Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:39:
[...]

Wanneer je het filmpje goed bekijkt, zie je dat hij met zijn foon de helikopter achterna gaat. En de links die je erbij geeft zijn voor mij ook nietszeggend.
Ik heb er geen probleem mee dat je het niet gelooft en zelfs niet dat je de bronnen nietszeggend vindt (maar zo kan je alle bronnen dan maar in twijfel trekken). Ik heb er trouwens nog een:

http://mynokiablog.com/20...opter-for-real-this-time/

Mij gaat het om je geplaatste emoticons. Ik ervaar dat als een persoonlijke aanval tegen mij hoe stom ik toch kan zijn om dat te geloven.
Daarbij vind ik ook dat vergissen menselijk is (tenminste,mocht ik mij hiermee vergist hebben). Waarom moet er dan zo fel gereageerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:43:
[...]
Mij gaat het om je geplaatste emoticons. Ik ervaar dat als een persoonlijke aanval tegen mij hoe stom ik toch kan zijn om dat te geloven.
Het leuke is dat ik zeker weet dat dit kan werken, heb zelf ook zo'n PicooZ helicoptertje en dat is inderdaad gewoon infrarood, vrij simpel allemaal. Ik geloof best dat je die signaaltjes ook dmv lirc uit kunt zenden. Leuke proof of concept maar zoals ie zelf ook al aangeeft door de beperkingen van de IR poort op de N900 niet echt heel erg bruikbaar. Was erg gaaf geweest als ie t dmv accelerometer bestuurbaar had gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:53:
[...]

Het leuke is dat ik zeker weet dat dit kan werken, heb zelf ook zo'n PicooZ helicoptertje en dat is inderdaad gewoon infrarood, vrij simpel allemaal. Ik geloof best dat je die signaaltjes ook dmv lirc uit kunt zenden. Leuke proof of concept maar zoals ie zelf ook al aangeeft door de beperkingen van de IR poort op de N900 niet echt heel erg bruikbaar. Was erg gaaf geweest als ie t dmv accelerometer bestuurbaar had gemaakt!
Echt een gaaf toestel is de nokia n900. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:43:
[...]

Ik heb er geen probleem mee dat je het niet gelooft en zelfs niet dat je de bronnen nietszeggend vindt (maar zo kan je alle bronnen dan maar in twijfel trekken). Ik heb er trouwens nog een:

http://mynokiablog.com/20...opter-for-real-this-time/

Daarbij vind ik ook dat vergissen menselijk is (tenminste,mocht ik mij hiermee vergist hebben). Waarom moet er dan zo fel gereageerd worden.
Trek het je allemaal niet te persoonlijk aan joh, dit is internet. Hier is deze vorm van sarcasme min of meer algemeen geaccepteerd omdat je elkaar toch niet kent.

Ik vind dat filmpje er ook vrij fake uitzien op het eerste gezicht, inderdaad alsof hij zelf die helicopter achterna gaat in plaats van andersom. Maar ik heb die bronnen doorgenomen, en die hebben me overtuigd. Ik kan me dus in beide kanten wel vinden.

Ik vind trouwens dat je veel info toevoegt over de N900, ik lees je posts altijd met plezier, word er altijd een stukje wijzer van. Laat je niet zo op de kast jagen door iemand die even een -misschien ietsje- onpassende emoticon gebruikt, durf te wedden dat 95% van de users blij is met die info :)

Ik ben morgen vrij en heb wat drankjes op, dus ik hoop niet dat ik dit morgen lees en dat het heel vreemd overkomt, maar goed, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 02:11:
[...]

Trek het je allemaal niet te persoonlijk aan joh, dit is internet. Hier is deze vorm van sarcasme min of meer algemeen geaccepteerd omdat je elkaar toch niet kent.

Ik vind dat filmpje er ook vrij fake uitzien op het eerste gezicht, inderdaad alsof hij zelf die helicopter achterna gaat in plaats van andersom. Maar ik heb die bronnen doorgenomen, en die hebben me overtuigd. Ik kan me dus in beide kanten wel vinden.

Ik vind trouwens dat je veel info toevoegt over de N900, ik lees je posts altijd met plezier, word er altijd een stukje wijzer van. Laat je niet zo op de kast jagen door iemand die even een -misschien ietsje- onpassende emoticon gebruikt, durf te wedden dat 95% van de users blij is met die info :)

Ik ben morgen vrij en heb wat drankjes op, dus ik hoop niet dat ik dit morgen lees en dat het heel vreemd overkomt, maar goed, hehe.
Ik kan het wel waarderen wat je schrijft. Even nadenken wat ik hierop antwoord,maar eerst vandaag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor de overclockers met windows-problemen om te flashen, maar ook voor anderen: er is een hele eenvoudige manier om via xterm en root access een andere kernel te installeren, met name ook kernels die werken met (ultra) low voltage, zodat het energieverbruik van je N900 nog meer omlaag gaat (voor niet techneuten: energieverbruik van de CPU is recht evenredig met het kwadraat van de CPU-spanning)
Kijk eens voor een eenvoudige handleiding (ook voor noobs en newbees, helaas wel in het engels):
http://talk.maemo.org/sho...p?p=610967&postcount=2718
De wiki met alles over overclocking enz:
http://wiki.maemo.org/Overclocking

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC27 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:36:
Voor de overclockers met windows-problemen om te flashen, maar ook voor anderen: er is een hele eenvoudige manier om via xterm en root access een andere kernel te installeren, met name ook kernels die werken met (ultra) low voltage, zodat het energieverbruik van je N900 nog meer omlaag gaat (voor niet techneuten: energieverbruik van de CPU is recht evenredig met het kwadraat van de CPU-spanning)
Kijk eens voor een eenvoudige handleiding (ook voor noobs en newbees, helaas wel in het engels):
http://talk.maemo.org/sho...p?p=610967&postcount=2718
De wiki met alles over overclocking enz:
http://wiki.maemo.org/Overclocking
Mijn usb poort wordt momenteel gerepareerd, maar ik hoop dat er een duidelijke Nederlandse uitleg is over een week of drie als ik hem terugkrijg. Mijn Engels is vrij goed, maar die uitleg vind ik als n00b toch wel lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn blauwe lampje (berichtmelder) blijft knipperen terwijl ik nergens een bericht kan vinden.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Thnx.

Opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:33:
[...]

Mijn usb poort wordt momenteel gerepareerd, maar ik hoop dat er een duidelijke Nederlandse uitleg is over een week of drie als ik hem terugkrijg. Mijn Engels is vrij goed, maar die uitleg vind ik als n00b toch wel lastig....
Als je problemen hebt met die materie is het sowieso niet aan te raden om je te verdiepen in het flashen

Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet een beetje rondkijken voor je er aan begint
De N900 is een mooi toestel, maar hij KAN kapot.
Flashen is een beproefde manier om dat dan ook voor elkaar te krijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:01:
[...]

Als je problemen hebt met die materie is het sowieso niet aan te raden om je te verdiepen in het flashen

Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet een beetje rondkijken voor je er aan begint
De N900 is een mooi toestel, maar hij KAN kapot.
Flashen is een beproefde manier om dat dan ook voor elkaar te krijgen !
Thanks voor de waarschuwing. Misschien zal ik me er nog eens in verdiepen, maar het ontbreekt me momenteel aan de tijd en zin :) Ik ben een end user, en profiteer mee van de zaken die de echte kenners in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:33:
[...]

Wat je over overklokken zou moeten weten:
standaard staan de instellingen voor snelheid en voltage zo veilig, dat fabrikanten garanties kunnen geven. In heel veel gevallen is het geen probleem de grenzen op te zoeken. Fabrikanten van grafische kaarten pikken de betere producten uit om duurder te verkopen, omdat deze verder opgefokt te kunnen worden.
Daarom kunnen sommige mensen de telefoon meer dan 50% overclocken.
Het voltage naar beneden brengen is hetzelfde verhaal: Fabrikanten kiezen een veilige waarde. Je kunt het voltage naar beneden brengen, soms bijgestaan met het terugbrengen van de snelheid, om energie te besparen. Het voltage omhoogzetten wordt vaak gedaan om verder over te clocken. Hoe hoger het voltage en hoe hoger de snelheid, hoe sneller de accu leeg is en hoe meer risico.
Hoe lager de snelheid, hoe langer de accu mee zou kunnen gaan. Let wel op dat je dan evenveel activiteiten uitvoert. Hoe lager het voltage, hoe langer de telefoon mee kan gaan op een accu.

Ga je snelheden aanpassen, dan verlies je de fabrieksgarantie. Voltages: idem.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 02:11:
[...]

Zoals ik vanmorgen al schreef,kan ik deze post van jou wel waarderen.
Er zijn inderdaad genoeg positieve dingen op dit forum dat ikzelf het beste vind als n900 forum.
Ik lees graag de interessante en leerzame posts.
Daarnaast vind ik het opvallend dat er zo goed wordt geholpen wanneer iemand in de problemen zit met zijn n900.

Die waardering van jou wat betreft mijn info over de n900 doet mij wel goed maar ikzelf zie dat niet zo met al de kennis en kunde hier op dit forum.

Dat filmpje heb ik niet zomaar, zonder de bronnen te bekijken,gepost.In eerste instantie vond ik het ook ongeloofwaardig maar na die meerdere bronnen doorgelezen te hebben,dacht ik dat het wel zou kunnen omdat de n900 infrarood heeft en toch al zo vaak verrast.
Ik heb er dan ook helemaal geen moeite mee als iemand een vraag stelt als: geloof jij dat? Je kan dan een discussie aangaan. Maar het krijgt een totaal andere lading als je zulke emoticons erbij zet: zo van hoe kan je
toch zo stom zijn om dat te geloven. Meteen een oordeel vellen. Daar reageer ik op.
Een simpel excuus zou dit allemaal overbodig gemaakt hebben en ik zou liever een discussie tussen hem,TargetX en warhamstr gezien hebben. Ik hoop daarom nog op bronnen van hem die het tegendeel aantonen van dat filmpje. Ik heb ze nog niet gevonden. Alleen die bronnen die ik hier vermeld heb maar door hem als nietszeggend worden bestempeld,wat ik niet begrijp,want welke bronnen kan je dan nog vertrouwen? Misschien van een bron maar ik vermeld er drie die het aantonen dat het kan.

Om eerlijk te zijn is actief deelnemen aan een forum niet helemaal mijn ding maar door mijn enorme geboeidheid voor de n900 word ik dan toch weer verleid om te reageren en te posten.
Maar ik zie nu wel wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Ga je snelheden aanpassen, dan verlies je de fabrieksgarantie. Voltages: idem.
Dat is natuurlijk niet zonder meer waar. Productaansprakelijk gaat niet teniet door overclocken an sich. Hoe graag fabrikanten dat ook zouden willen.

Zo hebben 'ze' dat ook al eens geprobeerd als je b.v. Linux op een PC/note of net-book zette.
De rechter heeft anders beslist.

De producent zal volgens NL recht moeten kunnen aantonen dat door het oneigenlijk gebruik (te ver overclocken) het apparaat kapot is gegaan en niet om een andere reden, zoal een fabrieksfout in ontwerp of uitvoering van de hard of soft-ware.

Dat het een lastig 'proces' zal worden lijkt mij wel. Maar toch ik zie geen enkel probleem bij een overclock van b.v. 600 ---> 800 MHz..

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:53:
[...]

Dat is natuurlijk niet zonder meer waar. Productaansprakelijk gaat niet teniet door overclocken an sich. Hoe graag fabrikanten dat ook zouden willen.

Zo hebben 'ze' dat ook al eens geprobeerd als je b.v. Linux op een PC/note of net-book zette.

Dat het een lastig 'proces' zal worden lijkt mij wel. Maar toch ik zie geen enkel probleem bij een overclock van b.v. 600 ---> 800 MHz..
De vergelijking met OS en garantie is inhoudelijkstechnisch anders. het OS zelf veroorzaakt geen hardwarefalen op zichzelf, misschien is de kans groter dat de gebruiker de boel verkloot.

Ik zie ook geen probleem in een overclock naar 800 mHz. Nokia ziet misschien een kans op falen van 0,02% i.p.v. 0,0003%. Dat laatste getal is trouwens vrij reëel. Dat is wat fabrikanten(moeten)hanteren.
0,02% is voor ons al ridicuul weinig kans op falen, voor een producent is dat 200 kapotte mobieltjes per verkochte miljoen en dat levert te veel negatieve publiciteit op.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Waar ik eerder 'bang' voor ben is ook niet de garantie die vervalt, ik ben een "happy user" en wil alles proberen
Maar wel met de instelling - kapot is jammer, eigen schuld dikke bult -

Maar heel veel gebruikers hebben hier niet eens een idee hoe een CLI er uitziet, en als ze hem dan (per ongeluk) aantreffen is het paniek
Dan moeten er NL handleidingen komen, en wordt er moord en brand geschreeuwd om hulp.
de meest simpele actie's moeten 80x uitgekauwd worden en jip en janneketaal uitgeschreven worden om het maar te kunnen doen
( zoek eens terug naar de rootsh, en hoe vaak die terugkomt MET gedoe )

In de afgelopen jaren op GOT is er héél vaak verwijzing naar google / zelfkennis gegeven, en nu juist wordt alles overboord gegooid, en elke gebruiker opnieuw in 3 pagina's poging gedaan tot uitleggen van een install
(angry birds anyone )
Ik ben het ermee eens dat dit topic vol en zelfs overvol is, en zoeken erin heeft geen nut (meer) aangezien er al 3 FWupdate's zijn geweest

er was sprake van een nieuwe topicstart, maar er komt helaas niets van.
( kijk naar de structuur van de andere N toestellen, tot 15 topic's over de N95 - daar kan je in de laatste vaak de meest relevante info opzoeken, anders ga je een stapje verder terug naar 14 , 13 enz. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
'k zeg 't
De normen van de fabrikant zijn niet dezelfde als de (NL) wettelijke normen voor productaansprakelijkheid.
Je ziet dat de verkopers vaak een extra verzekering willen afsluiten "voor na" de garantieperiode die de fabriek op 3, 6 of 12 maanden stelt. De wet zegt toch echt anders.

Voorbeeld:
Een TV heeft minimaal 3 tot 5 jaar 'fabrieksgarantie' indien de hardware faalt.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:37:
Maar heel veel gebruikers hebben hier niet eens een idee hoe een CLI er uitziet, en als ze hem dan (per ongeluk) aantreffen is het paniek
Dan moeten er NL handleidingen komen, en wordt er moord en brand geschreeuwd om hulp.
de meest simpele actie's moeten 80x uitgekauwd worden en jip en janneketaal uitgeschreven worden om het maar te kunnen doen
( zoek eens terug naar de rootsh, en hoe vaak die terugkomt MET gedoe )
Klopt, veel mensen weten niet hoe een CLI eruit ziet, of hoe ze er mee om moeten gaan. Naar mijn idee kun je dit ook niet zo 1,2,3 leren van het internet en is het vooral de ervaring die je ermee moet opbouwen die je dan mist.

Draai bijvoorbeeld eens een paar maanden langs je windows installatie ook een ubuntu installatie en ga daar af en toe wat aankloten met de terminal (programma's installeren, programma's verwijderen, files verplaatsen, etc.) dan is het daarna ook makkelijker en leuker om met bijvoorbeeld ssh op je N900 in te loggen om snel verschillende dingen uit te kunnen voeren.
FreshMaker schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:37:
In de afgelopen jaren op GOT is er héél vaak verwijzing naar google / zelfkennis gegeven, en nu juist wordt alles overboord gegooid, en elke gebruiker opnieuw in 3 pagina's poging gedaan tot uitleggen van een install
(angry birds anyone )
Ik ben het ermee eens dat dit topic vol en zelfs overvol is, en zoeken erin heeft geen nut (meer) aangezien er al 3 FWupdate's zijn geweest

er was sprake van een nieuwe topicstart, maar er komt helaas niets van.
( kijk naar de structuur van de andere N toestellen, tot 15 topic's over de N95 - daar kan je in de laatste vaak de meest relevante info opzoeken, anders ga je een stapje verder terug naar 14 , 13 enz. )
Een nieuwe topicstart maken is inderdaad wel welkom, wat je zegt over de andere N toestellen klopt en zou ook hier ontzettend handig zijn, maar het kost natuurlijk ontzettend veel tijd om alle info uit dit topic in een topicstart neer te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:29:
[...]

Klopt, veel mensen weten niet hoe een CLI eruit ziet, of hoe ze er mee om moeten gaan. Naar mijn idee kun je dit ook niet zo 1,2,3 leren van het internet en is het vooral de ervaring die je ermee moet opbouwen die je dan mist.

Draai bijvoorbeeld eens een paar maanden langs je windows installatie ook een ubuntu installatie en ga daar af en toe wat aankloten met de terminal (programma's installeren, programma's verwijderen, files verplaatsen, etc.) dan is het daarna ook makkelijker en leuker om met bijvoorbeeld ssh op je N900 in te loggen om snel verschillende dingen uit te kunnen voeren.

[...]

Een nieuwe topicstart maken is inderdaad wel welkom, wat je zegt over de andere N toestellen klopt en zou ook hier ontzettend handig zijn, maar het kost natuurlijk ontzettend veel tijd om alle info uit dit topic in een topicstart neer te zetten. :P
Hoe werkt dat? Kan je gewoon onaangekondigd een tweede deel openen? Ik zou er in dat geal wel eentje willen maken. Ik heb 6 jaar ervaring met photoshop en ik heb aan webdesign gedaan dus ik kan er wel voor zorgen dat er een beetje goed uitziend topic komt. Als jullie me dan helpen met informatie en dergelijke wil ik dat wel graag doen.

Edit: Goed nieuws: http://www.nokian900appli...5-in-nokia-n900/#more-674

[ Voor 4% gewijzigd door tahomas op 25-04-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:29:
Hoewel ik het daar helemaal mee eens ben is het wel nog zeker zo dat de linux community heel erg noob onvriendelijk is.
Informatie staat op 12 verschillende plekken verspreid, en overal net wat anders en incompleet omdat bepaalde dingen als bekend worden geacht.
Ik ben al weken bezig om fijn een omgeving op te zetten om eens te beginnen met programmeren voor de n900, De Qt SDK loopt voor geen meter op mijn pc, elke klik of actie zorgt voor een lockup. Dus ubuntu geinstalleerd vanuit windows, blijkt dat wubi automatisch de 64 bit versie installeerd, kon daardoor scratchbox weer niet installeren want dat is 32 bit. Dus linux opnieuw geinstalleerd (gaat ook absoluut niet probleemloos). Verder gegaan met de installatie van scratchbox, dat ging prima. Toen bij de installatie van de maemo 5 sdk ging het niet meer zo lekker, kreeg allerlei meldingen die ik niet moest hebben, 3 verschillende tutorials moeten gebruiken omdat elke tutorial weer een paar stappen wegliet en graag dingen in een andere volgorde deed. Uiteindelijk alles klaar, start de sdk op, niks.. Blijkt ook nog eens dat ik geen ruimte meer heb voor de Qt SDK want de 20 GB partitie staat al vol, en dan moet het daadwerkelijk coden nog beginnen. Als mijn hoofd er weer naar staat probeer ik t nog eens van voor af aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
tahomas schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:04:
[...]

Hoe werkt dat? Kan je gewoon onaangekondigd een tweede deel openen? Ik zou er in dat geal wel eentje willen maken. Ik heb 6 jaar ervaring met photoshop en ik heb aan webdesign gedaan dus ik kan er wel voor zorgen dat er een beetje goed uitziend topic komt. Als jullie me dan helpen met informatie en dergelijke wil ik dat wel graag doen.

Edit: Goed nieuws: http://www.nokian900appli...5-in-nokia-n900/#more-674
Pik een van de mod's eruit in dit topic, en leg het hem voor
dan is het zo geregeld
Wel was er al sprake van een opzet, maar daar komt atm weinig van terecht helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Voor diegenen die het nog niet gelezen hadden, er is een kans dat update PR1.2 eind April uitkomt. Nog niet officieel bevestigd, maar geconcludeerd a.d.h.v. logische beredenatie.

Duimen maar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
tahomas schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:04:
[...]

Kan je gewoon onaangekondigd een tweede deel openen?
ALSJEBLIEFT NIET DOEN!

Als er namelijk iets vervelend is voor informatie op te zoeken, is dit verspreiden van informatie. Het is geen argument dat dit "overzichtelijker" is, want na 3 pagina's kan er alweer een nieuw topic worden gestart. De search-functie verliest zijn nut als er een nieuw topic wordt gestart.

Het probleem is dat de topicstart niet up to date is, en daar kun je gewoon de topicstarter voor contacteren, eventueel de nodige directe code mailen die hij kan copy-pasten. Ik heb een keer meegemaakt dat er zonder goed overleg een nieuw topic werd gestart. Erg sfeerverpestend en er zwerft een loos deel op GoT dat geen nut tot gebruik heeft en later in de weg zit.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:01:
[...]

Hoewel ik het daar helemaal mee eens ben is het wel nog zeker zo dat de linux community heel erg noob onvriendelijk is.
Informatie staat op 12 verschillende plekken verspreid, en overal net wat anders en incompleet omdat bepaalde dingen als bekend worden geacht.
Ik ben al weken bezig om fijn een omgeving op te zetten om eens te beginnen met programmeren voor de n900, De Qt SDK loopt voor geen meter op mijn pc, elke klik of actie zorgt voor een lockup. Dus ubuntu geinstalleerd vanuit windows, blijkt dat wubi automatisch de 64 bit versie installeerd, kon daardoor scratchbox weer niet installeren want dat is 32 bit. Dus linux opnieuw geinstalleerd (gaat ook absoluut niet probleemloos). Verder gegaan met de installatie van scratchbox, dat ging prima. Toen bij de installatie van de maemo 5 sdk ging het niet meer zo lekker, kreeg allerlei meldingen die ik niet moest hebben, 3 verschillende tutorials moeten gebruiken omdat elke tutorial weer een paar stappen wegliet en graag dingen in een andere volgorde deed. Uiteindelijk alles klaar, start de sdk op, niks.. Blijkt ook nog eens dat ik geen ruimte meer heb voor de Qt SDK want de 20 GB partitie staat al vol, en dan moet het daadwerkelijk coden nog beginnen. Als mijn hoofd er weer naar staat probeer ik t nog eens van voor af aan...
De SDK installeren vergt idd nogal wat moeite, ik had eerst scratchbox draaien onder een vaste installatie van Ubuntu, alleen esbox (plugin voor eclipse zodat je makkelijk programma's kunt compileren/runnen binnen de scratchbox omgeving) kreeg ik niet fatsoenlijk geinstalleerd.

Nu heb ik de vmware image gedownload en daarbinnen heb ik eerst de SDK verwijderd, incl scratchbox, waarna ik via het download script van maemo.org de niewste versie van de SDK heb geinstalleerd met Qt 4.6 dus. Langs vmware heb ik Qt creator draaien op windows, om de GUI te ontwerpen en om alles te testen. Af en toe kopieer ik de source naar de SDK binnen de vmware image om te zien hoe het binnen de maemo omgeving werkt/eruit ziet.

Momenteel ben ik bezig om een soort van Trein applicatie te schrijven om vertragingen per station te kunnen opvragen van de ns site. Inmiddels heb ik de basis GUI klaar en kan ik gegevens van de ns website afhalen.

Mijn ervaring met C++ is zogoed als nihil, heb een elektrotechnische achtergrond met veel interesse in embedded elektronica. Heb vooral ervaring met C, hierdoor is het dus even wennen met classes enzo. :)

Ben nu niet bij mijn PC, maar kan binnenkort wel even wat linkjes geven waar ik mijn info vanaf heb.
Als je vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd hier stellen, misschien heb ik dezelfde problemen of heb ik ze ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nas T schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:02:
[...]

ALSJEBLIEFT NIET DOEN!

Als er namelijk iets vervelend is voor informatie op te zoeken, is dit verspreiden van informatie. Het is geen argument dat dit "overzichtelijker" is, want na 3 pagina's kan er alweer een nieuw topic worden gestart. De search-functie verliest zijn nut als er een nieuw topic wordt gestart.

Het probleem is dat de topicstart niet up to date is, en daar kun je gewoon de topicstarter voor contacteren, eventueel de nodige directe code mailen die hij kan copy-pasten. Ik heb een keer meegemaakt dat er zonder goed overleg een nieuw topic werd gestart. Erg sfeerverpestend en er zwerft een loos deel op GoT dat geen nut tot gebruik heeft en later in de weg zit.
De huidige vorm van het topic is onoverzichtelijk, en out-of-date

Er is geen touw aan vast te knopen, zoek er maar eens in
Op dit moment is het hele topic een verzameling van loze kreten, en belfoten die niet of nauwelijks interessant zijn ( vanwege de leeftijd )

nu is het een HKtopic geworden, niet echt meer informatief te noemen.

En het 'lukraak' starten is overdreven, er zouden in de afgelopen weken al 2 x een nieuwe aanzet gemaakt worden, maar het komt er niet van
Nu komt de 3e update er aan,en word er nog steeds verwezen naar problemen uit de 1e batch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:01:
[...]
Is dat zo ?
Mijn ervaring is juist 100% andersom.
Wat alleen veel mensen als 'n00b onvriendelijk' ervaren is dat de Linux community heel erg graag wil zien dat je zelf de moeite hebt genomen om het eea op te lossen, maar er niet uitkomt en dus (gerechtvaardigd) hulp nodig hebt.

Postings op fora in de trant van: "Ik heb een probleem los jij het even op" krijgen stekelige reacties.
Maar als jij schrijft;

1. Dit is mijn probleem (gedetailleerd).
2. Dit heb ik geprobeerd (details).
3. Dan zal de hele Linux community nog een uurtje op blijven om je te helpen.
4. C'est le tone qui fait la musique".

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:38:
[...]
Is dat zo ?
Mijn ervaring is juist 100% andersom.
Wat alleen veel mensen als 'n00b onvriendelijk' ervaren is dat de Linux community heel erg graag wil zien dat je zelf de moeite hebt genomen om het eea op te lossen, maar er niet uitkomt en dus (gerechtvaardigd) hulp nodig hebt.

Postings op fora in de trant van: "Ik heb een probleem los jij het even op" krijgen stekelige reacties.
Maar als jij schrijft;

1. Dit is mijn probleem (gedetailleerd).
2. Dit heb ik geprobeerd (details).
3. Dan zal de hele Linux community nog een uurtje op blijven om je te helpen.
4. C'est le tone qui fait la musique".
Je hebt gelijk, ik heb het wat verkeerd verwoord. De community zelf is top, mits je zelf moeite doet, net zoals we hier op GoT verwachten. Wat ik bedoelde is dat de informatie erg noob onvriendelijk is, je moet zelf veel moeite doen om alles bij elkaar te puzzelen, misschien dat daardoor juist veel mensen snel gaan vragen op fora. Positief is wel dat er nu steeds meer Blogs gemaakt worden waar het de noob helemaal duidelijk is hoe hij dingen moet doen op zijn n900.

EDIT @ Frazz
Dat zou heel fijn zijn die linkjes, ik gebruik al meerdere bronnen maar hoe meer hoe beter :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Iemand hier ervaring met het wegwerken van krassen? Door het gebruik van de stylus zitten er een aantal krasjes midden op het scherm van m'n N900. Ik was aan het scrollen waardoor er een stuk of 5 krasjes naast elkaar zitten. Op een witte pagina zie je de krasjes heel goed, doordat ze regenboog-kleurig zijn.

Displex schijnt erg goed te werken, maar helaas is dat niet goed voor je touchscreen. Ik ben van plan om een screenprotector aan te schaffen. Zou het kunnen dat je door de screenprotector de krasjes minder ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik zit even met een hersenspinsel;
zou het mogelijk zijn om applicaties op android te draaien op de n900?
allebei linux op een ARM proc, porten zou niet al te moeilijk moeten zijn?

want ik wil HEEL gaag doodle jump spelen, iemand speelde het op z'n ipod, en het ziet er best leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FreshMaker schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:31:
[...]

De huidige vorm van het topic is onoverzichtelijk, en out-of-date

Er is geen touw aan vast te knopen, zoek er maar eens in
Op dit moment is het hele topic een verzameling van loze kreten, en belfoten die niet of nauwelijks interessant zijn ( vanwege de leeftijd )

nu is het een HKtopic geworden, niet echt meer informatief te noemen.

En het 'lukraak' starten is overdreven, er zouden in de afgelopen weken al 2 x een nieuwe aanzet gemaakt worden, maar het komt er niet van
Nu komt de 3e update er aan,en word er nog steeds verwezen naar problemen uit de 1e batch
Ik wil je best al op een presenteerblaadje geven dat een nieuw topic je probleem niet oplost. Of maar tijdelijk.
Je moet ook niet zelf zoeken naar info, dat doet de search voor je. Wat bedoel je met onoverzichtelijk?
Want een nieuw topic is nog steeds onoverzichtelijk.

Een goed topic is een vat vol met losse informatie waarvan de topicstart een heldere samenvatting van moet zijn. Dat is het nu niet. En daarvoor moet je je naar de topicstarter keren en een nieuw topic aanmaken is effectief voor 2 weken. En dodelijk voor de gebruiksvriendelijkheid van de search.

@ Palamedes:
Ik ben bang dat een screenprotector niet gaat helpen. De regenboogkleur komt doordat de kras als een lens werkt en het licht verstrooid. Daarom zie je verschillende kleuren als je in verschillende hoeken naar de kras kijkt.

@oddish2211:
Je wilt dus:
Android draaien op de N900
Apps draaien op android.

Kan het eerste, kan het tweede ook.
Android draait op de N900, dus ja, het is mogelijk apps te draaien via android op de N900

[ Voor 8% gewijzigd door Nas T op 25-04-2010 23:00 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Na een tijdje de N900 niet gebruikt te hebben wil ik hem weer gaan gebruiken. Op een paar vragen waar ik mee zit kon ik zo geen antwoord vinden (zal wel aan mijn Google termen liggen, ben daar niet zo goed in):
- Wordt Meego ook N900 compatible?
- Is er al een manier/app gevonden om meerdere Google Calendars te syncen met de N900 zonder Nuevasync?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
EngelF schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:09:
Na een tijdje de N900 niet gebruikt te hebben wil ik hem weer gaan gebruiken. Op een paar vragen waar ik mee zit kon ik zo geen antwoord vinden (zal wel aan mijn Google termen liggen, ben daar niet zo goed in):
- Wordt Meego ook N900 compatible?
- Is er al een manier/app gevonden om meerdere Google Calendars te syncen met de N900 zonder Nuevasync?
Meego wordt niet officieel ondersteunt door de N900, maar volgens mij komt er vanzelf een rom en is de community wel bereid dit te laten werken.
Volgens mij is er geen andere manier dan Nuevasync (ik lees elke post, al dan niet vluchtig, door), misschien dat de update PR1.2 een oplossing biedt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:53:
[...]

De producent zal volgens NL recht moeten kunnen aantonen dat door het oneigenlijk gebruik (te ver overclocken) het apparaat kapot is gegaan en niet om een andere reden, zoal een fabrieksfout in ontwerp of uitvoering van de hard of soft-ware.

heb andere ervaring: na overclocken mooi niet in garantie hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Laatst online: 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Nas T schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:24:
[...]

Meego wordt niet officieel ondersteunt door de N900, maar volgens mij komt er vanzelf een rom en is de community wel bereid dit te laten werken.
Volgens mij is er geen andere manier dan Nuevasync (ik lees elke post, al dan niet vluchtig, door), misschien dat de update PR1.2 een oplossing biedt.
Enig idee wanneer dat die update komt?

(ik had trouwens geen update meer verwacht, had eerder verwacht dat ze Meego voor de N900 uit zouden brengen, nu moet je Maemo ook nog onderhouden terwijl die toch verdwijnt).

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
MeeGo voor de N900 is er al hoor vanaf eind vorige maand. Maar het is CLI only voor developers. Binnenkort komt er een versie met GUI.

Officieel:
Our Nokia N900 with dual-boot MeeGo and Maemo 5 will be possible, as says Harri Hakulinen, Nokia project lead of ” MeeGo to N900″.
en
Also, we are planning to enable dual booting of Maemo 5 and MeeGo for the upcoming release. So that will be offered as 3rd way to setup MeeGo to N900, including the existing “native” MeeGo only on N900 and chroot based MeeGo on Maemo 5 setups. Taking the dual boot mode into use likely includes upgrade to Maemo5 kernel as well, but that should not be big issue in the process of enabling that.
Bron: http://www.nokian900appli...5-in-nokia-n900/#more-674

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Nas T schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:24:
[...]

Meego wordt niet officieel ondersteunt door de N900
Niet helemaal correct. Meego wordt namelijk zelfs ontwikkeld en getest op de N900 aangezien er officieel nog geen hardware is voor deze nieuwe distro.

Het is eerder dat het nog niet zeker is of Nokia het officieel gaat ondersteunen. Ari Jaaksi wist te vertellen dat de community het waarschijnlijk wel ging doen maar dat de stemmen voor een Nokia ondersteuning (denk OTA updates) van Meego op de N900 nog niet binnen waren.

Groet,
Ign0r3Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

oddish2211 schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:53:
ik zit even met een hersenspinsel;
zou het mogelijk zijn om applicaties op android te draaien op de n900?
allebei linux op een ARM proc, porten zou niet al te moeilijk moeten zijn?

want ik wil HEEL gaag doodle jump spelen, iemand speelde het op z'n ipod, en het ziet er best leuk uit.
Je zou android op je n900 kunnen gaan dual booten O-)

Mijn n900 werkt weer na een duik O-) ik heb 2 dagen een vochtplek in het scherm gehad 2 dagen in een bak rijst en het was weg mijn 5e telefoon die een doop heeft gehad :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rmg op 26-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Mooi Raz, nog een speciaal type rijst gebruikt ?Ververst ?
En natuurlijk gisteren rijsttafel ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Cinq-Marquis schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:46:
Mooi Raz, nog een speciaal type rijst gebruikt ?Ververst ?
En natuurlijk gisteren rijsttafel ;)
basmati, lag nog in de kast :+ niet meer opgegeten niet ververst ff doorgeschept sochtends ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 26-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds vorige week dan toch maar mijn iPhone verkocht en een N900 gehaald. Tot nu toe enorm tevreden. Natuurlijk zijn er vlakken waarin de N900 de iPhone niet kan verslaan, maar het voelt wel als een apparaat wat beter bij mij past als tweakert.

Daarnaast nog wel een vraagje: heb nu de applicatie wi-fi switcher draaien, maar hoe zou dit meer batterij moeten besparen dan het gewoon uitzetten van "automatisch zoeken" en "automatisch gebruiken" van WLAN? Of houdt de N900 dan toch stiekem je WLAN aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Je moet na de installatie en settings van Wi-Fi switcher wel even opnieuw starten.
Bij mij werkt het prima, een nacht van 8-10 uur geeft een batterijvermindering van 17%.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob1n schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:59:
Sinds vorige week dan toch maar mijn iPhone verkocht en een N900 gehaald. Tot nu toe enorm tevreden. Natuurlijk zijn er vlakken waarin de N900 de iPhone niet kan verslaan, maar het voelt wel als een apparaat wat beter bij mij past als tweakert.

Daarnaast nog wel een vraagje: heb nu de applicatie wi-fi switcher draaien, maar hoe zou dit meer batterij moeten besparen dan het gewoon uitzetten van "automatisch zoeken" en "automatisch gebruiken" van WLAN? Of houdt de N900 dan toch stiekem je WLAN aan?
Volgens mij zoekt hij dan om de 15 minuten of er een (bekend) WLAN netwerk in de buurt is. Dus ja, om de zoveel tijd gaat de WLAN (heel even) aan.
Edit: Als je WLAN natuurlijk helemaal uitzet heeft dit hetzelfde effect als met Wifi switcher uitzetten. Zelf heb ik hem op 'automatisch zoeken' staan, maar als ik weet dat ik een hele dag niet thuis ben, en ik accu wil sparen, zet ik hem dus met Wifi switcher helemaal uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:05:
[...]

Volgens mij zoekt hij dan om de 15 minuten of er een (bekend) WLAN netwerk in de buurt is. Dus ja, om de zoveel tijd gaat de WLAN (heel even) aan.
Edit: Als je WLAN natuurlijk helemaal uitzet heeft dit hetzelfde effect als met Wifi switcher uitzetten. Zelf heb ik hem op 'automatisch zoeken' staan, maar als ik weet dat ik een hele dag niet thuis ben, en ik accu wil sparen, zet ik hem dus met Wifi switcher helemaal uit.
Daar ben ik ook even in de war. Ik heb onder settings bij internet connections het volgende ingesteld:
Connect automatically: Vodafone GPRS
Search interval: Never. Vervolgens wordt de optie 'switch to WLAN when available' ook grijs.
Het lijkt me dat hij dan toch geen WLAN gebruikt tenzij je op het statusmenu klikt, en op Internet Connection klikt. Dan gaat hij ook naar WLAN verbindingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Door het vele testen van extras-devel en extras-testing software was mijn mobiel toch wel wat trager geworden en de afgelopen weken begon ook de batterijduur er onder te lijden. Wilde met opnieuw flashen eigenlijk wachten tot de nieuwe firmware uit komt maar dat duurde ook alweer weken en die kortere batterijduur werd steeds irritanter, van t weekend dus maar es opnieuw geinstalleerd en dat viel echt enorm mee! Heb een volledige flash gedaan (eMMC en rootfs) waardoor de telefoon volledig wordt geherinstalleerd. Vervolgens een backup gerestored en ik was echt onder de indruk van wat er allemaal werd terug gezet;

- De geconfigureerde netwerken had ik allemaal weer
- Contactlist was nog helemaal in orde (Gtalk/Skype koppelingen per contact ook)
- Geconfigureerde IM-protocollen nog aanwezig
- Desktop widgets/config weer in orde
- Instellingen/Favorieten/Credentials terug gezet
- Repositories (heb de applicaties zelf niet gerestored ivm veel extras-devel en extras testing meuk die ik er juist af wilde halen, door enkel het restoren van 'settings' komen de repositories zelf wel terug, ideaal!).

Mobiel is nu echt een STUK sneller dus kan dit ten zeerste aanraden voor mensen die inmiddels ook een wat vol gelopen mobiel beginnen te krijgen. Ben er al met al misschien een half uurtje mee bezig geweest (copieer-tijd van muziek/films terug zetten niet mee gerekend) dus zeker de moeite waard.

Geniaal dat je je mobiel zo makkelijk volledig opnieuw kunt installeren, moedigt aan om er lekker mee te blijven klooien :) wat blijft het toch een heerlijk tweak-toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palamedes schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:26:
Iemand hier ervaring met het wegwerken van krassen? Door het gebruik van de stylus zitten er een aantal krasjes midden op het scherm van m'n N900. Ik was aan het scrollen waardoor er een stuk of 5 krasjes naast elkaar zitten. Op een witte pagina zie je de krasjes heel goed, doordat ze regenboog-kleurig zijn.

Displex schijnt erg goed te werken, maar helaas is dat niet goed voor je touchscreen. Ik ben van plan om een screenprotector aan te schaffen. Zou het kunnen dat je door de screenprotector de krasjes minder ziet?
Ikzelf heb ook krasjes door de stylus maar ze zijn niet regenboogkleurig omdat ze heel fijn zijn. Je moet uitkijken met de stylus dat er geen klein hard stukje tijdens het scrollen onder zit. Ik let er nu steeds op.
Dit kwam ik op het internet tegen:

http://webshop.pro-tect.eu/site/NL/shop_product/15

Het is wel een reiningsmiddel maar het brengt een klein dun beschermlaagje aan op het scherm( misschien wordt je kras daar minder zichtbaar door). Ikzelf heb het nog niet geprobeerd maar ga het misschien wel doen.
De regenboogkleur wordt misschien ook minder wanneer je de helderheid van je display lager zet.
Een screenprotector heb ik er ook op gehad. Die van brando. Maar wat stofjes eronder ergerde me en ik heb hem toen verwijderd.
Door jouw bericht ga ik me er waarschijnlijk weer aan wagen en de screenprotector maar na het douchen aanbrengen (geen stof).
Ik las ook ergens dat die van Zagg een erg goede is. Op het einde van de week ga ik voor een paar weken naar Amerika. Misschien koop ik hem daar wel

@tahomas
Ach ja, ergens heb je wel gelijk en ik relativeer het bewuste voorval maar. ;)

Positief om te lezen dat je je zo wil inzetten voor dit forum met je ervaring met photoshop en webdesign.

De volgende opmerking heeft me geraakt:

ALSJEBLIEFT NIET DOEN!

Dit bewijst voor mij hoe levend dit forum wel is. Ik sta helemaal achter die opmerking.
Ik hoop dan wanneer er veranderingen op dit forum worden aangebracht dit goed doordacht wordt gedaan en met goed overleg

Nog wat anders:
Je kan meedoen aan een enquette wat je vindt van de n900.

http://maemo.nokia.com/survey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
Over screenprotectors gesproken, ik heb deze vandaag mogen ontvangen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260590662634

Geen last van stof of lucht eronder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
MarkoAlmelo schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:54:
Over screenprotectors gesproken, ik heb deze vandaag mogen ontvangen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260590662634

Dat ligt helemaal aan jezelf of er stof/lucht onder komt, als je de screenprotector netjes aanbrengt in een stofvrij ruimte ( douche laten stomen ) dan gaat het aanbrengen van een protector meer dan prima :) zowieso inderdaad al wel gemerkt dat een screenprotector wel bijna echt moet met het scherm van de N900 en de stylus. Die stylus krast behoorlijk.

offtopic:
Vandaag ook een HTC Desire gekocht ( ja ik ben een gadget freak :P ) maar sta echt te kijken van de snelheid van het toestel. Ik was van mening dat de browser van de N900 echt de beste was maar die van de Desire laad de pagina's echt een stuk sneller en scrolt fijner. Alleen de flash filmpjes spelen een stuk minder smooth als op de N900.

[ Voor 22% gewijzigd door lexi1986 op 26-04-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
MarkoAlmelo schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:54:

Zo, die is wel mooi! Ik had zo'n duur rotding van 6 euro nog wat gekocht met nog 6 euro verzendkosten op zo'n site als PDAshop of zo, en kreeg 1 screenprotector en toen ik hem goed strak probeerde op te plakken kwamen er gelijk enorme luchtbellen onder die ik niet weg kreeg. Vervolgens kwamen er ook nog bergen stof op, en toen was het eigenlijk over.
Misschien nogmaals proberen. Ik gebruik de stylus nauwelijks, maar toch ben ik bang voor krassen, ik draag hem soms in dezelfde zak als mijn sleutels en zo. Heb je misschien nog een speciale manier van opplakken gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
tahomas schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:56:
[...]

Zo, die is wel mooi! Ik had zo'n duur rotding van 6 euro nog wat gekocht met nog 6 euro verzendkosten op zo'n site als PDAshop of zo, en kreeg 1 screenprotector en toen ik hem goed strak probeerde op te plakken kwamen er gelijk enorme luchtbellen onder die ik niet weg kreeg. Vervolgens kwamen er ook nog bergen stof op, en toen was het eigenlijk over.
Misschien nogmaals proberaen. Ik gebruik de stylus nauwelijks, maar toch ben ik bang voor krassen, ik draag hem soms in dezelfde zak als mijn sleutels en zo. Heb je misschien nog een speciale manier van opplakken gebruikt?
Voor mijn N96 had ik hem ook daar gekocht, toen voor 20 euro afzetters. :'(

En voor € 1,50 euro kun je het er nog een keer op gokken :)

Hoe heb ik het gedaan...

Eerst het scherm goed schoongemaakt met dat doekje wat je bij je N900 zit.

Vervolgens eerst een klein stukje erop plakken (de kortste kant) en dan heel rustig het plastic wegtrekken. Gelijk zorgen dat je hem er goed op drukt zodat er geen lucht onder blijft zitten,

Vervolgens met een pas (bv bankpas) de eventuele overgebleven luchtbelletjes eruit drukken :)

De 1e cover kreeg ik er niet netjes op, maar de 2e heb ik er netjes opzitten. Slechts 1 klein luchtbelletje eronder wat je nauwelijks ziet

Als je het in een vochtige omgeving doet dan heb je nog minder kans op lucht eronder!
En je moet de telefoon in het licht houden wil je de screenprotector zien

[ Voor 50% gewijzigd door Isane op 26-04-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
MarkoAlmelo schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:11:
[...]

Voor mijn N96 had ik hem ook daar gekocht, toen voor 20 euro afzetters. :'(

En voor € 1,50 euro kun je het er nog een keer op gokken :)

Hoe heb ik het gedaan...

Eerst het scherm goed schoongemaakt met dat doekje wat je bij je N900 krijgt.

Vervolgens eerst een klein stukje erop plakken (de kortste kant) en dan heel rustig het plastic wegtrekken. Gelijk zorgen dat je hem er goed op drukt zodat er geen lucht onder blijft zitten,

Vervolgens met een pas (bv bankpas) de eventuele overgebleven luchtbelletjes eruit drukken :)

De 1e cover kreeg ik er niet netjes op, maar de 2e heb ik er netjes opzitten. Slechts 1 klein luchtbelletje eronder wat je nauwelijks ziet

Als je het in een vochtige omgeving doet dan heb je nog minder kans op lucht eronder!
En je moet de telefoon in het licht houden wil je de screenprotector zien
Je screenprotector vochtigmaken met een kleindrupje zeep helpt ook super zo doe ik het altijd. Niet te vochtig natuurlijk anders is je scherm straks kapot. Maar dan kun je heel makkelijk nog luchtbubbels wegkrijgen en de screenprotector netjes leggen. Bij Zagg protector krijg je ook altijd een water met zeep oplossing welke je op de screenprotector doet. Je laat hem dan zo'n 12 uur drogen en dan zit die er super op let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
lexi1986 schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:21:
[...]

Je screenprotector vochtigmaken met een kleindrupje zeep helpt ook super zo doe ik het altijd. Niet te vochtig natuurlijk anders is je scherm straks kapot. Maar dan kun je heel makkelijk nog luchtbubbels wegkrijgen en de screenprotector netjes leggen. Bij Zagg protector krijg je ook altijd een water met zeep oplossing welke je op de screenprotector doet. Je laat hem dan zo'n 12 uur drogen en dan zit die er super op let maar op.
Dus gewoon een drupje zeep erop en dan uitwrijven? Vervolgens drogen en er dan opplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
MarkoAlmelo schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:25:
[...]

Dus gewoon een drupje zeep erop en dan uitwrijven? Vervolgens drogen en er dan opplakken?
Ik doe altijd in een klein kopje wat water met een drupje zeep erin. Dus de zeep vermengen met het water, en dan even met een sponsje of doekje nat maken maar dus niet "te" nat :) . Vroeger bracht ik ook zo stickers op de winkelruiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

MarkoAlmelo schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:25:
[...]

beetje water en zeep maken. scherm een beetje nat maken. stikker erop luchtbellen eronderuit wrijven met een bankpasje (als ie nat is ), ff een doekje langs de rand om het overtollige water eraf te halen dan een nachtje met rust laten en het zit er perfect op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ file:/// in de adresbalk van je browser en alle bestanden van je n900 worden weergegeven .
Heb ik gevonden op een ander forum.
Is wel leuk om eens te bekijken wat er allemaal opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:22:
Typ file:/// in de adresbalk van je browser en alle bestanden van je n900 worden weergegeven .
Heb ik gevonden op een ander forum.
Is wel leuk om eens te bekijken wat er allemaal opstaat.
Ik wist dat inderdaad ook wel, ik ben benieuwd hoe je echt bestanden kan veranderen in die mappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
Yay mijn n900 terug van reparatie.

Geen kosten gemaakt en behield dus gewoon garantie.

Alleen ze hebben het niet helemaal gerepareerd, Heb nog steeds als ik de microB browser start 2 witte vlekjes in het lcd scherm.

Zie ze alleen als het scherm wit is dus, Kan er wel mee leven. stuur hem wel weer voor garantie als ik hem niet nodig heb :p

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:05
Xentor schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:17:
Yay mijn n900 terug van reparatie.

Geen kosten gemaakt en behield dus gewoon garantie.

Alleen ze hebben het niet helemaal gerepareerd, Heb nog steeds als ik de microB browser start 2 witte vlekjes in het lcd scherm.

Zie ze alleen als het scherm wit is dus, Kan er wel mee leven. stuur hem wel weer voor garantie als ik hem niet nodig heb :p
Die twee witte vlekjes bij een witte achtergrond heb ik ook. Je ziet deze "vlekken" ook wanneer je bijvoorbeeld tekening opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:16:
[...]

Ik wist dat inderdaad ook wel, ik ben benieuwd hoe je echt bestanden kan veranderen in die mappen..
Ik ook. Het zou handig zijn wanneer je dat vandaar uit ook zou kunnen. Alles staat zo overzichtelijk bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:
[...]

Ik ook. Het zou handig zijn wanneer je dat vandaar uit ook zou kunnen. Alles staat zo overzichtelijk bij elkaar.
Daarvoor kun je bijvoorbeeld CuteExplorer installeren.

Ook kun je SSH-server op je N900 installeren en als je dan bijvoorbeeld WinSCP op je computer installeert, kun je via WLAN je N900 benaderen.

Maar wees voorzichtig met wat je doet als je geen verstand van Linux (Maemo) hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die bezig zijn om programma's te schrijven, Qt heeft vandaag een nieuwe SDK, met ondersteuning vanuit windows voor de N900!

Ik ben hem nu aan het downloaden...

info met filmpje hier, download hier en meamo.org forum hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:24:
Voor de mensen die bezig zijn om programma's te schrijven, Qt heeft vandaag een nieuwe SDK, met ondersteuning vanuit windows voor de N900!

Ik ben hem nu aan het downloaden...

info met filmpje hier, download hier en meamo.org forum hier :)
Hey leuk dat het ook nu vanuit windows kan, is het programmeren in QT nou lastig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:34:
[...]

Hey leuk dat het ook nu vanuit windows kan, is het programmeren in QT nou lastig ?
Programmeren in Qt is niet lastig, ik heb zelf geen C++ ervaring maar kom al een heel eind door zelf de documentatie van de verschillende classes te lezen en daarbij is Qt Creator een handig hulpmiddel om de GUI te ontwerpen :)

edit: Daarbij kan ik misschien wel nog kwijt dat ik redelijk wat ervaring heb met C.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:45:
[...]

Daarvoor kun je bijvoorbeeld CuteExplorer installeren.

Ook kun je SSH-server op je N900 installeren en als je dan bijvoorbeeld WinSCP op je computer installeert, kun je via WLAN je N900 benaderen.

Maar wees voorzichtig met wat je doet als je geen verstand van Linux (Maemo) hebt!
Het is ook zo dat veel termen nog nieuw voor me zijn als nog vrij onervaren Linux gebruiker. Het kost tijd(die ik niet altijd heb) om je alles eigen te maken en dan is het nog de vraag of het naar behoren werkt wanneer je iets uitprobeert. Tot nu toe lukt het vrij aardig. Ik kan prima uit de voeten met de n900.
Je waarschuwing zal ik zeker ter harte nemen en ik stel je info op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:41:
[...]

Programmeren in Qt is niet lastig, ik heb zelf geen C++ ervaring maar kom al een heel eind door zelf de documentatie van de verschillende classes te lezen en daarbij is Qt Creator een handig hulpmiddel om de GUI te ontwerpen :)

edit: Daarbij kan ik misschien wel nog kwijt dat ik redelijk wat ervaring heb met C.
Ok cool ik ga ook maar eens kijken of QT een beetje makkelijk te begrijpen is. Heb wel wat Java, C kennis zal eens kijken hoever ik kom.

Ik vind het trouwens echt jammer dat de N900 geen Amoled scherm heeft ( niet dat de N900 een slecht scherm heeft ) maar sta echt te kijken wat voor verschil dat heeft qua weergeven van kleuren. Iemand al enig idee wanneer de 1.2 update uitkomt ? Mijn rootfs begint vol te raken :p en wil met een schone telefoon beginnen met 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:43:
[...]

Ok cool ik ga ook maar eens kijken of QT een beetje makkelijk te begrijpen is. Heb wel wat Java, C kennis zal eens kijken hoever ik kom.

Ik vind het trouwens echt jammer dat de N900 geen Amoled scherm heeft ( niet dat de N900 een slecht scherm heeft ) maar sta echt te kijken wat voor verschil dat heeft qua weergeven van kleuren. Iemand al enig idee wanneer de 1.2 update uitkomt ? Mijn rootfs begint vol te raken :p en wil met een schone telefoon beginnen met 1.2
Misschien morgen? misschien overmorgen? misschien volgende week? Nokia heeft geen officieele mededelingen gedaan over de release datum van de update. Vandaag zag ik in de ovi store een bericht dat ik mijn maemo 5 software moest updaten via de app manager, natuurlijk meteen updaten, helaas geen update... :'(

Wel wordt er donderdag in Hong Kong de N900 met PR1.2 gepresenteerd. Waarschijnlijk dat de update voor de rest van de wereld dan ook rond die datum uit zal komen maar dat is natuurlijk nog even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
lexi1986 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:43:
[...]
Iemand al enig idee wanneer de 1.2 update uitkomt ? Mijn rootfs begint vol te raken :p en wil met een schone telefoon beginnen met 1.2
Daar zat ik dus ook op te wachten maar heb afgelopen weekend toch uiteindelijk besloten om eens opnieuw te installeren (rootfs + eMMC) en moet zeggen dat het echt een verademing is. Zie meer winst dan toen ik mijn CPU van 600 naar 900Mhz had OC'd dus zeker de moeite waard! Ik zou het gewoon doen, kan zo nog weken duren...

Ga die QT SDK ook eens bekijken, kan ook wel wat simpele applicaties bedenken die ik graag op de N900 zou willen zien, wellicht kan ik eea zelf in elkaar zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Qt SDK is altijd al beschikbaar geweest voor windows.
Wat je niet hebt op windows zijn scratchbox en de maemo SDK.
Scratchbox is nodig om je programma te compilen voor de ARM chipset in de n900
De Maemo 5 SDK gebruik je dan om te testen of je programma een beetje fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ff naar de linkjes kijkt, zie je dat er vandaag een nieuwe versie uit is gekomen, waar een simularor inzit en waar je evt dmv madde kunt compilen voor de ARM chipset. ;)

De SDK zelf was idd voorheen beschikbaar, maar in principe alleen voor desktop applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:42:
Als je ff naar de linkjes kijkt, zie je dat er vandaag een nieuwe versie uit is gekomen, waar een simularor inzit en waar je evt dmv madde kunt compilen voor de ARM chipset. ;)

De SDK zelf was idd voorheen beschikbaar, maar in principe alleen voor desktop applicaties.
Inderdaad, ik heb het ook geinstalleerd en die simulator ziet er goed uit. Ik heb eigenlijk altijd gewacht op een fijne windowsomgeving en dit lijkt de oplossing. Enige nadeel is nu dat je PR1.2 moet hebben voor device debugging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 20:17
Weet iemand of sygic het ook doet zonder je mobiele internet verbinding? elke keer als ik sygic opstart vraagt hij gelijk of ik verbinding wil maken... Ik moet morgen ergens in belgie zijn en dan wordt mobiel internep een duur grapje.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Dat kan, maar dan moet je je netwerk positionering uitzetten bij de locatie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
[b][message=33897834,noline]
- Contactlist was nog helemaal in orde (Gtalk/Skype koppelingen per contact ook)
- Geconfigureerde IM-protocollen nog aanwezig
Dat is geweldig!
Dit is wat mij een beetje tegen houd, gezien het feit dat als je bijvoorbeeld de MSN plugin weer opnieuw moet installeren je WEER al je MSN contacten moet gaan zitten mergen.
Maar op de een of andere manier blijven je IM protocollen EN de al gemergde (bijvoorbeeld) MSN velden nog intact?
Wat ideaal zeg!
Is het dan ook nog terug te vinden bij Uninstall onder App Manager? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb mijn N900 terug gestuurt omdat mijn interne opslag kapot lijkt te zijn.

Kwam op het internet weinig over mijn problemen tegen, maar toch één post op Maemo Talk.

Deze post maak ik eigenlijk voor mensen die het zelfde ervaren, symptomen zijn:
* N900 klaagt dat je SMS/IM vol zit, terwijl je maar een paar berichten hebt
* MyDocs is niet te bereiken
* Spontane reboots

Ik kwam er achter dat mijn mmcblk0p2 niet meer werkte, dit interne geheugen gaf allemaal fouten.

Zie ook mijn post: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=631126#post631126

Veel geschreven heb ik niet naar mijn interne geheugen, dus dat het worn out is geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Als ik die foutmeldingen op de maemo thread zie en lees dat een nieuwe flash van eMMC geheugen niet mogelijk was dan vermoed ik hardware-issues, hoop dat je em snel terug hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

TargetX schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:57:
[...]

Als ik die foutmeldingen op de maemo thread zie en lees dat een nieuwe flash van eMMC geheugen niet mogelijk was dan vermoed ik hardware-issues, hoop dat je em snel terug hebt!
Ze gaven bij de BelCompany aan ongeveer één week.

Deze post wilde ik vooral maken zodat andere mensen het ook makkelijk kunnen vinden.

De problemen vindt je door "dmesg" in te typen op je terminal, dan krijg je:

code:
1
2
3
[81613.396209] mmcblk0: error -110 transferring data, sector 56696897, nr 7, card status 0x0
[81613.396240] end_request: I/O error, dev mmcblk0, sector 56696897
[81613.396331] mmcblk0: error -110 sending status comand<3>mmcblk0: error -110 sending read/write command, response 0x0, card status 0x0

Vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
zonet heb ik toevallig iets onaardig ontdekt, namelijk: wanneer je met je vinger aan de linker scherm kant (2e camera) met je wijsvinger links-rechts of naar boven-benden veegt voel je ongelijke hoogtes, soort bobbels. Aan het scherm is er niets te zien, weten jullie er meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

hayda schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:51:
zonet heb ik toevallig iets onaardig ontdekt, namelijk: wanneer je met je vinger aan de linker scherm kant (2e camera) met je wijsvinger links-rechts of naar boven-benden veegt voel je ongelijke hoogtes, soort bobbels. Aan het scherm is er niets te zien, weten jullie er meer over?
Dat klopt, het scherm dat gebruikt wordt, ofwel datgene wat je aanraakt is van een zacht plastic om makkelijk mee te buigen. De hobbels worden veroorzaakt door de 'gaten' van de camera/sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had paar maand geleden de ZAGG full body protector aangeschaft. had deze met een paar dagen in huis.
na lang wachten op de N900, ZAGG shield erop gedaan en 2 weken gebruikt.

de body protecotor op zich, stevig spul en werkt ook prima. Maar was niet echt echt super tevreden over de display cover. als scherm aan staat, best OK. touchscreen voelt echter minder glad aan. shield is een beetje stroef maar dit went ook wel. Als scherm uitstaat lijkt het scherm beetje vlekkerig, ondanks dat er geen bubbles onder zitten of stofjes.
doet een beetje af aan de slick looks. beetje cheap look. Ook niet echt "invisible" ofzo zoals ze wel adverteren.

Affijn, toen mijn toestel van de bank viel, amper 60cm hoog, kon de ZAGG me niet echt van dienst zijn. (nee had ik ook niet verwacht van een "kras protector" dat ie ook tegen vallen beschermd, alhoewel: touchscreen was nog 100% heel en werkend, maar de onderliggende display had een barst wat 20% van het scherm onleesbaar maakte)

gelukkig had ik het toestel verzekerd (ons kent ons) maar de 1e premie was nog niet eens afgeschreven.
toen deze 2 dagen later was afgeschreven, meteen maar even gebeld.
Duidelijk briefje erbij gedaan, TOUCHSCREEN IS OK, LCD DEFECT.
krijg ik hem 3 weken later terug, zit er een nieuw LCD scherm in, zelfde touchscreen, maar is de ZAGG erafgehaald. grrr.. (weet zeker dat zelfde touchscreen is want er was eerder iets pur opgevallen en daarvan zat nog minimaal restje langs de rand, en kon nog contouren zien van waar de ZAGG had gezeten.)
Nu geeft ZAGG garantie voor dit soort dingen, maar dan moet je wel de oude protector opsturen, en die had ik dus niet meer.

Maar blij dat mijn toestel weer alive was natuurlijk.

Ook viel me toen op hoe lekker het touchscreen werkte zonder de ZAGG. Toch net iets gladder en soepeler.
Paar weken zo gebruikt, beetje oppassen enzo, gaat op zich wel goed en nog geen krassen verder. Maar toch niet helemaal ok als je telkens moet oppassen voor je schermpje.

Daar ik dus toch niet zo tevreden was over de dure ZAGG shield, even op ebay wezen shoppen.
super koopje gedaan: LINK

6 stuks screen protectors voor 2,29 euro. could not resist..

netjes 4 dagen later in huis.

openmaken, 1 protector uitnemen, scherm schoonmaken, plakkerdeplak in 10 seconden zonder water en zooi.

resultaat: _/-\o_

netjes.. geen bubbels, voelt net als het originele scherm. glad , soepel en slick.
ook als het scherm uitstaat. heel netjes en kan het niet zien. echt onzichtbaar.

zit er net paar dagen op dus kan nog niets zeggen over de duurzaamheid, maarja daarvoor het je er ook 6 voor 2,29 euro.

wou het voordragen voor aankoop van de week :)

nadeel van ebay is als je er toch aan het rondkijken bent je nog veel meer leuke dingen kunt vinden.
deze leek me ook wel handig voor onderweg deze zomer: Solar Accu.
Ook maar besteld. Laat nu de zomer maar beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ik zou niet al teveel verwachten van die solar accu. althans niet van het solar gedeelte. voor 10e kun je allicht een keer proberen, laat je weten of het werkt? Mijn zagg zit er mooi en invisible op, die goedkope die lieten bij mij juist luchtbellen zien aan de zijkant.

Ik heb de laatste tijd wat last van een batterydrain, het process pulseaudio verbruikt rond de 4% cpu. (ik heb hem onderclocked tot 125, dus @250 zou het 2% zijn.) Hebben jullie dit ook? Misschien maar eens reflashen, of toch wachten op 1.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:27:
[...]

Die twee witte vlekjes bij een witte achtergrond heb ik ook. Je ziet deze "vlekken" ook wanneer je bijvoorbeeld tekening opstart.
Ja dit heb ik ook al een tijdje. Er lijken wel 2 feller schijnende led lampjes oid achter het lcd zitten ineens.
Zou dit ook garantie zijn?. Je hebt er immers nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Snow_King schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:17:
[...]
Vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren.
Ik heb dergelijke foutmeldingen onder Linux alleen gezien bij foutieve schijf-controllers, defecte bekabeling of stervende harde-schijven. Mits je em niet lomp behandelt hebt vermoed ik dat het gewoon pech is en dat je een iets minder model hebt gekregen.

Overigens kwam ik vandaag deze custom boot-video's tegen op het maemo forum, ik heb zelf de zwarte variant inmiddels geinstalleerd en vind em echt een stuk mooier, leuk zo'n stukje customization :D !
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:02:
[...]
Maar op de een of andere manier blijven je IM protocollen EN de al gemergde (bijvoorbeeld) MSN velden nog intact?
Wat ideaal zeg!
Is het dan ook nog terug te vinden bij Uninstall onder App Manager? :)
Ik heb zelf vooral Skype en Gtalk contacten op mijn mobiel, die waren volledig behouden en direct na het restoren van een backup weer te gebruiken (dus zonder install custom apps). Heb het zojuist even gecontroleerd en ook de MSN-details zijn per contact onthouden, ik heb op dit moment alleen de app niet geinstalleerd dus kan er verder geen gebruik van maken. Krijg op dit moment de telepathy-client ook niet direct aan de gang, maar daar had ik voor het opnieuw installeren ook al last van. Vermoed dat ik zelfs die config-issues heb gerestored |:(

Edit2 (tis te rustig hier vanavond, zo blijf ik m'n eigen post editte :9 ); na het installeren van msn pecan plugin werkt MSN met de oude MSN-integratie, zelfs al had ik voorheen de andere plugin in gebruik. Lijkt dus alsof de adressen gewoon per contact worden opgeslagen en dat een plugin daar dan gebruik van kan maken, werkt mooi iig!

[ Voor 89% gewijzigd door TargetX op 28-04-2010 20:37 . Reden: reactie @ Darkwolf_1982 toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

TargetX schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:20:
[...]

Ik heb dergelijke foutmeldingen onder Linux alleen gezien bij foutieve schijf-controllers, defecte bekabeling of stervende harde-schijven. Mits je em niet lomp behandelt hebt vermoed ik dat het gewoon pech is en dat je een iets minder model hebt gekregen.
Nee, zeker niets lomps, gewoon gebruikt. Dan zal ik wel een maandagmorgen model hebben gekregen, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Palamedes
In het zonlicht zag ik verscheidende nieuwe krasjes op het scherm vooral waar ik veel scrol.
Te kort dag om een nieuwe screenprotector te bestellen via internet omdat ik a.s. vrijdag naar Amerika vlieg.
Gelukkig had ik mijn oude screenprotector nog niet weggegooid. Die heb ik met afwasmiddel schoongemaakt(alle stof ging er vanaf). Niet verwacht dat ie nog zou plakken, maar het lukte.
Wat ik je wil zeggen:
Met de screenprotector erop kan ik geen kras meer ontdekken(zelfs niet in het zonlicht). Welliswaar heb ik geen regenboogkleurige krassen maar volgens mij zal er wel een merkbaar verschil zijn met een screenprotector erop.

Ik heb het toestel nu iets meer dan 6 maanden maar het valt me op dat de krasjes de laaste tijd meer zijn geworden( met name waar ik veel scrol met de stylus). Het lijkt wel of er een bepaalde coating van het scherm slijt.
Toch wel zo verstanding een screenprotector erop alhoewel ik er niet zo kapot van ben. Het gaat toch wat stroever nu,maar ja,het zal wel wennen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
@N user
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Heb zelf ook een beetje het idee dat er een speciale anti-kras laag is verdwenen. Heb het toestel nu iets meer dan een maand. De eerste 4 weken had ik totaal geen last van krassen, maar de afgelopen dagen zijn er tientallen kleinere krasjes en de diepere regenboog-kleurige zichtbaar.

Ik heb vandaag de Brando screenprotector voor 9 euro besteld. Ik verwacht hem morgen in de bus. Na jouw post heb ik toch wat meer hoop gekregen dat de krassen wat minder zichtbaar zijn. Zal morgen ff m'n ervaringen met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Palamedes schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:46:
@N user
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Heb zelf ook een beetje het idee dat er een speciale anti-kras laag is verdwenen. Heb het toestel nu iets meer dan een maand. De eerste 4 weken had ik totaal geen last van krassen, maar de afgelopen dagen zijn er tientallen kleinere krasjes en de diepere regenboog-kleurige zichtbaar.

Ik heb vandaag de Brando screenprotector voor 9 euro besteld. Ik verwacht hem morgen in de bus. Na jouw post heb ik toch wat meer hoop gekregen dat de krassen wat minder zichtbaar zijn. Zal morgen ff m'n ervaringen met jullie delen :)
9 euro voor een screenprotector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Hoe is jullie ervaring als gebruikers van de N900?
Ik zit er namelijk sterk over te denken vanavond mijn abbo bij Vodafone te verlengen en een N900 te nemen.
Echter, ik twijfel nog een beetje.

Ik ben net bij een Nokia Service Point geweest hier in de buurt, en deze raden mij hem eigenlijk af.
Er kwamen de laatste tijd met regelmaat N900's binnen met problemen. Zij mogen er zelf niet aan sleutelen, dus sturen hem direct door naar Nokia. Als grootste minpunt noemde hij de instabiliteit omdat Maemo voor Nokia ook eigenlijk nog een expiriment is.

Hoe is jullie ervaring in deze? Ik vind het een behoorlijk prijzig toestel en wil dan ook waar voor mijn geld.
Voor mezelf even de plussen en minnen op een rij:

+ Mooi groot scherm
+ Maemo spreekt me erg aan
+ Nokia (ik hoef geen HTC, Motorola of iPhone o.i.d.)
+ De mogelijkheid erop te 'prutsen'. Ik ben geen developer, heb geen ervaring met Linux, maar zit wel altijd te klooien met m'n 5800 om er apps, themes, etc. op te zetten

- Het schuifsysteem vond ik een beetje gammel aanvoelen
- Vodafone levert geen N900 :( dus moet via de BelCompany o.i.d.
- Instabiliteit (?)
- Het feit dat als er wat mee is, hij helemaal terug moet naar Nokia

Nu heb ik er goed vertrouwen in dat er de komende tijd goeie updates komen van de kant van Nokia.
Wat raden jullie mij aan? Is het overdreven wat ze bij het NSP zeiden of merken jullie toch ook zelf wel met regelmaat instabiliteit of andere problemen?

Ik hoor het graag, want vanavond wil ik kiezen! (anders wordt het de N97 mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instabiliteit? :? Nee niet echt. Ik heb hem nu een paar maanden en nog nooit een vastloper of wat dan ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:33:
Instabiliteit? :? Nee niet echt. Ik heb hem nu een paar maanden en nog nooit een vastloper of wat dan ook gehad.
Idd ik heb ook sinds eind december nog geen vastloper gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de N900 nemen, mits voor een jaar. De N900 krijgt geen, naar wat we nu weten, consumer versie van MeeGo (wel een developersversie). De N97 is nog niet duidelijk of die naar Symbian ^3 geupgrade kan worden die in September uitkomt. Aangezien volgend jaar Symbian ^3/^4 en MeeGo gaan doorbreken, is het niet verstandig om beide telefoons met een 2 jarig abbo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HwKok
Ik heb ook geen last van instabiliteit.
Ik vind het uitschuifsysteem niet gammel. Het werkt nog allemaal prima en ik heb het toestel inmiddels al iets meer dan 6 maanden.
Het is een heerlijk toestel om mee te prutsen.
Gebruikersvriendelijk en met meer mogelijkheden dan de n97 mini o.a. het multitasken. Zo handig.
Haal wel een screenprotector want het scherm is krasgevoelig.

succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik complimenteer Nokia eigenlijk juist voor de bouwkwaliteit. Ben wel eens anders gewend van de smartphones bij Nokia. Uitschuifmechanisme is solide en merk geen afname in kwaliteit. Zeer robuust toestel en heeft al redelijk wat meegemaakt bij mij. Tegen de muur aangegooid (prongelijk...) en er zat wel een stuk muur in het toestel, maar geen problemen verder. Ik gebruik het toestel zonder screenprotector en/of hoesje. Heb geen enkele kras nog kunnen ontdekken op het scherm. Ik ben doorgaans wel zuinig op mijn spullen, dus geen sleutels in mijn zak met de telefoon erbij.

Grootste nadeel op dit moment vind ik de accu. Bij goed gebruik, uurtje bellen, e-mail ophalen om het half uur, weer updaten per uur (widget), dan haal ik meestal net een dag (15 uur hooguit). Dus elke avond aan de lader. Dit wist ik toen ik het toestel kocht, maar het is nogal een verschil met mijn blackberry of E71.

Verder heerlijk toestel om lekker mee te rommelen. Nog steeds in ieder geval zeer tevreden over.

Good luck with your choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:51:
Ik zou de N900 nemen, mits voor een jaar. De N900 krijgt geen, naar wat we nu weten, geen consumer versie van MeeGo (wel een developersversie). De N97 is nog niet duidelijk of die naar Symbian ^3 geupgrade kan worden die in September uitkomt. Aangezien volgend jaar Symbian ^3/^4 en MeeGo gaan doorbreken, is het niet verstandig om beide telefoons met een 2 jarig abbo te nemen.
hoezo is het niet verstandig? Omdat je dan in het tweede jaar geen bleeding-edge nieuwste versie van de software kan draaien? Dat heeft ook nadelen hoor. Lijkt me helemaal niet noodzakelijk, het toestel blijft net zo nuttig als daarvoor. Sterker nog, het is eigenlijk een vreemde argumentatie. Waarom verwacht je van een telefoon dat deze 2 jaar lang de nieuwste software heeft? Je verwacht toch ook niet dat het toestel 2 jaar lang de snelste hardware verkrijgbaar is?
De situatie is anders dan met laptops en pc's. De ontwikkeling in moderne telefoons gaat momenteel veel sneller. Door de abonnementen structuur is de maximale houdbaarheid van smartphones op een kunstmatige 2 jaar vastgesteld. En door de nauwe verwevenheid van hard- en software kan je het echt wel vergeten dat een operating system bijna 10 jaar wordt ondersteund (zoals bijvoorbeeld Windows XP op de PC).

Verder is Nokia heel open over de toekomstige ontwikkelingen kwa software omdat Symbian en Meego volledig open source zijn/worden. Je hebt geen idee wat de plannen voor Android, Windows Phone 7 of bijvoorbeeld iPhone OS zijn. Kunnen die toestellen de komende twee jaar de laatste versie van de software draaien? En heb je dan ook alle mogelijkheden van deze nieuwste versie van het OS ?

Naar mijn mening is het afraden van huidige toestellen vanwege een mogelijk gebrek aan software updates gewoon idiote bangmakerij. Kijk gewoon naar de telefoon hoe ze nu zijn, en kies de leukste op hun huidige krachten. Software updates voor producten waarvan geacht wordt dat je ze toch binnen 2 jaar vervangt zijn veel minder nuttig dan het in eerste instantie lijkt. Het enige waar je op kan letten is of er niet binnenkort een heel nieuw toestel met een nieuw OS uitkomt, en daar dan op wachten (iPhone 4, die Nokia N8 en wellicht een toekomstige MeeGo, maar dat is nog zeker 6 maanden weg, wat wel lang is voor producten met een maximale houdbaarheid van 2 jaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
HwKok schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:31:
blablabla
Ik ben net bij een Nokia Service Point geweest hier in de buurt, en deze raden mij hem eigenlijk af.
Er kwamen de laatste tijd met regelmaat N900's binnen met problemen. Zij mogen er zelf niet aan sleutelen, dus sturen hem direct door naar Nokia. blablabla
Ik heb hem laatst ingeleverd bij een service punt van nokia/kpn business centre. Daar werd hij gewoon gerepareerd had hem na anderhalf week terug. en als de producten op voorraad waren eigenlijk na enkele uren al.

Dus het mag wel, je moet alleen wel even op nokia.nl kijken of er zon punt in je buurt zit.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:11:
[...]

Ik heb hem laatst ingeleverd bij een service punt van nokia/kpn business centre. Daar werd hij gewoon gerepareerd had hem na anderhalf week terug. en als de producten op voorraad waren eigenlijk na enkele uren al.

Dus het mag wel, je moet alleen wel even op nokia.nl kijken of er zon punt in je buurt zit.
Hangt er ook vanaf wat er aan de hand is. Ik heb hem weggebracht met een loszittende usb poort, en hij moest opgestuurd worden. Kreeg wel netjes een leentoestel. Op zich geen klachten hier dus, afgezien van het feit dat ik nu zonder n900 zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:17:
Ik gebruik het toestel zonder screenprotector en/of hoesje. Heb geen enkele kras nog kunnen ontdekken op het scherm. Ik ben doorgaans wel zuinig op mijn spullen, dus geen sleutels in mijn zak met de telefoon erbij.
Gebruik jij de stylus? Hoe lang heb je het toestel al?
In het begin had ik ook helemaal geen krassen maar de laatste tijd wel en ik ben net als jij ook altijd zuinig op mijn toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:51:
Ik zou de N900 nemen, mits voor een jaar. De N900 krijgt geen, naar wat we nu weten, consumer versie van MeeGo (wel een developersversie). De N97 is nog niet duidelijk of die naar Symbian ^3 geupgrade kan worden die in September uitkomt. Aangezien volgend jaar Symbian ^3/^4 en MeeGo gaan doorbreken, is het niet verstandig om beide telefoons met een 2 jarig abbo te nemen.
Ik heb nu ook een HTC G1 die nog geen 2 jaar oud is en die geen update meer krijgt naar Android 2.1 verder is met de HD2 bekend dat die geen Windows 7 gaat krijgen dus zeg mij dan maar wat voor toestel wel 2 jaar geschikt is om mee te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:47:
[...]

Gebruik jij de stylus? Hoe lang heb je het toestel al?
In het begin had ik ook helemaal geen krassen maar de laatste tijd wel en ik ben net als jij ook altijd zuinig op mijn toestellen.
Ik heb het toestel nu bijna twee maanden en gebruik de stylus vrijwel nooit. Wel zorg ik ervoor dat het schermpje schoon blijft. Elke avond haal ik er een natte doek overheen. Ding trekt alles aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Atratus schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb het toestel nu bijna twee maanden en gebruik de stylus vrijwel nooit. Wel zorg ik ervoor dat het schermpje schoon blijft. Elke avond haal ik er een natte doek overheen. Ding trekt alles aan namelijk.
Ik kan de Brando Screenprotectors echt enorm aanbevelen, ben er zelf inmiddels 2 keer door gered. Een keer een schroevendraaier op laten vallen en een keer een iets te enthausiast stapavondje meegemaakt en beide keren leek het scherm van de N900 echt verpest. Een nieuwe screenprotector er op en toestel ziet er weer uit als nieuw, imho het geld dus zeker waard! Gewoon bevestigen in de badkamer nadat je de warme douche een paar minuten hebt laten lopen en hij zit er binnen een paar minuten perfect op.

[ Voor 9% gewijzigd door TargetX op 29-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:20
ik heb een probleem ,mijn flash doet het niet meer in de webbrowser
hij vraagt steeds click here for flash daarna doet ie het wel
daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladestar5314 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:30:
ik heb een probleem ,mijn flash doet het niet meer in de webbrowser
hij vraagt steeds click here for flash daarna doet ie het wel
daar een oplossing voor ?
Dat komt volgensmij door het programma 'adflashblock css', deze is daar voor bedoelt. Als je deze verwijderd werkt flash gelijk als je een flash website bezoekt. Ik zelf vind adflashblock css wel handig, scheelt heel veel bandbreedte als je op een site zit met flash adds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@HwKok
1. Dat NSP heeft ongelijk, zij doen wel degelijk dingen zelf, maar niet alles. De meeste 'problemen' bestaan uit het feit dat gebruikers zelf niet weten hoe te 'resetten' of volledig te flashen.
De N900 is bij uitstek het toestel (miniPC met telfunties !) om mee te klooien en te tweaken. Daarvoor moet je dan wel enige interesse hebben en bereid zijn het eea te leren, weet je al iets van Linux dan is dat heel handig omdat je dan snel via de commandline aan de slag kan.
En als laatste natuurlijk ziet hij alleen de probleemgevallen en niet alle tevreden gebruikers zonder problemen (like me).

2. Maemo is zeer stabiel en al jaren oud ! Gezwets dus van dat NSP.

3. De bouwkwaliteit is uitstekend, het schuiven vind ik juist zeer solide aanvoelen en zelfs klinken en er zit geen enkele speling op. Ik gebruik het af en toe maar ben (door slechte ogen en dikke tengels) veel sneller met de stylus.

4. Zelf betaalde ik voor de N900 bij verlenging van mijn KPN abo 2 jaar, Euro 140,= en betaal nu nog steeds 30,= pcm 190 minuten en heb het snelle Internetpakket genomen 1024 Kbps. Via mijn xs4all abo heb ik gratis gebruik van alle KPN hotspots in Nederland, dus kan ik Skypen en of mijn VoIP gebruiken voordat ik aan die 190 minuten ga knagen.

@Only.Holoris
De N900 krijgt geen, naar wat we nu weten, consumer versie van MeeGo (wel een developersversie).
Waar haal je die onzin toch vandaan ? Verdiep je er in of doe niet van dit soort uitspraken.

1. Er is nu al een developersversie van MeeGo voor de N900
Kai Oistano, executive vice president of devices for Nokia: Oistano pointed to Nokia's N900, a Linux-based smartphone introduced last year, as an example of devices that would benefit from MeeGo. The N9000 features a 3.5-inch touch screen, a full QWERTY keyboard, four customizable home screens, and Adobe Flash 9.4 support within the N900 Web browser.

"MeeGo can run on many different devices, [so] people will be able to keep their favorite applications whenever they change their devices," Oistano said. "Applications will not be locked into one company's devices or a walled garden. Rather, we see the MeeGo ecosystem as an open frontier – no walls, no fences."

"MeeGo will offer equal opportunities for all manufacturers," he continued. "We are not going to favor any particular OEM or hardware architecture."
Bron: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2359259,00.asp

2. Er komt een dual-boot Maemo-MeeGo
Harri Hakulinen, Nokia project lead of ”MeeGo to N900″:Also, we are planning to enable dual booting of Maemo 5 and MeeGo for the upcoming release. So that will be offered as 3rd way to setup MeeGo to N900, including the existing “native” MeeGo only on N900 and chroot based MeeGo on Maemo 5 setups. Taking the dual boot mode into use likely includes upgrade to Maemo5 kernel as well, but that should not be big issue in the process of enabling that.
Bron: http://www.nokian900appli...5-in-nokia-n900/#more-674

3. MeeGo wordt beheert door "The Linux Foundation" dat is de repository die iedereen kan gebruiken en is de officiële versie.
...let's be honest: a code repository that supports the phone is just about as good as an official gold build anyhow.
Bron: http://www.engadget.com/2...is-month-coming-to-nokia/

4. Maar gelukkig weet jij het beter dan de directie van Nokia, het MeeGo developers team & "The Linux Foundation". Gelukkig de wereld is gered.... :(
Werk je voor de concurrent dat je dit soort FUD verspreidt ?

"Never a dull moment"

Pagina: 1 ... 67 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.