Ik lees net dat het NIET op een touchscreen gebruikt mag worden.
Er gaan geruchten dat nieuwere simkaarten op een lager voltage opereren, dus je zal misschien iets minder lang met je batterij doen. In hoeverre die geruchten waar zijn valt natuurlijk ook nog te betwijfelen.Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:58:
[...]
Ik zit nu op zeker 6 jaar vermoed ik en hij werkt prima hoor.
Verwijderd
ik zou juist denken dat je dan langer met je batterij doet........ er wordt minder verbruikt door de simcitruspers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:38:
[...]
Er gaan geruchten dat nieuwere simkaarten op een lager voltage opereren, dus je zal misschien iets minder lang met je batterij doen. In hoeverre die geruchten waar zijn valt natuurlijk ook nog te betwijfelen.
goede morgen 
Volgens mij bedoelt hij dat ook. Met een zes jaar oude zal je iets minder lang doen.
Volgens mij bedoelt hij dat ook. Met een zes jaar oude zal je iets minder lang doen.
Verwijderd
Ben ik de enige hier op tweakers die last van dit probleem heeftVerwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 02:05:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een Nokia N900. Dus zoals vele wel zullen begrijpen ben ik de hele dag druk bezig geweest met het ontdekken van alle mogelijkheden.
Maar nu heb ik toch wel iets vervelends (bug?) en vraag me af of meer mensen hier last van hebben, want ik kon het niet zo terug vinden in de forum.
Wanneer ik in het menu een Mp3 als ringtone instel, dan hoor je de ringtone even afspelen en klinkt die zuiver. Maar op het moment wanneer ik gebeld wordt dan word de ringtone afgespeeld maar klinkt dan soms wat dof en gekraak er doorheen enz. maar voornamelijk met gekraak. Maar klik je die ringtone weer aan in je profiel menu dan klinkt die gewoon zuiver. Dit probleem doet zich ook voor met het instellen van alarmgeluiden. Tijdens het instellen zuiver, tijdens het afgaan gekraak er doorheen maar dat is dan bijna niet te horen.
Het gebeurt ook bij de standaard ringtones en dergelijke en ook daar is het bijna niet te horen, omdat die standaard ring/alarmtonen vrij hoge tonen zijn, met weinig beat erin.
Zijn er meer tweakers die dit probleem hebben, of gehoord hebben en beter nog, er een oplossing voor hebben. En anders even willen testen als dit probleem ook bij jou toestel voorkomt.
Ringtone volume heb ik gewoon op 3 kwart vol staan.
Alvast bedankt voor de evt, info
Oh en nog een link waar iemand dit probleem ook kort beschrijft:
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6784
Of gebruikt iedereen hier de standaard nokia tune waar dit probleem bijna niet te horen is?
Het is me gelukt om de RDesktop app te installeren. nu heb ik zelf op mijn win7 pc remote desktop ingesteld op poort 68000 ipv. 3389, als ik vanaf een andere windows bak verbinding maak, doe ik dit door te verbinden naar
bla.bla.org:68000
kan het kloppen dat dit niet werkt vanaf RDesktop? dat het alleen werkt op de standaard poort?
kan het kloppen dat dit niet werkt vanaf RDesktop? dat het alleen werkt op de standaard poort?
Verwijderd
Ik heb een panasonic TH-42PV700F tv deze staat niet in de lijst van lrremote kan ik dus vergeten het werkend te krijgen.Of toch niet iemand een idee?
soms heb ik het gevoel of er op bepaalde plekken een zandkorrel onder mij stylus zit. Ik voel hem dan een beetje krassen. Dit is mij eerste touchscreen, is dit normaal? Dit heb ik alleen op bepaalde plekken.
Niemand?
--------------------------------------
Kan iemand hier http://www.deezer.com/ bezoeken.
Mogelijk door een install_flash_player_10_linux.deb te installeren. Dit probeer ik door;
sudo gainroot
//dan naar de map te gaan
dpkg -i install_flash_player_10_linux.deb
dan krijg ik een melding "package architecture (i386) does not match system (armel).
Ik begreep dat i386 voor pc was en armel voor maemoish devices.
Geen omweg?
Dan is www.deezer.com een flash site die ik niet kan bezoeken.
Niemand?
Mogelijk door een install_flash_player_10_linux.deb te installeren. Dit probeer ik door;
sudo gainroot
dan krijg ik een melding "package architecture (i386) does not match system (armel).
Geen omweg?
[ Voor 56% gewijzigd door AlexDT op 17-12-2009 21:29 ]
312
Verwijderd
Hey
Ik word net wakker en kijk op mijn N900
En tot mijn verbazing is allesssss opeens in Portraitmodus
Geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb..
Maar alles gewoon, sms bureablad etc etc
Ik zag ook dat ik een oproep heb gemist.. zal daar wss door komen??
Ik word net wakker en kijk op mijn N900
En tot mijn verbazing is allesssss opeens in Portraitmodus
Geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb..
Maar alles gewoon, sms bureablad etc etc
Ik zag ook dat ik een oproep heb gemist.. zal daar wss door komen??
Hoeveel mensen hebben er eigenlijk last van dode (stuck) pixels? (Kunnen we een poll maken ofzo?)
Ik heb er inmiddels al 3 gehad die allemaal dit probleem hadden.
Ik heb geprobeerd om ze te fixen met http://flexcode.org/lcd.html, maar dit leverde een warme telefoon en vooral lege batterij op in 1 uur
Die pixel zit er echter nog.
Ik heb geprobeerd om ze te fixen met http://flexcode.org/lcd.html, maar dit leverde een warme telefoon en vooral lege batterij op in 1 uur
Degenen die het probleem wel hebben zullen dit zeker melden waarschijnlijk, degenen zonder probleem minder. Dus echt eerlijk is twijfelachtig.Reason schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:48:
Hoeveel mensen hebben er eigenlijk last van dode (stuck) pixels? (Kunnen we een poll maken ofzo?)
Ik heb geprobeerd om ze te fixen met http://flexcode.org/lcd.html, maar dit leverde een warme telefoon en vooral lege batterij op in 1 uur ;-) Die pixel zit er echter nog.
vrede in rust
Verwijderd
Ik kijk nu ook naar een screenprotector.
http://www.screenprotecto...OrZ4_-Y3Z4CFUE-3godHWwWMw
Welke is fijner?
Welke is fijner?
Dat is inderdaad waar, maar als je er een poll van zou maken die je in dit topic kan zien zijn mensen wel geneigd om erop te klikken ook al hebben ze er geen last van.Nas T schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:51:
[...]
Degenen die het probleem wel hebben zullen dit zeker melden waarschijnlijk, degenen zonder probleem minder. Dus echt eerlijk is twijfelachtig.
Ik vind het zelf eigenlijk ook interessanter hoeveel mensen er wel last van hebben omdat ik er al 3 heb gehad die het probleem hebben. Dit zou namelijk een slechte batch kunnen zijn, maar zie veel meer posts voorbij komen van mensen die het probleem hebben.
Ik twijfel nog steeds of ik er mee terug ga of niet. De kans dat de volgende het ook heeft is in mijn statische wereld (3 out of 3) dus enorm groot..
Ik vind het een geweldig toestel, maar als ik zo'n pixeltje eenmaal gezien heb, blijf ik hem zien en dat is bijzonder vervelend.
Verwijderd
ik gebruik allemaal mp3's als beltoon maar nergens problemen meeVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:49:
[...]
Ben ik de enige hier op tweakers die last van dit probleem heeft![]()
Of gebruikt iedereen hier de standaard nokia tune waar dit probleem bijna niet te horen is?
Verwijderd
Volgens mij heb ik het ook..Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:49:
[...]
Ben ik de enige hier op tweakers die last van dit probleem heeft![]()
Heb een MP3 beltoon die vrij brak klinkt wanneer je gebelt word.
In menu gewoon perfect geluid..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 11:28 ]
Verwijderd
Ja klopt.. in het menu zuiver, maar zodra je gebelt word klinkt het van lage kwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:28:
[...]
Volgens mij heb ik het ook..
Heb een MP3 beltoon die vrij brak klinkt wanneer je gebeld word.
In menu gewoon perfect geluid..
Beetje dof/distortion/clipping, want daar lijkt het erg op.
En je hoort de distortion/clipping heel duidelijk wanneer in het profielmenu het volume van de mp3 ringtone op ongeveer 50 of 75% hoog word gezet en gebeld word.
Maar jij heb het toestel niet omgeruild voor dat probleem?
Greetz
Verwijderd
Ik heb hem sinds gister, maar de vraag is dus of het echt een probleem is..Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:48:
[...]
Ja klopt.. in het menu zuiver, maar zodra je gebelt word klinkt het van lage kwaliteit.
En je hoort de distortion/clipping heel duidelijk wanneer in het profielmenu het volume van de mp3 ringtone op ongeveer 50 of 75% hoog word gezet en gebeld word.
Greetz
Heb je hem al geruild/ga je hem ruilen?
Ik ben zo blij dat ik hem heb
Nog even getest, het is bij mij alleen als ik een EIGEN mp3 instel.
Dus standaard tonen doen het normaal..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 12:13 ]
Verwijderd
Stuck pixel: ook ik heb er een of twee. Ik heb toen ik het toestel kreeg meteen zo'n pixelcheck gedaan en na een half uurtje zoeken vond ik 2 zeer kleine witte puntjes. Je moet het toestel in bepaalde richtingen draaien om ze te zien. Ik heb de helderheid teruggezet van max naar eentje eronder en nu zie ik ze niet meer.
Ik ga het toestel hier absoluut niet voor retourneren. Ik heb zo'n vreemd gevoel dat met alle N900tjes wel iets mis is (of je het nu ziet of niet, ze, dus het zal niet veel uitmaken als je ze terugbrengt. Je bent hem tijdje kwijt als je hem via web gekocht hebt, en wie weet wat je terugkrijgt
Ik ga het toestel hier absoluut niet voor retourneren. Ik heb zo'n vreemd gevoel dat met alle N900tjes wel iets mis is (of je het nu ziet of niet, ze, dus het zal niet veel uitmaken als je ze terugbrengt. Je bent hem tijdje kwijt als je hem via web gekocht hebt, en wie weet wat je terugkrijgt
Verwijderd
Stuck pixel: ook ik heb er een of twee. Ik heb toen ik het toestel kreeg meteen zo'n pixelcheck gedaan en na een half uurtje zoeken vond ik 2 zeer kleine witte puntjes. Je moet het toestel in bepaalde richtingen draaien om ze te zien. Ik heb de helderheid teruggezet van max naar eentje eronder en nu zie ik ze niet meer.
Ik ga het toestel hier absoluut niet voor retourneren. Ik heb zo'n vreemd gevoel dat met alle N900tjes wel iets mis is (of je het nu ziet of niet, ze hebben allemaal wel wat), dus het zal niet veel uitmaken als je ze terugbrengt. Je bent hem tijdje kwijt als je hem via web gekocht hebt, en wie weet wat je terugkrijgt
Ik ga het toestel hier absoluut niet voor retourneren. Ik heb zo'n vreemd gevoel dat met alle N900tjes wel iets mis is (of je het nu ziet of niet, ze hebben allemaal wel wat), dus het zal niet veel uitmaken als je ze terugbrengt. Je bent hem tijdje kwijt als je hem via web gekocht hebt, en wie weet wat je terugkrijgt
Mijn eerste toestel had 2 hele vervelende ergens bijna midden in het scherm en die bleven mij in het oog springen. Die heb ik toen geruild en in eerste instantie dacht ik dat ik een perfect toestel had. Nu lag ik gister in bed (donker) en toen viel mij links onder weer 1tje op. Natuurlijk alleen vanuit een bepaalde hoek, maximaal 10 cm van mijn neus en in volle helderheid. Het is inderdaad zo dat als je de helderheid 1 stapje terug zet, je hem nog nauwelijks ziet en al helemaal niet op 20cm van je neus ofzo (de normale afstand in ieder geval). Tevens zitten die van mij nu op een niet storende plaats dus ik laat het erbij. Als ik ga ruilen, krijg ik dadelijk weer eentje met een stuck pixel in het midden van het scherm, daar pass ik voor.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:09:
Tevens heb ik zo'n beetje het gevoel dat elke N900 wel ergens in het scherm zo een stuck pixel heeft. Alleen heel veel gebruikers zullen het gewoon niet opmerken omdat ze er of niet direct naar zoeken, of de helderheid niet vol open hebben staan, of het gewoon niet zien.
Ik ben in ieder geval tevreden met mijn gsm zoals hij nu is en ben niet van plan hem nogmaals te ruilen voor een ander.
Verwijderd
Precies. Voor de rest een te gek toestel. Hoop alleen dat met de firmware van 29 december die reboots wat opgelost worden.
Ik heb er inmiddels ook mijn screenprotector van Invisible Shield opgeknald. Is redelijk goed gelukt totdat ik gister zag dat er één ietsiepietse klein zwart stofje achter zit lol. Ik ga hem er toch echt niet daarvoor afhalen
Het scherm is nu "veilig" en dat is het belangrijkste toch?
Ik heb er inmiddels ook mijn screenprotector van Invisible Shield opgeknald. Is redelijk goed gelukt totdat ik gister zag dat er één ietsiepietse klein zwart stofje achter zit lol. Ik ga hem er toch echt niet daarvoor afhalen
Beste mensen
Wat mij wel opvalt (dit is mijn eerste smartphone) dat het met de vinger haast niet werkt en met de stylus dus wel? vele mannelijke makelijker, zijn mijn vingers te koud
En dat ik nog steeds niet in mijn e-mail kan komen ondanks mijn nachtelijk sproken in mijn bed
Ik denk DAT het met het server-adres te maken heeft?
Hij geeft aan, toegangsrecht smtp.live.com?
Ik heb een hotmail adres en Windows Live Messenger
Wie kan en wil mij uitleggen welke stappen en wat ik moet invullen
mijn dank is heel groot dan _ / - \ o_
Wat mij wel opvalt (dit is mijn eerste smartphone) dat het met de vinger haast niet werkt en met de stylus dus wel? vele mannelijke makelijker, zijn mijn vingers te koud
En dat ik nog steeds niet in mijn e-mail kan komen ondanks mijn nachtelijk sproken in mijn bed
Ik denk DAT het met het server-adres te maken heeft?
Hij geeft aan, toegangsrecht smtp.live.com?
Ik heb een hotmail adres en Windows Live Messenger
Wie kan en wil mij uitleggen welke stappen en wat ik moet invullen
mijn dank is heel groot dan _ / - \ o_
[ Voor 18% gewijzigd door ajblancke op 17-12-2009 12:52 ]
Dat is denk ik persoonlijke smaak.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:55:
Ik kijk nu ook naar een screenprotector.
Welke is fijner?
ik heb de "Ultra Clear Screen Protector". Deze past perfect is is nagenoeg onzichtbaar.
Alleen het "strijken" over het scherm met de vingers gaat iets stroever met de pen is dit geen probleem.
Ook de gevoeligheid van het scherm is hetzelfde als zonder de protector.
Verwijderd
Ik wil best helpen, je had een hotmail account geloof ik?ajblancke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:41:
beste mensen
wat mij wel opvalt ( dit is mijn eerste smartphone ) dat het met de vinger haast niet werkt en met de stylus dus wel ? vele male makelijker , zijn mijn vingers te koud
en dat ik nog steeds niet in mijn email kan komen ondanks mijn nachtelijk spoken in mijn bed
ik denk dat het met het server-adres te maken heeft ?
kan en zou iemand mij kunnen uitleggen welke stappen en wat ik moet invullen
mijn dank is heel groot dan
Er valt toch helemaal niks in te stellen, als je voor hotmail kiest hoef je enkel je email + ww in te vullen..
Hoe heb je dat nu gedaan dan?
@trinity,
Thxs, heb hem nu besteld
Dit is ook mijn eerste smartphone en mij viel het juist op dat ik niet eens hoef te wennen aan hoe je moet klikken met je vingers, de n900 heeft altijd goed in de gaten waar ik wil klikken.ajblancke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:41:
beste mensen
wat mij wel opvalt ( dit is mijn eerste smartphone ) dat het met de vinger haast niet werkt en met de stylus dus wel ? vele male makelijker , zijn mijn vingers te koud
en dat ik nog steeds niet in mijn email kan komen ondanks mijn nachtelijk spoken in mijn bed
ik denk dat het met het server-adres te maken heeft ?
kan en zou iemand mij kunnen uitleggen welke stappen en wat ik moet invullen
mijn dank is heel groot dan
Welke provider heb je voor email?
Ik gebruik zelf gmail op m'n eigen domein en dit gaat perfect.
Verwijderd
Bij hotmail moet je even opletten dat je de extensie in .nl verandert. Even verder in het menu staat ook zoiets. Ik gebruik live.nl maar als je verder doorklikt in het menu staat een server meestal nog ingesteld op bijvoorbeeld hotmail.com ipv. hotmail.nl of live.nl
accounttitel naam@hotmail.com+ww ?
naam ton ?
gebruikersnaam blancke ?
wachtwoord xxxxxxxxx ?
bedoel je zo ???
naam ton ?
gebruikersnaam blancke ?
wachtwoord xxxxxxxxx ?
bedoel je zo ???
Verwijderd
ga naar email, klik boven in op email..
nieuwe account
bij serviceprovider blader je naar Hotmail.
En vanaf daar spreekt het voorzich!
volgens mij heb je de serviceprovider niet veranderd
nieuwe account
bij serviceprovider blader je naar Hotmail.
En vanaf daar spreekt het voorzich!
volgens mij heb je de serviceprovider niet veranderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 13:05 ]
Verwijderd
Dat zou eigenlijk moeten werken. Kijk even of dezelfde gegevens ook bij de server staan, dan zou het gewoon moeten werken.
Ikzelf heb een probleem met Yahoo canada. Ik krijg dat niet aan de gang. Met live heb ik ff liggen klooien en zag dat er bij de servers iets niet klopte, maar Yahoo canada lukt maar niet
Ikzelf heb een probleem met Yahoo canada. Ik krijg dat niet aan de gang. Met live heb ik ff liggen klooien en zag dat er bij de servers iets niet klopte, maar Yahoo canada lukt maar niet
Heb je de serviceprovider op Hotmail staan ? Daar werkt hotmail bij mij gewoon mee.

[ Voor 15% gewijzigd door lexi1986 op 17-12-2009 13:18 ]
regio nederland
serviceprovider hotmail
accounttitel hotmail ??
----------------------------------------
naam ton
gebruikersnaam ajblancke
ww xxxxxxxxxxxxx
emailadres naam@hotmail.com
-------------------------------------------------
voltooien ?? kan instellingen niet op slaan ??
serviceprovider hotmail
accounttitel hotmail ??
naam ton
gebruikersnaam ajblancke
ww xxxxxxxxxxxxx
Mmm heel vreemdajblancke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:22:
regio nederland
serviceprovider hotmail
accounttitel hotmail ??
naam ton
gebruikersnaam ajblancke
ww xxxxxxxxxxxxx
sorry het werkt niet
Wat moet ik bij accounttitel in Voeren?
nee is los gekoppeld
nee is los gekoppeld
[ Voor 20% gewijzigd door ajblancke op 17-12-2009 13:35 ]
Maakt niet uit dit is alleen de weergave naam die jij te zien krijgt bij E-mailajblancke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:34:
sorry het werkt niet
nee is los gekoppeld
Verwijderd
Account titel maakt niets uit.ajblancke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:34:
sorry het werkt niet
nee is los gekoppeld
probeer is een reboot en dan opnieuw.
Is wel heel vreemd, zeker nog niet bugvrij die N900..
En batterij is toch best wel heel snel leeg
- Heeft iemand al ontdekt hoe je de trilfunctie uit kan zetten voor de wekker functie? Ik ben al wakker van het getril voordat mijn subtiele wakeup deuntje (firefly forest 3DMark06 overigens
) begonnen is..
- Hoe kan ik speciale karakters als e met trema of accent invoeren in bijvoorbeeld contacten of sms? middels arrow+Sym staan er wel wat karakters, maar niet degene die ik zoek. Lijkt me toch iets dat die finnen nodig hebben met al die umlauts.
- Hoe kan ik speciale karakters als e met trema of accent invoeren in bijvoorbeeld contacten of sms? middels arrow+Sym staan er wel wat karakters, maar niet degene die ik zoek. Lijkt me toch iets dat die finnen nodig hebben met al die umlauts.
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Bij de standaard tonen is het ook bijna niet hoorbaar, je moet dan echt heel goed luisteren of je tel. bijv met je headset op af laten gaan, om het te vergelijken.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:57:
[...]
Ik heb hem sinds gister, maar de vraag is dus of het echt een probleem is..
Heb je hem al geruild/ga je hem ruilen?
Ik ben zo blij dat ik hem heb
Nog even getest, het is bij mij alleen als ik een EIGEN mp3 instel.
Dus standaard tonen doen het normaal..
Ik heb hem nog niet geruild, de winkel waar ik hem vandaan heb heeft mij aangeboden om hem te ruilen zodra ze hem weer binnen hebben.
Mijn toestel heeft verder geen andere problemen, geen reboots, geen dode/stuck pixels enz enz.
alleen dus het ringtone probleem, en vraag me dus af als dit met een nieuwe firmware verholpen is, of dat het echt iets hardwarematig is.
Dus over het omruilen ben ik nog niet helemaal over uit, je zal net zien dat ik dan bijv. een toestel krijg met reboots, dode/stuck pixels of waar alle problemen aanwezig zijn.

Twijfel twijfel.......
Greetz
Verwijderd
tja ik denk eingelijk ook dat het een software probleem isVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:49:
[...]
Bij de standaard tonen is het ook bijna niet hoorbaar, je moet dan echt heel goed luisteren of je tel. bijv met je headset op af laten gaan, om het te vergelijken.
Ik heb hem nog niet geruild, de winkel waar ik hem vandaan heb heeft mij aangeboden om hem te ruilen zodra ze hem weer binnen hebben.
Mijn toestel heeft verder geen andere problemen, geen reboots, geen dode/stuck pixels enz enz.
alleen dus het ringtone probleem, en vraag me dus af als dit met een nieuwe firmware verholpen is, of dat het echt iets hardwarematig is.
Dus over het omruilen ben ik nog niet helemaal over uit, je zal net zien dat ik dan bijv. een toestel krijg met reboots, dode/stuck pixels of waar alle problemen aanwezig zijn.![]()
Twijfel twijfel.......![]()
Greetz
Verwijderd
Weet iemand mss hoe je op een website iets kan selecteren en daarna kopieren?
Kopieren en plakken is gewoon met Ctrl C en Ctrl V
Maar als ik iets probeer te selecteren, scrolt alleen het scherm van links naar rechts..
Kopieren en plakken is gewoon met Ctrl C en Ctrl V
Maar als ik iets probeer te selecteren, scrolt alleen het scherm van links naar rechts..
Verwijderd
Sym, umlaut selecteren en dan op de gewenste letter drukken toch?d3vlin schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:38:
- Heeft iemand al ontdekt hoe je de trilfunctie uit kan zetten voor de wekker functie? Ik ben al wakker van het getril voordat mijn subtiele wakeup deuntje (firefly forest 3DMark06 overigens) begonnen is..
Gisteren de mijne kunnen ophalen bij Coolblue.
Met een verlening en het 3x snellere internet kost dat dan 114,= Euro een schijntje !
Nog even melding gemaakt van het feit dat er een aantal met pixelproblemen en spontane reboots retour zijn gebracht. Ze waren daar heel open/eerlijk over maar konden echter niet melden waarom dit is.
Zelf vind ik softwarematige problemen onwaarschijnlijk, hardware zou kunnen.
In ieder geval heb ik geen last van dode of stuck pixels en ook nog geen spontane reboots gehad.
So far so good
Er schijnen toch al 270 progs te zijn, die ga ik deze Kerstvakantie allemaal eens bekijken.
Ik mis b.v. het "flip" progje, waarbij je mobiel "silent" is als die met het scherm naar beneden ligt. Nix nie instellen, gewoon in een vergadering/bespreking je telefoon omleggen
Mijn eerste indruk is goed, het sliden vind ik itt anderen heel solide aanvoelen. Het touchscreen vind ik zelf altijd lastig, niet eens dat ik dikke vingers heb, maar de schermpjes zijn klein. Met een combi van 'soms vinger, soms stylo' ben ik heel tevreden. Het toetsenbord vind ik persoonlijk wel lekker werken, ook weer itt anderen. Wel heb ik autoaanvullen uitgezet.
Het binnenhalen van mijn email pop gaat helaas niet lekker, dat zijn 2500 mails ~ 1GB, maar ik krijg steeds meer een stukje en ben dus bezig 'op te schonen' en alleen te bewaren wat ik op dit toestel 'bijdehand' wil hebben. (Totaal op server laten staan natuurlijk).
Verder ben ik op zoek naar de maximale microSD SDHC kaart voor een normale prijs. De originele Nokia 16GB is 38,= Euro en dat vind ik wel OK. Maar wil liever de volle 48GB voor ~ 70-80 Euro. Wellicht even wachten.
PS nog een oude tip.
Op het Nokia forum is er met een grote groep getest hoe je je battery life kan verlengen. Iedereen kon melden dat je de volle capacity krijgt door je toestel zo veel mogelijk aan 'het sap' te hangen, thuis, op kantoor etc.
Dit is ook mijn eigen ervaring, met mijn vorige toestel (tot gisteren) de N95 die na ruim 30 maanden nog altijd 5 dagen standby haalt....
Met een verlening en het 3x snellere internet kost dat dan 114,= Euro een schijntje !
Nog even melding gemaakt van het feit dat er een aantal met pixelproblemen en spontane reboots retour zijn gebracht. Ze waren daar heel open/eerlijk over maar konden echter niet melden waarom dit is.
In ieder geval heb ik geen last van dode of stuck pixels en ook nog geen spontane reboots gehad.
So far so good
Er schijnen toch al 270 progs te zijn, die ga ik deze Kerstvakantie allemaal eens bekijken.
Ik mis b.v. het "flip" progje, waarbij je mobiel "silent" is als die met het scherm naar beneden ligt. Nix nie instellen, gewoon in een vergadering/bespreking je telefoon omleggen
Mijn eerste indruk is goed, het sliden vind ik itt anderen heel solide aanvoelen. Het touchscreen vind ik zelf altijd lastig, niet eens dat ik dikke vingers heb, maar de schermpjes zijn klein. Met een combi van 'soms vinger, soms stylo' ben ik heel tevreden. Het toetsenbord vind ik persoonlijk wel lekker werken, ook weer itt anderen. Wel heb ik autoaanvullen uitgezet.
Het binnenhalen van mijn email pop gaat helaas niet lekker, dat zijn 2500 mails ~ 1GB, maar ik krijg steeds meer een stukje en ben dus bezig 'op te schonen' en alleen te bewaren wat ik op dit toestel 'bijdehand' wil hebben. (Totaal op server laten staan natuurlijk).
Verder ben ik op zoek naar de maximale microSD SDHC kaart voor een normale prijs. De originele Nokia 16GB is 38,= Euro en dat vind ik wel OK. Maar wil liever de volle 48GB voor ~ 70-80 Euro. Wellicht even wachten.
PS nog een oude tip.
Op het Nokia forum is er met een grote groep getest hoe je je battery life kan verlengen. Iedereen kon melden dat je de volle capacity krijgt door je toestel zo veel mogelijk aan 'het sap' te hangen, thuis, op kantoor etc.
Dit is ook mijn eigen ervaring, met mijn vorige toestel (tot gisteren) de N95 die na ruim 30 maanden nog altijd 5 dagen standby haalt....
[ Voor 10% gewijzigd door Cinq-Marquis op 17-12-2009 14:07 ]
"Never a dull moment"
Verwijderd
-- Displex is idd een soort van fijne schuurpasta.Niet lekker voor een touchscreen lijkt me...
-- é en dergelijke letters: toets alt+sym, dan de letter e op het toetesnbord en de gewenste toevoeging op de bewuste toets op het beeldscherm....
-- Voor games als quake zoek ik nog steeds naar een ESC toets(combinatie)
-- Ik heb Theremin er ook op gezet. Ik krijg hem wel aan de praat ondanks dat het nog niet officieel voor de n900 is uitgebracht. Alleen klinken de tonen in staccato herhaling niet als een doorgaande toon. Misschien toch maar wachten op een off n900 versie...
-- é en dergelijke letters: toets alt+sym, dan de letter e op het toetesnbord en de gewenste toevoeging op de bewuste toets op het beeldscherm....
-- Ik heb Theremin er ook op gezet. Ik krijg hem wel aan de praat ondanks dat het nog niet officieel voor de n900 is uitgebracht. Alleen klinken de tonen in staccato herhaling niet als een doorgaande toon. Misschien toch maar wachten op een off n900 versie...
Verwijderd
je kan ook instellen dat hij alleen de berichtkoppen ophaalt, dan zijn die 2500 mailjes echt geen 1 GBCinq-Marquis schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:01:
Gisteren de mijne kunnen ophalen bij Coolblue.
So far so good
Verwijderd
Esc was dacht ik Crtl + BackspaceVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:04:
-- Displex is idd een soort van fijne schuurpasta.Niet lekker voor een touchscreen lijkt me...
Verwijderd
niet in een website hoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:06:
@ Psyx:
selecteren kun je toch gewoon met de stylus doen?...
Dan scroll je alleen maar...
ik heb de n900 nog niet maar was het niet zo dat als je links onderin het scherm met je vinger tikt/schuift dat je dan een cursor om te selecteren krijgt?Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:10:
[...]
niet in een website hoor.
EDIT: hier een videotje met wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=PVMPu83f22g
[ Voor 13% gewijzigd door ronaldhofstee op 17-12-2009 14:16 . Reden: toevoegen youtube linkje ]
Mwah, wat bedoel je ? Ik selecteer alles met de stylo binnen websites hoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:10:
[...]
niet in een website hoor.
"Never a dull moment"
Verwijderd
oehhhw ja, werkt perfectronaldhofstee schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:14:
[...]
ik heb de n900 nog niet maar was het niet zo dat als je links onderin het scherm met je vinger tikt/schuift dat je dan een cursor om te selecteren krijgt?
EDIT: hier een videotje met wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=PVMPu83f22g
thxs!
(echt grappig hoeveel er nog te leren is over de functies
Flinke kortingen op o.a. de n900 in de US flagship stores.Hoeveel korting is nog vaag er staat tot 40%.Dus ben je dit weekeinde "toevallig" in New York of in Chicago , dan is het zeker de moeite om even binnen te lopen
.
http://thenokiablog.com/2...okia-friends-family-sale/
"Up to 40% discount will be available for the Nokia N97 mini, Nokia 5800 Nav Edition, and the Nokia N900 on December 18th until the 20th.
The key words on the flyer are “up to 40%” so we’re not sure if all the devices will get the full discount. I hope that’s the case because 40% off the current nokiausa.com prices mean:
$347Nokia N97 mini
$341 Nokia N900 = 234,50 Euro.
$179 Nokia 5800 Nav Edition"
"Up to 40% discount will be available for the Nokia N97 mini, Nokia 5800 Nav Edition, and the Nokia N900 on December 18th until the 20th.
The key words on the flyer are “up to 40%” so we’re not sure if all the devices will get the full discount. I hope that’s the case because 40% off the current nokiausa.com prices mean:
$347Nokia N97 mini
[ Voor 34% gewijzigd door janzeeschuimers op 17-12-2009 16:37 ]
Doen ze aan shippen?janzeeschuimers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:33:
Flinke kortingen op o.a. de n900 in de US flagship stores.Hoeveel korting is nog vaag er staat tot 40%.Dus ben je dit weekeinde "toevallig" in New York of in Chicago , dan is het zeker de moeite om even binnen te lopen.
$347Nokia N97 mini
$341 Nokia N900
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
is inderdaad belachelijk goedkoop zelfs als je alle invoerrechten etc betaald hebt ben je volgens mij nog goedkoper uit dan hier in NL.
edit:janzeeschuimers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:33:
Flinke kortingen op o.a. de n900 in de US flagship stores.Hoeveel korting is nog vaag er staat tot 40%.Dus ben je dit weekeinde "toevallig" in New York of in Chicago , dan is het zeker de moeite om even binnen te lopen.
$347Nokia N97 mini
Net even naar New York gebeld (lang leve T-mobile die voipen toestaan) maar de korting voor de n900 viel tegen , slechts 5%.Daarom stond er ook UP to 40% off , dus in het Nederlands korting TOT 40%.
M.a.w. van $599 voor $569 , dus in Euro's 391,30 , het zou ook niet normaal zijn als ze 40% korting zouden geven op een pas uitgekomen model.
[ Voor 7% gewijzigd door janzeeschuimers op 17-12-2009 16:42 ]
Verwijderd
Zijn er meer mensen die rootsh hebben geinstalleerd en zodra ze in de terminal sudo gainroot hebben ingetikt onbereikbaar zijn zolang het terminal window openstaat?
Krijg zelfs geen vrouwtje die me verteld dat mijn telefoon momenteel niet bereikbaar is, maar alleen herhaaldelijk 2 snelle pieptonen.
).
Krijg zelfs geen vrouwtje die me verteld dat mijn telefoon momenteel niet bereikbaar is, maar alleen herhaaldelijk 2 snelle pieptonen.
Bij mij geen gekraak of clipping als ik een mp3 als beltoon instel (gelukkigVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:48:
[...]
Ja klopt.. in het menu zuiver, maar zodra je gebelt word klinkt het van lage kwaliteit.
Greetz
Beste mensen,
Ik heb de N900 maar het accuduur valt me erg tegen. Ik heb altijd 3.5g aan, altijd wi-fi zoeken en hotmail om de 30 min refreshen maar dan gaat de accu misschien 10 uur mee. Op de 5800 Xpress music haalde die zonder problemen 3-4 dagen op deze manier.
Zou er een mogelijkheid komen om er een zwaardere accu in te doen? of verneuk je dan de telefoon?
Ik heb de N900 maar het accuduur valt me erg tegen. Ik heb altijd 3.5g aan, altijd wi-fi zoeken en hotmail om de 30 min refreshen maar dan gaat de accu misschien 10 uur mee. Op de 5800 Xpress music haalde die zonder problemen 3-4 dagen op deze manier.
Zou er een mogelijkheid komen om er een zwaardere accu in te doen? of verneuk je dan de telefoon?
Heb het even voor je getest maar ik ben gewoon bereikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die rootsh hebben geinstalleerd en zodra ze in de terminal sudo gainroot hebben ingetikt onbereikbaar zijn zolang het terminal window openstaat?
Ik haal met jouw verbruik gemiddeld rond de 24 uur. Is voor mij genoeg? Ik neem aan dat je hem 's avonds gewoon aan de oplader kunt prikken als je slaapt. De accu houdt het naar verloop van tijd vanzelf langer vol. Ik heb mijn N900 nu 2 weken en merk voornamelijk de laatste dagen dat ik langer met een volle accu doe dan voorheen.van_doorn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:54:
Beste mensen,
[ Voor 46% gewijzigd door RayMotix op 17-12-2009 16:57 ]
Verwijderd
Ik heb mijne 400€ betaald dus maakt ni veel verschil .2dehands van een hollander .Allez 5dagen oud met papier en garantie.janzeeschuimers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:29:
[...]
edit:
Net even naar New York gebeld (lang leve T-mobile die voipen toestaan) maar de korting voor de n900 viel tegen , slechts 5%.Daarom stond er ook UP to 40% off , dus in het Nederlands korting TOT 40%.
M.a.w. van $599 voor $569 , dus in Euro's 391,30 , het zou ook niet normaal zijn als ze 40% korting zouden geven op een pas uitgekomen model.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 17:09 ]
Verwijderd
hier precies zelfde, morgen 2 weken oud en gaat ruim dag mee met hele dag wifi, 3,5G en MFE continue draaiend. Daarnaast zelf nog bellen en smsen, jaja, het blijft een telefoonRayMotix schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:54:
[...]
Heb het even voor je getest maar ik ben gewoon bereikbaar.
[...]
Ik haal met jouw verbruik gemiddeld rond de 24 uur. Is voor mij genoeg? Ik neem aan dat je hem 's avonds gewoon aan de oplader kunt prikken als je slaapt. De accu houdt het naar verloop van tijd vanzelf langer vol. Ik heb mijn N900 nu 2 weken en merk voornamelijk de laatste dagen dat ik langer met een volle accu doe dan voorheen.
quake menu is Fn + ,Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:04:
Verder verschilt dit gewoon per game, supertux is bijvoorbeeld gewoon backspace...
[ Voor 5% gewijzigd door njh op 17-12-2009 17:11 ]
Verwijderd
Heuh? Heb jij last van reboots? Hoe weet jij dat dat eventueel opgelost kan worden met een nieuwe firmware?Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:41:
Precies. Voor de rest een te gek toestel. Hoop alleen dat met de firmware van 29 december die reboots wat opgelost worden.
Ik heb er inmiddels ook mijn screenprotector van Invisible Shield opgeknald. Is redelijk goed gelukt totdat ik gister zag dat er één ietsiepietse klein zwart stofje achter zit lol. Ik ga hem er toch echt niet daarvoor afhalenHet scherm is nu "veilig" en dat is het belangrijkste toch?
Las op talk.maemo.org dat er twee verschillende zijn...32wd_to (schijnt hardwarematige fout te zijn) en sw_rst en die zou eventueel met een firmware op te lossen zijn.
Bij de mijne had ik dus in /proc/bootreason 32wd_to staan. Dus retour afzender......
Ik haal met jouw verbruik gemiddeld rond de 24 uur. Is voor mij genoeg? Ik neem aan dat je hem 's avonds gewoon aan de oplader kunt prikken als je slaapt. De accu houdt het naar verloop van tijd vanzelf langer vol. Ik heb mijn N900 nu 2 weken en merk voornamelijk de laatste dagen dat ik langer met een volle accu doe dan voorheen. 
[/quote]
Okay er is dus nog hoop
Zo eventueel in de toekomst nog wel een grotere accu komen of moeten we het hier echt mee doen?
[/quote]
Okay er is dus nog hoop
Verwijderd
Dan zou je dus een 2600mA accu moeten hebben om je getal te verdubbelen?! Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat deze er komen......van_doorn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:48:
[/quote]
Okay er is dus nog hoopZo eventueel in de toekomst nog wel een grotere accu komen of moeten we het hier echt mee doen?
Verwijderd
Indien mijne leeg is vul ik mijn batterij met behulp van een powermonkey Die gebruikte ik ook al met mijn n95 en zeker als ik op vakantie ga want dan laad ik de powermonkey op met zonne energie .En dit werkt primavan_doorn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:48:
[/quote]
Okay er is dus nog hoopZo eventueel in de toekomst nog wel een grotere accu komen of moeten we het hier echt mee doen?
https://powertraveller.co...wer/powermonkey-explorer/
Heb vanmiddag even met HI gebeld om een nieuwe sim aan te vragen en de vriendelijke man kon me melden dat mijn huidige simkaart een GSM kaartje is waar geen UMTS of 3G in verwerkt zit, je kan dus inderdaad de oude gebruiken maar de vraag is of je internet net zo snel is als met zo'n nieuw kaartje, of dit marketing bullshit is of niet weet ik niet maar het koste me geen rib uit m'n lijf dus heb er maar eentje op laten sturen...Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:58:
[...]
The number one enemy of progress is question
Heeft iedereen al de "Spiral zoom" ontdekt ?
Gewoon met je vinger een rondje draaien op het scherm tot de (max) zoom die je wilt !
Kwam het hiero tegen: http://www.youtube.com/watch?v=IHa3AoNdglY
Gewoon met je vinger een rondje draaien op het scherm tot de (max) zoom die je wilt !
Kwam het hiero tegen: http://www.youtube.com/watch?v=IHa3AoNdglY
"Never a dull moment"
studio sport wordt gelijktijdig met de tv uitzending ook via internet gestreamed (http://eredivisie.nos.nl/uitzending/index , weet iemand de url hiervan, dan kan ik die misschien in een mediaplayer zetten.
Goodgoan!
Verwijderd
hey
ik kwam dit tegen op de maemo site
werkt alleen nog nie..
http://maemo.nokia.com/features/phone/
als je de telefoon draait krijg je automatisch de belfumctie!
werkt alleen nog nie..
Verwijderd
Bekijk dit eens .Eastside schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:00:
studio sport wordt gelijktijdig met de tv uitzending ook via internet gestreamed (http://eredivisie.nos.nl/uitzending/index , weet iemand de url hiervan, dan kan ik die misschien in een mediaplayer zetten.
http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4
eu ik heb sinds dinsdag mijn N900 en dat werkt wel degelijk, je kan dat op en afzetten.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:03:
hey
werkt alleen nog nie..
Je start de foon app, klik je op "Telefoon" bovenaan krijg je een menuke, daar kies je draaiknop en daar zet je dat op of af
http://www.batteryupgrade...761#/shopGroupId/56567170van_doorn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:48:
[/quote]
Omdat het een standaard batterij is van nokia bestaan er al andere en grotere batterij's.
Ik heb dit gevonden op http://nokian900forum.nl/index.php?topic=92.0
Verwijderd
Aangezien er niet echt een Maemo topic is, post ik het hier maar ffh
http://armdevices.net/200...o-linux-mid-video-review/
Niemand?soms heb ik het gevoel of er op bepaalde plekken een zandkorrel onder mij stylus zit. Ik voel hem dan een beetje krassen. Dit is mij eerste touchscreen, is dit normaal? Dit heb ik alleen op bepaalde plekken.
sudo gainroot
Geen omweg?
312
flash 10 is nog niet beschikbaar voor de N900 ik denk dat jij de .deb wilt installeren die voor een normaal debian systeem is en die werkt inderdaad niet.AlexDT schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:30:
soms heb ik het gevoel of er op bepaalde plekken een zandkorrel onder mij stylus zit. Ik voel hem dan een beetje krassen. Dit is mij eerste touchscreen, is dit normaal? Dit heb ik alleen op bepaalde plekken.
Niemand?
sudo gainroot
![]()
Geen omweg?
Edit: Ik krijg hier inderdaad ook een melding dat je flash 10 moet hebben, dus het gaat niet lukken om dat werkend te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door lexi1986 op 17-12-2009 21:35 ]
lexi1986 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:33:
[...]
flash 10 is nog niet beschikbaar voor de N900 ik denk dat jij de .deb wilt installeren die voor een normaal debian systeem is en die werkt inderdaad niet.
Edit: Ik krijg hier inderdaad ook een melding dat je flash 10 moet hebben, dus het gaat niet lukken om dat werkend te krijgen.

312
Verwijderd
Na veel geklooi en gedoe eindelijk de Zagg InvisibleShield op mn n900 aangebracht.
Oooh wat een geklooi..
helaas veel stof eronderzitten nu... Als je veel geduld hebt en een stofvrije ruimte zou ik het aanraden anders niet echt.
Oooh wat een geklooi..
Is niet helemaal standaard hoor. Dit zijn batterijen met een groter formaat. Daarom staat er ook dit bij: "Free extended cover included".Tiniduske schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:48:
[...]
http://www.batteryupgrade...761#/shopGroupId/56567170
Omdat het een standaard batterij is van nokia bestaan er al andere en grotere batterij's.
Zo maakt ook Mugen dit soort "extended" batterijen.
Wat dacht je van een 3600mah batterij bijvoorbeeld?
Dit is voor de N900 nog niet beschikbaar. Houd de website in de gaten. Hier een voorbeeld 3600mah batterij voor de N97: http://www.mugen-power-batteries.com/nokia/nokia-n97.html
[ Voor 14% gewijzigd door murat03 op 17-12-2009 22:46 ]
Op talk.maemo.org heb ik gelezen dat 2 mensen na het vervangen van de oude simkaart geen problemen meer hadden met het snel leeg gaan van de batterij. Een van de mensen had zelfs zijn N900 omgeruild. Pas na het vervangen van de sim kaart was zijn probleem verholpen.Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:58:
[...]
Gevonden: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=403210&highlight=sim#post403210
vandaag ook geen problemen gehad maar toen was ik onderweg dus 3.5g nu ik weer thuis zit op mijn wifi loopt mijn geheugen weer helemaal vol echt waaaazigHooglander1 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:15:
[...]
Je weet dat ik dat nu natuurlijk wil gaan proberen
Dadelijk rapporteer ik mijn bevinding wel.
Doet het hier prima eigenlijk, geen klachten, meer dan goed zelfs.
ik heb wel een vraag: ik heb mijn gmail ingesteld gewoon standaard via imap maar hoe werkt dat met atachments zie wel zo'n mooie paperclip voor me bericht maar waar vind ik dat bestand? (het is een .doc bestand en heb dat word,exel,powerpoint reader dinges geinstalleerd)
Verwijderd
Tja zo is dat nu eenmaal met die dingen maar je kan het stof weghalen door 2 stukjes plakband te nemen de een plak je op een hoek van de shield dan trek je deze voorzichtig los en met het andere stuk plakband neem je het stof weg en plakt het shield weer terug.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:14:
Na veel geklooi en gedoe eindelijk de Zagg InvisibleShield op mn n900 aangebracht.
Oooh wat een geklooi..helaas veel stof eronderzitten nu... Als je veel geduld hebt en een stofvrije ruimte zou ik het aanraden anders niet echt.
In hoevere zijn dit soort batterijen nou betrouwbaar? en is deze batterij nou groter dan de huidige?Tiniduske schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:48:
[...]
http://www.batteryupgrade...761#/shopGroupId/56567170
A port number is a 16-bit unsigned integer, thus ranging from 0 to 65535.Pusherman_ schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:54:
Het is me gelukt om de RDesktop app te installeren. nu heb ik zelf op mijn win7 pc remote desktop ingesteld op poort 68000 ipv. 3389, als ik vanaf een andere windows bak verbinding maak, doe ik dit door te verbinden naar
Hoe betrouwbaar die zijn weet ik niet. Ik heb er niet meer over opgezocht omdat die groter zijn dan de standaard batterij. Aangezien ik zo een bult achterop de gsm lelijk vindt en ik denk ook ongemakkelijk. Ik vermoed ook dat ze nog geen andere cover voor de N900 zullen hebben.van_doorn schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:23:
[...]
In hoevere zijn dit soort batterijen nou betrouwbaar? en is deze batterij nou groter dan de huidige?
Ik bedoel dat er een standaard batterij in de N900 zit en daarmee dat er dus al grotere bestaan. Ik had het wat verkeerd verwoord.murat03 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:41:
[...]
Is niet helemaal standaard hoor. Dit zijn batterijen met een groter formaat. Daarom staat er ook dit bij: "Free extended cover included".
Zo maakt ook Mugen dit soort "extended" batterijen.
Wat dacht je van een 3600mah batterij bijvoorbeeld?
Dit is voor de N900 nog niet beschikbaar. Houd de website in de gaten. Hier een voorbeeld 3600mah batterij voor de N97: http://www.mugen-power-batteries.com/nokia/nokia-n97.html
Nadeel is alleen dat de live-stream die ik bedoel nu niet beschikbaar is..., dus kan ik het adres niet achterhalen... ik zal het vanavond wel even proberen tijdens de uitzending, zal ik de link hier wel posten...Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:05:
[...]
Bekijk dit eens .
Goodgoan!
Verwijderd
Hm.. vandaag na een keertje te hebben gereboot en het programma opnieuw te hebben geinstalleerd ben ik wel weer bereikbaar als ik in terminal als root ben ingelogd. toch vreemd...RayMotix schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:54:
[...]
Heb het even voor je getest maar ik ben gewoon bereikbaar.
Vandaag krijg ik eindelijk mn screenprotector binnen.. Iemand nog een tip om het scherm zo schoon mogelijk te maken voordat de protector erop gaat?
Elders in het topic las ik de tip om het in de badkamer te doen net na een warme douche, schijnt dat de lucht dan optimaal stofvrij is. Zelf geen ervaring met het aanbrengen van screenprotectors dus weet niet of je hier iets aan hebt.wokkelz schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:44:
Vandaag krijg ik eindelijk mn screenprotector binnen.. Iemand nog een tip om het scherm zo schoon mogelijk te maken voordat de protector erop gaat?
edit: yes 3 minuten eerder
[ Voor 3% gewijzigd door TargetX op 18-12-2009 14:11 ]
Tip, pak je badkamer, ze de warme kraan aan en laat het even stomen. Geen stof meer (is op de grond door de stoom) en dan erop meppenVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:14:
Oooh wat een geklooi..helaas veel stof eronderzitten nu... Als je veel geduld hebt en een stofvrije ruimte zou ik het aanraden anders niet echt.
Gezien je blog weet ik niet of je het zo bedoeld hebt eerlijk gezegd, maar ik vind het wel goed nieuws. Als Maemo breder toegepast wordt is de kans op meer applicaties groter, en dat is voor de N900 alleen maar goed. Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan de N900, die is wat kleiner, heeft een toetsenbord en het is een Nokia, dus minder risico ivm. garantie en belkwaliteit. Gelukkig maar, want de N900 heb ik alVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:06:
Aangezien er niet echt een Maemo topic is, post ik het hier maar ffh
Verwijderd
Zijn er mensen die problemen hebben met de trilfunctie??.
Normaal gesproken (en dat doet me toestel ook wel eens) dan krijg je, als je je toestel op trilfuntie op staan (logisch
) dan voel je je hem 2keer achter elkaar trillen met een seconde pauze tussen.
Maar bij mij doet ie bij de 2e tril heel apart...trillen alsof de batterij bijna leeg is. En vaak doet ie dat 2e tril ook helemaal niet.
Ergste is...dat het ook wel eens voorkomt dat het toestel helemaal niet trilt maar een ''knetterend'' geluid maakt, zonder tril
Is dit een instelling?, is dit zo aan te passen?.
Hoor het graag.....
Normaal gesproken (en dat doet me toestel ook wel eens) dan krijg je, als je je toestel op trilfuntie op staan (logisch
Maar bij mij doet ie bij de 2e tril heel apart...trillen alsof de batterij bijna leeg is. En vaak doet ie dat 2e tril ook helemaal niet.
Ergste is...dat het ook wel eens voorkomt dat het toestel helemaal niet trilt maar een ''knetterend'' geluid maakt, zonder tril
Is dit een instelling?, is dit zo aan te passen?.
Hoor het graag.....
Ja, dit komt me bekend voor. De tweede tril is altijd anders dan de eerste tril, en soms slaat ie de tweede tril over. Dus blijft het gissen of het nou mail of sms is 
Dat knetterende geluid heb ik nog niet gehad. Ik heb em meestal voor me op mn bureau liggen, als er dan een sms komt, is het trillen redelijk goed te horen.
Daarom heb ik mijn tril maar uitgezet, en kijk ik elk halfuurtje of er iets is binnengekomen. Op school mag ik toch geen telefoon gebruiken, dus ja, onbereikbaar zijn is dan niet erg.
Dat knetterende geluid heb ik nog niet gehad. Ik heb em meestal voor me op mn bureau liggen, als er dan een sms komt, is het trillen redelijk goed te horen.
Daarom heb ik mijn tril maar uitgezet, en kijk ik elk halfuurtje of er iets is binnengekomen. Op school mag ik toch geen telefoon gebruiken, dus ja, onbereikbaar zijn is dan niet erg.
belachelijk, krijg ik deze mail van Nokia!
Via het handige touchscreen kan je tot 4 aparte vensters openen. Ook foto's, video's en applicaties open je met een simpele druk op het scherm. Wil je een mooi moment vastleggen? Activeer de 5 megapixelcamera met Carl Zeiss-lens.
Ben je helemaal overtuigd, steek dan gauw de Nokia N900 op zak. Snelle beslissers krijgen er een gratis Nokia 16 GB microSDHC kaart bovenop.
Ik heb hem uit pre-order, maar geen 16gb kaartje...raar een kado toe te voegen zo kort na de pre-order van een toestel waar je toch risico voor loopt omdat het een totaal onbekend besturingssysteem is voor een telefoon.
Ik heb gelijk maar even een klacht ingediend.
Via het handige touchscreen kan je tot 4 aparte vensters openen. Ook foto's, video's en applicaties open je met een simpele druk op het scherm. Wil je een mooi moment vastleggen? Activeer de 5 megapixelcamera met Carl Zeiss-lens.
Ben je helemaal overtuigd, steek dan gauw de Nokia N900 op zak. Snelle beslissers krijgen er een gratis Nokia 16 GB microSDHC kaart bovenop.
Ik heb hem uit pre-order, maar geen 16gb kaartje...raar een kado toe te voegen zo kort na de pre-order van een toestel waar je toch risico voor loopt omdat het een totaal onbekend besturingssysteem is voor een telefoon.
Ik heb gelijk maar even een klacht ingediend.
[ Voor 22% gewijzigd door RRC op 18-12-2009 15:34 . Reden: compleet maken en uitroeptekens verwijderen ]
Hoe krijg je dat schermpje waarin je de URL kunt kopieren? En (waarschijnlijk hetzelfde antwoord) hoe doe je een rechter muisklik?Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:05:
[...]
Bekijk dit eens .
Weet iemand of dit http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/pidgin/ die Haze/pidgin plugin is die nodig is om msn te kunnen draaien op de n900?
Het is meer of of.Pompi schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:36:
Weet iemand of dit http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/pidgin/ die Haze/pidgin plugin is die nodig is om msn te kunnen draaien op de n900?
De Haze plugin maakt het mogelijk geïntegreerd msn accounts toe te kunnen voegen (via accounts) en pidgin is een losse applicatie waar je mee op msn kan inloggen. Mijn voorkeur gaat uit naar de plugin. Integratie is altijd neat!
Ik ben nog niet zo goed met al het aanpassen van me n900, dus dan zou jij aanraden om te wachten totdat plugin uit de extra development-dinges is en niet dit downloaden?njh schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:43:
[...]
Het is meer of of.
De Haze plugin maakt het mogelijk geïntegreerd msn accounts toe te kunnen voegen (via accounts) en pidgin is een losse applicatie waar je mee op msn kan inloggen. Mijn voorkeur gaat uit naar de plugin. Integratie is altijd neat!
Het zal als 'posting' wel/niet "bon ton" zijn, maar ik ben nu na 2 dagen zeer tevreden met mijn N900, boven de (hoge) verwachtingen die ik had.
Mijn vorige mobiel was de N95 (echt vanaf dag 1) en gaf mij alles wat ik wilde. Nu, 2.5 jaar later is de N900 een waardige opvolger. Doet alles wat ik wil en (veel) meer.
OK. ok. ik ben een Linux fanboy en ga straks hacken via de commandline. Toch blijf ik ook geloven ik in open source en het vermogen van 'de community' om progs te ontwikkelen.
Nogmaals: wat een zalig toestel !
Mijn vorige mobiel was de N95 (echt vanaf dag 1) en gaf mij alles wat ik wilde. Nu, 2.5 jaar later is de N900 een waardige opvolger. Doet alles wat ik wil en (veel) meer.
OK. ok. ik ben een Linux fanboy en ga straks hacken via de commandline. Toch blijf ik ook geloven ik in open source en het vermogen van 'de community' om progs te ontwikkelen.
"Never a dull moment"
Haze kun je wel al installeren, velen hier in het topic draaien het al zonder problemen (waaronder ikzelf). Andere software uit de devel-repositories kan soms problemen opleveren maar Haze beschouw ik persoonlijk als stabiel. Ik zou het gewoon installeren!Pompi schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:47:
[...]
Ik ben nog niet zo goed met al het aanpassen van me n900, dus dan zou jij aanraden om te wachten totdat plugin uit de extra development-dinges is en niet dit downloaden?
Volgens mij mogen zulke posts gewoon in dit topic hoor, het is juist bedoeld om ervaringen met elkaar te delen. Ben het helemaal met je eens, echt een zalig open source toestel! Batterij-duur wordt overigens na 2 weken ook veel beter (in het begin vond ik dit wat tegenvallen).Cinq-Marquis schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:59:
Het zal als 'posting' wel/niet "bon ton" zijn, maar ik ben nu na 2 dagen zeer tevreden met mijn N900, boven de (hoge) verwachtingen die ik had.
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.