• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ik heb gewoon via de repository de facebook plugin gedownload.
werkt perfect :)

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
RSD1982 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:51:
Nou gister zoals ik al zei supersnel internet via Hi toegangspunt: mobiel startsite

vandaag zo traag als dikke stront. Opnieuw instellingen aangevraagd, nu alleen mobiel internet als toegangspunt genomen. Ook weer trager dan traag.

kwam ergens een post tegen dat je KPN mms moet hebben en dan wat instellingen moet aanpassen. Maar ze spreken in die post dat je netwerk toegang op handmatig moet zetten.
\Iemand een oplossing/verklaring voor dit slakke tempo.

hmm ik kijk zojuist in de statusbalk, en daar sta dat ik nog altijd verbonden ben met mobiele startsite, terwijl dat toegangspunt er niet in staat. 8)7 effe opnieuw starten
Ik gebruik gewoon Mobile StartSite en dat gaat gewoon heel erg snel. Soms wat trager maar dat komt gewoon door de 3g dekking.

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Verwijderd

hey
thnx voor je uitleg.

ik heb nu via root inderdaad toegang en als ik dan de code uitvoer zegt die not found... kan kloppen toch want de map is nog leeg? je gaat er eerst wat heen kopieren?

Heeft er iemand niet een goede nederlandse uitleg voor quake?
Cinq-Marquis schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:48:
Dit topic zou gesplitst moeten worden anders kunnen zowel beginners (die toch nix nie kunnen vinden via de 'zoek' functie) en ook de gevorderden geen nieuwe info vergaren.

Er zijn andere forums die Nederlandtalig zijn en waar je makkelijker veel info kan vinden:
http://nokian900forum.nl/index.php
http://www.maemoworld.nl/

En Engelstalig b.v.:
http://forum.dailymobile.se/index.php#7

Daar er commentaar is dat ik antwoorden in verschillende posts verwerk (overigens ook mijn laatste post hier, ik zit niet te wachten op gezeik als ik alleen maar mensen probeer te helpen FreddyF.);

1. @danie s
Ben je wel root ? Dat kan je zien aan de #, verder is sudo gainroot helemaal niet nodig, gewoon root 'volstaat' scheelt een hoop duimwerk ;)
Voorbeeld: http://tuxyking.googlepages.com/SSShit.png

2. Het is echt ls en niet Ls hoor Teddydebraak...

3. En voor FreddyF.
Bedankt, jullie zoeken het zelf maar uit, ik ben op nog 3 forums voor de N900 actief, het mot natuurlijk wel leuk blijven.

Als ik schrijf: "Voeg ff die repository toe", dat is dat omdat iemand de stompzinnige vraag stelt: "Hoe installeer ik programma's op de n900 ?"
Dit blijken vaak fake vragen van de concurrentie te zijn, maar zelfs als het serieus is moet zo iemand gewoon even het instructieboekje lezen (hoe summier ook) of zelf even Google'n. Dan volstaat dus mijn antwoord want daar zit een boodschap in opgesloten, iets dat jou totaal is ontgaan.

Desondanks heb je wel een mening over mij (b.v. niet off-topic posten, terwijl jij dit zelf wel doet... ? Ben je a la Marcel van Dam een beter mensch ofzo ?).
Dus mag jij verder alle vragen beantwoorden !
Adieu :)

Verwijderd

(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:28 ]

Verwijderd

waarom zouden we niet naar het n900 forum kunnen gaan ? staat ook wel wat op maar daar is een forum echt gericht op deze telefoon en onderverdeeld??? misschien een ideetje?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
Nou nou nou mensen, zo heb ik het toch echt niet bedoeld hoor. Mij heb je toch geen kwade dingen horen zeggen? Ik heb gezegd dat het hartstikke mooi is dat Cinq-Marquis er zoveel de moeite voor neemt om te reageren, maar dat de beginner er uiteindelijk vaak nog weinig aan heeft als daar lastige termen in staan of als het te bondig is opgeschreven. Niet nodig om dit als een persoonlijke aanval te zien want dat is het simpelweg niet.

Enfin, laten we er maar over ophouden. Spijtig als je besluit hier niet meer te posten, dat is niet mijn intentie geweest.

Over de N900: in één van de bekende repositories is de kleine applicatie 'headphone daemon' te vinden. Dit zorgt ervoor dat wanneer je muziek luistert via je oordopjes en de 3,5mm-jack schiet er per ongeluk uit, dat de muziek dan automatisch gepauzeerd wordt. Dit voorkomt die gênante momenten waar iedereen ineens kan meegenieten van de muziek en jij als een dolle de pauzeknop zoekt :p

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Nienix schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:12:
[...]

Je kan met petrovich je contacten verzenden naar een bluetooth apparaat.
Ik heb het daarmee voor elkaar gekregen om iig 1 contact naar mn parrot te sturen dus je hele telefoonboek zal ook wel gaan al is dat wel een hele klus.
Valt mee hoor. Eerst een aparte folder aanmaken waar je de te verzenden adressen naar toe exporteert. Dan in Petrovich verzenden kiezen en dan dmv ctrl-a alle adressen kiezen om deze in één keer allemaal te verzenden. Max in één batch is 500 adressen. Het versturen duurde wel even overigens.

edit 8)7 lees nu dat het al gelukt was. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door FirstIntro op 11-02-2010 22:16 . Reden: achterhaalde info ]

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 13:04
Weet iemand de instellingen voor eduroam op de HvA?
Ik heb de instellingen in dit topic geprobeerd en de gebruikersnaam veranderd in ****@hva.nl, maar kwam niet verder dan ''Authentication failed'' :(

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
FirstIntro schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:48:
[...]

Valt mee hoor. Eerst een aparte folder aanmaken waar je de te verzenden adressen naar toe exporteert. Dan in Petrovich verzenden kiezen en dan dmv ctrl-a alle adressen kiezen om deze in één keer allemaal te verzenden. Max in één batch is 500 adressen. Het versturen duurde wel even overigens.

edit 8)7 lees nu dat het al gelukt was. 8)7
ik kreeg ze met ctrl + a niet geselecteerd, het ze met de delen optie wel allemaal kunnen selecteren en verzonden.
Het duurde idd wel even :-p

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:26:
hey
ik had rootsh inderdaad al geinstalleerd. Om toegang te krijgen tot root moest je dan suda gainroot in typen. Heb ik gedaan maar ik krijg nog steeds dezelfde melding?

deze codes toets ik dan in maar de eerste werkt al niet? Hoe heb jij het precies gedaan en wat heb jij ingetypt?

ls /home/user/.q3a/baseq3/

* In x-Terminal type the following to move the files to the hidden folder:

mv /home/user/MyDocs/baseq3/* /home/user/.q3a/baseq3/

* In X-Terminal type the following (this should now show the *.pk3 files):

alvast bedankt!!!

[...]
Ik vermoed dat er foutjes zitten in de commando's. Hier volgt wat ik denk dat je moet doen. Ik heb zelf geen kopie van Quake 3 om het zelf te testen, dus dat zul jij voor me moeten doen :)

1. Installeer 'ioquake3' uit de extras-devel repository

Vervolgens zegt degene van wie de reactie oorspronkelijk was dat je het volgende commando moet invoeren om de inhoud van de door 'ioquake3' aangemaakte folder moet controleren:

code:
1

Echter, deze directory bestaat niet bij jou. Bij mij ook niet na het installeren van ioquake3, dus ik vermoed dat dit commando onjuist is. Misschien is de directory veranderd na een update van ioquake3 o.i.d. Het is ook al een oude reactie namelijk.

2. Daarom, doe eens:

code:
1
ls /home/user/baseq3/

Deze directory is bij mij namelijk wel aangemaakt na de installatie van ioquake3. Als het goed is geeft Xterminal nu de inhoud van deze map weer.

3. Sluit de N900 via USB aan op de computer in 'Mass storage mode'. Maak een nieuwe map in de root van de N900 (voor het geval dat, root betekent grofweg: in geen enkele folder) en noem die 'baseq3'. Zonder de aanhalingstekens uiteraard. In je eerste post typte je 'base3q', misschien zat daar al de eerste fout? Of je typte het gewoon verkeerd in je reactie :).

4. Kopieer alle bestanden met de extensie .pk3 van je Quake 3-CD naar de map die je net aangemaakt hebt. Wacht tot 'ie helemaal klaar is met kopiëren, en koppel dan je N900 weer los (belangrijk!).

5. Nu is het zaak om de bestanden van de CD naar de goede directory te krijgen. Dit doe je door middel van het commando 'mv' (move). Dat is het tweede commando uit jouw post. Maar die moet dus ook aangepast worden, omdat de directory die daarin staat niet bestaat. Dit is het juiste commando:

code:
1
mv /home/user/MyDocs/baseq3/* /home/user/baseq3/

Geef het een momentje, en ga dan door naar stap 6.

6. Controleer nu of de .pk3-bestanden ook daadwerkelijk naar de goede directory zijn gekopieerd door middel van het volgende commando:

code:
1
ls /home/user/baseq3/

Hier moeten nu de .pk3-bestanden staan die je oorspronkelijk van de CD gehaald had.

Dat was tevens de laatste stap. Of nouja, nu nog proberen te draaien natuurlijk ;)

Laat ons weten of je succes hebt. Ik ben zelf nu ook bezig een exemplaar van Quake 3 te regelen (;)) dus kan er straks ook even wat beter mee aan de gang.

EDIT: dit is niet mijn (FreddyFish) account, maar dat van een familielid dat nog vergeten was uit te loggen op mijn laptop. Ik heb dit getypt. Helaas kan ik het niet meer wijzigen.

Verwijderd

He Cinq-Marquis & FreddyFish,

Even niet meer openbaar reageren op elkaar.
Mail elkander persoonlijk spreek wat af en ga, onder genot van bv een pilsje, eens lekker bomen over de N900.
Zo leer je elkander respecteren en de N900 nog meer waarderen.

• FreddyFish
Quake 3 'regelen' duurde minder lang dan ik dacht. Ik heb het even voor je getest en het werkt perfect als je mijn stappen volgt. Succes en veel speelplezier! Ik heb wel gemerkt dat het commando bij stap 5 wel eventjes duurt. Ook niet zo heel gek, er moet bijna 500MB aan data verplaatst worden. Heb na die stap dus even een minuutje of twee geduld.

Oh en wat ik in de post hierboven op het account van mijn broertje was vergeten te zeggen is dat je natuurlijk wel als root moet werken door helemaal in het begin 'sudo gainroot' of 'root' te typen. Hiervoor is het wel nodig dat Rootsh geïnstalleerd is. Dit had jij al, maar ik zeg het maar even voor het geval dat anderen ook problemen hebben met het aan de praat krijgen van Quake.

[ Voor 72% gewijzigd door FreddyFish op 11-02-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Over de N900: in één van de bekende repositories is de kleine applicatie 'headphone daemon' te vinden. Dit zorgt ervoor dat wanneer je muziek luistert via je oordopjes en de 3,5mm-jack schiet er per ongeluk uit, dat de muziek dan automatisch gepauzeerd wordt. Dit voorkomt die gênante momenten waar iedereen ineens kan meegenieten van de muziek en jij als een dolle de pauzeknop zoekt :p
Geweldig, dit is echt fijn. Thanks for the heads up _/-\o_

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SUper uitleg freddy!!!

Echt. Bij mij werkt die hoor! ben benieuwd:P

misschien handig als je deze ook op n900 forum zet..? deze uitleg!
FreddyFish schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:21:
Quake 3 'regelen' duurde minder lang dan ik dacht. Ik heb het even voor je getest en het werkt perfect als je mijn stappen volgt. Succes en veel speelplezier! Ik heb wel gemerkt dat het commando bij stap 5 wel eventjes duurt. Ook niet zo heel gek, er moet bijna 500MB aan data verplaatst worden. Heb na die stap dus even een minuutje of twee geduld.

Oh en wat ik in de post hierboven op het account van mijn broertje was vergeten te zeggen is dat je natuurlijk wel als root moet werken door helemaal in het begin 'sudo gainroot' of 'root' te typen. Hiervoor is het wel nodig dat Rootsh geïnstalleerd is. Dit had jij al, maar ik zeg het maar even voor het geval dat anderen ook problemen hebben met het aan de praat krijgen van Quake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:29:
SUper uitleg freddy!!!

Echt. Bij mij werkt die hoor! ben benieuwd:P

misschien handig als je deze ook op n900 forum zet..? deze uitleg!

[...]
Zal ik doen als ik tijd heb vanmiddag / vanavond :) Moet me daar ook eerst nog eventjes registreren enzo. Maar als er daar nu mensen zijn die t voor elkaar willen krijgen mag je mn uitleg gerust kopiëren en plakken hoor :)

EDIT: heb de instructies iets herschreven en daarna ook op nokian900forum.nl gezet onder Spelletjes > Quake 3

[ Voor 10% gewijzigd door FreddyFish op 12-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Iemand enig idee off de ingebouwde rss reader-widget zich zelf ververst. Er zit wel leuk een refresh functie op. Maar zou handiger zijn als hij dit zelf deed. Heb namelijk wat RSS feeds die niet op een vast tijdstip/dag/week vernieuwen. Zo nee welke rss readers zijn aan te raden? :9

Om ook wat bij te dragen. Heb 'm nu sinds woensdag maar nog lang niet alles ontdekt of mee gewerkt.
Ik kom van een iPhone 3G, daarvoor iPhone 2G gehad. Daarvoor N95 en nog meer meuk

voordelen voor mij:
  • Snelheid van het apparaat. Snel schakelen tussen applicaties/websites of wat je ook wilt.
  • De integratie van social media met contacten, vind ik geniaal + het gemak om het te installeren en te gebruiken.
  • flash in de browser werkt lekker + je kan flash bestanden opslaan en later weer afspelen.
  • Multi-tasking alles mee gezegd. (werd uiteindelijk mijn grootste ergenis aan de iPhone)
nadelen voor mij:
  • het knopje aan de headset werkt alleen voor gesprekken en niet voor muziek
  • Zo af en toe mis ik de portrait mode (komt vast nog wel)
  • meegeleverde widgets maar 1 keer te gebruiken.
Dat was het even snel in het kort!

[ Voor 63% gewijzigd door RSD1982 op 12-02-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
RSD1982 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:06:
Iemand enig idee off de ingebouwde rss reader-widget zich zelf ververst. Er zit wel leuk een refresh functie op. Maar zou handiger zijn als hij dit zelf deed. Heb namelijk wat RSS feeds die niet op een vast tijdstip/dag/week vernieuwen. Zo nee welke rss readers zijn aan te raden? :9

Om ook wat bij te dragen. Heb 'm nu sinds woensdag maar nog lang niet alles ontdekt of mee gewerkt.
Ik kom van een iPhone 3G, daarvoor iPhone 2G gehad. Daarvoor N95 en nog meer meuk

voordelen voor mij:
  • Snelheid van het apparaat. Snel schakelen tussen applicaties/websites of wat je ook wilt.
  • De integratie van social media met contacten, vind ik geniaal + het gemak om het te installeren en te gebruiken.
  • flash in de browser werkt lekker + je kan flash bestanden opslaan en later weer afspelen.
  • Multi-tasking alles mee gezegd. (werd uiteindelijk mijn grootste ergenis aan de iPhone)
nadelen voor mij:
  • de headset werkt alleen voor gesprekken en niet voor muziek
  • Zo af en toe mis ik de portrait mode (komt vast nog wel)
  • meegeleverde widgets maar 1 keer te gebruiken.
Dat was het even snel in het kort!
De ingebouwde RSS-reader is in te stellen om automatisch te updaten. Je kunt in de settings komen door in de RSS-reader bovenaan te drukken, er komt dan een menu tevoorschijn. Interval is te kiezen en ook of ie alleen bij wifiverbinding moet updaten of bij elke verbinding. Overigens is het bij heel veel applicaties mogelijk om op die manier extra opties te krijgen. Gewoon bovenin drukken.

Verder moet de meegeleverde headset gewoon werken met muziek. Probeer m er eens echt goed in te drukken? Misschien wordt ie niet goed gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Zo. Anders lees je eventjes 205 pagina's door om meer kennis op te doen van Nokia N900 users in the field.
Het heeft mij echter wel geholpen om over de drempel te stappen en deze gaan bestellen eind februari.
Zelf ben ik momenteel een Nokia N95 classic gebruiker en ben opgeklommen in de smartphone wereld helemaal vanaf de Nokia 7650.
Een beetje ervaring met Linux en sowieso heel wat computer ervaring, dus ga het wel aandurven om met de Nokia N900 aan de slag te gaan.
Tot heden wil ik vele users bedanken voor de nuttige info die door het hele topic te vinden is.

De start post heb ik nog niet eens echt door gelezen en zal eens kijken wat er eventueel mist.
Hier wil ik best actief aan gaan bijdragen als ik eenmaal ook een echte Nokia N900 user ben.
Denk aan een essentials list met tweaks die je kan toepassen en applicaties die praktisch een must zijn.
Navigatie gebruik ik niet veel, maar vind ik reuze handig. Hopelijk hoef ik niet lang meer te wachten op Ovi Maps en/of Sygic als ik eenmaal zelf de Nokia N900 in mijn bezet ben.

Zo. Deze stille lezer heeft bij deze wat van zich laten horen. Voorlopig maar weer even mee lezen dus en hopelijk ben ik over een paar weken ook in het bezit van de Nokia N900. Heb er nu alle vertrouwen in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen kan ik mijn abbo gaan verlengen, nu wilde ik dit bij de belcompany gaan doen. Ik hoor echter om mij heen dat de belcompany de "oude" telefoons zou uitleveren.

Wie kan mij mij kort en krachtig vertellen hoe "erg" dit zou zijn?

Is het verstandiger om hem ergens anders te bestellen en dan maar te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:
Morgen kan ik mijn abbo gaan verlengen, nu wilde ik dit bij de belcompany gaan doen. Ik hoor echter om mij heen dat de belcompany de "oude" telefoons zou uitleveren.
Ik heb mijn verlenging weken geleden bij Belcompany gedaan en kreeg in eerste instantie een toestel waarvan het zegel verbroken was, die heb ik geweigerd. Daarna kreeg ik een nieuwe. Ik heb eerst even de microfoon gecontroleerd en het scherm en toen het toestel meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijn verlenging weken geleden bij Belcompany gedaan en kreeg in eerste instantie een toestel waarvan het zegel verbroken was, die heb ik geweigerd. Daarna kreeg ik een nieuwe. Ik heb eerst even de microfoon gecontroleerd en het scherm en toen het toestel meegenomen :)
Waar moet je exact op letten bij de microfoon en het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:39:
[...]

Waar moet je exact op letten bij de microfoon en het scherm.
Je moet kijken of de microfoon het doet, dus even bellen met het toestel in de winkel, en verder goed kijken of je dode pixels ziet zitten op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
FreddyFish schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:31:
[...]

De ingebouwde RSS-reader is in te stellen om automatisch te updaten. Je kunt in de settings komen door in de RSS-reader bovenaan te drukken, er komt dan een menu tevoorschijn. Interval is te kiezen en ook of ie alleen bij wifiverbinding moet updaten of bij elke verbinding. Overigens is het bij heel veel applicaties mogelijk om op die manier extra opties te krijgen. Gewoon bovenin drukken.

Verder moet de meegeleverde headset gewoon werken met muziek. Probeer m er eens echt goed in te drukken? Misschien wordt ie niet goed gedetecteerd.
Ik was onvolledig. De headset werkt ook met muziek. Maar het knopje niet :*)
had het ge-edit maar blijkbaar mn bericht niet verstuurd.

je hebt gelijk wat de RSS reader betreft. Ik zat te zoeken bij de widget zelf. Soms komt er zon instellingen icoontje tevoorschijn. Thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de N900 binnen gekregen.

Enige wat problemen oplevert is de WIFI verbinding.
Het accesspoint (WPA-2 only) wordt gezien. Kan ook de key invullen.
Netwerkmodus: Infra
Bij geavanceerd: Modus alleen WPA2

Vervolgens wordt er gevraagd naar EAP en MSCHAPv2 (Username en password).
Achter niet van toepassing op mijn AP (AP: rsn-pairwise CCMP)

Heb dit forum en maemo.org al doorgezocht maar kwam geen echte oplossing tegen.
Wel een bug: http://talk.maemo.org/sho...=40437&highlight=WIFI+EAP maar voor mij niet van toepassing

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:05:
Heb net de N900 binnen gekregen.

Enige wat problemen oplevert is de WIFI verbinding.
Het accesspoint (WPA-2 only) wordt gezien. Kan ook de key invullen.
Netwerkmodus: Infra
Bij geavanceerd: Modus alleen WPA2

Vervolgens wordt er gevraagd naar EAP en MSCHAPv2 (Username en password).
Achter niet van toepassing op mijn AP (AP: rsn-pairwise CCMP)

Heb dit forum en maemo.org al doorgezocht maar kwam geen echte oplossing tegen.
Wel een bug: http://talk.maemo.org/sho...=40437&highlight=WIFI+EAP maar voor mij niet van toepassing

Iemand enig idee?
Dit gaat om het wifinetwerk bij je thuis? Dan zou het met WPA2 geen problemen moeten geven. Ik ging naar verbindingen vanaf het bureaublad bovenin tikken, en hoefde alleen de key op te geven. Gaat ook om wpa2. Ik hoef daar geen extra instellingen bij te geven ofzo. Verwijder de verbinding dus even en laat m vanaf dat menu bovenin zoeken naar beschikbare netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Lang geleden mkPlayer geïnstalleerd (uiteraard icm mPlayer) toen geen geluid bij het afspelen van videobestanden.

Vanochtend maar eens op zoek gegaan naar een oplossing. Niks gevonden. Het probleem zit hem in de profiel instellingen van de telefoon. Zodra ik mijn profiel op 'Algemeen' zet wordt blijkbaar de ALSA stream wel naar de speakers/koptelefoon gestuurd. Bij profiel 'Stil' staat deze blijkbaar op mute. Dus een workaround voor het probleem 'geen geluid bij mPlayer', profiel op 'Algemeen' zetten. Scheelt weer zoeken!

FIX:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=448410#post448410
code:
1
2
3
4
/etc/pulse/xpolicy.conf
[stream]
exe = "mplayer"
group = player

(werkt na reboot)

[ Voor 13% gewijzigd door dr. Dude op 12-02-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Iemand een idee hoe je de standaard tags en geotags kan verwijderen?
Net als de zelf toegevoegde tags. Krijg het niet voor elkaar en in dit forum heb ik er ook niks van gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
RSD1982 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:16:
Iemand een idee hoe je de standaard tags en geotags kan verwijderen?
Net als de zelf toegevoegde tags. Krijg het niet voor elkaar en in dit forum heb ik er ook niks van gevonden.
Je opent met de standaard fotoapplicatie de desbetreffende afbeelding. Deze afbeelding zal eerst fullscreen geopend worden, zonder verdere zichtbare opties. Echter, als je dan één ergens binnen de afbeelding klikt krijg je de beschikbare opties in een rand om de afbeelding heen te zien. Eén daarvan is in de vorm van een tag. Klik daarop en je kunt bestaande tags wijzigen of verwijderen en nieuwe toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Freddy je krijgt slechts de mogelijkheid om een tag te deselecteren van de foto.
De tag zelf kan je niet weggooien en of wijzigen. Als ik de foto's weg gooi blijven de tags er ook in staan.

net lopen zoeken en het is een bekende 'bug" https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=7986
nevermind het is een wontfix en het 'probleem" moet worden voorgesteld in het brainstorm gedeelte van maemo.org

[ Voor 18% gewijzigd door RSD1982 op 12-02-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
RSD1982 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36:
Freddy je krijgt slechts de mogelijkheid om een tag te deselecteren van de foto.
De tag zelf kan je niet weggooien en of wijzigen. Als ik de foto's weg gooi blijven de tags er ook in staan.

net lopen zoeken en het is een bekende 'bug" https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=7986
nevermind het is een wontfix en het 'probleem" moet worden voorgesteld in het brainstorm gedeelte van maemo.org
Ah oke, ik was er dus onterecht vanuit gegaan dat je het tag-icoontje over het hoofd had gezien of de optie 'clear' binnen dat menu. Bugs fixen gaat voor mij helaas ook een paar bruggen te ver :p

EDIT: begrijp het nu pas helemaal. Je wilt de tags echt verwijderen uit de lijst, en niet alleen maar deselecteren bij een foto. Verkeerd gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door FreddyFish op 12-02-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Graag verder in WK TV te bekijken ?

We gaan Invulling en behandeling Grote Topics aangepast langzaam aan hanteren voor de grote topics. Je vraag is zo specifiek, dat deze in een apart topic mag. :)

[ Voor 103% gewijzigd door pven op 12-02-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:34:
[...]

Dit gaat om het wifinetwerk bij je thuis? Dan zou het met WPA2 geen problemen moeten geven. Ik ging naar verbindingen vanaf het bureaublad bovenin tikken, en hoefde alleen de key op te geven. Gaat ook om wpa2. Ik hoef daar geen extra instellingen bij te geven ofzo. Verwijder de verbinding dus even en laat m vanaf dat menu bovenin zoeken naar beschikbare netwerken.
Probleem gevonden. In de hostapd.conf stond wpa-key-mngt op WPA-PSK en WPA-EAP. Verwijderen van de laatste lost het probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 is sinds vandaag ineens heel heet geworden. Als ik zeg 50 graden dan zit ik er niet veel naast...
ik ben vanmorgen begonnen met een volle accu, alleen werd hij ineens zo heet dat ik hem voor de zekerheid maar even heb uit gezet.

Nadat ik hem later opnieuw had aangezet deed hij het weer. en zo'n 4 uur later nadat ik hem uit de lader had gehaald was m'n batterij op.

hebben meer mensen hier last van? en is er een oplossing voor? M'n telefoon brandde bijna een gat in m'n broek zo heet werd ie.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Lijkt erop dat je batterij niet helemaal lekker is... overigens zelf nog niet meegemaakt met deze telefoon, wel eens met een andere nokia die er overigens geen hinder van ondervonden heeft (mindere accuduur of andere schade aan mijn telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Nienix schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:33:
[...]

ik kreeg ze met ctrl + a niet geselecteerd, het ze met de delen optie wel allemaal kunnen selecteren en verzonden.
Het duurde idd wel even :-p
Waar ik verzenden schreef, bedoelde ik ook delen. Anders moet je idd alle contacts een voor een versturen en dat is geen doen. De optie delen krijg je overigens door op de naam Petrovich te klikken, maar daar was jij dus zelf al achter gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@alexV12: ik geloof niet in een defecte batterij, maar eerder in het 'blijven hangen' van je cpu..-mag ik dat zo noemen?-, hierbij wordt veel energie weggevreten en dus ook veel warmte afgegeven. Vaak helpt rebooten, hier wel accu min 5 min verwijderen!! blijft je dit achtervolgen, raad ik je aan - en zij die mij kennen weten wat ik ga schrijven- opnieuw FLASHEN!
Mocht je twijfelen, kijk maar eens op dit forum of bij maemo.org.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu een beta te downloaden van JoikuSpot!

Werkt hier met Vodafone en een Windows XP laptopje zeer snel/goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:05:

kijk we komen al dichter bij een complete telefoon die alles kan!
mis alleen nog
nzb, nieuwsgroepen support
en dat verrekte sygic. maar daar heb ik de hoop al voor op gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Zag trouwens dat de wachtwoorden van je IM accounts als 'plain' tekst in de config te vinden zijn.
/home/user/.rtcom-accounts/accounts.cfg

Dus mocht je ooit je telefoon kwijt raken, wijzig wachtwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
iemand het programma mirrow erop gezet? ik wou de cam kwali wel even zien,maar die is echt zwaar bagger ik zie ook wat rood en groene kleine blokjes erdoor .iemand hier ook last van? mijn fm zender werkt ook niet echt lekker. ik moet de telefoon echt op de antenne leggen voordat hij het doet. fm boost heb ik ook al getest. ik merk geen verschil. telefoon heb ik nog maar net.. heb ook al keer geflasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:50:
iemand het programma mirrow erop gezet? ik wou de cam kwali wel even zien,maar die is echt zwaar bagger ik zie ook wat rood en groene kleine blokjes erdoor .iemand hier ook last van? mijn fm zender werkt ook niet echt lekker. ik moet de telefoon echt op de antenne leggen voordat hij het doet. fm boost heb ik ook al getest. ik merk geen verschil. telefoon heb ik nog maar net.. heb ook al keer geflasht
Mirror heb ik nog niet geprobeerd maar wat de FM zender betreft, die werkt hier in de auto behoorlijk goed (ong 1m van de radio af). Probeer eens de frequentie te veranderen, bij mij werkt 90.6 het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frontCam is idd niet echt wat je zegt top. Het is wel redelijk te doen bij goede (zonnige) licht omstandigheden. I gebruik het dan wel eens bij googleTalk, daar kunje de frontcam gebruiken bij video chat.
Wat betreft je FM zender,..tja.ik zou bijna zeggen is er niemand bij jou in de buurt met een N900 om eens te vergelijken? Daarnaast, je moppert er al een tijdje over, dus al het je zo stoort, zou ik hem aanbieden bij een NSP ter reparatie.
Veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik las trouwens dat hoe duurder & nieuwer jouw auto, des te slechter het bereik van de FM zender in de N900. Duurdere autos hebben over het algemeen betere isolatie, dus laten ze minder FM stralen door die van binnenuit je auto komen(, ofzoiets stond er...)
IK had het zelf in een paar autos geprobeerd en merkte dat ik in een nieuwe lexus, bmw m3 & volkswagen GTI heel moeilijk de FM zender aan de praat kon krijgen, terwijl ik in een Peug. 106, 207 en in een seat leon weer wel heel goed bereik had.
Ik weet niet of het echt zo is dat "hoe duurder de auto/hoe slechter je FM zender is", maar kan wel zeggen dat het echt wel veel scheelt in welke auto je zit en waar je je telefoon plaatst. (in de VW GTI heb ik super goed bereik wanneer ik de telefoon in mijn zonneklep zet, maar ja, als je 1x een bocht neemt, vliegt die telefoon er alweer uit :-P)

Ik heb sinds kort trouwens last van een "oneven beeld". Als ik een wit achterground heb, dan heb ik een halve vierkante centimer mid,rechts,onder die veel meer oplicht dan de rest van mijn scherm. Dit is best storend als ik webpaginas bekijk. Ik merkte vandaag dat ik links bovenin ook al zo'n vlekje begin te krijgen.
En dat terwijl ik niks raars doe met mijn mobiel. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Rex op 14-02-2010 07:08 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
ReFleXWolf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 07:05:
Ik heb sinds kort trouwens last van een "oneven beeld". Als ik een wit achterground heb, dan heb ik een halve vierkante centimer mid,rechts,onder die veel meer oplicht dan de rest van mijn scherm. Dit is best storend als ik webpaginas bekijk. Ik merkte vandaag dat ik links bovenin ook al zo'n vlekje begin te krijgen.
En dat terwijl ik niks raars doe met mijn mobiel. |:(
Hier heb ik ook last van.. vooral als ik de helderheid op 4 streepjes heb staan en dan een witte achtergrond gebruik. Om maemo.org zijn er ook HEEL VEEL mensen die hier last van hebben, zie de link maar. Ik denk dat ik nog even wacht en alle gebreken van mijn N900 netjes op een lijstje zet en het ding dan aanbied ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

ReFleXWolf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 07:05:
Ik las trouwens dat hoe duurder & nieuwer jouw auto, des te slechter het bereik van de FM zender in de N900. Duurdere autos hebben over het algemeen betere isolatie, dus laten ze minder FM stralen door die van binnenuit je auto komen(, ofzoiets stond er...)
Dat komt waarschijnlijk door de warmtewerende beglazing van deze auto's, niet door het prijskaartje :-)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:50:
bij mij zag "mirror" er ook zo uit.. bar slecht inderdaad met allerlei gekleurde puntjes erdoor.

Verder heb ik met Fm-Boost totaal geen probleem om perfecte kwaliteit muziek via m'n autoradio af te spelen. Ik kan hem gewoon in m'n broekzak houden en hij stoort totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
zoo nu drie dagen mijn n900 eindelijk in me bezit ( na 1,5 maand wachten)

Het toestel is heerlijk, geweldig, snel... Voor iemand die geen verstand heeft van linux is dit telefoon gewoon ook goed te doen, ten eerste omdat het gewoon lekker werkt zoals een telefoon hoort te werken en ten tweede omdat het toch een interesse opent in linux. ( want ook al weet ik niets van linux, wil ik het wel leren)

Internetten gaat perfect, ik internet heel veel met me mobiele telefoons, en dit is gewoon verre uit de beste ervaring ooit, alsof je het op de desktop doet..

inzoomen, ik snap niet dat er mensen zijn die problemen hebben met het roteren van de vinger als inzoomen, bij mij werkt het perfect en t is erg snel aangeleerd. ( voor de mensen die het toch niet onder de knie krijgen heb je altijd nog de dubbeltap, of de volume knoppen..

apps, er zijn zat leuke, maar vooral handige apps beschikbaar, wel geen honderdduizenden zoals bij de iphone of androids, maar wel handige apps... (btw downloaden via je mobiele internet abonnement gaat als een tierelier, maar als je veel download zoals ik... dan kan je wel eens na 1 dag een smsje krijgen met de melding: matig uw internetgebruik, uw blox is bijna het limiet) :S

OMWeather app werkt ideaal (who needs piet paulusma)
pidgin messenger werkt ook perfect ( heb de internetmessenger gedownload omdat ik niet wil dat mijn msn contactpersonen in de telefooncontactpersonenlijst voorkomen.
iNES heerlijk, super mario bros 3 spelen op je n900 the good old days :)
petrovich ofzo iets :O een ideale plugin om snel bestanden via bluetooth te versturen
Zoutube een youtube app, gebruik m niet want ik je kan gewoon youtube op en andere flashfilmpjes bekijken, woohoooo! dus waarom staat ie erop? tja uhm zomaar :S
KMplayer een media player
Flashlite app.. gebruikt de flitser als een zaklamp..
Firefox browser, werkt goed, maar ik vind de standaard browser van de n900 ook heerlijk werken.
games als wormux en supertux, bounce ontbreken natuurlijk ook niet.
ik installeer alleen van maemo extras, van de extra develop en dat soort dingen houd ik me niet mee bezig, omdat ik simpelweg nog langer van mijn nokia wil genieten en niet genoeg verstand van linux heb om problemen die ze zouden kunnen veroorzaken te verhelpen. De meeste problemen die mensen hebben met de n900 komen door klakkeloos meamo extra-testing progs te downen.. voor noobs zoals ik is dat echt een no no.

het scherm... ideaal, werkt perfect, accuraat ik had hiervoor de slechtste touchscreen op aarde namelijk de bb storm, wat een drama is dat ding.. multitouch maar het suckte zwaar.. De scherm van de n900 is perfect, het reageert goed en precies. Ik ben er zeer tevreden mee
( omdat ik zuinig op mijn spulletjes ben, heb ik de Zagg full body protector aangeschaft, dus een dunne filter voor je scherm en voor de achterkant van je tel, hierover laat ik nog weten hoe het bevalt.)

De telefoon zelf, de snelheid is een openbaring, nog nooit heb ik een telefoon gehad die zo snel en simpel applicaties en menus opent en ze dat ook nog eens terwijl er heel wat op de achtergrond draait... heerlijk om geen rekening mee te hoeven houden dat je telefoon de 2e app openen niet aankan, en dat je minuten moet wachten tot het zich eindelijk opent...

De camera, gister een paar foto's gemaakt en moet zeggen, de kwaliteit is uitstekend... geen witte waas of ietes dergelijks en lekker scherp.. voor de mensen van wie de foto wordt gemaakt houdt rekening met last van je ogen... De flashlight is zo fel dat het wel stadionverlichting lijkt :O

Toetsenbord... dit werkt perfect, ik ben een mobiele msner, dus typen gaat zo de hele tijd door en ik kan je vertellen dat je binnen een uur gewend bent aan het toestenbord en dat je niet gauw op de verkeerde toets zal drukken, elke toets is duidelijk aangegeven en met een simpele knop op de shift of symbolen toets heb je alles tot je beschikking...

batterij... tja als je inderdaad de hele dag msn en browsed zoals ik dan gaat de batterij wel rap leeg, maar dat is bij elke hightech phone van tegenwoordig, laat op de iphone s je wifi de hele dag aan met ebuddy of msnmessenger aan, dan is ie ook net zo rap leeg...
ik heb wel de screen naar standje 3 gezet en de gps uit... ook het automatisch connecten met een draadloos netwerk staat uit, hier is echter ook gelijk iets waar mensen de fout mee ingaan... hij connect wel niet automatisch met het netwerk (dus hij springt niet van 2g/3g naar wifi) maar hij staat wel aan...
dus het blijft batterijen slurpen... er is een app voor maar die staat helaas nog in het testing gedeelte, zodra die echter gewoon in extras zit, is die app echt een must, daarmee kan je namelijk de 'radio' wifi echt uitzetten. Ik weet zeker dat dat enorm veel batterij zou besparen want zelf mijn beste phone ooit na de N900 (de n95) had een slechte batterij duur die zelfs maar een aantal uur duurde als wifi scanner standaard aan stond...

Maemo, het werkt heerlijk.. het gaat snel, alles gaat bijna automatisch. als je er even meegespeeld hebt dan gaat het allemaal vanzelf... De homescreens kan je lekker personaliseren , bij mij staat de een vol met games, de ander met contacten en email, de derde met internet, weer app, en een aantal sites en de laatste met im en networking progs, twitter facebook ed. Natuurlijk ken je ze zelf zo instellen zoals je zelf wilt :)

Ik ben erg tevreden met de telefoon en ben zelfs van mening dat dit gewoon de beste telefoon tot nu toe is, let wel op je dataplan, want met downloaden van apps, vliegen de mb's voorbij... Deze telefoon is zeer geschikt voor Linux gebruikers als voor linux noobs.. veel mensen laten zich afschikken door linux en dat is helemaal niet nodig, de mensen die er verstand van hebben kunnen er nog meer uithalen en voor de mensen die dat (nog) niet kunnen is dat al gewoon een perfecte telefoon met een super OS

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Voor degene die portrait modus aan hebben staan tijdens het browsen en van voetbal houden ;-) check dan de volgende link.

http://www.maemoworld.nl/live

Je krijgt alleen de standen te zien meer niet, misschien dat ik in de toekomst het nog zo ga maken dat je ook de namen van spelers die gescoord hebben etc. te zien krijgt. De pagina's zijn prima te bekijken in portrait modus en hier heb ik hem ook speciaal voor gemaakt. Erg handig als je alleen je mobiel tot je beschikking hebt, ook met een 2G verbinding is deze pagina prima op te vragen mocht je geen 3G verbinding hebben.

Edit: hij ververst zichzelf om de 30 seconden :)

[ Voor 4% gewijzigd door lexi1986 op 14-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Een paar berichten terug las ik iets over dat de kmplayer niet of geen video bestanden afspeelde. Had ik zoiets, ik heb (ook in downloadbare) toepassingen extra codexs geladen en geinstalleert.

Pas op, als je die gebruikt werkt de eigen mediaplayer niet meer voordat je opnieuw opstart (geen reset, gewoon uit/aan); als dat geen bezwaar vormt dan extra codexs laden.

De filmpjes op nieuws.nl en detelegraaf.nl werken ook met de extra codexs. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
lexi1986 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:51:
Voor degene die portrait modus aan hebben staan tijdens het browsen en van voetbal houden ;-) check dan de volgende link.

http://www.maemoworld.nl/live

Je krijgt alleen de standen te zien meer niet, misschien dat ik in de toekomst het nog zo ga maken dat je ook de namen van spelers die gescoord hebben etc. te zien krijgt. De pagina's zijn prima te bekijken in portrait modus en hier heb ik hem ook speciaal voor gemaakt. Erg handig als je alleen je mobiel tot je beschikking hebt, ook met een 2G verbinding is deze pagina prima op te vragen mocht je geen 3G verbinding hebben.

Edit: hij ververst zichzelf om de 30 seconden :)
bedankt. tot nu toe ging ik altijd naar livescore hiervoor. Die had als nadeel dat je veel pagina moest laden/dloaden voor de geringe informatie die je eigenlijk wil. Een geluidje/led indicatie of zo indien er iets gebeurd is zou een welkome aanvulling zijn. (led zal wel lastig zijn, tenzij je er een app van bouwt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
teddebraak schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:32:
[...]

bedankt. tot nu toe ging ik altijd naar livescore hiervoor. Die had als nadeel dat je veel pagina moest laden/dloaden voor de geringe informatie die je eigenlijk wil. Een geluidje/led indicatie of zo indien er iets gebeurd is zou een welkome aanvulling zijn. (led zal wel lastig zijn, tenzij je er een app van bouwt.)
Klopt de informatie word ook van livescore getrokken alleen deze pagina vraagt heel weinig aan data. Ik ga ook proberen een app te schrijven maar ben nog druk bezig om uit te vogelen hoe je programma's schrijft voor Maemo 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
lexi1986 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:51:
Hoe krijg ik de portrait modus? Ik las iets over ctrl + shift + o maar er gebeurd dan niets bij mij.

Edit: laat maar, ik heb het al gevonden. Het werkt alleen als het tobo ingeklapt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Sharkey1802 op 14-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:05:

Krijg direct een spontane reboot van mn phone, bij eerte connecten met Joikuspot... ziet er wel veelbelovend uit, maar is nog niet echt stabiel. Blijf voorlopig nog maar even Bluetooth DUN gebruiken...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Het batterijverbruik is bij mij nog steeds niet echt optimaal...
maarrr... als ik hem op 2g ipv 3g zet, gaat de accu bijna 3x langer mee..

had niet verwacht dat dat zoveel zou schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Ik was een weekendje in het buitenland, telefoon ook op 2g gezet, accu kon toen idd wonderbaarlijk lang mee. Maar geen automatische email updates speelt daarin ook een rol.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5544/attachment6rvd8u.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8592/attachmentobf67u.th.png

[ Voor 48% gewijzigd door teddebraak op 15-02-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 18:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hmmm... ik weet niet of dit wel zo'n goede ontwikkeling is voor de N900.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, vandaag heb is mijn abonnement eindelijk overgezet naar HI. Ik heb HI extra snel internet eindeloos online. Maar ik krijg gewoon totaal geen verbinding. Iemand hier goede instellingen over?

Ik heb gezocht in dit topic, maar bij het woordje HI vind die zoveel resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
RayMotix schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Hmmm... ik weet niet of dit wel zo'n goede ontwikkeling is voor de N900.. :/
Ik denk dat er vast wel iemand is die meego draaiend gaat krijgen op de n900. Door de krachten te bundelen zou de community alleen maar groter moeten worden voor dit platform. En dat is alleen maar goed. Ieder besturingssysteem is nu aan het proberen om maar zoveel mogelijk klantenbasis te krijgen om daarmee de nieuwe standaard te worden.
Het zal afwachten worden, het lijkt er iig op dat het open source maemo experiment gelukt is en ze deze weg verder gaan bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Ik heb net Pidgin protocols plugin for Conversations and Contacts geinstalleerd en toen msn toegevoegd alleen nu als ik zeg aanmelden, zegt N900 bezig met aanmelden en dan kom ik terug op keuze voor verschillende voip en staat er niet aangemeld. Doe ik iets verkeerd of ben ik gewoon heel dom bezig:P?

Edit: lama gefixd via wifi en niet via vodafone internet

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 15-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Meego: Ik vind het een heel mooie ontwikkeling, zeker voor ontwikkelaars op basis van het Qt-project (ik was al begonnen met een nieuwe Qt app).
Ik zou op 1 maart (als ik mijn abbo mag verlengen) een N900 gaan kopen bij BC.
Nu twijfel ik weer even:
- kopen en genieten van N900 en straks met een foon zitten die het nieuwe meego niet draait
- wachten op een nieuw toestel met meego.
Als Nokia nu eens garandeert dat de N900 opgewaardeerd kan worden is voor mij de keus gemaakt.
Zoniet dan verwacht ik dat veel geïnteresseerden met mij Nokia in de wacht zetten.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
KC27 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:37:
Meego: Ik vind het een heel mooie ontwikkeling, zeker voor ontwikkelaars op basis van het Qt-project (ik was al begonnen met een nieuwe Qt app).
Ik zou op 1 maart (als ik mijn abbo mag verlengen) een N900 gaan kopen bij BC.
Nu twijfel ik weer even:
- kopen en genieten van N900 en straks met een foon zitten die het nieuwe meego niet draait
- wachten op een nieuw toestel met meego.
Als Nokia nu eens garandeert dat de N900 opgewaardeerd kan worden is voor mij de keus gemaakt.
Zoniet dan verwacht ik dat veel geïnteresseerden met mij Nokia in de wacht zetten.
Na wat meer erover gelezen te hebben denk ik dat meego maemo 6 zal vervangen. Dus feitelijk verandert er niet zoveel.

Nieuwe toestel zal trouwens nog wel even op zich laten wachten. Tweede helft van 2010 betekent meestal net voor kerstmis. De toepassingen die ontwikkeld worden voor meego zijn met weinig moeite compatibel te maken met maemo. Zo groot zal de transitie niet zijn vermoed ik.

[ Voor 15% gewijzigd door teddebraak op 15-02-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:51:
Ik heb een probleempje, vandaag heb is mijn abonnement eindelijk overgezet naar HI. Ik heb HI extra snel internet eindeloos online. Maar ik krijg gewoon totaal geen verbinding. Iemand hier goede instellingen over?
Even een smsje met de tekst ja naar 1300 sturen dan krijg je binnen een paar minuten te instellingen toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mede N900 gebruikers,

Het lukt mij niet om via nokia pc suite mijn telefoon te detecteren in backup scherm.
In het hoofdscherm van pcsuite staat de n900 er wel.
Nu heb ik via het toestel zelf een backup gemaakt, maar is dit een standaard issue?.

Nokia gaf daar niet direct een antwoord op maar verwees mij naar ovi suite. Na dit gedownload te hebben, wordt er aangegeven dat de N900 niet ondersteund wordt dus daar heb ik ook niks aan.

Toch heb via de nokia software updater de laatste update uitgevoerd, maar kreeg al snel de melding ''update mislukt''
Iemand ervaring mee?.
Nokia(support, Belgie) weet naar mijn idee zelf niks over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:10:
mede N900 gebruikers,

Het lukt mij niet om via nokia pc suite mijn telefoon te detecteren in backup scherm.
In het hoofdscherm van pcsuite staat de n900 er wel.
Nu heb ik via het toestel zelf een backup gemaakt, maar is dit een standaard issue?.

Nokia gaf daar niet direct een antwoord op maar verwees mij naar ovi suite. Na dit gedownload te hebben, wordt er aangegeven dat de N900 niet ondersteund wordt dus daar heb ik ook niks aan.

Toch heb via de nokia software updater de laatste update uitgevoerd, maar kreeg al snel de melding ''update mislukt''
Iemand ervaring mee?.
Nokia(support, Belgie) weet naar mijn idee zelf niks over dit toestel.
Hallo,

Het is bekend dat de N900 geen goede vriend is van pcsuite.
Daarbij komt nog dat als je pcsuite in een windows 7 omgeving (64bits) hebt geïnstalleerd dan worden de problemen alleen maar groter.
Probeer eens een ota update uit te voeren (via je n900 in toepassingsbeheer op bijwerken klikken) terwijl je verbinding hebt via een wifi-netwerk.
Van te voren even de extra catalogi uit zetten in toepassingsbeheer (of misschien heb je die nog niet ingesteld zodat je dan ook niks hoeft te doen).
Mocht je root partitie te vol zijn om ota te updaten dan even in dit forum zoeken hoe je je rootpartitie opschoont.
Ben je niet zo bekent met x-terminal om te kijken hoe vol je geheugen zit dan is deze app misschien een aardig hulpmiddel
Afbeeldingslocatie: http://static.maemo.org/static/1/1d7cb30a0eaa11df8e40ab4d20a49c439c43_screenshot-20100131-184727.png
het heet DiskUsage
Weet even niet in welke catalogus deze zit dat moet je dus opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:27:
[...]

En het toekomstige Maemo 6 gaat dit de prullenbak in ?
Nokia is erg aan het rotzooien. Vroeger stond Nokia voor kwaliteit. Nokia is nu echt een grote pot met rotzooi. Telefoons uitbrengen die half uitzijn. Dan gelijk bij de telefoon net is uitgebracht een nieuwe lanceren. Ik ben echt een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
[...]

die is vandaag gereleased. http://duiframework.wordp...the-maemo-6-ui-framework/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De MeeGo site is al in de lucht:

http://meego.com/

Ik heb al gelezen dat Maemo nu "dood" is * , dit is misschien iets teveel aangedikt maar in mijn ogen is Maemo nu wel "stervende" :'( .

* http://maemo-freak.com/in...future-computing-devices-

[ Voor 81% gewijzigd door janzeeschuimers op 15-02-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Laatst online: 12-09 13:00
[...]

MeeGo == Maemo 6.
Maemo 6 gaat alleen Moblin als basis gebruiken, die twee lijken qua gebruikte componenten voldoende op elkaar (beide redelijk standaard linux libs) dat het niet te ingewikkeld zou moeten zijn om ze in elkaar te schuiven. Qua UI zul je denk ik alles wat nu aan Maemo 6 gedaan is in MeeGo terug zien, zeker op de Nokia devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Wat ik me afvraag, is hoe ze dit gaan doen met ARM en x86 architectuur.

De N900 met Maemo5 is een 100% puur ARM gebaseerd operating systeem.

Moblin is van Intel dus duidelijk x86 gebaseerd.

Ik snap uiteraard dat (zeker voor linux) binaries met de source gecompiled kunnen worden voor beide structuren, maar vaak is daarvoor toch wel enig werk noodzakelijk. Ben benieuwd waarop het platform uit gaat komen, het lijkt me sterk dat Intel hevig gaat werken aan een project welke op de ARM architectuur functioneerd. :S

Ben benieuwd wat het gaat brengen!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
Quindor schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:06:
Wat ik me afvraag, is hoe ze dit gaan doen met ARM en x86 architectuur.

De N900 met Maemo5 is een 100% puur ARM gebaseerd operating systeem.

Moblin is van Intel dus duidelijk x86 gebaseerd.

Ik snap uiteraard dat (zeker voor linux) binaries met de source gecompiled kunnen worden voor beide structuren, maar vaak is daarvoor toch wel enig werk noodzakelijk. Ben benieuwd waarop het platform uit gaat komen, het lijkt me sterk dat Intel hevig gaat werken aan een project welke op de ARM architectuur functioneerd. :S

Ben benieuwd wat het gaat brengen!
FAQ:
Q Will MeeGo support ARM?
Yes. MeeGo is a multi-platform project supporting the Intel/Atom and ARM architectures. As in any open source project, the community can choose the architecture direction and port the project to additional architectures.
Het is niet meer een Intel project, maar een project van de Linux Foundation, gesponsord door zowel Nokia als Intel. En het is de bedoeling dat het ook op tablets en set-top boxes e.d. gaat draaien. Daar kan Intel nog genoeg verkopen.
Voor Nokia geldt hetzelfde, Maemo (en straks MeeGo) kan ook draaien op telefoons die niet van Nokia zijn. Zowel Intel als Nokia willen vooral de hardware (met zoveel mogelijk marge) verkopen. Die hebben helemaal geen belang bij software bouwers die veel te veel invloed hebben (lees Microsoft en Google) en gaan dicteren hoe hun apparaten moeten werken en eruit moeten zien. Ze hebben ook geen belang bij extra kosten voor de software. Maar ze hebben te maken met licentie kosten als ze het bij een ander kopen, of development kosten als ze het zelf maken. En dus hebben ze besloten het zelf te maken, maar de kosten daarvan zo laag mogelijk te houden door het werk te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:48:
De MeeGo site is al in de lucht:

http://meego.com/

Ik heb al gelezen dat Maemo nu "dood" is * , dit is misschien iets teveel aangedikt maar in mijn ogen is Maemo nu wel "stervende" :'( .

* http://maemo-freak.com/in...future-computing-devices-
De telefoon die afgebeeld staat op de site van MeeGo lijkt wel verdacht veel op de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de reclame voor en na rtl boulevard al gezien:

SMS nu Boulevard naar **** en win de Nokia N900, deze trendy gadget.... met mooie beelden van de N900 oehlala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we binnenkort onze software update MeeGo erop kunnen zetten. Aangezien de site precies hetzelfde is opgezet als Maemo. Zou me niets verbazen als we de N900 gewoon kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:17:
Ik denk dat we binnenkort onze software update MeeGo erop kunnen zetten. Aangezien de site precies hetzelfde is opgezet als Maemo. Zou me niets verbazen als we de N900 gewoon kunnen updaten.
Maar tot die tijd verwacht ik niet veel nieuwe software voor Maemo 5, nu die deprecated is, want de meeste (grotere) developers zullen gelijk met de MeeGO SDK aan de slag willen. Dit is nog beter dan ik ooit had kunnen dromen :) I told you so.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:35:
[...]

Maar tot die tijd verwacht ik niet veel nieuwe software voor Maemo 5, nu die deprecated is, want de meeste (grotere) developers zullen gelijk met de MeeGO SDK aan de slag willen. Dit is nog beter dan ik ooit had kunnen dromen :) I told you so.
beter dan je ooit had kunnen dromen? maemo 5 is nog niet deprecated, de software kan ook makkelijk voor beide systemen geschreven worden middels qt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Ik weet niet zo goed wat ik van Meego moet denken. Wat ik er tot nu toe van begrijp is het gewoon Maemo 6 met Intel ondersteuning waardoor het naast ARM ook met Intel chips kan werken. De gui zal op Qt draaien en aangezien ze volgens mij al een heel eind gevorderd zijn met de Maemo 6 interface verwacht ik dat dat ook de Meego interface zal worden.

Nokia is ook al druk bezig om Qt te pushen op Maemo 5 en in de dev repo kan je nu de Maemo 6 'Widget gallery' preview downloaden. Dus ik neem aan dat ze Maemo 6 (of Meego) ook op de N900 zullen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik kan die widget gallery niet vinden, heet ie gewoon 'widget gallery' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:30:
ik kan die widget gallery niet vinden, heet ie gewoon 'widget gallery' ?
Hij heet inderdaad widgets gallery en staat in de extras-devel

Kan 't alleen niet installen door een conflict met een ander toepassingspakket..genaamd maemo 5 8)7
Komt waarschijnlijk door een app in de extra devel die gebruik maakt van QT 4.6 library

Het framework werkt ondertussen en ik vind het weer net wat intuïtiever dan Maemo 5 is, maar goed dat kan verschillen uiteraard. Mocht het inderdaad ook op de N900 te runnen zijn dan zou dat denk ik alleen maar positiefs betekenen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Sharkey1802 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:01:
Ik weet niet zo goed wat ik van Meego moet denken. Wat ik er tot nu toe van begrijp is het gewoon Maemo 6 met Intel ondersteuning waardoor het naast ARM ook met Intel chips kan werken. De gui zal op Qt draaien en aangezien ze volgens mij al een heel eind gevorderd zijn met de Maemo 6 interface verwacht ik dat dat ook de Meego interface zal worden.

Nokia is ook al druk bezig om Qt te pushen op Maemo 5 en in de dev repo kan je nu de Maemo 6 'Widget gallery' preview downloaden. Dus ik neem aan dat ze Maemo 6 (of Meego) ook op de N900 zullen uitbrengen.
Ik ben een beetje bang dat Meego te groot (en log) wordt. Als het een OS voor netbooks wordt, dan zal het ook voor zwaardere systemen geschikt worden. Ben sowieso niet echt fan van dat soort apparatuur, vaak laat de prestaties sterk te wensen over (wil het betaalbaar blijven). Of het moet in de zak passen, of het is een (zeg) 12" laptop. Iets daar tussenin wil beide werelden verenigen, maar is het dan van beiden net niet (dus niet compact genoeg en niet snel genoeg).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ik ben erg benieuwd naar de Meego en wat het voor invloed heeft op onze N900. Het komt nu op me over dat wij straks ook over kunnen naar Meego. Maar ben benieuwd of het snelle van Maemo erin blijft zitten ik heb mijn twijfels toch wel bij deze deal en vind het ook verdacht dat dit nu pas bekend word gemaakt nadat de N900 gelanceerd is.

Maar goed ik ga niet oordelen over iets wat ik niet ken dus ik blijft hopen dat ook de N900 een update krijgt naar Meego. Ben benieuwd of Nokia hier ook snel uitsluitsel over gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik heb gisteren trouwens de live timing site voor schaatsen van vancouver gebruikt op mn n900. werkte prima! Ik hoop dat de formule1 live timing over een maand net zo mooi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:01:
Ik weet niet zo goed wat ik van Meego moet denken. Wat ik er tot nu toe van begrijp is het gewoon Maemo 6 met Intel ondersteuning waardoor het naast ARM ook met Intel chips kan werken.
Maemo is Debian toch, en Debian draait al op Intel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
Volgens de site van Sygic zou ik hun navigatie voor de N900 al moeten kunnen downloaden.
http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html?os=Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
goed gezien ja! voor 80euro issie van jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:45:
[...]
Ja en nee: MeeGo is geen debian, maar apps worden gedistribueerd via rpm-packages, en draait op meer cpu-platformen:
http://meego.com/about/faq
....
Q Is MeeGo based on another distribution (like Fedora or Debian)?
A No. Meego is its own independent distribution, run as an open source project. In that sense you can consider MeeGo an upstream distribution, that itself pulls from the upstream of the various open source projects it is based on.

Q Will MeeGo use .rpm or .deb as its packaging system?
A MeeGo will use the .rpm format

...

Q Will MeeGo support ARM?
A Yes. MeeGo is a multi-platform project supporting the Intel/Atom and ARM architectures. As in any open source project, the community can choose the architecture direction and port the project to additional architectures.
...

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over Maemo, niet over Meego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
[...]

Maemo is een soort van gestripte Debian-versie, maar dan ontwikkeld voor de ARM-architectuur. MeeGo zal ook draaien op Intel Atom-processoren, wat volgens mij moet betekenen dat het niet alleen voor ARM beschikbaar komt maar ook voor x86. En Maemo is dat niet.

Als ik 't fout heb hoor ik het graag. Ik hoop in ieder geval ten zeerste dat MeeGo ook fatsoenlijk op de N900 te draaien zal zijn, en op dit moment is er niet echt een duidelijke reden om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn.

Maemo 6 lijkt hiermee van de baan, maar het reeds gedane werk zullen we vast terugzien in MeeGo. Als er geen officiële ondersteuning komt voor de N900 zal er vast door de community voor gezorgd worden dat we het ook op de N900 kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

patrickt35 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:52:
Volgens de site van Sygic zou ik hun navigatie voor de N900 al moeten kunnen downloaden.
http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html?os=Windows
Bij mij staat er nog steeds coming soon. Jij geeft in je URL os=Windows mee en dan staat er wel dat je het kan downloaden maar staat er geen 'Sygic Mobile Maps for Maemo - Europe'. Er staat dan 'Sygic Mobile Maps 9 - Europe'

Als je naar http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html gaat en dan meamo kiest en daarna europe staat er coming soon.

Ik denk dus dat ie nog niet uit is maar dat hun site niet lekker werkt

[ Voor 10% gewijzigd door TwoR op 16-02-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 07:59:
[...]

Bij mij staat er nog steeds coming soon. Jij geeft in je URL os=Windows mee en dan staat er wel dat je het kan downloaden maar staat er geen 'Sygic Mobile Maps for Maemo - Europe'. Er staat dan 'Sygic Mobile Maps 9 - Europe'

Als je naar http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html gaat en dan meamo kiest en daarna europe staat er coming soon.

Vreemd bij mij loopt de download al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Ari Jaaksi op zijn blog over de gevolgen van Meego op de N900:

http://jaaksi.blogspot.com/
We will absolutely not forget N900 users and developers. If you are a developer, develop on N900 with Qt and your apps will run on MeeGo devices. If you are an N900 owner (or an owner wannabee) this is all good for you. All the MeeGo and Qt momentum will give you many more interesting applications to run on N900. Now and in the future.
Je mag hier toch uit opmaken dat de N900 in ieder geval Meego compatible wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:07:
[...]

Hier ook nog coming soon. Gisteren ook nog een tweet van @SygicOfficial: "Well, I know many of u r waiting for Sygic on Maemo... I have no date still... however the EUR app got live on Windows Marketplace 4 WM fans". Ik hoop dus voor je dat je niet de WM versie aan het downloaden bent voor je N900. ;)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
Maemo is gebaseerd op Debian, het niet meer echt Debian te noemen (als je random debian packages begint te installeren krijg waarschijnlijk problemen). Maar Maemo zelf draait nu al op Intel, de SDK bevat een vrijwel volledige x86 versie van Maemo 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
TwoR schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 07:59:
[...]

ze zullen wel contractueel verplicht zijn om hem in de ovi store te launchen. Kans dat het dus via een fout in de site is. laat ons even weten of het überhaupt werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:07:
[...]

En heb je hem al binnen en werkt het ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Nu staat er bij mij idd ook weer coming soon.

Hoe in mijn link os=windows terecht is gekomen weet ik ook niet. Ik heb 3x gekozen voor Nokia en N900.
Zal dus idd wel een foutje in hun site zijn geweest.

Wanneer je klikt op "mobile maps" en daarna op "compatible devices" staat ook dat sygic voor de N900 alleen beschikbaar komt via de Ovi store.

http://www.sygic.com/index.php/en/compatible-devices.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
nieuwe update voor maemo is er. waarschijnlijk weer een voorloper op een grote update later deze week. je hebt ongeveer 48mb vrij nodig in je root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:54:
nieuwe update voor maemo is er. waarschijnlijk weer een voorloper op een grote update later deze week. je hebt ongeveer 48mb vrij nodig in je root
Hier niet hoor. Ik neem aan dat je het over OTA hebt?

EDIT: Nu wel :-)

[ Voor 3% gewijzigd door patrickt35 op 16-02-2010 11:58 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.