Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Dat bellen met de n900 via vodafone ( dus voip, skype ) werkt idd niet .

Het rare is het werkt wel allemaal op me n95 ( fring , 12voip )

Dus mischien moet er iets uitgeschakeld worden op de n900 ? een uitgaande signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Skype is de grootste aanbieder, ik denk dus dat vodafone zich vooral daarop richt.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
Skype werkt volgens mij met een ander protocol dan 12voip (12voip is SIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16
Ik snap echt niet waaorm je graag multi-touch zou willen hebben.. Altijd als ik een iphone in me handen heb vind ik het maar lastig als je dingen met twee vingers moet doen ipv één.
Is gewoon omdat ik daaraan moet wennen of is het gewoon niet weggelegd voor sommige mensen? :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:32:
Mede n900-gebruikers,

mijn eerste probleem met de n900. Als het alarm afgaat loopt de hele telefoon vast en moet ik de batterij eruit halen. Dat is niet de bedoeling. Nu heb ik even gezocht in de changelog van de aankomende firmware en daar vond ik dit:

8115 Having a modal dialog in background, Alarm dialog blocks entire UI

Ik denk dat dit het probleem is waar ik tegenaan loop. Maar ik weet niet wat een modal dialog is. En hoe kan ik deze uitzetten?

Alvast bedankt.
@kareltje27

Misschien helpt dit:

Reset methode Nokia N900:
Menu > Instellingen > klik bovenaan op Instellingen > Oorspronkelijke instellingen herstellen > Ja > 12345 > Voltooid
Wacht totdat het toestel zichzelf uitschakeld (kan een halve minuut duren) en weer inschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:00:
[...]

Dat zou heel goed mogelijk zijn. Maar dan vraag ik me wel af welk geel bericht er op de achtergrond staat, aangezien mijn telefoon snachts meestal op offline modus staat en dus alleen de wekker actief zou moeten zijn...
Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Mijn telefoon staat 's nachts ook altijd op offline mode, en als de wekker dan 's ochtends ging was er voor een tijdje lang geen stoppen aan. Na een reflash werkte alles weer naar behoren. Wat echter wel hielp was de telefoon omdraaien, zoals je ook kunt doen als je een telefoontje krijgt en m wil muten. Dus als ie met het scherm naar onder ligt draai je m op de achterkant en vise versa. Dat werkt dus misschien bij jou ook wel als tijdelijke oplossing. Ik weet alleen niet of ie dan gaat snoozen of dat t alarm echt stopgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties mensen. Voor nu lijkt het erop dat als ik hem niet in de offline modus zet alles gewoon soepel verloopt, maar ik ga even verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:32:
Geen enkel probleem mee met Vodafone. 24/7 online hier.
Om hier nog even op terug te komen: niet dat ik denk dat het aan de plugin ligt, maar wilde toch vragen of jij ook toevallig de Pecan plugin gebruikt?
Mijn recent bedachte theorie: misschien trekt de 3G verbinding het gewoon om naast MSN ook een Skype en GTalk account er naast te laten draaien?
Oftewel: heb jij toevallig alleen MSN draaien? Of heb je (net als ik) ook nog andere IM / SIP protocollen waar je op ingelogd bent als je online gaat? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 31-03-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:27:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: niet dat ik denk dat het aan de plugin ligt, maar wilde toch vragen of jij ook toevallig de Pecan plugin gebruikt?
Mijn recent bedachte theorie: misschien trekt de 3G verbinding het gewoon om naast MSN ook een Skype en GTalk account er naast te laten draaien?
Oftewel: heb jij toevallig alleen MSN draaien? Of heb je (net als ik) ook nog andere IM / SIP protocollen waar je op ingelogd bent als je online gaat? :)
Ik gebruik de Pidgin plugin for Conversations and Contact en draai alleen MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
Vandaag mijn Brodit Active Holder N900 binnen gekregen. For future reference: dat werkt NIET samen met de Zagg full body protector. Ik moest alle plasticjes behalve die op het scherm zelf er af halen om hem lekker in de houder te laten glijden.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:31:
Bedankt. Dan ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik de andere diensten uitzet met mijn huidige plugin en anders probeer ik die van Pidgin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nooxx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 14:13
Heeft iemand hier zijn N900 verzekerd? Zoja waar?
Ik wil hem nu nog gaan verzekeren lijkt me wel slim.
Maar de vodafone verzekering kan ik vergeten moet binnen 14 dagen na aankoop.

Weet iemand een goede telefoon verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Wellicht heb ik iets gemist, maar Nokia Maps op de N900 zou toch ook gewoon een volledig navigatiepakket moeten zijn? Dus ook met stemnavigatie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

FreddyFish schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:15:
Wat echter wel hielp was de telefoon omdraaien, zoals je ook kunt doen als je een telefoontje krijgt en m wil muten.
WTF, is dit echt een feature? Viel me al op dat ik regelmatig als ik gebeld word, de telefoon uit mijn zak wil halen en dat vervolgens het geluid wegvalt.. Komt dus door het op z'n kop houden van de telefoon?
Kan je dat ook ergens uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooxx schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:13:
Heeft iemand hier zijn N900 verzekerd? Zoja waar?
Ik wil hem nu nog gaan verzekeren lijkt me wel slim.
Maar de vodafone verzekering kan ik vergeten moet binnen 14 dagen na aankoop.

Weet iemand een goede telefoon verzekering?
Ik heb zoiezo slechte ervaringen met de Vodafone verzekeringen. Kostte me heel veel moeite om een nieuwe telefoon te krijgen omdat ze zeiden dat hij zogenaamd "waterschade" had opgelopen. terwijl dat naar mijn inzien bijna niet mogelijk zou kunnen zijn. maar goed..

Ik heb hem nu bij Belcompany verzekererd. Je kunt hem daar tot 1 maand na de aankoop verzekeren (ik denk dat dat ook het maximum bij iedere verzekeraar is, anders zou iedereen de telefoon verzekeren op het moment dat er iets mee is gebeurt.).

Voor alle voorwaarden zou je even op de website moeten kijken. Wat ik me kan herinneren is dat de voorwaarden in ieder geval beter waren als die van vodafone (en ook nog eens goedkoper). Ik zelf heb er gelukkig nog geen ervaring mee gehad, maar een collega van mij was er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Atratus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:00:
Wellicht heb ik iets gemist, maar Nokia Maps op de N900 zou toch ook gewoon een volledig navigatiepakket moeten zijn? Dus ook met stemnavigatie etc?
Helaas niet, de Ovi maps versie van maemo is niet dezelfde als de Ovi Maps symbian...
Sygic werkt wel als een tierelier op de N900, aanrader!!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Goku33 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:13:
[...]

WTF, is dit echt een feature? Viel me al op dat ik regelmatig als ik gebeld word, de telefoon uit mijn zak wil halen en dat vervolgens het geluid wegvalt.. Komt dus door het op z'n kop houden van de telefoon?
Kan je dat ook ergens uit zetten?
Dat is inderdaad een feature, die je dus niet uit kan zetten. Op mijn Nokia 5800 zat er gewoon een instelling voor, op de N900 heb ik die nergens kunnen vinden. Echt heel erg vervelend, omdat de telefoon volgens mij ook weleens geluid mute tijdens het overgaan als ik op de fiets zit, dat hij het trappen ziet als het omdraaien van de telefoon.
The other changes will make the device very convenient to use, as the N900 now supports the Flip Silent feature that allows you to turn the phone to silence an incoming call, which is very convenient during a meeting!
Erg handig tijdens een vergadering ja, maar erg onhandig als je het nergens uit kan zetten..

[ Voor 18% gewijzigd door Wekko306 op 31-03-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Eastside schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:20:
[...]

Helaas niet, de Ovi maps versie van maemo is niet dezelfde als de Ovi Maps symbian...
Sygic werkt wel als een tierelier op de N900, aanrader!!
Hm ik hoop wel dat Nokia de volledige functionaliteit van Nokia Maps beschikbaar stelt op korte termijn
Dat was tevens de reden om deze telefoon ook aan te schaffen. Mij is wat anders verteld namelijk, met andere woorden, ik was in de veronderstelling dat het volledig functioneel zou zijn.

Sygic vind ik vrij prijzig als ik dat zo zie. Lees wel goede ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
RayMotix schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:00:
[...]

Die fullscreen optie heb ik inmiddels al opgelost middels deze pagina op maemo.org.
Ik vind de fullscreen optie die hier besproken wordt niet briljant. Als je even iets anders wilt doen op je telefoon (mail checken in de file bijvoorbeeld) moet je Mobile Maps eerst helemaal afsluiten. In non-Fullscreen mode heb je gewoon de multitask knop linksboven.

Idealiter zou Mobile Maps m.i. op moeten starten in 'non-Fullscreen mode' en na verloop van tijd zelf in fullscreen mode moeten gaan. Bij de eerste aanraking dan weer terug naar 'non-Fullscreen mode'.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik bedoel dus ook dat ik met de n95 12voip kan gebruiken. via 3g ( dus vodafone ) maar via de n900 gaat dit dus niet.. alleen via wifi.

anderen ook last van?

Jammer dat fring er dan niet is voor de n900.,hoewel ik liever de ingebakken skype gebruikt. net zoals het sip verhaal.
Jeffreyst schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:06:
Dat bellen met de n900 via vodafone ( dus voip, skype ) werkt idd niet .

Het rare is het werkt wel allemaal op me n95 ( fring , 12voip )

Dus mischien moet er iets uitgeschakeld worden op de n900 ? een uitgaande signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

d3vlin schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Ik vind de fullscreen optie die hier besproken wordt niet briljant. Als je even iets anders wilt doen op je telefoon (mail checken in de file bijvoorbeeld) moet je Mobile Maps eerst helemaal afsluiten. In non-Fullscreen mode heb je gewoon de multitask knop linksboven.

Idealiter zou Mobile Maps m.i. op moeten starten in 'non-Fullscreen mode' en na verloop van tijd zelf in fullscreen mode moeten gaan. Bij de eerste aanraking dan weer terug naar 'non-Fullscreen mode'.
Ben het eens met de aangedragen oplossing, tot die tijd zou ik je willen tippen om shortcutd te installeren en de camerabutton zo in te stellen dat je met kort of lang drukken het dashboard, of menu kunt bereiken, zo blijft Sygic gewoon doordraaien op de achtergrond.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
@Jeffreyst:

hoi, ik heb dan wel geen vodafone maar t-mobile, en heb best wel wat tests gedaan om voip aan de praat te krijgen op de n900. het is gelukt, maar super is anders.

t-mobile staat voip toe, en vodafon in principe ook, op z'n grootste bundel dacht ik. maar nu technisch:

* bij 3G of 3.5G heb je sowieso te maken met latency issues. vaak loopt de call nagenoeg synchroon, maar bij vlagen kan er zelfs een lag tot 5 seconden optreden.
* ook de gebruikte codec is van belang. het simpelst is de a-law en u-law .. 64kbit/s audio, met overhead, vereist een 80kbit/s datastroom. als je connectie dat niet trekt, dan heb je gestotter, of lag.
de n900 ondersteunt flink wat codecs: a-law, u-law, (blijkbaar) G.729, iLBC en speex (als je de gstreamer extra codecs hebt geinstalleerd, anders gebruikt hij de verkeerde library). ik weet niet welke codecs 12voip gebruikt, maar G.729 gebruikt 8kbit/s + 16kbit/s overhead, en iLBC 15kbit/s + 16kbit/s overhead. G.729 is trouwens proprietary, zou dus voor betaald moeten worden :S
Enfin, waar ik heen wil: als je 3G internetconnectie niet de bandbreedte heeft, dan zou je bepaalde codecs uit kunnen schakelen, zodat alleen de anderen overblijven.

Ook kun je eens navragen, of vodafone misschien alle intenetverkeer 'mangled', port 5060 blockt (en misschien heeft 12voip ook een alternatieve port ter beschikking) of zelfs helemaal alle voip packets dropt.

Kun je ueberhaupt aanloggen bij 12voip via 3G (komt het groene balletje tevoorschijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:53
d3vlin schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Probeer eens je toetsenbord uit te schuiven, en dan Sym(Ctrl)+backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

denuz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:36:
[...]

Probeer eens je toetsenbord uit te schuiven, en dan Sym(Ctrl)+backspace.
Ja maar dat is in de auto weer lastig als je N900 in de houder zit...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 15:28
Eastside schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:59:
[...]

De oplossing is net al aangedragen en dat is door shortcutd te installeren. Als je dan het cameraknopje half indrukt kom je in het dashboard terecht waar je naar andere openstaande applicaties kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:31:
Helaas geen verbeteringen door de andere protocollen uit te zetten, dus heb Pidgin (Haze) geprobeerd.
So far so good. Als berichten bouncen krijg ik daar sneller een melding van en blijkt het sowieso stiekum te zijn aangekomen.
Plus het feit dat ik nu Xchat (IRC) er naast kan draaien zonder dat deze helemaal "dood" valt en niks meer verstuurd of ontvangt.
Uiteindelijk heb ik deze tests niet roaming uitgevoerd want was uiteindelijk alweer thuis, maar ben wel op 3G gebleven ook al zat ik stil.
Morgen tijdens het reizen van en naar werk maar weer eens testen en kijken hoe het gaat "out in the field".

Merk trouwens ook dat Haze veel beter is met het importeren van de MSN contacts, want voornamelijk mensen met bijvoorbeeld een @yahoo.com account (en die ook echt dit gebruiken) werden niet geimporteerd met Peccan.
Het enige waar Haze wel zwaar mee faalt (bij mij) is het hardnekkig blijven overnemen van mijn Windows Live naam van de server hoe vaak ik het ook blijf wijzigen lokaal op de Nokia N900. Heel irritant.
Heb het opgelost door mijn nickname als naam te gebruiken op mijn Windows Live profiel.
Ben jij hier ook tegen aan gelopen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

FreddyFish schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:08:
[...]

De oplossing is net al aangedragen en dat is door shortcutd te installeren. Als je dan het cameraknopje half indrukt kom je in het dashboard terecht waar je naar andere openstaande applicaties kunt schakelen.
Ja dat weet ik.. ik was degene die deze oplossing aandroeg :P

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:06
MeeGo is vandaag gereleast!
http://meego.com/downloads

Wie probeert het als 1e uit :P ?

[ Voor 50% gewijzigd door Isane op 31-03-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:27
MarkoAlmelo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:42:

Aan het downloaden......maar met 10KB/s schiet het niet heel erg op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Is toch helemaal niet compleet? Volgens mij boot hij zelfs in terminal. vraag me af hoeveel van de GUi er uberhaupt inzit.
Absoluut alleen bedoeld voor experienced developers. Ik ga het in ieder geval niet proberen, veel te veel gedoe, en ik weet echt te weinig van als er problemen voordoen. Ik zou het gebruikers hier ook zeker afraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
MeeGo
Er zijn natuurlijk altijd nieuwsgierigen die hun interesse niet kunnen bedwingen.
Hier staat de eerste screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.students.tut.fi/~haapasa4/n900_meego.jpg
Die komt uit het maemo-forum over dit topic:
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=590170
Hieruit blijkt dat de eerste Meego-versie alleen maar boot in een xterminal.
Nog geen GUI, niet meer functionaliteit dan een basic Linux systeem.
Wel klaar voor developers om mee verder te gaan.
In mei komt de eerste versie met een GUI en in oktober zou het klaar moeten zijn.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 13-09 19:54
FreddyFish schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:08:
[...]

De powerknop kort indrukken en dan "phone" kiezen werkt ook. Hij opent dan de telefoonapp van waaruit je overal naartoe kan switchen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982

Fok MeeGo!
Waar blijft PR 1.2? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
In de UK is PR 1.2 inmiddels uit:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=48897
Wanneer komt ie naar NL?!
Check je "bijwerk-optie"!

[ Voor 11% gewijzigd door KC27 op 01-04-2010 09:50 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:51
KC27 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:48:
In de UK is PR 1.2 inmiddels uit:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=48897
Wanneer komt ie naar NL?!
Check je "bijwerk-optie"!
kikker in je bil

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:24:
[...]
Het enige waar Haze wel zwaar mee faalt (bij mij) is het hardnekkig blijven overnemen van mijn Windows Live naam van de server hoe vaak ik het ook blijf wijzigen lokaal op de Nokia N900. Heel irritant.
Heb het opgelost door mijn nickname als naam te gebruiken op mijn Windows Live profiel.
Ben jij hier ook tegen aan gelopen toevallig?
Dit is een probleem waar bijna alle onofficiele WLM-clients hebben. Microsoft heeft sinds kort de manier waarop nicknames worden opgeslagen/opgevraagd aangepast oid. In ubuntu op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33
[Geen 1-april grap modus]
Er zijn al een aantal dagen geen updates. Terwijl ik toch een applicatie of 30 heb geïnstalleerd. Ook vaak foutmeldingen tijdens het zoeken van updates, erg vreemd.
Reboots, controle van intern geheugen, uitschakelen van extras-devel repository...het mag allemaal niet baten.
[/Geen 1-april grap modus]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Komt volgens mij omdat die apps al zijn gemaakt voor de update die nog niet uit is, duuus daaaarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Zo een statief voor zo een slechte camera gebruiken 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
patrickt35 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:35:
[...]

Hehe, exactly my thoughts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik wil met Sygic/eCoach gaan (race)fietsen.
Daarvoor wil ik graag een houder voor op het stuur.
Heeft iemand goede ervaringen met een fietshouder, die ook geschikt is voor de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je tenminste nog eens een video van jezelf opnemen zonder van boeken en tegels een standaard te maken.
Ik heb zelf wel een n900, maar geen digitale camera. Voor de simpele kiekjes die ik schiet, (puur functioneel om iets te laten zien) is dat genoeg en zou zo´n statief best handig zijn.

Ik vraag me wel af hoe lang maemo nog updates zal blijven krijgen?
Meego is heel mooi, maar Maemo is ook nog niet af, en zal nu misschien een lagere prioriteit krijgen. Dat zou nog steeds niet erg zijn als de n900 officieel Meego krijgt, maar tot die tijd zit je toch met een OS waar nog veel aan moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 02:28:
[...]

Kan je tenminste nog eens een video van jezelf opnemen zonder van boeken en tegels een standaard te maken.
Ik heb zelf wel een n900, maar geen digitale camera. Voor de simpele kiekjes die ik schiet, (puur functioneel om iets te laten zien) is dat genoeg en zou zo´n statief best handig zijn.

Ik vraag me wel af hoe lang maemo nog updates zal blijven krijgen?
Meego is heel mooi, maar Maemo is ook nog niet af, en zal nu misschien een lagere prioriteit krijgen. Dat zou nog steeds niet erg zijn als de n900 officieel Meego krijgt, maar tot die tijd zit je toch met een OS waar nog veel aan moet gebeuren.
Kan je voorbeelden noemen? Ik vind het wel meevallen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
[...]

Je kunt het anders prima gebruiken om HDR foto's te maken (bestaat een script voor).

(Verder vind ik de camera best ok, voor binnen natuurlijk wat minder vanwege de led-flits, maar daar kan een statiefje juist weer helpen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ozzie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:21:
Dit is een probleem waar bijna alle onofficiele WLM-clients hebben. Microsoft heeft sinds kort de manier waarop nicknames worden opgeslagen/opgevraagd aangepast oid. In ubuntu op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.
Zo'n vermoeden had ik ook al. Peccan is waarschijnlijk gebaseerd op een ouder protocol en krijgt wellicht ook geen updates meer, misschien dat het daarom zo brak draaide.
Gisteren kreeg ik nog keurig een software update van de Pidgin protocol set, dus het lijkt erop dat deze wat beter bij gehouden word.

Heb overigens gelezen dat er meer mensen zijn met Peccan over 3G (niet alleen met Vodafone overigens) problemen hebben omtrent de verbinding, dus het lag echt niet alleen aan mij.
Haze doet het fantastisch en ook roaming gaat het perfect.
Praktisch geen lag met versturen / ontvangen en geen berichten die bouncen.
Ook als het bereik even (volledig) weg valt knalt het er niet direct uit en komt alles nog gewoon aan van en naar.
Dit i.c.m de opgedane kennis dat Vodafone bewust een stokje steekt voor VOIP zonder abo maakt mij weer helemaal gerust en blij met mijn Nokia.
Nas T schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:16:
[Geen 1-april grap modus]
Er zijn al een aantal dagen geen updates. Terwijl ik toch een applicatie of 30 heb geïnstalleerd. Ook vaak foutmeldingen tijdens het zoeken van updates, erg vreemd.
Reboots, controle van intern geheugen, uitschakelen van extras-devel repository...het mag allemaal niet baten.
\[/Geen 1-april grap modus]
Gisteren anders nog een update gehad van de Pidgin IM protcollen dus. In twee packages.
Kijk ook op Maemo talk, want daar lees je vaak in topics dat users weer een update hebben gehad van de software in kwestie. Of dat de developer zelf een announcement hier van maakt als deze een beetje actief mee post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
maartenmk schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:38:
[...]

Je kunt het anders prima gebruiken om HDR foto's te maken (bestaat een script voor).

(Verder vind ik de camera best ok, voor binnen natuurlijk wat minder vanwege de led-flits, maar daar kan een statiefje juist weer helpen.)
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de camera van de N900 ronduit slecht.
Mijn oude N95 maakt betere plaatjes dan de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij echt een hardware bug gevonden. Iedere keer als ik mijn huis verlaat en het Wifi netwerk wegvalt en de telefoon switched naar 3G dan wordt de verbinding met mijn bluetooth headset even verbroken (reconnect na een tijdje weer). Heel irritant. Ook als ik thuiskom en als hij van 3G naar Wifi gaat valt het weg. Nu heb ik wifi uitgeschakeld (alleen nog 3G) en nu is het probleem opgelost. Dus het is wel degelijk het connecten/disconnecten van Wifi die de Bluetooth stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33
patrickt35 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:12:
[...]

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de camera van de N900 ronduit slecht.
Mijn oude N95 maakt betere plaatjes dan de N900.
En ik ben een konijn. 8)7
Heb je onderbouwing, ik weet juist dat de kleuren op de N900 beter zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:51:
[...]

En ik ben een konijn. 8)7
Heb je onderbouwing, ik weet juist dat de kleuren op de N900 beter zijn.
Persoonlijk vind ik de camera van de N900 ook niet geweldig, en voor mijn gevoel was die van de N95 inderdaad beter. Als je de N900 als alleskunner bekijkt is de camera volgens mij toch wel het zwakste punt. Maar ik kan wel eens vergelijken met mijn oude N95. De GPS van de N900 is in elk geval héél veel beter, en die gebruik ik toch heel wat vaker dan de camera.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:59:
[...]

Persoonlijk vind ik de camera van de N900 ook niet geweldig, en voor mijn gevoel was die van de N95 inderdaad beter. Als je de N900 als alleskunner bekijkt is de camera volgens mij toch wel het zwakste punt. Maar ik kan wel eens vergelijken met mijn oude N95. De GPS van de N900 is in elk geval héél veel beter, en die gebruik ik toch heel wat vaker dan de camera.
Eensch.
Navigeren sinds Sygic, is met de N900 vele malen beter dan met de N95. Nu heb ik het niet echt nodig omdat ik een vaste navigatie in de auto heb, maar het is leuk om ermee te spelen.

Op een of andere manier zit er altijd een fletse waas over de foto's van de N900. Ook het argument dat de blauwe strip op de backcover de boosdoener zou zijn, lijkt mij niet waar.

Nu heb ik toevallig fotografie als hobby, en ben dus verwend met digitaal spiegelreflex.

Hoewel ik dus weinig waarde hecht aan de camera van een telefoon, ben ik toch wel een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de foto's die uit de N900 komen rollen. Verder is het een prachttoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Ik vind de camera van de N900 zeer goed. Heb geen ervaring met de N95, maar ik vind deze camera zeker beter dan diverse 8MP camera's van LG en Samsung, die mijn vrienden hebben. Ik heb zeer scherpe, duidelijke foto's genomen, en ik heb niks gemerkt van één of andere waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 02:39:
[...]

Kan je voorbeelden noemen? Ik vind het wel meevallen allemaal.
Mijn broswer crashed bij het laden van de comments van spitsnieuws of tweakers, net als bij veel blogs.
De media player widget werkt vaak niet.
Internet wat niet laad terwijl ik een perfecte verbinding heb.
Nagenoeg alle bugfixes in PR 1.2 had ik ook last van.
Geen support voor nokia headsets met extra knoppen, en totaal geen documentatie voor developers om deze knoppen te benaderen.
Niet altijd automatisch overschakelen op wifi terwijl dat wel aanstaat en hij elke 10 minuten zou moeten zoeken.(soms doet hij t wel, soms blijft hij een volle dag op GPRS terwijl ik thuis ben)
Kan niet verbinden met eduroam bij mij op school, hebben wel meer mensen problemen mee volgens de bug tracker.
Het instellen van een verbinding bij de instellingen waarna deze niet verschijnt bij verbindingen in het dropdown menu op de je bureaublad, terwijl daar een verbinding instellen je minder opties geeft.
Navigeren naar je menu > meer , niks gebeurt, ik denk dat ik niet hard genoeg geduwd heb dus ik tik nog eens, een seconde later start battery-eye op, welke dus op die plek staat in het meer menu.
En zo zijn er nog een boel dingen. Wellicht dat een reflash wat dingen zou oplossen, misschien PR 1.2 ook, maar dit hoort gewoon niet te gebeuren mijns inziens.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met dit toestel maar het is gewoon nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
patrickt35 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:14:
[...]

Op een of andere manier zit er altijd een fletse waas over de foto's van de N900. Ook het argument dat de blauwe strip op de backcover de boosdoener zou zijn, lijkt mij niet waar.

[...]
Toch is dat wel zo. Het blauwe randje zwart maken met een marker lost het grootste deel van dat probleem op. Het chroom rondom helpt ook niet overigens, maar dat zwart maken scheelt minder, en het wordt er niet mooier op natuurlijk. Je kunt het heel makkelijk testen door een foto te maken, en dan weer dezelfde, maar zonder achterklep.

edit: verf of nagellak is trouwens beter dan een marker. En dan is de N900 camera m.i. net iets beter dan die van de N95. Iets betere kleuren, en wat minder 'over-sharpening' (waardoor je artifacten krijgt die de meeste mensen aan JPG compressie wijten)

[ Voor 16% gewijzigd door maartenmk op 02-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
maartenmk schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:12:
[...]

Toch is dat wel zo. Het blauwe randje zwart maken met een marker lost het grootste deel van dat probleem op. Het chroom rondom helpt ook niet overigens, maar dat zwart maken scheelt minder, en het wordt er niet mooier op natuurlijk. Je kunt het heel makkelijk testen door een foto te maken, en dan weer dezelfde, maar zonder achterklep.

edit: verf of nagellak is trouwens beter dan een marker. En dan is de N900 camera m.i. net iets beter dan die van de N95. Iets betere kleuren, en wat minder 'over-sharpening' (waardoor je artifacten krijgt die de meeste mensen aan JPG compressie wijten)
Het grootste deel, dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
patrickt35 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:32:
[...]

Het grootste deel, dus niet helemaal.
Nee, de rest is het chroom....maar test het dan gewoon als je het niet gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
hoe maak je een foto zonder de achter klep dan?
bij mij sluit de camera app af zodra ik de cover er af haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 02:14:
hoe maak je een foto zonder de achter klep dan?
bij mij sluit de camera app af zodra ik de cover er af haal
Wat dacht je van het menu in gaan en de camera applicatie opstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
maartenmk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:04:
[...]

Nee, de rest is het chroom....maar test het dan gewoon als je het niet gelooft.
Dacht je dan werkelijk dat ik hier mijn mening geef over de camera zonder hem eerst uitvoerig te hebben getest?
(dus ook zonder achterkantje)

En geloof me, wat betreft fotografie weet ik echt wel waarover ik praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
patrickt35 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:42:
[...]

Dacht je dan werkelijk dat ik hier mijn mening geef over de camera zonder hem eerst uitvoerig te hebben getest?
(dus ook zonder achterkantje)

En geloof me, wat betreft fotografie weet ik echt wel waarover ik praat.
Dat dacht ik inderdaad. Je zei namelijk 'lijkt me niet waar'.
Bovendien is het verschil met en zonder achterklep erg duidelijk in sommige situaties (voor de duidelijkheid: bij foto's met weinig licht, en gebruik van de flits), daar hoef je echt geen Anton Corbijn voor te zijn. Op Maemo.org staat genoeg voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Vandaag de Haicom Car Holder HI-096 binnen gekregen. € 19,- en doet precies wat het moet doen. Mijn telefoon goed vasthouden. Bijgevoegd wat (simpele) fotootjes.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S7cUm_o5enI/AAAAAAAAAP4/BMXBh3YRBB0/s800/20100403_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S7cUnTMH3JI/AAAAAAAAAP8/vhtqRdN2Q34/s800/20100403_002.jpg

Link smartphoneshop

De standaard is volledig draaibaar, dus landscape is gewoon mogelijk. Met een zuignap wordt de houder aan de voorruit bevestigd. Voelt zeer degelijk aan. Alleen jammer dat het geheel van plastic is. Vraag me af of het krassen zal opleveren.

[ Voor 18% gewijzigd door WhateverSuitsU op 03-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Underdog0
Je schreef een stukje over MeeGo en of maemo een lagere prioriteit krijgt.
Misschien heb je hier wat aan:

http://jaaksi.blogspot.com/

Ik haal een klein stukje aan wat hij schrijft:

And, by the way, our team within Nokia was called Maemo Devices. We are now MeeGo Devices. Same guys. Bigger ambitions!

Je ziet dat Nokia zich blijft ontwikkelen naar iets groters. Naar MeeGo.
Volgens mij moeten ze wel want de concurrentie zit echt niet stil.
In een wat eerdere post van mij suggeerde ik al dat de n900 misschien wel gebruikt zou worden om de kinderziektes uit MeeGo te halen. Ik zie dit nu dan ook daadwerkelijk gebeuren.
Dat maakt de n900 wel weer bijzonder. Dat dat allemaal kan op dit toestel.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Nokia tablet N8x0 en N900 zijn de enige (Nokia) apparaten waarop applikaties voor MeeGo op dit moment uit te testen zijn. Voor de developers dus. Voor ons eindgebruiker is er (nog) geen applikatie, werkende onder OS MeeGo waarmee we aan de slag kunnen zoals met de software onder Maemo 5.

De verwachting is dat we rond oktober 2010 een werkende release onder MeeGo op de N900 tegemoet kunnen zien. Maar ik heb een vraagje, zou Microsoft Office onder Windows 7 beter werken dan in Windows XP ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistral2
  • Laatst online: 19:04
Eastside schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Je kan ook een tooltje installeren die er voor zorgt dat een druk op de camera button het huidige programma minimaliseert...
Tool het camkeyd geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
racinfo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:42:
Maar ik heb een vraagje, zou Microsoft Office onder Windows 7 beter werken dan in Windows XP ??
Zeer goed punt. Met die vraag zat ik dus ook al.
Wat gaat MeeGo nu daadwerkelijk bieden?
Kijk, als de standaard integratie van alle zaken zoals nu Contact & Conversations of een standaard betere camera app erin zit is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Maar anders zie ik geen extra voordeel om MeeGo te gaan draaien op mijn Nokia N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Maemo 5 was tot nog toe een zaak voor Nokia alleen; nu MeeGo een breder draagvlak lijkt te gaan bieden mogen we rustig veronderstellen dat met vereende krachten een top product tot stand zal komen.
Slechter zal het in geen geval worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:15:
Maemo 5 was tot nog toe een zaak voor Nokia alleen; nu MeeGo een breder draagvlak lijkt te gaan bieden mogen we rustig veronderstellen dat met vereende krachten een top product tot stand zal komen.
Slechter zal het in geen geval worden.
@racinfo

Ik ben het wel eens met het bovenstaande stukje.
Het kan alleen maar beter worden. De n900 blijft nog steeds verrassen.
Geweldig waartoe dit toestel allemaal in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~
Zou het echt zoveel invloed op accuduur hebben? Zolang ze niet aan het voltage van de CPU zitten zal het wel meevallen denk ik. Wil wel eens tests zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu eigenlijk wel uit. Mijn volgende gsm gaat zo goed als zeker geen Nokia meer worden (na vele jaren). De ondersteuning is VER onder de maat. De ontwikkeling van apps gaat erg langzaam.Mijn volgende gsm gaat vermoedelijk de HTC Desire worden. Het enige wat ik daar ga missen is de fm zender en het grote interne geheugen. Maar ik heb nog een paar weken voordat ik kan kiezen. Nokia moet er wel hard aan gaan trekken willen ze mij als klant houden. Dan denk ik aan een snellere opvolging van de firmware en veel meer (gratis) apps en navigatie.

Misschien niet echt een tweaker reactie maar ik moest het even kwijt. Ben echt zwaar teleurgesteld als Nokia gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocken van je n900 (op eigen risico natuurlijk)
Nodig: een flasher
http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
Installeer deze in XP modus
Download een kernel en gooi deze in dezelfde map als flasher-3.5.exe
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=594200&postcount=309
Ik ben voor de 125 - 900 mhz gegaan, daar hebben veel mensen succes mee, maar misschien is het slimmer lager te beginnen.
Start je n900 op in flash modus (zet n900 uit, houdt de U knop ingedrukt op het n900 hardware keyboard en sluit de usb kabel aan, als het goed gaat zie je het nokia logo en rechtsbovenaan het usb logo, je kan u nu loslaten)
start command prompt, navigeer naar de installatie folder van de flasher.
typ in cmd het volgende: flasher-3.5 -k zImage -f -R
in mijn geval is zImage dus vervangen door zImage-900mhz

Als hij je n900 niet wil vinden, even wachten, kan even duren, anders proberen op een computer met windows xp (heb ik moeten doen)
Als het klaar is zal je n900 restarten, wat in mijn geval opeens 2 keer zo snel ging.(letterlijk 2 keer zo snel, bij mij in 26 seconden in plaats van 52 volgens de tweakers chart reviews: Xperia X10: keerpunt voor Sony Ericsson)
Het resultaat is zeker merkbaar, red alert 1 speel ik nu met 65 fps in plaats van 35.
Sites die eerst in elementen werden geladen (tweakers frontpage) knallen nu in 1 keer op het scherm.

En ja batterijduur? Er zit ook een 125 mhz optie in die kernel, waar de laagste in de standaard kernel 250 mhz is. Idle zal hij zuiniger zijn, en als het nodig is zal hij meer stroom verbruiken maar ook sneller zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 17:02 . Reden: spellingsvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:51:
(...)
Het resultaat is zeker merkbaar, red alert 1 speel ik nu met 65 fps in plaats van 35.
Sites die eerst in elementen werden geladen (tweakers frontpage) knallen nu in 1 keer op het scherm.

En ja batterijduur? Er zit ook een 125 mhz optie in die kernel, waar de laagste in de standaard kernel 250 mhz is. Idle zal hij zuiniger zijn, en als het nodig is zal hij meer stroom verbruiken maar ook sneller zijn.
Erg interessant, heb er zelf net de 125~700Mhz kernel op gezet. Wil niet teveel risico lopen dus wacht de bevindingen van anderen met de 125~900Mhz kernel even af :-) Tot nu toe bevalt het goed, alles loopt net ff wat soepeler en ik verwacht dat door de lagere idle-snelheid de totale impact op de batterijduur minimaal zal zijn.

Edit @ kareltje: ik zie op deze pagina ook een 125-600Mhz kernel staan dus die kernel is beschikbaar. Of het ook veel scheelt in batterijduur weet ik niet, ben zelf nog aan het testen.

[ Voor 12% gewijzigd door TargetX op 04-04-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed en is het dan ook mogelijk om de huidige topsnelheid te houden, maar wel de ondergrens van 250 naar 125 te verlagen en dus een langere batterijduur te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:51:
Nodig: een flasher
http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
Installeer deze in XP modus...
Nou ik heb ook maar de stoute schoenen aangedaan omdat ik mezelf toch niet kon weerhouden en ben gelijk voor 900 mhz gegaan. De positieve veranderingen qua snelheid zijn er overduidelijk, grappig voorbeeldje supaplex in dosbox is nu heel goed speelbaar. Maar ik zal nog veel meer moeten testen of dit stabiel/veilig is. Mocht ik wat raars tegenkomen dan meld ik het uiteraard.
(Heb voor de zekerheid al drie verschillende back-ups gemaakt just in case :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:05:
Begrijp ik het goed en is het dan ook mogelijk om de huidige topsnelheid te houden, maar wel de ondergrens van 250 naar 125 te verlagen en dus een langere batterijduur te krijgen?
Yup, bij de lijst van kernels staat ook een 125 - 600 mhz variant, die zou precies dat moeten doen :)

Edit, voorbeelden van andere mensen wat je kunt bereiken met de overclock in de psx simulator, NFS 3 en THPS zien er goed speelbaar uit, waar dit soort games eerst rond de 5 fps haalde volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TargetX: thanks! Ik wacht sowieso nog even af, aangezien mijn usb poort loszit en ik mn n900 dus naar een nokia care punt zal moeten brengen :( Voor die tijd zal ik maar geen rare dingen gaan proberen, zodat ze hem nog wel gaan maken.

Het schuifje voor mijn lens is inmiddels ook niet meer helemaal 100%, en dat terwijl ik erg voorzichtig ben met mijn telefoon. Hardwarematig ben ik dus niet heel tevreden....

Even nog een vraagje over backups maken voordat ik mijn n900 terugbreng: met welk programma kan ik dat het beste doen en kan ik deze backup dan gemakkelijk op mijn computer zetten voor later gebruik? Ik heb het dan over contacten, bureaubladen, instellingen e.d.

Alvast bedankt,
kareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zit momenteel richting het einde van mijn abbo op mijn iPhone, en dus naar een andere telefoon aan het kijken. Vind het nu erg moeilijk om te kiezen tussen Android of Maemo. Mijn gevoel zegt dat de N900 veel gaver is, omdat er gewoon een volwaardige linux distro op draait. Maar waar ik nog wel een beetje mee zit:
- Die stylus. Ben gewoon echt al helemaal gewend aan het gebruik van mijn vingers. Heb je hem veel nodig? En vind die gesture voor zoomen nou ook niet echt geweldig. Heeft het geen functie dat je kan dubbelklikken op een kolom zodat je inzoomed naar de breedte van die kolom?
- Batterijverbruik. Mijn iPhone is ook niet echt geweldig op dit gebied, maar lees dat de N900 nog minder is op dit vlak.
- Snelheid. Hoe vloeiend werkt de telefoon? Aangezien er een toch wat zwaarder OS op draait, zou het balen zijn als daardoor simpelere functies zoals bellen of SMS ook slomer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob1n schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:12:
Zit momenteel richting het einde van mijn abbo op mijn iPhone, en dus naar een andere telefoon aan het kijken. Vind het nu erg moeilijk om te kiezen tussen Android of Maemo.
Als schijnbaar iPhone gebruiker: wil je iets nieuws dan neem je Maemo. Want Android heeft veel weg van de iPhone (maar dan nerdier). Maak je op de iPhone weinig gebruik van de Appstore voor extra applicaties, dan neem je Maemo. Heb je daaretegen wel behoefte aan veel apps om de functionaliteit van je toestel onwijs uit te breiden: dan kies je Android. Wil je per se een toetsenbord dan is op Android alleen de Milestone een goede optie. Dus als die je niet ligt kom je ook al snel op Maemo uit. Wil je daarentegen juist geen toetsenbord (op de iPhone heb je die ook niet) dan is Android de enige weg. Speel je graag games dan is Android een betere keuze (afgezien van emulators die je op de N900 ook veel hebt!). Programmeer of script je graag dan is Maemo de betere keuze.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Zit momenteel richting het einde van mijn abbo op mijn iPhone, en dus naar een andere telefoon aan het kijken. Vind het nu erg moeilijk om te kiezen tussen Android of Maemo. Mijn gevoel zegt dat de N900 veel gaver is, omdat er gewoon een volwaardige linux distro op draait. Maar waar ik nog wel een beetje mee zit:
- Die stylus. Ben gewoon echt al helemaal gewend aan het gebruik van mijn vingers. Heb je hem veel nodig? En vind die gesture voor zoomen nou ook niet echt geweldig. Heeft het geen functie dat je kan dubbelklikken op een kolom zodat je inzoomed naar de breedte van die kolom?
- Batterijverbruik. Mijn iPhone is ook niet echt geweldig op dit gebied, maar lees dat de N900 nog minder is op dit vlak.
- Snelheid. Hoe vloeiend werkt de telefoon? Aangezien er een toch wat zwaarder OS op draait, zou het balen zijn als daardoor simpelere functies zoals bellen of SMS ook slomer opstarten.
Touchscreen/stylus: wat je gewend bent. Sommigen vinden capacitive (iPhone) fantastisch.. ik (en genoeg anderen) vinden het weer helemaal niks en hebben liever resistive. Overigens gebruik ik nauwelijks de stylus (kan gewoon met vingers) en vind ik dit scherm minder goed dan mijn mp3-speler scherm (Cowon D2), maar ik ben er prima tevreden mee! Double tab is gewoon een functie.

Batterijverbruik: Is prima hoor. Weet niet hoe deze het tov de iPhone zal houden. Maar zal elkaar niet ontlopen.

Snelheid: de N900 heeft een zwaarder OS ja, maar is veeeeeel sneller! (Al zie ik dat de meningen daarin verdeeld zijn als ik hieronder lees).

[ Voor 3% gewijzigd door laropo op 04-04-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylus gebruik ik persoonlijk nooit, gaat prima met de vingers, dan wel nagel voor extra nauwkeurigheid.
Double tap zit gewoon in de browser, werkt perfect.
Batterij, 1 werkdag als je hem normaal tot intensief gebruikt. +- 12 uur dus.
De snelheid is prima, de iphone heeft veel dingen die net even wat soepelder gaan, maar verder dik in orde, zeker de basic dingen. Ik raad je aan eens langs een mediamarkt te gaan, dan kun je er zelf wat mee spelen.

Edit, persoon boven mij is imho wat over enthausiast.
Batterij heb ik al vaker in 5 uur leeg getrokken, lees dan wel dat ik gps aan had staan, muziek aant luisteren was via een 3g stream, wifi aan en het scherm op het helderst.
En de UI van de iphone is gewoon net wat sneller, maar daar koop je een iphone ook voor, een n900 voor het nerd gehalte.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:13:
Ik ben er nu eigenlijk wel uit. Mijn volgende gsm gaat zo goed als zeker geen Nokia meer worden (na vele jaren). De ondersteuning is VER onder de maat. De ontwikkeling van apps gaat erg langzaam.Mijn volgende gsm gaat vermoedelijk de HTC Desire worden. Het enige wat ik daar ga missen is de fm zender en het grote interne geheugen. Maar ik heb nog een paar weken voordat ik kan kiezen. Nokia moet er wel hard aan gaan trekken willen ze mij als klant houden. Dan denk ik aan een snellere opvolging van de firmware en veel meer (gratis) apps en navigatie.

Misschien niet echt een tweaker reactie maar ik moest het even kwijt. Ben echt zwaar teleurgesteld als Nokia gebruiker.
haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Laatst online: 07-03-2022
*weg* Zoals je in het algemeen beleid kunt lezen, stellen we dit soort vragen niet op prijs.

[ Voor 69% gewijzigd door pven op 04-04-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:11:

Even nog een vraagje over backups maken voordat ik mijn n900 terugbreng: met welk programma kan ik dat het beste doen en kan ik deze backup dan gemakkelijk op mijn computer zetten voor later gebruik? Ik heb het dan over contacten, bureaubladen, instellingen e.d.

Alvast bedankt,
kareltje.
@Kareltje27

In je menu klik je meer aan
Klik het icoontje van back-up aan
Kies nieuwe back-up maken
Is je back-up klaar dan sluit je je n900 aan op je pc via usb
Kies de modus massa-opslag op je n900
Op je pc ga je naar deze computer waar je de n900 ziet staan
Klik de n900 aan op je pc
Daar zie je o.a. je map back-ups staan
Kopieer die dan naar je pc

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingsenol schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:07:
Heeft iemand een serial voor documents to go viewer edition. mijn trial is verlopen.
Ik geloof dat het de bedoeling is dat je het programmaatje, indien je hem nog wilt gebruiken, koopt als de trial is afgelopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thanks voor de snelle reacties op mijn vraag. Zal eens in de MediaMarkt de telefoon gaan bekijken, dat is inderdaad wel slim, de meeste telefoonzaken hebben helaas alleen maar dummies staan, en als je een echte wilt bekijken staat er zo'n verkoper over je schouder mee te hijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:22:
[...]
Edit, persoon boven mij is imho wat over enthausiast.
Batterij heb ik al vaker in 5 uur leeg getrokken, lees dan wel dat ik gps aan had staan, muziek aant luisteren was via een 3g stream, wifi aan en het scherm op het helderst.
En de UI van de iphone is gewoon net wat sneller, maar daar koop je een iphone ook voor, een n900 voor het nerd gehalte.
Om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet zo enthousiast... er zijn nog genoeg dingen die me ergeren. Maarja, dat zelfde geldt voor de iPhone (nooit zelf gehad, maar genoeg in mn handen gehad). Wil het best eens op een rijtje zetten, maar dat gaat een andere keer worden...

Maar idd, gewoon even beet pakken in de MM is een goeie optie!

[ Voor 4% gewijzigd door laropo op 04-04-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb een nieuwe Image eropgezet met 125 - 700 MHz. Die wil ik eerst wel eens uitproberen,
Ik zie (met Conky) dat hij na installatie (via Ubuntu flashen is een fluitje van een sent) meer dan 80-90% van z'n tijd (kan het moeilijk timen) op 125 MHz draait. Soms gaat hij even omhoog naar 500 of 700 MHz. Het werkt allemaal wel iets sneller. Uiteindelijk moet het ook batterij winst opleveren. Ik laat over een paar dagen weten wat het resultaat is en of ik geen problemen ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan toch een complete reflash gedaan nu, en mijn browserprobleem is opgelost. Ook heb ik weer de 900 mhz flash gedaan en wilde daarna wat benchmarks uitvoeren.
Duss rootsh , tar gnu en make er op gegooit, een unix benchmark uitgezocht, maar bij het maken krijg ik permission errors.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ushagj.png
Nu heb ik iets gelezen over dat alleen bepaalde folders op het bestandssysteem bepaalde rechten hebben, maar ik kan er niks meer over vinden. Wie weet daar meer over?

Dus maar een online benchmark opgezocht, het enige wat ik kon vinden was deze site, welke perfect werkt op de n900 dankzij de flash ondersteuning van de microb browser.
Het zou leuk zijn als andere gebruikers deze test zouden willen draaien en de resultaten posten inclusief welke kernel/max overclock, ookal weet ik niet hoe nauwkeurig een online flash test is.
Let wel, de benchmark duurt even, ik heb het scherm op 2 minuten tot uitvallen gezet en dan telkens als hij donkerder wordt, even het toestel open en dicht schuiven, met het scherm uit zal de benchmark waarschijnlijk wat sneller gaan. O-)
Mijn resultaten met de 125-900 mhz kernel waren daarmee als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/200qwyf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16:05
De mijne draait nu ook op 125-900 (DSP nog normaal), en alles werkt gewoon net een beetje sneller. Heel prettig. Waar mijn N900 eerst soms wat stotterde bij het scrollen werkt het nu precies zoals je zou verwachten. Heerlijk!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
on hoeverre vervalt de garantie op het toestel bij overclocken; en is er de mogelijkheid om terug te gaan naar de originele stand, waarbij de auto-update ook weer gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
zojuist mijne op 900 mhz gezet, draait erg lekker smooth.

ben van plan zo te laten of naar 800 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie loopt er hier al rond met waterkoeling op z'n N900? :P

Of laten we een nieuwe OC contest organiseren. Maar dan niet met videokaarten of cpu's maar met N900's. Alles toegestaan, inclusief voltmods, stikstof en droogijs :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 13-09 19:54
Mijn N900 draait inmiddels ook op 900Mhz. Een gigantisch verschil, alles gaat vloeiend zoals je eigenlijk van deze "telefoon" mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hopelijk is de launch toestel van MeeGo op de snapdragon 1Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
Word dat ding van jullie niet veels te warm? ik heb nu soms al een gloeiende zak (met standaard snelheid)

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
Xentor schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:52:
Word dat ding van jullie niet veels te warm? ik heb nu soms al een gloeiende zak (met standaard snelheid)
:o mijn toestel is nooit warm geworden ook niet bij 900mhz, wellicht is er iets mis met jou toestel als die al normaal al warm word, ik zou niet overclocken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:20
Sander-B schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:36:
Mijn N900 draait inmiddels ook op 900Mhz. Een gigantisch verschil, alles gaat vloeiend zoals je eigenlijk van deze "telefoon" mag verwachten.
ik krijg het niet voor elkaar.. geen xp pc in de buurt.. in vista blijft ie maar zeuren dat er geen device is gevonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:40:
Ja hopelijk is de launch toestel van MeeGo op de snapdragon 1Ghz
Als het maar niet de huidige snapdragon is. DIe heeft een antieke ATI GPU aanboord. De 3D performance is echt heel droevig, dan veel liever een powerVR GPU. Ik heb veel liever de Nvidia Tegra 2 :P Maar helaas verbruikt die weer meer energie dan de omap3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:34:
[...]

ik krijg het niet voor elkaar.. geen xp pc in de buurt.. in vista blijft ie maar zeuren dat er geen device is gevonden. :(
Paar tips die ik uit het 56 pagina lange 8)7 maemo talk topic heb gevist:
Je moet de flasher installeren in xp modus.
Sluit je n900 direct aan op een usb poort, dus niet via een hub of de usb poorten aan de voorkamt, die achter op het moederbord zijn dan beter. Als het dan nog niet werkt moet je een windows xp machine opzoeken, of even een linux boot cd'tje downloaden.
Pagina: 1 ... 63 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.