Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 16:47
Ik hoor een hoop verhalen over meego maar is het al er al een stabiele goede versie van meego voor de n900 en waar kan ik deze downloaden? Zou iemand mij een link naar een goede guide kunnen geven want de meeste zijn van begin 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
tweakG5 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:58:
Ik hoor een hoop verhalen over meego maar is het al er al een stabiele goede versie van meego voor de n900...
Nee.
En hier, ga je schamen.

@Wekko306:
Deze, en deze. €6,85 bij elkaar inclusief verzenden. Ik wil het wel voor je bestellen als je geen paypal hebt. De verzendduur is iets minder dan 3 weken (over het algemeen).

@Shadow:
Eens: ik begrijp niet wat micro-usb aan mini-usb toevoegt. Ok, het is iets kleiner, maar minder stevig, schuift stroef, dit geeft geen degelijk gevoel, maar heeft als voordeel dat je de kabel niet makkelijk uit het toestel trekt (per ongeluk). Maar daarentegen: aan de kabel trekken leidt makkelijker tot kabelbreuk en het komt de levensduur van de ingang niet ten goede.

edit:
@Nuser: Ik kijk iets af, net zoals je een programma afkijkt. In die context kun je het plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 18-10-2010 12:10 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:58:
Ik hoor een hoop verhalen over meego maar is het al er al een stabiele goede versie van meego voor de n900 en waar kan ik deze downloaden?
Ik kan je vraag wel begrijpen, na al dat wat onduidelijke nieuws over MeeGo op de N900. Er wordt wel hard aan gewerkt, maar het installeren ervan is op eigen risico en eigenlijk bestemd voor developers:
http://repo.meego.com/Mee...eego-handset-armv7l-n900/
Nas T schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 06:57:
@N User:
Dus ik weet het nog niet, soms wordt wel vaker andere informatie verteld, dus ik kijk het nog even lekker af.
Ja, soms wordt er andere informatie verteld en kijk ik het ook nog even lekker aan.
Nee, ik kijk "NOOIT" af. O-) Grapje. ;) Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kon het niet laten ( af of aan is dan een wereld van verschil in zo'n context ).

Edit
edit:
@Nuser: Ik kijk iets af, net zoals je een programma afkijkt. In die context kun je het plaatsen.
Ik vind het wel humoristisch hoe ik het vatte. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
MorosMyrddin schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:54:
ik heb na ongeveer 5 dagen uptime het probleem dat de home-screen zeer traag werkt, dus op een button klikken is bijna niet doenbaar.

ooit is dit hier nog eens tersprake gekomen, zijn er nog die daar nu last van hebben of ene oplossing hebben.

ik heb al sinds lang geen nieuwe apps meer geïnstalleerd, en enkel de kalender en muziek speler staan als widget.
Yup, ik heb hetzelfde. Meestal na 4 á 5 dagen.
Ik ben nog steeds aan het experimenteren wat het euvel is. Om te beginnen heb ik een paar dagen terug al m'n widgets maar van m'n homescreen afgegooid. Mocht hij zich bijv. 7 dagen of langer goed houden, dan plaats ik weer 1 widget. Gaat dit 7 dagen goed, plaats ik weer een widget enz enz.

Helaas ben ik er gisteravond na krap 4 dagen alweer achter gekomen dat het volgens mij niet door de widgets komt, ook zonder widgets reageert hij nu al redelijk traag. Het is nog NET te doen, maar je voelt al dat er een vertraging van ca. 1 seconde zit tussen het aantikken van een snelkoppeling en het daadwerkelijk starten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gezien het feitje dat ik regelmatig niet toekom met 1 batt. lading, wissel ik deze regelmatig
als dit niet gebeurt, dan staat het toestel langer onafgebroken aan
inderdaad viel het mij ook al op dat met een dag of 4 / 5 Achterelkaar online het geheel idd traag werd

nu reboot ik uit voorzorg 1 á 2 x per week ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
HwKok schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:57:
[...]

Yup, ik heb hetzelfde. Meestal na 4 á 5 dagen.
Ik ben nog steeds aan het experimenteren wat het euvel is. Om te beginnen heb ik een paar dagen terug al m'n widgets maar van m'n homescreen afgegooid. Mocht hij zich bijv. 7 dagen of langer goed houden, dan plaats ik weer 1 widget. Gaat dit 7 dagen goed, plaats ik weer een widget enz enz.

Helaas ben ik er gisteravond na krap 4 dagen alweer achter gekomen dat het volgens mij niet door de widgets komt, ook zonder widgets reageert hij nu al redelijk traag. Het is nog NET te doen, maar je voelt al dat er een vertraging van ca. 1 seconde zit tussen het aantikken van een snelkoppeling en het daadwerkelijk starten daarvan.
op talk.maemo.org is er ergens een optimize scriptje te vinden dat ff de hildon-desktop en nog wat andere dingen herstart... er zijn wat dingen die na een paar dagen uptime er voor zorgen dat alles niet meer zo lekker loopt. het script restart deze allemaal weer even.
weet alleen niet meer de naam.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ny-hardcore schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

op talk.maemo.org is er ergens een optimize scriptje te vinden dat ff de hildon-desktop en nog wat andere dingen herstart... er zijn wat dingen die na een paar dagen uptime er voor zorgen dat alles niet meer zo lekker loopt. het script restart deze allemaal weer even.
weet alleen niet meer de naam.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=58935 denk dat je dit bedoelt. Werkte niet bij mij btw, gaf alleen maar een zooi errors (maar daar wordt ook over gepraat in de thread).

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 18-10-2010 15:01 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb geen last van traagheid. Ik start gewoon elke week een keer opnieuw op. Vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Doe je met je pc ook. Kan me voorstellen dat de n900 alles ergens in een cache drukt wat pas na restart weggehaald wordt. Ik doed dit trouwens met al mijn telefoons.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
BMW_M3 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:
Ik heb geen last van traagheid. Ik start gewoon elke week een keer opnieuw op. Vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Doe je met je pc ook. Kan me voorstellen dat de n900 alles ergens in een cache drukt wat pas na restart weggehaald wordt. Ik doed dit trouwens met al mijn telefoons.
Sluit ik me bij aan!
De iPhone 3GS moet je ook om de zoveel tijd herstarten omdat anders applicaties als de camera en "the sims 3" super traag worden. Zelfde overigens met de n5800 en de n73.
Vind het zelf dan dus ook logisch dat je moet herstarten om de zoveel tijd, wil je een fatsoenlijk draaiende telefoon hebben.

Overigens hebben meer apparaten hier last van, waaronder mijn samsung settopbox, de wii en zelfs na een paar maanden aanstaan (oa. standby) mijn monitor ^^ (die was compleet vastgelopen toen ik het menu opende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het herstarten en af en toe de accu eruit halen, heb ik mijn geheugencache op 40 MB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@HwKok e.a.
Ik heb hier zelf gelukkig geen last van.
Bij mij loopt ie meestal wel een maand of langer zonder restart, zoals ook mijn Linux-laptop en m'n adsl-modem (waarschijnlijk ook Linux of BSD).
Ik heb zelf het programma htop geïnstalleerd. Dit kunt je draaien in een root-shell op je laptop of je PC waarbij je o.a. kunt sorteren op de CPU-belasting. Dan zie je welke processen de CPU veel belasten.
Overigen doet Conky het ook (laat de 4 meest cpu-intensieve processen zien).
Wellicht geeft dat meer inzicht waar het nu precies fout gaat.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 22:05
Het is niet te geloven :*) Mn N900 begint steeds meer tot leven te komen

Ik kan nu alweer mijn camera gebruiken, bij m'n bestanden via de file manager etc! Ook weer 3g verbinding, kan alleen de telefoon functie nog niet openen. Snel de rijst bak weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:21:
Het is niet te geloven :*) Mn N900 begint steeds meer tot leven te komen

Ik kan nu alweer mijn camera gebruiken, bij m'n bestanden via de file manager etc! Ook weer 3g verbinding, kan alleen de telefoon functie nog niet openen. Snel de rijst bak weer in
Dat is goed nieuws. Ja, waar rijst allemaal goed voor kan zijn. ;) Om uit te sluiten of je simkaart waterschade heeft opgelopen, zou je die in een andere telefoon kunnen testen. Maar misschien heb je dat al gedaan. Ik heb ergens gelezen dat er extra flashen werd aangeraden wanneer een toestel na het flashen nog steeds niet naar behoren functioneerde. Of dat ook zo is bij waterschade, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Sando schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 07:42:
[...]

Ik denk dat meego hetzelfde gebruikt omdat dat kleine stukje geheugen nu eenmaal veel sneller is en het allemaal ws niet zo lekker loopt op het langzamere geheugen.

En er zijn eenmaal veel apps die ik leuk vind :) Als ik het niet gebruik verwijder ik het ook.
Dat "kleine stukje geheugen" is net zo snel als "het langzamere geheugen" het staat namelijk op dezelfde 32 GB schijf! Het enige verschil is dat dat kleine stukje ext (geloof ext3) geformatteerd is en dus standaard niet door Window$ te lezen is. Dat grotere stuk is fat geformatteerd en dus wel door Windows te lezen, heeft last van fragmentatie en er zijn geen rechten op in te stellen. Als het goed is kan je die linux partitie ook groter maken dit tgv de fat partitie die je dan kleiner zult moeten maken. Of gewoon een extra partie maken met ext3 en daar je Meego op "installeren".

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 03:23:
[...]

Dat is goed nieuws. Ja, waar rijst allemaal goed voor kan zijn. ;) Om uit te sluiten of je simkaart waterschade heeft opgelopen, zou je die in een andere telefoon kunnen testen. Maar misschien heb je dat al gedaan. Ik heb ergens gelezen dat er extra flashen werd aangeraden wanneer een toestel na het flashen nog steeds niet naar behoren functioneerde. Of dat ook zo is bij waterschade, weet ik niet.
Ja, klopt had ik al gedaan.

M'n vaders simkaart pakte die wel gelijk, maar heb mijn simkaart in de vriezer gelegd en heb zowaar net kunnen bellen en smsen vanaf mijn N900!

Ziet er goed uit, ik wacht nog tot het weekend en dan flash ik 'm opnieuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
ik begin problemen te krijgen. Dit weekend paar apps geinstalleerd, heel blij, waaronder rotatedaemon.
voor 1 of andere reden reboot hij af en toe wel es. Vandaag belde iemand me, hoor ik plots nix meer, wat blijkt, hij deed een reboot, ik bel terug, na 15 sec weer hetzelfde, tot 3keer toe. Ook vergroot hij het lettertype van mn brouwser, sms en belapplicatie. Dit doet hij echter niet altijd, als het hem uitkomt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

onlinegangster schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Dat "kleine stukje geheugen" is net zo snel als "het langzamere geheugen" het staat namelijk op dezelfde 32 GB schijf! Het enige verschil is dat dat kleine stukje ext (geloof ext3) geformatteerd is en dus standaard niet door Window$ te lezen is. Dat grotere stuk is fat geformatteerd en dus wel door Windows te lezen, heeft last van fragmentatie en er zijn geen rechten op in te stellen. Als het goed is kan je die linux partitie ook groter maken dit tgv de fat partitie die je dan kleiner zult moeten maken. Of gewoon een extra partie maken met ext3 en daar je Meego op "installeren".
'Trueish' :p ;

http://natisbad.org/N900/n900-commented-hardware-specs.html voor een compleet overzicht van n900 hardware :)
The 256 MB NAND is formatted using UBIFS. It contains the bootloader, the kernel and root filesystem.

The 32GB eMMC is split into 3 partitions:

768 MB of swap
2 GB mounted as /home (ext3).
25 GB of free space mounted as /home/user/MyDocs (VFAT). When the device is put in mass storage mode, this partition is the exported partition.
Kleine stukje rootfs zit dus op 'snel' geheugen, rest op 'langzaam' geheugen. Uitbreiden rootfs naar het eMMC kan volgens mij, maar zal denk ik je phone trager maken en is voor 99.9% van de gebruikers vrij zinloos. Een stuk van vfat herpartioneren naar ext3 voor een OS kan ook, maar geen idee of dat ook weer makkelijk terug te draaien is (misschien met gparted, maar geen idee of de n900 dat leuk vindt :p).

(staat volgens mij ook een foutje in de specs: die 2gb is volgens mij /opt ipv /home)

En om het helemaal compleet te maken: multiboot + maemo kernel + android kernel vreet bij mij iets van 5-7mb van het rootfs op en MeeGo zal wel iets van 1.5mb nodig hebben voor z'n kernel. Valt dus nog wel mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 19-10-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

onlinegangster schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:46:
[...]
Dat "kleine stukje geheugen" is net zo snel als "het langzamere geheugen" het staat namelijk op dezelfde 32 GB schijf!
Falsish dus, rootfs zit gewoon op snel geheugen en de rest op langzaam geheugen zoals ik zei. :P
Zelfs de beste mmc klasse is niet zo snel als dat 256MB stukje NAND geheugen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Het is een beetje stilletjes met de apps op ovi en maemo voor de n900. Ik heb het idee dat we langzaam aan
een uitstervende gsm in onze handen hebben :X
Begrijp me niet verkeerd. Ik gebruik m dagelijks nog heel intensief; bellen, smsen, navigeren, fm-zender in de auto en natuurlijk veelvuldig browsen. En dan natuurlijk zoveel mogelijk tegelijk.

Wat betreft het browsen kan op dit moment geen telefoon voor mij aan de n900 tippen. Heerlijk om een pagina te openen zoals die thuis op mijn pc ook wordt geopend. Geen rare mobile pagina weergaves enz.

Maar om de 1 of andere reden voelt het alsof m'n n900 oud wordt. Ik kijk best vaak op maemo en ovi voor nieuwe apps maar die zijn de laatste tijd eerder uitzondering dan regel. Lijkt of er heel weinig wordt gemaakt voor de n900.

Heb de laatste paar dagen ook veel met de Galaxy S gespeeld, die Android Market is wel grooooot zeg :9~ . Maar ik zag ook wel nadelen tov de N900. Zou uiteindelijk niet iets voor mij zijn denk ik.
Misschien is de nieuw-speeltje-factor bij de N900 er een beetje af voor me?!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
^^Ben het voor een groot gedeelte met je eens helaas :P jammer vind ik vooral de apps die het net niet zijn... ik hoop dat PR 1,3 wat leuks gaat brengen met meego ed. hopelijk zorgt dat voor een impuls.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/4t1pif.jpg

Ist wat?

[ Voor 61% gewijzigd door warhamstr op 19-10-2010 22:20 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Hier hetzelfde gevoel. Het lijkt wel alsof elke puistenkop van 15 uit India wat zinnigs kan verbeteren (modest, wtf!) en dat Nokia hier niets meer aan doet. Nitdroid volledig werkend (telefoon!) lijkt me tof, maar ik kan me niet goed voorstellen dat binnen een jaar MeeGo met volledige UI beschikbaar komt voor de N900. Verder vraag ik me af wanneer de mobiele telefoniemarkt nu eens fatsoenlijk gaat overschakelen naar Skype/VoipBuster/Gtalk/Google Voice bellen, dan is de N900 weer het beste toestel van de markt!

Ach, you win some, you lose some. Het is echt een tof toestel en ben er nog steeds blij mee! Nokia valt me gewoon zwaar tegen. Ik begrijp niet waarom ze dit zo laten versloffen. Wat hebben ze nog meer op het vuur staan? Symbian kan echt niet verder uitgemolken worden, en de slag om de ontwikkelaar van apps lijkt definitief verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de uitgelekte PR1.3 firmware versie ( van week 36 ). Installeren ervan is op eigen risico. Je kan ook wachten op de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 04:33:
Hier de uitgelekte PR1.3 firmware versie ( van week 36 ). Installeren ervan is op eigen risico. Je kan ook wachten op de officiële release.
Heb jij het al gedaan? Zitten er nog spectaculaire verbeteringen in of zijn het alleen bugfixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik denk dat ik van het weekend eerst eens Meego erop installeer, ben toch wel benieuwd :)

Ik heb nu toch niets meer te verliezen, en als ik uit getest ben flash ik maemo er gewoon weer over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
BvDorp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:05:
Hier hetzelfde gevoel. Het lijkt wel alsof elke puistenkop van 15 uit India wat zinnigs kan verbeteren (modest, wtf!) en dat Nokia hier niets meer aan doet. Nitdroid volledig werkend (telefoon!) lijkt me tof, maar ik kan me niet goed voorstellen dat binnen een jaar MeeGo met volledige UI beschikbaar komt voor de N900. Verder vraag ik me af wanneer de mobiele telefoniemarkt nu eens fatsoenlijk gaat overschakelen naar Skype/VoipBuster/Gtalk/Google Voice bellen, dan is de N900 weer het beste toestel van de markt!

Ach, you win some, you lose some. Het is echt een tof toestel en ben er nog steeds blij mee! Nokia valt me gewoon zwaar tegen. Ik begrijp niet waarom ze dit zo laten versloffen. Wat hebben ze nog meer op het vuur staan? Symbian kan echt niet verder uitgemolken worden, en de slag om de ontwikkelaar van apps lijkt definitief verloren.
Je roept rare dingen, in je 1e alinea staat het antwoord wat je in je 2e alinea vraagt (wat heeft Nokia op het vuur staan? MeeGo). En dit is wel een hele vreemde redenatie, lijkt me:
Als de telefoniemarkt......weer het beste toestel van de markt
In mijn ogen is dat hetzelfde zeggen als:
Als alle auto's spoilers zouden hebben, dan zou Porsche de beste auto's ter wereld maken!

als afsluiter:
Het lijkt wel alsof elke puistenkop van 15 uit India wat zinnigs kan verbeteren (modest, wtf!) en dat Nokia hier niets meer aan doet.
Juist. En daarom is Nokia de grootste fabrikant van telefoons en worden ze keer op keer afgetroefd door elke 15-jarige puistenkop van India. Toch? :+ :+

En MeeGo is al beschikbaar voor de n900, met UI (zoek maar eens naar filmpjes). Alleen niet officieel, niet met Nokia's UI en Nokia heeft aangegeven dit ook niet te gaan doen en dat de community vrij is om te doen wat ze willen.

Wat laat Nokia trouwens versloffen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob-bo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:00:
[...]

Heb jij het al gedaan? Zitten er nog spectaculaire verbeteringen in of zijn het alleen bugfixes?
Nee, nog niet. Van een tester ervan lees ik tot nu toe:
"-its faster and smother
-web browser seems to use adobe flash 10

Still testing."

Hier staat o.a dat het installeren ervan niet aangeraden wordt voor de doorsnee gebruiker.
In een ander artikel staat nog wat informatie over die update. Er wordt daar o.a. gesproken over een multiboot. Nokia heeft een iets ander verhaal, zoals hier een paar posts geleden ook al vermeld is. Ik kijk het nog even lekker af. ;)
Patrick V. schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:04:
Ik denk dat ik van het weekend eerst eens Meego erop installeer, ben toch wel benieuwd :)
Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen. Welke versie ga je installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
BMW_M3 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:15:
Het is een beetje stilletjes met de apps op ovi en maemo voor de n900. Ik heb het idee dat we langzaam aan
een uitstervende gsm in onze handen hebben :X
Begrijp me niet verkeerd. Ik gebruik m dagelijks nog heel intensief; bellen, smsen, navigeren, fm-zender in de auto en natuurlijk veelvuldig browsen. En dan natuurlijk zoveel mogelijk tegelijk.

Wat betreft het browsen kan op dit moment geen telefoon voor mij aan de n900 tippen. Heerlijk om een pagina te openen zoals die thuis op mijn pc ook wordt geopend. Geen rare mobile pagina weergaves enz.

Maar om de 1 of andere reden voelt het alsof m'n n900 oud wordt. Ik kijk best vaak op maemo en ovi voor nieuwe apps maar die zijn de laatste tijd eerder uitzondering dan regel. Lijkt of er heel weinig wordt gemaakt voor de n900.

Heb de laatste paar dagen ook veel met de Galaxy S gespeeld, die Android Market is wel grooooot zeg :9~ . Maar ik zag ook wel nadelen tov de N900. Zou uiteindelijk niet iets voor mij zijn denk ik.
Misschien is de nieuw-speeltje-factor bij de N900 er een beetje af voor me?!
Ik begon een beetje hetzelfde gevoel te krijgen, maar blijf toch lekker bij de N900. Toen ik even dacht dat m'n N900 begon te overlijden ben ik eens rond gaan kijken naar een Galaxy S en Desire HD. Maar ondanks de indrukwekkende specs schijnen die toestellen ook wel eens last van traagheid te hebben en is er gewoon veel wat de N900 heeft dat Android (nog) niet ondersteunt. Overstappen van de N900 naar een ander toestel zou betekenen dat ik de integratie van skype/msn/Gtalk in de contactenlijst en rest van het OS moet missen en weer aparte applicaties moet gaan gebruiken. Even een sms typen terwijl op de achtergrond muziek aanstaat en een website wordt geladen is er ook niet meer zo makkelijk bij. De N900 is niet perfect en er zijn veel dingen die me behoorlijk irriteren, maar momenteel is er wat mij betreft gewoon nog geen toestel dat op alle vlakken een verbetering is ten opzichte van de N900.
Voorlopig blijf ik mijn toestel dus nog wel even gebruiken zolang die het volhoudt. Pas wanneer er een volgende generatie uitkomt (Meego/Android3/zuinigere processoren) ga ik echt verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Nas T schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:18:
[...]

Je roept rare dingen, in je 1e alinea staat het antwoord wat je in je 2e alinea vraagt (wat heeft Nokia op het vuur staan? MeeGo). En dit is wel een hele vreemde redenatie, lijkt me:

[...]

In mijn ogen is dat hetzelfde zeggen als:
Als alle auto's spoilers zouden hebben, dan zou Porsche de beste auto's ter wereld maken!

als afsluiter:

[...]

Juist. En daarom is Nokia de grootste fabrikant van telefoons en worden ze keer op keer afgetroefd door elke 15-jarige puistenkop van India. Toch? :+ :+

En MeeGo is al beschikbaar voor de n900, met UI (zoek maar eens naar filmpjes). Alleen niet officieel, niet met Nokia's UI en Nokia heeft aangegeven dit ook niet te gaan doen en dat de community vrij is om te doen wat ze willen.

Wat laat Nokia trouwens versloffen?
Het lijkt erop dat we anders lezen/schrijven. Ik schreef even wat observaties en gevoel op, en jij gooit er een partij deductie overheen. Het is echt tof om wat breder te leren praten, en niet overal een deductief debat van te maken. Lees mijn stuk eens alsof je zonder plassertje geboren was, wellicht dat je het dan beter begrijpt? ;)

Mijn punt was natuurlijk dat ik wat teleurgesteld ben door de moeite die Nokia doet, en de toekomstverwachtingen van de N900. Zolang Nokia de UI voor zich houdt wordt het nogal een drempel om echt MeeGo te gaan gebruiken, en verder worden veel onderwerpen op Maemo niet echt lekker opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb net quake 3 op mijn telefoon geïnstalleerd maar nu moet ik de .pk3 bestanden erop zetten maar waar moet ik die neerzetten. Want ik kan geen map zien waar iets in staat geïnstalleerd alleen maar de mappen DCIM/music enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:10:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen. Welke versie ga je installeren?
Ik durf het nog niet te zeggen, heb me er totaal nog niet in verdiept. Ik denk de laatste release?

Heeft er hier iemand ervaring met het installeren van Meego op de N900? Wat ik begreep uit de wiki is het net als maemo gewoon flashen en "klaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Patrick V. schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Ik durf het nog niet te zeggen, heb me er totaal nog niet in verdiept. Ik denk de laatste release?

Heeft er hier iemand ervaring met het installeren van Meego op de N900? Wat ik begreep uit de wiki is het net als maemo gewoon flashen en "klaar".
Het is van:

MeeGo image schrijven naar je sdkaart met bijvoorbeeld win32diskimager (wiped wel je hele sd card!) en dan een tijdelijke flash doen van de MeeGo kernel met flasher 3.5. Je N900 start dan automatisch MeeGo op en keert bij een restart weer terug naar maemo zoals je het had achtergelaten. Niet zo heel erg moeilijk :)

(laatste weekly images van na 1.1 deden het niet btw, die van deze week moet weer goed zijn en 1.0.99 of iets dergelijks moet het sowieso doen volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Bedankt voor je uitleg

Mijn huidige Maemo installatie is helemaal kaal, dus ik flash Meego gewoon over Maemo heen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick V. op 20-10-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:12:
Ik heb net quake 3 op mijn telefoon geïnstalleerd maar nu moet ik de .pk3 bestanden erop zetten maar waar moet ik die neerzetten. Want ik kan geen map zien waar iets in staat geïnstalleerd alleen maar de mappen DCIM/music enz.
Misschien heb je hier wat aan.
Patrick V. schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:

Ik bedoel 1.1.80 en 1.0.99 die allebei van 19 oktober zijn. Ik heb ergens gelezen dat 1.1.80 de juiste is, maar weet niet of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Kenny1001 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:02:
ik begin problemen te krijgen. Dit weekend paar apps geinstalleerd, heel blij, waaronder rotatedaemon.
voor 1 of andere reden reboot hij af en toe wel es. Vandaag belde iemand me, hoor ik plots nix meer, wat blijkt, hij deed een reboot, ik bel terug, na 15 sec weer hetzelfde, tot 3keer toe. Ook vergroot hij het lettertype van mn brouwser, sms en belapplicatie. Dit doet hij echter niet altijd, als het hem uitkomt zeg maar.
iemand dit al voorgehad?
het reboten zal wel een app uit de extras devel zijn.
het lettergrote-issue is wel vervelend.
soms kan hij ook het bureaublad of applicaties kleiner op het scherm weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:04:
[...]

Misschien heb je hier wat aan.

[...]

Ik bedoel 1.1.80 en 1.0.99 die allebei van 19 oktober zijn. Ik heb ergens gelezen dat 1.1.80 de juiste is, maar weet niet of dat klopt.
1.0.99 is een release candidate versie van 1.1 en waarschijnlijk de meeste stabiele (feature freeze en veel bug fixing). 1.1.8 en verder zijn weekly releases waar nieuwe features na 1.1 getest worden. De stabiliteit van deze builds varieert sterk per week.

Dus net wat je wilt :p

@hieronder. 1.1.8 is verder qua features maar minder stabiel. In 1.0.99 en 1.1 zitten alleen features die stabiel zijn. MeeGo krijgt elke 6 maanden een stabiele release en elke week een onstabiele test release.

[ Voor 61% gewijzigd door Gundogan op 20-10-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Rare telling dan, of ligt dat aan mij? Een lager build versie die al verder is dan een hogere build versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
BvDorp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

Het lijkt erop dat we anders lezen/schrijven. Ik schreef even wat observaties en gevoel op, en jij gooit er een partij deductie overheen. Het is echt tof om wat breder te leren praten, en niet overal een deductief debat van te maken. Lees mijn stuk eens alsof je zonder plassertje geboren was, wellicht dat je het dan beter begrijpt? ;)

Mijn punt was natuurlijk dat ik wat teleurgesteld ben door de moeite die Nokia doet, en de toekomstverwachtingen van de N900. Zolang Nokia de UI voor zich houdt wordt het nogal een drempel om echt MeeGo te gaan gebruiken, en verder worden veel onderwerpen op Maemo niet echt lekker opgepakt.
Ik begrijp dat jij je gevoel opschrijft, maar je bereikt daar niks mee. Als je overdreven taalgebruik hanteert en vreemde redenaties, dan neem ik dat niet serieus. Ook al heb je dat. En je hebt een punt, ik had de ondersteuning ook graag wat beter gezien, maar ach, je kan het als de minst slechte keuze zien in plaats van als de beste, het is maar net wat je er van verwacht.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Weet iemand trouwens hoe ik het dataverkeer/verbruik van mijn n900 kan zien/monitoren? Heb zitten zoeken naar een 'bandwidth app/monitor', maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Dit kon wel eens interessant worden:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=39809

Palm Pre binaries draaien op je N900.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

aaajeetee schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:10:
Weet iemand trouwens hoe ik het dataverkeer/verbruik van mijn n900 kan zien/monitoren? Heb zitten zoeken naar een 'bandwidth app/monitor', maar kan niets vinden.
Personal Dataplan Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
R_W schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Thanks, dat is wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik begin een beetje spijt |:( te krijgen van de nokia n900

Ik heb een aantal vragen wie kan mijn helpen.

1 Ik wil hem een harde reset geven hoe moet dat

2 hoe krijg ik de Nav. op de n900

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen anders ga ik heel snel terug naar de samsung toe

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:50:
Hallo allemaal...

Ik ...
(handleiding niet gelezen)
....de samsung toe

1: op "Reset" zoeken in dit topic. Staat er zeker 10x in.
2: Sygic Mobile Maps 9/10 bijvoorbeeld

Maar succes met samsung :P

[ Voor 29% gewijzigd door BMW_M3 op 20-10-2010 22:26 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

iemand dit al voorgehad?
het reboten zal wel een app uit de extras devel zijn.
het lettergrote-issue is wel vervelend.
soms kan hij ook het bureaublad of applicaties kleiner op het scherm weergeven
Ik heb er gedeeltelijk last van gehad zoals jij het beschrijft. Door de bewuste applicatie te verwijderen, te herstarten en eventueel de accu eruit te halen, was het euvel bij mij verholpen. Jouw probleem lijkt me ernstiger. De volgende stap is dan een harde reset (terugzetten naar fabrieksinstellingen). Mocht dat niet baten, dan zit er volgens mij niets anders op dan te flashen om weer een stabiel toestel te krijgen. Maak wel een back-up van tevoren.
Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15

Of gratis Mappero of Modrana.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
DitisKees schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

Of gratis Mappero of Modrana.
Of Geeps (geen turn by turn, maar wel al best leuk)

[ Voor 11% gewijzigd door ny-hardcore op 21-10-2010 12:02 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
ny-hardcore schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:02:
[...]

Of Geeps (geen turn by turn, maar wel al best leuk)
Of je investeert wat tijd en doet zelf onderzoek. En anders kun je altijd nog naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hallo allemaal

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen anders ga ik heel snel terug naar de samsung toe
Wat is de Nav.? Je hebt Nokia maps, waarmee je kunt navigeren, waarbij gesproken navigatie een abonnement betekent. Je hebt Sygic, €80 en er bestaan wat gratis versies (wat de kwaliteit daarvan is: geen idee).

Nokia maps staat al op je N900, Sygic kun je kopen, je krijgt dan een mail met uitleg. De gratis navigatie is te vinden in de repositories. Het klinkt alsof de n900 wat te moeilijk is voor je. Je moet dan niet per se terug naar Samsung, misschien is Android een geschikter platform voor je.

Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 21-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Er is me iets vreemds opgevallen:

SD filmpjes (tv series oid) op het geheugen gaan niet vloeiend met de standaard mediaspeler.
Ze gaan wel vloeiend met mplayer (kmplayer).

Als je een servertje mount met sshfs (fusermount) over wifi, dan is dat precies andersom!
mplayer speelt het schokkend af en de standaard player doet het vloeiend!

Dit zou geen probleem zijn, ware het niet dat de standaard player zich afentoe lijkt te verwarren met keyframes en zo opeens een tiental seconden gaat skippen.

Nu zijn ze dus allebei niet acceptabel en moet ik toch eerst alles naar mijn telefoon kopiëren. :(
R_W schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Hoe reset je die? Ik had daar veel ruzie mee.
Er op tappen switcht naar een andere datum (geen reset), nog een keer tappen switcht terug, en resetten staat niet in de opties.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je reset Personal Dataplan Monitor als volgt:

Instellingen
Telefoon
Gegevensteller thuisnetwerk wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het reset ook niet voor me kaar iemand uit leg hoe een harde reset kan. ik wordt gek van dat ding

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:02:
ik krijg het reset ook niet voor me kaar iemand uit leg hoe een harde reset kan. ik wordt gek van dat ding
Bespaar ons allemaal de frustratie en ga terug naar samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

http://wiki.maemo.org/Upd..._.26_Flashing_your_device

Goed lezen en gl hf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:38:

Instellingen
Telefoon
omg thx nooit aan gedacht! :D

@Mouse23
http://lmgtfy.com/?q=n900+hard+reset :)
Het klopt echt, ik heb een stukje geschreven:
Redsandro klooit: Kickstart met een Nokia N900
Het is moeilijker dan interpunctie in je zinnen gebruiken, dus als het ook daarmee niet lukt moet je even kijken of je nog kunt ruilen met een Samsung.

[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 21-10-2010 19:02 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://listicles.thelmagazine.com/wp-content/upload/ironhide_facepalm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

LOL wat is iedereen hier weer vriendelijk é :)

de laatste tijd, alé eigenlijk al een lange tijd heb ik een heel stuk van men touchscreen die gewoon zeer slecht reageert, of gewoon volledig verkeerd reageert. ik heb uit noodzaak al moeten bepaalde icoontjes verzetten zodat ik die toch nog kon gebruiken. (rode vlekken)
Afbeeldingslocatie: http://moros.be/file/touchN900.png
een klik word meestal als een scroll aanzien, met de stylus doet die iets minder moeilijk, maar toch ook niet zoals het moet. Het kan moeilijk komen door teveel of verkeerd/tehard gebruik, want het is niet zo dat ik dat deel meer gebruik dan andere plaatsen.
Voor zover ik al wat rond gelezen heb zou een screen-protector het probleem kunnen zijn, zal dit morgen eens uitproberen, maar ik heb wel liever een protector want soms zit ik met sleutels/geld in men zakken.

ik hoop dat iemand een idee heeft, of het zelfde tegenkomt, mijn grootste probleem is dat men N900 uit Amerika komt, waardoor ik geen garantie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Je kan voor 20 euro een digitizer bestellen op ebay dan moet hij het weer als nieuw doen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qwiijp.jpg

Het nieuwe voer je pincode scherm in :9 Excuses voor de kwaliteit, m'n BlackBerry maakt niet zulke foto's als de N900 haha

[ Voor 29% gewijzigd door Patrick V. op 21-10-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Patrick V. schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:32:
[afbeelding]

Het nieuwe voer je pincode scherm in :9 Excuses voor de kwaliteit, m'n BlackBerry maakt niet zulke foto's als de N900 haha
en ctrl-shift + P werkt dan nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Vast wel, maar mn telefoon is dood zoals je kan zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:38:

Instellingen
Telefoon
Dat zocht ik inderdaad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
De grote tekortkomingen waar niemand(en toch ook iedereen) over heen zou vallen:
MMS en groepssmsen.

Voor MMS is er de applicatie fMMS wat behoorlijk werkt.
Heeft er iemand al iets gevonden ergens voor groepssms?

Het is een functie die ik nog wel regelmatig gebruik alleen nu kost ie zoveel tijd?!?

Heb wat gezocht in de repository's maar geen resultaat, mischien heb ik wat gemist of is er ergens anders wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 23:18
GroepsSMS? Gewoon meerdere personen aanklikken bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat menigeen daar weleens last van heeft.
Je hebt een manier van uitdrukken die op mijn lachspieren werkt (dat bedoel ik in positieve zin). :)
Enkele tips:
Lees de handleiding van je N900 eens goed door.
Hier kan je ook veel informatie vinden o.a. in de startpost. Daarnaast zijn er nog verschillende andere N900 forums met nuttige informatie, waar je kan rondneuzen. Misschien herzie je dan je mening, want de N900 is echt de moeite waard.
MorosMyrddin schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:33:

ik hoop dat iemand een idee heeft, of het zelfde tegenkomt, mijn grootste probleem is dat men N900 uit Amerika komt, waardoor ik geen garantie heb...
Wat betreft het hebben van geen garantie, kan ik je de hand schudden. Ik haal daarom liever niet al te risicovolle "capriolen" uit met mijn N900. Al ligt de verleiding wel op de loer met nu weer die uitgelekte firmware update, maar geduld is een schone zaak.

Hier op het forum is mijzelf één post bekend van iemand die door zijn screen-protector problemen had met het scherm. Dus dat is meer uitzondering dan regel. Maar jij kan natuurlijk net die uitzondering zijn. Je kan ook nog iets anders proberen. Daarvoor ga je naar schermkalibratie via instellingen. Roep dat scherm op. Kalibreer dan niet precies op de gevraagde punten, maar doe het bij de bovenste twee punten iets eronder (op de cirkels in plaats van het midden).
Met de twee onderste punten doe je het andersom (klik er iets boven).
Zelf heb ik het niet uitgeprobeerd omdat mijn scherm goed werkt, maar ik heb er wel tegenstrijdige berichten over gelezen.
Patrick V. schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:22:
Vast wel, maar mn telefoon is dood zoals je kan zien :p
Dat is vette pech. Het ging juist zo goed. Ik hoop dat het alsnog in orde komt.

@Redsandro en @aaajeetee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Arif schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:59:
GroepsSMS? Gewoon meerdere personen aanklikken bedoel je ;)
Maar bij een man of 25 is dat weer zón klus zo nu en dan...

Is me tevens opgevallen bij sommige contacten dat ik die niet meer kan smsen, heb ze allen geïmporteerd vanuit mn N96 maar dan is de sms functie verdwenen bij die mensen. Als ik vervolgens het nummer kopieer, de persoon verwijder en opnieuw aanmaak is het probleem verholpen..

[ Voor 37% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-10-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Heerlijk die reacties te lezen over pr13; maar vooralsnog hou ik het bij eigen ervaringen en die zijn positief; ik heb het er nu 3 dgn opstaan en het werkt echt subliem op alle genoemde vlakken in de bux-fixes list.

Merkbaar beter zijn:
Internet, mediaplayer, sms'sen, camera, mobiel uitz gemist, symfonie, autodisconnect, homescreens, fotoalbum, favorieten, contacten, FCamera, recaller, Sygic, email, syncen met agenda, ovi, enz. enz.

Kortom een aanrader voor de echte tweakers onder ons !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:07:
Heerlijk die reacties te lezen over pr13; maar vooralsnog hou ik het bij eigen ervaringen en die zijn positief; ik heb het er nu 3 dgn opstaan en het werkt echt subliem.
3 dagen ? Ik heb hem woensdagmorgen heel vroeg hier gepost toen die maar net uitgelekt was en te downloaden. Later die dag zag ik hem pas op jouw forum staan. Ik kom daar nl. geregeld als gast en was die bewuste woensdag benieuwd naar de bevindingen, omdat jullie meteen gaan testen (hier werd er vrij lauw op gereageerd). Ik heb daarom meerdere malen gekeken en later die dag jullie posts erover met nieuwsgierigheid en interesse gelezen. :)
bookmark online Geplaatst op woensdag 20 oktober 2010 04:33
N user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Bongoarnhem schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:15:
[...]Is me tevens opgevallen bij sommige contacten dat ik die niet meer kan smsen, heb ze allen geïmporteerd vanuit mn N96 maar dan is de sms functie verdwenen bij die mensen. Als ik vervolgens het nummer kopieer, de persoon verwijder en opnieuw aanmaak is het probleem verholpen..
In de instellingen staat een optie welke regelt of sms naar vaste telefoons moet worden weergegeven. Waarschijnlijk staan bij die contacten de nummers als vaste telefoon opgeslagen en niet als mobiele telefoon (welke standaard is).
Dan kan je dus twee dingen doen. Of alles kopieren naar mobiele telefoon of die instelling ff opzoeken en veranderen.
Die instelling staat in de "contacts"-applicatie, onder settings. heet geloof ik iets van "allow sms to only mobile phones" oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 22-10-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 02:46:
Wat betreft het hebben van geen garantie, kan ik je de hand schudden. Ik haal daarom liever niet al te risicovolle "capriolen" uit met mijn N900. Al ligt de verleiding wel op de loer met nu weer die uitgelekte firmware update, maar geduld is een schone zaak.
...
...
Oké net de protecter er van gedaan, en je raad nooit, hij doet het terug goed, nu is het raar dat die dit nooit in het begin gedaan heeft, nochtans al sinds het begin de protector (zonder ooit los te maken)
Mja ter bescherming ga ik hem dan maar tijdelijk in een zakje steken.. of eens opnieuw proberen of een nieuwtje kopen.

is er al nieuws over PR1.3 wanneer die officieel zou uit komen, wil dit wel eens proberen, maar liever natuurlijk met een officiële versie als die niet te lang uitblijft?

EDIT: damn wat een verluchting, minder hard duwen, veel betere response... de liefde voor de N900 word weer groter :p

[ Voor 6% gewijzigd door MorosMyrddin op 22-10-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MorosMyrddin schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Mja ter bescherming ga ik hem dan maar tijdelijk in een zakje steken.. of eens opnieuw proberen of een nieuwtje kopen.
maar ik heb wel liever een protector want soms zit ik met sleutels/geld in men zakken.
Wat zal ik zeggen? Iets met retorische vragen, de kat op het spek binden?
Maar serieus: "vroeger", 3 jaar terug met de N95 klaagden mensen al over dat hun telefoon krassen kregen als ze sleutels in hun zak hadden. Tsja, plastic blijft zachter dan muntgeld/sleutels, dus het lijkt mij niet heel moeilijk de conclusie te trekken dat als je samen in een krappe ruimte bewaart, dat plastic het onderspit zal gaan delven. En dan zonder garantie...persoonlijk vind ik dat niet handig...

Ontopic: Over het PR1.3 gebeuren en wel of niet dualboot zijn:
Eerst bleek het dus te zijn dat de PR1.3 dualboot zou ondersteunen. Toen werd "bevestigd" dat dit niet zo zal zijn. Maar op maemo.org blijft vermeld dat er een dualboot komt en nu lees ik op tomshardware dat de pr1.3 update met dualboot komt. Dus ik neem aan dat Nokia de sites niet vraagt om de nieuwsberichten te corrigeren, dus dan komt er dus een pr1.3 met dualboot mogelijkheid.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

woensdag, donderdag en vandaag is bij mij 3 dgn; als ik op een hotelkamer had gezeten had ik nu ook 3 dgn moeten betalen. Maar dat terzijde; healtcheck werkt niet en ik had zo graag mijn 2400 mAh accu willen tetsen daarmee; want mijn n900 zegt bij 78% dat ie propvol zit...

De foutmelding is: ontbrekende toepassings pakketten
libqt4-core(=4.6.2-qit20100401-0maemo1+0m5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorosMyrddin schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Oké net de protecter er van gedaan, en je raad nooit, hij doet het terug goed, nu is het raar dat die dit nooit in het begin gedaan heeft, nochtans al sinds het begin de protector (zonder ooit los te maken)

EDIT: damn wat een verluchting, minder hard duwen, veel betere response... de liefde voor de N900 word weer groter :p
Dus, jij bent een van die uitzonderingen wat screen-protectors betreft. ;) Ja, het is een verademing zonder zo'n ding. Ik raad je aan om er toch maar weer een te gebruiken. Probeer eens een ander merk.
Mijn ervaring is dat vooral de stylus krasjes veroorzaakt bij intensief gebruik.
ik heb het er nu 3 dgn opstaan
Van woensdag naar donderdag : 1 dag
Van donderdag naar vrijdag : 1 dag
Samen zijn het 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Van woensdag naar donderdag : 1 dag
Van donderdag naar vrijdag : 1 dag
Samen zijn het 2 dagen.
Vandaar die onvoldoende voor rekenen op mijn laatste rapport ;)
Je hebt gelijk , ik telde overhaast de dagen, w-d-v ipv de etmalen; foutje :(

2400 mAh in de N900
Een poosje geleden plaatste ik een opmerking over de 2400 mAh accu in mijn N900; dat ie zo goed werkte; helaas was dat alleen na de 1e maal dat ik hem laadde; --> alle laadbeurten daarna tot op vandaag krijgen de accu niet op 100% maar max op 78% (waarbij het groene ledje dus aanfloept).

Opgemerkt moet wel worden dat ie langer meegaat dan de originele batterij. Indien ik 2 uur onafgebroken via HDSPA internet TV zit te kijken is mijn originele batterij volkomen plat; op deze 2400 is dan nog 34% capaciteit over. Eigenlijk bevalt hij mij prima; blijft alleen die 3/4 oplaad mogelijkheid. Ik wil er toch het fijne van weteen; die 78% laten mij niet met rust; ik lig er nog net niet wakker van, hoogstens van de aankoopsom !!

Ik stuur de accu daarom een dezer dagen terug om hem na te laten kijken of te laten vervangen. Tenslotte heb je niet voor niets garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:24:
[...]
Vandaar die onvoldoende voor rekenen op mijn laatste rapport ;)
Je hebt gelijk , ik telde overhaast de dagen, w-d-v ipv de etmalen; foutje :(
@racinfo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Even een gedachtenkronkel:
MeeGo voor smartphone komt officieel niet eerder dan 2011.
Zou dat misschien des te meer reden zijn dat via de PR1.3 update de n900 bezitters MeeGo wel kunnen gebruiken voor de magische grens van het nieuwjaar?

Ik ben erg benieuwd waarom de n9-00 vertraagd is. Ik hoop de hardware en dat er nog interessante specs naar buiten komen. De n900 heeft geen geweldige camera en processor, misschien ligt dat met de n900 wat beter in lijn der verwachtingen?

Ik verwacht minstens een 1GHz proc, maar misschien meer of goed overclockbaar
Een 8MP camera, optische kwaliteit prima met de Carl Zeiss lensjes.
64GB geheugen en usb-OTG (want de n8-00 heeft dat ook en de n900 moest het (enigszins op de valstreep) moeten missen. Ik ben benieuwd of micro SDXC ondersteunt zal worden, want dat zit er natuurlijk aan te komen. Ik ben benieuwd wat de hdmi-out gaat doen. ik vermoed 720p, want dat zal de filmresolutie worden en afspelen op 1080p zal niet lukken (denk ik). Maar voor het bekijken van foto's is 1920x1080 wel een meerwaarde op een full-HD scherm.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Nas T schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:47:
Ik ben erg benieuwd waarom de n9-00 vertraagd is. Ik hoop de hardware en dat er nog interessante specs naar buiten komen. De n900 heeft geen geweldige camera en processor, misschien ligt dat met de n900 wat beter in lijn der verwachtingen?

Ik verwacht minstens een 1GHz proc, maar misschien meer of goed overclockbaar
Een 8MP camera, optische kwaliteit prima met de Carl Zeiss lensjes.
64GB geheugen en usb-OTG (want de n8-00 heeft dat ook en de n900 moest het (enigszins op de valstreep) moeten missen. Ik ben benieuwd of micro SDXC ondersteunt zal worden, want dat zit er natuurlijk aan te komen. Ik ben benieuwd wat de hdmi-out gaat doen. ik vermoed 720p, want dat zal de filmresolutie worden en afspelen op 1080p zal niet lukken (denk ik). Maar voor het bekijken van foto's is 1920x1080 wel een meerwaarde op een full-HD scherm.
Die specs die jij noemt lijken me eigenlijk toch wel het minste waarmee Nokia op de proppen moet komen om van de N9-00 een mainstream smartphone te maken die moet concurreren met onder andere iPhones/HTC/Samsung. Wat mij betreft heeft Maemo een groter potentieel dan Android en kan Meego dus ook zeker een succes worden, maar zonder indrukwekkende specs gaat dat moeilijk worden. Een 1+Ghz processor, 8MP camera, HDMI out en USB-OTG is denk ik gewoon noodzakelijk voor een highend smartphone in 2011. Bovendien zou 64GB onboard geheugen meteen een leuk pluspunt zijn vergeleken met veel Android/WP7 telefoons.
Ik ben erg benieuwd naar de definitieve specs van de N9 en natuurlijk zeggen specs lang niet alles in het gebruikersgemak, maar aan bovenstaande verwachtingen zal hij toch wel moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:47:
Even een gedachtenkronkel:
MeeGo voor smartphone komt officieel niet eerder dan 2011.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft de ontwikkeling van de software vertraging opgelopen. Iets waar Nokia de laatste jaren vaker last van heeft.
De release van de N900 was ook iets verlaat omdat de software nog niet klaar was.
Wat ook zeer treffend was, was dat iemand uit het Maemo team hun ergernis uitte over het feit dat heel veel bug fixes die Nokia in de linux kernel had geimplementeerd voor de OMAP3 support als eerste bij de Palm Pre door het publiek te merken was en niet bij haar OMAP product (N900). Palm was gewoon sneller in haar ontwikkeling process. Alle firmware updates van de N900 waren ook later dan de oorspronkelijk beloofde data.
De N8 is ook maanden later omdat Symbian 3 niet gereed was. En het uitstel was voor dat product goed, want de eerste previews van het toestel met beta software waren heel negatief, terwijl het product nu best wel goed is ontvangen.
Nokia heeft niet voor niets een nieuwe CEO uit de software ontwikkeling aangesteld, juist om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen vermoed ik.
Ook een nieuwe topman voor MeeGo user experience en het vertrek van de oude topman van de Maemo/MeeGo zal zijn redenen hebben.

Overigens is de processor van de N900 met 600Mhz helemaal niet zo traag hoor. De meeste 1GHz ARM chips zijn Qualcomm snapdragons, en deze heeft een iets aangepaste cortex A8. En het schijnt juist iets trager te zijn dan de originele Cortex A8. De 1 GHz chip van Samsung (hummingbird/Apple A4) is wel een originele Cortex A8 core en is wel duidelijk sneller, maar bij de snapdragons in bijvoorbeeld de windows 7 phones hoeft dat helemaal niet. Ook is de GPU in de snapdragons trager dan in OMAP of Hummingbird, maar daar zit ook weer veel optimalisatie aspecten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:15:
[...]
Overigens is de processor van de N900 met 600Mhz helemaal niet zo traag hoor. De meeste 1GHz ARM chips zijn Qualcomm snapdragons, en deze heeft een iets aangepaste cortex A8. En het schijnt juist iets trager te zijn dan de originele Cortex A8. De 1 GHz chip van Samsung (hummingbird/Apple A4) is wel een originele Cortex A8 core en is wel duidelijk sneller, maar bij de snapdragons in bijvoorbeeld de windows 7 phones hoeft dat helemaal niet. Ook is de GPU in de snapdragons trager dan in OMAP of Hummingbird, maar daar zit ook weer veel optimalisatie aspecten bij.
Toen bekend werd dat de n900 600mhz kreeg, terwijl niet veel later de concurrentie 1GHz kreeg, dat voelde zuur. Nu bleek het gelukkig mee te vallen, maar het had gewoon net wat meer mogen zijn. Het is gewoon leuk als jouw topmodel net dat beetje meer heeft en niet volgende maand door 4 modellen bijgestreefd wordt, bij wijze van. Ik denk dat dit bij de n9-00 weer zo gaat: een processor die dan weer net een tikje sneller is, maar (weer) niet bij de top van de markt hoort. Batterijduur is toch kort. of deze net 2 dagen meegaat of 1,5 dag, dat maakt dan toch niet meer uit...

Ik hoop stiekem toch weer dat Nokia zich toch wat meer uitleeft, en dat alles top-notch is, met een kers op de taart. Dat je dan niet denkt: jammer, had toch net dat beetje meer mogen zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dual boot PR1.3 + MeeGo 1.1 op 27 oktober 2010

Hello aMeeGos,

After many busy months of MeeGo development, we have finally come to a stage that justifies proud blogging around our MeeGo for N900 adaptation project. As you may already suspect, or have heard from IRC or discussion forums, we now have 3G audio call functionality with proper ofono signaling and pulse audio stack working on N900, including our brand new open source modem adaptation for N900!

The achievement was possible because of extensive co-operation between our MeeGo N900 adaptation team and Nokia's Telephony and Audio team. Special thanks for this goes to people like Kai Vehmanen, Ameya Palande, Pekka Pessi, Jyri Sarha, Jouni Peltonen, and Sami Sirkiä. There has been a lot of work done around this topic by many people, I am not even aware of many of them, so a big thanks to everyone.

At this point, I need to remind you about the basics: MeeGo is an open source project and if you choose to install the MeeGo image to your N900 device, you do it completely at your own risk. If you are not confident that you know what you are doing with it and why, please don't use it at all. Especially now, if you start playing with call software under development, you need to watch after your phone bill, as well. Also, please use the latest repositories only, or the next weekly image that is downloadable from the MeeGo repositories every Monday.

There has been huge amount of work done in all areas during the summer and fall. Ameya Palande, Carsten Munk, and Marko Saukko managed to handle kernel updates, x-server update, Compiler update, SGX update, and so on. We are now running .35rc5 kernel with support for most devices on N900. Markus Lehtonen fixed the BME for us, so now we have battery loading working. There was also a bug in the wlan driver that was relatively hard to find. After Carsten had proven his theory about the bug, we got good support from Teleca Russia. Big thanks for Juri and others there for fixing that.

Later, during the fall, we have had hard time with some sticky bugs, and filling some smallish but time consuming holes in MeeGo core implementation. One of the hardest ones was the fight with the fennec browser. The ARM compilation of it proved to be especially tricky with the version of gcc compiler that we are using in MeeGo. After weeks of work, it now somewhat works, but we can’t get the latest version onboard before some nasty gcc compiler bugs are patched on MeeGo.

On the Maemo side, there have been interesting, supporting developments going on, as well. The PR 1.3 update is quite close now, and with that you can easily dual boot between Maemo and Meego on your N900. There is also a possibility of developing applications supporting both operating systems, based on Qt and Qt Mobility APIs on the Maemo side. It means that you can develop once in PC with Qt Creator, and test your applications on both Maemo and MeeGo, directly on your N900 device!

In July, Carsten was acting as N900 maintainer when I was on holiday. By now, it is obvious that he has done so much and fixed so many issues in the project, that he has earned that position officially. So, I am proud to announce that we will propose Carsten as the official N900 maintainer for MeeGo in the next TSG meeting. I am fully confident that he is the best single person on this planet to handle that position. Carsten is, of course, doing this fully supported by Nokia (financially and otherwise), but any individual person, like you, may request this important position.

I will continue as team leader for our MeeGo for N900 project, as I did previously. Clearly, technical responsibility for most of the issues related to MeeGo on N900 transfers gradually to Carsten, and I will help him as well as I can from inside Nokia.

We are now in last phase of MeeGo 1.1 finalization, focusing on fixing final release blocker bugs, making sure that everything that is in already actually works, and that the user experience of the first MeeGo version with the Handset UX is good. Creating this version is important because it gives developers, especially handset application developers, a relatively stable ground for stating their work.

At the same time, development of the MeeGo 1.2 release has already started. On N900 side, we will continue by integrating some interesting stuff from the latest Nokia and development repositories, including, SGX drivers, camera stack, and accelerated video decoders. We are trying to keep the 1.2 version as usable as possible, but during development, some images will work better than others, as usual.

Also, keep in mind the MeeGo conference in Dublin in mid-November. As you can see from the title of my talk, I am expecting a bright future for MeeGo on N900!

See you there, with MeeGo on N900,
Harri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel cool!
Het feit dat ze ook de opensource ofono telefoon stack naar de meego build voor N900 hebben gebracht is ontzettend goed nieuws. Doordat meer hardware aspecten van de N900 via opensource projecten worden ondersteund zal ervoor zorgen dat de N900 tot ver in de toekomst als ideaal hacker/experimenteer platform zal worden gebruikt. (de telefonie stack van maemo 5 is closed source).

Ben benieuwd naar de PR 1.3 firmware release. Ik vermoed dat ze wat libraries voor Qt en qt mobility zullen updaten/toevoegen. Voor de N8 hebben ze soortgelijke plannen (en een browser update), maar dat zal pas in december zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
Ik ben inmiddels een week trotse bezitter van een heuse N900 en moet zeggen dat het toestel me helemaal niet tegenvalt. Muv de batterij, magoed je hebt 3G en wifi ook alleen maar nodig als je het internet wilt gebruiken toch? Dij dus gewoon sms-en en wat bellen gaat ie een dag of twee mee, alleen ik kan er nog niet goed afblijven en moet ermee spelen...

Wat is de telephaty backend (sip-skype-msn-gchat integratie) toch vreselijk fijn!

Ik ben vast nog een hele tijd bezig met het vinden van software, tweaks enzovoorts, maar wat een fijn ding.

Ben ook benieuwd naar MeeGo, hoop dat dit de telefoon nog wat extra levensduur kan gaan bieden op termijn! Nu nog maar even geduldig wachten tot 27 oktober en de dualboot uit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik zal heel eerlijk bekennen.. ik ben een beetje uitgekeken op die n900.. heb hem nu bijna een jaar.. en het is mooi geweest. De N9-00 duurt te lang, meego duurt te lang, en zelfs 27 oktober is net te laat, want dan ga ik een HTC Desire Z halen waarschijnlijk..

De mogelijkheden van android zijn veel groter.. ik kan niet eens fatsoenlijk twitteren op de n900..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floep schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:23:
Ik ben inmiddels een week trotse bezitter van een heuse N900 en moet zeggen dat het toestel me helemaal niet tegenvalt. Muv de batterij, magoed je hebt 3G en wifi ook alleen maar nodig als je het internet wilt gebruiken toch? Dij dus gewoon sms-en en wat bellen gaat ie een dag of twee mee, alleen ik kan er nog niet goed afblijven en moet ermee spelen...
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. ;)
Ben ook benieuwd naar MeeGo, hoop dat dit de telefoon nog wat extra levensduur kan gaan bieden op termijn! Nu nog maar even geduldig wachten tot 27 oktober en de dualboot uit gaan proberen.
Ik heb geen bron kunnen vinden van een officiële firmware update door Nokia op 27 oktober (misschien iemand hier wel) en zal de poster waarschijnlijk doelen op de gelekte versie. Wel van de final release van MeeGo 1.1.

Nokia reageert als volgt op het artikel MeeGo - on N900 van Harri Hakulinen:
UPDATE I asked Nokia for a statement regarding this topic and here’s their response:

The Nokia N900 is used as development hardware for platform developers working with MeeGo on ARM hardware architecture. While the software from the MeeGo project runs on the Nokia N900 for development purposes, Nokia does not intend to provide a dual-boot OS option to consumers in upcoming N900 commercial software releases as we want to ensure that we provide the best possible experience designed for that device. The meego.com blog post was primarily targeted to the audience reading the blog: MeeGo developers.

So there you have it. No dual boot option to consumers.
bron
De dualboot waar Harri Hakulinen over schrijft is vnl. bedoeld voor ontwikkelaars en op eigen risico.
Dit is wat ik er tot nu toe over weet, maar misschien heeft iemand anders inmiddels meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb geen bron kunnen vinden van een officiële firmware update door Nokia op 27 oktober (misschien iemand hier wel) en zal de poster waarschijnlijk doelen op de gelekte versie. Wel van de final release van MeeGo 1.1.
Ik las op dat mooie http://www.sygysweb.nl/n900forum dat het wel degelijk zo is dat de uitrol zou starten op 27 oktober:

http://wiki.meego.com/Tec...andset_UX_update_10-13-10

MeeGo 1.1 will be released on October 27, see MeeGo Wiki. Excerpt:

MeeGo 1.1 is almost there and final release is targeting to Oct 27. MeeGo 1.2 planning is also well under way. The next phase is to form a detailed release plan out of the 1.2 Features these, targeting to a final release in April 2011.

On the Maemo side, there have been interesting, supporting developments going on, as well, according to Harri Hakulinen's blog post. The PR 1.3 update is quite close now, and with that you can easily dual boot between Maemo and Meego on your N900. There is also a possibility of developing applications supporting both operating systems, based on Qt and Qt Mobility APIs on the Maemo side. It means that you can develop once in PC with Qt Creator, and test your applications on both Maemo and MeeGo, directly on your N900 device.

Maar ik heb het ook maar "van horen zeggen" ;)

Opm.
Als de update PR1.3 beschikbaar komt zou die dan wezenlijk verschillen met die zogenaamde beta die nu op mijn N900 al "daagjes" (!) goed draait? Er is merkbaar verbeterd in deze beta, ik noemde reeds al enkele zaken, maar nu zie je bijv. bij gebruik van de mediaplayer de cpu snelheid regelmatig terugzakken in waarde, de accu gaat zeker langer mee hierdoor. Alleen erg objectief kan deze boodschap niet zijn want ik heb nu ook vanaf woensdag de 2400 mAh accu in gebruik. Enkele cyfers over deze accu: 4.5 uur HD internet TV kijken op een umts verbinding aan één stuk door zonder enige onderbreking. Kostte wel 1.9 GiB data extra, die grap. Gelukkig laat VF dat wel toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:34:
[...]Enkele cyfers over deze accu: 4.5 uur HD internet TV kijken op een umts verbinding aan één stuk door zonder enige onderbreking. Kostte wel 1.9 GiB data extra, die grap. Gelukkig laat VF dat wel toe ;)
Ik help het je hopen, want de laatste berichten zijn toch in het nadeel

tussen de 800 / 1100 MB krijgt men al vlot een brief, of sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik eigenlijk ook profielen toevoegen aan de N900? nu staat er gewoon algemeen en stil en ik zou er toch graag wat meer hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:46:
Kan ik eigenlijk ook profielen toevoegen aan de N900? nu staat er gewoon algemeen en stil en ik zou er toch graag wat meer hebben :(
Tweakr installeren :) In welke repository die precies staat weet ik niet maar daarmee kan je in ieder geval eenvoudig nieuwe profielen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

[ringtones toevoegen?]

of ProfilesX; dat is verreweg het gemakkelijkst programma en ondersteund ook alle andere alarm en bel en sms tonen.
Ik help het je hopen, want de laatste berichten zijn toch in het nadeel

tussen de 800 / 1100 MB krijgt men al vlot een brief, of sms
Ik ben nog een der gelukkigen met een oud VF abo; pas geleden (mei) nog weer voor heel lang verlengd. Dat zullen ze weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:

Ik ben nog een der gelukkigen met een oud VF abo; pas geleden (mei) nog weer voor heel lang verlengd. Dat zullen ze weten!
En ik heb nog een oud t-mobile abonnement. Ik gebruik ook ontzettend veel data per maand en heb nog nooit een waarschuwing gehad.

Wat betreft die firmware update:
Het is inderdaad zo dat je de final release van MeeGo 1.1 en die firmware update niet los van elkaar kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Hmm de micro-USB poort van mijn N900 lijkt toch aan het einde van zijn Latijn te komen ;(
De gewone oplader deed al niks meer en opladen via de computer gaat ook erg moeizaam. Wanneer ik de USB kabel in m'n N900 plug maakt Windows constant het geluidje dat er een nieuw apparaat aangesloten is, en doet dit een stuk of 20x snel achter elkaar terwijl op het scherm van mijn N900 voortdurend "Bezig met opladen" en "Niet aan het opladen. Onvoldoende stroomtoevoer" afwisselen.
Ben nu aan het twijfelen om een bureaulader te kopen en daarmee m'n accu te laden (en constant de accu te moeten verwisselen...), de N900 ga proberen te laten maken of maar een ander toestel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zouden die inductieladers werken? Die dingen waar je je wii-mote mee oplaadt. Erop leggen en laten staan. Of denk ik te simpel?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 00:31
Da's te simpel, daarvoor moeten er (bij mijn weten) spoelen aanwezig zijn binnen het apparaat.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:00
Wekko306 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:
Hmm de micro-USB poort van mijn N900 lijkt toch aan het einde van zijn Latijn te komen ;(
De gewone oplader deed al niks meer en opladen via de computer gaat ook erg moeizaam. Wanneer ik de USB kabel in m'n N900 plug maakt Windows constant het geluidje dat er een nieuw apparaat aangesloten is, en doet dit een stuk of 20x snel achter elkaar terwijl op het scherm van mijn N900 voortdurend "Bezig met opladen" en "Niet aan het opladen. Onvoldoende stroomtoevoer" afwisselen.
Ben nu aan het twijfelen om een bureaulader te kopen en daarmee m'n accu te laden (en constant de accu te moeten verwisselen...), de N900 ga proberen te laten maken of maar een ander toestel koop.
Garantie?
Ga naar een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ook op MeeGo hebben ze het over oktober 2010, ik citeer:

The MeeGo project is happy to announce "Day 1" of the MeeGo Handset user experience project. Many of you will remember this "Day 1" concept from March, when we first made the MeeGo core OS source code available and started development towards the MeeGo 1.0 release. Today, the handset baseline source code is available to the development community. This code is being actively developed as MeeGo 1.1, which is scheduled for release in October

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Even tussen al de PR1.3 update hype door:
Ik was wat ontevreden met mijn 850MHz overclock, dus ik ben me er eens in gaan verdiepen.
Verschillende combinaties met de lv/ulv/ideal settings gepoogd in combinatie met verschillende max-frequenties en daar kwamen dezelfde grenzen steeds terug. Ik kwam telkens niet verder dan 850 MHz en met wat rommelen niet verder dan 950 MHz.

Dus mijn redenatie was: of de processor krijgt niet genoeg stroom (en trekt het niet) of juist teveel en raakt overhit. Toen vond ik dit. Voor elke setting (lv/ulv/xlv/ideal) bestaat een tabel met voltages, zo geldt voor de ideal setting:

30 0.975V 0 MHz 0.000 V²/us
30 0.975V 125 MHz 118.828 V²/us
30 0.975V 250 MHz 237.656 V²/us
30 0.975V 500 MHz 475.312 V²/us
33 1.012V 550 MHz 563.279 V²/us
38 1.075V 600 MHz 693.375 V²/us
45 1.163V 700 MHz 946.798 V²/us
45 1.163V 750 MHz 1014.427 V²/us
48 1.200V 810 MHz 1166.400 V²/us
48 1.200V 850 MHz 1224.000 V²/us
54 1.275V 900 MHz 1463.062 V²/us
54 1.275V 950 MHz 1544.344 V²/us
60 1.350V 1000 MHz 1822.500 V²/us
72 1.500V 1100 MHz 2475.000 V²/us
72 1.500V 1150 MHz 2587.500 V²/us

Het eerste getal is de waarde zoals deze in de settings wordt weergegeven, het 2e getal is voltage, 3e de frequentie. Nou viel me dus op dat bij de grenzen waar ik niet overheen kwam dat daar de voltages niet werden verhoogd. Ik had het meeste succes met overclocken met de standaard settings, dus mijn conclusie was: bij een bepaalde frequentie krijgt de cpu niet genoeg prik om te blijven draaien en loopt de boel vast.

De settings staan opgeslagen in /usr/share/kernel-power-settings
Wat heb ik gedaan? Ik heb de default setting (degene waarmee ik het meeste succes had) gekopieerd naar /home/user/MyDocs/ (de "hoofdmap"). Ik heb de settings aangepast en opgeslagen.

In het settings bestand staan een hoop regeltjes, op deze manier:
FREQS="0:30,90 125:30,90 250:38,180 .......1150:72,520"
eerste getal is frequentie, 2de de voltage-instelling (wat het 3e getal is, weet ik niet).
Ik kwam niet over 950MHz heen, wat logisch is, want daar stond bij mij dit:
"950:60, 500". De hoogste voltage-instelling was 72, dus ik heb er dit van gemaakt:
"950:72, 500".

Opgeslagen, gerenamed, teruggezet en de instellingen geladen via het commando:
code:
1
kernel-config load "naam settings"

Dan:
code:
1
kernel-config limits 250 1000

En dan stresstesten. Ik gebruik hiervoor sygic en mupen64plus, dit laat ik op de achtergrond draaien en ik controleer met Conky wat het doet (bij mij draait dit continu ~100%). Ik zit nu op de 1100 MHz, welke >5 minuten stabiel draait.

Dus ik ben van 850 naar 1100MHz gegaan.
Zo kun je theoretisch je voltage-instelling ook verfijnen, aangezien je voor elk aantal MHz kunt instellen hoeveel spanning de cpu krijgt. Daar zal dan wel een tooltje voor nodig zijn waarbij je je cpu continu op dat aantal MHz laat draaien.

Kortom:

1. kopieer "default" (of de instelling waarbij het meeste succes hebt) uit /usr/share/kernel-power-settings/ naar een map naar keuze

2. pas dit bestand aan met leafpad (misschien werken andere apps, zoals notities, ook)
"20 25 30 33 38 45 48 54 60 72" zijn de waardes die gebruikt worden in de lv/ulv/xlv settings, misschien worden andere waardes ook geaccepteerd (tussen 60 en 72 zit een aardig gat, lijkt me).

3. Hernoem het bestand en kopieer het terug naar de map /usr/share/kernel-power-settings. Mij lukte dit door in xterminal dit te doen(cuteexplorer nodig):
code:
1
2
root
cuteexplorer

Dit geeft root rechten aan cuteexplorer waardoor je in de map usr/share/kernel-power-settings schrijfrechten krijgt.

4. in xterminal:
code:
1
2
3
root
kernel-config load "naam settings"
kernel-config limits "min" "max"

5. stressen en in de gaten houden met conky.

Succes! Ik zal dit nog een keer opnemen in de SP.

[ Voor 8% gewijzigd door Nas T op 25-10-2010 12:45 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
-

[ Voor 99% gewijzigd door Nas T op 25-10-2010 12:45 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Zojuist 1.3 binnen gehaald, werd me aangeboden via de application manager als een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 08:34
Summary:
Application: Maemo 5
Download now via WLAN to get the latest Maemo 5 fixes, better support for apps and Ovi Suite support for your N900
Maintainer: Nokia
Status: Updateable
Category: System
Installed version: 10.2010.19-1
Available version: 20.2010.36-2
Download size: 84.5 MB
Catalogue: Nokia System Software Updates
Pagina: 1 ... 91 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.