Voor de geïnteresseerden, Angry Birds Level Pack 1 is weer te koop in de Ovi Store. Net voor 3 euro gekocht en geïnstalleerd! Wordt weer even lekker vogeltjes wegschieten
hmm probeer deze binnen te halen, maar mijn mastercard wordt constant geweigerd.. zo te zien zijn er nog meer mensen met dit probleem.. zal wel weer een storing zijnHuneker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:04:
Voor de geïnteresseerden, Angry Birds Level Pack 1 is weer te koop in de Ovi Store. Net voor 3 euro gekocht en geïnstalleerd! Wordt weer even lekker vogeltjes wegschieten
net ook geprobeerd en ik krijg ook een error.Kalua schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:32:
[...]
hmm probeer deze binnen te halen, maar mijn mastercard wordt constant geweigerd.. zo te zien zijn er nog meer mensen met dit probleem.. zal wel weer een storing zijn
begin er meer en meer over te twijfelen om de n900 de deur uit te doen.
begrijp me niet verkeerd het is een top toestel!
maar nokia heeft het na een kwart jaar dat de telefoon op de markt is nog steeds niet voor elkaar dat je programma's kan kopen.
en geen volledige support voor pc suite/ovi suite.
lijkt mij als je een telefoon op de markt brengt dat dit dan al gelijk moet werken.
mijn geduld begint nu toch echt wel op te raken.
dan maar een slechtere telefoon waarvan het telefoon bedrijf in ieder geval alles werkend heeft.
Verwijderd
Helemaal mee eens, hier zouden echt wat meer aandacht aan mogen besteden.leon12345 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:35:
[...]
en geen volledige support voor pc suite/ovi suite.
lijkt mij als je een telefoon op de markt brengt dat dit dan al gelijk moet werken.
mijn geduld begint nu toch echt wel op te raken.
Verwijderd
Ik heb het net binnengehaalt..Angry Birds... Ging gewoon goed.mastercard.Btw.
Waar ik, wanneer we toch bezig zijn ons hart te luchten, een beetje moe van wordt, is het geklaag over apps...
Misschien weet ik wel niet waar ik over praat, aangezien ik vanit het stenen tijdperk (nokia2300) naar de N900 gestapt ben, Maar.. wat wil je nou eigenlijk op de telefoon doen? Stappentellen? in de bouw gebruiken als waterpas? Mini-tomtom? pacemaker? vibrator met belfunctie? Ik heb begrepen dat als je dat ding koopt voor de apps, je sowieso verkeerd zit,(heb begrepen dat je dan apple of android moet nemen) dus hou op met huilen. We hebben een telefoon met vernieuwend OS, open source,..no strings attached. Wat wil je nog meer? Je kan multi-tasken , emailen, surfen en ook nog ..bellen!.
Natuurlijk heb ik ook een paar grapjes geinstaleert, (ecoach, AB, foreca,fm-radio) maar vraag mij nu werkelijk af wat er zo 'ongelofelijk onmisbaar' is waardoor deze telefoon "waardeloos" zou worden?..of..mis ik iets?
Waar ik, wanneer we toch bezig zijn ons hart te luchten, een beetje moe van wordt, is het geklaag over apps...
Misschien weet ik wel niet waar ik over praat, aangezien ik vanit het stenen tijdperk (nokia2300) naar de N900 gestapt ben, Maar.. wat wil je nou eigenlijk op de telefoon doen? Stappentellen? in de bouw gebruiken als waterpas? Mini-tomtom? pacemaker? vibrator met belfunctie? Ik heb begrepen dat als je dat ding koopt voor de apps, je sowieso verkeerd zit,(heb begrepen dat je dan apple of android moet nemen) dus hou op met huilen. We hebben een telefoon met vernieuwend OS, open source,..no strings attached. Wat wil je nog meer? Je kan multi-tasken , emailen, surfen en ook nog ..bellen!.
Natuurlijk heb ik ook een paar grapjes geinstaleert, (ecoach, AB, foreca,fm-radio) maar vraag mij nu werkelijk af wat er zo 'ongelofelijk onmisbaar' is waardoor deze telefoon "waardeloos" zou worden?..of..mis ik iets?
Wat er onmisbaar is?
Ik denk dat een app store met 40.000 fart en flashlight apps de massa's wel tevreden zal stellen?
Ik denk dat een app store met 40.000 fart en flashlight apps de massa's wel tevreden zal stellen?
Verwijderd
de link is er nu weer vanaf jammer zullen de kids niet blij mee zijn.....Huneker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:04:

krijg hem niet via de ovi-store of via de game en dan de knop Buy
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 19:26 ]
Verwijderd
Ja je mist iets. Als je enkel wil bellen, emailen, surfen enz. dan volstaat iedere andere telefoon (iPhone, HD2, N1, N97, Sam Star enz). Je neemt de N900 toch niet enkel voor bellen, emailen, en surfen?Dat kan tegenwoordig praktisch met elke smartphone.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:00:
We hebben een telefoon met vernieuwend OS, open source,..no strings attached. Wat wil je nog meer? Je kan multi-tasken , emailen, surfen en ook nog ..bellen!.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 19:49 ]
Verwijderd
Dan zou ik graag eens willen weten wat ik mis....Lighten me up! Ik ben zeer benieuwd.
(Klinkt trouwens een beetje naar, als je auto wil rijden volstaat toch alles met 4 wielen???)
(Klinkt trouwens een beetje naar, als je auto wil rijden volstaat toch alles met 4 wielen???)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 20:04 ]
Verwijderd
Dit topic gaat over de N900 zelf, dus ik ga daar hier niet op inVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:01:
Dan zou ik graag eens willen weten wat ik mis....Lighten me up! Ik ben zeer benieuwd.
Verwijderd
Misschien dan wel oftopic, maar dan mag de webmaster het deleten..
Je suggereert dat er iets (belangrijks) met de N900 gedaan kan worden ( buiten natuurlijk bellen, emailen, surfen..) wat ik niet weet. Ik denk dat er meerdere N900 gebruikers graag zouden willen weten wat dat is, zodat we optimaal gebuik kunnen maken van onze gadget...maaaaar ik denk eigenlijk dat je aan het trollen bent,..
Je suggereert dat er iets (belangrijks) met de N900 gedaan kan worden ( buiten natuurlijk bellen, emailen, surfen..) wat ik niet weet. Ik denk dat er meerdere N900 gebruikers graag zouden willen weten wat dat is, zodat we optimaal gebuik kunnen maken van onze gadget...maaaaar ik denk eigenlijk dat je aan het trollen bent,..
het gaat mij er niet om dat er niet genoeg apps zijn het gaat mij om het hard falen van nokia.
ik gooi de deuren naar mijn festival toch ook niet open als de podia nog in aanbouw zijn.
het lijkt me logisch dat als je iets released, dat je je zaakjes op orde hebt zoals de ovi store, ovi suite, pc suite, enz. wie wil er nu programma's maken voor een tel. als je niet voor die producten kan betalen.
dikke faal voor nokia dus
ik gooi de deuren naar mijn festival toch ook niet open als de podia nog in aanbouw zijn.
het lijkt me logisch dat als je iets released, dat je je zaakjes op orde hebt zoals de ovi store, ovi suite, pc suite, enz. wie wil er nu programma's maken voor een tel. als je niet voor die producten kan betalen.
Als je dat vindt, ga er dan ook niet op in zou ik zeggen. Als je er op in gaat is het misschien een beetje off-topic, maar deze reactie is echt volledig nutteloos. (en de door mij getypte regels zijn ook van dubieuze nuttigheid)Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:08:
[...]
Dit topic gaat over de N900 zelf, dus ik ga daar hier niet op in
Verwijderd
Hoi Leon, Ik kan mij voorstellen dat je dat irritant vind. Zelf ken ik dit gevoel niet aangezien ik die dingen nog nooit nodig gehad heb.
Ik heb ooit de pc suite geinstalleert om de kalender te synchen met outlook..meer doe (deed)ik er niet mee, en aangezien ik de N900 direct kan benaderen heb ik eigenlijk geen hulpprogramma nodig ..dus.. Wat ovi suite betreft, ook dat heb ik nooit gemist, omdat ik het simpelweg niet gebruik...En ovi store? vrijwel alles wat daarin staat, staat ook in de reps..dus tja..
Anderzijds kan ik het falen van Nokia wel begrijpen, omdat alles wat ze ooit gedaan hebben gebaseert was/is op de symbian. Denk dat ze zich een beetje overschat hebben met de N900. Maar nogmaals. Ik heb niet (sinds ik mijn N900 aanzette) zitten wachten of nokia mij misschien met mijn mastercard een wallpaper wil verkopen...wellicht ten overvloede: het zal mij dus een razende rotzorg zijn wat Nokia doet, zolang mijn N900 maar doet wat ie moet doen, en dat is eigenlijk -op dit moment-meer dan welke andere smartphone dan ook,,
Ik heb ooit de pc suite geinstalleert om de kalender te synchen met outlook..meer doe (deed)ik er niet mee, en aangezien ik de N900 direct kan benaderen heb ik eigenlijk geen hulpprogramma nodig ..dus.. Wat ovi suite betreft, ook dat heb ik nooit gemist, omdat ik het simpelweg niet gebruik...En ovi store? vrijwel alles wat daarin staat, staat ook in de reps..dus tja..
Anderzijds kan ik het falen van Nokia wel begrijpen, omdat alles wat ze ooit gedaan hebben gebaseert was/is op de symbian. Denk dat ze zich een beetje overschat hebben met de N900. Maar nogmaals. Ik heb niet (sinds ik mijn N900 aanzette) zitten wachten of nokia mij misschien met mijn mastercard een wallpaper wil verkopen...wellicht ten overvloede: het zal mij dus een razende rotzorg zijn wat Nokia doet, zolang mijn N900 maar doet wat ie moet doen, en dat is eigenlijk -op dit moment-meer dan welke andere smartphone dan ook,,
Wat heeft een festival met deuren open gooien met een mobiele download store te maken? Ik ben al lang blij dat Nokia in ieder geval de Ovi Store open heeft gegooid, ik heb toch al redelijk wat nuttige apps gedownload. En ben er zeker van zodra er de betaal applicaties bij komen het alleen maar beter word. Echter heeft de N900 niet zoveel applicaties nodig vanwege de goede browser.leon12345 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:43:
het gaat mij er niet om dat er niet genoeg apps zijn het gaat mij om het hard falen van nokia.
Ik mis in ieder geval niks wat ik op de Iphone of mijn Android toestel wel had.
Programma's die ik echt op mijn Android en Iphone phone gebruik zijn:
- Hyves
- Nu.nl
- Trein App
- Twitcaster ( Twitter )
- Sygic
Deze apps zijn voor mij allemaal te vervangen door een goede webrowser, behalve de navigatie natuurlijk maar zoals iedereen weet is Sygic klaar alleen moet deze nog toegevoegd worden dus die zal binnenkort ook uitkomen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort applicaties mensen nog missen op de N900
ik vind het excuus wat elke keer 'pro nokia' wordt gegeven van 'je wist toch van te voren wat je kocht' nu wel een beetje oud worden.lexi1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:07:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort applicaties mensen nog missen op de N900
ik ben echt heel blij met m'n N900, maar ik deel de mening dat er nu toch wel eens wat serieuzer met ons als gebruikers mag worden omgegaan.
het feit dat een sygic al 2 maanden klaar is, maar door nokia nog wordt tegengehouden, terwijl ze wel vol trots hun ovi maps aankondigen, vind ik erg storend. zeker aangezien ovi maps niet werkt op de N900.
ik mis dus echt navigatie,
een twitterapp met meer opties, zoals twitpic.
fmms is leuk, maar zou fijner zijn als dit gewoon met de sms wordt geintegreerd.
er is een ovi store, maar waarom werkt deze maar half en staan er vrijwel alleen maar nutteloze aps als mirrorball in?
verder zijn er een paar kleine functionele dingen die hopelijk met de nieuwe firmware (snel) worden gefixt.
nokia houdt de N900 gebruikers een beetje in het ongewisse over alles en dat vind ik heel slordig, zeker bij zo'n duur apparaat.
Nokia N900 niet genoeg App's? Lees ik dat goed? Nouja OVI is natuurlijk brandhout voor de echte freak, ok, maar in extras-devel en testings is toch genoeg te vinden om de N900 tot aan zijn strot vol te douwen met zinnige en onzinnige zaken?
Ik vind de N900 een pracht internet tablet, een waardige opvolger van de N800(10) en nog waardevoller omdat er ook een prachtige bel functie nu opzit.
Als ik alleen een telefoon met navigatie zoek had ik beter mijn N93 kunnen houden (of mijn 6110n); als je meer wilt betreffende multimedia dan is de KMplayer op de N900 een goede keus.
Wat internet betreft, de Firofox browser werkt dacht ik alleen op een N900; daar durven de Iphone bezitters alleen maar van te dromen.
Ik vind de N900 een pracht internet tablet, een waardige opvolger van de N800(10) en nog waardevoller omdat er ook een prachtige bel functie nu opzit.
Als ik alleen een telefoon met navigatie zoek had ik beter mijn N93 kunnen houden (of mijn 6110n); als je meer wilt betreffende multimedia dan is de KMplayer op de N900 een goede keus.
Wat internet betreft, de Firofox browser werkt dacht ik alleen op een N900; daar durven de Iphone bezitters alleen maar van te dromen.
Wat ik nog steeds echt mis is een fatsoenlijke zoekfunctie voor agenda items, contacts en email. Sowieso is de functionaliteit van deze onderdelen nog erg beperkt. Het is dus niet zozeer dat er niet genoeg apps zijn, maar dat de standaardprogrammatuur onvoldoende uitontwikkeld is.
In de Brainstorm van maemo.org wordt hier veel over gesproken, dus mijn hoop is nog steeds gevestigd op een flinke update van de firmware met aanzienlijke verbeteringen op deze fronten. Tot die tijd is het nog een beetje behelpen
Ik weet bijvoorbeeld ook nog steeds niet hoe ik verzonden email kan exporteren naar mijn desktop voor archivering. En dan heb ik het sowieso maar niet over het feit dat de verzonden email van alle accounts op één hoop worden gegooid.
Begrijp met goed, een andere mobiel zou ik niet willen hebben maar er zijn zeker nog verbeterpunten.
In de Brainstorm van maemo.org wordt hier veel over gesproken, dus mijn hoop is nog steeds gevestigd op een flinke update van de firmware met aanzienlijke verbeteringen op deze fronten. Tot die tijd is het nog een beetje behelpen
Ik weet bijvoorbeeld ook nog steeds niet hoe ik verzonden email kan exporteren naar mijn desktop voor archivering. En dan heb ik het sowieso maar niet over het feit dat de verzonden email van alle accounts op één hoop worden gegooid.
Begrijp met goed, een andere mobiel zou ik niet willen hebben maar er zijn zeker nog verbeterpunten.
Verwijderd
Ik heb net Files van Ovi geinstallerd, dit werkt wonderbaarlijk goed alle files van mijn desktop op mn N900!
Kan iemand me uitleggen of er ergens een forum is waar voor Linux boobs als ik makkelijke how to's te vinden zijn.
Ik kan na de laatste update trouwens geen betaalde app's vinden in de Ovi store, iemand enig idee wat ik fout doe?
Kan iemand ook verellen hoe ik mijn gebruikersnaam verander in dit forum
Kan iemand me uitleggen of er ergens een forum is waar voor Linux boobs als ik makkelijke how to's te vinden zijn.
Ik kan na de laatste update trouwens geen betaalde app's vinden in de Ovi store, iemand enig idee wat ik fout doe?
Kan iemand ook verellen hoe ik mijn gebruikersnaam verander in dit forum
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 15:46 ]
hoe kan je sms versturen via skype met je n900
Verwijderd
Als we dan toch aan het vragen zijn:
Wie wil er een tutorial schrijven over de instellingen bij win xp om via wifi media sharing te 'doen'.
Heb mijn schijf al gedeeld, de mediabestanden in mediaplayer gedeeld..maar n900 wil mijn computer niet zien. laat staan dat ik door mijn files kan 'browsen'..help??
Wie wil er een tutorial schrijven over de instellingen bij win xp om via wifi media sharing te 'doen'.
Heb mijn schijf al gedeeld, de mediabestanden in mediaplayer gedeeld..maar n900 wil mijn computer niet zien. laat staan dat ik door mijn files kan 'browsen'..help??
Verwijderd
Dit is mij gelukt (maar dan op Vista met WM 11) nadat ik Kmplayer heb geinstalleerd, zodra je dan naar je media op de N900 gaat krijg je de netwerknaam van je pc linksonderin te zien. Zodra je hier op klikt ben je in je gesharede bestanden.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:34:
Als we dan toch aan het vragen zijn:
Ik hoop voor je dat t lukt.
via het programma webtexter kan het wel met andere voip aanbieders en met webdiensten van veel telecomaanbieders..zhiyichen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:02:
hoe kan je sms versturen via skype met je n900
Verwijderd
Thx Lovemy..N900??..
Heb KMplayer geinstalleert, maar helaas..werkt niet. Iemand nog suggesties?
(mbt media sharing pc-n900)
Persoonlijk heb ik deze telefoon niet gekocht voor halve gare apps maar voor volbloed linux software.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:46:
[...]
Ja je mist iets. Als je enkel wil bellen, emailen, surfen enz. dan volstaat iedere andere telefoon (iPhone, HD2, N1, N97, Sam Star enz). Je neemt de N900 toch niet enkel voor bellen, emailen, en surfen?Dat kan tegenwoordig praktisch met elke smartphone.
Met easy debian op een dedicated SD kaart van (tot nu toe 8GB) gaat dat echt schitteren.
Iceweasel, Citrix, grdesktop, openoffice, netbeans, wicd (voor eduroam met wat custum templates (gat ik morgen testen).
Als ik wil spelen start ik wel frozenbuble of zoiets wazigs.
Het enige dat ik echt mis is goede navigatiesoftware hopelijk komt sygic snel beschikbaar. (of desnoods OVI maps 3.)
[ Voor 15% gewijzigd door Stevendefeij op 28-02-2010 20:22 ]
Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM
Bij Mij Werktie Prima Heb Je Mplayer Wel Geinstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:31:
Thx Lovemy..N900??..
Sorry Voor De Hoofdletters Ik Test Midori Op Mijn N900
Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM
Bij mij kan ik wel muziek streamen via de windowsmediaplayer, maar geen video's en ook foto's kan ik niet bekijken. Is dat bij jullie ook zo? Dit werkte direct nadat ik media delen had aangezet in wmplayer.
Ik krijg in de mediaplayer ook gewoon mijn shared media apparaten zien. Bij Windows 7 kun je in het netwerkcentrum bij thuisnetwerk gewoon aangeven of je je media wilt sharen, XP en vista hebben iets vergelijkbaars maar dat zou je zelf even moeten uitzoeken.
Als het echt niet lukt kun je ook http://www.orb.com/ installeren die deze functie ook ondersteund (media delen, via upnp dacht ik). Ik heb het ook geinstalleerd en zie mn shared media nu twee x in mediaplayer. De reden waarom ik het geinstalleerd heb is dat je dmv deze service al je eigen media via de N900 webbrowser eenvoudig kan benaderen (streaming of downloaden). Doordat ik deze streams gewoon in Mediaplayer kan openen luister ik het ook vaak via de FM zender
Als het echt niet lukt kun je ook http://www.orb.com/ installeren die deze functie ook ondersteund (media delen, via upnp dacht ik). Ik heb het ook geinstalleerd en zie mn shared media nu twee x in mediaplayer. De reden waarom ik het geinstalleerd heb is dat je dmv deze service al je eigen media via de N900 webbrowser eenvoudig kan benaderen (streaming of downloaden). Doordat ik deze streams gewoon in Mediaplayer kan openen luister ik het ook vaak via de FM zender
Nee, bij mij werken video's ook gewoon. Alleen kun je niet naar een bepaalde tijd in de video springen, of doerspoelen, en dat maakt het eigenlijk nutteloos.FirstIntro schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:42:
Bij mij kan ik wel muziek streamen via de windowsmediaplayer, maar geen video's en ook foto's kan ik niet bekijken. Is dat bij jullie ook zo? Dit werkte direct nadat ik media delen had aangezet in wmplayer.
Dat werkt wel als je Wizard-mounter gebruikt (uit extras of extras-testing), een netwerkdrive aanmaakt, en de video via de file manager afspeelt. Bij mij is dat om één of andere reden veel te langzaam, maar anders zou het ideaal zijn. Bij anderen werkt het blijkbaar wel.
Zou er geen update komen eind februari?
Iemand al meer nieuws hierover?
Als ik op software bijwerken druk dan duurt het controleren op updates erg lang. Ben er nu al een kwartier mee bezig. Misschien dat er wat aankomt:)
Iemand al meer nieuws hierover?
Als ik op software bijwerken druk dan duurt het controleren op updates erg lang. Ben er nu al een kwartier mee bezig. Misschien dat er wat aankomt:)
[ Voor 49% gewijzigd door RSD1982 op 01-03-2010 09:10 ]
Nou, gezien de situatie word het pas volgende maand (lees: salaris ronde) dat ik de Nokia N900 aan kan schaffen.
Tot heden blijf ik dit topic rustig mee volgen en ben inderdaad tevens benieuwd naar de firmware update. Wist trouwens niet dat het iets maandelijks zou zijn?
Heb nog steeds het idee dat ik mogelijk een risico bega met de Nokia N900. Het is namelijk wel een toestel waar ik minimaal 2 jaar op zak wil lopen.
Tot heden blijf ik dit topic rustig mee volgen en ben inderdaad tevens benieuwd naar de firmware update. Wist trouwens niet dat het iets maandelijks zou zijn?
Heb nog steeds het idee dat ik mogelijk een risico bega met de Nokia N900. Het is namelijk wel een toestel waar ik minimaal 2 jaar op zak wil lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 01-03-2010 09:39 ]
Is het ook niet maar 2 weken geleden is er een kleine update geweest samen met een newsitem op maemo.org dat dit een voorbereiding zou zijn voor de grotere update die eind februari zou plaats vinden.Darkwolf_1982 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:38:
Nou, gezien de situatie word het pas volgende maand (lees: salaris ronde) dat ik de Nokia N900 aan kan schaffen.
Ik wacht rustig af.
Ik twijfel of er iemand wel goede apps gaat aanbieden die je moet betalen aangezien de N900 het enige toestel is waar Maemo 5 op draait.lexi1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:07:
[...]
Wat heeft een festival met deuren open gooien met een mobiele download store te maken? Ik ben al lang blij dat Nokia in ieder geval de Ovi Store open heeft gegooid, ik heb toch al redelijk wat nuttige apps gedownload. En ben er zeker van zodra er de betaal applicaties bij komen het alleen maar beter word. Echter heeft de N900 niet zoveel applicaties nodig vanwege de goede browser.
Ik mis in ieder geval niks wat ik op de Iphone of mijn Android toestel wel had.
Programma's die ik echt op mijn Android en Iphone phone gebruik zijn:
- Hyves
- Nu.nl
- Trein App
- Twitcaster ( Twitter )
- Sygic
Deze apps zijn voor mij allemaal te vervangen door een goede webrowser, behalve de navigatie natuurlijk maar zoals iedereen weet is Sygic klaar alleen moet deze nog toegevoegd worden dus die zal binnenkort ook uitkomen.
Het hele MeeGo verhaal maakt de kans op goede apps alleen maar kleiner , of de N900 moet in de toekomst te upgraden zijn naar MeeGo.
Dit laatste is nog maar de vraag.Ik ben er van overtuigd dat Maemo een beter os is in vergelijking tot Android maar omdat het slechts op 1 toestel draait is het voor de software ontwikkelaars minder aantrekkelijk.Android draait op "tig" toestellen en hier valt dus iets te verdienen voor de ontwikkelaars.
Zo was het video vcc van Philips (video 2000) technisch ook beter dan vhs , maar de meeste fabrikanten boden vhs recorders aan en alleen Philips vcc.Waardoor in de videotheek duizenden vhs films te huur waren en slechts enkele vcc films.
Dus niet het technisch beste bepaalt maar de massa , Philips stopte met het technisch betere vcc systeem en ging ook vhs op de markt brengen.
Zou Nokia in de toekomst ook Androids toestellen gaan aanbieden ?
Ik heb "nog" geen spijt van mijn N900 maar er moeten meer apps komen en Nokia moet de N900 bezitters niet in de kou laten staan door nu de aandacht op MeeGo te gaan richten.
[ Voor 11% gewijzigd door janzeeschuimers op 01-03-2010 09:56 ]
Dit ben ik niet helemaal met je eens aangezien de programma's van Symbian voor developers te porten zijn naar Maemo als ze in QT geschreven zijn. Mij zelf interesseert me het niet zoveel of we nu Meego of Maemo hebben, maar kan me voorstellen dat er hier mensen zijn die de update wel willen draaien. Maar wat ik mij nou afvroeg is wat voor apps je dan precies mist want iedereen roept er zijn te weinig apps maar welke mis je dan ?janzeeschuimers schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:47:
[...]
Ik twijfel of er iemand wel goede apps gaat aanbieden die je moet betalen aangezien de N900 het enige toestel is waar Maemo 5 op draait.
Het hele MeeGo verhaal maakt de kans op goede apps alleen maar kleiner , of de N900 moet in de toekomst te upgraden zijn naar MeeGo.
Dit laatste is nog maar de vraag.Ik ben er van overtuigd dat Maemo een beter os is in vergelijking tot Android maar omdat het slechts op 1 toestel draait is het voor de software ontwikkelaars minder aantrekkelijk.Android draait op "tig" toestellen en hier valt dus iets te verdienen voor de ontwikkelaars.
Zo was het video vcc van Philips (video 2000) technisch ook beter dan vhs , maar de meeste fabrikanten boden vhs recorders aan en alleen Philips vcc.Waardoor in de videotheek duizenden vhs films te huur waren en slechts enkele vcc films.
Dus niet het technisch beste bepaalt maar de massa , Philips stopte met het technisch betere vcc systeem en ging ook vhs op de markt brengen.
Zou Nokia in de toekomst ook Androids toestellen gaan aanbieden ?.
Ik heb "nog" geen spijt van mijn N900 maar er moeten meer apps komen en Nokia moet de N900 bezitters niet in de kou laten staan door nu de aandacht op MeeGo te gaan richten.
Zet een backup via pc-suite ook geinstalleerde programma's terug? Die ik vanuit de repositories heb gedownload en heb geinstalleerd?
Ok na een flash en een backup ben ik er achter dat de back-up alleen contacten, agenda items en media terug zet. Dus geen internetinstellingen, accounts info en ook geen smsjes
Met name het laatste vind ik een beetje jammer.
Ok na een flash en een backup ben ik er achter dat de back-up alleen contacten, agenda items en media terug zet. Dus geen internetinstellingen, accounts info en ook geen smsjes
[ Voor 47% gewijzigd door RSD1982 op 01-03-2010 13:01 ]
reboot eens, na het terugzetten van de backup had ik ook geen smsjes maar toen ik smspreview installeerde kon ik wel door oude berichten bladeren. na een reboot zag ik ze weerRSD1982 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:22:
Zet een backup via pc-suite ook geinstalleerde programma's terug? Die ik vanuit de repositories heb gedownload en heb geinstalleerd?
Ok na een flash en een backup ben ik er achter dat de back-up alleen contacten, agenda items en media terug zet. Dus geen internetinstellingen, accounts info en ook geen smsjesMet name het laatste vind ik een beetje jammer.

Net gedaan, geen smsjes. Raar heb toch echt alles wat te backuppen was gebackupt.Raz- schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:07:
[...]
reboot eens, na het terugzetten van de backup had ik ook geen smsjes maar toen ik smspreview installeerde kon ik wel door oude berichten bladeren. na een reboot zag ik ze weer
Mag hopen dat ze hier nog wat aan gaan doen. Ook content die ik er zelf heb opgezet op Muziek na is weg. Dus foto´s andere, ringtones mag je na een backup er alsnog zelf opzetten. Niet echt handig natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door RSD1982 op 01-03-2010 14:34 ]
Wat ik nog mis aan apps:lexi1986 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:10:
[...]
Dit ben ik niet helemaal met je eens aangezien de programma's van Symbian voor developers te porten zijn naar Maemo als ze in QT geschreven zijn. Mij zelf interesseert me het niet zoveel of we nu Meego of Maemo hebben, maar kan me voorstellen dat er hier mensen zijn die de update wel willen draaien. Maar wat ik mij nou afvroeg is wat voor apps je dan precies mist want iedereen roept er zijn te weinig apps maar welke mis je dan ?
- Navigatie! (en zou er het liefst Tomtom op willen, maar ja...)
- Muziekherkenningssoftware (Shazam)
- Een progje dat je de N900 kunt bedienen via de pc (zoals Mymobiler voor Windows Mobile)
ik heb net mijn n900 binnen en heb een aantal vragen.
1. welke messengers zijn er voor dit toestel en welke is het fijnste in gebruik
2. hoe maak ik van firefox mijn default browser?
3. ik moet van firefox adobe flash updaten alleen weet ik niet welke versie ik moet dowloaden omdat er 3 verschillende linux versies bij staan. yum, tar en rpm.
na firefox voor een half uur gebruikt te hebben ben ik er eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over. hij reageert een stuk langzamer dan de standaard browser en het lijkt ook of firefox langer moet laden voor bepaalde handelingen.
heeft iemand nog tips over bepaalde apps die ik echt moet hebben?
ps. ik weet dat sommige vragen reeds beantwoord zijn in deze thread maar na een half uur door paginas bladeren leek het me toch iets sneller om het zo te vragen.
3. ik moet van firefox adobe flash updaten alleen weet ik niet welke versie ik moet dowloaden omdat er 3 verschillende linux versies bij staan. yum, tar en rpm.
na firefox voor een half uur gebruikt te hebben ben ik er eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over. hij reageert een stuk langzamer dan de standaard browser en het lijkt ook of firefox langer moet laden voor bepaalde handelingen.
ps. ik weet dat sommige vragen reeds beantwoord zijn in deze thread maar na een half uur door paginas bladeren leek het me toch iets sneller om het zo te vragen.
Verwijderd
Een echte nerd 'bedient' zijn N900 natuurlijk gewoon over SSHEen progje dat je de N900 kunt bedienen via de pc (zoals Mymobiler voor Windows Mobile)
Zelf zou ik ook nog wel graag portrait mode willen zien (vooral in de media player en de home screens).
En wat ik ook mis (denk ik hardwarematig) is dat het mogelijk is om met zo'n standaard Nokia headset met remote control de media player te bedienen (dus play, pauze, forward knoppen etc.). Bij mijn oude N95 zat zo'n headset, en die maakte gewoon gebruik van een 3.5mm jack met 3 van die pinnetjes maar die werkt niet op de N900. Dus nu heb ik maar een bluetooth A2DP met play en pauze etc. knoppen besteld. Werken die wel op de N900 of is daar (naast A2DP) nog een extra BT protocol voor nodig?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 18:30 ]
1. Ikzelf gebruik pidgin maar er bestaan meerdere zoals Amsn, Haze etc.kingsenol schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:01:
ik heb net mijn n900 binnen en heb een aantal vragen.
2. Naar mijn weten kan dit "nog" niet
3. Flash staat niet aan in Firefox deze zul je handmatig aan moeten zetten. Daarom krijg je overal de melding dat je flash moet installeren. Deze versie kun je proberen te installeren maar zal niet werken.
Ikzelf vind firefox voor de N900 echt flut en totaal onbruikbaar, als ik kijk hoe snel de standaard browser is vergeleken met de firefox browser dan zegt dat al genoeg. Het enige voordeel eraan vind ik Weave dat is wel echt super maar dat is dan ook mijn enige pluspunt van Firefox voor de N900 op dit moment.
Kun je de N900 al niet overnemen met VNC ? Dacht dit ergens gezien te hebben. Shazam zou inderdaad erg leuk zijn voor de N900, en ben zeer benieuwd wat Sygic gaat brengen, op de HTC G1 ben ik er zeer tevreden over. Goede punten inderdaad wat je opnoemt.lpdv74 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:30:
[...]
Wat ik nog mis aan apps:Ik zou wel een nog langere lijst kunnen maken van dingen die wel op de N900 aanwezig zijn, maar sterk verbeterd zouden kunnen worden. Snap bijvoorbeeld niet dat er nu nóg geen videosupport is voor Skype. En wat te denken van synchronisatie van de map Verzonden Items in het mailprogramma? Mij hoor je niet klagen over de N900, wil ook zeker geen andere, maar ik heb echt nog wel verwachtingen van zowel Nokia als "de community"...
- Een progje dat je de N900 kunt bedienen via de pc (zoals Mymobiler voor Windows Mobile)
ik was van plan om pidgin te gebruiken maar kreeg bij gooogle als 2 zoekresultaat dat er een zeer ernstige lek in het peogramma zit dus heb ik maar besloten om amsn te downloaden. deze is op zich wel fijn in gebruik alleen is het een beetje aan de slome kant. weet jij misschien hoe ik amsn kan uninstallen. ik wil toch effe zien hoe fijn pidgin is.
[ Voor 59% gewijzigd door kingsenol op 01-03-2010 19:26 ]
Applicatiebeheer, Verwijderen, Amsn verwijderenkingsenol schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:22:
ik was van plan om pidgin te gebruiken maar kreeg bij gooogle als 2 zoekresultaat dat er een zeer ernstige lek in het peogramma zit dus heb ik maar besloten om amsn te downloaden. deze is op zich wel fijn in gebruik alleen is het een beetje aan de slome kant. weet jij misschien hoe ik amsn kan uninstallen. ik wil toch effe zien hoe fijn pidgin is.
lol dat ging idd heel gemakkelijk. is het verstandig om een ad blocker te downloaden als ik de normale browser blijf gebruikem?
Ik gebruik wel een adblocker, puur omdat ik geen zin heb om te wachten tot een of andere flash animatie is geladen. Ads zijn gewoon inefficient, en zeker op een kleiner computertje merk je dat.
Verwijderd
@TempesT[b]TempesT schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:02
Maar goed: MeeGo is een feit. Ik ben benieuwd hoe het loopt. Maar ik ben niet onverdeeld positief, en er zijn meer kritische geluiden in de Maemo community. (Hoewel Nokia erg haar best aan het doen is om dit positief te spinnen, is dat zeker niet volledig gelukt, iets wat voor mij ook weer bevestigd dat dit een wat van hogerhand opgelegde en gehaaste beslissing is geweest).
Zoals beloofd heb ik mail contact gehad met de project manager van maemo.org.
Ik heb hem een paar eenvoudige vragen gesteld:
Is MeeGo also for the Nokia N900 ?
Are there many differences with Maemo 5 ?
Hierop kreeg ik het volgende korte antwoord:
But I can’t really answer those questions at all
Ik zie hieraan dat het voor hem ook niet duidelijk is allemaal ( wel zie ik zijn naam bij de MeeGo site staan).
Het kan ook zijn dat hij van hogerhand de opdracht heeft gekregen om niets hierover naar buiten te brengen.
Ikzelf verwacht wel een opvolger van de n900 die MeeGo gaat draaien. Toch blijft de nokia n900 een uniek toestel.
Ik wil je nog zeggen dat ik je betoog over MeeGo erg goed vind.
hebben jullie ook problemen met het bekijken van videos op gametrailers.com.
Vraagje over Wizard Mounter.
Ik heb op Snow Leopard mijn externe schijf (met alle muziek/films etc.) gedeeld. Ik las dat je met het programmaatje Wizard Mounter die schijf kunt mounten op je N900.
Nu vul ik alle gegevens in Wizard Mounter netjes in: IP adres (het lokale adres van mn Mac), de naam v/d schijf, wachtwoord en username. Dan krijg ik echter een fout: Acces Denied. Hoe los ik dit op?
Ik heb op Snow Leopard mijn externe schijf (met alle muziek/films etc.) gedeeld. Ik las dat je met het programmaatje Wizard Mounter die schijf kunt mounten op je N900.
Nu vul ik alle gegevens in Wizard Mounter netjes in: IP adres (het lokale adres van mn Mac), de naam v/d schijf, wachtwoord en username. Dan krijg ik echter een fout: Acces Denied. Hoe los ik dit op?
Same here...Chrisjuh_15 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:27:
vrede in rust
Heeft iemand het voor elkaar om voip bij xs4all op de N900 aan de praat te krijgen?
Ik krijg het helaas niet voor elkaar.
Wat zijn in dat geval de geavanceerde instellingen?
Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
adres: sip.xs4all.nl
wachtwoord: mijnwachtwoord
Geavanceerd
gebruikersnaam: mijntelefoonnummer
Overdrachtstype: auto
uitgaande proxy: blanco
poort: 5060
Publiek adres ontdekken: ja
Vrije routering: nee
Keep alive mechanisme: auto
Keep alive periode: auto
Autom. detecteren van STUN: ja
En die werken dus niet.
Geavanceerd
En die werken dus niet.
[ Voor 59% gewijzigd door KC27 op 02-03-2010 00:56 ]
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Je kunt alleen een gedeelde map mounten, geen hele schijf... volgens mijn ervaring met een NAS tenminste.Chrisjuh_15 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:27:
Vraagje over Wizard Mounter.
Probeer het eens met gebruikersnaam: jetelefoonnummer@sip.xs4all.nlKC27 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:51:
Heeft iemand het voor elkaar om voip bij xs4all op de N900 aan de praat te krijgen?
Geavanceerd
En die werken dus niet.
[ Voor 36% gewijzigd door James RB op 02-03-2010 01:14 ]
Verwijderd
Ik denk eerder dat de betreffende persoon per dag 20 mailtjes krijgt van ongeduldige N900 gebruikers. Ook staan er 3 grote topics op het Maemo forum over dit onderwerp, en daar staat ook alle informatie in die van Nokia naar buiten komt. Ook staat er een mooie FAQ op de MeeGo site, waarin een en ander kort uitgelegd wordt:Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:15:
[...]
TempesT
Zoals beloofd heb ik mail contact gehad met de project manager van maemo.org.
Ik heb hem een paar eenvoudige vragen gesteld:
Is MeeGo also for the Nokia N900 ?
Are there many differences with Maemo 5 ?
Hierop kreeg ik het volgende korte antwoord:
But I can’t really answer those questions at all
Ik zie hieraan dat het voor hem ook niet duidelijk is allemaal ( wel zie ik zijn naam bij de MeeGo site staan).
Het kan ook zijn dat hij van hogerhand de opdracht heeft gekregen om niets hierover naar buiten te brengen.
Ikzelf verwacht wel een opvolger van de n900 die MeeGo gaat draaien. Toch blijft de nokia n900 een uniek toestel.
Ik wil je nog zeggen dat ik je betoog over MeeGo erg goed vind.
http://meego.com/about/faq
Ik heb het een en ander doorgelezen en technisch gezien zit het volgens mij zo:
Het voornaamste verschil tussen Moblin en Maemo zit in de package manager. Moblin is gebaseerd op Fedora (met RPM) en Maemo op Debian (met dpkg). MeeGo zal als onafhankelijke open-source distributie verder gaan en dus niet op Fedora of Debian gebaseerd zijn, en uiteindelijk van RPM als package management systeem gebruik maken. Qt zal sowieso aan MeeGo (en Maemo 5, en Symbian) worden toegevoegd waardoor applicaties Api compatible worden.
Maemo 6 (Harmattan) gaat verder onder de naam MeeGo, maar het project gaat gewoon door met waar ze mee bezig waren. Eigenlijk is het dus alleen een naamswijziging. Harmattan blijft dpkg als package manager gebruiken (!), en apps blijven compatible met Maemo 5 (net zoals voor de wijziging naar MeeGo het plan was).
Pas vanaf de opvolger van Harmattan vindt de 'echte' samenvoeging met Moblin plaats en gaat RPM in plaats van dpkg als package manager gebruikt worden.
Om de verwarring helemaal compleet te maken: Ik denk dat Moblin 2 (of de vroege opvolger daarvan) ook gelijk onder de MeeGo naam verder gaat, maar deze is vooral voor netbooks bedoelt, en gebruikt dus wél RPM als package manager, maar ook Qt als GUI toolkit. In het begin zullen er dus 2 smaken van MeeGo zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 01:50 ]
hier ben ik dus ook benieuwd naar.Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:22:
[...]
Om de verwarring helemaal compleet te maken: Ik denk dat Moblin 2 (of de vroege opvolger daarvan) ook gelijk onder de MeeGo naam verder gaat, maar deze is vooral voor netbooks bedoelt, en gebruikt dus wél RPM als package manager, maar ook Qt als GUI toolkit. In het begin zullen er dus 2 smaken van MeeGo zijn.
Ze gaan dus op Maemo een Qt interface bouwen, en dat wordt Maemo 6/MeeGo, en tegelijkertijd een Qt interface op Moblin bouwen wat het uiteindelijke MeeGo moet gaan worden.
De hele tijdsplanning is nog hoogst onduidelijk. Ik betwijfel of we voor 2011 een echt Moblin based versie van MeeGo met Qt interface gaan zien. Maar dan zou alleen MeeGo (= Maemo 6) dit jaar uitkomen voor smartphones, en dus niets voor netbooks. Moblin zou echter in 2010 haar grote doorbraak hebben op netbooks. Microsoft en Intel zouden officieel Silverlight naar moblin porten etc. etc.
Heel onduidelijk dus allemaal.
Overigens kijken de meeste fabrikanten naar het uitgeven van een netbook met de moblin interface bovenop een andere distro (opensuse, mandriva en Ubuntu worden het meest genoemd). En laat juist die interface helemaal worden aangepast en omgezet naar Qt (net als bij Maemo 5 het geval is).
De vraag is dus of netbook fabrikanten uberhaupt interesse hebben in deze nieuwe distro. Gloednieuw, zonder gebruikers install base etc.
Onder geavanceerd heb ik bij gebruikersnaam niets staan..KC27 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:51:
Geavanceerd
En die werken dus niet.
en bij de gewone instellingen inderdaad 0123456@sip.xs4all.nl
dus telefoonnummer@sip.xs4all.nl
werkt perfect hier
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Weet niet of het al gemeld is maar de FM transmitter werkt eigenlijk best wel goed.
Gister uitgetest en de Nokia zend ook nog via RDS artiest en titel van de track uit. Al verspringt de informatie daarvan wel erg langzaam. Ik gebruik FM zender 104.00 die is hier in west-brabant (breda-roosendaal) helemaal vrij en werkt perfect. Ook internetradio via de FM transmitter werkt goed. Gister even een stukje geluisterd van een radio zender uit Curacao.
Gister uitgetest en de Nokia zend ook nog via RDS artiest en titel van de track uit. Al verspringt de informatie daarvan wel erg langzaam. Ik gebruik FM zender 104.00 die is hier in west-brabant (breda-roosendaal) helemaal vrij en werkt perfect. Ook internetradio via de FM transmitter werkt goed. Gister even een stukje geluisterd van een radio zender uit Curacao.
@DaRoot.
Bedankt, werkt nu als een zonnetje!
Bedankt, werkt nu als een zonnetje!
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Inderdaad. Als je bv. de map c:data\Video hebt gedeeld, vul je in wizardmounter 'Video' in. En let ook op hoofdletters, volgens mij moet dat ook kloppen. Bij mij werkt overigens alleen de 'samba' optie, als ik 'nfs' wil gebruiken loopt het programma vast. Je moet bij samba verplicht een gebruikersnaam en pwd invoeren, maar als er geen ingesteld staan bij de gedeelde folder worden die gewoon genegeerd.lpdv74 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:08:
[...]
"Ik heb op Snow Leopard mijn externe schijf (met alle muziek/films etc.) gedeeld. Ik las dat je met het programmaatje Wizard Mounter die schijf kunt mounten op je N900.
Nu vul ik alle gegevens in Wizard Mounter netjes in: IP adres (het lokale adres van mn Mac), de naam v/d schijf, wachtwoord en username. Dan krijg ik echter een fout: Acces Denied. Hoe los ik dit op?"
Je kunt alleen een gedeelde map mounten, geen hele schijf... volgens mijn ervaring met een NAS tenminste.
<<OFFTOPIC>>RSD1982 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:03:
Weet niet of het al gemeld is maar de FM transmitter werkt eigenlijk best wel goed.
Ik vermoedde het al aan je naam. Ik woon ook tussen R'daal en Breda.
Verwijderd
Sterker nog freq. 104.00 werkt in de randstad ook vrij goed (omgeving Rotterdam, Amsterdam en Den Haag)patrickt35 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:42:
[...]
<<OFFTOPIC>>
Ik vermoedde het al aan je naam. Ik woon ook tussen R'daal en Breda.
Nu ik toch aan het posten ben, weet iemand welke autolader geschikt is om de n900 op te laden i.c.m. het beeldscherm continu aan en de fm transmitter?? Aangezien ik vorige week tijdens het rijden hem aan het opladen had maar eenmaal bij de eindbestemming te zijn gekomen, er nog maar 20% van de batterij over was
Ik had er al het e.e.a. op maemo.org gelezen, maar heb nog niet echt de tijd gekregen om dit uit te zoeken.
Verwijderd
@ShadowVerwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:22:
[...]
Ik denk eerder dat de betreffende persoon per dag 20 mailtjes krijgt van ongeduldige N900 gebruikers.
Voor alle duidelijkheid wil ik hier toch nog zeggen dat ik niet zo'n soort mail contact met hem heb wat jij hierboven schrijft als ongeduldige n900 gebruiker.
Ik heb die betreffende persoon leren kennen tijdens de Maemo Summit
in Amsterdam.
Normaal gesproken krijg ik niet zo'n korte antwoorden van hem.
Mij zegt zijn ontwijkend en kort antwoord genoeg over de onduidelijkheid die er nu is.
Jij spreekt zelf ook over :"om de verwarring compleet te maken"
@Equilibruim9
Misschien zie ik het fout, maar ik dacht dat het zo ging:
Je koopt voor nog geen 6 euro een standaard Nokia autolader. Met het verloop dat in je doosje zit kun je je N900 opladen
Je koopt voor nog geen 6 euro een standaard Nokia autolader. Met het verloop dat in je doosje zit kun je je N900 opladen
[ Voor 18% gewijzigd door KC27 op 02-03-2010 13:34 ]
je ziet het jammer genoeg een klein beetje foutKC27 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:32:
@Equilibruim9
Die laders werken idd prima, icm met de verloopstukjes
maar met scherm en transmitter aan, leveren deze te weinig power om OOK te laden
het beste geval wat je krijgt is dat hij de telefoon net op het peil houdt tussen laden en ontladen
Ik heb een usbpowerup tussenstukje gekocht bij dealextreme, deze maakt van de 5V die uit de USB komt, een 6V lader
en met deze gaat het wel ( al gebruik ik niet de transmitter )
kostte iets van 5 euro, en een usb datakabel kun je ook wel vinden ( of je gebruikt je origineel )
ik had de mensen bij Shazam een tijdje geleden een mail gestuurd en ik kreeg een mail met het antwoord: we want to make Shazam available on all platforms..lpdv74 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:30:
[...]
Wat ik nog mis aan apps:
oftewel ze willen het voor elk product maken alleen een beetje jammer dat het er nog niet is... zo moeilijk kan het voor echte developers niet zijn om het programma te maken en met hun servers te koppelen toch?? kijk dat een noob zoals ik het niet ken .. misschien binnenkort maar weer een mail sturen ..
AAH GOED nieuws.. voor mensen die zeuren over batterij problemen..... we weten nu we de mogelijkheid hadden om wifi niet automatisch te laten connecten met routers.. echter het niet connecten betekende niet dat de 'radar/'radio' niet aanstond.... in het extra testing was al een hele tijd wifi switcher, deze schakeld de wifi daadwerkelijk uit dus zal je batterij nog langer meegaan en nu is de stabiele versie te downen bij maemo.org http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/wifi-switcher/ en nou niet meer zeuren hoor
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Bestaat er eigenlijk voor de n900 ook zoiets als True Caller (http://www.truecaller.com/)?
Heb je het getest? Voordat je roept niet meer zeurendutchdragon81 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:04:
[...]
AAH GOED nieuws.. voor mensen die zeuren over batterij problemen..... we weten nu we de mogelijkheid hadden om wifi niet automatisch te laten connecten met routers.. echter het niet connecten betekende niet dat de 'radar/'radio' niet aanstond.... in het extra testing was al een hele tijd wifi switcher, deze schakeld de wifi daadwerkelijk uit dus zal je batterij nog langer meegaan en nu is de stabiele versie te downen bij maemo.org http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/wifi-switcher/ en nou niet meer zeuren hoorpeace
Over wizard mounter:
Ik heb alles ingevuld, samba in plaats van NFS, de naam van de computer in het netwerk in plaats van 192.168.1.x, een map die gedeeld wordt (het betreft een map op de gedeelde D: schijf van die computer).
Username en wachtwoord ingevuld. Klik ik op mount, knalt het programma eruit. Ok, zal wel zijn zodat je kunt kijken of het is gelukt in bestandsbeheer. Niks.
Waarom moet het altijd zo vreemd en zonder fatsoenlijke documentatie?
vrede in rust
Verwijderd
Ik weet niet of het al gepost is....maar oordeel zelf:Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 02:37:
[...]
hier ben ik dus ook benieuwd naar.
Ze gaan dus op Maemo een Qt interface bouwen, en dat wordt Maemo 6/MeeGo, en tegelijkertijd een Qt interface op Moblin bouwen wat het uiteindelijke MeeGo moet gaan worden.
De hele tijdsplanning is nog hoogst onduidelijk. Ik betwijfel of we voor 2011 een echt Moblin based versie van MeeGo met Qt interface gaan zien. Maar dan zou alleen MeeGo (= Maemo 6) dit jaar uitkomen voor smartphones, en dus niets voor netbooks. Moblin zou echter in 2010 haar grote doorbraak hebben op netbooks. Microsoft en Intel zouden officieel Silverlight naar moblin porten etc. etc.
Heel onduidelijk dus allemaal.
Overigens kijken de meeste fabrikanten naar het uitgeven van een netbook met de moblin interface bovenop een andere distro (opensuse, mandriva en Ubuntu worden het meest genoemd). En laat juist die interface helemaal worden aangepast en omgezet naar Qt (net als bij Maemo 5 het geval is).
De vraag is dus of netbook fabrikanten uberhaupt interesse hebben in deze nieuwe distro. Gloednieuw, zonder gebruikers install base etc.
http://www.youtube.com/watch?v=IXK9XFolwTM
Word er niet veel duidelijker van vind ik, beetje hetzelfde als wat hier al gezegd is. Meego zal draaien op de N900 is het niet via nokia is het wel via de community. Applicaties geschreven in QT zullen op de N900 draaien en op Meego. Al met al niet zo heel veel spannends en blijf de indruk krijgen dat ze er zelf ook niet veel over weten. Ben zeer benieuwd wanneer Meego uit zal komen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:59:
[...]
Ik weet niet of het al gepost is....maar oordeel zelf:
http://www.youtube.com/watch?v=IXK9XFolwTM
heeft iemand een site met tutorials voor transmission (torrent programma). dus waar je het kan dowloaden en hoe je het moet installeren. ik was net op de site en zag teveel download links en wist niet welke ik moest kiezen. ja ik ben een noob ik weet het.
daarnaast wil ik ook graag een nes/snes emulator tutorial. zijn nes/snes games een beetje te spelen op dit toestel. rpg's moet wel lukken alleen twijfel ik sterk over sidescrollers zoals mario.
daarnaast wil ik ook graag een nes/snes emulator tutorial. zijn nes/snes games een beetje te spelen op dit toestel. rpg's moet wel lukken alleen twijfel ik sterk over sidescrollers zoals mario.
@ NAS uhm ja wat is ermee... het programma is uit en ik deel de info met jullie???? is het programma niet goed dan?
@ kings Een nes tutorial??
-download iNES bij Maemo.org ....
- download roms ergens van internet
-zet ze op je n900 in een map ( bijv. een nieuwe map ROMS)
-klik op iNES en dan zoekt je naar de map en klik je op de rom.....
-GAMUH maar
mario ed gaat gewoon goed
hier nog een product voor batterylife http://www.amazon.com/Nok...ics&qid=1267481958&sr=8-5
een nokia AA batterij emergancy lader ... altijd handig en spotgoedkoop
-GAMUH maar
hier nog een product voor batterylife http://www.amazon.com/Nok...ics&qid=1267481958&sr=8-5
[ Voor 27% gewijzigd door dutchdragon81 op 03-03-2010 07:27 ]
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Verwijderd
transmission installeren:kingsenol schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:02:
heeft iemand een site met tutorials voor transmission (torrent programma). dus waar je het kan dowloaden en hoe je het moet installeren. ik was net op de site en zag teveel download links en wist niet welke ik moest kiezen. ja ik ben een noob ik weet het.
ga naar het menu, meer, toepassingsbeheer.
Klik op de titel bovenin en klik op catalogus.
Voeg extras testing toe http://wiki.maemo.org/Extras-testing#How_to_activate_Extras-testing
Ga naar downloaden in toepassingsbeheer en naar netwerk
Download en installeer transmission
maar hou wel in de gaten dat het downloaden van apps uit t extra-testing niet zonder risico's zijn.. de apps daar worden nog getest en de makers gebruiken de feedback van de testers om hun product te optimaliseren.. dus er kunnen kwaaltjes inzitten... apps uit extra-testing installeren is op eigen risico
Verwijderd
Ja het moest er weer een keer gebeuren.
Oom agent was niet blij mij te zien met mijn N900 los achter het stuur. Dus ik een geel briefje rijker.....
Dus net zoals de kids op de achterbank moet nu dus ook de N900 vast in de auto.
Ik zag al hier op het forum een passive brobit langskomen. maar ik zoek een alles in 1 oplossing. Dus houder, lader en carkit.(of ben ik nu te hoopvol)
Zijn er mensen die rondrijden met een vaste carkit(bluetooth) zo ja hoe is de ervaring in combinatie met de N900.
Oom agent was niet blij mij te zien met mijn N900 los achter het stuur. Dus ik een geel briefje rijker.....
Dus net zoals de kids op de achterbank moet nu dus ook de N900 vast in de auto.
Ik zag al hier op het forum een passive brobit langskomen. maar ik zoek een alles in 1 oplossing. Dus houder, lader en carkit.(of ben ik nu te hoopvol)
Zijn er mensen die rondrijden met een vaste carkit(bluetooth) zo ja hoe is de ervaring in combinatie met de N900.
Ik gebruik een Parrot carkit in combinatie met mijn N900.Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:09:
Gesprekskwaliteit is subliem, echter met het synchroniseren van de contactenlijst heeft ie problemen.
Heb je onder een naam 1 telefoonnummer staan, gaat alles prima, echter wanneer onder een naam meerdere nummers en informatie staat, raakt de parrot in de war.
Maar mogelijk is dit met een software update van de parrot verholpen.
Ik heb een passive houder van Brodit, tezamen met de Parrot MKi9000. Dit werkt vlekkeloos, behalve het automatisch syncen van de contacten. Dat heb ik met petrovich gedaan. Ik heb overigens geen problemen met contacten met meerdere telefoonnummers, dat gaat prima (als ik gebruik maak van stemherkenning vraagt de dame in het dashboard altijd keurig of ze het gsm of thuisnummer moet bellen
)
Van Brodit komt binnenkort ook een active houder beschikbaar, dus automatisch laden. Ik vrees dat je altijd met de combi houder+carkit zit, en je geen alles in 1 oplossing gaat krijgen, daar is de telefoon te weinig mainstream voor.
Van Brodit komt binnenkort ook een active houder beschikbaar, dus automatisch laden. Ik vrees dat je altijd met de combi houder+carkit zit, en je geen alles in 1 oplossing gaat krijgen, daar is de telefoon te weinig mainstream voor.
ik heb net een aantal roms gedownload en kwam erachter dat het toestel geen zip bestanden kan lezen (of ik weet niet hoe het moet). is hier een oplossing voor of moet ik perse non zip bestanden dowloaden?dutchdragon81 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:14:
@ NAS uhm ja wat is ermee... het programma is uit en ik deel de info met jullie???? is het programma niet goed dan?
-GAMUH maar
weet iemand trouwens of er een page up page down functie ergens op het toetsenbord zit.
Verwijderd
Binnen de webbrowser dient de spatiebalk als page down dachtik, bij andere applicaties weet ik het niet.kingsenol schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:25:
[...]
ik heb net een aantal roms gedownload en kwam erachter dat het toestel geen zip bestanden kan lezen (of ik weet niet hoe het moet). is hier een oplossing voor of moet ik perse non zip bestanden dowloaden?
weet iemand trouwens of er een page up page down functie ergens op het toetsenbord zit.
Weet iemand toevallig ook of het met een bepaalde toetsencombinatie mogelijk is om het zelfde effect te krijgen als de END toets op een PC? (naar het einde vd pagina). Dit zou handig zijn voor bijvoorbeeld dit forum, nu duurt het een hele tijd voordat je naar beneden hebt gescrolled.
Je moet even "Unzip add-on for the File Manager" downloaden. Deze bevind zich in de extras-devel repositorykingsenol schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:25:
[...]
ik heb net een aantal roms gedownload en kwam erachter dat het toestel geen zip bestanden kan lezen (of ik weet niet hoe het moet). is hier een oplossing voor of moet ik perse non zip bestanden dowloaden?
of gewoon uitpakken op je computer en dan gewoon de rom naar je n900 kopieren... is binnen een seconde gepiept... die roms zijn mini...
dus downen , unzippen (uitpakken) en kopieren naar je n900 ... simple as that..
dus downen , unzippen (uitpakken) en kopieren naar je n900 ... simple as that..
Citaat uit een email dat vandaag om 16:05 is verzonden:Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:49:
Ik vraag me af of Nokia een kompas erin heeft gestopt. Is er al iemand die dat kan bevestigen?<...>
<...>De Nokia N900 is niet uitgerust met een compas.<...>
Met vriendelijke groeten,
Mustafa
Advanced Technical Care Team
Nokia Netherlands
NL:0900/ 202 60 55
[ Voor 7% gewijzigd door TweakMij op 03-03-2010 17:31 ]
Jezelf zijn kan jij het beste
Er zijn verder wel programma's voor om via GPS een kompas te maken? Heb alleen niet echt de indruk dat dat is wat je precies bedoelt?TweakMij schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:30:
[...]
Citaat uit een email dat vandaag om 16:05 is verzonden:
[...]
Verwijderd
Effe terug op die Roms..
ben ook even aan het spelen,.maar bij uitpakken zijn het .nds files..en die leest de ines niet..of ligt dat aan mij???
ben ook even aan het spelen,.maar bij uitpakken zijn het .nds files..en die leest de ines niet..of ligt dat aan mij???
waar zou nds nou voor staanVerwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:18:
Effe terug op die Roms..
ik heb mijn N900 eindelijk binnen! 
alleen heb een probleempje als ik mijn ipod oortjes in de nokia doe dan hoor ik hele harde ruis.
Heeft iedereen dit?
En ook kan ik mijn postvak in van smsjes niet vinden
alleen heb een probleempje als ik mijn ipod oortjes in de nokia doe dan hoor ik hele harde ruis.
Heeft iedereen dit?
[ Voor 15% gewijzigd door Nooxx op 03-03-2010 19:49 ]
Verwijderd
Ja precies. Voor NES heb je (meestal) .NES bestanden nodig. Maar dergelijke rommetjes zijn verboden op GoT, want in principe mag je alleen nintendo games op nintendo apparaten spelen...de emu's waren niet voor niets opeens een keer verdwenen uit de repsRaz- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:26:
[...]
waar zou nds nou voor staanhint (nintendo DS, niet nes dus.. )
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 19:29 ]
Verwijderd
ok..thx..stupid me...foutje..duz
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 19:41 ]
Conversaties is postvak in bij de n900Nooxx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:26:
Ik word een beetje moe van die OVI store... Kan amper apps downloaden omdat ze in de programma-manager gewoon niet verder komen dan 'installatie voorbereiden'...
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
heb ik ook een aantal keer last van gehad. gewoon opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.
hoe krijg je tijdens het smsen de onscreen keyboard? bij mij wil het maar niet lukken, niet dat ik perse daarmee wil smsen. ik wil het gewoon een keer zien en kijken of het een beetje fijn is in gebruik.
hoe krijg je tijdens het smsen de onscreen keyboard? bij mij wil het maar niet lukken, niet dat ik perse daarmee wil smsen. ik wil het gewoon een keer zien en kijken of het een beetje fijn is in gebruik.
ik ben teleurgesteld in de telefoonfunctie, je ziet niet wanneer iemand je heeft gebeld en gemiste oproepen.. dat verdwijnt allemaal nadat je degene terug heb gebeld.
best jammer
best jammer
Dan weet ik niet wat jij hebt veranderd aan je instellingen? Hier zie ik dat gewoon hoor?atoombom schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:27:
ik ben teleurgesteld in de telefoonfunctie, je ziet niet wanneer iemand je heeft gebeld en gemiste oproepen.. dat verdwijnt allemaal nadat je degene terug heb gebeld.
best jammer
Verwijderd
kijk eens naar je internetinstellingen, Bij bv kpn werkt de ovi niet via de portalmmm maar wel via "internet'"Drawer schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:09:
Ik word een beetje moe van die OVI store... Kan amper apps downloaden omdat ze in de programma-manager gewoon niet verder komen dan 'installatie voorbereiden'...
Ik zit via Wireless... Dus dat zal het niet zijn.Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:29:
[...]
kijk eens naar je internetinstellingen, Bij bv kpn werkt de ovi niet via de portalmmm maar wel via "internet'"
[ Voor 19% gewijzigd door Drawer op 03-03-2010 21:34 ]
Pfff volgende probleem: Een geheugenkaartje wordt niet meer gezien in bestandsbeheer. 2 kaartjes geprobeerd. Ook via midnight commander kan ik niets vinden (zou ook niet weten waar).
Ook mijn usb-kabel kwijt, dus feest.
Weet iemand hoe dat kan? Misschien een applicatie?
EDIT: En zoals ik al dacht. Posten op GoT blijkt maar weer eens te werken, want de poging na het posten lukt natuurlijk en maakt de post overbodig.
Ook mijn usb-kabel kwijt, dus feest.
Weet iemand hoe dat kan? Misschien een applicatie?
EDIT: En zoals ik al dacht. Posten op GoT blijkt maar weer eens te werken, want de poging na het posten lukt natuurlijk en maakt de post overbodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Nas T op 03-03-2010 22:50 ]
vrede in rust
Hoe is de emulatie snelheid van de SNES emulatie op dit apparaat eigenlijk?
Op de Nokia N95 speelt het niet echt super lekker en zelfs de GBA emulatie op de Nokia N95 voelt alsnog houterig aan qua "feel" en hoe de controls reageren.
Het zou echt geweldig zijn als dit mobiele toestel nu echt in staat is om een beetje vloeiend te emuleren.
En dat er een toetsenbordje op zit i.p.v een keypad zal de ervaring alleen maar verreiken qua besturing, hoop ik.
Op de Nokia N95 speelt het niet echt super lekker en zelfs de GBA emulatie op de Nokia N95 voelt alsnog houterig aan qua "feel" en hoe de controls reageren.
Het zou echt geweldig zijn als dit mobiele toestel nu echt in staat is om een beetje vloeiend te emuleren.
En dat er een toetsenbordje op zit i.p.v een keypad zal de ervaring alleen maar verreiken qua besturing, hoop ik.
Bedankt
Is er ook een Battery indicator ofzoiets? dat je kan zien hoeveel procent je zit en eventueel hoe lang je er mee kan doen, dit zag ik op een foto van N900.
ik vond super mario world niet heel lekker te spelen, aangezien er een kleine vertraging in zit.. dus als je bv op een schildpadje wilt springen en je drukt op het spring knopje, gaat hij een fractie van een seconde later pas springen, waardoor je er soms wel eens tegenaan loopt.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:09:
Hoe is de emulatie snelheid van de SNES emulatie op dit apparaat eigenlijk?
Weet iemand of het mogelijk is om een klok te krijgen in het scherm dat je als je een vergredelingscode hebt ingesteld en die dan moet geven zodat hij ontgrendeld wordt? Want het is irritant om steeds de code te moeten invullen om alleen de tijd te kunnen zien.
Het volgende is me opgevallen na de laatste software update. Wanneer jr normaal je telefoon aan de lader hangt, en deze is na een aantal uur vol, gaat ie over op druppelladen. Wanneer je je telefoon dan smorgens van de lader afhaal is ie gewoon vol. Echter na de laatste update gebeurt dit niet meer. Stel dat ik mijn foon om 00.00 op de lader leg, is deze om 02.00 volledig opgeladen. Tussen 02.00 en 07.00 heeft de telefoon zich alweer 20 % ontladen.
Is dit meer gebruikers opgevallen?
Is dit meer gebruikers opgevallen?
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.