🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Foto
Verwijderd
bedankt voor de tip, het is effectief zo dat je niet via het kruisje mag afsluiten als je gegevens wil bijhouden...Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:24:
[...]
Volgensmij licht dit aan de manier dat je het programma afsluit, als je via het menu afsluit moet het goed gaan, gebruik je het 'kruisje' dan slaat hij soms dingen niet op.
Stijn
Zolang je je contactpersonen kunt exporteren naar een bestand kan je ze denk ik ook wel importeren op de N900?Jeffreyst schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:17:
sygic werkt,weet alleen niet of je die flitspalen apart ergens vandaan moet halen?.ik heb waarschuwings geluiden wel aangezet, de eerste keer gps zoeken duurt lang. nu gaat het vrij snel. hebben jullie trouwens uitgezet dat hij via internet ook connect?
anderen vraag ik heb 2 mail accs planet en hotmail. hoe voeg ik contact personen toe? nu moet ik steeds het complete mail adres intype en dat duurt ff. gr Jeffrey
Dit is mijn eerste touchscreen telefoon en tevens nog nooit met een mobiel QWERTY toetsenbord gewerkt.
Blijkbaar pak ik alles snel op want ik tik al heel snel en heb heel wat software met succes aan de praat weten te krijgen.
Sygic was een eitje en werkte bijvoorbeeld in een keer en gelukkig maar! Want ik las hier al de nodige problemen maar ook het niet opstarten in full screen mode geen last van.
Het enige wat ik momenteel heb weten te slopen is ScummVM, die niet meer opstart daar ik waarschijnlijk fataal heb zitten rotzooien met de scherm (resolutie) settings, dus ben even aan het Googlen waar die settings staan.
Er af halen en opnieuw installeren bied namelijk geen soelaas.
Wat is trouwens de betere MSN plugin voor de N900? Heb vluchtig die Peccan plugin geinstalleerd. Voldoet deze of is er eigenlijk een betere volgens jullie (ervaringen)?
Meer mensen met dit (schijnbare) euvel?
Verwijderd
Bij het deinstalleren - installeren blijven standaard de config files bewaard. Vandaar dat het geen effect heeft. Je kunt compleet deinstalleren (dus ook de config files) met: apt-get --purge remove <pakketnaam>Darkwolf_1982 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:26:
Het enige wat ik momenteel heb weten te slopen is ScummVM, die niet meer opstart daar ik waarschijnlijk fataal heb zitten rotzooien met de scherm (resolutie) settings, dus ben even aan het Googlen waar die settings staan. Er af halen en opnieuw installeren bied namelijk geen soelaas.
De configfile van ScummVM is trouwens ~/.scummvmrc
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Ik zit al een tijdje dit forum te lezen en toch blijf ik twijfelen tussen het aanschaffen van een Nokia N97mini of een Nokia N900. Wat me heel erg in twijfel brengt dat ze nu gaan stoppen Maemo en straks verder gaan met Meego. Gaat de Nokia N900 hier onder lijden en zullen ze dit toestel moet meer goed ondersteunen of zal het straks toch mogelijk zijn via een update dat we straks allemaal Meego kunnen draaien.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Verwijderd
De N900 is stukken beter dan de N97, ook zonder future consumer-ready MeeGo release. De N97 sucks big time, tenzij direct gratis navigatie een must is.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:37:
Dag Allemaal,
Ik zit al een tijdje dit forum te lezen en toch blijf ik twijfelen tussen het aanschaffen van een Nokia N97mini of een Nokia N900. Wat me heel erg in twijfel brengt dat ze nu gaan stoppen Maemo en straks verder gaan met Meego. Gaat de Nokia N900 hier onder lijden en zullen ze dit toestel moet meer goed ondersteunen of zal het straks toch mogelijk zijn via een update dat we straks allemaal Meego kunnen draaien.
http://gizmodo.com/5308440/nokia-n97-review-nokia-is-doomed
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 20:51 ]
Dat weet natuurlijk alleen nokia! Kijk mocht het zo zijn dat ze maemo laten vallen en besluiten dat ze meego niet op de N900 laten draaien dan kan dit toestel in de vergetenheid raken. Daar tegenover staat wel dat dit toestel gebaseerd is op linux en er altijd wel mensen programma's schrijven, daarbij opgeteld dat iemand al android op de N900 heeft laten draaien geeft mij persoonlijk wel de hoop dat er ook iemand zo slim is om meego naar de N900 om te zetten.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:37:
Dag Allemaal,
Kortom afwachten!
Verwijderd
Waarom niet gewoon verdiepen in MeeGo? Maemo 5 is officieel gedeprecieerd. Beter richt je je op MeeGo.Wekkel schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:07:
Hmmpz, ik bekeek even de ontwikkelomgeving voor Maemo 5 (er zijn ook kan en klare VMWare images voor) en dat is niet mis. Ik stel mezelf ten doel op zijn minst een 'Hello World' applicatie te bouwen. Dan krijg je tenminste respect voor de lieden die gratis allerlei appz coden voor dit platform
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 21:14 ]
voor dit soort dingen is greasemonkey helemaal niet moeilijk hoor.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:03:
[...]
Wow.
Heel erg bedankt voor deze link! Door middel van de Flashplayer, DWHelper FF-plugin en een beetje eigen logische UG-kennis nu dus ook al uitzendingen in H264 .MP4!
Minder alleen dat ik geen Greasemonkey-kunstjes kan, anders was er zeker een script gekomen. Ben wel bereid het één en ander uit te leggen..
Nut voor de N900:
[...]
Bron..
Maar het wellicht volgende week niet meer nodig.
De 1.2 software release zou nog deze maand komen, zo gaat het gerucht. En de wmv bug dat uitzendinggemist niet werkt is als fixed gemarked voor deze release.
Overigens werkt de mobiele site wel gewoon op de N900 tegenwoordig (na een kleine update van omroep.nl aan het begin van dit jaar)
Verwijderd
Tot zover werkt het allemaal lekker.
Ik heb trouwens het volgende gedaan:
-betaald
-mailtje ontvangen met exe en zip en productcode
-exe deed raar dus zip gedownd
-de content in telgeheugen (MyDocs) geplakt, in Maps trouwens alleen de benodigde landen en het mlm bestand
-nu heb ik bij het activeren de productcode van het mailtje geprobeerd. Dat werkte niet. Toen ontdekt dat ik op de Sygic site de benodigde activeringscode kon krijgen.
-activatie en gaan!
Ik moet Sygic trouwens bedanken voor hun support. Ik heb ze vrijdag een aantal keer gemaild met vragen, en kreeg, ondanks dat ze het toen ontzettend druk hadden, vrijwel direct antwoord. Erg prettig!
Volgens mij draaien wij Maemo5 en zijn veel mensen hier tevreden over die helemaal niet naar Meego willen. Plus dat als je in QT gaat schrijven het op Meego ook werkt.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:12:
[...]
Waarom niet gewoon verdiepen in MeeGo? Maemo 5 is officieel gedeprecieerd. Beter richt je je op MeeGo.
Als je stelt dat Maemo 5 officieel gedeprecieerd is, willen we graag een bron...Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:12:
[...]
Waarom niet gewoon verdiepen in MeeGo? Maemo 5 is officieel gedeprecieerd. Beter richt je je op MeeGo.
Ik zet mijn blik nog niet op MeeGo. klinkt wel aardig, maar veel is nog vaag en het is ook nog niet.
Maemo biedt nog voorlopig genoeg toekomst, gezien de animo voor dit topic.
MeeGo biedt nu voor mij wat maemo me een half jaar terug bood: een opensource OS voor mobiele telefoons wat in de toekomst veel potentieel kan hebben. maar aangezien het ook als vervanging voor moblin wordt, kan het vrij log zijn omdat moblin voor netbooks was. en dan kan de n900-hardware tekort schieten, waar een toekomstig apparaat beter mee uit de voeten kan.
vrede in rust
LOL. maar laat ik toch maar kort antwoorden:Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:12:
[...]
Omdat maemo5 iets is dat daadwerkelijk op een apparaat staat en gebruikt wordt en meego nog niet.
Het is beter te vergelijken met waarom je nu nog Ubuntu 8.04 zou willen gebruiken en niet 9.10. Het antwoord, 8.04 is een versie met long term support, ondanks dat 9.10 nieuwere versies van/andere onderdelen bevat.
Of je kan wachten tot 10.04 volgende maand uitkomt :-)
MeeGo heeft veel meer gemeen met Maemo5 dan dat het verschilt. Dus kennis om een maemo5 programma te maken is ook voor MeeGo nuttig.
Deze actie geeft een uitgebreide foutmelding met als hoofdpunt dat iets in gebruik is en het dus niet lukt.d3vlin schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:34:
Bij het deinstalleren - installeren blijven standaard de config files bewaard. Vandaar dat het geen effect heeft. Je kunt compleet deinstalleren (dus ook de config files) met: apt-get --purge remove <pakketnaam>
Dit ging perfect en het verborgen bestandje is weg uit mijn user home.De configfile van ScummVM is trouwens ~/.scummvmrc
Ben nu ScummVM weer aan het downloaden en als het goed is gaat het nu weer werken. Ben benieuwd.
Je hebt alle maemo updates erop staan ?Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:35:
Heb sygic al 2 keer geinstalleerd maar na een paar seconden sluit hij vanzelf af? Ik heb de 3 bestanden en het .deb bestand op de n900 staan? Wat kan hiervan het probleem zijn?
schijnt dat de vorige versie van Maemo niet helemaal werkte voor Sygic
Het installeren doe je als volgt:
Login als root
dpkg -i tweego-0.1.deb
en hij gaat installeren, let wel op dat je de QT packages geinstalleerd hebt. Je ziet trouwens dus ook meteen wat voor mooie applicaties in QT geschreven kunnen worden.
Screenshot:

[ Voor 7% gewijzigd door lexi1986 op 22-03-2010 12:16 ]
Kan je niet gewoon "apt-get install tweego" doen? Dan installeert ie vanzelf ontbrekende packages. Volgens mij was Tweego al eerder uitgebracht onder de naam Twitterbox maar is dat veranderd omdat er al een ander programma met die naam was.lexi1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:16:
Het installeren doe je als volgt:
Login als root
dpkg -i tweego-0.1.deb
en hij gaat installeren, let wel op dat je de QT packages geinstalleerd hebt. Je ziet trouwens dus ook meteen wat voor mooie applicaties in QT geschreven kunnen worden.
Full screen kan wel maar op een vrij kromme manier, als je easy debian installeerd krijg je ook Set Deb HW Keys app erbij waarbij je met ctrl + omhoog of ctrl + space een applicatie full screen zet.
Werkt ook voor Sygic.
Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM
Volgens mij staat die nog niet in de repository omdat het een Alpha versie is, maar mocht die er wel in staan gaat dat inderdaad een stuk makkelijker. Klopt dat het twitterbox was inderdaad alleen iphone heeft ook al een twitterbox dus ze hebben naam veranderd.Sharkey1802 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:28:
[...]
Kan je niet gewoon "apt-get install tweego" doen? Dan installeert ie vanzelf ontbrekende packages. Volgens mij was Tweego al eerder uitgebracht onder de naam Twitterbox maar is dat veranderd omdat er al een ander programma met die naam was.
Je hebt gelijk, ik had er iets over gelezen op mwkn.net en dacht dat er stond dat ie in maemo devel te vinden was maar er stond juist dat ie nog niet in devel te vinden was vanwege de alpha status.lexi1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:19:
[...]
Volgens mij staat die nog niet in de repository omdat het een Alpha versie is, maar mocht die er wel in staan gaat dat inderdaad een stuk makkelijker. Klopt dat het twitterbox was inderdaad alleen iphone heeft ook al een twitterbox dus ze hebben naam veranderd.
Ik gebruik geen twitter maar ik ben wel benieuwd naar de UI. Schijnt een knap staaltje QT te zijn.
Wat is het heerlijk om dit op zo'n groot scherm te hebben (heb ook de full screen tweak gedaan). Het programma raadde me verschillende routes aan voor de heen en terugweg. Dit beviel me wel, gezien de werkzaamheden aan de snelwegen op de route en voor de afwisseling was het ook leuk.
Nu nog even op zoek naar een andere stem dan de standaard saaie 'Maria'
Nu ik ook goeie navigatie op m'n N900 heb, ben ik weer helemaal blij! zeker gezien de voorgaande berichten over Tweego, wat er aan zit te komen. Hiervoor wacht ik nog wel even tot het minstens via de repositories te vinden is.
Navigatie en een goeie alles in 1 twitterapp miste ik nog.
Als nu alleen m'n Google calendar direct goed synct met de N900 calendar(zonder tussenkomst van andere diensent) ben ik helemaal tevreden!!
er is aleen 1 minder puntje ik had muziek aan staan en sygic via fm transmitter over de radio, dit werkt ook heel goed, alleen heb ik een lader in de auto die schijnbaar niet genoeg voeding kan leveren.
dus rond 8 uur in de avond telefoon dood en kreeg hem niet meer aan de praat tot ik hem zondag ochtend weer aan de originele lader hing.
ook varta power pack hielp niet.
ik heb op de autolader gekeken en daar staat op dat er 5V 800mA geleverd word.
varta power pack levert 5V 800mA
de originele lader levert 5V 1200mA
weet iemand of de originele autolader dit ook levert?
of een andere autolader die dit levert?
die powepack gebruik ik hier ook werkt prima om op te laden hier ook als de tel helemaal leeg is.leon12345 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:24:
ik heb afgelopen zaterdag door heel nl gereden met sygic aan beviel me prima!
er is aleen 1 minder puntje ik had muziek aan staan en sygic via fm transmitter over de radio, dit werkt ook heel goed, alleen heb ik een lader in de auto die schijnbaar niet genoeg voeding kan leveren.
dus rond 8 uur in de avond telefoon dood en kreeg hem niet meer aan de praat tot ik hem zondag ochtend weer aan de originele lader hing.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 17:41 ]
hoe installeer ik de qt packages? is dat PyQt4 Full install?lexi1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:16:
en de downloadlink naar de .deb van tweego doet het hier niet.. iemand een mirrortje?
[ Voor 10% gewijzigd door Boyd op 22-03-2010 18:09 ]
Verwijderd
Zit die FM transmitter in het programma van Sygic? Dus kan je dan muziek van je telefoon afspelen en die op de radio van je auto ontvangen? En dan hoor je ook nog is de stem van je navigatie?leon12345 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:24:
ik heb afgelopen zaterdag door heel nl gereden met sygic aan beviel me prima!
Het is nog niet bekend of deze voor de N900 uitkomt. Wat vinden jullie hier van? Ondanks dat er vast wel ergens een illegale update zal verschijnen, zal dit (indien de N900 geen update krijgt) mijn laatste Nokia zijn. Ik zou het een heel lullige actie van Nokia vinden.
Verwijderd
Feed
New Maemo 5 SDK release 5 available
2010-03-22 13:31 UTC to Planet maemo by Tero Kojo
Nokia has just released the Maemo 5 SDK 1.2 available here. The release contains many different additions/deletions/updates and features the Qt4.6 library. It also contains package updates required for software designed for the next Maemo product software update coming out soon.
The release notes are available here.
=====================================================================
RELEASE NOTES FOR Maemo 5 SDK Update 5, EA 22.03.2010
=====================================================================
The Maemo 5 Final SDK has its fifth update, which is an early access
to the fourth product software update, being version 10.2010.09-3.
Existing Update 3 or later SDK installations can be upgraded easily
using the apt package management tool found inside scratchbox.
The suggested way to upgrade is first running:
"fakeroot apt-get update" and then "fakeroot apt-get dist-upgrade"
NOTE: This SDK release is an early access to the fifth update and
it contains known bugs which will be fixed in the final update 5
release.
What's new in this release?
---------------------------
Details of the content update can be found as follows:
- SDK content updates
(http://repository.maemo.org/stable/fremantle/
maemo5.0_update4_vs_maemo5.0_update5_content_changes.html)
- Tools content updates
maemo5.0_update4_vs_maemo5.0_update5_tools_content_changes.html)
- The updated packages are found in the the final SDK repository
itself.
- SDK GUI installer updates
- Qt version was changed to 4.6.2
assistant, designer, help, qt4-dev-tools and qt3support packages
were removed from the SDK. libqt4-core-translations package is now
called libqt4-translations. Also libqt4-opengl-dev does not exist
anymore, but libqt4-dev provides all the header files now.
- The eventlogger library was upgraded and the eventlogger API is
no longer compatible with the Update 4 or earlier implementation.
- Browser engine updates
This release includes:
- X86 development environment for compiling and running
applications.
- Armel environment for cross compilation only.
- Maemo Scratchbox installer (http://repository.maemo.org/stable/5.0/
maemo-scratchbox-install_5.0.sh).
- Maemo SDK installer (http://repository.maemo.org/stable/
5.0/maemo-sdk-install_5.0.sh).
- Maemo SDK GUI installer (http://repository.maemo.org/stable/
fremantle/maemo-sdk-install-wizard_5.0.py )
- Nokia proprietary binary packages.
- Source code of open source packages (http://repository.maemo.org/
pool/maemo5.0/free).
- Content comparison between 5.0update4 and 5.0update5
maemo5.0_update4_vs_maemo5.0_update5_content_comparison.html)
SDK content
-----------
This SDK contains the headers, libraries, and tools required to
write Maemo 5 applications, which are installed inside the
Scratchbox cross compilation environment. The SDK delivers two
Scratchbox targets for different architectures and purposes:
- X86 : The X86 target is used during the software development phase.
The majority of development work is done inside this target.
- Armel: The armel target is used for cross compiling the software
for the Nokia N900 mobile computer, with Fremantle software.
The SDK consists of the following components:
Hildon application framework subsystem:
- UI framework libraries.
- Hildon Desktop.
- Hildon Home.
- Hildon Status Menu.
- Hildon Application Manager.
- Hildon Input Method Framework.
- Hildon Control Panel.
- Clutter.
- Tracker.
- Matchbox library.
- Games Wrapper library.
Multimedia subsystem:
- PulseAudio.
- libcanberra.
- Speex audio codec library.
- GUPnP.
- GStreamer.
- Media Application Framework.
- FM Transmitter API• .
Connectivity subsystem:
- BlueZ.
- WLAN library.
- GW OBEX library.
- wireless-tools library.
Real time communications subsystem:
- Glib Telepathy connection manager library.
- Farsight2 library.
- libnice library.
- AddressBook API• .
- Accounts API• .
- Event Logger API• .
System software subsystem:
- HAL library.
- Battery query interface API• .
- Vibra service API• .
- Device orientation API• .
Core subsystem:
- X Window system library.
- Linux Kernel.
- Open GL ES drivers• .
Application Interfaces:
- Calendar API• .
- CityInfo API• .
- Location API• .
- Time API• .
- Email Interface API.
- Sharing Plugin API• .
Full package management, apt support:
- Required tools included.
- Qt 4.6.2
[• ] are provided by Nokia closed binaries.
System requirements
-------------------
Basic requirements
Maemo 5 SDK uses Scratchbox cross compilation environment and
requires the minimum system requirements for Scratchbox only.
Requirements for using Scratchbox are:
- Linux distribution installed on the host.
- Debian GNU/Linux recommended.
- x86 platform.
- For multiple users using Scratchbox on the same host a dual CPU
machine or Hyper-Threading capable processor is recommended.
- 512 MB of memory.
- For multiple users using Scratchbox on the same host at least
1 GB is recommended.
- Full Scratchbox installation requires 1 GB of hard disk space, but
at least 1 GB extra space should be reserved for each Scratchbox
user.
- For heavy development a minimum of 10 GB of space may be needed.
- The kernel must have the binfmt_misc module, which is required by
the CPU-transparency feature. On most Linux distributions it is
available by default (however, this in not the case on RedHat
Enterprise Linux 3).
Recommended requirements for using Scratchbox are:
- Working networking environment.
- Working NFS server.
Additional software
Xephyr X11 server software is needed on the host machine before any
applications can be run in the Maemo 5 SDK. It is an X11 server that
provides a device screen for the Maemo application windows and
visuals to be displayed on the host machine. This software
is not included in the SDK because it is available on most Linux
distributions. On Debian based Linux systems, Xephyr can be installed
outside the Scratchbox environment using apt with root permission:
$ sudo apt-get install xserver-xephyr
Known issues and deficiencies in this release
---------------------------------------------
- Unnecessary warnings and debugging messages are printed out when
the hildon application framework is started.
- Armel target does not bring up the UI framework.
- It has been noted that Xephyr dies with the application framework
at times. The crash in question might even be Xephyr related since
the application framework behaves differently with different
versions and builds of Xephyr. The case seems to be worst on Xephyr
that comes with Ubuntu Jaunty, there Xephyr will die when running
any application that contains an input field and clicking on that
field to invoke the input method. On Fedora Code 10 Xephyr does not
mind the mouse clicks, but dies when shutting down the application
framework. On the other hand Xephyr on Ubuntu Intrepid or even the
Intrepid version recompiled for Jaunty does not experience crashes
in these situations.
A patch already available for the Xephyr on Ubuntu Jaunty and can
be found at http://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=21591.
- Running Xephyr with -kb option disables entry of @ symbol.
However, removing -kb option disables cursor keys.
- Running Xephyr with -host-cursor is causing Xephyr to crash in Ubuntu
Lucid and Debian Squeeze when the Hildon Application Framework is
closed.
- With Ubuntu/Kubuntu Karmic, it has been noted that sound does not
work inside scratchbox. This issue is being investigated.
- There are issues with the Qt input methods in this release. This is
going to be fixed in the next release.
- Reparenting widgets in Qt causes the application to crash. This is
going to be fixed in the next release.
- Compatibility with previous Qt versions or qt4-maemo5 packages from
the extras repository is not guaranteed.
bron:
http://maemo.org/news/
Hey, leuk dat je reageert! Er staan tientallen reacties in dit forum over MeeGo. Ik zou zeggen: lees je suf op de vorige pagina'stahomas schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:53:
Hebben jullie gehoord van het nieuwe besturingssysteem MeeGo?
Het is nog niet bekend of deze voor de N900 uitkomt. Wat vinden jullie hier van? Ondanks dat er vast wel ergens een illegale update zal verschijnen, zal dit (indien de N900 geen update krijgt) mijn laatste Nokia zijn. Ik zou het een heel lullige actie van Nokia vinden.
PS Het wordt hier op prijs gesteld als je de search (vakje rechtsboven met "Zoeken...") gebruikt in plaats van gelijk je vraag neer te zetten. Alvast bedankt.
[ Voor 13% gewijzigd door Nas T op 22-03-2010 22:11 ]
vrede in rust
ja klopt maar als je je tel probeert aan te zetten binnen 10 min dan gaat je tel niet aan maar blijft het wel proberen tot er echt niks meer in je accu zit. dan heb je wel je originele lader nodig.lexi1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:34:
[...]
die powepack gebruik ik hier ook werkt prima om op te laden hier ook als de tel helemaal leeg is.
die had ik ook voor me n96 andere aansluiting natuurlijk. werkte perfect! had nog niet gezien dat deze uit wasVerwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:35:
DC-10 Nokia lader geeft 1200 - 1500mA
ik zet eerst muziek aan. dan start ik de fm tansmitter. dan sygic opstarten. je muziek word elke keer afgekapt als 'maria' wat wil zeggen en gaat daarna vrolijk verderVerwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:40:
[...]
Zit die FM transmitter in het programma van Sygic? Dus kan je dan muziek van je telefoon afspelen en die op de radio van je auto ontvangen? En dan hoor je ook nog is de stem van je navigatie?
(dit alles nu ook aan het typen vanaf me n900
Verwijderd
Ja, is ook pas uit geloof ik. Toen ik hem wou kopen (zo'n 6 weken geleden) was hij nog niet uit. Nu zit ik met een DC-6 met 550mA. Ga hem toch vervangen denk ik, want dat schiet gewoon echt niet op...leon12345 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:10:
[...]
die had ik ook voor me n96 andere aansluiting natuurlijk. werkte perfect! had nog niet gezien dat deze uit was
Verwijderd
Bij mij doet ie niet Laden en Transmitter tegelijk. Als ik de lader aansluit terwijl ik transmitter aan heb staan krijg ik kort een melding van dit euvel in het scherm.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:35:
DC-10 Nokia lader geeft 1200 - 1500mA
Groet,
Ad
Ligt er aan. Wat voor meerwaarde verwacht je van een N900 als er MeeGo op draait? Nieuwe hardware (multitouch, kompas, betere videochip etc) krijg je niet door een software update, dus als dat het verschil tussen MeeGo en Maemo5 is wil ik nog best een paar jaar Maemo5 draaien.tahomas schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:53:
Hebben jullie gehoord van het nieuwe besturingssysteem MeeGo?
Tot nu toe weet nog niemand precies wat voor nieuws MeeGo gaat bieden, dus om nu al te speculeren over het nut van wel of geen N900 versie is behoorlijk voorbarig.
Verwijderd
Om te beginnen, de N900 is een recente telefoon met maemo5 op geïnstalleerd. Daarom zal maemo5 nog een ruime tijd goed ondersteund worden. De N900 goed dus blijven werken, updates krijgen en nieuwe software krijgen. Software die voor meego zal ontwikkeld worden, werkt ook op maemo.
Meego is momenteel nog niet uitgebracht. Op het einde van de maand, komt er een eerste versie uit. Deze versie van meego zal echter nog niet volledig functioneel zijn. Wel zal het mogelijk zijn om die uit te testen op je telefoon (n900). De drivers die daarvoor nodig zijn, worden door nokia ontwikkeld en onderhouden. Nokia zal dus meego voor de N900 ondersteunen. Toch zal het nog even duren voordat meego volledig functioneel is.
Meego zal niet kunnen geInstalleerd worden door een update uit te voeren. Maemo5 blijft het standaard OS. Maar de twaeker die geïntereseerd is, zal het wel kunnen installeren. Hoe dit zal gebeuren is nog niet duidelijk, maar ik veronderstel dat het een vergelijkbaar proces is met het (her)installeren van de firmware.
Hoe het zit met OVI, is nog niet duidelijk. Maar aangezien de N900 de eerste telefoon zal zijn waar meego op kan draaien, veronderstel ik dat het voor Nokia een ideaal testplatform is en dus ook van de ovi software zal voorzien worden. Maar dat is nog niet aangekondigd.
samengevat:
De N900 wordt geleverd met maemo5. Nokia zal er dan ook voor zorgen dat maemo5 verder ondersteund wordt. Ook zal Nokia de drivers verzorgen die nodig zijn om met meego te kunnen werken. Je zal dus de keuze hebben wat je gebruikt. Wat je ook kiest, je telefoon blijft de beste die er is.
http://www.sygysweb.nl/n9...ic.php?f=3&t=174&start=10
Dit wordt opgelost in de volgende update zie mijn post hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:32:
[...]
Bij mij doet ie niet Laden en Transmitter tegelijk. Als ik de lader aansluit terwijl ik transmitter aan heb staan krijg ik kort een melding van dit euvel in het scherm.
Groet,
Ad
Want het lijkt me wel handig en ik heb even gekeken op hun site, maar daar staat over installatie dit: Purchase & install the JoikuSpot Linux Edition file to your N900. Betekend dat dat je het via je n900 moet kopen of is het net zoals met sygic dat je een .deb file op je n900 moet zetten?
Verwijderd
Bij mij werkt het alvast prima, was eenvoudig te installeren en is een nog betere versie dan ik had op mijn n82Pompi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:32:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik en het installeren van joikuspot?
Want het lijkt me wel handig en ik heb even gekeken op hun site, maar daar staat over installatie dit: Purchase & install the JoikuSpot Linux Edition file to your N900. Betekend dat dat je het via je n900 moet kopen of is het net zoals met sygic dat je een .deb file op je n900 moet zetten?
Alleen jammer dat het betalend is...
succes ermee
Ok bedankt, ik neem aan dus dat je een .deb file krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:43:
[...]Bij mij werkt het alvast prima, was eenvoudig te installeren en is een nog betere versie dan ik had op mijn n82
Alleen jammer dat het betalend is...
succes ermee
Tja, vaak moet je goede en handige dingen betalen:P
ik heb het gekocht. je krijgt een .install bestandje.. die draai je op je telefoon, en de rest gaat automatisch.Pompi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:55:
[...]
Ok bedankt, ik neem aan dus dat je een .deb file krijgt.
Tja, vaak moet je goede en handige dingen betalen:P
[ Voor 19% gewijzigd door Boyd op 23-03-2010 12:17 ]
Bij de settings onder profile kun je het volume aanpassen voor verschillende events, zoals inkomende oproep of sms/e-mail. Met de volumeschuif onder de batterij/netwerk-status regel je (net als met de hardware volumeknoppen) het algemene systeemvolumeAtratus schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:07:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de functie is van de volume-schuif na het tikken op de batterij/netwerk status en wat het verschil is tussen het volume aanpassen in het settings scherm bij profiles?
Dus kan ik het dan zo zien dat de volumeschuif onder de batterij/netwerk status alle wijzigingen in profiles overruled? (en vice-versa?)pixeled schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:56:
[...]
Bij de settings onder profile kun je het volume aanpassen voor verschillende events, zoals inkomende oproep of sms/e-mail. Met de volumeschuif onder de batterij/netwerk-status regel je (net als met de hardware volumeknoppen) het algemene systeemvolume
Verwijderd
nee, wat hij bedoelt is dat je bij je profielsettings het volume van bijvoorbeeld je bel/sms toon kunt instellen. En bij het volume schuifje in het netwerk/batterij statusveld is voor het volume van bijvoorbeeld muziek en films die je afspeelt op je telefoon.Atratus schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:16:
[...]
Dus kan ik het dan zo zien dat de volumeschuif onder de batterij/netwerk status alle wijzigingen in profiles overruled? (en vice-versa?)
Als jij de volumeschuif in het netwerk/batterij veld bijna helemaal uit hebt staan, zal je beltoon nogsteeds even hard gaan.
Okay, helder! Dank voor de uitleg.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:39:
[...]
nee, wat hij bedoelt is dat je bij je profielsettings het volume van bijvoorbeeld je bel/sms toon kunt instellen. En bij het volume schuifje in het netwerk/batterij statusveld is voor het volume van bijvoorbeeld muziek en films die je afspeelt op je telefoon.
Als jij de volumeschuif in het netwerk/batterij veld bijna helemaal uit hebt staan, zal je beltoon nogsteeds even hard gaan.
zou handig zijn als je zei wat hij zegt ipv "dat hij die niet kan vinden of iets anders"Pompi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:44:
Zijn er al mensen die de schaduwen van icons hebben weg gehaald, want ik heb het aan de hand van de engelse uitleg op talk.maemo.org geprobeerd. Maar ik doe volgens mij iets fout, want als je die regel invult in x-terminal voor je thema en dan images zegt hij steeds dat hij die niet kan vinden of iets anders. Dus zou iemand me het in nl kunnen uitleggen?
Sorry maar had x-terminal al afgesloten, dus weet niet meer precies wat er stond maar probeer wel nog een keer.teddebraak schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:54:
[...]
zou handig zijn als je zei wat hij zegt ipv "dat hij die niet kan vinden of iets anders"
Als ik dit: cd /user/share/themes/digitalnature/images/ doe dan zegt hij -sh: cd: can't cd to /user/share/themes/digitalnature/images/
[ Voor 17% gewijzigd door Pompi op 23-03-2010 16:59 ]
Gebruik Tab om de dirs te completen zodat je zeker geen typfouten maakt. Dus '/u' -> [Tab] wordt aangevuld naar /usr als er maar 1 dir in de root (/) is die met een u begint. Druk 2x [Tab] om een lijstje met alle dirs die met een u beginnen te zien.
Bedankt. Heb ze doorgelezen. Die samenvatting was ook erg fijn om te lezen. Geruststellend dat de apps voor MeeGo ook voor Maemo gaan werken en dat Maemo gewoon geupdate blijft. Ben er tot nu toe erg tevreden over en kan me niet helemaal vinden in veel klachten dat het niet "af" zou zijn. Het ging me meer om de apps, die slechts in beperkte mate beschikbaar waren.Nas T schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:09:
[...]
Hey, leuk dat je reageert! Er staan tientallen reacties in dit forum over MeeGo. Ik zou zeggen: lees je suf op de vorige pagina's
PS Het wordt hier op prijs gesteld als je de search (vakje rechtsboven met "Zoeken...") gebruikt in plaats van gelijk je vraag neer te zetten. Alvast bedankt.
Verder had ik nog een vraagje. Via de extra's-devel catalog heb ik mYTube gedownload. In die beschrijving staat dat je daarmee ook youtube filmpjes kan downloaden, wat me erg handig lijkt voor muziek. Echter krijg ik dit programma niet werkend. Ik weet dat dit programma nog in ontwikkeling is, maar weet oemand toch of ik misschien iets verkeerd doe?
Verder heb ik de site *knip* gevonden voor muziek. Ik vind hem erg handig. Misschien ook voor jullie. Hier staat heel veel muziek op die ik rechtstreeks kan downloaden op mijn Nokia.
[ Voor 0% gewijzigd door BastiaanN op 23-03-2010 18:47 ]
ok bedankt, het is een handige tip want wist dat nog nietR_W schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:40:
user -> usr
Gebruik Tab om de dirs te completen zodat je zeker geen typfouten maakt. Dus '/u' -> [Tab] wordt aangevuld naar /usr als er maar 1 dir in de root (/) is die met een u begint. Druk 2x [Tab] om een lijstje met alle dirs die met een u beginnen te zien.
Kijk eens bij hier bij mobilesupplies. De stylus kost daar maar 4,95 excl. verzendkosten, 3 voor 9,95 euro en het zullen waarschijnlijk gewoon de originele zijn. Heb al regelmatig iets bij hun besteld en altijd mooi aangekomen.lpdv74 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:37:
Ben een tijdje geleden mijn stylus kwijtgeraakt. Nu kan ik me redelijk redden zonder, maar wil toch wel graag een nieuwe. Op de site van Nokia zijn ze wel te bestellen, maar dan ben ik totaal ca. 20 euro kwijt (ze worden per 3 verkocht). Weet iemand of dezelfde stylus ook bij andere toestellen gebruikt wordt? Misschien is er dan tweedehands nog aan te komen...
Ze hebben overigens ook nog genoeg andere onderdelen en accessoires voor de N900!
[ Voor 9% gewijzigd door RayMotix op 23-03-2010 20:25 ]
Ben mijn stylus al langere tijd kwijt.
Nee, je kan het vanaf je PC kopen, of vanaf je N900 als je dat zou willen.Pompi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:32:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik en het installeren van joikuspot?
Dan krijg je een link naar de install file toegemaild. als je deze opent op de N900 wordt de repository van joikuspot toegevoegd en het programma geinstalleerd. Raar genoeg lijk je nergens een license code te hoeven invullen, dus hoe het precies is beveiligt is mij een beetje een raadsel. Volgens Joikuspot zou het wel N900 gebonden zijn. Ik vermoed dat je imei code wordt opgeslagen na de eerste download of zo iets, maar duidelijk is joiku er niet over.
Bij mij werkt het programma goed (na een herstart raar genoeg), maar op talk.maemo.org zijn er klachten over een niet-stabiele wlan verbinding na de installatie. Zelf heb ik dit niet. Ik gebruik het om mijn ipod touch en Nokia 5800 online te krijgen.
Ook heb ik recent een Sony Dualshock 3 gekocht
Werkt fantastisch met NES en Gameboy spellen op de N900 via de emulators!
Met de mega drive, SNES, GBA en PSX emulators heb ik het nog niet uitgebreid getest.
Verwijderd
hoe heb je je dualshock aan je n900 gekoppeld als ik vragen mag?Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:30:
[...]
Ook heb ik recent een Sony Dualshock 3 gekocht
Werkt fantastisch met NES en Gameboy spellen op de N900 via de emulators!
Met de mega drive, SNES, GBA en PSX emulators heb ik het nog niet uitgebreid getest.
Verwijderd
Ik gok zoVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:33:
[...]
hoe heb je je dualshock aan je n900 gekoppeld als ik vragen mag?
Bijna. Deze instructies zijn makkelijker:
http://tomasz.sterna.tv/2...h-ps3-sixaxis-controller/
De install link is misschien naar zijn eigen repository. Dat hoeft niet meer, want het programma staat tegenwoordig ook ik extras-devel.
Het enige wat je van te voren moet doen is je PS3 controller het bluetooth address van je N900 geven via USB. en dat doe je dus met die 4 commandos in de linux terminal met sixpair.
Werkt allemaal vlekkeloos bij mij. Met de Wii mote had ik geregeld wat problemen dat de verbinding niet tot stand kwam, maar met de PS3 controller en dit programma werkt het uitstekend.
hmm, cool meerdere PS3 controllers wordt ook ondersteund. Dan toch maar eens controllers bij mijn broer "lenen". Ik heb zelf namelijk geen PS3
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:34 ]
Verwijderd
Wie heeft dit op kunnen lossen?
Verwijderd
Ik wil ook de n900 aanschaffen maar ik twijfel tussen
een nieuwe iphone 3gs oude is kapot of de n900
zou iemand mij misschien de voordelen kunnen noemen en ook nadelen
en wat jullie me aanraden
alvast bedankt!!!!!!!
ik zou je aanraden een nieuwe 3gs te kopen. er is niets mis mee met de n900 maar voor die telefoon zul je een hele hoop zelf moeten uitvinden,uitproberen,opnieuw uitzoeken etc etc. en tjah.. zo te lezen ben je meer een iphone user, nofiVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:11:
Beste mensen,
alvast bedankt!!!!!!!
Als je de 3gs had, en je was er tevreden mee, zou ik daar voor gaan. Dan kan het in ieder geval niet tegenvallen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:11:
Beste mensen,
alvast bedankt!!!!!!!
Het ligt er aan wat je zelf prettiger vindt. De N900 heeft veel minder apps en spellen dan de Iphone, maar heeft daarentegen hardwarematig weer betere prestaties. Wat bij mij de doorslag gaf is dat de N900 kan multitasken, meerdere applicaties tegelijk draaien. Dan kan ik lekker muziek luisteren en internetten tegelijk. Ook heeft de N900 flash-ondersteuning en een fysiek toetsenbord.
Maar dat zijn volgens mij ook de enige voordelen ten opzichte van de iPhone, voor de doorsnee niet-tweaker. Hij is een stuk groter en zwaarder dan de 3gs, heeft weinig applicaties en er zitten nog wat fouten op, bellen is niet in een seconde gebeurd bijvoorbeeld, best onhandig.
De Iphone presteert sneller bij browsen en je kunt trouwens wel muziek luisteren en iets anders doen. En dat is dan ook de enige vorm van multitasking.tahomas schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:
[...]
Als je de 3gs had, en je was er tevreden mee, zou ik daar voor gaan. Dan kan het in ieder geval niet tegenvallen.
Het ligt er aan wat je zelf prettiger vindt. De N900 heeft veel minder apps en spellen dan de Iphone, maar heeft daarentegen hardwarematig weer betere prestaties. Wat bij mij de doorslag gaf is dat de N900 kan multitasken, meerdere applicaties tegelijk draaien. Dan kan ik lekker muziek luisteren en internetten tegelijk. Ook heeft de N900 flash-ondersteuning en een fysiek toetsenbord.
Maar dat zijn volgens mij ook de enige voordelen ten opzichte van de iPhone, voor de doorsnee niet-tweaker. Hij is een stuk groter en zwaarder dan de 3gs, heeft weinig applicaties en er zitten nog wat fouten op, bellen is niet in een seconde gebeurd bijvoorbeeld, best onhandig.
de Iphone is makkelijker in gebruik, met de N900 kun je meer, maar dat is soms ook uitvogelen.
vrede in rust
Denk inderdaad dat je daar goed op moet letten. De iPhone (software) is praktisch gebouwd rondom gemak en snelle toegang. Ik persoonlijk heb gekozen voor de N900 vanwege het feit dat er nog zoveel mee gedaan kan worden. Bij de iPhone heb ik een minder gevoel van zelf veel zaken kunnen wijzigen, maar dat is echt puur gevoelsmatig. Enige nadeel van de N900 vind ik op het moment de logheid, maar gezien de functies en met name het fysieke toetsenbord kan ik daar prima mee leven.Nas T schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:02:
[...]
De Iphone presteert sneller bij browsen en je kunt trouwens wel muziek luisteren en iets anders doen. En dat is dan ook de enige vorm van multitasking.
de Iphone is makkelijker in gebruik, met de N900 kun je meer, maar dat is soms ook uitvogelen.
Verwijderd
Wat is het toch met dat bellen? Hoezo is dat minder handig dan op andere telefoons? Ik kan vanaf mn desktop de mensen die ik het meest bel in twee keer tikken bellen. Ik vraag me af hoeveel sneller dat op een iphone kan.tahomas schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:
[...]
bellen is niet in een seconde gebeurd bijvoorbeeld, best onhandig.
Verwijderd
Ik heb dit puntje vaker langs zien komen dat bellen niet zo handig is op de N900. Maar ik vraag me af of dat men weet dat als je de N900 openschuift (vanaf een homescreen uiteraard) en een letter typt automatisch de contactpersonen worden getoond. Typ een cijfer en krijg het dial pad te zien.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:38:
[...]
Wat is het toch met dat bellen? Hoezo is dat minder handig dan op andere telefoons? Ik kan vanaf mn desktop de mensen die ik het meest bel in twee keer tikken bellen. Ik vraag me af hoeveel sneller dat op een iphone kan.
Tja als openschuiven ook teveel moeite is dan weet ik het ook niet meer
Zal ook voor een groot gedeelte met gewenning te maken hebben. Met name het ontbreken van fysieke toetsen om snel naar je contactpersonen te gaan en een belletje te plegen zal daar aan ten grondslag liggen.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:57:
[...]
Ik heb dit puntje vaker langs zien komen dat bellen niet zo handig is op de N900. Maar ik vraag me af of dat men weet dat als je de N900 openschuift (vanaf een homescreen uiteraard) en een letter typt automatisch de contactpersonen worden getoond. Typ een cijfer en krijg het dial pad te zien.
Ik vind het prima verwerkt. Net wat je zegt, je schuift de telefoon open en je tikt de eerste letter in en je krijgt meteen de namen te zien. Daarna twee keer drukken op het scherm en gaan!
Bedankt voor de tip!!RayMotix schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Kijk eens bij hier bij mobilesupplies. De stylus kost daar maar 4,95 excl. verzendkosten, 3 voor 9,95 euro en het zullen waarschijnlijk gewoon de originele zijn. Heb al regelmatig iets bij hun besteld en altijd mooi aangekomen.
Ze hebben overigens ook nog genoeg andere onderdelen en accessoires voor de N900!
[ Voor 7% gewijzigd door tahomas op 24-03-2010 14:28 ]
Mijn ervaring met beschermfolie en beschermhoes (weliswaar silicon ipv een ander materiaal) is niet erg positief.tahomas schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:26:
Heeft iemand misschien ervaring met de beschermfoliefolie en de crystal case voor de N900? Ik heb met de zoekfunctie nog niet echt duidelijkheid gekregen over mogelijke voordelen en nadelen. Die crystal case spreekt me wel aan, maar wordt hij daar niet gevoelsmatig een flink stuk dikker van? En beschermt dat folie goed? En is het touchscreen gebruiken dan nog goed mogelijk?
Beschermfolie moet in 1 keer goed zitten, anders wordt het lastig om nog goed te krijgen en als het eenmaal zit dan werkt het niet lekker. Silicon case was echt dramatisch, in mijn geval kon ik dus niet gebruik maken van de headset en mini-usb toegangspoorten meer....handig om telkens weer het hoesje eraf te halen. Beide dus niet goed. De case maakte het toestel ook echt veel te dik en lomp.
Link naar producten
Heb nu de Nokia hoes genomen en bevalt prima! Is meer een simpel hoesje dan een hele case.
Nokia hoes
ik heb ddclient (http://sourceforge.net/apps/trac/ddclient) aan het draaien gekregen met wat prutsen..
ik moest ervoor een perl module van mijn ubuntu machine voor naar de n900 kopieren om het werkend te krijgen, (de sys/hostname.pm module) ..
in de ifup van de grps0 heb ik een regeltje toegevoegd dat elke keer mijn ip adres update bij mijn dyndns provider (zoneedit) zo kan ik altijd makkelijk inloggen op de n900.
als er iemand interesse in heeft zal ik precies uitleggen hoe ik het gedaan heb..
cd /pub && more beer
Verwijderd
Ik gebruik ook de Nokia hoes om mijn toestel heen. Op de plaatjes van Nokia lijkt het dat het hoesje zwart is, maar dit is in het echt donker groen. Dit kun je inderdaad goed zien op de foto's van de link hierboven. Het hoesje bevalt goed, het is alleen eventjes wennen. Ik had namelijk eerst altijd een Valenta hoes (om mijn N97) waar voor mijn gevoel het makkelijker was om de telefoon eruit te halen.Atratus schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:11:
[...]
Mijn ervaring met beschermfolie en beschermhoes (weliswaar silicon ipv een ander materiaal) is niet erg positief.
Beschermfolie moet in 1 keer goed zitten, anders wordt het lastig om nog goed te krijgen en als het eenmaal zit dan werkt het niet lekker. Silicon case was echt dramatisch, in mijn geval kon ik dus niet gebruik maken van de headset en mini-usb toegangspoorten meer....handig om telkens weer het hoesje eraf te halen. Beide dus niet goed. De case maakte het toestel ook echt veel te dik en lomp.
Link naar producten
Heb nu de Nokia hoes genomen en bevalt prima! Is meer een simpel hoesje dan een hele case.
Nokia hoes
Ook heb ik de Brando Ultra Clear Screenprotector erop zitten. Bij de N900 had ik hem er direct goed opzitten. Deze sluit heel goed aan op het beeldscherm vind ik zelf. Ook heb ik nog geen problemen gehad op het gebied van de gevoeligheid van het touchscreen. Hij reageert gewoon nog goed.
Gelukkig voor mij had ik de screenprotector er al direct opgedaan, want ik heb al een flinke kras op de screenprotector zitten door een verdwaalde sleutel.. Als ik de screenprotector er niet op had zitten was het schermpje dus al mooi gehavend geweest..
Verwijderd
en wil ook hier actief gaan zijn op de forum dan met de n900
twijfel wel hard n900 of iphone
N900 wordt hetVerwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:35:
echter ben ik wel een linux freak
en wil ook hier actief gaan zijn op de forum dan met de n900
twijfel wel hard n900 of iphone
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
daat hoef je hem niet voor open te schuiven, toets op het hoorntje, en houdt de telefoon gewoon in de lengte, als je dan op de rechterkant tikt (waar de letters van het alfabet staan) krijg je ook de namen te zien die met een gekozen letter beginnenVerwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:57:
[...]
Ik heb dit puntje vaker langs zien komen dat bellen niet zo handig is op de N900. Maar ik vraag me af of dat men weet dat als je de N900 openschuift (vanaf een homescreen uiteraard) en een letter typt automatisch de contactpersonen worden getoond. Typ een cijfer en krijg het dial pad te zien.
Ik ben zelf ook een Linux fan (Ubuntu), dat was voor mij juist DE reden om de N900 te kopen.ja maar kan je dan alles wat je ook gewoon met gentoo opensuse red... enzo kan?
Alle commando's van de prompt zijn aanwezig. Je kunt alles tweaken; kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze post:
ny-hardcore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:42
Het feit dat de Iphone helemaal dicht zit (tenzij je gaat jailbreaken); (nog) geen multitasking heeft en een beperkte(zeg maar geen) mogelijkheid heeft om er zelf gemaakte applicaties op te zetten. Hebben voor mij de keus makkelijk gemaakt.
Ik heb nog Android (o.a. Motorola Milestone) overwogen, maar ook die is meer dichtgetimmerd dan de N900.
Veel plezier en succes ermee!
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Wat betreft linux: stel je een ubuntu bak voor, maar dan op zakformaat met een touchscreen UI.
Verwijderd
Mooi dat mensen hier wijs uit kunnenny-hardcore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:42:
voor de mensen die remote willen inloggen (of de python tinywebserver draaien) op hun n900 maar een dynamisch ip hebben op de grps ;
ik heb ddclient (http://sourceforge.net/apps/trac/ddclient) aan het draaien gekregen met wat prutsen..
ik moest ervoor een perl module van mijn ubuntu machine voor naar de n900 kopieren om het werkend te krijgen, (de sys/hostname.pm module) ..
in de ifup van de grps0 heb ik een regeltje toegevoegd dat elke keer mijn ip adres update bij mijn dyndns provider (zoneedit) zo kan ik altijd makkelijk inloggen op de n900.
als er iemand interesse in heeft zal ik precies uitleggen hoe ik het gedaan heb..
Welke mobiele aanbieder heb jij als ik vragen mag? worden externe aanvragen niet geblokkeerd?ny-hardcore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:42:
voor de mensen die remote willen inloggen (of de python tinywebserver draaien) op hun n900 maar een dynamisch ip hebben op de grps ;
getest met t-mobile w&w NL... heb ook nog een vodafone abbo, daar heb ik het nog niet mee geprobeerd...Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:25:
[...]
Welke mobiele aanbieder heb jij als ik vragen mag? worden externe aanvragen niet geblokkeerd?
cd /pub && more beer
gebruiken jullie die 'draaiknop' optie niet? gewoon tel. in portrait vasthouden en tel. app. start op.. hoezo moeilijk?Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:47:
[...]
daat hoef je hem niet voor open te schuiven, toets op het hoorntje, en houdt de telefoon gewoon in de lengte, als je dan op de rechterkant tikt (waar de letters van het alfabet staan) krijg je ook de namen te zien die met een gekozen letter beginnen
cd /pub && more beer
Ik heb dat automatisch starten van de belfunctie bij het draaien van de telefoon uitgezet, omdat ik op die manier weleens per ongeluk de belfunctie opende. Ik heb nu ingesteld dat de belapplicatie altijd in portretstand staat, ongeacht de stand van de telefoon. Ik druk ik één keer op de telefoonhoorn op mijn desktop, draai mijn telefoon tegelijkertijd een kwartslag en ik kan aan de zijkant direct de eerste letter van de naam selecteren.ny-hardcore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:33:
[...]
gebruiken jullie die 'draaiknop' optie niet? gewoon tel. in portrait vasthouden en tel. app. start op.. hoezo moeilijk?
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die het bellen omslachtig vinden op de N900? Er zijn genoeg manieren en stuk voor stuk hartstikke rap. Naja het zij zo.
[ Voor 3% gewijzigd door FreddyFish op 24-03-2010 22:58 ]
vrede in rust
Today , 03:23 AM 25-03-2010
Posts: 2,503 | Thanked: 7,643 times | Joined on Jul 2007 @ Helsinki (Finland)
Please set your expectations right for next week: nothing beautiful, stable or fully featured wil be released for handsets next week. 99% of you don't want to install that release in your N900 and the rest probably have two devices or is used to reflash.
It's a first code dump release, nothing else. It is very important from a platform development point of view, mildly interesting for application developers (because of the architecture announced, mainly) and nothing the average user or blogger will be interested playing with.
Dual boot will come at some point, or at least it's in the plans. It's clearly convenient for developers. The elegant solution implies patching the current Maemo 5 kernel and it is too late for PR 1.2. Maybe less elegant solutions are available before, maybe the elegant solution comes soon... We don't know yet and currently we have other priorities. As said, not even for the average developer these first unstable releases are interesting enough to maintain a dual boot in their devices.
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=581433&postcount=17
[ Voor 4% gewijzigd door RRC op 25-03-2010 08:50 ]
Verwijderd
Ja. Okay. Wat heeft dit met de N900 te maken?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:54:
Het enigste wat mij stoord aan het bellen dat is dat ze dit doen achter het stuur terwijl ze beter even hun pinker aanwijzer aanzetten.Zodat ik kan zien waar ze naartoe willen.Maar ja hun handen hebben ze dan nodig om hun stuur en gsm vast te houden.
Verwijderd
Heb in mijn gmail account al imap ingeschakels maar dan komt er helemaal niks te voorschijn dus weer terug naar pop3 gedaan.
Voor hotmail heb ik dit gedaan:
POP3-instellingen voor Hotmail:
Vak Waarde
Inkomende e-mail (POP) pop3.live.com
Poort voor inkomende e-mail (POP) 995
POP met SSL vereist Ja
Gebruikersnaam Uw Windows Live ID (bijvoorbeeld: voorbeeld555@hotmail.com)
Wachtwoord Het wachtwoord dat u gebruikt om u bij Hotmail aan te melden
Uitgaande e-mail (SMTP) smtp.live.com
Poort voor uitgaande e-mail (SMTP) 25 of 587
Validatie vereist Ja (uw Windows Live ID en wachtwoord)
TLS/SSL vereist Ja (kies TLS indien beschikbaar en anders SSL)
En voor gmail dit:
pop.gmail.com
ssl (pop3s)
995
smtp.gmail.com
gruikersnaam
wachtwoord
ssl
465
Ik snap dus niet zo goed dat gmail niet de berichten t/m nu ophaalt? Ik had de verbinding op 5 minuten gezet, toen op half uurtje maar dat maakte niet uit.

Verwijderd
Waarschijnlijk wordt die midden april 2010 gepresenteerd.
Link:
http://www.engadget.com/2...eing-announced-mid-april/
Verwijderd
Je kan met POP3 en Gmail ook alleen de berichten van de laatste dertig dagen binnen halen:
quote:
Gmail POP will only download once, but you can used the recent command to get the last 30 days emails. For all other POP clients, replace 'username@gmail.com' in your POP client settings with 'recent:username@gmail.com'
Is het gelukt! Heb nu de recente berichten, super
Ben overigens erg tevreden qua gebruiksvriendelijkheid van het toestel. Ben geen techneut en met deze zijn aps (die beschikbaar zijn) emailinstellingen en de 4 verschillende menus toch fijn in te delen. Met behulp van dit forum natuurlijk
Verwijderd
Er staat Symbian op... Hij is dus helemaal niet gerelateerd aan de N900 en zéker geen N900 killer. Wat moet een N900 gebruiker met een telefoon zonder hw toetsenbord en zonder Maemo/MeeGo? Beetje teruggaan naar het stenen tijdperk lijkt het me.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:18:
Zal de N8 een N900 killer worden? Of wordt dit het kleine broertje van de N900..
Waarschijnlijk wordt die midden april 2010 gepresenteerd.
Link:
http://www.engadget.com/2...eing-announced-mid-april/
Yeah nice workaround.. Werkt vast en zeker niet met hotmail :<Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:14:
Na verder zoeken in dit topic, met behulp van deze opmerking
Je kan met POP3 en Gmail ook alleen de berichten van de laatste dertig dagen binnen halen:
quote:
Gmail POP will only download once, but you can used the recent command to get the last 30 days emails. For all other POP clients, replace 'username@gmail.com' in your POP client settings with 'recent:username@gmail.com'
Is het gelukt! Heb nu de recente berichten, super![]()
Ben overigens erg tevreden qua gebruiksvriendelijkheid van het toestel. Ben geen techneut en met deze zijn aps (die beschikbaar zijn) emailinstellingen en de 4 verschillende menus toch fijn in te delen. Met behulp van dit forum natuurlijk
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.