Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:26
2x achter elkaar drukken op de shifttoets zorgt ervoor dat hij op numeriek blijft staan. Handig wanneer je een reeks getallen moet typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
teddebraak schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:18:
ik ben een beetje aan het rommelen met ovi-share, picasa en dat soort diensten. Imageshack vind ik persoonlijk heel handig om afbeeldingen up te loaden voor gebruik in forums. Kan ik deze dienst combineren met de ingebouwde deelservices? (ik bedoel dat imageshack ertussen staat bij de opties van delen).
Met ovi store kan dit wel makkelijk, alleen kan ik die afbeeldingen niet gebruiken om naar te linken. Volgens mij moet de bekijker ook ingelogd zijn, en die kan dan gelijk ook andere afbeeldingen bekijken die ik ooit ge-upload heb. Dit heb ik liever niet.
Eigenlijk zoek ik dus een upload service ondersteund binnen de n900 waarbij ik enigszins discreet een afbeelding kan uploaden waarbij de ontvanger niet hoeft in te loggen. Iemand hier meer ervaringen mee?
Pixelpipe ( www.pixelpipe.com ) doet precies dat

je kan via @tag aangeven naar welke service of combinatie van services gestuurd kan worden
er staan zo'n 100 site's op de ondersteunde lijst

code:
1
2
3
sudo gainroot

apt-get install pixelp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
bedankt. pixelpipe werkt goed. alleen als ik hier een foto van een geregistreerde account van imageshack plaats dan kunnen jullie al mijn foto's zien. Is er een service fie dit beter geregeld heeft. (bv dat je foto's alleen kunt zien als je de specifieke link hebt)

edit: ik mocht hyves niet toevoegen: "Unable to add Pipe. Hyves says: 6:Hyves Api IP range restriction. The ip address you are trying to call from is 174.129.xxx.xxx"
edit2: een hernieuwde poging doet hyves wel laten werken.

[ Voor 37% gewijzigd door teddebraak op 08-02-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
er is een nieuw batterij programma voor de n900, battery-eye genaamd. deze maakt een grafiekje van je batterij gebruik. stuk mooier dan dat scriptje wat hier eerder gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Ik mis eigenlijk de optie om contactpersonen uit de gewone telefoonlijst aan groepen toe te voegen. Zie ik er overheen? Of zit het er gewoon niet in?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:30
Even geleden had ik een Windows Mobile toestel, maar dat was ik spuugzat. Al dat hergeflash, die crashes, de sloomheid, alles. Afijn, ding verkocht, en nu ben ik, na het overhalen van een kameraad van me, de trotse bezitter van een N900. Ik ben er dolgelukkig mee. Maar nu mijn vraag. Mijn HTC Touch Pro 2, had groepsgesprekken. Hiermee kon je met meerdere mensen te gelijk bellen, een soort telefonische vergadering. Nu heb ik rond gezocht op internet, en in dit topic gekeken, maar kan nergens iets hierover vinden. Welke software maakt (of gaat) dit mogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Je kan bij mijn weten al conference callen, ik meen ooit een demo filmpje hiervan te hebben gezien

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
teddebraak schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:18:
[...]

geef hier eens een voorbeeld van? welke site, welke tekstbox?
GoT reactie, dus het tekstvak waarin ik nu typ. Dit was na een herstart opgelost en net had ik het ergens anders (inloggen bij e-mail). Herstart, weer over.

Even voor de duidelijkheid, aangezien de reacties niet toepasselijk zijn op dit probleem. de Fn-toets doet niets, geen reactie na 1 of 2 keer drukken, geen enkele lock of continu lock. dus niet een ander gedrag, maar missende functionaliteit.
Dit gebeurt ineens in een tekstveld en dat is niet verholpen na het opnieuw laden van de pagina. Een ander tekstveld kan dan ineens wel werken. Nu krijg ik geen automatische hoofdletter aan het begin van de zin, dus ik krijg het idee dat er meer mis is. Misschien kunnen we duidelijk inventariseren wat er precies mis is...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik heb het symboolprobleem nog nooit gehad. automatische hoofdletter doet hij zoals je ziet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:30
Beter zoeken voortaan Sef 8)7 Eerste hit op N900 Conference call deed het... Wel jammer dat je zelf een nummer moet invullen, en niet kunt kiezen uit contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:31
Op de site van GCC (Global.nl) is de Brodit houder van de N900 verschenen, evenals de active houder! Dat betekent dat hij inmiddels in NL te leveren is! Nu nog een winkel zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
Cinq-Marquis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:39:
[...]

Even op automatisch selecteren zetten in instellingen.
Dat bleek niet te helpen..

Ik heb even enkele van mijn desktop widgets op handmatig gegevens vernieuwen gezet, en dat heeft wel geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
teddebraak schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:00:
Is er een service fie dit beter geregeld heeft. (bv dat je foto's alleen kunt zien als je de specifieke link hebt)
Volgens mij is dat via windows live ( hotmail ) we zo te regelen,
als je je upload map op private zet, dan kan je het linkje mailen waar die foto te zien is, en de andere blijven hidden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12
A_A_R schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:35:
Op de site van GCC (Global.nl) is de Brodit houder van de N900 verschenen, evenals de active houder! Dat betekent dat hij inmiddels in NL te leveren is! Nu nog een winkel zoeken :P
http://www.inkino.co.uk/z...8_71_492&products_id=3676
http://www.inkino.co.uk/z...8_71_492&products_id=3677

"This product is expected to be in stock on Friday 26 February, 2010."

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 09-02-2010 12:45 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die plotseling niet meer via vodafone op internet kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

A_A_R schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:35:
Ik heb hem besteld op mobielbereikbaar.nl zij verwachten hem volgende week te kunnen leveren. Heb er ook maar gelijk een proclip bij gedaan, kan die gelijk mooi in de auto hangen.

Zat nog wel even te twijfelen tussen degene met cigplug of degene die je ergens je dashboard in moest frutten. Heb maar voor de cigplug gekozen leek me handiger :D

[ Voor 24% gewijzigd door TwoR op 09-02-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:19:
Zijn er nog meer mensen die plotseling niet meer via vodafone op internet kunnen komen?
Ik heb hier inderdaad ook last van...

Dacht eerst dat het kwam door het downloaden van die "Friday Mixtape 053" à 149mb ;)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Sinds vanmiddag het probleem dat mijn N900 niet meer aan wil. De batterij was leeg dus heb de N900 aan de lader gelegd en hij probeert elke keer op te starten en dan valt die weer uit. Als ik de usb kabel na een tijd laden eruit haal wil de N900 niet opstarten hij gaat niet aan. Iemand enig idee wat ik kan doen ?

Nevermind: Hij doet het gelukkig weer heb de batterij eruit gehad en hij doet het weer.

[ Voor 12% gewijzigd door lexi1986 op 09-02-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phr34k schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:53:
[...]

Ik heb hier inderdaad ook last van...

Dacht eerst dat het kwam door het downloaden van die "Friday Mixtape 053" à 149mb ;)
Ghehe, daar zal het vast niet aan liggen, ik heb namelijk nog maar weinig mbs binnengehaald via het netwerk en bij mij doet ie het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, op school hebben we een site waar ons rooster in icalendar bestandsformaat te downloaden valt (.ics), nu heb ik al met een crontabje voor elkaar gekregen om deze elke zondag om 20:00 op te slaan, maar ik kan er niet achter komen hoe ik deze .ics via een commando kan importeren in de kalender.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet het internet van Vodafone ook al niet meer echt rot, hopelijk is het snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 07:54

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
werkt nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik gebruik me mediaplayer vaak alleen, ben nog niet tegen gekomen dat ik 1 liedje op repeat kan zetten in plaats van bijvoorbeeld heel album. Kijk ik er over heen of is het er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:02

Chrisjuh_15

Facta non verba

Pompi schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:25:
Ik gebruik me mediaplayer vaak alleen, ben nog niet tegen gekomen dat ik 1 liedje op repeat kan zetten in plaats van bijvoorbeeld heel album. Kijk ik er over heen of is het er gewoon niet?
Bij mij werkt dit door bijvoorbeeld een nummer te zoeken in de lijst (met behulp van het toetsenbord). Als je die selectie laat staan, speelt de media player het nummer in repeat af.

Dit werkt bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
ik wil ook zo'n brodit houder halen.
maar welke is nou met zo'n zuignap voor op het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:25:
Bij kan ik 1 nummer aanzetten en dan gewoon op herhalen zetten.
Het heeft te maken hoe je in muziek sorteert.
Als je albums selecteert en 1 nummer van een album opent zie ook alle andere nummers van het album en speelt deze ook af.
Als je alle nummers selecteert en een nummer kiest speelt hij dit nummer af zo vaak jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:43:
Hallo tweakers, op school hebben we een site waar ons rooster in icalendar bestandsformaat te downloaden valt (.ics), nu heb ik al met een crontabje voor elkaar gekregen om deze elke zondag om 20:00 op te slaan, maar ik kan er niet achter komen hoe ik deze .ics via een commando kan importeren in de kalender.

Iemand een idee?
Hallo,

Hou me er niet mee bezig maar vond dit op google

http://www.google.nl/sear...GGL_nlNL351NL351&ie=UTF-8

Lijkt mij dus eenvoudig om de ics file op te sporen op je N900, over te zetten naar je pc, even aanpassen met een editor en dan terug te schrijven (van te voren even origineel kopiëren).
Als het te omslachtig is kun je nadien een executable aanmaken in Maemo en die even testen in een virtual machine.
Je zou het dan via een shortcut kunnen automatiseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

leon12345 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:40:
ik wil ook zo'n brodit houder halen.
maar welke is nou met zo'n zuignap voor op het raam?
Dat had ik nu ook voor mijn n95. Ik heb gewoon een houder gekocht voor de telefoon en een losse zuignap. Op de zuignap heb ik de houder vast gemaakt (dubbelzijdig tape + schroefjes) en dat gaat prima.
De schroefjes worden volgens mij geleverd bij de houder omdat je de houder normaal gesproken op de proclip schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
TwoR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:21:
[...]

Ik heb hem besteld op mobielbereikbaar.nl zij verwachten hem volgende week te kunnen leveren. Heb er ook maar gelijk een proclip bij gedaan, kan die gelijk mooi in de auto hangen.

Zat nog wel even te twijfelen tussen degene met cigplug of degene die je ergens je dashboard in moest frutten. Heb maar voor de cigplug gekozen leek me handiger :D
Heb je voor mij een directe link naar het product? "N900 Brodit" in de search engine van die webshop levert niets op.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

TwoR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 07:10:
[...]

Dat had ik nu ook voor mijn n95. Ik heb gewoon een houder gekocht voor de telefoon en een losse zuignap. Op de zuignap heb ik de houder vast gemaakt (dubbelzijdig tape + schroefjes) en dat gaat prima.
De schroefjes worden volgens mij geleverd bij de houder omdat je de houder normaal gesproken op de proclip schroeft.
Ik heb zelf de volgende houder: Afbeeldingslocatie: http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/nl-NL/large_images/3501408.jpg
http://shop.nokia.nl/noki...sku=3501408&culture=nl-NL
Deze heb ik een kwartslag gedraaid en de kleine hoekjes onderaan eraf geschoven. Werkt prima in de auto, geen last van indrukken van knopjes ofzo. Zal nog wel even een foto maken als ie in de auto zit vandaag.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

d3vlin schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:26:
[...]
Heb je voor mij een directe link naar het product? "N900 Brodit" in de search engine van die webshop levert niets op.
Nee ik zocht er net ook op en zie hem er inderdaad niet opstaan. Ik heb even contact met ze opgenomen en ze vertelde me toen dat ie er volgende week zou zijn. Ik heb hem ook al besteld en betaald:

1 JJ5509734 Nokia N900 Brodit Houder/Lader + Tilt Swivel 43,66

Hij is dus al wel opgenomen in hun productlijst maar ik zie hem ook niet op de site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik deze via Ebay besteld

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/17/!Bik2F(g!Wk~$(KGrHqEH-C0Es80BymBrBLP)+uq)P!~~_12.JPG

Alleen nog niet ontvangen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

disheaver schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:57:
[...]

ik zal het proberen, maar betwijfel het. laptop met linux werken ze prima, met peap instellingen. plus vooral dat ik gevraagd wordt om wep key. is dat normaal? het lijkt me dat maemo de wlan ziet als wep-beveiligd, en instellingen onder settings negeert omdat daar geen wep key gegeven wordt, alleen peap.
Ik heb exact hetzelfde probleem op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
De verbinding wordt gezien als een verbinding met WEP beveiliging :( hierdoor lukt het niet om hier verbinding mee te krijgen
FreshMaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:32:
Ik deze via Ebay besteld

[afbeelding]

Alleen nog niet ontvangen helaas
Bij welke verkoper heb je die gekocht??

[ Voor 20% gewijzigd door Instatic op 10-02-2010 10:36 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb een tweetal vragen over mijn nokia n900! En aangezien ik hier al veel ervarings deskundige voorbij zie komen hoop ik dat jullie raad weten!

ten eerste: Als ik een app wil downloaden geeft deze soms aan dat er toepassings pakketten missen :libqt4-maemo 5-core!? Deze heb ik wle kunnen downloaden alleen kan ik deze dan niet openen!

Ten tweede: Ik heb firefox op de n900 gezet als browser en dat bevalt goed, maar filmpjes van bijvoorbeeld Youtube kan ik niet openen omdat ik dan javascipt aan moet zetten nou die staat aan, of iets van adobe moet downloaden deze heb ik gedownload en ook deze kan ik niet openen?!
Waarschijnlijk heeft het met elkaar te maken en moet ik iets hebben de downloads mee te openen gok ik?

Ik hoop dat iemand hier het weet!!!!

Alvast bedankt

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Net mijn telefoon terug gehad van reparatie, beeldscherm zat los kon je namelijk naar beneden duwen het touch scherm dan. En beneden de spatiebalk zat de behuizing los.

Telefoon 2 weken kwijt geweest wordt ik net gebeld door de winkel is mijn telefoon opnieuw geinstalleerd nieuwe software updates gedraaid waar ik niet om gevraagd heb software was niks mis mee.

De behuizing is niet eens gerepareerd WAT NU?

Weer terug sturen?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:36
Je kan ze nog eenmaal de mogelijkheid geven om het te repareren maar ik zou zelf aansturen op een vervangend exemplaar. In ieder geval geen genoegen nemen met de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
@Derkk

Flash in firefox moet je handmatig aanzetten. Ga naar about:config en zoek naar plugin.default_plugin_disabled en plugin.disable zet op 'false' (even aanklikken) en start firefox opnieuw.

[ Voor 12% gewijzigd door Cinq-Marquis op 10-02-2010 13:25 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:42:

ten eerste: Als ik een app wil downloaden geeft deze soms aan dat er toepassings pakketten missen :libqt4-maemo 5-core!? Deze heb ik wle kunnen downloaden alleen kan ik deze dan niet openen!
waar heb je die libqt4-... gevonden? Toevallig in een repository welke je eerder nog niet geactiveerd had? dan zou ik nu gewoon nog een keer proberen de app te installeren waar het het jou om te doen was.
firefox gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de winkel krijg ik geen vervangend toestel omdat dit niet binnen 14 dagen is gebeurd waar moet ik dit nu aan kaarten bij nokia service center zelf of de winkel waar ik mijn telefoon gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
hoe heb je het überhaupt voor elkaar gekregen dat het scherm los zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niks gedaan ik druk boven in beeld waar je verbinding maakt met internet en voel in een keer een tik.
Als je goed kijkt zie je dat het beeldscherm naar beneden drukt niet het scherm zelf maar de behuizing die erom heen zit.. heb ook al gezocht naar een nieuw scherm op youtube staat namelijk hoe je die kunt vervangen maar heb nog nergens de case gevonden vandaar dat ik hem opgestuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
je hebt sowieso 2 jaar garantie als je zelf geen schuld hebt, zodra je zelf onderdelen gaat vervangen kan die vervallen lijkt me. waar heb je hem gekocht? en wat voden z zelf van de verleende service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar zie dat maar eens te bewijzen tegenover nokia die zeggen waarschijnlijk eigen gebruikers schade terwijl ik niks vreemds heb gedaan vandaar dat ze mijn toestel niet gerepareerd hebben. In de winkel GSMKOPEN gaven ze me gelijk maar verwachte zelf als dat nokia dit zou vertellen. Dusja wat nu verder wil gewoon dat mijn toestel gerepareerd wordt dit is gewoon een niet goed geprepareerd toestel heb er echt niks vreemds mee gedaan.

Zit zelf te denken om een verzekering af te sluiten via vodafone en dan om een nieuw toestel te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:23:
@Derkk

Flash in firefox moet je handmatig aanzetten. Ga naar about:config en zoek naar plugin.default_plugin_disabled en plugin.disable zet op 'false' (even aanklikken) en start firefox opnieuw.
Kijk hier heb ik wat aan! Klopt ja hij doet het nu!

Thanks a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:12:
Klopt maar zie dat maar eens te bewijzen tegenover nokia die zeggen waarschijnlijk eigen gebruikers schade
De bewijslast ligt bij Nokia, dat is nu eenmaal de NL wet !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit wil dus zeggen dat ik gewoon de zak ben dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
rataplan2 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:33:
[...]
Bij welke verkoper heb je die gekocht??
Via RPASonline

maar ivm met chinese newyear heeft hij de hele shop offline staan :|
Dus ik denk dat mijn houdertje nog wel even op zich laat wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:36:
nee, nokia moet aantonen dat het gebruikersschade is. ze kunnen hiervoor de accelerator gebruiken, watergevoelige verf aan de binnenkant etc. Ik heb verder geen ervaring met kapotte nokia's maar ik zou gewoon de winkel hem laten opsturen. tenzij je hem ergens online gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje over de N900.. (Jah het toestel bevalt prime alleen ontbreekt de portraitmode nog)
Maar ik wil graag de N900 aansluiten in de auto met een audiokabel met dubbele 3.5mm jack.
Dus het geluid uit de Nokia via de 3.5mm jack naar de 3.5mm jack van de auto..
Is hier een kabel voor bij de Nokia N900?? of als die er niet is werkt de kabel van de Ipod Touch dan ook?

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:47:
Ik heb ff een vraagje over de N900.. (Jah het toestel bevalt prime alleen ontbreekt de portraitmode nog)
Maar ik wil graag de N900 aansluiten in de auto met een audiokabel met dubbele 3.5mm jack.
Is hier een kabel voor bij de Nokia N900?? of als die er niet is werkt de kabel van de Ipod Touch dan ook?

Bvd,
hiervoor kan je gewoon elke minijack gebruiken.. waarom zou je er perse een van nokia willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:51:
[...]

hiervoor kan je gewoon elke minijack gebruiken.. waarom zou je er perse een van nokia willen?
http://kabeltje.com/35mm-jack-kabel-05-meter-p-2056.html

Dus die zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:36:
Juist niet dus, maar Nokia dus ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis

Bvd,
Ik merk juist dat steeds meer progs in portrait-mode werken, soms moet je dat even (eenmalig) ingeven.
Welk programma vind jij onacceptabel in portrait-mode ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Ik merk juist dat steeds meer progs in portrait-mode werken, soms moet je dat even (eenmalig) ingeven.
Welk programma vind jij onacceptabel in portrait-mode ?
Ik zou het smsen in portraitmode heel erg handig vinden. en dan ook met het toetsenblok op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Hmmm, een tekst invoeren doe jij dus liever op een smal dan een breed scherm ? Vreemd !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik zou ook portrait willen sms, al ben ik niet zeker over of het echt handig is in de praktijk. Het grote voordeel is dat je het dan met 1 hand zou kunnen proberen. misschien is een onscreen t9 praktischer in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Cinq-Marquis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:28:
Hmmm, een tekst invoeren doe jij dus liever op een smal dan een breed scherm ? Vreemd !
dit hangt natuurlijk van de lengte van de tekst af.. als je alleen even snel wil antwoorden op een sms met een paar woorden is het waarschijnlijk wel sneller om gewoon een onscreen toetsenbord te gebruiken ipv telefoon draaien, openschuiven en op het hardware keyboard typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 21-09 21:08

Bvd,
Een beetje serieuze vragen blijven stellen, mensen. Veel van de vragen hier zijn al meerdere malen beantwoord, wat betekent dat de zoekfunctie niet of nauwelijks gebruikt wordt. Een ander deel van de vragen gaat nauwelijks over de N900, zoals deze.

Je weet toch dat de N900 een standaard 3,5mm jack-uitgang heeft? Wat is dan het probleem? Zoek een jack-kabel, klaar. Overigens lijkt het me aannemelijker dat er op je autoradio tulpaansluitingen zitten (ook wel cinch of RCA genoemd). Een rode en een witte aansluiting. Dan heb je jack naar 2 x RCA nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ik gebruik de N900 in combinatie met de Parrot MKi9000 carkit. Mijn zakelijk toestel (e71) synchroniseert keurig met de carkit, maar de N900 doet dat niet. Wil ik handmatig syncen, kan ik de Parrot niet selecteren bij de BT apparaten.
Kent iemand deze problemen, en misschien een oplossing? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
mastercard schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:51:
dit hangt natuurlijk van de lengte van de tekst af.. als je alleen even snel wil antwoorden op een sms met een paar woorden is het waarschijnlijk wel sneller om gewoon een onscreen toetsenbord te gebruiken ipv telefoon draaien, openschuiven en op het hardware keyboard typen.
Hint: On-screen toetsenbord werkt ook in landscape-mode, echt ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
FreddyFish schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:14:
~
Een ander deel van de vragen gaat nauwelijks over de N900, zoals deze.

Je weet toch dat de N900 een standaard 3,5mm jack-uitgang heeft? Wat is dan het probleem? Zoek een jack-kabel, klaar. Overigens lijkt het me aannemelijker dat er op je autoradio tulpaansluitingen zitten (ook wel cinch of RCA genoemd). Een rode en een witte aansluiting. Dan heb je jack naar 2 x RCA nodig.
Dat was een antwoord, niet een vraag ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
A_A_R schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:38:
Ik gebruik de N900 in combinatie met de Parrot MKi9000 carkit. Mijn zakelijk toestel (e71) synchroniseert keurig met de carkit, maar de N900 doet dat niet. Wil ik handmatig syncen, kan ik de Parrot niet selecteren bij de BT apparaten.
Kent iemand deze problemen, en misschien een oplossing? Thx!
ihier meer info. https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6368.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Cinq-Marquis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:40:
[...]
Dat was een antwoord, niet een vraag ;)
En dat was een overbodige opmerking, niet on-topic.

Ik doelde met de tekst 'zoals deze' natuurlijk op de vraag die ik quotete / waaraan ik refereerde

Overigens, niet lullig bedoeld, maar het is bij jou meer regel dan uitzondering om te dubbelposten. Nou kan mij dat niet zoveel storen, maar wel dat die twee reacties vaak inhoudelijk weinig voorstellen. Eén regel of twee regels met nauwelijks een duidelijk antwoord op de vragen. Wacht dan liever even met reageren tot je echt ergens een duidelijk en eenduidig antwoord op hebt.

En nu ben ik ook off-topic.

Om toch nog iets toe te voegen, @ A_A_R: ik meen ooit iets te hebben gelezen over een update van Parrot die de problemen met de N900 zou oplossen. Dus ik zou dat even proberen als ik jou was.

[ Voor 48% gewijzigd door FreddyFish op 11-02-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
FreddyFish schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:48:
Overigens, niet lullig bedoeld, maar het is bij jou meer regel dan uitzondering om te dubbelposten. Nou kan mij dat niet zoveel storen, maar wel dat die twee reacties vaak inhoudelijk weinig voorstellen. Eén regel of twee regels met nauwelijks een duidelijk antwoord op de vragen. Wacht dan liever even met reageren tot je echt ergens een duidelijk en eenduidig antwoord op hebt.

Dubbelposten ? Waar dan...
Ik antwoord verschillende vragen in verschillende posts, soms is dat achter elkaar, maar altijd inhoudelijk ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
FreshMaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Via RPASonline

maar ivm met chinese newyear heeft hij de hele shop offline staan :|
Dus ik denk dat mijn houdertje nog wel even op zich laat wachten
zo ver ik weet heeft ie ze van de website gehaald omdat ze niet helemaal goed waren.

waar vind je dat je dat allemaal in portrait mode kan doen dan?
zie t nergens staan

[ Voor 8% gewijzigd door leon12345 op 10-02-2010 21:15 . Reden: iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
FreddyFish schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:48:
[...]

En dat was een overbodige opmerking, niet on-topic.

Ik doelde met de tekst 'zoals deze' natuurlijk op de vraag die ik quotete / waarnaar ik refereerde

Om toch nog iets toe te voegen, @ A_A_R: ik meen ooit iets te hebben gelezen over een update van Parrot die de problemen met de N900 zouden oplossen. Dus ik zou dat even proberen als ik jou was.
Je kan met petrovich je contacten verzenden naar een bluetooth apparaat.
Ik heb het daarmee voor elkaar gekregen om iig 1 contact naar mn parrot te sturen dus je hele telefoonboek zal ook wel gaan al is dat wel een hele klus.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Vandaag de N900 opgehaald met een Hi abo.

Heb aardig wat posts doorgelezen. Maar ben nog steeds op zoek naar de internetinstellingen voor de N900. Een zoek functie hielp mij niet verder. Google eerlijk gezegd ook niet.

Ik heb niks automatisch binnen gekregen. Er stond bij alleen een internetverbinding in die "mail & java"heet.
Er stond iets van portalmmm in. Maar betwijfel of dit de juiste is. Klopt het dat er verschillende internetinstellingen zijn voor surfen, video's bekijken? evt voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Cinq-Marquis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:09:
[...]

Dubbelposten ? Waar dan...
Ik antwoord verschillende vragen in verschillende posts, soms is dat achter elkaar, maar altijd inhoudelijk ;)
Hier op de laatste pagina bijvoorbeeld heb je twee keer twee reacties precies achter elkaar. Op twee verschillende vragen kun je toch prima binnen één bericht reageren? Afijn, dat was ook niet mijn echte hekelpunt. Ik heb veel gezien dat je reacties vaak erg kort zijn en dat vragen van beginners op zo'n manier worden beantwoord die er waarschijnlijk voor zorgt dat er alleen maar nieuwe vragen van komen.

Goed dat je er zoveel de moeite voor neemt om mensen te helpen. Ik denk alleen dat (vooral beginners) er meer aan hebben als ze een wat uitgebreidere reactie krijgen. Voorbeeld als iemand een applicatie wil installeren en een bepaald package kan niet gevonden worden en hij / zij begrijpt er geen snars van, dan heeft 't weinig zin te antwoorden met "ja dan moet je ff die ene repository toevoegen" ofzo. Ik noem maar wat.

Eigenlijk moeten zulke dingen ook gewoon in de startpost van het nieuwe deel, maar ik begrijp dat men daar mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Zoals ik al vermoedde heb ik na het toestel voor het eerst aan en uit te zetten. De instellingen ontvangen.

Echter ik ontving 3 verschillende instellingen: mobiel internet, kpn mms en mobiele startsite.
Als ik nu bij verbindingen kijk staat alleen de mobiele startsite er nog in. Is dit bij andere ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:54
Ik heb ook mobiele startsite er staan. En dat werkt prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
thx voor jullie tips vwb het syncen :) Ik ga de Petrovich oplossing eens proberen. Het ligt in elk geval niet aan de carkit, deze is voorzien van de allerlaatste firmware (1.40).

Verwijderd

hey?

Ik zit met een probleem? Ik probeer quake III te installeren maar krijg het niet voor elkaar? Miscshien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb de bestanden van de dvd gekopieerd naar de map base3q
maar zodra ik de xtermal opstart en de code intypt zegt die dat er "NO SUCH FILE OR DIRECTORY"

wat doe ik verkeerd?
Ik heb de extra levels van angrybirds geinstalleerd en dat ging zonder enig probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:02:
hey?

Ik zit met een probleem? Ik probeer quake III te installeren maar krijg het niet voor elkaar? Miscshien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb de bestanden van de dvd gekopieerd naar de map base3q
maar zodra ik de xtermal opstart en de code intypt zegt die dat er "NO SUCH FILE OR DIRECTORY"

wat doe ik verkeerd?
Ik heb de extra levels van angrybirds geinstalleerd en dat ging zonder enig probleem ?
Ben je root?
eerst rootsh installeren, en dan als eerste "sudo gainroot" gebruiken. Op 1 of andere reden werkte het voor mij anders geloof ik ook niet.

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:50:
[...]

Mij valt juist op dat op dit forum geregeld vragen helemaal niet beantwoord worden.
Dat is natuurlijk vervelend als je echt ergens een antwoord op wilt hebben, maar blijkbaar heeft niemand op die vragen een passend antwoord. Ofwel omdat men het niet weet, ofwel omdat met de vraag niet geheel begrijpt ofwel omdat het antwoord bijzonder veel tijd/moeite kost (een how-to schrijven van ingewikkelde zaken doe je niet 1,2,3). Gelukkig heeft Maemo ook nog vele andere bronnen die je kan raadplegen voor antwoorden.
Het forum en de wiki op maemo.org is veruit de beste plaatsen om te zoeken:
http://talk.maemo.org/
http://wiki.maemo.org/Main_Page

En als je het antwoord op je vraag hebt gevonden zou het uiteraard zeer op prijs worden gesteld als je je bevindingen met ons op dit forum wilt delen :)

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
een leuke vergelijking van iemand die de iphone inruilt voor een N900 en de redenen waarom http://thenextweb.com/201...com&utm_content=tweetmeme

en ik vind dat er hier behoorlijk goed wordt geholpen hoor, ik heb de telefoon nog niet maar heb wel de 204 paginas doorlezen en ik blijf terugkomen en jullie ook dus blijkbaar leer je hier wat toch.. als inderdaad mensen wat vaker de zoekfunctie zouden gebruiken voorkomt dat onnodige vragen, maar als het eens gebeurt moet er ook normaal gereageerd worden en gewoon degene proberen te helpen... Het leuke van tweakers is toch juist dat je elkaar kan helpen en hier dus met je vragen terrecht kan...

yeeeeh mijn zwarte kleine pareltje komt vrijdag binnen( mag ik eindelijk met de grote mensen meepraten ;) )

edit 2400mAh batterij voor de n900 alleen beetje duur http://www.mugen-power-ba...ry-with-battery-door.html

[ Voor 10% gewijzigd door dutchdragon81 op 11-02-2010 06:50 ]

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Verwijderd

hey
ik had rootsh inderdaad al geinstalleerd. Om toegang te krijgen tot root moest je dan suda gainroot in typen. Heb ik gedaan maar ik krijg nog steeds dezelfde melding?

deze codes toets ik dan in maar de eerste werkt al niet? Hoe heb jij het precies gedaan en wat heb jij ingetypt?

ls /home/user/.q3a/baseq3/

* In x-Terminal type the following to move the files to the hidden folder:

mv /home/user/MyDocs/baseq3/* /home/user/.q3a/baseq3/

* In X-Terminal type the following (this should now show the *.pk3 files):

alvast bedankt!!!
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:16:
[...]

Ben je root?
eerst rootsh installeren, en dan als eerste "sudo gainroot" gebruiken. Op 1 of andere reden werkte het voor mij anders geloof ik ook niet.

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
RSD1982 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:34:
Zoals ik al vermoedde heb ik na het toestel voor het eerst aan en uit te zetten. De instellingen ontvangen.

Echter ik ontving 3 verschillende instellingen: mobiel internet, kpn mms en mobiele startsite.
Als ik nu bij verbindingen kijk staat alleen de mobiele startsite er nog in. Is dit bij andere ook zo?
Ja dat was bij mij ook. Ik heb daarna handmatig de naam veranderd in KPN.

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik kijk veel video's op de N900. Nu heb ik een aantal video's na het kijken verwijderd, echter deze blijven gewoon in mijn mediaspeler staan (terwijl ze bij het bestandsbeheer wel weg zijn). RaRa.. Wellicht er er een simpele oplossing voor, maar ik heb m zowel zelf als op dit forum niet kunnen ontdekken... anyone? 8)7

Daarnaast heb ik ineens in mijn mediaspeler onderin een linkje naar gedeelde media staan (naar mijn pc?). Ik kan me niet herinneren dat ik iets specifieks heb geinstalleerd daarvoor, maar wellicht dat dit automatisch gebeurt bij het installeren van een of ander programma. Weet iemand welk programma dit doet? :?

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:50:
[...]

@FreddyFish

Ik vind dit een vreemde opmerking. Mij valt juist op dat op dit forum geregeld vragen helemaal niet beantwoord worden.
Een klein exclusief groepje gebruikers reageert wel veel op elkaar.
Mij valt daarbij op dat het niveau van dit topic intussen droevig laag is geworden. Dit in tegenstelling tot andere topics op tweakers, die normaliter van een vrij hoog niveau zijn.
De meeste posts komen ook neer op "Hey, ik heb een probleem met me telefoon, help! greetzzz pietje". Dit is imho niet erg interessant om te lezen en nodigt de wat ervarener gebruiker niet echt uit om te reageren.

Ik lees dit topic vooral omdat ik nog twijfel tussen twee toestellen(waar de N900 er dus één van is). Ik hoop hier echte gebruikerservaringen te vinden en niet tientallen google-vragen.
Aan de andere kant hopen jullie waarschijnlijk ontopic reacties te vinden en niet mijn offtopic "rant" :P

Verwijderd

dat er een gedeelte media staat dat klopt en dat is standaard. als je op een netwerk zit ( thuis ) bijvoorbeeld dan ziet hij pc's die gedeelde media hebben. Je kan dan vanaf die pc's streamen. Zover ik weet zit dit standaard ingebakken in de n900 mediaplayer?

Om je mediaspeler bij te werken kan je hem effe rebooten ?
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:28:
Ik heb een vraag. Ik kijk veel video's op de N900. Nu heb ik een aantal video's na het kijken verwijderd, echter deze blijven gewoon in mijn mediaspeler staan (terwijl ze bij het bestandsbeheer wel weg zijn). RaRa.. Wellicht er er een simpele oplossing voor, maar ik heb m zowel zelf als op dit forum niet kunnen ontdekken... anyone? 8)7

Daarnaast heb ik ineens in mijn mediaspeler onderin een linkje naar gedeelde media staan (naar mijn pc?). Ik kan me niet herinneren dat ik iets specifieks heb geinstalleerd daarvoor, maar wellicht dat dit automatisch gebeurt bij het installeren van een of ander programma. Weet iemand welk programma dit doet? :?

• d3vlin
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:28:
Is makkelijk op te lossen, de cache van Media Player Cache moet dan gerescanned worden. Dat gebeurt tijdens een reboot, maar je kan het ook handmatig doen. Kijk even hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36145

Leaping Lab Rats!

Verwijderd

daniel s schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:36:
dat er een gedeelte media staat dat klopt en dat is standaard. als je op een netwerk zit ( thuis ) bijvoorbeeld dan ziet hij pc's die gedeelde media hebben. Je kan dan vanaf die pc's streamen. Zover ik weet zit dit standaard ingebakken in de n900 mediaplayer?

Om je mediaspeler bij te werken kan je hem effe rebooten ?

Thanks, weer wat wijzer!... alleen het rebooten heeft geen zin... dat heb ik zelfs al een aantal maal geprobeerd.. nog andere suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 08:52 ]

• RSD1982
Ik kon het volgende niet zo snel vinden.
Bij Conversaties>>Accounts en account instellen. Kan je allerlei accounts toevoegen aan je N900. Ik zag meerdere malen ook twitter voorbij komen. maar die staat er bij mij helaas niet bij. Waar kan ik die vinden/hoe installeer ik deze?

Ook vroeg mij af als eenmaal twitter is ingesteld en je wilt je "status" updaten. Doet de N900 dit via sms of via (mobiel) internet?

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
RSD1982 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:39:
Ik kon het volgende niet zo snel vinden.
Bij Conversaties>>Accounts en account instellen. Kan je allerlei accounts toevoegen aan je N900. Ik zag meerdere malen ook twitter voorbij komen. maar die staat er bij mij helaas niet bij. Waar kan ik die vinden/hoe installeer ik deze?

Ook vroeg mij af als eenmaal twitter is ingesteld en je wilt je "status" updaten. Doet de N900 dit via sms of via (mobiel) internet?
Hier staat een uitgebreide omschrijving over de Twitter plugin for N900 Contacts and Conversations
http://rabbitrun84.blogsp...or-n900-contacts-and.html

De plugin staat in Maemo.org's Extras-devel repository. Als je niet weet hoe dat werkt klik hier

• A_A_R
Update mbt de Parrot carkit en de N900:
Petrovich werkt, zoals enkele users al aangaven. Mijn contacten geexporteerd naar een map, alles geselecteerd met de tool, en verzonden naar de Parrot. Je zult wel de Parrot moeten activeren in een soort "klaar om te ontvangen" modus. Dan kun je alles verzenden, waarna de dame in het dashboard aangeeft dat ze alles heeft ontvangen :P
Even getest, en tot nu toe vlekkeloos.

Thx voor jullie hulp! d:)b

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:26:
hey
ik had rootsh inderdaad al geinstalleerd. Om toegang te krijgen tot root moest je dan suda gainroot in typen. Heb ik gedaan maar ik krijg nog steeds dezelfde melding?

deze codes toets ik dan in maar de eerste werkt al niet? Hoe heb jij het precies gedaan en wat heb jij ingetypt?

* In x-Terminal type the following to move the files to the hidden folder:

mv /home/user/MyDocs/baseq3/* /home/user/.q3a/baseq3/

* In X-Terminal type the following (this should now show the *.pk3 files):

alvast bedankt!!!

[...]
Kan het zijn dat je typfoutjes maakt? Ten eerste moet je om root te worden sudo gainroot intypen (niet suda).
Ten tweede: ls =Ls, geen is. Het valt me op dat mensen hier vaak de fout in gaan. Mijn gebruikersnaam wordt vaak overgenomen als ipdv74 terwijl het Lpdv74 is...

• Rmg
  • Laatst online: 15:51

Rmg

mja hij onthoud maar 1 ik heb de instellingen opgevraagd (ja smsen naar 1300) en dan alleen mobiel internet opgeslagen de rest gewoon geannuleerd

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met het (teletekst) programma "Dexter"?

ik probeer de NOS config file te krijgen die je hier kunt downloaden: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=509330

maar als ik de stappen volg die de maker aangeeft, krijg ik in Xterminal deze tekst:

Usage: cp [OPTION] ... SOURCE DEST

als ik hierna dexter opstart staat hij nog steeds op de finse instellingen en dat is ook de enige die ik kan kiezen.

doe ik iets verkeerd? of moet ik nog iets doen wat ik over het hoofd heb gezien?

thanks

• Rmg
  • Laatst online: 15:51

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:02:
Heeft iemand van jullie ervaring met het (teletekst) programma "Dexter"?

ik probeer de NOS config file te krijgen die je hier kunt downloaden: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=509330

maar als ik de stappen volg die de maker aangeeft, krijg ik in Xterminal deze tekst:

Usage: cp [OPTION] ... SOURCE DEST

als ik hierna dexter opstart staat hij nog steeds op de finse instellingen en dat is ook de enige die ik kan kiezen.

doe ik iets verkeerd? of moet ik nog iets doen wat ik over het hoofd heb gezien?

thanks
je hebt een fout in je cp regel

Verwijderd

Dag mensen,

ik heb twee emailaccounts ingesteld, hotmail en gmail en alles loopt soepel. Ik zit echter met één vervelend probleem. Als ik een email verzend, krijg ik die even later in mijn inbox :s Ik krijg hem terug alsof hij aan mij verzonden is, zonder adres van degene aan wie ik hem heb verstuurd. Diegene ontvangt hem trouwens wel en als ik op m'n computer inlog op gmail, dan staat ie wel bij de verzonden mails...
Inkomende mail is ingesteld via pop en uitgaande via smtp, dus dat is volgens mij wel goed.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is?

Alvast dank.

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023

Ja idd, ik heb ook alleen die er nog instaan, en die werkt prima !!!

• RSD1982
Nou gister zoals ik al zei supersnel internet via Hi toegangspunt: mobiel startsite

vandaag zo traag als dikke stront. Opnieuw instellingen aangevraagd, nu alleen mobiel internet als toegangspunt genomen. Ook weer trager dan traag.

kwam ergens een post tegen dat je KPN mms moet hebben en dan wat instellingen moet aanpassen. Maar ze spreken in die post dat je netwerk toegang op handmatig moet zetten.
\Iemand een oplossing/verklaring voor dit slakke tempo.

hmm ik kijk zojuist in de statusbalk, en daar sta dat ik nog altijd verbonden ben met mobiele startsite, terwijl dat toegangspunt er niet in staat. 8)7 effe opnieuw starten

[ Voor 15% gewijzigd door RSD1982 op 11-02-2010 13:53 ]

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb ook HI en de automatisch gestuurde instellingen weken hier prima!

Goodgoan!

• disheaver
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:07:
@disheaver:

Ik heb het Eduroam gebeuren als volgt gedaan:
klik.

Wat je kunt doen, is eerst als wep instellen en achteraf proberen aan te passen, misschien lukt dat.
Nee. hij ziet dan wel mijn ingestelde wep-key, maar vervolgens aanpassen naar PEAP en hij vraagt naar een wep key.

• RSD1982
Eastside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:04:
Ik heb ook HI en de automatisch gestuurde instellingen weken hier prima!
Hier niet terwijl ik volledige 3G dekking heb en hij soms op 3.5 G springt dus ik snap het niet.
Welke instelling heb jij erin staat? Ik ben bijvoorbeeld nu al 3 minuten nu.nl aan het laden en heb slechts het logo en het linkermenu op mn scherm gekregen

[ Voor 15% gewijzigd door RSD1982 op 11-02-2010 14:40 ]

• Cinq-Marquis
Dit topic zou gesplitst moeten worden anders kunnen zowel beginners (die toch nix nie kunnen vinden via de 'zoek' functie) en ook de gevorderden geen nieuwe info vergaren.

Er zijn andere forums die Nederlandtalig zijn en waar je makkelijker veel info kan vinden:
http://nokian900forum.nl/index.php
http://www.maemoworld.nl/

En Engelstalig b.v.:
http://forum.dailymobile.se/index.php#7

Daar er commentaar is dat ik antwoorden in verschillende posts verwerk (overigens ook mijn laatste post hier, ik zit niet te wachten op gezeik als ik alleen maar mensen probeer te helpen FreddyF.);

1. @danie s
Ben je wel root ? Dat kan je zien aan de #, verder is sudo gainroot helemaal niet nodig, gewoon root 'volstaat' scheelt een hoop duimwerk ;)
Voorbeeld: http://tuxyking.googlepages.com/SSShit.png

2. Het is echt ls en niet Ls hoor Teddydebraak...

3. En voor FreddyF.
Bedankt, jullie zoeken het zelf maar uit, ik ben op nog 3 forums voor de N900 actief, het mot natuurlijk wel leuk blijven.

Als ik schrijf: "Voeg ff die repository toe", dat is dat omdat iemand de stompzinnige vraag stelt: "Hoe installeer ik programma's op de n900 ?"
Dit blijken vaak fake vragen van de concurrentie te zijn, maar zelfs als het serieus is moet zo iemand gewoon even het instructieboekje lezen (hoe summier ook) of zelf even Google'n. Dan volstaat dus mijn antwoord want daar zit een boodschap in opgesloten, iets dat jou totaal is ontgaan.

Desondanks heb je wel een mening over mij (b.v. niet off-topic posten, terwijl jij dit zelf wel doet... ? Ben je a la Marcel van Dam een beter mensch ofzo ?).
Dus mag jij verder alle vragen beantwoorden !
Adieu :)

"Never a dull moment"

Verwijderd

Hebben jullie dit al gelezen: Facebook supports n900 via Jabber:

http://thenokiablog.com/2...okia-n900-out-of-the-box/
Pagina: 1 ... 51 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.