Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:30:
[...]

Ik kan de Brando Screenprotectors echt enorm aanbevelen, ben er zelf inmiddels 2 keer door gered. Een keer een schroevendraaier op laten vallen en een keer een iets te enthausiast stapavondje meegemaakt en beide keren leek het scherm van de N900 echt verpest. Een nieuwe screenprotector er op en toestel ziet er weer uit als nieuw, imho het geld dus zeker waard! Gewoon bevestigen in de badkamer nadat je de warme douche een paar minuten hebt laten lopen en hij zit er binnen een paar minuten perfect op.
Ik sluit me bij jou aan. Ik heb de achterkant van mijn Brando screenprotector waar flink wat stof op vastgeplakt zat met afwasmiddel schoongemaakt. Tot mijn verbazing plakt ie nog.

@Atratus
Ik gebruik de stylus heel vaak. Dan zal die wel de veroorzaker zijn van de krasjes. Er zullen wel kleine scherpe stukjes onder komen.
Dus waarschijnlijk niet door eventuele slijtage van een bepaalde coating op het scherm zoals ik eerder suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Zijn er programma's die echt aan te raden zijn? Het maakt niet zoveel uit wat voor programma het is en waar het voor dient. Ik heb de laatste maand niets gedownload en zie nu plots dat er heel wat nieuwe programma's te downloaden zijn. Aanraders worden op prijs gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HotApp Appwatch app doet precies dat, kijken welke apps nieuw zijn en vaak gedownload worden ;)
De nieuwe SDK werkt trouwens hier op windows nog steeds niet (elke 2 seconden een lockup van 20 seconden)
En onder Linux krijg ik geen netwerkverbinding met mijn n900.. Ik hou van mijn n900 maar tot nu toe heeft ding nog nooit meegewerkt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
de app watch ap werkt niet bij mij. het programma start wel op maar als ik op hot apps klik sluit het programma vanzelf. Ik gebruik nu appdownloader. dit is een best handige programma alleen vind het weinig programma's

[ Voor 32% gewijzigd door kingsenol op 30-04-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42
Er is een PR 1.2 gelekt:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51615

Ik heb hem niet geprobeerd (en ga dat ook niet doen) maar de berichten zijn dat het echt PR 1.2 is. Heb net alle 40 (huidige stand) pagina's doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ik was het ook aan het lezen, ben mn micro usb data kabel kwijt, dus updaten zit er niet in vandaag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb de file binnen nu. Ik ga het er toch maar eens op wagen denk ik.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:41
:) Gewoon proberen, draai er nu ongeveer een uurtje op en werkt goed :)

EDIT: na het flashen 93 Mb vrij in root. :)

[ Voor 24% gewijzigd door motogp op 02-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Mooi, ga hem zo flashen.

Edit: Hoe moet ik die FW erop zetten :$? Met de app-manager? erg dit zeg :P

[ Voor 62% gewijzigd door warhamstr op 02-05-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42
warhamstr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:36:
Mooi, ga hem zo flashen.

http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
warhamstr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:36:
Mooi, ga hem zo flashen.

zelf nog geen ervaring mee, maar kijk hier eens: http://mynokiablog.com/20...to-hard-reset-nokia-n900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Ter info, het is niet nodig de eMMC te flashen.

Maak eerst wel een backup, die daarna terug zetten en je hebt al je instellingen nog.
Ook had ik nog een backup gemaakt met Nokia Suite, na het terug zetten van die 2 backups 93 Mb vrij.

De overclock is dan wel weg, gaan we er nu eerst maar weer opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
Hoe zit het met je:
-Telefoonnummers
-SMSjes
-Apps
-Overclock settings

na de firmware update?
Moet je helemaal opnieuw beginnen of word alles gewoon meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Telnrs. en smsjes heb ik nog maar apps en overklock zijn weg, maarja dat laatste vind ik niet zo boeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
warhamstr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:41:
Telnrs. en smsjes heb ik nog maar apps en overklock zijn weg, maarja dat laatste vind ik niet zo boeiend :P
Is het wat vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
rob-bo schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:05:
Er is een PR 1.2 gelekt:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51615

Ik heb hem niet geprobeerd (en ga dat ook niet doen) maar de berichten zijn dat het echt PR 1.2 is. Heb net alle 40 (huidige stand) pagina's doorgelezen.
Thanks ik ga hem meteen flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
warhamstr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:41:
Nee hoor alleen de overklock is weg, de apps zet hij weer terug met de backup gemaakt op de phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Wordt nederlands nog steeds ondersteund?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Wat zijn de beste veranderingen qua prestaties? Is de browser veel sneller? En ik neem aan dat hij Engelstalig is, niet? En is het dan mogelijk dat er online geen Nederlandse firmware uitkomt en dat ik dus op Engelstalig moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:02
Nee hoor hij is nog steeds gewoon volledig Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De overclock is dan wel weg, gaan we er nu eerst maar weer opzetten
Volgens Titan (master of the overclock-kernel) werkt die overclock-kernel niet goed in combinatie met PR1.2 RC zie http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51615&page=61.
Let dus goed op.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zit met een probleem met mijn n900. Heb al veel internetsites afgezocht, maar kon niet een vergelijkbaar probleem vinden. Ik probeer de situatie te beschrijven:

Mijn n900 start af en toe niet meer op. Het begint met dat als ik hem in stand-by wil zetten(knop zijkant/dubbelklik knop bovenkant) dan doet hij dit niet meteen, maar doet daar een minuutje over. Verder werkt alles nog prima, maar zodra ik dan een sms/e-mail krijg of hem aan de lader hang, blijft het led-lichtje branden. De enige manier om dit uit te krijgen is door de batterij eruit te halen, want bovenkant knop-->uitzetten, doet hij dan ook niet meer. Hierna probeer ik hem weer op te starten, maar dit doet hij niet, ook blijft het witte opstart ledje branden. Hij boot een paar keer, maar nooit krijg ik hem verder dan de 5 bolletjes en dan zet hij zichzelf steeds weer uit.

Ik heb alleen witter, zoutube, vgba en de snes emulator als thirdparty apps.

Dit doet hij ongeveer eens in de twee dagen, na een tijdje kan ik hem wel weer gewoon aanzetten na een hoop geboot te hebben, maar dit kan wel een paar uur duren.

Hoop dat jullie een uitweg weten,

Groeten,
Ron

De batterij is nooit helemaal leeg dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:06:
Hoi,

Ik zit met een probleem met mijn n900. Heb al veel internetsites afgezocht, maar kon niet een vergelijkbaar probleem vinden. Ik probeer de situatie te beschrijven:

Mijn n900 start af en toe niet meer op. Het begint met dat als ik hem in stand-by wil zetten(knop zijkant/dubbelklik knop bovenkant) dan doet hij dit niet meteen, maar doet daar een minuutje over. Verder werkt alles nog prima, maar zodra ik dan een sms/e-mail krijg of hem aan de lader hang, blijft het led-lichtje branden. De enige manier om dit uit te krijgen is door de batterij eruit te halen, want bovenkant knop-->uitzetten, doet hij dan ook niet meer. Hierna probeer ik hem weer op te starten, maar dit doet hij niet, ook blijft het witte opstart ledje branden. Hij boot een paar keer, maar nooit krijg ik hem verder dan de 5 bolletjes en dan zet hij zichzelf steeds weer uit.

Ik heb alleen witter, zoutube, vgba en de snes emulator als thirdparty apps.

Dit doet hij ongeveer eens in de twee dagen, na een tijdje kan ik hem wel weer gewoon aanzetten na een hoop geboot te hebben, maar dit kan wel een paar uur duren.

Hoop dat jullie een uitweg weten,

Groeten,
Ron

De batterij is nooit helemaal leeg dus daar ligt het niet aan.
Reflash je N900 en controleer of je dan ook dezelfde problemen hebt.
JA: wegbrengen
NEE: dan ligt het aan een programma wat je hebt geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zojuist gereflashd, hij boot nog steeds niet, na de vijf bolletje gaat hij in een scherm met alleen het nokia logo, maar zonder backlight dus het is een donker logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Reekels:
Hangt ie nog aan de USB?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet meer, ik krijg eerst gewoon het nokia logo verlicht, dan de vijf bolletjes, dan nokia logo verlicht weer en dan gaat de backlight uit en krijg ik een donker nokia logo en vervolgens sluit hij zichzelf af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:01:
Nee niet meer, ik krijg eerst gewoon het nokia logo verlicht, dan de vijf bolletjes, dan nokia logo verlicht weer en dan gaat de backlight uit en krijg ik een donker nokia logo en vervolgens sluit hij zichzelf af
druk je de aan/uit knop lang gedrukt in of heel kort? Probeer de aan/uit knop in te drukken tot je de tril hoort en laat hem dan los. Ik heb ook welleens opstart problemen als ik hem niet ingedrukt houd

Trouwens nieuwe FW heeft wel leuke dingetjes zoals de email-widget, jammer alleen dat je emails nog niet in beeld komen te staan. Ik denk dat dat in de final wel zal gaan werken! Ook handig dat je nu de menu's zelf kan indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Email`s komen wel in beeld, alleen de nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
motogp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:37:
Email`s komen wel in beeld, alleen de nieuwe ;)
Heb het even getest maar helaas icm nokia messaging zie ik ook de nieuwe berichten niet in beeld. Hoe heb jij dat ingesteld dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Dewaterweg op 02-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik heb inmiddels weer een microusb kabel, en had de firmware al gedownload. (alle links op maemo.org zijn verwijderd.) De vraag is nu, updaten of toch nog even wachten?

ik lees van vele dat er geen problemen zijn, dat alles net iets soepeler draait, skype nu icm met camera te gebruiken etc etc. echter zijn er ook spaarzame berichten over problemen in het conversation gedeelte. Wat te doen? updaten of wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
teddebraak schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:10:
ik heb inmiddels weer een microusb kabel, en had de firmware al gedownload. (alle links op maemo.org zijn verwijderd.) De vraag is nu, updaten of toch nog even wachten?

ik lees van vele dat er geen problemen zijn, dat alles net iets soepeler draait, skype nu icm met camera te gebruiken etc etc. echter zijn er ook spaarzame berichten over problemen in het conversation gedeelte. Wat te doen? updaten of wachten? :)
Tja altijd leuk om te testen toch? Je kan altijd terug indien je het niks vindt. Tot nu toe ben ik positief, wat ook handig is nu dat wanneer je een knop ingedrukt houd de blauwe teken tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik ga het denk ik toch gewoon proberen. maar eerst een potje koken. dus als iemand nog redenen heeft om het niet te doen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Dewaterweg schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:02:
[...]

Heb het even getest maar helaas icm nokia messaging zie ik ook de nieuwe berichten niet in beeld. Hoe heb jij dat ingesteld dan?
Niet, alles deed het gewoon.

Alle 3 mijn email account`s had hij geselecteerd, maar de opties werkt alleen als je meer dan 1 account hebt.

Er stond bij mij eerst ook niks in, toen mezelf ff een mailtje gestuurd en toen stond hij er in een keer in.
Verdwijnt wel als het het mailtje hebt bekenen.

Mischien een keer een reboot?

@teddebraak

Gewoon proberen, als je een goede backup hebt ben je mocht het mis gaan niks kwijt.
Het kost je hooguit een uur om de oude firmware weer terug te zetten en je oude apps weer te instaleren, en dat doet hij vanzelf als je de backup terug zet :)

[ Voor 18% gewijzigd door motogp op 02-05-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
@motogp:

ik zie er voorlopig toch vanaf, volgens Laughingstok op http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51653 kun je niet meer bellen als je een versie terug wilt.

Apparantly flashing to this new leaked PR1.2 version will make your cellphone inoperable if you try to go back to 1.1.1.
So if you flash to this leaked PR1.2 and have trouble, going backwards will work but you will be unable to make or receive phone calls.
Be advised.
I have not done this, I am merely reporting it to those who think they may want to try it.
ALSO: Reflashing BACK to the leaked version does NOT fix the problem. - EDIT - Restarting the N900 after going back to leaked PR1.2 does fix the issue, but you're stuck with this version of PR1.2.
Check this thread and beyond: http://talk.maemo.org/showpost.php?p...6&postcount=67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
zou de gelekte 1.2 rc niet flashen..
talk.maemo.org loopt helemaal vol met mensen die het wel gedaan hebbenen bootloops
crashed ed hebben.... be warned

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Binnenkort zal de definitieve versie toch uitkomen. Ik wacht liever daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
voor diegen die toch de stap hebben gewaagd, nokia heeft een mogelijkhgeid beschikbaar gesteld om down te graden.

http://talk.maemo.org/showpost.php?p=638937&postcount=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Wie nog twijfelt over het flashen van de gelekte PR 1.2: niet doen.
Het is beslist geen RC. De bestanden erin zijn allemaal van 31 maart of ouder en er zijn nog een heleboel bugs.
Ook het terugzetten van PR 1.1.1 is niet probleemloos!
Lees bovenstaande post van teddebraak en ook op talk.maemo.org: Leaked PR1.2 unstable:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Yep, het terug zetten gaat niet zomaar.

Ik had nog geen problemen met PR 1.2 maar toch geprobeerd of het problemen gaf(het terug zetten van PR 1.1) en als je terug flasht naar 1.1 werkt idd de sim niet.

Toen terug gegaan naar de eerste versie, daarna de kleine update gedaan OTA en toen naar PR 1.1.
Dat werkte wel, maar aangezien we geen problemen hadden met deze PR 1.2 toch die er maar weer opgezet :)

Maar aanraden zal ik het zeker niet, mocht het niet goed gaan ben je er toch wel ff druk mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
motogp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:50:
Yep, het terug zetten gaat niet zomaar.

Ik had nog geen problemen met PR 1.2 maar toch geprobeerd of het problemen gaf(het terug zetten van PR 1.1) en als je terug flasht naar 1.1 werkt idd de sim niet.

Toen terug gegaan naar de eerste versie, daarna de kleine update gedaan OTA en toen naar PR 1.1.
Dat werkte wel, maar aangezien we geen problemen hadden met deze PR 1.2 toch die er maar weer opgezet :)

Maar aanraden zal ik het zeker niet, mocht het niet goed gaan ben je er toch wel ff druk mee ;)
Ook hier geen problemen met de PR 1.2 versie vond hem alleen erg traag (dit kan ook komen omdat die weer op 600mhz draait) heb hem zojuist weer terug gezet naar PR 1.1.1 toch maar even braaf w8en op de officiële update :)

Edit: Ik had hier trouwens ook problemen met het terugzetten zoals op maemo.org werd vermeld simkaart werkt dan niet meer dus gewoon normaal terug flashen.

[ Voor 8% gewijzigd door lexi1986 op 02-05-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dat werkt helaas ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Na al jullie adviezen afgelopen donderdag toch maar gekozen voor de N900...
Gelukkig! Wat een fijn toestel en inderdaad, een goeie bouwkwaliteit. Ligt erg lekker in de hand en voelt solide aan. Ook het besturingssysteem is een verademing! Ben er echt heel erg tevreden mee tot nu toe!

Enige minpuntjes tot nu toe vind ik het feit dat je standaard maar 2 profielen kan kiezen (wtf, waarom dat?) en de levensduur van de batterij. Met een beetje intensief gebruik red hij de hele dag net, al is het natuurlijk wel zo dat ik de afgelopen dagen alles uitvoerig heb getest, gebruikt, geïnstalleerd en weer verwijderd etc. Vanaf vandaag krijgt hij 'normal days at the office' te verduren en dat moet hij toch langer uithouden.
Oh ja, en voor ik het vergeet: het turn-by-turn navigeren in Maps mis ik toch echt wel!! :( Zou dit nog goedkomen voor de N900 of moet ik aan de slag met bijv. Sygic?

Momenteel heb ik TouchSearch, OMWeather en het digitale fotolijstje als widgets geïnstalleerd. Zijn er wat jullie betreft nog echte aanraders die niet mogen ontbreken op je N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
wifi switcher.
Het scheelt echt enorm veel accutijd als je de wifi module helemaal uitzet als die niet wordt gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Nee klopt ik dacht dat die van mij het weer deed maar nee, de simkaart komt in beeld te staan. Het is dus aan te raden NIET te updaten naar de gelekte 1.2 update er schijnt een nieuwe radio geflasht te worden. Ik ga vanavond eens even de topics op talk.maemo.org doornemen wat ik kan doen.

Gelukkig heb ik mijn HTC Desire nog maar als je hem wel flasht kun je er rekening mee houden dat je niet meer kunt bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door lexi1986 op 03-05-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Caelorum schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:15:
wifi switcher.
Het scheelt echt enorm veel accutijd als je de wifi module helemaal uitzet als die niet wordt gebruikt :)
Bedankt voor de tip, ik ga t eens proberen. Zit overdag op m'n werk via 3G (helaas geen wifi @ work) en had m'n N900 op om het kwartier connecten met wifi gezet, kan me voorstellen dat het idd veel scheelt :) Ik laat t hier na een paar dagen wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Caelorum schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:15:
wifi switcher.
Ben er wel achter gekomen dat Hoops Frenzy het niet leuk vind als je de Wifi switcher gebruikt.
Je zou zeggen: heeft het spel een internet verbinding nodig?
Nee.
Als ik geen 3G verbinding heb en enkel de WLAN weer activeer zonder te verbinden naar een access point, dan start het spel gewoon op i.p.v in trial modus.
Handig dus om te weten voor de mensen die het spel hebben i.c.m de Wifi switcher.
Ben er perongeluk achter gekomen met een reboot. Heb de maker van deze software reeds geinformeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Laatst online: 16-09 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand hier ervaring met het aanspreken van het blauwe notification lampje via de command line?

Ik heb namelijk een scriptje gebakken die laat zien hoeveel ongelezen mail berichten ik in mijn gmail box heb zitten. Het zou leuk zijn als deze via het blauw notification lampje laat merken dat er mail is...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@HwKok
Ik gebruik zelf veel BatteryGraph en Conky.
De eerste geeft een gedetailleerd grafisch inzicht in het verloop van je batterij-voorraad. Als je dan dingen gaat veranderen zie je al na een uur aan de helling van de batterij-leegloop wat het effect van die verandering op je energieverbruik is.
Conky geeft in één scherm een compleet statusoverzicht van al je resources (o.a. rootfs) en een hoop extra technische info (bijv. naam en versie van je kernel, uptime, je ip-verbinding).
Verder ik ik nog de volgende apps: Openssh client en server (voor rootaccess), nsschedule (als je veel met de trein reist).
Verder kun je het nog uitbreiden met een paar applets en widgets: dataplan (laat zien hoeveel MB je verbrandt over 2g/3g), 2G/3g switcher, WIFIswitcher, cpumem, flashlight (zaklamp), QueenBeeconWidget (een alleskunner om snel diverse info op je desktop te krijgen o.a. voetbaluitslagen eredivisie en WK).
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

KC27 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:16:
@HwKok
Ik gebruik zelf veel BatteryGraph en Conky.
De eerste geeft een gedetailleerd grafisch inzicht in het verloop van je batterij-voorraad. Als je dan dingen gaat veranderen zie je al na een uur aan de helling van de batterij-leegloop wat het effect van die verandering op je energieverbruik is.
Conky geeft in één scherm een compleet statusoverzicht van al je resources (o.a. rootfs) en een hoop extra technische info (bijv. naam en versie van je kernel, uptime, je ip-verbinding).
Verder ik ik nog de volgende apps: Openssh client en server (voor rootaccess), nsschedule (als je veel met de trein reist).
Verder kun je het nog uitbreiden met een paar applets en widgets: dataplan (laat zien hoeveel MB je verbrandt over 2g/3g), 2G/3g switcher, WIFIswitcher, cpumem, flashlight (zaklamp), QueenBeeconWidget (een alleskunner om snel diverse info op je desktop te krijgen o.a. voetbaluitslagen eredivisie en WK).
Succes ermee!
Openssh (server) heb je niet nodig voor root access. Alleen als je vanaf buiten erheen wilt ssh'en. Voor root access is er roosh. Als je opensssh (server) installeerd en je past de wachtwoorden van de gebruikers niet aan dan is je N900 zeer makkelijk te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@EngelF
Akkoord. Je moet sowieso een veilig wachtwoord als root kiezen. Bij mij vroeg m'n foon automatisch om een wachtwoord nadat ik voor het eerst wilde inloggen (of bij installatie van het pakket, is al weer een paar maanden geleden).
Maar toegang vanaf een bijv. Ubuntu-terminal via Wifi naar je N900, maakt een heleboel commando's ingeven veel makkelijker dan via het beperkte toetsenbord van je N900 (dat geldt tenminste voor mijn oude stramme vingers) en dan is de server-editie wel noodzakelijk dacht ik.
Weet iemand trouwens een manier om rootaccess sowieso te blokkeren als het over 2G/3G gaat, zodat je alleen via Wifi erbij kunt (dan moet je nog oppassen bij publieke Wifi's)?
Ik had begrepen dat iPhone-bezitters met een jailbreak ook rootaccess hadden en dat zij (zonder wachtwoordwijziging) een probleem hadden als ze een internetverbinding via 3G hadden (allemaal hetzelfde bekende wachtwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC27 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:51:
@EngelF
Akkoord. Je moet sowieso een veilig wachtwoord als root kiezen. Bij mij vroeg m'n foon automatisch om een wachtwoord nadat ik voor het eerst wilde inloggen (of bij installatie van het pakket, is al weer een paar maanden geleden).
Maar toegang vanaf een bijv. Ubuntu-terminal via Wifi naar je N900, maakt een heleboel commando's ingeven veel makkelijker dan via het beperkte toetsenbord van je N900 (dat geldt tenminste voor mijn oude stramme vingers) en dan is de server-editie wel noodzakelijk dacht ik.
Weet iemand trouwens een manier om rootaccess sowieso te blokkeren als het over 2G/3G gaat, zodat je alleen via Wifi erbij kunt (dan moet je nog oppassen bij publieke Wifi's)?
Ik had begrepen dat iPhone-bezitters met een jailbreak ook rootaccess hadden en dat zij (zonder wachtwoordwijziging) een probleem hadden als ze een internetverbinding via 3G hadden (allemaal hetzelfde bekende wachtwoord).
Wat jij wil is geen rootaccess blokkeren, maar SSH-toegang blokkeren (is iets heel anders). Als iemand het voorelkaar krijgt om over SSH als een andere gebruiker dan root in te loggen zou hij nog steeds bij al je foto's etc. kunnen. Ik heb zelf 'SSH Status and Switcher' geïnstalleerd waarmee je makkelijk de SSH server aan en uit kunt zetten in de taakbalk. Dus gewoon iedere keer uit als je het niet nodig bent. En een sterk wachtwoord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Shadow: akkoord en bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:59:
[...]

Wat jij wil is geen rootaccess blokkeren, maar SSH-toegang blokkeren (is iets heel anders). Als iemand het voorelkaar krijgt om over SSH als een andere gebruiker dan root in te loggen zou hij nog steeds bij al je foto's etc. kunnen. Ik heb zelf 'SSH Status and Switcher' geïnstalleerd waarmee je makkelijk de SSH server aan en uit kunt zetten in de taakbalk. Dus gewoon iedere keer uit als je het niet nodig bent. En een sterk wachtwoord kiezen.
Dit is inderdaad een idee, maar je kan ook een gebruiker aanmaken die root kan worden. In je ssh server configuratie de password login op no zetten en keys aanmaken en op je N900 en de machine neer te zetten waar vandaan je in wil loggen, dan ben je ook klaar en hoef je niet steeds ssh aan en uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31
Eindelijk de N900 in gebruik genomen.
Helaas kon ik van de mijn N95 backup alleen de agenda en contacten overzetten.
Heb inmiddels de wifi switcher en bluetooth switch geinstalleerd.
Dat scheelt zeker voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Voor degene die ook het Sim probleem hebben na de 1.2 gelekte update:

Ik heb PR 1.1.1 geflashed op mijn telefoon en daarna de 1.2 update hiermee uitgevoerd, weet niet precies wat het doet maar het werkt hier wel weer. Je draait gewoon de 1.1.1 versie plus dat je simkaart weer herkend word.

Dus eerst PR 1.1.1 flashen en daarna deze met de 1.2

flasher-3.5 -F RX-51_2009SE_10.2010.12-9_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin --flash-only cmt-mcusw -f -R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al met SSH een verbinding met een Mac totstand heeft gebracht?
Ik typ de opdracht, dat gaat goed. Vervolgens wordt er om een password gevraagd, dan werkt mn toetsenbord opeens niet meer? druk ik 4x op enter dan stopt ie de opdracht en werkt alles weer.

Wat is dit voor gein?

-edit I-

Zie: hier

You won't see anything when you type...

oftewel ik zit nu in de terminal van mijn iMac

-Edit II-

In n900 command say met een leuke text. 8)7 :o

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 22:02 . Reden: eigen oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
died_laughing schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:50:
Eindelijk de N900 in gebruik genomen.
Helaas kon ik van de mijn N95 backup alleen de agenda en contacten overzetten.
Heb inmiddels de wifi switcher en bluetooth switch geinstalleerd.
Dat scheelt zeker voor de accu.
mocht je (net als ik) je smsjes persé mee willen nemen check dan even dit topic:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=37354

heb het zelf uiteindelijk prima voor elkaar gekregen!
Hetzelfde probleem zal zich alleen waarschijnlijk voordoen als ik weer overga naar een symbian (of andriod/wp7....?) toestel.
Maargoed, Future Cuberob will solve that problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een berichtje vanuit de States vanaf mijn n900.
Valt me wel wat tegen van de n900 om internetverbinding te krijgen via WLAN. Dan kan ie de server niet vinden of is er een probleem met de internetverbinding. Die ik nu gebruik is wat stabieler.

@HwKok
Om extra profielen toe te voegen:
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/tweakr/
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Deze wel:
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/cell-modem-ui/
Gebruik het nu. Heb mijn telefoon in de tablet modus staan. Ook handig voor in het vliegtuig of ziekenhuis.
Deze is handig voor het verzenden van bestanden via bluetooth of e-mail:
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/petrovich/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
@HwKok
Om extra profielen toe te voegen:
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/tweakr/
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Ik wel, wilde het toevallig net hier melden. De meesten zullen Tweakr wel gebruiken, maar voor degenen die dat niet doen en dit lezen: absoluut installeren.
Het geeft door een extra menu bij je instellingen wat nieuwe opties, zoals het aanmaken van profielen. En dat is nu net wat ik erg miste.

En zo is mn N900 weer een stukje beter geworden _/-\o_
Evenals met de Wifi-switcher, door WLAN uit te zetten op mn werk (heb hier toch geen draadloos netwerk) redde ik het eind van de dag gemakkelijk. Heb hem voor de rest regelmatig gebruikt over de hele dag (downloaden/smsen/internetten/etc.). Met BatteryGraph kun je dan ook meteen zien wat er veel slurpt aan je accu :)

[ Voor 8% gewijzigd door HwKok op 04-05-2010 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas007gsm
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 20:24
wat ik nog een fijne battery saver vond was het flashen naar 125-600 wat hier eerder genoemd is! ik kan nu 2 dagen halen met best veel wifi gebruik, bellen en smsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Als ik nu internet afsluit dan blijft mijn internetverbinding actief die moet ik dan handmatig op disconnect zetten.
Kan ik ergens instellen dat automatisch de verbinding word verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:37

Rmg

died_laughing schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:36:
Als ik nu internet afsluit dan blijft mijn internetverbinding actief die moet ik dan handmatig op disconnect zetten.
Kan ik ergens instellen dat automatisch de verbinding word verbroken?
Autodisconnect installeren ;) deze app is vrij vaak genoemd in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Raz- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Bedankt.
Ik had de repositorie Extras-devel niet toegevoegd.
Daarom stond ie niet tussen de downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Bij mij werkt autodisconnect niet goed, hij verbreekt de verbinding wel na een bepaalde tijd, maar hij haalt vervolgens geen mail meer op, terwijl ik dit wel heb ingesteld (om de 30 min). Heb jij hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
Hoe kan het dat ik foutmeldingen krijg als ik sommige apps probeer te downloaden? Als ik appdownloader wil downloaden krijg ik de foutmelding: kan appdownloader niet installeren. sommige voor de installatie vereiste toepassingspakketten ontbreken.
Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:58
Ik denk dat dit ligt aan het feit dat veel apps al aangepast zijn aan de pr 1.2 release die wij nog niet hebben.
Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteN900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2021
Gisteren kreeg ik bij het opstarten van AMSN de melding dat versie 0.98.3 te dowloaden is.
Maar zelfs als ik via de site de laatste nieuwe versie downoad krijg ik nog steeds de oude versie, en dus niet de 0.98.3.

Heeft imiddels iemand de 0.98.3 op de n900 staan?
En waar komt die dan vandaan?
Ik zou m heel graag uitproberen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zoekfunctie in dit topic en maemo.org leveren me niet het antwoord dat ik zoek, dus ik probeer het hier nog maar eens, met het risico dat ik een n00bvraag stel.

Ik heb via de app manager kernel-power-flasher geinstalleerd. Dat is geen programmaatje of iets dergelijks geloof ik. Werkt dit nu meteen? En zo ja, wat doet het? En wat kan ik met de kernel settings?

Alvast bedankt,
kareltje.

edit: En is dit nu een variant op overclocken? Ik zie bij de beschrijving namelijk wel een waarschuwing dat overclocken je n900 kan beschadigen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
@Kareltje27

De kernel-power-flasher installeert een nieuwe kernel die te overclocken is. Na een herstart is die actief.
Je kan nu op twee manieren overclocken.

1. via de commandline van een konsole. Werkt meteen en is weg na herstart.
echo 700000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
of
echo 850000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
of
echo 900000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

2. Ook kan je het progje CPUfreqUI downloaden en dat starten, zo kan je grafisch het eea instellen. Werkt meteen zonder herstart en blijft na herstart.

Screenshot (niet naar die vreselijke kleur kijken)
http://www.pocket.at/maemo/?p=4035

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

EngelF schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:51:
Heeft iemand hier ervaring met het aanspreken van het blauwe notification lampje via de command line?

Ik heb namelijk een scriptje gebakken die laat zien hoeveel ongelezen mail berichten ik in mijn gmail box heb zitten. Het zou leuk zijn als deze via het blauw notification lampje laat merken dat er mail is...
Na een lange dag zoeken heb ik deze site gevonden. Hiermee kan je met dbus-send vele functies van de N900 aanroepen vanuit de X-Terminal.

Ik heb nu een script gebakken die kijkt of er nieuwe emails zijn in mijn gmail box en als dat zo is gaat de Notification Light wit knipperen totdat er geen ongelezen emails meer zijn. Mocht iemand hier belang bij hebben laat het dan even weten.

Let wel op wat je doet, want als je iets fout doet kan het zijn dat je de boel opnieuw moet flashen!

[ Voor 6% gewijzigd door TheFirepit op 05-05-2010 00:41 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Het blauwe ledje knippert bij mij al lang als er een SMS of email binnenkomt....
En er is ergens een instructie om via de commandline de ledjes aan te sturen, kwestie van zoeken (in 't Engels natuurlijk).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Cinq-Marquis schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:42:
Het blauwe ledje knippert bij mij al lang als er een SMS of email binnenkomt....
En er is ergens een instructie om via de commandline de ledjes aan te sturen, kwestie van zoeken (in 't Engels natuurlijk).
Ik heb het ook niet over SMS en email werkt als je mail op je email client op je N900 binnenkomt. En sommige mensen (of alleen ik zou ook kunnen :) ) willen gewoon van de webinterface van gmail gebruik maken en niet van de N900 email client.

Een aantal post geleden had ik de vraag gepost of iemand me kon helpen bij het activeren en deactiveren van het Notification Light vanaf de commandline, omdat ik niet kon vinden wat ik zocht. Daar is geen reactie op gekomen. De meeste (ook Engelse) zoektermen die je (/ik) in Google gooit komen alleen terug met de mogelijkheid om de kleuren aan te passen van de ledjes voor de huidige meldingen. Zo goed als geen gaan over de mogelijkheid om het ledje te laten branden door het ingeven van een commando in de X-Terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
In het bestandje waar de kleuren worden ingesteld voor iedere notificatie zou je dan toch een aanpassing kunnen doen ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Cinq-Marquis schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:04:
In het bestandje waar de kleuren worden ingesteld voor iedere notificatie zou je dan toch een aanpassing kunnen doen ?
Daar kan je inderdaad aanpassingen doen, je kan er zelfs nieuwe notificatie patronen aan toevoegen, maar daarmee zorg je er nog niet voor dat je van de commandline het led lampje aan en uit zet.

(met het aanzetten vanaf de commandline bedoel ik dat je X-Terminal opstart en dan een commando intypt waardoor het led lampje aan gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
LOL
Dus nadat je hebt gezien dat je een email hebt wil je via een terminal het lampje aan gaan zetten ?
Je moet volgens mij een scriptje schrijven dat de twee aan elkaar koppelt, dus je email notificatie aan het bestandje waardoor je blauwe ledje gaat knipperen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Cinq-Marquis schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:24:
LOL
Dus nadat je hebt gezien dat je een email hebt wil je via een terminal het lampje aan gaan zetten ?
Je moet volgens mij een scriptje schrijven dat de twee aan elkaar koppelt, dus je email notificatie aan het bestandje waardoor je blauwe ledje gaat knipperen.
Nee, zo zit het niet. Ik had al een script gemaakt die kon zien of er mail was of niet. Ik had alleen nog geen mogelijkheid om te laten merken door het Notification Light dat er mail was. Die mogelijkheid heb ik nu dus gevonden. Er draait nu constant een script op de achtergrond die kijkt of er mail is en als er mail is laat hij het led lampje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
OK, begrijpelijk en gelukt dus.... nu alleen nog even onder GPL verspreiden ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Had even de 'personal dataplan monitor' widget geinstalleerd. Kan eigenlijk nergens vinden of hij nou alleen het verkeer van je provider rekent, of ook je wi-fi verkeer. Want heb inmiddels al 1 GB gedownload zie ik :o Ben benieuwd wanneer ik tegen de FUP aanzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wifi verkeer wordt niet meegerekend.
Geen idee welke provider je hebt, maar bij Vodafone hoef je je er geen zorgen over te maken :)
Ik heb al aardig wat GB binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
EngelF schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:37:
[...]

Na een lange dag zoeken heb ik deze site gevonden. Hiermee kan je met dbus-send vele functies van de N900 aanroepen vanuit de X-Terminal.

Ik heb nu een script gebakken die kijkt of er nieuwe emails zijn in mijn gmail box en als dat zo is gaat de Notification Light wit knipperen totdat er geen ongelezen emails meer zijn. Mocht iemand hier belang bij hebben laat het dan even weten.

Let wel op wat je doet, want als je iets fout doet kan het zijn dat je de boel opnieuw moet flashen!
klinkt goed, hoe vaak checkt ie op de server en is dit energiezuiniger dan via het mailding van de n900? ik heb mijn gmail nu als standaardaccount ingesteld om het half uur mail ophalen, meer slurpt in mijn ogen teveel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de mensen die nog niet op 1.2 zitten ( en dus foutmeldingen krijgen bij installeren van CPUfreqUI )

code:
1
2
3
sudo gainroot
wget http://maemory.com/N900/pool/free/c/cpufrequi/cpufrequi_0.01-2_armel.deb
dpkg -i cpufrequi*.deb

Een pre 1.2 versie voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@FreshMaker
Is die versie anders, beter dan wat we hadden ?
Overigens kan ik CPUfreqUI wel installeren (na flashen) maar niet updaten.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

teddebraak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:32:
[...]

klinkt goed, hoe vaak checkt ie op de server en is dit energiezuiniger dan via het mailding van de n900? ik heb mijn gmail nu als standaardaccount ingesteld om het half uur mail ophalen, meer slurpt in mijn ogen teveel energie.
Wat het energie verbruik is weet ik helaas niet. De frequentie waarmee dat het script gaat kijken is in te stellen. Zelf laat ik hem iedere 10 minunten checken of er nieuwe mail is en als er nieuwe mail is iedere minuut om te kijken of de berichten al gelezen zijn (anders is het mogelijk dat na het lezen van je mail dat het lampje 10 minuten doorgaat met knipperen en dat wil ik voor mezelf liever niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:44
Weet iemand hoe je een eigen thema kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:56:
@FreshMaker
Is die versie anders, beter dan wat we hadden ?
Overigens kan ik CPUfreqUI wel installeren (na flashen) maar niet updaten.
Ik denk dat deze hetzelfde is, alleen zonder de vereiste libs van de PR1.2
update kan later pas, na de te verwachte fwupdate van nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:43:
Je wifi verkeer wordt niet meegerekend.
Geen idee welke provider je hebt, maar bij Vodafone hoef je je er geen zorgen over te maken :)
Ik heb al aardig wat GB binnen gehaald.
Oke, had niet verwacht dat ik al zo snel aan een GB zou zitten! maar heb idd Vodafone, dus zal me geen zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

teddebraak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:32:
[...]

Het lijkt erop dat het accu verbruik van mijn scriptje bijna te verwaarlozen is. Ik heb onder normaal gebruik ongeveer 1,5 dag op een accu lading gedaan, dat haal ik normaal ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Even over mail gesproken: ik heb al sinds jaar en dag een Hotmail account.
Nu had ik deze via het mailprogramma ingesteld (bij het configureren 'others' en hotmail aanklikken) en alles komt netjes binnen. Alleen dat ik de mails lees of verwijder komt niet door op de server, want als ik op de PC inlog staat alles nog in m'n inbox als ongelezen.

Nu heb ik het via een alternatief ingesteld: Nokia Messaging. Als ik iets verwijder, gaat het ook daadwerkelijk op de server weg en het staat netjes in mijn map 'verwijderd'. Wat dat betreft dus een verbetering.
Echter, ik mis al mijn mappen en contactpersonen, dus echt compleet is het nog niet.

Is er iemand met hotmail die een betere oplossing weet of is Nokia Messaging voorlopig het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod dus voor

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 07-05-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik gebruik de N900 vooral als radio 's ochtends en 's middags onderweg in het OV en op de fiets. Als je niets met de telefoon doet gaat alles goed, maar op het moment dat je beetje gaat internetten etc, dan blijft de radio vaak hangen of stopt hij gewoon. Opnieuw FM Radio starten verhelpt het probleem, maar ik vind het erg irritant. Valt hier niet wat aan te doen??

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijven mp3tjes die ik via de mediaspeler speel vaak hangen als ik op het internet surf. Hebben meer mensen hier last van? Dat zou de n900 eigenlijk toch wel aan moeten kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:16:
Bij mij blijven mp3tjes die ik via de mediaspeler speel vaak hangen als ik op het internet surf. Hebben meer mensen hier last van? Dat zou de n900 eigenlijk toch wel aan moeten kunnen lijkt me?
Zelf geen last van eigenlijk, zijn het mp3's van je device of streaming van het internet ( bij streamen wil het wel eens haperen hier vooral op 3g ipv wifi )

Welke firmware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik heb daar ook wel eens last van. Gewoon mp3's luisteren van de telefoon zelf en internetten via wifi en af en tijdens het laden van een pagina blijft het geluid soms even een halve seconde hangen. Nogal jammer, en vind het zelf ook wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz- schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:42:
[...]

Zelf geen last van eigenlijk, zijn het mp3's van je device of streaming van het internet ( bij streamen wil het wel eens haperen hier vooral op 3g ipv wifi )

Welke firmware draai je?
Gewoon mp3s van de n900 zelf en ik draai de laatste firmware. Mn n900 is niet overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Bij mij ook geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Indrukken
Ik wil even een paar ervaringen met de N900 delen. Ik heb altijd Nokia's gehad, de hele serie van communicators. Voor mijn eerste mobiele telefoon had ik een Psion, digital agenda. Prachtige apparaten. Elke keer weer met nieuwe mogelijkheden. Het enige dat ik nog mis van de Psion is de mogelijkheid om het hele apparaat tegelijk te doorzoeken.

Mijn laatste Nokia was de e90. Super degelijk toestel, met alle mogelijkheden die ik nodig had. Enkele zaken die mij heel erg goed bevielen, waren: het toetsenbord, het geluid, het binnenscherm en vooral ook de batterij. Opvallend is ook hoe ontzettend sterk de e90 is. Het toestel is verschillende keren hard op de grond gevallen en zelfs een keer in een wc-pot beland. Geen probleem, het apparaat werkt nog steeds naar behoren en dient nu als mijn reserve telefoon.

Waarom dan toch overgestapt op de N900? Dat komt vooral omdat ik mijn telefoon steeds meer als een mini-laptop gebruik. Binnen- en buitenshuis heb ik altijd toegang tot mijn email en mijn favoriete forums. Met de N900 heb ik direct een groter scherm voor mijn neus. Bovendien is het nieuwe besturingssysteem een verademing ten opzichte van Symbian. Ook navigatiesoftware werkt beter en sneller. En de telefoon heeft een veel snellere processor.

De hoeveelheid software is nu al indrumkwekkend. Het is leuk om spelletjes te spelen. De multimediamogelijkheden zijn geweldig. Gewoon divx-films op de N900 zetten en afspelen! Super. Ook het geluid is prima. Fotograferen en zijn verbeterd tov van de e90. Kortom, de N900 is nauwelijks nog een telefoon te noemen, maar dat wisten jullie al.En ik verwacht dat er snel veel meer software beschikbaar komt door de link met linux.

Verbeterd is de koptelefoon (gewone aansluiting): het geluid is beter en de pasvorm is beter. Wel 'knisperen' de koordjes een beetje tijdens het lopen.

Ook super vind ik de ingebouwde FM-transmitter. Ik woon in Engeland en luister in de auto nu naar de Nederlandse Radio 1. Echt leuk.

En tot slot: ik vind het geweldig dat je websites kunt 'scalen': met de knop aan de zijkant zoom je razendsnel in en uit.

Nadelen
Natuurlijk heeft het apparaat ook nadelen:
- Het allergrootste nadeel: de batterij is heel snel leeg. De e90 kan wel drie dagen met een volle lading, de N900 moet elke dag aan de stekker. Daar komt bij dat de N900 aardig warm kan worden.
- Het toetsenbordje is veel minder goed dan de e90. De bovenste rij toetsen zit te dicht op het scherm en het typen gaat minder gemakkelijk dan op de e90.
- Het luidsprekertje van de e90 is echt super. De N900 klinkt erg blikkerig.
- Ik verwacht dat de N900 minder sterk is: het apparaat voelt minder robuust aan (meer plastic). De tijd zal het leren...
- En het is niet altijd handig om met je vingers het touchscreen te bedienen. Overigens vind ik het wel leuk om met een touchscreen te werken... (dit had ik niet verwacht).

Tot zover mijn eerste indrukken (na ongeveer een maand). Ben ik blij met mijn overstap van de e90? Jazeker, maar de N900 is niet alleen maar rozegeur en maneschijn... Een betere batterij zou fijn zijn (tot die tijd laad ik de telefoon tussendoor zoveel mogelijk op: achter de pc en in de auto).

[ Voor 3% gewijzigd door stokkom op 07-05-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen, ik heb dan eindelijk de n900 besteld via gsm wijzer

Krijg dus denk ik volgende week binnen.

En heb wel veel doorgelezen van dit forum,

Maar welke dingen moet ik nou echt op mijn nieuwe nokia gaan gooien die echt de moeite waard zijn?

En begin maar niet met dingen zoals flashen etc, want daar snap ik geen hol van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:59:

Maar welke dingen moet ik nou echt op mijn nieuwe nokia gaan gooien die echt de moeite waard zijn?
de laatste update :+ de rest hangt heel erg af hoe je hem wil gaan gebruiken :+

angry birds is qua games iig wel een aanrader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Tweakers,

Ik ben niet een N900- tweaker in hart en nieren zoals de meesten hier. Toch voldoet het toestel aan al mijn wensen. De laatste tijd zijn er wel wat dingen die me beginnen op te vallen:

- Video's (vooral de zelf opgenomen) spelen schokkerig af, blijven haken, geluid valt weg etc.
- Zo nu en dan hoor je een tikkende geluidje, haperend geluid dat ook wel bij pc's voorkomt als ie vastloopt.
- even opnieuw opstarten helpt wel, maar toch gebeurt het weer.
- webbrowser reageert niet meer zo snel als eerst.

Ik installeer niet zoveel programma's, check goed welk repo's ik gebruik én weer uitzet, check mijn rootfs vaak (hoeveel geheugen nog vrij, ongeveer 45mb) , wacht netjes op de nieuwe firmware etc. etc.

Heeft nog iemand last van deze probleempjes en is het dus tijd om te flashen? of zijn er minder tijdrovende mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@ friendlyfiendHeb je wel de FW update van begin februari erop ? PR1.1.1
Dat gaf nl een beduidende verbetering.

"Never a dull moment"

Pagina: 1 ... 68 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.