• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:56
Ik gebruik nu toegangspunt `mobiel internet` zonder verdere wijzigingen in de instellingen (proxy´s e.d.)

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ik probeer mijn N900 te flashen zonder succes :(

als ik hem wil flashen dan krijg ik het volgende van CMD:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ivivqa.jpg

ik heb gelezen dat je dan gewoon de USB kabel er uit moet halen maar dat hielp niets.
Ook geprobeerd om de kabel er uit te halen en de "u" in gedrukt te houden en dan de kabel er weer in, zonder succes.

op het scherm van de N900 zie je het laadscherm zo hangen:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/a2rz8g.jpg
(plaatje geleend van een youtube filmpje)

op mijn pc zegt ie dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/21508e9.jpg

kan iemand mij helpen ik snap er niets meer van.
Mijn N900 bleef rebooten na de update en las dat je dan moest flashen.

Ik heb het nu op 3 verschillende pc's geprobeerd.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Dat probleem had ik ook onder windows. Toen een linux op bootable usb gezet en vanuit de terminal daar geflashed. Dat werkte wel.

• renedis
Goku33 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:22:
Dat probleem had ik ook onder windows. Toen een linux op bootable usb gezet en vanuit de terminal daar geflashed. Dat werkte wel.
linux ubuntu?
dan download ik die even, thanks voor het melden.

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 18-02-2010 10:43 ]

• renedis
moet ik linux echt installeren of kan ik het van de "cd-rom" test doen?
ik weet dus echt niet waar ik die flasher-3.5 moet plaatsen zodat de terminal er mee overweg kan

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
renedis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:14:
moet ik linux echt installeren of kan ik het van de "cd-rom" test doen?
ik weet dus echt niet waar ik die flasher-3.5 moet plaatsen zodat de terminal er mee overweg kan
Je hoeft Linux niet te installeren, dat kan gewoon via de CD opgestart worden. Instructies voor Linux staan een stukje hierboven. Daar wordt er vanuit gegaan dat je Flasher in een map op de desktop zet. Als je er daarmee niet uitkomt kan ik later vandaag nog wel mijn post editten en er uitgebreide instructies voor Linux bijzetten.

Succes!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

renedis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:10:

[afbeelding]

ik heb gelezen dat je dan gewoon de USB kabel er uit moet halen maar dat hielp niets.
Ook geprobeerd om de kabel er uit te halen en de "u" in gedrukt te houden en dan de kabel er weer in, zonder succes.

[afbeelding]

[afbeelding]

de telefoon moet uitstaan dan moet je de U indrukken en dan moet de kabel erin he met de u ingedrukt dan kom je in flash mode

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
renedis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:10:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zodra je die onderste melding krijgt ff bij deze computer > beheren (manage) > zie je ene ? bij nokia software updater ofzo. ff laten zoeken naar updates en instaleren. Had het zelfde probleem bij win7. werkte perfect (Y) suc6

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• renedis
FreddyFish schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Je hoeft Linux niet te installeren, dat kan gewoon via de CD opgestart worden. Instructies voor Linux staan een stukje hierboven. Daar wordt er vanuit gegaan dat je Flasher in een map op de desktop zet. Als je er daarmee niet uitkomt kan ik later vandaag nog wel mijn post editten en er uitgebreide instructies voor Linux bijzetten.

Succes!
flasher in een map op de desktop? ik ga het proberen. bedankt voor de moeite en info.
Als ik er niet uit kom dan laat ik het weten.

• RSD1982

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
dutchdragon81 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:57:
touchie of je je v n900 wil ruilen voor een bepaalde phone is natuurlijk je eigen keus... om echt naar de prijs van een tel te vergelijken vind ik onzin... de iphone staat voor rond 700 euro dus iemand die die 2 willen ruilen maken een slechte deal?
ik zou s gaan kijken wat voor andere telefoon je interesse heeft en dan op tweakers of ergens op inet proberen die 2 te ruilen...

jij vind de samsung jet misschien wel beter dan een nokia dus is de samsung voor jou meer waard... toch

maar de vraag is wat verwacht of wil je van een telefoon... want bellen= smsen emailen en internetten gaat uitstekend zonder kennis ofiets dergelijks??
Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. Heb deze geruild tegen een iphone 3GS. Wat me niet bevalt zijn kleine dingetjes hoor. Als je berichtjes krijgt zie je het niet meteen op het scherm, daar heb ik al iets voor gedownload maar toch moet je eerst het scherm aan doen. Wat ik ook onhandig vind, is dat het meeste in landscape (nog) is. Het toetsenbord bevalt me verder prima, maar ik ben gewend om met 1 hand te smsen of iemand te bellen. En toch ook formaat, ik vind hem aardig dik, wat logisch is omdat het toch een soort van laptopptie is, maar toch erger ik me eraan 8)7 . Ja vrouwen kunnen zeuren, i know... :X
Verder met apps enzo daar gun ik me geen tijd voor, ik wil gewoon net als ik op de iphone had, klikken en downloaden.Nu zal dat straks wel makkelijker worden, maar voor nu mis ik het.
En waar ik ook last van heb, is dat ik heel vaak geen bereik heb, had ook steeds problemen met wifi maar volgens mij is dat toch door die update verbeterd?
Verder is het een toptoestel :9~

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
dat met een sms ontvangen snap ik nie helemaal.... ik heb die conversations app Niet geinstalleerd maar als ik een bericht ontvang krijg ik het klein te zien op een van me homescreens en als ik dat op t ballonnetje klik ga ik naar het bericht...

komt toch bijna op tzelfde nee als dat er een ander toestel staat : 1 bericht ontvvangen....

als je inderdaad een potraitliefhebber bent is dit op het moment nog niet de ideale phone nee....

ik moet eerlijk zeggen en ik heb veeeeel tels gehad dit is by far het beste toestel samenn met de n900
ik kan er niet tegen om ergens op te wachten ... als ik een app of wat open moet het gelijk draaien.. en de n900 doet dit zelfs terwijl er meerdere apps draaien... ook is het scherm fantastisch... reageerd geweldig.. maar dit is natuurlijk deels een mening en als je het nix vind dan vind je het nix..

laat je ff goed informeren wat voor phone je dan wil... wat voldoet aan je wensen.. misschien trug naar de iphone? veel succes in iedergeval...

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:58
En toch zegt OVI dat de N900 niet wordt ondersteund.
Zucht....

• Xentor
patrickt35 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:18:
[...]

En toch zegt OVI dat de N900 niet wordt ondersteund.
Zucht....
kben ook de nieuwste ovi aan het installen even testen :o

//
Agree ovi suite doet het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Xentor op 18-02-2010 14:38 ]

Verwijderd

Ik vind deze mob echt klasse, zakelijk maar ook toch sportief

• dutchdragon81
lol wil je sportief neem dan de nieuwe puma phone

www.pumaphone.com

apart ding en duidelijk geen N900 maar wel sportief

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• renedis
ik heb het net geprobeerd met ubuntu maar krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/119us9d.png

ik heb meerder usb-poorten geprobeerd?

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
dutchdragon81 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:14:
dat met een sms ontvangen snap ik nie helemaal.... ik heb die conversations app Niet geinstalleerd maar als ik een bericht ontvang krijg ik het klein te zien op een van me homescreens en als ik dat op t ballonnetje klik ga ik naar het bericht...

komt toch bijna op tzelfde nee als dat er een ander toestel staat : 1 bericht ontvvangen....

als je inderdaad een potraitliefhebber bent is dit op het moment nog niet de ideale phone nee....

ik moet eerlijk zeggen en ik heb veeeeel tels gehad dit is by far het beste toestel samenn met de n900
ik kan er niet tegen om ergens op te wachten ... als ik een app of wat open moet het gelijk draaien.. en de n900 doet dit zelfs terwijl er meerdere apps draaien... ook is het scherm fantastisch... reageerd geweldig.. maar dit is natuurlijk deels een mening en als je het nix vind dan vind je het nix..

laat je ff goed informeren wat voor phone je dan wil... wat voldoet aan je wensen.. misschien trug naar de iphone? veel succes in iedergeval...
ik denk dat ze wil dat het scherm oplicht als je een sms krijgt. vanuit de screenlock krig je alleen een geluidje en een led lichtje. voor mij is dat prima, vind het zelf eens voordeel, maar snap dat sommigen dat graag anders willen zien.

de "app stores" van de n900 zijn vooralsnog gewoon bagger, ovi store stelt niks voor en de repositories zijn zeer onoverzichtelijk. Al zouden ze alleen maar een screenshot erbij zetten dan weet je iig wat je binnenhaalt. Ik had gehoopt dat de applicatie stroom wat sneller op gang zou komen. Nu weer is er gebakkelei over sio2interactive, welke zijn games niet door de procedure geloodst krijgt. Ik hoop echt dat de ovi store deze week nog goed online komt zodat de professionals hun geld kunnen krijgen en wij wat mooie applicaties kunnen kopen.

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:00:
[...]

Toch wel. Bij 00:31 gaat het eventjes fout. ;)
Klopt ik zie het nu ook, bij 0:45 hapert hij ook even,erg jammer.
Ik heb ook nog een video gemaakt in daglicht, het lijkt er op dat de kwaliteit dan slechter is, de kleuren worden erg flets, als iemand wil dat ik de video upload moet hij maar roepen.

Ik heb ook nog geprobeerd mijn ZAGG invisble shield screen protector op het scherm te doen, na veel frustratie zat het ding eindelijk na behoren, maar ik heb hem er weer snel vanaf gehaald.. Het voelt een stuk stroever dan het standaard scherm, en er zaten oneffenheden onder die ik niet weg kon poetsen.(wat waarschijnlijk komt door mijn eigen onkunde bij het aanbrengen). Een groot pluspunt is dat het scherm even gevoelig blijft voor aanrakingen. Het was een full body kit, als iemand interesse heeft in de rest van de kit, PM.
Ik had gehoord dat het scherm van de n900 redelijk snel bekrast, heeft iemand daar al last van? misschien dat ik een simpelere screenprotector moet overwegen...

De standaard browser crashed altijd bij artikelen van tweakers.net , de frontpage werkt wel goed.
Het artikel wordt geladen, de laadbalk blijft rond 80% staan, en vervolgens sluit de browser af, een nieuwsbericht openen op spitsnieuws.nl laat de browser zelfs crashen zonder de pagina te laden met de melding :Interne fout. Toepasing "web" gesloten.
Bij mijn weten is dit sinds de update van een paar dagen terug.

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
renedis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:45:

[afbeelding]

Heb je sudo voor je commando vermeld ? Volgens mij geeft die aan dat je dit niet mag doen omdat je geen root bent.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:46:
[...]

De standaard browser crashed altijd bij artikelen van tweakers.net , de frontpage werkt wel goed.
Het artikel wordt geladen, de laadbalk blijft rond 80% staan, en vervolgens sluit de browser af, een nieuwsbericht openen op spitsnieuws.nl laat de browser zelfs crashen zonder de pagina te laden met de melding :Interne fout. Toepasing "web" gesloten.
Bij mijn weten is dit sinds de update van een paar dagen terug.
Hier geen last van deze foutmelding hoor met mijn browser.

[ Voor 43% gewijzigd door lexi1986 op 18-02-2010 15:29 ]

Verwijderd

renedis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:45:

[afbeelding]

wat er gebeurd is dat je niet genoeg rechten hebt om met een usb device te communiceren, in linux bereik je dat door het woordje "sudo" voor het uit te voeren commando te tikken, hierdoor zal je je wachtwoord moeten intikken en daarna heb je root rechten.

als je de terminal nog open hebt, duw een keer pijltje naar boven, duw op de toets home en tik "sudo ", druk daarna op enter en vul je wachtwoord in en druk op enter...

nu moet het werken! :) succes!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:13
Misschien een raar vraagje maar ik lees hierboven over het flashen van de n900.

Is der evt ook mogelijk om der windows mobile op te zetten ?

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@happy killer: dat lijkt me het paard ACHTER de wagen spannen

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:13
KC27 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:42:
@happy killer: dat lijkt me het paard ACHTER de wagen spannen
Het was maar een vraag.
ik ben altijd windows mobile gebruiker geweest.
helaas vind ik de kwaliteit van de telefoons die uitkomen met wm telaag of het toestel is weer mega groot zoals de hd2

• teddebraak
happy killer schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:35:
Misschien een raar vraagje maar ik lees hierboven over het flashen van de n900.

Is der evt ook mogelijk om der windows mobile op te zetten ?
wel windows 95 http://www.mobilecrunch.c...ia-n900-windows-95-video/
best groot, maar dan krijg je er een hardware keyboard bij. als je windows mobile wilt hebben zou ik even wachten totdat 7 uit is.

[ Voor 15% gewijzigd door teddebraak op 18-02-2010 16:56 ]

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59

• renedis
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:29:
[...]

wat er gebeurd is dat je niet genoeg rechten hebt om met een usb device te communiceren, in linux bereik je dat door het woordje "sudo" voor het uit te voeren commando te tikken, hierdoor zal je je wachtwoord moeten intikken en daarna heb je root rechten.

als je de terminal nog open hebt, duw een keer pijltje naar boven, duw op de toets home en tik "sudo ", druk daarna op enter en vul je wachtwoord in en druk op enter...

nu moet het werken! :) succes!
het werkt weer!
wat ben ik blij zeg!

bedankt voor jullie medewerking

• D3sm0dr0mic
RSD1982 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:29:
[...]

is de Ovi suite de vervanger van PC suite?
Nee, de Ovi suite is meer om je gegevens online te zetten (back up maken, contacten syncen) en eraf te halen (muziek)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:03:
[...]

Dat is natuurlijk vervelend als je echt ergens een antwoord op wilt hebben, maar blijkbaar heeft niemand op die vragen een passend antwoord. Ofwel omdat men het niet weet, ofwel omdat met de vraag niet geheel begrijpt ofwel omdat het antwoord bijzonder veel tijd/moeite kost (een how-to schrijven van ingewikkelde zaken doe je niet 1,2,3). Gelukkig heeft Maemo ook nog vele andere bronnen die je kan raadplegen voor antwoorden.
Het forum en de wiki op maemo.org is veruit de beste plaatsen om te zoeken:
http://talk.maemo.org/
http://wiki.maemo.org/Main_Page

En als je het antwoord op je vraag hebt gevonden zou het uiteraard zeer op prijs worden gesteld als je je bevindingen met ons op dit forum wilt delen :)
@TempesT
Bedankt voor je advies.
Door deze post van jou zie ik een duidelijke verandering hier op dit forum.
Mensen worden goed geholpen. Er wordt snel en goed advies gegeven.
Daarnaast staan er goede en leerzame posts op. Het is allemaal een stuk volwassener geworden.

Ikzelf, TempesT, heb besloten om het hier af te sluiten en me vnl. te beperken tot het lezen van dit forum.
Bedankt voor je bericht hier op het forum over de Maemo Summit waardoor ik in bezit ben gekomen van de n900.
Bedankt voor je antwoorden aan mij en voor je goede en leerzame posts hier. Ik hoop dat je dat blijft doen.

Voor de de lezers die nog twijfelen of ze een n900 willen:
Mijn nokia n900 avontuur begon bij de Maemo Summit afgelopen oktober in Amsterdam:
http://www.youtube.com/watch?v=2nzkccfl4Y0&translated=1
Ik was een van de lucky ones.
Nokia is heel goed bezig om zoiets te doen.

Ik zie het gebeuren rond MeeGo als een positieve ontwikkeling. Nog meer mogelijkheden. Ik verwacht zelf dat MeeGo geen probleem zal zijn voor de n900.
Hierover zal ik navraag doen bij de project manager van maemo.org die ik heb leren kennnen op de Maemo Summit in Amsterdam. Hij vroeg mij als nog onervaren gebruiker van linux om mijn problemen,bevindingen en ervaringen met de n900 naar hem toe te mailen.

Ik zou zeggen tegen de twijfelende lezers als je van een uitdaging houdt: give it a try. De n900 zal je niet tegenvallen. Ik als onervaren linux gebruiker begon met een pre- release versie maar heb er nu alweer de laatste firmware op staan. Ik skype, speel Mario Kart en zo kan ik wel een tijdje doorgaan. Multitasking zou ik niet meer willen missen. Het is gewoon een gebruikersvriendelijk toestel. Ook voor een breder publiek.

Verwijderd

Topicstarter
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:55:
[...]

Nee, de Ovi suite is meer om je gegevens online te zetten (back up maken, contacten syncen) en eraf te halen (muziek)
Ovi suite is wel bedoeld als vervanging van PC suite. op de lange termijn in ieder geval. MAAR de huidige Ovi suite ondersteund de N900 NIET, het is dus (nog) nuttig voor N900 gebruikers.

EDIT: Ik lees net dat er een versie 2.1 final is gegaan. Ik denk dat deze ook de N900 nog niet ondersteund, maar heb dat niet getest. 2.0 in ieder geval niet.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik ben een beetje aan het twijfelen of de n900 mijn nieuwe telefoon wordt, ik ben een groot fan van linux en heb onderhand wel best wat ervaring onder debian.
nu heb ik gelezen dat je met easydebian debian op de telefoon kan draaien, maar deze draait dan op maemo.
geeft dat dan geen performance issues? is het niet mogelijk om debian echt op de telelfoon te draaien dus dat je maemo eraf gooit?

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

touchie75 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:32:
Ik wil denk ik toch mijn Nokia N900 ruilen. Heb niet veel tijd om alles uit te zoeken en ik vind hem onhandig voor onderweg even snel bellen en smsen. Nu wil er iemand met me ruilen tegen een Samsung s8000 jet.
Is dat een beetje een gelijkwaardige deal ? Sorry als het als offtopic gezien wordt, maar kom hier al wat jaartjes en dit is het enige forum waar ik alle info vandaan haal.
Ik overweeg zelf de n900 aan te schaffen, en omdat ik nog in mij abo. periode zit wilde ik mijn Samsung i8910hd hd graag inruilen. Wat een heel goed toestel is, maar als tweaker zijnde wil je toch wat meer verdiepen in de os, en dat kan met dit linux toestel heel erg goed.

Ik hoor graag of je interesse hebt, kan je helaas geen dm sturen - dat heb je uit staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:30:
[...]
Ik zie het gebeuren rond MeeGo als een positieve ontwikkeling. Nog meer mogelijkheden. Ik verwacht zelf dat MeeGo geen probleem zal zijn voor de n900.
Hierover zal ik navraag doen bij de project manager van maemo.org die ik heb leren kennnen op de Maemo Summit in Amsterdam. Hij vroeg mij als nog onervaren gebruiker van linux om mijn problemen,bevindingen en ervaringen met de n900 naar hem toe te mailen.
De reacties bij de Maemo community zijn nogal wisselend over het MeeGo gebeuren. Ikzelf heb de indruk dat het van hoger hand wordt opgelegd en dat er nog helemaal NIETS concreets bestaat, alleen maar mooie woorden en beloften.

Er is echt nog ontzettend veel onduidelijk, maar wat ik heb begrepen verandert er voorlopig helemaal niet veel. Maemo 6 zal vermoedelijk MeeGo gaan heten, maar zal nog volledig zijn ontwikkeld uit de huidige Maemo 6 code. Maemo 6 zal nog gewoon een Debian codebase kennen en van deb installatie packages gebruik maken. Maemo 6 zal dus het eerste "MeeGo product" worden.

Dingen die ik erg goed vind:
  • MeeGo wordt helemaal open source, en gestuurd door de linux foundation. Dus er zal hoe dan ook een versie van MeeGo voor de N900 komen, ofwel officieel, ofwel door de community.
  • uitbreiding naar netbooks: Een bredere implementatie van Maemo/MeeGo/Moblin zorgt voor meer gebruikers van dit platform en meer Open Source en linux in het algemeen.
  • de basis van Moblin is heel snel en modern, en is bijna vanaf de grond af opgebouwd. Maemo is Debian based en die basis bestaat al heel veel langer.
Nadelen:
  • Er zijn bijna geen Moblin gebruikers. Moblin is zo goed als 100% developer georiënteerd. Er is eigenlijk geen Moblin gebruikers community. Maemo is voor veel gebruikers een eerste stap op linux gebied, en heeft een grote groep gebruikers die nu al best wat moeite moeten doen om de ingewikkeldere delen van linux te leren begrijpen. Ik vrees dat een verdere verschuiving richting developers dit nog moeilijker zal maken.
  • De Debian codebase van maemo is op een aantal punten misschien niet ultra modern, maar wel erg stabiel. Gaat het lukken om MeeGo snel op een zelfde niveau te krijgen ?
    Persoonlijk vind ik Moblin niet bruikbaar op mijn netbook vanwege stabiliteits problemen en gebrek aan software, daarom staat op mijn netbook Linux Mint (een Ubuntu afgeleide), en ben ik daar zeer tevreden mee.
  • Maemo 5 is een bruikbaar product, dat net begonnen is om "organisch" te groeien. Grote veranderingen kunnen dit proces vertragen.
  • Moblin wordt misschien onderzocht door netbook makers als een optie, maar het is nu nog helemaal geen "finished product". Je kan nog helemaal geen netbook krijgen met Moblin erop. Het dichtste dat je in de buurt kan komen is een Dell met Ubuntu Netbook Remix dat slecht een aangepaste versie van de gebruikers interface van Moblin gebruikt (waarvan het onduidelijk is hoeveel er in MeeGo overblijft). Om echt goed het nut van de Moblin codebase te kunnen inschatten denk ik dat er eerst veel meer getest en gebruik van moet worden gemaakt.
  • Debian heeft een hele grote groep gebruikers, heeft HEEL veel software en zo goed als alle Open source linux software zal op 1 of meerdere Debian systemen worden getest. Hoewel maemo een aangepaste versie is van Debian kan het wel gedeeltelijk profiteren van deze compatibiliteit.
  • Ook is er ONTZETTEND veel informatie (boeken/support/fora/mailinglijsten etc. etc) over het gebruik van Debian systemen beschikbaar (zoals ook Ubuntu), waarvan het grote merendeel ook voor Maemo opgaat. Een overstap naar de Moblin codebase gaat dat moeilijker maken. Om dat recht te trekken zal Nokia en Intel heel veel meer moeten doen dan het overhevelen van van de code naar de linux foundation. Dat kost heel veel geld, ontwikkelaars en het pushen van de software naar gebruikers toe. En laat er juist in dit opzicht helemaal niets zijn aangekondigd.
  • Heel erg vrije (en nu nog onduidelijke) sturing heeft ook nadelen. Intel en Nokia zijn bijzonder verschillend, hebben heel andere belangen en zijn bovendien gewend om als marktleider in hun veld te bepalen wat er gaat gebeuren. Hoe zal deze samenwerking verlopen? Zal het echt alleen maar de ontwikkeling versnellen of zal er juist vertraging ontstaan door onenigheid? Ik vrees voor een gebrek aan focus en onduidelijke verantwoordelijkheden. Tot nu toe zijn (naar mijn mening) Ubuntu, Android en Maemo de meest succesvolle linux-based projecten omdat ze alle drie een gebruikers community hebben weten op te zetten van een zekere omvang. Ook hebben ze allemaal gemeen dat er uiteindelijk 1 bedrijf achter is gaan staan met een grote zak geld. Samenwerkingsverbanden als de LiMo foundation zijn naar mijn mening minder goed uit de verf gekomen.
  • Volgens velen in de Open source gemeenschap is juist de grote diversiteit in kleinere projecten een vorm van kracht. Uiteraard is een zekere mate van "kritieke massa" nodig, en is niet iedereen voorstander van losse projecten als Moblin, en Maemo, etc etc. Maar ik vraag me af hoeveel onderzoek Intel en Nokia hebben gedaan naar de overlap in deze projecten. Is het echt een voordeel om iets te ontwikkelen voor Netbooks/smartphones en nog meer apparaten samen? Zijn losse projecten voor een netbook OS en een smartphone OS niet effectiever door een duidelijker doel? Is hier echt onderzoek naar gedaan of is het samenvoegen ingegeven vanwege management of PR doeleinden? Zeker nu Google en Apple zich ook op een combinatie van tablets/pads/netbooks/smartphones/mids richten vraag ik mij af of Nokia en Intel niet simpelweg dit model van Apple en Google hebben gekopieerd zonder zelf uitgebreid onderzoek te doen naar de effectiviteit.
  • Dit besluit wekt een gehaaste indruk. Er is helemaal niets concreets laten zien, de website bevat slechts plaatjes van een wazige N900 en mini afbeeldingen van Moblin 2.1. De naam en het logo komen ook niet erg pakkend over. Ook begrijp ik de timing niet. Bij de introductie van de N900 was logischer geweest. Toen had men het over Maemo 6 als opvolger, en nu wordt dat dus MeeGo. Mijn conclusie: in Oktober wist men hier nog helemaal niets vanaf, anders ga je geen geld steken in het promoten van het "Maemo" merk door dingen als een "Maemo summit" te organiseren, dan hadden ze het wel de "Nokia N900 Summit" genoemd als ze wisten dat 4 maanden later zou worden aangekondigd dat de naam toch verdwijnt.
Maar goed: MeeGo is een feit. Ik ben benieuwd hoe het loopt. Maar ik ben niet onverdeeld positief, en er zijn meer kritische geluiden in de Maemo community. (Hoewel Nokia erg haar best aan het doen is om dit positief te spinnen, is dat zeker niet volledig gelukt, iets wat voor mij ook weer bevestigd dat dit een wat van hogerhand opgelegde en gehaaste beslissing is geweest).

Verwijderd

Topicstarter
oddish2211 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:55:
ik ben een beetje aan het twijfelen of de n900 mijn nieuwe telefoon wordt, ik ben een groot fan van linux en heb onderhand wel best wat ervaring onder debian.
nu heb ik gelezen dat je met easydebian debian op de telefoon kan draaien, maar deze draait dan op maemo.
geeft dat dan geen performance issues? is het niet mogelijk om debian echt op de telelfoon te draaien dus dat je maemo eraf gooit?
Je draait Debian op de Maemo kernel als ik mij niet vergis.
De performance is niet geweldig, maar dat heeft volgens mij niet te maken met het feit dat je Debian "onder" Maemo draait. Het komt omdat je voor dit soort kleine ARM apparaten toch echt dingen moet optimaliseren om het echt goed te laten draaien. Veel van de applicaties onder Debian zijn simpelweg "te zwaar" om echt prettig mee te werken. (Iceweasal, Open office en Thunderbird bijvoorbeeld).
Ook kom je erachter dat de meeste Debian applicaties met een user interface zo goed als onbruikbaar zijn op een 3.5 inch scherm. Het is te klein en te onhandig.
Er zijn ook opties met multiboot systemen, en dan kan je volgens mij zelfs Maemo eraf gooien en Debian of Mer erop, maar de performance zal dan niet veel beter zijn.
Maar het is wel leuk om een terminal te kunnen gebruiken met alle Debian command line tools, en dat werkt wel prima (het aantal beschikbare tools onder de Maemo terminal is veel beperkter ). Maar de meeste GUI programmas zijn te zwaar of te onhandig voor serieus gebruik (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:02:
[...]

De reacties bij de Maemo community zijn nogal wisselend over het MeeGo gebeuren. Ikzelf heb de indruk dat het van hoger hand wordt opgelegd en dat er nog helemaal NIETS concreets bestaat, alleen maar mooie woorden en beloften.

Er is echt nog ontzettend veel onduidelijk, maar wat ik heb begrepen verandert er voorlopig helemaal niet veel. Maemo 6 zal vermoedelijk MeeGo gaan heten, maar zal nog volledig zijn ontwikkeld uit de huidige Maemo 6 code. Maemo 6 zal nog gewoon een Debian codebase kennen en van deb installatie packages gebruik maken. Maemo 6 zal dus het eerste "MeeGo product" worden.

Dingen die ik erg goed vind:

*knip*
Ben het helemaal met je eens, snap de keuze ook niet zo goed en zeker niet waarom ze er nu mee komen terwijl ze net de N900 hebben uitgebracht en Maemo hebben zitten promoten. Het lijkt er inderdaad op dat die beslissing erg snel gemaakt is.

Ik wacht geduldig af en ben tevreden met Maemo 5 dus als hij niet te updaten is ook geen probleem, maar zou het van Nokia eigenlijk wel belachelijk vinden aangezien iedereen hier toch 500 a 600 euro voor een toestel heeft moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Bluetooth toetsenbord volledig werkend op de N900!!!

Een tijdje geleden heb ik dit Bluetooth Keyboard aangeschaft. Helaas kreeg ik aanvankelijk niet eens een verbinding met de N900. De N900 kon het keyboard wel vinden, maar niet paren. Na wat zoeken op internet vond ik de oplossing (instructies als root uitvoeren):

Edit de file /etc/bluetooth/main.conf:
Zoek de regel die begint met DisablePlugins = en haal de # weg plus toevoegingen zodat er alleen nog DisablePlugins = staat.

Typ daarna:
stop bluetoothd
start bluetoothd

Als het goed is kun je het keyboard nu paren. Echter werken nu alleen de letters, de cijfertoetsen niet. Daarvoor doen we het volgende.
Typ het volgende nauwkeurig over (met het keyboard verbonden):
dbus-send --system --print-reply --dest=org.bluez / org.bluez.Manager.DefaultAdapter

Als het goed is krijg je iets dergelijks als object path "/org/bluez/11984/hci0" terug.

Typ dan: hcitool scan
Als het goed is krijg je dan het mac-adres van je keyboard. Bij mij ging dit niet goed, maar uiteindelijk werkt het wel :)

Typ nu:
dbus-send --system --print-reply --dest=org.bluez /org/bluez/11984/hci0/dev_00_07_61_75_xx_xx org.bluez.Input.Connect

waarbij je de cijfers achter dev_ vervangt door je mac-adres.

Download nu het bestand xkb-chinook.tar hier en untar het naar de map /usr/share/X11 (Kopieer het naar de map /usr/share/X11, ga dan naar die map en typ tar xf xkb-chinook.tar. Je moet root zijn om dit te doen. Je kunt daarna het bestand xkb-chinook.tar verwijderen om ruimte vrij te maken).

Typ nu:
cd /usr/share/X11
cp -i xkb-chinook/symbols/pc xkb/symbols/.
cp -i xkb-chinook/symbols/us xkb/symbols/.
cp -i xkb-chinook/geometry/pc xkb/geometry/.

Typ nu:
hildon-im-xkbtool --list

Je krijgt dan een soortgelijk lijstje als dit:
ID 0, Name: "Virtual core pointer"
ID 1, Name: "Virtual core keyboard"
ID 2, Name: "TSC2005 touchscreen"
ID 3, Name: "omap_twl4030keypad"
ID 4, Name: "Bluetooth Keyboard"

De omap_twl4030keypad is het hardware toetsenbord van de N900 en het volgend apparaat is jouw verbonden bluetooth toetsenbord. In mijn geval is dat ID 4, wat in de meeste gevallen zo zal zijn. Onthoud deze of schrijf het op.

Typ nu:
setxkbmap -device 4 -I -I/usr/share/X11/xkb-chinook -rules base -model pc105 -layout us waarbij je dus jouw device ID gebruikt.

Druk nu op een willekeurige toets van het gewone hardware toetsenbord. Lijkt onnozel, maar schijnt toch nodig te zijn.

Je bluetooth toetsenbord moet nu volledig werken. Ik heb het getest met een terminalsessie naar mijn PC en alles werkt, incl windowstoetsen.

Het lijkt er wel op dat je bij iedere keer connecten de laatste regel weer moet invoeren. Have fun!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
mailtje gehad met 2 codes voor 20 procent bij ZAGG.com voor bijv. de fullbody kit of alleen de schermprotector ... whatever

dit zijn de 2 codes, ze zijn tot 21 febr geldig: dus snel maar gebruiken natuurlijk

dus ze zijn voor de 2 snelste lezerss....

2pwp3js
wpwp3jw

alstublieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

lpdv74 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 06:34:
Bluetooth toetsenbord volledig werkend op de N900!!!

Een tijdje geleden heb ik dit Bluetooth Keyboard aangeschaft. Helaas kreeg ik aanvankelijk niet eens een verbinding met de N900. De N900 kon het keyboard wel vinden, maar niet paren. Na wat zoeken op internet vond ik de oplossing (instructies als root uitvoeren):
Mijn N900 werd al geleverd inclusief een keyboard :-) lol

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:11:
[...]

Je draait Debian op de Maemo kernel als ik mij niet vergis.
De performance is niet geweldig, [....]
Maar de meeste GUI programmas zijn te zwaar of te onhandig voor serieus gebruik (naar mijn mening)
Easy Debian is wel erg indrukwekkend, en het is natuurlijk erg leuk om te kunnen zeggen dat je OpenOffice en the Gimp draait op je telefoon.
Ik vind het eigenlijk ook heel aardig werken, zeker na alle waarschuwingen over het te kleine scherm. Je moet niet verziend zijn, maar ik kan alles gewoon goed lezen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een 'native' Maemo applicatie, maar na even wennen is het best te bedienen.
En de performance wisselt, maar in het algemeen was ik onder de indruk. OpenOffice start traag op maar is dan gewoon te gebruiken, ook met grote (100+ pagina's) documenten. The Gimp is niet echt snel, maar ongeveer wat ik zou verwachten van een 600mhz computer.
Flash draait zelfs sneller dan via MicroB. Als het draait dan, bij Flash video crasht Iceweasel (Firefox), maar Zuma (op Popcap games) draait behoorlijk vloeiend.
Je kunt in principe ook zelf programma's installeren via de Synaptic package manager, maar dat gaat bij mij als Linux leek nog niet echt geweldig. VLC lukte dan wel, en draait nog vrij vloeiend ook, alleen het beeld klopt niet. Anderen is het wel gelukt blijkbaar.
De auteur (Qole), werkt er ook nog hard aan, het verbetert snel, hij heeft het geluid nu ook werkend geloof ik. En installatie was niet moeilijk, ongeveer te vergelijken met het veranderen van je boot video (dit is een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Als ik het dus goed begrijp wordt MeeGo niet een totaal nieuw OS, maar meer de evolutie van Maemo? (ik probeer de berichtgeving en de berichten in dit topic samen te destilleren tot iets concreets ;))

Hoe groot is de kans dat de N900 geupdate kan gaan worden naar Maemo 6 (ofwel MeeGo?).

Belangrijke informatie voor mensen die nu nog overwegen een N900 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eastside schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:45:
[...]

De mijne zat vast onder het scherm
Bij gebruik op mijn TV is dit erg prettig om niet op te moeten staan nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:25:
[...]

Ovi suite is wel bedoeld als vervanging van PC suite. op de lange termijn in ieder geval. MAAR de huidige Ovi suite ondersteund de N900 NIET, het is dus (nog) nuttig voor N900 gebruikers.

EDIT: Ik lees net dat er een versie 2.1 final is gegaan. Ik denk dat deze ook de N900 nog niet ondersteund, maar heb dat niet getest. 2.0 in ieder geval niet.
Waar heb jij vandaan dat OVI de vervanger wordt van PC suite? Ik kan dit nml nergens terugvinden. Of is het alleen jou zienswijze? Op het afgelopen Nokia world congres werd namelijk nog gesproken dat de 2 naast elkaar blijven bestaan (PC suite voor de simpelere S40 telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 00:14
En mijn Brodit Passive Houder is binnen :)
Ik heb hem besteld via www.broditcenter.nl, volgens mij is het een van de weinige in NL die hem op voorraad heeft op dit moment. Afhandeling van de bestelling en bezorging was snel en netjes :)

Eerste indruk:
De houder is een stukje zwaarder dan ik gewend ben van Brodit, al komt dat denk ik door de grootte van het toestel wat hij moet houden ;) Wat mij ook opviel op het eerste gezicht was dat de afwerking niet helemaal ok was, er zaten nog wat plastic schilfertjes aan sommige randen. Dat ben ik niet gewend van Brodit. Even met de nagel eroverheen, en het was weg, dus geen ramp :P Het schuiven/plaatsen van het toestel in de houder gaat wat moeizaam de eerste maal, maar loopt al wat soepeler na een aantal keren. De pasvorm is zeer goed, de telefoon zit er zeer stevig in, waardoor ik niet bang ben dat hij onverwacht gaat schuiven in een bocht oid.

De telefoon schuift er van links in, en heeft boven een uitsparing voor de volume/zoom-knoppen. De aan-en-uitknop valt helemaal onder het plastic, en is niet meer te bedienen. De zijkanten zijn helemaal vrij, dus mini-usb, de jack, de vergrendelknop en uiteraard de speakers zijn te gebruiken en te horen. De telefoon kan prima worden opengeklapt eenmaal in de houder, waardoor het toetsenbord goed te bedienen is (zoals we ook al zagen op de foto's van Brodit zelf). Ook de stylus is uit de telefoon te halen, eenmaal op zijn plek. Hij voelt, mede door de zwaarte, enorm robuust aan, De randen die uiteindelijk de telefoon op zijn plek houden, zijn dun maar zeker stevig genoeg voor dagelijks gebruik.

Een mooie oplossing voor in de auto, zeker omdat ik het scherm gebruik in de auto om te zien wie er belt (icm met Parrot MKi9000), en voor de navigatie (als Nokia Sygic nog een keer gaat vrijgeven in de OVI store :P). Ook is zo makkelijk eea op te zoeken via de browser. Omdat bijna alles landscape-georienteerd is, heb ik de houder ook zo in gebruik. Maar vanwege de tiltswivel en omdat de telefoon er niet "onderuit" kan glijden (doordat de uitsparing van de camera dat belet), kan hij zonder problemen 90 graden gedraaid en gebruikt worden.

Wellicht geeft deze post een goede indruk van de houder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
murphsy schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:35:
Als ik het dus goed begrijp wordt MeeGo niet een totaal nieuw OS, maar meer de evolutie van Maemo? (ik probeer de berichtgeving en de berichten in dit topic samen te destilleren tot iets concreets ;))

Hoe groot is de kans dat de N900 geupdate kan gaan worden naar Maemo 6 (ofwel MeeGo?).

Belangrijke informatie voor mensen die nu nog overwegen een N900 aan te schaffen.
Maemo en Moblin (Intels Linux zeg maar) worden samengevoegd. Dus meer een evolutie van delen van Maemo en delen van Moblin. Welke delen van elk is (mij) nog onbekend, maar in ieder geval QT 4.6. Dat komt ook binnenkort voor de N900 beschikbaar, waardoor veel applicaties daarop ook zouden moeten werken.

Het is nog onbekend of er een Meego update komt voor de N900. 'Too early to tell' volgens Nokia medewerkers. Maar deze kan van Nokia komen, of van de 'community'. Meego wordt namelijk itt. Maemo5 volledig open source. Ik schat de totale kans op >50%, maar dat is puur gokken. In ieder geval gaat Meego op meerdere typen hardware draaien, dus het resistive screen zal geen breekpunt zijn (zoals dat wel eens werd gesuggereerd voor een Maemo6 update).

Als Nokia een MeeGo/Maemo 6 smartphone uit gaat brengen met een ARM (OMAP, Snapdragon) chipset geloof ik dat de meeste applicaties daarvoor wel goed op de N900 zullen draaien, upgrade of niet. Als ze direct overgaan naar Intel Moorestown weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Eastside schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Fijn als je daar genoeg aan hebt, maar heb dit natuurlijk niet puur voor de fun uitgevogeld en hier gepost. Ik het dit toetsenbord aangeschaft voor gebruik in (dos)spelletjes en voor gebruik met RDP-sessies. Ik kan nu waar ik maar wil connecten met mijn pc thuis, N900 aansluiten op een TV, bluetooth toetsenbordje verbinden en "gewoon" op mijn pc werken. Met spelletjes is het ook wel handig als je beschikt over bijv. een Alt-toets, Tab-toets en de functietoetsen. Hoop dat Nokia de volgende keer meer aandacht besteedt aan het hardware toetsenbord... als je een pc in een mobieltje wilt proppen, horen daar ook de bijbehorende toetsen bij. Mijn vorige telefoon (HTC Touch Pro) was daar wel beter mee. Maar dit terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartenmk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:36:
[...]

Maemo en Moblin (Intels Linux zeg maar) worden samengevoegd. Dus meer een evolutie van delen van Maemo en delen van Moblin. Welke delen van elk is (mij) nog onbekend, maar in ieder geval QT 4.6. Dat komt ook binnenkort voor de N900 beschikbaar, waardoor veel applicaties daarop ook zouden moeten werken.

Het is nog onbekend of er een Meego update komt voor de N900. 'Too early to tell' volgens Nokia medewerkers. Maar deze kan van Nokia komen, of van de 'community'. Meego wordt namelijk itt. Maemo5 volledig open source. Ik schat de totale kans op >50%, maar dat is puur gokken. In ieder geval gaat Meego op meerdere typen hardware draaien, dus het resistive screen zal geen breekpunt zijn (zoals dat wel eens werd gesuggereerd voor een Maemo6 update).

Als Nokia een MeeGo/Maemo 6 smartphone uit gaat brengen met een ARM (OMAP, Snapdragon) chipset geloof ik dat de meeste applicaties daarvoor wel goed op de N900 zullen draaien, upgrade of niet. Als ze direct overgaan naar Intel Moorestown weet ik het niet.
Het feit dat MeeGo 100% opensource wordt wil zeggen dat er vroeg of laat een versie voor de N900 gaat komen (als het niet via Nokia is, dan via de community). De vraag blijft wel of het voordelen gaat bieden boven Maemo 5. Als MeeGo hogere hardware eisen stelt dan kan het zijn dat het niet goed genoeg zal draaien.

MeeGo gaat ook ARM ondersteunen, en Nokia gaat zeker ook ARM Maemo6/Meego toestellen uitbrengen.
Ik durf te wedden dat het eerste Maemo 6 apparaat ook een TI OMAP 3 chip zal hebben (maar vermoedelijk de 36xx serie, die iets hoger geklokt is en op een fijner productie process is gemaakt).
Ook andere Nokia MeeGo apparaten zullen ARM blijven gebruiken. Die Intel chip is erg leuk voor een apparaat met ultra hoge prestaties, maar zal ook heel erg veel duurder zijn en een grotere batterij vereisen (dus groter apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
A_A_R schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:11:

Een mooie oplossing voor in de auto, zeker omdat ik het scherm gebruik in de auto om te zien wie er belt (icm met Parrot MKi9000), en voor de navigatie (als Nokia Sygic nog een keer gaat vrijgeven in de OVI store :P). Ook is zo makkelijk eea op te zoeken via de browser. Omdat bijna alles landscape-georienteerd is, heb ik de houder ook zo in gebruik. Maar vanwege de tiltswivel en omdat de telefoon er niet "onderuit" kan glijden (doordat de uitsparing van de camera dat belet), kan hij zonder problemen 90 graden gedraaid en gebruikt worden.

Wellicht geeft deze post een goede indruk van de houder :)
Je kan toch ook gewoon op je parrot zien wie er belt?
voor navigatie is het iid wel handig en denk ik ook over een houder.
is deze speciaal voor de n900 gemaakt ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Heeft er iemand al het voip bellen van telfort via telefoniedienst.nl ingesteld gekregen?

ik heb wisselende resultaten met de ingebouwde sip client van de n900 nl.

of ik kan inloggen en bellen,maar dan na 30sec wordt de verbinding verbroken (via WIFI) ik wordt dan denk ik uitgelogd, daarna logt de tel. wel gewoon weer in.
of ik kan inloggen, blijf ook ingelogd, maar krijg dan geen geluid met bellen.

De instelling 'gebruiken voor telefoonnumers' heeft bovenstaand effect. Ook de STUN server aan of uit zetten maakt verschil.

De keep alive opties hebben geen resultaat volgens mij (ik kies voor register, en dan 30 sec. )
Ik heb dit allemaal via de WIFI connectie geprobeerd.

Is er hier iemand die de juiste instellingen weet voor deze voip aanbieder?

[ Voor 3% gewijzigd door ny-hardcore op 19-02-2010 15:20 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ny-hardcore schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:
Heeft er iemand al het voip bellen van telfort via telefoniedienst.nl ingesteld gekregen?

ik heb wisselende resultaten met de ingebouwde sip client van de n900 nl.

of ik kan inloggen en bellen,maar dan na 30sec wordt de verbinding verbroken (via WIFI) ik wordt dan denk ik uitgelogd, daarna logt de tel. wel gewoon weer in.
of ik kan inloggen, blijf ook ingelogd, maar krijg dan geen geluid met bellen.

De instelling 'gebruiken voor telefoonnumers' heeft bovenstaand effect. Ook de STUN server aan of uit zetten maakt verschil.

De keep alive opties hebben geen resultaat volgens mij (ik kies voor register, en dan 30 sec. )
Ik heb dit allemaal via de WIFI connectie geprobeerd.

Is er hier iemand die de juiste instellingen weet voor deze voip aanbieder?
Ik heb geen Telfort vast bellen. Maar op de Telfort site staat een uitgebreide lijst aan instellingen:
http://klantenservice.int...-bellen.aspx#openfaq11019
Ik zie daar sowieso een specifieke transport type: UDP en outbound proxy: sip.telefoniedienst.nl staan.
Ik zou deze handmatig instellen (niet auto detect), kijken of dat iets oplost.

Als er een probleem blijft kan dat misschien aan de codecs liggen die worden gebruikt, dan zou ik op talk.maemo.org daar op zoeken (VoIP, G.729, G.711 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Het feit dat MeeGo 100% opensource wordt wil zeggen dat er vroeg of laat een versie voor de N900 gaat komen (als het niet via Nokia is, dan via de community). De vraag blijft wel of het voordelen gaat bieden boven Maemo 5. Als MeeGo hogere hardware eisen stelt dan kan het zijn dat het niet goed genoeg zal draaien.
Er zal inderdaad wel een versie komen, maar bij mijn schatting dacht ik eigenlijk aan een echt bruikbare versie, dus 1 die compleet als vervanging voor Maemo5 kan dienen, en daar ben ik niet zeker van.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:49:
MeeGo gaat ook ARM ondersteunen, en Nokia gaat zeker ook ARM Maemo6/Meego toestellen uitbrengen.
Ik durf te wedden dat het eerste Maemo 6 apparaat ook een TI OMAP 3 chip zal hebben (maar vermoedelijk de 36xx serie, die iets hoger geklokt is en op een fijner productie process is gemaakt).
Ook andere Nokia MeeGo apparaten zullen ARM blijven gebruiken. Die Intel chip is erg leuk voor een apparaat met ultra hoge prestaties, maar zal ook heel erg veel duurder zijn en een grotere batterij vereisen (dus groter apparaat).
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik denk er ook wel zo over trouwens, alleen las ik een bericht dat Nokia een Snapdragon device zou gaan uitbrengen (Symbian weliswaar), en de preview van de LG mid op Tweakers brengt me ook een beetje aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52
Even wat anders, weet niet of 't al bekend is:
Gaat over 't spel AngryBirds, gasten uit de community hebben extra GRATISCH levelpacks gemaakt.
Kwam dit tegen op het nokian900forum.nl
Korte tutorial geschreven door forumlid PuSSieCat:

1. Je download het bestand: http://talk.maemo.org/att...hmentid=6662&d=1264863880
1b. Je plaats deze (uitgepakt) op je root van je telefoon (bijv. via gegevensoverdracht).
2. Installeer indien nog nodig "rootsh" op je telefoon.
3. Je start x-terminal (heb rootsh geïnstalleerd) en typ het volgende in:
root
enter
mkdir /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen mkdir en /home)
cp /home/user/MyDocs/mypack/* -R /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen cp en / , de spatie's rond -R en de grote letters)

Hij doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartenmk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:21:
[...]

Er zal inderdaad wel een versie komen, maar bij mijn schatting dacht ik eigenlijk aan een echt bruikbare versie, dus 1 die compleet als vervanging voor Maemo5 kan dienen, en daar ben ik niet zeker van.

[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik denk er ook wel zo over trouwens, alleen las ik een bericht dat Nokia een Snapdragon device zou gaan uitbrengen (Symbian weliswaar), en de preview van de LG mid op Tweakers brengt me ook een beetje aan het twijfelen.
Er is niet veel mis met snapdragon hoor, ook lekker snel.
Nokia gebruikt altijd al chips van verschillende fabrikanten. Meestal zijn dat Texas instruments, Freescale of ST Microelectronics. Nokia had lange tijd ruzie met Qualcomm over patenten en die chips zag je dan ook voornamelijk bij concurrenten als HTC. Samsung levert ook veel ARM chips, in de iPhone bijvoorbeeld.

Maemo is vanaf het begin geoptimaliseerd geweest voor TI chips, dus ik verwacht niet dat ze dat met het eerste Maemo 6 toestel gaan veranderen. Ik betwijfel of de switch naar een andere ARM chip fabrikant netto positief uitpakt voor Nokia. Misschien heb je iets betere prestaties, of is het ontwerp iets goedkoper, maar daar staat tegenover dat je meer tijd aan een nieuw ontwerp kwijt bent en weer meer moet testen.
Op iets langere termijn gaat er zeker een Intel atom based MeeGo Nokia apparaat komen. Multicore ARM chips kunnen het voorlopig nog niet winnen van Intel kwa prestaties, alleen kwa energie efficientie en kwa kosten.

Op het blog van Ari Jaaksi staat de "Maemo 6 = instance of MeeGo" quote:
http://jaaksi.blogspot.com/2010/02/meego-time.html
Dat MeeGo ARM gaat ondersteunen staat gewoon op de FAQ op de MeeGo site:
http://meego.com/about/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
oeioei. ik kan niks meer schrijven. ik merkte het bij downloaden via transmission. al twee keer gereset zonder resultaat. zou het kunnen door midnight commander... ik kan trouwens weer geen hoofdletters en leestekens typen... erg vreemd... weet iemand een oplossing. vrragteken :P .

Opgelost... Iets was corrupt. Aan de pc gehangen en gescand.

[ Voor 57% gewijzigd door Nas T op 20-02-2010 07:10 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Vrij irritant probleempje met de luidspreker.. tenminste, de luidspreker die je tegen je oor houdt.

Als de persoon aan de andere kant normaal praat, is het gewoon niet te horen. Pas op het moment dat die persoon iets luider gaat praten, is het in 1 keer heel erg goed te horen.. alsof hij softwarematig wordt gedempt, en dan plotseling weer gewoon het geluid doorlaat.

Via carkit of gewone speaker geen problemen mee, alleen als je hem tegen je oor houdt. En het is echt gewoon niet te verstaan.. heel ver hoor je dan iemand praten. Ik vraag dan of ze iets harder willen praten, en dan is het bijna weer te hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr_dreey schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:24:
Even wat anders, weet niet of 't al bekend is:
Gaat over 't spel AngryBirds, gasten uit de community hebben extra GRATISCH levelpacks gemaakt.
Kwam dit tegen op het nokian900forum.nl
Korte tutorial geschreven door forumlid PuSSieCat:

1. Je download het bestand: http://talk.maemo.org/att...hmentid=6662&d=1264863880
1b. Je plaats deze (uitgepakt) op je root van je telefoon (bijv. via gegevensoverdracht).
2. Installeer indien nog nodig "rootsh" op je telefoon.
3. Je start x-terminal (heb rootsh geïnstalleerd) en typ het volgende in:
root
enter
mkdir /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen mkdir en /home)
cp /home/user/MyDocs/mypack/* -R /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen cp en / , de spatie's rond -R en de grote letters)

Hij doet het!
Toppertje man,bedankt he! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Gamepie56 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:23:
Vrij irritant probleempje met de luidspreker.. tenminste, de luidspreker die je tegen je oor houdt.

Als de persoon aan de andere kant normaal praat, is het gewoon niet te horen. Pas op het moment dat die persoon iets luider gaat praten, is het in 1 keer heel erg goed te horen.. alsof hij softwarematig wordt gedempt, en dan plotseling weer gewoon het geluid doorlaat.

Via carkit of gewone speaker geen problemen mee, alleen als je hem tegen je oor houdt. En het is echt gewoon niet te verstaan.. heel ver hoor je dan iemand praten. Ik vraag dan of ze iets harder willen praten, en dan is het bijna weer te hard..
meer mensen hebben dit probleem, men denkt dat het ligt aan aan filter die ten onrechte denkt dat het stemgeluid achtergrondruis is.
Die gratis angry birds levels overschrijven wel de bestaande levels in de 2e wereld (waarvoor je moest betalen)
dit is overigens wel een mooie applicatie: http://www.youtube.com/watch?v=adPdZzMlm3M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 21:23
Ik ben erg tevreden met mijn aanschaf. Ik zoek eigenlijk alleen nog een aantal features:

* melding (blauwe led knipperen) als een bepaalde IM contact online komt.
* conversations inbox afschermen met een wachtwoord
* inkomende telefoon gesprekken van bepaalde contacten direct naar voicemail doorzetten maar sms en mailtjes wel doorlaten

Even mijn desktops showen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/4372440954_7e5de0471f.jpg
Calender
CPU & Geheugen app
Dataplan monitor
File manager
App manager
FMMS
Conversations app
Conversations shortcut
Mail
Contacts
Phone

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2780/4372441050_ae195601e3.jpg
RSS
Remote desktop
Witter
Webbrowser
WebMail werk
WebMail prive
Buienradar
Meamo.org
OviStore
MaemoSelect

Daarnaast heb ik ook een desktop met een aantal contact personen die ik regelmatig bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 00:14
Nienix schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:02:
[...]

Je kan toch ook gewoon op je parrot zien wie er belt?
voor navigatie is het iid wel handig en denk ik ook over een houder.
is deze speciaal voor de n900 gemaakt ?
Deze houder is inderdaad speciaal voor de N900. kijk anders even op de website van brodit.com (ik zit mobiel te internetten nu, dus even lastig links plaatsen nu).

Ik had expres het type Parrot vermeld, deze heeft dus geen scherm :) Als het nummer wordt herkend vanuit het telefoonboek wordt de naam opgenoemd, maar anders niet. En dan is een scherm in t zicht wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Ook maar eens mijn desktop showen:

Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/img/8/orlnhqg.png
Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/img/6/iq5ctuz.png
Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/img/8/myhcwlt.png
Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/img/0/dakj25o.png

[ Voor 23% gewijzigd door James RB op 20-02-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

maartenmk: helder antwoord op mijn vraag, waarvoor dank :)

ipdv74: je onderste screenshot... wow. Dat ziet er echt heel mooi uit. De achtergrond combineert ideaal met de looks van de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Misschien is dit al lang bekend bij jullie, maar ik vond het zo'n grote ontdekking van mezelf dat ik het toch even ga zeggen :p

Als je bij de instellingen van je 'connections' het search interval op 'never' zet en connect automatically naar keuze (niks / wifi / 3G + wifi) dan verbindt de telefoon pas met internet als je daadwerkelijk de browser opent of als er gesynchroniseerd wordt of als e-mail automatisch opgehaald wordt enzo. Als er geen verbindingen meer actief zijn, gaat ook de internetverbinding weer netjes uit. Dit scheelt bij mij ENORM in accuduur.

Gisteren de hele dag bij me gehad zonder op te laden, en bij weinig tot gemiddeld gebruik zat ie nog nog driekwart vol! Na een hele dag dus.

Edit: na het schrijven van dit bericht en het sluiten van de browser ging de verbinding niet vanzelf direct op non-actief. Misschien duurt het even of misschien heb ik gisteren handmatig gedisconnect, maar ben ik dat vergeten.

Hoe dan ook, automatisch verbinden doet ie wel goed. Zolang connect automatically maar aan staat.

[ Voor 18% gewijzigd door FreddyFish op 20-02-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Voor diegene die SNES games willen spelen op hun N900 ism een PS3 controller:

http://nokian900forum.nl/index.php?topic=134.0
&
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=517534&postcount=220

net gedaan, als je even de controller knoppen in DrNokSnes toewijst dan werkt het perfect :)

mijn controller bleef trillen bij het wijzigen van het MAC adres, als je op je N900 dan Bluetooth activeerd dan stopt deze als hij geconnect is. Ik schrok er een beetje van haha.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 20-02-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
@murphsy: het plaatje komt hier vandaan: http://www.n900wallpapers.com/wallpaper/rockface

@FreddyFish: had ik na 1 dag al zo ingesteld :) Kan niet goed tegen zenders op m'n lijf, heb dat ding dan ook zo weinig mogelijk in de broekzak. Na een uurtje voel ik de gsm-straling al, gprs is nog sterker...

En ff voor iedereen: de eerste letter van mijn nickname is een l, geen i. But who cares... :)

Oh overigens... zouden nog meer mensen hun ervaringen willen vertellen met Easy Debian? Is het echt werkbaar en gebruik je het ook echt? En wat doet het met je rootfs?

[ Voor 17% gewijzigd door James RB op 20-02-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:34:

Oh overigens... zouden nog meer mensen hun ervaringen willen vertellen met Easy Debian? Is het echt werkbaar en gebruik je het ook echt? En wat doet het met je rootfs?
Het doet niets met je rootfs (niet veel in ieder geval).
Debian wordt geinstalleerd in een image file dat op je geheugen staat.
Dit heeft men gedaan omdat standaard het merendeel van je geheugen op FAT is geformateerd, en je daar dus geen debian op kan gebruiken (niet makkelijk in ieder geval), en de meeste geheugen kaartjes standaard ook op FAT zijn. Met een image file omzeil je dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen ik en mijn collega zouden allebij een nokia N900 willen aankopen

maar zitten met een vraag ivm ofwel skype of Msn we zijn al naar verschillende winkels geweest en daar de vraag gesteld of dat je de front camera kan gebruiken of te kunnen skype of te msn (chatten met beeld)

de ene zegt dat die ga en de andere zegt dit gaat niet

nu hopen we dat iemand van jullie trotse eigenaars van een Nokia N900 dit eens kunnen uitproberen

jullie zouden ons hier zeker mee verder helpen

Mijn collega is muzikant die op een cruise werkt als pianist en reist heel de wereld rond en zou graag met zowel de familie als de vrienden in contact blijven met beeld

hopelijk kan ons iemand het duidelijk maken dat dit werkt desnoods door eens met ons te chatten

we horen het wel

groetjes en bedankt op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
@FreddyFish: had ik na 1 dag al zo ingesteld :) Kan niet goed tegen zenders op m'n lijf, heb dat ding dan ook zo weinig mogelijk in de broekzak. Na een uurtje voel ik de gsm-straling al, gprs is nog sterker...
Gaat bij jou de verbinding ook automatisch weer uit na het browsen, of moet je dat handmatig doen? Het lijkt er bij mij nu toch op dat de verbinding actief blijft ook al is er dan geen programma open dat gebruikmaakt van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
FreddyFish schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:41:
[...]

Gaat bij jou de verbinding ook automatisch weer uit na het browsen, of moet je dat handmatig doen? Het lijkt er bij mij nu toch op dat de verbinding actief blijft ook al is er dan geen programma open dat gebruikmaakt van de verbinding.
Moet ik idd wel weer handmatig uitzetten. Hoop dat ze daar nog eens iets op vinden.

@mister tom: De frontcam werkt nog niet met MSN en Skype. De normale camera werkt wel met A-MSN, maar die heeft een bijna onwerkbare interface, aangezien die eigenlijk geschreven is voor een normale pc.

[ Voor 18% gewijzigd door James RB op 20-02-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 14-09 16:23
Dat mag in het Guinnes Book of World Records... Straling kan je niet voelen. Bovendien, straling is overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom jij bij die conversations app aan die 2 icoontjes? bij mij staat er als er geen bericht is "no new messages".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Laatst online: 16-09 06:53
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:54:
[...]

hoe kom jij bij die conversations app aan die 2 icoontjes? bij mij staat er als er geen bericht is "no new messages".
Kwestie van je Apps bijwerken in Toepassingsbeheer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net de nokia n900 gekocht maar mis 2 dingen die ik op mijn blackberry wel had alleen niet terug kan vinden op de n900.

1. Op me bureaublad me lijst met nieuwe e-mails (met onderwerp) / sms
2. Als ik een kalenderafspraak wil plaatsen zie ik nergens de dagen van de week
3. Bij de contactpersonen moet ik in de contact zelf gaan om meer informatie zoals bedrijf etc te zien
4. Hoe maak ik een gedeelde folder op de nokia zodat ik vanaf mijn pc bestanden kan plaatsen op de nokia via wifi?

Is dit allemaal mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorian29 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:52:
[...]

Bij mij staat dat alles is bijgewerkt maar zie nog steeds no new messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Xprezzi schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:50:
[...]

Dat mag in het Guinnes Book of World Records... Straling kan je niet voelen. Bovendien, straling is overal...
Niet zo snel met je oordeel. Dat jij het niet voelt betekent niet dat niemand het kan voelen... En hou je telefoon maar eens bij een versterker als je aan het bellen bent of een gprs verbinding open hebt staan. Je kent toch die irritante geluidjes wel die je dan krijgt. Straling is overal, jazeker, maar niet overal even sterk en op dezelfde frequenties... dan zou je altijd die geluiden in je boxen horen die een telefoon veroorzaakt. Bovendien, ik weet wat ik voel, al zou ik de enige zijn op de hele wereld. Overigens is dit topic niet bedoeld om over dit soort dingen te discussiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:45:
Wie kan mij helpen ik en mijn collega zouden allebij een nokia N900 willen aankopen

maar zitten met een vraag ivm ofwel skype of Msn we zijn al naar verschillende winkels geweest en daar de vraag gesteld of dat je de front camera kan gebruiken of te kunnen skype of te msn (chatten met beeld)

de ene zegt dat die ga en de andere zegt dit gaat niet
Het werkt op dit moment als regel _nog_ niet. De verwachting is dat een toekomstige firmware update ondersteuning toe gaat voegen, maar als je daarvoor nu een N900 koopt neem je een gok.

Er is 1 uitzondering (dit heb ik uit de Maemo forums en nog niet zelf getest): Googletalk zou werken met video als de andere partij de PC applicatie gebruikt en een videogesprek initieert. 2 N900 toestellen kunnen dus niet met elkaar videobellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Laatst online: 16-09 06:53
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:01:
[...]

Bij mij staat dat alles is bijgewerkt maar zie nog steeds no new messages
Heb je wel de goede catalogi aanstaan bij het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:13:
[...]

Niet zo snel met je oordeel. Dat jij het niet voelt betekent niet dat niemand het kan voelen... En hou je telefoon maar eens bij een versterker als je aan het bellen bent of een gprs verbinding open hebt staan. Je kent toch die irritante geluidjes wel die je dan krijgt. Straling is overal, jazeker, maar niet overal even sterk en op dezelfde frequenties... dan zou je altijd die geluiden in je boxen horen die een telefoon veroorzaakt. Bovendien, ik weet wat ik voel, al zou ik de enige zijn op de hele wereld. Overigens is dit topic niet bedoeld om over dit soort dingen te discussiëren...
Je begint er wel zelf over in dit topic. Maar wel grappig, de meeste mensen die claimen last te hebben van dit type straling doen juist GSM's in de ban. Maar jij kiest juist een high-end toestel dat de bedoeling heeft altijd online te zijn. Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet kan geloven, maar ik moet ook toegeven dat ik aardig bevooroordeeld ben vanwege mijn voorliefde voor al deze gadgets (dan wil je niet graag geloven dat het slecht voor je kan zijn).
Maar bij mij gaat 's-nacht ook automatisch mijn wifi signaal uit, en ik gebruik hoofdzakelijk een bedraad netwerk, en probeer mobiel bellen tot een minimum te beperken (hoewel deze laatste twee dingen eerder met de betrouwbaarheid en de kosten te maken hebben).

Wat ik me wel altijd afvraag: hoe weet je zo zeker dat je de straling van de GSM voelt? Heb je een blinde test gedaan? Als je het een beetje wetenschappelijk aanpakt, en je echt binnen een uur kan voelen of een GSM in je broekzak aan of uit staat, vind ik dat heel erg interessant.
Ik ben natuurkunde student, en van wat ik weet is het niet mogelijk om als mens GSM straling te voelen. Overigens zeg ik dat niet als een autoriteits argument, maar simpel weg als verklaring voor mijn interesse.

Ach is ook eigenlijk off-topic. Maar omdat je alle instellingen van een N900 zou kunnen scripten en loggen is het wel een ideaal apparaat om ter experimentatie te gebruiken! De mad-scientist in mij denkt aan een script dat de zenders op een vast tijdstip een uur lang aan of uit laat zijn (uiteraard random bepaald), en dat aan het eind van het uur een pop-up komt om te vragen of je dacht dat de zender uit of aan stond. na een goed aantal herhalingen kan je kijken of er een correlatie is (wat zou moeten als je het echt kan voelen).
Maar goed, als je je echt niet goed gaat voelen door gsm straling kan ik me voorstelling dat je voor zoiets geen proefkonijn wilt zijn.

overigens is zoiets ook geen waterdichte test. Er kunnen immers andere factoren zijn. De N900 kan bijvoorbeeld warmer worden wanneer je de zenders gebruikt, dat zou je ook kunnen voelen, dan voel je de warmte en niet de GSM/UMTS/WiFi/BT/FM straling (er zitten echt heel veel zenders in een N900!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Mijn n900 is nogal stuk, de batterij laad niet meer op etc. Nu heb ik gezien dat de accu in mn e71 past(beetje hacky) alleen is de n900 accu li-ion en de e71 li-polymer. Kan ik deze accu nu hier kort in laden voro NET dat beetje stroom om em opnieuw te flashen?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Midas.e schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:01:
Mijn n900 is nogal stuk, de batterij laad niet meer op etc. Nu heb ik gezien dat de accu in mn e71 past(beetje hacky) alleen is de n900 accu li-ion en de e71 li-polymer. Kan ik deze accu nu hier kort in laden voro NET dat beetje stroom om em opnieuw te flashen?
als de batterij helemaal leeg is kan de n900 hem niet meer opladen. via een burolader, of andere telefoon een beetje opladen en daarna kan de n900 er weer prima mee overweg. Buroladers kosten op internet een paar euro, alleen zijn die wel 3weken onderweg vanuit hongkong ;) Ik zou kijken naar het voltage en het dan gewoon proberen in de e71. kan me haast niet voorstellen dat het daardoor stuk zou gaan. (echter garandeer ik niks en kun je mij niet aansprakelijk stellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

gedaan en werkte perfect :) dank!

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
teddebraak schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:04:
[...]

meer mensen hebben dit probleem, men denkt dat het ligt aan aan filter die ten onrechte denkt dat het stemgeluid achtergrondruis is.
is er een oplossing voor dan? uitschakelen van het filter bijvoorbeeld? heb je een linkje naar maemo talk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51
Welke ip/dataplan widgets zijn dat daar onderaan?

Edit: nevermind, "Personal IP Address" en "Personal Dataplan Monitor" van Andrew Olmsted

[ Voor 14% gewijzigd door d3vlin op 21-02-2010 13:18 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:36:
[...]

Ik heb die proxy aanstaan hier maar dan kan ik gewoon op beveiligde pagina's geen probleem. Webmail, schoolrooster allen werkt gewoon. Zodra ik die proxy uitzet kan ik uren wachten op een verbinding en als ik er dan eenmaal 1 heb dan valt die na 1 pagina te bekijken weer weg.
Yo lexy ik heb Hi eindeloos extra snel.
Heb "Mobiel internet" als instellingen en de proxy aan.
Ik kan nu alleen niet in mijn email, ovi store werkt niet (dowloaden), en hotmail , youtube werkt ook niet meer, hij laad het filmpje niet meer.
Hier tegenove staat dat alles wel 10x zo snel reageert.

Is er een mogelijkheid dat dit allemaal gewoon samengaat werken?
Als ik proxy uitklik kan ik al die dingen wel weer doen, maar is hij ontiegelijk sloom.

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Goedemiddag,

Ik ben erg onder de indruk van dit toestel en twijfel sterk om deze ook te nemen, nu heb ik alleen nog wel een vraagje:

Ik reis vaak naar het buitenland en als je je telefoon hebt ingesteld dat ie om het half uur kijkt op nieuwe mail updates en andere dingen dan gaat dit in het buitenland erg op de kosten zitten!
Is het mogelijk om een instelling te maken dat wanneer je in NL zit (bepaalde provider) dat ie dan alles automatisch doet, en wanneer je naar het buitenland gaat niet meer automatisch verbinding maakt met internet?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
appel22 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:30:
Goedemiddag,

Ik ben erg onder de indruk van dit toestel en twijfel sterk om deze ook te nemen, nu heb ik alleen nog wel een vraagje:

Ik reis vaak naar het buitenland en als je je telefoon hebt ingesteld dat ie om het half uur kijkt op nieuwe mail updates en andere dingen dan gaat dit in het buitenland erg op de kosten zitten!
Is het mogelijk om een instelling te maken dat wanneer je in NL zit (bepaalde provider) dat ie dan alles automatisch doet, en wanneer je naar het buitenland gaat niet meer automatisch verbinding maakt met internet?
dit doe t ie al automatisch. In het buitenland vraagt ie nu voor roaming terwijl hij in nederland alles uatomatisch doet.

over het volume dat wegvalt |:( : http://talk.maemo.org/sho...highlight=volume+dropping
kan ook hardwarematig zijn lees ik. schijnt dat je hem moet laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@appel22 ..tuurlijk kan je dat uitzetten. Of nooit verbindingmaken/ danwel dataroaming uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
wat ik enorm mis, men n95 vertelde wie er belde.
op de n900 heb ik deze functie nog niet tegen gekomen.

en de zoom functie in fotos... ook nog steeds niets van gezien...

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
Triss, bedoel je nummerweergave/contactnaam, of dat je telefoon kon uitspreken wie er belt? Het eerste kan gewoon, het tweede nog niet.

Zoomfunctie in foto's is er gewoon, probeer de volumeknoppen maar eens :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triss schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:30:
wat ik enorm mis, men n95 vertelde wie er belde.
op de n900 heb ik deze functie nog niet tegen gekomen.

en de zoom functie in fotos... ook nog steeds niets van gezien...
Ja ben ik ook erg naar op zoek, nu is het elke x toch weer kijken wie er belt. Zeker ook in de auto als hij in je zak zit.

Denk dat er bedoeld word zoomen met het scherm, dus dmv rondjes draaien.

Gr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar vraagjes:

Als ik mijn firmware update zijn al mijn programma's weg. Zijn die automatisch geunistalleerd, of nemen die nog geheugen in gebruik? Ze staan namelijk niet meer op mijn toestel.

Emailberichten worden die ook in een cache of iets opgeslagen? Want hij laadt ineens heel sloom mijn imap mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:13:
Ik heb nog een paar vraagjes:

Als ik mijn firmware update zijn al mijn programma's weg.
Heb je gewoon via de telefoon geupdate? of heb je jouw n900 geflashed?

In het eerste geval zou je je programma's niet kwijt mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:00:
[...]

Yo lexy ik heb Hi eindeloos extra snel.
Heb "Mobiel internet" als instellingen en de proxy aan.
Ik kan nu alleen niet in mijn email, ovi store werkt niet (dowloaden), en hotmail , youtube werkt ook niet meer, hij laad het filmpje niet meer.
Hier tegenove staat dat alles wel 10x zo snel reageert.

Is er een mogelijkheid dat dit allemaal gewoon samengaat werken?
Als ik proxy uitklik kan ik al die dingen wel weer doen, maar is hij ontiegelijk sloom.

HELP
Heb met hotmail en youtube inderdaad ook problemen maar zonder die proxy heb ik echt sloom internet. Snap er dus niet veel van. Maar heb het zelfde probleem erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
@ citruspers, ik bedoel inderdaad dat je telefoon de naam kon uitsptreken...
dat was echt vre handig... naar zal nog wel komen zekers, moet mogelijk zijn he?

en idd de zoom functie werkt netjes, kdacht steeds rondjes te draaien gelijk op de websites...
thanks voor den tip!

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorian29 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:52:
[...]

ja klopt, had het ineens ook nadat m'n batterij opwas. Zet m'n telefoon normaal nooit uit dus dan werkt ie ze duidelijk niet helemaal bij:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Trouwens nog een klein probleempje datk heb,

De headset valt soms uit omdat de 3,5mm jack iets los zit maar er wel stevig in. maakt niet goed contact dus valt soms weg. erg vervelend, heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
ik heb nu als toegangspunt internet ingevuld ipv portalmmm en dan werkt die snel zonder proxy en is alles te openen. Hopelijk lost dit alles op bij de Hi mensen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/724711939.png

[ Voor 24% gewijzigd door lexi1986 op 22-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:58
Wie weet eigenlijk wanneer de software update voor de N900 komt? Vorige keer was ie er ook op maandagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
patrickt35 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:12:
Wie weet eigenlijk wanneer de software update voor de N900 komt? Vorige keer was ie er ook op maandagochtend.
Net gecheckt maar nog niks. De "grote" update staat voor eind februari geplant. Dat kan dus nog heel de week.
Wel een update voor OMweather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
MeeGo komt voor de n900.

http://talk.maemo.org/showthread.php?p=540670#post540670

"Hi all,

We have just received the following statement from Nokia regarding the MeeGo support on the Nokia N900:

---------------------------

We are aware of the concerns regarding future support of the N900 device because of the announcement of MeeGo. Under careful and long consideration we have decided to bring the MeeGo platform to the n900 device. This decision has been reached in the company’s interest to grow and bring together our Linux community instead of separating them. Our development teams are working on the project now of back port the MeeGo OS to the N900 in the coming months.

---------------------------

We hope that you will enjoy using Maemo devices!

On behalf of the Nokia Maemo & Support Discussions teams,
vandelay"

EDIT:Het blijkt toch om een gerucht te gaan , jammer dan maar hopen en hoop doet leven ;) .

[ Voor 87% gewijzigd door janzeeschuimers op 22-02-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51
Dat is nog maar de vraag. Die thread is pure speculatie. Er is afaik nog geen officiele bevestiging door Nokia gepubliceerd.

Leaping Lab Rats!

Pagina: 1 ... 54 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.