Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:56:
[...]

Ik sluit me bij jou aan. Ik heb de achterkant van mijn Brando screenprotector waar flink wat stof op vastgeplakt zat met afwasmiddel schoongemaakt. Tot mijn verbazing plakt ie nog.

@Atratus
Ik gebruik de stylus heel vaak. Dan zal die wel de veroorzaker zijn van de krasjes. Er zullen wel kleine scherpe stukjes onder komen.
Dus waarschijnlijk niet door eventuele slijtage van een bepaalde coating op het scherm zoals ik eerder suggereerde.
Hallo,daar.. zeg heb maanden terug ook al eens een brando versleten (met knip) maar hoe lossen jullie dit op?
Mijn brando was niet geperforeerd dus werkt de proximity sensor niet of slecht. of zijn de brando screencovers tegenwoordig wel van gaatjes voor camera e.d. voorzien?
mijn scherm nl is weer hard toe aan een goede protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
friendlyfiend schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:43:
Tweakers,

Ik ben niet een N900- tweaker in hart en nieren zoals de meesten hier. Toch voldoet het toestel aan al mijn wensen. De laatste tijd zijn er wel wat dingen die me beginnen op te vallen:

- Video's (vooral de zelf opgenomen) spelen schokkerig af, blijven haken, geluid valt weg etc.
- Zo nu en dan hoor je een tikkende geluidje, haperend geluid dat ook wel bij pc's voorkomt als ie vastloopt.
- even opnieuw opstarten helpt wel, maar toch gebeurt het weer.
- webbrowser reageert niet meer zo snel als eerst.

Ik installeer niet zoveel programma's, check goed welk repo's ik gebruik én weer uitzet, check mijn rootfs vaak (hoeveel geheugen nog vrij, ongeveer 45mb) , wacht netjes op de nieuwe firmware etc. etc.

Heeft nog iemand last van deze probleempjes en is het dus tijd om te flashen? of zijn er minder tijdrovende mogelijkheden?
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:07:
@ friendlyfiendHeb je wel de FW update van begin februari erop ? PR1.1.1
Dat gaf nl een beduidende verbetering.
Jups, m'n n900 is up-to-date. Nahja de 1.2 nog niet dus. Misschien me toch maar eens wagen aan flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:59:
Maar welke dingen moet ik nou echt op mijn nieuwe nokia gaan gooien die echt de moeite waard zijn?
Dat vind ik voor mezelf ook lastig om te bepalen. De lijst van programma`s/games in de repositories is niet erg groot en dan zijn er ook nog veel in de beta of alpha fase. Het is niet de overweldigende keus die je bijvoorbeeld bij Android of iPhone ziet.

Ik ben zelf ook blijkbaar niet 'nerd' genoeg om alles eruit te halen wat er mogelijks is met de N900. Al komt dat met name door mijn gebrek aan kennis en ervaring met Linux. Als iemand een soort 'tutorial' weet om eens beginnen met wat basis advanced (dingen die dus niet standaard worden aangeboden maar met wat moeite wel handig zijn) dingen dan houd ik me aanbevolen! Er is op het internet best veel te vinden, maar de beschrijving zijn voor mij als Linux-leek toch vrij lastig te begrijpen. Ik wil wel een beetje een idee hebben wat ik nu eigenlijk aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:12:
[...]

Hallo,daar.. zeg heb maanden terug ook al eens een brando versleten (met knip) maar hoe lossen jullie dit op?
Mijn brando was niet geperforeerd dus werkt de proximity sensor niet of slecht. of zijn de brando screencovers tegenwoordig wel van gaatjes voor camera e.d. voorzien?
ik heb een zagg screen protector en die werkt prima en de gaatjes zaten er al in.
ik had voor april nog een 50% korting code maar die is nu dus verlopen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:12:
[...]
Ik heb ook de Brando, was een moord om die er deftig op te krijgen, maar gelukkig kon je die deftig wassen en terug van enige vettige vingers of stof deeltjes verwijderen.(even mijn frustraties delen :) )
De Brando heeft enkel een gaatje voor de "luidspreker" en niet voor de camera of proxi meter, maar beiden werken nog zonder problemen, de Brando is namelijk 100% doorzichtig dus is het ook logisch dat ze nog werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb laatst mijn n900 opgeschoond en opnieuw geflashd. Voorheen had ik hem via de pc overgeclockt. Nu zie ik dat er sinds veel werk verricht is. welke overclock is de handigste/beste? (qua stabiliteit, energiegebruik en gebruiksvriendelijkheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:40:
Ik heb laatst mijn n900 opgeschoond en opnieuw geflashd. Voorheen had ik hem via de pc overgeclockt. Nu zie ik dat er sinds veel werk verricht is. welke overclock is de handigste/beste? (qua stabiliteit, energiegebruik en gebruiksvriendelijkheid.)
Dit vind ik nu een goede vraag. Liefst een manier om over te clocken waarbij je niet via een pc met windows XP hoeft te werken aangezien ik een poging heb gewaagd mijn n900 te flashen, die faliekant mislukte op mijn laptop... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
zoals ik het in de vluggigheid gezien heb zijn er genoeg manieren om neit meer met de pc te hoeven werken. echter welke werkt het handigste? ik neig naar implementatie via queenbee, zodat je een homescreen als het volgende krijgt: http://img18.imageshack.u...reenshot2010041712244.png

edit: meer info over het een en ander: http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774

mijn vraag is eigenlijk of ik voor titan, lehto of tonism moet pakken. (lehto valt eigenlijk af, aangezien titan daar een betere versie van is).

verder wil ik weten wat de handigste ui is, cpufrequi, queen beecon of iets anders?

[ Voor 36% gewijzigd door teddebraak op 08-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Nog 2 issues met m'n N900 die ik graag opgelost zie, dus enige ideeën zijn erg welkom:

- Thuis werken mijn wireless networks niet meer :( Ik kan wel connecten en krijg een geldig IP, maar kan verder geen andere PCs op het netwerk pingen (de router ook niet) en kan ook niet op het internet. Als ik m'n N900 reboot werkt het meteen na de reboot wel weer ff, maar kort daarna al niet meer.

- Ik heb een contact waarvan de foto is gesynchroniseerd met zijn MSN display picture, ik zie bij contact info en eigenlijk overal (ook bij SMSjes) de foto, maar op het moment dat ik hem bel of hij mij staat de standaard "geen foto" afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://shiz.demonation.net/2010-05/Screenshot-20100508-180551.png :( Hoe krijg ik de afbeelding ook hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"in theory, if you install the new version the old settings should still work and be loaded during boot.
(kernel-config = sudo /usr/sbin/kernel-config, here abbreviated)

Code:

kernel-config show

shows you the current configuration of the kernel."

Als ik dit intyp vraagt ie om een paswoord? En ik kan dan niets intypen... Als ik een enter geef krijg ik gewoon weer ~ $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor eventuele n00bvragen, maar is het zo dat ik na stap vier meteen naar stap vijf kan gaan? of moet ik stappen volgen uit de link die tussen deze stappen staat?

"My simple steps:

1. Install the package "Enhanced kernel for power users" (section system in HAM).
2. Shutdown and boot again. DONE!
3. Now install kernel-power-settings from application manager.
4. launch xterminal, and follow these steps below:

http://talk.maemo.org/showpost.php?p...postcount=3412

Basically, if you want to try the default ideal profile which overclocks to 850Mhz at very low voltage, type following in xterminal:
Code:

kernel-config load /usr/share/kernel-power-settings/ideal"

edit: conky geinstalleerd en geprobeerd, maar mij wordt weer om een paswoord gevraagd. Als ik enter geef zie ik via conky dat hij niet overclocked is... Heeft iemand een idee hoe dat kan en wat ik eraan kan doen?

edit2: ok, ik heb nogmaals via rootsh sudo gainroot gedaan en nu was het ok (moet ik dat dan elke keer gaan doen? Hoe blijf ik root?). Maar hij overclocked nog steeds niet. Iemand ideeen hoe het kan en wat te doen? Alvast bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

friendlyfiend schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:43:
Tweakers,

Ik ben niet een N900- tweaker in hart en nieren zoals de meesten hier. Toch voldoet het toestel aan al mijn wensen. De laatste tijd zijn er wel wat dingen die me beginnen op te vallen:

- Video's (vooral de zelf opgenomen) spelen schokkerig af, blijven haken, geluid valt weg etc.
- Zo nu en dan hoor je een tikkende geluidje, haperend geluid dat ook wel bij pc's voorkomt als ie vastloopt.
- even opnieuw opstarten helpt wel, maar toch gebeurt het weer.
- webbrowser reageert niet meer zo snel als eerst.

Ik installeer niet zoveel programma's, check goed welk repo's ik gebruik én weer uitzet, check mijn rootfs vaak (hoeveel geheugen nog vrij, ongeveer 45mb) , wacht netjes op de nieuwe firmware etc. etc.

Heeft nog iemand last van deze probleempjes en is het dus tijd om te flashen? of zijn er minder tijdrovende mogelijkheden?
Heb je je accu er al uitgehaald of je toestel naar de oorspronkelijke instellingen teruggezet? Ik maak ook geregeld het cache geheugen leeg. Dat zijn de minder tijdrovende mogelijkheden.

@wernie35
Ik heb de brando ultra clear protector erop met een gaatje erin. Alles werkt nog prima.

Opmerking over de accu.
Gisteren ben ik naar New York geweest en heb 2 uur in de bus naar muziek geluisterd en daarna veel foto's en verschillende filmpjes gemaakt met mijn n900. Pas 's avonds moest ie weer aan de stroom. Dat viel me niet tegen(ik heb mijn telefoon wel in de tablet modus staan). De kwaliteit van de foto's en filmpjes vallen me ook niet tegen.

Misschien weet iemand hier wat meer over roaming. Hoe het precies werkt. Op een ander forum las ik daar wel verontrustende informatie over.
Ik heb mijn netwerkselectie wel op handmatig en gegevens-roaming op altijd vragen staan en gebruik ik hier merendeels de tablet modus Zoals ik heb begrepen, is er geen sprake van roaming in de tablet modus.
Bij het checken van mijn belstatus heb ik geen extra kosten. Dus zelf ben ik in de veronderstelling dat het wel goed zit met de kosten van mijn internetgebruik hier. Ik gebruik die niet van t-mobile in Amerika en AT&T(die zie ik staan wanneer ik in telefoon modus ga).
Soms moet ik wat veranderen in de geavanceerde instellingen van de internetverbindingen maar het lukt steeds beter om het internet hier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik heb ff zitten rommelen en via die methode kan het idd heel makkelijk. tussen stap 4 en 5 hoef je niet te doen, samengevat komt die link erop neer dat je kernel-config load /usr/share/kernel-power-settings/ideal moet invoeren. waarbij kernel-config = sudo /usr/sbin/kernel-config. dat passwoord vraagt ie omdat je geen gainroot hebt gedaan.
eigenlijk moet je dus invoeren "sudo gainroot" (hiervoor heb je rootfs nodig)
vervolgens:
" /usr/sbin/kernel-config load /usr/share/kernel-power-settings/ideal "
daarna kun je in conky controleren of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
@kareltje27

Ten eerste staat er sudo 'super user do', dus je moet eerst 'root' worden (administrator erchetn verkrijgen).
a. door in te kloppen sudo gainroot
b makkelijker root

Ten twwede, als eerste moet je dan wel rootsh geinstalleerd hebben.

Verder;
"Enhanced kernel for power users", nadat je hebt gereboot werkt die en kan je met b.v:
echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq
Je kernel freq's instellen. Tot je weer reboot dan staat alles weer op default.

Ook kan je CPUfreqUI installeren, een progje om het grafisch te doen, tot reboot.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:56:
ik heb ff zitten rommelen en via die methode kan het idd heel makkelijk. tussen stap 4 en 5 hoef je niet te doen, samengevat komt die link erop neer dat je kernel-config load /usr/share/kernel-power-settings/ideal moet invoeren. waarbij kernel-config = sudo /usr/sbin/kernel-config. dat passwoord vraagt ie omdat je geen gainroot hebt gedaan.
vervolgens:
Dit is exact wat ik heb gedaan, maar er veranderde niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:59:
@kareltje27

Ten eerste staat er sudo 'super user do', dus je moet eerst 'root' worden (administrator erchetn verkrijgen).
a. door in te kloppen sudo gainroot
b makkelijker root

Ten twwede, als eerste moet je dan wel rootsh geinstalleerd hebben.

Verder;
"Enhanced kernel for power users", nadat je hebt gereboot werkt die en kan je met b.v:
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq
Je kernel freq's instellen. Tot je weer reboot dan staat alles weer op default.

Ook kan je CPUfreqUI installeren, een progje om het grafisch te doen, tot reboot.
Ah, kijk, het werkt!

Kan ik nu via queen bee deze commandos invoeren zodat ze met 1 druk op de knop uitgevoerd kunnen worden of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Klopt !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
iemand al geexperimenteerd met de kernel van tonism?
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=646072&postcount=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:56:
vervolgens:
Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar hij zegt: kernel config : not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nevermind.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik snap het nog steeds niet helemaal... In queenbee voet ik het echo commando in, maar hij geeft aan dat er geen output is.

Edit: hij is echt supersnel nu! Ik zie alleen niet de lagere cpufreq van 125000 in Conky...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Nee, gewoon konsole openen root worden en inkloppen !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:35:
Nee, gewoon konsole openen root worden en inkloppen !
Konsole openen? Wil dat zeggen dat ik telkens via x terminal dat hele commando intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
het moet ook kunnen via queen bee, ben ermee aan het rommelen, maar wil nog niet echt lukken. zal eens een manual gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:55:
zoals ik het in de vluggigheid gezien heb zijn er genoeg manieren om neit meer met de pc te hoeven werken. echter welke werkt het handigste? ik neig naar implementatie via queenbee, zodat je een homescreen als het volgende krijgt: http://img18.imageshack.u...reenshot2010041712244.png
Teddebraak, als je het zo geregeld hebt als in dit screenshot, laat me dan weten hoe je dat doet, want dat lijkt me ideaal. Een knop voor stock en een knop voor ideal. Ideaal :)

@ Teddebraak: Kun je hier iets mee? http://talk.maemo.org/sho...hp?p=614314&postcount=110

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:58:
[...]

Teddebraak, als je het zo geregeld hebt als in dit screenshot, laat me dan weten hoe je dat doet, want dat lijkt me ideaal. Een knop voor stock en een knop voor ideal. Ideaal :)
ben ermee bezig, maar wil nog niet helemaal lukken.

edit: hierin zou de oplossing moeten staan maar gaat me vooralsnog boven de pet. http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51978

[ Voor 15% gewijzigd door teddebraak op 08-05-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"
I use this command in queenbee

sudo /root/oc-850

"oc-850" is a single line executable with this content

I'm still playing/learning about OC so its pretty simple, but it seems to work. "

Deze al geprobeerd? Ik ga elk moment slapen en heb enkele halve liters achter de kiezen dus ik waag me er nu niet meer aan, ik denk niet meer helder. :) Deze klinkt echter wel logisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
die had ik al gelezen ja, nog geen idee hoe dat moet! :) ga er ook zo mee ophouden! misschien is er morgen iemand met meer linux skills die ons kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nu heb ik toch weer wat moois... Word zojuist wakker van mn telefoon omdat ie rare geluiden maakte. Ik denk sms ringtone ofzo, heb hem nooit op 't algemene profiel staan. Ik wil m'n telefoon pakken maar hij staat uit. En nu is het probleem dat hij niet meer aangaat. Ik krijg het Nokia logo te zien en daarna eventjes één van die balkjes met rondjes en dan krijg ik een zwart scherm en weer een wit lampje linksonder te zien als zijnde teken dat hij weer uitgaat.

Heb al geprobeerd de accu eruit te halen maar dit baat ook niet. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Edit: Hmm, door 'm aan de pc te hangen via USB start hij opeens wel goed door. Moest wel de datum opnieuw invoeren maar verder staat alles nog zoals altijd. Wat is er aan de hand? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Drawer op 09-05-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drawer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:27:
Nu heb ik toch weer wat moois... Word zojuist wakker van mn telefoon omdat ie rare geluiden maakte. Ik denk sms ringtone ofzo, heb hem nooit op 't algemene profiel staan. Ik wil m'n telefoon pakken maar hij staat uit. En nu is het probleem dat hij niet meer aangaat. Ik krijg het Nokia logo te zien en daarna eventjes één van die balkjes met rondjes en dan krijg ik een zwart scherm en weer een wit lampje linksonder te zien als zijnde teken dat hij weer uitgaat.

Heb al geprobeerd de accu eruit te halen maar dit baat ook niet. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Edit: Hmm, door 'm aan de pc te hangen via USB start hij opeens wel goed door. Moest wel de datum opnieuw invoeren maar verder staat alles nog zoals altijd. Wat is er aan de hand? :P
half 12 is ook een mooie tijd om wakker te worden: N900 denkt met u mee..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Drawer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:27:

Was je batterij leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
ColTju schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:40:
[...]

Was je batterij leeg ?
Ja.... Echt wtf, hij heeft de hele nacht aan de oplader gehangen... Misschien oplader kaduuk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de n900 maar ik kan er toch niet echt aan wennen aangezien ik een iphone hiervoor heb gehad..... nu is mijn vraag... voor hoeveel kan ik deze te koop zetten??? telefoon is nog echt in nieuwstaat.alles zit er bij en de headset is ongebruikt... ook zit er sygic software bij.?? Misschien heeft er hier iemand interesse??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Drawer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Ja.... Echt wtf, hij heeft de hele nacht aan de oplader gehangen... Misschien oplader kaduuk. :/
omdat het tegenwoordige 'slimme' opladers zijn, pakt hij hem soms niet gelijk. Ik controleer daarom altijd even of hij daadwerkelijk oplaadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
teddebraak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:37:
[...]

omdat het tegenwoordige 'slimme' opladers zijn, pakt hij hem soms niet gelijk. Ik controleer daarom altijd even of hij daadwerkelijk oplaadt
Ah oke. Ik keek net in batterygraph en toen ik hem in de lader deed om 4 uur vannacht is het een aardig steile streep naar beneden. Waarschijnlijk door achtergrondverlichting die altijd aan is bij 't opladen ofzo.

Maarja, hij werkt weer nu in ieder geval en ik zal die oplader in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Drawer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:42:
[...]

Ah oke. Ik keek net in batterygraph en toen ik hem in de lader deed om 4 uur vannacht is het een aardig steile streep naar beneden. Waarschijnlijk door achtergrondverlichting die altijd aan is bij 't opladen ofzo.

Maarja, hij werkt weer nu in ieder geval en ik zal die oplader in de gaten houden. :)
dat is wel vreemd, misschien een of ander proces dat is blijven hangen, of anders een fout in de meetmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Drawer
Als je de oplader er in stopt moet je even het geluidje en melding in het scherm krijgen, anders is hij niet aan 't opladen. Verder zijn er vanaf het begin al meldingen geweest van reboot loops na een hele nacht aan de oplader.

@kareltje27
Dat: sudo /root/oc-850 verwijst naar een bestandje (executable =uitvoerbaar) in de /root dir. Als je dat scriptje start dan hoef je niet die hele riedel echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq in te kloppen.

Maar nogmaals;
1. je kan echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq ingeven (bewaren in een bestandje met copy&paste als je het te veel getyp vind). Dat werkt tot de volgende reboot/herstart.

2. Je kan een progje als CPUfreqUI gebruiken, dan ga je na een reboot nog steeds terug naar de standaard 600MHz (en dat wil je ook voor het geval die hogere CPU snelheid problemen geeft), maar nu kan je in een grafische omgeving gewoon klikkerdeklik de CPU snelheid kiezen. Ik kan dat binnen 5 seconden doen, klik "CPUfreqUI openen" (staat in mijn statusbar), klik 850MHz (of welke dan ook), klik "save", klik klaar.

Qeeenbee is geloof ik een verzameling van settingsprogjes, dat geeft makkelijk problemen, ik gebruik liever een apart progseltje voor dit soort zaken.
Hier incl. screenshot.
http://forums.internettablettalk.com/showthread.php?t=50067

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:05:
@Drawer
Als je de oplader er in stopt moet je even het geluidje en melding in het scherm krijgen, anders is hij niet aan 't opladen. Verder zijn er vanaf het begin al meldingen geweest van reboot loops na een hele nacht aan de oplader.

@kareltje27
Dat: sudo /root/oc-850 verwijst naar een bestandje (executable =uitvoerbaar) in de /root dir. Als je dat scriptje start dan hoef je niet die hele riedel echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq in te kloppen.

Maar nogmaals;
1. je kan echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq ingeven (bewaren in een bestandje met copy&paste als je het te veel getyp vind). Dat werkt tot de volgende reboot/herstart.

2. Je kan een progje als CPUfreqUI gebruiken, dan ga je na een reboot nog steeds terug naar de standaard 600MHz (en dat wil je ook voor het geval die hogere CPU snelheid problemen geeft), maar nu kan je in een grafische omgeving gewoon klikkerdeklik de CPU snelheid kiezen. Ik kan dat binnen 5 seconden doen, klik "CPUfreqUI openen" (staat in mijn statusbar), klik 850MHz (of welke dan ook), klik "save", klik klaar.

Qeeenbee is geloof ik een verzameling van settingsprogjes, dat geeft makkelijk problemen, ik gebruik liever een apart progseltje voor dit soort zaken.
Hier incl. screenshot.
http://forums.internettablettalk.com/showthread.php?t=50067
Thanks! Heb meteen dat programmaatje geïnstalleerd en dat werkt inderdaad veel handiger. Ik ga nog eens even opzoeken wat de opties nu precies zijn, want ik begrijp ze niet allemaal.

En ik vraag me af of de ondergrens met dat programmaatje ook meteen op 125 mhz gezet wordt. Dat zie ik nergens staan als instelbaar...

edit: ik merk ook dat filmpjes via de standaard mediaspeler minder soepel lopen op 850 mhz, het lijkt wel alsof de n900 te snel is voor die speler. Kan dat kloppen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@kareltje27
Op het andere forum heb je je al een antwoord gegeven.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorosMyrddin schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:43:
[...]

Ik heb ook de Brando, was een moord om die er deftig op te krijgen, maar gelukkig kon je die deftig wassen en terug van enige vettige vingers of stof deeltjes verwijderen.(even mijn frustraties delen :) )
De Brando heeft enkel een gaatje voor de "luidspreker" en niet voor de camera of proxi meter, maar beiden werken nog zonder problemen, de Brando is namelijk 100% doorzichtig dus is het ook logisch dat ze nog werken...
Aha bedankt voor de respons... dus er hoeven geen gaatjes in? perfect die ga ik gelijk 's een paar bestellen
(is nog mooier ook) want de ZAGG vind ik niet fijn die is me te stroef.

thankssss!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Ik vond de ZAGG in het begin ook erg stroef, maar na een week of 2 is dit helemaal weg gegaan.

Erg fijne screenprotector vind ik het die er netjes onzichtbaar op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ik kom er net achter dat mijn fotocamera waarschijnlijk niet goed werkt. De foto's zien er heel blokkerig uit (als ik inzoom tot 100% zijn ze niet scherp en lijkt het alsof ik door een matglas heb gefotografeerd. (beetje mozaiekachtig als ik het zo goed omschrijf). Dit probleem heb ik met alle foto's: ze zijn genomen bij goed licht (buiten) en zonder de camera te bewegen.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Cinq-Marquis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:07:
@kareltje27
welk ander forum?

over de camera; post eens een voorbeeldfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:31:
Ik kom er net achter dat mijn fotocamera waarschijnlijk niet goed werkt. De foto's zien er heel blokkerig uit (als ik inzoom tot 100% zijn ze niet scherp en lijkt het alsof ik door een matglas heb gefotografeerd. (beetje mozaiekachtig als ik het zo goed omschrijf). Dit probleem heb ik met alle foto's: ze zijn genomen bij goed licht (buiten) en zonder de camera te bewegen.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun camera?
Heeft de telefoon digitale zoom? Dan kan dat wel eens normaal zijn, als je maximaal zoom gebruikt.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@teddebraak
http://nokian900forum.nl/index.php
Kareltje27 stelde de vraag op meerdere forums, vandaar...
kan ook hier geweest zijn: http://www.sygysweb.nl/n900forum/index.php
Geen zin om terug te zoeken.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Het probleem is dat de foto's niet scherp zijn en vol (kleuren)ruis zitten.
Hier zijn twee voorbeelden...
Het ligt volgens mij niet aan de digitale zoom... Ook ziet de lens er schoon uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.facebook.com/photo.php?pid=241863&id=100000500608169Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sjc1/hs613.snc3/32256_122135454479807_100000500608169_241863_2790216_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs613.snc3/32256_122135447813141_100000500608169_241862_5301959_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:50:
Het ligt volgens mij niet aan de digitale zoom... Ook ziet de lens er schoon uit.
[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
Heb je deze foto's zelf al gecropped?

Hoe staan de instellingen van je toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door patrickt35 op 10-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De instellingen staan wel op 5MP ?
want het lijkt erop dat je op 1 MP schiet nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Deze foto's heb ik zelf gecropd. De instellingen waren normaal, flits uit, ISO automatisch, voldoende licht.
Ik heb zelf ook het gevoel dat de foto's kleiner zijn dan 5 megapixels. Ze lijken dezelfde resolutie te hebben als het filmbeeld...
Maar er zijn slechts twee settings voor de resolutie: High resolutie (5m) en Widescreen resolution (3,5m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:07:
@kareltje27
Thanks, ik kan het nu even niet terugvinden, maar heb sowieso besloten om een batterijmonitorprogrammaatje mee te laten draaien en proefondervindelijk uit te zoeken wat wel en niet werkt. Tot zover draai ik op 700 mhz stabiel. Al heb ik wel het idee dat de batterij best snel gaat, dat zal ik de komende dagen dus onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:38:
Deze foto's heb ik zelf gecropd. De instellingen waren normaal, flits uit, ISO automatisch, voldoende licht.
Ik heb zelf ook het gevoel dat de foto's kleiner zijn dan 5 megapixels. Ze lijken dezelfde resolutie te hebben als het filmbeeld...
Maar er zijn slechts twee settings voor de resolutie: High resolutie (5m) en Widescreen resolution (3,5m).
Zet de ISO waarde eens vast op 100.

Verder wanneer je een foto van een N900 gaat croppen, ga je idd pixels zien.
Het kan dan wel 5 MP zijn, maar het lensje.....tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:01:
[...]

Zet de ISO waarde eens vast op 100.

Verder wanneer je een foto van een N900 gaat croppen, ga je idd pixels zien.
Het kan dan wel 5 MP zijn, maar het lensje.....tjah
Die lens is niet geweldig nee, maar het eerste voorbeeld is toch zeker niet zoals het zou moeten zijn. Ik maak aanzienlijk scherpere foto's met mn n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:24:
[...]

Die lens is niet geweldig nee, maar het eerste voorbeeld is toch zeker niet zoals het zou moeten zijn. Ik maak aanzienlijk scherpere foto's met mn n900.
Het blijkt een crop te zijn van de originele foto, dus logisch dat je pixel vorming krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Croppen is toch alleen stukken eraf snijden? Waarom zou dat vervorming geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R_W schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:38:
Zo te zien schiet je met de hoogste iso (komt door auto) hierdoor veel ruis
Als je cropt en de plaat bekijkt op 3.5 X de originele grote (hou even je n900 eens tegen je pc-monitor en zie het verschil) dan zie je de ruis ook meer
Croppen betekent uitsnijden en niet oprekken maar als je dan het uiteindelijke resultaat ziet ga je automatisch inzoomen om de foto duidelijker te kunnen zien en word de ruis steeds duidelijker.
Om het beste resultaat te verkrijgen zul je wat met je instellingen moet spelen en de verschillen bekijken.
deze foto komt ook van een n900

http://nokian900.hyves.nl...mEntry_PhotoBox_HUB_Photo

en is het best haalbare resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
R_W schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:38:
Omdat croppen soms ook betekent dat het gecropte gedeelte uitgerekt wordt. Hierdoor wordt de foto vager.
Met photoshop inderdaad niet, maar met die goedkope mobiele prutprogramma's weet ik het zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krish90 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:24:
[...]

Vodafone i.c.m. de n900 valt goed te doen. Het verschil tussen eindeloos online en vodafone is voor mijn gevoel toch best groot. Bij youtube duurt het met vodafone ongeveer 5 seconde voordat het filmpje (vloeiend) speelt. Met Hi duurde dat toch echt op z'n minst het dubbele.

Daarnaast zit ik bij vodafone in 10dagen alweer op 6gig aan data. Met eindeloos online kreeg ik na 2 uurtjes internetradio alweer een melding over het dataverbruik.
Hoe kan je nou 6gig in 10 dagen hebben verbruikt? Is dit niet tegen de FUP voorwaarde.
Bij bijna alle operators hebben een datalimiet van ongeveer 200MB.
Heb je geen sms gekregen, dat je boven de limiet zit of heeft Vodafone dat niet?

Zelf zit ik te twijfelen of ik ga overstappen naar vodafone door de "oneindige" dataverbruik. Zelf heb ik Hi, maar volgens berichten heeft Hi een datalimiet van 215MB, dat is toch niks voor deze telefoon.
Hier ben je zo doorheen door alle flash bestanden die op een pagina staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@kareltje27
Ik heb veel succes met AutoDisconnect op 5 minuten en 2 KB/min [!]
Als ik de N900 niet actief gebruik heb ik ~50% of minder van de tijd 'connectie', dus Wifi/3G.
Als ik nu na 16 uur kijk dan heb ik slechts ~34% minder aan sap in mijn batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Cinq-Marquis op 10-05-2010 19:13 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
De foto is alleen bijgesneden en dus niet vervormd. Ik heb dezelfde slechte beeldkwaliteit als ik met iso 100 schiet. Heel jammer. Ik heb een Nokia e90 en daar maak ik betere foto's mee... En vroeger had ik een 3 megapixel camera van Sony en die was nog veel beter... Snif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:10:
@kareltje27
Ik heb veel succes met AutoDisconnect op 5 minuten en 2 KB/min [!]
Als ik de N900 niet actief gebruik heb ik ~50% of minder van de tijd 'connectie', dus Wifi/3G.
Als ik nu na 16 uur kijk dan heb ik slechts ~34% minder aan sap in mijn batterij.
Dat klinkt veelbelovend. Ik ga meteen ff kijken. Hopelijk staat ie bij extras-testing, want aan extras-devel begin ik niet...

edit: ach ja, extras devel, hij is nu overclocked, dus waarom ook niet deze repository....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:39:
De foto is alleen bijgesneden en dus niet vervormd. Ik heb dezelfde slechte beeldkwaliteit als ik met iso 100 schiet. Heel jammer. Ik heb een Nokia e90 en daar maak ik betere foto's mee... En vroeger had ik een 3 megapixel camera van Sony en die was nog veel beter... Snif.
Heb je ook getest na een herinstallatie (reflash)? Misschien dat er in de software die verantwoordelijk is voor het verwerken van de foto's iets niet helemaal lekker zit. Als de problemen aanhouden zou ik gewoon teruggaan met de telefoon, want dit is echt niet normaal. Met de N900 hoor je vele malen betere foto's te kunnen maken.

Succes!

Even iets anders. Ik ben er ook niet meer zeker van dat ik deze telefoon nog lang zal houden. Ik was er helemaal lyrisch over en dat ben ik nog wel deels, maar ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in het aanbod van applicaties dat naar mijn mening nog niet snel genoeg stijgt en het feit dat de 'App Manager' traag werkt en firmware 1.2 zo lang op zich laat wachten.

Ik mis vooral de handige praktische applicaties als Shazam etc. Ook mis ik Google Maps heel erg. Ik gebruikte het op mijn vorige telefoon (T-Mobile G1 met Android) erg veel om snel even wat in de buurt op te zoeken. De website van Google Maps is daar net wat te omslachtig en traag voor.

Probleem is alleen dat die nieuwe modellen allemaal geen hardware-toetsenbord hebben. HTC Desire en Legend etc. Anders waren dit interessante opties. Voorlopig zit ik dus nog gewoon met de N900. Internet is gelukkig nog steeds een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Heb je ook getest na een herinstallatie (reflash)? Misschien dat er in de software die verantwoordelijk is voor het verwerken van de foto's iets niet helemaal lekker zit. Als de problemen aanhouden zou ik gewoon teruggaan met de telefoon, want dit is echt niet normaal. Met de N900 hoor je vele malen betere foto's te kunnen maken.

Succes!

Even iets anders. Ik ben er ook niet meer zeker van dat ik deze telefoon nog lang zal houden. Ik was er helemaal lyrisch over en dat ben ik nog wel deels, maar ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in het aanbod van applicaties dat naar mijn mening nog niet snel genoeg stijgt en het feit dat de 'App Manager' traag werkt en firmware 1.2 zo lang op zich laat wachten.

Ik mis vooral de handige praktische applicaties als Shazam etc. Ook mis ik Google Maps heel erg. Ik gebruikte het op mijn vorige telefoon (T-Mobile G1 met Android) erg veel om snel even wat in de buurt op te zoeken. De website van Google Maps is daar net wat te omslachtig en traag voor.

Probleem is alleen dat die nieuwe modellen allemaal geen hardware-toetsenbord hebben. HTC Desire en Legend etc. Anders waren dit interessante opties. Voorlopig zit ik dus nog gewoon met de N900. Internet is gelukkig nog steeds een genot.
ik had dat idee ook en een uitstapje gemaakt naar de milestone(met de Android Market) maar weer terug naar N900. Als je eenmaal permanent landscape bent gewend wil je niet anders meer. Ook begonnen mijn klanten te klagen over de verstaanbaarheid bij de moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:39:
Je zou eens zonder digitale zoom moeten vergelijken. Digitale zoom kun je ook achteraf doen.
Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor de laatste keer digitale zoom heb gebruikt, dat is echt té lang geleden...
Owja: Probeer eens foto's te maken zonder digitale zoom als de zon goed schijnt. Dikke kans dat je foto's er dan goed uitzien. Is dat niet het geval, dan is er wel iets mis.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
FreddyFish schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Ik mis vooral de handige praktische applicaties als Shazam
Shazam komt er aan toch? Dat was laatst te zien in het promo filmpje van de nieuwe Qt SDK.

Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.files.wordpress.com/2010/05/3-shazam-on-n900.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
stokkom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:50:
heb je wel scherp gesteld? cameraknop zacht indrukken, wachten tot je een groen vierkant ziet en dan helemaal indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera Mobile is uit voor Maemo!
http://labs.opera.com/news/2010/05/11/
Werkt heel goed op mijn N900, het enige nadeel is dat flash nog niet ondersteunt is. Portrait werkt heel goed, heeft zelfs een virtual keyboard. Ook start hij bijna gelijk op. Een aandrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:47:
Opera Mobile is uit voor Maemo!
http://labs.opera.com/news/2010/05/11/
Werkt heel goed op mijn N900, het enige nadeel is dat flash nog niet ondersteunt is. Portrait werkt heel goed, heeft zelfs een virtual keyboard. Ook start hij bijna gelijk op. Een aandrader!
Werkt ideaal! Doordat de paginas verder uitgezoomd zijn dan bij de standaardbrowser is scrollen wat fijner (al is ie bij de meeste pagina´s wel erg ver uitgezoomd), bijvoorbeeld bij deze pagina. Hij is inderdaad snel en portrait modus is een welkome aanvulling, zeker omdat er ook een toestenbord bij zit.

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:16:
[...]

Werkt ideaal! Doordat de paginas verder uitgezoomd zijn dan bij de standaardbrowser is scrollen wat fijner (al is ie bij de meeste pagina´s wel erg ver uitgezoomd), bijvoorbeeld bij deze pagina. Hij is inderdaad snel en portrait modus is een welkome aanvulling, zeker omdat er ook een toestenbord bij zit.

Thanks!
Kan dit ook bevestigen! De browser werkt heerlijk in portrait mode. Inderdaad scrollen kan nog beter en EINDELIJK een back button:) iets wat ik heel erg miste bij de standaard browser. Nu snel Switchboard installeren en deze als standaardbrowser aanzetten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:45:
[...]

Kan dit ook bevestigen! De browser werkt heerlijk in portrait mode. Inderdaad scrollen kan nog beter en EINDELIJK een back button:) iets wat ik heel erg miste bij de standaard browser. Nu snel Switchboard installeren en deze als standaardbrowser aanzetten! _/-\o_
Ik gebruik zelf de proximity sensor als backbutton in de browser. Dat werkt ideaal. En ziet er ook nog eens raadselachtig uit voor degenen die zien dat je naast het scherm en niet op een knop drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Ik gebruik zelf de proximity sensor als backbutton in de browser. Dat werkt ideaal. En ziet er ook nog eens raadselachtig uit voor degenen die zien dat je naast het scherm en niet op een knop drukt :)
Heb ik geprobeerd maar vond het uiteindelijk niks. Ik ben hier tevreden mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Cool! Hoe heb je dat gedaan? Kan het niet vinden in settings.
Browser is supersnel! Zeker als opera turbo aan staat. Vergelijkbaar met de snelheid van opera mini op mijn oude HTC touch pro, en veel sneller dan opera mobile toen op diezelfde mobiel.
Als ik in de trein zit en even snel iets wil bekijken is dit zeker mijn favoriet. Hopelijk komt er snel flash-ondersteuning en zo. Hij valt ook nog heel soms uit als ik mijn scherm draai en hij automatisch van potrait naar landscape draait.

Edit: Is het ook mogelijk om die My Opera en die BBC News weg te krijgen van de startpagina?

[ Voor 5% gewijzigd door tahomas op 11-05-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:09:
[...]

Cool! Hoe heb je dat gedaan? Kan het niet vinden in settings.

Edit: Is het ook mogelijk om die My Opera en die BBC News weg te krijgen van de startpagina?
Heb ik gedaan door middel van een app: Proximityd.

Dat kan, even 'aanklikken' en vasthouden. Dan krijg je een dropdown menuutje waarmee je ze kunt verwijderen.

Ik krijg trouwens nu al het bericht dat er een update is voor opera mobile :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:42
tahomas schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:09:
[...]
Je vinger er iets langer op houden voor een soort 'rechter-muisklik' idee, net als in de filemanager van Maemo bijv.

Heb naar aanleiding van de tips hier vandaag ook Opera Mobile en Shortcutd geinstalleerd en beide werken echt super! De back-button is een ideale toevoeging voor de built-in browser en Opera Turbo maakt Opera idd erg snel!

Staat die proximity-sensor altijd aan of kost dit nu extra stroom?

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 11-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:32:
[...]
Staat die proximity-sensor altijd aan of kost dit nu extra stroom?
Volgens mij staat ie idd altijd aan, maar verbruikt hij erg weinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Maar je hebt toch ook een "back"-button met de backspace-toets van het toestenbord (moet je dan wel uitklappen), zoals dat ook werkt op alle browsers van je desktop?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik begin langzaam mijn geduld te verliezen mbt tot de lang verwachte update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:08:
Ik begin langzaam mijn geduld te verliezen mbt tot de lang verwachte update.
http://maemocentral.com/2...are-for-the-n900-is-late/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Balen! Hopelijk gaat het niet nog weken duren.
Ik moet tevens mijn mening over Opera mobile bijstellen. Ik moet zeggen dat hij op Wifi nog steeds supergoed werkt, maar op 3g/Hsdpa is hij enorm traag en valt hij geregeld zonder reden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
[quote]FreddyFish schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Succes!

Bedankt voor het advies. Ik zal binnenkort eens kijken of ik de firmware er opnieuw op kan zetten. Ik weet niet precies hoe dat moet, dus daar moet ik even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 is te koop!!!! Kan er toch niet aan gewend raken dus hij gaat de verkoop in!!!

Richtprijs €400,- of een goed bod...

meer info staat : http://gsm-telecom.marktp...43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik ben ondertussen wel heel benieuwd naar de nieuwe firmware. Ik zag een demo op youtube en de nieuwe firmware biedt veel extra functionaliteit voor met name de browser en de camera. Kortom, die zou ik graag installeren. Jammer dat de firmware vertraagd is. Het is niet duidelijk wanneer hij klaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
stokkom schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:53:
Jammer dat de firmware vertraagd is. Het is niet duidelijk wanneer hij klaar zal zijn.
Hoe kom je erbij dat de nieuwe FW vertraagd is ? Heeft Nokia dan ooit een datum genoemd ??

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:34:
[...]

Hoe kom je erbij dat de nieuwe FW vertraagd is ? Heeft Nokia dan ooit een datum genoemd ??
Ja. Eind maart, meen ik ergens gelezen te hebben. Dit werd uitgesteld naar april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Nee, eind Maart was de developers versie van MeeGo, die ook keurig op tijd verscheen !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ik vind die hele hysterie rond de FW PR1.2 toch wat vreemd, de meesten hebben op hun desktop PC windows dat eens in de 5 tot 7 jaar met een nieuwe versie komt, tenzij ze te vroeg uitbrengen , het een flop bijkt (Vi$ta) en dan twee jaar later met W7 komen.

Bij Maemo/MeeGo werkt dat anders, net als bij Linux in 't algemeen, dat zijn roling updates. Iedere dag kan je uit de repo's devil&testing nieuwe versies voor je software downloaden of wachten tot ze voldoende getest en bugfree zijn om in de algemeen repo's te verschijnen.
Er zijn diverse kernels (bv om te overclocken) te downloaden, dus wat zou het ?

Natuurlijk komt Nokia weer met een nieuwe, verbeterde FW, de meeste desktop distro's doen dat eens in de 6 maanden, voor een mobiel zal dat snellen zijn,. Ik heb de N900 sinds 12 December, begin februari een FW update gekregen en het ziet er naar uit dat de volgende grote PR 1.2 snel zal komen gezien de reeds gelekte versie van een week of 6 - 7 oud...

Dus leg mij eens uit wat iedereen hier (en elders) toch loopt te piepen ?
Het is open source, nog gratis ook, dus wat let je om zelf te gaan hacken als het je te lang duurt ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:53:
Het is open source, nog gratis ook, dus wat let je om zelf te gaan hacken als het je te lang duurt ?
Nou die hysterie is er dus op gebaseerd dat veel mensen niet in staat zijn om hun toestel zelf te hacken (mensen zoals ik). En zelf zit ik te wachten op nieuwe/verbeterde drivers voor mijn camera omdat ik niet tevreden ben over de huidige beeldkwaliteit. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@stokkom
Een Linux distributie met drivers ?
Maar omdat jij vind dat je beeldkwaliteit van de cam niet naar je zin is vind je dat Nokia te laat is met haar FW update ?
Bizar.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
mij maakt die PR1.2 update ook niet koud of warm...

maar als nokia niet oppast draait Android Eclair eerder op een nokia dan de PR1.2 :D :D ;)

http://www.youtube.com/watch?v=qxCemtVEIUo

en

http://talk.maemo.org/sho...hp?p=653766&postcount=204

[ Voor 14% gewijzigd door ny-hardcore op 11-05-2010 22:21 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Moet je er wel het toestel bij kopen, want veel toestellen worden nog met Android 1.5 verkocht.... en anders mot je toch zelf weer gaan hacken :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen al een aantal maanden in bezit van de N900. De eerste maanden functioneerde de telefoon goed. Na verloop van tijd kreeg ik echter steeds vaker een 'Verbindingsfout' tijdens of voor het bellen en viel de al dan niet al bestaande verbinding zomaar uit. Vaak was het ook niet mogelijk om gebeld te worden. De beller kreeg dan of gewoon geen gehoor of de voicemail kwam er direct op. Daarnaast lukt het opbellen van iemand anders met m'n telefoon ook af en toe niet.

Destijds had ik een Hi abonnement enben ik, voornamelijk vanwege het trage internet en dus ook met de hoop dat de fouten zouden verdwijnen, drie weken geleden overgestapt op een SIM Only abonnement van Vodafone. Tot mijn vreugde is het internet inderdaad een stuk sneller! De eerste week na de SIM-verwisseling leken de problemen bij het bellen weg. Maar niet dus. De afgelopen weken heb ik voortdurend problemen als hierboven beschreven gehad. Erg irritant want het belemmert het bellen gewoon en ik ben vaak niet bereikbaar.

Het valt nu ook op dat er bij het bereiksmetertje (naast de tijd) soms gewoon geen enkel streepje meer staat. Behalve deze problemen wat betreft het bellen krijg ik ook (te) vaak de melding 'Tijdelijk niet beschikbaar'. Op dat moment doet de internetverbinding het niet meer.

Ik ben dan ook al een tijd van plan om er mee terug gaan maar aangezien ik het toestel online heb gekocht en ik er tegenop kijken om 4 weken zonder fatsoenlijk toestel te zitten ben ik daar vooralsnog een beetje huiverig voor.
Mijn vraag: zijn er meerdere mensen met deze problemen (geweest) en zou bijvoorbeeld het terug zetten naar de fabrieksinstellingen deze problemen kunnen verhelpen? Of dien ik mijn toestel te 'flashen' (hoe dat dan ook precies moet)?
Of zit er echt maar 1 ding op en dat is terug naar Nokia brengen?

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Vögel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:42:
Ik ben ondertussen al een aantal maanden in bezit van de N900. De eerste maanden functioneerde de telefoon goed. Na verloop van tijd kreeg ik echter steeds vaker een 'Verbindingsfout' tijdens of voor het bellen en viel de al dan niet al bestaande verbinding zomaar uit. Vaak was het ook niet mogelijk om gebeld te worden. De beller kreeg dan of gewoon geen gehoor of de voicemail kwam er direct op. Daarnaast lukt het opbellen van iemand anders met m'n telefoon ook af en toe niet.

Het valt nu ook op dat er bij het bereiksmetertje (naast de tijd) soms gewoon geen enkel streepje meer staat. Behalve deze problemen wat betreft het bellen krijg ik ook (te) vaak de melding 'Tijdelijk niet beschikbaar'. Op dat moment doet de internetverbinding het niet meer.

Ik ben dan ook al een tijd van plan om er mee terug gaan maar aangezien ik het toestel online heb gekocht en ik er tegenop kijken om 4 weken zonder fatsoenlijk toestel te zitten ben ik daar vooralsnog een beetje huiverig voor.
Mijn vraag: zijn er meerdere mensen met deze problemen (geweest) en zou bijvoorbeeld het terug zetten naar de fabrieksinstellingen deze problemen kunnen verhelpen? Of dien ik mijn toestel te 'flashen' (hoe dat dan ook precies moet)?

dat je "niet beschikbaar" als melding krijgt tijdens bellen, is normaal. je antenne wordt gebruikt om te bellen en niet voor 3G internetverkeer.
Het lijkt er op dat je microfoon het slecht of niet doet (bekend probleem waar ik al maanden niet meer van heb gehoord)..
Wat ik zou doen in jouw situatie:
1: telefoon uitzetten, batterij er 1 minuut uithalen en weer opnieuw starten.
2: als stap 1 niet werkt: flashen, zie maemoworld.nl voor een handleiding. Het is een kwartier werk denk ik.
Let wel dat je windows XP gebruikt en een usb-poort achterop het moederbord.
3: Ook het eMMC flashen, zie maemoworld.nl. dit is rigoureuzer
4: Evt. een cheap prepaid kaartje kopen om te checken of het niet aan je provider ligt. En anders retourtje Nokia...

Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:53:
Ik vind die hele hysterie rond de FW PR1.2 toch wat vreemd, de meesten hebben op hun desktop PC windows dat eens in de 5 tot 7 jaar met een nieuwe versie komt, tenzij ze te vroeg uitbrengen , het een flop bijkt (Vi$ta) en dan twee jaar later met W7 komen.
Ja, maar die krijgen wel steeds updates en fixes. Zelfs hele service packs.
Dit is dus geen waardige vergelijking.
Je zou het dus eerder kunnen vergelijken met een service pack en niet een heel OS.
Bij Maemo/MeeGo werkt dat anders, net als bij Linux in 't algemeen, dat zijn roling updates. Iedere dag kan je uit de repo's devil&testing nieuwe versies voor je software downloaden of wachten tot ze voldoende getest en bugfree zijn om in de algemeen repo's te verschijnen.
Er zijn diverse kernels (bv om te overclocken) te downloaden, dus wat zou het ?
Het enige verschil dat ik zie met Linux en Windows is dat Windows updates centraliseert voor haar eigen producten en drivers versus Linux die voor alle geinstalleerde software naar updates zoekt.
Snap ook niet echt wat je hiermee probeert te zeggen i.c.m je "what's the fuss about PR1.2?" argument.
Natuurlijk komt Nokia weer met een nieuwe, verbeterde FW, de meeste desktop distro's doen dat eens in de 6 maanden, voor een mobiel zal dat snellen zijn,. Ik heb de N900 sinds 12 December, begin februari een FW update gekregen en het ziet er naar uit dat de volgende grote PR 1.2 snel zal komen gezien de reeds gelekte versie van een week of 6 - 7 oud...
Inderdaad. Geduld is een schone zaak.
De Nokia N95 had in het begin ook de brood nodige updates nodig en daar zat soms ook een maand of 4-5-6 tussen.
(Zelf was ik een early adopter van dit toestel en wist wel een beetje wat mij te wachten stond met de N900 dus.)
Omdat sommige mensen verwachtingen hadden die je als klant 600 euro armer maken die vrij realistisch zijn.
Ja, het toestel functioneert niet verkeerd. Maar het is gewoon niet af! Daar kan lang of kort over gediscussieerd worden, maar daar is zelfs de meest positieve reviews op het internet over eens.
Deze trand zie je bij Nokia dus ook bij Symbian toestellen en de Nokia N95 was daar een klassiek voorbeeld van.
En waarom zou ik als klant moeten gaan zitten "hacken"? Leuk voor de kleine dingetjes als je er zin in hebt, absoluut!
Maar PR 1.2 is geen kleine update... we hebben het hier over 300+ (!!!) bugs die van klein tot groot gepaard met allerlei optimalisaties gaan.
Als je de changelog leest bevestigd het alleen maar meer hoe "ziek" onze arme Nokia N900 nog is met allemaal geplaagde kwalen naast de "nice to haves" en heeft de honger naar PR1.2 voor de N900 gebruikers alleen maar groter gemaakt.
De hysterie is dus -naar mijn mening- niet omdat de kwaliteit van de camera iets beter kan, maar omdat er serieuze issues zijn die broodnodig opgelost dienen te worden.
Kan genoeg bugs noemen die mij dagelijks irriteren / hinderen waarvan ik zoiets heb van "Kom op, Nokia! Jammer dit!".

Wat ik al zei: het toestel functioneert opzich goed voor mijn eigen persoonlijk dagelijks gebruik en kan nog even met de gebrekken leven.
Het is dus niet dat ik "hysterisch" ben zoals vele anderen, maar kijk er toch stiekum wel naar uit.
Hoe mensen er niet warm of koud van kunnen worden is mij een raadsel. Die moeten dan toch eens het changelog gaan lezen, want ongetwijfeld hebben ze dit dan nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Vögel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:42:

Destijds had ik een Hi abonnement enben ik, voornamelijk vanwege het trage internet en dus ook met de hoop dat de fouten zouden verdwijnen, drie weken geleden overgestapt op een SIM Only abonnement van Vodafone. Tot mijn vreugde is het internet inderdaad een stuk sneller! De eerste week na de SIM-verwisseling leken de problemen bij het bellen weg. Maar niet dus. De afgelopen weken heb ik voortdurend problemen als hierboven beschreven gehad. Erg irritant want het belemmert het bellen gewoon en ik ben vaak niet bereikbaar.

Heb je toevallig een ander toestel waar je tijdelijk je simkaart in kan testen? Heeft dat toestel het ook dan is de netwerkdekking gewoon beroerd, anders zal er wel iets mis zijn met de GSM antenne in je N900.

Heb je het probleem overal of alleen thuis?

Ik heb thuis ook de problemen die jij beschrijft, maar dat heb ik altijd al gehad. Ook met andere toestellen. Gewoon beroerde netwerkdekking.

Dit is in ieder geval geen probleem van een defecte microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:17:
@stokkom
Een Linux distributie met drivers ?
Maar omdat jij vind dat je beeldkwaliteit van de cam niet naar je zin is vind je dat Nokia te laat is met haar FW update ?
Bizar.
Linux en drivers>? Mmm, illustratie van het feit dat ik geen deskundige ben en dus gewoon moet wachten op de volgende firmware...

De nieuwe firmware geeft mij meer mogelijkheden om de beeldkwaliteit van de camera aan te passen. Hopelijk geeft dat wat betere foto's dan ik nu krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Wat ik alleen niet snap is het volgende:
PR 1.2 bevat niet alleen nieuwe firmware maar ook (een HOOP) bugfixes. Een aantal van die bugfixes zijn vrij essentieel en zorgen op dit moment ook voor veel irritatie bij N900 gebruikers.

Waarom wachten ze met het uitbrengen van bugfixes tot de nieuwe firmware release? Het is toch vrij simpel om voor de meest essentiele bugs een update te releasen?

Zo wacht ik op een bugfix voor de synchronisatie met de exchange server van mijn werk. Volgens de bugtracker hebben ze de bug al gefixt alleen zit de fix in PR 1.2. Wat zou het bezwaar zijn om een enkele update van de synchronisatie module uit te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het makkelijker is om 1 grote update te testen en te certificeren dan steeds kleine updates. Straks brengen ze een kleine update uit maar die wel voor 0.1% van de mensen hun telefoon laat vastlopen, dat zou natuurlijk rampzalig zijn voor Nokia. Dat lijkt me ook de reden van de vertraging van 1.2, in zeldzame omstandigheden zitten er nog bugs in en die moeten ze er eerst uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Darkwolf
Ook ik had de N95 vanaf dag 1. Ergens in Mei 2007 was dat, net als de N900 (12-dec-2009).
Ik zie in de changelog meest leuke/handige nieuwe features: http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.2

# Qt 4.6.2 is now preinstalled on the OS. Alvast voor MeeGo
# Changes for the video recording in the Camera Application. Makkelijker
# Video calling can be accessed through contacts. Mooi
# Can dial USSD Codes. Handig
# No more "More" menu in application launcher, and is rearrangeable. ik gebruik al catorise
# Virtual Keyboard has been modified and now looks different. Mwah...
# File Manager is now able to share any file and/or folder. Waren al div progs voor b.v. MC
# Typing in Application Manager starts a search (like it is in Contacts or Media Player). Handig
# Status area is now reachable in portrait mode. Fijn
# Portrait mode Virtual Keyboard for browser. OK

En 300 bugs in nieuwe FW is nix kwa aantal dan. Ik zie er ook geen schokkende zaken tussen staan.

Allemaal leuk & aardig en wellicht neemt het enkele zaken weg die mensen misten. Dat is vaak het punt, men had een Symbian, iPhone, Android of wm toestel en daar kon men zo handig xyz doen. Nu werkt het anders en dat vind men moeilijk om aan te wennen, zeker als een functie er nog niet is.

Het verwijt echter dat de software niet 'af' was vind ik onzinnig. Maemo is al jaren oud. Ik denk dat mensen vergeten dat het hier om een miniPC gaat met tel mogelijkheden en niet om een telefoon met PC eigenschappen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:51:
[...]

Linux en drivers>? Mmm, illustratie van het feit dat ik geen deskundige ben en dus gewoon moet wachten op de volgende firmware...

De nieuwe firmware geeft mij meer mogelijkheden om de beeldkwaliteit van de camera aan te passen. Hopelijk geeft dat wat betere foto's dan ik nu krijg.
Als ik de foto's zo zie die jij gepost hebt lijkt het me dat dit niet opgelost gaat worden met een firmwareupdate, het lijkt me eerder dat het aan het toestel van jou licht. Bij mij zijn de foto's een stuk scherper!

Zie mijn foto: (even snel uit het raam / van de vogel genomen)
http://img29.imageshack.us/img29/4797/20100510001.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7260/20100313001.jpg (gefocust op de vogel)

Edit: Als ik jou was zou ik even bij een nokia center langs gaan en vragen of het niet aan de telefoon zelf licht

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Opera mobile browser geinstalleerd en hij werkt erg prettig en snel.
Helaas werkt flash er niet mee dus een vervanger voor microB is het nog niet.
Installeren kan via maemo-freak.com/index.php...than-a-3-years-of-absence
Zoals daar te lezen is, dit is geen officiele release maar een hobby project maar het werkt naar mijn ervaring prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst trouwens dit:
nieuws: Hotmail gaat ssl-sessies en ActiveSync ondersteunen
Kunnen we hiermee dan onze agenda's syncen met Live? En iemand enig idee wanneer die Wave 4 beschikbaar komt?
Pagina: 1 ... 69 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.