900 zou je hetzelfde verwachten, echter er zijn veel mensen die melden dat het problemen geeft als 'ie midden in de nacht klaar is met laden en pas de volgende ochtend van 't draadje af wordt gehaald. Reboot loops etc.
Ik denk een bug. Doe het daarom zelf ook niet.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:58
Cinq-Marquis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:03:

Bij de N900 zou je hetzelfde verwachten, echter er zijn veel mensen die melden dat het problemen geeft als 'ie midden in de nacht klaar is met laden en pas de volgende ochtend van 't draadje af wordt gehaald. Reboot loops etc.
Mijn N900 gaat elke avond keurig aan de lader tot de volgende morgen(middag in het weekend :) )
Ik heb geen last van reboots en/of andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben een smartphone aan het overwegen en de N900 staat nu bovenaan mijn lijstje, deze smartphone is nu al eventjes op de markt, en ik hoor veel goeds over MeeGo. Mijn vraag dus, is het de moeite om nu nog naar de N900 over te stappen, of w8 ik beter even om dan de opvolger in MeeGo te kopen. trouwens wanneer kunnen we zo een MeeGo apparaat verwachten, nog in de loop van dit jaar, wat zijn de rumors? N900 is wsl nog altijd niet officieel ondersteund?

Btw ik ben niet iemand die een smartphone voor een jaar koopt en dan een nieuwe koopt. Ik ben al enkele jaren in het bezit van een HTC Tytn1 en ben nu wat de markt aan het afschuimen.

Ik geloof wel dat MeeGo veel meer developers zal aantrekken en daarom de ontwikkeling van MeeGo groter zal zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ZodiacQ op 19-05-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@ZodiacQ
MeeGo zou Nokia in dual boot mode uitbrengen als EERSTE voor de N900, dus wachten op de N9 waar niemand nog iets zinnigs over kan zeggen lijkt mij nutteloos. Wie weet wordt dat November ?

Maar omdat de N900 op een Linux kernel, Debian distro met Maemo5/Hildon desktop draait zal je zien dat er vast wel hackers zijn die MeeGo nog voor de officiële release van Nokia gaan uitbrengen.

Mij lijkt het ideaal, Meamo5+MeeGo in dual boot :D

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Cinq-Marquis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:03:
Volgens mij ligt dat niet aan de batterij maar aan de software. Als ie aan het draadje hangt dan wordt o.a. de trilfunctie uitgeschakeld. Als je het draadje eruit trekt dan worden die processen weer ingeschakeld. Volgens mij zit de bug in het schakelen van die processen.
Ik heb er nog nooit last van gehad.

En volgens mij kan het voor moderne batterijen geen kwaad als ze te lang aan de lader hangen. Vroeger werden ze dan "lui" maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Net zoals dat je de huidige batterijen niet meer zo ver mogelijk leeg moet laten lopen voor het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
citruspers schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:51:
@Stokkom: programmaatje FM-boost al ontdekt? :)
Ik heb het nog niet geprobeerd inderdaad, maar ik zal er eens naar kijken...
Op zich denk ik dat FM-boost wel meer van de batterij zal vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
Ik heb zojuist Amsn gedownload en zit nu een beetje te kloten met de instellingen. ik ben nu bezig met het instellen van de camera en geluid en krijg een melding dat ik het programma snack moet downloaden. op deze site http://www.amsn-project.net/wiki/Snack_Installation staat beschreven hoe je snack moet installeren. ik heb dit apt-get install libsnack2 ingetypt bij x terminal maar kreeg een melding dat de package libsnack niet aanwezig is. nu heb ik de source for all platforms gedownload (in map downloads opgeslagen) alleen weet ik niet wat ik nu moet doen. de volgende stappen die in die tutorial worden beschreven werken niet. kan iemand me hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingsenol schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:52:
Ik heb zojuist Amsn gedownload en zit nu een beetje te kloten met de instellingen. ik ben nu bezig met het instellen van de camera en geluid en krijg een melding dat ik het programma snack moet downloaden. op deze site http://www.amsn-project.net/wiki/Snack_Installation staat beschreven hoe je snack moet installeren. ik heb dit apt-get install libsnack2 ingetypt bij x terminal maar kreeg een melding dat de package libsnack niet aanwezig is. nu heb ik de source for all platforms gedownload (in map downloads opgeslagen) alleen weet ik niet wat ik nu moet doen. de volgende stappen die in die tutorial worden beschreven werken niet. kan iemand me hiermee helpen.
Als je de source hebt gedownload, zul je deze moeten compileren. Dit gaat inderdaad niet op je N900 zelf zover ik weet, maar dit zul je met de SDK moeten doen.

Kan me niet herinneren dat ik voor aMSN dit moest doen. Ik gebruik het nu ook niet meer, ben overgestapt naar Pidgin wat ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Patrick V. schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:39:
Ik leg mijn n900 altijd aan de lader als ik ga slapen, en haal 'm smorgens er weer af. Ergens halverwege middernacht is de acuu uiteraard al vol, wat gebeurd er dan met de accu als deze vol is maar nog wel aan de lader blijft hangen?

Kan dit kwaad voor de accu duur?
Lijkt me niet, het kan alleen wel zijn dat ie dan 's ochtends niet meer helemaal vol is. Hij stopt namelijk met laden als ie vol is, en begint dan pas weer als er een bepaald percentage af is (10% of zo, weet ik niet precies)

Mocht je, net als ik, de groene led te fel vinden voor 's nachts, dat kun je met 'LED Pattern Editor' instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:21:
[...]

Als je de source hebt gedownload, zul je deze moeten compileren. Dit gaat inderdaad niet op je N900 zelf zover ik weet, maar dit zul je met de SDK moeten doen.

Kan me niet herinneren dat ik voor aMSN dit moest doen. Ik gebruik het nu ook niet meer, ben overgestapt naar Pidgin wat ook goed werkt.
SDK? hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik vind het jammer er nog geen app is van omroep.nl voor de N900. Die had ik wel op mijn e90 en vond ik erg handig om snel even het nieuws en teletekst te checken. Ook uitzendinggemist had een aardige app... Zou mooi zijn als iemand die kan omzetten naar maemo...Of heeft iemand hier andere ideeën voor de websites van de publieke omroep?
Ik gebruik nu m.nos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Software Development Kit, Google er maar eens op, er zijn diverse mogelijkheden.
Nokia_Qt_SDK_Lin64_v1_0_beta_en_offline voor Qt.
http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Nokia_Qt_SDK_v1.0_Beta
en
Maemo 5 SDK
http://www.forum.nokia.co...de/Tools/Platforms/Maemo/

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik probeer mijn op de N900 verstuurde email te exporteren naar mijn pc zodat ik daar een back-up van kan maken.

Met de pc-suite lukt dit niet, maar ik krijg de mails ook niet naar een map op de n900 verplaatst die zichtbaar is op mijn pc in "usb"-modus. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Web based: Gmail.com of Ovi.com

[ Voor 13% gewijzigd door Cinq-Marquis op 19-05-2010 21:06 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZodiacQ schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:36:
Hoi,

Ik ben een smartphone aan het overwegen en de N900 staat nu bovenaan mijn lijstje, deze smartphone is nu al eventjes op de markt, en ik hoor veel goeds over MeeGo. Mijn vraag dus, is het de moeite om nu nog naar de N900 over te stappen, of w8 ik beter even om dan de opvolger in MeeGo te kopen. trouwens wanneer kunnen we zo een MeeGo apparaat verwachten, nog in de loop van dit jaar, wat zijn de rumors? N900 is wsl nog altijd niet officieel ondersteund?

Btw ik ben niet iemand die een smartphone voor een jaar koopt en dan een nieuwe koopt. Ik ben al enkele jaren in het bezit van een HTC Tytn1 en ben nu wat de markt aan het afschuimen.

Ik geloof wel dat MeeGo veel meer developers zal aantrekken en daarom de ontwikkeling van MeeGo groter zal zijn.
Ikzelf verwacht de opvolger van de n900 (de n9) dit jaar nog. De n900 is volgens mij niet zo bedoeld voor het grotere publiek. Zelfs in het een na grootste overdekte winkelcentrum van Amerika hadden ze bij de Zagg stand screenprotectors bij zich voor heel veel devices maar helaas niet voor de n900. Natuurlijk kan ik die wel via internet bestellen( werd me daar ook geadviseerd),maar het zegt mij genoeg qua bekendheid en populariteit. Al vind ik de n900 een geweldig en gebruikersvriendelijk toestel dat ik al vanaf oktober in mijn bezit heb en echt nog niet moe ben. Maar ik geef toe dat ik wel nieuwsgierig ben naar de N9, dat volgens mij een toestel zal zijn voor een groter publiek maar of daarmee al de dingen mogelijk zijn zoals met de n900 (die ik hier en op andere plekken lees),betwijfel ik. Spijt zal je volgens mij niet krijgen wanneer je de n900 kiest. Het toestel blijft steeds verrassen en is volgens mij uniek in zijn soort.

succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Houd er wel rekening mee dat, mocht de N9 uitkomen, er een grote kans is dat al het "coole" (lees: geeky) spul nog steeds als eerste beschikbaar zal zijn voor de N900, aangezien dat het platform is voor de "tweakers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Mijn N900 heeft zich dit weekend bij dancing Bruins kennelijk vanzelf genezen..
Ik had al enige tijd het probleem dat het trilmotortje niet meer trilde.. je hoorde hem wel zeg maar (hoge piep), maar voelen niet meer.
Bij de disco met de telefoon in de zak lekker gek staan dansen en springen, o.a. vlak voor de speakers, en op de terugweg kreeg ik een sms. Voelde hem ineens weer trillen, heel apart.. hij doet het sindsdien nog steeds..
zou dat evt. kunnen komen door het magnetisme van de bass-speakers?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
DaRoot schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:49:
Mijn N900 heeft zich dit weekend bij dancing Bruins kennelijk vanzelf genezen..
Ik had al enige tijd het probleem dat het trilmotortje niet meer trilde.. je hoorde hem wel zeg maar (hoge piep), maar voelen niet meer.
Bij de disco met de telefoon in de zak lekker gek staan dansen en springen, o.a. vlak voor de speakers, en op de terugweg kreeg ik een sms. Voelde hem ineens weer trillen, heel apart.. hij doet het sindsdien nog steeds..
zou dat evt. kunnen komen door het magnetisme van de bass-speakers?
Nee dat komt gewoon omdat hij kapot is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Was met een T-Mobile verkoper in gesprek over verlengen van abo met deze tel erbij.
Die verkoper zegt dat ze de n900 niet bij t-mobile aanbieden omdat de telefoon nog erg veel fouten heeft enzo en dat t-mobile m daarom niet wil supporten.
Heeft de n900 echt zoveel fouten en kinderziektes of moet ik dat met een korreltje zout nemen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Zelfde verhaal als wat ze mij adviseerden bij een Nokia Service Point.
Toen op advies van wat tweakers evengoed gekocht en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
Fouten en kinderziektes? Nog niet echt tegengekomen.

Je kan ze natuurlijk wel zelf 'opzoeken' door de telefoon te gaan overclocken, programma's erop te zetten die nog niet helemaal klaar zijn etc.

Maar voor de rest: mijn zegen heb je. Gewoon doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
BMW_M3 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:50:
Was met een T-Mobile verkoper in gesprek over verlengen van abo met deze tel erbij.
Die verkoper zegt dat ze de n900 niet bij t-mobile aanbieden omdat de telefoon nog erg veel fouten heeft enzo en dat t-mobile m daarom niet wil supporten.
Heeft de n900 echt zoveel fouten en kinderziektes of moet ik dat met een korreltje zout nemen?
Nokia levert niet aan oplichters ;)
Das heeeel verstandig van ze !

Een zalig apparaat (miniPC met telefoon functies), mijn prijs bij 2jaar verlengen was: Euro 140,= icm een abo van 190min, en extra snel Internet 1 Mbps / 128 Kbps @ Euro 29,95 pcm.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Een zalig apparaat (miniPC met telefoon functies)
Zo draai ik de kritiek om bij mijn telefoon, collegae hebben regelmatig commentaar op mijn "koelkast"

maar sinds de internet"ban" op de werkvloer, krijgen ze ineens wel interesse
vooral het RDP naar huis toe, en alvast wat downloads starten op sabnzbd remote

mijn mail, mijn documenten en het keyboard.

"maar het rare scherm werkt toch niet fijn met bellen ?"

ik bel rond de 30 minuten per maand, dus ik zou het niet weten.
sms, mail en 'social networking' gaan perfect op mijn qwerty-tje
als ik ze dan zie behelpen en schelden op hun T9 en nummertoetsjes .....

geeft me een goed gevoel dat ik voor de N900 heb gekozen
( al had dat net zo goed een Droid kunnen zijn, mits die eerder beschikbaar had geweest )

Zelfs de grootste "opponent" die met een Iphone, wil Duke Nuke'em bij mij spelen ....
We ruilen dan even, angry birds op zijn Iphone is uitgebreider, meer levels :+

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 20-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Cinq-Marquis schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Nokia levert niet aan oplichters ;)
Das heeeel verstandig van ze !

Een zalig apparaat (miniPC met telefoon functies), mijn prijs bij 2jaar verlengen was: Euro 140,= icm een abo van 190min, en extra snel Internet 1 Mbps / 128 Kbps @ Euro 29,95 pcm.
Ik dacht ook meteen dat ze niet leveren omdat ze hun eigen roze rom er niet op kunnen zetten :D

Maar dan ga ik m ook bestellen, gewoon bij de pdashop. 2 jaar verlengen 190min en int. voor euro 30 pm en toestel gratis.
Wou eigenlijk voor de htc hd mini gaan maar daar vanaf gezien. Is weer een netniet smartphone.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

stokkom schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:15:
[...]

Nee dat komt gewoon omdat hij kapot is... >:)
nuttige reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
FreshMaker schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:30:
[...]
Zo draai ik de kritiek om bij mijn telefoon, collegae hebben regelmatig commentaar op mijn "koelkast"

maar sinds de internet"ban" op de werkvloer, krijgen ze ineens wel interesse
vooral het RDP naar huis toe, en alvast wat downloads starten op sabnzbd remote
~
~
Precies :)
En laten we niet vergeten dat exclusiviteit, Nurd & Tweakers imago best leuk zijn voor N900 bezitters.
Hoe vaak ik niet met mijn zoon de iPhone fanboy vergelijk (en win)..... :D

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem binnen!

wat een heerlijk ding.. En met 3.5g verbinding gaat die echt supersnel. Ik klik een filmpje aan op youtube en hij start hem gelijk zonder haperingen!!!!

Maar wat raden jullie me aan om te downloaden via dat toepassingbeheer? Of qua spelletjes.

Laat het maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Pfft ik heb er 126 progjes op staan, die kan ik niet allemaal gaan noemen ;)

Maar....

Als je Gmail hebt en wilt syncen met je kalenders raad ik Erminig aan !
Verder
BatteryGraph (om je batterij te controleren)
AutoDisconnect (om je batterij tijd te verlengen)
AngryBirds (beste spel)
Conky (processen bekijken)
cpufreqUI (als je gaat overklokken)
eSpeakCaller (uitspreken van namen bellerts)
Healthcheck (Dr. Me)
GPSJinni (Satelieten en meer bekijken)
KMpalyer (meer dan een media player)
Leafpad (om b.v. config files te 'editen')
Qik of LiveCast Mobile (o.i.d. om live UP te streamen !)
NS Schedule (treintjes spotten)
Opera (goede browser, naast microB)
Recorder (opnemen van gesprekken, zat GB ruimte)
Speedy (hoe snel is mijn verbinding, pochen)
WiFiInfo (meten is weten)
En het allerbelangrijkste rootsh (root toegang via x-terminal !)

Daarnaast gewoon even een Linux distro naast je windhoo$ zetten, om voor [!] te leren...

[ Voor 86% gewijzigd door Cinq-Marquis op 20-05-2010 16:35 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die heb je allemaal via dat toepassingbeheer gevonden?

edit: bedankt nog voor je info! Zal er zeker een paar gaan installeren:D:D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:04:
en die heb je allemaal via dat toepassingbeheer gevonden?

edit: bedankt nog voor je info! Zal er zeker een paar gaan installeren:D:D
Kijk in de wiki van maemo.org even in de omschrijving over extras, extras-testing en devel
dan komt er véél meer tevoorschijn :)

( en let vooral op de waarschuwingen, en probeer te begrijpen wat ze bedoelen, verder gaat het meestal gewoon goed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:58:
Heb hem binnen!

wat een heerlijk ding.. En met 3.5g verbinding gaat die echt supersnel. Ik klik een filmpje aan op youtube en hij start hem gelijk zonder haperingen!!!!

Maar wat raden jullie me aan om te downloaden via dat toepassingbeheer? Of qua spelletjes.

Laat het maar komen!
Wat ik de laatste weken heb opgemerkt is dat mijn tel geen connectie meer maakt via 3,5g. Nu hangt dit uiteraard af van de dekking, maar op plekken waar ik vroeger 3,5 heb krijg ik nu maar 3g. Lijkt me sterk dat dit een instelling is of heb ik dit mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
ben al tijden een trouwe lezer, heb me nu toch maar eens aangemeld.

geweldige leuk toestel, maar ik vind toch dat er in mijn ogen niet genoeg vooruitgang in zit, zeker omdat ik meer een end-user ben dan een developer (alhoewel ik het wel een heel klein beetje kan)

ik ga hem denk ik ook verkopen.... 400 euro iemand? :p 2 a 3mnd oud.

jullie hebben vast wel dat bericht gelezen over die 200.000 apps myth, ik kan me daar echt niet in vinden..
de telling mag dan wel krom zijn, en veel apps achterlijk... maar het is toch een enorme vrijheid. 1 die je op de N900 mist tot nu toe.
De browser is inderdaad goed genoeg om het meeste op het web te doen, maar dat is bijna nooit sneller dan een goede app...
misschien is dit wel mijn iphone fanboyisme die weer opspeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:14:
[...]

Wat ik de laatste weken heb opgemerkt is dat mijn tel geen connectie meer maakt via 3,5g. Nu hangt dit uiteraard af van de dekking, maar op plekken waar ik vroeger 3,5 heb krijg ik nu maar 3g. Lijkt me sterk dat dit een instelling is of heb ik dit mis ?
Je hebt T-mobile zeker? Ik heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:04:
[...]

Je hebt T-mobile zeker? Ik heb hetzelfde.
Yep, klopt maar dit moet niet uitmaken aangezien hij wel eerst ed volle snelheid pakte. En dit was zeker merkbaar bij het browsen. Of heeft t-mobile iets aan zijn internet abo veranderd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Yep, klopt maar dit moet niet uitmaken aangezien hij wel eerst ed volle snelheid pakte. En dit was zeker merkbaar bij het browsen. Of heeft t-mobile iets aan zijn internet abo veranderd ??
Het bereik wisselt heel erg, is mijn ervaring. Soms is het op een plek een paar dagen achter elkaar vol 3,5g, en soms niet eens vol 3g. Heeft denk ik niks met je toestel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:45
iemand al Qtrapids geprobeerd?
het is een torrent downloader, gebruikt veel minder cpu en memmory dan transmission en de snelheid is heel veel hoger! het is volgens mij wel alpha maar nu al 10x beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Tahomas: snelheid etc. kan ook liggen aan de belasting van de mast, storingsbronnen in de buurt, zonnevlekken, klimaat etc. etc.
Draadloos is nog steeds erg wispelturig

@Leon: ga ik een keer proberen, thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fama schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:14:

ik ga hem denk ik ook verkopen.... 400 euro iemand? :p 2 a 3mnd oud.

jullie hebben vast wel dat bericht gelezen over die 200.000 apps myth, ik kan me daar echt niet in vinden..
de telling mag dan wel krom zijn, en veel apps achterlijk... maar het is toch een enorme vrijheid. 1 die je op de N900 mist tot nu toe.
De browser is inderdaad goed genoeg om het meeste op het web te doen, maar dat is bijna nooit sneller dan een goede app...
misschien is dit wel mijn iphone fanboyisme die weer opspeeld...
Ik vind de 200.000 app myth deels waar. Er zit relatief meer troep in en het is maar een getal. Maar in principe is meer apps beter en er zit hier en daar wel meer leuke dingen tussen. Weet je hoe lang het duurde voordat er navigatie kwam op de n900? En dan met 2 maanden vertraging? Hoe ang duurde dat op de iphone? En waar is de vrijheid van multitasking? Symbian had dat 3 jaar terug al!
Minder vrijheid dus? Pas je post aan en zet dat in kleine letters, want ze maken je hier af...

En als laatste gezeur: Ik heb de N900 voor €400 gekocht, 4 maanden terug. Dus €350 is het hoogste wat je zal krijgen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
€350 maar? ik had ook €400 verwacht. ik ben de mijne ook van plan te verkopen in juli of augustus omdat ik de nieuwe Iphone wil hebben. Ik vind dit eerlijk gezegd wel meer en meer de ideale toestel worden alleen erger ik me kapot aan de accu. Als dit bij de nieuwe Iphone beter is (dus minimaal 2 dagen zonder opladen) dan haal ik em zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
Nas T schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:32:
[...]

Ik vind de 200.000 app myth deels waar. Er zit relatief meer troep in en het is maar een getal. Maar in principe is meer apps beter en er zit hier en daar wel meer leuke dingen tussen. Weet iphone je hoe lang het duurde voordat er navigatie kwam op de n900? En dan met 2 maanden vertraging? Hoe ang duurde dat op de iphone? En waar is de vrijheid van multitasking? Symbian had dat 3 jaar terug al!
Minder vrijheid dus? Pas je post aan en zet dat in kleine letters, want ze maken je hier af...

En als laatste gezeur: Ik heb de N900 voor €400 gekocht, 4 maanden terug. Dus €350 is het hoogste wat je zal krijgen.
waar in me post heb ik caps gebruikt dan? ik gebruik wel me n900 om te posten, dus kan ook aan mij liggen dat ik alleen kleine letters zie.

welke symbian telefoon was dat die 3jaar geleden al multitasking had?

dan heb jij een mooie actie gekregen 4 maanden terug, ik zag hem overal voor 600, zeker omdat hij bijna nog nergens goed leverbaar was.
maar ik heb heb hem nu idd voor 350 staan.

mocht ik hem niet kwijtraken, dan wacht ik toch wel met smart op de nieuwe flashupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:46:
[...]

waar in me post heb ik caps gebruikt dan? ik gebruik wel me n900 om te posten, dus kan ook aan mij liggen dat ik alleen kleine letters zie.

welke symbian telefoon was dat die 3jaar geleden al multitasking had?

dan heb jij een mooie actie gekregen 4 maanden terug, ik zag hem overal voor 600, zeker omdat hij bijna nog nergens goed leverbaar was.
maar ik heb heb hem nu idd voor 350 staan.

mocht ik hem niet kwijtraken, dan wacht ik toch wel met smart op de nieuwe flashupdate.
Ik bedoelde je tekst tussen "small" tags, maar goed :p

De N95 had 3 jaar terug al multitasking. Volgens mij kon deze out of the box al kopiëren/plakken.
Elke Symbian-telefoon die ik daarna heb gezien, ondersteunde multitasking. Ow ja, ik geloof dat flash 2 jaar terug ook werkte. En de iPhone is niet plug&play. Moet ik nog doorgaan? Door deze ontwerpfalen keuzes kies ik de N900. De iPhone is een heel erg leuk toestel, maar wel voor een leek.

Op het moment dat ik de telefoon kocht, was deze nieuw/los €521 (ik dacht bij bestelmaar.nl), tweedehands overal €400~€425. En de telefoon die ik kocht, had geen spontane reboots, dode/stuck pixels en/of problemen met de microfoon.
De prijs nieuw/los is nu €454. En het is asociaal om voor een tweedehands product 90% van de nieuwprijs te vragen. Dan zou ik hem nieuw kopen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
Nas T schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:06:
[...]

Ik bedoelde je tekst tussen "small" tags, maar goed :p

De N95 had 3 jaar terug al multitasking. Volgens mij kon deze out of the box al kopiëren/plakken.
Elke Symbian-telefoon die ik daarna heb gezien, ondersteunde multitasking. Ow ja, ik geloof dat flash 2 jaar terug ook werkte. En de iPhone is niet plug&play. Moet ik nog doorgaan? Door deze ontwerpfalen keuzes kies ik de N900. De iPhone is een heel erg leuk toestel, maar wel voor een leek.

Op het moment dat ik de telefoon kocht, was deze nieuw/los €521 (ik dacht bij bestelmaar.nl), tweedehands overal €400~€425. En de telefoon die ik kocht, had geen spontane reboots, dode/stuck pixels en/of problemen met de microfoon.
De prijs nieuw/los is nu €454. En het is asociaal om voor een tweedehands product 90% van de nieuwprijs te vragen. Dan zou ik hem nieuw kopen.
Geen idee waar je het over hebt met tussen small tags :p
Hoezo is het asociaal, het is gewoon proberen. (wie niet waagt enz enz)

Maar ik had de n95 ook, en multitasking zoals jij het nu bedoelt had iphone ook uit de doos....

Maar genoeg over de iphone, dat is voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Hah! Symbian had 3 jaar terug multitasking?
De allereerste Symbian smartphone (7650) had in principe al multitasking.
Net als bij de N95 toets kon je toen al de menu knop inhouden om te kijken wat er open stond en eventueel switchen.
Er zat toen nog een leuke bug in dat je de "telefoon" app kon afsluiten en dan starte je Nokia doodleuk opnieuw op. Aaahhhh the glory days. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Geen idee waar je het over hebt met tussen small tags :p
Hoezo is het asociaal, het is gewoon proberen. (wie niet waagt enz enz)

Maar ik had de n95 ook, en multitasking zoals jij het nu bedoelt had iphone ook uit de doos....

Maar genoeg over de iphone, dat is voor een ander topic.
small tags: [ small ] [/ small ] (zie dat rijtje met knoppen als je gaat posten, dat kleine "s"-je).
Probeer de telefoon hier maar niet aan te bieden voor €400, ik vind dat asociaal.
Wat je doet op marktplaats en welke gek er in trapt moet je zelf weten.
De iPhone had en heeft géén multitasking zoals op symbian.
Ik zoek op Google "iPhone multitasking", eerste hit:
De iPhone kan multitasken, maar niet bij alle applicaties. Alleen de eigen applicaties van Apple, zoals bellen en muziek luisteren, ...
Dus....niet hetzelfde als bij symbian, waar multitasken bij alle apps kan. Op de N900 ook, dus ik kan navigeren terwijl muziek speelt en een torrent wordt binnengehengeld.

Als Symbian op de Nokia 7650 in 2002 al ondersteuning bood voor multitasking, dan is het dus blijkbaar zo dat een minder populair phone OS al 8 jaar terug multitasking had en iPhoneOS nog niet eens nu.
Falend? Ik denk van wel. Je beschermt de gebruiker van een langzame telefoon door teveel apps te laden, wat positief is, maar doet dit op de verkeerde manier: beperken. Handiger zou zijn om een melding te geven als er meerdere apps actief zijn. Bij Maemo is dat beter geregeld: als je "uit" een applicatie gaat, zie je verschillende vensters waarin de actieve apps staan (er zijn ook nog achtergrondprocessen). Je ziet dus vaak wat je nog open hebt staan zodat je eraan wordt herinnerd. Dat soort details zijn soms belangrijk. Voor mij betekent dat of iets slaagt of zakt.

Maar goed, genoeg anti-iPhone talk. Ik hoop dat Apple ooit flash gaat ondersteunen (ik denk het niet voor html 5), en dat multitasking er eens gewoon komt. En een fatsoenlijke camera zou ook leuk zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
multitasking vanuit apple zelf komt eraan in os 4 (in juni denk ik) zag er zeer gelikt uit in de keynote. multitasking vanuit de community is er een langere tijd.
flash gaan ze niet ondersteunen denk ik, teveel onderlinge ruzies. ze gaan echt voor html5 dat zie je ook terug in de keynote.

heeft iemand anders ook problemen met appwatch? bij mij crashed het bijna altijd als je bijv hot apps aanklikt.

ik hoop echt dat in pr1.2 de appmanager te sorteren is op datum, word nu moe om alles door te spitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Fama op 21-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Cinq-Marquis schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:18:
Pfft ik heb er 126 progjes op staan, die kan ik niet allemaal gaan noemen ;)

Maar....

Als je Gmail hebt en wilt syncen met je kalenders raad ik Erminig aan !
Verder
BatteryGraph (om je batterij te controleren)
AutoDisconnect (om je batterij tijd te verlengen)
AngryBirds (beste spel)
Conky (processen bekijken)
cpufreqUI (als je gaat overklokken)
eSpeakCaller (uitspreken van namen bellerts)
Healthcheck (Dr. Me)
GPSJinni (Satelieten en meer bekijken)
KMpalyer (meer dan een media player)
Leafpad (om b.v. config files te 'editen')
Qik of LiveCast Mobile (o.i.d. om live UP te streamen !)
NS Schedule (treintjes spotten)
Opera (goede browser, naast microB)
Recorder (opnemen van gesprekken, zat GB ruimte)
Speedy (hoe snel is mijn verbinding, pochen)
WiFiInfo (meten is weten)
En het allerbelangrijkste rootsh (root toegang via x-terminal !)

Daarnaast gewoon even een Linux distro naast je windhoo$ zetten, om voor [!] te leren...
Ik las ff mee en heb ook Erminig geïnstalleerd.. Werkte de eerste keer aardig goed met syncen!
Nu echter crashed het prog bij het syncen.
Mijn vraag is eigenlijk welke versie jij hebt draaien? Ik had 0.2.10 erop draaien, maar ik zie dat 3.0.3 er inmiddels ook al even is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:35:
multitasking vanuit apple zelf komt eraan in os 4 (in juni denk ik) zag er zeer gelikt uit in de keynote. multitasking vanuit de community is er een langere tijd.
flash gaan ze niet ondersteunen denk ik, teveel onderlinge ruzies. ze gaan echt voor html5 dat zie je ook terug in de keynote.

heeft iemand anders ook problemen met appwatch? bij mij crashed het bijna altijd als je bijv hot apps aanklikt.

ik hoop echt dat in pr1.2 de appmanager te sorteren is op datum, word nu moe om alles door te spitten.
Dat van appwatch komt omdat het programma nog niet af is en er volgens mij ook niet veel meer mee gebeurt.. jammer.

Toepassingsbeheer mag inderdaad een stuk beter. iets als appwatch zou imho overbodig moeten zijn en standaard goed geïmplementeerd. Ook is het erg onzinnig dat alle apps in een keer geladen worden, waardoor je toch snel een minuut zit te wachten voor je kunt zoeken naar interessante apps.

Multitasken van apple en andriod haalt het toch nog niet bij dat van maemo. De manier waarop maemo echter omgaat met een applicatie openen vanaf een eerdere save is echter weer een stuk minder snel/fijn.

PR1.2 laat wel erg lang op zich wachten, ik begin er dan wel ook hoge verwachtingen van te krijgen, dat het echt goed getest is en redelijk bug vrij. Hopelijk kan het die verwachtingen waarmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
DaRoot schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:55:
[...]

Ik las ff mee en heb ook Erminig geïnstalleerd.. Werkte de eerste keer aardig goed met syncen!
Nu echter crashed het prog bij het syncen.
Mijn vraag is eigenlijk welke versie jij hebt draaien? Ik had 0.2.10 erop draaien, maar ik zie dat 3.0.3 er inmiddels ook al even is...
Je moet echt even de nieuwste versie downloaden ! Hiervoor had ik ook problemen.

@multitasking iPhones
De iPhone doet niet aan echte multitasking, het ene prog gaat in suspend mode terwijl je het andere draait, alleen geluid dingetjes blijven werken, maar goed dat speelt ook gewoon een buffer af.

Kijk maar eens naar het thumbs overzicht in de N900, daar kan je verschillende flims tegelijk zien draaien als mutitask. Dat lukt je bij een iPhone niet.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Cinq-Marquis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:24:
[...]

Je moet echt even de nieuwste versie downloaden ! Hiervoor had ik ook problemen.

@multitasking iPhones
De iPhone doet niet aan echte multitasking, het ene prog gaat in suspend mode terwijl je het andere draait, alleen geluid dingetjes blijven werken, maar goed dat speelt ook gewoon een buffer af.

Kijk maar eens naar het thumbs overzicht in de N900, daar kan je verschillende flims tegelijk zien draaien als mutitask. Dat lukt je bij een iPhone niet.
aha ok.. en waar haal je die vandaan? of moet je hem met de hand installeren ipv via de install files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:24:
[...]

@multitasking iPhones

Dat klopt wel, maar is dat nou echt beter? waarom zou je willen dat je film verder speelt als je er toch niet naar kijkt.
Open maar eens 2 zwaardere websites met flash content, dan loopt mijn N900 meteen een heel stuk minder soepel, omdat hij ze toch beide wilt afspelen.

hoe zit het met die suspend mode op os4, vreet dat nou net zoveel geheugen alleen minder cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:34:
[...]

Dat klopt wel, maar is dat nou echt beter? waarom zou je willen dat je film verder speelt als je er toch niet naar kijkt.
Open maar eens 2 zwaardere websites met flash content, dan loopt mijn N900 meteen een heel stuk minder soepel, omdat hij ze toch beide wilt afspelen.

hoe zit het met die suspend mode op os4, vreet dat nou net zoveel geheugen alleen minder cpu?
Lekkere zinloze discussie, Fama koop lekker een Iphone :D

Ik ben blij met mijn N900, heel handig verschillende websites open naast elkaar muziekje op de achtergrond, messengeren en dan ook nog eens kunnen mailen als er iets leuks binnen komt! Wanneer ik op school ben en een bestand ben vergeten te versturen neem ik me tcomputer over met vnc-viewer en huppekee alsnog een bestand verzenden.

Natuurlijk heel jammer dat we niet van die leuke spelletjes hebben die we aan iedereen kunnen showen maarja aan de andere kant ik zit niet te wachten om met een telefoon in de lucht te zwaaien :| .

De vergelijking Iphone N900 gaat ook eigenlijk niet op. Iphone is een hebbedingetje met 'leuke' apps de N900 is voor gebruikers die hun telefoon gebruiken als klein laptopje en er mee willen tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
[...]

*...*
Van sommige applicaties wil je wel dat ze door blijvee gaan.. Waaronder bijv. de downloads van je browser.
die suspend modus kan het ook net zo goed naar het interne ram wegschrijven en daar weer vandaan laden. In dat geval kost het een klein ebetje meer performance tijdens het switchen maar wordt het geheugen en cpu alleen gebruikt door het OS zelf en de applicatie die op de voorgrond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
kingsenol schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:55:
€350 maar? ik had ook €400 verwacht. ik ben de mijne ook van plan te verkopen in juli of augustus omdat ik de nieuwe Iphone wil hebben. Ik vind dit eerlijk gezegd wel meer en meer de ideale toestel worden alleen erger ik me kapot aan de accu. Als dit bij de nieuwe Iphone beter is (dus minimaal 2 dagen zonder opladen) dan haal ik em zeker.
ik heb zelf nog n iphone 3G (ga waarschijnlijk overstappen naar de N900),
maar ik moet de iphone net zo vaak aan t stroom hangen hoor!

Heb ook n fm-transmitter los moeten kopen. Het niet kunnen afspelen van flash vind ik enorm tegenvallen en sinds de laatste update kan tethering vaak niet meer (t mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
[...]

Humor :)
Ik zou bijna een uitspraak van een bekende foubaltrainert aanhalen: "Ben jij nou....." etc.
Het gaat om het bewijs van mutitasking, niet omdat je twee flims tegelijkertijd zou willen bekijken... |:(

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
tethering met tmobile kan wel met de N900, alleen moet je wel een rare code invoeren als advanced argument als je via bluetooth wil verbinden. Onder ubuntu werkt het vlekkeloos, bedraad en via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:38:
[...]

Humor :)
Ik zou bijna een uitspraak van een bekende foubaltrainert aanhalen: "Ben jij nou....." etc.
Het gaat om het bewijs van mutitasking, niet omdat je twee flims tegelijkertijd zou willen bekijken... |:(
ik ken de uitspraak, maar neem eerst eens de moeite om te lezen voordat je iemand dom noemt, ik zei waarom zou je willen dat je film verder speelt, en dan doel ik niet alleen op films, maar het zelfde geld voor games en andere resource vretende apps. ik zou best een suspend functie willen op de N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:05:
[...]

ik ken de uitspraak, maar neem eerst eens de moeite om te lezen voordat je iemand dom noemt, ik zei waarom zou je willen dat je film verder speelt, en dan doel ik niet alleen op films, maar het zelfde geld voor games en andere resource vretende apps. ik zou best een suspend functie willen op de N900
Tsja, als je het voordeel van multitasking niet begrijpt of inziet, heb je het niet nodig !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:07:
[...]

Tsja, als je het voordeel van multitasking niet begrijpt of inziet, heb je het niet nodig !
wat een onzin. Het komt vaak voor dat je apps open heb staan die je niet direct nodig zou hebben maar ook nog niet wilt afsluiten, dan zou een suspend functie mooi zijn om de performance van je N900 hoog te houden.

Maar flame jij maar rustig verder

edit: met functie bedoel ik, dat je zelf bepaald wat je suspend.

[ Voor 6% gewijzigd door Fama op 21-05-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:58:
[...]

wat een onzin. Het komt vaak voor dat je apps open heb staan die je niet direct nodig zou hebben maar ook nog niet wilt afsluiten, dan zou een suspend functie mooi zijn om de performance van je N900 hoog te houden.

Ik wil me niet in een flamewar mengen, maar ik zou wel willen weten hoeveel accu/cpu cycles het kost om een applicatie in de achtergrond te houden. Ik heb meestal heel wat apps in de achtergrond draaien, en ik merk niet echt dat mijn accu er sneller door leeg gaat. Meestal staat de mediaspeler (op pauze) in de achtergrond, PDF reader staat open, aantal msn vensters, agenda, etc. Niets dat constant CPU vraagt (geen spelende films ofzo) dus volgens mij is dat gewoon bijna hetzelfde als 'suspend', toch? Behalve wat ram gebruik lijkt het me niet echt invloed hebben, en ik denk niet dat het ram-geheugen meer stroom verbruikt als het half vol zit ipv 10% vol (bijvoorbeeld).
En ram geheugen heeft de N900 gelukkig genoeg dus ik 'multitask' er rustig op los *O* Superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Nou ik heb m ook maar gehaald. Fijn toestel. Ik moet nog een beetje wennen aan het met 2 handen werken.
Ik wil van alles instaleren.
Maar wat zeggen jullie dat echt een must is om erop te hebben?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik eigenlijk bijna alleen maar dingen die er out-of-the-box op zitten, aangevult met wat plugins. Pidgin protocol plugin (MSN), extra decoders support, Ogg Support etc. En natuurlijk gelijk skype, mail for exchange etc. configureren! Best wel zonde maar ik zie mezelf niet zo vaak extra apps gebruiken, omdat alles wat ik veel gebruik er eigenlijk standaard al op zit... Apps die ik soms gebruik zijn eigenlijk alleen maar FM-radio, Stopwatch, ATI85 en mcguider.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Is er een optie om alle verbindingen (wifi en internet) te verbreken als ik het toestel lock. Bijvoorbeeld dat de verbindingen verbroken worden na 2 minuten ofzo als het toestel op "zwart" staat.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Autodisconnect doet dat..ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:58
Mobile Maps van Sygic gratis te downloaden in Ovi Store.
Wel wreed voor diegene die Sygic hebben gekocht.

EDIT: Het is niet gratis, maar een trail

[ Voor 17% gewijzigd door patrickt35 op 22-05-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb een probleempje met de bluetooth.
Bij mijn n95 had ik m'n tel op de bmw autoradio aangemeld over bluetooth, voor handsfree bellen. Zodra ik de auto instap maakt de tel verbinding met de radio en kan ik alles bedienen op het stuur. Zo hoef ik de tel niet uit mijn zak te halen.

Nu met de n900 lukt dat nog niet helemaal. Ik moet steeds handmatig verbinding maken met de radio. De radio staat wel in het toestel onder vertrouwd enzo. Maar verbinding gaat niet automatisch.

Ook zie ik mijn contacten niet op de radioscherm, ik moet van de telefoon een bluetooth contactkaart verzenden naar de radio om een contact te zien. Maar dat maakt niet zo veel uit was met de n95 ook. Eenmalig verzenden en hoeft daarna niet meer.
Snapt iemand het nog?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Staat je bluetooth misschien op verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Nee staat op zichtbaar.
Ik kan ook wel verbinden maar dat moet steeds handmatig. Beetje tijdrovend als je steeds in de auto stapt.
Ook raar dat de contacten niet automatisch te zien zijn op de autoradio.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Fama schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:58:
[...]

edit: met functie bedoel ik, dat je zelf bepaald wat je suspend.
Ja dat lijkt me ook wel handig. Er is overigens wel iets van een suspend functie, Van Opera Mobile is bekend dat die hem nog niet gebruikt, maar Sygic Mobile Maps bijvoorbeeld stopt vrijwel direct zodra het naar de achtergrond gaat lijkt het. In ieder geval verliest het de GPS connectie. Dat is overigens nou net een programma dat van mij (soms) best in de achtergrond mag blijven doordraaien.
Symbian doet het wat dat betreft beter. Op de N82 kon ik 3 navigatieprogramma's tegelijk hebben draaien, en ze begonnen allemaal te roepen als er een afslag kwam.
Ook de telefoonfuncties hebben bij Symbian veel minder last van andere programma's. Ik vermoed dat het swappen het probleem is bij de N900.

toch heb ik veel liever Maemo dan Symbian, voorlopig tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nou ben ik geen tweaker en weet totaal niets van Linux, maar vind deze N900 gewoon mooier dan de N97.

Ik gebruik op mn iphone vaak Google Maps om ff te kijken in welk gebied van een vreemde plaats een adres zit (ben taxichauffeur en de in mn auto gebouwde navigatie is een waardeloos ding).

Ik zag dat Google Maps ook op de N900 gebruikt kan worden? Ik wil liever niet een navigatiesoftware gebruiken, omdat ik dan steeds de telefoon van een raamhouder uit moet halen, omdat ik de auto uitmoet om een klant te halen.

Ook gebruik ik een app om Soma FM te luisteren. Dat is een radiostation die ook in Itunes te beluisteren is. Ik neem aan dat ik dit gewoon streamend kan beluisteren?

De leukste app van de iphone vind ik trouwens dat je de iphone als afstandsbediening kan gebruiken voor itunes op je pc!

Zou de N97 beter zijn voor bovenstaande taken of kan de N900 dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
google maps werkt vooralsnog niet zo goed op de n900, somafm is gewoon een stream die je kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:17
BMW_M3 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:03:
Nu met de n900 lukt dat nog niet helemaal. Ik moet steeds handmatig verbinding maken met de radio. De radio staat wel in het toestel onder vertrouwd enzo. Maar verbinding gaat niet automatisch.

Ook zie ik mijn contacten niet op de radioscherm, ik moet van de telefoon een bluetooth contactkaart verzenden naar de radio om een contact te zien. Maar dat maakt niet zo veel uit was met de n95 ook. Eenmalig verzenden en hoeft daarna niet meer.
Snapt iemand het nog?
De contacten zie je inderdaad niet op het scherm. Nokia heeft het PBAB protocol niet geimplementeerd op toestellen zoals de N95, N97 en N900. Beetje jammer...

Wat betreft het automatisch verbinding maken: Heb je je carkit als "vertrouwd apparaat" geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb zojuist Qik ginstalleerd, maar ik krijg er geen camerabeeld uit. Het scherm blijft groen, als ik op opnemen druk, blijft het tellertje ook op 0:00:00 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Gamepie
Eerst zou ik opnieuw opstarten, wellicht even de batterij eruit en na 8sec er weer in.
Anders Qik deleten en opnieuw installeren, bij mij werkt het wel namelijk.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Nu online
Cinq-Marquis schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:08:
@Gamepie
Eerst zou ik opnieuw opstarten, wellicht even de batterij eruit en na 8sec er weer in.
Anders Qik deleten en opnieuw installeren, bij mij werkt het wel namelijk.
geprobeerd, helpt niet. het scherm is een beetje groen, maar beeld krijg je niet. op internet is er wel iets te vinden over het probleem, maar niet echt een oplossing. iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Heb je al wel een internetverbinding? En gebruik je de huidige firmware 1.1.1, of de gelekte 1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Nu online
ja ik heb internet. hij kan verbinding maken met m'n account, maar ik krijg dus geen beeld.
gewoon huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Vraagje: waarvoor gebruik je Qik? Zijn er websites waar mensen hun beelden op zetten? Of link je ze aan je Twitter of Facebook accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
stokkom schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:11:
Vraagje: waarvoor gebruik je Qik? Zijn er websites waar mensen hun beelden op zetten? Of link je ze aan je Twitter of Facebook accounts?
kijk eens op qik.com

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
BMW_M3 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:03:
Ik heb een probleempje met de bluetooth.
Bij mijn n95 had ik m'n tel op de bmw autoradio aangemeld over bluetooth, voor handsfree bellen. Zodra ik de auto instap maakt de tel verbinding met de radio en kan ik alles bedienen op het stuur. Zo hoef ik de tel niet uit mijn zak te halen.

Snapt iemand het nog?
Dit is als bug gemeld en er zijn ontwikkelaars bezig met een oplossing. ondertussen kun je met petrovich de contacten overzetten. Iets van 500 per keer. Je exporteert dan eerst je contacten naar een aparte map op de n900. deze verstuur je over bt naar de bmw. werkte bij mij. even zoeken op dit forum geeft je hier meer info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ok helder! Misschien komt het goed als de nieuwe firmware komt. Tot dan moet ik maar handmatig verbinden.

Nog een 2tal andere vraagjes voor de trotse N900 bezitters.
Ik heb dat progje "battery-eye" erop gezet, nu zie ik dat als de batterij helemaal vol is dat hij dan net boven de 1200mAh staat. Ik dacht dat de batterij 1320 was? Moet de batterij inwerken (heb m pas 3 dagen) of is dit gewoon bij iedereen.

En nog een vraag over internet. Ik heb hiervoor nooit een internetbundel gehad dus weet niet precies hoe het werkt.
Maar ik heb nu T-Mobile web'n'walk Standard. Down: 384 Kb/s en Up: 64 Kb/s .
Maakt het dan uit of het toestel op 2G staat of op 3G met die snelheden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
BMW_M3 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:40:
Ok helder! Misschien komt het goed als de nieuwe firmware komt. Tot dan moet ik maar handmatig verbinden.

Nog een 2tal andere vraagjes voor de trotse N900 bezitters.
Ik heb dat progje "battery-eye" erop gezet, nu zie ik dat als de batterij helemaal vol is dat hij dan net boven de 1200mAh staat. Ik dacht dat de batterij 1320 was? Moet de batterij inwerken (heb m pas 3 dagen) of is dit gewoon bij iedereen.

En nog een vraag over internet. Ik heb hiervoor nooit een internetbundel gehad dus weet niet precies hoe het werkt.
Maar ik heb nu T-Mobile web'n'walk Standard. Down: 384 Kb/s en Up: 64 Kb/s .
Maakt het dan uit of het toestel op 2G staat of op 3G met die snelheden?
batterij kun je nooit helemaal opladen, waarschijnlijk wordt het wel eerst beter voordat het vermogen weer afneemt. 3g is sneller, dat kun je ook wel meten met diverse progjes of online op bv.speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
"BatteryGraph" is een beter progje met veel meer info.
Laden gaat tot 97%.

"Never a dull moment"

Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.