Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
ajblancke schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:01:
Kan iemand dit leuke programma

ook voor de n900 , lijkt ok een camera functie op te zitten zal alleen nog niet werken

http://www.ebuddy.com/
Installeer Pidgin (of Amsn?), zelf heb ik pidgin, maar amsn schijnt webcam support te hebben.

@foutje: graag gedaan :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik twijfel tussen de N900 en de HTC HDII
iemand een idee of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
andreZH schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:03:
Reviews en onderzoek. Specifieke vragen stellen, niemand hier gaat alles voor je voorkauwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
citruspers schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:28:
[...]

De terminal (bash/xterm etc.) kan je vergelijken met de command line van windows, maar dan veel krachtiger. Denk aan een zwart scherm waar zweterige nerds in films commando's op intypen, dan heb je een redelijk beeld. :p

Ik geef er zelf vaak de voorkeur aan boven de gui (grafische laag), omdat je in 1 commando iets kan doen wat je normaal bijvoorbeeld 5 klikken kost.
Hmmm... als je voor datzelfde commando 5 letters in moet toetsen geef ik toch de voorkeur aan de 5 klikken, omdat je dan de terminal niet hoeft te openen, scheelt weer een paar klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
andreZH schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:03:
Waarschijnlijk zullen wij je allemaal de N900 aanraden en in het topic van de HD2 zullen ze je dat toestel aanraden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
9 homescreens op de Nokia N900 , "just an idea":

http://www.youtube.com/watch?v=v24rwzXFarE

Laat maar komen , toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
tja, idd zal hier de N900 wel gepromoot worden in het HTC forum de HDII,
ff specifiek dan, werkt het touchscreen goed?
Kun je makkelijk via je mobiel internetten op je laptop, werkt dat goed met de N900
zijn ze een beetje kras bestendig?
Ik las dat de HTC gebruiksvriendelijker is en de N900 meer een gadget machine is dat zo?
Grootste nadeel van de 900 is denk ik de batterij duur, beetje lange vlucht en je fone doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
lpdv74 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:12:
[...]

Hmmm... als je voor datzelfde commando 5 letters in moet toetsen geef ik toch de voorkeur aan de 5 klikken, omdat je dan de terminal niet hoeft te openen, scheelt weer een paar klikken ;)
Mja, voor de app manager is het klik -> wachten -> zoeken -> wachten -> gevonden, klik -> bevestiging etc.

dan is
sudo gainroot
apt-cache search programma
apt-get install programma

In mijn ogen toch sneller. Bonuspunten voor het pipen van de output van search naar install ;)

@Andre

Het scherm is best aardig, gehard glas bij mijn weten. Even afkloppen maar de mijne is nog in tip-top conditie.
Wat betreft het batterijleven: het valt heel erg mee eerlijk gezegd. De eerste dagen (week) is het bagger, maar als de batterij eenmaal op gang is kan je er langer video op kijken dan mijn Ipod classic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
andreZH schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:27:
Kun je makkelijk via je mobiel internetten op je laptop, werkt dat goed met de N900
Ik las dat de HTC gebruiksvriendelijker is en de N900 meer een gadget machine is dat zo?
Grootste nadeel van de 900 is denk ik de batterij duur, beetje lange vlucht en je fone doet het niet meer.
Zoals al gezegd, de batterijduur (niet echt nederlands woord btw :)) valt na een tijdje erg mee. De eerste tijd zit je er toch veel mee te spelen en de batterij gaat na een tijdje vanzelf langer mee.

Het touchscreen werkt beter dan bij mijn HTC Touch Pro, die werkt in de hoekjes niet erg fijn. De N900 heeft hier naar mijn ervaring geen last van.

Mobiel internetten krijg je op geen enkel toestel beter, ook niet op de HD2.

Voor de rest zie http://www.youtube.com/watch?v=sQfA61q5T54

en http://tinyurl.com/yhrfj9z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Laatst online: 30-09 21:26
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:17:
Ik heb een vraagje
ik twijfel tussen 2/3 telefoons
welke telefoon is beter
n900
n97
of n97 mini
Ik heb de mini in mijn handen gehad in de KPN winkel en vond het een klein takkeding. Het schuifsysteem werkt belabberd in vergelijking met de normale versie, maar dat kan ook aan het feit liggen dat het een showmodel was. Voor mij was het echter klaar op het moment dat ik de mockup van de N900 in mijn handen had. Die maakte het rijtje N97/mini/N900 compleet, en om eerlijk te zijn vind ik de N900 toch het lekkerste in de hand liggen van de drie. Dat, echter, is mijn mening, om je eigen mening te vormen zal je toch echt een zooi aan reviews af moeten gaan in plaats van vertrouwen op wat er hier gezegd wordt...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn eigenlijk geen specifieke vragen, enkel iets minder algemeen dat "is de N900 beter dan de HD2?".
Ik zou aanraden reviews te lezen zodat je echt een beetje weet wat je koopt. Dan zal geen enkele smartphone een miskoop zijn, want welke je ook kiest, je kan er ontzettend veel mee, en je zal er dus blij mee zijn.
Maar mijn reacties:
natuurlijk werkt het touchscreen goed, alleen wel anders dan op een HD2 of iphone, is maar net wat je gewend bent en waar je voorkeur naar uit gaat.
Ja natuurlijk kan je mobiel internetten op je laptop via je N900. Dit kon altijd al met alle (unbranded) nokia toestellen die ik ken. Alleen maar omdat Apple (en sommige anderen) vanuit een winstoogmerk doelbewust deze functie blokkeert, wil dat niet zeggen dat Nokia dit ook gaat doen. Op windows mobile (HD2) werkt het overigens net als op Nokia's net zo makkelijk. Of jij het "makkelijk" vindt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar hoe het moet staat gewoon in de handleiding, en deze kan je op de Nokia site vinden.
Ik heb geen krassen op mijn N900, maar ik altijd heel zuinig op mijn toestellen. En natuurlijk besteedt Nokia aandacht aan het krasbestendig maken van haar toestellen (net als alle andere producenten). Welk toestel het meest kras bestendig is kan je als gebruiker van 1 of twee toestellen niet zeggen, een objectieve maat voor de krasbestendigheid ken ik ook niet, en ik ken ook geen onafhankelijke onderzoeken hier naar. Nokia zal dat intern vast wel hebben, die doen heel veel tests op hun toestellen (ze hebben een aantal labs waar ze enkel bezig zijn met het "slopen" van hun toestellen om er achter te komen hoe ze toestellen zo robust mogelijk kunnen maken).
Gebruikersvriendelijkheid is een nogal subjectief begrip. Helemaal bij dit soort toestellen die zo ontzettend veel kunnen. Het is zo goed als zeker appels met peren vergelijken. het hangt er vanaf wat je gewend bent, en naar welke functies je kijkt. Ik zeg niet dat het niet waar is, ik weet dat niet, ik heb geen HD2 om dingen te vergelijken. Maar zulke algemene uitspraken vind ik niet bijzonder nuttig. Is Mac OSX gebruikers vriendelijker dan Windows 7? Is Firefox gebruikersvriendelijker dan IE of Google Chrome? In sommige opzichten vast wel, in anderen mischien weer niet. Het hangt van je gebruik af.
De doelgroep van de N900 is (volgens Nokia zelf) wel een iets andere dan de HD2. De N900 is meer op de gadget liefhebber, de linux nerd of de mobiele telefoon enthousiasteling gericht. De doelgroep van de HD2 komt meer overeen met haar N97. Dit is eigenlijk een algemene groep met interesse in telefoons met extra mogelijkheden, veel van hun telefoon gebruik maken en bereid zijn hier zo'n 500 euro voor te betalen (direct of indirect via je abonnement). Deze groep bevat ook de zakelijke veel beller, die wel nieuwsgierig is naar dure telefoons omdat hij/zij, als veel beller, toch een dure telefoon er "gratis" bij kan krijgen, of de "smartphone maagden" die voor het eerst een smartphone nemen, maar er eigenlijk nog niets vanaf weten, en eigenlijk nog helemaal niet weten WAT je meer met een telefoon kan doen dan bellen en SMS-en.
Ik denk dat de N900 voor deze laatste twee groepen niet de ideale keus is omdat ze in eerste instantie een telefoon verwachten, en de de N900 in de eerste plaats een mini computer is met een telefoon erbij inbegrepen. Ik zou het als volgt vergelijken: Als je computer-loze oma een nieuw vast telefoon toestel nodig heeft, dan geef je haar ook geen laptop cadeau met de mededeling dat je daar prima mee kan bellen via Skype.
klopt, ik denk inderdaad dat dat het grootste probleem is, maar dat hebben alle smartphones, ook de HD2, de N97 en de iPhone. Overigens heb je op een "beetje lange vlucht" er juist geen last van, want dan moeten je zenders meestal toch uit (GSM/3G/Wifi), en die zijn juist het probleem. Als de N900 geen data verbinding heeft dan gaat de accu veel langer mee (wel afhankelijk van wat je doet natuurlijk, maar een film kijken, uren muziek luisteren of een aantal TV afleveringen gaat makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Hahaha mooi verhaal Tempest thx !!
Ik ben denk ik een smartfone maagd,
mijn huidige mobiel is een siemens AX72 en die is denk ik 5jaar oud ofzo,
hij doet het nog goed maar omdat ik thuis een beetje problemen heb zal ik waarschijnlijk mijn vaste internet verbinding kwijt raken en zoek ik dus een mobiel om altijd en overal in ieder geval te kunnen bellen en e-mailen en voor de kids bereikbaar te kunnen zijn.
Nu viel mij van de N900 op dat je ook via skype kan bellen wat naar het buitenland bellen fijn is,
en e-mailen als wel e-mails ontvangen zonder eerst online te checken als met webmail applicaties.
Daarnaast is natuurlijk het qwerty toetsenbord helemaal geweldig ....
Mobiel internetten via de laptop is toch het gemakkelijkste om op je gemakkie marktplaats uit pluizen bijvoorbeeld.
Ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk 95% van de functies niet gebruik hahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Laatst online: 18-10-2022
Vraagje aan de n900-gebruikers hier; zijn er toestellen van jullie die VOLLEDIG reboot-vrij werken?

Mijn eerste toestel rebootte namelijk om de 10 à 15 minuten, zelfs wanneer er geen programma's liepen of ik een simpel smsje aan het typen was -> compleet onhandelbaar en meteen teruggestuurd naar smartphoneshop.
Een nieuw toestel gekregen dat op het eerste zicht perfect werkte, maar na een paar uur begon hij weer last te krijgen van reboots; veel minder frequent nu (+- per 2 uur gebruik), en enkel bij bepaalde programma's zoals bijvoorbeeld de browser en de voorgeïnstalleerde spellen Chess, Majhong en Marbles. Deze toestand is nog net acceptabel maar uiteraard verre van perfect. Nu vroeg ik me dus af hoeveel jullie last hebben van reboots, aangezien ik nu aan het twijfelen ben; de eerste firmware update afwachten of mijn toestel meteen weer terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
woussie schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:31:
Vraagje aan de n900-gebruikers hier; zijn er toestellen van jullie die VOLLEDIG reboot-vrij werken?

Mijn eerste toestel rebootte namelijk om de 10 à 15 minuten, zelfs wanneer er geen programma's liepen of ik een simpel smsje aan het typen was -> compleet onhandelbaar en meteen teruggestuurd naar smartphoneshop.
Een nieuw toestel gekregen dat op het eerste zicht perfect werkte, maar na een paar uur begon hij weer last te krijgen van reboots; veel minder frequent nu (+- per 2 uur gebruik), en enkel bij bepaalde programma's zoals bijvoorbeeld de browser en de voorgeïnstalleerde spellen Chess, Majhong en Marbles. Deze toestand is nog net acceptabel maar uiteraard verre van perfect. Nu vroeg ik me dus af hoeveel jullie last hebben van reboots, aangezien ik nu aan het twijfelen ben; de eerste firmware update afwachten of mijn toestel meteen weer terugsturen...
Ik heb nog geeneen reboot gehad, zowel met mijn 1e als mijn 2de N900. Echter, ik denk dat aan elk toestel wel een gebrek zit. Dode pixel, microfoon fout, reboots en ga zo maar door. Eigenlijk mag dit natuurlijk niet, maar ik heb de enige luie pixel (helemaal links onder in de hoek) voor lief genomen. Mijn eerste N900 had deze midden in het scherm, vandaar dat ik die omgeruild had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Hier ook geen reboots, tevens ook geen dooie, hete of luie pixels. Ook geen defecte microfoon (bij mijn eerste wel). Ben blijkbaar dus een mazzelpik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb ook nog geen enkele reboot gehad. De browser is 1 keer vastgelopen, maar dat is dan ook alles. Verder nog geen enkel probleem tegengekomen. Ik installeer geen programma's uit de extras-devel repository. Misschien dat dat bij sommigen voor de reboots zorgt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Sander-B schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:28:
Hier ook geen reboots, tevens ook geen dooie, hete of luie pixels. Ook geen defecte microfoon (bij mijn eerste wel). Ben blijkbaar dus een mazzelpik!
Zelfde verhaal hier.

Wat betreft de reboots: ik heb in 2 weken ofzo 1 reboot gehad toen ik de browser opstartte, en dat was alweer een tijdje geleden. Voor de goede orde: ik draai dus echt alle bleeding-edge programma's, dus extras-testing, extra's devel, en sommige foreign repositories. In short: eigenlijk verwácht ik dat mijn telefoon af en toe crasht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:14
citruspers schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:52:
[...]

Zelfde verhaal hier.

Wat betreft de reboots: ik heb in 2 weken ofzo 1 reboot gehad toen ik de browser opstartte, en dat was alweer een tijdje geleden. Voor de goede orde: ik draai dus echt alle bleeding-edge programma's, dus extras-testing, extra's devel, en sommige foreign repositories. In short: eigenlijk verwácht ik dat mijn telefoon af en toe crasht. ;)
Hier hetzelfde, nog nooit een reboot gehad. Terwijl ik dat idd zeker wel verwacht met alles wat ik uitprobeer.
Het enige wat ik wel af en toe heb is dat de browser vanzelf afsluit als ik er een afsluit en er een paar open staan, maar dit zelfs zelden.en dat toch wel met min 2 uur internetten per dag.

Ook wel eens leuk om te zien dat er meer dan genoeg mensen zijn waar het wel goed werkt allemaal, in plaats van alleen de problemen die langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@citruspers. Als je alles installeert van die repositories, hoe doe je dat met de rootpartitie? Die van mij is binnen no-time vol.

Reboot: ik heb er meestal een of twee per dag. Dat is alles. Word volgens mij opgelost met de eerste firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb hier mijn eerste N900 en nog geen gebreken/reboots gehad!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
mijn n900 heeft zich zelfstandig nog niet herstart. Enige keer was handmatig, toen ik van landstaal wisselde (de verkoper begon lustig op mn n900 te klikken en voor ik het wist was dat dus al ingesteld.. ik wil dus geen nederlands..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woussie schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:31:

vandaag precies 3 weken continue in gebruik, zonder reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:51:
[...]

Maar mijn reacties:
natuurlijk werkt het touchscreen goed, alleen wel anders dan op een HD2 of iphone, is maar net wat je gewend bent en waar je voorkeur naar uit gaat.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn mp3-speler (Cowon D2) heeft een resistive touchscreen en werkt fan-tas-tisch! Maar met een iPod/iPhone kan ik weer helemaal niet overweg!

Capacitive is niet beter dan resistive, en andersom net zo min. Dit is voor iedereen anders. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik heb het toestel sinds afgelopen woensdag en nog niks mee gehad, geen reboot etc. Perfect toestel bijna.
Ik vind het trouwens een wereld van verschil met de N97. toen ik die kreeg, was ik misschien de eerste paar uur echt onder de indruk. Daarna was het eigenlijk mijn N95 alleen dan met touchscreen.

Ik loop nu al dagen dingen uit te vinden en te zoeken. Heerlijk! En het valt me op dat heel veel mensen die hem zien (familie en bekenden) het een prachtig ding vinden, (zowel uiterlijk als 'innerlijk'). En bij de N97 waren de reacties , vreemd genoeg, wat lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:12:
@citruspers. Als je alles installeert van die repositories, hoe doe je dat met de rootpartitie? Die van mij is binnen no-time vol.

Reboot: ik heb er meestal een of twee per dag. Dat is alles. Word volgens mij opgelost met de eerste firmware update
Ik zei niet dat ik alles installeer, alleen de dingen die me interessant lijken. De root partitie gaat inderdaad veel te snel vol omdat de apps nog niet ge-"optified" zijn.
De truuk zit hem in het uitvoeren van apt-get autoremove, apt-get clean, en af en toe rebooten om de hele starre temp files weg te krijgen. Verder gewoon goed opletten wat je installeert, en weggooien als je het niet nodig hebt.

De N900 voelt ook iets sneller aan als je root partitie niet voor 99% in gebruik is, maar dit kan ik niet echt onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Bij debian/ubuntu is het zo dat je het bestand sources.list kan aanpassen om repositories toe te voegen/verwijderen, deze kan ik op de n900 niet vinden. Weet iemand waar ik het bestand kan vinden zodat ik deze via de terminal kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
heeft iemand al z'n complete PIM kunnen syncen met iets anders?

ik niet dus .. momenteel kan ik de calendar syncen met een google calendar (een kalender die ik dus niet wil gebruiken, want ik wil geen google account) .. en dat syncen doe ik dan met het toepasselijk genaamde MailforExchange).

In die synctool zitten ook opties om address books en notes en tasks enzo te kunnen syncen, maar dat doet ie bij mij dus niet.

Dan maar eens ingelogd via de terminal (password op het root account gezet, en openssh server geinstalleerd, en dan ingelogd)

blijkt dat de kalenderdata in /home/user/.calendar zit, in een sqlite database formaat. dit kun je dus met het tooltje sqlite3 benaderen, en ik gok erop, dat je dat dan ook met elke willekeurige syncml tool kunt doen.

problematischer wordt het dan met het addressbook. dat bevindt zich denk ik in de directory /home/user/.osso-abook. ook hier bevinden zich .db files, maar sqlite3 herkent ze niet.

een beetje zoeken op het net levert het volgende: osso is de complete suite aan tools die maemo gebruikt voor z'n PIM (en nog wat andere dingen). Er zijn API's beschikbaar om de verschillende componenten aan te spreken, en volgens de documentatie is osso-abook dan een implementatie van EDS, een dataformaat van evolution.

er is dus wel ergens een maemo developer kit beschikbaar, dus misschien ga ik een dezer dagen wel eens programmeren. Maar eignelijk hoop ik, dat er in de tussentijd gewoon een werkbare syncfunctie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
In de nieuwe firmware helaas nog geen portret mode in de browser voor de n900:

http://thenokiablog.com/2...900-firmware-update-pr11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:04:
In de nieuwe firmware helaas nog geen portret mode in de browser voor de n900:

http://thenokiablog.com/2...900-firmware-update-pr11/
nu ik eenmaal landscape gebruik wil ik eigenlijk helemaal niet meer terug naar portretmode. landscape bevalt mij uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:09:
[...]

nu ik eenmaal landscape gebruik wil ik eigenlijk helemaal niet meer terug naar portretmode. landscape bevalt mij uitstekend
Amen

@Dekkelkamp:

Ga naar je toepassingsbeheer, dan naar catalogus. Daar kan je een nieuwe catalogus (dus repository) aanmaken. Waar de sources list in het filesystem te vinden is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 2 dagen dat mn toetsenbordverlichting helemaal niet meer aangaat. zelfs niet als ik mn hand houd voor de sensor.

iemand enig idee wat dit kan zyn, t typt echt bagger, daarnaast heb ook ik last van reboots, ben benieuwd of dit opgelost wordt met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik las op verschillende plekken dat het FS ook verplaatst kan worden naar andere partitions, dmv bind en symlinks

Heeft iemand al een link gevonden hoe dat gedaan kan worden, of een howto ernaartoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:12:

Een volle root partitie los je op door niets uit de extras-devel repository te installeren. Volgens mij beseffen veel gebruikers hier niet dat je niet moet verwachten dat je veel programmas uit extra-devel kan installeren. Daar wordt nog zeer sterk aan gesleuteld, en ze zijn niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Ik begrijp dat dat lastig is, want er zitten erg functionele programmas tussen, en ik gebruik er ook een aantal alsof ze wel "af" zouden zijn. Maar het is echt een kwestie van wachten en alleen programmas uit extras-devel geinstalleerd houden als dit voor jouw opweegt tegen een mogelijk gebrek aan ruimte op je root partitie.

Reboots horen volgens mij echt niet. Misschien dat het met een firmware update kan worden verholpen, maar de kans bestaat dat je een defecte N900 hebt. Omdat je aangeeft ook programma's uit extras-devel te hebben geinstalleerd, kan het ook daaraan liggen. Het eerste wat ik zou doen is mijn N900 herstellen naar de fabrieks instellingen (ik zou dat doen door eerst het Fiasco image op je user geheugen te flashen en dan dan de release firmware op je root partitie).
Ik zou dan controleren of er sprake is van reboots, en zo niet, DAN pas eventuele settings/contacts/programmas/bookmarks terug zetten/instellen.

Ik heb een N900 van de Maemo summit, en heb voor zover ik me kan herinneren slechts 1 keer een spontane reboot gehad. Als ik met development software experimenteerde heb ik mijn N900 wel eens laten "freezen", maar een spontane reboot in de normale programmas heb ik dus slechts 1 keer meegemaakt.
Overigens heb ik verre van alle software in de catalogi geprobeerd, dus het kan zijn dat andere development software meer problemen veroorzaken dan wat ik heb meegemaakt. Het is dus echt zaak je N900 te testen ZONDER software uit de development catalogus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BaBy-G schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:15:

Na een lange dag kerst shoppen nu eindelijk thuis. Lekker op bank even spelen met mijn nieuwe mobieltje. Ik heb er veel over gelezen en heb er best hoge verwachtingen van, spannend... O-) Maar helaas heeft het toestel mijn hoge verwachtingen niet kunnen waarmaken, sterker nog, mijn eerste indruk is best negatief :(

Persoonlijk vind ik het resitive touchscreen best k*t werken. Ik wist van te voren dat je het niet kan vergelijken met een capasitive touchscreen zoals die van de iPhone, maar zo een groot verschil had ik echt niet verwacht :/

Verder erger ik me aan de kleuren van het scherm. Bij veel internet sites lopen de kleurtinten niet mooi over, alsof het scherm bepaalde kleuren niet kan weergeven. Ik heb het idee dat het scherm maar 65K kleuren kan weergeven ipv 16 miljoen zoals veel sites op het internet dit beweren :/

Anyway, misschien ben ik moe vanwege de hectische dag die ik achter de rug heb, misschien moet ik even wennen... ik ga iig zo m'n bed in en morgen ga ik met een frisse kijk het toestel nog eens nader inspecteren :) Mocht ik het nog steeds niks vinden dan haal ik alsnog een iPhone 3GS of de HTC HD2 :Y)
Wat vervelend. resistive schermen werken inderdaad heel anders dan capacitive, als je het 1 gewend bent kan ik me voorstellen dat je je aan de andere techniek ergert in eerste instantie. Het is echt even wennen. (Andersom ook hoor, ik moet iedere keer wennen als ik mijn iPod Touch gebruik, want al mijn andere gadgets hebben resistive screens).

Kan je voorbeelden geven van websites waar je dit soort kleur overgang problemen ervaart? Voor zover ik heb begrepen kan het scherm wel 16 miljoen kleuren weergeven, en zou je dit niet moeten hebben. Ik moet toegeven dat dit soort dingen mij niet snel storen en het is mij ook niet opgevallen. Dus als je een (paar?) voorbeelden kan geven, dan ga ik kijken of het misschien een bug is (en zal in dat geval een bug rapporteren).

iPhone 3GS is trouwens ook echt een prachtig toestel. Ik vind de N900 veel leuker, maar ik vermoed dat de 3GS anders mijn keuze zou worden. Ik heb de HD2 nog niet zelf in handen gehad, maar daar schijnen wel wat kleine ergernissen bij te zijn (Het scherm zou bijvoorbeeld in fel daglicht slecht te zien zijn, en de camera zou ook wat tegenvallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ergens een manual te vinden hoe de n900 te herinstalleren/reflashen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit niet via gewoon software update?Ik heb nergens last van en vind het een prima gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na weken (serieus) onderzoek te hebben gedaan om de keuze te maken tussen de HTC HD2 en de N900 denk ik dat ik toch bijna 100% voor de n900 ga.
Maar nog een dingetje, sommige mensen zullen hier nu wel een paar weken de n900 hebben alleen hoe zit het met de bouwkwaliteit, met name het slidingsmechanisme en de toetsen. Zijn er ergens sporen van lichte slijtage? Of ziet het er allemaal net zo mooi uit als toen hij uit de doos kwam. Ik ben namelijk toch wel bang, dat die slider problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gsm ziet er heel goed uit beter dan de n95 plastiek aanvoelend en ook beter dan de n97 die volgens mij een slechter slidingsmechanischme had.Ik was net nog fotos en videos aan het bekijken die ik vandaag op het veld rijden had gemaakt en ook deze vallen beter mee dan die van de n97.De videos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denius
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:48:
Ik heb een vraagje. Bij debian/ubuntu is het zo dat je het bestand sources.list kan aanpassen om repositories toe te voegen/verwijderen, deze kan ik op de n900 niet vinden. Weet iemand waar ik het bestand kan vinden zodat ik deze via de terminal kan aanpassen?
vi /etc/apt/sources.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:18:
is er ergens een manual te vinden hoe de n900 te herinstalleren/reflashen is?
Op maemo.org (uiteraard)
http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware

het komt op het volgende neer:
Normaal hoef je nooit iets te flashen, want updates worden "over the air" uitgevoerd.
De N900 heeft ook een mogelijkheid om fabrieks instellingen te herstellen (zie handleiding), wanneer je bijvoorbeeld bepaalde account informatie wilt verwijderen.

Wanneer je echter met development software (uit extras-devel) hebt lopen spelen, dan kan het zijn dat je toch problemen houdt. Als je bijvoorbeeld "root-sh" uit extras-devel installeert, dan kan je ALLES aanpassen in de software die je wilt, en dus kan je je N900 software-matig bijzonder goed ruïneren. Ook kan het zijn dat bepaalde development software in deze catalogus ernstige fouten bevat waardoor andere functies van de telefoon negatief worden beïnvloed.

Je kan je N900 in dat geval softwarematig terugbrengen naar retail door 2 images op je N900 te flashen:
-eerst het zogenaamde "<FIASCO image>", dit verwijdered ALLES op het eMMC geheugen (dat is de 32GB waar je alle user data hebt staan).
-dan de laatste versie van de firmware met locale kaarten data.

Onder linux (ubuntu) het ik de volgende twee commandos gebruikt:
sudo flasher-3.5 -F RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin -f -R
sudo flasher-3.5 -F RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R

Als iemand instructies voor de windows software kan schrijven is dat wellicht ook nuttig.

Overigens heb ik dit gebruikt om van de pre-release software naar de retail software te updaten, dat werd namelijk door Nokia aangeraden, dus niet om ernstige problemen op te lossen. Flashen is uiteraard op EIGEN risico, hoewel ik niet kan bedenken wat er mis zou kunnen gaan (het flash mechanisme is bijzonder robust op de Nokia N900/N8x0/770 toestellen, ook als het een keer mis gaat kan je dat herstellen door simpelweg opnieuw te proberen)

Als iemand deze instructies succesvol heeft uitgevoerd, zou ik het op prijs stellen als hij/zij het even hier meldt (of eventueel op/aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom). Na een bevestiging zal ik deze informatie dan aan het topic start toevoegen. LET OP, DEZE COMMANDOS VERWIJDEREN ALLE DATA VAN JE N900!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:22:
Kan dit niet via gewoon software update?Ik heb nergens last van en vind het een prima gsm
Ik gebruik geen windows, maar volgens mij kan je het fiasco image niet automatisch laten downloaden via de Nokia software updater voor "normale" eindgebruikers. Deze flashed alleen naar de laatste firmware, en laat (volgens mij) de user data intact, en dus geen volledige reset. Je moet dus het fiasco image eerst zelf downloaden, en dan kan je deze software wel de instructie geven dat image op je N900 te flashen. En anders moet je even het flasher command line programma downloaden, daarmee kan het zeker.
http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware
Maar graag bevestiging van een windows gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:27:
Maar nog een dingetje, sommige mensen zullen hier nu wel een paar weken de n900 hebben alleen hoe zit het met de bouwkwaliteit, met name het slidingsmechanisme en de toetsen. Zijn er ergens sporen van lichte slijtage? Of ziet het er allemaal net zo mooi uit als toen hij uit de doos kwam. Ik ben namelijk toch wel bang, dat die slider problemen gaat geven.
Ik heb de N900 nu 2-3 maanden, en heb echt niets te klagen over de bouwkwaliteit. Is gewoon nog als nieuw. Naar mijn mening duidelijk betere bouwkwaliteit dan de 5800 die ik hiervoor gebruikte (afgewisseld met een N800 en N95). De 5800 voelt duidelijk goedkoper aan (wat het ding ook is), en ik had daar last van de batterij klep waar vrij snel iets van afgebroken was waardoor de stylus er soms uitviel, wat speling tussen bepaalde delen van 5800, een beetje onaangenaam aanvoelende knopjes en een onhandig korte stylus.
De N900 heeft dit allemaal niet, en straalt duidelijk een hogere kwaliteit uit dan de 5800 (wat ook wel mag, want de N900 is een stuk duurder).

Ik heb een wat latere revisie van de N95, en ben over de bouwkwaliteit daarvan altijd erg tevreden geweest. (mijn broer had 1 van de allereerste N95 toestellen, en die was duidelijk slechter: verf op bepaalde delen van zijn N95 bladderde af, en het slider mechanisme is bij de N95 in latere revisies ook sterk verbeterd )
Ook de bouwkwaliteit van de N800 vond ik bijzonder goed (weinig te klagen eigenlijk, behalve dat het scherm van de N800 na twee jaar iets minder goed reageerde op aanraking, maar ik heb hem vlak voor het einde van de garantie nog laten repareren, dus ook daar erg tevreden over).
De 5800 voelde als een achteruitgang op de N800 en N95 kwa bouwkwaliteit, maar de N900 valt weer in dezelfde catogorie: prima, (nog) niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Zover ik begrepen heb, was er in de prerelease van de N900 de mogelijkheid om vanuit Toepassingsbeheer .deb bestanden te installeren.Hier een of andere goocheltruc waarbij je dit weer kunt inschakelen.

Iemand overigens de moed om VLC player te testen?

[ Voor 17% gewijzigd door James RB op 27-12-2009 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlc niet compatibel zegt de n900

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:31:
[...]

Je kan je N900 in dat geval softwarematig terugbrengen naar retail door 2 images op je N900 te flashen:
-eerst het zogenaamde "<FIASCO image>", dit verwijdered ALLES op het eMMC geheugen (dat is de 32GB waar je alle user data hebt staan).
-dan de laatste versie van de firmware met locale kaarten data.
Oke, bedankt, het is inmiddels gelukt. Alleen had ik niet het idee dat ik op 2 manieren een flash kon uitvoeren. Uiteindelijk heb ik middels een USB snoertje via een windows 7 laptop de flash gedaan.

Volgens mij alleen de bovenste van de 2. Wat is die VANILLA flash?

trouwens de reboots houden niet op na mijn flash :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb de N900 nu 2-3 maanden, en heb echt niets te klagen over de bouwkwaliteit. Is gewoon nog als nieuw. Naar mijn mening duidelijk betere bouwkwaliteit dan de 5800 die ik hiervoor gebruikte (afgewisseld met een N800 en N95). De 5800 voelt duidelijk goedkoper aan (wat het ding ook is), en ik had daar last van de batterij klep waar vrij snel iets van afgebroken was waardoor de stylus er soms uitviel, wat speling tussen bepaalde delen van 5800, een beetje onaangenaam aanvoelende knopjes en een onhandig korte stylus.
De N900 heeft dit allemaal niet, en straalt duidelijk een hogere kwaliteit uit dan de 5800 (wat ook wel mag, want de N900 is een stuk duurder).

Ik heb een wat latere revisie van de N95, en ben over de bouwkwaliteit daarvan altijd erg tevreden geweest. (mijn broer had 1 van de allereerste N95 toestellen, en die was duidelijk slechter: verf op bepaalde delen van zijn N95 bladderde af, en het slider mechanisme is bij de N95 in latere revisies ook sterk verbeterd )
Ook de bouwkwaliteit van de N800 vond ik bijzonder goed (weinig te klagen eigenlijk, behalve dat het scherm van de N800 na twee jaar iets minder goed reageerde op aanraking, maar ik heb hem vlak voor het einde van de garantie nog laten repareren, dus ook daar erg tevreden over).
De 5800 voelde als een achteruitgang op de N800 en N95 kwa bouwkwaliteit, maar de N900 valt weer in dezelfde catogorie: prima, (nog) niets te klagen.
Onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga hem morgen/overmorgen gelijk halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
LoL 2 weken de N900 in bezit en nu al over me fair use policy heen :S ik heb een jaar de nokia 5800 gebruikt en nooit erover heen gezeten. Wat een drama. Paar keer telegraaf.nl en wat google searches en gewoon nu al eroverheen. Als dit zo blijft is dit echt heel jammer. Meer mensen dit probleem? Is dit te voorkomen? Ja minder internet :P maar ik gebruik het al relatief weinig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
vond je het internetten wel snel gaan? youtube/flash filmpjes deden het, net zoals op een gewone computer, he? maar ja, een filmpje is al gauw weer een paar mb.

en verder werkte een captive portal voor mobieltjes vaak met extra compressie over plaatjes enzo heen, zodat er over de gprs/hdspa verbinding minder data verstuurd hoefde te worden. dat heb je nu ook niet met je n900; je krijgt het volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
van_doorn schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:22:
LoL 2 weken de N900 in bezit en nu al over me fair use policy heen :S ik heb een jaar de nokia 5800 gebruikt en nooit erover heen gezeten. Wat een drama. Paar keer telegraaf.nl en wat google searches en gewoon nu al eroverheen. Als dit zo blijft is dit echt heel jammer. Meer mensen dit probleem? Is dit te voorkomen? Ja minder internet :P maar ik gebruik het al relatief weinig.....
Toevallig de maps applicatie gebruikt? Die downloadt de kaarten van het deel van de wereld waar je rondloopt on-demand. Daarnaast is de n900 gelijkwaardig aan een desktop machine qua browser, dus je krijgt van websites altijd de "full" versie, inclusief reclame (misschien kan je met een adblocker nog wat regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _bjorn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02-2019
van_doorn schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:22:
Welke provider gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Ik heb al sinds het begin een raar probleem... Iedere nacht (volgens mij rond een uur of 4) wordt automatisch de kalender app. geopend. Elke ochtend moet ik dat ding weer wegklikken. Weird... :? Iemand die iets dergelijks herkent?
Bedankt voor het testen!

[ Voor 35% gewijzigd door James RB op 27-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Weet iemand een manier om de icons van geïnstalleerde apps te ordenen. Nu staat de laatst geïnstalleerde altijd onderaan, maar ik wil dit herschikken. Vasthouden werkt in ieder geval niet...

En over de FM radio app, wie weet waar de stations bewaard worden, ik kan geen file vinden met deze presets

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt momenteel de applicaties niet herschikken voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Ik heb maar eens een poging gedaan om mijn N900 opnieuw te flashen. Gelukt volgens onderstaande omschrijving (bron: Nokia Support Discussions):

To flash direcly from the XP command line, follow these steps:

Download and install the latest version of Flasher (e.g. maemo_flasher-3.5_2.5.2.2.exe).
Download the latest firmware (.bin) file and save to 'c:\Program Files\maemo\flasher-3.5\'
Fully charge the battery.
Unplug charger and switch off the device.
Open the command prompt on XP. Start + Run. Type cmd and press Enter.
Change directory to the flasher program
cd "c:\Program Files\maemo\flasher-3.5"
Connect the USB cable while pressing 'u' key on the N900 (details on the wiki)
Run the following command:
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R
The update will take about 4 minutes after which the N900 will reboot and display the Welcome screen with Regional settings.

De Vanilla EMMC heb ik nog niet geprobeerd. Weet nog niet precies wat ie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat mijn reply nu niet verwijderd word,ik heb de zoekfunctie gerbuikt (die is overigens ni zo geweldig :s )

Ik had een loopable wallpaper afgehaald en deze fotos tesamen met het .desktop bestand naar de n900 gestuurd en dan staan deze fotos idd bij mijn afbeeldingen en ook het .desktop bestand,maar als ik de achtergrond wil verranderen ziet de n900 ze niet als set,wat kan of moet ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
*knip* Maak daar in het vervolg aub een topicreport voor aan (dat is dat handje links bovenin) :)

[ Voor 75% gewijzigd door pven op 27-12-2009 19:45 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mrwhoopie: volgens mij staat er in extras-devel het progje wallpapercreator of zoiets. Probeer het daar nog eens mee. De gewone foto dus converteren met dit progje. Dit zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:11:
Ik heb al sinds het begin een raar probleem... Iedere nacht (volgens mij rond een uur of 4) wordt automatisch de kalender app. geopend. Elke ochtend moet ik dat ding weer wegklikken. Weird... :? Iemand die iets dergelijks herkent?

[...]

Bedankt voor het testen!
hey
dat heb ik dus ook! dacht dat t aan mij ligt..
kan t zijn dat deze geopend wanneer er een nieuw item dichtbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kom op mensen, die topicwaarschuwing staat er niet-voor-niets:
Modbreak:Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic

Ik heb diverse berichten naar dat topic verplaatst. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:29
lpdv74 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:37:
De Vanilla EMMC heb ik nog niet geprobeerd. Weet nog niet precies wat ie doet...
de Vanilla EMMC flashed je EMMC (je 32GB geheugen ), als je alleen de firmware flashed wist die niet de dingen die op je EMMC staan.

Meer over hoe en wat met flashen staat op de Maemo Wiki http://wiki.maemo.org/Upd..._.26_Flashing_your_device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Laatst online: 09-10 17:09
net mijn wii controler op mn n900 aangesloten en mario kart gespeeld!! very oldskool! nu kan ik gewoon zonder veel kabels toch mn oldskool games doen!! zeer tevreden met de n900 enkel jammer van de baterij die redelijk snel op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook ik stoor me groen en geel aan de batterijduur... Is er nog kans dat de volgende firmware update daar nog wat aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Imperium schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:54:
Ook ik stoor me groen en geel aan de batterijduur... Is er nog kans dat de volgende firmware update daar nog wat aan veranderd?
Laten we het hopen... volgens mij komt er dinsdag weer nieuwe firmware uit, ergens gelezen, weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik heb vanavond mijn N900 eens even helemaal gereset, omdat ik wat probleempjes had met synchroniseren. Nadat ik een beetje had zitten klooien om de agenda van mijn Google-account te koppelen aan de agenda van de N900, bleven bij alle contactpersonen waar ik ooit een verjaardag bij had ingevuld die items driedubbel staan. Vond het eerst niet zo erg, wat maakt het ten slotte nou uit dat je af en toe als iemand jarig is je dat extra duidelijk ziet :P

Maar was er toch niet helemaal tevreden over uiteindelijk. Kon de items met geen mogelijkheid verwijderen, ze bleven steeds maar terugkomen. Alle agenda's verwijderd (de standaardagenda's kun je niet verwijderen, dus daar alle items uit verwijderd), alle contactpersonen en dus ook de referenties naar de verjaardagen verwijderd (backup staat op Google uiteraard), maar niks mocht helpen.

Nou, uiteindelijk dus maar die complete reset gedaan en ik heb er zeker geen spijt van. Ik heb deze instructies op maemo.org daarvoor gevolgd (Windows 7). Ben even bezig met alles weer naar mijn eigen hand te zetten, maar de telefoon lijkt zeker een stukje sneller. Niet dat ik al veel applicaties geïnstalleerd had, maar nu ga ik er toch zeker beter op letten. Zeker bij de applicaties uit extras-devel.

Maar toen: synchronisatie! De contacten waren nooit het probleem, dat ging wel redelijk via die Exchange-wizard. Behalve dan dat bij namen met tussenvoegsels (van / de / van de, etc.) de tussenvoegsels nooit getoond werden. De agenda was lastiger. Ik gebruik ook nog eens meerdere agenda's in Google, en standaard synchroniseert de N900 via Exchange alleen maar de eerste. Al met al wilde ik het nu anders aan gaan pakken.

Ik heb toen wat gespeurd op internet, op zoek naar mensen met hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing. Toen kwam ik terecht op Nuevasync. Dat is een bedrijf dat als tussenpersoon fungeert bij het synchroniseren van je e-mail, contacten, agenda en taken. Klinkt vrij nutteloos, maar het werkt verrekte goed. De namen van al mijn contactpersonen komen nu direct perfect door, en nog mooier: al mijn agenda's uit Google ook! En de verjaardagen staan er één keer in, zoals het hoort. En het werkt volgens mij allemaal gewoon twee kanten op.

Voor de Google-gebruikers is dit dus echt een uitkomst. Het werkt ook met andere diensten, dus wie weet is het nog voor meer mensen handig. Je kunt een gratis account aanmaken op www.nuevasync.com, en vanaf dan spreekt het eigenlijk voor zich. Je moet dan hun server bij Mail for Exchange invullen, in plaats die van Google / wat dan ook. De website voorziet je van duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
ik heb wat moois gevonden (denk ik), binnekort ga ik de n900 halen en aangezien ik er zuinigop wil zijn hebben we sowieso een screenprotector nodig... hier heb ik echter wat gevonden waar ook een body protector bijzit....

over andere screenprotectors hoor je namelijk niet zo denderende dingen, heeft iemand deze al geprobeerd? en wat zijn je ervaringen? check m http://nokia-n900.com/scr...ector-for-the-nokia-n900/

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze screenprotector van Zagg gebruik ik zelf ook. Kan hem zeer zeker aanraden. Voelt alleen wat rubberachtig aan dus is wat wennen in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de zagg,maar helaas ook niet bubbelvrij en het voelt idd raar,soms zelfs irritant bij het scrollen..ik had op mijn N97 een brando en die heb ik nu ook besteld en hopelijk komt hij vandaag binnen want ik kan toch niet wennen aan de zagg.
De mensen van zagg zijn wel zeker van hun stuk en het zal het toestel ook zeker beschermen,maar persoonlijk heb ik liever een brando en dan heb ik geen bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Eastside schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:49:
Weet iemand een manier om de icons van geïnstalleerde apps te ordenen. Nu staat de laatst geïnstalleerde altijd onderaan, maar ik wil dit herschikken. Vasthouden werkt in ieder geval niet...
applicaties ordenen kan 'standaard' niet, maar hier heeft iemand wel een oplossing: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=37874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb zojuist de Zagg screenprotector erop gezet en de full body protector. De screen protector is een eitje gewoon zorgen dat je in de douche bent warme kraan aan en van te voren je N900 even erg goed schoonpoetsen. Ik heb de screen protector er super op gekregen. De body was wat lastiger maar ook deze is uiteindelijk toch goed gelukt. Al met al half uurtje werk maar hij zit er super op hij moet alleen nog even drogen :) en je hebt levenslang garantie op die protector is die kapot of zit die niet meer goed vast sturen ze je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
oke en hoe reageert het scherm nu?... is de phone met de bodykit nog veel dikker geworden?

voelt het inderdaad raar aan ( naja zolang ie goed reageerd maakt het toch niet echt uit)

Is het scherm nog goed zichtbaar in buitenlicht/zonlicht ( want dit is ook een voorkomend probleem, aangezien de n900 zonder protector uitstekend zichtbaar is in buitenlicht, maar screenprotectors wel voor veel reflectie ed kan zorgen)

thanx voor jullie responds though :)

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Mijn kerstkadoo heeft zijn vuurdoop gehad. Heb van 06.00 tot bijna 15.00u constant de FMradio aan gehad.
Daarnaast enkele aantekeningen kalender gemaakt, ongv. vijf telefoongesprekken gevoerd en 25 foto's gemaakt...accu leeg.
Vind zelf wel ok, voor een smartphone, hoewel ik op dit gebied geen ervaring heb.
Denk toch dat wanneer het smurfen begint- mijn abbo werkt nog niet-, ik een tweede accu nodig heb, of een noodstroom voorziening!

Weet iemand of je elke autolader voor de N900 (ik heb de Nokia DC-6) ook op 24v kan? wil hem niet affakkelen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:16
Misschien een rare tip van een iPhone gebruiker maar als je je batterij duur wilt verbeteren zijn dit dit handige tips die algemeen toepasbaar zijn:

Zet je wifi uit als je het niet gebruikt
Zet je brightness paar tandjes lager
Schakel om naar gprs als je 3G voor lange tijd niet nodig hebt, bv. s'nachts of tijdens werk/school
Gebruik je POP-mail, zet dan scanning op handmatig of 1 a 2 uur.

Het zorgt er in iedergeval voor dat ik een een hele dag makkelijk door kom.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 28-12-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Weet iemand of je elke autolader voor de N900 (ik heb de Nokia DC-6) ook op 24v kan? wil hem niet affakkelen;-)
Ja dat kan, check het zilverkleurige stickertje maar...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FreddyFish waar staan die apps van extras-devel?Ik wil namelijk wel wat dingen instaleren via toepassingsbeheer,maar ik zie enkel maar problemen voortkomen als dingen van extras-devel gebruikt,dit wil ik dus zeker voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
dutchdragon81 schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:15:
oke en hoe reageert het scherm nu?... is de phone met de bodykit nog veel dikker geworden?

voelt het inderdaad raar aan ( naja zolang ie goed reageerd maakt het toch niet echt uit)

Is het scherm nog goed zichtbaar in buitenlicht/zonlicht ( want dit is ook een voorkomend probleem, aangezien de n900 zonder protector uitstekend zichtbaar is in buitenlicht, maar screenprotectors wel voor veel reflectie ed kan zorgen)

thanx voor jullie responds though :)
Het scherm reageert gewoon zoals het normaal ook doet. Het voelt met het stokje nu wel wat beter, ik had elke keer het gevoel dat ik zat te krassen op het scherm toen ik zonder protector werkte. Dikker word die er zeker niet van omdat de body ook van hetzelfde materiaal is als dat van de screenprotector. Hij voelt wat rubbiger aan als rubbiger al een woord is maar goed :) je snapt me wel. Verder moet de screenprotector nog een beetje drogen maar sta er van te kijken hoe "makkelijk" het was om deze erop te doen.

Het enige nadeel is inderdaad dat hij wat meer reflecteerd maar dit vind ik zelf niet storend.

edit: En vingervlekken zijn zichtbaar maar niet erger als zonder screenprotector.

[ Voor 3% gewijzigd door lexi1986 op 28-12-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:13:
@ FreddyFish waar staan die apps van extras-devel?Ik wil namelijk wel wat dingen instaleren via toepassingsbeheer,maar ik zie enkel maar problemen voortkomen als dingen van extras-devel gebruikt,dit wil ik dus zeker voorkomen.
Extras devel is een extra repository welke je zelf moet installeren. Daar kom je dus niet zomaar per ongeluk terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eastside: Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje:
Ik krijg op de N900 de blogtool MaStory niet aan het werken. start wel op, maar bij publisch geeft hij error.
Iemand een idee? ik gebruik wordpress, iemand met instellingen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:59:
[...]

Oke, bedankt, het is inmiddels gelukt. Alleen had ik niet het idee dat ik op 2 manieren een flash kon uitvoeren. Uiteindelijk heb ik middels een USB snoertje via een windows 7 laptop de flash gedaan.

Volgens mij alleen de bovenste van de 2. Wat is die VANILLA flash?

trouwens de reboots houden niet op na mijn flash :/
Misschien moet je het volgende proberen:

To disable device from going to off-mode (deepest sleep), you can set
"enable_off_mode" to "0" (as root):
- To do this temporarily, do "echo 0 > /sys/power/enable_off_mode"
- To do this permanently, change the "enable_off_mode" setting in
/etc/pmconfig file to "0" and reboot the device.

Dit schakelt dus deep sleep uit wat een van de oorzaken is van de beruchte reboot.
Let op, dit moet je dus als root uitvoeren!
Oja, deep sleep word gebruikt om dus je batterij te ontzien als het toestel niet gebruikt word ;) Het kan dus zijn dat het batterij-verbruik toeneemt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 19:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Nokia N900 firmware-update beperkt uitgegeven voor bugreports
Door Dominick Viëtor, maandag 28 december 2009 09:03 | 0 reacties | Bron: The Nokia Blog
Artikel
Een nieuwe firmware-update voor de Nokia N900, versie PR1.1, is aan een enkeling uitgegeven voor testdoeleinden. Nokia hoopt hiermee zo veel mogelijk bugs uit de software te halen voordat deze echt gereleased wordt. Enkele details over de update werden reeds beschikbaar.

Nokia heeft afgelopen week de aankomende firmware voor de N900 aan de eerste testers uitgegeven. Een select groepje gebruikers heeft van Nokia de nieuwe update, met de naam PR1.1, gekregen met als doel om zo veel mogelijk bugs te melden. Om ervoor te zorgen dat de details over de firmware nog even onbekend blijven, heeft Nokia de testers op het hart gedrukt niets over de nieuwe software los te laten. Dat is echter niet helemaal gelukt, getuige de ervaringen van een van de testers die online ronddwalen.

De nieuwe firmware-update zou vooral qua snelheid weer lekker wat verbeterd zijn. Volgens de bron voelt het toestel "snappier" aan. Wat de nieuwe update niet heeft, is portretmodus browsen. De browser is nog steeds alleen in landscapemodus beschikbaar, wat door sommigen als een nadeel gezien wordt op het moment. Wanneer de nieuwe update voor iedereen beschikbaar is, is niet bekend. Het enige wat Quim Gil, medewerker van Meamo Devices, kon zeggen is: "It will go out when it’s ready."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
lpdv74 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:37:
Ik heb maar eens een poging gedaan om mijn N900 opnieuw te flashen. Gelukt volgens onderstaande omschrijving (bron: Nokia Support Discussions):

To flash direcly from the XP command line, follow these steps:

Download and install the latest version of Flasher (e.g. maemo_flasher-3.5_2.5.2.2.exe).
Download the latest firmware (.bin) file and save to 'c:\Program Files\maemo\flasher-3.5\'
Fully charge the battery.
Unplug charger and switch off the device.
Open the command prompt on XP. Start + Run. Type cmd and press Enter.
Change directory to the flasher program
cd "c:\Program Files\maemo\flasher-3.5"
Connect the USB cable while pressing 'u' key on the N900 (details on the wiki)
Run the following command:
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R
The update will take about 4 minutes after which the N900 will reboot and display the Welcome screen with Regional settings.

de Vanilla EMMC haalt je gehele Mydocs leeg en zorgt eigenlijk dus voor een geheel schoon geheugen op je N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik heb al mijn contacten over gezet naar mijn N900. Deze zet ik altijd wel met internationale notatie (makkelijk als ik vanuit het buitenland naar NL wil bellen. Ik wilde vandaag handmatig een aantal contacten toevoegen maar ik kan dan niet een + invullen in mijn scherm, alleen 00. Probleem is dat vanuit sommige landen de internationale toegangscode geen dubbel 0 is. Iemand enig idee hoe ik de + in het nummer scherm kan plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
D3sm0dr0mic schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:54:
Iemand enig idee hoe ik de + in het nummer scherm kan plaatsen??
Blauwe pijl en dan 2x s drukken.

edit:
gewoon s drukken is al genoeg.
Blijkbaar staat het nummerveld in een soort blauwe pijl capslock.

[ Voor 19% gewijzigd door Sharkey1802 op 28-12-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@D3s

Er zit gewoon een + toets op het toetsenbord, blauwe pijltje + s ;)

EDIT: Sharky was net iets sneller

[ Voor 19% gewijzigd door citruspers op 28-12-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
lexi1986 schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:19:
[...]

Het scherm reageert gewoon zoals het normaal ook doet. Het voelt met het stokje nu wel wat beter, ik had elke keer het gevoel dat ik zat te krassen op het scherm toen ik zonder protector werkte. Dikker word die er zeker niet van omdat de body ook van hetzelfde materiaal is als dat van de screenprotector. Hij voelt wat rubbiger aan als rubbiger al een woord is maar goed :) je snapt me wel. Verder moet de screenprotector nog een beetje drogen maar sta er van te kijken hoe "makkelijk" het was om deze erop te doen.

Het enige nadeel is inderdaad dat hij wat meer reflecteerd maar dit vind ik zelf niet storend.

edit: En vingervlekken zijn zichtbaar maar niet erger als zonder screenprotector.
thanx ;)

soow nou nog wachten tot ik m binnenkrijg, besteld bij phonehouse online..... uur later email, niet op voorraad, ze houden me op de hoogte :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de webcamfunctie van Amsn al werkend?

amsn werkt trouwens wel heeeel sloom..
maar wanneer je eenmaal in een gesprek zit is t perfect..

even een tip :P:
eyeswidget is trouwens grappig als je hem op een contact plaatst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Sharkey1802 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:06:
[...]

Blauwe pijl en dan 2x s drukken.

edit:
gewoon s drukken is al genoeg.
Blijkbaar staat het nummerveld in een soort blauwe pijl capslock.
Idd de combi blauwe pijl, 2xS werkt idd, bedankt!!

[ Voor 17% gewijzigd door D3sm0dr0mic op 29-12-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
heeft iemand toevallig al een carkit houder geprobeerd voor de N900 ? Ik ben her en der aan het kijken maarja hij moet wel kunnen openen en dicht gaan als hij in de houder zit... wel zo makkelijk..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony_Novak
  • Laatst online: 15-09 15:37
Haya tweakers,

vraagje van een onervaren n900 gebruiker. Heb het probleem al proberen op te zoeken met google, hier op het forum en het meamo forum, maar geen vergelijkbare tegen gekomen.

Het is een probleem wat optreed bij flash filmpjes en animaties. Bijv. Youtube, klik op een filmpje en de pagina laadt prima. Klik ik echter op het play knopje van het filmpje gaat deze laden (een rondje van bolletjes) en halverwege begint de hele pagina te refreshen. Laadt nog een keer de pagina, begint het filmpje weer te laden en refreshed dan weer. Dit eindigd in een blanco pagina met grote letters "Opnieuw laden:" en een directe link naar het filmpje. Dit is ook zo bij uitzendinggemist.nl en praktisch elk flash filmpje. Zelfs het "aan de slag" filmpje doet het niet, daar laadt het balkje tot 100% en dan ploef, applicatie gesloten.

Ik heb em gister uit de doos gehaald en niets aan de instellingen veranderd (alleen wat met de desktop geklooid) voordat ik een youtube filmpje opstartte. Kan ik mss flash opnieuw installeren, of updaten?

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!
Groeten,
Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:50
Tony_Novak schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 03:05:
Haya tweakers,

vraagje van een onervaren n900 gebruiker. Heb het probleem al proberen op te zoeken met google, hier op het forum en het meamo forum, maar geen vergelijkbare tegen gekomen.

Het is een probleem wat optreed bij flash filmpjes en animaties. Bijv. Youtube, klik op een filmpje en de pagina laadt prima. Klik ik echter op het play knopje van het filmpje gaat deze laden (een rondje van bolletjes) en halverwege begint de hele pagina te refreshen. Laadt nog een keer de pagina, begint het filmpje weer te laden en refreshed dan weer. Dit eindigd in een blanco pagina met grote letters "Opnieuw laden:" en een directe link naar het filmpje. Dit is ook zo bij uitzendinggemist.nl en praktisch elk flash filmpje. Zelfs het "aan de slag" filmpje doet het niet, daar laadt het balkje tot 100% en dan ploef, applicatie gesloten.

Ik heb em gister uit de doos gehaald en niets aan de instellingen veranderd (alleen wat met de desktop geklooid) voordat ik een youtube filmpje opstartte. Kan ik mss flash opnieuw installeren, of updaten?

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!
Groeten,
Lennart
Als filmpjes niet fatsoenlijk willen spelen is dat op zich al reden genoeg om de telefoon om te ruilen, maar als je niet wilt wachten op een vervangend toestel kun je het ook zelf proberen op te lossen door te resetten inderdaad.
Daar zal deze website je erg goed mee kunnen helpen. De commando's op die pagina die je in moet voeren in de DOS-prompt zijn al up to date met de nieuwste versie van de images (nieuwste firmware en zogenoemde 'vanilla' image). Je hoeft aan die commando's dus niks te veranderen.

De images kun je op deze pagina vinden. Daar moet je eerst even je IMEI-nummer invullen en dan wordt je doorgestuurd naar de downloads. Neem daar de global-versie van de firmware.

Dan moet het zo wel lukken, de instructies zijn redelijk duidelijk. Als je er echt niet uit komt roep dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:17:
Nog eentje:
Ik krijg op de N900 de blogtool MaStory niet aan het werken. start wel op, maar bij publisch geeft hij error.
Iemand een idee? ik gebruik wordpress, iemand met instellingen?
alvast bedankt!
Precies hetzelfde probleem hier. Op mijn website heb ik ook al ergens aangevinkt dat ik van exterene publishing tools gebruik maak, maar krijg ook steeds dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
Ik heb nu een N95-8g. Zou ik gewoon me telefoonnummers kunnen overzetten naar me n-900.

Kan dit met PC-suite ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Schiplui schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:46:
Ik heb nu een N95-8g. Zou ik gewoon me telefoonnummers kunnen overzetten naar me n-900.

Kan dit met PC-suite ofzo?
Ik heb dat vanaf mijn N95 gedaan via bluetooth gedaan, werkt snel en alle velden zijn exact overgenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
D3sm0dr0mic schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:57:
[...]

Ik heb dat vanaf mijn N95 gedaan via bluetooth gedaan, werkt snel en alle velden zijn exact overgenomen!
Oh ja ik zie bij contactenopties, synchronisatie staan :)
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00
Zo, gister mijn N900 gekocht (in combinatie met een abbo) in Zaandam. Het was de laatste :)

Meteen even gechecked of de microfoon niet stuk was. Wat gelukkig niet het geval was :D

Even een paar dingen die me nu zijn opgevallen tegen over mijn Touch Pro:
- Ongeveer even dik
- Scherm is echt veel groter
- Toetsenbord is kleiner, maar valt goed mee te typen, al moet ik wel even wennen aan het 'laagje' over het toetsenbord. Voelt een beetje vies aan.
- Wat is die N900 ongelooflijk veel sneller

Synchronisatie met Windows 7 / Outlook en de N900 ging ook enorm goed. PC Suite geinstaleerd telefoon aankoppellen en op Sync drukken, kind kan de was doen.

Vandaag nog even verder spelen, maar tot nu toe: Erg tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
Weet iemand of er de mogelijkheid is de standaard geïnstalleerde internetradiozenders in de mediaplayer te verwijderen? Want ik heb gekeken maar het niet gevonden en ik persoonlijk hoef geen russische muziekzenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 13:31
Pompi schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:49:
Weet iemand of er de mogelijkheid is de standaard geïnstalleerde internetradiozenders in de mediaplayer te verwijderen? Want ik heb gekeken maar het niet gevonden en ik persoonlijk hoef geen russische muziekzenders.
Houdt de zender ingedrukt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
Arif schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:58:
[...]Houdt de zender ingedrukt ? :)
Bedankt, dat daar nog niet aan gedacht:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony_Novak
  • Laatst online: 15-09 15:37
Thx Freddy Fish, hijs gefixed. Heb em met de software updater van nokia weer volledig opnieuw geistalleerd en nu is er geen vuiltje aan de lucht!

Wat ben ik blij dat het een software probleem was!
Fijne dagen!
Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..
Vandaag mijn nieuwe headset HS-43 binnen, kan niet overweg met bijgeleverde 'inear-pluggen'.
Wat blijkt..ding werkt niet bij N900. Kan gespreken niet opnemen en ook volume etc niet regelen.
Shit!
weet iemand een andere hoofdtelefoon die WEL werkt?
Pagina: 1 ... 31 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.