WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Herkenbaar. Widgets verwijderen en opnieuw toevoegen werkte bij mij.Timmy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:00:
Heeft iemand wel eens gehad dat shortcuts en widgets op de desktop niet meer reageren? Ik kan nog wel van desktop wisselen en de menu/task manager knop links boven werkt nog wel maar de rest niet meer.
Helaas komt dit de laatste tijd steeds vaker voor en elke keer de telefoon opnieuw opstarten begint ook vervelend te worden...
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om de accu even uit je telefoon te verwijderen?Timmy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:00:
Heeft iemand wel eens gehad dat shortcuts en widgets op de desktop niet meer reageren? Ik kan nog wel van desktop wisselen en de menu/task manager knop links boven werkt nog wel maar de rest niet meer.
Helaas komt dit de laatste tijd steeds vaker voor en elke keer de telefoon opnieuw opstarten begint ook vervelend te worden...
Bij mij werkte dat toen die niet meer reageerden.
@tahomas
dat die update maar snel komt
Verwijderd
Verwijderd
Om kort antwoord te geven:Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:14:
Hee mensen, hoe bevalt de n900 jullie? Ik mag weer een nieuwe mobiel uitkiezen, kan abbonement bij vodafone verlengen. De n900 wordt daar alleen niet geleverd. De n97 daarentegen wel. Maar ik ben eventueel bereidt om over te stappen. Maar zijn jullie allemaal tevreden? En wat zouden jullie kiezen? de n97 of de n900? En waarom?
Ik zou persoonlijk voor de N900 gaan.
Ik heb zelf de N97 ook gehad en dit toestel is het net niet in vergelijking met de N900.

Cameraschuifje veroorzaakt krassen op de lens, het ergste is nog dat elke flits in donker een overbelicht gedeelte op de foto veroorzaakt.

Ook met de navigatie, wellicht gratis tegenwoordig is het slecht gesteld. Meerdere malen werkt de GPS reciever in de N97 niet of onjuist.

De ene modificatie na de andere, zowel soft- als hardwarematig volgden elkaar (vanaf juli 2009) op, er leek geen einde aan te komen.
Wel heb ik nadien gehoord dat de N97 mini beter zou zijn, doch die heb ik maar overgeslagen voor de zekerheid en meteen een N900 gekocht; ik ervaarde dat als een verademing, wat velen EX-N97 bezitters met mij zullen beamen.
Verwijderd
studentmobiel.nl en check ook is belcompany.nl (met een vodafone bel+sms+weg 200/275)
Anders hier:
[ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic
[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 10-04-2010 11:00 ]
Verwijderd
En ik neem aan dat het touchscreen gewoon super werkt? Heb nu een samsung omnia en dat was niet altijd een pretje:p
Verwijderd
Je kunt toch gewoon bij een 3rd party belzaak/website je Vodafone abbo verlengen en er een N900 bij nemen? Ik heb zelf ook Vodafone met een N900...Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:57:
Op alle filmpjes ziet die er zeker goed uit ja! Denk dat ik even ga zoeken naar een mooi abbonement.. Baal alleen dat vodafone niet levert.. zit al 4 jaar bij vodafone, langer zelfs en bevalt me uitstekend. Dus maar even zoeken dan.
Ik krijg mijn toestel vandaag of maandag. via studentmobiel. Die hebben hem gewoon op voorraad.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:08:
Ik snap er niets van over dat je op de vodafone site zelf de nokia niet kunt halen, en wel via belcompany ofzo. Hoe werkt dat?
En ik neem aan dat het touchscreen gewoon super werkt? Heb nu een samsung omnia en dat was niet altijd een pretje:p
Verwijderd
Dat zijn dus 275 bel, 550 smsjes en onbeperkt internetten voor eerste 12 maanden 25.50, daarna 12 maanden 39,50 wat dus neer komt op 32.5 per maand. En hoe zit het met bijvoorbeeld als er iets aan de hand is? Dan breng je hem weg naar zon nokia service point toch? Dat heeft verder niets te maken met waar je hem besteld toch?
Ik heb dan een 200 abo, en als er iets aan de hand is, dan ga ik inderdaad naar een NSP. Die regelen de reparatie etcVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:35:
Ja die bij student mobiel is wel nice.
Dat zijn dus 275 bel, 550 smsjes en onbeperkt internetten voor eerste 12 maanden 25.50, daarna 12 maanden 39,50 wat dus neer komt op 32.5 per maand. En hoe zit het met bijvoorbeeld als er iets aan de hand is? Dan breng je hem weg naar zon nokia service point toch? Dat heeft verder niets te maken met waar je hem besteld toch?
Verwijderd
De N900 is een vervolg op de N7x0 en N8x0 reeks; een internet tablet, waarop je zelf met linux applikaties op kan maken of honderden van andere ontwikkelaars op kunt uitproberen.
Het verschil tussen de N7x0 en de N8x0 reeks en de N900 is dat er op laatst genoemde een bel functies is toegevoegt die het oa. dan ook mogelijk maakt contact te maken met internet via een sim-kaart ipv afhankelijk te zijn van hot-spots en wifi.
Daarnaast is de N900 een platform oa. voor de nieuwe MeeGo ontwikkelingen. De N900 is een volkomen nieuw apparaat op de smartphone markt, welk zijn weerga niet kent. Een telefoon met toekomst m.i.
Verwijderd
Maar internet via je simkaart? Betekend dus dat je overal internet hebt? dus ook in een vergeten plekje ergens in de woestijn?
Op zee, op een cruiseschip in ieder geval wel.... (via de satelite verbinding erop dan natuurlijk)
Alleen een beetje prijzig

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de N900 nu +-2 maanden. Zojuist heb ik voor het eerst root access etc. uitgeprobeerd. Via sudo gainroot verkrijg ik gewoon access (en ook via root) (na het installeren van OpenSSH en WinSCP). Nu wil ik heel graag google chromium verkrijgen, en dus tig keer de volgende handleiding gevolgd: http://maemoarena.com/201...w-available-for-download/
Ik heb de beide chrome bestanden in Documenten opgeslagen
In X terminal heb ik o.a. het volgende geprobeerd:
cd/home/user (of de naam die ik heb gegeven?)/Documenten (hier heb ik hem opgeslagen)/ dpkg -i libxss-1.1.3.deb
Ik heb vele dingen geprobeerd maar niets werkt! Excuses voor mijn noobheid (ik kan niet eens een code in X terminal invoeren -_-) Dus hierbij vraag ik jullie hulp
Ik zou eerst even bekend raken met de linux terminal voordat je de iets probeert te installeren, dan snap je ook wat je doet (en weet je dus wat je meot doen als het misgaat)
Je moet dpkg -i libxss-1.1.3.deb apart uitvoerenVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:57:
Hallo Jongens,
Ik heb de N900 nu +-2 maanden. Zojuist heb ik voor het eerst root access etc. uitgeprobeerd. Via sudo gainroot verkrijg ik gewoon access (en ook via root) (na het installeren van OpenSSH en WinSCP). Nu wil ik heel graag google chromium verkrijgen, en dus tig keer de volgende handleiding gevolgd: http://maemoarena.com/201...w-available-for-download/
Ik heb de beide chrome bestanden in Documenten opgeslagen
In X terminal heb ik o.a. het volgende geprobeerd:
cd/home/user (of de naam die ik heb gegeven?)/Documenten (hier heb ik hem opgeslagen)/ dpkg -i libxss-1.1.3.deb
Ik heb vele dingen geprobeerd maar niets werkt! Excuses voor mijn noobheid (ik kan niet eens een code in X terminal invoeren -_-) Dus hierbij vraag ik jullie hulp![]()
-edit-
Overigens is het die moeite niet waard. Je kan je touch screen niet gebruiken om te scrollen en zoomen lukt ook niet echt
[ Voor 6% gewijzigd door Devrim op 10-04-2010 15:28 ]
Op dezelfde manier moet je het andere bestand installeren.
[ Voor 28% gewijzigd door Trestry op 10-04-2010 17:10 ]
Haal de gebruiksaanwijzing (Ned.) N900 van mijn server af...
http://www.eurosc.nl/nokia-n900.pdf
Succes ermee.
Reg
Je kunt standaard je touch screen wel gebruiken om te scrollen, echter moet je dan wel de scrollbar aan de rechterkant van het scherm gebruiken.Devrim schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:28:
[...]
Je moet dpkg -i libxss-1.1.3.deb apart uitvoeren
-edit-
Overigens is het die moeite niet waard. Je kan je touch screen niet gebruiken om te scrollen en zoomen lukt ook niet echt
Daarnaast kun je de add-on chromeTouch installeren voor extra functionaliteit voor het touch screen.
Zie ook hier.
Ik vind het een zeer welkome browser, zeker omdat je ook tab-browsing kunt gebruiken! (al moet het nog wel wat geoptimaliseerd worden qua stabiliteit, snelheid en cpu usage).
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee hoe het flashen in zijn werk gaat, ook al gaat dat waarschijnlijkVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:44:
[...]
heb je geprobeerd te flashen, daarbij hoeft de telefoon niet op te starten. Flash eerst de telefoonSW en daarna (zonder boot) de MMC.Misschien dat dat helpt
wel lukken met wat hulp. Contact met de verzekering opnemen dan maar.
Verwijderd
flashen is niet zo moeilijk, staat hier (http://www.maemoworld.nl/?p=366) uitgebreid beschreven. wel XP-machine gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:14:
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee hoe het flashen in zijn werk gaat, ook al gaat dat waarschijnlijk
Het stelt niet veel voor, mocht je er niet uitkomen mail me dan even op info@maemoworld.nl dan voeg ik je wel even toe op msn zodat ik je kan helpen. Maar nogmaals stelt eigenlijk niet veel voorVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:14:
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee hoe het flashen in zijn werk gaat, ook al gaat dat waarschijnlijk
Dat heeft het zelfde effect als het toestel opnieuw opstarten. Beide losse het probleem op, maar het is verre van ideaal...Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 04:22:
Heb je al geprobeerd om de accu even uit je telefoon te verwijderen?
Bij mij werkte dat toen die niet meer reageerden.
Hmm, het komt bij mij vrijwel dagelijks voor. Ik kan toch moeilijk elke dag alle links en widgets opnieuw toevoegen aan m'n desktoptahomas schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 02:28:
Herkenbaar. Widgets verwijderen en opnieuw toevoegen werkte bij mij.
Kortom een bekend probleem maar niemand heeft een echt bruikbare oplossen. Hopelijk brengt de 1.2 update die...
Verwijderd
Vreemd, bij mij werkte het wel toen ik de accu eruit haalde.Timmy schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:56:
[...]
Dat heeft het zelfde effect als het toestel opnieuw opstarten. Beide losse het probleem op, maar het is verre van ideaal...
[...]
Hmm, het komt bij mij vrijwel dagelijks voor. Ik kan toch moeilijk elke dag alle links en widgets opnieuw toevoegen aan m'n desktop
Kortom een bekend probleem maar niemand heeft een echt bruikbare oplossen. Hopelijk brengt de 1.2 update die...
Misschien heb je hier wat aan ( staat in de startpost van dit forum):
Reset methode Nokia N900:
Menu > Instellingen > klik bovenaan op Instellingen > Oorspronkelijke instellingen herstellen > Ja > 12345 > Voltooid
Wacht totdat het toestel zichzelf uitschakeld (kan een halve minuut duren) en weer inschakeld.
Verwijderd
http://theunlockr.com/201...ially-ported-to-the-n900/
en nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YJ6_sQYJT94
Stond gister op de frontpage van Tweakers. Ik ga 'm snel eens installeren.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:47:
Nog een nieuwe browser voor de n900:
http://theunlockr.com/201...ially-ported-to-the-n900/
en nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YJ6_sQYJT94
Verwijderd
Ik misschien ook maar wacht nog even dat ie wat meer geoptimaliseerd wordt door de ontwikkelaars. Las gisteren o.a.dat interface wat klein is voor het scherm en je kan niet dubbel tap zomen.
Misschien toch maar voor garantie want de 3.5mm jack is ook niet 100%.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ik heb hetzelfde met het scherm. Heb niet het idee dat het scherm loslaat, maar het valt mij wel op dat het scherm bijzonder 'golft' bij een bepaalde lichtinval. Dit heb ik nooit eerder gehad met resistieve schermen.Xentor schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:39:
Scherm begint los te laten in het midden? khoor zeg maar geplak als ik een beetje druk.. pff,,
De 3.5 mm jack heb ik ook mijn bedenkingen bij. Veel problemen met aansluiten van headsets. Heb een extra (Nokia) headset gekocht, maar ook deze vertoont kuren. Niet herkennen bijvoorbeeld van een headset of een irritante bromtoon erdoorheen gooien.
Als ik wat harder druk in het midden raakt de touch het lcd scherm aan en zie je dus golfjes..Atratus schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:40:
[...]
Ik heb hetzelfde met het scherm. Heb niet het idee dat het scherm loslaat, maar het valt mij wel op dat het scherm bijzonder 'golft' bij een bepaalde lichtinval. Dit heb ik nooit eerder gehad met resistieve schermen.
De 3.5 mm jack heb ik ook mijn bedenkingen bij. Veel problemen met aansluiten van headsets. Heb een extra (Nokia) headset gekocht, maar ook deze vertoont kuren. Niet herkennen bijvoorbeeld van een headset of een irritante bromtoon erdoorheen gooien.
En de 3.5mm ruist vaak als ik m in mijn broekzak heb. Heb hem daarom tegenwoordig in de jas.
alleen vraag ik me wel af of dit onder garantie valt...
Hmmm ik heb zelf geen N900, maar een N97, maar ik heb hetzelfde wat jij zegt... als ik m'n scherm dan weer openklap en dichtklap heb ik er geen last meer van...het is wel irritant !! Denk van de week ff langs een care point...Xentor schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:39:
Scherm begint los te laten in het midden? khoor zeg maar geplak als ik een beetje druk.. pff,,
Ik gebruik de N900 vaak als MP3 speler maar eigenlijk nog nooit last gehad van ruis ofzo. Zou het gewoon naar opsturen aangezien de N900 dat standaard niet hoort te doen. Het lastige is alleen dat je dan weer even je N900 kwijt bent voor reparatie.Xentor schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:30:
[...]
Als ik wat harder druk in het midden raakt de touch het lcd scherm aan en zie je dus golfjes..
En de 3.5mm ruist vaak als ik m in mijn broekzak heb. Heb hem daarom tegenwoordig in de jas.
alleen vraag ik me wel af of dit onder garantie valt...
Verwijderd
het enige wat er is gebeurt is dat ie snachts af en toe een paar emails ophaalt.
dit kan toch nooit kloppen?
Ik had hetzelfde probleem ( oc naar 800 welliswaar ) nadat ik de software geupdate heb ( gewoon de software uit de repository ) en gereboot werkt ie weer als vanoudsVerwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:29:
ik heb mijn n900 overclocked naar 125-900mhz maar het lijkt nu of ie in standby ook veel batterij op maakt. hij heeft van 22.00 tot 13.00 op standby gestaan en is van +/- 100% naar 12% gegaan.
het enige wat er is gebeurt is dat ie snachts af en toe een paar emails ophaalt.
Verwijderd
Wilde mijn N900 ff opfrissen, nadat er al 2 weken geen updates meer werden ontvangen.
Ik denk eerst maar een snellere repair proberen door de laatste firmware via NSU er opnieuw op te zetten, geen succes. Dan maar via de flasher. Laatste firmware erop, continu reboots. Oudste firmware erop, stabiele boot.
Getest of ik kan overclocken, na lang klungelen succes. Maar ik kon niet updaten via NSU (want ik had oude firmware). Overclock eraf. Idem, telefoon wordt niet herkend door PC suite. Nieuwe flash, idem.
Update uitgevoerd over the air, gelukt. Geen mogelijkheid tot connectie met PC-suite.
!@#$% !!
Nu weer proberen over the air te updaten, maar proces blijft hangen. Ow ja, en mijn simkaart werkt ook al niet.
Iemand enig idee waarom het allemaal zo labiel is?
De overclock kernel komt hier vandaan:
klik.
De flash image komt hier vandaan:
klik.
Ik kan nog de 2.2009 51.1 versie uitproberen, maar ik denk niet dat dat iets gaat uitmaken.
Iemand nog tips over hoe ik het kan oplossen?
vrede in rust
de widgets, spelletjes, andere 3rd party applicaties.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:47:
welke software bedoel je precies? het lijkt me dat ik toch pas kan updaten als Pr.1.2 uit is? met uitzondering van de apps..
Het lijkt/leek erop dat het aan een app lag die moeilijk deed. battery-eye misschien ofzo. weet het niet zeker maar hier was het probleem ineens verdwenen na update en reboot
(ohja ik update wel gewoon met extras-dev aan, misschien was het een 3rd party app die incompatible was oid in een oude versie)
[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 12-04-2010 15:41 ]
Verwijderd
gebruik deze flasher:
http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
Installeer deze in XP modus.
De site voor de kernel die je download is goed.
Voor een OC kernel :
http://talk.maemo.org/sho...=594200&postcount=309
Maar als hij gewoon volledig goed flashed zou alles in orde moeten zijn, enige wat je dan nog extra kan doen is het eMMC flashen, dan is je n900 helemaal leeg, maar of dat gaat helpen?
Het bestand daarvoor vindt je ook bij de nokia kernel downloads.(je 2e link)
Ook hier werd mijn N900 niet meer herkend door NSU na het flashen van de kernel. ook de firmware opnieuw erop gooien mocht geen baat hebben.
Vervolgens de eMMC geflashed, en de nieuwste firmware er opnieuw opgeknalt. Hierna nog geen hekrenning door NSU.
Dus ook maar eventjes PC-Suite en NSU opnieuw geinstalleerd, en toen draaide het weer als een zonnetje. Tot het moment dat ik mijn back-up weer terug zette.
Misschien heb je er iets aan.
Maar nog niet gevonden, iemand een pointer ?
[ Voor 19% gewijzigd door R_W op 12-04-2010 16:41 ]
Ik heb de flasher gebruikt die je aandraagt.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:51:
Over het flashen.
gebruik deze flasher:
http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
Installeer deze in XP modus.
De site voor de kernel die je download is goed.
Voor een OC kernel :
http://talk.maemo.org/sho...=594200&postcount=309
Maar als hij gewoon volledig goed flashed zou alles in orde moeten zijn, enige wat je dan nog extra kan doen is het eMMC flashen, dan is je n900 helemaal leeg, maar of dat gaat helpen?
Het bestand daarvoor vindt je ook bij de nokia kernel downloads.(je 2e link)
Op dit moment de laatste maemo update over the air uitgevoerd, en continu reboots.
De sim "werkt" wel weer, als ik de telefoon opstart komt de provider in beeld, maar de telefoon flipt en staat te trippen en herstart zichzelf. Echt f*cking kl*te dit.
Ik zou niet weten of het helpt om het eMMC te flashen, wat doet dit precies?
vrede in rust
Ik had het bij de laatste fw update ook, dat hij elke keer opstartte.
een flash van het eMMC loste dat op
( daarna is hij ook helemaal leeg, alle data is er vanaf, en de originele Nokia dingen staan er weer op )
Dat begrijp ik wel, maar vindt het van de programmers een slechte zaak.R_W schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:40:
Wachten op nieuwe firmware ben ik bang. (http://nokia-n900.com/broken-packages-half-good-news/)
Goed dat ze op de toekomst voorbereid zijn, maar een beetje jammer dat ze hun 'doelgroep' uit het oog verliezen
zorg er dan tenminste voor dat die "libhildon1" beschikbaar is.
Nu worden apps overgeslagen, of helemaal niet meer bekeken omdat er foutmeldingen zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 12-04-2010 17:35 ]
Zie ook http://nokia-n900.com/how...h-recent-broken-packages/ voor what workaround.
[ Voor 34% gewijzigd door R_W op 12-04-2010 18:11 ]
Gisteren ongelofelijk veel gedoe met mijn N900, als laatste heb ik de laatste update (over the air) uitgevoerd, waar dat eerder resulteerde in een flippende phone. En nu? Gister niet meer gezien dat de update werd afgerond.
En nu? Alles werkt!
Simkaart werkt, telefoon flipt niet met de laatste update, connectie pc-suite is gezond (op een W7 bak).
Elektronica blijft me verbazen...
vrede in rust
Zelf heb ik de N97 niet gehad, maar er genoeg over gelezen. Je hebt van andere users genoeg gehoord en zal er dus niet verder op in gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:14:
Hee mensen, hoe bevalt de n900 jullie? Ik mag weer een nieuwe mobiel uitkiezen, kan abbonement bij vodafone verlengen. De n900 wordt daar alleen niet geleverd. De n97 daarentegen wel. Maar ik ben eventueel bereidt om over te stappen. Maar zijn jullie allemaal tevreden? En wat zouden jullie kiezen? de n97 of de n900? En waarom?
Zelf ben ik een trouwe Vodafone gebruiker tot helemaal uit het Libertel tijdperk.
Bij de BelCompany stond ik na 15 minuten zo weer buiten met een verlengt abonnement en de Nokia N900. Peanuts!
Geen idee of de N900 uberhaupt simlock kent, maar bij een third party winkel heb je dan sowieso een unlocked toestel en dus ook geen Vodafone firmware fratsen. Of nog erger: Vodafone logo op de telefoon zelf, zoals toen bij mijn eerste Nokia N95.
Zeer vreemd. Daar heb ik dus geen last van en draai ook op 900mhz. Standby gaat deze telefoon verbazend lang mee als je deze bijna niet gebruikt. Tijd voor wat batterij monitoring software als je het mij vraagt!Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:29:
ik heb mijn n900 overclocked naar 125-900mhz maar het lijkt nu of ie in standby ook veel batterij op maakt. hij heeft van 22.00 tot 13.00 op standby gestaan en is van +/- 100% naar 12% gegaan.
Verwijderd
Al die filmpjes op youtube maken me gek. Bijna zonder vertraging zon 20 app afspelen.. heerlijk
en ik ben een tevreden man, wat een toestel !! alles gaat zoals het moet, en er zijn genoeg apps beschikbaar die voor mij handig zijn.
Ik heb maar 1 klein probleem en dat is dat het sluiten van een venster met de vinger niet altijd lukt, je zou bijna kunnen zeggen dat het bovenste van het scherm minder gevoelig is dan de rest (maar met de nagel geen probleem)
het volgende probleem is dit topic
Verwijderd
hier het verloop van mijn batterij snachts.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:21:
[...]
Zeer vreemd. Daar heb ik dus geen last van en draai ook op 900mhz. Standby gaat deze telefoon verbazend lang mee als je deze bijna niet gebruikt. Tijd voor wat batterij monitoring software als je het mij vraagt!

hiervoor heb je de zoekfunctie rechtsboven op deze pagina. dan filtert ie alle relevante posts uit op jou zoekwoord.het volgende probleem is dit topicdeze word echt veel te groot, zeker om eens door te bladeren, een handige app te zoeken (waar van je de naam niet weet) of gewoon een oplossing te zoeken. er zou mss een index moeten komen in de start post met apps en oplossingen en weet ik nog veel meer.
zoek je bijvoorbeeld op messenger krijg je alle relevante posts over haze en pidgin etc
Heb je 'snachts wifi aan staan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:55:
hier het verloop van mijn batterij snachts.
[afbeelding]
Ben een keer gaan slapen met een volle accu en wifi aan. Nog voor mijn wekker ging werd ik gewekt door de melding dat de accu leeg was.
Verwijderd
kan me niet voorstellen dat het overclocken zoveel impact zou hebben. Hij draait immers in standby mode op 125mhz in plaats van 250mhz.
Been there, experienced that.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:14:
Al die filmpjes op youtube maken me gek. Bijna zonder vertraging zon 20 app afspelen.. heerlijk
Doe eens een test. Download Wifi switcher en zet je Wifi module s'avonds eens uit voor een nachtje.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:20:
ja ik heb snachts gewoon wifi aan staan, maar ik heb hier nooit last van gehad behalve nu dan. Ik heb maanden gewoon snachts met wifi aan gezeten en dan ging het percentage misschien max 15% omlaag. dat is het vreemde.
Dat zegt verder weinig over het energie verbruik van de componenten in je Nokia N900.kan me niet voorstellen dat het overclocken zoveel impact zou hebben. Hij draait immers in standby mode op 125mhz in plaats van 250mhz.
[ Voor 15% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 13-04-2010 14:42 ]
@Alex : de zoek functie had ik al eerdere gevonden hoor
Mjah khad wel de kernel overgeclocked. Wel weer terug op 600 en het over het product weer naar normaal gezet maar toch.
Als ik hem morgen langs breng hoop ik wel dat het onder de garantie valt.
Verwijderd
Laat het even weten als je wilt, ben ik wel benieuwd naar, hopelijk blijft er geen 'spoor' achter van de overclock waardoor de garantie vervalt. Lijkt me van niet trouwens, het is alleen de software waar je aan knutselt met de oc.Xentor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:06:
hmm, voor garantie moet ik naar een service punt toe.
Mjah khad wel de kernel overgeclocked. Wel weer terug op 600 en het over het product weer naar normaal gezet maar toch.
Zal ik doen weten mensen ook meteen wat ze kunnen verwachten hoop alleen niet dat de onderzoeks kosten focking duur zijnVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:08:
[...]
Laat het even weten als je wilt, ben ik wel benieuwd naar, hopelijk blijft er geen 'spoor' achter van de overclock waardoor de garantie vervalt. Lijkt me van niet trouwens, het is alleen de software waar je aan knutselt met de oc.
(als het geen garantie is)
Verwijderd
Waar ik benieuwd naar ben als je dit morgen laat checken, staat er bij productinformatie ondertussen alle info na het terugzetten van de oc kernel?? (systeeminstellingen - over het product).Xentor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:21:
[...]
Zal ik doen weten mensen ook meteen wat ze kunnen verwachten hoop alleen niet dat de onderzoeks kosten focking duur zijn
(als het geen garantie is)
Is een command voor om terug te zetten. Dus ja het staat er weerVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:32:
[...]
Waar ik benieuwd naar ben als je dit morgen laat checken, staat er bij productinformatie ondertussen alle info na het terugzetten van de oc kernel?? (systeeminstellingen - over het product).
edit//
Bij pijl omhoog in terminal staat:
Sudo gainroot
apt-get install --reinstall mp-fremantle-generic-pr
reboot
[ Voor 13% gewijzigd door Xentor op 13-04-2010 19:35 ]
Verwijderd
ik heb het probleem ook gehad, overclocked, vastgelopen, niet terug kunnen zetten en mooi geen garantie.......Xentor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:06:
hmm, voor garantie moet ik naar een service punt toe.
Hij heeft volgens mij last van een loslatend scherm en een defecte 3.5 mm jackVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:34:
[...]
ik heb het probleem ook gehad, overclocked, vastgelopen, niet terug kunnen zetten en mooi geen garantie.......
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Xentor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:34:
[...]
Is een command voor om terug te zetten. Dus ja het staat er weer
edit//
Bij pijl omhoog in terminal staat:
Sudo gainroot
apt-get install --reinstall mp-fremantle-generic-pr
reboot
root rm ~/.ash_history && rm /home/user/.ash_history
Leaping Lab Rats!
eerste doet hij niet, 2e is wel weg.d3vlin schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:30:
[...]
root rm ~/.ash_history && rm /home/user/.ash_history
edit//
Inderdaad van mij heeft loslatend scherm en vervelende 3.5mm jack.
[ Voor 14% gewijzigd door Xentor op 13-04-2010 23:34 ]
Verwijderd
telefoon is vanaf half 2 in standby modus gegaan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 14:50 ]
Ik had hem laatst in mijn borstzakje tijdens een bowlpartijtje, ik buk voorover om de bal te gooien en mijn N900 vliegt zo het borstzakje uit. Gevolg was dat de batterijklep 3 meter verderop lag en de telefoon 2 meter. Alles opgepakt en batterijklep er weer op. Geen enkele kras en alles werkt nog naar behorenAtratus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:05:
Moet trouwens zeggen dat het toestel bijzonder sterk is. Ik had mijn toestel door de kamer gegooid op mijn bed en deze stuiterde net zo vrolijk door tegen de muur. Resultaat: stuk muur aan de zijkant van de telefoon. Of mijn muur is bijzonder slap of de telefoon is erg sterk, want er zit nog geen kras op. Zeer tevreden over de bouwkwaliteit in ieder geval.
Alhoewel ik het display toch niet echt krasvast kan noemen. Ronduit slechte kwaliteit in vergelijking met het scherm van een HTC HD2dcell schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:31:
[...]
Ik had hem laatst in mijn borstzakje tijdens een bowlpartijtje, ik buk voorover om de bal te gooien en mijn N900 vliegt zo het borstzakje uit. Gevolg was dat de batterijklep 3 meter verderop lag en de telefoon 2 meter. Alles opgepakt en batterijklep er weer op. Geen enkele kras en alles werkt nog naar behoren
Dat is heel logisch te verklaren. Een HTC HD2 of Iphone maakt gebruik van een capacitief touchscreen waardoor ze gebruik kunnen maken van echt glas.patrickt35 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:33:
[...]
Alhoewel ik het display toch niet echt krasvast kan noemen. Ronduit slechte kwaliteit in vergelijking met het scherm van een HTC HD2
Een N97 of N900 bijvoorbeeld maakt gebruik van een resistief touchscreen. Dit verplicht het gebruik van een structuur welke ingeduwd kan worden (touchscreen werkt met druk, hierdoor kan er dus geen glas gebruikt worden). Hierdoor is dit automatisch minder "krasvast" als glas bijvoorbeeld.
Alles heeft zijn voordeel en nadeel. Glas kan breken als deze bijvoorbeeld op de hoek van het toestel valt, waar resistief dat probleem weer niet heeft. Maar capacitief/glas is weer beter bestand tegen krassen.
Verwijderd
Echt mooi om te zien dat er goed vaart achter zit, tussentijdse updates voor de nieuwsgierige consumenten, top dit van Nokia en Intel.Ze zijn dan wel afgestapt van de maemo look, maar dit vindt ik persoonlijk beter uitzien, al zijn de knoppen nog wat klein.
Ik ben benieuwd wanneer die build beschikbaar komt voor de n900. Wat is dit toch een heerlijke tweaker phone
Vind je het echt mooi?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:30:
nieuws: IDF: Intel onthult details en screenshots MeeGo
Echt mooi om te zien dat er goed vaart achter zit, tussentijdse updates voor de nieuwsgierige consumenten, top dit van Nokia en Intel.Ze zijn dan wel afgestapt van de maemo look, maar dit vindt ik persoonlijk beter uitzien, al zijn de knoppen nog wat klein.
Ik ben benieuwd wanneer die build beschikbaar komt voor de n900. Wat is dit toch een heerlijke tweaker phone
Doe mij maar Maemo hoor, dit vind ik er echt veel minder goed uit zien.
Het is alweer een tijdje geleden maar onder Ubuntu en Fedora ging het inloggen altijd via:kingsenol schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:57:
weet iemand toevallig hoe ik kan inloggen op de wireless van de han. ik ben daar naar de helpdesk gegaan en zij wisten het ook niet precies. ze wisten me wel te vertellen dat ik nie via de wep sleutel moest inloggen maar via de let sleutel?? als ik het goed heb.
EAP-TTLS + PAP
Voor de n900 wordt dat dus
security method = WPA with EAP
EAP type = TTLS
certificate = none
EAP method = MSCHAPv2 (dit kan ook een andere zijn, maar grote kans dat het deze is
ff username and password invullen en dan hoort het goed te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2010 11:55 ]
Verwijderd
En dat sommigen het toestel niet eens zouden nemen als er geen MeeGo op gedraaid kon worden ofzo. Maar wat is het grote verschil dat tussen deze twee... dingen..? Ik ben echt een leek op dit gebied. Snap er totaal niets van. Heb de n900 btw nog niet. Moet nog 20 dagen wachten voordat mij abbo 4 maanden afloopt:(
Verwijderd
Ik zou me daar niet al te druk over maken
Nokia werkt nu samen met Intel. Ze bundelen nu hun krachten samen om de concurrentie beter aan te kunnen met o.a. apple.
Het nieuwe besturingssysteem heet vanaf nu MeeGo dat ook al getest wordt op de n900.
Reken maar op een opvolger van de n900 maar wanneer die uitkomt is natuurlijk afwachten.
Met of zonder MeeGo is de n900 meer dan de moeite waard
Nog wat info erover:
http://www.computable.nl/...eren-moblin-en-maemo.html
Verwijderd
Ik ben er bijna wel zeker van dat ik de n900 ga halen. Moet alleen nog effe zorgen dat mijn pa de 32.5 per maand gaat dokken haha:p
Is het ook niet een idee dat iemand de begin post wat gaat updaten mbt leuke apps voor de n900? Weet niet of er al veel leuke toevoegingen zijn en of iemand daar tijd voor heeft?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 15:42 ]
Catalogus Naam = Sygic Mobile Maps (Of wat je zelf wilt)
webadres= http://repository.sygic.com/maemo/
Distributie = fremantle
Onderdelen = non-free
Daarna komt die bij "Bijwerken" er bij te staan. De Fullscreen mod werkt nog steeds na de update
Hier met screenshots: http://www.maemoworld.nl/?p=451
[ Voor 9% gewijzigd door lexi1986 op 15-04-2010 20:18 ]
Super handig! Zat er vanmorgen ook al naar te zoeken op de Sygic site, maar kon weinig vinden. Zou handig zijn als dit soort updates automatisch al verschijnen, zonder de catalogus naam e.d. op te moeten geven. Zijn er meer van dit soort 'handigheidjes'? Meer catalogi bijvoorbeeld die leuke apps bevatten. Misschien handig voor de frontpage!lexi1986 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:17:
Voor de mensen met Sygic er is een update uit waardoor de GPS nauwkeuriger zou moeten zijn. En er zouden wat bugs gefixed zijn. Om de update te kunnen installeren dien je een nieuwe catalogus toe te voegen met onderstaande gegevens:
Distributie = fremantle
Onderdelen = non-free
Daarna komt die bij "Bijwerken" er bij te staan. De Fullscreen mod werkt nog steeds na de update
edit: fullscreen is automatisch aanwezig nu, ik had nooit de mod gebruikt namelijk, maar is nu standaard fullscreen. Werkt als een zonnetje! Vinden van een fix is nu echt in een paar seconden gedaan, zelfs in huis. Erg tevreden dus!
[ Voor 9% gewijzigd door WhateverSuitsU op 15-04-2010 21:17 ]
zou je mij een pm kunnen sturen hoe het nu precies moet want eerlijk gezegd snap ik niet veel van wat je in je vorige post hebt geschreven. alvast bedanktCaelorum schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:54:
[...]
Het is alweer een tijdje geleden maar onder Ubuntu en Fedora ging het inloggen altijd via:
EAP-TTLS + PAP
Voor de n900 wordt dat dus
security method = WPA with EAP
EAP type = TTLS
certificate = none
EAP method = MSCHAPv2 (dit kan ook een andere zijn, maar grote kans dat het deze is)
ff username and password invullen en dan hoort het goed te gaan
Is dit een update vanuit Sygic zelf....of aanpassingen in het settings.ini bestand door de community?lexi1986 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:17:
Voor de mensen met Sygic er is een update uit waardoor de GPS nauwkeuriger zou moeten zijn. En er zouden wat bugs gefixed zijn. Om de update te kunnen installeren dien je een nieuwe catalogus toe te voegen met onderstaande gegevens:
Distributie = fremantle
Onderdelen = non-free
van sygic zelf kijk maar naar webadres van de repositorypatrickt35 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:06:
[...]
Is dit een update vanuit Sygic zelf....of aanpassingen in het settings.ini bestand door de community?
Verwijderd
En dit zonder de dataconnectie te gebruiken, de usb is puur als voeding. Het blijft leuk!
vrede in rust
Verwijderd
Thanks!lexi1986 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:17:
Distributie = fremantle
Onderdelen = non-free
Werkt nog beter.
zodra jij mij verteld waar ik dat pm knopje kan vinden ^^kingsenol schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:56:
[...]
zou je mij een pm kunnen sturen hoe het nu precies moet want eerlijk gezegd snap ik niet veel van wat je in je vorige post hebt geschreven. alvast bedankt
maar je kan connecten door het volgende te doen. (niet getest btw)
Ga naar menu -> Settings -> Internet Connections -> Connections.
Klik op New -> Next en geef een leuke naam op
Klik op Next -> No.
Vul bij SSID 'han' in.
en kies bij 'Security method' voor 'WPA with EAP'
klik op Next en kies bij 'EAP Type' voor TTLS
klik op Next en kies bij 'EAP method' voor 'MSCHAPv2' //deze is misschien verkeerd
klik op Next en vul je hanaccount gegevens in.
Hey dat is interessant, mijn autoradio heeft ook een usbpoort. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?Nas T schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:19:
Vandaag weer iets leuks gedaan. Nadat het me al was gelukt om de n900 te voeden via de usb-poort van een tv (handig bij film kijken), lukte het nu ook via de usbpoort van de autoradio!
En dit zonder de dataconnectie te gebruiken, de usb is puur als voeding. Het blijft leuk!
Waarschijnlijk door de datakabel van de N900 in de usbpoort te steken ?Sharkey1802 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:47:
[...]
Hey dat is interessant, mijn autoradio heeft ook een usbpoort. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Ik zit ook op de HAN (Arnhem) en ik kan alle stappen volgen. De verbinding wordt ook toegevoegd en zichtbaar bij settings > internet connections > connections. Maar ik kan dan nog steeds niet verbinden. Als ik het drop-down menu tevoorschijn haal en dan druk op 'internet connection' kies ik daar voor 'han'. Ik word dan echter nog steeds om een WEP-key gevraagd. Ik heb geprobeerd om hier mijn wachtwoord in te vullen waarmee ik (in combinatie met mijn gebruikersnaam) op mijn laptop ook kan inloggen op het netwerk. Echter, dit wachtwoord heeft meer tekens dan een reguliere WEP-key en wordt door de telefoon dus niet geaccepteerd.Caelorum schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:50:
[...]
zodra jij mij verteld waar ik dat pm knopje kan vinden ^^
maar je kan connecten door het volgende te doen. (niet getest btw)
Ga naar menu -> Settings -> Internet Connections -> Connections.
Klik op New -> Next en geef een leuke naam op
Klik op Next -> No.
Vul bij SSID 'han' in.
en kies bij 'Security method' voor 'WPA with EAP'
klik op Next en kies bij 'EAP Type' voor TTLS
klik op Next en kies bij 'EAP method' voor 'MSCHAPv2' //deze is misschien verkeerd
klik op Next en vul je hanaccount gegevens in.
Het probleem lijkt dus te zijn dat de telefoon het gevonden netwerk 'han' niet koppelt met de configuratie die ik handmatig toegevoegd heb door jouw stappen te volgen. Er lijkt geen manier te zijn om rechtstreeks te verbinden met de handmatig aangemaakte verbinding. Hoe nu verder?
Zo...echt wel. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is zodat ze de nieuwe firmware nog niet kunnen uitrollenMarc_K84 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:12:
Wanneer de firmware (eindelijk) uitkomt ben ik ook benieuwd naar.
Hmm als het zo simpel is waarom zou hij er dan zo'n enthousiaste post over maken?FreshMaker schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:21:
[...]
Waarschijnlijk door de datakabel van de N900 in de usbpoort te steken ?
Dat vroeg ik me dus ook al af. Voor zover ik weet is elke USB-aansluiting een voedingsbron voor de telefoon. Alhoewel hij zeer traag oplaad.Sharkey1802 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:24:
[...]
Hmm als het zo simpel is waarom zou hij er dan zo'n enthousiaste post over maken?
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.