Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdeWolff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 07:15
Ik heb sinds kort de n900 binnen gekregen. Maar ik zit met het probleem dat ik mijn sms niet ontvang. Ik heb sinds ik hem heb 1 smsje ontvangen en kreeg net te horen van een vriend dat hij 3 smsjes had gestuurt maar deze heb ik niet ontvangen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Bellen werkt wel gewoon.

Alvast bedankt,

Tom de Wolff

Edit: IK kreeg net alle smsjes in een keer binnen en het probleem lijkt opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door TdeWolff op 04-03-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Automatisch ontladen na het laden? Klopt, is mij ook opgevallen, ik heb nog niet uitgeprobeert of hij daarna ooit nog opnieuw gaat laden of dat de batterij geheel leeg getrokken wordt (met de laadkabel erin)

Of dit ook bij eerdere firmwares was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:10
racinfo schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:31:
Automatisch ontladen na het laden? Klopt, is mij ook opgevallen, ik heb nog niet uitgeprobeert of hij daarna ooit nog opnieuw gaat laden of dat de batterij geheel leeg getrokken wordt (met de laadkabel erin)

Of dit ook bij eerdere firmwares was weet ik niet.
Voor de update was dit niet. Dit kan ik zien in de grafieken van battery-eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:30
sinds vandaag is ook de maploader voor de n900 beschikbaar
http://www.nokiausa.com/g...and-download#/nokia-n900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Nas T schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:50:
[...]

Heb je het getest? Voordat je roept niet meer zeuren ;)

Over wizard mounter:
Ik heb alles ingevuld, samba in plaats van NFS, de naam van de computer in het netwerk in plaats van 192.168.1.x, een map die gedeeld wordt (het betreft een map op de gedeelde D: schijf van die computer).
Username en wachtwoord ingevuld. Klik ik op mount, knalt het programma eruit. Ok, zal wel zijn zodat je kunt kijken of het is gelukt in bestandsbeheer. Niks.

Waarom moet het altijd zo vreemd en zonder fatsoenlijke documentatie?
Het hoort er niet uit te knallen....ik denk niet dat het nog helpt, maar:
- ik gebruik wél het ip adres
- ik heb ook de Cifs en ntfs kernel packages uit extras-testing geïnstalleerd staan, nog overgebleven van de manier om te mounten voordat wizardmounter uit was. Het zou niet nodig moeten zijn, maar misschien kun je proberen die ook nog te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Pusherman_ schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:28:
ik vond super mario world niet heel lekker te spelen, aangezien er een kleine vertraging in zit.. dus als je bv op een schildpadje wilt springen en je drukt op het spring knopje, gaat hij een fractie van een seconde later pas springen, waardoor je er soms wel eens tegenaan loopt.
Zware lag in de controls? Dat meen je niet! Dan is het nog erger gesteld als op de Nokia N95 dan. Dat is balen zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
http://www.slashgear.com/...later-this-month-0476655/

Eind maart al een ruwe versie van MeeGo op de N900! ERG interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:48:
[...]

Zware lag in de controls? Dat meen je niet! Dan is het nog erger gesteld als op de Nokia N95 dan. Dat is balen zeg. :X
Ik moet zeggen dat ik daar totaal geen last van hem. De lag is bij mij minimaal (en dan bedoel ik ook echt heel minimaal) tot niet.

misschien zit je RootFS volgeknalt waardoor hij trager loopt. Zal je waarschijnlijk ook merken als je wat meerdere processen tegelijk opstart.

Zelfs als ik 8 websites, navigatie en DrNokSnes opstart heb ik vrijwel geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
kingsenol schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:21:
heb ik ook een aantal keer last van gehad. gewoon opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.

hoe krijg je tijdens het smsen de onscreen keyboard? bij mij wil het maar niet lukken, niet dat ik perse daarmee wil smsen. ik wil het gewoon een keer zien en kijken of het een beetje fijn is in gebruik.
Naar een sms gaan, je n900 dichtschuiven en in de witte tekstbalk drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
van_doorn schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Naar een sms gaan, je n900 dichtschuiven en in de witte tekstbalk drukken :)
Mits je in instellingen>tekstinvoer "virtueel toetsenbord gebruiken" hebt aangevinkt.
j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Ik heb mijn N900 na een week zeuren en 3 weken wachten ook eindelijk binnen _O_
Hoe hebben jullie je mobieltje voor het eerst opgeladen? Gewoon 24 uur of totdat de mobiel zegt dat de batterij vol zit (Zoals ik nu heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:56
http://www.nokian900appli...mpatible-with-nokia-n900/

Meego wordt compatible voor de N900 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
Devrim schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:04:
Ik heb mijn N900 na een week zeuren en 3 weken wachten ook eindelijk binnen _O_
Hoe hebben jullie je mobieltje voor het eerst opgeladen? Gewoon 24 uur of totdat de mobiel zegt dat de batterij vol zit (Zoals ik nu heb).
Maakt helemaal niets uit met de huidige lithium ion batterijen. Was allen vroeger met cadmium batterijen belangrijk.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:16:
[...]

Maakt helemaal niets uit met de huidige lithium ion batterijen. Was allen vroeger met cadmium batterijen belangrijk.
Eerste keer opladen maakt volgens mij ook niet veel uit. Gewoon volladen. Daarna is de volgende methode het beste om de batterij (elke lithium-ion batterij) in goede conditie te houden:
Zo vaak mogelijk aan de oplader en 1 keer per maand leeg/vol trekken.
De eerste weken zal de batterij nog wat in capaciteit toenemen waarschijnlijk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
maartenmk schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Het hoort er niet uit te knallen....ik denk niet dat het nog helpt, maar:
- ik gebruik wél het ip adres
- ik heb ook de Cifs en ntfs kernel packages uit extras-testing geïnstalleerd staan, nog overgebleven van de manier om te mounten voordat wizardmounter uit was. Het zou niet nodig moeten zijn, maar misschien kun je proberen die ook nog te installeren.
Ik heb beide geïnstalleerd, ik gebruik Windows 7 met de schijf D: als gedeeld. Windows staat op de C: schijf.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
Drawer schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Dan weet ik niet wat jij hebt veranderd aan je instellingen? Hier zie ik dat gewoon hoor?
ik zie dat niet, weet iemand misschien hoe ik mijn gemiste oproepen, uitgaande oproepen terug kan zien in een rijtje.

heb rondgekeken tussen de instellingen maar ik kan toch niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Nas T schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Ik heb beide geïnstalleerd, ik gebruik Windows 7 met de schijf D: als gedeeld. Windows staat op de C: schijf.
Je moet de folder zelf delen. Dus niet (alleen) de schijf die de folder bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
atoombom schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:14:
[...]

ik zie dat niet, weet iemand misschien hoe ik mijn gemiste oproepen, uitgaande oproepen terug kan zien in een rijtje.

heb rondgekeken tussen de instellingen maar ik kan toch niets vinden.
Menu > Telefoon > zie daar, je gemiste oproepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
In de Ovi store staat er bij de applicaties een "Send to mobile" knopje. Het zou me niet verbazen als dat geld kostte...Iemand het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Devrim schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:36:
In de Ovi store staat er bij de applicaties een "Send to mobile" knopje. Het zou me niet verbazen als dat geld kostte...Iemand het al geprobeerd?
Openen vanaf je N900, in de webbrowser er dus gewoon naar toe surfen. Gratuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Nog meer mensen dit geprobeerd?
Bij mij herkend de software de telefoon niet. Alleen mijn externe HD en die heeft, zoals het programma goed constateert OVI maps niet geïnstalleerd. (dit alles op WIN7x64 en N900 in mass storage mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
RSD1982 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Je moet even "Unzip add-on for the File Manager" downloaden. Deze bevind zich in de extras-devel repository
kun je me vertellen hoe dit programma precies heet ik heb het maar niet kunnen vinden.

kan iemand anders me helpen met de onscrfeen keyboard. deze kan ik nog steeds niet gebruiken om smsen te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
kingsenol schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:22:
[...]

kun je me vertellen hoe dit programma precies heet ik heb het maar niet kunnen vinden.

kan iemand anders me helpen met de onscrfeen keyboard. deze kan ik nog steeds niet gebruiken om smsen te typen.
Instellingen>tekstinvoer "virtueel toetsenbord gebruiken" aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
lol daar kwam ik net achter. nu alleen het unzip programma nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
dr. Dude schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:02:
[...]

Bij mij herkend de software de telefoon niet. Alleen mijn externe HD en die heeft, zoals het programma goed constateert OVI maps niet geïnstalleerd. (dit alles op WIN7x64 en N900 in mass storage mode)
probeer het eens op een andere pc en andere windows...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
hier t volledige artikel over de N90en met meego http://meego.com/communit...alla/2010/towards-day-one

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
kingsenol schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:06:
Heb ik al opgeantwoord:

Je moet even "Unzip add-on for the File Manager" downloaden. Deze bevind zich in de extras-devel repository
of werkt deze niet?

Zijn er meer mensen die Gmail ism Mail for exchange gebruiken en veel fouten hebben.
Ik heb mijn schema op altijd aan staan dus zodra ik mail krijg krijg ik een seintje. Dat werkt werkt 7 van de 10 keer goed. Echter het verwijderen van mail lukt wel maar zie na verwijdering die mailtjes weer terug op gmail.com
Ook het aangeven van nieuwe mail lukt mail for exchange 5 van de 10 keren niet. Al geopende berichten worden weer als nieuw weer gegeven.
Deze laatste fout ontdekte ik ook in de gewone maildienst op de N900. Heb nog een hotmail adres die mij verteld dat ik 70 nieuwe mails heb terwijl het 70 gelezen mailtjes zijn. :'(

[ Voor 48% gewijzigd door RSD1982 op 05-03-2010 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Je link doet het niet. :)

Overigens wel geweldig nieuws als het echt waar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
Drawer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:26:
[...]

Menu > Telefoon > zie daar, je gemiste oproepen?
nadat je de contact weer belt word die weer blauw, wat ik bedoel dus alle nummers dat je gebeld, gemiste, komend heb in een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over Meego:
That said, please do not take this yet as a commitment to fully productise MeeGo on N900. I am quite confident that we will end up having a really good developer distro for N900 already but committing to stabilise a consumer-grade MeeGo 1.0 (first half this year) for N900 is another story. That is a product business decision beyond my scope. Also, we do not yet know about MeeGo 1 release content. I am not yet sure if I would be personally ready to let my Maemo5 go for the first MeeGo release in my daily N900 use.
(bron: http://meego.com/communit...owards-day-one#comment-76)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020
N900 is a natural tool for Nokia to drive MeeGo support for our designs and for the ARM CPU architecture in general. We want to have baseline HW that is powerful, easily available for anyone and form-factor stuff so that one HW works for most platform and application development needs.
I worked since year 2000 to get Linux to Nokia devices. N900 is one big dream come true for me.
:-)
Lijkt erop dat iig één van de ontwikkelaars van MeeGo een grote fan is van de N900 (misschien nog wel een grotere fan dan Only.Holoris :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Johras schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:46:
[...]

[...]

Lijkt erop dat iig één van de ontwikkelaars van MeeGo een grote fan is van de N900 (misschien nog wel een grotere fan dan Only.Holoris :+ )
Ik concludeer hier alleen maar uit dat Meego waarschijnlijk gewon zal draaien op de N900 maar dat niet alle applicaties het zullen gaan redden op de N900. Maar goed dat is bij de Iphone 3G en 3GS ook zo. Klinkt allemaal erg veel belovend alleen denk ik niet dat ik zo snel ga updaten naar Meego. Eerst weten of het beter draait als Maemo 5 aangezien ik hier erg tevreden mee ben.

offtopic:
Ik blijf me afvragen wat Only.Holoris hier blijft zoeken. Gisteren met zijn leuke berichten bij het Meego nieuws over de N900. Geniet nou van je HD2 en ga daar lekker berichten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
atoombom schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:12:
[...]

nadat je de contact weer belt word die weer blauw, wat ik bedoel dus alle nummers dat je gebeld, gemiste, komend heb in een rij.
Probeer het programma glogarchive eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nooxx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 14:13
Weet iemand misschien hoe ik een liedje kan door sturen via bluetooth heb overal gezocht met foto kan het makkelijk maar met een liedje kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
Nooxx schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:43:
Weet iemand misschien hoe ik een liedje kan door sturen via bluetooth heb overal gezocht met foto kan het makkelijk maar met een liedje kan ik het niet vinden.
Je kunt daarvoor het programma petrovich downloaden, daarmee kun je bestanden verzenden via bt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

dr. Dude schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:02:
[...]

same here,,, net als de oudere versie van map loader blijft hij steken op het herkennen van de telefoon.. zowel pc suite mode als mass storage mode geprobeerd

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nooxx
hayda schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:48:
[...]

Je kunt daarvoor het programma petrovich downloaden, daarmee kun je bestanden verzenden via bt.
Dankje ik ga hem gelijk downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Eastside schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:04:
[...]

same here,,, net als de oudere versie van map loader blijft hij steken op het herkennen van de telefoon.. zowel pc suite mode als mass storage mode geprobeerd
Ik heb een keer op My-maemo gelezen dat je de SD-card in een usb reader van je PC kunt stoppen, en dan herkent de maploader die. Zo heb ik het geloof ik ook gedaan, maar ik ben niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
maartenmk schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:29:
[...]
Ik heb een keer op My-maemo gelezen dat je de SD-card in een usb reader van je PC kunt stoppen, en dan herkent de maploader die. Zo heb ik het geloof ik ook gedaan, maar ik ben niet meer zeker.
Maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Als je dan je kaartje wilt wisselen, dan ben je al je kaartdata kwijt. Niet echt praktisch dus.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
heeft een van jullie ook problemen na het updaten van transmission? ik kan geen torrents meer downloaden. hij zegt als ik een torrent open en contact heb met mijn peers dat het een alleen lezen bestand is. dit deed ie bij de oude versie niet. help iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
kingsenol schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:06:
ga naar toepassingbeheer - downloaden - klik op wordje toepassingbeheer - zoeken - typ zip.
zo moet je hem wel kunnen vinden.
zo niet moet je de goede repositories toevoegen dat staat ergens aan het begin van dit forum wel bescheven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Eastside schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:04:
[...]

Apart dat de software dus wel mijn externe HD aanziet als 'device', maar zodra ik al mijn externe apparaten loskoppel en alleen de telefoon aansluit er niks meer te vinden is. Wat is het verschil tussen mijn HD als mass storage en mijn telefoon als mass storage? misschien de map eens op mijn externe HD zetten. Helaas heb ik geen geheugenkaartje extra in mijn telefoon zitten om dat te proberen.

---HUMOR---
Ik heb de .qt en de cities map van mijn telefoon naar mijn externe HD gekopieerd en wat denk je... op dit moment is Map Loader de kaarten aan het downloaden naar mijn 'device', die helaas geen GPS en scherm heeft. Blijkbaar is de software niet zo goed geprogrammeerd en kijkt het niet verder dan naar het eerste storage device in het register oid?

[ Voor 21% gewijzigd door dr. Dude op 05-03-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
wat is eigenlijk het verschil tussen irreco en gtirreco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
leon12345 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:54:
wat is eigenlijk het verschil tussen irreco en gtirreco?
qtirreco is geschreven met qt, een cross platform programmeertaal.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Laatst online: 01-07-2021
hoi ik kreeg normaal gesproken een ontvangst bevestiging als ik een sms verstuurde sinds kort overgestapt naa Hi en krijg ik dat niet meer terwijl ik dat wel zo had ingesteld weet iemand toevallig of Hi niet met ontvangst bevestiging werkt. Maak ook gebruik van het virtuele toetsenbord en T9 weet iemand hoe ik het woord wat hij voorsteld kan invoegen nu moet ik steeds doortypen al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
ik heb de oplossing voor mijn probleem met transmsission gevonden alleen snap ik er weinig van. zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dit in noob taal uit te leggen

fsck (filesystem check).

I unmounted the dir and repaired the filesystem and removed some f*cked files, now all is in order.

hoe ga ik precies in de filesystemcheck en hoe doe ik de dir unmounten? hoe weet ik welke bestanden ik precies moet verwijderen. halp please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Laatst online: 02-02 14:40
ik heb eens een vraagje over scripts op de n900. Op de site maemo.org zeggen voor het rootfs geheugen vrij te maken scripts toe te passen en deze op te slagen onder een bestand .sh

maar hoe je dit? heb al geprobeerd het script in notities te plakken en op te slaan maar dan heeft het niet de extensie .sh

Is er ergens een wikipage of een handleiding voor deze scripts want kan hiervan niets vinden via google?

voor de rest N900 bangelijke telefoon! Best one ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet kun je .txt bestanden opslaan op elke manier je wilt.

gewoon het script in een nieuw textbestand plakken -> Opslaan als "voorbeeld.sh". dan maakt ie naast het textbestand nog een bestand aan genaamd "voorbeeld.sh"

als je dan met je muis over het bestand gaat, staat er ook: Type bestand: sh-bestand.

gegroet

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:11:
zover ik weet kun je .txt bestanden opslaan op elke manier je wilt.

gewoon het script in een nieuw textbestand plakken -> Opslaan als "voorbeeld.sh". dan maakt ie naast het textbestand nog een bestand aan genaamd "voorbeeld.sh"

als je dan met je muis over het bestand gaat, staat er ook: Type bestand: sh-bestand.

gegroet
maar moet ik dit dan op de pc doen of op de n900 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de pc.

weet niet of het op de n900 kan. nooit geprobeerd. maar op je pc lukt het zoeizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 20:47
nielsvg schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:42:
[...]

maar moet ik dit dan op de pc doen of op de n900 zelf?
Moet allebei mogelijk zijn. Als je tekstbestanden wilt aanmaken / aanpassen op de N900 zou ik je willen aanraden om 'Leafpad' te downloaden op de N900. Staat gewoon in één van de bekende repositories. Dit is een zeer fijne grafische text editor.

Overigens, het moet helemaal niet nodig zijn om scripts te draaien om meer ruimte vrij te maken. Je kunt veel dingen fout doen en daarmee je systeem vrijwel onbruikbaar maken. Dan kun je weer helemaal terug bij af beginnen na een reflash. Je komt op me over als een beginnende gebruiker, weet je zeker dat je die extra vrije ruimte nodig hebt? Kun je bijvoorbeeld niet updaten door een te vol RootFS? Als er niks aan de hand is moet je het lekker laten. En anders zijn er betere en andere manieren om wat ruimte vrij te maken voor een update.

Geef me eens het linkje naar het forum over die scripts, dan zal ik even kijken of ik er kaas van kan maken en ik kan het dan in wat gemakkelijkere taal weer uitleggen aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
nielsvg schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:18:
ik heb eens een vraagje over scripts op de n900. Op de site maemo.org zeggen voor het rootfs geheugen vrij te maken scripts toe te passen en deze op te slagen onder een bestand .sh

maar hoe je dit? heb al geprobeerd het script in notities te plakken en op te slaan maar dan heeft het niet de extensie .sh

Is er ergens een wikipage of een handleiding voor deze scripts want kan hiervan niets vinden via google?

voor de rest N900 bangelijke telefoon! Best one ever!
Je kunt bijvoorbeeld met het programma Nano gewoon als extentie .sh opslaan. Als je een bestand met .sh uitvoerbaar wilt maken vul je het commando: chmod +x naambestand.sh in en dan enter als je dan ./bestadsnaam.sh invult zal die je scriptje uitvoeren.

Wat ik vaak doe is de N900 doormiddel van SSH overnemen zodat je lekker op de computer kunt typen i.p.v op je toetsenbordje van de N900.

[ Voor 7% gewijzigd door lexi1986 op 06-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Op maemo.ru hebben ze het voor elkaar gekregen Red Alert draaiend te krijgen op de N900 _O_
http://www.youtube.com/watch?v=vmsQVJF84-o

Ik ben nu de bestanden aan het downloaden en ik ga het morgen ochtend gelijk proberen. Als het goed is, is het legaal om de Red Alert core bestanden te verspreiden. Als iemand mij daarvan ff een bevestiging kan geven dan zal ik de link naar m'n eigen server geven die gewoon met 100Mbit kan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogguh,

Heeft iemand een idee over hoe je filmpjes full screen kan kijken op de N900?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:11
zijn die testing, devel en extra testing eigenlijk de enige repository's?
of zijn er nog meer? zoja, wil iemand de beetje grote/goede ff posten?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:51:
Mogguh,

Heeft iemand een idee over hoe je filmpjes full screen kan kijken op de N900?

Thnx.
Als je Canola gebruikt om je films af te spelen kan je gewoon op de weergave (het schermpje) klikken en dan geeft deze de weergave op full-screen.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
maikel_rox schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:56:
zijn die testing, devel en extra testing eigenlijk de enige repository's?
of zijn er nog meer? zoja, wil iemand de beetje grote/goede ff posten?:)
Ja natuurlijk :)

Nokia official repositories.

Catalogue name: System Software Updates
Web address: https: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/mr0/
Distribution:. /
Components:

Catalogue name: Nokia
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/apps/
Components:

Catalogue name: Ovi
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ovi/
Components:

Extras: not optimized applications in beta.

Catalogue name: Maemo Extras
Web address: http://repository.maemo.org/extras/
Distribution: Fremantle
Components: free non-free

Catalogue name: Maemo Testing
Web address: http://repository.maemo.org/extras-testing/
Distribución: Fremantle

Catalogue name: Maemo Devel
Web address: http://repository.maemo.org/extras-devel/
Distribution: Fremantle

My-Maemo repository.

Catalogue name: My-Maemo
Web address: http://my-maemo.com/repository/
Distribution: fremantle
Components: user

Mozilla.

Catalogue name: Mozilla
Web address: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mobile
Distribution: chinook
Components: release

aMSN

Catalogue name: aMSN
Web address: http://www.amsn-project.net/maemo
Components: amsn taltk

Nintendo Emulators.

Catalogue name: Maemo Nintendo Emulators
Web address: http://b-man.xceleo.org/repo/maemo-nintendo-emulators/
Components: main

Qole repository.
Catalogue name: Qole
Web address: http://qole.org/repository
Distribution: maemo
Components: fremantle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memphisto schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Als je Canola gebruikt om je films af te spelen kan je gewoon op de weergave (het schermpje) klikken en dan geeft deze de weergave op full-screen.
Bedankt voor je hulp maar dat werkt niet,dan gebruikt i nog niet het hele scherm.
Heeft het soms met het formaat van de filmpjes te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:59
Heb sinds kort ook een N900.
Super ding, alleen batterij is heel snel leeg.
En het opladen gaat tergend langzaam.
Mijn 5800 was altijd heel snel opgeladen.

Wat zal er gebeuren wanneer je 2 adapters, een 3,5mm en een 2mm op het USB oplader verloopstuk aansluit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

thomasbansberg schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:33:

Wat zal er gebeuren wanneer je 2 adapters, een 3,5mm en een 2mm op het USB oplader verloopstuk aansluit??
Probeer eens, en vertel het ons.
Wel eerst 2mm erin en dan 3,5mm anders gaat het fout...

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 07-03-2010 15:21 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Bij mij laadt ie binnen een half uurtje op, maarja ik heb wel groene stroom hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Devrim schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:18:
Op maemo.ru hebben ze het voor elkaar gekregen Red Alert draaiend te krijgen op de N900 _O_

Ik ben nu de bestanden aan het downloaden en ik ga het morgen ochtend gelijk proberen. Als het goed is, is het legaal om de Red Alert core bestanden te verspreiden. Als iemand mij daarvan ff een bevestiging kan geven dan zal ik de link naar m'n eigen server geven die gewoon met 100Mbit kan pompen.
holy shit dat is sexy :9~

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een N900. Met verlenging van mijn abo maar 40 euro bij hoeven te betalen. Net even een invisible shield erop gezet. Bevalt me tot nu toe erg goed! Ben sowieso fan van Nokia, nog nooit problemen mee gehad.

Heb vandaag 4 belcompany's afgebeld. Utrecht had niets, maar de Leidsestraat in Amsterdam had ze wel!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
thomasbansberg schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:33:
USB is altijd traag, want kan veel minder leveren.
Zelf doe ik het gewoon via de AC als ik de N900 eenmaal heb. Net zoals met elke andere smartphone die ik tot nu toe heb gehad.
USB charging acht ik als een mooie optionele bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:47

Chrisjuh_15

Facta non verba

Devrim schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:18:

Vet inderdaad, ben nu ook de files aan het downloaden en probeer ze daarna te installeren (m'n Russisch is niet zo goed :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 07-03-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Chrisjuh_15 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Vet inderdaad, ben nu ook de files aan het downloaden en probeer ze daarna te installeren (m'n Russisch is niet zo goed :+ )
Google Translate doet wonderen
Het werkt echt goed :D
We have already written about the test run ported version of Command & Conquer Red Alert on the basis of "engine" OpenRedAlert for N900.

Now, thanks to the author of the last roller ukkisavo and you will have the opportunity to test the given game.

You will need the game itself openredalert_0.1-1_armel.zip

And with the original data files from the Command & Conquer: Red Alert.

Take for example, they can be here http://narod.ru/disk/18319514000/ra.zip.html

Inside the archive openredalert_0.1-1_armel.zip. Deb file from the game.

Inside the archive ra.zip two files with the data, MAIN.MIX and REDALERT.MIX.

They need openredalert copy in a folder in the root directory Nokia N900.
( /home/user/MyDocs/openredalert ) (/ Home / user / MyDocs / openredalert)
http://www.devserv.info/ra.zip Voor MAIN.MIX en REDALERT.MIX
http://maemos.ru/wp-conte...nredalert_0.1-1_armel.zip Voor Openredalert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:44
Damn erg vet. Ik vond het al erg cool om iNes te draaien met mijn PS3 controller maar dit is echt te vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Devrim schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:15:
[...]

Google Translate doet wonderen
Het werkt echt goed :D

[...]

http://www.devserv.info/ra.zip Voor MAIN.MIX en REDALERT.MIX
http://maemos.ru/wp-conte...nredalert_0.1-1_armel.zip Voor Openredalert
Beide in de map gezet die genoemd is, maar net als Starcraft klapt ie na het opstarten weer terug naar m'n homescreen...
Edit: heb ook nog de openredalert file uitgevoerd die netjes werd begrepen door de Applicatie installer.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 07-03-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Frank J. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:25:
Damn erg vet. Ik vond het al erg cool om iNes te draaien met mijn PS3 controller maar dit is echt te vet :D
Binnenkort kunnen we denk ik Tomb Raider, Jazz Jackrabbit, Tyrian, Hexen, Heretic, Rise of the Triad en Wolfenstein 3D verwachten. Allemaal open source en staan klaar om geport te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Chrisjuh_15 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:27:
[...]

Beide in de map gezet die genoemd is, maar net als Starcraft klapt ie na het opstarten weer terug naar m'n homescreen...
Ok voor de zekerheid.
Je hebt een mapje openredalert gemaakt en daarin beide MIX files gezet?
Je hebt openredalert_0.1-1_armel.deb via bestandsbeheer geinstalleerd?

Daarna hoef je slechts op het Red Alert icoontje te klikken.
De eerste keer dat ik Red Alert startte gaf hij bij mij slechts een zwart scherm. De tweede keer dat ik Red Alert startte werkte het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Devrim schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:31:
[...]

Ok voor de zekerheid.
Je hebt een mapje openredalert gemaakt en daarin beide MIX files gezet?
Je hebt openredalert_0.1-1_armel.deb via bestandsbeheer geinstalleerd?

Daarna hoef je slechts op het Red Alert icoontje te klikken.
De eerste keer dat ik Red Alert startte gaf hij bij mij slechts een zwart scherm. De tweede keer dat ik Red Alert startte werkte het gewoon :)
Yep, alles gedaan wat nodig was. Inclusief reboot. Vind het maar vaag, Starcraft werkte ook al niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Chrisjuh_15 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:37:
[...]

Yep, alles gedaan wat nodig was. Inclusief reboot. Vind het maar vaag, Starcraft werkte ook al niet :'(
Hmm vreemd. Beide games werken bij mij.

Heb je Starcraft trouwens vanaf je memory card gedraaid? Via de interne flash zal het niet werken zonder aanpassingen.

Heb je trouwens je N900 naar de nieuwste versie geupdate?

[ Voor 7% gewijzigd door Devrim op 07-03-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Devrim schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:37:
[...]

Hmm vreemd. Beide games werken bij mij.

Heb je Starcraft trouwens vanaf je memory card gedraaid? Via de interne flash zal het niet werken zonder aanpassingen.

Heb je trouwens je N900 naar de nieuwste versie geupdate?
Firmware is inderdaad de nieuwste. Starcraft zal ik dan nog even proberen vanaf mijn memorycard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over quake 3, ik heb hem gedownload en geïnstalleerd op de n900. Alleen als ik hem op start dan laad ie even en dan gaat hij terug naar gewoon mijn home scherm...

edit:
ik lees net dat je ook red alert enzo er op kan installen, iemand die mij hier uitleg over kan geven hoe ik dat ook voor elkaar krijg?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Af en toe mis ik oproepen terwijl ik mijn telefoon in mijn broekzak heb. Ik weet dat als de telefoon overgaat en je hem op zijn kop legt, hij het geluid mute. Ik denk dus dat ik soms gesprekken mis omdat de N900 onterecht gesprekken mute. Nu ben ik op zoek naar de instelling om dit uit te zetten, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Wie kan mij vertellen hoe ik dat flip = mute uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik heb net met behulp van de msn-pecan plugin mijn msn account toegevoegd. nu worden al mijn msn contacten weergegeven in mijn adresboek, maar nu staat alles door mekaar. is het mogelijk dat ik 2 mappen aanmaak waarin ik mijn msn contacten en mijn normale contacten zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nooxx
Weet iemand hoe het komt als ik mijn Ipod oordopjes met microfoon in plug dan maakt de n900 een heel hard irritand soort ruis geluid.

Kan je dit weg krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
oddish2211 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:28:
ik heb net met behulp van de msn-pecan plugin mijn msn account toegevoegd. nu worden al mijn msn contacten weergegeven in mijn adresboek, maar nu staat alles door mekaar. is het mogelijk dat ik 2 mappen aanmaak waarin ik mijn msn contacten en mijn normale contacten zet?
Je kan groepen maken zie ik? Ik kan bijvoorbeeld Skype groepen maken... Bovenaan op alle contactpersonen klikken. En dan op groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
Drawer schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Je kan groepen maken zie ik? Ik kan bijvoorbeeld Skype groepen maken... Bovenaan op alle contactpersonen klikken. En dan op groepen.
dat is dan weer onhandiger, maar daar kan ik ook niet mijn msn contacten sorteren op status etc. en ik kan mijn normale contacten ook niet in een aparte groep weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
FreddyFish schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:12:
[...]

Moet allebei mogelijk zijn. Als je tekstbestanden wilt aanmaken / aanpassen op de N900 zou ik je willen aanraden om 'Leafpad' te downloaden op de N900. Staat gewoon in één van de bekende repositories. Dit is een zeer fijne grafische text editor.

Overigens, het moet helemaal niet nodig zijn om scripts te draaien om meer ruimte vrij te maken. Je kunt veel dingen fout doen en daarmee je systeem vrijwel onbruikbaar maken. Dan kun je weer helemaal terug bij af beginnen na een reflash. Je komt op me over als een beginnende gebruiker, weet je zeker dat je die extra vrije ruimte nodig hebt? Kun je bijvoorbeeld niet updaten door een te vol RootFS? Als er niks aan de hand is moet je het lekker laten. En anders zijn er betere en andere manieren om wat ruimte vrij te maken voor een update.

Geef me eens het linkje naar het forum over die scripts, dan zal ik even kijken of ik er kaas van kan maken en ik kan het dan in wat gemakkelijkere taal weer uitleggen aan jou.
dag freddy,

ja ik wil het doen voor later dat als er een grote update uitkomt ik zeker genoeg geheugen vrij heb. zo heb ik gelezen dat je minsten 45mb nodig hebt voor een update. als ik repo's uitschakel heb ik 39mb vrij. Heb voor ik dit te weten kwam al een flash gedaan omdat ik een uk toestel had en wenste te hem te updaten met de software versie van 16 feb.

dit is de link met scripts. Ik zit continue te lezen op de talk.maemo.org site om dingen bij te leren.

http://wiki.maemo.org/Free_up_rootfs_space

laat maar iets weten of stuur maar een im.

thx mate

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:09:
Af en toe mis ik oproepen terwijl ik mijn telefoon in mijn broekzak heb. Ik weet dat als de telefoon overgaat en je hem op zijn kop legt, hij het geluid mute. Ik denk dus dat ik soms gesprekken mis omdat de N900 onterecht gesprekken mute. Nu ben ik op zoek naar de instelling om dit uit te zetten, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Wie kan mij vertellen hoe ik dat flip = mute uitzet?
Ik moet zeggen dat ik hier ook last van heb.

heb er nooit echt bij stilgestaan.

wat mij ook irriteert is dat als je met iemand aan het bellen bent. en je wilt ophangen. dat de "proxi sensor" niet goed werkt en dat je niet kan ophangen voordat je de telefoon van de schermvergrendeling haalt. Vaak hangt degene al op voordat ik dit heb gedaan. maar in theorie is het vervelend, want stel de ander vergeet op te hangen, heb je dit niet in de gaten en blijft ie lekker doorbellen ook al staat het scherm uit.

vraag me af of dit een bug is aangezien er al een aantal updates zijn geweest.

weet verder iemand al of er een soortgelijke versie van Shazam (van de Iphone) of Track ID (van de SE) voor de n900 beschikbaar is? Ik mis deze functie echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
ik merk toch op dat het afspelen op bepaalde online media spelers niet helemaal soepel verloopt. youtube, dailymotion en enkele andere sites doen het wel uitstekend maar gametrailers en sport1 filmpjes aan de andere kant doen het helemaal niet. heeft de rest hier ook last van of moet ik op zoek gaan naar nieuwe codecs? ik gebruik trouwens gewoon de standaard browser, omdat ik nog steeds niet heb kunnen uitvogelen hoe ik de flash player aanzet bij firefox. firefox blijft telkens aangeven dat ik codecs moet downloaden als ik een filmpje wil afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen, nou ik het probeer doet ie er inderdaad moeilijk over. ook met wifi. hij laad bij gamtrailers 50 tot 70% van de trailer en daarna niets.. ik gebruik ook de originele browser verder.

bij mij doet ie youtube filmpjes met vodafone blox onbeperkt trouwens ook traag laden. voor een filmpje van 3 min moet ie ongeveer 10 min laden voordat ie hem helemaal gebuffert heeft. wl vervelend maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
Nooxx schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:30:
Weet iemand hoe het komt als ik mijn Ipod oordopjes met microfoon in plug dan maakt de n900 een heel hard irritand soort ruis geluid.

Kan je dit weg krijgen?
Nee, dat kan niet. Ipod oordopjes zijn niet geschikt voor de N900. Ze hebben een ander stekkertje.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Ik heb mijn Gmail Exchange eraf gegooid. Deze was buggy en doet het 8 van de 10 keer niet.
Zojuist een Nokia Messaging account aangemaakt. Wat verrassend en erg snel werkt. Je kan dit doen
door naar email.nokia.com te gaan. Je telefoonnummer achterlaten en je N900 selecteren. Als het goed is zegt ie daarna dat je al de nieuwste software hebt en je kan je vervolgens niet verder aanmelden.

Om dit te omzeilen kies je een ouder type ik heb de 6120 vervolgens gekozen. Daarna kan je jezelf verder registeren en ook je e-mailadressen registreren. Je kan 10 adressen registreren.
Als je dat hebt gedaan. Krijg je een smsje. Deze mag je negeren.
Je gaat naar nieuwe account bij e-mail. kiest Nokia Messaging. Daar geef je je eerder ingegeven logingegevens in en klaar. Ik krijg zelf nu een mooi Gmail icoontje. je hoeft voor de rest geen instellingen te wijzigen.
Je Gmail werkt nu via de Nokia Messaging server en is vrijwel net zo snel als je 'm instelt als Exchange account.
Scheelt ook in de accu duur lijkt me, omdat je telefoon nu niet meer hoeft te "checken" maar de Nokia Servers dit doen.

[ Voor 5% gewijzigd door RSD1982 op 08-03-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Idd leuk om je mail te synchroniseren.
Maar de meesten willen MFE gebruiken om hun kalender te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:35:
Ik heb mijn Gmail Exchange eraf gegooid. Deze was buggy en doet het 8 van de 10 keer niet.
Zojuist een Nokia Messaging account aangemaakt. Wat verrassend en erg snel werkt. Je kan dit doen
door naar email.nokia.com te gaan. Je telefoonnummer achterlaten en je N900 selecteren. Als het goed is zegt ie daarna dat je al de nieuwste software hebt en je kan je vervolgens niet verder aanmelden.

Om dit te omzeilen kies je een ouder type ik heb de 6120 vervolgens gekozen. Daarna kan je jezelf verder registeren en ook je e-mailadressen registreren. Je kan 10 adressen registreren.
Als je dat hebt gedaan. Krijg je een smsje. Deze mag je negeren.
Je gaat naar nieuwe account bij e-mail. kiest Nokia Messaging. Daar geef je je eerder ingegeven logingegevens in en klaar. Ik krijg zelf nu een mooi Gmail icoontje. je hoeft voor de rest geen instellingen te wijzigen.
Je Gmail werkt nu via de Nokia Messaging server en is vrijwel net zo snel als je 'm instelt als Exchange account.
Scheelt ook in de accu duur lijkt me, omdat je telefoon nu niet meer hoeft te "checken" maar de Nokia Servers dit doen.
Werkt idd prima, maar moet ik hier nu straks voor gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
beste allemaal, een tijdje terug vroeg ik om advies voor screenprotectors. Heb uiteindleijk de zagg gekocht als vervanging voor mijn 1 dollar protector. zet er mooi op. erop doen duurde ongeveer een paar minuten, drogen hoefde niet echt, gewoon droog deppen met een doekje. resultaat is perfect. Een aanrader.

verder nog wat codes gekregen die 7 dagen geldig zijn:
2fa9wjd
wfazwj4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
kingsenol schreef op maandag 08 maart 2010 @ 01:54:
ik merk toch op dat het afspelen op bepaalde online media spelers niet helemaal soepel verloopt. youtube, dailymotion en enkele andere sites doen het wel uitstekend maar gametrailers en sport1 filmpjes aan de andere kant doen het helemaal niet. heeft de rest hier ook last van of moet ik op zoek gaan naar nieuwe codecs? ik gebruik trouwens gewoon de standaard browser, omdat ik nog steeds niet heb kunnen uitvogelen hoe ik de flash player aanzet bij firefox. firefox blijft telkens aangeven dat ik codecs moet downloaden als ik een filmpje wil afspelen
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 02:40:
ik moet zeggen, nou ik het probeer doet ie er inderdaad moeilijk over. ook met wifi. hij laad bij gamtrailers 50 tot 70% van de trailer en daarna niets.. ik gebruik ook de originele browser verder.

bij mij doet ie youtube filmpjes met vodafone blox onbeperkt trouwens ook traag laden. voor een filmpje van 3 min moet ie ongeveer 10 min laden voordat ie hem helemaal gebuffert heeft. wl vervelend maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan vodafone
Welke provider hebben jullie?
Als ik op youtube ga dan zet ik het filmpje eerst even op pauze en dan wacht ik even 5-10 seconde en dan werkt het filmpje bij mij gewoon vloeiend.
T-Mobile Web 'n Walk Standard heb ikzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:35:
beste allemaal, een tijdje terug vroeg ik om advies voor screenprotectors. Heb uiteindleijk de zagg gekocht als vervanging voor mijn 1 dollar protector. zet er mooi op. erop doen duurde ongeveer een paar minuten, drogen hoefde niet echt, gewoon droog deppen met een doekje. resultaat is perfect. Een aanrader.

verder nog wat codes gekregen die 7 dagen geldig zijn:
2fa9wjd
wfazwj4
Ik heb de bovenste code gebruikt voor de zagg screen protector (zonder achterkant)
Bedankt voor de code :)

Hoelang duurde het voor je je screen protector binnen kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:59:
even een vraagje over quake 3, ik heb hem gedownload en geïnstalleerd op de n900. Alleen als ik hem op start dan laad ie even en dan gaat hij terug naar gewoon mijn home scherm...

edit:
ik lees net dat je ook red alert enzo er op kan installen, iemand die mij hier uitleg over kan geven hoe ik dat ook voor elkaar krijg?
Voor een uitleg over hoe je Quake 3 aan de praat moet krijgen op de N900 zou ik je willen verwijzen naar mijn post op het nokian900forum. In dit topic is het overigens ook al behandeld. Dat had je wel kunnen vinden met de zoekfunctie. Op n900forum heb ik het alleen iets duidelijker neergezet.

Let op, dit is dus voor de volledige versie van Quake 3 waar je bestanden van de originele CD voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Devrim schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:41:
[...]

Ik heb de bovenste code gebruikt voor de zagg screen protector (zonder achterkant)

Ik heb dezelfde screen protector van Zagg en dat duurde ongeveer een weekje totdat ik hem binnen had. Ik heb alleen de full body. Maakt de n900 wel lelijker, maargoed als je er twee jaar mee moet doen heb je geen zin in krassen.

Drogen hoeft inderdaad niet, heb hem zelf ook meteen erna weer aangezet. Helaas wel klein stofje en luchtbelletje (toch nog, ondanks in de badkamer zitten :P) onder de screen protector. Maar dat doe ik nog wel ander keertje.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Ophidian schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:03:
[...]

Ik heb dezelfde screen protector van Zagg en dat duurde ongeveer een weekje totdat ik hem binnen had. Ik heb alleen de full body. Maakt de n900 wel lelijker, maargoed als je er twee jaar mee moet doen heb je geen zin in krassen.

Drogen hoeft inderdaad niet, heb hem zelf ook meteen erna weer aangezet. Helaas wel klein stofje en luchtbelletje (toch nog, ondanks in de badkamer zitten :P) onder de screen protector. Maar dat doe ik nog wel ander keertje.
De achterkant boeit mij eigenlijk niet zo heel erg, zolang het scherm maar krasvrij blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Devrim schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:10:
[...]

De achterkant boeit mij eigenlijk niet zo heel erg, zolang het scherm maar krasvrij blijft :)
Dat dacht ik eerst ook! Maar helaas stop ik nog wel eens perongeluk mijn sleutels in dezelfde zak als mijn telefoon, waardoor mijn vorige telefoons (5800 & N73, maar ook iPod Touch) aan alle kanten krasten :'(

Dit keer wordt dat dus voorkomen. Tevens heb ik een lederomhulsel erbij (zie onderstaand), bij bol.com een euro of 13 dacht ik.Bij muziek luisteren wat onhandig, maar als ie toch gewoon in je zak zit voldoet ie prima

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CP-321/R6_CP-321_240x240.png

Edit: Vraagje!

Net heb ik met Gpodder twee podcasts van Tiesto's Club Life gedownload, echter wil de Media Player deze twee bestanden niet afspelen. De MP3's die ik erop gezet heb, speelt die prima af.

Ik las trouwens dat de Nokia Multimedia Transfer voor Mac OS X niet icm met de N900 werkte, maar hier werkt die prima? Klopt dit? :P

Edit2: Gevonden, de media player schijnt moeite te hebben met verschillende liedjes en afbeeldingen in 1 podcast.

[ Voor 23% gewijzigd door Ophidian op 08-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TempesT

Op http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=145 las ik het volgende bericht:

"sygys Berichttitel: N900 ovi supportGeplaatst: ma 08 maart 2010, 12:25

Beheerder

Berichten: 253 Uit een interview met de hoofdvertegenwoordiger van maemo blijkt nu dat er nooit volledige support zal komen met OVI. Dit is vooral te danken aan het feit dat de n900 geen DRM ondersteuning heeft.

Het team is momenteel hard bezig met OVI te implementeren in MeeGo. Die wel full support voor OVI zal ondersteunen.

Daarnaast kan ik voor de liefhebbers van portrait mode alleen maar slecht nieuws brengen. Er zal geen verdere support komen voor portrait modus in o.a. menu's en het hoofdscherm.

Momenteel is ook nog niet zeker of er ooit support zal zijn voor de front camera op het toestel.

Ook voor zover bekend is gemaakt wordt er door het Nokia/maemo team, maar amper gekeken naar de Bugjar website. Dit is de website waar developers fouten e.d. omtrent maemo kunnen aangeven. Deze momenteel over de 1000 bugs zullen dus volledig opgelost moeten worden door de community.

Na het lezen van dit interview ben ik toch licht teleurgesteld in de aankomende support die nog komen gaat... We hoeven hier na het lezen van dat interview niet erg meer naar uit te kijken.

Je kunt het kopen van de n900 dus eigenlijk meer zien als het kopen van een lege shell, waarna je afhankelijk bent van 3rd parties om er iets mee te gaan doen. Zonder enige kennis is dit dus absoluut niet de telefoon die je moet hebben!

Dit is ook de reden waarom nokia niet met de n900 naar buiten komt en hij eigenlijk maar mondjes maat uitgeleverd wordt.

Ik denk dat hij door veel niets wetende consumenten een te hoog aanzien heeft gekregen. Ik lees post van mensen die de n900 al na een week beu zijn. puur om het feit dat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. of er simpelweg geen zin in hebben.

Ik heb gemiddelde kennis in het gebruiken en aanpassen van de n900. En heb te weinig nagedacht over hoe anderen de n900 zouden ervaren. Zeg nu zelf wat kun je nu eigenlijk met de n900 als je geen repositories zou toevoegen en de xterminal niet zou gebruiken? inderdaad! vrij weinig!

Mensen die ondank het gebrek aan kennis toch maar beginnen om de n900 iets leuker te maken door repositories toe te voegen, komen vaak bedrogen uit. De n900 crashed en ze hebben niet meer... De meeste weten zelfs met tutorial niet goed hoe ze de n900 moeten flashen. Of het lukt gewoon weg niet.

Ik begin nu toch wel in te zien dat de n900 niet is en zal worden wat ik had gehoopt."

Nu begrijp ik ook waarom de project manager zo ontwijkend reageerde op mijn mail die ik hem toestuurde over MeeGo. Het is allemaal onduidelijk waar het naar toe gaat met de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:05:
@TempesT

Op http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=145 las ik het volgende bericht:

"sygys Berichttitel: N900 ovi supportGeplaatst: ma 08 maart 2010, 12:25
Ik ben benieuwd van wie dit interview is, ik heb het interview dat met Peter Schneider gelezen. Ik verwacht dat ze hun info hiervandaan hebben. Lees het zelf maar het is in het engels maar dan kom je toch niet tot de conclusie die op Sygysweb.nl word gegeven. Vind het een erg negatief gebracht van Sygysweb terwijl het niet zo negatief is.

Peter Schneider heeft zelf aangegeven niet in de bugzilla te kijken "To be honest; I tried but I didn't get very far on the maemo.org bugzilla. However, I did file a good dozen bugs in our internal bugzilla before the Nokia N900 hit the shelves as I used the device extensively in many different networks while helping our sales teams across the world."

http://mobiletablets.blogspot.com/2010/03/nokia-spotlight-interview-with-peter.html

[ Voor 22% gewijzigd door lexi1986 op 08-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie dat er veel problemen zijn met de N900 en random bluetooth keyboards. Dat is voor mij een dikke reden om de HTC HD2 te prefereren (ik mag over 3 maanden weer kiezen). Dat geldt des te meer als je ziet wat de gemiddelde reactie is vanuit Nokia op dit veelvuldig door users aangegeven probleem.

Met zo'n support heeft een bedrijf geen klanten nodig: in ieder geval mij niet :w

Jammer, want het oogt erg slick en stabiel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
Devrim schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:41:
[...]

graag gedaan, binnen een weekje zat ie in de brievenbus. ook ik heb zonder achterkant protector, als de achterkant echt beschadigd raakt bestel ik wel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devrim schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:30:
[...]

[...]

Welke provider hebben jullie?
Als ik op youtube ga dan zet ik het filmpje eerst even op pauze en dan wacht ik even 5-10 seconde en dan werkt het filmpje bij mij gewoon vloeiend.
T-Mobile Web 'n Walk Standard heb ikzelf :)
zoals er in m'n post staat Vodafone. Theoretisch zou ik dus 3,6 Mb/s moet kunnen downloaden. Alleen in praktijk lijkt het bij youtube filmpjes niet erg te werken.

zal misschien ook aan het tijdstip liggen en bereik. Maar vind het toch raar als ik al 5 min zou moeten wachten voordat het filmpje vloeiend afspeelt.
Pagina: 1 ... 57 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.