Verwijderd
Doet het bij mij wel.
Alleen die proppen in mijn oor, lijkt alsof ik verkouden ben..zijn wel o.k om gewoon lekker muziek te luisteren. Maar niet om mee te lopen/ iemand anders te praten
Verwijderd
Die we bij de N900 krijgen doen me zelfs zeer. Gister dan maar deze: http://www.beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B3808 besteld.
Alleen nu wel een klein puntje, via de iPhone of blackberry zou je hier ook mee kunnen bellen. Zou ik softwarematig iets kunnen doen met de telefoon zodat het wel werkt? (opnemen met de telefoon en de mic gebruiken in het snoer) Want die mini-plug heeft ook gewoon 3 ringen, dat lijkt het zelfde als de meegeleverde headset.
*Op mijn N95 werkt het ook niet, en mijn 5800 pakt hem ook niet als zijnde headset.
*Ik had ook al gezien dat bijv. mijn 5800 headset niet werkt op de N900 (voor bellen en met de knoppen spelen)
*De meegeleverde werkt bij mij verder wel zoals die bedoelt is.
Die van de Iphone zijn waarschijnlijk vrij duur. Ik gebruik nu de Creative EP635. Deze hebben meerdere formaten siliconen pasvormen. Het afsluiten is even wennen, vandaar dat "verkouden" gevoel. Het is zeer fijn wat betreft audiobeleving, want je hebt geen/nauwelijk geluid van buitenaf. De EP635 heeft ook een neckstrap, dus niet elke 2 seconden getrek aan je oren.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:02:
Klopt.. dit soort in-ear koptelefoons zijn er zodat je minder ruis hebt van buiten af (dus je hoort oa de mensen om je heen niet of nouwelijks). Maar je hebt hierdoor wel een veel betere bass. Toen ik van de zomer in New-York was had ik in de Apple store deze: http://www.beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5097 gekocht. Maar helaas blijven ze bij mij niet goed zitten en heb ik ze terug gebracht. Echt balen want t geluid was echt vet.
Die we bij de N900 krijgen doen me zelfs zeer. Gister dan maar deze: http://www.beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B3808 besteld.
Alleen nu wel een klein puntje, via de iPhone of blackberry zou je hier ook mee kunnen bellen. Zou ik softwarematig iets kunnen doen met de telefoon zodat het wel werkt? (opnemen met de telefoon en de mic gebruiken in het snoer) Want die mini-plug heeft ook gewoon 3 ringen, dat lijkt het zelfde als de meegeleverde headset.
*Op mijn N95 werkt het ook niet, en mijn 5800 pakt hem ook niet als zijnde headset.
*Ik had ook al gezien dat bijv. mijn 5800 headset niet werkt op de N900 (voor bellen en met de knoppen spelen)
*De meegeleverde werkt bij mij verder wel zoals die bedoelt is.
vrede in rust
Verwijderd
-geluid links
-geluid rechts
-en geluid mic
Dus ik dacht dat je die niet kon omwisselen aangezien je anders bijv. links en rechts omwisseld?
Weten jullie (de mensen die echt tweaken met de n900 bijv.) hoe lang een app in een bepaalde repository blijft? en wanneer zo'n app bugfree is? Duurt dit maanden? of weken? Ik lees namelijk over allerlei leuke apps maar die zitten allemaal nog in de testfase/repositories. Zoals bijv. het last fm programma Vegalume of Witter (twitter programma). En zo kan ik nog wel een paar opnoemen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Maar als een programma wordt ontwikkelt, hoe lange tijd gaat er ongeveer over heen voordat het mainstream users gebruikt kan gaan worden?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb in mijn 'conversaties'moeilijk woord voor de map met sms'n een sms staan welke ik absoluut niet verwijderd krijg. Dat vind ik een beetje irritant! weet iemand hoe ik zoiets toc kan deleten?
Als ik de optie vewijder gesprek gebruik, blijft deze ene sms staan.
Is trouwens naar de datum te oordelen, meteen na uitpakken gebeurt, waarschijnlijk test of toestel werkt. ik kan het mij niet meer herinneren. help!
Bij de N95 8GB is dat namelijk bij het interne geheugen (geen extern mogelijk) maar op zijn best 800kB/sec.
Om te huilen zo slecht dus eigenlijk...
vrede in rust
Als ik een serie overzet naar het intern geheugen van mijn n900 zit ie op zo'n 8-9 mb/sNas T schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:59:
Weet iemand wat de transfer snelheden zijn van bestanden naar het interne geheugen en evt de maximale schrijfsnelheid naar extern kaartje? Ik neem aan dat je kunt kiezen bij het aansluiten welk geheugen je als plug&play aan de computer linkt...
Bij de N95 8GB is dat namelijk bij het interne geheugen (geen extern mogelijk) maar op zijn best 800kB/sec.
Om te huilen zo slecht dus eigenlijk...
Jongens, jongens DAT is me toch effe wat anders zeg... Vergeleken met de 900 is de 97 speelgoed voor children. Aangezien ik altijd eerst iets probeer en dan pas na weken in de handleiding kijk (of ik nog iets gemist heb) was het wel even wennen; de bediening is toch wel even iets anders dan een Symbian telefoon. Wat echt fel opviel was het perfecte geluid; niet dat schrille, sissende geluid van de vorige Nokia modellen (90, 93, 95 en 96 -en 97-); super mooi te bedienen menu struktuur; sleep je icoon's maar waar je ze wil hebben.; ruimte zat. Internetradio werkt prima, ook Nederland.fm werkt prima...
Na 5 uur N900 wil ik nooit meer wat anders !!!!!!
R.
Verwijderd
probeer hem een keer opnieuw te versturen naar jezelf en daarna de reeks te verwijderenVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:57:
sorry, vergeten..weer een vraag-joepie-
Ik heb in mijn 'conversaties'moeilijk woord voor de map met sms'n een sms staan welke ik absoluut niet verwijderd krijg. Dat vind ik een beetje irritant! weet iemand hoe ik zoiets toc kan deleten?
Als ik de optie vewijder gesprek gebruik, blijft deze ene sms staan.
Is trouwens naar de datum te oordelen, meteen na uitpakken gebeurt, waarschijnlijk test of toestel werkt. ik kan het mij niet meer herinneren. help!
En als ik heel goed kijk wel DRIE

Er zit nog zow'n heldere aan de ander kant van het scherm precies op de rand, en nog een onopvallende halverwege het scherm. Die kreeg ik niet zo goed op de foto.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38433
Daar zijn er meer met dat probleem kga zo dat filmpje maar eens draaien kijken of dat wat helpt en anders maar terug naar de winkel denk ik?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Nou dat gevoel heb ik ook.Het zal daarom wel zijn dat je al de nokia n97 voor350€ al kunt kopen splinternieuw.racinfo schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:40:
Zo, na 5 wkn met de n97 te hebben gespeeld heb ik sinds 5 uur een N900...
Jongens, jongens DAT is me toch effe wat anders zeg... Vergeleken met de 900 is de 97 speelgoed voor children. Aangezien ik altijd eerst iets probeer en dan pas na weken in de handleiding kijk (of ik nog iets gemist heb) was het wel even wennen; de bediening is toch wel even iets anders dan een Symbian telefoon. Wat echt fel opviel was het perfecte geluid; niet dat schrille, sissende geluid van de vorige Nokia modellen (90, 93, 95 en 96 -en 97-); super mooi te bedienen menu struktuur; sleep je icoon's maar waar je ze wil hebben.; ruimte zat. Internetradio werkt prima, ook Nederland.fm werkt prima...
Na 5 uur N900 wil ik nooit meer wat anders !!!!!!
R.
Ik krijg de frontcam niet werkend met Amsn, de normale camera wel. Net als bij Windows Live Messenger moet je eerst ff de wizard video en geluid draaien, staat wel ergens in de menu's. Bij mij werkt Amsn trouwens niet echt sloom, gewoon normaal.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:28:
heeft iemand de webcamfunctie van Amsn al werkend?
amsn werkt trouwens wel heeeel sloom..
maar wanneer je eenmaal in een gesprek zit is t perfect..
even een tip :P:
eyeswidget is trouwens grappig als je hem op een contact plaatst haha
Verwijderd
ik krijg namelijk wel al mn mails netjes binnen maar, als ik wil versturen komt er een melding met mislukt ivm smtp server.
En je weet zeker dat je de smtp server goed ingevoerd hebt ? Je moet vaak bij mobiele abbo's de smtp van de provider ingeven. Hier namelijk geen problemen met het verzenden van mails. Ik zit op t-mobile en gebruik smtp.gprs.t-mobile.nlVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:17:
Heeft iemand trouwens ook problemen met mails versturen.
ik krijg namelijk wel al mn mails netjes binnen maar, als ik wil versturen komt er een melding met mislukt ivm smtp server.
Edit: Ik vond het programmatje batlevel, volgens mij staat deze in de dev-repository maar deze plaatst een widget op je scherm welke het % van je batterij weergeeft erg handig.
[ Voor 79% gewijzigd door lexi1986 op 30-12-2009 01:51 ]
Verwijderd
bedankt, ik had namelijk de provider ingevoerd maar het lukte gewoon als ik hotmail invoerde na een paar keer dan.
dat batlevel ga ik nogeens proberen, ik heb de n900 net pas gekregen maar hij schijnt nog wat fratsen te hebben.
hij valt soms voor een korte tijd uit( ong 10 seconden) en start dan weer op als dat morgen nog zo is moet ik weer terug naar de winkel helaas
Verwijderd
Heb nu maar mijn overgang naar een nieuwe abbo laten verzetten in afwachting op de derde N900.
Verwijderd
Echt kinderspeelgoed kan ik de N97 niet noemen. Heb hem zelf ook een week of 4 gehad voordat ik de N900 kreeg. Je kunt beide toestellen gewoon totaal niet met elkaar vergelijken, dat klopt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:49:
[...]
Nou dat gevoel heb ik ook.Het zal daarom wel zijn dat je al de nokia n97 voor350€ al kunt kopen splinternieuw.
Maar om een toestel dat nieuw rond de 600 euri gekost heeft kinderspeelgoed te noemen gaat een beetje ver
Verwijderd
En weet iemand ook hoe je software kunt verwijderen?
Verwijderd
Ik heb het volgens mij gewoon op de normale manier gedownload en geinstalleerd. Je moet niet alleen Mplayer installen maar ook nog een ander tooltje Sib of zoiets. Hier staat wat meer info
http://maemocentral.com/2...nsupported-video-formats/
Verwijderd
Waarom heb je hem er na je flash niet meer op gezet? Beviel mplayer wel dan?
1
2
3
| ga naar menu ga naar X-terminal `cat /proc/bootreason` |
Dan zie je daar de reden van de laatste keer dat je N900 een reboot heeft gehad. Staat daar "sw_rst", dan is er een sofwarematige fout opgetreden die dit veroorzaakt heeft (kan dus een 'slechte' applicatie zijn).
Staat daar "32wd_to" dan heeft het waarschijnlijk te maken met een probleem in de firmware die de hardware aanstuurt. Een reflash van de N900 werkt dan ook vrijwel nooit.
In deze bug (6334) vind je er aardig wat informatie over.
Zoals ik snel gelezen heb zijn er 3 onderdelen te onderscheiden waarbij dat spontane reboots bij voorkomen:
• power management (als de N900 in idle gaat of uit idle komt)
• network environment (in sommige netwerken of als sommige netwerk onderdelen gebruikt worden)
• memory management (het organiseren van het geheugen gaat niet goed)
Iemand van Nokia die actief is in bug 6334 (Eero Tamminen) vermoedt dat het komt door de aansturing van sommige hardware onderdelen. Niet alle hardware in alle N900 toestellen reageren precies zoals het zou moeten volgens de specificaties. Dit zou op te lossen zijn door de drivers aan te passen om ervoor te zorgen dat de aansturing (en de reactie van de hardware) wel volgens verwachting verloopt.
Een onderdeel wat vaak niet goed gaat is het uit off-mode (diepe slaap) halen van de OMAP3 processor. Bij een aantal mensen zijn de reboots opgehouden nadat ze deze mode uitgeschakeld hebben. Er hangt wel een nadeel aan en dat is dat de accu van de N900 minder lang meegaat omdat de processor niet in off-mode gaat en dus meer stroom blijft gebruiken.
Om de off-mode uit te zetten kan je het volgende doen:
1
2
3
| ga naar het menu ga naar X-terminal wordt root (`sudo gainroot`) |
Tijdelijk off-mode uitzetten (tot volgende reboot):
1
| `echo 0 > /sys/power/enable_off_mode` |
Permanent off-mode uitzetten:
1
2
3
| `vi /etc/pmconfig` verander de setting "enable_off_mode" in 0 zet je telefoon uit en weer aan |
Verder blijft het wachten en hopen dat Nokia het in de volgende versie van de firmware opgelost heeft, maar gezien het feit dat de nieuwe firmware al bij een aantal testers ligt en de bug nog niet is opgelost ben ik bang dat het nog wel even duurt voordat dit probleem verholpen is.
[ Voor 3% gewijzigd door TheFirepit op 30-12-2009 14:01 . Reden: Schrijven is lastig :-) ]
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Ik klik op een leeg gedeelte, het wieltje verschijnt bovenin, daar klik ik op.
Nogmaals klik ik op het wieltje en kies voor achtergrond wijzigen.
Vervolgens kan ik niet kiezen voor een afbeelding. Er verschijnt geen keuzemogelijkheid, wat wel zou moeten, aangezien ik dit precies zo in meerdere filmpjes op internet heb gezien.
Ik heb wel al andere achtergronden in de map afbeeldingen gezet. Iemand een idee?
EDIT: nadat ik gekozen heb voor achtergrond wijzigen, krijg ik dus geen keuzemogelijkheid maar zijn wel sommige widgets verdwenen...

[ Voor 11% gewijzigd door Felix303 op 30-12-2009 14:13 ]
Verwijderd
Kostte me nogal wat schijfruimte op root. Voor de rest werkte hij perfectVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:15:
Ok, thanx voor de snelle reactie.
Waarom heb je hem er na je flash niet meer op gezet? Beviel mplayer wel dan?
Verwijderd
Een uur geleden op goed geluk naar de Belcompany in Leidsenhage geweest en ze hadden er NET vandaag 1 binnen gekregen. Ik voel me echt een klein kind die net een doos Lego heeft gekregen. Eventjes aangehad, geen dode pixels gezien en de microfoon werkt.
Hij voelt zeer robust en stevig.
Nog een paar uur opladen en ik ga weer verder spelen, ik kan echt niet wachten!
Mijn dag kan niet meer stuk.
Verwijderd
n900 als ps3 controller
http://www.engadget.com/2...sy-of-bluemaemo-emulator/
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 14:47 ]
Ik heb BlueMaemo op mijn N900 staan, maar het is mij nog niet gelukt om de PS3 ermee te besturen. Ik weet wel dat de bouwer er mee bezig is op de support goed in te bouwen.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:47:
Weet niet of dit al gepost is, maar dit is wel cool
n900 als ps3 controller
http://www.engadget.com/2...sy-of-bluemaemo-emulator/
Zou erg positief zijn als het toestel NOG sneller wordt, vind het nu al een enorm snel toestel! Jammer dat de browser nog niet in landscape beschikbaar is, dat lijkt me persoonlijk toch wel wat fijner werken voor sommige websites en is ook wat fijner met 1 hand te besturen. Iemand wellicht al wat meer info over deze firmware?patrickt35 schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:57:
Nokia N900 firmware-update beperkt uitgegeven voor bugreports
Door Dominick Viëtor, maandag 28 december 2009 09:03 | 0 reacties | Bron: The Nokia Blog
Artikel
(...)
De nieuwe firmware-update zou vooral qua snelheid weer lekker wat verbeterd zijn. Volgens de bron voelt het toestel "snappier" aan. Wat de nieuwe update niet heeft, is portretmodus browsen. De browser is nog steeds alleen in landscapemodus beschikbaar, wat door sommigen als een nadeel gezien wordt op het moment. Wanneer de nieuwe update voor iedereen beschikbaar is, is niet bekend. Het enige wat Quim Gil, medewerker van Meamo Devices, kon zeggen is: "It will go out when it’s ready."
Mijn GMail-account werkt overigens sinds ik gister alles behalve de laatste 1000 mails heb ge-archiveerd via de web-ui erg goed! Kwam deze tip tegen als comment bij deze bugreport. Check om de 15 minuten voor nieuwe mail en dat heeft tot nu toe geen groot effect op de batterijduur.
Jammer dat IMAP-idle nog niet mogelijk is, wellicht kunnen nog wat meer mensen stemmen op deze bugreport zodat ze het misschien fixen
Bron originele artikel nog even ter info.
Verwijderd
Heb je al geprobeerd wat ik hierboven beschreven heb?Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:07:
Hmm, ik heb hem net een uur in gebruik en hij is nu al zeker 4 keer gecrasht zonder dat ik echt iets speciaals deed. Ik hoop dat dit beter gaat worden anders breng ik hem terug wat erg jammer zou zijn...
Verwijderd
moet er niet aan denken. maar goed, shit happens en ik prijs mij maar gelukkig!
moet wel vermelden dat ik geen developers grapjes instaleer. wellicht heeft dat er ook iets mee te maken. sterkte in ieder geval!. ohja slechts 1 iemand is niet blij met de N900. Mijn meisje! heb nu twee 'laptops'
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou hem gewoon terug brengen.Dat is gewoon ergernis voor 500 euro. Wil je echt niet! Jammer.
Zit er geen accu bij, donders... morgen maar weer terug!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Ik had dat bij de mijne ook....ik heb em retour gestuurd....Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:12:
Hij geeft inderdaad '32wd_to' aan. Voor een echte oplossing zullen ik en de anderen die dit probleem hebben gewoon moeten wachten tot een nieuwe firmware?
Ben nu nog afwachtende op het vervangende toestel.....
Bedankt voor de tip! Waar kan ik deze app vinden?hawk88 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:16:
Voor de mensen die wel eens met de trein gaan is NS schedule wel een goed app, snel en pakt de begin locatie van af gps.
[ Voor 3% gewijzigd door Jolanda77 op 30-12-2009 22:09 ]
Verwijderd
hier http://my-maemo.com/softw...edule&fldAuto=1089&faq=45Jolanda77 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:08:
[...]
Bedankt voor de tip! Waar kan ik deze app vinden?
Verwijderd
Voor meer mensen herkenbaar?
Verdere 'issues' : - Onder de X en de C toets zie je een beetje licht uit een kier komen.
- Als ik mijn N900 heb dicht geklapt dan zit er toch wel een kiertje tussen het scherm en het toetsenbord, (Een milimeter ofzo) als je dan op het scherm drukt zit er een lichte speling tussen. Je kunt er tussen door kijken.
Iemand?
Ik zal wel een mierenneuker zijn, maar ik verwacht dat een apparaat van 500/600 euro toch goed mag werken, software matig en hardware matig.
Ik kijk het nog even aan, wacht op de nieuwe firmware update, anders ruil ik hem om voor een andere, en als ik dan nog problemen heb ga ik gewoon voor de HTC HD2. Het zou jammer zijn als het zo ver zou moeten komen.
De eerste keer dat ik ooit mijn bedenkingen heb na de aanschaf van een PDA/Smartphone hoe-je-het-ook-wilt-noemen.
Verwijderd
Ik weet waar jouw probleem ligt.Je hebt ook de .desktop file bij je afbeeldingen gezet,heel deze weg en je gaat weer het normale keuze menu krijgen.Felix303 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:08:
Iemand bekend met het volgende probleem met het veranderen van de achtergrond van de desktop?
Vervolgens kan ik niet kiezen voor een afbeelding. Er verschijnt geen keuzemogelijkheid, wat wel zou moeten, aangezien ik dit precies zo in meerdere filmpjes op internet heb gezien.
Ik heb wel al andere achtergronden in de map afbeeldingen gezet. Iemand een idee?
EDIT: nadat ik gekozen heb voor achtergrond wijzigen, krijg ik dus geen keuzemogelijkheid maar zijn wel sommige widgets verdwenen...
Hoe je wallpapers als set kan toevoegen met dat .desktop bestand is mij niet duidelijk,als ik dat bestand erbij zet heb ik net hetzelfde probleem als jij.
Verwijderd
Verwijderd
Dat ze net nog eentje hadden binnen gekregen.Je laat ze toch met de 10 of meer binnen komen niet?robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:07:
Waaruit concludeer je dat hij een gebruikt exemplaar heeft dan?
Ik vind de screenprotector niet zo naar voelen, maar vind dat het ding echt heel veel stof aantrekt. Alles gaat net naast de randjes zitten van de protector.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:18:
Ik heb de zagg invisible shield vervangen voor een brando screenprotector,de achterkant heb ik beschermd gelaten door zagg,maar de screenprotector voelde echt niet fijn,ook zag je dat er een protector op het scherm lag,het scherm was een beetje gewolkt.Met de brando lijkt het dus of er niets op het scherm zit en je vinger glijd zo strak als een tiet.
Toepassingsbeheer, dan in de bovenbalk catalogus kiezen.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:32:
kan ik ergens zien of ik een extra repository zou geinstaleerd hebben?Ik heb namelijk Fmradio geinstaleerd,en er werd mij iets gevraagd,maar ik lag al in bed,en heb n et iets te rap dat scherm weggeklikt.
Nee joh, vraag maar in de winkel zelf. De voorraadwaarde in een telefoonwinkel is meestal redelijk hoog dat ze per enkele stuks worden besteld. In de meeste gevallen wordt er ook bijna dagelijks geleverd. Wat er verkocht wordt, wordt weer besteld. Alleen bij nieuwe toestellen kunnen er grotere aantallen binnenkomen, vooral als er veel vraag naar is.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:39:
[...]
Dat ze net nog eentje hadden binnen gekregen.Je laat ze toch met de 10 of meer binnen komen niet?
Wat bij de N900 overduidelijk niet het geval is?robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:47:
[...]
Nee joh, vraag maar in de winkel zelf. De voorraadwaarde in een telefoonwinkel is meestal redelijk hoog dat ze per enkele stuks worden besteld. In de meeste gevallen wordt er ook bijna dagelijks geleverd. Wat er verkocht wordt, wordt weer besteld. Alleen bij nieuwe toestellen kunnen er grotere aantallen binnenkomen, vooral als er veel vraag naar is.
Verwijderd
daar heb ik dus repostory.meamo.org staan,dat zijn degene die ik best niet instaleer zeker?als je iets instaleerd en daarnaverwijderd blijft er dan nog iets van achter wat het systeem kan doen dichtslippen?citruspers schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:42:
[...]
Toepassingsbeheer, dan in de bovenbalk catalogus kiezen.
Dat probleem had ik ook. Je ".*.desktop" bestanden zijn waarschijnlijk niet goed.Felix303 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:08:
Iemand bekend met het volgende probleem met het veranderen van de achtergrond van de desktop?
Eeen aantal paginas terug heb ik het er ook al over gehad.
Je moet je desktop bestand goed bekijken en veranderen... je moet de padnaam correct invullen.
bij n900wallpapers staat die pad er niet automatisch in geloof ik.
312
nou, het klopt dat het misschien niet meer zoals het begin is, maar dat komt ook omdat ze het product simpelweg nog steeds niet op voorraad hebben....Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:25:
[...]
daar heb ik dus repostory.meamo.org staan,dat zijn degene die ik best niet instaleer zeker?als je iets instaleerd en daarnaverwijderd blijft er dan nog iets van achter wat het systeem kan doen dichtslippen?
Er is nog steeds bijna niet aan te komen, en mensen die nu een andere telefoon willen, willen vaak direct een bepaalde phone, als je leest dat je wel langer moet wachten gaan ze al snel naar een andere, nu bijv. dat hd2 geval......
Maar inderdaad het kan wel dat ze er maar 1 binnenkrijgen though, want als ze niet aan de aanvraag kunnen voldoen dan mag de winkel blij zijn als ze wat krijgen en dat kan er soms helaas maar 1 zijn....
Nokia moet nu als een gek s die dingen gaan versturen,want....... ik wil de mijne
naja het scheelt iniedergeval zoekwerk, ik heb al bijna alle apps gevonden en heel veel informatie erover gelezen over wat wel en wat niet te doen, mbv jullie hier bij Tweakers natuurlijk... super... dus tot ik m heb zal ik moeten genieten van jullie ervaringen
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Verwijderd
Kan je ms eens zeggen hoe het dan moet zijn?Ik heb er al verscheidene gedownload en aangepast en telkens zonder succes,nu ben ik echt wel een noob op heel dit linux gedoe,en geloof me,hoewel ik het toestel super vind,heb ik het gevoel dat ik de touwtjes niet meer in handen heb.Daar waar symbian geen geheimen meer had voor mij zit ik nu met een phone die ik moet "flashen" ed,allemaal dingen die gigantisch dodelijk klinken.AlexDT schreef op donderdag 31 december 2009 @ 02:57:
[...]
Dat probleem had ik ook. Je ".*.desktop" bestanden zijn waarschijnlijk niet goed.
Eeen aantal paginas terug heb ik het er ook al over gehad.
Je moet je desktop bestand goed bekijken en veranderen... je moet de padnaam correct invullen.
bij n900wallpapers staat die pad er niet automatisch in geloof ik.
Verwijderd
Klopt wat betreft het stof. Ik heb er nu een ultra clear opzitten uit de VS. Die is van dezelfde kwaliteit als Zagg, voelt alleen stukken beter. Binnenkort krijg ik ook nog wat spul van Clarivue en PhantomSkinzz. Eens kijken hoe die zijn.lexi1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:42:
[...]
Ik vind de screenprotector niet zo naar voelen, maar vind dat het ding echt heel veel stof aantrekt. Alles gaat net naast de randjes zitten van de protector.
Weet iemand misschien hoe je de N900 werkend met PC Suite krijgt? Ik krijg alleen toegang in de NIET compatible usb modus; op de N900 komt geen keuzescherm (zoals bij andere Nxx telef.) in beeld. Doe ik iets fout?
Verwijderd
dat had ik ook niet anders verwacht. Niet echt een consumertoestel. Overigens wel het fijnste van Nokia wat ik ooit heb gehad. Trouwens Robert, weet jij hoe KPN de fair use policy beoordeeld. Ik heb internet extra snel en vraag me af hoe het dataverbruik wordt bepaald; is dat per kalendermaand of per abonnementsperiode? Heb al veel verschillende antwoorden gekregen bij KPNrobertwebbe schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:17:
Niet meer zoals de eerste week.
Ik werk zelf ook in een telefoon winkel en wij hebben wel geteld 3 personen binnen gehad die naar de n900 vroegen.. Zal wel aan Friesland liggen denk ik? Hij is hier in ieder geval niet erg populair.citruspers schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:12:
[...]
Wat bij de N900 overduidelijk niet het geval is?
Is dat de aan/uit knop of wellicht de schuifschakelaar?
Verwijderd
hier werkt pc suite gewoon, de laatste versie daarvan, in combinatie met windows 7. Misschien moet je pc-suite verwijderen en opnieuw installerenracinfo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:31:
Hoi, ik las een paar pagina's terug hoe je een + voor internationaal bellen moet genereren, iets met de s maar de officieele manier is gewoon 2x tikken op het sterretje in het nummer invoer display (volgens de manual); lijkt mij een stuk eenvoudiger
Weet iemand misschien hoe je de N900 werkend met PC Suite krijgt? Ik krijg alleen toegang in de NIET compatible usb modus; op de N900 komt geen keuzescherm (zoals bij andere Nxx telef.) in beeld. Doe ik iets fout?
Verwijderd
Vraagje, ik heb inmiddels drie reboots gehad en bovenstaande toegepast. De reden die ik kreeg is: pwr_key. Ik heb zelf geen flauw idee wat dat te betekenen heeft. Iemand hier misschien?EngelF schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:54:
Voor de mensen die last hebben van spontane reboots is het volgende wel interessant om te weten. Als je in /proc/bootreason (of soms in /boot/bootreason) kijkt
code:
1 2 3 ga naar menu ga naar X-terminal `cat /proc/bootreason`
Dan zie je daar de reden van de laatste keer dat je N900 een reboot heeft gehad. Staat daar "sw_rst", dan is er een sofwarematige fout opgetreden die dit veroorzaakt heeft (kan dus een 'slechte' applicatie zijn).
Staat daar "32wd_to" dan heeft het waarschijnlijk te maken met een probleem in de firmware die de hardware aanstuurt. Een reflash van de N900 werkt dan ook vrijwel nooit.
In deze bug (6334) vind je er aardig wat informatie over.
Zoals ik snel gelezen heb zijn er 3 onderdelen te onderscheiden waarbij dat spontane reboots bij voorkomen:
• power management (als de N900 in idle gaat of uit idle komt)
• network environment (in sommige netwerken of als sommige netwerk onderdelen gebruikt worden)
• memory management (het organiseren van het geheugen gaat niet goed)
De bootreason pwr_key betekend dat de telefoon via de aan/uit knop bovenop het toestel uit- en aangezet is.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:06:
[...]
Vraagje, ik heb inmiddels drie reboots gehad en bovenstaande toegepast. De reden die ik kreeg is: pwr_key. Ik heb zelf geen flauw idee wat dat te betekenen heeft. Iemand hier misschien?
Druk je hier wellicht per ongeluk op?
Verwijderd
Maar een backup terug zetten gaat niet,dan ziet pcsuite de N900 ineens niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:00:
[...]
hier werkt pc suite gewoon, de laatste versie daarvan, in combinatie met windows 7. Misschien moet je pc-suite verwijderen en opnieuw installeren
Voor de echte oplossing moeten we wachten op de nieuwe firmware en hopen dat het daarin opgelost is. De beschrijving die ik gaf is de huidige workaround die in een redelijk aantal gevallen schijnt te werken.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:12:
Hij geeft inderdaad '32wd_to' aan. Voor een echte oplossing zullen ik en de anderen die dit probleem hebben gewoon moeten wachten tot een nieuwe firmware?
Verwijderd
Ah, logisch... Ik heb mn telefoon na de reboot aan- en uit gezet... Niet zo slim natuurlijk. Dus wachten tot een nieuwe reboot en dan probeer ik je tip nog een keer. Hopelijk niet nodigEngelF schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:18:
[...]
De bootreason pwr_key betekend dat de telefoon via de aan/uit knop bovenop het toestel uit- en aangezet is.
Druk je hier wellicht per ongeluk op?
Ja. Nee. Nee.racinfo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:26:
Weet iemand welke knop op de N900 bedoeld wordt met " knop 'u' " ?
Is dat de aan/uit knop of wellicht de schuifschakelaar?
Als je dit leest op een pc, kijk eens dan naar beneden en zoek een knop "u".
Is het trouwens belachelijk om dit te vragen of hierop een antwoord te geven?
Kun je de N900 ook als cardreader gebruiken?
vrede in rust
heb ik ook een beetje ja.. ik heb het idee dat de N900 gebruikers straks uit twee groepen bestaan. een groep die precies weet wat ze moeten doen met maemo en een groep die er hopeloos achteraan huppelt en steeds 'onnozele' vragen moet stellen om iets uit te zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:04:
[...]
Kan je ms eens zeggen hoe het dan moet zijn?Ik heb er al verscheidene gedownload en aangepast en telkens zonder succes,nu ben ik echt wel een noob op heel dit linux gedoe,en geloof me,hoewel ik het toestel super vind,heb ik het gevoel dat ik de touwtjes niet meer in handen heb.Daar waar symbian geen geheimen meer had voor mij zit ik nu met een phone die ik moet "flashen" ed,allemaal dingen die gigantisch dodelijk klinken.
ik ben een linux newbie, dus ik zie de bui ook al wat hangen. Ik vindt het trouwens wel leuk die dingen uit te zoeken en laat ik voorop stellen dat dit toestel veruit het beste toestel is wat ik ooit heb gezien.
beetje dubbel gevoel dus, net als mrwhoopie
Ik weet zeker dat bij 90% van de gestelde vragen het antwoord reeds gegeven is in de voorgaande pagina's. Als iedereen die een 'onnozele' vraag heeft eerst eens dit topic volledig door zou lezen, zouden heel veel van deze vragen gespaard kunnen blijven. Ik ben zelf ook bij nul moeten beginnen en heb me de moeite genomen om het volledige topic door te lezen. Op bijna alle vragen die op de laatste pagina's gesteld zijn, weet ik het antwoord. Maar om op elke pagina de zelfde vraag te beantwoorden vind ik een beetje veel van het goede, vandaar dat op meerdere vragen gewoon geen antwoord meer wordt gegeven.friendlyfiend schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:44:
[...]
ik heb het idee dat de N900 gebruikers straks uit twee groepen bestaan. een groep die precies weet wat ze moeten doen met maemo en een groep die er hopeloos achteraan huppelt en steeds 'onnozele' vragen moet stellen om iets uit te zoeken.
Tip: Spit het topic eens goed door en je zult versteld staan van de informatie die er in te vinden is.
Dit verschil heb je al snel op het moment dat het iets met Linux te maken heeft. Daar kom je steeds 2 groepen tegen: de mensen die er veel vanaf weten en de mensen die er nog (bijna) niks van weten.friendlyfiend schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:44:
[...]
heb ik ook een beetje ja.. ik heb het idee dat de N900 gebruikers straks uit twee groepen bestaan. een groep die precies weet wat ze moeten doen met maemo en een groep die er hopeloos achteraan huppelt en steeds 'onnozele' vragen moet stellen om iets uit te zoeken.
ik ben een linux newbie, dus ik zie de bui ook al wat hangen. Ik vindt het trouwens wel leuk die dingen uit te zoeken en laat ik voorop stellen dat dit toestel veruit het beste toestel is wat ik ooit heb gezien.
Een deel van het probleem ligt waarschijnlijk ook in het feit dat er (teveel) mensen zijn die niet eerst even via Google of via de GOT search zoeken als ze een probleem hebben, maar deze gelijk hier op het forum posten. Veel mensen hebben hier een allergie voor waardoor dat mensen die er niet veel van weten de goede antwoorden niet krijgen.
Voor de N900 en Maemo is het grootste probleem nu nog dat er aardig wat bugs inzitten en dingen die niet werken zoals je zou verwachten. Hierdoor is het voor mensen die niks van Linux weten een stuk moeilijker om het voor elkaar te krijgen. Vaak ook omdat iemand die het wel goed weet het niet op een "noob" manier omschrijft.
De beste oplossing zou zijn dat de topic starter alle vragen met duidelijke "noob" antwoorden in de openings post zet en dat mensen die vragen hebben eerst daar kijken en zoeken of de vraag niet eerder aan bod is geweest. Dat scheelt van beide kanten de ergenissen.
Ik heb ook praktisch geen ervaring met linux... Maar ten eerste heeft "flashen" niets met linux te maken, bijna elke telefoon kun je tegenwoordig flashen, het betekent niets anders dan een ROM (read-only-memory) opnieuw laden. In de meeste gevallen betreft dit een besturingssysteem met enkele voorgeïnstalleerde apps. En juist dat flashen is iets wat je gerust zou kunnen stellen: bijna alles wat je verprutst is hiermee weer te herstellen. Gebruik wel af en toe de backup applicatie (werkt voortreffelijk moet ik zeggen).Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:04:
[...]
Kan je ms eens zeggen hoe het dan moet zijn?Ik heb er al verscheidene gedownload en aangepast en telkens zonder succes,nu ben ik echt wel een noob op heel dit linux gedoe,en geloof me,hoewel ik het toestel super vind,heb ik het gevoel dat ik de touwtjes niet meer in handen heb.Daar waar symbian geen geheimen meer had voor mij zit ik nu met een phone die ik moet "flashen" ed,allemaal dingen die gigantisch dodelijk klinken.
Ten tweede een tip die je ook hierboven al ziet: lees dit topic eens door. Als je iets specifieks zoekt kun je in Google het volgende typen: site:gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363257 zoekwoord
Heb jij ook dat hij geen back-up dan kan maken?Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:19:
[...]
Maar een backup terug zetten gaat niet,dan ziet pcsuite de N900 ineens niet meer.
Ik had dat namelijk toen ik de pcsuite had geupdate,maar voordat ik hem update kon ik het wel doen dus had ik hem weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder te updaten. Misschien is dat voor jou ook de oplossing.
Ik heb laatst de backup app op het toestel zelf gebruikt, dus zonder de PCSuite. Werkt prima.Pompi schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:16:
[...]
Heb jij ook dat hij geen back-up dan kan maken?
Ik had dat namelijk toen ik de pcsuite had geupdate,maar voordat ik hem update kon ik het wel doen dus had ik hem weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder te updaten. Misschien is dat voor jou ook de oplossing.
Verwijderd
Idd ik had ook geupdate en kan de backup van mijn N97 niet terug zetten.Ik heb mijn contacten gewoon even naar outlook gezet en het zo dan maar gedaan.Inmiddels heb ik alle contacten ook verder geupdate (verjaardagen,adres,foto,...)Dus ik zal nu de backup app eens gebruiken.Pompi schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:16:
[...]
Heb jij ook dat hij geen back-up dan kan maken?
Verwijderd
Ik begrijp perfect wat je zegt,alleen heb jij eens een weekend de tijd genomen om het topic door te nemen en andere volgen het ms al van september en dan is het natuurlijk mogelijk dat je iets over het hoofd ziet en om dan weer heel het topic door te nemen....beetje teveel van het goede...en echt niet alles staat er in hoor er zijn er een paar met problemen waar geen antwoord op komt....pak nu mijn probleem van de wallpapers....er staat echt nergens een duidelijk uitleg over het .desktop bestand,wat het doet,hoe het geformuleerd moet zijn,...RayMotix schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:01:
[...]
Ik weet zeker dat bij 90% van de gestelde vragen het antwoord reeds gegeven is in de voorgaande pagina's. Als iedereen die een 'onnozele' vraag heeft eerst eens dit topic volledig door zou lezen, zouden heel veel van deze vragen gespaard kunnen blijven. Ik ben zelf ook bij nul moeten beginnen en heb me de moeite genomen om het volledige topic door te lezen. Op bijna alle vragen die op de laatste pagina's gesteld zijn, weet ik het antwoord. Maar om op elke pagina de zelfde vraag te beantwoorden vind ik een beetje veel van het goede, vandaar dat op meerdere vragen gewoon geen antwoord meer wordt gegeven.
Tip: Spit het topic eens goed door en je zult versteld staan van de informatie die er in te vinden is.
Thuis aangekomen even mee lopen spelen. Veel gelezen over gebreken aan de mic en dode picels, na wat korte tests hier gelukkig geen last van. Hierna had ik mijn eerste spontane restart, naja nieuw apparaat kan gebeuren.. helaas bleef dit gebeuren. Even in de terminal optgezocht wat de reden van restart is geweest en krijg elke keer "32wd_to" te zien
Ik heb gelezen dat het hier waarschijnlijk gaat om een hardware/firmware probleem dat niet met flashen op te lossen is. Nu is mijn vraag eigenlijk wat ik met dit toesel moet doen ? Terugbrengen en vragen om een nieuwe ( waarvan ik weet dat die niet op voorraad is) of wachten op een eventuele firmwareupdate?
daarnaast vroeg ik me af of het normaal is dat ik via WLAN niet de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld youtube filmpjes of enig ander soort filmpjes vloeiend af te spelen in de browser ( geluid loopt prima maar beeld ververst slechts eens per 1 a 2 sec) ?
alvast ontzettend bedankt voor de hulp
Je kunt proberen het toestel opnieuw te flashen, zover ik weet helpt dat bij het probleem met die filmpjes. Zie https://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware. Zelf heb ik het probleem niet, ook niet gehad, heb gelukkig eentje zonder problemen.BDragonX schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:46:
Tijdens mijn bezoekjes aan de mediamarkt gisteren kwam ik tot mijn grote verbazing daar de N900 tegen. Ik volg dit topic al geruime tijd en keek erg uit naar deze telefoon. Heb daarom ook van de gelegenheid gebruik gemaakt en de N900 gelijk meegenomen.
Thuis aangekomen even mee lopen spelen. Veel gelezen over gebreken aan de mic en dode picels, na wat korte tests hier gelukkig geen last van. Hierna had ik mijn eerste spontane restart, naja nieuw apparaat kan gebeuren.. helaas bleef dit gebeuren. Even in de terminal optgezocht wat de reden van restart is geweest en krijg elke keer "32wd_to" te zien.
Ik heb gelezen dat het hier waarschijnlijk gaat om een hardware/firmware probleem dat niet met flashen op te lossen is. Nu is mijn vraag eigenlijk wat ik met dit toesel moet doen ? Terugbrengen en vragen om een nieuwe ( waarvan ik weet dat die niet op voorraad is) of wachten op een eventuele firmwareupdate?
daarnaast vroeg ik me af of het normaal is dat ik via WLAN niet de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld youtube filmpjes of enig ander soort filmpjes vloeiend af te spelen in de browser ( geluid loopt prima maar beeld ververst slechts eens per 1 a 2 sec) ?
Is wel oud filmpje van 4 november maar was hem nog niet tegen gekomen en vond hem wel grappig:P.
[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 31-12-2009 14:04 ]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363257/90Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:04:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363257/91
Lees deze pagina's is door, misschien valt je een fout op.
Je moet echt alle .deskop bestanden controleren.
Let me know.
312
Verwijderd
Ja, hoef je niet te doen, maar heb je gezien hoe het programmatje werkt dan?? Hij maakt niet alleen de .desktop bestand.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:05:
Ik heb geen zin om een programma te installen om wallpapers te maken,de gedachte klopt niet.Ik begrijp ook niet hoe het komt dat de .desktop bestanden op N900wallpapers niet werken.Alles lijkt toch juist te staan.
Die .desktop bestanden van n900wallpapers daar moet je het pad wijzigen, waarschijnlijk omdat niet iedereen hem op standaard plek wilt hebben.
Wil je het nog fixen of denk je fuck it??
312
Tsja, ik heb ook niet gezegd dat ik dat niet doe. Ik volg dit topic als sinds het begin, dus weet er voor een nieuwe gebruiker al best wel veel vanaf. Maar omdat het een compleet ander OS is dan symbian en WM bijv. (en het nog niet uitontwikkeld is) is het vaak lastig. En dan kun je een vraag stellen die jullie dan in eigen ogen hebben beantwoordt, maar dat wil niet zeggen dat een leek het ook daadwerkelijk snapt.RayMotix schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:01:
[...]
Ik weet zeker dat bij 90% van de gestelde vragen het antwoord reeds gegeven is in de voorgaande pagina's. Als iedereen die een 'onnozele' vraag heeft eerst eens dit topic volledig door zou lezen, zouden heel veel van deze vragen gespaard kunnen blijven. Ik ben zelf ook bij nul moeten beginnen en heb me de moeite genomen om het volledige topic door te lezen. Op bijna alle vragen die op de laatste pagina's gesteld zijn, weet ik het antwoord. Maar om op elke pagina de zelfde vraag te beantwoorden vind ik een beetje veel van het goede, vandaar dat op meerdere vragen gewoon geen antwoord meer wordt gegeven.
Dat was een beetje mijn punt. Ik spit zelf graag alles eerst een beetje door hoor.
Om een voorbeeldje te geven: Pidgin voor MSN is vrij gemakkelijk te installeren en dat is ook allemaal goed gelukt. Nu lees je verder en dan hoor je over Haze plugin. Leek mij mooier en handiger. Maar wanneer je 'haze' hier intypt komt er veel info maar niet echt duidelijk voor een leek hoe dit nou aan te pakken.
Geeft verder niet. We komen er wel uit.
Verwijderd
Maar ik weet gewoon niet wat er gewijzigd moet worden....want het pad is volgens mij toch gewoon:
/n900/afbeeldingen/mariobross(vb)
Verwijderd
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-File1=Nokia N900/Images/bubbles_0.png
X-File2=Nokia N900/Images/bubbles_2.png
X-File4=Nokia N900/Images/bubbles_3.png
X-Order=01
Dit werkt dus ook niet,ik krijg ook geen error maar het werkt dus niet.
De fotos staan gewoon op de N900/afbeeldingen da kan toch ni zo moelijk zijn.
Hier een voorbeeld van de standaard desktop file en neem dan aan dat het zou moeten werken:Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:55:
[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-File1=/home/Afbeeldingen/bubbles_0.png
X-File2=/home/Afbeeldingen/bubbles_1.png
X-File3=/home/Afbeeldingen/bubbles_2.png
X-File4=/home/Afbeeldingen/bubbles_3.png
X-Order=01
En dit is ook zonder resultaat...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [Desktop Entry] Type=Background Image Name=Abstract 2 Hidden=true X- File1=/home/user/MyDocs/.images/abstract2_01.jpg X-File2=/home/user/MyDocs/.images/abstract2_02.jpg X-File3=/home/user/MyDocs/.images/abstract2_03.jpg X-File4=/home/user/MyDocs/.images/abstract2_04.jpg X-Order=01 |
Je path klopt niet want /home/afbeeldingen is niet correct het is /home/user/MyDocs/Afbeeldingen
De Map MyDocs is de root van je N900 toestel ga voor de grap maar is naar X-Terminal en doe daar cd /home/user/MyDocs en doe dan maar eens het commando ls dan zul je zien dat daar al je bestanden opstaan.
Edit: Hier getest en werkt gewoon dus het ligt aan je path combinatie
[ Voor 18% gewijzigd door lexi1986 op 01-01-2010 02:19 ]
Verwijderd
[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-File1=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_0.png
X-File2=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_1.png
X-File3=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_2.png
X-File4=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_3.png
X-Order=01
En:
[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-Order=01
Echter weer zonder resultaat,ik meende hier wel ergens te lezen dat alle bestanden met . verborgen zijn of directeri,dat kan kloppen want bij de andere afveeldingsets vind ik geen .desktop,als ik echter mijn files (fotos + .desktop) naar de N900 zend (op een mac via Bleuthoot) dan zie ik de .desktop altijd staan.Dat klopt toch ook niet?Of ben ik mis?
de directories met een . ervoor zijn in principe hidden inderdaad. Echter als ik op mijn laptop de N900 aansluit als massa opslag zie ik bijv gewoon de map .images staan waarin alle afbeeldingen staan. Ik verwacht dat jij dus het volgende path moet hebben X-File4=/home/users/Mydocs/Afbeeldingen/bubbles_3.png dus de . juist weg. Wat je het beste kunt doen is de N900 even aansluiten als Massa Opslag naar de map .images gaan en hierin staan alle .desktop files zet je afbeeldingen in deze map en verander 1 .desktop file met een teksteditor en sla hem op als nieuw .desktop file en dan zou die moeten werken. Niet vergeten om de usb er weer even uit te trekken aangezien die in massa modus je MyDocs niet herkendVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:21:
Hartelijk bedankt dat je mee zoekt,ik heb nu het volgende ingegeven:
Ik weet zeker dat het werkt
Edit: Je moet hem zelfs in de map .images plaatsen anders pakt die de .desktop file niet eens
Nog 1x mijn werkende code hier:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [Desktop Entry] Type=Background Image Name=Ocean 1 Hidden=true X-File1=/home/user/MyDocs/.images/oc_1.jpg X-File2=/home/user/MyDocs/.images/oc_2.jpg X-File3=/home/user/MyDocs/.images/oc_3.jpg X-File4=/home/user/MyDocs/.images/oc_4.jpg X-Order=01 |
[ Voor 44% gewijzigd door lexi1986 op 01-01-2010 02:38 ]
bedankt voor de hulp, heb inderdaad het idee dat hij nu iets sneller is met de filmpjes .. helaas begin ik steeds meer restarts "32wd_to"te krijgen. Indien er vandaag geen verbetering in komt gaat ie zo spoedig mogelijk terug naar de mediamarktlpdv74 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:59:
[...]
Je kunt proberen het toestel opnieuw te flashen, zover ik weet helpt dat bij het probleem met die filmpjes. Zie https://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware. Zelf heb ik het probleem niet, ook niet gehad, heb gelukkig eentje zonder problemen.
Verwijderd
Het is allemaal heel simpel. De reboot bug is een bekende bug. Men is nu bezig om dit via een firmware update op te lossen.BDragonX schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:46:
Tijdens mijn bezoekjes aan de mediamarkt gisteren kwam ik tot mijn grote verbazing daar de N900 tegen. Ik volg dit topic al geruime tijd en keek erg uit naar deze telefoon. Heb daarom ook van de gelegenheid gebruik gemaakt en de N900 gelijk meegenomen.
Thuis aangekomen even mee lopen spelen. Veel gelezen over gebreken aan de mic en dode picels, na wat korte tests hier gelukkig geen last van. Hierna had ik mijn eerste spontane restart, naja nieuw apparaat kan gebeuren.. helaas bleef dit gebeuren. Even in de terminal optgezocht wat de reden van restart is geweest en krijg elke keer "32wd_to" te zien.
Let wel, ik ken veel virtuele users met een N900. Deze hadden last van de reboot bug "32wd_to" en uiteindelijk hebben ze stuk voor stuk het apparaat opgestuurd en een vervangend toestel gekregen waar deze bug niet meer op voorkomt.
De reboot bug komt niet alleen voor bij de N900, ook de Motorola Milestone heeft hier last van. Ze maken beide gebruik van de zelfde processor.
Mijn N900 had ook last van deze bug en heb het toestel ook retour gestuurd.
Lichtpuntje: wat ik heb gehoord/gelezen is dat men de "bug" onder controle heeft bij de Motorola. Omdat beide toestelen gebruik maken van een linux kernel komt het voor de N900 ook wel goed.
Wat betreft het WLAN ding....kijk even welke instellingen je AP heeft. WPA of WPA2? Schijnt allemaal beter te werken met WPA2.
Voor een tijdelijke workaround van "32wd_to" lees Nokia N900 Smartphone Internet tablet van EngelF
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 13:57 . Reden: link added ]
Alle gegevens zijn 100% accuraat en triple-checked.
Heeft iemand hetzelfde probleem en is er al een bug report van?
Heb je dat zowel via Wifi als bij gprs? Ik had het laatst via Wifi, maar het is bij 1 keer gebleven tot nu toe. Dit was overigens met een Hotmail account.Imperium schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:17:
Ik heb de laatste tijd veel last van het feit dat mijn N900 aangeeft dan mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt bij mijn pop3 mail.. Ene keer doet hij het wel en de andere keer geeft hij de melding weer..
Alle gegevens zijn 100% accuraat en triple-checked.
Heeft iemand hetzelfde probleem en is er al een bug report van?
[ Voor 3% gewijzigd door James RB op 01-01-2010 14:45 ]
Ik had de rc geinstalleerd en kreeg vandaag een update.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
"X-File4=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_3.png"Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:21:
Hartelijk bedankt dat je mee zoekt,ik heb nu het volgende ingegeven:
[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-Order=01
En:
[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True
X-Order=01
Echter weer zonder resultaat,ik meende hier wel ergens te lezen dat alle bestanden met . verborgen zijn of directeri,dat kan kloppen want bij de andere afveeldingsets vind ik geen .desktop,als ik echter mijn files (fotos + .desktop) naar de N900 zend (op een mac via Bleuthoot) dan zie ik de .desktop altijd staan.Dat klopt toch ook niet?Of ben ik mis?
Verander deze is in deze en dit voor alle paden die je hebt.
"X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_3.png"
.Afbeeldingen is geen mapnaam. Wel als je via de telefoon op je kaart kijkt maar niet via de pc... niet de echt naam dus.
312
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.