Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:27:
[...]

Er staat Symbian op... Hij is dus helemaal niet gerelateerd aan de N900 en zéker geen N900 killer. Wat moet een N900 gebruiker met een telefoon zonder hw toetsenbord en zonder Maemo/MeeGo? Beetje teruggaan naar het stenen tijdperk lijkt het me.
Indd dat vond ik ook al!
Wel raar dan dat ze het in het artikel over "a new flagship" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:29:
[...]

Wel raar dan dat ze het in het artikel over "a new flagship" hebben.
Wat is daar raar aan? Op dit moment is de N97 nokia's flagship, daarvoor was dat de N96 en daarvoor was dat de N95.. N900 is nooit het flagship device geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Kalua schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:51:
[...]

Wat is daar raar aan? Op dit moment is de N97 nokia's flagship, daarvoor was dat de N96 en daarvoor was dat de N95.. N900 is nooit het flagship device geweest.
Komt eigenlijk doordat de N900 tweaker is en niet mainstream. Als je verstand van zaken hebt, kun je uit de N900 een stuk meer halen dan uit de N97. Dus dan zou het eigenlijk een flagship model moeten zijn, maar omdat mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, is het dat niet.
De N97 kun je zien als de N95 anno 2010. Alleen was de N95 meer revolutie en dat is de N97 niet. En dat smaakt zuur.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

heb net Knots2 geinstalleerd om media tussen mn n900 en pc te streamen.. goddelijk spul =]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Developer documentation survey for the Maemo Community
2010-03-23 13:30 UTC to Planet maemo by Tero Kojo
17
0

Maemo Community, tell us how it is!

How is Maemo developer documentation? How should it be improved?

We want to hear it straight from You.

Maemo developer documentation survey consists of 16 questions. Take a few minutes to think about the developer documentation available for Maemo (in Maemo.org, for example) and answer the questions at: http://www.surveymonkey.com/s/2Y8TDXD

The survey will be available until 6 April 2010.

Your feedback is appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:18:
[...]

Komt eigenlijk doordat de N900 tweaker is en niet mainstream. Als je verstand van zaken hebt, kun je uit de N900 een stuk meer halen dan uit de N97. Dus dan zou het eigenlijk een flagship model moeten zijn, maar omdat mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, is het dat niet.
De N97 kun je zien als de N95 anno 2010. Alleen was de N95 meer revolutie en dat is de N97 niet. En dat smaakt zuur.
Daar dacht ik dus ook aan als je kijkt naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Alexo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:40:
Yeah nice workaround.. Werkt vast en zeker niet met hotmail :<
Dat vraag ik mij dus ook af. Zelf Hotmail ingesteld en leek prachtig te werken.
Maar op dezelfde dag nog was alles weg aan de N900 kant op 3 recente berichten na.
Refreshen werkte ook maar half, want een bericht dat een uur geleden gestuurd was vond ik wel terug in mijn Hotmail maar werd niet opgehaald door mijn N900. Toen in ene kwam hij wel binnen.
Dit gaf mij het idee dat het e-mail programma nog wat buggy is en heb mijn account dan ook maar weer verwijderd en doet het gewoon weer via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren enkele acties ondernomen om langer met mijn batterij te werken.
Daar zijn natuurlijk al veel tips over te vinden in dit forum, maar eentje ben ik nog niet tegen gekomen en die pakt wel erg goed uit.
Het gaat over het toepassen van SmartReflex.
Het is niet helemaal zonder risico (schijnt), maar de fouten ten gevolge daarvan zijn waarschijnlijk opgelost in de firmware-versie die we allemaal draaien (PR 1.1.1, waar blijft PR 1.2 nou?).
Een en ander is beschreven in bugreport: https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=7633.
Het is wel iets voor de tweakers.
Je kunt om SmartReflex uit te proberen het volgende doen (na inloggen als root via ssh):
echo 1 > /sys/power/sr_vdd1_autocomp
echo 1 > /sys/power/sr_vdd2_autocomp
Het werkt dan totdat je de N900 weer opnieuw start.
Je kunt ook het bestand /etc/pmconfig editen met vim of iets dergelijks en dan de twee sr_vdd instellingen aanpassen. De instellingen worden dan pas van kracht na een herstart van de N900.

Het effect van SmartReflex is dat de N900 tijdens idle-stand nog dieper gaat slapen.
Bij mij gaat een batterij nu twee dagen mee: gemiddeld gebruik: mailen (ieder half uur mail ophalen), browsen(ca 1 uur per dag), een paar widgets (Foreca, dataplan, kalender).

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
heb mn n900 vanochtend opgehaald en typ dit nu ook op de telefoon :D

(moest dit ff proberen, als i wat constructiefs te melden heb zal ik deze post editten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:44:
[...]

Dat vraag ik mij dus ook af. Zelf Hotmail ingesteld en leek prachtig te werken.
Maar op dezelfde dag nog was alles weg aan de N900 kant op 3 recente berichten na.
Refreshen werkte ook maar half, want een bericht dat een uur geleden gestuurd was vond ik wel terug in mijn Hotmail maar werd niet opgehaald door mijn N900. Toen in ene kwam hij wel binnen.
Dit gaf mij het idee dat het e-mail programma nog wat buggy is en heb mijn account dan ook maar weer verwijderd en doet het gewoon weer via de browser.
Ik heb vanaf dat ik hem heb (december afgelopen jaar) mijn gmail en hotmail account er in staan en die werken tot nu toe nog foutloos... Nog geen enkele rariteit geconstateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de autohouder geprobeerd en hij werkt perfect!
Het gaat om deze: http://cgi.ebay.nl/AIO-PR...eries?hash=item27afb77391

Hij past echt heel goed in de houder. Hij is makkelijk af te stellen zowel van links naar rechts, als onder naar boven. Ook kan je hem horizontaal en verticaal zetten.
De zuignap hecht zich goed tegen het raam.
Voor voor deze prijs is het super € 19 euro incl verzendkosten en autolader.
De autolader staat op 500 mA geloof ik, ik hoop dat dit genoeg is :)

Maar wel een topding dus, vooral voor die prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:43:

Hij past echt heel goed in de houder. Hij is makkelijk af te stellen zowel van links naar rechts, als onder naar boven. Ook kan je hem horizontaal en verticaal zetten.

Grappig heb hem ook vandaag ontvangen :P
had hem alleen ergens anders besteld :( en waar ik hem heb besteld krijg je geen autolader erbij :(
en dat nu net terwijl mijn autolader eergister kapot is gegaan!. maar goed.. het vervelende van de houder vind ik dat de omhulsel waar de n900 in komt bijna op het beeld komt hierdoor kan je niet echt lekker door het menu scrollen.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rataplan2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Grappig heb hem ook vandaag ontvangen :P
had hem alleen ergens anders besteld :( en waar ik hem heb besteld krijg je geen autolader erbij :(
en dat nu net terwijl mijn autolader eergister kapot is gegaan!. maar goed.. het vervelende van de houder vind ik dat de omhulsel waar de n900 in komt bijna op het beeld komt hierdoor kan je niet echt lekker door het menu scrollen.
Jammer dat je de verkeerde advertentie had besteld, ik heb zelf alles afgezocht en dit was de beste geloof ik ;)

Maar is de houder wel hetzelfde als die van mij?
Want ik vind het scrollen wel makkelijk gaan eigenlijk?

Foto van die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/bdjdx1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Alexo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:11:
heb net Knots2 geinstalleerd om media tussen mn n900 en pc te streamen.. goddelijk spul =]
Bedankt voor de tip. Hij speelt echt alle formaten video op je N900 af. 1080p hapert soms wel wat, maar 720p gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

mag ik nog eens een keer stom overkomen :)

Ik ben nu al meerdere keren met wizard mount aan het vechten geweest. Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Als ik hem niet als root start, werkt het zo en zo voor geen meter (start op, maar geen permissie om lokaal te mounten)

Als ik hem als root start (vanuit ssh) start hij goed op en geeft hij zelf aan dat er een mount heeft plaats gevonden. Ook kan ik hier op unmount klikken. Maar als ik nu in een 2e ssh scherm een df geef, zie ik niets gemount. Ook binnen mijn file browser zie ik niets verschijnen...

Als ik handmatig een mount -t cifs geef werkt het perfect.

Hoe hebben jullie die wizard mounter aan de gang gekregen?

p.s.
Krijgt jullie gps een beetje een lock? Die van mij is _zo_ bagger.. Gelukkig is het een bug volgens nokia.

[ Voor 11% gewijzigd door Four op 26-03-2010 21:23 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb een klein probleempje. Een verjaardag wordt 1 dag te vroeg weergegeven. Iemand die de 27e jarig is (in het adresboek), staat vandaag als jarig in de agenda. Op google alleen problemen met MfE, waar ik niks mee te maken heb. uit/aan zetten bood ook geen soelaas...

daarnaast heb ik de Zagg screenprotector een 2e kans gegeven. Dom, want er zit een vuiltje onder het scherm (aangebracht na een douche), en een stukje is erg ruw. dit is goed te zien, alsof er met een vijl overheen is geweest. het hele ding is trouwens ook niet vlak, maar licht gebobbeld. optisch niet fraai. hij is ook stroef,maar dat went wel.

Binnenkort maar eens naar Brando kijken...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Nas T schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:12:
Idaarnaast heb ik de Zagg screenprotector een 2e kans gegeven. Dom, want er zit een vuiltje onder het scherm (aangebracht na een douche), en een stukje is erg ruw. dit is goed te zien, alsof er met een vijl overheen is geweest. het hele ding is trouwens ook niet vlak, maar licht gebobbeld. optisch niet fraai. hij is ook stroef,maar dat went wel.
Heb je hem er af gehaald na een lange tijd? Ik heb ook een vuiltje, en zou het ideaal gesproken ook eens opnieuw willen proberen. Maar krijg hem er niet echt af geloof ik.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
ik heb kmplayer geinstalleerd en extra codecs voor de standaard mediaplayer maar nu zie ik in mediaplayer geen enkel muziek of video bestand meer. zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen hoe ik de mediabestanden weer met mediaplayer kan associeren?
tevens in mijn foto´s zie ik niks meer.

[ Voor 8% gewijzigd door juari op 27-03-2010 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:43:

Ik heb deze na het lezen van de positieve reacties ook maar meteen besteld. Je kunt je in ieder geval geen buil vallen met die prijs. Ik heb in de auto eigenlijk wel altijd de FM-zender aan, ik hoop dat die 500 mA-lader genoeg is om Sygic navigatie te draaien en muziek te luisteren zonder dat de accu (snel) leeg raakt. Een aantal reacties terug meldde iemand dat dat toch tegenviel. Sygic is dan wel echt een zware applicatie (ergens ook wel logisch). Maar in ieder geval een zeer welkome extra.

Ik heb vanavond overigens even gezien hoe dat pingen op een BlackBerry werkt, en dat is toch wel echt ideaal. Geavanceerder dan sms, want je ziet direct wanneer het bericht aan de andere kant ontvangen en gelezen is en of er teruggepraat wordt. Eigenlijk gewoon IM-chat zoals je dat gewend bent, maar dan zonder continu dataverkeer en dus veel gunstiger voor de accu. Voor de iPhone en blackberry is er nu ook de applicatie genaamd "What's App" waarmee iPhone- en BlackBerry-gebruikers onderling ook kunnen pingen. Ik zou zoiets toch ook heel graag op de N900 zien. Ik weet alleen niet of Apple daar, net als BlackBerry, een server voor heeft opgezet. Of dat dat ook via de servers van Blackberry loopt. Als dat eerste waar is, dan zie ik het voor de N900 niet zo snel verschijnen aangezien Nokia nou niet echt zwaar de N900 promoot. Ik wil ook gratis SMS-en met iPhone- en BB-gebruikers! Weet iemand of zoiets in de maak is of dat daar plannen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het haast niet geloven, maar dit is echt goed nieuws voor N900 bezitters. Het was natuurlijk al een beetje bekend, maar goed:
Nokia N900 Maemo / MeeGo dual boot 'will come at some point,' but not next firmware

Quim Gil of Nokia's Maemo team has dropped some knowledge on the folks chatting up the upcoming MeeGo release in the official Maemo forums, and it sounds like there are at least a couple critical points to be aware of for N900 owners and would-be ROM flashers when the first developer preview drops next week. To quote Gil, "nothing beautiful, stable or fully featured" will be a part of that initial release -- and to be more blunt about it, "99% of you don't want to install that release in your N900." The good news, though, is that Nokia seems to be aware of the importance of a dual-boot solution to MeeGo devs working with N900s in the long term, and Gil reports that a proper setup for that "will come at some point" -- it's just not on their short-term radar. We can totally understand that; we've no doubt there's still tons of reconciliation to manage between the legacy Maemo and Moblin ecosystems, and that's presumably priority one as they march toward a May release of what's being billed as a MeeGo 1.0 release.

Speculation had been building that the next cut of Maemo 5 -- PR1.2 -- might have MeeGo dual boot capability, but it's not to be. That said, PR1.2's still got plenty of tweaks that should be of interest to N900 owners, including a totally revamped landscape on-screen keyboard, onboard memory wipe capability (thank goodness), and an option to enable auto-rotation in the device's settings. The forums are all abuzz over both topics, naturally -- and since a proper PR1.2 release for N900 is still just a twinkle in Olli-Pekka Kallasvuo's eye, you may as well have a peek, right?
http://www.engadget.com/2...ll-come-at-some-point-bu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik heb hem net binnen gekregen. 1 woord : wauw.

Internetten gaat zoveel fijner met de n900. En het toestel reageerd ook heel snel. Ik kom van de n97 en dit is echt een wereld van verschil.

Ik ga er nu maar een weekendje mee spelen! kijken wat ik er allemaal op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:51
juari schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:05:
ik heb kmplayer geinstalleerd en extra codecs voor de standaard mediaplayer maar nu zie ik in mediaplayer geen enkel muziek of video bestand meer. zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen hoe ik de mediabestanden weer met mediaplayer kan associeren?
tevens in mijn foto´s zie ik niks meer.
heb je toevallig je data kabel aangesloten ?
anders doet een reboot vaak wonderen

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Laatst online: 14-09 02:37
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 07:55:
Ik kan het haast niet geloven, maar dit is echt goed nieuws voor N900 bezitters. Het was natuurlijk al een beetje bekend, maar goed:

[...]

http://www.engadget.com/2...ll-come-at-some-point-bu/
Dual boot lijkt mij echt tof. Lijkt mij nog leuker als je kan dual booten met Maemo, Meego en bijv. Android (Android draait op de N900 maar touchscreen etc. schijnt nog niet te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Nas T schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:12:
Ik heb een klein probleempje. Een verjaardag wordt 1 dag te vroeg weergegeven. Iemand die de 27e jarig is (in het adresboek), staat vandaag als jarig in de agenda. Op google alleen problemen met MfE, waar ik niks mee te maken heb. uit/aan zetten bood ook geen soelaas...
Is mij ook opgevallen gister. Heb precies 't zelfde probleem, heel raar... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door laropo op 27-03-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede N900 bezitters,

sinds een week ben ik ook de trotse bezitter van een Nokia N900! Wat een leuk speelgoed, hoewel ik mij er kostelijk mee vermaak heb ik toch nog een aantal vragen... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Een paar dagen geleden ben ik begonnen met het importeren van mijn muziekbibliotheek naar de N900. Ik ben er achter gekomen dat een aantal albums niet over een ''albumhoes'' beschikken. Op de N900 zie je in zo'n geval een grijze afbeelding van een vinyl plaat als albumhoes. Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat er een albumhoes gekoppeld is aan een album? Doe ik dit met een bepaald programmaatje op de computer of kan dit ook op de N900?

Volgende vraag, op mijn oude Nokia telefoon (N81) kon ik zien hoeveel minuten in gebeld had, hoeveel minuten ik was gebeld, hoeveel data ik had verzonden etc. Destijds was dit te vinden in het ''logboek''. Op mijn N900, kan ik deze informatie niet vinden... Wellicht kijk ik er overheen? Is deze informatie wel beschikbaar op de N900? Of moet ik hiervoor een bepaalde application downloaden?

Nog een vraag... vanaf het begin af aan ben ik een enorme fan van Transport Tycoon Deluxe. Aangezien OPENTTD op Linux draait is mijn vraag, draait dit programma ook goed op Maemo? Ik heb gezocht op het officiële forum, hier stond nog iets over beeldschermafwijkingen... onleesbaarheid etc. Zijn hier tweakers die dit programma al hebben geïnstalleerd op hun N900? Zo ja, welke versie (ik kom zelf alleen maar 0.7x tegen voor de N900, terwijl 1.0.0-RC3 al gereleased is), waarvandaan gedownload en werkt het naar behoren?

Een zee van tekst en vragen... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of desnoods de goede richting op kunnen schoppen ;)

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank!

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:43:
Een paar dagen geleden ben ik begonnen met het importeren van mijn muziekbibliotheek naar de N900. Ik ben er achter gekomen dat een aantal albums niet over een ''albumhoes'' beschikken. Op de N900 zie je in zo'n geval een grijze afbeelding van een vinyl plaat als albumhoes. Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat er een albumhoes gekoppeld is aan een album? Doe ik dit met een bepaald programmaatje op de computer of kan dit ook op de N900?
Je plaatst een afbeelding met de naam 'folder,jpg' in de map van het album. Ik kan je aanraden om zoiets als MediaMonkey te gebruikten om gewoon de afbeeldingen automatisch van internet te laten downloaden en in een keer je hele muziekcollectie van aanvullende informatie te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:52:
[...]

Je plaatst een afbeelding met de naam 'folder,jpg' in de map van het album. Ik kan je aanraden om zoiets als MediaMonkey te gebruikten om gewoon de afbeeldingen automatisch van internet te laten downloaden en in een keer je hele muziekcollectie van aanvullende informatie te voorzien.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga dit straks zeker proberen. Ik had al iets geprobeerd met Windows Media Speler... maar dat werkte voor geen meter (kon het desbetreffende album niet vinden...), MediaMonkey here I come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag, op mijn oude Nokia telefoon (N81) kon ik zien hoeveel minuten in gebeld had, hoeveel minuten ik was gebeld
Ga naar het telefoon icoontje -> tik boven in beel op telefoon -> klik vervolgens op oproeptimers.
Hier zie je je mobiele oproepen staan, dus gekozen, ontvangen en alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel data ik had verzonden etc.
Dit heb ik ook eventjes moeten zoeken.

Ga naar instellingen -> tik op het telefoon icoontje -> scrol naar onderen, stop bij Netwerk -> tik op gegevensteller.
Hier staan de netwerkgegevens, dus hoeveel verzonden en ontvangen mb je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Ga naar instellingen -> tik op het telefoon icoontje -> scrol naar onderen, stop bij Netwerk -> tik op gegevensteller.
Onwijs bedankt!!! Ik had de halve handleiding al doorgecontrol ''f'' -ed op allerlei woorden. ''Oproeptimers'' en ''gegevensteller'', daar was ik nooit opgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:03:
[...]

personal dataplan monitor is een mooie widget waar je deze data ook op kunt zien. Het gaat dan
alleen om data verstuurdvia de mob provider. Je wifi verkeer wordt niet bijgehouden, maar dat interesseert je waarschijnlijk ook niet :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het in 1 van deze 246 pagina's al is langs is gekomen, maar ik dacht dat het een onstabile versie was. Mijn vraag:
Bij mijn Iphone stond altijd een nummertje bij de berichtenbox als ik een sms heb gekregen of een nummertje bij het telefoon icoontje voor oproep gemist.
Bij mijn N900 zie ik alleen een blauw lampje branden, weet iemand hoe je het voor mekaar krijgt om een waarschuwingstekentje te krijgen zoals bij de iphone?

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:17
Conversations inbox is de oplossing:

http://maemo.org/download...nversations-inbox-widget/
Afbeeldingslocatie: http://static.maemo.org/static/2/2932fdc4327411dfa2a731521dcf792f792f_screenshot-20100318-114732.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Nienix schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:57:
[...]

heb je toevallig je data kabel aangesloten ?
anders doet een reboot vaak wonderen
nee, ik heb alles online (dit bericht ook, wat een top toestel!) met de n900 geinstalleerd. reboot heb ik ook al een paar keer gedaan. maar als ik bv een foto neem en het wil bekijken met de applicatie Foto's dan zie ik niks. de map instellingen staan goed. verder heb ik video en muziek bestanden, maar in mediaplayer geeft geen bestanden weer. denk dat het door de extra codecs komt die geinstalleerd heb (voor ac3 decodering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag... vanaf het begin af aan ben ik een enorme fan van Transport Tycoon Deluxe. Aangezien OPENTTD op Linux draait is mijn vraag, draait dit programma ook goed op Maemo? Ik heb gezocht op het officiële forum, hier stond nog iets over beeldschermafwijkingen... onleesbaarheid etc. Zijn hier tweakers die dit programma al hebben geïnstalleerd op hun N900? Zo ja, welke versie (ik kom zelf alleen maar 0.7x tegen voor de N900, terwijl 1.0.0-RC3 al gereleased is), waarvandaan gedownload en werkt het naar behoren?

Een zee van tekst en vragen... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of desnoods de goede richting op kunnen schoppen ;)

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank!

Golivier
ja het is mogelijk om open ttd op je n900 te installeren, ik heb het namelijk ook al. Als het goed is moet hij gewoon bij toepassing beheer en dan zoeken er bij staan, anders moet je even de de maemo catalogus er bij voegen. In principe werkt het wel alleen een groot nadeel bij ttd op je n900 is dat iedere keer de meldingen van de subsidies het hele scherm in beslag nemen waardoor het soms onmogelijk is om fijn te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Thx ik ga hem effe testen. Dit is ongeveer wat ik zocht denk ik ;)
Deze had ik wel is gespot, maar hoorde dat die niet super zou zijn, dus effe testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Effen een gek probleempje vertellen.
Ik had dus 2 screenprotectors van brando gekocht, de eerst heeft zijn werk perfect gedaan.
Na een krasje op de protector deze verwijderd en de ander erop geplaatst.
Die 2e werkte ook perfect tot ik gisteren wat problemen kreeg met het touchscreen.
Het was net alsof de onderkant van het scherm aangeraakt werd.
Ik toestel uitgeschakeld en batterij even verwijderd terug opstarten... (Bad idea)
Bij het pincode scherm werd steeds de 8 toets ingedrukt...
Na een uurtje klooien toch kunnen aanzetten, scherm terug gekalibreerd.
5 minuutjes geen problemen gehad tot terug hetzelfde probleem zich voor deed.
Dan maar als laatste idee de screenprotector verwijderd en sindsdien geen probleem meer.
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn geweest???
De protector kleefde er Perfect op geen enkele luchtbel/vuil of iets dergelijks te zien, en hij heeft 2 weken geen problemen gegeven.

Mijn enige zinnige idee zou statische elektriciteit of iets dergelijke zijn.
Iemand anders hier ooit problemen met gehad???
En wat zou een mogelijke oplossing zijn in de toekomst (buiten de protector verwijderen)???

Btw. Voor de rest GEWELDIG tevreden over dit toestel!
Aanrader voor elke Tweaker!
Alvast bedankt!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 05:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de nokia n900 toch een leuk toestel.
Zie het onderstaande filmpje:

http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/1253/

Congratulations to Brett and Sarah for winning the Push N900 Mod in the USA competition, earning them the cash prize of $10,000! In just a few weeks time, they were able to turn the Nokia N900 into a bike dashboard that displays speedometer, odometer, route mapping, and even provided a car horn to make it a killer app for cyclists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 04:36:
Wat is de nokia n900 toch een leuk toestel.
Zie het onderstaande filmpje:

http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/1253/
Dat is wel leuk gedaan, al zit het meeste werk natuurlijk in het kastje wat alle info via bluetooth naar de N900 stuurt en niet in de N900 zelf. In principe zou dit met elke bluetooth telefoon kunnen werken.

En dan is het de vraag hoeveel zo'n kastje zou kosten want eigenlijk doet het niet veel meer als een fietscomputer van 10 euro (=snelheid meten).

Nu ik erover nadenk:
Ik heb zo'n hartslagband voor op de sportschool. Die doe je om je middel en die stuurt dan je hartslag naar een ontvanger (in bijv. een horloge of een cardiomachine). Dit gebeurd met draadloos signalen. Ik denk radiosignalen.
Zou het niet mogelijk zijn om de N900 te gebruiken als ontvanger? Dat zou een mooie toevoeging zijn voor deze fiets app. en ook voor andere sport tracking apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:28:
[...

Nu ik erover nadenk:
Ik heb zo'n hartslagband voor op de sportschool. Die doe je om je middel en die stuurt dan je hartslag naar een ontvanger (in bijv. een horloge of Sheen cardiomachine). Dit gebeurd met draadloos signalen. Ik denk radiosignalen.
Zou het niet mogelijk zijn om de N900 te gebruiken als ontvanger? Dat zou een mooie toevoeging zijn voor deze fiets app. en ook voor andere sport tracking apps...
@Sharkey1802

Inderdaad een goed idee. Misschien dat ze het nog verder gaan ontwikkelen of kan je jouw idee doorsturen naar deze ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:43:
[...]

ja het is mogelijk om open ttd op je n900 te installeren, ik heb het namelijk ook al. Als het goed is moet hij gewoon bij toepassing beheer en dan zoeken er bij staan, anders moet je even de de maemo catalogus er bij voegen. In principe werkt het wel alleen een groot nadeel bij ttd op je n900 is dat iedere keer de meldingen van de subsidies het hele scherm in beslag nemen waardoor het soms onmogelijk is om fijn te spelen.
Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het gewoon mogelijk is om OPENTTD te spelen op de N900, Transport Tycoon Deluxe was toch een van de eerste spellen waar ik echt helemaal gek op was.

Toch nog even een vraagje betreft het installeren van OPENTTD, is het zo eenvoudig als ik denk dat het is... Surf ik met mijn N900 naar de onderstaande link:

http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/openttd/

Klik ik daar op ''install'' en dan installeert het zichzelf? Ik ben op het gebied van Linux / Maemo echt een vreselijk Noob, dus mijn excuses als het een vraag is die heel erg simpel is. Geldt deze installeerprocedure voor alle (stabiele) programma's op de maemo.org site waarbij een install button aanwezig is? Als het programma geïnstalleerd is, kan ik het dan ook weer gewoon verwijderen via toepassingsbeheer? Ik hoop dat het zo is... ik zag namelijk ook een NES en een GBA emulator er tussen staan.

Nog een vraagje, al vanaf dat ik weet dat ik een N900 ging aanschaffen ben ik opzoek gegaan naar een goede SNES emulator, ik heb hier de volgende link over gevonden:

http://emo185.blogspot.com/2010/02/n900-guide-on-how-to-download-install.html

Voor dat ik iets ga doen... klopt dit allemaal? Ik zie namelijk dat er in deze handleiding twee keer een repository wordt toegevoegd, andere links over de DrNokNes emulator voegen er maar één toe? Ook heb ik op andere sites iets gelezen over Transmission... daar wordt in deze handleiding ook niets mee gedaan... Vandaar mijn vraag, klopt het allemaal of is er een andere manier die beter is? Zijn alle repositories eigenlijk wel zo maar te vertrouwen? Op de maemo.org site kwam ik namelijk een andere repository tegen voor de DrNokNes emulator ( http://maemo.org/packages/view/drnoksnes/ ). Is het verstandiger één van die repositories toe te voegen?

Weer veel vragen... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Laatst online: 14-09 02:37
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:00:
Misschien dat het in 1 van deze 246 pagina's al is langs is gekomen, maar ik dacht dat het een onstabile versie was. Mijn vraag:
Bij mijn Iphone stond altijd een nummertje bij de berichtenbox als ik een sms heb gekregen of een nummertje bij het telefoon icoontje voor oproep gemist.
Bij mijn N900 zie ik alleen een blauw lampje branden, weet iemand hoe je het voor mekaar krijgt om een waarschuwingstekentje te krijgen zoals bij de iphone?

Thx alvast!
Links bovenin veranderd het menu teken van kleur. Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devrim schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Links bovenin veranderd het menu teken van kleur. Is dat wat je bedoelt?
Dat wist ik niet, maar ik bedoelde dat het lampje veranderd linksonder.
Maar met het iphone effect bedoelde ik zegmaar dit:

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4281/vnca.png
of
Afbeeldingslocatie: http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=8456&stc=1&d=1269713399Afbeeldingslocatie: http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=8457&stc=1&d=1269713414Afbeeldingslocatie: http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=8458&stc=1&d=1269713426

Deze komen binnekort uit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ideale backpack voor bij de N900?
Afbeeldingslocatie: http://www.infinitworld.com/images/gallery_files/0/1262887271_4_m.jpg
http://www.infinitworld.com/INFINIT_SOLAR_BACKPACKS/V2_1.htm
Met ingebouwde accu en zonnepaneel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Zo die zou echt wel van pas komen. Zat de afgelopen dagen in de ardennen (8)7 communicatie training)... Dan merk je hoesnel die apparaten leeggaan en hoe afhankelijk je ervan ben!!!

Heb de N900 nu een dag in bezit en wat is die snel zeg! Je kan ongeveer alles tegelijkdoen en leuker nog je kan alles aanpassen naar je eige wens.

Kortom ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:17:
[...]

Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het gewoon mogelijk is om OPENTTD te spelen op de N900, Transport Tycoon Deluxe was toch een van de eerste spellen waar ik echt helemaal gek op was.

Toch nog even een vraagje betreft het installeren van OPENTTD, is het zo eenvoudig als ik denk dat het is... Surf ik met mijn N900 naar de onderstaande link:

http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/openttd/

Klik ik daar op ''install'' en dan installeert het zichzelf? Ik ben op het gebied van Linux / Maemo echt een vreselijk Noob, dus mijn excuses als het een vraag is die heel erg simpel is. Geldt deze installeerprocedure voor alle (stabiele) programma's op de maemo.org site waarbij een install button aanwezig is? Als het programma geïnstalleerd is, kan ik het dan ook weer gewoon verwijderen via toepassingsbeheer? Ik hoop dat het zo is... ik zag namelijk ook een NES en een GBA emulator er tussen staan.

Nog een vraagje, al vanaf dat ik weet dat ik een N900 ging aanschaffen ben ik opzoek gegaan naar een goede SNES emulator, ik heb hier de volgende link over gevonden:

http://emo185.blogspot.com/2010/02/n900-guide-on-how-to-download-install.html

Voor dat ik iets ga doen... klopt dit allemaal? Ik zie namelijk dat er in deze handleiding twee keer een repository wordt toegevoegd, andere links over de DrNokNes emulator voegen er maar één toe? Ook heb ik op andere sites iets gelezen over Transmission... daar wordt in deze handleiding ook niets mee gedaan... Vandaar mijn vraag, klopt het allemaal of is er een andere manier die beter is? Zijn alle repositories eigenlijk wel zo maar te vertrouwen? Op de maemo.org site kwam ik namelijk een andere repository tegen voor de DrNokNes emulator ( http://maemo.org/packages/view/drnoksnes/ ). Is het verstandiger één van die repositories toe te voegen?

Weer veel vragen... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Golivier
Op een install link klikken doet niets anders dan het downloaden van een klein tekst bestand met daarin de naam van het programma en in welke repository het te vinden is. vanwege de .install extensie wordt automatisch de de applicatie manager geopend en het programma geinstalleerd. Als het programma in een repository staat die nog niet aan je lijst van repositories is toegevoegd, dan zal de applicatie manager eerst vragen of je deze wilt toevoegen. Wees hier heel erg alert op! Ik zou alleen de repositories van Maemo.org toevoegen, en niet zomaar vreemde anderen.
In de applicatie manager kan je inderdaad geinstalleerde programmas ook makkelijk weer verwijderen. Meestal werkt dit vlekkeloos, maar als het om experimentele apps uit bijvoorbeeld de extras-devel repo gaat kunnen er problemen voordoen. Maak van extras-devel zo min mogelijk gebruik als je nog erg nieuw bent met de materie.
De term repository is de standaard benaming bij linux gebruikers, maar Maemo gebruikt de naam Catalogus. Dit is hetzelfde.

Volgens mij staat DrNokSNES in de officiele Maemo.org extra-devel repositiry.
Op een gegeven moment was er sprake van dat Nintento niet zo blij was met de emulators, toen zijn ze tijdelijk verwijderd om de juridische status te onderzoeken. Er bleek geen probleem en alle emulators zijn nu weer terug . Overigens zijn ze maar heel kort weg geweest (2 weken ofzo), en zijn ze door hun eigen developers gepulled in goed overleg met Nokia, voor zover ik heb begrepen.
Maar omdat gebruikers toch deze emulators wilde hebben zijn er alternatieve repositories opgezet. Op het forum van maemo zie je daar nog veel links naartoe. Die zijn niet meer nodig. Gewoon extras-testing en extras-devel toevoegen en downloaden.
Alleen de gewone extra repository (ook wel maemo.org genoemd) is echt "te vertrouwen". Maar ook daar krijg je een disclaimer bij elke app die je installeert. De software uit de testing en de devel repository kunnen nadelig uitpakken voor je apparaat en wellicht een reflash noodzakelijk maken.
Maar al deze repositories worden bijzonder veel gebruikt, dus als er kwaadwillende software tussen zit dan zal dat snel aan het licht komen. Als je andere repositories toevoegt doe dat dan alleen als je de aanbieder vertrouwd.
Als je meerdere repositories toevoegt waar een applicatie inzit, dan verschijnt enkel de laatste versie in de app manager. Daarom is het verstandig om extras-devel standaard op disabled te zetten en alleen tijdelijk te activeren als je een applicatie wilt hebben die nog niet is opgewaardeerd naar "extras-testing" of "extras".
Als die aan staat, dan installeer je namelijk de niet-stabiele devel versie van de app uit extras-devel, en niet de "gewone" uit bijvoorbeeld "extras".

applicatie ontwikkeling gaat een beetje als volgt:
-eerste verschijnt je app in de "extras-devel" repository. Deze versies worden vaak geupdate en bevatten nog heel veel bugs of niet complete features of werken soms helemaal niet.
-Als een versie wat getest is en geen grote problemen kent gaat deze naar de "extras-testing" repository.
Dit kan je zien als een soort beta test fase. Gewone gebruikers geven hier vaak feedback op de applicatie.
Ondertussen is de ontwikkelaar vaak ook al bezig met de volgende versie die dan weer in "extras-devel" verschijnt, meestal met toegevoegde functies.
-Eventuele bugs worden uit de versie uit extras-testing gehaald en de applicatie verschijnt in de "extras" repository. Nu kunnen alle eindgebruikers van je app genieten. :)

Verder heb je de ovi repository, en eventuele eigen repositories van software ontwikkelaars (Joikusoft bijvoorbeeld, en vroeger ook Mozilla, maar die zit nu in de ovi repository). Deze zijn meer bedoeld voor betaalde apps, maar de meeste ontwikkelaars van applicaties hebben ook hun eigen development repository, omdat het nog wat sneller gaat dan de extras-devel repo. Maar dat is meestal nog veel experimenteler.
Ik zou afraden zomaar repositories toe te voegen. Ik heb het zelf niet getest, maar volgens mij is het bijvoorbeeld heel eenvoudig een app te maken die elke nacht om een uur of 3 je telefoon een duur 0900 nummer laat bellen. Als iemand denkt dat hier een beveiliging tegen is ingebouwd, dan ben ik heel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en zie ik graag linkjes. Ik denk namelijk zelf dat dat niet het geval is, en volgens mij is het hoe dan ook heel makkelijk te omzeilen.

Transmission is gewoon een bittorrent client. Dat heeft opzich niets met DrNokSNES te maken. Veel mensen downloaden wel hun roms via bittorrent, maar dat is altijd makkelijker via je gewone PC lijkt me zo.
Transmission zit ook gewoon in de repositories (in extras volgens mij). Werkt op zich wel, maar heeft een hoge CPU belasting, en vreet daardoor batterijen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Devrim schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Dual boot lijkt mij echt tof. Lijkt mij nog leuker als je kan dual booten met Maemo, Meego en bijv. Android (Android draait op de N900 maar touchscreen etc. schijnt nog niet te werken)
Op dit moment is er een best leuke versie van Mer/Ubuntu die goed werkt op de N900, en Debian. Android is op dit moment echt nog nutteloos voor de eindgebruiker.

De MeeGo/Meamo situatie is helemaal nog niet duidelijk.
Een goed artikel daarover:
http://achipa.blogspot.co...f-maemos-or-first-of.html

leuk citaatje:
Right off the bat, there is the marketing problem of this making saying it somehow 'old', obsolete. In reality, it's not Harmattan that is obsolete, I feel that it was the MeeGo announcement that was in many ways premature as it is really something that affects the 2011 timeframe of devices, anything before that will be MeeGo in name, not essence.
Het komt er effectief op neer dat Maemo 6 een andere naam krijgt, en dat het ontwikkelings process als volgt loopt:
stap 1:
maemo 5 op de N900 + Moblin 2.1 voor netbooks

stap 2:
MeeGo (Maemo 6) voor telefoons + MeeGo (Moblin 2.2) voor netbooks

stap 3:
MeeGo 1.0

Nokia en Intel willen bij geen enkele stap backwards compatibility garanderen omdat dat de ontwikkeling kan vertragen. Het zal in de meeste gevallen overigens niet een onmogelijkheid zijn, maar een "wanneer" kwestie. Nokia wil de introductie van de Maemo 6 apparaten niet uitstellen om compatibility met de N900 bij introductie te garanderen. Voordat iedereen hier moord en brand gaat roepen: dat is helemaal niet zo erg. Alles van MeeGoo wordt open source, dus uiteindelijk komt het heus ook naar de N900. En ook Nokia beseft zich prima dat haar gebruikers en community heel belangrijk zijn voor de lange termijn, die gaan ze echt niet een poot proberen uit te draaien om op korte termijn meer nieuwe toestellen te verkopen. De N900 en het hele Maemo platform is voor Nokia kwa verkopen helemaal niet zo interessant (te kleine niche markt), maar op lange termijn is de community en het platform wel bijzonder waardevol.
Dat is tevens het probleem voor Nokia. Maemo 5 heeft een gebruikers gemeenschap, en Maemo 6 zal dat ook hebben. Intel heeft met Moblin nog een volstrekt verwaarloosbaar aantal gebruikers, dus die overgang is veel makkelijker. Voor Nokia is het balanceren tussen de huidige gebruikers en de kwaliteit van het toekomstige platform. Ik denk dat op lange termijn een volledig open platform als MeeGo mede-ondersteund door een gigant als Intel de doorslag zal geven en MeeGo het nummer 1 linux platform voor consumenten zal maken (op de voet gevolgd door een Android/Chrome OS combinatie en Ubuntu).
Op korte termijn zullen ze de huidige platformen Maemo 5 en 6 met volle overtuiging ondersteunen. Deze platformen hebben ontzettend veel gemeen met MeeGo, en daar zal het grootste deel van de ondersteuning in gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Een heel erg duidelijk verhaal over hoe repositories precies werken!!!
Echt onwijs bedankt voor je duidelijke, uitgebreide uitleg! Helemaal helder voor een Maemo / Linux Noob. Ik was al helemaal blij met mijn N900, dit zorgt ervoor dat ik nog meer van mijn telefoon kan gaan genieten!

Je had helemaal gelijk betreft de repository van DrNokSNES, tot voorheen was het mij compleet onduidelijk of deze nog wel van de echte maemo repositories te downloaden was. Al dat geroep in de forums over andere repositories... ik dacht al dat het iets met juridische zaken te maken had betreffende emulators.

Transmission... downloaden doe ik gelukkig al via usenet, het lijkt me eigenlijk ook niets... een bittorent cliënt op een telefoon. Hoewel het idee natuurlijk wel leuk is!

Ook bedankt voor het waarschuwen voor vage, foute en in ontwikkeling zijnde applications. Tot nu toe ben ik niet van plan experimentele applications te downloaden. Eerst maar eens gaan genieten van OPENTTD en DrNokSNES! :*)

Nogmaals onwijs bedankt voor alle informatie, kudos to you!!! Ik heb vandaag weer iets geleerd B)

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:23:
[...]

Echt onwijs bedankt voor je duidelijke, uitgebreide uitleg! Helemaal helder voor een Maemo / Linux Noob. Ik was al helemaal blij met mijn N900, dit zorgt ervoor dat ik nog meer van mijn telefoon kan gaan genieten!

Je had helemaal gelijk betreft de repository van DrNokSNES, tot voorheen was het mij compleet onduidelijk of deze nog wel van de echte maemo repositories te downloaden was. Al dat geroep in de forums over andere repositories... ik dacht al dat het iets met juridische zaken te maken had betreffende emulators.

Transmission... downloaden doe ik gelukkig al via usenet, het lijkt me eigenlijk ook niets... een bittorent cliënt op een telefoon. Hoewel het idee natuurlijk wel leuk is!

Ook bedankt voor het waarschuwen voor vage, foute en in ontwikkeling zijnde applications. Tot nu toe ben ik niet van plan experimentele applications te downloaden. Eerst maar eens gaan genieten van OPENTTD en DrNokSNES! :*)

Nogmaals onwijs bedankt voor alle informatie, kudos to you!!! Ik heb vandaag weer iets geleerd B)

Golivier
graag gedaan hoor. Ik moet eigenlijk eens de topic start drastisch herzien. Dit soort verhaaltjes zouden bijna gecopy/paste kunnen worden en er zo ingezet. ach, misschien later. Ik heb nu bezig te ontdekken hoe ik zelf apps moet maken op maemo. Nog net iets cooler dan een topic start aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik heb ook net mijn eerste Qt app geschreven. Wel cool inderdaad! Iemand nog een request voor een simpele maar toch nuttige applicatie die ik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
'N overclock App! :) >:)

Een mooie teken App zou ook wel leuk zijn...

Maar je vroeg om iets simpels! :X

Watvoor App heb je geschreven trouwes?

[ Voor 85% gewijzigd door warhamstr op 28-03-2010 16:47 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Mijn n900 bevalt goed maar ik heb iets raars tijdens het gebruik van de browser als ik de inhoud op mijn scherm vergroot dan worden de letters uiteraard ook groter maar de ruimte tussen sommige letters wordt niet groter waardoor sommige letters te dicht op elkaar staan , zijn er nog meer mensen met dit probleem ?

Het lijkt me geen hardware probleem , toch ? Hopelijk is het bij de volgende firmware opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:27:

Voordat iedereen hier moord en brand gaat roepen: dat is helemaal niet zo erg. Alles van MeeGoo wordt open source, dus uiteindelijk komt het heus ook naar de N900. En ook Nokia beseft zich prima dat haar gebruikers en community heel belangrijk zijn voor de lange termijn, die gaan ze echt niet een poot proberen uit te draaien om op korte termijn meer nieuwe toestellen te verkopen. De N900 en het hele Maemo platform is voor Nokia kwa verkopen helemaal niet zo interessant (te kleine niche markt), maar op lange termijn is de community en het platform wel bijzonder waardevol.
Dat is tevens het probleem voor Nokia. Maemo 5 heeft een gebruikers gemeenschap, en Maemo 6 zal dat ook hebben. Intel heeft met Moblin nog een volstrekt verwaarloosbaar aantal gebruikers, dus die overgang is veel makkelijker. Voor Nokia is het balanceren tussen de huidige gebruikers en de kwaliteit van het toekomstige platform. Ik denk dat op lange termijn een volledig open platform als MeeGo mede-ondersteund door een gigant als Intel de doorslag zal geven en MeeGo het nummer 1 linux platform voor consumenten zal maken (op de voet gevolgd door een Android/Chrome OS combinatie en Ubuntu).
Op korte termijn zullen ze de huidige platformen Maemo 5 en 6 met volle overtuiging ondersteunen. Deze platformen hebben ontzettend veel gemeen met MeeGo, en daar zal het grootste deel van de ondersteuning in gaan zitten.
@TempesT

Ik wil inhaken op dit bericht van je en mijn eerdere post aanhalen waar Tero Kojo, de project manager van maemo.org, de maemo community oproept om feedback te geven.

Om jou nog even te citeren: "maar op de lange termijn is de community en het platform wel bijzonder waardevol"

Dus wie zich geroepen voelt om eventueel feedback te geven( het kan tot 6 april), klik onderstaande link aan:

Developer documentation survey for the Maemo Community
2010-03-23 13:30 UTC to Planet maemo by Tero Kojo
19
0

Maemo Community, tell us how it is!

How is Maemo developer documentation? How should it be improved?

We want to hear it straight from You.

Maemo developer documentation survey consists of 16 questions. Take a few minutes to think about the developer documentation available for Maemo (in Maemo.org, for example) and answer the questions at: http://www.surveymonkey.com/s/2Y8TDXD

The survey will be available until 6 April 2010.

Your feedback is appreciated!

Trouwens goede uitleg van je.
En ik ben toch nog still around. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:34:
Hehe ik heb ook net mijn eerste Qt app geschreven. Wel cool inderdaad! Iemand nog een request voor een simpele maar toch nuttige applicatie die ik kan maken?
t zou mooi zijn als er een app ontwikkeld word zoals nunlock, het unlocken van je scherm voordat je kan opnemen.

als mn toestel in mn case zit dan lukt t bijna niet om m er uit te halen zonder het binnenkomende gesprek op te nemen of op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:27:
Ik denk dat op lange termijn een volledig open platform als MeeGo mede-ondersteund door een gigant als Intel de doorslag zal geven en MeeGo het nummer 1 linux platform voor consumenten zal maken (op de voet gevolgd door een Android/Chrome OS combinatie en Ubuntu).
Intel is helaas wel hypocriet: want als het ze even uitkomt vergeten ze MeeGo even goed weer en kiezen ze voor een concurrent (Android).
The New York Times is reporting that Google and Intel have teamed up with Sony to develop a platform called Google TV. The new technology is based on Google’s Android operating system with Intel’s Atom chips powering the hardware. Google has built a prototype set-top box, but the service could eventually be integrated directly into TVs and Blu-ray player
http://androidandme.com/2...ndroid-powered-google-tv/

(MeeGo support namelijk ook TVs/Boxes)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 18:17
ik zoek nog een simpel progje om mijn pc via WOL aan te zetten. twee profielen voor lan en wan is een must.eventueel met een simpel one touch widget op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:34:
[...]

Intel is helaas wel hypocriet: want als het ze even uitkomt vergeten ze MeeGo even goed weer en kiezen ze voor een concurrent (Android).

[...]

Intel zal heus MeeGo niet zomaar laten vallen. Ze willen maar al te graag richting mobiele telefoons, voordat de ARM chips vanuit de mobiele platformen komen aanstormen richting smartbooks, laptops en setup boxes.
En dan is samenwerken met de grootste telefoon fabrikant ter wereld een bijzonder slimme zet.

Maar ik ben ook erg benieuwd wat Android op een atom powered smartphone kan doen. Wat ik tot nu toe van Chrome OS heb vernomen wordt dat echt beangstigend gesloten. Lijkt meer op een soort iPad OS dan een linux distro.
Ik ben ervan overtuigd dat zowel Android als MeeGo hele grote linux platforms worden. Ze hebben een voldoende verschillende insteek waardoor voor beide plaats zal blijken. Voor Palm met haar WebOS ben ik erg benieuwd wat de toekomst brengt. Ik vrees bijzonder weinig. Maar als ze toch heel groot worden is dat natuurlijk ook prachtig, hoe meer geld in de ontwikkeling van linux projecten wordt gestoken hoe sterker linux als geheel eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frank J. schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:44:
[...]

ik zoek nog een simpel progje om mijn pc via WOL aan te zetten. twee profielen voor lan en wan is een must.eventueel met een simpel one touch widget op de desktop?
Heb je dat in C++ gedaan of in PyQt ?
Als je python gebruikt, dan moet overigens een Wake up on lan app niet moeilijk zijn.
Er zijn zat scriptjes te vinden die via python WOL doen.
bijvoorbeeld http://code.activestate.com/recipes/358449-wake-on-lan/
Maar ik heb zelf nooit veel succes gehad met WoL, werd meestal toch niet helemaal door de netwerk kaar tondersteund ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Heeft iemand Ovi Files aan de praat gekregen.
Ik kan niet inloggen via het programma. Er staat wel een tip van als inloggen niet lukt en je gebruikt maak van een proxy dan zus en zo. Ik maak geen gebruik van een proxy, maar heb toch even zitten pielen met die instellingen. Zonder succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:34:
[...]

Intel wilt graag zijn processoren kwijt, als ze dat bij Google kunnen dan doen ze dat gewoon al te graag, stel je voor dat Google naar de concurrent gaat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Over de kwestie Intel/Nokia/Google.

Google heeft Android, een smartphone OS.
Nokia heeft Maemo, een smartphone/MID (mobile internet device OS en Symbian, een smartphone OS.
Intel heeft Moblin, een netbook OS.

Nokia en Intel willen producten maken richting MID. Dus producten tussen smartphones en netbooks.
Die ontwikkeling heeft een bijpassend OS nodig, wat met android niet opschiet, want android zou dan en smartphones moeten bedienen en producten tussen smartphones en netbooks, ik noem ze voor het gemak vanaf hierna netphones.

Google heeft nog weinig ervaring op het gebied van smartphones (deels wel op OS).

Nokia is de grootste telefoonproducent en wil richting netphones gaan ontwikkelen. Intel ook en ziet dus geld. Hoe sneller er een goed OS is, hoe meer Intels chips kan gaan verkopen. En hoe meer Nokia een band heeft met een leverancier voor hardware in een markt waar ze wil gaan opereren.

Google zou naast Android een nieuw OS kunnen uitbrengen, maar is daar nog niet mee bekend. Waarschijnlijk zullen ze met Chrome OS wel iets verzinnen, zodat ze in de loop der tijd toch een OS voor netphones hebben die zwaar op internet leunt. Maar dan zou google waarschijnlijk meer richting uitstraling gaan dan waar ik persoonlijk voor ga: de details.

Dus de toekomst ziet er rooskleurig uit, waarbij google zeker goede overlevingskansen heeft maar Nokia/Intel misschien net wat beter in elkaar steekt (ook qua hardware). Ik schat dan dat MeeGo wat meer een alternatief OS is met wat meer technische achtergrond dan wat Android zal gaan bieden (die zich op de qua kennis minder bedeelde mainstream markt richt).

Dus ik denk dat de verhouding zoals die nu bestaat tussen android en maemo (tweak/tech geek tegenover puur "übercoole" mainstream) ook in de toekomst zal blijven bestaan. MeeGo zal dan net een tikje geavanceerder maar ook ingewikkelder zijn wat niet iedereen aanspreekt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
ik vind angry birds een geweldig spel en heb daarom ook de zelfgemaakte exta levels toegevoegd maar kom niet voorbij level 4.
heel vervelend!
iemand hier die daar voorbij is en weet waar en hoe ik de vogels op moet schieten?
of een walkthrough zou helemaal mooi zijn!
kon niks vinden via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nas T schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:41:
Over de kwestie Intel/Nokia/Google.
My 2cts.

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat ik de opzet prettig vond ( open source / mogelijkheden )
Dit is nog steeds van toepassing, het gezeur over meego, en het 'gemene van Nokia' dat het niet naar de N900 komt is totaal overbodig in mijn ogen

De N900 is ontwikkeld met Maemo5, waarom mensen dan 'eisen' dat Nokia meego OOK naar de N900 zouden moeten brengen is totaal lachwekkend !
Als je een opel astra aanschaft, en er wordt een nieuwe motor ontwikkeld, dan zul je toch echt een nieuwe auto moeten kopen !
Dat het software is, en deels overeenkomt met de huidige hardware is nog geen reden om het maar te verwachten.

Ik zie het meer als een bonus als over een paar maanden blijkt dat meego wel werkt, en dat het (al dan niet gratis ) te verkrijgen is voor "onze" N900.
Steeds vaker zie je een opstand ontstaan door geruchten, en mensen die die geruchten aangrijpen om dat als waarheid aan te nemen, dit gaat dan weer een eigen leven leiden, en voor je het weet hebben we een klaagdoos vol met posts als " jammer dat " en " dat wil ik ook "

draagt niets bij, en ik denk dat het beter is dat er een nieuw topic geopend wordt, welke dan ook net als de vorige smartphone's en hardware niet meer dan 1000 posts bevat, met een goede en up to date startpost
Het N900 topic verzand in herhaling van vragen, omdat men niet gericht kan zoeken, en de antwoorden vaak achterhaald zijn ivm de al verschenen update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

FreshMaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 02:33:
ik denk dat het beter is dat er een nieuw topic geopend wordt, welke dan ook net als de vorige smartphone's en hardware niet meer dan 1000 posts bevat, met een goede en up to date startpost
Het N900 topic verzand in herhaling van vragen, omdat men niet gericht kan zoeken, en de antwoorden vaak achterhaald zijn ivm de al verschenen update's
Je zou eigenlijk individuele posts moeten kunnen taggen of zo, en/of een boomstructuur moeten kunnen maken van een topic met de meest interessante posts erin met een soort logische indeling. Dan kan je nog eens wat terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik ben bezig met de server-side van een live locatie app en zoek nog een app voor op de N900 die de gps coordinaten doorgeeft. Ik kan het al vanuit de browser met javascript maar vind het onhandig om de browser de hele dag aan te laten staan.

Ik wil de 4-daagse van Nijmegen lopen en wil dat mijn vrienden live kunnen zien waar ik loop.

De app moet eens in de x minuten een url aanroepen met de GPS coordinaten er in. Meer hoeft het niet te kunnen. Uiteraard moet het efficient met CPU cycles omgaan.

Mijn server side php scripts wil ik 'open sourcen' zodat ook anderen het kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Sharkey1802 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:28:
[...]Ik heb zo'n hartslagband voor op de sportschool. Die doe je om je middel en die stuurt dan je hartslag naar een ontvanger (in bijv. een horloge of een cardiomachine). Dit gebeurd met draadloos signalen. Ik denk radiosignalen.
ecoach doet dat al. Ik geloof met twee verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Tot kort geleden synchroniseerde mijn N900 netjes de Agenda met mijn Gmail agenda via Mail for Exchange. Sinds gisteren werkt dit echter ineens niet meer? Zowel als hij automatisch gaat synchroniseren, als dat ik voor handmatig kies, duurt het gewoon enorm lang. Uiteindelijk volgt dan de boodschap: "Exchange server reageert niet. Controleer of de accountinstellingen juist zijn.".

Het vreemde is dus dat dit gewoon werkte tot aan gisteren. Zonder iets aan mijn instellingen te veranderen werkt het nu ineens niet meer.
Zowel mobiel internet als draadloos thuisnetwerk geeft de time-out.

Settings Mail for Exchange:
Server: m.google.com
Port: 443
Beveiligde verbinding: Ja
Conflicten oplossen: Server gaat voor
User: gebruikersnaam@gmail.com
Pass: password waarmee ik op gmail gewoon kan inloggen
Domein: leeg laten

Zijn er anderen met dit probleem? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@rob-bo
Die hartslagmeters van eCoach werken nu alleen maar met Bluetooth. Ik will ook graag mijn huidige borstband van Polar gebruiken. Ik heb al contact opgenomen met de maker(s) van eCoach en met Broadcom (de chipfabrikant van de bluetooth/fm-reciever die ook wordt gebruikt voor de fmRadio). Maar van beide nog niets gehoord.
Als ik meer weet laat ik het hier horen.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
janzeeschuimers schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:22:
Mijn n900 bevalt goed maar ik heb iets raars tijdens het gebruik van de browser als ik de inhoud op mijn scherm vergroot dan worden de letters uiteraard ook groter maar de ruimte tussen sommige letters wordt niet groter waardoor sommige letters te dicht op elkaar staan , zijn er nog meer mensen met dit probleem ?
Het lijkt me geen hardware probleem , toch ?
Browser
Nee, het is zeker geen hardware probleem. Als ik mij niet vergis, dacht ik iets te lezen in de changelog voor aanstaande firmware release om dit probleem te tekkelen.
Het is meer een scale bug, als het ware. Volgens mij heeft iedereen hier dus last van.
Vooral op Tweakers is het heel evident als je inzoomt op een artikeltje.
Hopelijk is het bij de volgende firmware opgelost.
Nokia email client
Hoop ik ook en wat mij betreft mag deze snel komen. De email client is buggy as hell.
Als ik door mijn mail blader, dan ga ik spontaan terug naar de inbox als ik er 7+ gehad heb want je hebt geen optie om ze in een keer te markeren als gelezen.
Vervolgens klik ik dan weer een ongelezen mailtje aan en schuift hij heel even naar de inhoud en schuift direct weer terug naar de inbox.
Als ik het programma afsluit en weer opstart: hetzelfde probleem.
Ga ik even wat anders doen en kom ik later weer terug? Probleem weg, totdat ik weer ga zitten bladeren door mijn Inbox.

Contacts
Ook apart is het volgende onder Contacts:
Iemand heeft (denk ik) bij zijn Skype profiel zijn 06 nummer ingevuld en deze is keurig als "Cell" veldje terecht gekomen in mijn contacts samen met de Skype, Google Talk en andere dingen die hij heeft.
Maar... ik kan deze dus niet editen of deleten. Heel typisch.

Online account protocollen versus IRC met Xchat
Jammer dat IRC trouwens zo'n gevoelig protocol is, want ik kan dus niet online met de N900 (Skype, Gtalk en MSN) en tegelijkertijd Xchat draaien via Vodafone UMTS.
Xchat geeft geen ping timeout en blijft gewoon heel lang "hangen" daar het opeens wel heel stil word op alle kanalen en ik kan ook gewoon nog tekst typen en enteren.
Het valt pas op als er iets niet in de haak is als je een kanaal probeert te pingen of een nieuw kanaal probeert toe te voegen.
Misschien is de IRC plug-in een optie, maar hoe vertaald zich dit naar je Contacts applicatie? Die is gebouwd op losse IM / SMS vensters.
Zeker als je in een druk kanaal zit lijken mij die grote fonts niet echt praktisch en vliegt alles binnen no time het scherm af.
Overigens lijkt het met Pecan MSN ook niet altijd even lekker te gaan. Knalt er soms uit en het lijkt erop dat ik soms gewoon zinnetjes mis van mensen. En soms andersom.

Skype op de N900 (met in dit geval Vodafone)
Over Skype gesproken.... kan niet echt zeggen dat dit een succes is over 3G met Vodafone.
Het happert en het stottert en vaak ook juist van mijn kant, maar aan de andere kant ook net zo goed.
Niet dat ik het veel gebruik, want daar heeft Vodafone ook een speciaal abo voor natuurlijk. Maar het is jammer dat deze ingebouwde feature niet lekker werkt.
Hebben meer mensen deze ervaring? Misschien knijpt Vodafone Voip bewust af omdat je Internet Zorgenloos daar dus niet voor bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

leon12345 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 02:12:
ik vind angry birds een geweldig spel en heb daarom ook de zelfgemaakte exta levels toegevoegd maar kom niet voorbij level 4.
heel vervelend!
iemand hier die daar voorbij is en weet waar en hoe ik de vogels op moet schieten?
of een walkthrough zou helemaal mooi zijn!
kon niks vinden via google
Ok, De eerste gele vogel onder het eerst blok door zodat je het eerste houtblok wegschiet, onderste pig gaat dood door impact van vogel bovenste glijdt er als het ware af.

2e rode vogel op het randje bij de 2 stenen op de horizonetale ijsplaat, ideal geval vallen allemaal en krijg je ook schade op de 2 onderste

vervolgens heb je 2 vogels die je kan splitten om die 2 af te maken en dan nog een gele om een eventuele laatste op te ruimen :Y)

edit* ik heb hem net met 2 vogels gedaan, de eerste moet je via de grond bouncen dan neemt ie de onderste 2 mee en dan is het een eitje, je moet vrij snel naar de grond richten en dan snel de versnelling erin gooien, eens kijken hoe ik een filmpje maak :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 29-03-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Voorheen kon ik agenda-uitnodigingen vanuit Outlook via de mail in mijn agenda importeren. Sinds kort herkent de n900 agendauitnodigingen niet meer. Wie weet wat ik daar aan kan doen? De agendafunctie is al niet de sterkste kan van de n900, maar dit maakt het zeker niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Darkwolf_1982 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:49:

Online account protocollen versus IRC met Xchat
Jammer dat IRC trouwens zo'n gevoelig protocol is, want ik kan dus niet online met de N900 (Skype, Gtalk en MSN) en tegelijkertijd Xchat draaien via Vodafone UMTS.
Xchat geeft geen ping timeout en blijft gewoon heel lang "hangen" daar het opeens wel heel stil word op alle kanalen en ik kan ook gewoon nog tekst typen en enteren.
Er schijnt een irssi te zijn voor de N900. Die draait in een terminal Misschien doet die het beter?

Ik draai irssi trouwens gewoon thuis in een screen en ssh daar gewoon naar toe. Op die manier kan ik er ook bij vanaf mijn PC zonder te disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
[...]

Browser
Nee, het is zeker geen hardware probleem. Als ik mij niet vergis, dacht ik iets te lezen in de changelog voor aanstaande firmware release om dit probleem te tekkelen.
Het is meer een scale bug, als het ware. Volgens mij heeft iedereen hier dus last van.
Vooral op Tweakers is het heel evident als je inzoomt op een artikeltje.
Klopt inderdaad in het onderstaande filmpje op 2.34 minuut zie je het probleem , dat sommige letters na vergroten te dicht op elkaar staan , heel duidelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=JUCc2C4JPJE

[ Voor 5% gewijzigd door janzeeschuimers op 29-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
rob-bo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:24:
[...]
Ik ben bezig met de server-side van een live locatie app en zoek nog een app voor op de N900 die de gps coordinaten doorgeeft. Ik kan het al vanuit de browser met javascript maar vind het onhandig om de browser de hele dag aan te laten staan.
Er staat een app in de maemo repository voor het updaten van een Google Lattitude account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:09:
Tot kort geleden synchroniseerde mijn N900 netjes de Agenda met mijn Gmail agenda via Mail for Exchange. Sinds gisteren werkt dit echter ineens niet meer? Zowel als hij automatisch gaat synchroniseren, als dat ik voor handmatig kies, duurt het gewoon enorm lang. Uiteindelijk volgt dan de boodschap: "Exchange server reageert niet. Controleer of de accountinstellingen juist zijn.".

Het vreemde is dus dat dit gewoon werkte tot aan gisteren. Zonder iets aan mijn instellingen te veranderen werkt het nu ineens niet meer.
Zowel mobiel internet als draadloos thuisnetwerk geeft de time-out.

Zijn er anderen met dit probleem? Is er een oplossing?
Heb je toevallig Nokia PC suite software geinstalleerd en gesynced? Ik kwam heel ergens anders een review tegen waarbij deze app de sync met Exchange op de N900 aan gort helpt. Was alleen te verhelpen via een Nokia Care center. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik heb een vraagje over Sygic, dus die stel ik hier maar even. Sygic heb ik daarnet dus geinstalleerd en ziet er erg goed uit, maar kan je ook simpel naar je contacten navigeren? Ik heb een hele hoop contacten met adressen in het telefoonboek van mijn N900 staan, dus het zou wel zo handig zijn als ik daar ook simpel naartoe zou kunnen navigeren. Die functie zie ik alleen nergens terug in Sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
klaasjanb schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:18:
[...]

Er staat een app in de maemo repository voor het updaten van een Google Lattitude account...
Ik zie nu inderdaad een app staan in extras-devel. Dank voor de tip.

Tis wel 6MB voor een app die Google latitude moet bijwerken :)

Ik vraag mij trouwens ook het volgende af: laat Google lattitude ook de route van de dag zien? Of alleen waar je nu bent? En kan je ook een mashup maken van de geplande route in combinatie met wat je werkelijk aan het lopen bent?

Ik zie ook deze draad: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38542 over een app voor Google Latitude.

Die app moet makkelijk aan te passen zijn denk ik, Zelfs door mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54

Skype op de N900 (met in dit geval Vodafone)
Over Skype gesproken.... kan niet echt zeggen dat dit een succes is over 3G met Vodafone.
Het happert en het stottert en vaak ook juist van mijn kant, maar aan de andere kant ook net zo goed.
Niet dat ik het veel gebruik, want daar heeft Vodafone ook een speciaal abo voor natuurlijk. Maar het is jammer dat deze ingebouwde feature niet lekker werkt.
Hebben meer mensen deze ervaring? Misschien knijpt Vodafone Voip bewust af omdat je Internet Zorgenloos daar dus niet voor bedoeld is?
Klopt, Vodafone scrambled het voip verkeer als je geen voip abonnement hebt. Fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC27 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:14:
@rob-bo
Die hartslagmeters van eCoach werken nu alleen maar met Bluetooth. Ik will ook graag mijn huidige borstband van Polar gebruiken. Ik heb al contact opgenomen met de maker(s) van eCoach en met Broadcom (de chipfabrikant van de bluetooth/fm-reciever die ook wordt gebruikt voor de fmRadio). Maar van beide nog niets gehoord.
Als ik meer weet laat ik het hier horen.
Lijkt me ook wel een mooi om hier een N900 voor te gebruiken. Kan je meteen statistieken bij houden en je training aan Google maps koppelen. Maar dat gaat wel het ea. Van de accu vragen vrees ik.
Is er trouwens al een app als Shazam beschikbaar voor de N900.
Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen wat mijn volgen de gsm gaat worden. Ben nog steeds wel erg Nokia fan. Maar is vind de ondersteuning van uit Nokia ronduit beneden de maat. Dan denk ik aan de apps via OVI, gratis navigatie (zo als veel andere top toestellen van Nokia) en de firmware schiet ook niet erg op. Ik heb nog wel even om te beslissen. Maar ik zit toch steeds meer te denken om over te stappen naar de HTC Desire. Maar goed zolang ik nog niet beslist heb blijf ik dit forum volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

FreddyFish schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 04:28:
[...]

Ik heb deze na het lezen van de positieve reacties ook maar meteen besteld. Je kunt je in ieder geval geen buil vallen met die prijs. Ik heb in de auto eigenlijk wel altijd de FM-zender aan, ik hoop dat die 500 mA-lader genoeg is om Sygic navigatie te draaien en muziek te luisteren zonder dat de accu (snel) leeg raakt. Een aantal reacties terug meldde iemand dat dat toch tegenviel. Sygic is dan wel echt een zware applicatie (ergens ook wel logisch). Maar in ieder geval een zeer welkome extra.
Afgelopen zaterdag ongeveer 1.5 uur genavigeerd met mijn oude n95 autolader. Bij vertrek was het toestel volledig opgeladen bij aankomst was de helft nog maar vol.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wekko306 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:56:
Ik heb een vraagje over Sygic, dus die stel ik hier maar even. Sygic heb ik daarnet dus geinstalleerd en ziet er erg goed uit, maar kan je ook simpel naar je contacten navigeren? Ik heb een hele hoop contacten met adressen in het telefoonboek van mijn N900 staan, dus het zou wel zo handig zijn als ik daar ook simpel naartoe zou kunnen navigeren. Die functie zie ik alleen nergens terug in Sygic?
Same here. Het zit er waarschijnlijk niet in, misschien bij een update.

Ik heb trouwens problemen met updaten, sommige apps geven foutmeldingen, elke keer mist libqt4 (nogiets). Erg vervelend. Weet iemand hoe dit is op te lossen? Als ik in Xterminal moet gaan tikken, graag de volledige codes of een verwijzing ergens heen, ben daar nog niet zo ervaren mee.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Ik heb trouwens problemen met updaten, sommige apps geven foutmeldingen, elke keer mist libqt4 (nogiets). Erg vervelend. Weet iemand hoe dit is op te lossen? Als ik in Xterminal moet gaan tikken, graag de volledige codes of een verwijzing ergens heen, ben daar nog niet zo ervaren mee.
Bij mij was het eigenlijk heel snel en simpel verholpen: een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Klopt, Vodafone scrambled het voip verkeer als je geen voip abonnement hebt. Fuckers.
Fijn om te horen...Als je net een SIM Only Vodafone abonnement hebt afgesloten...
Het MSN'en lukt nog wel mag ik hopen met en Vodafone abonnement?
Bij Hi werkt dit overigens wel en volgens mij hebben zij dezelfde voorwaarden als Vodafone.

Ik heb besloten om over te gaan naar Vodafone omdat zij veel sneller internet aanbieden.
Van deze berichten word ik dus niet zo vrolijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Vögel schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:18:
[...]

Fijn om te horen...Als je net een SIM Only Vodafone abonnement hebt afgesloten...
Bij Hi werkt dit overigens wel en volgens mij hebben zij dezelfde voorwaarden als Vodafone.

Ik heb besloten om over te gaan naar Vodafone omdat zij veel sneller internet aanbieden.
Eerst kon het wel, maar eind 2009 is het geblokkeerd. Ik baal er ook flink van.
Denk dat je er wel omheen kan door andere poorten te gebruiken dmv. een proxyserver ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Bij mij was het eigenlijk heel snel en simpel verholpen: een reboot.
Helaas... Mijn computer crasht als ik de N900's intern geheugen scan...
Misschien dat op een andere pc gaan proberen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Changelog voor de PR1.2 is uit:

http://maemobriefs.blogsp...coming-n900-firmware.html

best wel een lange lijst, ben benieuwd of ook de MfE met gmail nu goed werkt met zowel mail / contacts en agenda...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede n900-gebruikers,

mijn eerste probleem met de n900. Als het alarm afgaat loopt de hele telefoon vast en moet ik de batterij eruit halen. Dat is niet de bedoeling. Nu heb ik even gezocht in de changelog van de aankomende firmware en daar vond ik dit:

8115 Having a modal dialog in background, Alarm dialog blocks entire UI

Ik denk dat dit het probleem is waar ik tegenaan loop. Maar ik weet niet wat een modal dialog is. En hoe kan ik deze uitzetten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:35:
[...]

Eerst kon het wel, maar eind 2009 is het geblokkeerd. Ik baal er ook flink van.
Denk dat je er wel omheen kan door andere poorten te gebruiken dmv. een proxyserver ofzo.
Zeker balen dan jal Darkwolf laat echter weten dat het wel werkt alleen niet helemaal vlekkeloos.
Dit is ook het geval bij Hi. het werkt maar zo nu en dan worden berichten erg vertraagd. Bovendien verbiedt Hi voip ook en heeft het ook een fairusepolicy. Ik ben benieuwd:) als het downloaden maar een stuk sneller gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:32:
Mede n900-gebruikers,

mijn eerste probleem met de n900. Als het alarm afgaat loopt de hele telefoon vast en moet ik de batterij eruit halen. Dat is niet de bedoeling. Nu heb ik even gezocht in de changelog van de aankomende firmware en daar vond ik dit:

8115 Having a modal dialog in background, Alarm dialog blocks entire UI

Ik denk dat dit het probleem is waar ik tegenaan loop. Maar ik weet niet wat een modal dialog is. En hoe kan ik deze uitzetten?

Alvast bedankt.
Volgens mij is dat zo'n bericht in een gele balk. Ik heb ook wel dat als ik apps installeer via de app manager en ondertussen iets anders aan het doen ben ik opeens niet verder kan omdat de app manager een geel bericht heeft afgegeven. Pas als ik het gele bericht wegklik kan ik weer verder.
Waarschijnlijk verschijnt bij de wekker dat bericht op de achtergrond waardoor je hem niet kan zien/wegklikken maar blokkeert hij wel het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Heb ik ook last van. Het probleem is dat de dependencies van die progs (zoals bij mij Qtirreco) verwijzen naar een oudere versie van libqt4 dan er op je toestel geïnstalleerd is. Ik heb dus maar een downgrade uitgevoerd naar de vorige versie. Hoewel bij mij het progje nu wel probleemloos installeert, doet de IR poort het bij mij nog steeds niet. Ik wacht dus maar in lijdzaamheid op een update van Qtirreco. Je kunt overiges de bestandjes van deze download installeren door (als root) naar de map te gaan waar je ze in zet en dan dpkg -i voorbeeld.deb in te typen voor elk bestandje. Laat maar ff weten als dit voor jou helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Heb je toevallig Nokia PC suite software geinstalleerd en gesynced? Ik kwam heel ergens anders een review tegen waarbij deze app de sync met Exchange op de N900 aan gort helpt. Was alleen te verhelpen via een Nokia Care center. ;(
Nee, ik heb PC Suite nog nooit gebruikt, dus dat is het probleem niet.
Ik gebruik de Google Calendar Sync app om Outlook te syncen met de Google Calendar. Dat werkt feilloos.
Het contact tussen Google en mijn N900 is echter regelmatig verstoord :(

Ik ben er inmiddels achter dat het wel een gedeeltelijke oplossing is om de agenda op de N900 gewoon helemaal leeg te kieperen en dan weer volledig opnieuw te syncen. Dat werkt wel. Soms vliegt hij er echter toch nog uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Een paar screenshots van de volgende firmware update:
http://thenokiablog.com/2...00-pr12-sdk-major-update/
http://maemobriefs.blogsp...t-n900s-major-update.html

[ Voor 25% gewijzigd door James RB op 30-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, ik hoop alleen dat het virtuele keyboard ook in portrait modus te gebruiken is.. als je nu in portraitmode zit te internetten en je wilt naar een andere webpagina moet je eerst weer de mobiel draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:12:
[...]

Volgens mij is dat zo'n bericht in een gele balk. Ik heb ook wel dat als ik apps installeer via de app manager en ondertussen iets anders aan het doen ben ik opeens niet verder kan omdat de app manager een geel bericht heeft afgegeven. Pas als ik het gele bericht wegklik kan ik weer verder.
Waarschijnlijk verschijnt bij de wekker dat bericht op de achtergrond waardoor je hem niet kan zien/wegklikken maar blokkeert hij wel het hele systeem.
Dat zou heel goed mogelijk zijn. Maar dan vraag ik me wel af welk geel bericht er op de achtergrond staat, aangezien mijn telefoon snachts meestal op offline modus staat en dus alleen de wekker actief zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Vögel schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:18:
[...]

Ja msn werkt gewoon met een Vodafone abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Pompi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:06:
Ja msn werkt gewoon met een Vodafone abonnement
Nou, bij mij niet. Misschien ligt het aan de MSN plugin die ik gebruik (Pecan), maar of ik nu onderweg ben of dat ik nu ergens stil zit... met Vodafone valt om het kwartier MSN eruit.
Maar wat eigenlijk nog veel erger is: gesprekken voeren is bijna onmogelijk en onbetrouwbaar, want mensen spreken mij aan maar ik zie dat niet soms omdat het niet door komt. Andersom ook: sommige zinnen komen gewoon niet aan.
Soms kan ik vijf zinnen achter elkaar naar iemand tikken en kan ik gerust 5x het bericht "message sending failed" terug krijgen.
Nu is het al vervelend dat ik niet IRC kan draaien naast mijn andere IM protocollen, maar het is nog vervelender dat als ik MSN ga gebruiken dit ook niet betrouwbaar werkt.
Hebben hier meer mensen ervaring mee i.c.m Vodafone 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:21:
[...]

Nou, bij mij niet. Misschien ligt het aan de MSN plugin die ik gebruik (Pecan), maar of ik nu onderweg ben of dat ik nu ergens stil zit... met Vodafone valt om het kwartier MSN eruit.
Maar wat eigenlijk nog veel erger is: gesprekken voeren is bijna onmogelijk en onbetrouwbaar, want mensen spreken mij aan maar ik zie dat niet soms omdat het niet door komt. Andersom ook: sommige zinnen komen gewoon niet aan.
Soms kan ik vijf zinnen achter elkaar naar iemand tikken en kan ik gerust 5x het bericht "message sending failed" terug krijgen.
Nu is het al vervelend dat ik niet IRC kan draaien naast mijn andere IM protocollen, maar het is nog vervelender dat als ik MSN ga gebruiken dit ook niet betrouwbaar werkt.
Hebben hier meer mensen ervaring mee i.c.m Vodafone 3G?
Geen enkel probleem mee met Vodafone. 24/7 online hier.
Allemaal goede (en broodnodige) updates, maar is er nog iets bekend op mogelijke updates van het mailprogramma (en de agenda app misschien) ? Want dat is waar ik het meest op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Geen enkel probleem mee met Vodafone. 24/7 online hier.

[...]

Allemaal goede (en broodnodige) updates, maar is er nog iets bekend op mogelijke updates van het mailprogramma (en de agenda app misschien) ? Want dat is waar ik het meest op zit te wachten.
Het schijnt (als je de changelog doorleest) dat TinyMail er in zit...

EDIT:
Misschien kennen jullie deze site al, maar heb hem hier nog niet voorbij zien komen, klein goudmijntje:
http://www.nokian900applications.com

[ Voor 13% gewijzigd door James RB op 30-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:31:
[...]

Heb ik ook last van. Het probleem is dat de dependencies van die progs (zoals bij mij Qtirreco) verwijzen naar een oudere versie van libqt4 dan er op je toestel geïnstalleerd is. Ik heb dus maar een downgrade uitgevoerd naar de vorige versie. Hoewel bij mij het progje nu wel probleemloos installeert, doet de IR poort het bij mij nog steeds niet. Ik wacht dus maar in lijdzaamheid op een update van Qtirreco. Je kunt overiges de bestandjes van deze download installeren door (als root) naar de map te gaan waar je ze in zet en dan dpkg -i voorbeeld.deb in te typen voor elk bestandje. Laat maar ff weten als dit voor jou helpt.
Dat ga ik dan denk ik niet proberen, als het probleem in de update zit en niet in de telefoon zelf. Anders ga ik dingen aanpassen in de telefoon terwijl er later een update komt die wel goed is en ik alles weer terug kan zetten (met de nodige n00b risico's die op mij van toepassing zijn).
Kortom: Ik vind dat het geknutsel nog niet waard.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 62 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.