Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:40:
[...]

Ik ben benieuwd, maar ik had liever een "slide to unlock" functionaliteit gezien. Deze functie zit er gewoon op hoor, bovenste knop indrukken en hoppa een slide sensor en blokeren aan de zijkant.
Die zit er inderdaad op, maar patjeverschoor bedoeld bij inkomende telefoontjes, en dan is het niet aanwezig.

Als de telefoon gaat, is het scherm direct actief om opgenomen te worden, daar juist DAAR wil hij eerst de slide hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:08:
[...]

Ik bedoel de filmpjes van de media player,toestel gebruikt niet uit zich zelf niet het volledige scherm.
En de AVI /WMA filmpjes krijg ik ook niet op de foon via nokia pc suite.Iemand hier een handigheidje voor.
Kmplayer installeren, Mplayer installeren, in KMplayer selecteren dat je Mplayer gebruikt bij de opties.

Weet iemand hoe je op het netwerk van Fontys moet komen?
Ik krijg namelijk niet de instellingen voorgeschoteld zoals ik die zou moeten krijgen volgens de handleidingen. Als ik moet selecteren dat ik 802.11eee blabla moet selecteren (sleutel vanuit een certificaat) dan wordt ik gedwongen een wep-key te geven. achteraf aanpassen ook geen optie.

Weet iemand hoe smsjes op de N900 geïmporteerd kunnen worden? Ik heb een csv bestand en al gevonden hoe het moet, alle stappen uitgevoerd maar er gebeurt vrij weinig. Zelfs na een reset...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:14:
Sinds een week heb ik een N900 als vervanger voor de N95 in mijn bezit. Ik moet zeggen dat blij verrast ben, vooral de flexibiliteit en snelheid t.o.v. Symbian zijn erg positief.

Een aantal zaken zijn wat minder:
- Energieverbruik: Met mijn N95 haalde ik net geen twee etmalen, met de N900 mag ik blij zijn als ik het einde van de dag haal. Vooral de bluetooth functionaliteit icm mijn carkit slurpt energie.
- Gemiste oproepen/sms/mail: Op mijn N95 zijn gemiste oproepen of nieuwe sms/email goed in beeld. Op de N900 zie je alleen een blauwe led knipperen. Ik had liever een functionaliteit gehad waarbij ik in een oogopslag kan zien of iemand mij mist. Ik heb even de "Conversations Inbox Desktop Widget" geprobeerd maar ik vind het nogal storend dat deze de hele tijd op je desktop staat.
- Nieuwe oproepen: Het scherm wordt direct actief. Enorm vervelend als de telefoon in je broekzak zit en je de telefoon niet aan de zijkant vastpakt. Ik zag dat er gewerkt wordt aan een oplossing waarbij de "proximity sensor" wordt gebruikt. Ik ben benieuwd, maar ik had liever een "slide to unlock" functionaliteit gezien.

Op deze zaken na een toestel met perspectief!
Een van de dingen waar ik blij mee ben is dat als er functionaliteiten zijn die (nog) niet helemaal lekker werken en je er tegenaan loopt, je waarschijnlijk niet de enige bent die hier mee zit. Zo zit ik ook een beetje in de maag met de gemiste oproepen etc. en het opnemen. Maar er zit al het e.e.a. in de brainstorm van maemo dus hopelijk komt dat er snel door :).

Gemiste oproepen
Nieuwe oproepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
FreshMaker schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:22:
Die zit er inderdaad op, maar patjeverschoor bedoeld bij inkomende telefoontjes, en dan is het niet aanwezig.

Als de telefoon gaat, is het scherm direct actief om opgenomen te worden, daar juist DAAR wil hij eerst de slide hebben
Inderdaad, dat bedoelde ik ;)
Ik heb al meerdere malen gehad dat ik de telefoon opnam zonder het door te hebben. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:52:
[...]

Maar niet ieder telefoonmodel verkoopt even goed...Als 1 op de 10 toestellen Maemo draait; kan het best dat dit model maar 1 miljoen keer verkoopt, en de rest 500 miljoen keer. Toch draait 1 van de 10 modellen Maemo; maar dat is wat anders dan verkochte modellen.
Nokia’s total handset shipments
staat inderdaad letterlijk in het citaat. Het gaat dus niet over aantallen modellen maar echte verkoop aantallen.
Als het echte verkoop schattingen zijn van Nokia zelf, dan zullen ze ongetwijfeld vrij accuraat zijn. Het zou leuk zijn, want het geeft aan dat Nokia het Maemo platform minstens zo succesvol wil maken als de iPhone. Dat zou Maemo de nummer twee maken na het eigen Symbian platform met Android en iPhone vechtend om plaats 3 en 4.
Het punt is dat ik wilde maken is dat ik betwijfel of deze bron betrouwbaar is. Als je kijkt naar wat Maemo 5 en de N900 nu is, dan is het voor een beperkte doelgroep de ideale telefoon (prachtig leuk tweakers/hackers speelgoed), en Nokia zal die groep ook graag willen bedienen. Maar die doelgroep is niet zo groot dat Nokia verkoop aantallen zal kunnen realiseren van iPhone proporties. iPhone is mainstream, en ik zie Meamo dat niet binnen een jaar worden, ondanks de goede intenties van Nokia met Maemo 6.
Maar in deze krijg ik graag ongelijk :)

Nokia is net als Microsoft gericht op het grote marktaandeel. En beide bedrijven hebben ook het lef om stappen te nemen om dat koste wat het kost op korte termijn te behalen.
Dat zag je eerder met de Xbox en met goedkope XP licenties voor netbooks, en met de touchscreen Nokia 5800 en het gratis Ovi maps navigatie pakket voor S60 toestellen.
Ik denk zelf nog steeds dat Nokia Symbian zal kiezen voor de grote push, en dat ze Maemo nog steeds als experiment zien. Maar als die 10% waar is, dan is dat niet het geval en komt er een gigantische push van Nokia om Maemo mainstream te krijgen. En dat is voor huidige Maemo gebruikers alleen maar gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah je hebt gelijk. Het gaat idd om de shipments niet om de modellen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
N900 op het netwerk van Fontys via eduroam:

-Ga naar Instellingen > Internetverbindingen > Verbindingen > Nieuw
-Geef je verbinding een naam (dit hoeft niet de netwerknaam te zijn)
-Volgende
-Zoek naar netwerken, en kies eduroam
-"Netwerk is verborgen" moet uitgevinkt staan
-Netwerkmodus moet op 'Infrastructuur' staan
-Beveiligingsmethode op 'WPA met EAP'
-Volgende
-EAP-type op 'PEAP'
-Volgende
-Certificaat selecteren op 'Geen' (ook geen andere mogelijkheden bij mij)
-EAP-methode op 'EAP MSCHAPv2'
-Volgende
-Gebruikersnaam op <PCN>@student.fontys.nl
-Wachtwoord weet je hopelijk zelf wel ;)
-"Bij elke aanmelding vragen naar wachtwoord" uitvinken
-Volgende
-Geavanceerd
-Tabblad EAP
-Handmatige gebruikersnaam gebruiken aanvinken
-Handmatige gebruikersnaam op <PCN>@student.fontys.nl (dit is gek genoeg essentieel om het te laten werken!)
-"Clientverificatie vragen" uitvinken
-Opslaan
-Voltooien

Ik kreeg een foutmelding:
Certificaat is niet geldig. Controleer datum- en tijdsinstellingen.
parana.fontys.nl
Als je daarna drukt op "voltooid", werkt het.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Nas T schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 07:48:
[...]

Het duurt gewoon lang, paar minuten voordat er gedownload wordt, dat vind ik abnormaal.
Maar het lukt wel.

Nu nog sms overzetten...
Heb ik vanaf mijn N900 gedaan via BT verbinding met mijn N95. Kon alle bestanden/contacten/sms hiermee overzetten. Via de optie importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
hmm, net nog iets bedacht voor me wishlst: een functie om een standaard desktop in te stellen. Dat als ik hem lock op het moment dat ik op een desktop zit, en ik unlock hem daarna weer, dat ik altijd op de desktop met mijn agenda etc terecht kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
sinds kort werkt mijn skype niet meer

ik had een t-mobile abonnement en heb sinds een paar dagen een ander abonnement ook van t-mobile

ik ging van relax...naar een flex abonement ( het lijkt wel of het daar aan ligt ) ?

ik schakel hem wel in en ook op online , maar kan hem niet niet aanmelden , op , mijn gewone computer heb ik geen last , maar ik schakel wel of mobiel of vast dus niet 2 tegelijk

hij geeft aan vereficatie is mislukt kan geen verbinding maken met een of meerdere accounts

aangezien dit misschien ?hier ook op instellingen valt heb ik hem hier maar gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Tsja, T-mobile, nooit aan beginnen = een en al ellende :(

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:01:
Mwah, ik vind T-Mobile top. Lekker onbeperkt, niet zoals bij Hi met maar 250MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 09:28

TwoR

Gekleurde stippen

inderdaad ik heb de dekking altijd als bagger ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
D3sm0dr0mic schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:38:
[...]

Heb ik vanaf mijn N900 gedaan via BT verbinding met mijn N95. Kon alle bestanden/contacten/sms hiermee overzetten. Via de optie importeren.
Hoe? Wat heb je exact uitgevoerd op welke telefoon?
Ik kan synchroniseren via bluetooth, bij de N95 8GB moet ik een profiel instellen (snap er geen snars van), bij de N900 kan ik synchroniseren, maar dan alleen contacten, notities op kalender en kalender-items...

Idem andersom, ik moest ergens anders synchroniseren. Ook daar maar 3 opties.
Ik heb de sms-berichten niet op de sim opgeslagen, maar op de telefoon.
Och heb het in totaal 4 jaar gehad, nooit klachten. Volgens mij is T-mobile nog enigszins vrij (en eerlijk) wat betreft FUP. Ik heb trouwens waar ik werk juist bereik waar de telefoons van mijn collega's het lieten afweten...
Maar ik gebruikte een N95, die had een vrij sterke gsm-zender geloof ik...

[ Voor 41% gewijzigd door Nas T op 03-02-2010 20:23 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
dubbele post...sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Nas T op 03-02-2010 20:22 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met Fair Use Policy, ik heb nu al 1.5 maand mijn n900 via Vodafone Internet. Alles gaat lekker snel.

Nu heeft mijn nichtje een Blackberry ism met HI Internet voor Blackberry maar die zat na 1.5 week al over de fair use policy heen. Terwijl ze alleen mailtjes verstuurd.

Het rotte is dat ik vanaf as maandag ook op het HI netwerk zit, met Xtra Snel internet. Ga je daar snel overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:29:
Weet iemand hoe het zit met Fair Use Policy, ik heb nu al 1.5 maand mijn n900 via Vodafone Internet. Alles gaat lekker snel.

Nu heeft mijn nichtje een Blackberry ism met HI Internet voor Blackberry maar die zat na 1.5 week al over de fair use policy heen. Terwijl ze alleen mailtjes verstuurd.

Het rotte is dat ik vanaf as maandag ook op het HI netwerk zit, met Xtra Snel internet. Ga je daar snel overheen?
Ja hetzelfde probleem heb ik ook, als ik van te voren alle klachten van FUP van Hi extra Snel had gelezen was ik er niet aan begonnen maar ik heb met KPN ontvangst waar vodafone/t-mobile het af laten weten. Ik dacht dat 250MB voor de normale internet was en 750MB voor de xtra snel maar dit kan ik verkeerd hebben dus pin me hier niet op vast. Ikzelf gebruik thuis veel Wifi en merk dat het data verbruik dan wel meevalt. Enige nadeel is wel dat ik niet zomaar een cdtje ofzo binnen haal wat ik soms nog wel eens doe over 3G met tmobile. Maar goed ik ben ook vanaf volgende week de pineut en hoop dat ik niet zo irritant terug gezet word door Hi maar we zullen zien.

Reactie Sygic n.a.v. mijn mail met de vraag wanneer we Sygic kunnen verwachten:

Hi Lesley,

Thanks for your e-mail.
We have submitted the app for approval to Nokia Ovi store on Jan 14, and it is still under approval. We don’t know the exact date but it shouldn’t take long anymore.
I’ll let you know for sure once it is out – any other date ahead would just be a guess.

Kind regards,
Anna

[ Voor 15% gewijzigd door lexi1986 op 03-02-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lexi1986 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:11:
[...]
Reactie Sygic n.a.v. mijn mail met de vraag wanneer we Sygic kunnen verwachten:

Hi Lesley,

Thanks for your e-mail.
We have submitted the app for approval to Nokia Ovi store on Jan 14, and it is still under approval. We don’t know the exact date but it shouldn’t take long anymore.
I’ll let you know for sure once it is out – any other date ahead would just be a guess.

Kind regards,
Anna
Hallo, we hebben het aangemeld bij Nokia, maar we gaan er zelf niet achteraan, we wachten wel een paar weken voordat we geld kunnen verdienen. We weten het zelf niet, maar we houden je aan het lijntje, ik bedoel op de hoogte. Reageer niet meer, ik doe net alsof ik jou ga mailen.

Toeval bestaat niet? :p

Ze zegt zelf "any other date ahead would just be a guess". Daarmee impliceer je dus dat ze geen datum weten. Maar ze zegt ook: "it shouldn't take long anymore".
Dan haal je je verhaal toch onderuit? Ik kan niet zeggen dat ze lieft of ongelijk heeft, want ik weet het ook niet wat er bij Nokia aan de hand is (ik houdt het op belangenverstrengeling wat betreft gratis OVI maps), maar het lijkt er sterk op dat je zoet gehouden probeert te worden...
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:29:

Sorry dat ik het zeg, maar ja. Hi staat er een beetje om bekend (zie dit topic en het abonnemententopic hier). Hi houdt een bepaalde grens aan wat betreft FUP, maar veel gebruikers gaan hier vrij snel overheen. En het valt niet onafhankelijk te controleren. Dat is in mijn ogen oplichting, maar als je geen gezeur wilt: annuleren. Kan het niet meer, direct gaan klagen bij radar/kassa. Dat werkt blijkbaar, zeker gezien het aantal mensen dat er last van heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Nas T op 03-02-2010 21:42 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ wat slecht van HI zeg! Balen dat ik nu van 10 euro naar 15 euro ga met internet kosten, heb ik extra snel en kan ik er bijna geen gebruik van maken! Blegh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:07:
^^ wat slecht van HI zeg! Balen dat ik nu van 10 euro naar 15 euro ga met internet kosten, heb ik extra snel en kan ik er bijna geen gebruik van maken! Blegh!
Is er voor extrasnel ook een FUP? En is die even streng? Ik kan me best voorstellen dat er voor extrasnel geen FUP is, om degenen die standaard-internet hebben en "teveel" downloaden, eerst te waarschuwen en een duurder alternatief voor te schotelen wat geen FUP heeft...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ajblancke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:53:
sinds kort werkt mijn skype niet meer

ik had een t-mobile abonnement en heb sinds een paar dagen een ander abonnement ook van t-mobile

ik ging van relax...naar een flex abonement ( het lijkt wel of het daar aan ligt ) ?

ik schakel hem wel in en ook op online , maar kan hem niet niet aanmelden , op , mijn gewone computer heb ik geen last , maar ik schakel wel of mobiel of vast dus niet 2 tegelijk

hij geeft aan vereficatie is mislukt kan geen verbinding maken met een of meerdere accounts

aangezien dit misschien ?hier ook op instellingen valt heb ik hem hier maar gepost
werkt het wel over wifi?

misschien is voip geblokkeerd voor jou. (in de nieuwe voorwaarden staat dat voip niet meer mag.) Ik heb ook tmobile en skype werkt prima. maar ik heb wel voor 1 januari mijn abo verlengd en aangezien voor mij zijn dus andere voorwaarden van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Nas T schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:39:
[...]

Is er voor extrasnel ook een FUP? En is die even streng? Ik kan me best voorstellen dat er voor extrasnel geen FUP is, om degenen die standaard-internet hebben en "teveel" downloaden, eerst te waarschuwen en een duurder alternatief voor te schotelen wat geen FUP heeft...
Max 10x het gemiddelde... hoeveel dat is blijft een raadsel.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Cinq-Marquis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Max 10x het gemiddelde... hoeveel dat is blijft een raadsel.
Ik heb het nagevraagd bij kpn. Volgens hun is het gemiddelde 50 MB per maand. Zowel voor de normale als de snelle bundel. Mijn abbo is deze maand ingegaan en ik zit op 15 MB per dag. Ik hoop dus dat ik net binnen de FUP blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovi maps kunnen mijn ....... kussen ik wil sygic.
Alle roddels en semi officiële uitspraken opgeteld verschijnt sygic eind februari.
volg Anna via twitter
http://twitter.com/sygicofficial

Even mijn mening over maemo 5 en 6 in samenhang met de n900

Als ik hier zo de berichtjes volg merk ik dat sommige leden niet helemaal happy zijn met hun telefoon werkend onder maemo 5.
Daarnaast uiten enkele leden hun twijfels over de duur van ondersteuning door Nokia voor maemo 5 door de geruchten van nieuwe toestellen van Nokia die draaien op maemo 6.

Alles goed en wel maar wat verwacht je eigenlijk van een gsm uit 2009?

Je hebt een pc waar je erg verwent bent met windows, apple, of linux.
daarnaast heb je een nu telefoon die naast bellen allerlei luxe pc-fratsen bezit en steeds meer dingen overneemt die eerst op de pc gedaan werden.
Goed jij aan de gang met die nieuwe phone met in je achterhoofd de iphone, android of weet ik wat voor een slimme gsm die nu te krijgen is.
Dan loop je ineens tegen een aantal zaken aan die in jouw ogen toch niet helemaal soepel lopen omdat die wel (tussen haakjes) goed lopen op die iphone, android, of een andere smartphone.
tenminste dat denk jij die allerlei luxe al zowiezo gewend was op je Windows-, apple- of linuxbak.
Daarnaast lees je ineens dat de opvolger van maemo 5 waarschijnlijk veel beter word.
Verdraaid heb ik daar net een smartphone aangeschaft en dit werkt niet goed en dat werkt niet goed.
Realiseer je dan wel dat er steeds meer functionaliteit in een steeds kleiner apparaat word gestopt en dat de weg naar een perfect werkend stuk communicatiemiddel nog erg lang is.
Hoe graag mensen ook vergelijken en bekritiseren je kunt eenvoudig niet Windows met Apple of Linux vergelijken, of met de n900 in je hand scheel naar een iphone, Android of andere aankomende smartphone gluren.
Ondanks zakelijke beslissingen die genomen worden bij bv Nokia brengen ze wel een telefoon op de markt die jouw leven weer een stuk aangenamer maakt met de intentie om deze te verbeteren en nadien nog betere modellen uit te brengen.
Dat men niet gelijk de perfecte smartphone uitvind die alles kan en een levensduur van 10 jaar heeft is het eenvoudige gevolg van de evolutie in onze kapitalistische maatschappij van vandaag de dag.

Kortom de n900 is niet perfect (ik ook niet) maar een verdraaid leuk apparaatje waarmee je ineens een aantal zaken in je leven kunt centraliseren.
Nokia krijgt daarvoor van mij een veer in hun ..........:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Timmy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:14:

- Nieuwe oproepen: Het scherm wordt direct actief. Enorm vervelend als de telefoon in je broekzak zit en je de telefoon niet aan de zijkant vastpakt. Ik zag dat er gewerkt wordt aan een oplossing waarbij de "proximity sensor" wordt gebruikt. Ik ben benieuwd, maar ik had liever een "slide to unlock" functionaliteit gezien.
Er is een tool/hack Call-Locker die dit kan. Zelf nog niet geprobeerd.

Is niet meer dan een dbus-script met een shell commando. Je zou het dus ook zelf kunnen toevoegen.
code:
1
2
3
call-locl.dbus
/usr/bin/call-lock * * com.nokia.mce.signal sig_call_state_ind ringing normal
/usr/bin/call-lock * * com.nokia.mce.signal display_status_ind on

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
call-lock
#!/bin/sh

#date >> /tmp/cl.log

if [ $5 == ringing ] ; then
# echo 1 >> /tmp/cl.log
# touch /tmp/call-lock.f
 sleep 2
 rm -f /tmp/call-lock.f
# date >> /tmp/cl.log
# echo 2 >> /tmp/cl.log
fi &

if [ -f /tmp/call-lock.f -a $5 == on ] ; then
# echo 3 >> /tmp/cl.log
 dbus-send --system --type=method_call --dest=com.nokia.mce /com/nokia/mce/request com.nokia.mce.request.req_tklock_mode_change string:"locked"
 rm -f /tmp/call-lock.f
# date >> /tmp/cl.log
# echo 4 >> /tmp/cl.log
fi

code:
1
2
mv call-lock.dbus /etc/dbus-scripts.d
mv call-lock /usr/bin

Dit alles is dus de call-lock.deb uit de repository.

[ Voor 45% gewijzigd door dr. Dude op 04-02-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Wat betreft de FUP van T-Mobile. In de oude voorwaarden was het internet echt onbeperkt. Echter met de invoering van de nieuwe Relax abonnementen valt VOIP niet meer in de WnW-bundels. Dit geldt alleen voor nieuwe contracten (of verlengingen) met Relax. Wanneer je een oude Relax hebt of Flex zijn de oude voorwaarden nog van toepassing (onbeperkt gebruik). Het is nog mogelijk om Flex te verlengen, waarbij de "VOIP-clausule" niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog steeds problemen hebben met een (redelijk) vol rootfs, ik ging met deze tip van 20 MB vrij naar 75 MB vrij!

edit: merk nu dat de application manager niet meer werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
dr. Dude schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:36:
Er is een tool/hack Call-Locker die dit kan. Zelf nog niet geprobeerd.
Had 'm gezien, alleen nog niet uitgeprobeerd. Zal ik zeker nog doen.

Ik heb alleen wel gelezen dat het soms enkele seconden (1-6s volgens de meldingen) duurt alvorens het scherm gelocked wordt. Ik ga het iig uitproberen en zal terugmelden hoe mijn ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik heb de BT aangezet op mijn N95 en N900. Op de N900 naar instellingen/overdracht en sync. Op deze manier heb ik alle bestanden overgezet (ook sms) van de N95 naar de N900. Dit bedoel je toch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Hoi allemaal,

Heb de n900 nu 2 weken. Kan niet anders zeggen dat het iedere dag weer een verrassing is wat dat toestel allemaal kan. Heb zo eens het hele forum n900 gelezen en heb hier toch wel wat handige tips vandaan gehaald al moet ik zeggen dat ik een leek ben en van sommige dingen geen :X snap soms maar goed daar is google dan weer voor.

Had nog wel een paar vraagjes wellicht weet een van jullie het. Ik heb de handleiding dr al op na gespeurt maar kan het daar niet vinden. Op de n95 zat de mogenlijkheid om direct te printen bv vanuit je foto's later kwam HP ook met een tooltje kan die optie op de n900 niet vinden. Weet iemand daar iets van of komt dat mss nog. Het was al erder aangekaart om persoonlijke ringtones aan personen toe te voegen mij is het nog niet gelukt ook niet om mijn contacten aan mijn simkaart te koppelen en het vandaar uit te doen, vond het erg prettig. iemand een idee?. Verder had je op de n900 de mogenlijkheid om op de radio gewoon het land en de plaats te kiezen en zag je welke zenders er beschikbaar waren nu moet je eigenlijk dit handmatig doen door ze zelf toe te voegen is die optie ook in de n900 beschikbaar? Verder maak ik ook gebruik van Pc Suite had de laatste van de Nokia site gehaald. Agenda en Contacten bij werken wil wel kan alleen geen berichten versturen vanuit Pc Suite heeft iemand dat zelfde probleem?

Vond wel een aardige site waar ze allemaal opstaan http://www.macmc.nl/media...nederlandse-radio-streams

grt ron

[ Voor 7% gewijzigd door brandje32 op 04-02-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Het volgende : Als ik mijn N900 open schuif springt hij regelmatig op "verbinding selecteren".

Ik vind dit knap irritant want ik raak zelf niets aan en hij doet het automatisch.

Voor de laatste software update had hij er geen last van. Hoe kan dit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:46:
Voor mensen die nog steeds problemen hebben met een (redelijk) vol rootfs, ik ging met deze tip van 20 MB vrij naar 75 MB vrij!

edit: merk nu dat de application manager niet meer werkt...
Wat je doet met die "tip" is een aantal zaken buiten je rootfs plaatsen en met soft/symbolische linken, bereikbaar houden. Leuk, maar wat je niet kan overzien is wat er allemaal op welke manier naar die files linkt.
Daarnaast zit je rootfs op een speciale chip die veel sneller is dan de RAM of 32GB overig geheugen...
Niet aan te raden dus.

Het probleem zit in een aantal apps die door de ontwikkelaars gemaakt in rootfs blijven staan (omdat op hun desktop PC er zat root ruimte is) en dus zo niet "optified" zijn. Verwijderen en wachten tot men dat wel even doet.

Waar je wel snel 10-15MB mee vrij kan maken is gewoon de repositories, extras-testing en extras-devel uit te zetten.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Cactusjack schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:33:
Het volgende : Als ik mijn N900 open schuif springt hij regelmatig op "verbinding selecteren".

Ik vind dit knap irritant want ik raak zelf niets aan en hij doet het automatisch.

Voor de laatste software update had hij er geen last van. Hoe kan dit ??
Even op automatisch selecteren zetten in instellingen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen als je apps uit extra-devel en extra-testing verwijdert je ook daadwerkelijk alles verwijderd uit rootfs wat met deze apps te maken had of dat er nog wat achterblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:59:
Kan iemand mij vertellen als je apps uit extra-devel en extra-testing verwijdert je ook daadwerkelijk alles verwijderd uit rootfs wat met deze apps te maken had of dat er nog wat achterblijft?
Ja, maar je kan natuurlijk voor de zekerheid even in xterminal het volgende doen;
apt-get clean

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:37:
[...]

Wat je doet met die "tip" is een aantal zaken buiten je rootfs plaatsen en met soft/symbolische linken, bereikbaar houden. Leuk, maar wat je niet kan overzien is wat er allemaal op welke manier naar die files linkt.
Daarnaast zit je rootfs op een speciale chip die veel sneller is dan de RAM of 32GB overig geheugen...
Niet aan te raden dus.

Het probleem zit in een aantal apps die door de ontwikkelaars gemaakt in rootfs blijven staan (omdat op hun desktop PC er zat root ruimte is) en dus zo niet "optified" zijn. Verwijderen en wachten tot men dat wel even doet.

Waar je wel snel 10-15MB mee vrij kan maken is gewoon de repositories, extras-testing en extras-devel uit te zetten.
Klopt inderdaad, als ik de extras-devel uitzet komt er flink wat vrije ruimte terug. Was de afgelopen dagen wat aan het knutselen om een aantal non-optified programma's te soft linken naar /opt ... hierdoor kwam ik deze thread tegen op maemo.org.

Echter krijg je met het verplaatsen van binaries niet veel ruimte, meestal zijn deze maar enkele MB's groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Daarom... en vergeet in die thread deze niet;
1. There's a reason things are where they are, be it for system speed or other considerations. If you do these mods, at the very least you'll be unable to successfully receive OTA updates and will need to manually install, then reconfigure the changes again. Or worse could happen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Vandaag voor het eerst de camera gebruikt. Het viel mij op dat het afdekklepje nauwelijks in beweging is te krijgen en er niet helemaal netjes opzit en daardoor krassen op het plastic waarover het schuift achterlaat. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 23:00
@Tim:
Ik niet, laat ook geen krassen achter. Lijkt me niet goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Timmy schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:22:
Vandaag voor het eerst de camera gebruikt. Het viel mij op dat het afdekklepje nauwelijks in beweging is te krijgen en er niet helemaal netjes opzit en daardoor krassen op het plastic waarover het schuift achterlaat. Hebben meer mensen daar last van?
nee hier gaat ie soepeltjes heen en weer en zeker zonder krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:08:
[...]

Mwah, ik vind T-Mobile top. Lekker onbeperkt, niet zoals bij Hi met maar 250MB.
neem hi extra snel: sneller en 750 MB en maar 5 euri meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:13:
[...]

zeker de 3g dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over eduroam: iemand gelukt om de N900 met eduroam in groningen te laten verbinden? Zowel UB als op zernike kan ik onder settings > connections instellen wat ik wil, maar bij statusbar > internetconnectie > verbinden met eduroam vraagt hij me om een wep key, terwijl het a) geen wep verbinding is en de juiste eap instellingen in settings gegeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
disheaver schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:12:
Over eduroam: iemand gelukt om de N900 met eduroam in groningen te laten verbinden? Zowel UB als op zernike kan ik onder settings > connections instellen wat ik wil, maar bij statusbar > internetconnectie > verbinden met eduroam vraagt hij me om een wep key, terwijl het a) geen wep verbinding is en de juiste eap instellingen in settings gegeven staan.
Ik heb op mijn website www.maemoworld.nl bij FAQ settings staan voor Eduroam op de Hogeschool Utrecht. Misschien kun je kijken of deze ook bij jou werkt ?

Edit: Hier de settings voor hogeschool utrecht hopelijk werkt deze ook bij jouw Eduroam

Je opent verbindingen daar staat eduroam tussen deze klik je aan. Nu zie je staan PEAP maar deze wijzig je in TTLS en klik op volgende. Hier kies je voor mschapv2 en kies je weer volgende. Bij de volgende stap vul je je gegevens van de Hogeschool Utrecht in en je klikt op voltooien. Nu moet wireless het als het goed is doen.

[ Voor 24% gewijzigd door lexi1986 op 04-02-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
brandje32 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:16:
...
Had nog wel een paar vraagjes wellicht weet een van jullie het. Ik heb de handleiding dr al op na gespeurt maar kan het daar niet vinden. Op de n95 zat de mogenlijkheid om direct te printen bv vanuit je foto's later kwam HP ook met een tooltje kan die optie op de n900 niet vinden. Weet iemand daar iets van of komt dat mss nog.
...
Is al gemeld. Zal vast nog wel eens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:36:
[...]

Ik heb de BT aangezet op mijn N95 en N900. Op de N900 naar instellingen/overdracht en sync. Op deze manier heb ik alle bestanden overgezet (ook sms) van de N95 naar de N900. Dit bedoel je toch neem ik aan?
jup, die bedoel ik. maar ik kan daar dus geen sms selecteren...

disheaver zoek op eduroam in dit topic...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:22:
Niet hier gaan vragen of er iemand last van heeft, nee meteen terug naar de verkoper en een nieuwe vragen.
Niet wachten, want straks heb je allerlei zaken ingesteld en dan krijg je een andere en moet je opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 11:48
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:56:
[...]

Niet hier gaan vragen of er iemand last van heeft, nee meteen terug naar de verkoper en een nieuwe vragen.
Niet wachten, want straks heb je allerlei zaken ingesteld en dan krijg je een andere en moet je opnieuw beginnen.
gewoon back-up maken en op de nieuwe terug zetten ;-)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Nienix schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:50:
gewoon back-up maken en op de nieuwe terug zetten ;-)
De rsync is al gemaakt. Zo maar effe kijken wat men er aan gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
lexi1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Ik heb op mijn website www.maemoworld.nl bij FAQ settings staan voor Eduroam op de Hogeschool Utrecht. Misschien kun je kijken of deze ook bij jou werkt ?

Edit: Hier de settings voor hogeschool utrecht hopelijk werkt deze ook bij jouw Eduroam

Je opent verbindingen daar staat eduroam tussen deze klik je aan. Nu zie je staan PEAP maar deze wijzig je in TTLS en klik op volgende. Hier kies je voor mschapv2 en kies je weer volgende. Bij de volgende stap vul je je gegevens van de Hogeschool Utrecht in en je klikt op voltooien. Nu moet wireless het als het goed is doen.
ik zal het proberen, maar betwijfel het. laptop met linux werken ze prima, met peap instellingen. plus vooral dat ik gevraagd wordt om wep key. is dat normaal? het lijkt me dat maemo de wlan ziet als wep-beveiligd, en instellingen onder settings negeert omdat daar geen wep key gegeven wordt, alleen peap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
lexi1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:44:
[...]

ik zal het proberen, maar betwijfel het. laptop met linux werken ze prima, met peap instellingen. plus vooral dat ik gevraagd wordt om wep key. is dat normaal? het lijkt me dat maemo de wlan ziet als wep-beveiligd, en instellingen onder settings negeert omdat daar geen wep key gegeven wordt, alleen peap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 22:38
Marc_K84 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:30:
Wat betreft de FUP van T-Mobile. In de oude voorwaarden was het internet echt onbeperkt. Echter met de invoering van de nieuwe Relax abonnementen valt VOIP niet meer in de WnW-bundels. Dit geldt alleen voor nieuwe contracten (of verlengingen) met Relax. Wanneer je een oude Relax hebt of Flex zijn de oude voorwaarden nog van toepassing (onbeperkt gebruik). Het is nog mogelijk om Flex te verlengen, waarbij de "VOIP-clausule" niet van toepassing is.
Heb je een linkje naar die VoIP clausule? Ik kan er op de T-Mobile website niets over terug vinden. Het zou wel jammer zijn, het was voor zo ver ik weet de enige provider die, zoals het hoort, VoIP niet expliciet verbood. 'T is ook vrij vreemd, in de hele Sype/IPhone discussie had T-Mobile altijd een grote mond dat het niet aan hen lag dat dat niet kon. En net als VoIP op de IPhone wel mogelijk wordt zouden ze dat ineens gaan verbieden? :X

Zou de N900 overweg kunnen met een data-only sim, en dan gewoon alleen maar VoIP doen, en geen GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
AVee schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:07:
[...]

'T is ook vrij vreemd, in de hele Sype/IPhone discussie had T-Mobile altijd een grote mond dat het niet aan hen lag dat dat niet kon. En net als VoIP op de IPhone wel mogelijk wordt zouden ze dat ineens gaan verbieden? :X
Dat zou wel eens een belangrijke reden van het blokkeren van VoIP kunnen zijn. Eerst waren er maar een paar telefoons die dat konden maar als opeens al die Iphone bezitters gaan VoIPen dan trekt het netwerk het niet meer. Dus moet T-mobile kiezen: of VoIP maar dan wordt het netwerk nog brakker en dus meer klachten of geen VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
disheaver schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:58:
[...]

Vreemd, volgens mij moet je met dezelfde instellingen op elk eduroam netwerk in kunnen loggen. Aangezien het al een aantal mensen is gelukt om met hun N900 in te loggen bij andere eduroam netwerken zou ik zeggen dat het niet aan de N900 kan liggen.

Dit zijn mijn instellingen:
Ssid: eduroam
Security method: WPA with EAP
EAP type: PEAP
EAP method: MSCHAPv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@disheaver:

Ik heb het Eduroam gebeuren als volgt gedaan:
klik.

Wat je kunt doen, is eerst als wep instellen en achteraf proberen aan te passen, misschien lukt dat.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
[...]

Heb je een linkje naar die VoIP clausule? Ik kan er op de T-Mobile website niets over terug vinden. Het zou wel jammer zijn, het was voor zo ver ik weet de enige provider die, zoals het hoort, VoIP niet expliciet verbood. 'T is ook vrij vreemd, in de hele Sype/IPhone discussie had T-Mobile altijd een grote mond dat het niet aan hen lag dat dat niet kon. En net als VoIP op de IPhone wel mogelijk wordt zouden ze dat ineens gaan verbieden? :X

Zou de N900 overweg kunnen met een data-only sim, en dan gewoon alleen maar VoIP doen, en geen GSM?
In de prijslijst staat het onder het kopje met de internetkosten:
http://www.t-mobile.nl/pe...jslijst_relax_1112010.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 13:56
wat een geweldig besturingssyteem is dat maemo toch...

heb Knots2 (http://wiki.maemo.org/Knots2) aan het draaien op mijn linux bak,en na wat gepruts kan ik zelfs via 3g live tv (DVB-C icm VDR) kijken op mijn n900.
en muziek streamen e.d. en divx streamen werkt ook lekker..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
[...]

ik vind de voip kwaliteit niet slecht. alleen ben je wat afhankelijk van bereik. Batterijverbruik is wel extreem, dus 100% voip zou ik niemand aanraden. data icm met een kleine belbundel is geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N900 blijkt een infrarood poort te hebben (aan de bovenkant naast de knop om fotos te maken). Iets wat niet in de specificaties op de Nokia site staat. Inmiddels zijn ontwikkelaars bezig deze poort te gebruiken om van de N900 een universele afstandsbediening te maken. Volgens de handleiding is de poort niet IrDA compatible.
Die infrarood poort is daar niet sterk genoeg voor. Ik had op mijn nokia n95 ook een programma voor universele afstandsbediening. Ik dacht dat dit niet werkte totdat ik zown 10cm voor de TV ging zitten. En toen werkte het perfect.
Dit vond ik wel jammer, dacht lekker TV's op andere zenders te kunnen zetten ongemerkt. Werkte het alleen van dichtbij... booo hoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Die infrarood poort is daar niet sterk genoeg voor. Ik had op mijn nokia n95 ook een programma voor universele afstandsbediening. Ik dacht dat dit niet werkte totdat ik zown 10cm voor de TV ging zitten. En toen werkte het perfect.
Dit vond ik wel jammer, dacht lekker TV's op andere zenders te kunnen zetten ongemerkt. Werkte het alleen van dichtbij... booo hoo.
irreco universal remote werkt prima op een meter of 4 afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:28:
[...]

Ja, maar je kan natuurlijk voor de zekerheid even in xterminal het volgende doen;
apt-get clean
apt-get clean ruimt alleen /var/cache/apt/archive op. (blue / red pil)
Als je echt zeker wil zijn dat je een applicatie helemaal verwijderd word zul je dit via de xterminal moeten doen onder root:

apt-get remove --purge <appnaam>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
teddebraak schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:04:
[...]

irreco universal remote werkt prima op een meter of 4 afstand.
werkt bij mij ook prima.
echt handig.
had ik eerst 2 AB's nodig voor tv en digitenne nu kan het met mijn n900 die ik toch altijd op zak heb.

verder heb ik bij telfort nog nooit klachten gehad over mijn data gebruik.
en ook nooit iemand over gehoord dat hij/zij op het gebruik is aangesproken.
en over het netwerk van kpn een prima dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nienix,

Welke AB gebruik jij dan voor de settopbox, is toch een Thompson nog iets? kon de juiste niet vinden iig.

[ Voor 19% gewijzigd door warhamstr op 05-02-2010 21:10 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
warhamstr schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:05:
Nienix,

Welke AB gebruik jij dan voor de settopbox, is toch een Thompson nog iets? kon de juiste niet vinden iig.
ik heb een topfield tf5300k hdd recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heh jammer ik niet, heb gewoon de simpele uitvoering.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over wel of niet VoIP-belverbod bij T-Mobile
Er staat op die link aangeduid dat dit verbod geldt op een deel van de Relax abonnementen.
VoIP is niet toegestaan icm T-Moibile Relax (Sim Only).
vb. Nu bestel ik, abonnementsloze, gewoon een N900 + T-Mobile Relax bij de GSM-boer. Dat is dan geen sim-only, oftewel VoIP mag dus, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
zou kunnen, voor de zekerheid zou ik tmobile daar gewoon over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik deze plugin vandaan halen? http://thenokiablog.com/2...00-facebook-chat-aim-msn/

Wat ben ik ook een doos, ik moet natuurlijk wel de extras developing ding installeren:
http://thenokiablog.com/2...-nokia-n900-applications/

Maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik die applicatie wil installeren zegt die het volgende:
Unable to install.
Application packages missing: libsjon-glib-1.0 ? Wat is Libsjon?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 13-10 14:08
Ik spring even in hier: Mijn voornaamste reden om naar T-mobile te gaan was dat ze tethering en VOIP toestonden. Nu beiden niet meer zeker zijn, zou ik weer voor vodafone kiezen, hun netwerk heeft gewoon nog net wat meer dekking voor 3G. Als je 3G hebt met T-mobile is het wel heerlijk snel, ik bench geregeld 100 KB/s, binnen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ citruspers, als je met Vodafone Internet Voip gaat bellen val je na 5 minuten weg. Want dan verlagen ze je snelheid. Das ook niet handig.

Vodafone is namelijk ook niet toegestaan om VoIP diensten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:03:
Maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik die applicatie wil installeren zegt die het volgende:
Unable to install.
Application packages missing: libsjon-glib-1.0 ? Wat is Libsjon?
Welcome to dependency hell :)
Je moet zorgen dat al je repositories 'aan' staan, zodat een eventuele dependency uit een andere repository gehaald kan worden. Lukt dat niet dan moet je Google'n en kijken welke app deze file levert en die dan eerst installeren.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@cirtuspers + patrickpepsi
Ben ik blij dat ik 'gewoon' KPN heb, VoIP, N900 als modem alles kan en mag ;)
Via xs4all, heb ik toch al alle hotspots gratis erbij, twee VoIP nummers, en ben dus een zeer blije en ook nog eens tevreden gebruikert.
T-Mobile is een ramp, heeft mijn zoon (door zijn iPhone vendor lock-in) en dat is een en al oplichting, brrrr in Aug loopt dat abo af en dus nooit meer !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:43:
Via xs4all, heb ik toch al alle hotspots gratis erbij, twee VoIP nummers, en ben dus een zeer blije en ook nog eens tevreden gebruikert.
T-Mobile is een ramp, heeft mijn zoon (door zijn iPhone vendor lock-in) en dat is een en al oplichting, brrrr in Aug loopt dat abo af en dus nooit meer !
Weet je zeker dat tethering bij KPN mag, heb je daar een bron van? Ik meen ooit op kpn.com gelezen te hebben dat het niet mag, maar kan het zo niet terug vinden. Zover ik weet wordt tethering officieel bij geen enkele provider toegestaan. Zal wel net zo'n grijs gebied zijn als de limiet van de FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
lpdv74 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:29:
Weet je zeker dat tethering bij KPN mag, heb je daar een bron van? Ik meen ooit op kpn.com gelezen te hebben dat het niet mag, maar kan het zo niet terug vinden. Zover ik weet wordt tethering officieel bij geen enkele provider toegestaan. Zal wel net zo'n grijs gebied zijn als de limiet van de FUP.
Klopt je zal nergens vinden dat het wel mag, maar ook nergens dat het niet mag, en wat niet expliciet verboden wordt is bij ons thuis toegestaan. Verder doe ik altijd mee aan de KPN onderzoeken en noem al jaren dat ik dit doe.

Toen de N95 uitkwam waren er geruchten dat in de firmware *kuch* automatische instellingen die je via KPN downloadde het afgeschermd zou zijn. Kan, ik heb de firmware (dus van Nokia) ge-update en heb altijd de N95 als modem kunnen gebruiken.
Juridisch is het natuurlijk ook lastig voor KPN, de FUP geeft als max 10x het gemiddelde aan data download aan, blijf je daaronder wat zou het dan dat dit via thethering/VoIP of anders gebruikt wordt, vrijheid.
Het gaat meer om bandbreedte dan de manier waarop je je gelimiteerde bandbreedte gebruikt.

Daarnaast heb ik, zoals vermeld via mijn (KPN)XS4ALL abo, toch al alle hotspots gratis en daar b.v. de N900 gewoon een PC met telmogelijkheid is kan niemand zaken die dat internetdatagebruik gebruiken tegenhouden.... of wel ?

Noem mij eens goede juridische argumenten dat dat normale gebruikt zou kunnen uitsluiten.
KPN is slimmer en gaat die strijd niet aan, gebruikt eventueel de FUP als je mobiel 10 flims/dg gaat downloaden..... maar ja waarom zou een mens dat mobiel willen ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:03:
[...]

Klopt je zal nergens vinden dat het wel mag, maar ook nergens dat het niet mag, en wat niet expliciet verboden wordt is bij ons thuis toegestaan. Verder doe ik altijd mee aan de KPN onderzoeken en noem al jaren dat ik dit doe.

Toen de N95 uitkwam waren er geruchten dat in de firmware *kuch* automatische instellingen die je via KPN downloadde het afgeschermd zou zijn. Kan, ik heb de firmware (dus van Nokia) ge-update en heb altijd de N95 als modem kunnen gebruiken.
Juridisch is het natuurlijk ook lastig voor KPN, de FUP geeft als max 10x het gemiddelde aan data download aan, blijf je daaronder wat zou het dan dat dit via thethering/VoIP of anders gebruikt wordt, vrijheid.
Het gaat meer om bandbreedte dan de manier waarop je je gelimiteerde bandbreedte gebruikt.

Daarnaast heb ik, zoals vermeld via mijn (KPN)XS4ALL abo, toch al alle hotspots gratis en daar b.v. de N900 gewoon een PC met telmogelijkheid is kan niemand zaken die dat internetdatagebruik gebruiken tegenhouden.... of wel ?

Noem mij eens goede juridische argumenten dat dat normale gebruikt zou kunnen uitsluiten.
KPN is slimmer en gaat die strijd niet aan, gebruikt eventueel de FUP als je mobiel 10 flims/dg gaat downloaden..... maar ja waarom zou een mens dat mobiel willen ?
Ik stel niet dat het niet mag hè, meen het alleen ooit ergens gelezen te hebben. Dus ga ook geen argumenten zoeken. Ik maak ook lekker gebruik van tethering, zolang ik er niets over hoor van KPN, zal het me een zorg zijn, net zoals jij het zegt. Alleen stel ik ook niet dat het wél mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:43:
Aangezien knp helemaal niet (met zekerheid) kan zien of je aan het tetheren bent, zal je er niet veel problemen mee krijgen als je binnen hun FUP blijft kwa dataverbruik.
Ze kunnen kijken naar je user agent die je browser doorstuurt, maar dat kan je makkelijk foppen en volgens mij mag dat niet zomaar uit privacy overwegingen. Als je je sim in een USB modem doet kunnen ze het trouwens WEL zien, want het imei nummer verraadt een laptop modem.
VoIP is een ander verhaal. Vaak wordt er standaard een specifieke poort gebruikt (bij SIP bijvoorbeeld). En die poort kunnen ze gewoon blokkeren. Uiteraard is hier ook weer omheen te werken, maar dan blijf je bezig.
Skype werkt volgens mij altijd via poort 80 (standaard poort voor http), dus dat is veel lastiger te blokkeren voor kpn. Ze kunnen met proxies gaan werken of bepaalde adressen blokkeren, maar dat levert voor de klant (en hun klantenservice) heel veel andere problemen op.

Aangezien mobiel bellen verruit het meeste geld oplevert voor kpn zal kpn er in de toekomst ook meer aan proberen te doen om VoIP te voorkomen. Grootschalig gebruik van VoIP maakt hun huidige business model helemaal kapot, dat zullen ze niet zonder slag of stoot laten gebeuren.
Ik ben benieuwd hoe het loopt in telecomland, op lange termijn is dit gevecht natuurlijk kansloos, maar op korte termijn zullen ze nog hele rare sprongen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
T-mobile werkt hier anders nog steeds prima met VOIP (skype), laatst bijna 3 uur met iemand gepraat en afgezien van 2 disconnects (ik zat binnen en op 3G) werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:43:
Aangezien mobiel bellen verruit het meeste geld oplevert voor kpn zal kpn er in de toekomst ook meer aan proberen te doen om VoIP te voorkomen. Grootschalig gebruik van VoIP maakt hun huidige business model helemaal kapot, dat zullen ze niet zonder slag of stoot laten gebeuren.
Mwah, dat was een leuk argument een jaar of 5-7 geleden. Inmiddels belt meer dan 66% van de KPN klanten met VoIP. KPN heeft gelukkig ingezien dat je beter met de ontwikkelingen en wensen van de klant kan meegaan dan tegenwerken. Natuurlijk loopt men daarbij niet voorop, want ze leveren wel kwaliteit.

Ik ben verder heel pragmatisch, als ik mijn zoon, via VoIP of nu via de N900/Skype spreek, vanuit St. Petersburg (Ru) dan is de kwaliteit alsof hij naar mij staat. Daar gaat het mij om.
Net als mijn xs4all abo, zal zeker niet de goedkoopste zijn (ik geloof zelfs 2x zo duur als de goedkoopste), maar ik heb nix met prijs, ik wil kwaliteit en geen gezeik !
Buiten dat ik BOF e.d. zaken belangrijk vind als speerpunt van mijn proovider, OK das een stukje polutiek ;)
Maar ja, een mens mot zich nu eenmaal principes aanmeten anders leef je niet... toch ? :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Mwah, dat was een leuk argument een jaar of 5-7 geleden. Inmiddels belt meer dan 66% van de KPN klanten met VoIP. KPN heeft gelukkig ingezien dat je beter met de ontwikkelingen en wensen van de klant kan meegaan dan tegenwerken. Natuurlijk loopt men daarbij niet voorop, want ze leveren wel kwaliteit.

Ik ben verder heel pragmatisch, als ik mijn zoon, via VoIP of nu via de N900/Skype spreek, vanuit St. Petersburg (Ru) dan is de kwaliteit alsof hij naar mij staat. Daar gaat het mij om.
Net als mijn xs4all abo, zal zeker niet de goedkoopste zijn (ik geloof zelfs 2x zo duur als de goedkoopste), maar ik heb nix met prijs, ik wil kwaliteit en geen gezeik !
Buiten dat ik BOF e.d. zaken belangrijk vind als speerpunt van mijn proovider, OK das een stukje polutiek ;)
Maar ja, een mens mot zich nu eenmaal principes aanmeten anders leef je niet... toch ? :)
Niet via mobiel. En dat is veel belangrijker voor kpn dan buitenlandse gesprekken.
Prijzen van mobiele minuten worden nu kunstmatig hoog gehouden door het interconnectie tarief. Dit interconnectie tarief systeem en de virtuele aanbieders op 1 netwerk van 1 eigenaar zorgen voor een kunstmatig extreem verhoogde omzet per klant. Het geld dat kpn ontvangt van het interconnectie tarief voor inkomende gesprekken wordt namelijk ook bij de omzet per klant gerekend. Dat telt dus als het ware dubbel, bij kpn en bij haar eigen virtuele aanbieder. De huidige situatie is nog zieker als je je bedenkt dat veruit het merendeel dat je betaald aan je mobiele belminuten eigenlijk aflossing is voor je mobiel.
En zelfs binnen het eigen mobiele kpn netwerk varieren de prijzen idioot veel. Met een prepaid avond bundel kan je voor 1/6 cent per minuut op bepaalde momenten bellen naar andere mobiele kpn klanten, terwijl andere klanten 33 cent per minuut buitenbundel tarief betalen Dat is een factor 200 verschil binnen de EIGEN kpn mobile producten!
Deze krankzinnige situatie wordt door VoIP aanbieders op mobile ernstig bedreigt.

Op het vaste net waren de kosten per belminuut nooit zo belachelijk als op mobiel. Het aflever tarief is ook heel erg veel lager. Het enige voordeel van VoIP voor consumenten op het vaste net is de prijs. De betrouwbaarheid van VoIP is veel lager dan de normale analoge lijn.
Overigens is VoIP naar mobiele nummers extreem duur. nooit afgevraagd waarom je 17 cent pm betaald om van vast naar mobiel te bellen, en slecht 3 cent pm voor mobiel naar mobiel of van mobiel naar vast (bij gemiddelde sim-only bundels)? Dat komt door het interconnectie tarief.De aanbieders gaan ervan uit dat je net zoveel gebeld wordt als dat je zelf belt, en dus dat ze op het interconnectie tarief geen verlies maken. Maar het aflever tarief naar vast is veel lager (1/2 cent pm of minder, terwijl naar mobiel 9 cent pm wordt betaald). Dus moet een vaste telefonie aanbieder een veel hoger tarief rekenen naar mobiel omdat het de inkomsten van inkomende gesprekken mist. Nee, het systeem is echt heel ziek.

ik ben ook een tevreden xs4all klant trouwens.Het is iets duurder, maar zolang het gewoon goed werkt is de behoefte om over te stappen erg klein. Bij mobiel is dat heel anders. Een contract laten doorlopen is over het algemeen bijzonder prijzig, en dus stimuleert dat een verlengings contract te nemen of over te stappen.
Verder is mobiel voor mij veel minder belangrijk dan een werkende (vaste) internet verbinding.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Uhhh, TempesT,
Even kort door de bocht ik betaal wat ik betaal, daar ga ik wel of niet mee accoord. Zolang er geen andere aanbieder is voor een lagere prijs kan ik alleen naar ons Neeli stappen (of haar opvolger) wegens gebrek aan concurrentie en monopolistisch gedrag.

Ik vind de kosten/baten analyse op dit moment acceptabel, niet meer niet minder.
Kijk linksom of rechtsom zal een bedrijf zijn bestaansrecht of netter, raison d'être, waar moeten maken, vergeet niet dat elk bedrijf enkel wil voortbestaan.

Mijn Skype/VoIP kost b.v. € 0.033 per minuut (naar St. Petersburg, Rusland), dus ik kan een uur lang lullen voor € 0,20 ! En dat kan ik gezien mijn abo, geheel legaal doen door heel Nederland....
Waarom zou ik dan nog neuzelen ?

Sorry ik heb je post niet in een spreadsheet gezet.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Hoewel ik het met plezier lees, horen deze dingen natuurlijk niet in dit topic, maar in deze: [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
ik heb nu sinds 3 februari 173.9 Mb gedownload en 10.2 geupload dus in ongeveer 3.5 dagen
zijn er meer mensen die zo veel internet gebruiken of ben ik een uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
leon12345 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 03:12:
ik heb nu sinds 3 februari 173.9 Mb gedownload en 10.2 geupload dus in ongeveer 3.5 dagen
Wees niet bang, er zijn nog meer gebruikers ....
1-2-2010 / 06-02-2010 260 down / 50 up ( volgens KPN zou het nu dus afgelopen zijn ( bedankt VF voor de blox )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 11-10 13:31
leon12345 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 03:12:
Ach, met m'n N95 8GB jaag ik er al een aantal GB per maand doorheen.
Als ik de N900 krijg zal dit vast meer worden door het gemak van alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

weet iemand of het mogelijk is om de FM-zender ook te kunnen gebruiken voor telefoon gesprekken?

[ Voor 95% gewijzigd door TwoR op 07-02-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hee, dat is wel een leuke vraag eigenlijk. Je bedoelt dat je het geluid over de radio kan doorsturen voor in de auto bijvoorbeeld? Ik zal het binnenkort testen als ik tijd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

ik heb het getest en het leek niet te werken maar misschien heb ik het niet goed gedaan.ik hoorde wel elke keer piepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die piepjes geven volgens mij aan dat er wel getransmit wordt maar er geen audio is om te transmitten. Probeer je telefoon eens op de speaker te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,..
Ik probeerde de Call-lock te vinden/installeren,.maar die is bij mij via bestandsbeheer niet te vinden. Nu ontdek ik ook dat bijv Mussorgsky ook nergens tussen staat, terwijl ik weet dat ik dit ooit heb geinstalleert.
Hoewel ik drie of vier repositories heb geinstaleert, heb ik het vage vermoeden dat ik er een NIET of dubbel geinstaleert heb.
Heeft iemand de juiste instellingen voor de reps, zodat ik alsnog aan de slag kan??

THX alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
die paar keer dat ik iets niet kon vinden in de repositories stond het al op mn telefoon en daardoor niet meer in de lijst.

mij mij staat hij gewoon in de lijst, in de extra-devel catalogus. call-loker heet hij. versie 1.0. categorie: systeem. ook muss staat erbij, tevens in de extra-devel. misschien heb je die repository uitstaan om rootruimte te besparen?

ps:
catalog name: extras-devel
web address: http://repository.maemo.org/extras-devel
distribution: fremantle
components: free non-free

[ Voor 16% gewijzigd door teddebraak op 07-02-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THx Ted,,Got it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

citruspers schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:04:
Die piepjes geven volgens mij aan dat er wel getransmit wordt maar er geen audio is om te transmitten. Probeer je telefoon eens op de speaker te zetten?
Heb het nu net even geprobeerd maar ook dit werkt helaas niet. Dit zou wel super gaaf zijn voor in de auto namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Voor de mensen die ook graag spellen spelen: er is eindelijk een manier om je PS3 controller te koppelen aan de N900. De stap-voor-stap uitleg is hier te vinden. Als je er niet uitkomt, dan kan je hier meer info lezen.

Let wel op dat minimale Linux ervaring nog nodig is. Het is helaas nog iets complexer om de boel werkend te krijgen dan het installeren van een driver... Maar ja, dan kan je daarna wel lekker met je PS3 controller Super Nintendo spelen op je televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Weet iemand hoe smsjes overgezet kunnen worden? Ik kan ze niet via bluetooth verzenden vanaf een n95 8gb, terwijl dit bij iemand anders wel kon... Ik heb ook geprobeerd vanuit een .csv bestand de smsjes te importeren, ook zonder succes.

Ik merk ook op dat in sommige tekstvelden geen volledige tekstfunctionaliteit beschikbaar is. De blauw-omhoog toets reageert niet, waardoor ik onder andere getallen niet kan typen. Dit heb ik dan ook getypt in de notities-applicatie en gekopieerd/geplakt. Iemand enig idee?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
Nas T schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:41:

Ik merk ook op dat in sommige tekstvelden geen volledige tekstfunctionaliteit beschikbaar is. De blauw-omhoog toets reageert niet, waardoor ik onder andere getallen niet kan typen. Dit heb ik dan ook getypt in de notities-applicatie en gekopieerd/geplakt. Iemand enig idee?
dit 'probleem' ondervond ik ook als er in zo'n text veld alleen nummers mogen dan hoef je die blauw omhoog toets niet in te drukken. doe je het wel dan krijg je dus weer letters.
probeer dat is

[ Voor 16% gewijzigd door leon12345 op 07-02-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
[b][message=33427027,noline]

geef hier eens een voorbeeld van? welke site, welke tekstbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik ben een beetje aan het rommelen met ovi-share, picasa en dat soort diensten. Imageshack vind ik persoonlijk heel handig om afbeeldingen up te loaden voor gebruik in forums. Kan ik deze dienst combineren met de ingebouwde deelservices? (ik bedoel dat imageshack ertussen staat bij de opties van delen).
Met ovi store kan dit wel makkelijk, alleen kan ik die afbeeldingen niet gebruiken om naar te linken. Volgens mij moet de bekijker ook ingelogd zijn, en die kan dan gelijk ook andere afbeeldingen bekijken die ik ooit ge-upload heb. Dit heb ik liever niet.
Eigenlijk zoek ik dus een upload service ondersteund binnen de n900 waarbij ik enigszins discreet een afbeelding kan uploaden waarbij de ontvanger niet hoeft in te loggen. Iemand hier meer ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door teddebraak op 07-02-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 22:03
teddebraak schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:18:
[...]

geef hier eens een voorbeeld van? welke site, welke tekstbox?
Ik heb binnen slecht geprogrammeerde applicaties ook weleens dat de blauwe-pijltoets (shift) niet 'blijft hangen' na een keer drukken. Binnen Keepass is dit bijvoorbeeld het geval bij het invullen van het wachtwoord. Heeft voor erg veel verwarring gezorgd in het begin. Ik kan dat dan oplossen door zelf de toets ingedrukt te houden en tegelijk de gewenste andere toets. Best irritant bij bijvoorbeeld het typen van een '1', omdat de shift-toets en de q/1 zo dicht bij elkaar zitten.

Maarja, probeer dat dus ook even als je problemen hebt met het typen van cijfers / speciale tekens.
Pagina: 1 ... 50 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.