Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

beerns schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:51:
trouwens de 'final' van fennec, oftewel Firefox voor de N900 is ook live.
Ik had de rc geinstalleerd en kreeg vandaag een update.
Ik kreeg de release candidate 1 vandaag als update te zien, ook de add-ons werken nu. Ziet er wel veelbelovend uit op het eerste gezicht.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De weavesync is wel geniaal overigens in de nieuwe Fennec. Ff je pc browser en die van je telefoon met elkaar laten syncen, wauwie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

BDragonX schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:46:
Tijdens mijn bezoekjes aan de mediamarkt gisteren kwam ik tot mijn grote verbazing daar de N900 tegen. Ik volg dit topic al geruime tijd en keek erg uit naar deze telefoon. Heb daarom ook van de gelegenheid gebruik gemaakt en de N900 gelijk meegenomen.

Thuis aangekomen even mee lopen spelen. Veel gelezen over gebreken aan de mic en dode picels, na wat korte tests hier gelukkig geen last van. Hierna had ik mijn eerste spontane restart, naja nieuw apparaat kan gebeuren.. helaas bleef dit gebeuren. Even in de terminal optgezocht wat de reden van restart is geweest en krijg elke keer "32wd_to" te zien :(.

Ik heb gelezen dat het hier waarschijnlijk gaat om een hardware/firmware probleem dat niet met flashen op te lossen is. Nu is mijn vraag eigenlijk wat ik met dit toesel moet doen ? Terugbrengen en vragen om een nieuwe ( waarvan ik weet dat die niet op voorraad is) of wachten op een eventuele firmwareupdate?

daarnaast vroeg ik me af of het normaal is dat ik via WLAN niet de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld youtube filmpjes of enig ander soort filmpjes vloeiend af te spelen in de browser ( geluid loopt prima maar beeld ververst slechts eens per 1 a 2 sec) ?

alvast ontzettend bedankt voor de hulp
Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden:
1. je brengt de N900 terug voor een andere, je hebt dan alleen wel kans op 1 die wel een dode pixel of een defecte mic heeft of ook last heeft van het reboot probleem.
2. je gaat mijn eerder beschreven work around proberen en als het werkt wacht je op de nieuwe firmware om het probleem op te lossen.

Zelf zou ik voor optie 2 gaan. Als de work around werkt heb je in elk geval een N900 zonder dode pixels of defecte mic. Het enige nadeel is dat je accu duur een stukje minder is totdat het probleem in de firmware opgelost is.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lpdv74 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Heb je dat zowel via Wifi als bij gprs? Ik had het laatst via Wifi, maar het is bij 1 keer gebleven tot nu toe. Dit was overigens met een Hotmail account.
Ik heb dit helaas zowel met Wifi als met GPRS/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 13:35

beerns

it is I, Leclerc

DaannO schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:55:
De weavesync is wel geniaal overigens in de nieuwe Fennec. Ff je pc browser en die van je telefoon met elkaar laten syncen, wauwie :P
Idd, weave ook getest en ok bevonden. Moest wel m'n n900 een keer rebooten voordat het werkte bij mij.
maar hij doet 'ut. Super!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het gevoel dat de fennec langzamer is dan de standaard browser. Of ligt datmaan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Klopt, tenminste dat is ook mijn bevinding. Wel een beetje jammer want vind de layout wel relax!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
ik krijg dat waeve op mijn pc (win7) en nieuwste firefox niet aan de praat krijg een foutmelding dat het niet compatable is kan iemand mij vertellen welke versie firefox jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexDT schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:52:
[...]

"X-File4=/home/users/Mydocs/.Afbeeldingen/bubbles_3.png"

Verander deze is in deze en dit voor alle paden die je hebt.

"X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_3.png"

.Afbeeldingen is geen mapnaam. Wel als je via de telefoon op je kaart kijkt maar niet via de pc... niet de echt naam dus.
Ik dnek dat jij dit bedoeld...:

[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True

X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_0.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_1.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_2.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_3.png
X-Order=01

Helaas werkt dat ook niet....ik zal wel gigantisch irritant en lomp zijn,maar ik neem aan dat er toch nog andere zijn die zo sukkelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@warhamstr, tja ik vind de fennec niet 'mooier' dan de 'standaard' Om heel eerlijk te zijn. kies ik liever voor snelheid dan voor layout.
ik heb hem juist nog eens gebruikt, en vind het echt irritant. Denk dat ik hem er binnenkort weer afgooi!
grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer iets slim gedaan....ik had een nieuw .desktop bestand en ik save da op mijn desktop van de mac en naturlijk het is verborgen....dus da staat hier op mijn mac en ik zie het niet en via finder vind ik het niet,ok het is officieel ik zen te stom voor dees...waar zou ik die file nu kunnen vinden?

Maar op de n900 lukt het wel;

[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble
Hidden=true

X-File1=/home/user/MyDocs/.images/bubbles0.png
X-File2=/home/user/MyDocs/.images/bubbles1.png
X-File3=/home/user/MyDocs/.images/bubbles2.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles3.png

X-Order=01

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 14:50
Imperium schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:17:
Ik heb de laatste tijd veel last van het feit dat mijn N900 aangeeft dan mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt bij mijn pop3 mail.. Ene keer doet hij het wel en de andere keer geeft hij de melding weer..

Alle gegevens zijn 100% accuraat en triple-checked.

Heeft iemand hetzelfde probleem en is er al een bug report van?
Ik heb ook een aantal keren meegemaakt dat er werd aangegeven dat de inloggegevens niet juist waren, terwijl ik er toch echt zeker van was dat ik het goed ingevoerd had. Bleek dat af en toe niet onthouden werd als je de shift-toets voor hoofdletters of het blauwe pijltje (Fn?) voor tekens had ingedrukt. mijn wachtwoorden bevatten altijd cijfers en hoofdletters e.d. dus dat ging fout. Het gaat wel goed als je de shift- / Fn-toets ingedrukt houdt terwijl je de gewenste andere toets indrukt.

Is dus een bug, maar weet niet of het bij mij is voorgekomen in officiele Nokia-applicaties zoals de browser. Het was volgens mij vooral in Password Safe, dus kan ook gewoon een bugje in de applicatie zijn ipv de telefoon.

Wat ik verder merk nu ik dit bericht typ op mijn N900, is dat er niet automatisch hoofdletters geplaatst worden na een punt of nieuwe regel. Dat is zwaar irritant. Bij het typen van bijvoorbeeld een SMS gebeurt het wel, ik heb ook die auto-cap-instelling aangevinkt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:33:
[...]

Ik dnek dat jij dit bedoeld...:

[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True

X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_0.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_1.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_2.png
X-Order=01

Helaas werkt dat ook niet....ik zal wel gigantisch irritant en lomp zijn,maar ik neem aan dat er toch nog andere zijn die zo sukkelen....
probeer nu dit is

[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble Colours
Hidden=True

X-File1=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_0.png
X-File2=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_1.png
X-File3=/home/user/MyDocs/.images/bubbles_2.png
X-Order=01

Ik heb er ook mee geworsteld. Lastig idd. kom goed

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:42:

Daarna weer op Wifi, een paar keer wat gechat via MSN.
2 telefoontjes gekregen (1tje van de Belcompany dat ze een N900 voor me hadden haha)
1 telefoontje gedaan. Kwartiertje gesurft.
Wallpaper creator gedownload en geïnstalleerd, mooie wallpaper gemaakt van de Molens in Kinderdijk.
Paar keer mail gecheckt, zelf een telefoontje gepleegd.
Nog wat gechat.
Waar kan ik deze wallpapercreator downloaden? Heb je een link voor mij? Bij toepassingbeheer heb ik nokia-toepassingen, software update's en maemo extras staan, maar daar staat hij niet bij. Anyone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:04:
Ik heb weer iets slim gedaan....ik had een nieuw .desktop bestand en ik save da op mijn desktop van de mac en naturlijk het is verborgen....dus da staat hier op mijn mac en ik zie het niet en via finder vind ik het niet,ok het is officieel ik zen te stom voor dees...waar zou ik die file nu kunnen vinden?

Maar op de n900 lukt het wel;

[Desktop Entry]
Type=Background Image
Name=Bubble
Hidden=true

X-File1=/home/user/MyDocs/.images/bubbles0.png
X-File2=/home/user/MyDocs/.images/bubbles1.png
X-File3=/home/user/MyDocs/.images/bubbles2.png
X-File4=/home/user/MyDocs/.images/bubbles3.png

X-Order=01
Je zou de file op je Mac moeten kunnen zien door met de terminal naar de directory te gaan waar je het bestand aangemaakt hebt en daar 'ls -a' te doen (ls -a laat ook verborgen bestanden zien). Als het goed is moet er ook ergens bij de filebrowser een optie zitten die dit mogelijk maakt, maar die kan ik zo niet vinden.

Voor het probleem met je achtergrond plaatsjes probeer eens het volgende.
code:
1
2
3
4
ga naar het menu
open X-Terminal
ga naar de directory waar je plaatjes staan
doe 'pwd -P'

Nu heb je het pad naar je achtergrond plaatjes in beeld. Deze zet je vervolgens neer op de plek waar nu "/home/user/MyDocs/.images" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb nog steeds niet de knoop doorgehakt om voor deze foon te gaan... Iets wat ik mee zou willen nemen in de beslissing is de vraag of er een beetje een degelijke sound recorder op zit. Zou ik er een externe mic op kunnen aansluiten en eventueel rec levels aanpassen, zodat ik (muziek) redelijk goed kan opnemen? Ik heb wel een soort van halve discussie gevonden over een recorder voor de n800 en iets over een heel erg buggie recorder voor de n900, maar verder eigenlijk weinig concreets... dusseeuh vandaar mijn post..

[ Voor 24% gewijzigd door hendrikjan op 02-01-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
beste tweakers,

Ik heb een vraag wat betreft mijn n900.

misschien is het in dit topic al een keer aan de orde gekomen, maar vergeef me dat ik niet alle 129 blz ga lezen.

mijn vraag: ik wil graag een afspeellijst maken met muziek die ik zelf wil kiezen, nou lukt het me alleen maar om een afspeellijst te maken met 1 nummer.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

alvast bedankt!

Mvg

nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nick7 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:24:
beste tweakers,

Ik heb een vraag wat betreft mijn n900.

misschien is het in dit topic al een keer aan de orde gekomen, maar vergeef me dat ik niet alle 129 blz ga lezen.

mijn vraag: ik wil graag een afspeellijst maken met muziek die ik zelf wil kiezen, nou lukt het me alleen maar om een afspeellijst te maken met 1 nummer.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

alvast bedankt!

Mvg

nick
Als je een nummer 'lang' ingedrukt houd, verschijnt er "toevoegen aan playlist"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje, kan je de taal instellen of moet je het met de taal doen die er standaard op staat? Ik wil namelijk het toestel in het Engels hebben en niet NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
@Lite force

Bij mijn weten staat er een optie voor taal bij de instellingen.

@hendrikjan

Doe jezelf een lol en koop een USB microfoon die je aansluit op je laptop/pc, dan krijg je vele malen beter geluid dan met een mobieltje.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
citruspers schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:14:
@Lite force

Bij mijn weten staat er een optie voor taal bij de instellingen.

@hendrikjan

Doe jezelf een lol en koop een USB microfoon die je aansluit op je laptop/pc, dan krijg je vele malen beter geluid dan met een mobieltje.
:+ Maar een laptop krijg je zo moeilijk een concert binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
FreshMaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:20:
[...]

:+ Maar een laptop krijg je zo moeilijk een concert binnen :)
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Hendrikjan's post 3x doorgelezen maar ik zie helemaal niets staan wat op een concert duid. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
FreshMaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:36:
[...]

Als je een nummer 'lang' ingedrukt houd, verschijnt er "toevoegen aan playlist"
Ja ik doe het volgende: ik ga naar albums, kies er 1. en druk dan daar boven op afspeellijst opslaan, dan heb ik 1 nummer in die afspeellijst.

dan ga ik weer naar albums, kies een ander nummer, en houd die ingedrukt, kies ik toevoegen aan huidige afspeellijst.

dan ga ik naar mijn afspeellijst en dan staat er nog steeds maar 1 nummer en dat is het allereerste toegevoegde nummer.

weet iemand wat ik hierin fout doe?

Alvast bedankt!

Mvg

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

@freshmaker en citruspers;

Het is eigenlijk voor van alles, muziek die ik met mijn bandje in de oefenruimte maak, maar ook voor vergaderingen op kantoor en een concertje van het een of het ander is met zijn tijd ook wel leuk om nog eens na te luisteren :) Natuurlijk weet ik dat je daar ook allemaal dedicated spul voor kan kopen wat perfect is voor die doeleinden, maar als ik nu toch een soort van alles in 1 app koop, dan zou het toch leuk zijn als het dat ook kan. iki begrijp nu dat zelfs simpele audio opnemen niet tot zeer slecht gaat. Toch een beetje jammer, waarom wel video maar geen audio??? Of zal ik dan zelf aan het coden moeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de achtergronden eindelijk in orde gekregen :D

Nu weer dat bestand van mijn mac afkrijgen....

@S.S.D.D. ik had dat bestand gewoon opgelsagen op de desktop (alé dat was toch de bedoeling)ik heb in finder ook nergens iets gevonden van hoe ik verborgen bestanden zichtbaar kan maken :s.

In ieder geval al allemaal hartelijk bedankt om me te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@hendrikjan
Is er voor de N900 geen versie van audicity beschikbaar?
Daar kun je echt alles mee.....

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

nee.. voorzover ik weet is audacity nog niet geport... er wordt her en der wel over gesproken... maar t is nog niet zo ver... http://talk.maemo.org/showthread.php?t=31905&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Iemand al ervaringen met de USB host functie? Waar kun je een kabeltje krijgen (liefst binnen NL) van micro-USB naar een normale "contra-USB"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
iemand al wat meer gehoord over de navigatie software?
is nokia mischien al bezig met een nieuwe versie van ovi maps?
dit is het enigste wat mijn n900 nog mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Hendrikjan: begrijp me niet verkeerd hoor, je kan prima geluid opnemen met de N900 (standaardprogramma of app uit de repos), het geluid zal alleen niet zo heel goed zijn door de kleine microfoon die er in zit. Gesprekken enzo zullen prima gaan, zachte muziek wordt al minder, en een concert kan je gewoon vergeten. Ik heb het niet getest, maar mijn ervaring met kleine microfoons is dat deze volledig overpowered worden door een te hoog volume.

Ik heb nu ook een vraagje, aangaande de sensitivity van de touchscreen. Als ik het bijvoorbeeld test met een app als Xournal, merk ik dat zowel aan de linkerkant als aan de bovenkant er een paar milimeter voledig ongevoelig is voor input. Mierenneukerij op het eerste gezicht, maar erg vervelend met software zoals VNC, het is voor mij gewoonweg niet mogelijk een scherm te minimaliseren in VNC bijvoorbeeld.
Is dit het design van de N900, of is mijn touchscreen verschoven. Kalibratie werkt NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
leon12345 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:07:
iemand al wat meer gehoord over de navigatie software?
is nokia mischien al bezig met een nieuwe versie van ovi maps?
dit is het enigste wat mijn n900 nog mist
Er staat iets over in dit artikel Ovi Store via een omweg te bereiken voor de Nokia N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik heb sinds gisteren een nieuwe N900 in gebruik, de oude had een paar dode pixels.

Wat me meteen opviel is dat deze veel beter in elkaar zit;

ik kon bij mijn eerste het scherm bovenin zeker een milimeter naar beneden drukken met de stylus!
En ook het dunne randje tussen het tobo en de behuizing zat los en er lekte licht tussendoor. :X

Heb hier bij de nieuwe helemaal geen last van. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

@citruspers, ik meen juist gelezen te hebben dat de gewone sound recorder erg brak is .... en verder ik zie het ook helemaal niet als een dealbreaker of zo, maar ben er wel erg benieuwd naar. Het app. heeft ook gewon een 3.5 mm jack ingang. Er zijn heleboel goede losse mics op de markt die daar perfect mee om kunnen gaan. Vroeger werkten we in de oefenruimte altijd met een MD recorder. Daar gebruikten we een klein los microfoontje voor dat en na het instellen van de rec levels was het perfect! Als dat nu ook zou kunnen met de N900 _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door hendrikjan op 03-01-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
volgens mij is er gewoon een recorder app hoor, ik ga eens kijken!

edit: heb net de recorde app geprobeerd met een externe mic, maar hij gebruikt de interne.

[ Voor 41% gewijzigd door warhamstr op 03-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick7 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:19:
[...]

Ja ik doe het volgende: ik ga naar albums, kies er 1. en druk dan daar boven op afspeellijst opslaan, dan heb ik 1 nummer in die afspeellijst.

dan ga ik weer naar albums, kies een ander nummer, en houd die ingedrukt, kies ik toevoegen aan huidige afspeellijst.

dan ga ik naar mijn afspeellijst en dan staat er nog steeds maar 1 nummer en dat is het allereerste toegevoegde nummer.

weet iemand wat ik hierin fout doe?

Alvast bedankt!

Mvg

Nick
Iemand die mij hier nog verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Iemand die mij hier nog verder mee kan helpen?
Nummer langer ingedrukt houden en dan komt er een menutje waar je kan kiezen "Toevoegen aan huidige afspeellijst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook al net als ik speling op zijn standaardje?
Nu is het een fragiel ding, toegegeven, maar toch jammer dat na een maandje hij al speling gaat geven.
Overigens heb ik een N900 die helemaal goed is, geen dode pixels, mic werkt naar behoren, super telefoon tot nu.
Heeft trouwens iemand al wii controllers kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om de FM radio in combinatie met een bluetooth te gebruiken is,
OIftwel, kan ik via bleutooth naar de radio luisteren???

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:42:
Weet er iemand of het mogelijk is om de FM radio in combinatie met een bluetooth te gebruiken is,
OIftwel, kan ik via bleutooth naar de radio luisteren???

thx
Volgens mij heb je om FM-radio te ontvangen een aangesloten headset nodig (hij gebruikt het kabeltje volgens mij als antenne) dus ik weet niet hoe de N900 met 2 headsets tegelijk gaat werken.

Overigens kwam ik er vandaag toevallig achter dat de standaard mediaplayer DLNA ondersteund. Links onderin zag ik opeens mijn PC-naam staan met daarachter 'TVersity' (de software die ik in mijn netwerk heb draaien om films naar de Xbox-360 te streamen). Een paar kliks later was ik streaming films vanaf mijn NAS aan het kijken, echt geniale integratie!! :-) Helaas werkt DLNA (nog?) niet over een VPN verbinding, anders zou ik altijd mijn volledige muziek-collectie kunnen benaderen vanaf mijn mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:57:
Ik heb een gruwelijk probleem met mijn N900.
Op 1 plaats zit het touchscreen los, in het midden aan de bovenkant(landscape). Wanneer ik daar druk, voel ik het scherm bewegen, en ook maakt het een krakend geluid tijdens het typen.

Moet ik weer hebben.
heb hetzelfde probleem, alleen middenlinks onderin. het scherm kraakt als ik m hier indruk, vrij irritant denk dus dat t scherm daarr los zit, had dit probleem eerder niet. zou dit onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:02:
[...]

heb hetzelfde probleem, alleen middenlinks onderin. het scherm kraakt als ik m hier indruk, vrij irritant denk dus dat t scherm daarr los zit, had dit probleem eerder niet. zou dit onder de garantie vallen?
Zie mijn post een paar terug, had hetzelfde probleem. Dat lijkt nu opgelost te zijn, schiet je alleen niets mee op natuurlijk. Tenzij er een garantie kwestie van gemaakt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo allemaal,

Vraagje aan de digitale radio luisteraars onder ons:

Weet iemand hoe je op het internet de links van radiostations kan achterhalen? Ik google me suf. Ik luisterde in de VS altijd naar bepaalde radiostations die online te beluisteren zijn. Om ze in de N900 in te voeren heb ik die link nodig. Ik weet dat het niet echt een inhoudelijke vraag is mbt. de n900, maar ik hoop dat er iemand is die dit toevallig weet. Zou wel erg handig zijn. De standaard radiozenders, en de nederlandse die in dit topic gegeven zijn, vindt ik eigenlijk niet zo hele goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
friendlyfiend schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:54:
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je op het internet de links van radiostations kan achterhalen? Ik google me suf. Ik luisterde in de VS altijd naar bepaalde radiostations die online te beluisteren zijn. Om ze in de N900 in te voeren heb ik die link nodig. Ik weet dat het niet echt een inhoudelijke vraag is mbt. de n900, maar ik hoop dat er iemand is die dit toevallig weet. Zou wel erg handig zijn. De standaard radiozenders, en de nederlandse die in dit topic gegeven zijn, vindt ik eigenlijk niet zo hele goed.
Welke radiostations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De standaard browser van de n900 "microB" is zeer goed maar ik dacht dat de Firefox versie "Fennec" nu die uit de beta fase is nog veel beter zou zijn maar helaas ik vind hem erg traag en blijkbaar ben ik niet de enige , zie onderstaand vergelijk:

Mobile browser wars: Nokia microB vs. Firefox Fennec

http://blog.twinapex.fi/2...microb-vs-firefox-fennec/

[ Voor 8% gewijzigd door janzeeschuimers op 03-01-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hallo allemaal,

Bij de meeste radiostations kan je via je eigen media player luisteren dmv een .pls bestand. Als je deze download en opent op de N900 wordt automatisch de internetradio geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:14
Hallo allemaal,

Of even in het topic zoeken:

Nokia N900 Smartphone Internet tablet

Dan had je deze link gevonden: ;)
http://www.iphoneclub.nl/...ekse-streaming-links.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
@citruspers: bedankt voor die tip!
@motogp: als je mijn stukje goed had gelezen, waar ik al verwees naar deze pagina met nl zenders, is je reactie een beetje overbodig..
bijv buzz radio op www.thebuzz947.com op de amerikaanse sites is de link vaak niet te openen in de mediaplayer van de n900 jammergenoeg....

EDIT: al gevonden. shoutcast.com bezoeken met de magnifieke n900 en hoppa, duizenden zendertjes beschikbaar. Thanks citruspers voor die tip! _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door friendlyfiend op 03-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Vanavond kwam ik reclame tegen voor de n900 bij msn, vond dit wel leuk om te zien omdat ik niet eerder reclame voor de telefoon tegen ben gekomen en hopelijk zorgt het dat nokia nu snel ovi store enzovoort open gaat gooien.
Wat ik wel apart vind aan de reclame is dat er werd gezegd dat de telefoon eigenlijk niet voor de grote massa bedoeld is maar ze er wel reclame voor maken alsof het voor de massa is.
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/752/reclamen900.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Ze maken vrij breed reclame hoor, onder andere op msn en metronieuws.nl (krant) ben ik 'm tegengekomen. Op tweakers ook volgens mij.

Er wordt aardig wat reclame gemaakt voor de n900 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
warhamstr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:22:
[...]

Zie mijn post een paar terug, had hetzelfde probleem. Dat lijkt nu opgelost te zijn, schiet je alleen niets mee op natuurlijk. Tenzij er een garantie kwestie van gemaakt kan worden
Is dit niet gewoon een garantiekwestie dan ?
Vind het zo zeurderig om hiermee naar de winkel te gaan, maar het is wel irritant, en ik ben bang dat er over 2 maanden allemaal stof onder me beeld zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Badgeryayo schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:32:
[...]

Is dit niet gewoon een garantiekwestie dan ?
Vind het zo zeurderig om hiermee naar de winkel te gaan, maar het is wel irritant, en ik ben bang dat er over 2 maanden allemaal stof onder me beeld zit
Voor stof onder het beeld hoef je niet bang te zijn. Of in ieder geval niet banger dan welke N900-bezitter dan ook. Mijn N900 heeft ook zo'n klein kiertje, linksonder. Aangenomen dat het om eenzelfde soort kiertje gaat maakt het echt niet uit. Ik heb zo'n video gezien waarin de hele N900 uit elkaar geschroeft wordt, en daarin was duidelijk te zien dat de N900 echt duidelijk uit twee dichte blokken bestaat. Speling tussen het deel met het scherm en het deel met het toetsenbord maakt dus voor stof niet uit.

Alleen als het kraakt is het wel ontzettend irritant. Bij mij kraakte het eerst ook, maar dit is heel wonderlijk ineens over. Ik stond op t punt om hem om te laten ruilen (als dat om die reden mogelijk was) of hem zelf deels te demonteren en daarna weer stevig te monteren, hopende het kraken op te lossen.

Bij mij is het getik / gekraak nu dus in ieder geval helemaal weg en de telefoon bevalt verder ook super. Ik hoop dat jij t ook opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
voor de mensen die nog steeds denken dat de n900 niet populair is:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Kerst-Poll-MC.jpg

komt hier vandaan:
mobile cowboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
citruspers schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Hendrikjan's post 3x doorgelezen maar ik zie helemaal niets staan wat op een concert duid. :S
Je hebt MIJN post dan niet echt gelezen denk ik

met opzet al -> :+ <- erbij gezet om dit soort dingen te voorkomen.

maar idd later gaf hij het zelf al aan, dat het OOK daarvoor gebruik KAN worden.

lezen en begrijpend lezen wordt steeds lastiger met al die vooroordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Laatst online: 09-10-2023
Klinkt allemaal wel erg goed die N900.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Google N1 en deze Nokia N900...

Heeft iemand ervaring met Maemo en Android? Wat zijn de grootste verschillen en overeenkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
willemvleeuwen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:14:
Klinkt allemaal wel erg goed die N900.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Google N1 en deze Nokia N900...

Heeft iemand ervaring met Maemo en Android? Wat zijn de grootste verschillen en overeenkomsten?
Het grootste verschil vind ik zijn de applicaties en het browsen. Ik heb zelf de allereerste android telefoon de G1 en de N900. Ikzelf vind de N900 echt van een stuk betere kwalliteit ik berust mij dan op het feit dat ik het systeem sneller vind werken. Mijn android telefoon word na verloop van tijd als je meerdere applicaties en widgets installeert erg traag. Dit is bij de N900 niet het geval, verder wil je een android telefoon goed kunnen tweaken moet je hem jailbreaken. Aan de andere kant heeft android juist weer veel meer applicaties die erg leuk en goed zijn. Ik denk dat je gewoon een keertje naar een winkel moet gaan en moet vragen of je de N900 mag zien en een android telefoon.

Een groot voordeel van de N900 is de browser daarvan ik ben echt helemaal weg van het browsen met deze telefoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door lexi1986 op 04-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ik heb zelf ook de G1 en de N900, en ik moet zeggen dat ik de N900 ruimschoots verkies boven de G1. Niet alleen is de bouwkwaliteit een stuk beter, ook werkt het besturingssysteem fijner. Echt goede argumenten heb ik niet om dat te onderbouwen, maar het voelt gewoon fijner in gebruik aan. Minder gepruts nodig om instellingen te bereiken, dingen makkelijker naar eigen hand te zetten, en het toestel voelt een stuk sneller aan. Ondanks dat Maemo in principe een zwaarder, of in ieder geval uitgebreider OS is.

Het browsen op de N900 vind ik ook beter uitgewerkt. Als je de browser start kom je direct in je lijst met favorieten en vanuit daar kun je elke pagina snel opvragen. Het zijn de kleine dingetjes waardoor je met deze telefoon dingen gewoon sneller kunt doen. En dan heb ik het over de extra functionaliteiten zoals goede TV-out, FM-transmitter en de LED-flash nog niet gehad. De flitser is overigens gemakkelijk te gebuiken als zaklamp. Je hoeft hiervoor niet de camera-applicatie te openen. Er is in het applicatiebeheer een applicatie te downloaden die ervoor zorgt dat je de LED's via het statusscherm makkelijk aan/uit kunt zetten.

En ten slotte de integratie van bijna alle denkbare communicatiemogelijkheden in je normale contactenlijst. Geweldig. Conclusie: tien keer liever dan de G1. Nieuwere Android-toestellen zijn misschien anders, daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:22:
[...]

Nu jullie het zeggen, ik heb hetzelfde probleem nu. Ook een tik en ik zie dat het scherm ook los gaat komen.
Hopen dat het niet erger word.
Bij mij begint de schuif aan de rechterkant(landscape) ook al minder te werken... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 09:01
Is het mogelijk om het simkaart menu te benaderen in de n900?
Ik kwam dit al tegen: http://talk.maemo.org/sho....php?t=37703&goto=newpost
en deze: http://forums.internettab...thread.php?t=35725&page=4

Het lijkt of dit (nog) niet mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik twijfel ook erg tussen een N900 en de aankomende Google Nexus One. De problemen die worden aangedragen mbt de G1 zijn waarschijnlijk opgelost in de N1. Daarnaast blijft het probleem dat Android een gesloten systeem is terwijl ik juist gecharmeerd ben van een open Linux systeem (werk zelf op de pc/laptop met Ubuntu) en daar ook op/voor ontwikkel. Dat kan ook voor beide systemen (Android met een eigen Java-dialect) en Maemo heeft ook een sdk. Dus voor mij staat de balans nu licht in het voordeel van de N900, maar ik wacht de eerste ervaringen af met de N1 voordat ik definitief beslis. Iemand nog meer argumenten voor of tegen de een of ander??

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Android is toch juist ontzettend open? Ze moedigen bijna aan dat je hem jailbreakt en er mooie(re) software voor gaat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
willemvleeuwen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:26:
Android is toch juist ontzettend open? Ze moedigen bijna aan dat je hem jailbreakt en er mooie(re) software voor gaat schrijven.
Voor zover ik heb begrepen is Android en Maemo even open. Maar met Maemo heb je wat meer power doordat je commando's kan uitvoeren in de terminal.

Weet iemand of er een android telefoon is met tv-uit? Volgens mij zijn die er namelijk niet, wat ik erg vreemd vind.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 16:02
Ik ben aan het zoeken geweest voor een goede gadget waarmee je lekker kunt internetten / emailen / etc, ik kwam toen op het internet uit bij de htc shift en de nokia n800, na verderzoeken vond ik de n900.

Dit apparaat heeft nog een normale telefoonvorm en volgens mij is het wel een alleskunner.

Hoe werkt het browsen op het internet op de n900? gaat dat een beetje makkelijk / snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
@GranCanaria

Lijkt me wel genoeg over te vinden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
GranCanaria schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:08:
Dit apparaat heeft nog een normale telefoonvorm en volgens mij is het wel een alleskunner.
Jij blijkbaar (nog) niet, gezien de vragen die je stelt. Google is je vriend.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Nas T schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:34:
[...]

Voor zover ik heb begrepen is Android en Maemo even open. Maar met Maemo heb je wat meer power doordat je commando's kan uitvoeren in de terminal.

Weet iemand of er een android telefoon is met tv-uit? Volgens mij zijn die er namelijk niet, wat ik erg vreemd vind.
Het even open kun je op meerdere manieren bekijken maar het verschil is dat je met de N900 al standaard root acces hebt en met Android standaard niet. Met android kun je trouwens ook gewoon een console openen en comanndo's ingeven. Verder denk ik inderdaad dat de N1 veel beter zal zijn dan de G1, die echt te plastic aanvoelt en het toetsenbord al helemaal. Ik gebruik beide nog steeds elke dag alleen de N900 gebruik ik echt een stuk meer vanwege het fijne browsen. Maar goed het ligt er ook aan waar je voorkeur naar uit gaat. Misschien is het slim om eens op youtube ofzo te kijken hoe je de interface,applicaties etc vind voor Android. Het kleine nadeel aan de N900 is dat die net uit is en er dus nog niet zoveel software voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk een goed werkende N900!
Mijn telefoon had het reboot probleem en uiteindelijk bleef ie vastzitten bij het herstarten.

Heb net eindelijk een nieuw toestel gekregen ipv opsturen en 3 weken wachten, en deze werkt naar behoren
heerlijk snel toestel ook het browsen.

(Amsn s ook wel grappig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net de IE8 van Sennheiser besteld. Eens kijken wat de audiokwaliteit van de N900 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die veel gebruik maken van de FM-transmitter, dit kan nu ook i.c.m. een (auto)oplader. Het is namelijk zo dat dat als je de N900 aan stroom hangt en dan de FM-transmitter aanzet de kwaliteit ontzettend afneemt. Ik dacht zelf eerst dat het door de autolader of iets dergelijks kwam maar het is dat de sterkte van de transmitter automatisch naar beneden geschroeft wordt als deze aan de stroom hangt om regulaties niet te overschrijden. Maar goed je kunt de sterkte zelf aanpassen en dan heb je er geen last meer van (en beter geluid trouwens :P).

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38582&page=8.

Ik gebruik zelf nu even de code op een wat omslachtige manier door ze namelijk te kopieren iedere x, want ik krijg de snelkoppeling nog niet werkend. Maar dat kan ook komen door mijn linux onkunde dus mocht iemand het uitproberen en de snelkoppeling werkend krijgen, lees ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets vreemds

was bezig foto's van mensen uit mijn contacts op mijn n900 te zetten en ze ermee te verbinden.
Daarna maakte ik er snelkoppelingen ervan op 1 van mijn bureaubladen.
Alle foto's gingen goed totdat ik een plaat tegenkwam die ik qua resolutie had aangepast maar qua grote op een breedte van 2200 pixels had laten staan met een bestandsgrootte van 228kb.
Op dat moment krijg je de foutmelding "geen geheugen beschikbaar" terwijl er plenty aanwezig was.
Weet iemand of dat te maken heeft met de max hoeveelheid werkgeheugen dat beschikbaar is om zo'n plaatje intern om te zetten naar het juiste n900 formaat en wat de maximale afmetingen van een bestand zijn.
Het is niet echt een probleem want na de foto aangepast te hebben op de pc werkte het wel.
Ben gewoon benieuwd wat de restricties zijn op de N900.

HansK
www.hansk4you.nl

ps: heb al een aardig deel door zitten lezen op dit forum maar kwam dit niet echt tegen (heb ik wat over het hoofd gezien dan mijn excuus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:19:
[...]

Nu jullie het zeggen, ik heb hetzelfde probleem nu. Ook een tik en ik zie dat het scherm ook los gaat komen.
Hopen dat het niet erger word.
Bij mij begint de schuif aan de rechterkant(landscape) ook al minder te werken... :|
Als jullie het niet gezegd hadden was het me nooit opgevallen, maar ik heb het toevallig vandaag ook eventjes gehoord.
Zal wel door de kou komen, misschien dat als het warmer word het display uitzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hansK: dat herken ik. Ik heb gewoon de fotovieuwer geopend op de n900, en daar "gecropt"
Werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag eerder de vraag over navigatie.
Las dat deze http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=2HWs4nAJaiM
in januari begin februari beschikbaar komt voor de N900
Daarnaast is deze ontwikkeling
http://www.maemo-freak.co...-than-500-million-in-2010
ook erg interessant om in een applicatie te verwerken, of misschien komt Sygic vanzelf met een update nadat ze hun pakket voor de N900 uitgebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
KC27 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:15:
Ik twijfel ook erg tussen een N900 en de aankomende Google Nexus One.
zie http://www.tux-planet.fr/...vs-nexus-one-vs-palm-pre/ voor een kleine vergelijking naast elkaar (weet niet zeker of alles klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Willem, bedankt, ik had hem al gezien in de N1 topic.
Blijf helaas toch nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaatR
  • Laatst online: 29-03-2022
Nu zo'n twee weken in het bezit van de N900, in één woord: super! Heb nog wel de volgende twee vraagjes, waar ik in dit topic nog even niets over kon vinden:

- Bij mijn vorige phones (zoals de N95) gebruikte ik sjablonen voor het SMS'en, zodat ik snel vaste teksten kon invoeren. Ik kan dit nergens terugvinden op m'n N900; iemand enig idee of het wel mogelijk is?

- Als ik mail naar mailadressen die niet in mijn contactenlijst staan (los of gekoppeld aan een naam), dan worden deze automatisch toegevoegd aan de contactlijst. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het downloaden en installeren van een applicatie (in dit geval de 'Evernote Sharing Plugin') gaat prima. Vervolgens verschijnt de geïnstalleerde 5 van de 10 keer automatisch onder de 'Meer..' Vaak dus ook niet. Doe ik iets heel doms of zie ik iets simpels over het hoofd? Best irritant want als ik de applicatie vervolgens wil gaan gebruiken kan ik deze niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
friendlyfiend schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:47:
Ik ben steeds wat meer nieuwe dingen aan het uitvinden met deze phone. Ik ben nl een linux newbie.
Weten jullie (de mensen die echt tweaken met de n900 bijv.) hoe lang een app in een bepaalde repository blijft? en wanneer zo'n app bugfree is? Duurt dit maanden? of weken? Ik lees namelijk over allerlei leuke apps maar die zitten allemaal nog in de testfase/repositories. Zoals bijv. het last fm programma Vegalume of Witter (twitter programma). En zo kan ik nog wel een paar opnoemen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Maar als een programma wordt ontwikkelt, hoe lange tijd gaat er ongeveer over heen voordat het mainstream users gebruikt kan gaan worden?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Denk bij de repo tijden aan een paar weken, maar je kan natuurlijk altijd de extra repos gebruiken. Dat is wat ik doe. Ja, je riskeert een crash, dat dan weer wel (of erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:41:
Ow btw, ben nu een film met 100kb/s aan het downloaden via het T-Mobile netwerk en Transmission :D
Ik ben niet bekend met Linux, maar welke poort hebben jullie openstaan voor Transmission? Ik download namelijk met 1 kb/s en dat komt doordat ik een gesloten poort gebruik. Ik heb overal gezocht zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:35:
Voor degenen die veel gebruik maken van de FM-transmitter, dit kan nu ook i.c.m. een (auto)oplader. Het is namelijk zo dat dat als je de N900 aan stroom hangt en dan de FM-transmitter aanzet de kwaliteit ontzettend afneemt. Ik dacht zelf eerst dat het door de autolader of iets dergelijks kwam maar het is dat de sterkte van de transmitter automatisch naar beneden geschroeft wordt als deze aan de stroom hangt om regulaties niet te overschrijden. Maar goed je kunt de sterkte zelf aanpassen en dan heb je er geen last meer van (en beter geluid trouwens :P).

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38582&page=8.

Ik gebruik zelf nu even de code op een wat omslachtige manier door ze namelijk te kopieren iedere x, want ik krijg de snelkoppeling nog niet werkend. Maar dat kan ook komen door mijn linux onkunde dus mocht iemand het uitproberen en de snelkoppeling werkend krijgen, lees ik het wel.
Ah dit is wel zeer interessant zeg. De fm-transmitter werkte opzich al wel voldoende bij mij, maar een wat sterker signaal en dus een groter bereik zou fijn zijn. Op pagina 11 zegt iemand dat hij een manier heeft om via al bestaande bestanden de transmitter via een snelkoppeling aan te zetten met standaard dat vergrote bereik. Ik begrijp echter vrij weinig van zijn toelichting over wat hij doet om tot die stappen te komen.

Hij heeft het bijvoorbeeld over het wijzigen van het bestand boostfm.sh in een of andere folder waar je vanaf Windows niet op kunt komen (of het is in ieder geval niet zichtbaar) en dus moet dat waarschijnlijk vanuit Xterminal zelf gebeuren? Geen idee hoe dat zou moeten, kan iemand met Linux-kennis dit misschien ophelderen of een zetje in de goede richting geven voor een Linux-beginner? Mijn dank zou groot zijn. Ik ben geen digibeet, sterker nog o.a. PC's zijn een hobby van me, maar dit is toch net even teveel tegelijk. Vooral het aanpassen van dat .sh-bestand lijkt me pittig. Kan het bestand niet eens vinden..
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Ik ben niet bekend met Linux, maar welke poort hebben jullie openstaan voor Transmission? Ik download namelijk met 1 kb/s en dat komt doordat ik een gesloten poort gebruik. Ik heb overal gezocht zonder resultaat.
Het nummer van de poort is in principe niet erg van belang, zolang je netwerk maar niet zo dichtgetimmerd zit dat de buitenwereld niet of nauwelijks kan verbinden met Transmission. Dit geldt ook voor een torrentclient op de PC. Als je na een tijdje wachten echt geen hogere snelheden krijgt, is er goed kans dat je een poort moet forwwarden in je router. Hoe dat gaat lees je op portforwarding.com en honderd andere websites.

[ Voor 15% gewijzigd door FreddyFish op 05-01-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:46:
[...]
Het nummer van de poort is in principe niet erg van belang, zolang je netwerk maar niet zo dichtgetimmerd zit dat de buitenwereld niet of nauwelijks kan verbinden met Transmission. Dit geldt ook voor een torrentclient op de PC. Als je na een tijdje wachten echt geen hogere snelheden krijgt, is er goed kans dat je een poort moet forwwarden in je router. Hoe dat gaat lees je op portforwarding.com en honderd andere websites.
Bedankt, ik zal me er morgen in verdiepen.

Ik ben overgins overgestapt van mijn Vodafone naar een WLAN internetverbinding van de buren en gek genoeg (of juist niet) download ik nu velen malen sneller. Wel vind ik het niet zo stabiel als achter mijn computer, want de snelheid schommelt regelmatig van 150+ naar 20 kbps.

Maar goed, kan ik de conclusie trekken dat het downloaden van een torrent via Transmission niet via het netwerk van jou provider gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf al ruim een jaar in het bezit van een Iphone 3G en deze bevalt eigenlijk heel goed. Een nadeel: het ontbreken van een fysiek toetsenbord.

Nu kan ik komende maand mijn abbo verlengen/wijzigen en ga ik dus een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu kan ik wel wat hulp gebruiken bij het maken van een keuze voor mijn nieuwe telefoon. Mijn oog is gevallen op de N900. Qua specs perfect. Heeft alles wat ik me zou kunnen wensen. Enige nadelen wat ik bij de N900 zie is de grootte van het toestel (en dan met name de dikte) en het touch screen dat resistive is t.o.v. capacitive (Iphone). Ik heb al diverse threads doorgelezen, reviews bekeken dus weet wel dat de N900 een behoorlijk apparaat is in omvang. Maar mijn vraag aan N900 bezitters(die wellicht ook van Iphone komen): is het toestel echt veel dikker in dagelijks gebruik van bv. de Iphone? Hoe zit ie in je broekzak? Ik heb hiervoor een HTC TytN II Kaiser gehad; dat toestel vond ik simpelweg echt te dik. Bovendien was een resistive touch screen als die van de TyTN II echt een ramp i.v.m. de Iphone. Dus mijn andere vraag is: hoe gevoelig werkt het touch screen i.v.m. dat van de Iphone wat mijns inziens erg gevoelig is(en dat is een plus).

Misschien nog tips/adviezen die niet in reviews naar voren komen waarom ik juist wel of niet voor de N900 moet kiezen?

Zoals eerder gezegd twijfel ik nog wel over de N900 > Andere modellen waarnaar ik heb gekeken:

- Motorola Milestone (lijkt ook een ideaal toestel, alleen vind ik in veel reviews terug dat het toetsenbord niet erg goed is; plat en compact door D-pad. Daar gaat het mij bij een volgende toestel juist WEL om naast alle andere features.)
- Iphone 3GS (bekende recept, lijkt mij niet heel veel meerwaarde t.o.v. mijn Iphone 3G; sneller en 32GB, maar nog steeds geen fysiek toetsenbord)
- Blackberry Bold 9000/9700 (geen touch screen, wel goede toetsenborden maargoed....wel heel iets anders. Bovendien minder multimediamogelijkheden/gadgetgehalte)
- Palm Pre (niet in NL verkrijgbaar)
- HTC Touch HD2 (heb een hekel aan WM)

Zie ik toestellen over het hoofd? Wellicht heeft iemand een tip voor een toestel dat ik ook zeker moet bekijken? Of wachten op de volgende generatie Nexus, Xperia X10 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:27
Volgens mij is de n900 ongeveer net zo dik als de Tytn II (maar dat moet je makkelijk uit de specs kunnen halen), dus als je dat vervelend vindt, is dit misschien niet de telefoon voor jou. Aan de andere kant draag ik hem zelf ook altjd in mijn broekzak en heb ik er totaal geen last van.
Het resistive screen zal zeker beter zijn dan dat van de Tytn II, maar als je van een capacitive komt, is het in het begin wel even wennen. voor mij was dat in elk geval wel zo, maar inmiddels vind ik het eigenlijk veel fijner, omdat je veel precieser iets kan selecteren. Vooral bij het browsen vind ik dat een enorm voordeel.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Gister de N900 ook even in de hand gehad, hij is idd vrij dik en komt wel in de buurt van de Tytn II
Maar dat geeft het wel wat degelijks :) Scherm is daarnaast een mooie grote grootte voor het browsen en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:46:
[...]

Ah dit is wel zeer interessant zeg. De fm-transmitter werkte opzich al wel voldoende bij mij, maar een wat sterker signaal en dus een groter bereik zou fijn zijn. Op pagina 11 zegt iemand dat hij een manier heeft om via al bestaande bestanden de transmitter via een snelkoppeling aan te zetten met standaard dat vergrote bereik. Ik begrijp echter vrij weinig van zijn toelichting over wat hij doet om tot die stappen te komen.

Hij heeft het bijvoorbeeld over het wijzigen van het bestand boostfm.sh in een of andere folder waar je vanaf Windows niet op kunt komen (of het is in ieder geval niet zichtbaar) en dus moet dat waarschijnlijk vanuit Xterminal zelf gebeuren? Geen idee hoe dat zou moeten, kan iemand met Linux-kennis dit misschien ophelderen of een zetje in de goede richting geven voor een Linux-beginner? Mijn dank zou groot zijn. Ik ben geen digibeet, sterker nog o.a. PC's zijn een hobby van me, maar dit is toch net even teveel tegelijk. Vooral het aanpassen van dat .sh-bestand lijkt me pittig. Kan het bestand niet eens vinden..
Even een kleine uitleg over de post van deze persoon op pagina 11 met een paar kleine aanpassingen:

Je zou het beste eerst een 'grafische' texteditor kunnen installeren op de n900 zoals leafpad (deze is te vinden in de extras-testing repository dacht ik), wat je verder nodig bent is rootsh om root te worden.

Wat je vervolgens doet is in de xterminal gainroot intypen om root te worden.
Als je root bent kan je met het commando leafpad /usr/bin/boostfm.sh het bestand boostfm.sh aanmaken en de text editor openen en het volgende erin plakken:
#!/bin/sh
STATE=`fmtx_client | grep state | cut -d '=' -f2`
if [ "disabled" = ${STATE} ]
then
echo "Turning on FM transmitter"
fmtx_client -p1
else
echo "Turning off FM transmitter"
fmtx_client -p0
fi
/bin/echo 118 > /sys/class/i2c-adapter/i2c-2/2-0063/power_level
exit 0

Je kan nu het bestand opslaan door in het menu op save te klikken, ook moet je het bestand nog uitvoerbaar makne, dit kan met het commando chmod +x /usr/bin/boostfm.sh.

Vervolgens heeft hij het in zijn post over de sudoers file aanpassen, dit kan je doen met het commando leafpad /etc/sudoers, ook kan het met het programma visudo of een andere tekstverwerker. Je voegt in dit bestand de volgende regel (onderaan) toe:
user ALL = NOPASSWD: /usr/bin/boostfm.sh

Als laatste heeft hij het over een bestand aanmaken om deze op je desktop te kunnen zetten:
leafpad /usr/share/applications/hildon/boostfm.desktop, zet hierin:
[Desktop Entry]
Version=0.1
Type=Application
Name=BoostFM
Exec=osso-xterm 'sudo /usr/bin/boostfm.sh'
Icon=general_fm_transmitter
X-Windows-Icon=
X-HildonDesk-ShowInToolbar=false
X-Osso-Type=application/x-executable

Als je deze stappen hebt gedaan kan je naar je desktop gaan en een nieuwe snelkoppeling toevoegen naar het scriptje. Als je op deze snelkoppeling klikt word de FM-Transmitter uit of aangezet, met volle sterkte (118).

Ik hoop dat je er wat aan hebt

edit: even wat uitleg over copy/paste en de n900
als je deze post op je n900 bekijt kan je de text selecteren door met je vinger van linksbuiten het scherm (het zwarte) naar binnen te slepen in een redelijk tempo. je ziet dan een cursor icoon verschijnen, klik daarop. Nu kan text selecteren met je vinger/stylus en copieeren met ctrl+c, de geselecteere text kan je ook weer in leafpad plakken met ctrl+v

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere gebruikers van de N900 met het probleem, als je je toestel een beetje schud, het een geluid maakt dat er iets los zit?.
Verder....ik heb me toestel in een hoesje zitten en als ik gebeld wordt, komt het wel eens voor dat door het uit de hoes te halen...een knop ingedrukt wordt....en dan raad je het al...soms is het de ''weiger toets'' en soms de ''beantwoorden toets''. Is het misschien anders in te stellen??

Verder is mijn toestel gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 10-10 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Als je deze stappen hebt gedaan kan je naar je desktop gaan en een nieuwe snelkoppeling toevoegen naar het scriptje. Als je op deze snelkoppeling klikt word de FM-Transmitter uit of aangezet, met volle sterkte (118).

Ik hoop dat je er wat aan hebt
dekkelkamp, bedankt voor de uitleg!
Bij mij gaat er alleen iets fout denk ik. Wanneer ik nu op de snelkoppeling klik, opent hij de terminal en vraagt om een password. Wat heb ik verkeerd gedaan?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Waarschijnlijk moet je eerst even sudo gainroot intypen voor je de commando's geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
citruspers schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:14:
Waarschijnlijk moet je eerst even sudo gainroot intypen voor je de commando's geeft ;)
Dat staat toch ook in zijn uitleg? Waarom denk je dan dat ik dat niet gedaan heb?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Phr34k schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:16:
[...]

Dat staat toch ook in zijn uitleg? Waarom denk je dan dat ik dat niet gedaan heb?
De shortcut opent het script met het commando sudo ervoor. Dit zorgt ervoor dat hij het als root uit kan voeren.

Op je useraccount staat een wachtwoord. Dit wachtwoord moet je invoeren om het commando als root (met sudo) uit te laten voeren.

Er gaat wat mis met het stukje "user ALL = NOPASSWD: /usr/bin/boostfm.sh" dit zou ervoor moeten zorgen dat je het uit kan voeren zonder dat je een wachtwoord in moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik denk dat je in de sudoers file nog /opt/bin/boostfm.sh hebt staan, het moet
user ALL = NOPASSWD: /usr/bin/boostfm.sh
zijn.

ook zou je even de telefoon opnieuw op kunnen starten, misschien dat de sudoers file tijdens het opstarten pas gelezen word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
[...]

Omdat dat de manier is om beheerdersrechten te krijgen onder maemo, en het is de meest logische oorzaak van jou probleem. Graag of niet hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Phr34k schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:07:
[...]

dekkelkamp, bedankt voor de uitleg!
Bij mij gaat er alleen iets fout denk ik. Wanneer ik nu op de snelkoppeling klik, opent hij de terminal en vraagt om een password. Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ten eerste: ontzettend bedankt, Dekkelkamp! Heldere uitleg.

@Phr34k: ben je toevallig stap 2 niet vergeten, zoals ook op dat forum later al als suggestie wordt gegeven? Dus het toevoegen van die regel aan het sudoers-bestand. Ook is daar iemand die zijn sudoers-bestand ver***** heeft en nu zo goed als niks meer met zn N900 kan, tenzij hij reflasht of erg handig is met de terminal. Dit laat nog eens zien dat je maar een klein foutje hoeft te maken en je kunt met de telefoon helemaal opnieuw beginnen. Iemand anders raadt aan het sudoers-bestand aan te passen met visudo. Zal wel in de app-manager te vinden zijn. Iig, dat controleert direct of je aanpassingen aan het bestand niet voor fouten gaan zorgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 03:32:
[...]
Bedankt, ik zal me er morgen in verdiepen.

Ik ben overgins overgestapt van mijn Vodafone naar een WLAN internetverbinding van de buren en gek genoeg (of juist niet) download ik nu velen malen sneller. Wel vind ik het niet zo stabiel als achter mijn computer, want de snelheid schommelt regelmatig van 150+ naar 20 kbps.

Maar goed, kan ik de conclusie trekken dat het downloaden van een torrent via Transmission niet via het netwerk van jou provider gaat?
Oh ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat je het via WLAN probeerde. Het is inderdaad niet zo heel stabiel, snelheden schommelen bij mij ook heel erg. Lage snelheid komt gewoon doordat zoiets niet goed werkt op mobiel internet van waarschijnlijk welke provider dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Dekkelkamp bedankt voor de duidelijke uitleg, makkelijk te volgen ook voor iemand zonder linux ervaring :).

Ik stuit gek genoeg ook op het probleem van het password verhaal. Uiteraard alles uitgevoerd met sudo gainroot en niet vergeten de regel toe te voegen aan de /etc/sudoers. Ik gebruikte al Visudo dus kon gelijk checken of alles goed was, wat het geval was. Nog even de tel uit/aan gezet maar geen effect.

Werkt 't bij jullie wel trouwens Dekkelkamp/FreddyFish ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:27:
Inderdaad Dekkelkamp bedankt voor de duidelijke uitleg, makkelijk te volgen ook voor iemand zonder linux ervaring :).

Ik stuit gek genoeg ook op het probleem van het password verhaal. Uiteraard alles uitgevoerd met sudo gainroot en niet vergeten de regel toe te voegen aan de /etc/sudoers. Ik gebruikte al Visudo dus kon gelijk checken of alles goed was, wat het geval was. Nog even de tel uit/aan gezet maar geen effect.

Werkt 't bij jullie wel trouwens Dekkelkamp/FreddyFish ??
visudo maakt vaak een sudoers.tmp file aan waar hij de wijzigingen in opslaat. Heeft hij die ook aangemaakt of heeft hij de sudoers file overschreven?

Het is te zien aan de timestamp. Als je in de terminal even `ls -l /etc/sudoers*` doet dan zie je wat de timestamps zijn.

Is de sudoers.tmp file nieuwer dan kan je even het volgende doen:
code:
1
2
3
sudo gainroot
cp /etc/sudoers /etc/sudoers.20100105
cp /etc/sudoers.tmp /etc/sudoers

Dan zou het moeten werken (als dit het probleem was).

[ Voor 12% gewijzigd door TheFirepit op 05-01-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:33:
[...]

visudo maakt vaak een sudoers.tmp file aan waar hij de wijzigingen in opslaat. Heeft hij die ook aangemaakt of heeft hij de sudoers file overschreven?

Het is te zien aan de timestamp. Als je in de terminal even `ls -l /etc/sudoers*` doet dan zie je wat de timestamps zijn.

Is de sudoers.tmp file nieuwer dan kan je even het volgende doen:
code:
1
2
3
sudo gainroot
cp /etc/sudoers /etc/sudoers.20100105
cp /etc/sudoers.tmp /etc/sudoers

Dan zou het moeten werken (als dit het probleem was).
Deze tmp file is aangemaakt, waarvan de laatste aanpassing van zojuist was. De rest van de aanpassingen die zijn gemaakt staan er ook onder, dus ik neem aan dat de sudoers file niet overschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
FreddyFish schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:57:
[...]

Ten eerste: ontzettend bedankt, Dekkelkamp! Heldere uitleg.

@Phr34k: ben je toevallig stap 2 niet vergeten, zoals ook op dat forum later al als suggestie wordt gegeven? Dus het toevoegen van die regel aan het sudoers-bestand. Ook is daar iemand die zijn sudoers-bestand ver***** heeft en nu zo goed als niks meer met zn N900 kan, tenzij hij reflasht of erg handig is met de terminal. Dit laat nog eens zien dat je maar een klein foutje hoeft te maken en je kunt met de telefoon helemaal opnieuw beginnen. Iemand anders raadt aan het sudoers-bestand aan te passen met visudo. Zal wel in de app-manager te vinden zijn. Iig, dat controleert direct of je aanpassingen aan het bestand niet voor fouten gaan zorgen.
Heb hier nu dus ook last van... Kan geen nummers meer afspelen met de media-speler en toepassingsbeheer werkt niet meer :'(

Iemand enig idee hoe ik dit weer op kan lossen?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phr34k schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Heb hier nu dus ook last van... Kan geen nummers meer afspelen met de media-speler en toepassingsbeheer werkt niet meer :'(

Iemand enig idee hoe ik dit weer op kan lossen?
Wat is er precies mis met je sudoers bestand? kan je deze nog wel openen en staat hier nog wel tekst in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Nee, kan hem niet meer openen.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Kan je nog wel root worden met `sudo gainroot`?

Pagina: 1 ... 33 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.