Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:09:
michielb1

Ik zou me daar niet al te druk over maken
Nokia is samengegaan met Intel. .....
Nokia is natuurlijk niet samengegaan met Intel maar eerder het Maemo project (gesteund door Nokia) dat samen is gegaan met Moblin (gesteund door Intel) en vanaf nu Meego heet en dat dan weer is ondergebracht bij "the Linux Foundation".

Maar dit terzijde. ;)

Ign0r3Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik kan geen programma's meer installeren of updaten. ik krijg telkens de volgende foutmelding: installatiebestand beschadigd. iemand help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
kingsenol schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:34:
Ik kan geen programma's meer installeren of updaten. ik krijg telkens de volgende foutmelding: installatiebestand beschadigd. iemand help
Ik heb PRECIES hetzelfde, ook sinds vanmiddag. Ligt niet aan jouw mobiel, denk ik. Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ign0r3Me schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:34:
[...]

Nokia is natuurlijk niet samengegaan met Intel maar eerder het Maemo project (gesteund door Nokia) dat samen is gegaan met Moblin (gesteund door Intel) en vanaf nu Meego heet en dat dan weer is ondergebracht bij "the Linux Foundation".

Maar dit terzijde.

Ign0r3Me
Natuurlijk, je hebt gelijk. Ik had beter het woord samenwerking kunnen gebruiken zoals het in de geplaatste link staat.
Met samengaan doelde ik ,zoals jij al vermeldde, op het samengaan van Maemo en Moblin in MeeGo.
Ik pas mijn post wel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 ligt in de la... na 3 maanden ik gebruik hem niet meer ben weer terug gegaan naar mijn E90.
Ik kon zakelijk niet overweg met de N900.

Ik miste teveel dingen die ik wel kan op de E90.
  • Zoals goed samenwerken met mijn pc via PC suite.En Outlook en mobiel werken zonder kabel gewoon via de bluetooth op de laptop.
  • Verschillende beltonen voor contactpersonen.
  • E-mail verdwijnt automatische van de telefoon als ik ze binnen trek via de pc, en ook kon ik aangeven dat de e-mail ophalen in de avond stopte om 22:00 en de volgende morgen om 8 uur weer begint.
  • En dan het belangrijkste het bellen gaat een stuk beter met de E90 ook gemiste oproepen enz.. is beter mee te werken.
  • En ja hier al erg veel over gesproken ik haalde niet eens de dag met de N900 vanwege de accu en ik verdien mede mijn geld met de telefoon.....
Dus roep maar schiet me maar af maar ik heb een tijdje met een duokaart uit de auto gelopen maar bemerk nu dat ik steeds vaker met de E90 de deur uit ga en de N900 ligt in de la. dus mensen wie wil een N900 ruilen tegen een een reserve E90. mijn N900 gaat op marktplaats en gun hem een nieuwe start bij iemand die er wel veel plezier van heeft want het blijft een mooi toetsel maar niet meer voor mij.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 19:01 . Reden: Veel reacties op dit kleine zinnetje, ik kijk nog even wat ik doe dus wie een reactie heeft gegeven ik laat wat weten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

tahomas schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:02:
[...]

Ik heb PRECIES hetzelfde, ook sinds vanmiddag. Ligt niet aan jouw mobiel, denk ik. Komt wel goed.
Heb elders ergens gelezen dat het te maken heeft met onderhoud / updaten van de servers waarvan de software door de n900 wordt gedownload..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
ik dacht dat het wel aan mijn mobiel lag dus heb ik best veel programmas verwijderd om deze dus weer opnieuw te downloaden. Nu mis ik dus een aantal programmas die ik best vaak gebruik zoals transmission, ondertiteling software en meer. Daroot weet jij wanneer het probleem met de servers is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:01:
Ik miste teveel dingen die ik wel kan op de E90.
  • Zoals goed samenwerken met mijn pc via PC suite.En Outlook en mobiel werken zonder kabel gewoon via de bluetooth op de laptop.
Werkt hier prima, agenda en contact sync via bluetooth m.b.v. pc suite
  • Verschillende beltonen voor contactpersonen.
Mee eens, is een minpunt, ook de speech engine die ik op mijn N95 had mis ik.
  • E-mail verdwijnt automatische van de telefoon als ik ze binnen trek via de pc, en ook kon ik aangeven dat de e-mail ophalen in de avond stopte om 22:00 en de volgende morgen om 8 uur weer begint.
Met gebruik van http://email.nokia.com heb je een prima push mail client. Ook tijd instellen werkt prima.Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/3730/screenshot2010041619570.png
  • En dan het belangrijkste het bellen gaat een stuk beter met de E90 ook gemiste oproepen enz.. is beter mee te werken.
Tja, de N900 is ook niet primair een telefoon...
  • En ja hier al erg veel over gesproken ik haalde niet eens de dag met de N900 vanwege de accu en ik verdien mede mijn geld met de telefoon.....
Ik haal 2 dagen, met gemiddeld gebruik en continu internetverbinding aan...

Maar ja, over smaak valt niet te twisten, misschien nog een idee om bovenstaande tips te proberen.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
Dit zei je de vorige keer ook toen ik aangaf dat mijn accu ook binnen een dag leeg was en zelfs sneller met intensief gebruik. zou je misschien ook kunnen vertellen wat voor instellingen je nu hebt. ik heb namelijk de felheid van het beeldscherm op 2 van de 5 balken staan en heb geen bureaublad widgets dus hoe kan het dan dat mijn accu wel binnen 1 dag leeg is?

btw ik heb nog steeds last met updaten. wel heb ik transmission weer kunnen downloaden maar bij de andere programma's krijg ik nog steeds een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

kingsenol schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:25:
Dit zei je de vorige keer ook toen ik aangaf dat mijn accu ook binnen een dag leeg was en zelfs sneller met intensief gebruik. zou je misschien ook kunnen vertellen wat voor instellingen je nu hebt. ik heb namelijk de felheid van het beeldscherm op 2 van de 5 balken staan en heb geen bureaublad widgets dus hoe kan het dan dat mijn accu wel binnen 1 dag leeg is?

btw ik heb nog steeds last met updaten. wel heb ik transmission weer kunnen downloaden maar bij de andere programma's krijg ik nog steeds een foutmelding
Same here en mijn accu gaat nooit een dag langer mee. Ik start mijn telefoon om 06:00 uur standaard op en rond 23:00 uur gaat die aan de lader en dan is het meestal nog een dun rood lijntje als accu.

Bel gemiddeld een uur of twee en verder haal ik mijn mail om het half uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik heb nog een paar vragen aan je als het mag.
Eastside schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:05:
[...]

Werkt hier prima, agenda en contact sync via bluetooth m.b.v. pc suite
Ja maar werkt bij jou ook sms vanaf je laptop met PC Suite en verbinding maken met internet zonder usb-kabel bij werkt dat niet met de N900
Met gebruik van http://email.nokia.com heb je een prima push mail client. Ook tijd instellen werkt prima.[afbeelding]
Dit is zeker de moeite waard om te proberen kende dit nog niet, zie er goed uit en dat zijn de functies die ik miste ik ga dit weekend kijken hoe en wat bedankt voor je tip.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteN900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:01:
Mijn N900 ligt in de la... na 3 maanden ik gebruik hem niet meer ben weer terug gegaan naar mijn E90.
Ik kon zakelijk niet overweg met de N900.

Dus mensen wie wil een N900 ruilen tegen een een reserve E90.
Als dit een serieuze oproep is, heb ik wel interesse.
Ik heb een zeer nette E90 liggen geheel compleet in de doos met de rekening erbij.
Tevens een extra accu, een geregistreerde versie van profimail, en een lader waar en de E90 en een reserve accu tegelijkertijd in geladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag beetje problemen met mij n900, internet is erg langzaam (wifi), tweakers.net laden duurt bijvoorbeeld al een minuut en dan doet hij het ook nog niet 100 %. het uitklap menutje (naast de menu knop) is soms zwart en zo dus niet te gebruiken. Van dit soort problemen komen constant voor. Ik heb al meerdere keren gereboot maar dan doet hij het even en dan komen de problemen weer.
Iemand ervaring of in ieder geval iemand die tips heeft?
Wil flashen liefst zo lang mogelijk uit stellen ivm dat ik geen kei ben op dat gebied en heb hier geen windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteN900
  • Laatst online: 22-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:26:
Ik heb sinds vandaag beetje problemen met mij n900, internet is erg langzaam (wifi), tweakers.net laden duurt bijvoorbeeld al een minuut en dan doet hij het ook nog niet 100 %. het uitklap menutje (naast de menu knop) is soms zwart en zo dus niet te gebruiken. Van dit soort problemen komen constant voor. Ik heb al meerdere keren gereboot maar dan doet hij het even en dan komen de problemen weer.
Iemand ervaring of in ieder geval iemand die tips heeft?
Wil flashen liefst zo lang mogelijk uit stellen ivm dat ik geen kei ben op dat gebied en heb hier geen windows xp.
Heb je vandaag iets geinstalleerd? Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Dan zou ik het even eraf gooien en kijken wat er gebeurd.

Anders kun je nog proberen om de oorspronkelijke instellingen terug te zetten.
Dat wil ook nog wel eens helpen.
Menu/instellingen/instellingen/Oorspronkelijke instellingen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteN900 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:44:
[...]

Heb je vandaag iets geinstalleerd? Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Dan zou ik het even eraf gooien en kijken wat er gebeurd.

Anders kun je nog proberen om de oorspronkelijke instellingen terug te zetten.
Dat wil ook nog wel eens helpen.
Menu/instellingen/instellingen/Oorspronkelijke instellingen herstellen.
Heb net de fabrieks instellingen hersteld. Ik had idd wat programmatjes geïnstalleerd maar ook groot deel verwijderd op 2 na, eentje is dat cpu programmatje wat links boven staat (staat bij iedereen dus kan niks mis mee zijn...) en andere was callnotify.
Deze kreeg ik niet verwijderd omdat hij samenvoegde met een andere programmatje dus had ik hem laten staan. Nu heb ik ook dat andere programmatje verwijderd (stopwatch) en zo callnotify ook verwijderd.
Heb hem nu gereboot en nu maar hopen dat hij het weer normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:00:
Bedankt voor je reactie, ik heb nog een paar vragen aan je als het mag.
Ja maar werkt bij jou ook sms vanaf je laptop met PC Suite en verbinding maken met internet zonder usb-kabel bij werkt dat niet met de N900
Met het programma Bluetooth Dail Up Networking kun je via bluetooth een verbinding maken met je N900, via pc suite:
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/9054/btdun.jpg

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

kingsenol schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:02:
ik dacht dat het wel aan mijn mobiel lag dus heb ik best veel programmas verwijderd om deze dus weer opnieuw te downloaden. Nu mis ik dus een aantal programmas die ik best vaak gebruik zoals transmission, ondertiteling software en meer. Daroot weet jij wanneer het probleem met de servers is opgelost?
Gisteravond later werkte het weer prima..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
ik heb nog steeds problemen met downloaden. Als ik subtitle support wil downloaden krijg ik de fout melding: sommige voor de installatie vereiste toepassingspaketten ontbreken. hoe los ik dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Laatst online: 07-09 10:36
kingsenol schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:29:
ik heb nog steeds problemen met downloaden. Als ik subtitle support wil downloaden krijg ik de fout melding: sommige voor de installatie vereiste toepassingspaketten ontbreken. hoe los ik dit op
Heb je toevallig de development repository aan staan?
Zo ja, zet die dan eerst eens uit.
Die fout meldingen hebben te maken met de nieuwe 1.2 update die er aan komt.
De programma's zijn daar al op aangepast.
Als je de repository devel niet aan hebt staan vind hij niet de nieuwste update maar de voorgaande bv in testing of extra's.
Die zijn waarschijnlijk nog wel geschikt voor de huidige firmware.

Zolang de update er niet is zal veel niet werken uit de devel repository.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Batterij leeg in een dag?
Ik doe weleens 3 dagen met een lading sinds ik de N900 naar 125-600 geflast heb,
zie ook:
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269

Maar ook bij intensief gebruik haal ik zeker 2x 24 uur; echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
racinfo schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:52:
Batterij leeg in een dag?
Ik doe weleens 3 dagen met een lading sinds ik de N900 naar 125-600 geflast heb,
zie ook:
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269

Maar ook bij intensief gebruik haal ik zeker 2x 24 uur; echt super.
Tja wat is intensief? Ik haal ook nooit een volle dag met me accu als ik me telefoon gebruik.

MSN- altijd aan
Email- wordt heel de dag gesync
3G - heel de dag aan
regelmatig surfen
muziek luisteren via een bluetooth stereo headset

Tja ik vind dan niet zo gek dat die de dag niet haalt. Maar gelukkig heb ik een 2e accu (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@racinfo
Zonder een skype en/of voip account ingeschakeld haal ik ook 2 of 3 dagen, maar skype en voip slurpen mijn batterij leeg. Heb je een idee hoe ik dat verbruik omlaag krijg??

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
KC27 schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:32:
@racinfo
Zonder een skype en/of voip account ingeschakeld haal ik ook 2 of 3 dagen, maar skype en voip slurpen mijn batterij leeg. Heb je een idee hoe ik dat verbruik omlaag krijg??
Niet. Zodra je IM accounts als MSN, Skype en SIP aanzet, zullen er meer verbindingen naar het internet opengezet worden (doordat veel van die protocollen pollen op aanwezigheid, status en andere updates). Constant je 3G modem in gebruik hebben kost nu eenmaal vreselijk veel stroom. Op andere toestellen is dit ook het geval, maar omdat de N900 relatief krachtig is (groot scherm, veel CPU-kracht, etc) merk je het op dit toestel beter dan bij sommige andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Weet iemand hoe ik bij de standaard mediaplayer een afspeellijst kan maken met individuele nummers? Mij lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:52:
[...]

Met het programma Bluetooth Dail Up Networking kun je via bluetooth een verbinding maken met je N900, via pc suite:
[afbeelding]
Ja dat ken ik maar ik kom niet verder als deze melding wat ik ook doe zit op het KPN netwerk.
Ik heb verschillende keren de wizzard doorlopen maar ik krijg het niet aan het werken. bij de E90 werkte het meteen wat doe ik fout dan thx

Afbeeldingslocatie: http://bassta-web.nl/pcsuite.jpg

En als ik het dan instel op KPN krijg ik na een tijdje deze melding?

Afbeeldingslocatie: http://bassta-web.nl/pcsuite1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Uxton
Ik had het op Ubuntu 9.10 in 5 minuten aan de praat, conform deze handleiding:
http://myn900.wordpress.c...buntu-9-10-via-bluetooth/
Misschien heb je daar iets aan.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:49:
Weet iemand hoe ik bij de standaard mediaplayer een afspeellijst kan maken met individuele nummers? Mij lukt dat niet.
Pas geleden als volgt gedaan (wel lastig om het goed uit te leggen tenminste hoe ik het uitgevogeld heb. Waarschijnlijk weet hier iemand anders een betere of snellere manier,maar ik zal het proberen):

Ik wilde het nr. van Owl city en wat andere nummers op een aparte afspeellijst zetten.
Ik ging naar artiesten en klikte fire flies aan.
Bij huidige nummer klikte ik afspeellijst opslaan aan en ik gaf de nieuwe afspeellijst een naam. Ik zette het nummer op pauze en zie dan wanneer ik terug naar alle nummers ga rechts onderaan in het display stippellijntjes staan.(wanneer je daar op drukt kom je weer terug in je nieuwe afspeellijst(huidige nummer).
Bij alle nummers selecteeerde ik een nummer door erop te gaan staan en voor de optie toevoegen aan huidige afspeellijst te kiezen. Ik druk op het stippellijntje rechtsonder en kom in mijn huidige afspeellijst(huidige nummer) waar ik weer voor de optie opslaan kies(wanneer je dezelde naam gebruikt vraagt ie of je die wilt vervangen en dan zeg je natuurlijk ja). Op deze manier kan je elk nummer toevoegen aan je nieuw gemaakte afspeellijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
ik gebruik mijn n900 best veel.
afgelopen vrijdag avond van huis vertrokken en zondag avond thuis gekomen. totaal ongeveer een half uurtje aan een 1A lader gehangen en accu heeft het goed vol gehouden.
terwijl mijn accu het bij normaal gebruik niet langer als 12 uur max uit houd.

aantal dingen veranderd:
wifiswitcher geïnstalleerd, zorgt ervoor dat je wifi module is uitgeschakeld.
bluezwitch geïnstalleerd, aan/uitschakelen bluetooth wiedt.
desktop actifity geïnstalleerd, wisselen tussen verschillende desktops
3g/2g/dual mode selection switcher geinstalleerd, duidelijk lijkt me

dus alleen op 2g gezeten, geen wifi aan, bluetooth uit, 1 gmail account om de 10 min checken, 1 weegave scherm, 17 snelkoppelingen, 3 favorieten, 2 widgets (bluezwitch en inbox)

nu weer gewoon 4 weergave schermen en bijna 3 dagen op 1 accu vol gehouden!

oh ja draai ook op 125/900mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:14:
[...]

Ja dat ken ik maar ik kom niet verder als deze melding wat ik ook doe zit op het KPN netwerk.
Ik heb verschillende keren de wizzard doorlopen maar ik krijg het niet aan het werken. bij de E90 werkte het meteen wat doe ik fout dan thx

[afbeelding]

En als ik het dan instel op KPN krijg ik na een tijdje deze melding?

[afbeelding]
Je moet dan even bij je netwerk instellingen in windows checken of daar wel modem via bluetooth verbinding (OTA) staat, deze heb je nodig om via bluetooth te kunnen tetheren

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
leon12345 schreef op maandag 19 april 2010 @ 03:28:
ik gebruik mijn n900 best veel.
afgelopen vrijdag avond van huis vertrokken en zondag avond thuis gekomen. totaal ongeveer een half uurtje aan een 1A lader gehangen en accu heeft het goed vol gehouden.
terwijl mijn accu het bij normaal gebruik niet langer als 12 uur max uit houd.

aantal dingen veranderd:
wifiswitcher geïnstalleerd, zorgt ervoor dat je wifi module is uitgeschakeld.
bluezwitch geïnstalleerd, aan/uitschakelen bluetooth wiedt.
desktop actifity geïnstalleerd, wisselen tussen verschillende desktops
3g/2g/dual mode selection switcher geinstalleerd, duidelijk lijkt me

dus alleen op 2g gezeten, geen wifi aan, bluetooth uit, 1 gmail account om de 10 min checken, 1 weegave scherm, 17 snelkoppelingen, 3 favorieten, 2 widgets (bluezwitch en inbox)

nu weer gewoon 4 weergave schermen en bijna 3 dagen op 1 accu vol gehouden!

oh ja draai ook op 125/900mhz
Ik heb ook even die 3g/2g/dual mode selection switcher geinstalleerd maar hoe kan het dat ik als ik naar 2g switch ik nog steeds op internet kan komen via T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Eastside schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:01:
[...]

Je moet dan even bij je netwerk instellingen in windows checken of daar wel modem via bluetooth verbinding (OTA) staat, deze heb je nodig om via bluetooth te kunnen tetheren
Waarom zou je via bluetooth tetheren als je net zo goed via je usb kabel kan tetheren...Kan je ook nog eens tegelijk je mobiel opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:01:
[...]

ja ik zie het nu aangepast en het werkt thx voor het meedenken en ja nu is dus de N900 voorlopig weer uit de la.... zou hij het dan toch waar kunnen maken morgen naar de beurs is kijken of ik de E90 thuis durf te laten..... :?

Eastside bedankt _/-\o_ en KC27 ook nog bedankt voor het meedenken maar het werkt nu al.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020
Devrim schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:06:
[...]
Waarom zou je via bluetooth tetheren als je net zo goed via je usb kabel kan tetheren...Kan je ook nog eens tegelijk je mobiel opladen :P
Werkt in sommige gevallen veel makkelijker zonder een kabel, gebruik zelf Mobile Hotspot met m'n carpc. Hiermee wordt mijn N900 een mobiel wireless accespoint waarmee mijn carpc automatisch verbinding maakt :P

http://mobilehotspot.garage.maemo.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:51
Devrim schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook even die 3g/2g/dual mode selection switcher geinstalleerd maar hoe kan het dat ik als ik naar 2g switch ik nog steeds op internet kan komen via T-mobile?
omdat je de data verbinding nog aan heb staan.

2g en 3g geven alleen de snelheid aan.
niet dat je wel of niet data binnen haalt dat heeft daar eigenlijk niets mee te maken.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Johras schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:42:
[...]

Werkt in sommige gevallen veel makkelijker zonder een kabel, gebruik zelf Mobile Hotspot met m'n carpc. Hiermee wordt mijn N900 een mobiel wireless accespoint waarmee mijn carpc automatisch verbinding maakt :P

http://mobilehotspot.garage.maemo.org/
Ik gebruik daarvoor Joikuspot maar dat verbruikt gewoon veel meer batterij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Nienix schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:56:
[...]

omdat je de data verbinding nog aan heb staan.

2g en 3g geven alleen de snelheid aan.
niet dat je wel of niet data binnen haalt dat heeft daar eigenlijk niets mee te maken.
Ik wist niet dat het mogelijk was met 2G "internet data" binnen te halen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
Zit te wachten op een telefoontje van de kpn business centre :(..
Niks meer gehoord van mn n900. En zou terug gebeld worden..

edit:
Net telefoon gehad, Ze repareren het bij het kpn business center zelf en ze verwachten dat vandaag/morgen onderdelen binnen kwamen dus valt gewoon onder garantie :)

[ Voor 40% gewijzigd door Xentor op 19-04-2010 15:45 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Devrim
2G is eigenlijk de "oude" GPRS". Mijn goeie ouwe Nokia 6300i (meer dan 10 jaar oud, doet het nog steeds en was mijn laatste voor de N900) kon ook al communiceren via GPRS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
KC27 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:43:
@Devrim
2G is eigenlijk de "oude" GPRS". Mijn goeie ouwe Nokia 6300i (meer dan 10 jaar oud, doet het nog steeds en was mijn laatste voor de N900) kon ook al communiceren via GPRS!
ik dacht dat;
2G = gsm
2.5G = gprs
3G = umts
3.5G = hsdpa
4G = wimax of lte

even een bron erbij gezocht;
Wikipedia: GSM (communicatie)

[ Voor 16% gewijzigd door oddish2211 op 20-04-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad River
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11-2024
Hoezo Open Source? Deze wil ik jullie niet onthouden; een advertentie op Marktplaats:

nokia N900 32gb

Kenmerken

* Conditie:
* Zo goed als nieuw
* Abonnement:
* Zonder abonnement
* Simlock:
* Zonder simlock

Beschrijving
is maar 1 dag gebruikt, geen gebruikssporen!
folie is wel van het display afgehaald, verder alles aanwezig doos + nota

gaarne GEEN reacties indien:

-je handelaar bent
-wanneer je hotmail/yahoo of gmail gebruikt
-wanneer je niet de nederlandse taal spreekt en schrijft
-wanneer je een naam hebt, die ik als Nederlander niet goed kan uitspreken.
-afhalen alleen mogelijk na bekend maken van jouw identiteit middels een scan legitimatiebewijs.

prijs is vast, meerprijs indien verzenden + € 9,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
ksnap hem niet helemaal boven mij?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Xentor schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:03:
ksnap hem niet helemaal boven mij?
Volgens mij bedoeld die dit :P

-wanneer je hotmail/yahoo of gmail gebruikt
-wanneer je niet de nederlandse taal spreekt en schrijft
-wanneer je een naam hebt, die ik als Nederlander niet goed kan uitspreken.
-afhalen alleen mogelijk na bekend maken van jouw identiteit middels een scan legitimatiebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het open karakter van dit produkt wordt door deze advertentie onderstreept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:10:
Het open karakter van dit produkt wordt door deze advertentie onderstreept ;)
Of het open karakter van de verkoper? Is zijn naam niet iets met Wilders? >:)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
weet iemand hoe je de widget personal dataplan monitor kan resetten. Kan het nergens vinden in ieder geval niet in de settings ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:38:
weet iemand hoe je de widget personal dataplan monitor kan resetten. Kan het nergens vinden in ieder geval niet in de settings ervan.
Deze widget haalt zijn gegevens uit de datateller van je N900. Om deze te resetten moet je dus bij de instellingen zijn:

menu -> settings -> phone -> data counter -> clear
:)

voor de mensen die handschrift herkenning missen op hun telefoon, dit ziet er al veelbelovend uit!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:15:
[...]

Deze widget haalt zijn gegevens uit de datateller van je N900. Om deze te resetten moet je dus bij de instellingen zijn:

voor de mensen die handschrift herkenning missen op hun telefoon, dit ziet er al veelbelovend uit!
Het ziet er inderdaad goed uit, maar ik mis het nut ervan. Waarom zou je dit willen met een fysiek en onscreen keyboard? Hoogstens voor chinese karakters en dergelijke.
Voor de nederlandse versie is het trouwens menu-> instellingen -> gegevensteller -> wissen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 03:24:
[...]

Pas geleden als volgt gedaan (wel lastig om het goed uit te leggen tenminste hoe ik het uitgevogeld heb. Waarschijnlijk weet hier iemand anders een betere of snellere manier,maar ik zal het proberen):

Ik wilde het nr. van Owl city en wat andere nummers op een aparte afspeellijst zetten.
Ik ging naar artiesten en klikte fire flies aan.
Bij huidige nummer klikte ik afspeellijst opslaan aan en ik gaf de nieuwe afspeellijst een naam. Ik zette het nummer op pauze en zie dan wanneer ik terug naar alle nummers ga rechts onderaan in het display stippellijntjes staan.(wanneer je daar op drukt kom je weer terug in je nieuwe afspeellijst(huidige nummer).
Bij alle nummers selecteeerde ik een nummer door erop te gaan staan en voor de optie toevoegen aan huidige afspeellijst te kiezen. Ik druk op het stippellijntje rechtsonder en kom in mijn huidige afspeellijst(huidige nummer) waar ik weer voor de optie opslaan kies(wanneer je dezelde naam gebruikt vraagt ie of je die wilt vervangen en dan zeg je natuurlijk ja). Op deze manier kan je elk nummer toevoegen aan je nieuw gemaakte afspeellijst.
Bedankt! Het is gelukt :)
Wel een gedoe zeg, kunnen ze dat niet even wat makkelijker maken? Raar dat de afspeellijstfunctie niet eens naar behoren werkt terwijl ze dat toestel toch goed getest moeten hebben voordat het uitgebracht moest zijn. Zoiets moet toch duidelijk opvallen?

En ik kan niet wachten op PR 1.2. Dat duurt ook al een eeuwigheid, PR 1.2 zou in maart uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:15:
[...]

Thanks,

zijn er hier mensen die een Youtube app gebruiken. Ik heb nu Zoutube maar dat werkt niet lekker genoeg. Zoek functie is slecht en video is niet beeldvullend. Ik probeer al een tijdje MyTube te laten werken maar na opstarten crasht ie. Iemand hier een oplossing voor of kan ik deze ook maar beter laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
RSD1982 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:46:
[...]

Thanks,

zijn er hier mensen die een Youtube app gebruiken. Ik heb nu Zoutube maar dat werkt niet lekker genoeg. Zoek functie is slecht en video is niet beeldvullend. Ik probeer al een tijdje MyTube te laten werken maar na opstarten crasht ie. Iemand hier een oplossing voor of kan ik deze ook maar beter laten schieten?
Bij mij hetzelfde met MyTube als ik hem via terminal uitvoer krijg ik ook behoorlijk wat foutmeldingen te zien dus zal waarschijnlijk aan de applicatie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:50:
[...]

Bedankt! Het is gelukt :)
Wel een gedoe zeg, kunnen ze dat niet even wat makkelijker maken? Raar dat de afspeellijstfunctie niet eens naar behoren werkt terwijl ze dat toestel toch goed getest moeten hebben voordat het uitgebracht moest zijn. Zoiets moet toch duidelijk opvallen?

En ik kan niet wachten op PR 1.2. Dat duurt ook al een eeuwigheid, PR 1.2 zou in maart uitkomen.
Graag gedaan.
Ik geef je helemaal gelijk.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe afspeellijsten. ;)

Ja, we wachten inmiddels alweer zo lang op de nieuwe update. Maar ja,met al die ontwikkelingen de laatste tijd ,kan het misschien nog wel een tijdje duren. Hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:24:
[...]
Ja, we wachten inmiddels alweer zo lang op de nieuwe update. Maar ja,met al die ontwikkelingen de laatste tijd ,kan het misschien nog wel een tijdje duren. Hoop het niet.
Al die ontwikkelingen de laatste tijd? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:47:
[...]

MeeGo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Zojuist is de opvolger van N900 aangekondigd:
nieuws: Opvolger Nokia N900 gaat N9 heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Wie zijn de overclockers hier ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik denk dat de meesten hun N900 al hebben overclocked, al of niet tijdelijk om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:47:
[...]

Of je iets gemist heb, weet ik natuurlijk niet. Ik doel vooral op het opgaan van maemo en moblin in MeeGo en de testversie van MeeGo voor de n900. Daardoor wordt de boel natuurlijk vertraagd.

En is je backup gelukt? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Laatst online: 20-07 17:47
Iemand toevallig het idee hoe ik voor elkaar krijg om weer geluid te hebben tijdens het kiekeh van youtube filmpjes? Ik heb 1 keer per ongeluk het geluid uitgezet ....en nu krijg ik met geen mogelijkheid meer voor elkaar om het balkje naar boven te schuiven, zodoende weer geluid te hebben. Vervelend! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
nielZify schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:53:
Iemand toevallig het idee hoe ik voor elkaar krijg om weer geluid te hebben tijdens het kiekeh van youtube filmpjes? Ik heb 1 keer per ongeluk het geluid uitgezet ....en nu krijg ik met geen mogelijkheid meer voor elkaar om het balkje naar boven te schuiven, zodoende weer geluid te hebben. Vervelend! :(
In de browser van de N900? Daarvoor kan je de muis gebruiken die tevoorschijn komt als je een schuifbeweging maakt linksonder op het scherm.

Klinkt nogal vaag, dus heb er even een filmpje bij gezocht: http://www.youtube.com/watch?v=7rSDf2IkmLs

Succes! :)

Edit: Dit is trouwens erg handig voor de browser: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=50644

[ Voor 6% gewijzigd door tahomas op 21-04-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Even een tip voor iedereen: wanneer je via het bestandsbeheer een folder genaamd Private aanmaakt, wordt deze niet opgepikt door de tracker en verschijnen bestanden in deze folder niet meer in je Gallerij/Videospeler/Muziekspeler. Handig als je bepaalde bestanden wat meer verborgen wilt houden :)
Je moet na het aanman van deze folder wel je N900 rebooten, en je kan de bestanden natuurlijk nog wel openen via bestandsbeheer.

[ Voor 7% gewijzigd door Wekko306 op 21-04-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Goede tip! Een reboot was bij mij overigens niet nodig, het werkte direct.
nu wat gedonder met de rss-lezer, die herkent opeens bepaalde adressen niet meer... ach, het is net Linux. Op bepaalde momenten werkt er iets niet en kun je lekker klussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Kanseleur schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:58:
Goede tip! Een reboot was bij mij overigens niet nodig, het werkte direct.
nu wat gedonder met de rss-lezer, die herkent opeens bepaalde adressen niet meer... ach, het is net Linux. Op bepaalde momenten werkt er iets niet en kun je lekker klussen :P
haha.. dat vind ik toch nog steeds het meest storende aan apparatuur/pc's en netwerken... het werkt allemaal.. en opeens, zomaar besluit het om niet meer te gaan werken... vreselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:34:
[...]

Of je iets gemist heb, weet ik natuurlijk niet. Ik doel vooral op het opgaan van maemo en moblin in MeeGo en de testversie van MeeGo voor de n900. Daardoor wordt de boel natuurlijk vertraagd.

En is je backup gelukt? :)
Is gelukt. Als ik morgen tijd heb, ga ik een complete flash proberen, breng ik daarna mn n900 eingelijk weg om de usb poort te laten fixen. En het caeraklepje. Heb ik nu al een maand of twee uitgesteld omdat ik hem eigenlijk niet kan missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:17:
[...]

Is gelukt. Als ik morgen tijd heb, ga ik een complete flash proberen, breng ik daarna mn n900 eingelijk weg om de usb poort te laten fixen. En het caeraklepje. Heb ik nu al een maand of twee uitgesteld omdat ik hem eigenlijk niet kan missen :)
Fijn om te horen dat het gelukt is.
Volgens mij ben je ook nog actief op een ander forum waar ik weleens als guest kom. Daar las ik dat je originele thema's zocht voor de n900.
Misschien heb je deze nog niet:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=47274

Ik zou mijn n900 ook niet willen missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
* Darkwolf_1982 meldt zich!
Draai al een aantal weekjes op 900Mhz en dat bevalt mij (en mijn Nokia N900) prima.
Niet een vast loper gehad nog en ook geen grafische artifacts.
Wekko306 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:03:
Even een tip voor iedereen: wanneer je via het bestandsbeheer een folder genaamd Private aanmaakt, wordt deze niet opgepikt door de tracker en verschijnen bestanden in deze folder niet meer in je Gallerij/Videospeler/Muziekspeler. Handig als je bepaalde bestanden wat meer verborgen wilt houden :)
Je moet na het aanman van deze folder wel je N900 rebooten, en je kan de bestanden natuurlijk nog wel openen via bestandsbeheer.
Goede tip!
Maar zelf gebruik ik tegenwoordig de handige applicatie genaamd tracker-cfg waarbij je zelf precies kan instellen welke mappen er nu wel geindexeerd mogen worden en welke niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ook ik draai nu alweer tijdje op 900mhz en werkt super. batterij maakt geen verschil bij mij alleen als ik sygic gebruik dan draait de processor op bijna 100% en gaat die snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 15:28
Ik heb hem ook overgeclockt. Draai de 125-800 MHz kernel. Gaat prima tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:23:
[...]

Fijn om te horen dat het gelukt is.
Volgens mij ben je ook nog actief op een ander forum waar ik weleens als guest kom. Daar las ik dat je originele thema's zocht voor de n900.
Misschien heb je deze nog niet:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=47274

Ik zou mijn n900 ook niet willen missen. ;)
Klopt helemaal :) Het graffiti theme heb ik al gespot :)

http://nokia-n900.com/nokia-n900-free-contour-nerv-theme/

Dat theme lijkt me ook wel wat, maar ik zie niet waar het te downloaden is. Staat het in de devel repository?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

Weer een fijne actie }:| n900 in de plee laten mieteren. |:(

Stond aan toen het gebeurde, was aan toen ik hem eruit haalde lag nog geen 2 seconden in het water en de batterij er direct uitgehaald, dus opzich goede hoop. O-)

vanavond maar uitelkaar schroeven en in een bak rijst leggen :X
( owja en niet verzekerd natuurlijk met een abbo van 2 jaar :F )

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 22-04-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Raz- schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:22:

Stond aan toen het gebeurde, was aan toen ik hem eruit haalde lag nog geen 2 seconden in het water en de batterij er direct uitgehaald, dus opzich goede hoop. O-)

Is meteen zoveel mogelijk onderdelen loshalen/schroeven niet een betere optie (mocht je in de gelegenheid zijn). Wellicht tegen oxidatie e.d.

Heb wel goede hoop dat het goed komt. Hoe vies was het water trouwens...voor de geleiding en alles enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Raz
Een klassieker, wel balen, hoop dat het je lukt !

@overclockers
Goed te horen, ik draaide op 900MHz, bleek een keertje 6 uur op bijna 100% te draaien, fnuikend progje evolution sync. Wat een kutprogramma, daar heb ik op op mijn desktop vaak last van gehad, precies hetzelfde 100% CPU gebruik. dus de afgelopen dagen 3x geflashed totdat ik wist hoe&wat.

Ben nu over op de overclockbare 2.6.28.10power-omap1 dat samen met CPUfreqUI makkelijk werkt. Heb het iets rustiger gedaan, dus 250-850MHz.

Na deze laatste flash en CPU MHz tweak, draait 'ie echt soepel en mijn batterijverbruik is veeeeeel lager :)
Een nacht van b.v. 8 uur was altijd -/- 20%, dat was vannacht maar 10% !!

Me happy be :D

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers, deze n00b heeft een probleem wat betreft flashen.

Ik open de opdrachtprompt en wil dingen als cd "C:\ProgramFiles\maemo\flasher-3.5" typen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de "\" te typen. De "/" zit wel ergens, maar dat is blijkbaar niet goed...

Ik heb met mijn computer sowieso altijd het probleem dat het toetsenbord pas werkt zoals het moet nadat ik ctrl en shift tegelijk ingedrukt heb. Heeft het daarmee te maken? En wat kan ik ertegen doen?

Alvast bedankt.

Edit: ah, ctrl-v werkt niet, maar met de rechtermuisknop kan ik wel plakken. Mooi :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35

Beter leg je de onderdelen in een bakje met alcohol(zo zuiver mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:02:
Tweakers, deze n00b heeft een probleem wat betreft flashen.

Ik open de opdrachtprompt en wil dingen als cd "C:\ProgramFiles\maemo\flasher-3.5" typen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de "\" te typen. De "/" zit wel ergens, maar dat is blijkbaar niet goed...

Ik heb met mijn computer sowieso altijd het probleem dat het toetsenbord pas werkt zoals het moet nadat ik ctrl en shift tegelijk ingedrukt heb. Heeft het daarmee te maken? En wat kan ik ertegen doen?

Alvast bedankt.
De toetscombinatie CTRL-Shift wordt gebruikt om te switchen tussen toetsenbord instelling Nederlands of VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:50

TwoR

Gekleurde stippen

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:02:

De taal goed instellen. crtl + shift heeft als resultaat dat de taal veranderd, stel je hebt 2 actieve talen dan wissel je met crtl + shift daartussen.

Gewoon NL eruit mikken en alleen EN als taal hebben dan gaat het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Door: kareltje27
Stap over op Linux heb je alleen nog maar / nodig en nooit meer een backslash..... waar zit dat ding ook al weer ?
Gevonden hiero: \

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:10:
[...]

Gewoon NL eruit mikken en alleen EN als taal hebben dan gaat het wel goed
Lijkt me een prima plan, maar hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986

idd eerst goed laten drogen, heb het laatst nog gehad met een tel. 1 week laten drogen en hij deed het :) alleen je garantie kun je nu vergeten :p die zakjes die bij apparaten meegeleverd worden tegen vocht schijnen ook goed te helpen. maar blijft balen joh altijd klote zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
Ben al de hele dag aan het stoeien met m'n toestel om m'n mailadressen te laten verzenden en ontvangen.
Ontvangen is geen enkel probleem, verzenden met hotmail ook niet. Maar m'n solcon account wil niet verzenden via de vodafone GPRS verbinding.
Ik ben er ook achter waarom, want de uitgaande server moet die van de verbinding zijn, en dus in dit geval van Vodafone GPRS.

Nu vind ik overal op internet verschillende instellingen, maar geen enkele werkt.
Dus kan iemand mij vertellen hoe ik mails kan verzenden via de vodafone smtp server?

Tot zover werkte het niet met de volgende instellingen:
authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail + gebruikersnaam my vodafone
password: ook van my vodafone.

Alle variaties in gebruikersnaam zijn al geprobeerd, met en zonder mail, met en zonder landnummer enzovoorts..

Alvast bedankt,
Marc

edit:
Ook via de verbindings-specifieke instellingen krijg ik het niet aan de praat..

[ Voor 5% gewijzigd door Marcvd op 22-04-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, erg irritant dat dat flashen niet eenvoudig te doen is. Ik krijg de melding dat er geen suitable USB device gevonden wordt, heb de n900 opnieuw aangesloten, zelfde verhaal. Ik werk in windows vista. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Toch wel met "U" ingedrukt houden en dan pas de USB kaberl erin, nadat update flasher 3.5 met kernel en al klaar staat ? (anders werkt het nl niet).

En verder @Raz, ik heb hier een oude Siemens uit 2005 liggen die een hele was op 60graden 3uur heeft doorstaan, na drogen enkele maanden maar nooit open geweest, start 'ie gewoon weer op ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:24:
Toch wel met "U" ingedrukt houden en dan pas de USB kaberl erin, nadat update flasher 3.5 met kernel en al klaar staat ? (anders werkt het nl niet).

En verder @Raz, ik heb hier een oude Siemens uit 2005 liggen die een hele was op 60graden 3uur heeft doorstaan, na drogen enkele maanden maar nooit open geweest, start 'ie gewoon weer op ;)
Yep, staat allemaal klaar, u ingedrukt. Ik krijg ook dat vage scherm met het usb icoontje rechts bovenin en bij de prompt staat dat ie wacht op een usb device.

Wat met kernel betekent weet ik niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Karel
OK ik bedoel FirmWare zoiets:
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R
(Soms flash ik alleen zelf de kernel)
Welk OS heb je ? XP schijnt het beste te werken of Vi$ta in XP mode, whatever taht may be...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:58:
@Karel
OK ik bedoel FirmWare zoiets:
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R
(Soms flash ik alleen zelf de kernel)
Welk OS heb je ? XP schijnt het beste te werken of Vi$ta in XP mode, whatever taht may be...
Ik heb vista. XP modus heb ik aanstaan voor flasher, voor de opdracht prompt lukt dat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:52:
Pfff, erg irritant dat dat flashen niet eenvoudig te doen is. Ik krijg de melding dat er geen suitable USB device gevonden wordt, heb de n900 opnieuw aangesloten, zelfde verhaal. Ik werk in windows vista. Iemand een suggestie?
Hier ook gehad vandaag. Het kan zijn dat je een usb-poort gebruikt die niet direct op het moederbord zit, maar een van de kast of een usb-hub.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Hmmm, ja USB poortje aan de achterkant nemen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:11:
[...]

Hier ook gehad vandaag. Het kan zijn dat je een usb-poort gebruikt die niet direct op het moederbord zit, maar een van de kast of een usb-hub.
Ik heb 3 usb ingangen op mn laptop en heb ze alledrie geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Marcvd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:52:
Ben al de hele dag aan het stoeien met m'n toestel om m'n mailadressen te laten verzenden en ontvangen.
Ontvangen is geen enkel probleem, verzenden met hotmail ook niet. Maar m'n solcon account wil niet verzenden via de vodafone GPRS verbinding.
Ik ben er ook achter waarom, want de uitgaande server moet die van de verbinding zijn, en dus in dit geval van Vodafone GPRS.

Nu vind ik overal op internet verschillende instellingen, maar geen enkele werkt.
Dus kan iemand mij vertellen hoe ik mails kan verzenden via de vodafone smtp server?

Tot zover werkte het niet met de volgende instellingen:
authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail + gebruikersnaam my vodafone
password: ook van my vodafone.

Alle variaties in gebruikersnaam zijn al geprobeerd, met en zonder mail, met en zonder landnummer enzovoorts..

Alvast bedankt,
Marc

edit:
Ook via de verbindings-specifieke instellingen krijg ik het niet aan de praat..
Volgens mij zou je als gebruikersnaam bij vodafone mail(06-nummer)@vodafone.com (of .nl) moeten gebruiken, met het wachtwoord van je my vodafone. Dit werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
@upper: Dat werkt inderdaad! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
* Zwaai :)

Gewoon het progsel van titan geinstalleerd via de app manager, draai dus op de 250-850mHz kernel ('kernel-power-flasher' heet die app, draait kernel versie 2.6.28-maemo24). Het mooie aan die kernel is dat hij standaard nog wel de max van 600mhz hanteert maar met een commandootje in x-terminal naar de 850 verhoogt kan worden. Die verhoging reset ook weer terug naar 600mhz zodra je reboot, dus dat verlaagt het risico op een N900 bbq alweer behoorlijk. Fijn! :)

Man, wat is die N900 toch een heerlijk apparaatje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
@ kareltje27

Ik draai W7 X64 en kreeg het ook niet aan de gang, uiteindelijk virtuel pc geinstaleerd met XP modus.

Dan werkt het wel, maar na het aansluiten van de telefoon en de U toest indrukken moet je alsnog boven in het scherm Bij USB het apperaat koppelen.

Mischien heb je er wat aan, het maakt bij mij niet uit welke USB ik gebruikt, allen werken op die manier.

Edit: verkeerde Quote. :)

[ Voor 33% gewijzigd door motogp op 22-04-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:19:
@ kareltje27

Ik draai W7 X64 en kreeg het ook niet aan de gang, uiteindelijk virtuel pc geinstaleerd met XP modus.

Dan werkt het wel, maar na het aansluiten van de telefoon en de U toest indrukken moet je alsnog boven in het scherm Bij USB het apperaat koppelen.

Mischien heb je er wat aan, het maakt bij mij niet uit welke USB ik gebruikt, allen werken op die manier.

Edit: verkeerde Quote. :)
Zodra ik mn n900 weer terug heb ga ik het proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:14:
[...]

Ik heb 3 usb ingangen op mn laptop en heb ze alledrie geprobeerd...
Hmm...lastig. Ik zou het op een ander systeem gaan proberen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16:05
De flasher werkt alleen op XP. Bedoel je met XP mode compatibility mode, of een complete virtuele omgeving? Compatibility mode werkt namelijk niet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:54:
[...]

Klopt helemaal :) Het graffiti theme heb ik al gespot :)

http://nokia-n900.com/nokia-n900-free
-contour-nerv-theme/

Dat theme lijkt me ook wel wat, maar ik zie niet waar het te downloaden is. Staat het in de devel repository?
Ziet er wel mooi uit dat contour nerv theme.
Het staat hier (in extras-devel):

http://maemo.org/packages/view/contour-nerv-theme/

Ik hoop voor je dat het flashen gelukt is. Mijn toestel is tot nu toe maar een keer geflast nl. op de Maemo Summit door Tero. Het toestel loopt nog steeds als een zonnetje.

Ik wil nog even terugkomen op de laatste ontwikkelingen. Je zal gisteren ook wel het nieuws op tweakers gelezen hebben dat de opvolger van de n900 de n9 gaat heten.
Ik verwacht een toestel dat meer gericht zal zijn op de eindgebruiker en volgens mij minder verrassend en interessant zijn dan de n900.
De n900 blijft verbazen. Hier een grappig filmpje hoe ie wordt gebruikt om een klein helicoptertje te besturen:

http://www.youtube.com/watch?v=rd8MbELJuSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:11:
[...]

De n900 blijft verbazen. Hier een grappig filmpje hoe ie wordt gebruikt om een klein helicoptertje te besturen:

http://www.youtube.com/watch?v=rd8MbELJuSA
En dit geloof jij? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Ja, natuurlijk geloof je dat want die helies worden via een IR-ab bestuurd is dus zaak om die output te weten en na te maken en het kan werken!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bronnen:
http://doitdifferent.wordpress.com/2010/04/21/n900copter/
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,21398.0.html

#N900copter
21/04/2010 @ 11:57 pm › I
↓ Skip to comments

So, as hinted previously, I’ve been working out how to fly a remote control helicopter with the N900 – an idea I had when I first requested a trial. And – it works:

How well does it work?

Pretty well, given the limitations, though it’s not as good as it could be (I don’t have the time to write better software to control it). I can fly it about as well as with the actual transmitter (so not very well then!).
Limitations?

The range of the N900’s IR transmitter is about 2 feet, which makes controlling the helicopter tricky, as it flies out of range easily, and also the angle of control is low. The N900 has to stay pointed at the base of the chopper. And flying a helicopter a couple of feet from your face isn’t the best idea in the world!

Testing took its toll
So how does this work?

Simple version: the N900 has an IR transmitter, the PicooZ helicopter is controlled by IR, so I use the N900 to send control signals instead of the usual remote.

More complicated version: The chopper understands IR signals, the N900 can send them. So I need the N900 to send the same signals the chopper expects. My first approach, which worked to some extent, was to use LIRC on a linux pc, along with a Microsoft MCE USB IR receiver (from a remote) to record signals sent from the real remote. I then use these to create a LIRC configuration file for the N900. I recorded a series of inputs corresponding to different power levels, and different steering input. Then I wrote an interactive bash script to run on the N900, which allows me to adjust the power level, and steering input and sends the appropriate IR signal.

So on the N900, the way it works is I press E for more power, D for less, and U and I to turn left and right.

I can handle the truth! You can’t handle the truth! The final control method was a lot more complex than the above. This didn’t give me accurate enough control to hover (the signals I recorded were either too much, or too little power). But the IR signal isn’t unstructured, it follows a known encoding. So studying my recorded signals for LIRC, and using some existing code, I was able to write a small program to generate IR control signals, in LIRC format, for a given input. I then used this to generate a much finer series of control signals for a (modified) version of my bash script to use. (15 levels of thrust, 2 levels of yaw, and trimming control to be precise).
Can I fly my helicopter with my N900?

Well, if it’s the same (or similar) to mine, yes. If you understood all the above, and still want the code – post in the comments and I’ll see about putting it online. You’ll want to be comfortable with the command line, bash scripts, C++ and LIRC to understand and use it. I could provide slightly easier to use code and instructions if you have a channel A picooZ copter like mine.

Possibly related posts: (automatically generated)

* Flying a helicopter with the N900 – the story so far…
* This is not an N900 review
* Choice Divergence
* That’s nice

Categories: N900
Tags: N900, N900copter, nokia, picooZ, remote control helicopter

*
*
*

arrow2 Comments

1.
Flying a helicopter with the N900 – the story so far… « How to do something differently… says:
22/04/2010 at 8:54 am

[...] to do something differently… « HOW-TO use the N900 as a remote flash #N900copter [...]
Reply
2.
The #N900Copter Challenge « WOMWorld/Nokia says:
22/04/2010 at 1:11 pm

[...] about us; if you’re reading this you should jump over to Iain’s blog RIGHT NOW and a) check out the accompanying explanation to go with the video above and b) leave a comment [...]
Reply
3.
apacheking says:
22/04/2010 at 3:07 pm

Awesome bro great job with that Maemo beast what about bluetooth control it will add some 8 metres instead of 2 metres ir control :)
Reply
*
I says:
22/04/2010 at 3:10 pm

It’s more like 2 feet not metres! The helicopter is very cheap, small and light. To be able to carry and power a bluetooth transceiver would require a much larger helicopter.
Reply

Click here to cancel reply.
checkmark
Comment added.
» Refresh the page to post a new comment.
Leave A Comment

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me heus wel voorstellen dat je zoiets niet gelooft.
Maar om dan meteen zulke emoticons te gebruiken om te laten zien hoe stom ik wel kan zijn(terwijl ik het filmpje op meerdere bronnen heb gecheckt),vind ik van geen pas.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:40:
[...]

Ik kan me heus wel voorstellen dat je zoiets niet gelooft.
Maar om dan meteen zulke emoticons te gebruiken om te laten zien hoe stom ik wel kan zijn(terwijl ik het filmpje op meerdere bronnen heb gecheckt),vind ik van geen pas.
Wanneer je het filmpje goed bekijkt, zie je dat hij met zijn foon de helikopter achterna gaat. En de links die je erbij geeft zijn voor mij ook nietszeggend.
Pagina: 1 ... 66 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.