Ziet er erg fake uit, is ook geplaatst door iemand die nog nooit een bericht op talk.maemo.org had geplaatst dus zal er maar niet teveel van geloven.d3vlin schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:23:
[...]
Dat is nog maar de vraag. Die thread is pure speculatie. Er is afaik nog geen officiele bevestiging door Nokia gepubliceerd.
Ik heb dit ook gedaan, bij mij connect ie nu veel sneller naar tweakers of nu.nl, waar het eerst heel lang duurde, of gewoon niet connecte.lexi1986 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:10:
ik heb nu als toegangspunt internet ingevuld ipv portalmmm en dan werkt die snel zonder proxy en is alles te openen. Hopelijk lost dit alles op bij de Hi mensen.
Waar ik wel nog steeds last van heb is het bellen. Telkens als ik bel of gebeld wordt, hoor ik de persoon aan de andere kant niet/heel slecht. Strontvervelend dat een van de basisfuncties van een telefoon niet naar behoren werkt. Zit nu telkens aan die volumeregelaar te priegelen, wat soms werkt. Is hier al een oplossing voor?
Nvm, ik moet beter leren lezen

[ Voor 33% gewijzigd door n41r0j op 22-02-2010 13:33 ]
I care! Waarom fout doen als je het goed kan doen?lpdv74 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:34:
Kan niet goed tegen zenders op m'n lijf, heb dat ding dan ook zo weinig mogelijk in de broekzak. Na een uurtje voel ik de gsm-straling al, gprs is nog sterker...
En ff voor iedereen: de eerste letter van mijn nickname is een l, geen i. But who cares...
Maar...voor de straling:Als je een plak aluminiumfolie tussen 2 stukken tape/plakband doet en dat op je lichaam plakt, ben je beschermd! Of misschien kun je wel een hoesje maken van aluminiumfolie, met gaatjes voor de speaker bij je oor. En het Guiness Book of Records bellen dat je de eerste persoon bent die straling voelt
En als je serieus bent: Volgens mij houdt zilver straling tegen. Je zou dan een case kunnen nemen en die verzilveren. Hoe? Geen idee. Ik kan trouwens wel navragen of er nog meer is dat straling tegen houdt. Op mijn stage hebben ze onderdelen voor gsm-masten gemaakt, die worden gecoat met zilver dacht ik om straling tegen te houden (het zijn hoogfrequent-filters).
Je kunt bij "instellingen"-"internetverbindingen" instellen dat wanneer een internetverbinding vereist is, je altijd wordt gevraagd om een verbinding te selecteren. Of het werkt? Ik heb geen mobiel internet, heb het op die manier ingesteld en was thuis via wifi een torrent aan het downloaden. In mijn broekzak gedaan en vergeten. Van huis weggegaan en onderweg erachter gekomen dat het torrent-programma nog aan stond. Maar ik had geen internetverbinding. Dus hij schakelde niet stiekem over.Is het mogelijk om een instelling te maken dat wanneer je in NL zit (bepaalde provider) dat ie dan alles automatisch doet, en wanneer je naar het buitenland gaat niet meer automatisch verbinding maakt met internet?
vrede in rust
Thnx voor de antwoorden op het verbinding maken met internet in het buitenland vraag.
Daarnaast heb ik nog een algemene vraag over de batterij duur. Er wordt vaak gezegd dat de batterij bij goed gebruik niet erg lang meegaat en dan zeker aan het einde van de dag al aan't infuus moet.
Hoelang kunnen jullie mee met een volle batterij bij een goed gebruik van de telefoon, 2/3 dagen of is het zeker al naar 1 dag leeg.
Hierbij denk ik aan ~ 1 á max 2 uur gebruik per dag, rest van de tijd ' standby ' maar wel connectie met internet wifi of (telefoon internet) voor skype / msn / mail bijv, of dat deze om de zoveel tijd updates binnen haalt.
Daarnaast heb ik nog een algemene vraag over de batterij duur. Er wordt vaak gezegd dat de batterij bij goed gebruik niet erg lang meegaat en dan zeker aan het einde van de dag al aan't infuus moet.
Hoelang kunnen jullie mee met een volle batterij bij een goed gebruik van de telefoon, 2/3 dagen of is het zeker al naar 1 dag leeg.
Hierbij denk ik aan ~ 1 á max 2 uur gebruik per dag, rest van de tijd ' standby ' maar wel connectie met internet wifi of (telefoon internet) voor skype / msn / mail bijv, of dat deze om de zoveel tijd updates binnen haalt.
als je skype de hele dag aan wilt laten staan issie binnen een dag leeg. wat jij standby noemt, is voor de telefoon meerdere malen per minuut verbinding maken met een server om te vertellen dat hij nog steeds aangemeld is.
Oke en dat maakt nog veel verschil in batterij duur als je dan gebruik maakt van wifi of het reguliere netwerk.teddebraak schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:03:
als je skype de hele dag aan wilt laten staan issie binnen een dag leeg. wat jij standby noemt, is voor de telefoon meerdere malen per minuut verbinding maken met een server om te vertellen dat hij nog steeds aangemeld is.
En als je dan alleen online gaat wanneer je zelf daadwerkelijk gaat bellen, en uberhaupt online gaat wanneer je iets op internet gaat doen en de rest van de tijd geen verbinding hebt (of dan hooguit elk half uur refreshen?) Daarnaast bluetooth uit want dat gebruik ik zelf vrijwel niet, en ik zie ook wat over GSM en 3G. GSM gebruikt ook veel minder. Is het dan mogelijk met een wat lagere brightness de 2/3 dagen te halen ? of is dat echt veel te veel gevraagd voor dit toestel ?
met die setting moet je 2/3 dagen kunnen halen
Verwijderd
(sorry Ted), maar @appel22..geloof er maar nix van, ga maar voor zeker. Elke dag aan de lader!. Alleen als je echt -echt- nix op je toestel doet, en just in sleepmode laat liggen, kun je er 2 tot 3 dagen mee doen. trust me!...
mijn geheime wapen..heb altijd een extra batterij bij!!!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 23:35 ]
Ik vind dit zo'n geweldige telefoon alleen vind ik het dan zo jammer dat die batterij het maar zo kort uit kan houden, telefoon heeft écht alles wat ik er van wil verwachten maar ik kan niet elke avond m'n telefoon aan de lader gooien, niet overal die lader bijdehand. Wat ik dan vreemd vindt is dat de N97 met mindere specs een betere accu heeft, waarom wordt er dan niet gezorgd voor een betere accu (betere capaciteit) dat je hoedanook een aantal dagen uit kan houden.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:34:
(sorry Ted), maar @appel22..geloof er maar nix van, ga maar voor zeker. Elke dag aan de lader!. Alleen als je echt -echt- nix op je toestel doet, en just in sleepmode laat liggen, kun je er 2 tot 3 dagen mee doen. trust me!...
ik heb laatst in 48 uur slechts 50procent batterij gebruikt. dat was wel in het buitenland dus zonder email en inet. wel spelletjes gespeeld en vrij lang offline wikipedia gebruikt. het kan dus wel, alleen dan mag je weinig doen. ik neem ook vaak een extra batterij mee.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:34:
En deze staat ook de hele tijd online met een open verbinding, zij het 3G en/of WiFi?appel22 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:03:
Ik vind dit zo'n geweldige telefoon alleen vind ik het dan zo jammer dat die batterij het maar zo kort uit kan houden, telefoon heeft écht alles wat ik er van wil verwachten maar ik kan niet elke avond m'n telefoon aan de lader gooien, niet overal die lader bijdehand. Wat ik dan vreemd vindt is dat de N97 met mindere specs een betere accu heeft, waarom wordt er dan niet gezorgd voor een betere accu (betere capaciteit) dat je hoedanook een aantal dagen uit kan houden.
Mijn Nokia N95 gaat denk ik 2,5 uur max op de accu als ik actief op IRC zit, of de internet browser.
Tethering via de laptop geeft mij ook max 2 uurtjes en is het ook gedaan.
Dus opzich is de Nokia N900 eigenlijk best een wonder dat het 12 uur of langer met van alles en nog wat open en online kan blijven de hele dag door.
Ik heb sinds kort dat mijn telefoon gaar doet bij telefoongesprekken.
Het geluid valt dan tijdens het gesprek weg en komt dan later weer terug. (als ik een beetje met mijn oor tegen de telefoon druk dan kan het ook ineens wegvallen of terugkomen...)
Dit is gaar, want ik kan nu dus geen normale gesprekken voeren. Zelfs niet met een headset.
Wat ik nog wel kan is een gesprek voeren mbv de speaker.
Iemand anders dit probleem? Maybe een oplossing?
Op maemo las ik dat er een paar waren met dit probleem, en die zeiden dat het een kabeltje was die los zat van binnen, maar om nou me mobiel open te gaan maken... pfft.
Het geluid valt dan tijdens het gesprek weg en komt dan later weer terug. (als ik een beetje met mijn oor tegen de telefoon druk dan kan het ook ineens wegvallen of terugkomen...)
Dit is gaar, want ik kan nu dus geen normale gesprekken voeren. Zelfs niet met een headset.
Op maemo las ik dat er een paar waren met dit probleem, en die zeiden dat het een kabeltje was die los zat van binnen, maar om nou me mobiel open te gaan maken... pfft.
Rex
True, vaak vanwege de pinnetjes bij de speaker oid.. hardwarematig :<ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:23:
Ik heb sinds kort dat mijn telefoon gaar doet bij telefoongesprekken.
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Is er niks in de handel om die extra accu extern te laden , net als onderstaande link maar dan voor de accu van de n900 ?Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:34:
http://www.nokia.nl/ontde...rs/nokia-desk-stand-dt-14
nb.Er is via ebay genoeg China / Hong Kong "spul" te koop zoals onderstaande linkjes maar heeft Nokia zelf geen oplossing ?
http://cgi.ebay.ca/USB-BA...123001r2896#ht_1975wt_941
http://cgi.ebay.com/Trave...m563962fdc5#ht_3088wt_941
[ Voor 25% gewijzigd door janzeeschuimers op 23-02-2010 11:27 ]
Heb je more info misschien? Ik woon in Canada en de N900 is hier niet leverbaar en ze willen hem ook niet repareren bij Nokia in Canada. Ze zeggen gewoon: "Stuur maar via de post naar Nederland!!" WTF :-PAlexo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:55:
[...]
True, vaak vanwege de pinnetjes bij de speaker oid.. hardwarematig :<
Ik wil kijken of ik het zelf kan repareren met een quick fix, maar ik durf me mobiel niet open te maken tenzij er ergens een tutorial staat...
Rex
Misschien heb je iets aan onderstaande video "Nokia N900 Disassembly":ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:23:
[...]
Heb je more info misschien? Ik woon in Canada en de N900 is hier niet leverbaar en ze willen hem ook niet repareren bij Nokia in Canada. Ze zeggen gewoon: "Stuur maar via de post naar Nederland!!" WTF :-P
Ik wil kijken of ik het zelf kan repareren met een quick fix, maar ik durf me mobiel niet open te maken tenzij er ergens een tutorial staat...Of een plaatje van wat ik kan verwachten als ik eenmaal binnen ben
http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded
Verwijderd
@ReFlexWolf: er is er ook iemand die beweerd er drie gerepareerd te hebben door ze van een afstandje 10-15 cm op tafel te laten vallen ( theedoek eronder!!! en op alle vier de kanten.)
@appel22: Heb zelf nooit eerder een 'slimme feun' gehad, direct over van - i confess-Nokia 2300- dont laugh!-
maar het schijnt dat vrijwel elke smart feun een excessief energie verbruik heeft. Daarnaast..wat is een extra accu plus bureaulader(!) nu aan kosten bij een telefoon van 500! euro?
@appel22: Heb zelf nooit eerder een 'slimme feun' gehad, direct over van - i confess-Nokia 2300- dont laugh!-
maar het schijnt dat vrijwel elke smart feun een excessief energie verbruik heeft. Daarnaast..wat is een extra accu plus bureaulader(!) nu aan kosten bij een telefoon van 500! euro?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 11:37 ]
Tsja, dit lijkt me niet echt een Tweaker oplossing. Je garantie vervalt niet alleen hierdoor, maar ook zie ik niet in hoe een aantal stoten kunnen helpen met het fixen van een speaker probleem....Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:35:
@ReFlexWolf: er is er ook iemand die beweerd er drie gerepareerd te hebben door ze van een afstandje 10-15 cm op tafel te laten vallen ( theedoek eronder!!! en op alle vier de kanten.)
Rex
Doordat het pinnetje er dan weer goed opschuift?. En hierdoor vervalt hij juist denk ik nietReFleXWolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:42:
[...]
Tsja, dit lijkt me niet echt een Tweaker oplossing. Je garantie vervalt niet alleen hierdoor, maar ook zie ik niet in hoe een aantal stoten kunnen helpen met het fixen van een speaker probleem....
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Verwijderd
Weet ik ook niet, behalve alsdaardoor de pinnetjes weer lekker gaan zitten, en..btw..mijn "ding"is nu in totaal twee maal van pakweg 40/50 cm gevallen, een maal door een voet van mijn kind van de bank geschopt, een maal aan de usb kabel en dan weglopen met de laptop..dhuuu..
maw..het lijkt erop dat ze wel ergens tegen kunnen. Zal even zoeken of ik de link kan vinden,..kijk effe bij jorian29 hierboven. als je dat linkje volgt kom je op heeel veeel geklets over de mic. suc6
maw..het lijkt erop dat ze wel ergens tegen kunnen. Zal even zoeken of ik de link kan vinden,..kijk effe bij jorian29 hierboven. als je dat linkje volgt kom je op heeel veeel geklets over de mic. suc6
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 12:08 ]
Verwijderd
sinds december in bezit, ubervette phone!
hij ziet sinds n week mn geheugenkaartje niet meer, andere geprobeerd zonder resultaat.
ook activeert de camera niet meer via het openschuiven van het cameraklepje..
ben niet zo'n maemoe-goeroe helaas...
of is t gewoon hardwarematig en moet ik m opsturen?
bvd
hij ziet sinds n week mn geheugenkaartje niet meer, andere geprobeerd zonder resultaat.
ook activeert de camera niet meer via het openschuiven van het cameraklepje..
ben niet zo'n maemoe-goeroe helaas...
of is t gewoon hardwarematig en moet ik m opsturen?
bvd
Misschien heb je hier wat aan:ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:23:
[...]
Heb je more info misschien? Ik woon in Canada en de N900 is hier niet leverbaar en ze willen hem ook niet repareren bij Nokia in Canada. Ze zeggen gewoon: "Stuur maar via de post naar Nederland!!" WTF :-P
Ik wil kijken of ik het zelf kan repareren met een quick fix, maar ik durf me mobiel niet open te maken tenzij er ergens een tutorial staat...Of een plaatje van wat ik kan verwachten als ik eenmaal binnen ben
http://84.26.165.32:8088
De download omvat de volledige service manual van de N900
goeie!patrickt35 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:41:
[...]
Misschien heb je hier wat aan:
http://84.26.165.32:8088
De download omvat de volledige service manual van de N900
@ReFleXWolf
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=536756&postcount=38 (sowieso is het hele topic over (hardware)problemen wel handig
[ Voor 12% gewijzigd door Alexo op 23-02-2010 14:09 ]
Verwijderd
@J.F.K..heb je hem al gereset? ook batterij 5 min eruit?..klinkt allemaal L&Lig, maar werkt soms wel!..
ennne..pssst..flashen ...al geprobeert?, alleen systeem. Mocht dat alles nix baten..op naar de NSP.
ennne..pssst..flashen ...al geprobeert?, alleen systeem. Mocht dat alles nix baten..op naar de NSP.
Er is nog een kleine twijfel in mij. Maar morgen heb in feite (als het goed is) het geld om er eentje te gaan bestellen.
De hardware issues die op kunnen duiken maken mij echter toch wel een klein beetje zenuwachtig.
*Twijfel twijfel*
De hardware issues die op kunnen duiken maken mij echter toch wel een klein beetje zenuwachtig.
*Twijfel twijfel*
Iki denk qua hardware dat je echt niet hoeft te twijfelen.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:51:
Er is nog een kleine twijfel in mij. Maar morgen heb in feite (als het goed is) het geld om er eentje te gaan bestellen.
*Twijfel twijfel*
Vele duizenden toestellen worden er wereldwijd verkocht, en het is normaal dat hier een bepaald percentage uitval in zit.
En juist die paar procent kan jij terugvinden op internet.
Daar heb je zeker een goed punt. Zelf was ik early adopter van het eerste uur betreft de Nokia N95 en deze had wel degelijk issues en uiteraard had ik er dus eentje met een slider waar dus veel speling tussen zat.patrickt35 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:53:
Iki denk qua hardware dat je echt niet hoeft te twijfelen.
Vele duizenden toestellen worden er wereldwijd verkocht, en het is normaal dat hier een bepaald percentage uitval in zit.
En juist die paar procent kan jij terugvinden op internet.
Vandaar dat ik het altijd moeilijk vind in te schatten met Nokia's eerste hardware batch of de kans groot of klein is.
Hoe dan ook houd mij verder weinig tegen en is de kans groot dat ik hem morgen ga bestellen.
Zal het Levertijden topic eens raadplegen om te kijken welke toko mij binnen 24 uur kan blij maken!
gewoon Nokia.nl, snelle levering en zekerheidDarkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:59:
[...]
Daar heb je zeker een goed punt. Zelf was ik early adopter van het eerste uur betreft de Nokia N95 en deze had wel degelijk issues en uiteraard had ik er dus eentje met een slider waar dus veel speling tussen zat.
Vandaar dat ik het altijd moeilijk vind in te schatten met Nokia's eerste hardware batch of de kans groot of klein is.
Hoe dan ook houd mij verder weinig tegen en is de kans groot dat ik hem morgen ga bestellen.
Zal het Levertijden topic eens raadplegen om te kijken welke toko mij binnen 24 uur kan blij maken!

Verwijderd
kijk hier eens laat maar komen dan kunnen we pas echt optimaal gebruik maken van onze N900
http://www.mobilecowboys.nl/concept/11747
Verwijderd
Waarom zetten ze daar zo'n stugge Fin die amper Engels kan neer om het te promoten?Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:15:
kijk hier eens laat maar komen dan kunnen we pas echt optimaal gebruik maken van onze N900
Was ook het eerste wat in me opkwamVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:22:
[...]
Waarom zetten ze daar zo'n stugge Fin die amper Engels kan neer om het te promoten?
Opera Mini op de N900:
Ik heb zowel Opera mini 4.2 als 5beta3 getest, beide werken.
zie http://talk.maemo.org/showthread.php?t=37799
(dit heb je nodig: http://maemos.ru/wp-conte...900_maemo5_opera_mini.zip)
N.B.: om Operamini v5 (en andere java programma's, neem ik aan) te draaien is het niet nodig een apart shell script te maken. Je moet alleen zowel de JAR als de JAD file downloaden en in de /jre/bin folder kopiëren, vervolgens kun je vanuit de 'micro-emulator' de JAD file inladen. (en starten door de 'enter' toets, de startknop in het beeld werkt niet)
Ik heb zowel Opera mini 4.2 als 5beta3 getest, beide werken.
zie http://talk.maemo.org/showthread.php?t=37799
(dit heb je nodig: http://maemos.ru/wp-conte...900_maemo5_opera_mini.zip)
N.B.: om Operamini v5 (en andere java programma's, neem ik aan) te draaien is het niet nodig een apart shell script te maken. Je moet alleen zowel de JAR als de JAD file downloaden en in de /jre/bin folder kopiëren, vervolgens kun je vanuit de 'micro-emulator' de JAD file inladen. (en starten door de 'enter' toets, de startknop in het beeld werkt niet)
En dan de dikke hoofdprijs betalen zeker? Nou nee dank je, ik ga wel even naar dat andere topic!
Over accuduur:
Mijn telefoon is een jaar oud en de accuduur is simpelweg heel wisselend. Ik kan het makkelijk enkele dagen uithouden als ik niks/weinig doe. Gaat er vanalles gebeuren op de telefoon, dan is het binnen een dag op.
Niks nieuws onder de zon, alleen is het bij deze telefoon iets sneller leeg dan bij een ander. Maar goed, software kan daar nog wel wat aan toevoegen en die is nog niet uitontwikkeld.
Wat betreft het speaker-probleem:
Het laten vallen kan helpen, maar het kan ook verergeren. Waarom zie je mensen in films altijd tegen zaklampen slaan als deze het niet doen? Omdat dat werkt. Ik raad het niet aan, ik zie het meer als laatste redmiddel.
Mijn telefoon is een jaar oud en de accuduur is simpelweg heel wisselend. Ik kan het makkelijk enkele dagen uithouden als ik niks/weinig doe. Gaat er vanalles gebeuren op de telefoon, dan is het binnen een dag op.
Niks nieuws onder de zon, alleen is het bij deze telefoon iets sneller leeg dan bij een ander. Maar goed, software kan daar nog wel wat aan toevoegen en die is nog niet uitontwikkeld.
Wat betreft het speaker-probleem:
Het laten vallen kan helpen, maar het kan ook verergeren. Waarom zie je mensen in films altijd tegen zaklampen slaan als deze het niet doen? Omdat dat werkt. Ik raad het niet aan, ik zie het meer als laatste redmiddel.
vrede in rust
@darkwolf_1982
Pas op er zijn aanbieders die van alles beloven en je lang aan het dure (€ 0,10 per minuut) lijntje houden. Dan wordt goedkoop toch nog duurkoop met veel chagrijn. Lees het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic maar eens goed door!
Pas op er zijn aanbieders die van alles beloven en je lang aan het dure (€ 0,10 per minuut) lijntje houden. Dan wordt goedkoop toch nog duurkoop met veel chagrijn. Lees het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic maar eens goed door!
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Ik koop hem nieuw zonder abo! Was al aan het kijken daar. Bedankt!KC27 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:35:
@darkwolf_1982
Verwijderd
Ik wilde dat ding perse met kerst onder de boom hebben, en heb 550 afgetikt bij de r*tel..of all places..
dacht ook hiermee evt. garantie aanspraak makkelijker te kunnen afwikkelen. Tegendeel is waar.
Heb gemerkt dat je slechter af bent als, full-paying-costumer- dan als abbo-klant.
Heb hier nl al gelezen dat je bij evt defect bij abbo, dat ding gewoon op de balie legt en een nieuwe krijgt, terwijl ik hem min. 3 weken kwijt ben "omdat ie opgestuurt moet worden"...count your blessings....
Suc6 met je aankoop.
dacht ook hiermee evt. garantie aanspraak makkelijker te kunnen afwikkelen. Tegendeel is waar.
Heb gemerkt dat je slechter af bent als, full-paying-costumer- dan als abbo-klant.
Heb hier nl al gelezen dat je bij evt defect bij abbo, dat ding gewoon op de balie legt en een nieuwe krijgt, terwijl ik hem min. 3 weken kwijt ben "omdat ie opgestuurt moet worden"...count your blessings....
Suc6 met je aankoop.
is er een mogelijkheid om de olympische streams van de nos te bekijken op de n900? en van de zomer de streams voor het wk?
Ik krijg de NOS stream van de OS2010 niet werkend op mijn N900. Via de site http://m.os2010.nos.nl/ kun je de stream bekijken. Ik krijg hem echter in KMplayer en de gewone media player niet werkend helaas. Op mijn android toestel werkt het wel.teddebraak schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:42:
is er een mogelijkheid om de olympische streams van de nos te bekijken op de n900? en van de zomer de streams voor het wk?
[quote]ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:23:
[...]
Ik wil kijken of ik het zelf kan repareren met een quick fix, maar ik durf me mobiel niet open te maken tenzij er ergens een tutorial staat...
Of een plaatje van wat ik kan verwachten als ik eenmaal binnen ben 
[/quote]
Ik beschik over een "service tutorial" van de N900. Ooit ergens gevonden op internet Hier staat ook stapsgewijs een beschrijving met foto's hoe je n900 te demonteren.
Googlen levert de volgende site op: http://www.filefront.com/...al_Service_Level_1_2.pdf/
Succes, ben benieuwd of het je lukt!
Was weer eens te traag...
[...]
[/quote]
Ik beschik over een "service tutorial" van de N900. Ooit ergens gevonden op internet Hier staat ook stapsgewijs een beschrijving met foto's hoe je n900 te demonteren.
Googlen levert de volgende site op: http://www.filefront.com/...al_Service_Level_1_2.pdf/
Succes, ben benieuwd of het je lukt!
Was weer eens te traag...
[ Voor 3% gewijzigd door FirstIntro op 23-02-2010 22:02 . Reden: was al gepost ]
Je kunt op je pc het .asx bestandje van die site downloaden, openen in bijv. Wordpad en dan de mms link eruit halen en die openen met KMplayer.lexi1986 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:22:
Ik krijg de NOS stream van de OS2010 niet werkend op mijn N900. Via de site http://m.os2010.nos.nl/ kun je de stream bekijken. Ik krijg hem echter in KMplayer en de gewone media player niet werkend helaas. Op mijn android toestel werkt het wel.
Deze dus: mms://tempo13.omroep.nl/n...cc696be10bccc9&t=4b845d06 ??lpdv74 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:29:
[...]
Je kunt op je pc het .asx bestandje van die site downloaden, openen in bijv. Wordpad en dan de mms link eruit halen en die openen met KMplayer.
Ik krijg dan met de standaard mediaplayer te zien: Toegang geweigerd met zo'n nederland 3 logo in beeld.
[ Voor 12% gewijzigd door RayMotix op 24-02-2010 00:00 ]
waarom gaat bluetooth eigenlijk aan als ik de fm radio player gebruik?
moet je niet ook greaemonkey geinstalleerd hebben hiervoor? en zit deze niet in t extra testing repository?
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Nee aan alleen greasemonkey heb je niets. Je moet dan ook een script hebben waarmee je de link kan kopieren. Tempest heeft zo'n script gemaakt voor uitzendinggemist maar dat zal niet werken op deze site.dutchdragon81 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:44:
moet je niet ook greaemonkey geinstalleerd hebben hiervoor? en zit deze niet in t extra testing repository?
Ik wil graag mijn kalender van mijn PC (win xp) op het werk syncen met de kalender op mijn N900 via het internet.
Wat is hier een goede applicatie voor?
iemand bekent met syncEvolution?
zie meerdere kalender applicaties maar weet niet of iemand hier ervaring heeft met deze applicaties?
zie meerdere kalender applicaties maar weet niet of iemand hier ervaring heeft met deze applicaties?
[ Voor 6% gewijzigd door Jarco1984 op 24-02-2010 10:02 ]
De eerste keer dat je de FMradio opstartte kwam er een "mededeling" dat de BT hardware gebruikt wordt voor de radiochipsetPusherman_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:01:
waarom gaat bluetooth eigenlijk aan als ik de fm radio player gebruik?
Verwijderd
@freshmake en pusherman...Idd. als ik het goed begrepen heb, zitten ze beiden op dezelfde chip?
dus als je de radio-ontvanger aanzet, je automatisch ook je blauwe tand aanzet. Eigenlijk wel jammer. zuipt energie die niet nodig zou zijn..Lijkt zo niet echt op een easter egg, maar meer op een toevallig meegeleverd stukje hardware bij je bluetooth.
(en dan te bedenken dat de fm-radio voor mij de doorslag gaf om deze telefoon te kopen..)
dus als je de radio-ontvanger aanzet, je automatisch ook je blauwe tand aanzet. Eigenlijk wel jammer. zuipt energie die niet nodig zou zijn..Lijkt zo niet echt op een easter egg, maar meer op een toevallig meegeleverd stukje hardware bij je bluetooth.
(en dan te bedenken dat de fm-radio voor mij de doorslag gaf om deze telefoon te kopen..)
Heb het ook geprobeerd via Mail for Exchange...Jarco1984 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:54:
Ik wil graag mijn kalender van mijn PC (win xp) op het werk syncen met de kalender op mijn N900 via het internet.
Alleen ben er achter gekomen dat dan vervolgens je eigen afspraken verwijderd worden....
En hij pakt hem ook niet goed hij heeft maar 2 afspraken binnen gehaald
volgens mij is het gewoon dezelfde zender.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:04:
@freshmake en pusherman...Idd. als ik het goed begrepen heb, zitten ze beiden op dezelfde chip?
Gister mijn N900 terug gebracht voor reparatie. Ik had last van 2 leds die iets te vel waren in het backlight. Nu maar hopen dat ik hem binnen 2 weken weer terug heb.
Die HTC Touch Pro is toch wel weer een paar stappen terug...
best grappig... toen ik net die battery level widget had, was m'n accu na volledig opladen maximaal 94%
nu 1,5 maand later wordt hij max 97%.
toch gaat de batterij nog wel snel vind ik..
vanmorgen om 07:00 van de lader af, 96%
uurtje fm radio aan, 40 min. internetten in de trein via 3G, daarna weer op 2G, paar uurtjes niets, weer een uurtje de muziekplayer met mp3's aan, telefoon nog steeds op 2G. en bij terugkomst thuis, rond 12:00 nog maar 47% over
uurtje fm radio aan, 40 min. internetten in de trein via 3G, daarna weer op 2G, paar uurtjes niets, weer een uurtje de muziekplayer met mp3's aan, telefoon nog steeds op 2G. en bij terugkomst thuis, rond 12:00 nog maar 47% over
Ik word een beetje moe van de verhalen over het batterij verbruik.Pusherman_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:04:
best grappig... toen ik net die battery level widget had, was m'n accu na volledig opladen maximaal 94%
De N900 is nou eenmaal geen telefoon maar een internet tablet.Je bent bijna 3 uur aktief bezig geweest met je N900, en je accu is nog halfvol.
Zelfde wanneer mensen met bv de N95 gaan navigeren, gaan ze klagen dat hun accu na 3 uur leeg is, maar wanneer ze hun TomTom gebruiken hangt ie continue aan de lader.
Zelfde met het beluisteren van mp3.....
Ik laad mijn accu in de nacht op...en in de avonduurtjes is ie leeg.
GPS aan, 6 e-mail accounts die om de 10 minuten worden gecontroleerd, Wifi aan, met regelmaat bellen en veel smsen, schermverlichting op volle sterkte.
Dan lees je hier dat mensen GPS en Wifi uitzetten....hun verlichting dimmen en wat voor truukjes allemaal nog meer.
Nou...ik geniet met volle teugen van de N900 met zijn volledige functionaliteit. Dus ik ga niets uitzetten om de accu te besparen.
Dan had ik net zo goed met een 3310 kunnen blijven bellen.
mijn beleving is dat de laatste 10% in verhouding langer mee gaat dan normaalPusherman_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:04:
Eens. Ik denk dat dit topic qua leesbaarheid en toegevoegde waarde er niet beter op wordt wanneer iedereen zijn gebruiksduur van de telefoon gaat posten. Niet relevant in mijn ogen, tenzij je een tip hebt wat de levensduur aanmerkelijk kan verlengen, bijvoorbeeld de tip om het automatisch scannen naar een internetverbinding uit te zetten...patrickt35 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:21:
[...]
Ik word een beetje moe van de verhalen over het batterij verbruik.
De N900 is nou eenmaal geen telefoon maar een internet tablet.Je bent bijna 3 uur aktief bezig geweest met je N900, en je accu is nog halfvol.
Zelfde wanneer mensen met bv de N95 gaan navigeren, gaan ze klagen dat hun accu na 3 uur leeg is, maar wanneer ze hun TomTom gebruiken hangt ie continue aan de lader.
Zelfde met het beluisteren van mp3.....
Ik laad mijn accu in de nacht op...en in de avonduurtjes is ie leeg.
GPS aan, 6 e-mail accounts die om de 10 minuten worden gecontroleerd, Wifi aan, met regelmaat bellen en veel smsen, schermverlichting op volle sterkte.
Dan lees je hier dat mensen GPS en Wifi uitzetten....hun verlichting dimmen en wat voor truukjes allemaal nog meer.
Nou...ik geniet met volle teugen van de N900 met zijn volledige functionaliteit. Dus ik ga niets uitzetten om de accu te besparen.
Dan had ik net zo goed met een 3310 kunnen blijven bellen.
Ook het automatisch scannen naar internetverbindingen staat bij mij gewoon aan. Wanneer ik thuis wegrij, wil ik automatisch op het netwerk van mijn provider komen te zitten, en wanneer ik thuis kom, moet er automatisch verbinding worden gemaakt met het thuisnetwerk.A_A_R schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:36:
[...]
Eens. Ik denk dat dit topic qua leesbaarheid en toegevoegde waarde er niet beter op wordt wanneer iedereen zijn gebruiksduur van de telefoon gaat posten. Niet relevant in mijn ogen, tenzij je een tip hebt wat de levensduur aanmerkelijk kan verlengen, bijvoorbeeld de tip om het automatisch scannen naar een internetverbinding uit te zetten...
Verwijderd
Hey,ik vind het ook n superverslavend spel, en heb al heel wat geprobeerd maar kom maar niet in die root,om die mypack te plaatsen. Alleen in de mappen in bestandsbeheer. en dan werkt ie niet.dr_dreey schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:24:
Even wat anders, weet niet of 't al bekend is:
Gaat over 't spel AngryBirds, gasten uit de community hebben extra GRATISCH levelpacks gemaakt.
Kwam dit tegen op het nokian900forum.nl
Korte tutorial geschreven door forumlid PuSSieCat:
1. Je download het bestand: http://talk.maemo.org/att...hmentid=6662&d=1264863880
1b. Je plaats deze (uitgepakt) op je root van je telefoon (bijv. via gegevensoverdracht).
2. Installeer indien nog nodig "rootsh" op je telefoon.
3. Je start x-terminal (heb rootsh geïnstalleerd) en typ het volgende in:
root
enter
mkdir /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen mkdir en /home)
cp /home/user/MyDocs/mypack/* -R /home/opt/rovio/angrybirds/data/levels/pack2
enter (let op de spatie tussen cp en / , de spatie's rond -R en de grote letters)
Hij doet het!
Kan iemand me uitleggen hoe ik dat precies doe. want via gegevensoverdracht zegt me niets en werkt niet..
BVD.
gr.
Tel. sluit je aan via usb mass storage, daarna plaats je 'mypack' in de rootdir van de tel. Dus: "driveletter":\Nokia N900\mypack
Daarna verder bij stap 2 in de tutorial.
Succes.
Succes.
Is het niet mogelijk om dat allemaal op de telefoon te doen zonder tussenkomst van PC? Ik heb nu even geen beschikking over een PC en die extra levels lijken me toch wel erg leuk!
Tuurlijk kan dat zie de tutorial hier:Goku33 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:18:
Is het niet mogelijk om dat allemaal op de telefoon te doen zonder tussenkomst van PC? Ik heb nu even geen beschikking over een PC en die extra levels lijken me toch wel erg leuk!
http://mobileinfo.nomadsn.../angrybirds-custom-levels
Ik heb 2 korte vragen die ik na het zoeken niet beantwoord heb gezien.
1. Hoe krijg ik é ö ê ç etc getypet?
2. is er een manier om terug te gaan naar de vorige pagina in je webbrowser zonder keyboard? Het pijltje opent bij mij de recente geschiedenis
2. is er een manier om terug te gaan naar de vorige pagina in je webbrowser zonder keyboard? Het pijltje opent bij mij de recente geschiedenis
RSD: Er is een app die de camera knop (half-press) en proximity sensor naar functies van de telefoon kan mappen, en ook een back button zit daar tussen. Ik weet alleen de naam niet meer...sorry.
EDIT: Kareltje zei het: shortcutd
EDIT: Kareltje zei het: shortcutd
[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 24-02-2010 18:01 ]
Verwijderd
2. Dat kan via shortcutd. Je kunt dan de camerakey of proximity sensor gebruiken. De camera key vind ik niet fijn werken omdat ie dan telkens de camerafunctie opstart. Maar met de proximity sensor werkt het prima!RSD1982 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:05:
1: blauw pijlte en dan blauwe symtoets.RSD1982 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:05:
2: recente geschiedenis zijn toch de vorige pagina's
Grappig wist de combi pijltje en sym toets wel. Maar nooit begrepen dat je een teken moest selecteren en dan je klinker.
Bij mij doet 'ie het wel. Niet met jouw linkje, wel als ik 'm er zelf uithaal. Maar bij mij is die md5 code wel anders...RayMotix schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:57:
[...]
Deze dus: mms://tempo13.omroep.nl/n...cc696be10bccc9&t=4b845d06 ??
Ik krijg dan met de standaard mediaplayer te zien: Toegang geweigerd met zo'n nederland 3 logo in beeld.
kun je die link even plaatsen?
ander onderwerp: mijn cheap ass screen protector is aan vervanging toe. Welke is een beetje goed? kunnen jullie misschien foto's plaatsen van diegene die jullie erop hebben zitten?
ander onderwerp: mijn cheap ass screen protector is aan vervanging toe. Welke is een beetje goed? kunnen jullie misschien foto's plaatsen van diegene die jullie erop hebben zitten?
De protectors van Brando zijn hier voorbij gekomen waar geloof ik goede ervaringen mee zijn. Ook de (full-body) protector van Zagg is besproken, die ik zelf ook gebruikt heb. Ik zou je de Zagg in ieder geval willen afraden, want het scherm wordt er stroef van en dat werkt een stuk minder fijn. Over de achterkant ben ik overigens wel te spreken. Geeft wat extra grip en is erg krasbestendig.teddebraak schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:16:
ik heb redelijk veel gelezen over de protectors, maar ik zou graag wat foto's zien van protectors van enkele maanden oud. Die goedkope die ik erop heb begint nu krassen te vertonen en er zitten luchtbellen onder de randjes.FreddyFish schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:48:
[...]
De protectors van Brando zijn hier voorbij gekomen waar geloof ik goede ervaringen mee zijn. Ook de (full-body) protector van Zagg is besproken, die ik zelf ook gebruikt heb. Ik zou je de Zagg in ieder geval willen afraden, want het scherm wordt er stroef van en dat werkt een stuk minder fijn. Over de achterkant ben ik overigens wel te spreken. Geeft wat extra grip en is erg krasbestendig.
Ik had zagg aan de voorkant maar vond het te stroef lopen doe nu zonder. Vind ik veel fijner met de vinger. rest is nog wel beschermt met zagg.teddebraak schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:16:
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ik heb de Zagg erop zitten hier en is super hij is inderdaad stroef maar dat vind ik juist fijn. de Zagg is erg makkeljk te plaatsen zonder luchtbellen kwestie van even de tijd ervoor nemen, mijn gehele bodykit zit er strak op zonder luchtbellen. Ik heb op mijn protector geen krassen maar moet ook zeggen dat ik er erg voorzichtig mee om ga mijn n900 is heiligteddebraak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:42:
[...]
ik heb redelijk veel gelezen over de protectors, maar ik zou graag wat foto's zien van protectors van enkele maanden oud. Die goedkope die ik erop heb begint nu krassen te vertonen en er zitten luchtbellen onder de randjes.

Verwijderd
Ik heb die van Brando, hij zit er nu wat langer dan een maand op en er zitten wel wat krassen op. Scrollkrasjes, die erop komen van de stylus lijkt het wel. Zelf vind ik het niet echt hinderlijk, en de protector is niet zichtbaar, alleen als je van heel dichtbij naar de randjes gaat kijken.teddebraak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:42:
[...]
ik heb redelijk veel gelezen over de protectors, maar ik zou graag wat foto's zien van protectors van enkele maanden oud. Die goedkope die ik erop heb begint nu krassen te vertonen en er zitten luchtbellen onder de randjes.
ik heb die van zagg gehad maar hij was te groot leek het wel, aan de rechterkant liep de protector over het opstaande randje heen. Ik heb hem er een maand opgehad en het werkt verder prima. Het is iets stroever maar dat vond ik niet hinderlijk en er kwamen geen krassen op of bubbels onder.
Ik heb een nieuwe protector gekregen omdat die andere wat te groot leek maar die moet ik er nog opplakken nog geen tijd voor gehad
Ik heb een nieuwe protector gekregen omdat die andere wat te groot leek maar die moet ik er nog opplakken nog geen tijd voor gehad
Verwijderd
Ik heb er een van Vikuiti (DQC-160). prima dingetje. erop vanaf december. Heb alleen wat krasjes (door die v***d**ll**mm* kinderen) op de startplek van..je raad het al?..Angry birds. Mooie heldere en gladde folie.
Maarreeehhh..hoe haal je zo'n folie het best eraf?
Ik had juist een protector van Zagg die iets te klein is, overal zit een klein spleetje tussen het randje en de protector...best wel storend...TwoR schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:25:
ik heb die van zagg gehad maar hij was te groot leek het wel, aan de rechterkant liep de protector over het opstaande randje heen. Ik heb hem er een maand opgehad en het werkt verder prima. Het is iets stroever maar dat vond ik niet hinderlijk en er kwamen geen krassen op of bubbels onder.
Goodgoan!
o dat is wel apart, bij mij liep ie echt een stukje over het randje heen. Maar goed ik heb een nieuwe dus binnenkort maar eens proberen. 't Nadeel is wel dat ie dan weer minimaal 12 uur uit moet staan dus het komt nooit echt goed uitEastside schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:04:
[...]
Ik had juist een protector van Zagg die iets te klein is, overal zit een klein spleetje tussen het randje en de protector...best wel storend...
Verwijderd
Is er ook al iemand die een en ander aan de praat heeft gekregen bij callvoip?ny-hardcore schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:
Heeft er iemand al het voip bellen van telfort via telefoniedienst.nl ingesteld gekregen?
ik heb wisselende resultaten met de ingebouwde sip client van de n900 nl.
Na alle instellingen in mijn N900 te hebben ingegeven kan ik registreren, en zelfs via mijn voip-nummer gebeld worden. Werkt allemaal perfect... behalve dan dat ik niet zelf kan uitbellen, dan krijg ik een bandje te horen met "this password is invalid".
Omdat ik gebeld kan worden ga ik er van uit dat alles wat met routers enzo te maken heeft, en dat ook alles wat nodig is om een verbinding tot stand te brengen (codecs, dataverkeer) in orde is.
Alleen het password lijkt niet goed over te komen. Jaja, uiteraard meerdere keren gechecked op typefouten, case, en ook via een soft-phone gecontroleerd of het echt wel zou moeten werken., Het is dus het juiste password, en exact ingegeven zoals de bedoeling is. Username is ook goed, want als ik die opzettelijk verkeerd ingeef dan krijg ik een ander bandje te horen.
Ben er een hele avond mee aan het prutsen geweest, maar wat ik ook doe, ik krijg steeds weer dat bandje te horen. Om gek van te worden....
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Automatisch wi-fi/internet verbindingen verbreken met de N900?
Dat kan prima met een programma uit de extras-devel; zie hiertoe
de beschrijvingen op:
http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=16&t=106
Het programma doet zelfs meer dan dat; maakt alleen verbinding als het nodig is; en schakelt na (instelbaar) aantal minuten weer autom. af. Dat scheelt dus ook in het accu gebruik. Schakelt ook uit indien het dataverbruik afneemt tot een (instelbare) waarde.
Dat kan prima met een programma uit de extras-devel; zie hiertoe
de beschrijvingen op:
http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=16&t=106
Het programma doet zelfs meer dan dat; maakt alleen verbinding als het nodig is; en schakelt na (instelbaar) aantal minuten weer autom. af. Dat scheelt dus ook in het accu gebruik. Schakelt ook uit indien het dataverbruik afneemt tot een (instelbare) waarde.
Misschien een reboot? Wil wel eens helpen, verder dan dat kan ik je niet helpenVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:36:
[...]
Is er ook al iemand die een en ander aan de praat heeft gekregen bij callvoip?
Na alle instellingen in mijn N900 te hebben ingegeven kan ik registreren, en zelfs via mijn voip-nummer gebeld worden. Werkt allemaal perfect... behalve dan dat ik niet zelf kan uitbellen, dan krijg ik een bandje te horen met "this password is invalid".
Omdat ik gebeld kan worden ga ik er van uit dat alles wat met routers enzo te maken heeft, en dat ook alles wat nodig is om een verbinding tot stand te brengen (codecs, dataverkeer) in orde is.
Alleen het password lijkt niet goed over te komen. Jaja, uiteraard meerdere keren gechecked op typefouten, case, en ook via een soft-phone gecontroleerd of het echt wel zou moeten werken., Het is dus het juiste password, en exact ingegeven zoals de bedoeling is. Username is ook goed, want als ik die opzettelijk verkeerd ingeef dan krijg ik een ander bandje te horen.
Ben er een hele avond mee aan het prutsen geweest, maar wat ik ook doe, ik krijg steeds weer dat bandje te horen. Om gek van te worden....
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:39:
Ik heb er een van Vikuiti (DQC-160). prima dingetje. erop vanaf december. Heb alleen wat krasjes (door die v***d**ll**mm* kinderen) op de startplek van..je raad het al?..Angry birds. Mooie heldere en gladde folie.
offtopic:
v***d**ll**mm* Vraag me nog steeds af wat het woord is
v***d**ll**mm* Vraag me nog steeds af wat het woord is
Heeft iemand hier al fMMS werkend? Ik heb Hi, maar ik kan niet de goede instellingen vinden. Weet iemand raad? Alvast bedankt!
heb het hier al tijdje werkend..van_doorn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:08:
Heeft iemand hier al fMMS werkend? Ik heb Hi, maar ik kan niet de goede instellingen vinden. Weet iemand raad? Alvast bedankt!
in fMMS:
APN: Hi MMS
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
resize: 640
your phonenumber: 00316123456789
met fAPN nieuw MMS AP aangemaakt met dus de naam Hi MMS
Voor Hi MMS de volgende settings:
Verbindingsnaam: Hi MMS
Verbindingstype: Packet-gegevens
naam van toegangspunt: portalmmm.nl
Proxy gebruiken: ja
http-proxy: 10.10.100.10
poortnummer: 5080
je weet dat je handmatig met je MMS ap verbinding moet maken voordat ze binnenkomen he?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Werken de instellingen die hier tussen staan ook niet ?van_doorn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:08:
http://www.maemoworld.nl/?p=245&cpage=1#comments
Verwijderd
Hulp gevraagd
Ik kom vanuit de e serie ( E61, E61i, E62, E90,E71) nu naar dit toetsel, bevalt me echt prima maar ik mis iets of ik kan het niet vinden heb al eens rondgezocht.
Ik gebruikte bij de E serie verschillende ringtonen voor contactpersonen. zo had ik mijn kids die riepen dat er telefoon was dan wist ik dat het prive was. ook kon ik groepen maken en die dan wel laten doorkomen als ik in een vergadering zat en de telefoon op stil had staan.
Ik vond dit erg fijn hoeft niet bij veel contacten maar wel bij mijn vrouw en kids en de school van de kids gaf me wat rust...
Wie weet hoe ik dat kan instellen of hoe ik een groep of contactpersoon aanmaak met een eigen beltoon.
Thx alvast
Ik kom vanuit de e serie ( E61, E61i, E62, E90,E71) nu naar dit toetsel, bevalt me echt prima maar ik mis iets of ik kan het niet vinden heb al eens rondgezocht.
Ik gebruikte bij de E serie verschillende ringtonen voor contactpersonen. zo had ik mijn kids die riepen dat er telefoon was dan wist ik dat het prive was. ook kon ik groepen maken en die dan wel laten doorkomen als ik in een vergadering zat en de telefoon op stil had staan.
Ik vond dit erg fijn hoeft niet bij veel contacten maar wel bij mijn vrouw en kids en de school van de kids gaf me wat rust...
Wie weet hoe ik dat kan instellen of hoe ik een groep of contactpersoon aanmaak met een eigen beltoon.
Thx alvast
Niet!Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:29:
Hulp gevraagd
Thx alvast

Hier kan je kijken Wellicht zit het in de volgende update!
Verwijderd
Bedankt voor je link heb tuurlijk meteen gestemd......RSD1982 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:10:
[...]
Niet!Op maemo.org loopt hier ook een thread over en het enige wat je kan doen is stemmen op deze feature.
Hier kan je kijken Wellicht zit het in de volgende update!
Een nuttige tip voor screenprotectors:
Hier stond iets doms.
Ik was vergeten de Zagg in te smeren met bijgeleverde vloeistof. Blijkbaar was het nodig om tussen scherm en folie een film te hebben, wat dan opdroogt. Dit stond op de achterzijde van de handleiding en de achterkant heb ik dus niet gelezen.
O o o, wat ben ik dom
Hier stond iets doms.
Ik was vergeten de Zagg in te smeren met bijgeleverde vloeistof. Blijkbaar was het nodig om tussen scherm en folie een film te hebben, wat dan opdroogt. Dit stond op de achterzijde van de handleiding en de achterkant heb ik dus niet gelezen.

O o o, wat ben ik dom
[ Voor 92% gewijzigd door Nas T op 01-03-2010 17:01 ]
vrede in rust
hehe het is wel een gepruts maar bij mij zat ie wel goed tis wel een pruts werkje
Verwijderd
hoeveel Root hebben jullie vrij? ik heb nu nog maar 29 MB, dit terwijl ik de laatste tijd niets heb geinstalleerd. Ik heb de extras-testing repo wel aanstaan, extras-devel niet. Ik heb het idee dat hij vanzelf langzaamaan wat vol loopt. Iemand anders ook dat idee?
Ik heb nu:
AdBlock Plus
Anglemeter
Angry Birds
Blackboard lite
Coin toss
Conversations Inbox Desktop Widget
Custom operator name widget
Discs
DiskUsage
fbreader
FM radio player
Foreca Installer
ForecaWeather widget
iNES
Level
Maemo 5
Mauku
Microfeed Backend
Petrovich
Pidgin extra protocols
Pidgin protocols plugin for conversations and contacts
Qik
Recorder
rootsh
Stopwatch
The milky way Wallpaper
VGB
wikiHow
Zoutube
In mijn lijst van te verwijderen apps staan van de app manager. Weet iemand of daar beruchte "rootvreters" tussen zitten?
Tweede vraag (of een vervolg op de eerste): als ik er via de appmanager iets afgooi, en ik doe daarna in de terminal, na root acces gekregen te hebben, "apt-get clean" dan is alles wat er van die app ooit in de root heeft gestaan er toch af?
Ik heb nu:
AdBlock Plus
Anglemeter
Angry Birds
Blackboard lite
Coin toss
Conversations Inbox Desktop Widget
Custom operator name widget
Discs
DiskUsage
fbreader
FM radio player
Foreca Installer
ForecaWeather widget
iNES
Level
Maemo 5
Mauku
Microfeed Backend
Petrovich
Pidgin extra protocols
Pidgin protocols plugin for conversations and contacts
Qik
Recorder
rootsh
Stopwatch
The milky way Wallpaper
VGB
wikiHow
Zoutube
In mijn lijst van te verwijderen apps staan van de app manager. Weet iemand of daar beruchte "rootvreters" tussen zitten?
Tweede vraag (of een vervolg op de eerste): als ik er via de appmanager iets afgooi, en ik doe daarna in de terminal, na root acces gekregen te hebben, "apt-get clean" dan is alles wat er van die app ooit in de root heeft gestaan er toch af?
Verwijderd
Misschien had je op de bewuste dag een minder goed karma.Nas T schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:52:
Mijn excuses voor de subjectieve toon in bovenstaand bericht. Ik ben eerlijk gezegd van de objectieve reviews, maar soms heiligt het doel de middelen. Ik ben er zo van overtuigd dat dit product waardeloos is, dat dit er gewoon uit moest. Ik snap niet dat mensen het lukt de Zagg te kunnen plaatsen. Ik zou bijna geloven dat ze ervoor betaald werden (wat ridicuul is, maar goed mijn ogen liegen niet...hoop ik)
Mijn Zaggie ging er weliswaar niet zonder problemen op maar het uiteindelijke resultaat was wel goed.
Direct in de US besteld voor 17 euro (met kortingscode incl verzenden) en binnen 1 week in huis.
Ik had nog nooit een screen protector geplaatst.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:44:
[...]
Misschien had je op de bewuste dag een minder goed karma.
Mijn Zaggie ging er weliswaar niet zonder problemen op maar het uiteindelijke resultaat was wel goed.
Direct in de US besteld voor 17 euro (met kortingscode incl verzenden) en binnen 1 week in huis.
De ZAGG besteld en goed de beschrijving gelezen, douche aangezet,
en in dr op geplakt ik kon hem gewoon op de goede plek schuiven.
Ik heb hem geen 12 uur laten drogen wat wel het voorschrift is.
Hij zit prima op zn plek en is echt krasvast.
Wel is hij stroever dan het origineel maar dat went wel.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
je hebt gewoon niet goed de handleiding gelezen. in een stomende kamer je scherm schoonmaken scherm nat maken met het zagg sponsje niet droogmaken dan de protector erop, omdat het nat is kan je schuiven en dan de luchtbellen met het kaartje eronder uitschuiven, ff randjes droogmaken en ff laten liggen en hij zit goed. het is dus belangrijk dat je de plakkerige kant goed natmaakt met het spul uit het sponsje ( dat zorgt dat de lijm erop blijft maar tijdelijk niet plakt )Nas T schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:52:
Mijn excuses voor de subjectieve toon in bovenstaand bericht. Ik ben eerlijk gezegd van de objectieve reviews, maar soms heiligt het doel de middelen. Ik ben er zo van overtuigd dat dit product waardeloos is, dat dit er gewoon uit moest. Ik snap niet dat mensen het lukt de Zagg te kunnen plaatsen. Ik zou bijna geloven dat ze ervoor betaald werden (wat ridicuul is, maar goed mijn ogen liegen niet...hoop ik)
Het is idd net als stickers plakken: nattigheid eronder, op zn plak manoeuvreren, belletjes eronderuit wrijven en laten drogen. Bijna net zo simpel als het klinkt!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
concluderend: de zagg is lastig te plaatsen als je de gebruiksaanwijzing niet leest. De brando en de Vikuiti vertonen krassen na een tijdje. ik ga de zagg eens proberen. Bedankt allemaal!
Verwijderd
oww, en nog doet ie het niet.dr_dreey schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:52:
Tel. sluit je aan via usb mass storage, daarna plaats je 'mypack' in de rootdir van de tel. Dus: "driveletter":\Nokia N900\mypack
Succes.
Staat dat mypack dan gewoon tussen je bestandsbeheer mappen? zoals backups/camera en afbeeldingen enzo?
en als je root invult komt er dan
"nokia -n900-42-11:-#" te staan?
als ik dat niet doe , krijg ik file exits(ik denk YES) maar bij de 2e link invullen krijg ik alle exra levels geopend met acces denied"
het lukt voor geen meter, en snap niet waarom.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 01:58 ]
"nokia -n900-42-11:-#" is de prompt zoals hij is geset voor user root. Heb je linux ervaring, of MS-dos bv? Uiteindelijk gaat het erom dat je eea uitpakt en kopieert, en dat je dat via root (soort admin zegmaar) doet, voor de rechten. Ken je het rechtenprincipe van Linux/unix? de rwxr---r-- zegmaar?Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:10:
[...]
oww, en nog doet ie het niet.
Staat dat mypack dan gewoon tussen je bestandsbeheer mappen? zoals backups/camera en afbeeldingen enzo?
en als je root invult komt er dan
"nokia -n900-42-11:-#" te staan?
als ik dat niet doe , krijg ik file exits(ik denk YES) maar bij de 2e link invullen krijg ik alle exra levels geopend met acces denied"
het lukt voor geen meter, en snap niet waarom.
Misschien is het handig eea van de basishandelingen van linux/unix te kennen, voordat je je in dit soort dingen gaat storten. Je kan nl met rootrechten in principe je telefoon onbruikbaar maken, als je niet weet wat je doet!
net de pedometer geinstalleerd (http://maemo.org/download...emo5/pedometerhomewidget/) erg leuke widget en werkt bovenverwachting goed eigenlijk
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.