Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is er hier iemand die een SIM Only abo van Vodafone heeft i.c.m. de N900? Ik heb nu nog Hi met Eindeloos Online. De (download) snelheid hiervan vind ik echter tegenvallen. Zo is het bekijken van een youtube-filmpje bijna niet mogelijk en het downloaden van bestanden duurt lang. Omdat ik twijfel over de toegevoegde waarde van Hi Xtra Snel ben ik nu van plan om een Vodafone SIM Only abonnement te nemen.

Bovendien heb ik regelmatig verbindingsproblemen. Dit ligt volgens mij echter aan m'n telefoon en niet aan Hi. Dan ben ik aan het bellen en wordt de verbinding plots verbroken. Ik twijfel er dan ook aan om de telefoon terug te brengen maar omdat ik 'm bij de Nokia Shop heb gekocht weet ik het nog niet..

Kunnen de Vodafone-gebruikers laten weten of dat goed gaat icm de N900? En is het (veel) snellere internet (3.6 mb download) echt veel sneller in de praktijk? Is met het mobiele internet van Vodafone wel mogelijk om bijv. Youtube-filmpjes (dit zie ik als graadmeter) te kijken?

Dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe je nederland.fm via de standaard-browser (MicroB) of de Firefox-browser aan de praat krijgt?
Ik heb wel een omweg ontdekt: in een van de javascript van deze website (script/zenders.js) staan van alle zenders de url (bijv http://217.196.35.12/asx/classicfm.asx is de url van Classic FM).
Deze kun je dus kopieren en dan als favoriet toevoegen in de mediaplayer bij de internetradio's.
Maar dat vind ik wel een omweg en veel werk.
M.a.w. hoe krijg ik dit direct aan de praat?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Een vraagje over de te downloaden apps in via de app. manager in het toestel,
Wordt er hierin duidelijk aangegeven of iets niet gratis is? of kom ik daar pas achter bij de rekening eind deze maand?
Via de ovi store staat het overal duidelijk bij maar in die catalogi heb ik het nog niet kunnen vinden.
Of stel ik nu een hele domme vraag, en is hierin alles gratis?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
KC27 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:04:
Weet iemand hoe je nederland.fm via de standaard-browser (MicroB) of de Firefox-browser aan de praat krijgt?
Ik heb wel een omweg ontdekt: in een van de javascript van deze website (script/zenders.js) staan van alle zenders de url (bijv http://217.196.35.12/asx/classicfm.asx is de url van Classic FM).
Deze kun je dus kopieren en dan als favoriet toevoegen in de mediaplayer bij de internetradio's.
Is het niet zo dat een aantal van die zenders de "windows media player" gebruiken voor het afspelen. Kan me herinneren dat ik met Ubuntu ook de mediaplayer plugin moest installeren omdat ze dan een microsoft extentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Marcvd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:18:
Een vraagje over de te downloaden apps in via de app. manager in het toestel,
Wordt er hierin duidelijk aangegeven of iets niet gratis is? of kom ik daar pas achter bij de rekening eind deze maand?
Via de ovi store staat het overal duidelijk bij maar in die catalogi heb ik het nog niet kunnen vinden.
Of stel ik nu een hele domme vraag, en is hierin alles gratis?

Alvast bedankt.
Lang leve linux :p alles uit de catalogi is gratis, uit de ovistore is een ander verhaal inderdaad. Dus je zult geen extra kosten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@lexi1986 schreef:
Is het niet zo dat een aantal van die zenders de "windows media player" gebruiken voor het afspelen. Kan me herinneren dat ik met Ubuntu ook de mediaplayer plugin moest installeren omdat ze dan een microsoft extentie hebben.
Ik dacht het niet, het formaat van een audio-stream is toch onafhankelijk van een player.
Waarom doen die streams het dan wel in de standard mediaplayer van mijn N900?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:20:
[...]

Lang leve linux :p alles uit de catalogi is gratis, uit de ovistore is een ander verhaal inderdaad. Dus je zult geen extra kosten krijgen.
Zo is het :) Maar let op: je moet natuurlijk wel een flat-fee I(mobiel) nternet abonnement hebben, anders krijg je natuurlijk wel extra kosten per MB aan download(s).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
KC27 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:30:
@lexi1986 schreef:

[...]

Ik dacht het niet, het formaat van een audio-stream is toch onafhankelijk van een player.
Waarom doen die streams het dan wel in de standard mediaplayer van mijn N900?
Ja ik heb het met firefox ook onder windows of linux, zonder die media player plugin kan ik niks afspelen. Alleen de stations die dan een flashplayer hebben. Zal waarschijnlijk aan de site liggen, misschien kun je kijken of je met greasemonkey een script kunt maken om alle radiostations adressen te achterhalen voor je N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:35:
[...]

Zo is het :) Maar let op: je moet natuurlijk wel een flat-fee I(mobiel) nternet abonnement hebben, anders krijg je natuurlijk wel extra kosten per MB aan download(s).
Of wifi natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:08:
voor de mensen met sync problemen met google calendar is dit wellicht handig:

http://my-maemo.com/softw...minig&fldAuto=1308&faq=53
heel leuk... ik besloot zelf ook maar gebruik te maken van Google Calendar icm m'n N900 kalender. Dit via die Ermining app.. maar als ik wil gaan syncen krijg ik een error:

"A programming error has been detected during the execution of the program."

jammer, want het leek me wel handig om een online en mobile kalender te hebben en in sync te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Pusherman
Waarom doet je het niet via NuevaSync. Je kunt (binnen bepaalde grenzen) een gratis account aanmaken op www.nuevasync.com. Dan synchroniseer je met Google Calander via een andere site.
Bij mij werkt het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Via de website www.nederland.fm zul je het niet aan de praat krijgen. Dat is niet gek, want die website lijkt gebruik te maken van die Windows-mediaspeler. Dat lukt volgens mij geen enkele mobiele telefoon behalve misschien die waar Windows Mobile op draait. Zelf heb ik nu van de gebruikelijke (internet)radiostations een favoriet gemaakt in de standaard mediaspeler en dat werkt wel erg fijn. Je hoeft niet naar een website, je klikt 'm gewoon aan en twee seconden later heb je muziek.

Je bent wel een paar minuten bezig met de URL's te kopiëren naar de favorietenlijst, maargoed dat is eenmalig. Hier is nog een pagina waar heel veel radiostations onder elkaar staan met de URL erbij die je zo kan kopiëren naar de mediaspeler: http://www.iphoneclub.nl/...ekse-streaming-links.html

[ Voor 3% gewijzigd door FreddyFish op 15-03-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KC27

Via de site nederland.fm luister ik weleens naar FreshFM. Die doet het prima.bij mij.
Ik geloof wel dat dat de enige zender is die je daar rechtstreeks vanaf kan spelen, maar ik heb ze niet allemaal uitgeprobeerd.

Eventueel een optie:

http://www.di.fm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Laatst online: 17-09 18:01
dbzokphp schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:32:
Ik wil graag handsfree bellen in de auto met eigen headphone. Bij m'n vorige nokia gebruikte ik daarvoor dit headsetje: http://www.nokia.co.uk/ME...-54/hs45-ad54_312X312.jpg

Daar kon ik dan mijn eigen headphone op aansluiten. Alleen werkt deze niet bij de N900.. Die erbij geleverd zit vind ik niks, en daarkan mijn headphone niet op.

Weet iemand eentje die wel werkt op de N900 en waar m'n headphone (3.5mm) op kan?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 02:10:
[...]

@KC27

Via de site nederland.fm luister ik weleens naar FreshFM. Die doet het prima.bij mij.
Ik geloof wel dat dat de enige zender is die je daar rechtstreeks vanaf kan spelen, maar ik heb ze niet allemaal uitgeprobeerd.

Eventueel een optie:

http://www.di.fm/
http://www.macmc.nl/media...nederlandse-radio-streams

Op deze site vind je media streams deze heb ik toegevoegd in de mediaplayer werkt erg goed.

Grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de oude, command-line versie van Erminig-NG al een paar weken, met succes. Erminig-NG kan verschillende N900 calenders naar verschillende google calendars syncen in 2 richtingen.
de GUI versie is nog maar paar dagen oud: mogelijks zitten daar nog paar foutjes in (ik ga sowieso wachten tot volgende release van de GUI versie om naar die GUI versie over te schakelen).
KC27 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:56:
@Pusherman
Waarom doet je het niet via NuevaSync. Je kunt (binnen bepaalde grenzen) een gratis account aanmaken op www.nuevasync.com. Dan synchroniseer je met Google Calander via een andere site.
Bij mij werkt het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Laatst online: 20-07 17:47
Terecht heb ik twijfels over het wel of niet nemen van de N900. Terecht zeg ik omdat de meningen over de telefoon ZEER verdeeld zijn...Niet zozeer op dit forum maar wel in het algemeen. Genoeg plus - en minpunten over en weer alleen 1tje blijft maar steken en dat is de batterijduur. Mijn vraag dan ook is wat de bezitters van de N900 allemaal met dat ding uithalen met als resultaat dat je het einde van de dag niet eens haalt?! Voor mij nog altijd ongebrijpelijk en verre van wenselijk.

Bij voorbaat dank, heren / (dames?) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
nielZify schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:02:
Terecht heb ik twijfels over het wel of niet nemen van de N900. Terecht zeg ik omdat de meningen over de telefoon ZEER verdeeld zijn...Niet zozeer op dit forum maar wel in het algemeen. Genoeg plus - en minpunten over en weer alleen 1tje blijft maar steken en dat is de batterijduur. Mijn vraag dan ook is wat de bezitters van de N900 allemaal met dat ding uithalen met als resultaat dat je het einde van de dag niet eens haalt?! Voor mij nog altijd ongebrijpelijk en verre van wenselijk.

De eerste paar dagen dat je de N900 voor het eerst hebt maak je veel gebruik van alles wat erop zit natuurlijk. Bij mij was die dan echt inderdaad binnen 6 a 8 uur leeg. Dit komt echt door het internet verbruik wat je erop doet, waarom de laptop pakken als je de N900 op zak hebt. Echter nu ik de N900 alweer een tijdje heb red ik 24 uur makkelijk hoor sochtends haal ik hem van de lader en s'avonds leg ik hem er gewoon weer aan vergeet ik het een keer dan haalt die inderdaad die 24 uur ongeveer. Net nog even in battery-eye gekeken en in 24 uur verbruik ik 80% van mijn batterij de laatste paar dagen.

Verder kan ik je alleen maar zeggen dat het een heerlijk toestel is, maar dat zal voor iedereen verschillen denk ik. Zo maak ik geen gebruik van exchange dus heb ik daar ook niks mee te stoeien met het synchroniseren. Enige bug waar ik nog last van heb is dat die soms muziek afspeelt als ik mijn gesprek afsluit, en dat is nogal lullig als je in een trein zit :p waar het stil is haha. Ik zou zeggen kijk goed naar de voordelen/nadelen en laat je beslissing niet van anderen afhangen. Gewoon kijken wat je zelf wilt. :)

Edit:

N900 niet te updaten naar Meego: http://asia.cnet.com/crave/2010/03/15/nokia-n900-not-upgradeable-to-meego/

[ Voor 5% gewijzigd door lexi1986 op 15-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
nielZify schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:02:

De batterijduur is inderdaad (voor mij) het enige nadeel. De N900 is erop gericht om altijd online te zijn, maar als je de hele dag ingelogd bent op msn/skype dan hou je het niet of nauwelijks een hele werkdag vol.
's Ochtends om 10.00 haal ik de N900 uit de lader. Ik luister meestal per dag 3 uur muziek en ongeveer 1,5 uur via wifi op internet (verder alleen GSM verbinding). Verder stuur ik ongeveer 15 smsjes en bel ik een kwartier. Als ik hem dan 's avonds om 21.00 in de lader stop is de batterij voor ongeveer de helft leeg (zegt het icoontje).

Als je verwacht altijd online te zijn en intensief gebruik te maken van het apparaat trek je het gewoon niet van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brandje32 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:39:
[...]

http://www.macmc.nl/media...nederlandse-radio-streams

Op deze site vind je media streams deze heb ik toegevoegd in de mediaplayer werkt erg goed.

Grt Ron
@brandje32

Bedankt.

Ik haal ze o.a. ook hiervandaan:

http://nokian900forum.nl/index.php?topic=459.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wekko306 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:21:
[...]

Als je verwacht altijd online te zijn en intensief gebruik te maken van het apparaat trek je het gewoon niet van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds.
En dat ligt dan ook weer aan de online'bezigheden'

Ik heb een redelijk mailcontact, en dat gaat de hele dag wel door
het toestel staat op 2G ( alleen naar 3G als ik internet wil bezoeken ) en sync'd elke 5 minuten op 3 accounts, en een exchangeserver.
hiermee haal ik meestal wel een 8 á 10 uur mee
en verder is er altijd wel ergens "even" een stopcontact te lenen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat is je eigen forum, en je hebt ze ook gecopieerd uit eerder genoemde iphonetopic

Wel leuk dat je blijft proberen om gebruikers naar je eigen site te halen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
De genoemde Blog maakt nog steeds, althans voor mij, niet duidelijk of MeeGo wel of niet op de N900 zal komen.
Maemo on Nokia N900 is not upgradeable to MeeGo.
Als je dat bericht leest kun je het nog steeds uitleggen dat MeeGo wel er op kan alleen dat Maemo (het OS) op de N900 niet naar MeeGo geupgrade kan worden. Dus dat je het zelf erop moet zetten misschien? Geen OTA upgrade dus mogelijk?
This latest development shatters any hope raised by a March 3 blog post by Valtteri Halla from the Technical Steering Group of MeeGo that the N900 may be in line for an upgrade to MeeGo.
Valtteri Halla heeft het namelijk over de hardware (N900) en niet over Maemo.

Ook Ari Jaaksi heeft gezegd dat MeeGo vast op de N900 komt alleen is niet zeker of het een Nokia ondersteund of een door de gemeenschap ondersteunde versie zal zijn. Misschien dat Nokia alleen Maemo blijft ondersteunen op de N900.

YouTube met Ari die bovenstaande uitlegt

De tijd zal het leren. En deze blog zegt te quoten maar vertelt niet de bron.

Mijn 2 centen.

Groet,

Ign0r3Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Meer mensen die de laatste +/- week problemen hebben met de Twitter plugin voor conversations? Ik weet dat het uit de extra-devel repo komt. Maar hij is nu niet meer bruikbaar. De Timeline wordt niet meer ge-update. En als ik een nieuw bericht/ status update maak. Dan verschijnt ie niet als tweet op twitter.com

De laatste week ook nog problemen met het volgende:

Zoeken naar updates duurt een minuut of 5 of soms langer. Meestal blijft ie halverwege hangen lijkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een accu die langer mee gaat en vind je het niet erg om de dikte van je n900 te verdubbelen?
Dan moet je deze kopen.
http://www.youtube.com/watch?v=zwqjQrHcWro

Goedkoop is ie ook al niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ign0r3Me schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:52:
[...]

De genoemde Blog maakt nog steeds, althans voor mij, niet duidelijk of MeeGo wel of niet op de N900 zal komen.

[...]
Nee ikzelf vind het ook totaal niet erg als we niet kunnen upgraden naar Meego maar vond hem en volgens hun officieel via nokia gemeld. Echter staat er inderdaad geen bron bij dus dat is wel weer vreemd. Meego zal hoe dan ook komen daar ben ik niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik hoor al lang niets meer over Sygic navigation, de software die al maanden klaar is, maar door Nokia nog steeds niet verspreid kan worden... weet iemand of er nog nieuws is, of dat er misschien nog een datum genoemd wordt ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
zsparrow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:26:
Ik hoor al lang niets meer over Sygic navigation, de software die al maanden klaar is, maar door Nokia nog steeds niet verspreid kan worden... weet iemand of er nog nieuws is, of dat er misschien nog een datum genoemd wordt ergens?
Ik verwacht zodra de nieuwe firmware er is, deze zorgt ervoor dat er betaalde content in de Ovi Store geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
lexi1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:46:
[...]

Ik verwacht zodra de nieuwe firmware er is, deze zorgt ervoor dat er betaalde content in de Ovi Store geplaatst kan worden.
dat werd ook over de vorige firmware upgrade gezegd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Pusherman_ schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:51:
[...]

dat werd ook over de vorige firmware upgrade gezegd :'(
De vorige firmware was een kleine firmware voor de "grote" firmware welke zeer waarschijnlijk binnenkort uit zal komen. Kan me niet voorstellen dat Nokia het daarna nog niet voor elkaar heeft om betaalde content te plaatsen in de OVI Store. Denk dat Sygic dat ook niet pikt en dat ze het dan wel via hun website zouden gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
lexi1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:46:
[...]

De vorige firmware was een kleine firmware voor de "grote" firmware welke zeer waarschijnlijk binnenkort uit zal komen. Kan me niet voorstellen dat Nokia het daarna nog niet voor elkaar heeft om betaalde content te plaatsen in de OVI Store. Denk dat Sygic dat ook niet pikt en dat ze het dan wel via hun website zouden gaan uitgeven.
en wordt voor die firmware al een datum genoemd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
zsparrow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:55:
[...]

en wordt voor die firmware al een datum genoemd???
Wat is binnenkort. Bij de vorige werd er bij vermeld dat er eind februari een nog update zou volgen. We zitten inmiddels half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Ik heb vandaag geprobeerd een vriend in Maleisië met zo'n goedkoop 0900 nummer te bellen. Alleen maar om er achter te komen dat je na het intoetsen van het 0900 nummer nog wel de dailling pad te openen is, maar niet meer te gebruiken is om zijn nummer in te toetsen. (Denk in: "Toets nu het nummer van de persoon die u probeert te bellen in en sluit af met een hekje.")

Voor nu heb ik m'n oude telefoon er maar even bij gepakt, maar das niet heel handig natuurlijk.. Is dit een bekend probleem, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door laropo op 15-03-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16-09 16:05
Je ziet iets over het hoofd, blijf in het "belscherm" (met de knoppen voor mute enzo), en klik daar op je dialing pad ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
uit de changelog van geexbox

"Initial port to ARM architecture: stay tuned, it's gonna be awesome news soon :-) "

hm..... ben benieuwd of de ARM versie ook op de n900 kan gaan draaien.. erg leuke tool nl..
vooral met Enna erbij nu...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik moest even nadenken over de meerwaarde van een mediacenter op je mobiel....tot ik de AV kabel zag die erbij geleverd werd! Tof nieuws! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tempest, en de rest die antwoord weet

Waarschijnlijk erg domme vraag want hij is nog niet langs geweest maar toch stel ik hem.
Ik heb greasemonkey geïnstalleerd @ n900 maar hoe doe ik dat scriptje er op zetten? (gaat over uitzending gemist stream kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
laropo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:16:
Ik heb vandaag geprobeerd een vriend in Maleisië met zo'n goedkoop 0900 nummer te bellen. Alleen maar om er achter te komen dat je na het intoetsen van het 0900 nummer nog wel de dailling pad te openen is, maar niet meer te gebruiken is om zijn nummer in te toetsen. (Denk in: "Toets nu het nummer van de persoon die u probeert te bellen in en sluit af met een hekje.")

Voor nu heb ik m'n oude telefoon er maar even bij gepakt, maar das niet heel handig natuurlijk.. Is dit een bekend probleem, of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet iets over het hoofd. je kan namelijk gewoon op het toetsenbord-knopje drukken. en daarna komen de telefoontoetsen tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josg137
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 07:29
RSD1982 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:53:
Meer mensen die de laatste +/- week problemen hebben met de Twitter plugin voor conversations? Ik weet dat het uit de extra-devel repo komt. Maar hij is nu niet meer bruikbaar. De Timeline wordt niet meer ge-update. En als ik een nieuw bericht/ status update maak. Dan verschijnt ie niet als tweet op twitter.com

De laatste week ook nog problemen met het volgende:

Zoeken naar updates duurt een minuut of 5 of soms langer. Meestal blijft ie halverwege hangen lijkt t.
Gebruik je Mauku? Kijk dan eens op:
http://mauku.innologies.com/
Daar staat een tip over het verwijderen van de backend database. Daarna de n900 opnieuw starten en de publisher opnieuw definieren. Dat heeft bij mij de problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
josg137 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:53:
[...]

Gebruik je Mauku? Kijk dan eens op:
http://mauku.innologies.com/
Daar staat een tip over het verwijderen van de backend database. Daarna de n900 opnieuw starten en de publisher opnieuw definieren. Dat heeft bij mij de problemen opgelost.
Ik gebruik geen Mauku. Die vind ik niet zo fijn werken. Maar zal alsnog de instructies volgen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
citruspers schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:30:
Je ziet iets over het hoofd, blijf in het "belscherm" (met de knoppen voor mute enzo), en klik daar op je dialing pad ;)
Zoals ik al zei.. ik kan wel het dailling pad openen, maar als ik dan het nummer indruk en afsluit met een hekje gebeurd er niks! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Wat bizar? Bij mij werkt het namelijk wel, zo heb ik mijn hele voicemail moeten instellen bijvoorbeeld :s
Je weet zeker dat je het scherm gebruikt wat je tijdens het bellen open hebt? (niet dat je naar de taskmanager gaat en via daar nog een telefoonapplicatie opent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:58:
Vraagje: is er hier iemand die een SIM Only abo van Vodafone heeft i.c.m. de N900? Ik heb nu nog Hi met Eindeloos Online. De (download) snelheid hiervan vind ik echter tegenvallen. Zo is het bekijken van een youtube-filmpje bijna niet mogelijk en het downloaden van bestanden duurt lang. Omdat ik twijfel over de toegevoegde waarde van Hi Xtra Snel ben ik nu van plan om een Vodafone SIM Only abonnement te nemen.

Bovendien heb ik regelmatig verbindingsproblemen. Dit ligt volgens mij echter aan m'n telefoon en niet aan Hi. Dan ben ik aan het bellen en wordt de verbinding plots verbroken. Ik twijfel er dan ook aan om de telefoon terug te brengen maar omdat ik 'm bij de Nokia Shop heb gekocht weet ik het nog niet..

Kunnen de Vodafone-gebruikers laten weten of dat goed gaat icm de N900? En is het (veel) snellere internet (3.6 mb download) echt veel sneller in de praktijk? Is met het mobiele internet van Vodafone wel mogelijk om bijv. Youtube-filmpjes (dit zie ik als graadmeter) te kijken?

Dank jullie!
Iemand?
Ik stel deze vragen expres in dit topic verband met het toestel. De N900 zie ik namelijk toch als een andere categorie toestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:10:
Wil je een accu die langer mee gaat en vind je het niet erg om de dikte van je n900 te verdubbelen?
Dan moet je deze kopen.
http://www.youtube.com/watch?v=zwqjQrHcWro

Goedkoop is ie ook al niet :(
Wahaha, wat een flut ding, en dan ook nog in het filmpje aanprijzen als: 'slim 14mm' hehe wat een ding, misschien kun je er ook een paar blikjes in koelen... neem dan een extra originele batterij mee, als je dubbel zoveel capaciteit wilt hebben

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 11:02
Youtube werkt hier op de N900 en vodafone internet blox. Helemaal soepel zo wel in de browser als in een applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krish90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:32
Vögel schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:11:
[...]

Iemand?
Ik stel deze vragen expres in dit topic verband met het toestel. De N900 zie ik namelijk toch als een andere categorie toestellen..
Vodafone i.c.m. de n900 valt goed te doen. Het verschil tussen eindeloos online en vodafone is voor mijn gevoel toch best groot. Bij youtube duurt het met vodafone ongeveer 5 seconde voordat het filmpje (vloeiend) speelt. Met Hi duurde dat toch echt op z'n minst het dubbele.

Daarnaast zit ik bij vodafone in 10dagen alweer op 6gig aan data. Met eindeloos online kreeg ik na 2 uurtjes internetradio alweer een melding over het dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Eastside schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:13:
[...]

Wahaha, wat een flut ding, en dan ook nog in het filmpje aanprijzen als: 'slim 14mm' hehe wat een ding, misschien kun je er ook een paar blikjes in koelen... neem dan een extra originele batterij mee, als je dubbel zoveel capaciteit wilt hebben
Hahahaha ik vind het een leuk idee, maar...wat een baksteen. De meesten vinden mijn N900 nu al een baksteen (kan ik inkomen), maar dit gaat zelfs mij te ver. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krish90 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:24:
[...]

Vodafone i.c.m. de n900 valt goed te doen. Het verschil tussen eindeloos online en vodafone is voor mijn gevoel toch best groot. Bij youtube duurt het met vodafone ongeveer 5 seconde voordat het filmpje (vloeiend) speelt. Met Hi duurde dat toch echt op z'n minst het dubbele.

Daarnaast zit ik bij vodafone in 10dagen alweer op 6gig aan data. Met eindeloos online kreeg ik na 2 uurtjes internetradio alweer een melding over het dataverbruik.
Dank jullie wel!
Een youtube filmpje met Hi red ik zeker niet binnen 10 sec. Na een minuut kan ik het filmpje nog niet eens vloeiend afspelen.

Hoe zit het trouwens met de nieuwste update? Ik kan mij herinneren dat de laatste update een kleintje was in afwachting van een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:46:
[...]

ik heb al regelmatig betaalde content gedownload uit de Ovistore, gaat zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:48:
[...]

ik heb al regelmatig betaalde content gedownload uit de Ovistore, gaat zonder problemen
Klopt maar heb je ook betaalde content gedownload van applicaties? Aangezien die er nog niet in staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
krish90 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:24:
[...]

jammer dat ik na navragen bij zowel telefoonverkopen.nl als bij belcompany te horen kreeg dat Hi zich nooit aan de voorwaarden houdt mbt de datalimiet.Heb inmiddels t geweten en zit nu met een terug geschroefde snelheid van mobiel internet.

Ik had beter moeten weten want zoals hierboven staat heb ik vroeger ook nooit problemen gehad met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
RSD1982 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:26:
[...]

jammer dat ik na navragen bij zowel telefoonverkopen.nl als bij belcompany te horen kreeg dat Hi zich nooit aan de voorwaarden houdt mbt de datalimiet.Heb inmiddels t geweten en zit nu met een terug geschroefde snelheid van mobiel internet.

Ik had beter moeten weten want zoals hierboven staat heb ik vroeger ook nooit problemen gehad met Vodafone.
Je hebt een limiet tot 750 MB als je extra snel hebt en 250 MB als je normaal internet hebt. Ik wist het inderdaad ook niet toen ik het afsloot dat het maar zo weinig was. Ik gebruik thuis nu altijd Wifi en dan red ik het wel gelukkig maar kan me voorstellen dat je er snel overheen zit. Is volgens mij ook al een topic over hier op tweakers

Edit: En over dat artikel wat ik vanmiddag geplaatst had:

"A blogger on cnet asia claimed Nokia says no MeeGo for N900. True?

The blogger misunderstood an alleged Nokia source quote, which was "Maemo on Nokia N900 is not upgradeable to MeeGo", to mean that the N900 will not get MeeGo. What it actually means is that there is no direct OS upgrade path (ie, SSU). As Valtteri Halla stated, the N900 will get a developer build of MeeGo (and it will have to be installed fresh). There has been no official word yet on whether a commercial version will or will not be released."

Je kunt Meego dus niet upgraden via het Maemo platform, oftewel je zult hem via de computer erop moeten flashen. Niets spannends dus en dus kan iedereen blijven hopen op een update :)

[ Voor 32% gewijzigd door lexi1986 op 15-03-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Over updates gesproken...
Er is zeker nog geen duidelijkheid wanneer we precies de Flash 10.x update kunnen verwachten van Adobe, zodat H264 video via de GPU verwerkt kan worden i.p.v de CPU voor betere playback performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Iemand al de N900 kunnen laten sharen met een (thuis)netwerk? Ik kan nu wel shares op Windows 7 benaderen, die staan zonder enige vorm van configuratie gewoon bij de mediaplayer. Maar dezelfde shares zijn niet benaderbaar (niet zichtbaar zelfs) van de n900-Kubuntu. Omdat ik liever met Kubuntu werk dan met Windows 7 zou ik het wel fijn vinden als ik de n900 gewoon op het netwerk krijg (filmpje streamen, bestanden overbrengen)
Samba is geinstalleerd, netwerk heeft een naam, wachtwoord uitgeschakeld. :?

Verder ben ik erg blij met het apparaat: vooral het multitasken en de snelheid is erg fijn. De enige app waarmee ik 'em echt langzamer krijg is Transmission, waarschijnlijk nog even prutsen aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:16:
@ tempest, en de rest die antwoord weet

Waarschijnlijk erg domme vraag want hij is nog niet langs geweest maar toch stel ik hem.
Ik heb greasemonkey geïnstalleerd @ n900 maar hoe doe ik dat scriptje er op zetten? (gaat over uitzending gemist stream kijken)
Gewoon in MicroB op de link naar het script klikken en dan vraagt ie als het goed is of je het wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Nokia: MeeGo "door is not closed" on N900

Now that we have clarity with regard to a Windows Phone 7 update on the HD2 (sorry, folks), let's move on to the next contentious platform: Nokia's N900 and MeeGo. As Nokia's only Cortex-A8 handset, there's plenty of hope that Nokia sees fit to upgrade the N900 to MeeGo once the unified Maemo and Moblin OS is ready for consumers. Hope all but crushed yesterday after CNET reported the following from an unnamed, but apparently official Nokia source:

"Maemo on Nokia N900 is not upgradeable to MeeGo."

We ran this past Ray Haddow, Senior Manager within Nokia Communications who took the quote back to the project team in Finland. According to Ray, the "the door is not closed" with regard to MeeGo on the N900 -- a final decision has not been made. This also echos the words of Valtteri Halla when he announced the MeeGo repository in early March. In response to questions at the time, this one-bodied half of the MeeGo Technical Steering Group had this to day:

"N900 is a natural tool for Nokia to drive MeeGo support for our designs and for the ARM CPU architecture in general. We want to have baseline HW that is powerful, easily available for anyone and form-factor stuff so that one HW works for most platform and application development needs.

That said, please do not take this yet as a commitment to fully productise MeeGo on N900. I am quite confident that we will end up having a really good developer distro for N900 already but committing to stabilise a consumer-grade MeeGo 1.0 (first half this year) for N900 is another story. That is a product business decision beyond my scope. Also, we do not yet know about MeeGo 1 release content. I am not yet sure if I would be personally ready to let my Maemo5 go for the first MeeGo release in my daily N900 use. Let's see."

So, looks like another long game of wait and see, eh?

http://www.engadget.com/2...or-is-not-closed-on-n900/

dus we zijn eigenlijk nog niets wijzer :P

ik zie het allemaal wel.. tot nu toe bevalt de N900 me nog prima, afgezien van wat kleine dingetjes en het gebrek aan navigatie.
Het blijft zo allemaal wel spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:06:
[...]

Gewoon in MicroB op de link naar het script klikken en dan vraagt ie als het goed is of je het wil installeren.
doet ie bij mij niet.... op mijn pc doet ie dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:11:
[...]

Klopt maar heb je ook betaalde content gedownload van applicaties? Aangezien die er nog niet in staan ;-)
nee, wel themes en diverse andere applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:57:
[...]

nee, wel themes en diverse andere applicaties
Ja klopt, maar de applicaties zijn nog niet betaald, naar mijn weten komt dit omdat ze een goede beveiliging willen zodat ze niet makkelijk gekopieerd kunnen worden. Vandaar dat Sygic zo lang op zich laat wachten helaas. Ben wel benieuwd wanneer de nieuwe update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
lexi1986 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Ja klopt, maar de applicaties zijn nog niet betaald, naar mijn weten komt dit omdat ze een goede beveiliging willen zodat ze niet makkelijk gekopieerd kunnen worden. Vandaar dat Sygic zo lang op zich laat wachten helaas. Ben wel benieuwd wanneer de nieuwe update uitkomt.
Dus brengen ze het straks uit, is het 1 dag later al illegaal verkrijgbaar als het niet al voor de release is, en is er dus al 1,5 maand niks verdient, zeker gezien Nokia maps ook dichterbij komt (hoe dichtbij? geen idee).

Even tussendoor offtopic: Ik dacht hierbij aan een 1 april grap. Smakelijk! :9

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:00
Batterygraph was een echte stroomvreter, had niet door dat deze continu dingen bijhoudt. Gister het verwijdert en meteen gaat batterij stuk langer mee, gister was mijn telefoon op sterven na dood toen ik hem om 18:00 aan de lader hing (vanaf 6:30) nu is die weer vanaf 6:30 van de lader en zit om half 8 op nog halve batterij met zelfde gebruikspatroon! :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus we zijn eigenlijk nog niets wijzer :P

ik zie het allemaal wel.. tot nu toe bevalt de N900 me nog prima, afgezien van wat kleine dingetjes en het gebrek aan navigatie.
Het blijft zo allemaal wel spannend ;)
Zodra straks QT helemaal op de N900 draait wil je waarschijnlijk niet naar Meego!

http://www.youtube.com/watch?v=3kkS2vP4-_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:09:
[...]

Zodra straks QT helemaal op de N900 draait wil je waarschijnlijk niet naar Meego!

Ik als n00b vind dat er veelbelovend uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
[...]

Gaat dit ook echt komen op deze manier? Dit is de eerste keer dat ik dit filmpje zie en het ziet er erg goed uit.. als dit ook echt daadwerkelijk naar de N900 komt dan wacht ik nog even met verkopen. Heb het toestel nu vanaf begin december en heb het eigenlijk wel weer gezien.. had gehoopt op een snellere en betere ontwikkeling van het toestel maar deze blijft helaas uit. Binnenkort maar eens voor een Android toestel kijken..SE Xperia X10 ofzo, Nokia stelt me helaas een beetje teleur en dat zeg ik als Nokia fanboy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:13:
[...]

Hai, beste N900 gebruikers. Had ook eerst last van dat de accu snel leeg was. Heb een extra accu gekocht en dit apparaatje. http://cgi.ebay.nl/USB-tr...m3efdd5f353#ht_1674wt_939 Werkt als een tiet.

Altijd een accu extra die vol is. En opladen kun je allebei tegelijk.

Misschien hebben jullie hier iets aan. Kan ook voor een goede prijs de nokia n900 accus leveren. Orgineel met garantie. Hierover kun je me altijd een mail sturen.

Groetjes Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

iemand enig idee hoe je een beveiligde smb share mount? op pagina 170 (Nokia N900 Smartphone Internet tablet) staan wel wat nuttige zaken, maar dit is allemaal development. Er moet voor de final toch ook een semi-makkelijke manier zijn zonder de testing rep's te gebruiken?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als iemand meer weet over QT onder maemo en wanneer de eerste beta-release uit gaat komen laat het aub snel weten.
Wat het filmpje op youtube laat zien is een flinke stap voorruit voor maemo.
Als dan sygic ook nog eens uitkomt dan zal de N900 nog meer in mijn achting stijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb begrepen dat de volgende update van Maemo 5 (PR 1.2) komt met QT 4.6 (inmiddels zijn ze al toe aan release 4.6.2).
Ik zag een melding hiervan op maemo.org en wordt bevestigd door de makers van QT (trolltech):
http://labs.trolltech.com...462-for-maemo-5-released/ op 15/2/2010.
Zelfs het gebruik van rootFS zal worden "optified".

[ Voor 8% gewijzigd door KC27 op 17-03-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook interessant:

Three Plasma sub-projects are currently being developed: Plasma Desktop for traditional desktop PCs and notebooks, Plasma Netbook for netbooks, and Plasma Mobile for Nokia N900 style smartphones.

http://www.youtube.com/watch?v=23jVJE_Nb9Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 05:54:
Ook interessant:

Three Plasma sub-projects are currently being developed: Plasma Desktop for traditional desktop PCs and notebooks, Plasma Netbook for netbooks, and Plasma Mobile for Nokia N900 style smartphones.

http://www.youtube.com/watch?v=23jVJE_Nb9Y
wat houdt dat precies in? is het een plugin ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickynick
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik volg hier al maanden de hele draad en heb sinds kort ook een N900 in bezit. En nu zit ik met een paar vraagjes:

- Als ik in het menu op een icoon druk, gebeurt het vaak (1/3) dat het touchscreen de aanraking wel registreert (er is een korte trilling en het icoontje licht op), maar er geen actie volgt. Ik heb het scherm al gecalibreerd, maar merk daarna geen verschil. Wanneer ik met de stylus werk, gebeurt een dergelijke "valse registratie" bijna nooit. Enig idee hoe dit komt? Zou het kunnen dat mijn aanraking gedeeltelijk naast het icoon valt en daarom niet in een actie omgezet wordt?

- In sommige omstandigheden is de browser té goed. Als ik bv. naar Gmail ga, wordt de volledige versie van de Gmail-interface opgehaald. Dit verbruikt behoorlijk wat data en gaat bovendien trager dan het opladen van de html-versie of mobiele versie. Mijn dataplan laat maar 100MB per maand toe (zo gaat dat in België). Daarom zou ik standaard liever de mobiele versies van websites zien als ik op 3G ipv wifi zit. Ik zag dat er een tooltje "Hide User Agent" bestaat om de User Agent van de browser aan te passen, maar lijkt me te omslachtig in de praktijk. Weet iemand een handigere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickynick schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:
Ik volg hier al maanden de hele draad en heb sinds kort ook een N900 in bezit. En nu zit ik met een paar vraagjes:

- Als ik in het menu op een icoon druk, gebeurt het vaak (1/3) dat het touchscreen de aanraking wel registreert (er is een korte trilling en het icoontje licht op), maar er geen actie volgt. Ik heb het scherm al gecalibreerd, maar merk daarna geen verschil. Wanneer ik met de stylus werk, gebeurt een dergelijke "valse registratie" bijna nooit. Enig idee hoe dit komt? Zou het kunnen dat mijn aanraking gedeeltelijk naast het icoon valt en daarom niet in een actie omgezet wordt?

- In sommige omstandigheden is de browser té goed. Als ik bv. naar Gmail ga, wordt de volledige versie van de Gmail-interface opgehaald. Dit verbruikt behoorlijk wat data en gaat bovendien trager dan het opladen van de html-versie of mobiele versie. Mijn dataplan laat maar 100MB per maand toe (zo gaat dat in België). Daarom zou ik standaard liever de mobiele versies van websites zien als ik op 3G ipv wifi zit. Ik zag dat er een tooltje "Hide User Agent" bestaat om de User Agent van de browser aan te passen, maar lijkt me te omslachtig in de praktijk. Weet iemand een handigere oplossing?
dat eerste doet zich volgens mij voor als je behalve het icoontje ook maar iets van het scherm ernaast aanraakt.
Voor het tweede probleem: probeer dit eens: http://gmail.com/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Vodafone op de N900

Ik gebruik al ruim 2 maanden Sim-Only in combinatie met blox internet van Vodafone. Je kan zowel 2G alsmede 3G (en indien beschikbaar 3.5G) instellen. De streamsnelheid is ruim voldoende voor alle videostreams op internet, niet alleen YouTube, maar bijv. ook Duitse TV zenders, TV rail, Bahn TV, enz, enz.

De opmerking dat ik over een datalimiet heen zou zijn gegaan heb ik nog nooit gezien. Ik stream ook probleemloos alle internetradio zenders 32-192 bits.

Ik zou niets anders meer willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 16:32

TwoR

Gekleurde stippen

nickynick schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:

In google IMAP instellen en dan via de mail functionaliteit van je telefoon de headers ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ik heb me nu echt iets vaags met mijn N900, ga zojuist kijken om iets op mijn N900 te zetten is al mijn data eraf gegooid behalve 1 .nfo documentje niet :S ik heb dit zelf niet gedaan en vraag me ook echt af hoe dit zomaar kan. Heb ook niks geks geinstalleerd ofzo echt vreemd, baal er wel van alle muziek etc is eraf.

Edit: Ook bij bestandsbeheer kan ik niks meer benaderen, ik denk dat dit opnieuw flashen word :'(
Four schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:35:
iemand enig idee hoe je een beveiligde smb share mount? op pagina 170 (Nokia N900 Smartphone Internet tablet) staan wel wat nuttige zaken, maar dit is allemaal development. Er moet voor de final toch ook een semi-makkelijke manier zijn zonder de testing rep's te gebruiken?
WizardMounter kun je ook gebruiken, weet alleen niet of deze in de devel of testing staat. Is wel erg makkelijk te gebruiken.

Ook is er een nieuw leuk programma in de maak, genaamd twitterbox is gemaakt in QT en ziet er echt super vet uit een aanrader. Hij staat alleen nog niet in de repository volgens mij.

[ Voor 60% gewijzigd door lexi1986 op 17-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele bronnen over Plasma Mobile :

http://mail.kde.org/piper...2010-February/000059.html

http://blog.morpheuz.cc/28/02/2010/the-mobile-concept/

en nog een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=040BbTRLKdM

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Ophidian schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:37:
Batterygraph was een echte stroomvreter, had niet door dat deze continu dingen bijhoudt. Gister het verwijdert en meteen gaat batterij stuk langer mee, gister was mijn telefoon op sterven na dood toen ik hem om 18:00 aan de lader hing (vanaf 6:30) nu is die weer vanaf 6:30 van de lader en zit om half 8 op nog halve batterij met zelfde gebruikspatroon! :D
gebruik gewoon battery-eye (:

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Als ik mijn mail check op mijn N900 dan blijft hij daarna verbonden met de mailserver wat ik niet zo op prijs stel. Iemand enig idee of je dit ergens in kunt stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 12-08 11:57
@titanic

Dit kun je niet instellen. dit is een gemis in de maemo software. je kunt wel de app auto disconnector installeren uit de extras-devel of testing repository. Deze app zorgt ervoor dat na een ingestelde tijd de connectie weer verbroken wordt. mits de hoeveelheid ingestelde bytes niet wordt overschreden. ideaal programma. echter dit had in de OS ingebouwd moeten worden

Leuk om op deze pagina discussies te lezen over mijn forum.

Ik heb reeds mijn mening moeten bijstellen door de overweldigende kritiek die ik van alle gebruikers heb gekregen na mijn bericht op het forum.

Toch blijft het nog altijd onduidelijk of MeeGo ooit op de n900 zal komen. Vooralsnog zijn de berichten nog altijd dat het wel mogelijk zal zijn maar dat nokia hun handen er niet aan branden. Met deze ontwikkeling blijft het altijd een probleem hoe verder met updates? als je eenmaal een half werkende MeeGo op je n900 hebt staan die door de community in elkaar geknutseld is. Begrijp me niet verkeerd! de jongens daar weten uitstekend wat ze doen! Maar een heel OS porten naar de n900 waarbij de kernel en al moet worden aangepast, zal ontzettend veel problemen met zich mee brengen bij on ervaren gebruikers. Het flashen van de N900 wat voor mij in 2 minuten gepiept is, is voor sommige gebruikers al een dagtaak... als het ze uberhaupt al lukt!

Ik ben helemaal niet zo'n doemdenker normaal. Maar als nokia niet officieel MeeGo ondersteunt op de N900 dan denk ik niet dat het ooit 100 % werkend zal draaien. Ik persoonlijk zit niet te wachten op een half werkend buggy OS op mijn super n900 foontje!

Ook nog even terugkomend op de reactie dat de n900 wel goed leverbaar zou zijn... Niet iedereen zit te wachten op het feit je telefoon bij een grote telecom winkel te moeten gaan halen aan de andere kan van nederland. Natuurlijk is hij leverbaar. zelfs toen hij net uit was, had ik hem binnen een week al in mijn handen. Maar voor veel mensen schijnt het toch een groter probleem te zijn dan jij doet geloven. Daarnaast heb ik de reclame op RTL iig nog nooit gezien!

Daarnaast ben ik mijn n900 niet beu geweest binnen een week. toch heb ik wel al berichten gelezen van mensen die dit wel waren. Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen die niet handig zijn met al die repositories en niet weten hoe linux werkt, snel uitgekeken zijn op de paar apps in de ovi store die grotendeels nutteloos zijn of demo's.

je moet al gauw de catalogus extras-testing en extras-devel toevoegen om een beetje aan je trekken te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door sygys op 17-03-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 12-08 11:57
@ darkwolf, flash 10.1 komt niet naar de n900 omdat nokia van mening is dat deze versie niet stabiel genoeg is op maemo. Enige wat rest is wachten... op misschien 10.2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Titanicfanatic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:
Als ik mijn mail check op mijn N900 dan blijft hij daarna verbonden met de mailserver wat ik niet zo op prijs stel. Iemand enig idee of je dit ergens in kunt stellen?
mail for exchange > E-mail bovenaan > instellingen > 'Automatisch bijwerken' uitvinken? (:

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
sygys schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:26:
@ darkwolf, flash 10.1 komt niet naar de n900 omdat nokia van mening is dat deze versie niet stabiel genoeg is op maemo. Enige wat rest is wachten... op misschien 10.2??
Maar volgens mij bepaald Nokia niet wat wij installeren op de N900, adobe kan hem ook gewoon uitbrengen als .deb bestand via hun website.

Verder heb je wat betreft de "normale" gebruiker inderdaad gelijk dat ze niet weten wat ze moeten doen met de terminal en repositories toevoegen etc. Maar als normale gebruiker kijk je toch ook wel eerst wat voor toestel je koopt? Ik bedoel het is niet de fout van Nokia dat er een X-Terminal in de N900 zit en dat er weinig programma's voor zijn. Dit wist je van te voren toch?

Wel ben ik van mening dat Nokia qua Ovi Store en Ovi Maps beter hun werk hadden moeten doen, maar ik heb nog steeds goede hoop dat dit ook goed komt.

Ik heb hier al een paar keer geroepen wat voor programma's iedereen dan zo graag wil zien op de N900 maar er komt steeds niet echt iets concreets uit. Hetgeen wat ik wil is een goede twitter applicatie deze is er helaas nog niet maar "TwitterBox" ziet er veel belovend uit.

En wat betreft Meego we zullen zien :) als ik alleen al kijk dat ik al meer als 5 jaar alleen maar roms van XDA-Developers gebruik en deze echt subliem werken. Zal het voor de N900 ook wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Alexo schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:30:
[...]

mail for exchange > E-mail bovenaan > instellingen > 'Automatisch bijwerken' uitvinken? (:
En wat als je geen Exchange server draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titanicfanatic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:20:
[...]

En wat als je geen Exchange server draait?
Then you're screwed like the rest of us mortal bastards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sygys schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:14:

Leuk om op deze pagina discussies te lezen over mijn forum.

Ik heb reeds mijn mening moeten bijstellen door de overweldigende kritiek die ik van alle gebruikers heb gekregen na mijn bericht op het forum.
@sygys

Ik heb dat bericht van jou hier geplaatst en ben dus de veroorzaker van al die kritiek. Dat was niet mijn bedoeling. Mijn excuses hiervoor.
Ik kon me wel vinden in wat je schreef omdat ik een kort en ontwijkend antwoord ontving van de project manager van maemo.org met wie ik persoonlijk mailcontact heb, toen ik hem vroeg of MeeGo naar de n900 zou komen.

Misschien is het ook wel zo dat de n900 gebruikt gaat worden om de kinderziektes uit MeeGo te halen. Voorlopig blijft het gissen,want het kan zomaar gebeuren dat nokia de opvolger van de n900 aankondigt, want ik zag MeeGo al draaien op de AAVA's Moblin 2.1 Smartphone en de LG GW990.

http://www.youtube.com/watch?v=o3TdoY868kc&feature=fvst
http://www.youtube.com/wa..._QVwWB_ws&feature=related

Trouwens, goed forum heb je.
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26

Chrisjuh_15

Facta non verba

Wellicht treurig voor sommige mensen, maar ik heb mijn N900 verkocht. Ik wil hem alleen wel compleet out of the box leveren. Dus hoe kan ik alle contacten/programma's/kalender items/muziek etc. verwijderen zodat de telefoon terug gaat naar "the out of the box state".

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:31

Rmg

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:18:
Wellicht treurig voor sommige mensen, maar ik heb mijn N900 verkocht. Ik wil hem alleen wel compleet out of the box leveren. Dus hoe kan ik alle contacten/programma's/kalender items/muziek etc. verwijderen zodat de telefoon terug gaat naar "the out of the box state".

Thanks!
kaartje leeghalen kan je bijvooorbeeld doen rm -rf * als je in de map /mnt/mmc (of /media/mmc moet je ff checken)

en flashen zowel normaal als de emmc http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware

dan is ie leeg afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over office als het mag, ik gebruik nu nog de trial versie die er automatisch opzit. Nu zag ik in de extras-devel dacht ik een programma wat freoffice heette wat gebasseerd is op koffice, weet iemand of dit goed werkt etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb Freoffice tijdje gebruikt, maar had bij excel bestanden dat er in sommige cellen enkel ''ERROR'' kwam te staan. ik vind het niet echt een alternatief voor Documents to Go.

@Lexi: Ik heb zojuist dezelfde problemen gehad, kon alleen nog webbrowsen, verder geen sms ontvangen of bestanden te openen. Bleek dat mijn root compleet vol zat. http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33362 Zelf heb ik iets gedaan waardoor nu weer alles werkt, ik heb allen geen idee wat dat was :P 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door warhamstr op 17-03-2010 18:21 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygic is nu te kopen via hun site! Ik kan dat alleen niet omdat ik niet over een creditcard beschik :(
Weet iemand misschien een online oplossing hiervoor? Dat je bijvoorbeeld geld moet overmaken naar een rekening en voor dit geld vervolgens via een online creditcard iets kunt kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwittema
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:37:
Ik heb BatteryGraph geschreven en volgens mij kan het programma toch niet de oorzaak ervan zijn dat je batterij zo snel leeg is. Het programma dat op de achtergrond draait verbruikt minder dan 4 seconden processor tijd per dag en dat is dus verwaarloosbaar weinig.

Er is vandaag trouwens een nieuwe versie uit die ook het gemiddelde cpu verbruik en of er een wifi of grprs verbinding actief is bijhoudt. Hij is te vinden in de Extras-Testing repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:42:
[...]

Gaat dit ook echt komen op deze manier? Dit is de eerste keer dat ik dit filmpje zie en het ziet er erg goed uit.. als dit ook echt daadwerkelijk naar de N900 komt dan wacht ik nog even met verkopen. Heb het toestel nu vanaf begin december en heb het eigenlijk wel weer gezien.. had gehoopt op een snellere en betere ontwikkeling van het toestel maar deze blijft helaas uit. Binnenkort maar eens voor een Android toestel kijken..SE Xperia X10 ofzo, Nokia stelt me helaas een beetje teleur en dat zeg ik als Nokia fanboy..
Hmmm het is vrij simpel. Meego = Maemo6 en hier komt een binnenkort een develop versie voor uit op de N900. Hier zullen vrijwilligers aan gaan werken. Aan de andere kant komt er een update van Maemo5 waarbij QT een hele grote rol gaat spelen.
Toekomst: er zullen zowel Maemo / Meego distro's komen ala xda-developers voor android. Dus met alle slingers en bellen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Na 2 weken gebruik begin ik me toch te irriteren aan hoe snel de accu leeg is. ik heb dit proberen op te lossen door de felheid van de beeldscherm te verlagen naar 2/5 balkjes. verder heb ik op de bureaublad alleen de weer gadget dus dat moet in principe ook niet al teveel accu opslurpen. ik zit vooral in de avonden best veel op internet ( zo'n 2 uur).

weet iemand of er een manier is om de acu langer mee te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingsenol schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:01:
Na 2 weken gebruik begin ik me toch te irriteren aan hoe snel de accu leeg is. ik heb dit proberen op te lossen door de felheid van de beeldscherm te verlagen naar 2/5 balkjes. verder heb ik op de bureaublad alleen de weer gadget dus dat moet in principe ook niet al teveel accu opslurpen. ik zit vooral in de avonden best veel op internet ( zo'n 2 uur).

weet iemand of er een manier is om de acu langer mee te laten gaan.
Het is natuurlijk nutteloos van mij om te zeggen dat mijn N900 2 dagen meegaat op 1 acculading continue verbonden 3G/wifi.
De vraag aan jou is wat gebruik je allemaal? Heb je bv skype of msn oid continue draaien?

Als een N900 veel stroom verbruikt komt dit meestal doordat hij niet in "deep sleep" modus komt. Dit komt dan weer doordat er iets op draait dat er voor zorgt dat de N900 dit niet kan. Bv msn/skype die steeds kijkt wie of wat er online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
net alpha photostranslator geinstalleerd, maar het lukt mij maar niet om scherpe foto's te maken met de n900.

ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg slechte onscherpe belabberde foto's eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:37:
Sygic is nu te kopen via hun site! Ik kan dat alleen niet omdat ik niet over een creditcard beschik :(
Weet iemand misschien een online oplossing hiervoor? Dat je bijvoorbeeld geld moet overmaken naar een rekening en voor dit geld vervolgens via een online creditcard iets kunt kopen?
https://www.neteller.com/home/index.jsf
http://www.mywirecard.com/en/Home.html

Wirecard is duits, neteller komt uit de UK. Ik gebruikte eerst wirecard, nu Neteller.
Je kan via iDeal geld overmaken naar je neteller rekening en dan direct uitgeven via een virtuele online credit card (mastercard). Werkt heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sygys schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:26:
Wat is je bron als ik vragen mag?
Flash 10 is volgens mij nu nog in Beta op de mobiele platformen. Maar zodra die final is moet flash 10 gewoon stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat bericht leest kun je het nog steeds uitleggen dat MeeGo wel er op kan alleen dat Maemo (het OS) op de N900 niet naar MeeGo geupgrade kan worden. Dus dat je het zelf erop moet zetten misschien? Geen OTA upgrade dus mogelijk?

Mijn 2 centen.

Groet,

Ign0r3Me
Wat in het bericht staat van cnet asia klopt helemaal. Als je op je N900 Maemo5 hebt draaien zal het niet mogelijk zijn om deze automatisch te upgraden naar Meego. Ook zullen de apps niet zomaar installeerbaar zijn.
Heel simpel allemaal Maemo5 gebruikt apt-get (.deb) en Meego gaat voor het rpm formaat. De paketten die er komen zullen dus minimaal met alien omgezet moeten worden of "men" zal een rpm installer voor Maemo beschikbaar maken.

Goede nieuws dan weer is dat er binnenkort een repository geopend gaat worden.

"Nokia Employee Valtteri Halla has said that MeeGo’s repository is to open to the Nokia N900 later this month. There is no indication that this will mean that the N900 will be an eventual target device for MeeGo but news of the Repository could be the start of good things to come."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:37:
Weet je zeker dat die via de website te kopen is ? Ik zie het nergens staan ?

Edit: Nevermind ik zie hem er tussen staan nu de website had problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door lexi1986 op 17-03-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
weet iemand hoe ik foto's kan scherp stellen met macro ?

ik heb net zitten proberen heb ongeveer 20 fotos gemaakt maar het is maar een keer gelukt, vind het maar vaag bij de nokia n900.

http://img28.imageshack.us/i/scherr.jpg/
http://img714.imageshack.us/i/niett.jpg/
http://img267.imageshack.us/i/niet.jpg/

edit 8)7 nvm ben er al achter

[ Voor 5% gewijzigd door atoombom op 17-03-2010 21:45 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.