Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
RRC schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:15:
belachelijk, krijg ik deze mail van Nokia!

Via het handige touchscreen kan je tot 4 aparte vensters openen. Ook foto's, video's en applicaties open je met een simpele druk op het scherm. Wil je een mooi moment vastleggen? Activeer de 5 megapixelcamera met Carl Zeiss-lens.

Ben je helemaal overtuigd, steek dan gauw de Nokia N900 op zak. Snelle beslissers krijgen er een gratis Nokia 16 GB microSDHC kaart bovenop.

Ik heb hem uit pre-order, maar geen 16gb kaartje...raar een kado toe te voegen zo kort na de pre-order van een toestel waar je toch risico voor loopt omdat het een totaal onbekend besturingssysteem is voor een telefoon.

Ik heb gelijk maar even een klacht ingediend.
Dan koop je toch gewoon een 16 GB microSD, ze kosten maar 40,- en geniet ervan dat je de telefoon nu al hebt ipv later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb de Brando Ultraclear screenprotector er op en die past prima! Ik heb al wat ervaring met die Brando dingen en tot dusver altijd zeer tevreden geweest.

Maar 9 euro! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
OK TagertX,
Ja, als je zo veel mogelijk aan het draadje blijft hangen zal je battery-life beter worden (zie mijn eerdere post).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Wie weet wat ik in Moet vullen om het werkend te Krijgen ik heb ... T-mobile abb.

Wie kan het voor mij invullen de fout zit denk ik in de pop-instelling en de poort in de stelling?

[ Voor 70% gewijzigd door ajblancke op 19-12-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel....eindelijk....

Maar...kan je geen beltoon meer toekennen aan een contact?Ik vind dat namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:22:
Ik heb het toestel....eindelijk....

Maar...kan je geen beltoon meer toekennen aan een contact?Ik vind dat namelijk niet...
Nee, helaas, vooralsnog kan dit niet. Misschien in een nieuwe firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai das een jammere zaak,laat ons hopen dat dat in orde komt ja,de naam van de beller uit spreken zit er dan ook niet meer in zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:35:
Ai das een jammere zaak,laat ons hopen dat dat in orde komt ja,de naam van de beller uit spreken zit er dan ook niet meer in zeker?
Als je voice dialling bedoelt, dat zit er idd niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen ik bedoel dat de telefoon de naam van de beller uitspreekt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:19:
neen ik bedoel dat de telefoon de naam van de beller uitspreekt .
Zit er ook niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een review......met een leuk commentaar ;)

http://www.telegraaf.nl/d...maakte_multitasker__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:49:
[...]

Hoe krijg je dat schermpje waarin je de URL kunt kopieren? En (waarschijnlijk hetzelfde antwoord) hoe doe je een rechter muisklik?
Het filmpje van b.v. flikken maaastricht lukt bij mij niet .Ik doe gewoon control v en dan naar kmplayer en dan daar control c.Maar draaien doet het niet.Als je op de site van uitzendinggemist gewoon klikt gaat de mediaplayer lopen kan iemand eens uitzoeken hoe die daar direct naar kmplayer kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
mie9iel schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:02:
[...]

Dan koop je toch gewoon een 16 GB microSD, ze kosten maar 40,- en geniet ervan dat je de telefoon nu al hebt ipv later :)
Zijn er inmiddels al 32 GB micro SD kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:38:
[...]

Het filmpje van b.v. flikken maaastricht lukt bij mij niet .Ik doe gewoon control v en dan naar kmplayer en dan daar control c.Maar draaien doet het niet.Als je op de site van uitzendinggemist gewoon klikt gaat de mediaplayer lopen kan iemand eens uitzoeken hoe die daar direct naar kmplayer kan??
Dat gaat nog niet.
Tempest heeft wat voor jou geregeld.
http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 18:56
Voor de mensen die Serious Request volgen, een link die gewoon werkt met standaard mediaplayer:

http://www.omroep.nl/live/3fm/3fm_sr2009_main.asx

Veel plezier!

[ Voor 7% gewijzigd door wjwubs op 19-12-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
wjwubs schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:26:
Voor de mensen die Serious Request volgen, een link die gewoon werkt met standaard mediaplayer:

http://www.omroep.nl/live/3fm/3fm_sr2009_main.asx

Veel plezier!
Hmm vreemd, heb hem toegevoegd maar als ik hem probeer af te spelen gaat ie connecten, eventjes bufferen waarbij links een paar keer heel kort 1/10e balkje knippert, vervolgens crasht de mediaspeler. Iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Andere radio-zenders werken prima (DeepFM, SlamFM, XFM etc).

[ Voor 5% gewijzigd door TargetX op 19-12-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:40:
[...]
Zijn er inmiddels al 32 GB micro SD kaartjes?
Ja. En google werkt ook nog steeds, dus ik vraag me af waarom je daar niet zocht...
Scheelt weer 2 onnodige posts.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 18:56
TargetX schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:29:
[...]

Hmm vreemd, heb hem toegevoegd maar als ik hem probeer af te spelen gaat ie connecten, eventjes bufferen waarbij links een paar keer heel kort 1/10e balkje knippert, vervolgens crasht de mediaspeler. Iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Andere radio-zenders werken prima (DeepFM, SlamFM, XFM etc).
Stream je via 3g? Het is wel een vrij zware stream volgens mij. Ik heb hem alleen nog maar via Wifi afgespeeld. Heb hier helaas geen 3g bereik dus kan het niet testen.

Edit: Post wat aangepast, zie hieronder
Edit2: De decoders support verwijderd en geprobeerd. Doet het nog steeds
Edit3: Het gelijk afspelen of het downloaden van streambestandje maakt ook niks uit.

[ Voor 25% gewijzigd door wjwubs op 19-12-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
wjwubs schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:11:
[...]

Stream je via 3g? Het is wel een vrij zware stream volgens mij. Ik heb hem alleen nog maar via Wifi afgespeeld. Heb hier helaas geen 3g bereik dus kan het niet testen.

Edit: Post wat aangepast, zie hieronder
Edit2: De decoders support verwijderd en geprobeerd. Doet het nog steeds
Edit3: Het gelijk afspelen of het downloaden van streambestandje maakt ook niks uit.
Heb het via 3g en wifi geprobeerd maar geen verschil. Decoder-support heb ik ook geinstalleerd staan dus lijkt me niet dat dat t is, zal zo nog wel eens met mplayer testen, wellicht werkt dat wel. Thx voor t testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Nas T schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:53:
[...]

Ja. En google werkt ook nog steeds, dus ik vraag me af waarom je daar niet zocht...
Scheelt weer 2 onnodige posts.
Sorry mr Nas T, als we de onnodige posts hier gaan opschonen is het topic 1/3 van hetgeen het nu is. Anyway bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds 3 dagen een blije eigenaar. Ik loop alleen nog tegen 1 probleem aan:

In mijn hotmail account heb ik verschillende mappen waar ook mails met bepaalde afzenders automatisch naar toe gaan, maar hoe kan ik die mappen synchroniseren naar me n900?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajblancke schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:17:
Wie weet wat ik in Moet vullen om het werkend te Krijgen ik heb ... T-mobile abb.

Met 2 rekeningen, ... (een Hotmail .... Account) ... en 1 ... (. live .... account.)

wie kan het voor mij invullen de fout zit denk ik in de pop instelling en de poort in stelling ?
Als je zegt nieuw account moet je in het scherm waar ook regio, serviceprovider en accounttitel staat, moet je op serviceprovider klikken en hotmail selecteren. Vervolgens hoef je alleen nog maar emailadres en wachtwoord in te vullen en klaar is kees.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
hotmail heb ik nu werkend _/-\o_

alleen een live account werkt nog niet

?....Server - Voer de server-adres

?....Port - Voer het poortnummer voor Mail for Exchange-server verbinding. Het veld is vooraf ingevuld met de standaard HTTPS Mail for Exchange poortnummer

daar zit ergens de fout denk ik ik weet niet wat het server-adres is 8)7
en de poort nummer 8)7

ben niet dlond maar grijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel hier gelezen te hebben over de N900 heb ik besloten om deze ook aan te schaffen. :)
Wilde eerst een N97 maar daar begin ik steeds minder positief over te denken. :O 8)7
Alleen ik moet voor mijn werkzaamheden Exel files xlsx kunnen bekijken op de foon.
Heb nu de N82 waar ik erg tevreden over ben en dan ook quickoffice op draai _/-\o_ .
En zie het toetsenbord toch wel als een zeer groot gemak.
Heb op de maemo site of ergens anders gelezen dat er al progje`s zijn die deze files weer kunnen geven op maemo.
Nu is mijn vraag is hier iemand die daar ervaring in heeft en ook of je je files aan kan passen en opslaan en dan weer in je comp kan laden naar exel.

Of moet ik dan toch,, naar de N97 met veel tegenzin :( :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
lpdv74 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:49:
[...]

Hoe krijg je dat schermpje waarin je de URL kunt kopieren? En (waarschijnlijk hetzelfde antwoord) hoe doe je een rechter muisklik?
Nog maar eens mijn vraag over het bekijken van uitzendinggemist. Eerder in dit topic wordt verwezen naar een filmpje van TempesT hierover. Ik heb greasemonkey geïnstalleerd, maar hoe installeer je dat scriptje voor uitzendinggemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajblancke schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:54:
hotmail heb ik nu werkend _/-\o_

alleen een live account werkt nog niet

ben niet dlond maar grijs :9
Heb er zelf geen ervaring mee maar dit stond al ergens op het forum
teddebraak schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:29:
[...]

4e maak eens een screenshot van je settings, misschien dat we dan kunnen helpen. ik heb dat ingesteld dmv hotmail selecteren, het @hotmail.com gedeelte te wijzigen in @live.nl en de rest was automatisch.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Laatst online: 17-02 15:10
Beste mensen is zie dat de N900 als Fat32 is ingericht. Kan ik deze formatteren naar NTFS? Ik wil er graag wat grotere bestanden op kwijt. Help ik zo me N900 naar de klote?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 09:54
van_doorn schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:07:
Beste mensen is zie dat de N900 als Fat32 is ingericht. Kan ik deze formatteren naar NTFS? Ik wil er graag wat grotere bestanden op kwijt. Help ik zo me N900 naar de klote?

Alvast bedankt
Dit is toch geen serieuze vraag he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerSponge
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 20:16
Aangezien de N900 op linux draait lijkt me dat geen strak plan (als hij het al ondersteunt zal het erg langzaam zijn). Linux bestandsformaten (ext3) zullen denk ik beter werken, maar ik weet niet dit goed gaat werken wanneer je m vervolgens weer op de pc aansluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van_doorn schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:07:

Alvast bedankt
Ik weet niet zeker of de N900 NTFS kan lezen/schrijven.
Mij lijkt dat je dit kan testen door een gewoon microSD kaartje te formateren op NTFS, en dan kijken of je de bestanden kan lezen/schrijven met de N900 als je die in de N900 stopt. ALS dat werkt, dan lijkt me dat het formateren van de user space naar NTFS ook goed zou moeten gaan. Maar als je hiermee gaat experimenteren zou ik ZEKER een backup maken! Als het mis gaat kan je sowieso het "fiasco" image erop flashen. Dit vervangt ALLE data op je user dir in een (bijna) lege FAT schrijf, daarna weer de laatste firmware erop flashen en je toestel doet het weer (wat je ook hebt gedaan kwa software, als het goed is tenminste).
Volg de instructie voor de pre-release toestellen op de Maemo flash pagina (dat is een deze volledige 'reset' procedure).
Maar ik vermoed dat andere gebruikers hier ook al naar hebben gekeken, dus wellicht geeft zoeken op maemo talk ook al het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
TargetX schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:18:
[...]

Heb het via 3g en wifi geprobeerd maar geen verschil. Decoder-support heb ik ook geinstalleerd staan dus lijkt me niet dat dat t is, zal zo nog wel eens met mplayer testen, wellicht werkt dat wel. Thx voor t testen!
je moet de link in de browser doen dan pakt die hem wel via mediaplayer anders crasht de mediaplayer als je het via de favorieten lijst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heb nu ook de N900 en kwam wat min puntjes tegen
heb ff gezocht maar kon geen antwoorden vinden vandaar dat ik het mischien nog maals vraag??

waar kan je instellen dat je een nieuw sms berichtje hebt ontvangen??
bij me E90 staat er een klein envolopje, en de tekts nieuw bericht?
waar kan je de sms instellingen aanpassen betreffende hoeveel oude berichten je wil bewaren en tot welke tijd? en waar staat je sms raporten?? ofwel je bericht geschiedenis?? (log bestanden?)

kan je alleen maar Mp4 bestanden afspelen, of kan je ook avi afspelen, heb namelijk wat avi filmpies,
dus is daar voor een codec programma te vinden??

en heeft iemand al zo beschem stikker op zijn scherm, en werkt dat, of is het scherm dan nog minder gevoelig?? (moet ff wennen met mij dikke vingers :)) dus pak vaar het stokje haha

kan nog niet internetten omdat mijn abo pas per 4 jan ingaat, dus kan je via je pc programma's er op zetten?? pcsuite ? of werkt dat niet veilig?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:00:

kan nog niet internetten omdat mijn abo pas per 4 jan ingaat, dus kan je via je pc programma's er op zetten?? pcsuite ? of werkt dat niet veilig?

greetz
Nee, je installeert programma's via de app manager op de N900 zelf, daar komt geen PC aan te pas.
Ze worden ofwel via wifi ofwel via 3G van het internet gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
Hotmail-accounts kan ik gewoon instaleren, maar live Rekeningen, Dat gaat totaal niet

vreemd hoor

Kan geen verbinding met pop.live.nl maken
de servernaam van het poortnummer is mogenlijk onjuist

gloeiende qqyyeerr

[ Voor 48% gewijzigd door ajblancke op 19-12-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke wijze kan ik m'n agenda / contacten e.d. synchroniseren met Mac OS X? Met Nokia E-series / Symbian lukte dat prima met iSync, maar de N900 wordt daarmee niet herkend. Is er al een plug-in o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratatat
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08-2017
Ik heb mijn N900 sinds 4 dagen. En vandaag heb ik hem thuis gelaten terwijl hij aan mijn usb kabelhing, verbonden aan mijn macbook. En toen ik terug kwam stond het toestel uit en gaat hij gaat ook niet meer aan. Ik hem m nu al 45 minuten aan de oplader maar het toestel blijft dood. Is dit een bekend probleem? Moet hij terug voor reparatie? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik begreep van veel mensen dat de lader niet altijd goed verbinding maakt. Als ik jou was zou ik de accu even uit halen en weer terug doen en dan de telefoon aan de originele lader hangen. Wacht even (1 minuut) en kijk of led gaat branden zo niet, haal de lader er uit en stop hem er nog een keer in.

Hopelijk werkt het!

P.S.
D3sm0dr0mic schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:47:
[...]

Sorry mr Nas T, als we de onnodige posts hier gaan opschonen is het topic 1/3 van hetgeen het nu is. Anyway bedankt voor het antwoord.
http://tinyurl.com/y9nbusc !!!
Ik ben het met Nas T eens. Je mag wel enige inzet tonen voordat je een vraag als dat steld. En juist omdat er al zoveel mensen de moeite niet nemen om te zoeken naar simpele vragen betekend niet dat jij er ook aan hoeft bij te dragen. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door masmas op 20-12-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb sinds kort dat de n900 browser geen suggesties meer geeft. eerder als ik iets in het url balkje invoerde verscheen er een soort balkje boven met suggesties. Ook stond er daar of je wou zoeken met google.
Heeft iemand het zelfde probleem? zo ja, is het gewoon een instelling welke ik verkeerd heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees8
  • Laatst online: 16-09 20:24
Bratatat schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:19:
Ik heb mijn N900 sinds 4 dagen. En vandaag heb ik hem thuis gelaten terwijl hij aan mijn usb kabelhing, verbonden aan mijn macbook. En toen ik terug kwam stond het toestel uit en gaat hij gaat ook niet meer aan. Ik hem m nu al 45 minuten aan de oplader maar het toestel blijft dood. Is dit een bekend probleem? Moet hij terug voor reparatie? :-(
Ik had hetzelfde probleem: 's avonds de N900 opgehaald, 's nachts via USB aan de PC laten hangen, en de volgende dag was het toestel helemaal 'dood'. Accu eruit gehaald / oplader via stopcontact geprobeerd, niets hielp. Teruggegaan naar de winkel en omgeruild voor een nieuwe N900....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
ik heb vorige week ook een n900 gekocht. liep in enschede de belcompany binnen, vroeg om een n900 en ze hadden er net 1 binnen gekregen, mazzel dus...
ben erg content met de tel. maar er viel me iets op na het installeren van conky, conky is een soort resource monitor die te downen is via maemo extras-devel. je kunt cpu gebruik, mem gebruik etc. realtime bekijken.
mij valt op dat het ram usage behoorlijk hoog is terwijl ik maar 1 app open heb staan. momenteel gebruik ik alleen de browser om dit bericht te maken en ram usage is 61procent, 140mb vab 240mb gebruikt, is meer mensen dit opgevallen of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
groot memverbruik onder linux is normaal; het wordt voor dynamische cache gebruikt. wordt vrijgegeven zodra er meer programma's worden geladen totdat het op is, en dan wordt swap gebruikt.

edit; spelfouten .. mn desktop keyboard reageert niet meer super op de C en de V ..

[ Voor 19% gewijzigd door DrClaw op 20-12-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
dr_dreey schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:52:
~
mij valt op dat het ram usage behoorlijk hoog is terwijl ik maar 1 app open heb staan. momenteel gebruik ik alleen de browser om dit bericht te maken en ram usage is 61procent, 140mb vab 240mb gebruikt, is meer mensen dit opgevallen of is dat normaal?
In 'rust' heb ik ~5% CPU gebruik en 152MB RAM in gebruik. Vergeet niet dat Linux anders met geheugen en met name RAM omgaat dan b.v. Windows. Linux probeert zoveel mogelijk RAM te gebruiken (waarom heb je het anders ?), maar alle apps geven terug zodra een nieuwe app het nodig heeft. Apps voor Windows willen allemaal zoveel mogelijk RAM behouden "zodat ze lekker snel lijken op te starten" waardeloos natuurlijk.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:58:
[...]

In 'rust' heb ik ~5% CPU gebruik en 152MB RAM in gebruik. Vergeet niet dat Linux anders met geheugen en met name RAM omgaat dan b.v. Windows. Linux probeert zoveel mogelijk RAM te gebruiken (waarom heb je het anders ?), maar alle apps geven terug zodra een nieuwe app het nodig heeft. Apps voor Windows willen allemaal zoveel mogelijk RAM behouden "zodat ze lekker snel lijken op te starten" waardeloos natuurlijk.
offtopic:
Dat is onzin. Ook in Windows gebruikt een programma geen ram geheugen zodra je hem afsluit. Er is sinds Vista wel zoiets als prefetching, Windows plaatst dan zelf de veelgebruikte programma's alvast in het geheugen als je het niet gebruikt, zodat de programma's lekker snel opstarten. Waarom heb je het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 05:53
ok, thx, ik heb voorheen alleen maar windows gebruikt vandaar. maar zoals hierboven ook al gezegd is doet windows met prefetch en superfetch eigenlijk hetzelfde maar dat terzijde.
verder heb ik eergister fennec, firefox mobile geinstalleerd. werkt mooi ondanks dat ie langzaam opstart tov de standaard browser, het is nog en beta. problemen heb ik echter wel in ff met het afspelen van youtube filmpjes. in de maemo browser hakkelen ze aan t begin ook wel even maar bij ff lijkt de tel bijna vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Heb via www.n900wallpapers.com geprobeerd een wallpaper te downloaden door op de .desktop link te klikken. Sindsdien kan ik helemaal geen andere wallpaper meer kiezen via de knop "Achtergrond wijzigen". Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 is in de aanbieding: niet gebruikt, nieuw in doos, gekocht via Nokia Online, 2 jaar garantie. Doe 'm in de verkoop omdat-ie niet synchroniseert met m'n MacBook. Zie V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:42:
Heb via www.n900wallpapers.com geprobeerd een wallpaper te downloaden door op de .desktop link te klikken. Sindsdien kan ik helemaal geen andere wallpaper meer kiezen via de knop "Achtergrond wijzigen". Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
Je kan de .desktop verwijderen via de terminal met het commando:
rm MyDocs/.images/.bestandsnaam
Daarna zou het weer moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:42:
[...]

Je kan de .desktop verwijderen via de terminal met het commando:
rm MyDocs/.images/.bestandsnaam
Daarna zou het weer moeten werken
Thnx, werkt weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:44:
Hallo allemaal, ik heb sinds kort dat de n900 browser geen suggesties meer geeft. eerder als ik iets in het url balkje invoerde verscheen er een soort balkje boven met suggesties. Ook stond er daar of je wou zoeken met google.
Heeft iemand het zelfde probleem? zo ja, is het gewoon een instelling welke ik verkeerd heb staan?
ik heb nooit suggesties in dat balkje gekregen, waarschijnlijk een instelling dus. Ik kan zowiezo niks imvoeren in dat balkje. Moet altijd via google een website ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:59:
Mijn N900 is in de aanbieding: niet gebruikt, nieuw in doos, gekocht via Nokia Online, 2 jaar garantie. Doe 'm in de verkoop omdat-ie niet synchroniseert met m'n MacBook. Zie V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart
zie op maemo.org dat er een update is voor de tranfer software, ook voor mac staat er bij, weet niet of je er iets mee kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
iemand al iets gevonden zoals hermes voor hyves? niet dat ik het veel gebruik maar een aantal van mijn vrienden wel zou handig zijn als ik daar ook info van af kon halen

[ Voor 15% gewijzigd door leon12345 op 20-12-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma doen julie word,excel en pp open?en eventueel bewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:12:
[...]

zie op maemo.org dat er een update is voor de tranfer software, ook voor mac staat er bij, weet niet of je er iets mee kunt
Dank, maar kun je mij aangeven waar op maemo.org deze informatie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 weigert al een flinke tijd OTA te syncen met Google contacts / calendar. Zeer vervelend en ik ben geneigd om over te stappen naar een andere waarbij ik wel kan syncen zonder problemen. Iemand any suggestions ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:22:
[...]

Dank, maar kun je mij aangeven waar op maemo.org deze informatie staat?
http://thenokiablog.com/2...edia-transfer-nokia-n900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn hotmail account heb ik verschillende mappen waar ook mails met bepaalde afzenders automatisch naar toe gaan.

Hoe kan ik die mappen synchroniseren naar me n900?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand ook al ervaring met de N900 als PS3 afstandsbediening?

Na enig zoeken kwam ik bij BlueMaemo terecht die dit scheen te kunnen. Via de PS3 heb ik de N900 kunnen registreren als bluetooth device en werd hij gekoppeld met de PS3.

Echter kan ik nog steeds niks. Je hebt dan de keuze voor PS3 controls op de N900, maar als ik er op klik gebeurd er niks. Met de rest lukt het me niet om de PS3 te besturen. Ook valt steeds de bluetooth connectie met de PS3 weg.

Is iemand hier al mee aan het spelen geweest of heeft iemand al wat werkends gevonden hiervoor? Het lijkt mij namelijk erg mooi/handig om de PS3 met de N900 te kunnen besturen (niet qua games, maar qua muziek luisteren/internetten/film kijken).

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google contacts willen niet synchroniseren met de N900 via mail for exchange, calender en taken daarentegen wel? Dit heeft hij voorheen wel gedaan en nu niet meer ? Komt iemand dit ook bekend voor ? Heb het al op google gezien maar het kan toch niet zo zijn dat het eerst wel gewerkt heeft en nu ineens niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
masmas schreef op zondag 20 december 2009 @ 02:11:
Ik begreep van veel mensen dat de lader niet altijd goed verbinding maakt. Als ik jou was zou ik de accu even uit halen en weer terug doen en dan de telefoon aan de originele lader hangen. Wacht even (1 minuut) en kijk of led gaat branden zo niet, haal de lader er uit en stop hem er nog een keer in.

Hopelijk werkt het!

P.S.

[...]

http://tinyurl.com/y9nbusc !!!
Ik ben het met Nas T eens. Je mag wel enige inzet tonen voordat je een vraag als dat steld. En juist omdat er al zoveel mensen de moeite niet nemen om te zoeken naar simpele vragen betekend niet dat jij er ook aan hoeft bij te dragen. 8)
Ga je ook een reactie plaatsen bij al die mensen die vragen hoe je kan zien dat je een nieuwe sms hebt ontvangen (blauw knipperend lampje). Ik dacht dat ik min of meer mijn fout had aangegeven. Zo niet bij deze: Sorry alle mensen van tweakers dat ik zo onnozel was om niet eerst op google te zoeken naar het bestaan van een 32 GB kaartje, maar het eerst hier vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar weet iemand of de micro sd geheugenkaart van de N95 ook met de N900 werkt? Ik zie nl dat er bij de N900 staat dat het de micro sdHC is en bij de N95 staat er gewoon micro sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:37:
Misschien domme vraag, maar weet iemand of de micro sd geheugenkaart van de N95 ook met de N900 werkt? Ik zie nl dat er bij de N900 staat dat het de micro sdHC is en bij de N95 staat er gewoon micro sd?
HC staat voor High Capacity en die zijn gewoon te gebruiken.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:29:
Mijn N900 weigert al een flinke tijd OTA te syncen met Google contacts / calendar. Zeer vervelend en ik ben geneigd om over te stappen naar een andere waarbij ik wel kan syncen zonder problemen. Iemand any suggestions ?
wacht nou even op de update jongens wellicht is het diegene die ik net heb gepost. ik kan het niet testen, ben op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nee, daar staat gewoon de final firmware op voor de N900 die je als image kunt downloaden om mee te spelen, je apparaat de flashen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:37:
ja het werkt gewoon
mijn Micro SD uit de E90 werk ook gewoon in de N900

zag ook dat er een 48GB micro kaart in kan, alleen, war is tie te koop?? :-) moet zeker nog uitgevonden worden haha
http://maemo.nokia.com/features/media-player/
ff naar beneden rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:59:
[...]

ja het werkt gewoon

zag ook dat er een 48GB micro kaart in kan, alleen, war is tie te koop?? :-) moet zeker nog uitgevonden worden haha
Er staat duidelijk in "Expendable up to 48GB", dus 32GB intern + 16GB SDHC ;)

Maar meer zal hij straks waarschijnlijk ook wel slikken denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFirepit op 21-12-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:59:
[...]

ja het werkt gewoon

Daar staat niet dat er een kaart van 48GB in kan, maar totale geheugen uitgebreid kan worden tot 48GB.
Namelijk intern geheugen 32GB+micro sd kaart van 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Kan iemand die Firmware even downloaden en op een share site zetten? Dank aan diegene, want dat kan goed van pas komen bij het porten van Meamo naar de TP2. Het liefst ook een manier om de image te extracten.

Nogmaals: alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayda schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:08:
[...]

Daar staat niet dat er een kaart van 48GB in kan, maar totale geheugen uitgebreid kan worden tot 48GB.
Namelijk intern geheugen 32GB+micro sd kaart van 16GB
goede info, heb niet goed gelezen, lees alleen stripboeken :) dus op het plaatje staat 48GB van daar de verwarring...
hoef ik niet verder te zoeken en gewoon een 16GB kaartje te kopen, was bang dat als ik die gekocht zou hebben een maand later een grotere kaart te krijgen is, en dat zou ik jammer vinden...
(niet dat 16GB te klein is want ik wil die allen voor Mp3 opslag gebruiken, zodat hij ook in andere players kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:08:
[...]
Ga je ook een reactie plaatsen bij al die mensen die vragen hoe je kan zien dat je een nieuwe sms hebt ontvangen (blauw knipperend lampje). Ik dacht dat ik min of meer mijn fout had aangegeven. Zo niet bij deze: Sorry alle mensen van tweakers dat ik zo onnozel was om niet eerst op google te zoeken naar het bestaan van een 32 GB kaartje, maar het eerst hier vroeg.
vind het een beetje jammer dat je standaard geen RTFM boekje bij je N900 krijgt, maar deze moet lezen via PDF op je pc
dus heb het ook gelezen van het lampje,
dan heb ik wel een gemis, de tijd
normaal bij toetsen block heb je nog wel een tijd op je scherm (en ook envolopjes bij sms)
nu is het zwart ...
is daar een oplossing voor?? of staat dat ook in RTFM?
(voordeel pdf, kan zoeken op trefwoorden, maar hierover niks gevonden)
zo ook niet over avi bestanden bekijken, staat gebruik de media player, alleen geeft die weer aan , niet te lezen bestand??? hoe is dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een gruwelijk probleem met mijn N900.
Op 1 plaats zit het touchscreen los, in het midden aan de bovenkant(landscape). Wanneer ik daar druk, voel ik het scherm bewegen, en ook maakt het een krakend geluid tijdens het typen.

Moet ik weer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:57:
Ik heb een gruwelijk probleem met mijn N900.
Op 1 plaats zit het touchscreen los, in het midden aan de bovenkant(landscape). Wanneer ik daar druk, voel ik het scherm bewegen, en ook maakt het een krakend geluid tijdens het typen.

Moet ik weer hebben.
zeker weten dat t niet de trilfeedback is? instellingen en dan scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:16:
[...]

zeker weten dat t niet de trilfeedback is? instellingen en dan scherm
Uhhhh....het scherm zit los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:19:
Met welk programma doen julie word,excel en pp open?en eventueel bewerken...
Ja wie heeft hier een antwoord op,dit wil ik ook weten voor ik m aanschaf.
Kan namelijk niet zonder exel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:16:
[...]

Ja wie heeft hier een antwoord op,dit wil ik ook weten voor ik m aanschaf.
Kan namelijk niet zonder exel.
Openen kan met office to go. Bewerken kan voor zover ik weet nog niet, maar ik verwacht wel dat dit binnenkort aan office to go wordt toegevoegd. Dit pakket wordt namelijk op meerdere smartphones in die vorm (betaald) geleverd, dus ik neem aan dat dit voor de N900 ook wel spoedig zal komen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:37:
[...]

Openen kan met office to go. Bewerken kan voor zover ik weet nog niet, maar ik verwacht wel dat dit binnenkort aan office to go wordt toegevoegd. Dit pakket wordt namelijk op meerdere smartphones in die vorm (betaald) geleverd, dus ik neem aan dat dit voor de N900 ook wel spoedig zal komen.
He Bedankt voor je antwoord. _/-\o_
Eh bewerken is idd niet het belangrijkste,zou wel mooi zijn maar niet noodzakelijk.
Wel inlezen.
Yes dan hopen dat Kpn m in zijn collectie gaat nemen. 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:27:
[...]

goede info, heb niet goed gelezen, lees alleen stripboeken :) dus op het plaatje staat 48GB van daar de verwarring...
hoef ik niet verder te zoeken en gewoon een 16GB kaartje te kopen, was bang dat als ik die gekocht zou hebben een maand later een grotere kaart te krijgen is, en dat zou ik jammer vinden...
(niet dat 16GB te klein is want ik wil die allen voor Mp3 opslag gebruiken, zodat hij ook in andere players kan :)
Heb er een 32 gb kaart in zitten werkt prima ? Alleen ze zijn niet zo veel te vinden ! dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:54:
[...]

Eh bewerken is idd niet het belangrijkste,zou wel mooi zijn maar niet noodzakelijk.
Wel inlezen.
je kunt ook Google docs gebruiken via de browser. Een beetje omslachtig, maar het werkt wel, en het is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:54:
[...]

Wel inlezen.
Kan je hem niet ergens anders bestellen en daar je abbo verlengen?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:29:
[...]

Kan je hem niet ergens anders bestellen en daar je abbo verlengen?
[Offtopic] Ben al jaren klant en werd vorige week gebeld dat ik een foon uit kan zoeken en gratis.
Dat is de rede dat ik een maandje wachten niet zo erg vindt. :9~ :*)[ontopic].
Eerdaags komt ook Sygic uit voor deze foon,werk al vanaf half 2008 met sygic en vindt dat een fijne planner.
Wilde eerst een N97 maar daar zitten wel erg veel ziekte`s in,slechte gps en ook met een carkit is die niet echt fijn.
heb het idee dat dit toestel beter werkt met een parrot.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Voor Excel te bewerken, gebruik ik momenteel Gnumeric. Deze is the installeren als je de Debian Chroot scripts installeert (easy-deb-chroot in the devel repo). Als je de chroot opstart, kun je het installeren door het volgende te doen:

sudo apt-get update

sudo apt-get install gnumeric

En dan in de chroot kun je het opstarten door gnumeric te typen.

Het opstarten duurt een beetje, maar daarna werkt het best vlot. De chroot is sowieso erg relaxed. Heb er al meerdere programma's mee draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 09-10 23:28
Ik had een vraagje over radio stations.
Is het mogelijk om een .pls met een aantal radio stations automagisch toe te voegen aan de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Sef24 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:15:
[...]

Kan iemand die Firmware even downloaden en op een share site zetten? Dank aan diegene, want dat kan goed van pas komen bij het porten van Meamo naar de TP2. Het liefst ook een manier om de image te extracten.

Nogmaals: alvast bedankt :)
U vraagt, wij draaien, dit is de GLOBAL release, ofwel versie 'OS 2009 version 1.2009.42-11'.

Het updaten van de firmware gaat alsvolgt, waarbij je hier de executable voor een Windows platform kunt downloaden.

En mocht u wensen, dan kunt u hier ook nog bekijken welke fijne 'Command line flasher binaries' er verder beschikbaar zijn (Ubuntu & Mac).

Bovengenoemde bestanden staan hier samen in een lijstje.
Edit: Links verwijdert i.v.m. copyright.

[ Voor 19% gewijzigd door Smen op 22-12-2009 12:30 . Reden: Links verwijdert i.v.m. copyright. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...f-the-best-unboxing-ever/

Dit zag ik vanmorgen voorbij schieten toen ik wakker werd en mn mail ging ophalen! Nice, zou dat betekenen dat sommige items beschikbaar/geleverd gaan worden bij een bijv special/limited edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de N97 mini en de N900 darom even wat vraagjes aan de N900 gebruikers onder jullie.
Ik lees dat de telefoon functie ondergeschikt is maar is het wel eenvoudig om een gesprek aan te nemen als je gebeld wordt en je bent met de foon bezig?

Hoe vinden jullie het toetsenbord in vergelijking met de N97 mini?

Is de accu echt zo snel leeg?

Vinden jullie het toestel erg dik en zwaar?

Alvast bedankt,
Een twijfelende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:22:
Ik twijfel tussen de N97 mini en de N900 darom even wat vraagjes aan de N900 gebruikers onder jullie.
Ik lees dat de telefoon functie ondergeschikt is maar is het wel eenvoudig om een gesprek aan te nemen als je gebeld wordt en je bent met de foon bezig?

Alvast bedankt,
Telefoonfunctie werkt prima! telefoon gaat gewoon over en je kan gewoon opnemen.

N97 mini geen ervaring mee maar het toetsenbord is prima. (beter dan de omnia qwerty)

Accu is inderdaad een minpunt van dit toestel. Afhankelijk van je gebruik kan ie met een paar uur al leeg zijn tot een dag of 3 bij weinig gebruik. (eigen ervaring)

Toestel is wat lomp maar voor mij geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Laatst online: 15-09 21:18
Smen schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:38:
[...]

U vraagt, wij draaien, dit is de GLOBAL release, ofwel versie 'OS 2009 version 1.2009.42-11'.

Het updaten van de firmware gaat alsvolgt, waarbij je hier de executable voor een Windows platform kunt downloaden.

En mocht u wensen, dan kunt u hier ook nog bekijken welke fijne 'Command line flasher binaries' er verder beschikbaar zijn (Ubuntu & Mac).

Bovengenoemde bestanden staan hier samen in een lijstje. Beschermd met een wachtwoord, om mijn tegoeden bij RS wat te sparen, te weten:
code:
1
t.net
De gecompileerde firmware bevat voor zover ik weet proprietaire onderdelen waar copyright van nokia op rust en die je niet zomaar mag verspreiden, iets dat op t.net over het algemeen niet wordt getolereerd.

Verder kan Sef24 de firmware natuurlijk gewoon krijgen door de SDK te downloaden (aangezien dat doodleuk een chroot is met alle benodigde tools voor ARM en x86)
http://maemo.org/development/

@HenkyMonty, je kunt op zich OpenOffice.org, KOffice, Gnumeric/Abiword etc. draaien op de n900 sommigen totaal native sommigen nog via debian-chroots...

Edit:
Ik geloof dat de inhoud van die hele coole unboxing op engadget is wat ze per ongeluk bij de presales beloofden aan mensen als ik het zo zie. Dat is wel een ongelooflijk gave doos om je telefoon in te krijgen _/-\o_ :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Keeper of the Keys op 22-12-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de kogel is door de kerk. Mijn pakje ligt onder de kerstboom te wachten op het neurotisch openscheuren van de verpakking.
Slaap er niet goed van... Zou ik er wel uberhaupt mee kunnen bellen ( defecte micro)???
Snap ik wel hoe het twerkt ( geen linux kampioen)?
Eigenlijk was het misschien wel helemaal niet zo'n goede keuze, want meestal gebruik ik mijn mobiel om radio te luisteren...en wat blijkt.... de FMradio-ap is (nog) niet goed werkend.-huil- en het schijnt dat online luisteren je FUP in gevaar bengt.
ach en wee...
Kan iemand mij misschien weer hoop geven? zeg mij dat ik een goede keuze gemaakt heb!
oooohhhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Keeper of the Keys schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:33:
[...]

De gecompileerde firmware bevat voor zover ik weet proprietaire onderdelen waar copyright van nokia op rust en die je niet zomaar mag verspreiden, iets dat op t.net over het algemeen niet wordt getolereerd.
Je hebt gelijk, ik heb de ULA er nog even op nagelezen, alhoewel ik dacht dat het mocht vanwege deze passage:
'The Agreement authorizes you to use the Software specified in Clause 1
below, which may be stored on a CD-ROM, sent to you by electronic mail,
or downloaded from Nokia's Web pages or Servers or from other sources
under the terms and conditions set forth below.'

bleek toch verderop:
'(c) You may not resell, sublicense, rent, lease, or lend the Software.' .

Therefore, post edited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:22:
Zo, de kogel is door de kerk. Mijn pakje ligt onder de kerstboom te wachten op het neurotisch openscheuren van de verpakking.
Slaap er niet goed van... Zou ik er wel uberhaupt mee kunnen bellen ( defecte micro)???
Eigenlijk was het misschien wel helemaal niet zo'n goede keuze, want meestal gebruik ik mijn mobiel om radio te luisteren...en wat blijkt.... de FMradio-ap is (nog) niet goed werkend.-huil- en het schijnt dat online luisteren je FUP in gevaar bengt.
ach en wee...
Kan iemand mij misschien weer hoop geven? zeg mij dat ik een goede keuze gemaakt heb!
oooohhhh...
Over de FM radio kan ik niks zeggen, maar je hoeft je geen zorgen te maken over het hele Linux gebeuren. Je kan gewoon programmatjes en dergelijke installeren met de GUI. Als je Linux een beetje kent kan je natuurlijk ook wat meer fratsen uithalen in de terminal. :D
Het FUP gebeuren hangt natuurlijk van je provider af, TMobile doet er bijvoorbeeld niet moeilijk over. Voda is verschillend voor iedereen..Over de andere kan ik niks zeggen, niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:22:

Alvast bedankt,
Ik heb geen N97 (mini) om te vergelijken, maar ik vind het toestenbord best ok. Je kan er prima mee bellen, andere programmas worden onderbroken en je krijgt een popup van het telefoon programma, werkt uitstekend.
Als telefooneren je belangrijkste bezigheid is, dan zijn er alleen wel handigere telefoons (een met hardware telefoon toestenbord en een langere standbytijd/gesprekstijd bijvoorbeeld).

Ik had hiervoor (o.a.) een Nokia N95, en de N900 is niet veel groter. De N900 is iets dunner, maar wel breder en hoger. Voelt eigenlijk hetzelfde in je broekzak.

De accu is bij alle smartphones een probleem, en de N900 is naar mijn mening geen uitzondering, maar er schijnen ook gebruikers te zijn die 2 dagen halen. Ik denk dat het sterk van je gebruik afhangt (andere zeggen dat het software bugs zijn die later zullen worden verholpen ).
Ik hal de dag (net), en heb een reserve accu uit mijn 5800, dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stomme was, dat toen ik mij aan het 'orienteren' was, er een FM-radio ap te downloaden was.
hiero: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/fmradio/
Maar deze is er nu uitgehaald, zo te lezen ivm problemen, energie, etc..
Nu dus wachten?
Dit terwijl ik gister nog in de winkel twijfelde tussen de N97 ( radio) en de N900.
Toch maar 500 euro gepind voor de N900...ohh was het maar al kerst...
Hup developers, aan de slag! of kan ik ergens een cursus volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:22:
ach en wee...
oooohhhh...
:) zo te horen heb je je enigszins verdiept in het toestel. Zolang je niet maar niet verwacht dat het een iPhone is (of een willekeurig ander toestel), en je beseft dat sommige dingen anders werken, dan valt de N900 echt niet tegen. Daarom denk ik dat je er heel blij mee zult zijn! Is echt een leuk toestel (net als de meeste smartphones eigenlijk ook wel, op hun eigen manier).
En uiteraard ga je snappen hoe het ding werkt, is niet moeilijk en je hoeft er echt geen linux kampioen voor te zijn.
Heel veel neurotich-openscheur-plezier gewenst alvast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:49:
Het stomme was, dat toen ik mij aan het 'orienteren' was, er een FM-radio ap te downloaden was.
Nu dus wachten?
Dit terwijl ik gister nog in de winkel twijfelde tussen de N97 ( radio) en de N900.
Volgens mij is de app alleen tijdelijk terug in de developer catalogus.
Je kan de app dus gewoon gebruiken, alleen wellicht gaat je batterij wat sneller op.
Ik luister weinig radio, dus kan daar niet zo veel over zeggen. Maar de applicatie werkt bij mij zonder problemen (alleen niet uren achter elkaar geluisterd nog, alleen af en toe het nieuws, zoals ik al vertelde: ik luister weinig radio).

Welk mobiel internet abonnement heb je? Bij T-mobile krijg je helemaal geen problemen met de FUP. En bij Vodafone tot voor kort ook niet, maar wellicht hebben ze poorten geblokkeerd.
Je kan ook Ben nemen, dan heb je t-mobile, maar kan je er elke maand weer vanaf als de 3G dekking toch niet bevalt bijvoorbeeld.
Voor zover ik weet doen alleen Hi en kpn echt moeilijk en Telfort alleen bij regelmatige overschrijdingen (een aantal maanden achter elkaar over je limiet heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:49:
Nu dus wachten?
Ze zijn aan het sleutelen om het microfoonproblem op te lossen. Zie hier
Er wordt zelfs aan een andere FM radio plugin gewerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo daar zijn we weer, bedankt voor de steun betuigingen..was natuurlijk zo slim om hem a stiekum op te laden,..zodat ik eerste kerstdag lekker kan klooien..Ha!
Ook fijn te weten dat bij jou de radio werkt. Ik ben veel onderweg, en luister meestal (altijd) radio via een oud nokia mobieltje. Is zoń developer ding makkelijk te instaleren, of moet ik dan met de terminal aan de slag?
Ik heb een simonly van telfort, en daar heb ik gister een surf&mail bij genomen..Hoop dat dat wat is.
Wat betreft verdiepen,..ach ik wil al heeeeeeeeeeeeeel lang een nieuw mobiel. Toen de G1 uitkwam dacht ik thats it!, toen de magic, dan de hero, de motorola droid, allen helaas geen FM radio. alleen de nokia N97.
Maar.. de N900!!!! yeah..en FMradio!!
Maar goed..rest is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:17:
Zo daar zijn we weer, bedankt voor de steun betuigingen..was natuurlijk zo slim om hem a stiekum op te laden,..zodat ik eerste kerstdag lekker kan klooien..Ha!
Ook fijn te weten dat bij jou de radio werkt. Ik ben veel onderweg, en luister meestal (altijd) radio via een oud nokia mobieltje. Is zoń developer ding makkelijk te instaleren, of moet ik dan met de terminal aan de slag?
Ik heb een simonly van telfort, en daar heb ik gister een surf&mail bij genomen..Hoop dat dat wat is.
Wat betreft verdiepen,..ach ik wil al heeeeeeeeeeeeeel lang een nieuw mobiel. Toen de G1 uitkwam dacht ik thats it!, toen de magic, dan de hero, de motorola droid, allen helaas geen FM radio. alleen de nokia N97.
Maar.. de N900!!!! yeah..en FMradio!!
Maar goed..rest is bekend.
Moeilijk is het niet. Wel kan het gevaarlijk zijn voor je telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

EngelF schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:19:
Heeft iemand ook al ervaring met de N900 als PS3 afstandsbediening?

Na enig zoeken kwam ik bij BlueMaemo terecht die dit scheen te kunnen. Via de PS3 heb ik de N900 kunnen registreren als bluetooth device en werd hij gekoppeld met de PS3.

Echter kan ik nog steeds niks. Je hebt dan de keuze voor PS3 controls op de N900, maar als ik er op klik gebeurd er niks. Met de rest lukt het me niet om de PS3 te besturen. Ook valt steeds de bluetooth connectie met de PS3 weg.

Is iemand hier al mee aan het spelen geweest of heeft iemand al wat werkends gevonden hiervoor? Het lijkt mij namelijk erg mooi/handig om de PS3 met de N900 te kunnen besturen (niet qua games, maar qua muziek luisteren/internetten/film kijken).
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey arif,..betekend dat dat je iets kapot kan maken?..explain yourself!

btw..ik lees het vannavond wel..moet nu gaan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Ik heb zojuist deze besteld:

http://www.smartphoneshop...ther-case-nokia-n900.html

Voor mijn Nokia E61 had ik ook een Leather Case van Noreve en daar was ik zeer tevreden over.

Ik laat nog wel even weten hoe 'ie bevalt.
Pagina: 1 ... 29 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.