nogmaals: heb je op je voorbeeldfoto's wel eerst scherp gesteld? op het maemo talk forum komt ook regelmatig iemand klagen over de kwaliteit van foto's, de oorzaak is dan vaak een usererror door niet scherpstellen.stokkom schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:51:
[...]
Linux en drivers>? Mmm, illustratie van het feit dat ik geen deskundige ben en dus gewoon moet wachten op de volgende firmware...
De nieuwe firmware geeft mij meer mogelijkheden om de beeldkwaliteit van de camera aan te passen. Hopelijk geeft dat wat betere foto's dan ik nu krijg.
Bedankt voor de suggestie. Maar met alle respect, ik fotografeer al jaren (de laatste vijf jaar met Canon spiegelreflex camera's) en ben goed op de hoogte van de techniek. En juist vanwege de beroerde kwaliteit (ruis en onscherpte) besloot ik hier om hulp te vragen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteit zoals ik met mijn Canon haal, maar ik wilde toch graag op zijn minst mijn Nokia e90 evenaren...teddebraak schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:37:
[...]
nogmaals: heb je op je voorbeeldfoto's wel eerst scherp gesteld? op het maemo talk forum komt ook regelmatig iemand klagen over de kwaliteit van foto's, de oorzaak is dan vaak een usererror door niet scherpstellen.
IK vind Opera er ook erg goed uitzien. Het werkt goed, maar ik mis ook wat zaken. Belangrijkste gemis is dat je niet kunt inzoomen met de knop aan de bovenkant (zijkant?) van de N900.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:56:
Zojuist de Opera mobile browser geinstalleerd en hij werkt erg prettig en snel.
Helaas werkt flash er niet mee dus een vervanger voor microB is het nog niet.
Installeren kan via maemo-freak.com/index.php...than-a-3-years-of-absence
Zoals daar te lezen is, dit is geen officiele release maar een hobby project maar het werkt naar mijn ervaring prima
En wat me ook is opgevallen: Opera houdt de instellingen niet vast. Ik had hem ingesteld op Turbo en het inzoomen beperkt tot 160 procent. Na het opnieuw opstarten van de N900 stonden alle instellingen weer op standaard?
Maar verder: erg snel en erg handig, vooral de 'terug'-knop....
Verwijderd
Tijdens het bellen lijkt het mij ook normaal. Als ik echter niet bel, komt deze melding ook zeer regelmatig voor. Ondertussen heb ik de telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft helaas niet geholpen.Nas T schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:32:
[...]
dat je "niet beschikbaar" als melding krijgt tijdens bellen, is normaal. je antenne wordt gebruikt om te bellen en niet voor 3G internetverkeer.
Het lijkt er op dat je microfoon het slecht of niet doet (bekend probleem waar ik al maanden niet meer van heb gehoord)..
Wat ik zou doen in jouw situatie:
1: telefoon uitzetten, batterij er 1 minuut uithalen en weer opnieuw starten.
2: als stap 1 niet werkt: flashen, zie maemoworld.nl voor een handleiding. Het is een kwartier werk denk ik.
Let wel dat je windows XP gebruikt en een usb-poort achterop het moederbord.
3: Ook het eMMC flashen, zie maemoworld.nl. dit is rigoureuzer
4: Evt. een cheap prepaid kaartje kopen om te checken of het niet aan je provider ligt. En anders retourtje Nokia...
Succes!
Ik denk niet dat het aan de microfoon ligt maar vermoedelijk verhelpt het 'flashen' van de telefoon het probleem ook wel.
Ik krijg soms haast het idee dat de telefoon de (netwerk)verbinding verliest wanneer ik bezig ben in bijv. de kalender. Een aantal keer is het namelijk al voorgekomen dat zodra ik dat deed, ik de melding kreeg 'Tijdelijk niet beschikbaar' of sterker nog 'Geen mobiel netwerk beschikbaar'. En ik woon in Amsterdam dus met de dekking moet het snor zitten zou je zeggen.
Oh, en aan de provider lijkt het me ook niet te liggen. Zowel met Hi als met Vodafone zijn de problemen er..
Maar bedankt voor de tips! Flashen zou de volgende stap kunnen zijn dus.
Verwijderd
Het zou indd ook kunnen dat het een probleem betreft met de antenne, ipv met de microfoon. Maar zou dat dan los moeten staan van de netwerkverbinding? Dus als er iets mis is met de antenne, is er dan alleen iets mis de het bereik om te telefoneren laten we maar zeggen of ook met de internetverbinding? (sorry voor de noobvraag:))Sander-B schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:36:
[...]
Heb je toevallig een ander toestel waar je tijdelijk je simkaart in kan testen? Heeft dat toestel het ook dan is de netwerkdekking gewoon beroerd, anders zal er wel iets mis zijn met de GSM antenne in je N900.
Heb je het probleem overal of alleen thuis?
Ik heb thuis ook de problemen die jij beschrijft, maar dat heb ik altijd al gehad. Ook met andere toestellen. Gewoon beroerde netwerkdekking.
Dit is in ieder geval geen probleem van een defecte microfoon.
Het probleem heb ik overigens overal. Een beroerde netwerkdekking lijkt me, zoals ik hierboven ook al zei, stug. De dekking in dit gebied moet toch voldoende zijn zou je zeggen.
Opera werkt idd erg lekker op de n900. Portrait mode, virtueel toetsenbord als qwerty is ingeklapt, even soepel als de standaard browser en een stuk soepeler dan firefox. Hopelijk wordt het nog verder verbeterd 
En bij mij onthoudt hij gewoon z'n instellingen.
En bij mij onthoudt hij gewoon z'n instellingen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
En toch ben jij een uitzonderingsgeval. Als je camera in landschapsmodus staat, stelt de camera automatisch op oneindig scherp (zo'n 20 meter gok ik), wat dus de voorgrondonscherpte kan verklaren. Het tegenovergestelde kan gebeuren in macro modus. Weet je zeker dat die niet aanstonden?stokkom schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:04:
[...]
Bedankt voor de suggestie. Maar met alle respect, ik fotografeer al jaren (de laatste vijf jaar met Canon spiegelreflex camera's) en ben goed op de hoogte van de techniek. En juist vanwege de beroerde kwaliteit (ruis en onscherpte) besloot ik hier om hulp te vragen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteit zoals ik met mijn Canon haal, maar ik wilde toch graag op zijn minst mijn Nokia e90 evenaren...
Hier zijn een paar van mijn N900 snapshots. Zoals je aan mijn sig kunt zien weet ik ook wel wat van cameras.

http://fc07.deviantart.ne..._series_by_Citruspers.jpg

http://fc02.deviantart.ne..._series_by_Citruspers.jpg
Ook bij mij onthoudt hij gewoon z'n instellingen, 240% en wat goed werkt voor mij is juist
Interfce: small !
Interfce: small !
"Never a dull moment"
Verwijderd
Het vergeten van de instellingen had ik ook last van, als je echter het instellingen menu afsluit en dan de browser afsluit onthoudt hij het wel.
Een terug knop is inderdaad fijn, maar backspace op het hardware qwerty keyboard kan je daarvoor ook gebruiken in microB. En die zoom levels, dat doet microB dan toch een stuk fijner met dubbeltap automatische zoom.
Maar totdat PR 1.2 uitkomt met fatsoendelike portrait mode support voor microB gebruik ik zeker opera
Maar totdat PR 1.2 uitkomt met fatsoendelike portrait mode support voor microB gebruik ik zeker opera
Vind je de huidige portrait mode dan niet fatsoenlijk ?Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:45:
Ctrl + Shift + O
"Never a dull moment"
Verwijderd
Geen adresbalk, geen multitask knop, geen mogelijkheid om een pagina terug te gaan, geen bookmark knop en geen mogelijkheid om terug te gaan naar je bureaublad maar enkel en alleen full screen browsen.Vindt het best waardeloos eigenlijk.Cinq-Marquis schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 03:46:
[...]
Vind je de huidige portrait mode dan niet fatsoenlijk ?
Ctrl + Shift + O
Ik probeer mijn telefoon te overclocken maar het lukt om een of andere reden niet. Dit is de tutorial die ik gebruik http://theunlockr.com/201...verclock-your-nokia-n900/.
Bij stap III.4 kom ik niet verder. Als ik cd c:\programfiles\maemo\flasher-3.5\ type krijg ik de volgende bericht: word niet herkend als een internet of externe opdracht, programma of batchbestand.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat mijn toestel nog geen contact heeft met mijn computer en dat het daarom niet lukt?
Bij stap III.4 kom ik niet verder. Als ik cd c:\programfiles\maemo\flasher-3.5\ type krijg ik de volgende bericht: word niet herkend als een internet of externe opdracht, programma of batchbestand.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat mijn toestel nog geen contact heeft met mijn computer en dat het daarom niet lukt?
Bedankt voor de voorbeelden, maar ook in jouw foto zie ik veel artefacten en beeldruis. Misschien ben ik wel te kritisch (hoewel mijn foto's over het algemeen echt niet scherp zijn en die van jou wel...).citruspers schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:01:
[...]
En toch ben jij een uitzonderingsgeval. Als je camera in landschapsmodus staat, stelt de camera automatisch op oneindig scherp (zo'n 20 meter gok ik), wat dus de voorgrondonscherpte kan verklaren. Het tegenovergestelde kan gebeuren in macro modus. Weet je zeker dat die niet aanstonden?
Hier zijn een paar van mijn N900 snapshots. Zoals je aan mijn sig kunt zien weet ik ook wel wat van cameras.
[afbeelding]
http://fc07.deviantart.ne..._series_by_Citruspers.jpg
[afbeelding]
http://fc02.deviantart.ne..._series_by_Citruspers.jpg
Ander ding dat me opvalt: de fotos zijn maximaal rond de 1 mb per stuk. Ik hoopte even dat dit de matige fotokwaliteit zou kunnen verklaren, maar nu zie ik dat jouw foto's ook niet echt veel groter zijn...
Probeer het eens via deze omschrijving. Heb ik zelf ook gedaan en het is erg makkelijk:kingsenol schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:21:
Ik probeer mijn telefoon te overclocken maar het lukt om een of andere reden niet. Dit is de tutorial die ik gebruik http://theunlockr.com/201...verclock-your-nokia-n900/.
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774
No matter the age, never lose the Kramer inside
ze gooinen er een standaard jpeg compressie op van iets van 89%..stokkom schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor de voorbeelden, maar ook in jouw foto zie ik veel artefacten en beeldruis. Misschien ben ik wel te kritisch (hoewel mijn foto's over het algemeen echt niet scherp zijn en die van jou wel...).
Ander ding dat me opvalt: de fotos zijn maximaal rond de 1 mb per stuk. Ik hoopte even dat dit de matige fotokwaliteit zou kunnen verklaren, maar nu zie ik dat jouw foto's ook niet echt veel groter zijn...
je kan dit veranderen in één van de vele config bestanden als je dat wilt
Verwijderd
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=49761Caelorum schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:04:
[...]
ze gooinen er een standaard jpeg compressie op van iets van 89%..
je kan dit veranderen in één van de vele config bestanden als je dat wilt
Hier een linkje voor degenen die het uit willen proberen, ben wel benieuwd of je het resultaat merkt. Volgens de poster worden de plaatjes rond de 3mb zonder compressie ipv 1mb.
Ohja, ik heb mijn N900 standaard op 3 megapixels staan (zodat je hele scherm de zoeker wordt). Die 2 megapixels voegen, zoals in jouw voorbeelden te zien is, niet zo veel toe.stokkom schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor de voorbeelden, maar ook in jouw foto zie ik veel artefacten en beeldruis. Misschien ben ik wel te kritisch (hoewel mijn foto's over het algemeen echt niet scherp zijn en die van jou wel...).
En misschien ben je wel te kritisch. In ieder geval wel als je de scherpte met je DSLR gaat vergelijken
Maar met de PR1.2 firmware schijnt de beeldkwaliteit te gaan verbeteren, even geduld dus nog.
Ik zie dat mijn foto's een kwaliteit (compressie) hebben van 85%. (dit kun je zien door op een foto te klicken met je stylus en even vast te houden: zo krijg je een rolmenu waarin je de details van de foto kun bekijken).Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:33:
[...]
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=49761
Hier een linkje voor degenen die het uit willen proberen, ben wel benieuwd of je het resultaat merkt. Volgens de poster worden de plaatjes rond de 3mb zonder compressie ipv 1mb.
Ik zou het scriptje graag eens uitproberen, maar ik snap de uitleg niet....
Er staat:
Load up /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf in VI, leafpad etc
Wat bedoelen ze met VI of leafpad? Is dat net zoiets als een soort cmd-regel die je onder Windows hebt? (dos-box).
Hoe komt ik aan leafpad en wat is VI? En hoe werkt het?
Verwijderd
VI is een texteditor. Je start het op/opent het bestand door inde terminal (X-terminal kan maar ik zou het over SSH doen) "VI /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf" te typen. Leafpad is ook een texteditor (een andere)stokkom schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:33:
[...]
Ik zie dat mijn foto's een kwaliteit (compressie) hebben van 85%. (dit kun je zien door op een foto te klicken met je stylus en even vast te houden: zo krijg je een rolmenu waarin je de details van de foto kun bekijken).
Ik zou het scriptje graag eens uitproberen, maar ik snap de uitleg niet....
Er staat:
Load up /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf in VI, leafpad etc
Wat bedoelen ze met VI of leafpad? Is dat net zoiets als een soort cmd-regel die je onder Windows hebt? (dos-box).
Hoe komt ik aan leafpad en wat is VI? En hoe werkt het?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 20:47 ]
welke van die methodes heb je geprobeerd? ik zie er volgens mij 3 staan.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Probeer het eens via deze omschrijving. Heb ik zelf ook gedaan en het is erg makkelijk:
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774
ik wil het volgens deze methode doen
1. Power off the N900 completely.
2. Hold "u" on the N900's keyboard, while holding, connect it to the PC via USB cable.
3. You will see usb icon on top right of white Nokia screen.
4. Now you can let go of "u" on the keyboard.
5. Now use flasher utility with the kernel file located in the same directory.
flasher-3.5 -k image_file_name -f -R
6. It should take about 1-2 seconds then it'll say Done.
7. Now your N900 will show white Nokia screen. (reboot)
8. At this time, you can pull out the USB cable.
9. N900 should finish booting up if all goes well.
10. Test out your phone as usual. (Apps, browser, camera, phone etc etc)
11. If any abnormal events occur frequently (crash, hang, screen corruption etc), turn it off, flash it to a slower kernel and test again.
alleen loop ik vast bij stap 5. Now use flasher utility. bedoelt hij hiermee dat ik het flasher-3.5 exe bestand moet openen die ik in de programfiles\maemo map krijg na het installeren? Als ik dit doe zie ik dat het exe bestand opent en daarna gelijk vanzelf weer sluit.
Tussen stap 5 en 6 staat "flasher-3.5 -k image_file_name -f -R". Waar moet ik dit typen?
[ Voor 62% gewijzigd door kingsenol op 13-05-2010 21:49 ]
Als je niet weet wat VI is, doe jezelf dan een lol en gebruik het niet. Gebruik, zoals voorgesteld, leafpadVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:43:
[...]
VI is een texteditor. Je start het op/opent het bestand door inde terminal (X-terminal kan maar ik zou het over SSH doen) "VI /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf" te typen. Leafpad is ook een texteditor (een andere)
(Vi is een heerlijk command line text editortje, maar als je het nog nooit hebt gebruikt is de kans groot dat je er geen snars van snapt.)
simpel gezegd moet je dus het gdigicam bestand editen. Niet vergeten leafpad te installeren natuurlijk.
Ik heb deze gebruikt. In 10 minuten klaar en dat is voornamelijk door downloaden en booten:kingsenol schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:49:
[...]
welke van die methodes heb je geprobeerd? ik zie er volgens mij 3 staan.
...
\
My simple steps:
- Install "rootsh". (if possible, version 1.5. don't have extras-devel respository installed for this)
- Install the package "Enhanced linux kernel for power users" (section 'system' in application manager).
- Shutdown the phone and power back up again.
- Now install "Enhanced kernel for power users (settings)" from application manager.
- Then launch xterminal, and follow these steps below:
Basically, if you want to try the ideal (2nd lowest voltage) profile and overclock to 850Mhz (500-850), type following in xterminal after typing "sudo gainroot" then enter to become "root" user.
Code:
kernel-config load ideal
kernel-config limits 500 850
Vergeet bij het intypen van de code niet eerst sudo gainroot te doen
na stap 5 zie ik een link staan naar een maemo forum. moet ik de info die hier gegeven word ook toepassen
er staat ook een enter tussen de codes. moet je ze ook zo invoeren bij xterminal
Code:
kernel-config load ideal
er staat ook een enter tussen de codes. moet je ze ook zo invoeren bij xterminal
Code:
kernel-config load ideal
[ Voor 41% gewijzigd door kingsenol op 13-05-2010 22:49 ]
Ik gebruikte deze gids hier: http://wiki.maemo.org/Overclocking
Ik zou in ieder geval niet meteen naar 850 gaan, eerst rustig 750 proberen. En onthoud: overclocking is geen spelletje, er is gewoon een kans dat je je telefoon verneukt. Weet waar je mee bezig bent.
Ik zou in ieder geval niet meteen naar 850 gaan, eerst rustig 750 proberen. En onthoud: overclocking is geen spelletje, er is gewoon een kans dat je je telefoon verneukt. Weet waar je mee bezig bent.
die manier met de xterminal heb ik al geprobeerd alleen, zoals ik in mijn vorige post al zei, kan ik deze teken niet < niet vinden op mijn keyboard
je kan symbols invoeren he gewoon de blauwe knop en de knop met sym (die erboven)kingsenol schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:10:
die manier met de xterminal heb ik al geprobeerd alleen, zoals ik in mijn vorige post al zei, kan ik deze teken niet < niet vinden op mijn keyboard
Je kan die codes gewoon invoeren in x-terminal met een enter na elke regel.kingsenol schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:40:
na stap 5 zie ik een link staan naar een maemo forum. moet ik de info die hier gegeven word ook toepassen
Code:
kernel-config load ideal
Mocht er iets misgaan is dat niet echt een probleem. Na een reboot staan zijn de normale settings weer terug. Je moet dan opnieuw in x-terminal de gewenste settings ingeven
Daar heb ik nu juist een vraag over. kun je ergens instellen dat hij de settings zo blijft oplaan.
@Raz bedankt man dat wist ik nog niet
[ Voor 17% gewijzigd door kingsenol op 14-05-2010 00:19 ]
Dat schijnt via Queen Beecon Widget te kunnen, maar ik weet niet hoe dat werkt. Op maemo.org kan je er wel meer over vinden. Zelf reboot ik bijna nooit, dus af en toe 2 regels intypen vind ik niet zo erg.
Dat kan, staat volgens mij uitgelegd in mijn vorige link (ctrl+f "permanent")kingsenol schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:15:
Daar heb ik nu juist een vraag over. kun je ergens instellen dat hij de settings zo blijft oplaan.
Verwijderd
Hmmm, ik kan het daar niet vinden met zoeken op de pagina. ctrl+f in x-terminal? en dan permanent?citruspers schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:26:
[...]
Dat kan, staat volgens mij uitgelegd in mijn vorige link (ctrl+f "permanent")
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd, maar als ik het bestand wil opslaan, zegt Leafpad: can't open file to write... Heb je een idee wat ik hier aan kan doen? Het lijkt alsof het bestand in gebruik is door een ander programma, maar ik zou niet weten wat.citruspers schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:51:
[...]
Als je niet weet wat VI is, doe jezelf dan een lol en gebruik het niet. Gebruik, zoals voorgesteld, leafpad
(Vi is een heerlijk command line text editortje, maar als je het nog nooit hebt gebruikt is de kans groot dat je er geen snars van snapt.)
simpel gezegd moet je dus het gdigicam bestand editen. Niet vergeten leafpad te installeren natuurlijk.
Verwijderd
Ah precies, dat heb ik dus geprobeerd, maar niets gevonden...Caelorum schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:37:
ctrl+f is het zoeken in de browser (en heel veel andere applicaties) ^^
@Stokkom: ah, dan moet je leafpad met root (beheerders) rechten openen. Heb je het programmaatje rootsh geinstalleerd? Dan moet je in de terminal dit doen
sudo gainroot (je dollar-cursor verandert dan als het goed is in een hekje)
leafpad /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf
@kareltje: sorry, dan moet je deze hebben: http://wiki.maemo.org/Kernel_Power (als je de linux kernel for power users gebruikt).
sudo gainroot (je dollar-cursor verandert dan als het goed is in een hekje)
leafpad /etc/gdigicam/gdigicam-camerabin.conf
@kareltje: sorry, dan moet je deze hebben: http://wiki.maemo.org/Kernel_Power (als je de linux kernel for power users gebruikt).
@kingsenol
Met je virtuele kb kan je < en > etc invoeren.
@citruspers en anderen
Als je rootsh hebt geinstalleerd hoet je alleen maar root in te geven ipv sudo gainroot dat is veel te veel getype.
Met je virtuele kb kan je < en > etc invoeren.
@citruspers en anderen
Als je rootsh hebt geinstalleerd hoet je alleen maar root in te geven ipv sudo gainroot dat is veel te veel getype.
"Never a dull moment"
Dank je Cinq, ik wist al dat het kon, maar niet zeker of het standaard al kon op de N900. No sense in het nog meer verwarren van iemand die nieuw is op linux.
Dankjewel voor de uitleg. Ik moet me nodig eens gaan verdiepen in linux (en dit is een aardig beginnetje).citruspers schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:38:
Dank je Cinq, ik wist al dat het kon, maar niet zeker of het standaard al kon op de N900. No sense in het nog meer verwarren van iemand die nieuw is op linux.
Overigens heeft het weinig geholpen: de kwaliteit van de jpg's is gestegen van 85 naar 90 procent. De bestanden zijn iets groter geworden (maar nog altijd kleiner dan 1,5 mb). En de ruis op de foto's is nog altijd ver boven de maat. Jammer, want ik dacht even het ei van Columbus gevonden te hebben...
Verwijderd
Even checken of ik het goed begrijp. Ik wil overclocken naar 125 mhz - 700 mhz met de smart reflex aan.citruspers schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:38:
Dan moet ik het volgende file aanpassen: /home/user/MyDocs/kernel.txt.
Dat zou dan moeten worden (ik houd de instellingen van powersettings aan die in cpufrequi staan en neem aan dat een 1 aan is als een 0 uit is):
UP_THRESHOLD=95
#SAMPLING_RATE=300000
VDD1_OPPS_VSEL="30 30 38 48 54 48 60 60 60 60 60 60 60 72 72"
DSP_OPPS_RATE="90 90 180 360 400 430 430 430 430 500 500 500 500 520 520"
MIN_FREQ=124999
MAX_FREQ=700000
SMARTREFLEX_VDD1=1
SMARTREFLEX_VDD2=1
Of moet ik in de regels VDD1 en DSP ook aanpassen?
En: nu verspringt de cpu van 125 naar 250 als ik gebeld heb. Gebeurt dat dan niet meer en geeft dat geen problemen?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 15:29 ]
Nee sorry, compressie maakt weinig uit. Ik heb eigenlijk voor al mijn web foto's de compressie op 90% staan, ook de wallpapers.
De ruis kan alleen (optimaal) gereduceerd worden door de raw converter, iets wat schijnbaar ook beter is in de PR 1.2 firmware. Feit blijft dat het gewoon een mini sensortje is met een gemiddelde lens. Toch ben ik blij dat ik hem bij me heb als mijn spiegelreflexen nog thuis liggen. Je hebt gewoon wat minder mogelijkheden...
De ruis kan alleen (optimaal) gereduceerd worden door de raw converter, iets wat schijnbaar ook beter is in de PR 1.2 firmware. Feit blijft dat het gewoon een mini sensortje is met een gemiddelde lens. Toch ben ik blij dat ik hem bij me heb als mijn spiegelreflexen nog thuis liggen. Je hebt gewoon wat minder mogelijkheden...
Ik kan iedereen met een N900 van harte aanraden op hun desktop PC, naast "dat andere OS" gewoon Linux in dual-boot te zetten. Dan kom je snel meer te weten over de eindeloze mogelijkheden van je N900
"Never a dull moment"
even een quote uit een mooi stukje leesvoer
I believe it’s high time to debunk the app numbers craze: IMHO, a high number of apps reflects the shortcomings of a platform as much as its mass market success.
http://tomch.com/wp/?p=144
I believe it’s high time to debunk the app numbers craze: IMHO, a high number of apps reflects the shortcomings of a platform as much as its mass market success.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
@Kareltje: Nee, je moet alleen de min en max freq aanpassen. met de DSP zou ik absoluut niet knoeien.
Vergeet niet eerst een tijdje te testen of je telefoon stabiel draait, voor je de overclock permanent maakt!
Vergeet niet eerst een tijdje te testen of je telefoon stabiel draait, voor je de overclock permanent maakt!
Klopt !Nienix schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:33:
even een quote uit een mooi stukje leesvoer
Tel nu eens hoeveel apps je echt gebruikt, ik heb er veel op mijn N900 en dat is 123.
Op mijn desktop zijn dat er waarschijnlijk niet meer dan 300 stuks.
In de repos van Maemo&Co. staan ~ 650 apps, als dat een reflectie is van de meest gevraagde en nuttige progs zal dat voldoende zijn en hoeft dat echt in de loop der tijd niet meer dan 1000 stuks te worden.
Maar goed, het: "Ik kan verder pissen" is psychologisch erg belangrijk
"Never a dull moment"
het gaat er ook niet om wie het verste kan pissen.Cinq-Marquis schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:47:
[...]
Klopt !
Tel nu eens hoeveel apps je echt gebruikt, ik heb er veel op mijn N900 en dat is 123.
Op mijn desktop zijn dat er waarschijnlijk niet meer dan 300 stuks.
In de repos van Maemo&Co. staan ~ 650 apps, als dat een reflectie is van de meest gevraagde en nuttige progs zal dat voldoende zijn en hoeft dat echt in de loop der tijd niet meer dan 1000 stuks te worden.
Maar goed, het: "Ik kan verder pissen" is psychologisch erg belangrijk
het gaat om de dikte van de straal
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Verwijderd
Bij mij doet toegangsbeheer het niet meer? Krijg steeds melding van: bewerking is mislukt?
Hoe is dit op te lossen?
Hoe is dit op te lossen?
12 dec 2009 was niet dag 1 van de N900 hoor, toen had ik hem namelijk al een weekCinq-Marquis schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:23:
@Darkwolf
Ook ik had de N95 vanaf dag 1. Ergens in Mei 2007 was dat, net als de N900 (12-dec-2009).
Ik zie in de changelog meest leuke/handige nieuwe features: http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.2
Verwijderd
Ik ben nu aan het testen en hij is al bijna een week stabiel, maar net iets sneller.citruspers schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:38:
@Kareltje: Nee, je moet alleen de min en max freq aanpassen. met de DSP zou ik absoluut niet knoeien.
Maar ik overclock nu handmatig via cpufrequi en dan is de threshold en de sampling rate anders dan in dat bestandje. Bovendien heb ik smartreflex aanstaan. En deze instelling bevalt me erg goed, batterij gaat langer mee en hij is stabiel. ik zou dan ook graag exact dezelfde instellingen behouden als ik permanent overclock.Dat gebeurt toch niet als ik die waarden niet ook aanpas?
De DSP en die andere laat ik dan wel zitten
Wat een gedoe met dat speed-flashen, ik gebruik gewoon dit:
http://www.sygysweb.nl/n9...917&hilit=flash.zip#p3917
Hij kwam ergens in oktober of november al uit..D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:12:
[...]
12 dec 2009 was niet dag 1 van de N900 hoor, toen had ik hem namelijk al een week
"Turn on your n900 completely off"racinfo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:48:
Dat geeft me wel vertrouwen, ja! ^^
Twee vraagjes:
- Bij mij werkt de proximity sensor niet goed. Waarschijnlijk is dat softwarematig, want vroeger was het wel goed. Nu blijft het scherm zwart na een call en moet ik eerst met het schuifje het scherm aanzetten voor ik de verbinding kan verbreken. Meer mensen die hier last van hebben?
- En hoe zijn jullie ervaringen met Sygic? Ik vind het qua bediening en looks prima, maar de navigatie is waardeloos. Laatst heb ik eens een route ingesteld in een plaats waar ik zelf feilloos de weg weet. Maar Sygic wilde me om de halve plaats heen laten rijden om de bestemming vanaf een andere kant te benaderen...
En als ik (al dan niet per ongeluk) afwijk van de route die Sygic aangeeft, past hij zich niet aan maar wil me altijd laten keren. Ik denk er hard over om de Tomtom op mijn oude Touch Pro weer eens bij te werken en te gebruiken voor navigatie. Ben wel zo'n beetje klaar met Sygic...
- Bij mij werkt de proximity sensor niet goed. Waarschijnlijk is dat softwarematig, want vroeger was het wel goed. Nu blijft het scherm zwart na een call en moet ik eerst met het schuifje het scherm aanzetten voor ik de verbinding kan verbreken. Meer mensen die hier last van hebben?
- En hoe zijn jullie ervaringen met Sygic? Ik vind het qua bediening en looks prima, maar de navigatie is waardeloos. Laatst heb ik eens een route ingesteld in een plaats waar ik zelf feilloos de weg weet. Maar Sygic wilde me om de halve plaats heen laten rijden om de bestemming vanaf een andere kant te benaderen...
Mijn ervaring met Sygic is goed. Ik vind de navigatiesoftware snel en intuitief werken. Je kunt in de settings veel instellen. Zo kun je het maken van u-turns gewoon uitzetten...
Of Sygic altijd de kortste of beste route uitkiest, kan ik moeilijk zeggen. Op plekken waar ik de weg ken, staat hij gewoon uit.
Wat ik nog niet voor elkaar heb, is om muziek af te spelen terwijl ik navigeer. Bij mij draait Sygic op volledig scherm en ik weet (nog) niet hoe ik tussen programma's kan switchen (in Windows-termen: alt-tab).
Of Sygic altijd de kortste of beste route uitkiest, kan ik moeilijk zeggen. Op plekken waar ik de weg ken, staat hij gewoon uit.
Wat ik nog niet voor elkaar heb, is om muziek af te spelen terwijl ik navigeer. Bij mij draait Sygic op volledig scherm en ik weet (nog) niet hoe ik tussen programma's kan switchen (in Windows-termen: alt-tab).
Probleem is dat je dan geen eigen kernel modificaties kan toepassen, zoals die die nodig zijn voor mobile hotspot, ipv6 networking, network patch voor kismet enzo...;)racinfo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:48:
@Citruspers
a. Waaron niet ? Het zijn gewoon kernels die het toestaan om op andere range van CPUfreqs te werken
b. Wie gebruikt die dingen buiten jezelf ? ipv6 ?
PS
Mobile hotspot en kismet zouden gewoon moeten werken.
a. Waaron niet ? Het zijn gewoon kernels die het toestaan om op andere range van CPUfreqs te werken
b. Wie gebruikt die dingen buiten jezelf ? ipv6 ?
PS
Mobile hotspot en kismet zouden gewoon moeten werken.
"Never a dull moment"
Verwijderd
Switchen tussen fullscreen apps kan voor zover ik weet op 2 manieren:stokkom schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:34:
Mijn ervaring met Sygic is goed. Ik vind de navigatiesoftware snel en intuitief werken. Je kunt in de settings veel instellen. Zo kun je het maken van u-turns gewoon uitzetten...
- CTRL + backspace op het toetsenbord
- Via het programma 'camkeyd' in een van de repositories kan je met de cameratoets switchen
De laatste manier vind ik persoonlijk het handigst, ook omdat ik tijdens het rijden het toetsenbord niet uit heb geschoven.
@Cinq:
a: Precies, het is een ander kernel. En voor die functies die ik noemde moet je al een ander kernel installeren
b: Ik weet niet. Tweakers? Mensen die meer met hun N900 doen dan bellen en smsen?
Kismet heeft een fix nodig in de wifi drivers om monitor mode goed te laten werken (anders blijft de boel hangen op channel 6), mobile hotspot heeft vzviw nog steeds een paar ander ekernel modules nodig (nat/iptables?).
ipv6 gewoon omdat het kan.
Ik wilde gewoon even zeggen dat Reg's flasher niet voor iedereen de juiste oplossing hoeft te zijn. Als ik me niet wilde verdiepen in overklokken, en geen aangepaste kernel gebruikte had ik denk ik ook Reg's flasher gebruiken.
Maargoed, zo zitten de zaken niet in elkaar. Ik heb een aangepaste kernel, met een overgeklokte en undergevolte processor die voor mij stabiel draait. Everyone's different
Ik noem het btw even de Reg flasher, aangezien Reg hem schijnbaar op de server heeft. Correcties welkom.
a: Precies, het is een ander kernel. En voor die functies die ik noemde moet je al een ander kernel installeren
b: Ik weet niet. Tweakers? Mensen die meer met hun N900 doen dan bellen en smsen?
Kismet heeft een fix nodig in de wifi drivers om monitor mode goed te laten werken (anders blijft de boel hangen op channel 6), mobile hotspot heeft vzviw nog steeds een paar ander ekernel modules nodig (nat/iptables?).
ipv6 gewoon omdat het kan.
Ik wilde gewoon even zeggen dat Reg's flasher niet voor iedereen de juiste oplossing hoeft te zijn. Als ik me niet wilde verdiepen in overklokken, en geen aangepaste kernel gebruikte had ik denk ik ook Reg's flasher gebruiken.
Maargoed, zo zitten de zaken niet in elkaar. Ik heb een aangepaste kernel, met een overgeklokte en undergevolte processor die voor mij stabiel draait. Everyone's different
Ik noem het btw even de Reg flasher, aangezien Reg hem schijnbaar op de server heeft. Correcties welkom.
@citus
Die kernel modules compileer je tegen de kernel, welke dat ook is, die overklokbatre kernel zijn niet verschillend van de standaard kernel, behalve dat ze een ander CPU freq toelaten met b.v.:
echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq
Die kernel modules compileer je tegen de kernel, welke dat ook is, die overklokbatre kernel zijn niet verschillend van de standaard kernel, behalve dat ze een ander CPU freq toelaten met b.v.:
"Never a dull moment"
Dankjewel voor de tip! Heel erg handig.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:43:
[...]
Switchen tussen fullscreen apps kan voor zover ik weet op 2 manieren:
- CTRL + backspace op het toetsenbord
- Via het programma 'camkeyd' in een van de repositories kan je met de cameratoets switchen
De laatste manier vind ik persoonlijk het handigst, ook omdat ik tijdens het rijden het toetsenbord niet uit heb geschoven.
Net even camkeyd geinstalleerd en dat werkt inderdaad heel fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door stokkom op 15-05-2010 21:14 ]
Oh, dat zou ik niet weten, ik dacht dat de kernel precompiled was (aangezien alle hardware hetzelfde is), en gewoon vervangen werd. Zo heeft mobile hotspot, de powerkernel als dependency. Die wordt dus automatisch meegeinstalleerd/vervangen bij de installatie.Cinq-Marquis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:07:
@citus
Ik heb met Sygic totaal geen problemen, hij wijst de weg netjes en met keren geeft die soms 2x aan dat je moet keren maar als je dan doorrijd berekend die gewoon een nieuwe route voor je. Ikzelf ben zeer tevreden over Sygic als navigatie heb het op me N900 en HTC Desire en bij beiden werkt die super.lpdv74 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:41:
Twee vraagjes:
- En hoe zijn jullie ervaringen met Sygic? Ik vind het qua bediening en looks prima, maar de navigatie is waardeloos. Laatst heb ik eens een route ingesteld in een plaats waar ik zelf feilloos de weg weet. Maar Sygic wilde me om de halve plaats heen laten rijden om de bestemming vanaf een andere kant te benaderen...En als ik (al dan niet per ongeluk) afwijk van de route die Sygic aangeeft, past hij zich niet aan maar wil me altijd laten keren. Ik denk er hard over om de Tomtom op mijn oude Touch Pro weer eens bij te werken en te gebruiken voor navigatie. Ben wel zo'n beetje klaar met Sygic...
Verwijderd
hoi, ik heb paar vraagjes over de n900.
1. Is er een widget of iets dergelijks beschikbaar dat je je e-mails gelijk op je bureaublad kan zien dus dat je een lijst ziet van bijv de laatste 5 mails.
2. Ik heb hem gesynchroniseerd staan met exchange 2003. Alleen af en toe geeft hij een synchronisatiefout aan. Om dat op te lossen moet ik alles weer volledig opnieuw synchroniseren.
3. Is er geen zoekfunctie voor mails?
4. Hoe kan je iemand snel bellen? Nu is de snelste manier om het telefoonicoontje te zoeken en te drukken.
1. Is er een widget of iets dergelijks beschikbaar dat je je e-mails gelijk op je bureaublad kan zien dus dat je een lijst ziet van bijv de laatste 5 mails.
2. Ik heb hem gesynchroniseerd staan met exchange 2003. Alleen af en toe geeft hij een synchronisatiefout aan. Om dat op te lossen moet ik alles weer volledig opnieuw synchroniseren.
3. Is er geen zoekfunctie voor mails?
4. Hoe kan je iemand snel bellen? Nu is de snelste manier om het telefoonicoontje te zoeken en te drukken.
Er zijn 2 manieren die beide wel snel zijn. Als je gewoon in het dashboard bent, schuif het toetsenbord uit en begin de naam van degene die je wilt bellen te typen. Vervolgens op de juiste contact klikken en bellen maar. Wat je ook kan doen (vooral in een programma) is 1x op de power knop drukken, vervolgens naar Telefoon, Oproep starten en je contact opzoeken.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:59:
hoi, ik heb paar vraagjes over de n900.
(heb je m nog?)Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:19:
ik heb nu de n900 maar ik kan er toch niet echt aan wennen aangezien ik een iphone hiervoor heb gehad..... nu is mijn vraag... voor hoeveel kan ik deze te koop zetten??? telefoon is nog echt in nieuwstaat.alles zit er bij en de headset is ongebruikt... ook zit er sygic software bij.?? Misschien heeft er hier iemand interesse??
grappig, want ik heb n iphone 3g maar allereerst word ik dood en doodziek van de vele keren dat ik geen 3g ontvangst heb binnen de bebouwde kom bij T-mobile.
In mn wijk heb ik op sommige plekken helemaal geen internet meer en als ik de chinees binnenloop, kan ik niet eens meer bellen!
Het niet ondersteunen van flash op de iphone is natuurlijk lachwekkend slecht voor n telefoon die zich als internetdevice in de markt plaatst.
Pas na 1 jaar kon de ellendige auto-correctie uit t typen (de iphone had n woordenschat van een kleuter), en later kon ik eindelijk copy/pasten!!! "Handig" als je veel op forums zit en n site wilt linken. Na 1,5 jaar kwam de eerste navigatiesoftware. Na de laatste update os 4.0 kan ik tethering niet meer gebruiken
ook is mn iphone beduidend langzamer geworden met internetten. Blijft de pagina maar laden.
Ik kon dit bericht pas na 6 minuten editten!
Het zal wel vaker gevraagd zijn, maar is die Ovi Maps nu te downloaden voor de N900 en bied deze n turn-by-turn navigatie?
Op sommige sites staat de N900 namelijk mèt Ovi, maar op sommige zònder. Kan ik dat dus gratis downloaden?
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 16-05-2010 18:04 ]
Volgens mij komt er met pr 1.2 een mailwidget waarmee je mails kan bekijken op bureabladVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:59:
Om de muggezifters tevreden te stellen (door een woordje teveel wordt de techniek niet geschaad
) heb ik vandaag alle teksten aangepast.
Wat betreft de kernel overklokkers; het flash.zip progr. is inderdaad bedoelt voor degene onder ons die graag een wat hogere snelheid of firmware willen hebben maar zich niet durven wagen aan commando's op de prompt van x-terminal.
Ik verwacht ook niet dat renners in de Tour de France met een elektrische fiets (gaan) rijden...
Wat betreft de kernel overklokkers; het flash.zip progr. is inderdaad bedoelt voor degene onder ons die graag een wat hogere snelheid of firmware willen hebben maar zich niet durven wagen aan commando's op de prompt van x-terminal.
Ik verwacht ook niet dat renners in de Tour de France met een elektrische fiets (gaan) rijden...
Klopt wel in de zin van modules die reeds in de kernel gecompileerd zijn. zie hier de extra modules die reeds in de power user kernel zitten:citruspers schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:56:
[...]
Oh, dat zou ik niet weten, ik dacht dat de kernel precompiled was (aangezien alle hardware hetzelfde is), en gewoon vervangen werd. Zo heeft mobile hotspot, de powerkernel als dependency. Die wordt dus automatisch meegeinstalleerd/vervangen bij de installatie.
The custom kernel contains additional modules for IPv6, packet filtering, QoS, NAT, tunneling, kernel configuration, Wifi mesh networking, builtin ext3 for booting from other media, ext4, XFS, reiserfs, NTFS read support, ISO9660, UDF, CIFS, automounter, squashfs, unionfs, device mapper and dm-loop, cryptography, cryptoloop, EFI partitions, UTF8 codepages, mouse+joystick input, PPP, PPTP, serial support, USB/IP and generic USB device drivers, battery info, overclocking and kexec support.
"Never a dull moment"
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=661119&postcount=296
instructies om android 2.1 te draaien op de n900..
nu zelf geen tijd, zal morgen zelf eens testen...
cd /pub && more beer
Ik heb mijn mobiel al een keer zelf geflashed dus ben niet bang dat het mis gaat maar als ik die howto zo lees dan begrijp ik dat Android dan het enige OS wordt, of niet? Zelf ben ik wel geinteresseerd in een dual-boot oplossing maar als die howto sowieso een single-boot oplevert dan wacht ik nog even op een andere howto... Weet iemand dit toevallig?ny-hardcore schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:59:
voor zover ik begrepen heb flash je alleen een andere kernel,TargetX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:16:
[...]
Ik heb mijn mobiel al een keer zelf geflashed dus ben niet bang dat het mis gaat maar als ik die howto zo lees dan begrijp ik dat Android dan het enige OS wordt, of niet? Zelf ben ik wel geinteresseerd in een dual-boot oplossing maar als die howto sowieso een single-boot oplevert dan wacht ik nog even op een andere howto... Weet iemand dit toevallig?
aan maemo komt ie niet verder, maar dual booten zit er idd niet in...
terug naar maemo booten moet door de maemo kernel weer te flashen...
cd /pub && more beer
Verwijderd
Staat er standaard al op, en is volledig gratis. Gesproken navigatie zit er verder niet in en het werkt ook niet zo lekker als Sygic, welke wel betaald is.Ferry34 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:25:
[...]
Het zal wel vaker gevraagd zijn, maar is die Ovi Maps nu te downloaden voor de N900 en bied deze n turn-by-turn navigatie?
Op sommige sites staat de N900 namelijk mèt Ovi, maar op sommige zònder. Kan ik dat dus gratis downloaden?
probleem is al opgelost
[ Voor 89% gewijzigd door kingsenol op 16-05-2010 23:32 ]
ik vind dit wel een briljante ontwikkeling.ny-hardcore schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:59:
wat ik er uit begreep werken alleen veel functies helaas nog niet.. wat zijn de verwachtingen, wanneer alle functies gewoon werkzaam zijn?
Verwijderd
Zoals valt te lezen in de comments van dit tweakers artikel is een soortgelijk project na bijna 2 jaar bijna voltooid.Pusherman_ schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:40:
[...]
ik vind dit wel een briljante ontwikkeling.
wat ik er uit begreep werken alleen veel functies helaas nog niet.. wat zijn de verwachtingen, wanneer alle functies gewoon werkzaam zijn?
Ik denk persoonlijk dat de n900 het met minder ontwikkelaars moet doen en de funcites in de n900 aanwezig zijn veel talrijker, denk aan fm-radio en zender. De openheid van Maemo maakt een boel dingen makkelijker, maar de meeste drivers zijn volgens mijn nog steeds closed source. Nu zal met de extra kennis die is opgedaan uit vorige projecten van andriod het misschien makkelijk gaan voor de n900 maar ik zou niet binnen afzienbare tijd verwachten dat android volledig werkt op de n900 en alle functies support.
Kun je mij uitleggen wat de meerwaarde van Android is ten opzichte van Maemo? En ten opzichte van MeeGo als dat straks als dual boot versie beschikbaar komt voor de N900?
Ik ben heel tevreden over Maemo, hoewel het besturingssysteem bij mij wat trager aan het worden is, nu ik er wat meer applicaties op heb gezet.
Ik ben heel tevreden over Maemo, hoewel het besturingssysteem bij mij wat trager aan het worden is, nu ik er wat meer applicaties op heb gezet.
Ik denk dat je android naast maemo moet zien als een leuk extraatje ('omdat het kan') ipv van een volwaardige vervanger. Als ik het zo goed las wordt het moeilijk om dingen als de appstore en daarmee ook apps in het algemeen voor android op je N900 te krijgen. Wil je android goed werkend, dan ben je beter af met een android toestel uiteraard.
Maar wel leuk dus verder. Misschien tripleboot straks met maemo/meego/android?
Maar wel leuk dus verder. Misschien tripleboot straks met maemo/meego/android?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Meer apps, misschien gratis google maps navigatie (maar ik weet niet of dat gaat werken op de N900).stokkom schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:51:
Kun je mij uitleggen wat de meerwaarde van Android is ten opzichte van Maemo? En ten opzichte van MeeGo als dat straks als dual boot versie beschikbaar komt voor de N900?
Maar ik weet niet of meer applicaties beter is, er is al vrij veel voor maemo te vinden.
Gratis navigatie? Leuk, totdat je het buitenland in rijdt. Heeft Google "opgelost" door het kaartmateriaal van het buitenland te laden voordat je daar heen rijdt, maar dan moet je niet verkeerd rijden.
Dan liever Sygic: volledige navigatie, heel Europa, en uitgebreide functies.
Voordeel van Android? Zit in de marge van een aantal applicaties die wel voor android, niet voor maemo beschikbaar zijn.
vrede in rust
Ik zou zelf lastig zonder de FM-transmitter kunnen, en ook de FM-radio vind ik handig. Verder hoef ik niet zoveel extra applicaties te hebben. En de browser vind ik ook prima werken (en anders Opera)...
Ik kijk zelf meer uit naar de nieuwe firmware voor de N900, dan naar weer een nieuw besturingssysteem...
Ik kijk zelf meer uit naar de nieuwe firmware voor de N900, dan naar weer een nieuw besturingssysteem...
Je kan heel eenvoudig contacten die je veel belt op je desktop zettenVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:59:
Nou, ik heb voor de gein die flasher eens geprobeerd....maar wat ik ook doe, hij herkent mijn device niet. Gevirtualiseerd onder winXP SP3 niet, niet op een native XP SP3 machine. Onder ubuntu werkt het dan wel weer, alleen het flashen van de emmc klapt er halverwege uit
* citruspers zit nu met een niet-werkende N900
* citruspers zit nu met een niet-werkende N900
@citrus
Waarom zou je je emmc willen flashen ? Ga je hem verkopen ofzo...
Waarom zou je je emmc willen flashen ? Ga je hem verkopen ofzo...
"Never a dull moment"
Nee, gewoon een fresh start. Bij de vorige reinstall waren er wat mappen gedupliceerd, en ik zit nog steeds met wat rare python packages uit extra's dev.
Maargoed, alles werkt nu, na klooien tot 4 uur 's nachts. en nog het kleine deel van de ochtend. Doe jezelf een lol en gebruik gewoon een ubuntu live systeem als je gaat flashen, onder XP werkt het vaak gewoon NIET.
Ik zou willen dat ik wat van programmeren wist, anders had ik met plezier de flasher naar linux geport.
Maargoed, alles werkt nu, na klooien tot 4 uur 's nachts. en nog het kleine deel van de ochtend. Doe jezelf een lol en gebruik gewoon een ubuntu live systeem als je gaat flashen, onder XP werkt het vaak gewoon NIET.
Ik zou willen dat ik wat van programmeren wist, anders had ik met plezier de flasher naar linux geport.
Of je toetsenbord tevoorschijn halen en de eerste letters van 'de' naam typen. Klik, klik en over laten gaan.PacinoQS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:59:
Reinder83 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:23:
[...]
Je kan heel eenvoudig contacten die je veel belt op je desktop zetten
[ Voor 20% gewijzigd door dr. Dude op 17-05-2010 13:30 ]
@citrus
Die dubbele mappen is een bug, die dacht ik in PR 1.2 verholpen is. En je Python packages staan niet op je emmc, maar op de 2GB voor porogramma's. Die zijn nl weg na een flash.Nee, gewoon een fresh start. Bij de vorige reinstall waren er wat mappen gedupliceerd, en ik zit nog steeds met wat rare python packages uit extra's dev.
"Never a dull moment"
Weet iemand al of er een programma is dat me in portrait mode kan smsen met een een normaal toetsenbord?
Zoek eens naar VertSMS. Misschien doet dat wat je zoekt.happy killer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:21:
Weet iemand al of er een programma is dat me in portrait mode kan smsen met een een normaal toetsenbord?
@cinq:
Hoe dan ook, ik vind het weleens fijn om met een schone lei te beginnen
citruspers schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:37:
@cinq:
offtopic:
Probeer ik ook al jaren
Probeer ik ook al jaren
Het is alleen handig om te weten, zelf heb ik 2GB voto's, 10GB muziek en nog wat flims op die partitie staan, dus ga ik dat niet flashen en er weer opnieuw opzetten. Straks met mijn 32GB microSD kaartje kan ik dat wellicht daarop zetten, ook handig want dat kan je het eruit halen en op een ander apparaat uitlezen.
"Never a dull moment"
wel jammer dat het nog niet met t9 werkt. misschien dat dat nog komt.Sharkey1802 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
[...]
Zoek eens naar VertSMS. Misschien doet dat wat je zoekt.
leuk artikel trouwens op maemo over het app verhaal van apple en android aan de ene kant en maomo aan de andere kant. ik waardeer de n900 steeds meer. ( typend vanaf een zeer zonnig terras, wat een geweldog scherm
ik heb het gevonden en geinstalleerd maar helaas werkt het niet.Sharkey1802 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
[...]
Zoek eens naar VertSMS. Misschien doet dat wat je zoekt.
er stond ook bij dat je PR1,2 moest hebben maar die heb ik niet.
ik heb het net ook ff geinstalleerd en het werkt gewoon, alleen jammer dat er geen t9 functie in zit. Misschien een keer her-installeren?happy killer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:10:
[...]
ik heb het gevonden en geinstalleerd maar helaas werkt het niet.
er stond ook bij dat je PR1,2 moest hebben maar die heb ik niet.
het programma werkt perfect alleen verstuurde smsjes komen niet aanfriendlyfiend schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:01:
[...]
ik heb het net ook ff geinstalleerd en het werkt gewoon, alleen jammer dat er geen t9 functie in zit. Misschien een keer her-installeren?
Ik heb een aantal problemen met mijn toestel. 1. mijn telefoon wil geen contact meer maken met mijn draadloze modem thuis. 2 elke keer als ik mijn telefoon opnieuw opstart is de force weather ap die ik op mijn bureaublad heb staan automatisch weg en moet ik em zelf weer terugzetten. weet iemand waar dit aan kan liggen? als ik de verbindingen optie open zie ik wel de draadloze modems van de buren maar die van mij staat er niet meer bij. ik merk ook dat ik de laatste tijd veel web browser fouten krijg. ik heb het gevoel dat ik een virus heb. is er een manier om een virus scan te doen?
Vzviw zijn er geen virussen voor de N900?
Zelf heb ik wel een heel vreemd probleem: na een upgrade naar PR 1.2, die spontaan geen geluid meer gaf nadat ik kernel-power had geinstalleerd, besloot ik toch maar weer terug te gaan naar PR 1.1.1...
Waarna mijn sim kaart niet meer gedetecteerd wordt? In paniek alles geprobeerd, en jawel, als ik PR 1.2 terugflash wordt mijn sim wel weer herkend. Alles geprobeerd, vanilla/fiasco flashes, sim kaart schoonmaken, oudere firmwares, niets helpt. Kan het zijn dat door de PR 1.2 firmware mijn device nu een andere regio firmware nodig heeft? (zoals de US, UK, of middle-east versie?)
Tips zijn erg welkom!
Zelf heb ik wel een heel vreemd probleem: na een upgrade naar PR 1.2, die spontaan geen geluid meer gaf nadat ik kernel-power had geinstalleerd, besloot ik toch maar weer terug te gaan naar PR 1.1.1...
Waarna mijn sim kaart niet meer gedetecteerd wordt? In paniek alles geprobeerd, en jawel, als ik PR 1.2 terugflash wordt mijn sim wel weer herkend. Alles geprobeerd, vanilla/fiasco flashes, sim kaart schoonmaken, oudere firmwares, niets helpt. Kan het zijn dat door de PR 1.2 firmware mijn device nu een andere regio firmware nodig heeft? (zoals de US, UK, of middle-east versie?)
Tips zijn erg welkom!
Verwijderd
Zover mij bekend (heb dat nl. ook aan Tero Kojo gevraagd) zijn er geen virussen op de n900.kingsenol schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:12:
Ik heb een aantal problemen met mijn toestel. 1. mijn telefoon wil geen contact meer maken met mijn draadloze modem thuis. 2 elke keer als ik mijn telefoon opnieuw opstart is de force weather ap die ik op mijn bureaublad heb staan automatisch weg en moet ik em zelf weer terugzetten. weet iemand waar dit aan kan liggen? als ik de verbindingen optie open zie ik wel de draadloze modems van de buren maar die van mij staat er niet meer bij. ik merk ook dat ik de laatste tijd veel web browser fouten krijg. ik heb het gevoel dat ik een virus heb. is er een manier om een virus scan te doen?
Normaal gesproken moet je telefoon als je op het icoontje van je batterij drukt en dan op internetverbinding klikt vanzelf de verbindingen laten zien.
Ik raad je aan de accu eruit te halen ( als je dat tenminste nog niet gedaan hebt) Mocht dit niet werken dan kan je je telefoon naar de oorspronkelijke instellingen terugzetten. Of natuurlijk flashen.
Je weather app. zou ik via toepassingsbeheer eerst verwijderen en dan weer opnieuw installeren.
@lpdv74
Je zou eventueel sygic kunnen verwijderen en dan weer opnieuw installeren. Misschien werkt die dan wel goed want ik heb dat probleem niet. Het werkt prima.
Een paar pagina's terug (pagina 270-271) wordt dit probleem ook beschreven. Heel veel mensen hebben er last van.citruspers schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:55:
Vzviw zijn er geen virussen voor de N900?
Tips zijn erg welkom!
Ik las ook dit bericht van Lexi1986, ik hoop dat je er wat aan hebt:
Succes in ieder geval!lexi1986 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:46:
Voor degene die ook het Sim probleem hebben na de 1.2 gelekte update:
Ik heb PR 1.1.1 geflashed op mijn telefoon en daarna de 1.2 update hiermee uitgevoerd, weet niet precies wat het doet maar het werkt hier wel weer. Je draait gewoon de 1.1.1 versie plus dat je simkaart weer herkend word.
Dus eerst PR 1.1.1 flashen en daarna deze met de 1.2
flasher-3.5 -F RX-51_2009SE_10.2010.12-9_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin --flash-only cmt-mcusw -f -R
Ik zou in elk geval opnieuw flashen. Ik meen dat jij met overclocken bent bezig geweest, wat betekent dat je er een andere kernel hebt opgezet (voor zover ik weet, want ik ben eerlijk gezegd een noob op Linux gebied). Dit zou wel eens een aantal van je problemen kunnen veroorzaken.kingsenol schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:12:
dankjewel tahomas, ik ga het proberen!
volgens mij zijn de cmt's drivers voor de chipset oid
volgens mij zijn de cmt's drivers voor de chipset oid
Ik heb een probleem met Nokia Messaging op mijn N900. Hoewel ik e-mails éénmaal binnenkrijg, krijg ik tweemaal een melding 'nieuwe e-mail'. Soms komt de tweede melding een kwartier later (en heb ik de e-mail dus allang gelezen).
Dit geldt voor alle e-mailadressen die ik heb ingesteld. Ik heb alleen Nokia Messaging geinstalleerd (dus daarnaast geen losse e-mailboxen).
Ik ben dit probleem nog nergens tegengekomen. Iemand een idee?
Dit geldt voor alle e-mailadressen die ik heb ingesteld. Ik heb alleen Nokia Messaging geinstalleerd (dus daarnaast geen losse e-mailboxen).
Ik ben dit probleem nog nergens tegengekomen. Iemand een idee?
Verhelderend stukjefriendlyfiend schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:08:
[...]
wel jammer dat het nog niet met t9 werkt. misschien dat dat nog komt.
leuk artikel trouwens op maemo over het app verhaal van apple en android aan de ene kant en maomo aan de andere kant. ik waardeer de n900 steeds meer. ( typend vanaf een zeer zonnig terras, wat een geweldog scherm)
Strekking van het verhaal: de grote hoeveelheid aan apps bij iphone, maakt alleen maar de beperkingen van de iphone duidelijk zichtbaar.
Bovendien zijn bijv 1 0p de 6 apps een e-bookreader en veel radiostations hebben een aparte app.
De meeste apps zijn waardeloos of nutteloos.
Klopt ook wel want ik kan via een app mn favoriete radiostation beluisteren (groove salad van soma fm) en die zitten in de USA. Dit komt natuurlijk ook alleen maar omdat het streamen niet werkt.
Ook heb ik de app om het journaal terug te kunnen kijken, maar dat is nodig omdat de iphone geen flash kan afspelen.
Hetzelfde gold voor de Tour de France app van de NOS.
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.