@TempesT
Op
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=145 las ik het volgende bericht:
"sygys Berichttitel: N900 ovi supportGeplaatst: ma 08 maart 2010, 12:25
Beheerder
Berichten: 253 Uit een interview met de hoofdvertegenwoordiger van maemo blijkt nu dat er nooit volledige support zal komen met OVI. Dit is vooral te danken aan het feit dat de n900 geen DRM ondersteuning heeft.
Het team is momenteel hard bezig met OVI te implementeren in MeeGo. Die wel full support voor OVI zal ondersteunen.
Daarnaast kan ik voor de liefhebbers van portrait mode alleen maar slecht nieuws brengen. Er zal geen verdere support komen voor portrait modus in o.a. menu's en het hoofdscherm.
Momenteel is ook nog niet zeker of er ooit support zal zijn voor de front camera op het toestel.
Ook voor zover bekend is gemaakt wordt er door het Nokia/maemo team, maar amper gekeken naar de Bugjar website. Dit is de website waar developers fouten e.d. omtrent maemo kunnen aangeven. Deze momenteel over de 1000 bugs zullen dus volledig opgelost moeten worden door de community.
Na het lezen van dit interview ben ik toch licht teleurgesteld in de aankomende support die nog komen gaat... We hoeven hier na het lezen van dat interview niet erg meer naar uit te kijken.
Je kunt het kopen van de n900 dus eigenlijk meer zien als het kopen van een lege shell, waarna je afhankelijk bent van 3rd parties om er iets mee te gaan doen. Zonder enige kennis is dit dus absoluut niet de telefoon die je moet hebben!
Dit is ook de reden waarom nokia niet met de n900 naar buiten komt en hij eigenlijk maar mondjes maat uitgeleverd wordt.
Ik denk dat hij door veel niets wetende consumenten een te hoog aanzien heeft gekregen. Ik lees post van mensen die de n900 al na een week beu zijn. puur om het feit dat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. of er simpelweg geen zin in hebben.
Ik heb gemiddelde kennis in het gebruiken en aanpassen van de n900. En heb te weinig nagedacht over hoe anderen de n900 zouden ervaren. Zeg nu zelf wat kun je nu eigenlijk met de n900 als je geen repositories zou toevoegen en de xterminal niet zou gebruiken? inderdaad! vrij weinig!
Mensen die ondank het gebrek aan kennis toch maar beginnen om de n900 iets leuker te maken door repositories toe te voegen, komen vaak bedrogen uit. De n900 crashed en ze hebben niet meer... De meeste weten zelfs met tutorial niet goed hoe ze de n900 moeten flashen. Of het lukt gewoon weg niet.
Ik begin nu toch wel in te zien dat de n900 niet is en zal worden wat ik had gehoopt."
Nu begrijp ik ook waarom de project manager zo ontwijkend reageerde op mijn mail die ik hem toestuurde over MeeGo. Het is allemaal onduidelijk waar het naar toe gaat met de n900.