Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:22:
~
Ik lees dat de telefoon functie ondergeschikt is maar is het wel eenvoudig om een gesprek aan te nemen als je gebeld wordt en je bent met de foon bezig?

Hoe vinden jullie het toetsenbord in vergelijking met de N97 mini?

Is de accu echt zo snel leeg?

Vinden jullie het toestel erg dik en zwaar?
~
@1. Er is een instelling die er voor zorgt dat zodra je hem draait in 'portrait mode' automatisch de tel-desktop verschijnt. Heel handig.

@2. In vergelijk weet ik niet, maar het werkt prima. Zelf heb ik ook het 'virtual keyboard' aan staan en gebruik beide dan ook door elkaar. Ik zag iemand van Nokia overigens heel rap met het toetsenbord omgaan, dacht even dat het versneld afgedraaid werd het flimpje ;)
Kwestie van wennen dus of virtueel iets dat samen met de akoestische feedback lekker werkt.

@3. Bij veel gebruik (thuis) kan je hem aan de oplader hangen (is nog goed voor de batterij ook). Onderweg zit ik toch niet uren achter elkaar dingen te doen, dan gaat 'ie bij mij ~ 48 uur mee. Maarja dat is altijd erg individueel.

@4. Ik had hiervoor de N95, die is ook dik en zwaar. Zelf vind ik dat prettig bij een tel., geeft een solide gevoel.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een extra accu voor mijn N900. Nu zie ik veel accu's voorbijkomen voor 20-30 euro. Daar staat dan bij dat ze origineel zijn. Sinds ik een keer een nep accu kreeg toegestuurd i.p.v. een originele, vertrouw ik het niet meer zo. Weet iemand waar je relatief goedkoop een echt originele BL-5J accu kan kopen? Of zijn aanbiedingen van 20-30 euro sowieso niet serieus te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:22:
~
Zou ik er wel uberhaupt mee kunnen bellen ( defecte micro)???
Snap ik wel hoe het twerkt ( geen linux kampioen)?
Eigenlijk was het misschien wel helemaal niet zo'n goede keuze, want meestal gebruik ik mijn mobiel om radio te luisteren...en wat blijkt.... de FMradio-ap is (nog) niet goed werkend.-huil- en het schijnt dat online luisteren je FUP in gevaar bengt.
~
@1. Bellen werkt ;) Heel makkelijk zelfs ... vanaf de desktop of door naar 'portrait mode' te draaien.
Daar Skype volledig geintegreerd is kan je kiezen hoe je wilt bellen, 3G, Skype etc.
Gisteren sprak ik mijn zoon via Skype, vanuit St. Petersburg, Rusland en het was alsof hij naast me stond. :)

@2. Als je gaat hacken is het handig om Linux kennis te hebben, maar dat is absoluut geen vereiste !
Het is wel zo dat je het hoe&waarom beter snapt.

@3.Ik heb buiten de standaard radio, "FM Radio" geïnstalleerd en die werkt perfect vind ik.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:
Hey arif,..betekend dat dat je iets kapot kan maken?..explain yourself!

btw..ik lees het vannavond wel..moet nu gaan werken..
Je hoeft niet met een terminal aan de slag als je dingen uit de developer catalogus wilt installeren (maar het kan ook via de terminal als je dat zou willen).

"kapot" maken is erg overdreven. Je kan dingen niet meer laten werken, maar dat is ook ook zo als je de batterij uit je toestel haalt, zonder batterij kan je ook niet bellen.
Als je de software echt ontzettend hebt weten te ruïneren, dan kan je altijd het "fiasco" image via een PC op je N900 flashen, en werkt de N900 weer naar behoren.
Je moet echt hele rare dingen doen om echt schade aan te richten, maar in theorie is het mogelijk. De N900 schijnt niet gebouwd te zijn om de processor permanent boven de 550MHz te laten lopen, maar je kan een programma schrijven die dat doet. Ook schijnen de LED's ook niet bedoeld te zijn om constant te branden (gaan ze niet meer zolang mee als de verwachte levensduur van het toestel). Maar ook dat kan, sterker nog er zijn al een aantal "zaklamp" applicaties (heel handig trouwens).
Ook schijnt het zo te zijn dat als je het geluid van de radio direct naar de speakers van de N900 stuurt, dat je frequenties buiten de de specificaties van de speakers kan sturen (afhankelijk van wat er wordt uitgezonden op de zender). Daarom verbruikt het FM radio ontvanger app relatief veel energie. De CPU wordt gebruikt om mogelijk schadelijke frequenties weg te filteren.
Op dit soort dingen wordt gelet bij de applicaties in de normale "maemo-extras" catalogus, maar de applicaties in de "extras-devel" catalogus bevatten mogelijk nog fouten waardoor dit soort onjuist gebruik van de hardware kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik dacht zojuist even dat mijn gyro sensor overleden was. Ik heb de instellingen zo dat als ik de telefoon in portret stand hou de telefoon functie automatisch gestart wordt. En ook dat het beeld tijdens telefoon functie meedraait. Nu werd ik net gebeld en tijdens het bellen draaide het scherm niet mee.
Kan natuurlijk ergens een vastloper zijn dacht ik maar ook in Bounce werkte de gyro sensor niet meer.
Heb de telefoon opnieuw opgestart maar dat helpt niet. Pas nadat ik de batterij verwijderd en weer teruggeplaats had werkte het weer.

Ik hoop maar dat het een software storing betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Jolanda77 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:53:
Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een extra accu voor mijn N900. Nu zie ik veel accu's voorbijkomen voor 20-30 euro. Daar staat dan bij dat ze origineel zijn. Sinds ik een keer een nep accu kreeg toegestuurd i.p.v. een originele, vertrouw ik het niet meer zo. Weet iemand waar je relatief goedkoop een echt originele BL-5J accu kan kopen? Of zijn aanbiedingen van 20-30 euro sowieso niet serieus te nemen?
Deze accu, die ook in de 5800XM zit, is helemaal niet zo duur (ja, "gewone" winkels zijn altijd duurder, dan webshops) :

http://www.mobielbereikba...okia+BL-5J+Accu+Origineel

heb hier zelf al vaak wat besteld, betrouwbare shop, wanneer er "origineel" bijstaat, is het dat ook, gratis verzending

nog goedkoper, echter geen gratis verzending :

http://www.mobilesupplies...l5j-origineel-p-9790.html

http://www.nokia-winkel.n...00-xpressmusic-p-704.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 23:28
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:
Hey arif,..betekend dat dat je iets kapot kan maken?..explain yourself!

btw..ik lees het vannavond wel..moet nu gaan werken..
Het grootste gevaar is dat je je telefoon opnieuw moet flashen :)
Zover ik weet kan je niets hardwarematigs mollen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
MarlyS schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:56:
[...]

Deze accu, die ook in de 5800XM zit, is helemaal niet zo duur (ja, "gewone" winkels zijn altijd duurder, dan webshops) :

http://www.mobielbereikba...okia+BL-5J+Accu+Origineel

heb hier zelf al vaak wat besteld, betrouwbare shop, wanneer er "origineel" bijstaat, is het dat ook, gratis verzending
Bedankt! Ik heb 'm inmiddels bij mobielbereikbaar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Jolanda77 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:
Ik heb zojuist deze besteld:

http://www.smartphoneshop...ther-case-nokia-n900.html

Voor mijn Nokia E61 had ik ook een Leather Case van Noreve en daar was ik zeer tevreden over.

Ik laat nog wel even weten hoe 'ie bevalt.
mooie stijlvolle case, maar hij lijkt me toch niet echt praktisch. Vooral het steeds moeten openen van de case om de telefoon op te kunnen nemen lijkt me irritant, daarnaast wordt de telefoon zo nog dikker dan dat 'ie al is...maar ja dat is persoonlijk, ik doe er een screenprotector op en dan moet het wel goed komen dacht ik zo.

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Hoe kan je de N900 instellen dat hij automatisch in tel modus gaat bij landscape dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
xandje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:15:
Hoe kan je de N900 instellen dat hij automatisch in tel modus gaat bij landscape dan?
Niet.... dat werk nu alleen in 'potrait mode', maar ik heb wel pics gezien van div hacks die het mogelijk maken. De meesten wachten echter gewoon tot de volgende firmware update.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
Weet niet of het al bekend is maar firefox is binnen paar dagen beschikbaar voor n900 http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8425906.stm. Wel mooi de optie dat hij kan syncen met pc-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

@3.Ik heb buiten de standaard radio, "FM Radio" geïnstalleerd en die werkt perfect vind ik.
Ik heb ook de laatste versie van FM Radio 2009.12.19 geïnstalleerd, deze is al prima bruikbaar. Hij hapert alleen even als je telefoon van de screenlock op en af gaat en er een systeemgeluid doorheen komt (bijv. een sms), na een paar seconden hervat de radio. Ook de RDS werkt cool! Je ziet de RDS info op je scherm komen.Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/8110/screenshot00.png

Alle basic radio functies zijn beschikbaar, zender zoeken, opslaan zender, naam wijzigen, verwijderen. Tot nu toe een goed programma!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guumuus schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:21:
[...]

mooie stijlvolle case, maar hij lijkt me toch niet echt praktisch. Vooral het steeds moeten openen van de case om de telefoon op te kunnen nemen lijkt me irritant, daarnaast wordt de telefoon zo nog dikker dan dat 'ie al is...maar ja dat is persoonlijk, ik doe er een screenprotector op en dan moet het wel goed komen dacht ik zo.
Goede keuze zijn ook in vele kleuren te verkrijgen op hun site in frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eastside schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook de laatste versie van FM Radio 2009.12.19 geïnstalleerd, deze is al prima bruikbaar. Hij hapert alleen even als je telefoon van de screenlock op en af gaat en er een systeemgeluid doorheen komt (bijv. een sms), na een paar seconden hervat de radio. Ook de RDS werkt cool! Je ziet de RDS info op je scherm komen.[afbeelding]

Alle basic radio functies zijn beschikbaar, zender zoeken, opslaan zender, naam wijzigen, verwijderen. Tot nu toe een goed programma!
heb je hiervoor ook de koptelefoon nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Imperium schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:19:
[...]

ja, deze dient als antenne

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Imperium schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:19:
[...]

Voor de antenne wel, misschien kan je het geluid ook omleiden naar de speakers. Dit kan op de N95 wel.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 09-10 23:28
Je moet een kabel in de 3.5mm hebben voor de radio, maar je kan ook via de luidspreker luisteren. Dit vergt alleen meer van de batterij, omdat hij de lage signalen moet filteren....of iets in die trant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Ik heb perongeluk op mijn screen protector geschreven. Ik wilde het testen en pakte een pen. Helaas was die de punt eruit haha. ik heb een groot deel weg kunnen halen maar er zit nog wel duidelijk inkt op. Iemand een idee om deze weg te krijgen?? Of kan ik dit gewoon vergeten?

bvd.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolanda77 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:
Ik heb zojuist deze besteld:

http://www.smartphoneshop...ther-case-nokia-n900.html

Voor mijn Nokia E61 had ik ook een Leather Case van Noreve en daar was ik zeer tevreden over.

Ik laat nog wel even weten hoe 'ie bevalt.
Ben ook zeer benieuwd hoe hij bevalt!
Had zelf ook al even gekeken wat er voor cases beschikbaar waren en kwam zel uit op onderstaande 2 van pdaair:

http://www.pdair.com/cata...1000787&products_id=26892
http://www.pdair.com/cata...1000787&products_id=26893

De onderstaand mij ideaal lijkt voor gebruik in landscape mode.
Ben echter zeer benieuwd hoe comfortabel deze zal zijn als er mogelijk een up-date komt waardoor de tel ook in portrait mode bruikbaar is.
Dit is natuurlijk ook andersom van toepassing daarom ben ik zeer benieuwd of de 'klep' die voor je scherm als de case dicht zit niet vervelend is bij gebruik in de landscape mode of met het toetsenbord

Verder is het wel jammer dat bovenstaande cases een belt clip erop hebben, dit vind ik en niet mooi en lijkt mij de case dikker te maken.

Als je wat over de dikte van doe van jou zou kunnen vertellen ben ik daar zeer blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien een idee om een apart topic te starten over Maemo apps.? Dan bedoel ik duidelijk en overzichtelijk en met user ervaringen.
Ik vind Maemo.org nl. vrij onoverzichtelijk en de download lijst (repositories) in de n900 maar weinig informatie bieden. Ik wil duidelijke informatie en ook sneller kunnen zoeken naar apps of categorieen en ook weten wat er exact aan nieuwe apps is bijgekomen...

- Ik zoek naar een office lees én schrijf app (open office zou mogelijk zijn begrijp ik )
- Ik ben ook altijd geïnteresseerd in muzikale apps. Met Theremin kom ik ook niet echt verder (hapert)
- kunnen python apps ook op de een of andere manier op de n900 draaien. ben sowieso erg geïnteresseerd in emulators. (heb nu Speccy en VGBA)
- Ik heb ook eens een demo gezien van een soort Liqflow app (dat trouwens ook erg leuk is), met tekst . Kan er behalve een filmpje op youtube (n900 liquid) weinig over vinden....

BTW Voor de game freaks een geinige game: Wormux

En in mijn voorgevoel dat apps ook in portret mode (zullen) kunnen draaien: ook de fotoviewer kan in portret mode worden weerggegeven...

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 16:31
Iemand trouwens al iets van een sms counter gezien of gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Ja mensen je weet wij zijn Zuinige Hollanders

Dus het volgende, skype is prima hoor maar er bestaat ook een programma Dat heet 12voip en met DAT-programma kost het maar 0,05 cent om naar een mobiel nr. te bellen in spanje

Waar wonen en mijn dochters, en een vast nummer bellen kost Zelfs 0,00

Ik heb het programma naar binnen gehaald en staat nu, in de map documenten

Hoe kan ik dat openen en laten draaien op de n900 en met welk programma is dit te openen

Wie kan mij vertellen of dit dan ook gaat werken?

[ Voor 13% gewijzigd door ajblancke op 23-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een aantal keren meegemaakt dat ik gebeld ben maar dat mijn telefoon niet overgaat, krijg als ik mijn telefoon weer even gebruik smsjes binnen dat ik gebeld ben.
terwijl ik wel constant 3G vol bereik heb.

Is dit ook iets softwarematigs, heb ik iets niet goed ingesteld en hebben meer mensen hier las van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajblancke schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:56:

Dus het volgende, skype is prima hoor maar er bestaat ook een programma Dat heet 12voip en met DAT-programma kost het maar 0,05 cent om naar een mobiel nr. te bellen in spanje

Hoe kan ik dat openen en laten draaien op de n900 en met welk programma is dit te openen

Dat gaat nu nog niet lukken het is namelijk alleen nog voor windows te krijgen, stukje van de site:
System requirements:
- PC running Windows 7, Vista, XP or 2000 (with SP2)

Dus totdat iemand het programma voor linux maakt is het niet mogelijk om dit op de N900 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

Via SIP zou het moeten lukken als ik snel even zoek. De SIP server is dan connectionserver2.12voip.com

Zie hier voor andere connectie informatie, maar aangezien het een bug is zou het nog wel eens niet kunnen werken...

[ Voor 10% gewijzigd door TheFirepit op 23-12-2009 14:37 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
~
~
Wat ik niet snap is waarom je dochters Skype niet zouden kunnen installeren op een PC, Notebook, netbook of een 'Skype enabled mobile' ?
Ik bel met mijn zoon in Rusland, hij via zijn iPhone en ik met mijn N900, perfecte geluidsoverdracht zoals ik al vertelde alsof hij naast mij staat.
Skype<---> Skype is gratis. Soms bel ik hem op zijn vaste nummer, dan via VoIP van xs4all een uur [!] praten kost 0,54 Euro !! Hoe bedoel je zunnige Gollanders ? ;)

Als we beeld willen nemen we beiden PC of netbook en Skypen, dat wil nog wel eens wegvallen en de kwaliteit is niet perfect, maar ach een Holland spreekwoord zegt: "Een gegeven paard moet je niet in de mond kijken".

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 13:35

beerns

it is I, Leclerc

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:19:
[...]

Had zelf ook al even gekeken wat er voor cases beschikbaar waren en kwam zel uit op onderstaande 2 van pdaair:

Heb zelf de bovenste afg maandag besteld. Zie wel hoe ie bevalt.
Zo duur is ie niet. 28 USD. Nou.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand het spelletje (voor DOS dachtik) Little Big Adventure? Het is nu ook beschikbaar voor de N900:
http://dl.dropbox.com/u/1830380/LBA_N900.zip

Downloaden en het mapje LBA_DATA naar /home/user copieren en uitvoerbaar maken (chmod +x LBA_DATA/*)
Vervolgens kan je het spelen door in de terminal /home/user/LBA_DATA/LBA in te voeren.

Het gaat hier niet om de originele dos versie maar om een linux-port, het is (bij mij in ieder geval) niet mogelijk om op te slaan.

Als een van jullie het spel wel kan opslaan laat het even weten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Joehoe me got's a N900 too, me happy!

Sorry ontopic nu: wat een heerlijk apparaat!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
Cinq-Marquis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:40:
[...]

Wat ik niet snap is waarom je dochters Skype niet zouden kunnen installeren op een PC, Notebook, netbook of een 'Skype enabled mobile' ?
Ik bel met mijn zoon in Rusland, hij via zijn iPhone en ik met mijn N900, perfecte geluidsoverdracht zoals ik al vertelde alsof hij naast mij staat.
Skype<---> Skype is gratis. Soms bel ik hem op zijn vaste nummer, dan via VoIP van xs4all een uur [!] praten kost 0,54 Euro !! Hoe bedoel je zunnige Gollanders ? ;)

Als we beeld willen nemen we beiden PC of netbook en Skypen, dat wil nog wel eens wegvallen en de kwaliteit is niet perfect, maar ach een Holland spreekwoord zegt: "Een gegeven paard moet je niet in de mond kijken".
ok maar mijn dochters zijn ook vaak onderweg in spanje en dan kan ik ze niet bereiken dus blijft hun mobiele telefoon de enigste optie en ik heb geen xs4all jammer dus

maar het word wel allemaal goedkoper dat wel , bedankt voor het antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 03:10
Joepie, ik heb ook eindelijk een N900! Overgenomen van een tweaker hier. Erg gaaf toestel, maar er zijn inderdaad ook wel wat minpuntjes. Synchronisatiemogelijkheden zijn er nog niet veel. Met Outlook gaat het wel redelijk, maar Thunderbird bijvoorbeeld niet. Ovi Suite ondersteunt de N900 ook nog niet. Synchronisatie met gmail via het Exchange-profiel werkt ook niet vlekkeloos.

Vandaag had ik dat de browser niet goed wilde openen. Het scherm opende wel, maar er werd geen pagina geladen en een paar tellen later sloot de browser dan weer vanzelf. Na een reboot was het probleem pas weg. Het toestel was toen ook wat trager. Ik denk dat er zoiets als een taakbeheer moet komen waar je het geheugen mee kunt leegmaken o.i.d.

behalve die twee dingen ben ik dik tevreden. Ik hoop alleen wel dat de aankomende update niet zal tegenvallen en dat ze er een beetje mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ze nog wat tijd en weze niet ongeduldig vind het toestel een stuk beter dan de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:39:

- Ik heb ook eens een demo gezien van een soort Liqflow app (dat trouwens ook erg leuk is), met tekst . Kan er behalve een filmpje op youtube (n900 liquid) weinig over vinden....
Bij mijn weten staat er een Liqd app in de extras devel repo, of anders de testing ;)

Ben ik de enige bij wie youtube retetraag is? De buffer grootte veranderen helpt wel een beetje (op een youtube scherm stylus seconde op het scherm houden, en dan flash settings), maar het is nog steeds een beetje jammer. Zoutube app werkt wel aardig maar ik heb het liever wat sneller in de browser zelf.

Speaking of flash, is er al iemand die de Flashblock-webaddon heeft kunnen installeren? Bij mij klapt hij er halverwege de installatie uit (kan niet overschrijven oid).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Ik heb vandaag bij BelCompany in Haarlem hun mockup in handen gehad. Als die mockup ongeveer weegt wat het echte model doet, ben ik dik tevreden. Ik was even met de toetsen aan het spelen en persoonlijk vond ik die niet vervelend dicht op de onderkant zitten, hoewel ik me bewust ben dat dit tijdens gebruik anders kan zijn. Ik vond de dikte heel erg meevallen en was erg onder de indruk van het uiterlijk. Ik heb dus ook besloten dat ik hem ook echt ga halen bij mijn aankomende verlenging, in plaats van de N97 (en Mini) die ik als backup in mijn achterhoofd heb gehouden. Heb de Mini trouwens in mijn handen gehad en ik vind het een takkeding: het scherm gaat totaal niet zo relaxed open als de normale versie :(

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Zie net in de application list 'nmap' voorbij komen, denk dat de meeste Linux-gebruikers het wel kennen als een van de beste netwerk-scanners die er is. Ik ben in ieder geval erg blij dat deze nu ook voor de N900 beschikbaar is, als je in de IT werkt kan zoiets erg handig zijn!

Overigens wilde ik de applicatie 'screen' installeren (dan kun je vanuit een terminal ook bepaalde zaken in de achtergrond draaien, en later in die sessie weer verder gaan) en typte eigenlijk meer voor de gein 'apt-get install screen'. Tot mijn verbazing kwam er echter het volgende te staan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Nokia-N900-42-11:~# apt-get install screen
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following extra packages will be installed:
  libncursesw5
The following NEW packages will be installed:
  libncursesw5 screen
0 upgraded, 2 newly installed, 0 to remove and 11 not upgraded.
Need to get 936kB of archives.
After this operation, 1606kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? ^C

Heb toen maar CTRL+C gedrukt, wil eerst even zeker weten dat op deze manier geinstalleerde applicaties geen problemen opleveren. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
TargetX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:11:
Zie net in de application list 'nmap' voorbij komen, denk dat de meeste Linux-gebruikers het wel kennen als een van de beste netwerk-scanners die er is. Ik ben in ieder geval erg blij dat deze nu ook voor de N900 beschikbaar is, als je in de IT werkt kan zoiets erg handig zijn!

Overigens wilde ik de applicatie 'screen' installeren (dan kun je vanuit een terminal ook bepaalde zaken in de achtergrond draaien, en later in die sessie weer verder gaan) en typte eigenlijk meer voor de gein 'apt-get install screen'. Tot mijn verbazing kwam er echter het volgende te staan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Nokia-N900-42-11:~# apt-get install screen
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following extra packages will be installed:
  libncursesw5
The following NEW packages will be installed:
  libncursesw5 screen
0 upgraded, 2 newly installed, 0 to remove and 11 not upgraded.
Need to get 936kB of archives.
After this operation, 1606kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? ^C

Heb toen maar CTRL+C gedrukt, wil eerst even zeker weten dat op deze manier geinstalleerde applicaties geen problemen opleveren. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het is als het goed is gewoon dezelfde manier als dat van de applicatie beheer de software installeert alleen jij doet het nu via terminal. Dus dat mag geen problemen opleveren hoor :) en hij haalt alles uit dezelfde repository als de applicatie beheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
ik heb laatst pixelpipe gedownload en geinstalleerd, maar kan nergens vinden waar ik deze kan opstarten. Normaal gesproken staan geinstalleerde programma's in het 'control panel' van de telefoon, maar in het geval van pixelpipe niet. Heb op you tube wel een uitleg gezien om e.e.a. te installeren via de terminal, maar aangezien mijn beperkte kennis van linux, lijkt me dat niet zo'n goed idee. Iemand een andere tip waar pixelpipe staat om deze op mijn buroblad te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hey TargetX

Ncurses is een interface om bepaalde applicaties grafisch in de terminal te gebruiken. Dit is schijnbaar nodig voor Screen (het is een 'dependency'). Geen zorgen dus.

D3s, ga naar je galerij, selecteer een foto, en probeer die te delen. Als het goed is staat de optie pixelpipe tussen de deelmanieren ;)

En ja, Nmap staat er bij, en werkt zo te zien best aardig. :)
Zelfde geld voor aircrack-ng (voor de kenners: airmon werkt niet, even handmatig iwconfig wlan0 mode monitor voor monitor mode, en managed als je klaar bent doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:19:
[...]

De onderstaand mij ideaal lijkt voor gebruik in landscape mode.
Ben echter zeer benieuwd hoe comfortabel deze zal zijn als er mogelijk een up-date komt waardoor de tel ook in portrait mode bruikbaar is.
Dit is natuurlijk ook andersom van toepassing daarom ben ik zeer benieuwd of de 'klep' die voor je scherm als de case dicht zit niet vervelend is bij gebruik in de landscape mode of met het toetsenbord

Verder is het wel jammer dat bovenstaande cases een belt clip erop hebben, dit vind ik en niet mooi en lijkt mij de case dikker te maken.

Als je wat over de dikte van doe van jou zou kunnen vertellen ben ik daar zeer blij mee!
Ik heb mijn Noreve case vanmiddag ontvangen en ben er erg tevreden mee! Hij ziet er strak en mooi afgewerkt uit en er is duidelijk goed over het model nagedacht. De case voelt solide en de Nokia zit er stevig in. Alle knopjes en uitgangen zijn goed bereikbaar. De klep is niet storend aanwezig in portrait mode. Wel kan ik me voorstellen dat de klep bij cameragebruik enigszins in de weg zit (je moet 'm dan vasthouden), maar dat is denk ik een kwestie van wennen.
Het toestel wordt natuurlijk altijd iets dikker met een leren case, maar ik vind dit niet storend (doe 'm sowieso nooit in mijn broekzak) en zo vreselijk veel scheelt het niet. de belt clip die erbij zit is optioneel. Er zit een klein montagesetje + clip bij de case en je kan er altijd weer voor kiezen deze te demonteren. Bovendien is de clip eenvoudig los te klikken (dat moet ook wel, anders kan je niet bij de camera).
Ik vind dat de N900 er luxe uit ziet in deze case en wat mij betreft is het zeker een aanrader!

Verwijderd

Topicstarter

12voip is gewoon een betamax SIP implementatie. Dat werkt dus gewoon op de N900. Je hoeft niets te installeren, alleen juist instellen van een SIP account. Het is al diverse malen in dit topic langsgekomen, meestal in verband met voipbuster (ook een betamax SIP product), Gewoon even naar trefwoorden als "SIP" en "voipbuster" zoeken in dit topic voor meer informatie als je er niet uitkomt.
De SIP instellingen voor 12voip staan gewoon op hun website:
http://12voip.com/en/sipp.html

Voor de duidelijkheid het programma dat je van de site kan downloaden is niets anders dan een stukje software voor windows om via SIP telefoon gesprekken te voeren, maar dan met vooraf meegeleverde instellingen voor de 12voip dienst.
Windows heeft namelijk standaard geen software voor SIP telefoon gesprekken meegeleverd. De N900 heeft dat wel, en het enige wat je dus hoeft te doen is dat programma goed instellen. Niets anders dan een SIP account instellen dus. Lees de handleiding van de N900, lees de site van 12voip, dan moet het lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 00:24 ]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

FreddyFish schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:53:
Joepie, ik heb ook eindelijk een N900! Overgenomen van een tweaker hier. Erg gaaf toestel, maar er zijn inderdaad ook wel wat minpuntjes. Synchronisatiemogelijkheden zijn er nog niet veel. Met Outlook gaat het wel redelijk, maar Thunderbird bijvoorbeeld niet. Ovi Suite ondersteunt de N900 ook nog niet. Synchronisatie met gmail via het Exchange-profiel werkt ook niet vlekkeloos.

Vandaag had ik dat de browser niet goed wilde openen. Het scherm opende wel, maar er werd geen pagina geladen en een paar tellen later sloot de browser dan weer vanzelf. Na een reboot was het probleem pas weg. Het toestel was toen ook wat trager. Ik denk dat er zoiets als een taakbeheer moet komen waar je het geheugen mee kunt leegmaken o.i.d.

behalve die twee dingen ben ik dik tevreden. Ik hoop alleen wel dat de aankomende update niet zal tegenvallen en dat ze er een beetje mee opschieten.
begrijp ik goed dat je eigenlijk niet goed kan syncen met outlook? Wat bedoel je met wel redelijk? Wekt het wel of niet...

Verwijderd

Fock, eerst kras zit op het scherm :(
zijn er al die ervaring hebben met een folie??? blijftie goed werken of word het scherm minder gevoelig :?

Verwijderd

hendrikjan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:28:
[...]

begrijp ik goed dat je eigenlijk niet goed kan syncen met outlook? Wat bedoel je met wel redelijk? Wekt het wel of niet...
wel

Verwijderd

Lees forum dan vind je je antwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:33:
Fock, eerst kras zit op het scherm :(
zijn er al die ervaring hebben met een folie??? blijftie goed werken of word het scherm minder gevoelig :?
Lees forum dan vind je je antwoord.

• D3sm0dr0mic
hendrikjan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:28:
[...]

Ik heb ook problemen met syncen, ik gebruik nu gewoon de export mogelijkheid en die kan ik, bij het juiste bestandstype, wel overnemen in mijn agenda en contactpersonen. Is nog een beetje omslachtig, maar hoop bij de firmware update dat dit verholpen zal zijn en dat we via pc suite of ovi kunnen syncen

• Cinq-Marquis
Syncen lukt mij wel, zij het alleen met Google apps.
Maar als ik via email >>> new account >>>Mail for exchange >>> de instellingen opgeef worden die bij 'first sync' wel opgehaald maar ik kan niet afsluiten en de instellingen bewaren. (Er volgt geen 'end').

Dus email calendar etc worden wel gesynct maar ik moet voor iedere sync het hele account opnieuw instellen.

Dat is mij te moeizaam, dus gebruik ik eea gewoon via de browser. Maakt ook eigenlijk niet uit en dat was nu eenmaail dde hele bedoeling van 'apps in the cloud' toch ? ;)

"Never a dull moment"

• D3sm0dr0mic
Pompi schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:24:
Weet niet of het al bekend is maar firefox is binnen paar dagen beschikbaar voor n900 http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8425906.stm. Wel mooi de optie dat hij kan syncen met pc-versie.
Als we dan ook binnenkort Thunderbird kunnen syncen is het helemaal geweldig (en lightning!)

• Cinq-Marquis
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:31:
[...]
Als we dan ook binnenkort Thunderbird kunnen syncen is het helemaal geweldig (en lightning!)
Loos bericht daar FF beta al op je N900 staat !

"Never a dull moment"

• D3sm0dr0mic
Cinq-Marquis schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:37:
[...]

Loos bericht daar FF beta al op je N900 staat !
Bedoel je dat de kalender functie die nu op de N900 staat een Beta versie is van lightning? Wist niet dat dit als losse applicatie gebruikt kon worden...dat verklaard wel de sync mogelijkheid

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook problemen met syncen, ik gebruik nu gewoon de export mogelijkheid en die kan ik, bij het juiste bestandstype, wel overnemen in mijn agenda en contactpersonen. Is nog een beetje omslachtig, maar hoop bij de firmware update dat dit verholpen zal zijn en dat we via pc suite of ovi kunnen syncen
wat is het probleem dan, ik sync alles via pcsuite

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
Kan iemand mij vertellen wat de controls zijn van de vgba op de N900, want ik heb er even naar zitten zoeken maar kan R en b niet vinden.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb zojuist Haze eraf gegooid.. maar helaas blijven alle contactpersonen in m'n contactpersonenlijst staan :S.. hoe krijg ik die er weer uit?

• Imperium
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik een harde reset uitvoer met behoud van contactpersonen (en eventueel exchange)?

Verwijderd

hallo,

heeft iemand de originele settings voor de catalogi in toepassingsbeheer

ik heb een aantal nieuwe catalogi aangemaakt en na het opnieuw opstarten van de n900 blijken alle catalogi te zijn verdwenen

bedankt, Albert

• D3sm0dr0mic
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:54:
[...]

wat is het probleem dan, ik sync alles via pcsuite
Bij mij kent PC suite de N900 niet 'wordt niet ondersteund' Zelfde met OVI, dus ik kan niet syncen :(

• Denius
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 08:53
Eerst N900 aan zetten voordat je hem via USB aansluit, dan wordt hij wel herkend

• BorgMan
  • Laatst online: 30-09 21:26
^ Is het niet "logisch" dat je telefoon aan staat voordat je 'm aansluit?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

• D3sm0dr0mic
BorgMan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:11:
^ Is het niet "logisch" dat je telefoon aan staat voordat je 'm aansluit?
Yep, dat snap ik zelfs nog, hij wordt ook wel herkent, maar niet alles wordt ondersteunt. Nou dacht ik net af te zijn van outlook (overgestapt naar TB) maar hier kan de N900 niet mee syncen :X moet ik dus alles weer omzetten

• ajblancke
betere navigatie ? want wat er nu op zit vind ik niks

Turn-by-turn stem geleide navigatie is binnenkort op de Nokia N900 draait op Maemo-platform, dankzij Sygic Mobile Maps

http://www.fonearena.com/...kia-n900-coming-soon.html

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hallo allemaal,

Ik heb soms een zwaar irritant probleem met mijn N900. Als ik een sms of een e-mail binnenkrijg a mijn scherm geblokkeerd is krijg ik hier een melding van dmv de blauwe led. Als ik dan het scherm open en linksboven op het menu/meldingen button druk, krijg ik eerst het tandwieletje te zien om het bureaublad aan te passen en vervolgens kan ik nogmaals op de button drukken om de melding of het menu te krijgen. Vreemdgenoeg heb ik dit probleem alleen als er dus een melding dient te verschijnen en niet gewoon het menu. Als ik het scherm ontgrendel met het touchscreen via de aan/uit knop, dan heb ik dit probleem niet. zijn er nog meer mensen die dit ondervinden? Dit is mijn 2de N900 en ik weet nu niet zeker meer of mijn 1e toestel dit probleem ook had.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt en fijne feestdagen voor iedereen.

• Denius
Misschien was ik niet duidelijk, ik bedoel dat het scherm ook aan moet staan als je hem aankoppelt.
Indien hij aan staat maar het scherm is niet verlicht wordt hij ook niet herkend.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
ajblancke schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:04:
betere navigatie ? want wat er nu op zit vind ik niks

Turn-by-turn stem geleide navigatie is binnenkort op de Nokia N900 draait op Maemo-platform, dankzij Sygic Mobile Maps

http://www.fonearena.com/...kia-n900-coming-soon.html
http://www.sygic.com/inde...w-nokia-maemo-phones.html
bij sygic zelf staat het ook :)

• D3sm0dr0mic
Denius schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:53:
Misschien was ik niet duidelijk, ik bedoel dat het scherm ook aan moet staan als je hem aankoppelt.
Indien hij aan staat maar het scherm is niet verlicht wordt hij ook niet herkend.
Ah ok duidelijk, daar let ik idd niet altijd op, zodat hij ook niet altijd gelijk contact maakt. Bedankt voor de tip!

Verwijderd

RayMotix schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:21:
Hallo allemaal,

Ik heb soms een zwaar irritant probleem met mijn N900. Als ik een sms of een e-mail binnenkrijg a mijn scherm geblokkeerd is krijg ik hier een melding van dmv de blauwe led. Als ik dan het scherm open en linksboven op het menu/meldingen button druk, krijg ik eerst het tandwieletje te zien om het bureaublad aan te passen en vervolgens kan ik nogmaals op de button drukken om de melding of het menu te krijgen. Vreemdgenoeg heb ik dit probleem alleen als er dus een melding dient te verschijnen en niet gewoon het menu. Als ik het scherm ontgrendel met het touchscreen via de aan/uit knop, dan heb ik dit probleem niet. zijn er nog meer mensen die dit ondervinden? Dit is mijn 2de N900 en ik weet nu niet zeker meer of mijn 1e toestel dit probleem ook had.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt en fijne feestdagen voor iedereen.
ook fijne dagen, volgens mij komt dat tandwiel te voorschijn als je ook maar iets naast een" touch toets" op het scherm drukt.

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:47:
[...]

Bij mij kent PC suite de N900 niet 'wordt niet ondersteund' Zelfde met OVI, dus ik kan niet syncen :(
ik draai pc-suite 7.1.40.1 op windows 7 zonder problemen

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:12:
[...]

ook fijne dagen, volgens mij komt dat tandwiel te voorschijn als je ook maar iets naast een" touch toets" op het scherm drukt.
dat klopt. echter, ik heb mezelf al tal van smsjes gestuurd en geprobeerd met de stylus maar het brengt geen verschil. het toestel wil eerst een touch op het scherm, waar dan ook, voordat hij reageerd op het menu schermpje.

• Felix303
  • Laatst online: 05-04 16:00
ziet er erg goed uit...als dit goed werkt wordt het succes van de N900 behoorlijk vergroot volgens mij

ik vraag me alleen wel af, of navigatie ook altijd in landscape modus werkt? is natuurlijk niet zo handig in de auto met de meeste telefoonhouders...maar dat zal dus wel niet :P

andere vraag: heeft iemand al ervaring met een bluetooth carkit die goed werkt met de N900?
ben zelf geinteresseerd in de Parrot MKi serie. Iemand hem hiermee al werkend? officieel wordt de N900 nog niet ondersteund namelijk maar ik wil binnenkort iets gaan inbouwen in mijn auto...

• Denius
Felix303 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:28:

andere vraag: heeft iemand al ervaring met een bluetooth carkit die goed werkt met de N900?
ben zelf geinteresseerd in de Parrot MKi serie. Iemand hem hiermee al werkend? officieel wordt de N900 nog niet ondersteund namelijk maar ik wil binnenkort iets gaan inbouwen in mijn auto...
Gebruik zelf een Parrot MK6000 en die werkt super met de N900 (telefoon & audio).
Heb ook nog een TYTN II maar die is qua Bluetooth echt bagger.

Denk dat het gewoon werkt, maar misschien niet alle features

• Felix303
Denius schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:39:
[...]

Gebruik zelf een Parrot MK6000 en die werkt super met de N900 (telefoon & audio).
Heb ook nog een TYTN II maar die is qua Bluetooth echt bagger.

Denk dat het gewoon werkt, maar misschien niet alle features
ok thanks! geeft me alweer wat meer vertrouwen dat het met de MKi serie ook wel goed komt. Alle andere Nokia's worden zo ongeveer ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14
Nadat ik vorige week van Vodafoon hoofdkantoor te horen heb gekregen - nadat zij mij weken lang aan het lijntje hebben gehouden :( - dat de Nokia N900 uit hun assortiment is geschrapt (of dit waar is weet ik niet, het wordt iig wel bevestigd door het Vodafoon filiaal in Amsteveen), heb ik vandaag eens rond gebeld met wat andere telecom aanbieders.

Omdat het reclame spotje van het 15 jarige bestaan van Belcompany mij nog vers in het geheugen stond heb ik besloten hun als eerste te bellen. Op internet het dichst bijzijnde filiaal gezocht en gebeld (Gelderlandplein) en te horen gekregen dat ze er nog 1 op voorraad hebben! :Y) Ik als de sodermieter daar naar toe geracet en het toestel opgehaald, eindelijk! :)

Na een lange dag kerst shoppen nu eindelijk thuis. Lekker op bank even spelen met mijn nieuwe mobieltje. Ik heb er veel over gelezen en heb er best hoge verwachtingen van, spannend... O-) Maar helaas heeft het toestel mijn hoge verwachtingen niet kunnen waarmaken, sterker nog, mijn eerste indruk is best negatief :(

Persoonlijk vind ik het resitive touchscreen best k*t werken. Ik wist van te voren dat je het niet kan vergelijken met een capasitive touchscreen zoals die van de iPhone, maar zo een groot verschil had ik echt niet verwacht :/

Verder erger ik me aan de kleuren van het scherm. Bij veel internet sites lopen de kleurtinten niet mooi over, alsof het scherm bepaalde kleuren niet kan weergeven. Ik heb het idee dat het scherm maar 65K kleuren kan weergeven ipv 16 miljoen zoals veel sites op het internet dit beweren :/

Anyway, misschien ben ik moe vanwege de hectische dag die ik achter de rug heb, misschien moet ik even wennen... ik ga iig zo m'n bed in en morgen ga ik met een frisse kijk het toestel nog eens nader inspecteren :) Mocht ik het nog steeds niks vinden dan haal ik alsnog een iPhone 3GS of de HTC HD2 :Y)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
kan ik je zeker aanraden om te doen, ik heb het toestel sinds gisteren (woensdag) en begin m steeds meer te waarderen! de mogelijkheden zijn echt legio kost alleen wel even tijd en gewenning om het allemaal naar je hand te zetten. deze telefoon is echt nog het best te vergelijken met een pc met een schone install erop: na een paar dagen tweaken is het pas naar je zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Verwijderd in "JVC KD-BT1"

Ik heb deze radio en dit werkt perfect met de n900.Zo kan ik via de radio mijn n900 bedienen en anderom ook.Dus instappen en op play drukken op de radio.Bij telefoon stopt alles automatische en via een klein micro voer ik mijn gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw in het hele linux-gebeuren. Is er een site waar ik de basis een beetje kan leren? Of welke site kan ik het beste gebruiken om er meer over te weten te komen hoe e.e.a. werkt? Ik ben altijd een symbiangebruiker geweest. Want als ik hier bijvoorbeeld dingen over "terminal" e.d. lees, weet ik echt niet wat daarmee bedoeld wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens rondkijken op www.maemo.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Laatst online: 09:50
:) Altijd handig zo`n iPhone forum :)

Voor de mensen die graag naar internet radio luisteren, ze werken perfect bij mij op de N900.
http://www.iphoneclub.nl/...ekse-streaming-links.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:05:
[/quote]

Verwijderd in "JVC KD-BT1"

Ik heb deze radio en dit werkt perfect met de n900.Zo kan ik via de radio mijn n900 bedienen en anderom ook.Dus instappen en op play drukken op de radio.Bij telefoon stopt alles automatische en via een klein micro voer ik mijn gesprek.
thanks voor je info alleen ik laat mijn radio liever origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Na een hele kleine zoek actie in het topic ;)

Nokia N900 Smartphone Internet tablet

Een mooie carkit de MKi 9200 met veel mogelijkheden, maar synchroniseerd geen contacten bij mij. Hoe het met de 9100 zit weet ik niet maar verwacht dat die dat ook niet doet.

Zal denk ik wel worden opgelost met firmware maar dat is nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:38:

Voor de mensen die graag naar internet radio luisteren, ze werken perfect bij mij op de N900.
Tja voor de belgen onder ons ligt dat weer anders. Mobistar heeft in belgie nog geen verbinding uitgevonden voor de n900 en streamen via internet kost hier een heel maandloon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:41:
Ik ben nieuw in het hele linux-gebeuren. Is er een site waar ik de basis een beetje kan leren? Of welke site kan ik het beste gebruiken om er meer over te weten te komen hoe e.e.a. werkt? Ik ben altijd een symbiangebruiker geweest. Want als ik hier bijvoorbeeld dingen over "terminal" e.d. lees, weet ik echt niet wat daarmee bedoeld wordt. :?
De terminal (bash/xterm etc.) kan je vergelijken met de command line van windows, maar dan veel krachtiger. Denk aan een zwart scherm waar zweterige nerds in films commando's op intypen, dan heb je een redelijk beeld. :p

Ik geef er zelf vaak de voorkeur aan boven de gui (grafische laag), omdat je in 1 commando iets kan doen wat je normaal bijvoorbeeld 5 klikken kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:28:
[...]

De terminal (bash/xterm etc.) kan je vergelijken met de command line van windows, maar dan veel krachtiger. Denk aan een zwart scherm waar zweterige nerds in films commando's op intypen, dan heb je een redelijk beeld. :p

Ik geef er zelf vaak de voorkeur aan boven de gui (grafische laag), omdat je in 1 commando iets kan doen wat je normaal bijvoorbeeld 5 klikken kost.
Thankx! Dus als ik je goed begrijp kun je dus met in terminal het zelfde doen als met alle 'knoppen/links/shortcuts' op het apparaat? Maar is het gewoon makkelijk en sneller met de commando's in de terminal (mits je de code's/commando's kent natuurlijk)? Of zijn er ook dingen waarbij het gebruik van de terminal noodzakelijk is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:49:
[...]

Thankx! Dus als ik je goed begrijp kun je dus met in terminal het zelfde doen als met alle 'knoppen/links/shortcuts' op het apparaat? Maar is het gewoon makkelijk en sneller met de commando's in de terminal (mits je de code's/commando's kent natuurlijk)? Of zijn er ook dingen waarbij het gebruik van de terminal noodzakelijk is? 8)7
Je kan de n900 prima gebruiken zonder de terminal te gebruiken. Alleen als je programma's wil installeren (compileren) die niet in de repository van maemo/nokia zitten dan kan je dat via de terminal doen. Ook als je wat bestanden aan wil passen buiten de home directory ben je root rechten nodig, en dus de terminal.

Voor normaal gebruik kan je zonder de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:06:
[...]

Je kan de n900 prima gebruiken zonder de terminal te gebruiken. Alleen als je programma's wil installeren (compileren) die niet in de repository van maemo/nokia zitten dan kan je dat via de terminal doen. Ook als je wat bestanden aan wil passen buiten de home directory ben je root rechten nodig, en dus de terminal.

Voor normaal gebruik kan je zonder de terminal.
Dat is mooi, dan heb ik die kennis dus niet meteen nodig. Dan heb ik rustig de tijd om er iets meer over te leren en kan ik wel gewoon maandag als hij binnenkomt er mee aan de slag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo..na luid papiergeritsel..-Thanx santa!- spelen met mijn nieuwe N900!
Eerste tegenvaller: accu opgeladen bij aankoop pakweg drie dagen geleden..bij uitpakken zo goed als leeg.(1 streepje)
Wel heerlijk dat de FMradio weer te downloaden is! hoera..en het werkt! hoop dat batterij het een dag uithoud met radio aan. Weet iemand waarom hij de blauwetand app. opstart met de radio? kan ik die niet uitzetten kost toch energie..of niet?

Nou, ik speel er lustig op los..dus..tot laters..

ohja..zijn er al updates? en zo ja..hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
motogp schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:38:

Waar voer jij die links in dan? Als ik bijv. Qmusic wil luisteren, en ik voeg die link toe aan mn radiofavorieten in de mediaspeler, dan komt er een geel balkje met 'Geen verbinding met server'
Ook in KMplayer geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denius
Begin punt om het eea te leren:
http://www.linuxcommand.org/index.php

Heb sinds een paar dagen Conky er op draaien, erg mooi en handig om grafisch rootfs in de gaten te houden alsmede de CPU (draait idle op 250Mhz en springt soms naar de 600Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:10:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een harde reset uitvoer met behoud van contactpersonen (en eventueel exchange)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Jorian29 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:24:
[...]

Waar voer jij die links in dan? Als ik bijv. Qmusic wil luisteren, en ik voeg die link toe aan mn radiofavorieten in de mediaspeler, dan komt er een geel balkje met 'Geen verbinding met server'
Ook in KMplayer geen resultaat...
Die had ik nog niet geprobeerd en werkt bij mij helaas ook niet, alles wat met http begint werkt maar de rest helaas niet ;(
De meeste waar ik naar luister doen het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Gewoon via pc suite de firmware opnieuw instaleren, hij behoud dan je contactpersonen en instellingen, exchange weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Crizzy

Je hoeft inderdaad helemaal niets te weten over linux om goed met de n900 te kunnen werken, maar sommige dingen zijn wel makkelijk.

Als het toestel sloom aanvoelt gebruik ik het programma top in de terminal om te zien wat er veel CPU aan het gebruiken is. Als ik iets wil installeren, kan ik door het menu bladeren en de applicatie selecteren en een paar keer op "ja ik weet het zeker" drukken. In de terminal is het een kwestie van root krijgen (beheerdersrechten), en apt-get install programma :)

Wat betreft het internet radio idee. Zelf luister ik naar ah.fm (trance), die bieden gewoon een .pls aan. Doet qmusic dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door citruspers op 25-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje
ik twijfel tussen 2/3 telefoons
welke telefoon is beter
n900
n97
of n97 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Die ene... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:17:
Ik heb een vraagje
ik twijfel tussen 2/3 telefoons
welke telefoon is beter
n900
n97
of n97 mini
'Beter' is voor iedereen anders, dus dat zul je helemaal voor jezelf moeten bepalen...
De een heeft belang bij een kleinere telefoon, de ander wil maximale tweakbaarheid, iemand anders vind het belangrijk dat de user interface er mooi uitziet, en weer iemand anders wil dat een telefoon alleen maar kan bellen en er verder geen 'onzin' op zit. Er zijn genoeg reviews van de telefoons die jij noemt te vinden, lees die door en maak voor jezelf een beslissing welke je 'beter' lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik de N97 en de N900. Ik vind het allebei heel goede toestellen.
Het ligt er natuurlijk aan waarvoor je het toestel gaat gebruiken. Persoonlijk vind ik de N900 beter dan de N97. Gebruiksvriendelijker, en de N97 is qua interface toch iets "verouderd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
beetje een noob vraag maar weet iemand hoe en of je die taakbalk (waar out of the box dat 'aan de slag' icoontje in staat) terug kan krijgen? lijkt me wel intresant om daar mijn shortcuts in te plaatsen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrinden..even een kort vraagje,.
Bij het aansluiten van mijn N900 op mijn laptop, ubuntu 9.10, ziet hij alleen de mappen cities,mac os, dcim en autorun.inf. Thats it. maw ik kan geen muziek oid in de daarvoor behorende map zetten..hoe doen jullie dat? want pc suite werk alleen onder windows. Iemand een idee?

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:07:
vrinden..even een kort vraagje,.
Bij het aansluiten van mijn N900 op mijn laptop, ubuntu 9.10, ziet hij alleen de mappen cities,mac os, dcim en autorun.inf. Thats it. maw ik kan geen muziek oid in de daarvoor behorende map zetten..hoe doen jullie dat? want pc suite werk alleen onder windows. Iemand een idee?

grz
Druk eens CTRL+H in, dan zie je de verborgen mappen. Iets van .soundclips ofzo moet je hebben.
Je kan ook gewoon zelf een map Music aanmaken, die wordt automatisch opgepikt door de mediaspeler. Werkt iets makkelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door citruspers op 25-12-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
Kan iemand dit leuke programma

ook voor de n900 , lijkt ok een camera functie op te zitten zal alleen nog niet werken

http://www.ebuddy.com/

[ Voor 36% gewijzigd door ajblancke op 25-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect! thanx..en met zelf mapje aanmaken heb ik ook geprobeert werkt!
Feest!
Pagina: 1 ... 30 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.