Gaat hier prima, heb je hem op de Macro stand staan ? Je kunt op het scherm van te voren al zien of die scherp is of niet. Is die niet scherp moet je iets omhoog/omlaag gaan en kijken of die dan scherp is dit werkt bij mij goed.atoombom schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:33:
weet iemand hoe ik foto's kan scherp stellen met macro ?
ik heb net zitten proberen heb ongeveer 20 fotos gemaakt maar het is maar een keer gelukt, vind het maar vaag bij de nokia n900.
http://img28.imageshack.us/i/scherr.jpg/
http://img714.imageshack.us/i/niett.jpg/
http://img267.imageshack.us/i/niet.jpg/
En nog steeds...MySQL connect error's...lexi1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:51:
[...]
Weet je zeker dat die via de website te kopen is ? Ik zie het nergens staan ?
Edit: Nevermind ik zie hem er tussen staan nu de website had problemen.
Ik probeer het later wel. Het lijkt er wel op dat het uit is, de melding "coming soon" is van de homepage af.
vrede in rust
Verwijderd
Ja en wij dachten dat we al veel met onze N900 konden...
Kijk maar eens wat dez gast voor een applicatie heeft op zijn N900
http://www.youtube.com/watch?v=GEXmb922jtg
Bron van dit bericht gevonden op http://www.mobilecowboys.nl/
Kijk maar eens wat dez gast voor een applicatie heeft op zijn N900

waar kan ik die applicatie downloadenVerwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:45:
Ja en wij dachten dat we al veel met onze N900 konden...
Kijk maar eens wat dez gast voor een applicatie heeft op zijn N900![]()
Bron van dit bericht gevonden op http://www.mobilecowboys.nl/

Omhoog en omlaag gaan werkt niet bij mij, ook al staat die op macro krijg maar een wazig beeld.lexi1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:42:
[...]
Gaat hier prima, heb je hem op de Macro stand staan ? Je kunt op het scherm van te voren al zien of die scherp is of niet. Is die niet scherp moet je iets omhoog/omlaag gaan en kijken of die dan scherp is dit werkt bij mij goed.
Ik moest de camera button zacht indrukken zodat die scherper ging instellen, dat wist ik nog niet.

alpha phototranslator voor maemo vergelijkbaar met goggles van android, foto's maken van teksten en vertalen naar een andere taal.
een van de beste app die ik geinstalleerd heb tot nu toe imo:)
[ Voor 20% gewijzigd door atoombom op 17-03-2010 22:07 ]
Ik heb hem gekocht, maar het downloaden gaat niet met een onstabiele serverNas T schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:
[...]
En nog steeds...MySQL connect error's...
Ik probeer het later wel. Het lijkt er wel op dat het uit is, de melding "coming soon" is van de homepage af.

Ik hoop dat het inderdaad waar is dat Sygic uit is, heb er alleen nog niks over gehoord dat is wat ik heb vreemde vind. Heb redelijk goed contact met Sygic en ze zouden mij zodra hij via de website/ovi store geleverd ging worden een review exemplaar geven. Echter nog niks gehoord maar hoop dat het zover is nuA_A_R schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:25:
[...]
Ik heb hem gekocht, maar het downloaden gaat niet met een onstabiele serverIk moet waarschijnlijk wachten tot morgen, wanneer de site weer normaal in de lucht is.
Edit: Ik lees nu ook op twitter verschillende berichten dus het zal inderdaad gewoon kloppen
[ Voor 7% gewijzigd door lexi1986 op 17-03-2010 23:12 ]
8k gebruik geen skypr of msn. Ik meld me wel af en toe aan om te kijken wie er allemaal online is. ik begrijp niet hoe de joune 2 dagen mee gaat met internet gebruik. als ik 2 uur op internet zit verbruikt het toestel al de halve accu bijna. als je em in deep sleep modus zet kun je dan nog bellen en op internet?Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:19:
[...]
Het is natuurlijk nutteloos van mij om te zeggen dat mijn N900 2 dagen meegaat op 1 acculading continue verbonden 3G/wifi.
De vraag aan jou is wat gebruik je allemaal? Heb je bv skype of msn oid continue draaien?
Als een N900 veel stroom verbruikt komt dit meestal doordat hij niet in "deep sleep" modus komt. Dit komt dan weer doordat er iets op draait dat er voor zorgt dat de N900 dit niet kan. Bv msn/skype die steeds kijkt wie of wat er online is.
Yup, heb hem ook net besteld (eindelijk!!) en nu aan het downloaden. Gaat vrij stabiel rond de 300 KB/sec hier. Nu nog wachten op de beschikbaarheid van de Brodit N900 Active Holder.lexi1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:09:
[...]
Ik hoop dat het inderdaad waar is dat Sygic uit is, heb er alleen nog niks over gehoord dat is wat ik heb vreemde vind. Heb redelijk goed contact met Sygic en ze zouden mij zodra hij via de website/ovi store geleverd ging worden een review exemplaar geven. Echter nog niks gehoord maar hoop dat het zover is nuwe hebben al veel te lang moeten wachten haha.
Edit: Ik lees nu ook op twitter verschillende berichten dus het zal inderdaad gewoon kloppen
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
@$&&W*@!@()&**^^&$&##@$%$&@$#@
Sygic geinstalleerd wil het opstarten maar het programma crasht al na 2 (correctie) 0.5 sec.
Zelfs een reboot werkt niet.
Dat begint weer fantastisch zucht................
en maar weer een supportmail verstuurt
Sygic geinstalleerd wil het opstarten maar het programma crasht al na 2 (correctie) 0.5 sec.
Zelfs een reboot werkt niet.
Dat begint weer fantastisch zucht................
en maar weer een supportmail verstuurt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 03:28 ]
Zojuist Sygic Mobile Maps meteen geinstalleerd... nette installatiebegeleiding vanaf Windows 7 x64, daarna .deb installeren vanaf de N900, activeren en klaar. Mijn eerste indruk is dat hij een heel stuk sneller is dan McGuider op de N95. Hij vliegt door de menuutjes heen ipv steeds laden. Met APGS binnen enkele seconden een gps fix. En touch interface is ook echt een toevoeging (meer zoals tomtom devices). Jammer dat het zo lang geduurd heeft!
Leaping Lab Rats!
Sygic werkt idd niet van de sd kaart, heb ik gemerkt. ik heb alles gekopieerd in de usermap (dus de root van de tel zoals je in bv bestandsbeheer ziet, dus niet de "echte" root!) en het werkt. probeer dat eens. bij mij werkt hij na die actie tot nu toe vlekkeloos!
Hoe nauwkeurig is die gps fix? Want bijvoorbeeld met kaarten die er standaard op zit is mijn plek op de kaart totaal niet overeenstemming met wat het in echt is.d3vlin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:35: Met APGS binnen enkele seconden een gps fix.
Ik heb vanochtend Sygic getest op mijn woon-werk route, en ik ben geen problemen tegengekomen vwb een verkeerde fix, of wegvallen van signaal oid. Het reageert goed, niet supersnel, maar wel vloeiend, en overzichtelijk. Wt erg prettig is, is dat de navigatie een "rijstrookadviseur" heeft, en de borden laat zien zoals ze ook boven de weg hangen. Nadeel wat ik ondervonden heb, is dat de navigatie niet de snelweg-nummers opnoemt. Dat doet "ze" nl wel voor een S-weg die ik nam vanochtend.Pompi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:34:
[...]
Hoe nauwkeurig is die gps fix? Want bijvoorbeeld met kaarten die er standaard op zit is mijn plek op de kaart totaal niet overeenstemming met wat het in echt is.
Eerste indruk is dus positief
Ik ben ook erg benieuwd naar het gebruik van Sygic met een externe GPS Bluetooth Dongle. Mijn ervaring met nokia is dat een externe GPS altijd een betere fix en snellere fix heeft dan het ding zelf. Als iemand daar wat over heeft, hoor ik het graag! Dan is het misschien het aanschaffen waard.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Had Sygic geïnstalleerd via windows 7 64 op de rootpartitie maar noppes.
Het programma wil niet opstarten.
Het springt even aan en schiet dan gewoon weg.
Al verschillende keren geprobeerd te herinstalleren.
Nog geen reactie van Sygic (zal wel erg druk zijn bij de support)
Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om de /home/user/MyDocs dir, da's het hoogste niveau die je als user ziet in de prgramma's, dus niet de feitelijke / . Ik herken nl je klacht, maar na kopieren naar die dir werkte het gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:33:
Had Sygic geïnstalleerd via windows 7 64 op de rootpartitie maar noppes.
Verwijderd
Sorry voor mijn onbegrip maar hoe doe je dat?A_A_R schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:45:
[...]
Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om de /home/user/MyDocs dir, da's het hoogste niveau die je als user ziet in de prgramma's, dus niet de feitelijke / . Ik herken nl je klacht, maar na kopieren naar die dir werkte het gewoon.
Ik start de assistant op en kies dan voor de harde schijf meer opties heb ik niet
Moet ik naderhand wat handmatig verschuiven op de telefoon via bestandsbeheer?
Verwijderd
Nog een klein vraagje A_A_R (als je misschien nog on-line bent)
Kan ik dat via de verkenner van Windows regelen en hoef ik dan alleen de installer te verplaatsen (zie trouwens daar geen map home.
Of moet ik via x-terminal gaan installeren (heb daar nog maar weinig mee gedaan)?
Alvast bedankt voor je reactie en de moeite om deze haartrekkende n900 gebruiker te helpen
Kan ik dat via de verkenner van Windows regelen en hoef ik dan alleen de installer te verplaatsen (zie trouwens daar geen map home.
Of moet ik via x-terminal gaan installeren (heb daar nog maar weinig mee gedaan)?
Alvast bedankt voor je reactie en de moeite om deze haartrekkende n900 gebruiker te helpen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 11:06 ]
De dirs en .deb bestand kun je met bestandsbeheer kopieren, naar (beschikbaar in bestandsbeheer) het hoogste niveau van je telefoon, dus niet de sd-kaart. De dirnaam is de naam van je telefoon. Het kopieren is hij wel even mee bezig.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:57:
Nog een klein vraagje A_A_R (als je misschien nog on-line bent)
Alvast bedankt voor je reactie en moeite deze haartrekkende n900 gebruiker te helpen
Via windows zou ik dat niet doen, het kan prima en simpel op de tel zelf, en zal waarschijnlijk ook sneller gaan. Doe geen herinstall van de deb-file, iig was dat bij mij niet nodig, dus enkel een copy van de 4 dirs en die losse file.
Probeer dat eens!
[ Voor 4% gewijzigd door A_A_R op 18-03-2010 11:13 ]
Verwijderd
Ik snap het nog niet helemaal geloof ik
.
Ik heb inmiddels mobile maps gedeinstalleerd.
De mappen via de assistant er weer af gehaald en opnieuw begonnen met de Sygic assistant.
Nu staan de mappen op mijn harde telefoonschijf en de installer ook.
Als ik in bestandsbeheer kijk zie ik mijn telefoonnaam hansk4you.nl en de 8 gb geheugenkaart.
Ik ga dan naar de harde schijf van mijn telefoon (hansk4you.nl) en zie daar de installer staan en de map met de kaarten.
Ik kan dan via bestandsbeheer op de installer drukken en deze installeerd dan ook gewoon (heb ik nog niet gedaan nu).
Naderhand moet ik dan één en het ander gaan verplaatsen (toch).
Maar welke mapjes dan en waarheen?
Ik dacht dat alles al op het hoogste niveau stond (of zie ik iets over het hoofd?)
alvast erg bedankt voor je informatie

Ik heb inmiddels mobile maps gedeinstalleerd.
De mappen via de assistant er weer af gehaald en opnieuw begonnen met de Sygic assistant.
Nu staan de mappen op mijn harde telefoonschijf en de installer ook.
Als ik in bestandsbeheer kijk zie ik mijn telefoonnaam hansk4you.nl en de 8 gb geheugenkaart.
Ik ga dan naar de harde schijf van mijn telefoon (hansk4you.nl) en zie daar de installer staan en de map met de kaarten.
Ik kan dan via bestandsbeheer op de installer drukken en deze installeerd dan ook gewoon (heb ik nog niet gedaan nu).
Naderhand moet ik dan één en het ander gaan verplaatsen (toch).
Maar welke mapjes dan en waarheen?
Ik dacht dat alles al op het hoogste niveau stond (of zie ik iets over het hoofd?)
alvast erg bedankt voor je informatie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 11:52 ]
Verwijderd
Ik volg dit forum al lange tijd. Ben altijd al een nokia fan geweest. M'n N95 was top (zeker voor die tijd). Daarna de N96. Maar daar ben ik niet blij van geworden. Heb dat ding al een jaar maar nog steeds geen up-date. Hij slaat regematig vast en hij is traag. Ik kan binnen kort m'n abbo verlengen en vermoedelijk gaat het de N900 worden. Zeker nu er een fatsoenlijke routeplanner is. Synic kan trouwens in zowel de landscape als portrait mode.
http://www.youtube.com/watch?v=CaN9jiIYPE4
Wat mij betreft mogen er wel snel wat meer handige aps komen. Ik ben niet zo'n ster met computers, dus die moet je wat mij betreft makkelijk kunnnen instaleren. Ik blijf dit forum met zeer veel interesse volgen en hoop dat dit mijn volgende phone word. De andere gsm die ik ook volg is de HTC Desire. heeft goed specs en Android. dat wil dan weer zeggen veel, gratis en handige aps.
http://www.youtube.com/watch?v=CaN9jiIYPE4
Wat mij betreft mogen er wel snel wat meer handige aps komen. Ik ben niet zo'n ster met computers, dus die moet je wat mij betreft makkelijk kunnnen instaleren. Ik blijf dit forum met zeer veel interesse volgen en hoop dat dit mijn volgende phone word. De andere gsm die ik ook volg is de HTC Desire. heeft goed specs en Android. dat wil dan weer zeggen veel, gratis en handige aps.
Ik heb hem zojuist even gebruikt om van huis naar werk te rijden. GPS locatie komt prima overeen met de positie op de weg. Ik had reeds enkele jaren ervaring met McGuider op mijn N95 en dit voelt eigenlijk precies hetzelfde, alleen sneller en met beter interface (touch). Ook het landscape scherm van de N900 is imho een verbetering tov de portrait N95.Pompi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:34:
[...]
Hoe nauwkeurig is die gps fix? Want bijvoorbeeld met kaarten die er standaard op zit is mijn plek op de kaart totaal niet overeenstemming met wat het in echt is.
De installatie verliep bij mij volgens de aanduidingen per mail prima.
1. installeer de gedownloade .exe op je windows pc (Win7 x64 ultimate in mijn geval)
2. sluit de N900 via USB in Mass storage mode aan op de PC
3. Start het Sygic programma en kies het eerste N900 storage device
4. kies de kaarten die je wil en installeer het programma op de N900
5. Ontkoppel de USB kabel
6. Ga via file manager op de N900 naar je ~/MyDocs folder en start SetupMaemo.deb (of: geef via XConsole het command: ~/MyDocs/SetupMaemo.deb)
7. Applicatie Manager installeert Mobile Maps op de N900
8. Start Mobile Maps vanuit het programma overzicht.
9. Vul de registratiecode in wanneer het programma daar om vraagt.
Klaar voor gebruik!
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Tja zo deed ik het ook in windows 7 64 bitsd3vlin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:55:
[...]
Ik heb hem zojuist even gebruikt om van huis naar werk te rijden. GPS locatie komt prima overeen met de positie op de weg. Ik had reeds enkele jaren ervaring met McGuider op mijn N95 en dit voelt eigenlijk precies hetzelfde, alleen sneller en met beter interface (touch). Ook het landscape scherm van de N900 is imho een verbetering tov de portrait N95.
De installatie verliep bij mij volgens de aanduidingen per mail prima.
1. installeer de gedownloade .exe op je windows pc (Win7 x64 ultimate in mijn geval)
2. sluit de N900 via USB in Mass storage mode aan op de PC
3. Start het Sygic programma en kies het eerste N900 storage device
4. kies de kaarten die je wil en installeer het programma op de N900
5. Ontkoppel de USB kabel
6. Ga via file manager op de N900 naar je ~/MyDocs folder en start SetupMaemo.deb (of: geef via XConsole het command: ~/MyDocs/SetupMaemo.deb)
7. Applicatie Manager installeert Mobile Maps op de N900
8. Start Mobile Maps vanuit het programma overzicht.
9. Vul de registratiecode in wanneer het programma daar om vraagt.
Klaar voor gebruik!
Maar nop nada ik start mobile zie in een flits sygic drive en................. hopla weg is ie weer
Verwijderd
Misschien heeft het er iets mee te maken (denk het niet maar....)
een maand geleden poste hier een vrolijke heer een link met de opmerking Sygic is uit.
Ik op die link klikken en hups naar Sygic.
Daar keuzemenu doorlopen ( Nokia, N900, Europe)
Even afgerekend en downloaden maar.
Niet dus bleek een fout op de site van sygic te zijn waardoor je de android, symbian en winmobile versie kreeg.
Hier kom ik pas achter nadat de Sygic assistant de hele zooi al op mijn N900 had gegooid.
(bleek geen .deb file aanwezig te zijn)
Goed geld netjes terug gekregen en ik weer wachten.
Nu dus wel Mobile for Maemo maar niet op mijn N900................
Had de mappen van de verkeerde release laten staan en gewoon begonnen met installeren.
Zag dat Sygic die netjes overschreef dus geen problemen daar (toch???)
Heb inmiddels de mapjes met kaarten al een keer helemaal verwijdert en ben opnieuw begonnen maar het probleem blijft zich voordoen.
Sygic drive floept aan en weer meteen uit
een maand geleden poste hier een vrolijke heer een link met de opmerking Sygic is uit.
Niet dus bleek een fout op de site van sygic te zijn waardoor je de android, symbian en winmobile versie kreeg.
Hier kom ik pas achter nadat de Sygic assistant de hele zooi al op mijn N900 had gegooid.
Had de mappen van de verkeerde release laten staan en gewoon begonnen met installeren.
Heb inmiddels de mapjes met kaarten al een keer helemaal verwijdert en ben opnieuw begonnen maar het probleem blijft zich voordoen.
Voor de rest geen gekke dingen geinstalleerd op je N900 ? Misschien wil het helpen om even opnieuw te flashen ? Echter ben je wel al je data kwijt dus wel even slim om een backup te maken. Ik had dit laatst met Angry Birds, na een reflash deed die het weer prima.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:23:
Misschien heeft het er iets mee te maken (denk het niet maar....)
Verwijderd
Ehh even flashen?lexi1986 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:28:
[...]
Voor de rest geen gekke dingen geinstalleerd op je N900 ? Misschien wil het helpen om even opnieuw te flashen ? Echter ben je wel al je data kwijt dus wel even slim om een backup te maken. Ik had dit laatst met Angry Birds, na een reflash deed die het weer prima.
Dat is niet even geloof ik of is er inmiddels de snelle flash op de markt?
Je bedoelt toch usb erin U-toets drukken nadat je de nodige software geïnstalleerd hebt op je pc (liever geen windows 7 64 bits zeker mmmm) om maemo helemaal nieuw op te zetten?
Of valt het wel mee en ben ik in een uurtje of 2 klaar?
In dit forum is dan vast wel een kleine leidraad te vinden hoe ik dat aan moet pakken of niet soms?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 12:55 ]
Haha ja inderdaad die met de U toets en die werkt waarschijnlijk niet op Win 7 64 bit, krijg hem hier alleen geflashed als ik ubuntu live cd draai. Ja als je eenmaal weet hoe het moet is het zo gebeurd maar kan me voorstellen dat het inderdaad een heel gedoe is.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:53:
[...]
Ehh even flashen?
Dat is niet even geloof ik of is er inmiddels de snelle flash op de markt?
Je bedoelt toch usb erin U-toets drukken nadat je de nodige software geïnstalleerd hebt op je pc (liever geen windows 7 64 bits zeker mmmm) om maemo helemaal nieuw op te zetten?
Of valt het wel mee en ben ik in een uurtje of 2 klaar?
In dit forum is dan vast wel een kleine leidraad te vinden hoe ik dat aan moet pakken of niet soms?
Maar ben benieuwd of Sygic je een oplossing kan bieden, ik hoop het voor je
Verwijderd
mocht ik moeten flashen dan heb ik nog een laptop met Ubuntu erop.
Wacht eerst even de reactie van Sygic en A_A_R af (zie de reacties van A_A_R op mijn probleem hij heeft een soortgelijke uitdaging gehad)
Wacht eerst even de reactie van Sygic en A_A_R af (zie de reacties van A_A_R op mijn probleem hij heeft een soortgelijke uitdaging gehad)
Verwijderd
Heb ondertussen wel dit gevonden over flashen
http://discussions.europe...Reset-ALL-data/m-p/591877
dus volgens hun wel onder windows (of is dat niet safe?)
http://discussions.europe...Reset-ALL-data/m-p/591877
dus volgens hun wel onder windows (of is dat niet safe?)
Ik snap eigenlijk niet waarom flashen hier zo vaak als gemakkelijkste oplossing aangegeven wordt... Als je pc het niet meer doet ga je toch ook niet "even formatteren en alles opnieuw installeren"?
ik geef het ook aan als "mogelijke" oplossing, verder denk ik niet dat er al zoveel bekend zal zijn over de problemen met Sygic aangezien die net 1 dag uit is.Abductee schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:14:
Ik snap eigenlijk niet waarom flashen hier zo vaak als gemakkelijkste oplossing aangegeven wordt... Als je pc het niet meer doet ga je toch ook niet "even formatteren en alles opnieuw installeren"?
Overigens worden computers ook vaak "geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd" zeker als je goede back-ups maakt is dat meestal de snelste oplossing.
Eigenlijk wel ....Abductee schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:14:
Schoon en opnieuw beginnen, maakt het zoeken makkelijker.
true... als xp weer eens een 'essentieel opstartbestand' spontaan kwijt was.. dan kon je gaan repairen wat je wilt.. maar een format is veel sneller..FreshMaker schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:42:
[...]
Eigenlijk wel ....
Schoon en opnieuw beginnen, maakt het zoeken makkelijker.
alleen daarna weer alle 100 apps installaren/updaten etc.. dat kost veel tijd..
zoveel mogelijk portablePusherman_ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:54:
[...]
true... als xp weer eens een 'essentieel opstartbestand' spontaan kwijt was.. dan kon je gaan repairen wat je wilt.. maar een format is veel sneller..
alleen daarna weer alle 100 apps installaren/updaten etc.. dat kost veel tijd..
heel veel was eenvoudig terug te zetten, en is dat nog steeds
tegenwoording onder W7 ben je in een uurtje wel klaar
de N900 daarintegen, na de flash ben je idd nog wel een tijdje zoet
maar het meeste kan wel "onderweg" gedaan worden, on the fly
zoveel verbruikt dat dan ook weer niet ( en VF doet nog steeds niet moeilijk net 1,5 GB )
Weet iemand of er ook een proefversie van Sygic te krijgen is? Ik meende dat die vroeger wel te krijgen was voor symbian.
Dit wordt de eerste keer dat ik met Sigic navigatie ga werken.... Hoe gaat dat bij hen met kaartupdates? gratis? alleen als je een heel nieuw pakket koopt? anders?
Waarom niet? Ik heb gewoon kunnen flashen met W7 64bit.lexi1986 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:58:
[...]
Haha ja inderdaad die met de U toets en die werkt waarschijnlijk niet op Win 7 64 bit
De handleidingen schijnen door Nokia ge-update te zijn met de komst van PR 1.2
Misschien dan eindelijk binnenkort
Hier de link naar het Maemo thread waar je ze kan bekijken.
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=571869
het lijkt er op dat videobellen in pr 1.2. zit.
een of andere mail widget
meerdere/andere video resolutie voor het filmen
Nachtmodus voor camera.
helaas geen info over bugfixes e.d. daar is een handleiding ook niet voor.
Misschien dan eindelijk binnenkort
Hier de link naar het Maemo thread waar je ze kan bekijken.
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=571869
het lijkt er op dat videobellen in pr 1.2. zit.
een of andere mail widget
meerdere/andere video resolutie voor het filmen
Nachtmodus voor camera.
helaas geen info over bugfixes e.d. daar is een handleiding ook niet voor.
[ Voor 45% gewijzigd door RSD1982 op 18-03-2010 16:52 ]
Ik dacht dat we met z'n allen nog zaten te wachten op PR 1.2.De handleidingen schijnen ge-update zijn door Nokia met de komst van PR 1.2
Leuke volgorde: eerst de handleidingen daarna de software, of zijn ze die vergeten....
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Ik probeerde het laatst maar hij kreeg de USB niet te pakken, via Ubuntu werkte het meteen maar kan ook zijn dat ik het verkeerd deed inderdaad.Sharkey1802 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:13:
[...]
Waarom niet? Ik heb gewoon kunnen flashen met W7 64bit.
Voor de mensen die nog twijfelen om Sygic te kopen, ik heb zojuist een reviewcode ontvangen dus over paar dagen zal er een review online staan van Sygic. Nog eventjes geduld dus
Jep.. weet 't zeker. Nouja.. nog maar is proberen dan, misschien had ik te weinig geduld.citruspers schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:54:
Wat bizar? Bij mij werkt het namelijk wel, zo heb ik mijn hele voicemail moeten instellen bijvoorbeeld
Je weet zeker dat je het scherm gebruikt wat je tijdens het bellen open hebt? (niet dat je naar de taskmanager gaat en via daar nog een telefoonapplicatie opent)

Verwijderd
depp sleep doet de N900 automatisch als hij niet gebruikt word. Ik moet er wel bij zeggen, ik ben verbonden met internet. Ik zeg niet dat ik continue aan het webbrowsen ben.kingsenol schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:10:
[...]
8k gebruik geen skypr of msn. Ik meld me wel af en toe aan om te kijken wie er allemaal online is. ik begrijp niet hoe de joune 2 dagen mee gaat met internet gebruik. als ik 2 uur op internet zit verbruikt het toestel al de halve accu bijna. als je em in deep sleep modus zet kun je dan nog bellen en op internet?
Als je 2 uur aan het webbrowsen bent kan ik me voorstellen dat de accu dan minder lang meegaat. Simpelweg het apparaat is continue stroom aan het vreten om voor jou content op het scherm te presenteren. Waarschijnlijk blijft ookhet scherm actief? Dan heb je meteen de grootste stroomverbruiker te pakken.
Ik denk dat elke "Smart" phone dan snel door een acculading heen is.
Verwijderd
tis anders een heel gedoe dat flashen, met nokia n97 (en alle symbian60) *#7370# en het is gepieptlexi1986 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:21:
[...]
ik geef het ook aan als "mogelijke" oplossing, verder denk ik niet dat er al zoveel bekend zal zijn over de problemen met Sygic aangezien die net 1 dag uit is.
Overigens worden computers ook vaak "geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd" zeker als je goede back-ups maakt is dat meestal de snelste oplossing.
Bij N900 1 regel invoeren usb kabel eraan en klaarVerwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:32:
[...]
tis anders een heel gedoe dat flashen, met nokia n97 (en alle symbian60) *#7370# en het is gepiept
Eerste indruk van Sygic is erg goed gps fix binnen 10 sec na openen van Sygic. Installatie liep snel en goed
Verwijderd
Hij doet het hij doet het
ahum probleem opgelost Sygic is up and running.
Had te maken met de eerdere verkeerde mobile maps
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 23:24 ]
Ik heb sygic er ook op gezet, installatie was een makkie voor een leek als ik 
GPS fix duurde wat langer omdat ik in een bunker woon maar kwam er uiteindelijk wel!
Vraag me nu alleen af als ik ooit een andere telefoon neem moet ik dan opnieuw sygic aanschaffen?
GPS fix duurde wat langer omdat ik in een bunker woon maar kwam er uiteindelijk wel!
Vraag me nu alleen af als ik ooit een andere telefoon neem moet ik dan opnieuw sygic aanschaffen?
Zoals ik het hier lees kan dit inderdaad, http://www.sygic.com/index.php/en/help.html GPS Fix had die hier binnen 10 sec in huis waar de iphone hem niet kan vinden en de G1 dus dat is wel netjes. Verder is het menu ook erg netjes en werkt het goedwokkelz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:51:
Ik heb sygic er ook op gezet, installatie was een makkie voor een leek als ik
Hier het lijstje wat tot nu toe uit de nieuwe handleidingen is gehaald.
It will support internet video calls. Straight from contacts.
- Night Photo and Night Video modes.
- Video recording resolution support.
- Mail widget
- Official support of portrait mode in web browser.
- Native Geolocations support for web browser.
- Volume button can be set to either volume or zoom for browser.
- Themes for Smileys and Conversations.
- MfE support enhancements. (Can accept/decline meeting requests)
- SMS option only shows for mobile phone numbers. (not for landlines)
- File Manager allows sharing of any files. (no more need for Petrovich)
- Clear device data and restore settings option. (possibly full factory default)
- Group chat possible in Instant Messaging
- Search by typing for applications in App Launcher.
- Sticky tags for videos and photos.
- Away status for status of Contacts (page 52)
- Can disable Show Captured Video after finishing recording. (page 82)
- Media player now supports MAFW Plug-ins. (page 91)
- Mail widget
- Clear device data and restore settings option. (possibly full factory default)
Ah dit is zeer mooi. Dit komt dus allemaal in de PR 1.2-update? Laat toch zien dat de ontwikkeling zeker niet stilstaat. Vooral het verzenden van bestanden zonder Petrovich en het instellen van de functie van de volumeknoppen in de browser zie ik graag! Laat maar komen die update!RSD1982 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:04:
- Mail widget
ja dit komt uit de vernieuwde handleiding van nokia zelf.
mag aannemen dat het slaat op pr 1.2
dit zijn alleen nog de nieuwe "features" lijst met fixes zal met de changelog komen denk ik
mag aannemen dat het slaat op pr 1.2
dit zijn alleen nog de nieuwe "features" lijst met fixes zal met de changelog komen denk ik
Verwijderd
Heel mooi allemaal, ik zie alleen nog geen MMS ondersteuning helaasRSD1982 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:04:
- Mail widget
inderdaad, heel mooi... daar was ik ook op aan het wachten.
mms boeit me niet. Wordt nog nauwelijks gebruikt.
mms boeit me niet. Wordt nog nauwelijks gebruikt.
Support engineer
Top.... Dan had ik je ook niet goed kunnen helpen, want mijn probleem was enkel dat ik aanvankelijk op de SD kaart geinstalleerd heb, ipv op de telefoon zelf.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:23:
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij doet het hij doet het
ahum probleem opgelost Sygic is up and running.
Had te maken met de eerdere verkeerde mobile maps
En vwb release 1.2: Bring it on! Mooie verbeteringen!
[ Voor 16% gewijzigd door A_A_R op 19-03-2010 10:52 ]
das een factory reset, flashen met een symbian phone is een kwestie van usb kabel erin en nsu starten en dan hard hopen dat alles blijft werkenVerwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:32:
[...]
tis anders een heel gedoe dat flashen, met nokia n97 (en alle symbian60) *#7370# en het is gepiept
Verwijderd
Maar toch bedankt voor het meedenken, dat waardeer ik.A_A_R schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:45:
[...]
Top.... Dan had ik je ook niet goed kunnen helpen, want mijn probleem was enkel dat ik aanvankelijk op de SD kaart geinstalleerd heb, ipv op de telefoon zelf.
thanks
Ik zou graag meer dan 1 MFE account kunnen aansturen, en gehoopt dat het in de 1.2 zou zitten
Nu is het beperkt tot 1, dat is niet erg handig.
Las dat mensen hier vaak geluk hadden bij de BelCompany dus heb deze tip ook eens geprobeerd.
Een belletje en het was zo geregeld: ze hadden er inderdaad precies eentje liggen en werd meteen apart gelegd voor mij.
Nu zit ik hier met de doos in handen en sta ik op het punt om de boel uit te gaan pakken en te gaan verkennen.
Met een abo verlenging van twee jaar a 35 euro (Vodafone) was ik 160 euro voor de Nokia N900 kwijt. Not bad.
Ben benieuwd!
* Darkwolf_1982 uitpakken en aanzetten gaat!
Een belletje en het was zo geregeld: ze hadden er inderdaad precies eentje liggen en werd meteen apart gelegd voor mij.
Nu zit ik hier met de doos in handen en sta ik op het punt om de boel uit te gaan pakken en te gaan verkennen.
Met een abo verlenging van twee jaar a 35 euro (Vodafone) was ik 160 euro voor de Nokia N900 kwijt. Not bad.
Ben benieuwd!
* Darkwolf_1982 uitpakken en aanzetten gaat!
Al geprobeerd met KMplayer ?Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:53:
iemand een idee hoe je .vob bestanden afspeelt?
alvast bedankt
Ik ook maar ja, zijn er eigenlijk telefoons die er wel 2 kunnen aansturen?FreshMaker schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:57:
Ik zou graag meer dan 1 MFE account kunnen aansturen, en gehoopt dat het in de 1.2 zou zitten
Een vob is niets meer dan een mpeg2 stream met een andere extensie, hernoem hem eens naar .mpg, .mpeg ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:53:
iemand een idee hoe je .vob bestanden afspeelt?
alvast bedankt
Palm Pre kan het en de iPhone ook indien gejailbreak-etSharkey1802 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:47:
[...]
Ik ook maar ja, zijn er eigenlijk telefoons die er wel 2 kunnen aansturen?
Zagg (poging 2):
Ik heb de Zagg er aardig op, alleen is de structuur wat gebobbeld, ziet er uit en voelt aan als een sinaasappel/mandarijn ongeveer (niet de kleur
).
Trekt dit weg of mag ik weer overnieuw het ding lostrekken en vastmaken?
Ik heb de Zagg er aardig op, alleen is de structuur wat gebobbeld, ziet er uit en voelt aan als een sinaasappel/mandarijn ongeveer (niet de kleur
vrede in rust
Is het trouwens mogelijk om internet van je PC via USB op je N900 te krijgen?
Heb hier geen WiFi of UMTS (alleen GPRS) en hoopte te kunnen internetten via de USB zodat ik wat dingen kan downloaden op de N900.
Heb al zitten kijken in PC Suite, maar volgens mij kan dit niet.
Met Google krijg ik alleen informatie hoe te tetheren met N900 als modem maar het moet dus precies andersom!
Edit: Oh. Laat maar. Bekend probleem: https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=8207
Heb hier geen WiFi of UMTS (alleen GPRS) en hoopte te kunnen internetten via de USB zodat ik wat dingen kan downloaden op de N900.
Heb al zitten kijken in PC Suite, maar volgens mij kan dit niet.
Met Google krijg ik alleen informatie hoe te tetheren met N900 als modem maar het moet dus precies andersom!
Edit: Oh. Laat maar. Bekend probleem: https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=8207
[ Voor 9% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 19-03-2010 18:10 ]
Het zou wel moeten kunnen maar ik denk dat je er wat serieuze linux truukjes voor moet uithalen...heb je echt nergens een USB dongeltje voor wifi die je in adhoc/bridged kan zetten?
Het helpt soms ook om je N900 op 3G te zetten (connection switcher). Normaal gesproken switcht de N900 terug naar 2G als je minder dan 3 balkjes krijgt, maar op forced 3G werkt het vaak nog een stuk sneller dan 2G, zelfs met minder bereik.
Het helpt soms ook om je N900 op 3G te zetten (connection switcher). Normaal gesproken switcht de N900 terug naar 2G als je minder dan 3 balkjes krijgt, maar op forced 3G werkt het vaak nog een stuk sneller dan 2G, zelfs met minder bereik.
Hier ook Sygic up and running! Installeren ging erg makkelijk! Net even een testritje gemaakt, prima navigatie incl flitsmeldingen. Wel jammer dat er geen file-info op kan middels een online dienst en full screen optie die ontbreekt, verder prima stukje software.
Goodgoan!
Ik heb ook Sygic gedownload........alleen zit er helaas geen .deb install file in me exe file
Ben nu de zip aan het downloaden, maar het beloofd niet veel goed.
Ik weet zeker dat ik de maemo versie heb besteld...........
Misschien dat iemand mij alleen die install file kan sturen? misschien is het voldoende.....ik heb de mappen ed dan wel......
Anders maar hopen dat die support club een beetje snel reageert.
Misschien dat iemand mij alleen die install file kan sturen? misschien is het voldoende.....ik heb de mappen ed dan wel......
stuur me maar even een mail info@maemoworld.nl stuur ik hem door naar jeguidoootje schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:32:
Ik heb ook Sygic gedownload........alleen zit er helaas geen .deb install file in me exe fileBen nu de zip aan het downloaden, maar het beloofd niet veel goed.
Die exe is een installer voor de Sygic Windows app.guidoootje schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:32:
Ik heb ook Sygic gedownload........alleen zit er helaas geen .deb install file in me exe fileBen nu de zip aan het downloaden, maar het beloofd niet veel goed.
Die Sygic Windows app installeert op zijn beurt weer de .deb op je N900. (Daarnaast kun je er bijvoorbeeld mee beheren welke kaarten je op je N900 wil hebben.)
Leaping Lab Rats!
Krijg hem straks binnen. Ik hoorde van de verkopers bij Coolblue dat het apparaat meer als insteek had om ontwikkelaars en 'gadgetfreaks' te behagen. Zij raadden mij dan ook de HTC Legend en de Motorola Milestone aan. Weet niet waarom, maar de uitstraling van de N900 geeft mij toch een beter gevoel. Ben ook totaal geen ontwikkelaar.
Ben benieuwd hoe het met de gebruiksvriendelijkheid zit, als ik de site mag geloven (en diverse reviews) dan moet dat wel goed zitten.
Ben benieuwd hoe het met de gebruiksvriendelijkheid zit, als ik de site mag geloven (en diverse reviews) dan moet dat wel goed zitten.
Ik moet zeggen, ik heb die zagg nu 2 weken, en draag m'n mobiel in m'n broekzak, en in 't begin vond ik hem ook wat vreemd voelen, maar nu heb ik nergens last van. echt een top ding. kan er gewoon sleutels bij gooien en geen krassen. had ook de full body cover, maar ik heb dat er maar afgehaald, want ik vond het lelijk en 't ging er steeds af. dus uiteindelijk gebruik ik alleen de screen prot.Nas T schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:56:
Zagg (poging 2):
Ik heb de Zagg er aardig op, alleen is de structuur wat gebobbeld, ziet er uit en voelt aan als een sinaasappel/mandarijn ongeveer (niet de kleur).
en nee je moet nooit een screen protector lostrekken en opnieuw erop leggen
*warez*

[ Voor 98% gewijzigd door pven op 20-03-2010 14:54 ]
ik heb sygic nu ook gekocht maar voor ik straks de weg op ga vroeg ik me af zitten de flitspalen er standaard in?Eastside schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:28:
Hier ook Sygic up and running! Installeren ging erg makkelijk! Net even een testritje gemaakt, prima navigatie incl flitsmeldingen. Wel jammer dat er geen file-info op kan middels een online dienst en full screen optie die ontbreekt, verder prima stukje software.
of moet ik die wel ergens vandaan plukken?
zie nl. wel op hun website staan
http://www.sygic.com/index.php/en/features.html (onderaan de pagina)
Why choose Sygic Mobile Maps
Safety camera warnings (not available in all countries)
Ik heb me telefoon weer terug.
Heb me FM zender laten maken, hij was dus defect.
Nu gelijk een vraag. ik heb ook sygic erop gezet.Maar na 5 minuten vind hij nog geen Gps.
Je ziet wel een paar balkjes omhoog schieten.
wat gaat er verkeerd?
Jeffrey
Heb me FM zender laten maken, hij was dus defect.
Nu gelijk een vraag. ik heb ook sygic erop gezet.Maar na 5 minuten vind hij nog geen Gps.
Je ziet wel een paar balkjes omhoog schieten.
wat gaat er verkeerd?
Jeffrey
Eastside schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:28:
No matter the age, never lose the Kramer inside
Die fullscreen optie heb ik inmiddels al opgelost middels deze pagina op maemo.org.Eastside schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:28:
Hier ook Sygic up and running! Installeren ging erg makkelijk! Net even een testritje gemaakt, prima navigatie incl flitsmeldingen. Wel jammer dat er geen file-info op kan middels een online dienst en full screen optiedie ontbreekt, verder prima stukje software.
Verwijderd
Hallo,
Sygic werkt bij mij prima, alleen weigert hij om gegevens op te slaan. Ik heb al 4 maal mijn thuisadres ingevoerd en de adressen waar ik reeds naartoe gereden ben houdt hij ook niet bij. Weet iemand wat ik kan aanpassen?
Bedankt alvast
Sygic werkt bij mij prima, alleen weigert hij om gegevens op te slaan. Ik heb al 4 maal mijn thuisadres ingevoerd en de adressen waar ik reeds naartoe gereden ben houdt hij ook niet bij. Weet iemand wat ik kan aanpassen?
Bedankt alvast
Verwijderd
Volgensmij licht dit aan de manier dat je het programma afsluit, als je via het menu afsluit moet het goed gaan, gebruik je het 'kruisje' dan slaat hij soms dingen niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:25:
Hallo,
Bedankt alvast
bij mij krijg ik heel sygic niet aan de gang; sluit na een paar seconden af
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Machtig apparaatje tot nu toe. Leuk om zelf veel aan te kunnen passen. Mis alleen een Gmail notifier at this moment. Hierop inhakend, een notificatie in het icoontje dat er een sms/mail binnen is gekomen zou ook wel fijn zijn.
Werkt verder prima!
Werkt verder prima!
Ik krijg de Sgic Windows app geïnstalleerd. Kan ook keurig mijn N900 aansluiten en daar de boel op installeren. Maar zie gewoon nergens op mijn internal mem de .deb staan.d3vlin schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:34:
[...]
Die exe is een installer voor de Sygic Windows app.
Die Sygic Windows app installeert op zijn beurt weer de .deb op je N900. (Daarnaast kun je er bijvoorbeeld mee beheren welke kaarten je op je N900 wil hebben.)
Via de bovenste gebruikers heb ik die install file ontvangen en erbij gezet, dan kan ik in ieder geval het programma op mijn N900 installeren. Alleen als ik hem opstart gebeurd er niks behalve de activatie van mijn GSP op de N900.....
Ik vraag mij sterk af of ik gewoon geen andere Sygic windows app moet hebben, lijkt wel of er helemaal geen maemo bij zit.........
Zou het nog aan Windows 7 kunnen liggen ???
EDIT: via XP lukt het ook niet. Kan iemand mij bevestigen of er in de map /Drive op het internal mem ook een map is die naar maemo verwijst? Heb ik daar ook niet, maar de name suggereren dat zoiets er wel moet zijn???
[ Voor 10% gewijzigd door guidoootje op 20-03-2010 18:44 ]
Zou ik van iemand die .exe van die Woindows App. kunnen krijgen? Kom er niet meer uit:P
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Als je het programma gedownload hebt van de server van sygic pak je deze uit. Vervolgens kopieer je 3 mappen (maps/drive/res) naar de root van de telefoon + het installatiebestand. Telefoon booten. Hierna run je het programma en installeert hij de benodigde bestanden. Daarna sygic opstarten en het serienummer welke je bij aanschaf hebt gekregen invoeren en dan moet hij het doen (bij mij iig wel)guidoootje schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:43:
[...]
Ik krijg de Sgic Windows app geïnstalleerd. Kan ook keurig mijn N900 aansluiten en daar de boel op installeren. Maar zie gewoon nergens op mijn internal mem de .deb staan.
Via de bovenste gebruikers heb ik die install file ontvangen en erbij gezet, dan kan ik in ieder geval het programma op mijn N900 installeren. Alleen als ik hem opstart gebeurd er niks behalve de activatie van mijn GSP op de N900.....
Ik vraag mij sterk af of ik gewoon geen andere Sygic windows app moet hebben, lijkt wel of er helemaal geen maemo bij zit.........
Zou het nog aan Windows 7 kunnen liggen ???
EDIT: via XP lukt het ook niet. Kan iemand mij bevestigen of er in de map /Drive op het internal mem ook een map is die naar maemo verwijst? Heb ik daar ook niet, maar de name suggereren dat zoiets er wel moet zijn???
Succes!
Probeer je hem misschien op te starten als hij nog aan de USB gekoppeld zit? Dan start het programma inderdaad niet opwarhamstr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:48:
Denk dat je hier Sygic even voor moet mailen aangezien het verspreiden hiervan illegaal is. Als je Sygic mailt krijg van je hen wel snel een reactie terug hoorwarhamstr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:50:
Zou ik van iemand die .exe van die Woindows App. kunnen krijgen? Kom er niet meer uit:P
Verwijderd
Had hetzelfde probleem.warhamstr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:48:
Heb het opgelost door te deinstalleren op de n900 en daarna de volgende mappen te verwijderen
Drive, Maps, private, res , resources, sys via bestandsbeheer.
Toen de assistant op de pc weer aangeslingert en alles afgevinkt en gesynchroniseerd.
Daarna heb ik alles wat ik wou hebben (kaarten en stemmen) weer aangevinkt en weer gesynchroniseerd.
Toen Sygic geïnstalleerd en toen deed mobile maps 9 het wel.
Als je assistant hebt geïnstalleerd en je synchroniseert voor de eerste keer dan word er een .deb installatie bestandje op je n900 gezet.
Als je daarna (zoals eerder beschreven) alle maps delete in de assistant alles af vinkt en weer synchroniseert.
Dan pas word er een nieuwe .deb file op je n900 gezet.
Het is een beetje vreemd maar als je niks veranderd in je assistant aan instellingen die je eerder hebt gesynchroniseert en je synchroniseert nog een keer dan word er niks gedaan door de software.
De assistant kijkt dus niet of de situatie op je n900 verandert is maar gaat eenvoudig uit van de laatst uitgevoerde synchronisatie.
Samengevat instellingen aanpassen op je pc in assistant, synchroniseren, instellingen terugzetten en weer synchroniseren.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 22:21 ]
Hebben er trouwens meer mensen problemen met het juist weergeven van namen in het adressenboek?
Voorbeeld: Marco van der Hoeven wordt weergegeven in de N900 als Marco der Hoeven. In Outlook en Gmail contacts staan alle waardes wel juist...
Iemand suggesties om dit op te lossen?
edit: ben er net achter gekomen dat het wijzigen van namen in Outlook niet voor de juiste conversie zorgt naar de telefoon. In de Nokia PC suite contactpersonen wijzigen zorgt wel voor een juiste conversie van first, middle en last name. Aldoende leert men en volgens mij is het probleem opgelost.
Nu nog een makkelijke manier vinden om alles up-to-date te houden...
Voorbeeld: Marco van der Hoeven wordt weergegeven in de N900 als Marco der Hoeven. In Outlook en Gmail contacts staan alle waardes wel juist...
Iemand suggesties om dit op te lossen?
edit: ben er net achter gekomen dat het wijzigen van namen in Outlook niet voor de juiste conversie zorgt naar de telefoon. In de Nokia PC suite contactpersonen wijzigen zorgt wel voor een juiste conversie van first, middle en last name. Aldoende leert men en volgens mij is het probleem opgelost.
Nu nog een makkelijke manier vinden om alles up-to-date te houden...
[ Voor 39% gewijzigd door WhateverSuitsU op 20-03-2010 23:34 ]
Verwijderd
Sorry ik ben een beetje nieuw met dit soort dingen.D3sm0dr0mic schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:08:
[...]
Als je het programma gedownload hebt van de server van sygic pak je deze uit. Vervolgens kopieer je 3 mappen (maps/drive/res) naar de root van de telefoon + het installatiebestand. Telefoon booten. Hierna run je het programma en installeert hij de benodigde bestanden. Daarna sygic opstarten en het serienummer welke je bij aanschaf hebt gekregen invoeren en dan moet hij het doen (bij mij iig wel)
Succes!
Is de root van de telefoon die map die je opent op je computer?
Dus ik doe modus massa opslag? En dan Computer - NOKIA N900 (G:) en dan die 3 mappen kopieëren + install? Telefoon booten is opnieuw aanzetten?
En hoe run ik de install? Hij vraagt met welk programma ik het wil openen?
Het zou super zijn als iemand mij zou kunnen helpen want ik kom er echt niet uit
Verwijderd
Dankje gi0055
Dit was al genoeg
1) To install you need to transfer the downloaded *.deb file to your N900(for example Documents folder)
2) Open xterm and type(you need rootsh for this):
sudo gainroot
dpkg -i MyDocs/.documents/*.deb
3) Close xterm, go to More… and your application should be there.
Is het gebruik van Mobile Maps 9 via alleen de GPS?
Of moet je ook internetkosten betalen?
Dit was al genoeg
1) To install you need to transfer the downloaded *.deb file to your N900(for example Documents folder)
2) Open xterm and type(you need rootsh for this):
sudo gainroot
dpkg -i MyDocs/.documents/*.deb
3) Close xterm, go to More… and your application should be there.
Is het gebruik van Mobile Maps 9 via alleen de GPS?
Of moet je ook internetkosten betalen?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 09:58 ]
Inderdaad massa opslag en dan de 3 mappen + de install naar, in jou geval, G kopieeren. Dan eerst de telefoon opnieuw opstarten. Dan het exe bestand opstarten en deze moet dan sygic installeren.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:42:
[...]
Sorry ik ben een beetje nieuw met dit soort dingen.
Is de root van de telefoon die map die je opent op je computer?
Dus ik doe modus massa opslag? En dan Computer - NOKIA N900 (G:) en dan die 3 mappen kopieëren + install? Telefoon booten is opnieuw aanzetten?
En hoe run ik de install? Hij vraagt met welk programma ik het wil openen?
Het zou super zijn als iemand mij zou kunnen helpen want ik kom er echt niet uit
Uitzendinggemist is bezig met het testen van een flashplayer. Hij is niet direct vanaf de website te gebruiken, maar je kunt hem vinden op het volgende adres:Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:46:
Hier nog even een linkje naar een video die ik heb gemaakt waarin ik uitzendinggemist bezoek:
http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4
ik maak gebruik van het volgende greasemonkey script:
uitzendinggemist_v2_N900_link
Ik geef toe dat daar nog veel aan kan worden verbeterd, maar hopelijk is het straks niet meer nodig wanneer de media player is geupdate.
code:
1
| http://player.omroep.nl/fl/aflevering/xxxxx |
waarbij xxxxx de aflevering code is die ook in de url voor de standaard player staat.
Helaas lijkt deze flashplayer net iets te zwaar voor de N900, maar misschien komt daar nog verandering in voordat hij uit de testfase is, of bijvoorbeeld met een nieuwe Flash versie voor de N900...
Verwijderd
Heeft iemand al ervaringen met Autohouders?
Ik weet dat de brodit wel goed is. Maar deze is erg duur en niet makkelijk aan te komen.
Zou dit nog wat zijn? : http://cgi.ebay.nl/NEW-CA...eries?hash=item27b01d0cee
Ik weet dat de brodit wel goed is. Maar deze is erg duur en niet makkelijk aan te komen.
Verwijderd
Wow.tomato schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:24:
[...]
Uitzendinggemist is bezig met het testen van een flashplayer. Hij is niet direct vanaf de website te gebruiken, maar je kunt hem vinden op het volgende adres:
code:
1 http://player.omroep.nl/fl/aflevering/xxxxx
waarbij xxxxx de aflevering code is die ook in de url voor de standaard player staat.
Helaas lijkt deze flashplayer net iets te zwaar voor de N900, maar misschien komt daar nog verandering in voordat hij uit de testfase is, of bijvoorbeeld met een nieuwe Flash versie voor de N900...
Heel erg bedankt voor deze link! Door middel van de Flashplayer, DWHelper FF-plugin en een beetje eigen logische UG-kennis nu dus ook al uitzendingen in H264 .MP4!
Minder alleen dat ik geen Greasemonkey-kunstjes kan, anders was er zeker een script gekomen. Ben wel bereid het één en ander uit te leggen..
Nut voor de N900:
Bron..The official firmware accelerates mpeg4, h264 and h263 with dsp. All gstreamer based apps can use it including default media player and zoutube.
Mplayer and vlc does not offload anything to the dsp.
sygic werkt,weet alleen niet of je die flitspalen apart ergens vandaan moet halen?.ik heb waarschuwings geluiden wel aangezet, de eerste keer gps zoeken duurt lang. nu gaat het vrij snel. hebben jullie trouwens uitgezet dat hij via internet ook connect?
anderen vraag ik heb 2 mail accs planet en hotmail. hoe voeg ik contact personen toe? nu moet ik steeds het complete mail adres intype en dat duurt ff. gr Jeffrey
anderen vraag ik heb 2 mail accs planet en hotmail. hoe voeg ik contact personen toe? nu moet ik steeds het complete mail adres intype en dat duurt ff. gr Jeffrey
Ik heb precies die houder gister gekocht via ebay als ik hem binnen heb kan ik je laten weten hoe hij isVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:43:
Heeft iemand al ervaringen met Autohouders?
That Is The Question
Verwijderd
Kan je mij vertellen hoe je internet connecten kan uitschakelen? Ik ben bang dat als die straks op internet zit dat ik een dikke telefoonrekening krijg?Jeffreyst schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:17:
sygic werkt,weet alleen niet of je die flitspalen apart ergens vandaan moet halen?.ik heb waarschuwings geluiden wel aangezet, de eerste keer gps zoeken duurt lang. nu gaat het vrij snel. hebben jullie trouwens uitgezet dat hij via internet ook connect?
gr Jeffrey
Of zet je hem gewoon uit naast de klok bovenin het scherm?
Dat is toevalligrataplan2 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:24:
[...]
Ik heb precies die houder gister gekocht via ebay als ik hem binnen heb kan ik je laten weten hoe hij is
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 13:36 ]
Ik heb hem idd gekocht vanwege de prijs maar of de prijs kwaliteit verhouding goed is ... daar moet ik nog achter komenVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:34:
[...]
Dat is toevallig. Ik denk dat je deze ook hebt uitgekozen vanwege prijs/kwaliteit verhouding. Hij ziet er wel goed uit. Ik denk dat ik de gok ook gewoon neem
That Is The Question
Eindelijk ook sygic geinstalleerd. Man wat een goed signaal, zelfs binnen heb ik al signaal zodra sygic opgestart is. Dit ben ik niet gewend van mijn n95. Ik heb er big niet mee genavigeerd maar daar heb ik nu het volste vertrouwen in!
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.