Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Heb geen ruimte vrij en ben root wachtwoord vergeten voor apt-get clean command :x. iemand suggesties?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:54:
nieuwe update voor maemo is er. waarschijnlijk weer een voorloper op een grote update later deze week. je hebt ongeveer 48mb vrij nodig in je root
Ter info: zojuist binnengehaald via # apt-get update && apt-get dist-upgrade met maar 35Mb aan vrije ruimte in rootfs. Zojuist gereboot, nog geen significante wijzigingen gevonden. Enkele pakketjes die me opvielen waren skype en wlan gerelateerd.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
changelog:
osso wlan
libas protocol
tablet browser controls
cmt firmware
nolo
osso applet languageregion
apt transport https
osso accounts plugin skype
Maemo 5
tablet browser daemon
hildon aplication manager
apt
locale resolver data
libconbtui0
libgles2 sgx img
libicd2
tablet browser view
wl1252 firmware
icd2
flasher
operator wizard settings
tablet browser ui
posix locales
libconnui
connui conndlgs
opengles sgx img common
rtcom call ui
librtcom call ui0

om root ruimte vrij te krijgen is het uitzetten van overbodige repositories vaak genoeg. extra testing en extra devel bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Zo te zien moet je ook rebooten, tijdens het opnieuw opstarten moet die ook iets doen. Ben benieuwd wat er veranderd is.

Ik verwacht nu ook dat we snel Sygic kunnen downloaden, zie net dit staan:

Key changes and improvements:
- OpenGL ES 1.1 API libraries added
- Support for OVI Store paid content distribution
- Support for almost new 40 new countries
- WLAN bugs mostly fixed
- Set of browser related error´s fixes

[ Voor 57% gewijzigd door lexi1986 op 16-02-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
lexi1986 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:28:
Zo te zien moet je ook rebooten, tijdens het opnieuw opstarten moet die ook iets doen. Ben benieuwd wat er veranderd is.

Ik verwacht nu ook dat we snel Sygic kunnen downloaden, zie net dit staan:
Ben benieuwd hoe vlug het dan "gekraakt" is. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door patrickt35 op 16-02-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ik heb sinds vandaag ook Hi en heb ook problemen met mijn internet verbinding. Zodra die verbinding heeft gemaakt met de APN dan kan ik 1 website openen. Daarna is het onmogelijk voor mij om nog weer een website te openen dan pakt die hem gewoon niet meer dan is de verbinding weg. Heeft iemand de handmatige instellingen voor Hi ook ? Ik heb hem nu op Mobiele Startsite staan Mobiel Internet deed het bij mij helemaal niet

Edit: Ok laat maar op de een of andere manier werkt het nu wel :p

[ Voor 7% gewijzigd door lexi1986 op 16-02-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
yay gelukt gewoon wat troep gedeinstalleerd. maar moet wel opnieuw gaan flashen want een root wachtwoord is toch wel makkelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik kreeg ook de melding voor een update. Alleen heb ik te weinig geheugen op doellocatie ? Ik heb al wat resporitories weggegooid maar nog te weinig geheugen??
Is het de maemo 5 3.2010.02.8 16,2mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

touchie75 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:00:
Ik kreeg ook de melding voor een update. Alleen heb ik te weinig geheugen op doellocatie ? Ik heb al wat resporitories weggegooid maar nog te weinig geheugen??
Ja dat is de nieuwe update ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik had eerst ook te weinig ruimte voor de update dus had ik onnodige repo's gedisabled, toen wilde ie wel downloaden maar kreeg ik een foutmelding tijdens het uitpakken. Moest ik eerst rebooten en 'dpkg --configure -a' doen. Toen was ik eindelijk klaar om de update te installeren, kreeg ik de melding dat mijn accu niet volg genoeg is -O-
Vanavond thuis nog maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Sharkey1802 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:21:
Ik had eerst ook te weinig ruimte voor de update dus had ik onnodige repo's gedisabled, toen wilde ie wel downloaden maar kreeg ik een foutmelding tijdens het uitpakken.
Ik had ook dat hij een foutmelding (iets in richting kan niet door gaan ofzo) gaf maar hij ging wel gewoon door met downloaden en heeft hem toen ook gewoon geinstalleerd.
Wat ik opvallend aan de update vind dat als hij moet restarten dat je 2 keer een nokia scherm krijgt waar een balkje volloopt met blauw, dus is net iets anders dan eerdere update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
touchie75 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:00:
hoeveel heb je vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:51:
Nou gister zoals ik al zei supersnel internet via Hi toegangspunt: mobiel startsite

vandaag zo traag als dikke stront. Opnieuw instellingen aangevraagd, nu alleen mobiel internet als toegangspunt genomen. Ook weer trager dan traag.

kwam ergens een post tegen dat je KPN mms moet hebben en dan wat instellingen moet aanpassen. Maar ze spreken in die post dat je netwerk toegang op handmatig moet zetten.
\Iemand een oplossing/verklaring voor dit slakke tempo.

hmm ik kijk zojuist in de statusbalk, en daar sta dat ik nog altijd verbonden ben met mobiele startsite, terwijl dat toegangspunt er niet in staat. 8)7 effe opnieuw starten
Ik heb al sinds ik die N900 heb PRECIES hetzelfde probleem en het is super irritant,
het lijkt wel alsof hij problemen heeft met het connecten ofzo.
Alle 3 toegangspunten "werken" zogenaamd, maar ze zuigen allemaal.
Ik denk dat er gewoon wat mis is met de instellingen. hele slome "ping" of latency.
Soms duurt het 3 minuten voordat de site connect, of ik moet eerst verbreken en reconnecten
de andere keer werkt het normaal, maar dat is zelden het geval.
Want als je via appstore iets download zie je dat de downloadsnelheid wel goed is.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Pompi schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Ik had ook dat hij een foutmelding (iets in richting kan niet door gaan ofzo) gaf maar hij ging wel gewoon door met downloaden en heeft hem toen ook gewoon geinstalleerd.
Wat ik opvallend aan de update vind dat als hij moet restarten dat je 2 keer een nokia scherm krijgt waar een balkje volloopt met blauw, dus is net iets anders dan eerdere update's
Klopt, had ik ook. Een algemene fout met installeren, maar hij ging toch door. Bij mij succesvol geinstalleerd, en tot nu toe werkt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Bij mij is de Maemo update perfect gelukt,
Ik had deze voormiddag ook reeds de sygic-versie voor N900 gedowload van de site (en betaald), maar... eenmaal alles op mijn n900 stond bleek het toch om een Androïd-versie te gaan...
Volgens de site moet de juiste versie te vinden zijn in de OVI-Store... bij mij niet.
Ik heb dus nu een activatiesleutel maar geen programma... Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:54:
[...]

Ik heb al sinds ik die N900 heb PRECIES hetzelfde probleem en het is super irritant,
Ik denk dat er gewoon wat mis is met de instellingen. hele slome "ping" of latency.
Soms duurt het 3 minuten voordat de site connect, of ik moet eerst verbreken en reconnecten
Want als je via appstore iets download zie je dat de downloadsnelheid wel goed is.
dan zou ik eens de instellingen, provider, abonementsvorm, browser, geinstaleerde addons, bereik, etc posten. plus wat gekwantificeerde waarden van de ping en downloadsnelheden. liefs een paar keer gemeten. Via speedtest.net of zo. vergelijking met via wifi browsen ook erbij bij voorkeur.
met appstore bedoel je de repositories?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:12:
Beste,
Bij mij is de Maemo update perfect gelukt,
Ik had deze voormiddag ook reeds de sygic-versie voor N900 gedowload van de site (en betaald), maar... eenmaal alles op mijn n900 stond bleek het toch om een Androïd-versie te gaan...
Volgens de site moet de juiste versie te vinden zijn in de OVI-Store... bij mij niet.
Ik heb dus nu een activatiesleutel maar geen programma... Wie weet raad?
ik ozu het eens by sygic proberen

[ Voor 20% gewijzigd door teddebraak op 16-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
[...]

Ik had ook steeds problemen met HI internet verbindingen, het lijkt opgelost door in de instellingen van de verbinding de proxy aan te vinken. Ze stonden er bij mij al wel in, was alleen niet aangevinkt.

Adres: 10.10.100.20
poort: 5080

Verder lijkt ping enzo ok.

Speedtest.net:
ping: 240ms
Download: 1.0 mb/s
Upload: 0.27 mb/s

Ik heb nu alleen wel problemen om iets te downloaden van de OVI Store. Kan iets uitzoeken, inloggen, maar als ik dan op download klik ga ik terug naar het overzicht en gebeurt er verder niks. Meer mensen dit ondervonden?

[ Voor 9% gewijzigd door DeRRudi op 16-02-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
DeRRudi schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:26:
[...]

Ik had ook steeds problemen met HI internet verbindingen, het lijkt opgelost door in de instellingen van de verbinding de proxy aan te vinken. Ze stonden er bij mij al wel in, was alleen niet aangevinkt.

Adres: 10.10.100.20
poort: 5080

Verder lijkt ping enzo ok.

Speedtest.net:
ping: 240ms
Download: 1.0 mb/s
Upload: 0.27 mb/s

Ik heb nu alleen wel problemen om iets te downloaden van de OVI Store. Kan iets uitzoeken, inloggen, maar als ik dan op download klik ga ik terug naar het overzicht en gebeurt er verder niks. Meer mensen dit ondervonden?
Deze proxy instellingen deden het hem bij mij dus ook vandaag. Ze stonden er wel in maar niet aangevinkt zodra je ze aanvinkt werkt het prima.

De Ovi store werkt hier overigens prima installeert gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:32:
[...]

Deze proxy instellingen deden het hem bij mij dus ook vandaag. Ze stonden er wel in maar niet aangevinkt zodra je ze aanvinkt werkt het prima.

De Ovi store werkt hier overigens prima installeert gewoon.
En welke internetverbinding gebruiken jullie nou dan ?
KPN MMS, Mobiele Startsite of Mobiel Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:45:
[...]

Ik gebruik Mobiel Internet maar dan heb ik Proxy zelf aangevinkt bij de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:45:
[...]

Ik heb geloof ik Mobiel Internet gekozen en daarna de instellingen van deze verbinding bewerkt zodat hij gebruik maakt van de proxy.

@lexi: Heb ook na restart nog steeds dat ik niet uit de ovi store kan downloaden. Heb je iets in instellingen van je browser veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
DeRRudi schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:50:
[...]

Ik heb geloof ik Mobiel Internet gekozen en daarna de instellingen van deze verbinding bewerkt zodat hij gebruik maakt van de proxy.

@lexi: Heb ook na restart nog steeds dat ik niet uit de ovi store kan downloaden. Heb je iets in instellingen van je browser veranderd?
Nee ik kom er net achter dat Wifi aan stond en dat ik het daarmee getest heb. Zodra ik op mobiel internet zit gaat die weer terug inderdaad.

Zodra ik mobiel internet heb gaat die weer terug naar store.ovi.mobi terwijl met Wifi het wel goed gaat erg vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door lexi1986 op 16-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeRRudi schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:50:
[...]

Jongens
echt hartelijk bedankt
Een wereld van verschil
Dit werkt, heb nu dus mobiel internet instellingen via: SMS naar 1300, en dan sturen "JA"
Alleen Mobiel internet opslaan de overige 2 niet opslaan.
Daarna proxy aanklikken bij de internetinstellingen en het is gedaan.
Ik browse nu direct op het web in plaats van minuten te wachten

Thanks

EDIT:
Na deze proxy toegepast te hebben is mijn error(geen ruimte vrij) ook weg tijdens de update van Maemo 5.
:s raar Ben nu aan t updaten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een antwoord van iemand anders met dit probleem: In DiskUsage heb ik 39.8MB vrij in de Rootfs, metb tussen haakjes (root: 44MB)
Je zou toch verwachten dat dat voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
lexi1986 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Nee ik kom er net achter dat Wifi aan stond en dat ik het daarmee getest heb. Zodra ik op mobiel internet zit gaat die weer terug inderdaad.

Zodra ik mobiel internet heb gaat die weer terug naar store.ovi.mobi terwijl met Wifi het wel goed gaat erg vreemd.
Hmm.. zou dan wel eens in de proxy van HI kunnen zitten. Zo meteen thuis ook maar ff testen op WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:57:
[...]

Even een antwoord van iemand anders met dit probleem: In DiskUsage heb ik 39.8MB vrij in de Rootfs, metb tussen haakjes (root: 44MB)
Je zou toch verwachten dat dat voldoende is?
ik had rond de 35 en dat was ook te weinig, wat applicaties deleten en toen ik rond de 48 zat werkte het wel via de application manager. Het schijnt dat als je het via de terminal doet het met minder kan werken. de code daavoor staat hierboven ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rootfs was voor 90% vol, heb het via terminal(apt-get update && apt-get dist-upgrade) gedaan en deed het gewoon. Nog een paar keer apt-get clean gedaan en nu staat mn rootfs op 91%.
Ik merk dat mijn N900 constant geheugen aan het swappen is, iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
Garnet VM is ook geniaal, Palm OS op je N900:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:10:
[...]

ik had rond de 35 en dat was ook te weinig, wat applicaties deleten en toen ik rond de 48 zat werkte het wel via de application manager. Het schijnt dat als je het via de terminal doet het met minder kan werken. de code daavoor staat hierboven ergens.
Inderdaad, heb ik ook maar gedaan, alle repo's behalve Nokia update uit, even een aantal progjes erafgegooid, toen was de root 44 MB, dat was genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Had sygic mobile maps ook besteld, gedownload en geinstalleerd.
Daarna contact opgenomen met Sygic.
Geld wordt teruggestort door Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:47:
[...]

Had sygic mobile maps ook besteld, gedownload en geinstalleerd.
Daarna contact opgenomen met Sygic.
Geld wordt teruggestort door Sygic.
Ik denk dat ze bij sygic ook wel redelijk gefrustreerd raken over nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D games en applicaties komen er aan : http://news.google.co.uk/...-firefox-browser-video%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://www.6minutes.be/NL...kelID=17853&RubriekID=101
lees daar wat heel vreemds en raars ????

Op dit moment is er nog maar één toestel, de Nokia N900, dat op MeeGo draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een normaal Hi eindeloos online bundel. Als ik een speedtest doe (via speedtest.net of .nl) dan krijg ik een downloadsnelheid van max. 0.12 mb/s, een upload snelheid van 0,05 mb/s en een Ping van 254 ms.
De down- en uploadsnelheid zijn dus niet al te snel. Nou gaat het browsen opzich wel op acceptabele snelheid. Inmiddels heb ik de proxy ook aangevinkt maar dat heeft in ieder geval geen invloed op de speedtest.

Wel is het zo dat ik regelmatig opnieuw moet connecten met 'Mobiel Internet' omdat ik dan niet meer verbonden blijk of dat ik gewoon niet kan connecten met een website. Eerst dacht ik dat KPN misschien met storingen kampte maar dat kan ondertussen niet meer..Misschien dat het met deze update is opgelost..

Kan iemand verklaren waar die lage snelheden vandaan komen en iemand een idee om ervoor te zorgen dat die verbinding wat stabieler wordt? En is er hier misschien iemand die is overgestapt naar Xtra snel? Zou iemand mij kunnen zeggen of dat echt een noemenswaardig verschil is en dus de moeite waard?

Dan heb ik nog een andere vraag; bij 'Foto's' kun je 'filteren op map'. Standaard staat deze bij mij op 'Alle afbeeldingen'. Ik wil graag 'Standaardmap Camera' als standaard hebben. Hoe kan ik dat instellen?

Als laatste ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen met fMMS. Ondertussen heb ik meerdere (kleine) updates gedownload maar vooralsnog werkt het niet vlekkeloos. Sterker nog, op dit moment werkt het helemaal niet.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Vögel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:33:
Ik heb een normaal Hi eindeloos online bundel. Als ik een speedtest doe (via speedtest.net of .nl) dan krijg ik een downloadsnelheid van max. 0.12 mb/s, een upload snelheid van 0,05 mb/s en een Ping van 254 ms.
De down- en uploadsnelheid zijn dus niet al te snel. Nou gaat het browsen opzich wel op acceptabele snelheid. Inmiddels heb ik de proxy ook aangevinkt maar dat heeft in ieder geval geen invloed op de speedtest.

Wel is het zo dat ik regelmatig opnieuw moet connecten met 'Mobiel Internet' omdat ik dan niet meer verbonden blijk of dat ik gewoon niet kan connecten met een website. Eerst dacht ik dat KPN misschien met storingen kampte maar dat kan ondertussen niet meer..Misschien dat het met deze update is opgelost..

Kan iemand verklaren waar die lage snelheden vandaan komen en iemand een idee om ervoor te zorgen dat die verbinding wat stabieler wordt? En is er hier misschien iemand die is overgestapt naar Xtra snel? Zou iemand mij kunnen zeggen of dat echt een noemenswaardig verschil is en dus de moeite waard?

Dan heb ik nog een andere vraag; bij 'Foto's' kun je 'filteren op map'. Standaard staat deze bij mij op 'Alle afbeeldingen'. Ik wil graag 'Standaardmap Camera' als standaard hebben. Hoe kan ik dat instellen?

Als laatste ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen met fMMS. Ondertussen heb ik meerdere (kleine) updates gedownload maar vooralsnog werkt het niet vlekkeloos. Sterker nog, op dit moment werkt het helemaal niet.

Bedankt voor de reacties!
wat is de snelheid waarmee ze adverteren? hoeveel sneller is xtra snel? foto's standaard filteren op camera kan niet standaard, misschien dat iemand daar iets voor gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Probeer eens de tool "speedy" (staat ergens in de repositories). Als vergelijkingsmateriaal: met t-mobile extra snel haal ik meestal 100-120 KB/s (kiloBYTE dus).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Ik merk dat de rootfs bij mij na de update aanzienlijk voller is geworden. Ik zit nu op 87 procent. Dit terwijl
ik er zelfs nog het nodige heb afgehaald. Daarna nog een keer gereboot. Ik vind het wel wat krap gaan worden, moet ik zeggen.

Anderen ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een probleempje mbt verwijderde bestanden die blijven staan. Ik heb een aantal afbeeldingen verwijderd, deze vormden samen een afbeeldingenset. Als ik nu mn achtergronden wil wijzigen staan deze bestanden nog gewoon in mn afbeeldingensets. Weliswaar zonder fotootje. maar het systeem denkt dus kennelijk dat dit set nog bestaat. Weet iemand hoe ik ze daar ook kan verwijderen? Is daar een commando voor of weet iemand hoe ik dit kan verwijderen? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:59:
[...]

wat is de snelheid waarmee ze adverteren? hoeveel sneller is xtra snel? foto's standaard filteren op camera kan niet standaard, misschien dat iemand daar iets voor gemaakt heeft.
De snelheid waarmee Hi Eindeloos online adverteert is 384/128 kbps ( http://www.hi.nl/web/show/id=212976 )
Xtra snel 1024/128 kbps.
citruspers schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:07:
Probeer eens de tool "speedy" (staat ergens in de repositories). Als vergelijkingsmateriaal: met t-mobile extra snel haal ik meestal 100-120 KB/s (kiloBYTE dus).
Met 'Speedy' haal ik bij de eerste meting een snelheid van 6,94 KB/s en de tweede keer een snelheid van 8,32 KB/s...Niet bijster snel dacht ik zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Wow, dat is wel heel erg traag....zeg maar, 2G/GSM netwerk traag. Weet je zeker dat je 3G dekking hebt waar je bent?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:03:
Wow, dat is wel heel erg traag....zeg maar, 2G/GSM netwerk traag. Weet je zeker dat je 3G dekking hebt waar je bent?
Ja dat weet ik heel zeker. Ik zie ook 3G naast m'n batterij staan..
Net ook even geswtiched van 'Dual' naar '3G' voor de zekerheid (via een applicatie waarbij je hier tussen kan switchten in de statusbar). Maakt geen verschil.

Edit: zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik een Hi Sim only abonnement heb??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:40:
Weer een probleempje mbt verwijderde bestanden die blijven staan. Ik heb een aantal afbeeldingen verwijderd, deze vormden samen een afbeeldingenset. Als ik nu mn achtergronden wil wijzigen staan deze bestanden nog gewoon in mn afbeeldingensets. Weliswaar zonder fotootje. maar het systeem denkt dus kennelijk dat dit set nog bestaat. Weet iemand hoe ik ze daar ook kan verwijderen? Is daar een commando voor of weet iemand hoe ik dit kan verwijderen? 8)7
Als je de foto's verwijderd blijft de 'afbeeldingenset' idd gewoon bestaan, om deze weg te halen hier de commando's:
(eerst even rootsh installeren)
sudo gainroot
cd MyDocs/.images
ls -a

(je ziet nu een aantal .desktop bestanden staan, bijvoorbeeld .digital_nature.desktop en .planetspace.desktop)
Nu kan je de afbeeldingsset verwijderen met het commando rm:
bijvoorbeeld om planet space weg te halen: rm .planetspace.desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de N900 een week in bezit te hebben ben ik er erg goed over te spreken.
OpenSSH, VNC en mijn email clients werken perfect, synchroniseren met mijn outlook kalender alleen nog niet zo, maar ook dat komt wel goed.
De browser werkt heerlijk, ik haal 5500 kbs via wifi waar mijn pc 6500 kbs haalt, prima dus, een aflevering family guy streamen in fullscreen via een flash player over 3G werkt ook helemaal perfect zonder haperingen. De portrait modus in de browser mist nog de nodige functies helaas.(control+shift+O)
De accuduur is mij goed genoeg, gps staat uit tenzij ik het nodig heb, onderweg staat wifi uit en thuis staat 3G uit, dat bespaart een hoop stroom :)
Multitasken = awesome, iets configureren? Even de browser opstarten, tekst selecteren, control+c, control+backspace, naar de terminal, control+v. :)
En tot slot ook het typen van een sms of deze reactie gaat prima op het keyboard, alhoewel het onscreen keyboard vaker zou mogen opduiken als ik het toestel dicht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:42
Vögel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:07:
[...]

Ja dat weet ik heel zeker. Ik zie ook 3G naast m'n batterij staan..
Net ook even geswtiched van 'Dual' naar '3G' voor de zekerheid (via een applicatie waarbij je hier tussen kan switchten in de statusbar). Maakt geen verschil.

Edit: zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik een Hi Sim only abonnement heb??
Zou niet uit moeten maken, ik heb Hi Xtra Snel met een sim-only en haal in Speedy toch wel minimaal 118KB/s. Instellingen gewoon dmv JA naar 1300 (oid) en dan degene voor Mobiel Internet gebruiken. Weet je zeker dat er niet ergens dmv een applet/switcher iets is geklooid met 2G/3G? Dit is echt veel te laag...

Edit: kan me helemaal in de review van Underdog0 vinden, heb hem inmiddels al wat langer in bezit (vanaf de eerste leveringen) en vind het echt een top toestel, zou geen andere non-Linux phone meer willen.

[ Voor 11% gewijzigd door TargetX op 16-02-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
citruspers schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:03:
idd heel traag, daar moet haast meer aan de hand zijn. ik haal over 3.5g met tmobile extra snel ook rond de 100KB/s (pingtest in de terminal geeft een latency van rond de 120 voor google.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 20:39
Pfffff,
Net m'n eerste zware momentje gehad met m'n N900.
Dacht even met NSU de software update te doen die vandaag is vrijgegeven. Netjes backup gemaakt, update laten rammelen. Geschatte tijd in NSU loopt van 8min's terug naar 1sec waar die vervolgens vrolijk een 1/2uur op blijft staan en niks meer doet. Op de N900 nokia startscherm en USB teken rechts bovenin maar verder niks.
Na een uur raakt m'n geduld op. USB kabel eruit, batt. uit, en weer in de tel. en opstarten, maar niks, nokia komt in beeld, scherm wordt zwart en tel. reageert nergens op. USB kabel eraan, tel. wordt in NSU niet herkend en in windows als massa opslag weergegeven.
Nog 2 a 3 keer batt. eruit, erin, opstarten en ineens de 'boot' stipjes in beeld en tel start op... pfff.
Bij instellingen gecheckt en nieuste update is wel geinstalled, vraag me alleen af of alles goed gegaan is maar ben hierdoor wel een beetje bang geworden om nogmaals te flashen, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
dr_dreey schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:50:
Pfffff,
Net m'n eerste zware momentje gehad met m'n N900.
Dacht even met NSU de software update te doen die vandaag is vrijgegeven. Netjes backup gemaakt, update laten, rammelen. Geschatte tijd in NSU loopt van 8min's terug naar 1sec waar die vervolgens vrolijk een 1/2uur op blijft staan en niks meer doet. Op de N900 nokia startscherm en USB teken rechts bovenin maar verder niks.
Na een uur raakt m'n geduld op. USB kabel eruit, batt. uit, en weer in de tel. en opstarten, maar niks, nokia komt in beeld, scherm wordt zwart en tel. reageert nergens op. USB kabel eraan, tel. wordt in NSU niet herkend en in windows als massa opslag weergegeven.
Nog 2 a 3 keer batt. eruit, erin, opstarten en ineens de 'boot' stipjes in beeld en tel start op... pfff.
Bij instellingen gecheckt en nieuste update is wel geinstalled, vraag me alleen af of alles goed gegaan is maar ben ook een beetje bang geworden om te reflashen, wat denken jullie?
Tja als alles gewoon blijft werken zoals het werkte dan is er niets aan de hand toch? Zelf ben ik iemand die bij de kleinste dingetjes een reflash doet. Niet alleen bij de N900, maar ook bij mijn vorige telefoon: de G1. Ik heb niet echt veel applicaties geïnstalleerd en contacten / e-mail / kalender e.d. haalt ie gewoon van google af, dus dat is zo gepiept. Geloof me, dat reflashen is echt niet zo moeilijk. Heel simpel zelfs, het komt door de twee commando's die je moet invoeren alleen wat ingewikkeld over.

Ik schrijf nog wel een uitgebreide uitleg over hoe dat reflashen precies in zijn werk gaat. Eén voor het complete reflashen van de telefoon (dus ook geheugenkaart leeg) en één waarbij alleen Maemo opnieuw geïnstalleerd wordt. Dat laatste kun je vergelijken met Windows opnieuw installeren zonder eerst te formatteren.

Dat lukt alleen niet nu, en misschien morgen ook niet. Donderdag in ieder geval wel. Hoe dan ook, je moet er in principe ook met maemo.org wel uit kunnen komen. Dat is alleen wel in het Engels en in die uitleg gaan ze al wel van wat basiskennis uit. Maar waarschijnlijk kun je 't ook laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 20:39
Nou, ik heb de update (3.2010.02-8) nogmaals via nsu uitgevoerd en nu loopt ie er zonder problemen doorheen, vreemd.

@freddyfish:
Ik bedoel reflashen/updaten via nsu, ik weet dat 't ook via commandline kan maar waarom moeilijk doen als 't via nsu automagisch gaat. Echter de vorige keren dat ik update's via nsu gedaan heb ging 't prima maar als de tel. door een 'mislukte' update bijna niet meer aan de praat te krijgen is (zie m'n vorige post) ga ik me toch wel afvragen hoe stabiel/betrouwbaar nsu is. Maar de problemen kunnen natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Maar anyway, de phone werkt weer, schrok alleen van de mislukte update en de tel. die niet meer wou booten en moest m'n verhaal even kwijt, zal nu ophouden met blaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:07:
[...]

Als je de foto's verwijderd blijft de 'afbeeldingenset' idd gewoon bestaan, om deze weg te halen hier de commando's:
(eerst even rootsh installeren)
sudo gainroot
cd MyDocs/.images
ls -a

(je ziet nu een aantal .desktop bestanden staan, bijvoorbeeld .digital_nature.desktop en .planetspace.desktop)
Nu kan je de afbeeldingsset verwijderen met het commando rm:
bijvoorbeeld om planet space weg te halen: rm .planetspace.desktop
Werk super! Fantastisch, bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
FreddyFish schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:40:
[...]

Tja als alles gewoon blijft werken zoals het werkte dan is er niets aan de hand toch? Zelf ben ik iemand die bij de kleinste dingetjes een reflash doet. Niet alleen bij de N900, maar ook bij mijn vorige telefoon: de G1. Ik heb niet echt veel applicaties geïnstalleerd en contacten / e-mail / kalender e.d. haalt ie gewoon van google af, dus dat is zo gepiept. Geloof me, dat reflashen is echt niet zo moeilijk. Heel simpel zelfs, het komt door de twee commando's die je moet invoeren alleen wat ingewikkeld over.

Ik schrijf nog wel een uitgebreide uitleg over hoe dat reflashen precies in zijn werk gaat. Eén voor het complete reflashen van de telefoon (dus ook geheugenkaart leeg) en één waarbij alleen Maemo opnieuw geïnstalleerd wordt. Dat laatste kun je vergelijken met Windows opnieuw installeren zonder eerst te formatteren.

Dat lukt alleen niet nu, en misschien morgen ook niet. Donderdag in ieder geval wel. Hoe dan ook, je moet er in principe ook met maemo.org wel uit kunnen komen. Dat is alleen wel in het Engels en in die uitleg gaan ze al wel van wat basiskennis uit. Maar waarschijnlijk kun je 't ook laten zoals het is.
thanx ik zou dat erg waarderen zo'n stap voor stap uitleg :) thanx alvast ;)

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof =)
Het is nog niet veel, maar eindelijk komt er nu een beetje beweging in : o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchdragon81 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 06:49:
[...]

thanx ik zou dat erg waarderen zo'n stap voor stap uitleg :) thanx alvast ;)
Je kan hier ook even kijken voor instructies

voor linux nog even iets uitgebreidere instructies omdat dat nog iets onduidelijk is (wel even de image downloaden zien link hierboven):

als je de flasher bijvoorbeeld op je desktop hebt gezet doe je:
cd ~/Desktop
hier voer je het volgende commando in, als je dat al niet gedaan hebt (om de flasher uitvoerbaar te maken):
chmod +x flasher-3.5
Nu kan je de flasher uitvoeren en de imagenaam opgeven door het volgende te typen:
sudo ./flasher-3.5 -F ~/Desktop/IMAGENAAM -f -R
(let bij bovenstaande op de hoofdletters, linux is hoofdlettergevoelig, je kan de tab toets gebruiken om de naam aan te vullen. ~/ staat voor je home directory)

Voor het totale reflashen (ook MMC) zet je eerst de emmc (vanilla volgensmij) image erop en daarna de normale. Je telefoon is nu helemaal 'standaard'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr_dreey schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 02:29:
Nou, ik heb de update (3.2010.02-8) nogmaals via nsu uitgevoerd en nu loopt ie er zonder problemen doorheen, vreemd.

@freddyfish:
Ik bedoel reflashen/updaten via nsu, ik weet dat 't ook via commandline kan maar waarom moeilijk doen als 't via nsu automagisch gaat. Echter de vorige keren dat ik update's via nsu gedaan heb ging 't prima maar als de tel. door een 'mislukte' update bijna niet meer aan de praat te krijgen is (zie m'n vorige post) ga ik me toch wel afvragen hoe stabiel/betrouwbaar nsu is. Maar de problemen kunnen natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Maar anyway, de phone werkt weer, schrok alleen van de mislukte update en de tel. die niet meer wou booten en moest m'n verhaal even kwijt, zal nu ophouden met blaten. :)
Totally offtopic, maar áls dit een typo is, dan is het wel de briljantste die ik in lange tijd gezien heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:40:
[...]

Dat zou ik erg op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:14:
[...]

Zou niet uit moeten maken, ik heb Hi Xtra Snel met een sim-only en haal in Speedy toch wel minimaal 118KB/s. Instellingen gewoon dmv JA naar 1300 (oid) en dan degene voor Mobiel Internet gebruiken. Weet je zeker dat er niet ergens dmv een applet/switcher iets is geklooid met 2G/3G? Dit is echt veel te laag...

Edit: kan me helemaal in de review van Underdog0 vinden, heb hem inmiddels al wat langer in bezit (vanaf de eerste leveringen) en vind het echt een top toestel, zou geen andere non-Linux phone meer willen.
Klopt het dat je bij Extra Snel gewoon precies dezelfde internet instellingen hebt als Eindeloos Online? Want ik heb ook extra snel en kan nergens de juiste instellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
dekkelkamp... thanx altijd handig :)

ik wil voor mezelf binnenkort ff een tekstbestand maken met alle commandos ed zodat als ik wat heb t makkelijk te vinden is... dit zal mij zeker helpen als linuxnoob :)

@freddy je nederlandse beschrijvingen zijn natuurlijk ook van harte welkom :)

door jullie hulp kunnen de beginners zich ook ontwikkelen hierin.. thanx a lot :) _/-\o_

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:08:
[...]

Klopt het dat je bij Extra Snel gewoon precies dezelfde internet instellingen hebt als Eindeloos Online? Want ik heb ook extra snel en kan nergens de juiste instellingen vinden.
klopt, gewoon dezelfde instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Ik heb vorige week KPN gesproken en die zeiden juist dat de proxy uit moest staan.

Had m daarvoor namelijk ook al aangezet maar kon toen niet mee rop beveieligde pagina's . Ik had de proxy voor htts ook niet ingevuld. Overigens doet mn mobiel internet het nu redelijk.

Verder ben ik de gelukkige waarvan sinds zondag de simkaart wegvalt en het soms een uur duurt voordat ik m weer aan de praat krijg. Belcompany zei dit met een update te verhelpen. Terwijl hij al was ge-update. Niet de allernieuwste update van deze week overigens. Zou ik 'm om deze reden kunnen omruilen?

Wifi werkt ook niet bijster goed. Trage verbinding, terwijl ik vol bereik heb.

Weet niet of het met verbinding te maken heeft. Maar als ik mn mail wil bekijken en ik nieuwe e-mail heb kan ik m niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
RSD1982 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:09:
Ik heb vorige week KPN gesproken en die zeiden juist dat de proxy uit moest staan.

Had m daarvoor namelijk ook al aangezet maar kon toen niet mee rop beveieligde pagina's . Ik had de proxy voor htts ook niet ingevuld. Overigens doet mn mobiel internet het nu redelijk.

Verder ben ik de gelukkige waarvan sinds zondag de simkaart wegvalt en het soms een uur duurt voordat ik m weer aan de praat krijg. Belcompany zei dit met een update te verhelpen. Terwijl hij al was ge-update. Niet de allernieuwste update van deze week overigens. Zou ik 'm om deze reden kunnen omruilen?

Weet niet of het met verbinding te maken heeft. Maar als ik mn mail wil bekijken en ik nieuwe e-mail heb kan ik m niet openen.
Als ik dat allemaal zo hoor zou ik 'm gewoon reflashen als ik jou was. Als je daar wat huiverig voor bent kun je even wachten tot vanavond of morgen, dan zet ik hier een hele uitgebreide stap-voor-stap-uitleg voor het reflashen neer zodat het niet meer mis kán gaan.

Als de problemen dan nog aanhouden heb je meer dan genoeg reden om de telefoon terug te sturen. Je bent hem dan alleen wel een tijdje kwijt, dus het is de moeite waard om het zelf even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Dan wacht ik jouw uitleg lekker even af.
Overigens ontdek zojuist ook een speling op de rand waar het Nokia logootje zit. Er zitten kleine licht openingetjes waar door ik tussen scherm en de rand heen kan kijken. Als ik op de rand druk gaat ie ook een stukje naar beneden. Heb 'm een week. Morgen maar langs de BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
teddebraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:35:
[...]

idd heel traag, daar moet haast meer aan de hand zijn. ik haal over 3.5g met tmobile extra snel ook rond de 100KB/s (pingtest in de terminal geeft een latency van rond de 120 voor google.com)
Ik heb xtra snel en volgens speedy haal ik maar 35kb/s terwijl ik bij speednet mijn normale snelheid haal. Speedy is dus niet echt betrouwbaar. Als ik bestanden download haal ik gewoon mijn volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Als Nokia N95 gebruiker ben ik gewend dat mijn accu leeg is na 2 uurtjes chatten op IRC als ik onderweg ben. Dit gaat uiteraard via 3G en heb BlueTooth en WiFi uitstaan.
In feite doet de accu het dan niet zo slecht van de N900 toch? Als ik lees dat mensen dan een uurtje of 7 halen terwijl zowel de WiFi als 3G de hele tijd aan staan is dat niet heel verkeerd.
Ik neem aan dat de GPS alleen enabled word als een applicatie deze aanroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Slechte internet snelheden gevolg van vollopen bandbreedte, zie het volgende bericht:

http://www.6minutes.be/NL...kelID=17836&RubriekID=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
lexi1986 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Ik heb xtra snel en volgens speedy haal ik maar 35kb/s terwijl ik bij speednet mijn normale snelheid haal. Speedy is dus niet echt betrouwbaar. Als ik bestanden download haal ik gewoon mijn volledige snelheid.
ik haal met speedtest.net 0.76Mb/s down, 0.21Mb/s up. ping 159. (ik weet overigens niet meer zeker of ik de downloadaccelerator van tmobile aan of uit heb staan, ik dacht uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
racinfo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:58:
Slechte internet snelheden gevolg van vollopen bandbreedte, zie het volgende bericht:

http://www.6minutes.be/NL...kelID=17836&RubriekID=101
ik begrijp die telco's neit helemaal. helemaal verbaasd over de sterke toename van mobiel internet. Proberen nu alle mogelijke problemen af te schuiven op overmacht, terwijl elke halve zool deze ontwikkeling wel al in de smiezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb bij vodafone ff getest: down=142.3 KByte/sec ; Up is 19,2 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Doe ik het na 4 min nog eens dan zijn de cyfers 155,8 en 50,6 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Op wi-fi (ter vergelijking) 922,8 en 74,7 (3.4 km van centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
http://www.speedtest.net/result/719616477.png

vodafone

rack je ken ook je posts editen ipv 3 x achter elkaar posten.. dubbel posten mag al niet laat staan tripleposten :P

[ Voor 51% gewijzigd door dutchdragon81 op 17-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
over wifi, want in mijn dorp heb ik alleen 2G.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/719659371.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ik zou vandaag eigenlijk mijn nieuwe (oude) auto gaan aanschaffen en met de verkoper naar het postkantoor om het kenteken over te laten schrijven, maar de benodigde papieren van de RDW waren nog niet binnen.

Zodoende heb ik vandaag dus wel tijd om de 'handleiding' te schrijven. Hier volgt de uitleg, er even vanuit gaande dat er Windows wordt gebruikt op de computer waar de flash mee wordt uitgevoerd. Als je deze uitleg volgt wordt ook het hele geheugen gewist, dus als je belangrijke bestanden op de N900 hebt staan moet je deze even tijdelijk opslaan op de computer. Of simpelweg de stap overslaan waar het geheugen gewist wordt, dit is stap 8.

1. Download hier via je computer de laatste versie van 'Flasher'. Dit is nodig om via de zogenaamde 'command (cmd) prompt' het 'fiasco-image' (om het hele geheugen leeg te maken) en de laatste firmware naar de telefoon te sturen. Kies voor het gemak de locatie "C:\Program Files\maemo\flasher-3.5" (zonder aanhalingstekens). Van deze locatie ga ik ook uit in het vervolg van de handleiding.

2. Download hier het 'fiasco-image' en zet deze ook in dezelfde map als Flasher. Dus wederom in "C:\Program Files\maemo\flasher-3.5" (zonder aanhalingstekens).

3. Download hier de laatste firmware voor de N900. Zet ook dit bestand weer in "C:\Program Files\maemo\Flasher-3.5".

4. Haal alle kabels van de N900 los en zet de telefoon uit.

5. Open command prompt door op 'Start' te klikken en dan op 'Run' / 'Uitvoeren'. Typ daar 'cmd' en druk op enter.

6. Typ: cd "%ProgramFiles%\maemo\flasher-3.5" Als je ervoor hebt gekozen Flasher en de twee bestanden ergens anders neer te zetten moet je in deze stap dus iets anders typen.

7. Houd op het toetsenbord van de N900 de letter u ingedrukt terwijl je de USB-kabel aansluit. De N900 gaat dan in flash-modus. Flash-modus kun je herkennen door het USB-tekentje rechtsboven in beeld van de N900.

Als je het geheugen niet compleet wilt wissen kun je stap 8 overslaan

8. Typ in de command promp het volgende:
code:
1
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin -f -R

Je ziet nu als het goed is dat het fiasco-image geflasht wordt naar de N900. Het hele geheugen wordt nu gewist. Als er een melding komt dat er geen ondersteund apparaat is aangesloten, wacht dan een paar seconden. Blijft de melding nog steeds staan, sluit de USB-kabel dan weer even opnieuw aan.

9. Als stap 8 volledig voltooid is, kan nu de nieuwste firmware geflasht worden. Dit gebeurt door het volgende commando in te voeren:

code:
1
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_2.2009.51-1_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R

Nu wordt de nieuwste firmware op de N900 gezet.

10. Na een paar minuten is de N900 klaar en zal automatisch opnieuw opstarten. Nu zul je opnieuw de tijd- en regio-instellingen op moeten geven. Daarna is de N900 weer helemaal vers als vanuit de fabriek, maar dan met de nieuwste firmware.

De laatste update is waarschijnlijk niet inbegrepen in het firmware-bestand, dus die update zul je nog wel krijgen. Ik raad aan om dat via de N900 zelf te doen. Als je met een datalimiet van je provider zit, doe dat dan via wifi indien mogelijk. De Nokia-software lijkt namelijk nogal instabiel te zijn icm de N900, en dat kan weer voor problemen zorgen bij het updaten / flashen.

Edit: als we dan toch bezig zijn onze download- en uploadsnelheden te posten, hier dan mijne via 3G (Telfort):

Download: 0.74 Mb/s (92.5 KB/s)
Upload: 0.28 Mb/s (35 KB/s)
Ping: 116 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
super freddy... thanks a lot... hier hebben we wat aan .....

vraagje wanneer is het echt nodig het geheugen ook mee te wissen of is het aan te raden dit(stap 8) altijd te doen?

nogmaals bedankt voor de goede nederlandse tutorial

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/719700979.png

[ Voor 18% gewijzigd door dutchdragon81 op 17-02-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Hey FreddyFish,

Vind je het goed dat ik jouw flash handleiding plaats op www.maemoworld.nl met vermelding van je Tweakers.net naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
waar vind ik die fiasco flash, ik zie alleen de releases? en moest mn nokia code ingeven.

zie dat dat de vanilla is,
Nu kan ik de rom nog niet doen vanwege nokia rom updater software ofzo. kan hij niet vinden. zit deze bij de flasher in?

opgelost in apperaat beheer, gewoon even laten zoeken naar updates online als hij een ? ziet. (Y) toppie ben hem nu aan het flashen

[ Voor 67% gewijzigd door Xentor op 17-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Zie hier het bedroefde resultaat van mijn mobiel internet. (KPN Hi met toegangspunt mobiel startsite)

terwijl ik vol 3.5G ontvangst heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/719744088.png

[ Voor 9% gewijzigd door RSD1982 op 17-02-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchdragon81 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:37:
super freddy... thanks a lot... hier hebben we wat aan .....

vraagje wanneer is het echt nodig het geheugen ook mee te wissen of is het aan te raden dit(stap 8) altijd te doen?

nogmaals bedankt voor de goede nederlandse tutorial

[afbeelding]
met KPN extra snel: Download 1.02 Mb/s, upload 0,28 en ping 97 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:35:
Zie hier het bedroefde resultaat van mijn mobiel internet. (KPN Hi met toegangspunt mobiel startsite)

[afbeelding]
met mobiel toegangspunt "internet" en extra snel:

Download 1.02 Mb/s, upload 0,28 en ping 97 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak

[afbeelding]
dat is toch ongeveer de snelheid waarmee ze adverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Hadden we deze al gezien?

Video: Sygic op N900
http://www.youtube.com/watch?v=2HWs4nAJaiM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
john_hen... is dat met extra snel :S maargoed ik heb toen dr tijd ook juist voor vodafone gekozen voor hun snelheid... jammer alleen dat ze best strickt met hun fup.... maar qua snelheid zijn ze erg goed..

wat doet tmobile? een maatje van me heeft het en zijn snelheid komt aardig in de buurt volgens zijn speedtest app op zijn iphone.. bijna net zo snel als mijn voda uitslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
FreddyFish schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:25:
2. Download hier het 'fiasco-image' en zet deze ook in dezelfde map als Flasher. Dus wederom in "C:\Program Files\maemo\flasher-3.5" (zonder aanhalingstekens).

8. Typ in de command promp het volgende:
code:
1
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin -f -R

Je ziet nu als het goed is dat het fiasco-image geflasht wordt naar de N900. Het hele geheugen wordt nu gewist. Als er een melding komt dat er geen ondersteund apparaat is aangesloten, wacht dan een paar seconden. Blijft de melding nog steeds staan, sluit de USB-kabel dan weer even opnieuw aan.
Vraagje: Waar dient het fiasco image voor?

Mijn N900 werd gisteravond gebricked tijdens de nieuwe update en toen heb ik hem moeten flashen. Ik heb toen hetzelfde gedaan als in Freddy's tutorial, behalve de stappen die ik hierboven gequote heb. Dus ik heb niet het fiasco image geflashed, alleen de nieuwe firmware.

Mijn N900 doet het nu weer prima. Ik ben wel al mijn apps kwijt maar niet alle instellingen. Contacts, kalender en sms berichten zijn bijvoorbeeld bewaard gebleven. Desktop instellingen en wifi instellingen waren wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
volgens mij kwam die 2 maanden geleden al langs hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
RSD1982 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:09:

Ik heb die proxy aanstaan hier maar dan kan ik gewoon op beveiligde pagina's geen probleem. Webmail, schoolrooster allen werkt gewoon. Zodra ik die proxy uitzet kan ik uren wachten op een verbinding en als ik er dan eenmaal 1 heb dan valt die na 1 pagina te bekijken weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja klopt speedy klopt niet. Ik heb precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
teddebraak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:25:
[...]

ik begrijp die telco's neit helemaal. helemaal verbaasd over de sterke toename van mobiel internet. Proberen nu alle mogelijke problemen af te schuiven op overmacht, terwijl elke halve zool deze ontwikkeling wel al in de smiezen had.
Het mooiste vind ik nog dat je aan de ene kant dit soort verhalen hoort van overbelaste netwerken terwijl de telco's naar buiten toe blijven communiceren dat het gemiddelde dataverbruik 50 MB per maand is (i.v.m. de fair use policy). Dat is dan toch ook totaal ongeloofwaardig?

Ik vind het ook vreemd dat ik als KPN abonnee niet gratis gebruik mag maken van de KPN wifi hotspots die bijvoorbeeld op de meeste stations te vinden zijn. Ik heb toch een flatrate data abonnement, het zou hun juist geld schelen als ik gebruik maak van een hotspot ipv gprs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020

[afbeelding]
Dat is toch niet zo slecht? Ik heb hetzelfde abo als jij en heb ook die snelheid. Die 0.3 Mb is toch ongeveer rond de 350kb per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Sharkey1802 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:
[...]

Het mooiste vind ik nog dat je aan de ene kant dit soort verhalen hoort van overbelaste netwerken terwijl de telco's naar buiten toe blijven communiceren dat het gemiddelde dataverbruik 50 MB per maand is (i.v.m. de fair use policy). Dat is dan toch ook totaal ongeloofwaardig?

Ik vind het ook vreemd dat ik als KPN abonnee niet gratis gebruik mag maken van de KPN wifi hotspots die bijvoorbeeld op de meeste stations te vinden zijn. Ik heb toch een flatrate data abonnement, het zou hun juist geld schelen als ik gebruik maak van een hotspot ipv gprs.
Misschien is het netwerk overbelast als er >50MB per gebruiker gemiddeld wordt verbruikt. Daarnaast snap ik wel waarom je geen gebruik mag maken van hotspots:
Het deel dat een bepaalde hoeveelheid data meer kost op 3G dan op wifi, ala.
Maar op wifi ga jij meer verbruiken. Daarnaast moet dat ook weer allemaal technisch mogelijk worden gemaakt, en dat kost ook geld. Dus het zal ze vast geen geld schelen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
lexi1986 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Hey FreddyFish,

Vind je het goed dat ik jouw flash handleiding plaats op www.maemoworld.nl met vermelding van je Tweakers.net naam ?
Ja hoor, prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Ik wil denk ik toch mijn Nokia N900 ruilen. Heb niet veel tijd om alles uit te zoeken en ik vind hem onhandig voor onderweg even snel bellen en smsen. Nu wil er iemand met me ruilen tegen een Samsung s8000 jet.
Is dat een beetje een gelijkwaardige deal ? Sorry als het als offtopic gezien wordt, maar kom hier al wat jaartjes en dit is het enige forum waar ik alle info vandaan haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:14:
[...]

De enige switcher die ik ooit heb geinstalleerd is de ene die ik eerder noemde. Om precies te zijn is dat de '3G/2G/Dual Mode Selection Applet'-applicatie. [quote]

Mijn snelheden met de meeste anderen hier heeft denk ik voornamelijk te maken met het feit dat ik géén Xtra Snel heb maar gewoon eindeloos online.
De downloadsnelheid staat nu ook op 0.12 mb.

Het goede nieuws is wel dat ik, sinds ik de 'Proxy gebruiken' heb aangevinkt, niet meer heb hoeven reconnecten!
[...]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touchie75 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:32:
Ik wil denk ik toch mijn Nokia N900 ruilen. Heb niet veel tijd om alles uit te zoeken en ik vind hem onhandig voor onderweg even snel bellen en smsen. Nu wil er iemand met me ruilen tegen een Samsung s8000 jet.
Is dat een beetje een gelijkwaardige deal ? Sorry als het als offtopic gezien wordt, maar kom hier al wat jaartjes en dit is het enige forum waar ik alle info vandaan haal.
De Samsung S8000 Jet staat voor 240 euro in de Pricewatch: pricewatch: Samsung S8000 Jet Zwart

Terwijl de N900 voor 516 euro in de PW staat. Geen goede deal dus. Je kan hem beter ruilen tegen de Motorola Milestone, HTC HD2 of Apple iPhone. Die zijn gelijkwaardiger voor een ruil (of een wat verouderde maar simpelere Nokia N97).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videocamera lijkt niet meer te haperen, om het uit te proberen heb ik een videootje gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=nRznXFgQuQo&hd=1
Prima camera lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Vögel schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:33:
[...]

De enige switcher die ik ooit heb geinstalleerd is de ene die ik eerder noemde. Om precies te zijn is dat de '3G/2G/Dual Mode Selection Applet'-applicatie. [quote]

Mijn snelheden met de meeste anderen hier heeft denk ik voornamelijk te maken met het feit dat ik géén Xtra Snel heb maar gewoon eindeloos online.
De downloadsnelheid staat nu ook op 0.12 mb.

Het goede nieuws is wel dat ik, sinds ik de 'Proxy gebruiken' heb aangevinkt, niet meer heb hoeven reconnecten!
[...]
0,12 mb/s is nog steeds wat weinig hoor, want ze adverteren is 378 kbit/s o.i.d. Dat is altijd nog drie keer zo snel. Als het niet teveel moeite is zou ik gewoon reflashen en daarna direct de goede instellingen opslaan voor mobiel internet. Eventueel maak je eerst een backup van alles behalve de instellingen (omdat je anders naderhand weer misschien met hetzelfde probleem zit). Dan ben je nauwelijks tijd kwijt aan het opnieuw instellen van de N900, maar heb je wel een volledig 'vers' Maemo.

• touchie75
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:34:
[...]

De Samsung S8000 Jet staat voor 240 euro in de Pricewatch: pricewatch: Samsung S8000 Jet Zwart

Terwijl de N900 voor 516 euro in de PW staat. Geen goede deal dus. Je kan hem beter ruilen tegen de Motorola Milestone, HTC HD2 of Apple iPhone. Die zijn gelijkwaardiger voor een ruil (of een wat verouderde maar simpelere Nokia N97).
Thanks! :) Hm ja, ik kom van een iphone, wil es wat anders, maar wat je hier allemaal mee kan doen, gebruik ik helaas (nog) niet.

• teddebraak
al gebruik je hem alleen maar voor emailen, skype en browsen, dan vind ik het al een verademing!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
touchie75 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:32:
In vraag en aanbod (tweakers pricewatch) kijken kan ook geen kwaad ;)
V&A gevraagd: Nokia N900 Zwart
En als dat toestel al weg is kun je jouw toestel daar ook te ruil plaatsen.

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:18:
De videocamera lijkt niet meer te haperen, om het uit te proberen heb ik een videootje gemaakt.
Kickuuh _/-\o_

• dutchdragon81
touchie of je je v n900 wil ruilen voor een bepaalde phone is natuurlijk je eigen keus... om echt naar de prijs van een tel te vergelijken vind ik onzin... de iphone staat voor rond 700 euro dus iemand die die 2 willen ruilen maken een slechte deal?
ik zou s gaan kijken wat voor andere telefoon je interesse heeft en dan op tweakers of ergens op inet proberen die 2 te ruilen...

jij vind de samsung jet misschien wel beter dan een nokia dus is de samsung voor jou meer waard... toch

maar de vraag is wat verwacht of wil je van een telefoon... want bellen= smsen emailen en internetten gaat uitstekend zonder kennis ofiets dergelijks??

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:18:
Toch wel. Bij 00:31 gaat het eventjes fout. ;)

• RSD1982
Ik heb opnieuw het toegangspunt mobiel internet ingesteld en die andere die via 1300 van Hi binnen kwamen niet opgeslagen. Ik kan nu overal mobiel internetten. Hiervoor deed ie 't wanneer het 'm uitkwam.

Weet niet of deze al voorbij is gekomen maar meld m toch. In de Maemo catalogus/repository staat een NS schedule programmaatje. Handig voor diegene die veel met de trein reizen. Volgens mij alleen online te gebruiken.

@underdog heel goed! Wou dat ik het zo snel kon.

[ Voor 5% gewijzigd door RSD1982 op 18-02-2010 09:17 ]

Verwijderd

@ rsd welke gegevens van de internet instellingen gebruik je van HI?
Pagina: 1 ... 53 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.