Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
Wekkel schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:16:
Ik zie dat er veel problemen zijn met de N900 en random bluetooth keyboards. Dat is voor mij een dikke reden om de HTC HD2 te prefereren (ik mag over 3 maanden weer kiezen). Dat geldt des te meer als je ziet wat de gemiddelde reactie is vanuit Nokia op dit veelvuldig door users aangegeven probleem.
Ik geef de voorkeur aan iets wat slecht/half werkt dan iets wat er niet is (de HD2 heeft geen tv-out).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook maar een gewone gebruiker hoor, en heb niet specifiek meer contact met Nokia personeel dan de meeste andere gebruiker.
Goed ik ben bezig met het maken van wat programmatjes en ik heb een redelijk aantal bugs geraporteerd, en ik volg maemo al jaren, toch denk ik dat je mij ook gewoon als gebruiker moet zien.

Of het echt niet mogelijk is om DRM te ondersteunen op een N900 lijkt me heel sterk. Volgens mij zal de hardware van Maemo 6 toestellen bijna identiek zijn, en heeft het puur met software te maken. De OMAP chip in de N900 heeft namelijk gewoon DRM ondersteuning.
Volgens mij heeft dit puur te maken dat Nokia nog niet heeft besloten of ze Maemo 6 (MeeGo) gaan ondersteunen op de N900. Maemo5 heeft geen DRM ondersteuning. Vandaar dat je kan zeggen N900 krijgt mogelijk geen DRM ondersteuning (want mogelijk geen Maemo 6 ondersteuning).

Portrait mode is hetzelfde verhaal. Maemo 5 en het Hildon framework is vanaf het begin voor landscape mode ontwikkeld. Qt is veel flexibeler, en dus zal Maemo 6 dat vermoedelijk wel hebben.

De uitspraak dat Nokia niet kijkt naar de bugjar is volgens niet waar. Op alle bugs die ik heb geraporteerd is gereageerd. De meeste zijn ook reeds in de interne developer builds opgelosd. Het duurt daarna nog wel een tijdje voordat het is opgelost in een release build. Maar in 1.1 was een enkele al opgelost, en een aantal anderen zouden in de komende 1.2 release ook opgelost zijn.

De opvatting dat de n900 een lege shell is waar je afhankelijk bent van 3rd party ontwikkelaars lijkt me ook sterk overdreven. De N900 is naar mijn prima te gebruiken voor de gewone consument. De webbrowser is fantastisch en de VoIP integratie is ook ongeëvenaard. (de grootste plus punten van de standaard geïnstalleerde software naar mijn mening).

Dat Nokia de N900 mondjes maat levert is volgens mij ook niet waar. Ik heb reclames op RTL gezien, en als je in een grote stad de telecomwinkels afgaat, dan is er zeker wel 1 te vinden met een N900 op voorraad (telefoonkopen en belcompany zou ik als eerste bezoeken).

Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die de N900 binnen een week beu zijn. Ik heb die namelijk nog niet gezien. Ik vraag me echt af waarom. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ze "niet weten hoe ze ermee om moeten gaan". Dan vraag ik me af met welke delen men niet kan omgaan. "out-of the box" is de N900 echt geen ingewikkeld toestel, en werken alle functies vrij intuïtief (een kleine learning curve als je van iPhone of Symbian af komt). Het is waar dat je de N900 zo ingewikkeld kan maken als je wilt. Maar de basis functies zoals web, email, bellen, chat en voip zijn echt zeer gebruikers vriendelijk.

Ik geef toe dat Nokia misschien te vrij is in haar beleid over development software. Beginnende gebruikers onderschatten zwaar de risicos van het installeren van software uit extras-devel (dat is development repositorie). Als je die repository niet gebruikt, dan is mijn ervaring dat de N900 perfect stabiel.
Met de risicos bedoel ik voornamelijk dat je wat kennis nodig hebt om je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen, want dat is niet zo makkelijk als bij Symbian toestellen bijvoorbeeld.

Ik vind het ook erg grappig dat in dit forum bericht het volgende staat:
Ik begin nu toch wel in te zien dat de n900 niet is en zal worden wat ik had gehoopt
Hoe langer ik de N900 gebruik des te meer ik me besef dat dit het ultieme toestel voor mij is. Ik wil zeker niet meer zonder. Helaas moet ik mijn N900 eind april weer inleveren bij Nokia (ik heb een leentoestel gekregen bij de Maemo summit). Stiekem hoop ik natuurlijk dat Nokia nog een mail stuurt met de melding: "je mag het houden", maar tot nu toe is dat niet gebeurd. Maar ik heb al een abonnement + N900 op het oog, dus hoe dan ook blijft de N900 mijn toestel.
Maemo 6 en MeeGo wordt vast ook prachtig, en misschien ga ik na de N900 aanschaf nog upgraden eind van het jaar, maar op dit moment mis ik niet echt iets op mijn N900.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lexi1986

Interessant artikel. Ik wacht de ontwikkelingen wel af. Ik blijf natuurlijk wel positief.
Stil zit jij in ieder geval niet want ik zie dat je meteen gereageerd hebt op sygysweb.

Trouwens nog bedankt voor de extra levels van angry birds die ik van je site Maemoworld.nl heb gehaald. Echt een verslavend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:16:
Ik zie dat er veel problemen zijn met de N900 en random bluetooth keyboards. Dat is voor mij een dikke reden om de HTC HD2 te prefereren (ik mag over 3 maanden weer kiezen). Dat geldt des te meer als je ziet wat de gemiddelde reactie is vanuit Nokia op dit veelvuldig door users aangegeven probleem.

Met zo'n support heeft een bedrijf geen klanten nodig: in ieder geval mij niet :w

Jammer, want het oogt erg slick en stabiel allemaal.
Wat is de reactie van Nokia dan? heb je een linkje?
Officieel wordt een Bluetooth keyboard namelijk helemaal niet ondersteund. Kijk maar naar de ondersteunde bluetooth profielen.

Als het gebruik van een extern bluetooth keyboard een dealbreaker is lijkt me inderdaad de N900 niet het juiste toestel voor je. Kies dan inderdaad voor een toestel dat het officieel ondersteund. Of de HD2 dat is zou ik je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat Nokia Symbian toestellen officieel support hebben voor een aantal externe Bluetooth keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Qua toestel heeft Nokia gewoon een goed toestel op de markt gezet, echter wat betreft ondersteuning heeft Nokia in deze toch echt een steekje laten vallen.

Hoe krijg je het verzonnen dat de N900 in geen enkel programma(lees: OVI-Suite, PC-Suite, Maploader) volledige of geen compatibiliteit heeft.

Nu heeft de gemiddelde gebruiker op tweakers.net deze programma's niet echt nodig, echter wanneer een leek een N900 koopt, zit ie mooi met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:26:
[...]

Ik ben benieuwd van wie dit interview is, ik heb het interview dat met Peter Schneider gelezen. Ik verwacht dat ze hun info hiervandaan hebben. Lees het zelf maar het is in het engels maar dan kom je toch niet tot de conclusie die op Sygysweb.nl word gegeven. Vind het een erg negatief gebracht van Sygysweb terwijl het niet zo negatief is.

Peter Schneider heeft zelf aangegeven niet in de bugzilla te kijken "To be honest; I tried but I didn't get very far on the maemo.org bugzilla. However, I did file a good dozen bugs in our internal bugzilla before the Nokia N900 hit the shelves as I used the device extensively in many different networks while helping our sales teams across the world."

http://mobiletablets.blogspot.com/2010/03/nokia-spotlight-interview-with-peter.html
Inderdaad de uitspraak ging over zijn persoonlijke activiteit.
De bugzilla op maemo.org is inderdaad nodig aan een update toe. Het is een wat oude versie, en niet bepaald gebruikers vriendelijk. (was voor mij ook de eerste keer dat ik bugs rapporteerde, en ik maakte ook wat foutjes daarin eerst, maar werd vriendelijk gecorrigeerd).
Alle bugs worden nu nog gelinked naar een bug in de interne bugtracker van Nokia (dat interne nummer zie je in de bugzilla vaak ook vermeld).
Het plan is van Nokia om in de toekomst met slechts 1 (open) bug tracker te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Goeie post, TempesT

[ Voor 2% gewijzigd door R_W op 08-03-2010 21:49 . Reden: Die lange post hierboven ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patrickt35 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:39:
Qua toestel heeft Nokia gewoon een goed toestel op de markt gezet, echter wat betreft ondersteuning heeft Nokia in deze toch echt een steekje laten vallen.

Hoe krijg je het verzonnen dat de N900 in geen enkel programma(lees: OVI-Suite, PC-Suite, Maploader) volledige of geen compatibiliteit heeft.

Nu heeft de gemiddelde gebruiker op tweakers.net deze programma's niet echt nodig, echter wanneer een leek een N900 koopt, zit ie mooi met de gebakken peren.
Je kan de N900 ook prima zonder PC suite gebruiken, als linux gebruiker kan ik dat bevestigen (de Ovi suite ondersteund inderdaad de N900 nog niet).

Maar je hebt gelijk, die programmas zouden gewoon volledig moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Ik ben ook maar een gewone gebruiker hoor, en heb niet specifiek meer contact met Nokia personeel dan de meeste andere gebruiker.
Goed ik ben bezig met het maken van wat programmatjes en ik heb een redelijk aantal bugs geraporteerd, en ik volg maemo al jaren, toch denk ik dat je mij ook gewoon als gebruiker moet zien.

Of het echt niet mogelijk is om DRM te ondersteunen op een N900 lijkt me heel sterk. Volgens mij zal de hardware van Maemo 6 toestellen bijna identiek zijn, en heeft het puur met software te maken. De OMAP chip in de N900 heeft namelijk gewoon DRM ondersteuning.
Volgens mij heeft dit puur te maken dat Nokia nog niet heeft besloten of ze Maemo 6 (MeeGo) gaan ondersteunen op de N900. Maemo5 heeft geen DRM ondersteuning. Vandaar dat je kan zeggen N900 krijgt mogelijk geen DRM ondersteuning (want mogelijk geen Maemo 6 ondersteuning).

Portrait mode is hetzelfde verhaal. Maemo 5 en het Hildon framework is vanaf het begin voor landscape mode ontwikkeld. Qt is veel flexibeler, en dus zal Maemo 6 dat vermoedelijk wel hebben.

De uitspraak dat Nokia niet kijkt naar de bugjar is volgens niet waar. Op alle bugs die ik heb geraporteerd is gereageerd. De meeste zijn ook reeds in de interne developer builds opgelosd. Het duurt daarna nog wel een tijdje voordat het is opgelost in een release build. Maar in 1.1 was een enkele al opgelost, en een aantal anderen zouden in de komende 1.2 release ook opgelost zijn.

De opvatting dat de n900 een lege shell is waar je afhankelijk bent van 3rd party ontwikkelaars lijkt me ook sterk overdreven. De N900 is naar mijn prima te gebruiken voor de gewone consument. De webbrowser is fantastisch en de VoIP integratie is ook ongeëvenaard. (de grootste plus punten van de standaard geïnstalleerde software naar mijn mening).

Dat Nokia de N900 mondjes maat levert is volgens mij ook niet waar. Ik heb reclames op RTL gezien, en als je in een grote stad de telecomwinkels afgaat, dan is er zeker wel 1 te vinden met een N900 op voorraad (telefoonkopen en belcompany zou ik als eerste bezoeken).

Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die de N900 binnen een week beu zijn. Ik heb die namelijk nog niet gezien. Ik vraag me echt af waarom. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ze "niet weten hoe ze ermee om moeten gaan". Dan vraag ik me af met welke delen men niet kan omgaan. "out-of the box" is de N900 echt geen ingewikkeld toestel, en werken alle functies vrij intuïtief (een kleine learning curve als je van iPhone of Symbian af komt). Het is waar dat je de N900 zo ingewikkeld kan maken als je wilt. Maar de basis functies zoals web, email, bellen, chat en voip zijn echt zeer gebruikers vriendelijk.

Ik geef toe dat Nokia misschien te vrij is in haar beleid over development software. Beginnende gebruikers onderschatten zwaar de risicos van het installeren van software uit extras-devel (dat is development repositorie). Als je die repository niet gebruikt, dan is mijn ervaring dat de N900 perfect stabiel.
Met de risicos bedoel ik voornamelijk dat je wat kennis nodig hebt om je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen, want dat is niet zo makkelijk als bij Symbian toestellen bijvoorbeeld.

Ik vind het ook erg grappig dat in dit forum bericht het volgende staat:

[...]

Hoe langer ik de N900 gebruik des te meer ik me besef dat dit het ultieme toestel voor mij is. Ik wil zeker niet meer zonder. Helaas moet ik mijn N900 eind april weer inleveren bij Nokia (ik heb een leentoestel gekregen bij de Maemo summit). Stiekem hoop ik natuurlijk dat Nokia nog een mail stuurt met de melding: "je mag het houden", maar tot nu toe is dat niet gebeurd. Maar ik heb al een abonnement + N900 op het oog, dus hoe dan ook blijft de N900 mijn toestel.
Maemo 6 en MeeGo wordt vast ook prachtig, en misschien ga ik na de N900 aanschaf nog upgraden eind van het jaar, maar op dit moment mis ik niet echt iets op mijn N900.
.
Hoi @TempesT

Bedankt voor je verhelderende post.
Ikzelf heb wel persoonlijk contact met nokia en wil je als je dat op prijs stelt iets persoonlijks vertellen Hier kan ik dat niet doen.
Ik kan eventueel mijn pre-paid nr. op je profielpagina zetten maar dan moet je me wel doorgeven wanneer je belt. Dan zet ik mijn oude toestel effe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:56:
[...]

Hoi @TempesT

Bedankt voor je verhelderende post.
Ikzelf heb wel persoonlijk contact met nokia en wil je als je dat op prijs stelt iets persoonlijks vertellen Hier kan ik dat niet doen.
Ik kan eventueel mijn pre-paid nr. op je profielpagina zetten maar dan moet je me wel doorgeven wanneer je belt. Dan zet ik mijn oude toestel effe aan.
Het is voornamelijk een mening van mij, dus wat er nu zo "verhelderend" aan zou kunnen zijn zie ik niet direct. Nogmaals ik heb NIETS met Nokia te maken, ben alleen een fan.

Heel vriendelijk hoor van een contact, maar ik geloof niet erg dat dat heel erg veel uitmaakt. Mijn mening is verre van uniek en leeft volgens mij ook sterk op talk.maemo.org.
Maemo is een open platform, en er zijn al voldoende actieve gebruikers in de Maemo community zodat Nokia op een snelle en makkelijke manier kan achterhalen wat er onder haar gebruikers leeft. Ik geloof dat Nokia prima weet wat ze moeten verbeteren en ik geloof ook dat Nokia daar heel serieus mee bezig is, en echt geen hele grote fouten meer zal maken.
Verbeteringen kosten tijd, en zolang is de N900 nog helemaal niet beschikbaar (3 tot 4 maanden nu).

hmm, of zou Nokia gevoelig zijn voor een een schaamteloze smeekbede voor het houden van mijn N900 leentoestel. In dat geval zou persoonlijk contact wellicht nuttig kunnen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Het is voornamelijk een mening van mij, dus wat er nu zo "verhelderend" aan zou kunnen zijn zie ik niet direct. Nogmaals ik heb NIETS met Nokia te maken, ben alleen een fan.

Heel vriendelijk hoor van een contact, maar ik geloof niet erg dat dat heel erg veel uitmaakt. Mijn mening is verre van uniek en leeft volgens mij ook sterk op talk.maemo.org.
Maemo is een open platform, en er zijn al voldoende actieve gebruikers in de Maemo community zodat Nokia op een snelle en makkelijke manier kan achterhalen wat er onder haar gebruikers leeft. Ik geloof dat Nokia prima weet wat ze moeten verbeteren en ik geloof ook dat Nokia daar heel serieus mee bezig is, en echt geen hele grote fouten meer zal maken.
Verbeteringen kosten tijd, en zolang is de N900 nog helemaal niet beschikbaar (3 tot 4 maanden nu).

hmm, of zou Nokia gevoelig zijn voor een een schaamteloze smeekbede voor het houden van mijn N900 leentoestel. In dat geval zou persoonlijk contact wellicht nuttig kunnen zijn >:)
@TempesT

Mijn nr. staat op je profielpagina. Als je wil,kan je bellen want ik heb mijn oude toestel nu voorlopig aanstaan. Of je schrijft een berichtje wanneer je eventueel wil bellen of mailen.
Zeker is mijn informatie wel nuttig en belangrijk voor jou.
Ook voel ik mij verplicht naar jou toe om deze informatie aan jou door te geven. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

RSD1982 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:35:
Ik heb mijn Gmail Exchange eraf gegooid. Deze was buggy en doet het 8 van de 10 keer niet.
Zojuist een Nokia Messaging account aangemaakt. Wat verrassend en erg snel werkt. Je kan dit doen
door naar email.nokia.com te gaan. Je telefoonnummer achterlaten en je N900 selecteren. Als het goed is zegt ie daarna dat je al de nieuwste software hebt en je kan je vervolgens niet verder aanmelden.

Om dit te omzeilen kies je een ouder type ik heb de 6120 vervolgens gekozen. Daarna kan je jezelf verder registeren en ook je e-mailadressen registreren. Je kan 10 adressen registreren.
Als je dat hebt gedaan. Krijg je een smsje. Deze mag je negeren.
Je gaat naar nieuwe account bij e-mail. kiest Nokia Messaging. Daar geef je je eerder ingegeven logingegevens in en klaar. Ik krijg zelf nu een mooi Gmail icoontje. je hoeft voor de rest geen instellingen te wijzigen.
Je Gmail werkt nu via de Nokia Messaging server en is vrijwel net zo snel als je 'm instelt als Exchange account.
Scheelt ook in de accu duur lijkt me, omdat je telefoon nu niet meer hoeft te "checken" maar de Nokia Servers dit doen.
Wat omslachtig allemaal je hebt helemaal geen exchange nodig voor gmail. Ik krijg netjes mijn email binnen zonder extra accounts aan te maken. Gewoon onder emailinstellingen kan je gmail toevoegen. Scheelt weer een accountje en het werkt perfect.

exchange is wel handig voor automatische sync met je adressen en agenda al merk ik dat dat toch vaak handmatig moet gebeuren voor een betrouwbare sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:23:
[...]

[...]
.
Klopt volgens mij. Blijkbaar zijn er in de afgelopen weken 20-30 bugs per week gefixt (bron: QGil, ergens op Maemo.org)

Verder lijkt het er inderdaad op dat de N900 turn-by-turn navigation krijgt; zie http://blog.ovi.com/2010/...maps-for-mobile/#comments
De bron ziet er redelijk betrouwbaar uit. Maar of het al in de 1.2 firmware zit durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De N900 is een betere package (slick OS, idd TV-out), maar ik zou 'm gebruiken voor veel tekstinvoer. Dan heb ik toch een toetsenbordje nodig, en de officiële Nokia borden (weer een toetenbord erbij :P ) zijn niet goedkoop.

Choices, choices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
RRC schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:43:
[...]

Wat omslachtig allemaal je hebt helemaal geen exchange nodig voor gmail. Ik krijg netjes mijn email binnen zonder extra accounts aan te maken. Gewoon onder emailinstellingen kan je gmail toevoegen. Scheelt weer een accountje en het werkt perfect.

exchange is wel handig voor automatische sync met je adressen en agenda al merk ik dat dat toch vaak handmatig moet gebeuren voor een betrouwbare sync
Weet ik. Ik doe het ook alleen voor de mail functie van Gmail. Kalender en contacten gebruik ik niet.
Ik wilde graag dat ik mail kan lezen zodra ik het ontvang en niet afhankelijk ben van wanneer het toestel gaat controleren op mail. (de tijd schema's)

Of de trial ooit afloopt weet ik niet. Volgens mij bestaat Nokia messaging sinds eind 2008 en sindsdien is de status van "trial" nooit gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:13
Dat de N900 een baksteen is wisten we allemaal al wel denk ik :P Maar dat ik nu op straat aangesproken wordt voor een sigaret zonder dat ik uberhaupt rookt, bevestigt het nog eens. De n900 in mijn broekzak lijkt precies op een pakje sigaretten :+

Ik vind het nu al een fantastisch toestel en de maat prima. Pakt juist lekker vast. En het leren hoesje van nokia bevalt me ook erg goed ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Wekkel schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:30:
De N900 is een betere package (slick OS, idd TV-out), maar ik zou 'm gebruiken voor veel tekstinvoer. Dan heb ik toch een toetsenbordje nodig, en de officiële Nokia borden (weer een toetenbord erbij :P ) zijn niet goedkoop.

Choices, choices...
Ik heb mijn Bluetooth toetsenbordje wel werkend gekregen op mijn N900. Zie mijn tutorial elders in dit topic. Enige nadeel is dat je na iedere herstart even een regeltje moet copy-pasten in de terminal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik las in het forum dat er mensen zijn die via internet een High Capacity batterij (type BL-5F, ca 1900 i.p.v. 1320 mAh) hebben aangeschaft voor de N900.
Hoe bevalt deze?
Gaat hij echt 50% extra in tijd mee?
Als ie bevalt, waar heb je hem gekocht?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
@ N user.
Ik ben wel benieuwd wat je niet op het forum kan bespreking mbt. de N900 (of Maemo/Meego), maar wel met TempesT...
Zoals TempesT al aangeeft is ie gewoon een fan, nou dat ben ik ook dus zeg nou maar op 't forum wat je van Nokia personeel te horen hebt gekregen ajb.
Ik ben nieuwsgierig in ieder geval. :)

[ Voor 5% gewijzigd door dr_dreey op 09-03-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC27 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:54:
Ik las in het forum dat er mensen zijn die via internet een High Capacity batterij (type BL-5F, ca 1900 i.p.v. 1320 mAh) hebben aangeschaft voor de N900.
Hoe bevalt deze?
Gaat hij echt 50% extra in tijd mee?
Als ie bevalt, waar heb je hem gekocht?
BL-5FHeeft maar 950 mAh en is niet compatible met de n900.
Een grotere batterij is meestal ook gewoon, groter :p oftewel je back cover past niet meer en je toestel wordt dikker.
Mugen heeft zoiets als je de prijs wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
dr_dreey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:01:
@ N user.

Zoals TempesT al aangeeft is ie gewoon een fan, nou dat ben ik ook dus zeg nou maar op 't forum wat je van Nokia personeel te horen hebt gekregen ajb.
Ik ook!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
JoikuSpot is nu via hun eigen site te koop voor 7 euro en ik las hier http://thenokiablog.com/2...coming-to-ovi-store-soon/ dat het binnenkort ook te koop is via ovi store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pompi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:33:
JoikuSpot is nu via hun eigen site te koop voor 7 euro en ik las hier http://thenokiablog.com/2...coming-to-ovi-store-soon/ dat het binnenkort ook te koop is via ovi store
Ter informatie: je koopt een licentie, en die is toestel gebonden. Maar je kan de licentie overzetten naar een ander N900 toestel via de klantenservice van Joikuspot. Verder is het niet sim of telefoon nummer gebonden.
Allemaal handig om te weten als vaak van telefoon en/of sim wisselt.

http://www.joiku.com/?act...es&mode=view&title_id=716

Ik ga het zo maar eens kopen en proberen. Altijd leuk om makkelijk mijn ipod touch online te krijgen :)
Er zijn op talk.maemo.org overigens ook gratis alternatieven, maar ik denk dat dit net iets gebruikersvriendelijk is, en zo veel is 7,- euro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:49
dr_dreey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:01:
@ N user.
Ik ben wel benieuwd wat je niet op het forum kan bespreking mbt. de N900 (of Maemo/Meego), maar wel met TempesT...
Een opvolger voor de n900?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

lpdv74 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:48:

Ik heb mijn Bluetooth toetsenbordje wel werkend gekregen op mijn N900. Zie mijn tutorial elders in dit topic. Enige nadeel is dat je na iedere herstart even een regeltje moet copy-pasten in de terminal...
Bookmarked. Een regeltje tikken moet niet het einde van de wereld zijn (geeft ook een nerd-gevoel, dat is een pluspunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:17:
[...]

BL-5FHeeft maar 950 mAh en is niet compatible met de n900.
Een grotere batterij is meestal ook gewoon, groter :p oftewel je back cover past niet meer en je toestel wordt dikker.
Mugen heeft zoiets als je de prijs wil betalen.
Deze accu zou ook in de n900 kunnen en heeft 1930 mAh.
Als iemand deze gold accu heeft zou ik graag horen of die echt langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:42:
[...]

ik zou zeggen koop hem en laat het ons weten ;) een grotere accu zou mij ook wel van pas komen al is er zo ook prima mee te leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:42:
[...]

een nep accu van +/- 12 euro in een apparaat stoppen van +500 eur. Dat zou ik persoonlijk niet zien zitten. Maar laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
teddebraak schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:15:
[...]

ik zou zeggen koop hem en laat het ons weten ;) een grotere accu zou mij ook wel van pas komen al is er zo ook prima mee te leven!
Heb hem zojuist besteld, ben benieuwd of die extra vol zit of niet zou wel super zijn dat die iets langer mee gaat. Ik laat het wel horen zodra die binnen is.

Overigens zojuist nog iets leuks gevonden http://www.maemoworld.nl/ om de schaduw rond de desktop icoontjes te verwijderen :)

[ Voor 17% gewijzigd door lexi1986 op 09-03-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:59
Ik heb de gold accu, ik gebruikte hem ook al voor men 5800.
Maar de originele accu werkt langer.
Bij de gold geeft de bat indicator altijd nog half aan. en dan ineens binnen een uur leeg.
ik vraag me af of deze batterij wel vergelijkbaar is met origineel.
http://www.digitalsonline...-BL5J-LP/bpm-bl5j-lp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thomasbansberg schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:
Bij de gold geeft de bat indicator altijd nog half aan. en dan ineens binnen een uur leeg.
Mijn ervaringen met non-originele batterijen is ook niet al te best. Ze beloven langer mee te gaan, maar in de praktijk is dat zelden het geval. Helaas zijn originele Nokia accus wel duurder.
Soms zijn er prepaid Nokia toestellen die zo goedkoop worden verkocht dat een prepaid +accu goedkoper is dan een losse accu bij winkels als Mediamarkt. Of dat ook voor de N900 accus geldt weet ik niet, misschien zit die accu alleen in de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ik heb ook de problemen met het wegvallen van me geluid tijdens het bellen en heb het forum doorgelezen en de links. Alleen nergens reviews van oplossing(en) gelezen. Hoe hebben jullie het gefixed?

2. Daarnaast heb ik een hotmail email account en krijg ik mijn emails van bepaalde groepen gelijk in mappen. Hoe krijg ik deze mappen ook ingesteld op mijn n900?
Daarnaast vreemd dat het geen echte synchronisatie is omdat mij gewiste emails op pc wel in tel blijven.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
thomasbansberg schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:
Waarom die "nep" accu kopen voor 14 Euro terwijl je bij die aanbieder voor 19 Euro een origineel exemplaar kan kopen.

http://www.digitalsonline...800-xpressmusic-bulk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:14:
[...]

Mijn ervaringen met non-originele batterijen is ook niet al te best. Ze beloven langer mee te gaan, maar in de praktijk is dat zelden het geval. Helaas zijn originele Nokia accus wel duurder.
Soms zijn er prepaid Nokia toestellen die zo goedkoop worden verkocht dat een prepaid +accu goedkoper is dan een losse accu bij winkels als Mediamarkt. Of dat ook voor de N900 accus geldt weet ik niet, misschien zit die accu alleen in de duurdere modellen.
Die accu van de n900 zit alleen in duurdere modellen ( €200+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
janzeeschuimers schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Waarom die "nep" accu kopen voor 14 Euro terwijl je bij die aanbieder voor 19 Euro een origineel exemplaar kan kopen.

Ik heb een tweetal Ebay accus in gebruik, a 7 euro p/st en die "zien" er precies hetzelfde uit
wie garandeerd mij dat deze shop wel netjes via nokia inkoopt, of een mooie winst boekt op dezelfde "3th party"

Mijn 'neppers' verschillen alleen van de originele qua text op de sticker ( beiden made in china ), alleen hebben de 3th party chinese teksten op de achterkant

De werktijd is nagenoeg dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:04
Een extra accu is leuk.. maar hoe laadt ik die op dan? Want ik ga niet midden in de nacht mn wekker zetten om even een accu om te wisselen zodat ie ook opgeladen kan worden.. Zijn er bureauladers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:35:
[...]

Heb hem zojuist besteld, ben benieuwd of die extra vol zit of niet zou wel super zijn dat die iets langer mee gaat. Ik laat het wel horen zodra die binnen is.

Overigens zojuist nog iets leuks gevonden http://www.maemoworld.nl/ om de schaduw rond de desktop icoontjes te verwijderen :)
Lexi dat is een leuke opknapper voor de N900,maar moet je die zinnetjes aan elkaar typen die losse die erbij staan?

$ mv ApplicationShortcutAppletPressed.png

ApplicationShortcutAppletPressed.png.old ??

$ mv ApplicationShortcutApplet.png

ApplicationShortcutApplet.png.old ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:05:
[...]

Lexi dat is een leuke opknapper voor de N900,maar moet je die zinnetjes aan elkaar typen die losse die erbij staan?

$ mv ApplicationShortcutAppletPressed.png

ApplicationShortcutAppletPressed.png.old ??

$ mv ApplicationShortcutApplet.png

ApplicationShortcutApplet.png.old ??
Ja
Je moet dus mv ApplicationShortcutAppletPressed.png ApplicationShortcutAppletPressed.png.old
en
mv ApplicationShortcutApplet.png ApplicationShortcutApplet.png.old
intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Devrim schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Ja
Je moet dus mv ApplicationShortcutAppletPressed.png ApplicationShortcutAppletPressed.png.old
en
intypen
Dit klopt inderdaad zoals Devrim het zegt, heb het aangepast op de website het stond er inderdaad een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devrim schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Ja
en
intypen
Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:20:
[...]

Dit klopt inderdaad zoals Devrim het zegt, heb het aangepast op de website het stond er inderdaad een beetje raar.
En nogmaals thnx.
Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Laatst online: 14-09 02:37
[...]

Je kan beter het $ teken ook weglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

lexi1986 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:35:
[...]

Ik heb mijn N900 nu zo'n 20 uur en 4 minuten (ongeveer) maar kom hier nog niet helemaal uit. Wel theme staat default geinstalleert? /usr/share/themes bevat enkel
default (softlink naar alpha)
beta

als ik bij bijden dit truukje uit voer gebeurt er niets (zelfs als ik het appartaat uit en aan zet.

Kan iemand mij vertellen waarom ik zo dom ben dat het me niet lukt ;)

mv ApplicationShortcutAppletPressed.png ApplicationShortcutAppletPressed.png.old
en <------------ !!!!!!!!!!!!

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Four op 10-03-2010 21:46 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
janzeeschuimers schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Waarom überhaupt naar die prijzen kijken?
voor €13 incl verz. origineel en voor <€3 een niet originele.
dealextreme bevalt me goed. Lange levertijden, ongeveer 2 weken, maar garantie wordt geleverd uit eigen ervaring. Als je huiverig bent voor paypal, je mag het ook via mij kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nas T op 10-03-2010 19:02 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

nog een vraagje, heeft een van u al de contacts met google kunnen syncen? Ik gebruik google apps, welk goed werken met calander en mail, maar zodra ik ook de contacts mee wil syncen krijg ik een timeout oid (Exchange server is not responding. Vertify that account settings are correct).

Foutmelding kan ik natuurlijk niets mee, aangezien mail + calander wel 100% werken.. suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lexi,

Weet je zeker dat het script goed staat geschreven?(spaties oa) want ik kan doen wat ik wil en krijg het niet voorelkaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16-09 16:05
Four schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:32:
nog een vraagje, heeft een van u al de contacts met google kunnen syncen? Ik gebruik google apps, welk goed werken met calander en mail, maar zodra ik ook de contacts mee wil syncen krijg ik een timeout oid (Exchange server is not responding. Vertify that account settings are correct).

Foutmelding kan ik natuurlijk niets mee, aangezien mail + calander wel 100% werken.. suggesties iemand?
Je kan ook proberen in de N900 Google chat in te stellen, dan haalt hij ook automatisch al je contactpersonen op.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
red alert werkt nog wel heel erg buggy. tot nu toe 2 keer een tesla coil neer gezet en elke keer toen die af ging sloot red alert af.

wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een Telefoon besteld by BC, binnen 2 weken ontvangen helemaal blij natuurlijk!
Maar nu ben ik er achtergekomen dat er een mapje MAC OS en een Mapje Tmp is de root staat.
Ook vond ik een telefoon nummer onder Instellingen -> Telefoon -> Doorschakelen. (dit nummer is niet van mij en heb ik ook nooit ingevoerd.)
Nu vroeg ik me af of het mapje Mac Os en Tmp standaard thuis horen in de standaard instellingen van de Phone.

Tmp okey, maar Mac Os vond ik toch opmerkelijk. Was is jullie opinie?

Excuus voor waarschijnlijk verkeerd posten, maar kon geen ander geschikt Topic vinden.

Mvg Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:07:
Hey,

Ik heb een Telefoon besteld by BC, binnen 2 weken ontvangen helemaal blij natuurlijk!
Maar nu ben ik er achtergekomen dat er een mapje MAC OS en een Mapje Tmp is de root staat.
Ook vond ik een telefoon nummer onder Instellingen -> Telefoon -> Doorschakelen. (dit nummer is niet van mij en heb ik ook nooit ingevoerd.)
Nu vroeg ik me af of het mapje Mac Os en Tmp standaard thuis horen in de standaard instellingen van de Phone.

Excuus voor waarschijnlijk verkeerd posten, maar kon geen ander geschikt Topic vinden.

Mvg Willem
Hoi Willem, mooi dat je blij bent met je N900. De mapjes Mac OS en Tmp horen gewoon thuis op je phone, of laat ik het anders zeggen, bij mij stonden ze er ook vanaf het begin af aan op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:07:
Hey,

Mvg Willem
wat is het nummer en wat zegt google erover?
mapje mac os en tmp heb ik ook, is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:33:
[...]

Lexi,

Weet je zeker dat het script goed staat geschreven?(spaties oa) want ik kan doen wat ik wil en krijg het niet voorelkaar. :?
spaties etc staan goed geschreven $ moet je er niet bij zetten en verder moet je de map pakken van je huidige thema of het thema waarop je het wilt toepassen.
teddebraak schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:51:
[...]

wat is het nummer en wat zegt google erover?
mapje mac os en tmp heb ik ook, is normaal.
Heb ik ook zal voicemail ofzo zijn +31653 begint die van mij mee.

[ Voor 25% gewijzigd door lexi1986 op 11-03-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
lexi1986 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:10:
[...]

spaties etc staan goed geschreven $ moet je er niet bij zetten en verder moet je de map pakken van je huidige thema of het thema waarop je het wilt toepassen.

[...]

Heb ik ook zal voicemail ofzo zijn +31653 begint die van mij mee.
het gekke is dat ik nog geen andere themes had toe gevoegd en moest het aanpassen in de map alpha.
ik heb de theme Nokia Nseries
zit wel een beetje vaag in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@willuum:
wat betreft Mac OS kijk hier eens:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=471826
en hier
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=414605#post414605
Die laatste dateert al van juli 2009!!

Wat betreft het tel.nummer:
Het is eigenlijk mijn eigen nummer met +31653 ervoor.
Volgens mij is dat mijn voicemail-box van KPN, maar ik kan me vergissen.
Maar die kun je natuurlijk aanpassen en bijvoorbeeld doorverbinden naar een ander vast of mobiel nummer.

[ Voor 12% gewijzigd door KC27 op 11-03-2010 01:10 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
KC27 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 01:08:
Wat betreft het tel.nummer:
Het is eigenlijk mijn eigen nummer met +31653 ervoor.
Volgens mij is dat mijn voicemail-box van KPN, maar ik kan me vergissen.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik kan sinds een paar dagen niet meer inloggen op tweakers.net of of op GoT met mijn N900.

Bij tweakers.net krijg ik na inloggen te zien dat ik ingelogd ben maar zodra ik teruggelinkt wordt ben ik niet meer ingelogd. Bij GoT krijg ik na inloggen een http 500 error. Als ik er voor kies om ingelogd te blijven dan kan ik niet meer op GoT komen en krijg ik alleen nog maar die http 500 error. Als ik mijn cookies delete dan kan ik het forum weer oningelogd bekijken.

Hebben jullie daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
Four schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:32:

Ik kan men contacten syncen met google. zonder probleem.
Maar wanneer ik een contact heb samengevoegd / gemerged met een skype of gmailchat contact.
Dus dat je 2 of 3 contacten aan elkaar knoopt.
Dan kan ik niet meer syncen met google.

Ook wanneer ik de contacten met facebook heb gemerged via Hermes werkt het syncen met google niet meer.

Helaas, ik denk dat google MfE het niet kan verwerken ofzo.

Graag zou ik hier ook een oplossing voor zien, wil graag men contacten ook up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gamepie56 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:35:
Een extra accu is leuk.. maar hoe laadt ik die op dan? Want ik ga niet midden in de nacht mn wekker zetten om even een accu om te wisselen zodat ie ook opgeladen kan worden.. Zijn er bureauladers voor?
Mijn setje was inclusief lader
2 accu's + burolader kwam op € 18,- uit

dus met een beetje zoeken kom je wel iets tegen op ebay

* zelfs goedkoper geworden, € 15,- voor 2 accu's, lader en screen protector ( en nee het is geen zagg kwaliteit !! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 17-09 22:49
thomasbansberg schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Ik kan men contacten syncen met google. zonder probleem.
Maar wanneer ik een contact heb samengevoegd / gemerged met een skype of gmailchat contact.
Dus dat je 2 of 3 contacten aan elkaar knoopt.
Dan kan ik niet meer syncen met google.

Ook wanneer ik de contacten met facebook heb gemerged via Hermes werkt het syncen met google niet meer.

Helaas, ik denk dat google MfE het niet kan verwerken ofzo.

Graag zou ik hier ook een oplossing voor zien, wil graag men contacten ook up to date houden.
Voor de mensen die problemen hebben met het synchroniseren met Google: dit is vanaf het begin al een bekend probleem. Zoek even in dit topic naar posts van mij over Nuevasync voor een oplossing. Nuevasync (www.nuevasync.com) werkt dan als 'tussenpersoon' bij het synchroniseren. Ik synchroniseer nu alles behalve e-mail (want daar zou je voor moeten betalen) probleemloos met Nuevasync. E-mail haalt ie gewoon elke 30 minuten op. Dat doe ik dus niet via mail for exchange.

Werkt ook via push als je dat wil. Kun je bij het instellen van het MfE-profiel kiezen bij peak en off peak schedule, 'always on' heet dat. Zodra je een contact wijzigt wordt fat dan direct doorgevoerd bij Google. Ook 'gemergede' contacten zijn geen probleem. Bijna al mijn contacten zijn samengevoegd met hun msn- of skypecontact en dit werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik gebruik NuevaSync ook voor synchronisatie met mijn Google-calender.
Dat werkt als een zonnetje.

[ Voor 10% gewijzigd door KC27 op 11-03-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

FreddyFish schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Voor de mensen die problemen hebben met het synchroniseren met Google: dit is vanaf het begin al een bekend probleem. Zoek even in dit topic naar posts van mij over Nuevasync voor een oplossing. Nuevasync (www.nuevasync.com) werkt dan als 'tussenpersoon' bij het synchroniseren. Ik synchroniseer nu alles behalve e-mail (want daar zou je voor moeten betalen) probleemloos met Nuevasync. E-mail haalt ie gewoon elke 30 minuten op. Dat doe ik dus niet via mail for exchange.

Werkt ook via push als je dat wil. Kun je bij het instellen van het MfE-profiel kiezen bij peak en off peak schedule, 'always on' heet dat. Zodra je een contact wijzigt wordt fat dan direct doorgevoerd bij Google. Ook 'gemergede' contacten zijn geen probleem. Bijna al mijn contacten zijn samengevoegd met hun msn- of skypecontact en dit werkt vlekkeloos.
meteen even in de op gezet. Dit is er een waar veel mensen tegen aan zullen lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
Ben er even mee aan het klooien geweest.
Lukte aardig alleen werd men agenda niet goed overgenomen.

Toen wou ik het volledig opnieuw instellen.
Altijd online stond aan, en poef, al men contacten van men telefoon weg.
Geen probleem dacht ik.
Maar ze zijn ook allemaal verwijderd in men gmail contacten.
Nergens meer contactpersonen in, niet in men tel en niet in men gmail. :(

Gelukkig telefoon backup.
Maar nu krijg ik ze niet terug in Gmail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

was zelf ook mijn contacten kwijt. Dus meteen ook even in op erbij gezet.

[ Voor 48% gewijzigd door Four op 11-03-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
Four schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:00:
was zelf ook mijn contacten kwijt. Dus meteen ook even in op erbij gezet.
Krijg ze dus alleen niet meer in Gmail nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasbansberg schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:22:
[...]

Krijg ze dus alleen niet meer in Gmail nu
Ik had dat probleem ook, nu heb ik even bij de geavanceerde instellingen van mail for exchange, onder contacten en dan conflictoplossing het apparaat voorrang gegeven. Nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ook maar eventjes NuevaSync geprobeert, echter niet al mijn afspraken worden gesynchroniseerd.
En dan bedoel ik de afspraken die al geweest zijn. Hij gaat terug tot en met Februari, maar Januari is leeg.

En ik vind het nou juist altijd handig om bepaalde afspraken terug te kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoax. De maker van het bericht geeft het zelfs zelf toe. Waarom geloven mensen dit soort dingen toch... Volgens mij hebben lui op het Maemo forum zelfs een aantal keren gezegd dat de N900 het laatste (en enige) toestel met Maemo 5 zal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiaport.de/temp/i_just_put_a_picture.png

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:37:
[...]

. Waarom geloven mensen dit soort dingen toch...
@Shadow

Wie zegt je dat ik dit artikel geloof. Er staat niet voor niets een vraagteken achter mijn tekst.
Daarbij gaat het mij om het laatste stukje van dit artikel (de laaste reactie) waar gesproken wordt over de n910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Als je alleen al kijkt naar wanneer het bericht gemaakt is kan je zien dat het nooit waar zou kunnen zijn. Aangezien toen de N900 nog niet eens uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Shadow

Als opmerking wil ik hier plaatsen dat ik het onprofessioneel vind en te zeer op de man spelen om mij hier als volgt neer te zetten:

eerst als ongeduldige n900 gebruiker
en nu weer als iemand die zoiets gelooft terwijl je niet eens weet waarom ik dit artikel hier plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was nooit de bedoeling geweest om op de man te spelen, maar waarom zet je er dan gewoon niet neer waarom je zo'n artikel post? Nu leek het inderdaad net alsof het bericht over een mogelijke opvolger van de N900 ging, terwijl het in werkelijk al een artikel is dat maanden geleden al als een hoax ontmaskerd is. Zo draag je alleen maar bij aan het verspreiden van valse geruchten (zoals de maker zegt: 'YOU did the rest'). En valse geruchten worden (helaas) al veel te snel over het internet verspreid. Nieuwe informatie wordt natuurlijk altijd gewaardeerd maar het liefst wel met betrouwbare bron.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:06:
Het was nooit de bedoeling geweest om 'op de man te spelen', maar waarom zet je er dan gewoon niet neer waarom je zo'n artikel post? Nu leek het inderdaad net alsof het bericht over een mogelijke opvolger van de N900 ging, terwijl het in werkelijk al een artikel is dat maanden geleden al als een hoax ontmaskerd is. Zo draag je alleen maar bij aan het verspreiden van valse geruchten (zoals de maker zegt: 'YOU did the rest').
@Shadow

omdat ik ervan uitging dat iedereen wel wist dat dit fake is. Dit staat er toch duidelijk in. Vandaar mijn vraagteken. Zoals ik al eerder vermeldde ging het mij om de laatste reactie waarover de n910 wordt gesproken. Waarom er dan meteen zo fel wordt gereageerd, is mij onduidelijk.

@Pompi

9 ,10 en 11 oktober 2009 Maemo Summit in Amsterdam. Daar werden 300 n900 uitgedeeld. Zelfs meer. Ik was daarbij, dus ik kan het weten dat de n900 er echt al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:49:
[...]

@Shadow

omdat ik ervan uitging dat iedereen wel wist dat dit fake is. Dit staat er toch duidelijk in. Vandaar mijn vraagteken. Zoals ik al eerder vermeldde ging het mij om de laatste reactie waarover de n910 wordt gesproken. Waarom er dan meteen zo fel wordt gereageerd, is mij onduidelijk.
Ok mijn welgemeende excuses voor het felle reageren. Maar ook die laatste reactie over n910 is me niet echt duidelijk: Het 'schijnt' zo te zijn dat de opvolger de N910 gaat worden, en dat deze een capicatief scherm met multitouch heeft en dat deze Maemo 6 draait (?), zei iemand in oktober op een of ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
weet iemand van jullie hoe ik bestanden via blue tooth verzend naar een ander toestel? ik ben al 1 uur aan het kloten maar ik kan het maar niet vinden. uiteraard heb ik de bluetooth aangezet en zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
kingsenol schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:53:
weet iemand van jullie hoe ik bestanden via blue tooth verzend naar een ander toestel? ik ben al 1 uur aan het kloten maar ik kan het maar niet vinden. uiteraard heb ik de bluetooth aangezet en zichtbaar.
Petrovich downloaden en via daar het bestand verzenden, was volgens mij al eens langsgekomen op het forum. Petrovich is zowieso erg handig. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:59:
[...]

Ok mijn welgemeende excuses voor het felle reageren. Maar ook die laatste reactie over n910 is me niet echt duidelijk: Het 'schijnt' zo te zijn dat de opvolger de N910 gaat worden, en dat deze een capicatief scherm met multitouch heeft en dat deze Maemo 6 draait (?), zei iemand in oktober op een of ander forum.
@Shadow

excuses aanvaard. No hard feelings.

Met de komst van MeeGo is er natuurlijk veel onrust ontstaan. Maar Nokia moet volgens mij wel omdat de concurrentie moordend is. Met de n900 heeft Nokia een inhaalslag gemaakt. Ze hebben nu laten zien dat ze nog steeds meedoen.
De n900 is een uniek toestel maar ik heb de indruk dat ie nog niet helemaal af is. Misschien zelfs een soort experiment(internet tablet waar telefoonfunctie is aan toegevoegd). Misschien moet die ook wel dienen om de kinderziektes uit MeeGo te halen.
Naar aanleiding van mijn mailcontact met de project manager (hij gaf mij een ontwijkend en kort antwoord en dat ben ik niet van hem gewend) heb ik toch wel het vermoeden dat er iets anders zit aan te komen. Vandaar dat ik dit oudere artikel plaatste waarin daar al gesproken wordt over de n910 als opvolger van de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29
KC27 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:14:
Ik gebruik NuevaSync ook voor synchronisatie met mijn Google-calender.
Dat werkt als een zonnetje.
Nou ik gebruik het ook, het was uiteindelijk de beste/minst slechte oplossing (rechtstreeks MfE naar Google werkte ook alles behalve vlekkeloos). Mijn ervaring is dat het goed gaat zolang je geen contacten gaat mergen (msn (haze) / skype). Met gemergde contacten heb ik ervaringen die varieren van gewiste contact details, dubbele entries en ontbrekende contacten en zelfs een keer dat bij een Sync de hele contactendatabase bij Google een voor een leeggehaald werd. Gelukkig maak ik vaak backups, maar het werkt dus alles behalve vlekkeloos. Ik gebruik overigens Nuevasync om met de N900 contacten/calendar te syncen vanaf/naar Google (Apps for your Domain). Ook diverse Thunderbird installaties (thuis, werk, laptop, etc.) maken daar gebruik van (Lightning/gContactSync). Dit lijkt me een veel voorkomende en wenselijke setup die eigenlijk toch gewoon foutloos tot de core van moderne communicatie zou moeten behoren als je het mij vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 12-03-2010 00:37 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
voor de mensen met sync problemen met google calendar is dit wellicht handig:

http://my-maemo.com/softw...minig&fldAuto=1308&faq=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

dagje aan het testen geweest, maar dat sync servicje werkt perfect! Enkel jammer dat je slechts met omwegen 2 exchange accounts kunt syncen (3rd party meuk)

offtopic:
d3vlin dot ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Nu online
Ik wil graag handsfree bellen in de auto met eigen headphone. Bij m'n vorige nokia gebruikte ik daarvoor dit headsetje: http://www.nokia.co.uk/ME...-54/hs45-ad54_312X312.jpg

Daar kon ik dan mijn eigen headphone op aansluiten. Alleen werkt deze niet bij de N900.. Die erbij geleverd zit vind ik niks, en daarkan mijn headphone niet op.

Weet iemand eentje die wel werkt op de N900 en waar m'n headphone (3.5mm) op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:49:
[...]
@Pompi

9 ,10 en 11 oktober 2009 Maemo Summit in Amsterdam. Daar werden 300 n900 uitgedeeld. Ik was daarbij, dus ik kan het weten dat de n900 er echt al was.
Ik bedoelde dat hij uit was voor iedereen, ik weet dat journalisten eerder al een testversie kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
binnenkort vervalt mijn huidige exchange email adres en ik ben dus op zoek naar iets nieuws. Aangezien ik vrijwel helemaal vanaf scratch kan beginnen is de vraag: wat voor type emaildienst werkt het beste samen met de n900, ook wat betreft contacten en Kalender enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:31:
wat voor type emaildienst werkt het beste samen met de n900,
Free mail account from Ovi by Nokia
Email for everyone - Ovi Mail is free email that you can use directly from your Nokia mobile phone and on the Web.

you@ovi.com - Staying in touch with friends and family is fun and easy with Ovi Mail. You get 1 GB of storage and your email is secure.

Anytime, anywhere access - Use your free email address from Ovi by Nokia on your mobile phone or access free webmail on any PC.
https://mail.ovi.com/ ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:08:
[...]

Ik bedoelde dat hij uit was voor iedereen, ik weet dat journalisten eerder al een testversie kregen
Die zijn er niet, er is geen ondersteuning voor de extra knoppen, hooguit het aannemen van gesprekken met de standaard headset.
Er wordt nog aan gewerkt door de community, klik , maar dat zal ook nog wel even duren.
Ik heb zelf de wh-701 besteld, en kwam er toen dus ook achter dat alle extra functies t.o.v. de standaard wh-205 niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:58:
[...]

Die zijn er niet, er is geen ondersteuning voor de extra knoppen, hooguit het aannemen van gesprekken met de standaard headset.
Er wordt nog aan gewerkt door de community, klik , maar dat zal ook nog wel even duren.
Ik heb zelf de wh-701 besteld, en kwam er toen dus ook achter dat alle extra functies t.o.v. de standaard wh-205 niet werken.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zoiets wel prima werkt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422
Inclusief de extra knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:08:
[...]

@Pompi

Echt niet alleen voor journalisten. O.a. voor ontwikkelaars.
Trouwens ikzelf ben niet eens een journalist.
Inderdaad ben ik begonnen met de testversie,maar draai er inmiddels de laaste firmware op. Ikzelf had meer van de updates verwacht, maar dat is een persoonlijke mening omdat mijn n900 al in oktober goed draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar kan ik niet kiezen voor de N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:43:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zoiets wel prima werkt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422
Inclusief de extra knoppen. :)
Klopt dat wist ik ook, maar dat vind ik geen optie aangezien ik zonder bluetooth aan te hebben staan al niet eens een volle dag uit mijn n900 haal.
Ik begin ondertussen zoiets te overwegen.
Duurder dan een extra accu, maar je haalt er meer uit en je hoeft je telefoon niet uit te zetten om de accu te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:11:
[...]

Klopt dat wist ik ook, maar dat vind ik geen optie aangezien ik zonder bluetooth aan te hebben staan al niet eens een volle dag uit mijn n900 haal.
Ik begin ondertussen zoiets te overwegen.
Duurder dan een extra accu, maar je haalt er meer uit en je hoeft je telefoon niet uit te zetten om de accu te wisselen.
Pas wel even op met de usb kabel, de standaard meegeleverde usb kabel van de n900 werkt bij mij niet in zo'n zelfde soort apparaat "Varta Powerpack". Echter zit er bij mijn oplader een apart usb snoer waarmee ik hem wel kan laden, alleen kun je via deze kabel geen data sturen als je hem op de computer aansluit. Moet zeggen dat het wel heerlijk werkt zo'n oplader altijd handig met je usb powered apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGo187
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik heb ook maar eens de knoop door gehakt.
Ik heb donderdag de n900 gehaald.
Gister meteen een extra 16gb kaartje erbij gehaald + nokia mapje besteld.
Ik zit alleen met een probleem; ik krijg mijn web n walk standaard niet aan de praat.
Iemand die ook t-mobile web n walk standaard heeft op z'n n900?
Had graag de instellingen gehad.
Heb me al rot gezocht; maar nog altijd niks gevonden.

(corrigeer me als ik in het verkeerde topic zit).

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
InGo187 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:27:
Ik zit alleen met een probleem; ik krijg mijn web n walk standaard niet aan de praat.

dank u
ik heb ook tmobile en bij mij werkte het gewoon. Ik hoefde niks in te stellen ofzo. kan ermee te maken hebben dat ik wnw al draaide op mn n95 en dat de transitie daardoor vlekkeloos ging. ik zou tmobile eens bellen of wachten hier op beter advies.

om terug te komen op mijn exchangevervanging. ik heb eerst gezocht naar andere exchangediensten. die zouden allemaal een tientje per maand moeten kosten voor beperkte functionalitiet. vandaar dat de servers vangmail ben gaan gebruiken. Ovi wil ik niet gebruiken omdat ik dan aan nokia vastzit en dat heb ik liever niet.
ik heb wat url's bij pcextreme, daar heb ik een mailadres alles laten forwarden naar gmail. bij gmail instellen dat ik alles via de smtp van pcextreme wil verzenden. calender en contacten synchronseer ik nu via nuevasync. werkt allemaal prima, zelfs afspraak verzoeken doet ie vlekkeloos. Van buiten kun niemand zien dat alles via gmail loopt. Verder gebruik ik ook nog flogr om calenderitems binnen te halen, bv alle f1 races. in gmail wordt automatisch een ander kleurtje,iets wat de n900 nog niet wil doen. Het enige nadeel van deze enigzins omslachtige methode is dat ik voor gmail geen piektijden kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:17
changelog voor SW 3.2010.02.8

Data package : 3.0
MCU SW version : 3.2010.02.8
"
SW improvements and corrections
"
" -OpenGL ES 1.1 API libraries for games developers.
-Application mgr:
Ovi Store paid content distribution (no copy-protection solution) supported by enabling installation of .deb packages.
-Task launcher to show proper application icons.
Apt: Don't allow to install 'user/hidden' packages through apt-get. Segfault fixed.
-New WLAN firmware. WLAN interface is brought down after disconnecting from Fixed IP network. Fix for ""Wifi won't connect until rebooted"".
-GPRS Internet Access Point settings corrected: Mobitel/Slovenia, TMN Portugal, Vodafone Italy, TMO USA and DU United Arab Emirates
-Fixing 2 memory leaks in Connectivity UI status menu.
-Call UI keypad command *#0000# shows the SW release version string now in short format , ""3.2010.02-5"", for instance. It is the same format as 'About Product' has. This command is there just to support the conventional GSM way.
-Browser: Opens .deb files directly in App Mgr. Progress bar visible in page download. Download/rendering doesn't stall. No notification ""Web page not responding"" when closing browser after downloading a file.
-Skype: Activate an existing account having 4 to 6 characters in the username. It is NOT possible to create a new account having less than 6 characters.
-Active Synch: GAL support (contact lookup from Exchange address book) works with Exchange 2003, too.
-cmt-firmware-rx51/8.2.2009.47-1.97: Fixing incorrect Debian package description. No functional change. Not blocking cellmo downgrades as the actual CellMO firmware was not touched.

"
"
New features
"
N/A
"
Known issues
"
N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09

dank u
Even aan en uit zetten werk volgensmij meest.
Daarna kreeg ik iig een smsje met instellingen van mijn provider (telfort) dus niet t mobile

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16-09 16:05

dank u
Bij mij voegde hij automatisch het access point toe (al heb ik webnwalk premium). Mijn instellingen: geen gebruikersnaam/wachtwoord, verder alles op auto.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Zelf ook t-mobile (sim only) + n900. Later W&W aangevraagd. Werkte zonder iets in te stellen. Ik kan bij internetverbindingen T-mobile Internet selecteren. Mijn instellingen zijn in ieder geval:

Naam en Type
verbindingsnaam: T-mobile Internet (of wat je dan ook wil)
verbindingstype: Packet-gegevens
Verbinding instellen: Packet-gegevens
Naam van toegangspunt: internet
gebruikersnaam: (leeg)
wachtwoord: (leeg)

Onder geavanceerd ip en dns automatisch ophalen staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

ben ik de enige waarvan de batterij gecapped is op 1200 mAh? vast niet :z

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
De mijne komt tot 1220 mAh (na 2 weken en volgens de battery app).
Ik mis dus ook 100 mAh (zou tot 1320 mAh moeten kunnen gaan).
Of klopt er iets niet aan de meting van de battery app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
KC27 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:37:
De mijne komt tot 1220 mAh (na 2 weken en volgens de battery app).
Ik mis dus ook 100 mAh (zou tot 1320 mAh moeten kunnen gaan).
Of klopt er iets niet aan de meting van de battery app?
Is het niet zo dat dit beveiligd is ? Zodat je batterij niet helemaal vol gaat en helemaal leeg loopt ? Dacht dat dat voor batterijen slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGo187
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01-2021
Internet doet het eindelijk.
Ik had wat problemen met mijn sim-kaart.
Na een nieuwe sim-kaart van t-mobile gekregen te hebben, werkt volgens mij alles goed.
Had voorheen problemen met bellen/gebelt worden; ging niet over, of als mensen mij belde, dat ze meteen de voicemail eraan kregen.

Strange...
Maar het is verholpen.

Iemand nog goede tips voor programma's?
Pagina: 1 ... 58 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.