Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
EngelF schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:55:
[...]

Kan je nog wel root worden met `sudo gainroot`?
Nee, krijg dan deze foutmelding:

>>>sudoers file: syntax error, line 82 <<<
sudo: parse error in /etc/sudoers near line 82

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

Phr34k schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:57:
[...]

Nee, krijg dan deze foutmelding:

>>>sudoers file: syntax error, line 82 <<<
sudo: parse error in /etc/sudoers near line 82
Heb je toevallig het wachtwoord van root ook gezet?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
EngelF schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:01:
[...]

Heb je toevallig het wachtwoord van root ook gezet?
Nee.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevendefeij
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 03:32:
[...]
Bedankt, ik zal me er morgen in verdiepen.

Ik ben overgins overgestapt van mijn Vodafone naar een WLAN internetverbinding van de buren en gek genoeg (of juist niet) download ik nu velen malen sneller. Wel vind ik het niet zo stabiel als achter mijn computer, want de snelheid schommelt regelmatig van 150+ naar 20 kbps.

Maar goed, kan ik de conclusie trekken dat het downloaden van een torrent via Transmission niet via het netwerk van jou provider gaat?
Nee dan kun je de conclusie trekken dat Vodafone ruk is. En T-mobile geniaal.

Los van deze brilliante conclusie vind ik het bijzonder dat je die snelheden kan halen over tmobile met torrent maar ik ga het ook maar eens proberen denk ik.

Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05
Auch.
Sudoers file dood + geen wachtwoord op root = geen root toegang.
Firmware opnieuw installeren zou helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een rammelend geluid kan de sim- of memorycardhouder zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

br men schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:14:
[...]

Auch.
Sudoers file dood + geen wachtwoord op root = geen root toegang.
Firmware opnieuw installeren zou helpen?
Firmware opnieuw installeren helpt sowieso, maar dan kan je weer compleet overnieuw beginnen je phone te tunen.
Kan je nog wel een backup maken met PC Suite/de backup tool op de N900?

[ Voor 13% gewijzigd door TheFirepit op 05-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
EngelF schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Firmware opnieuw installeren helpt sowieso, maar dan kan je weer compleet overnieuw beginnen je phone te tunen.

[...]

Kan je nog wel een backup maken met PC Suite/de backup tool op de N900?
Backup maken met PC-Suite werkt niet meer, de backup tool van de N900 zelf geeft aan dat m'n geheugenkaart alleen lezen is, dus heeft hier waarschijnlijk ook geen rechten meer voor.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
EngelF schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Klopt, maar de meeste gegevens op je mobiel moet je bij kunnen komen zonder root toegang nodig te zijn.
Dus kan het meeste gebackupt worden zodat niet alles overnieuw hoeft te worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad prc hetzelfde verhaal als 'YoDude' op maemo. Hij heeft ondertussen alles opnieuw geflasht en werkend gekregen. Maar er staat nog iets wat ik niet weet of hij geprobeerd heeft, je zou dit nog evt kunnen proberen:
"If you have rootsh installed (not the extras-devel version), run "rootsh /bin/sh" and you can remove the offending line from sudoers.

Bij hem kwam het doordat de extra regel in de sudoers file die hij plakte een extra ongewenste regel toevoegde als ik het goed begrijp, waardoor de foutmelding verschijnt. Dus als je de sudoers file (op een of andere manier kan benaderen) en die regel verwijdert zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:22:
[...]

Het is inderdaad prc hetzelfde verhaal als 'YoDude' op maemo. Hij heeft ondertussen alles opnieuw geflasht en werkend gekregen. Maar er staat nog iets wat ik niet weet of hij geprobeerd heeft, je zou dit nog evt kunnen proberen:
"If you have rootsh installed (not the extras-devel version), run "rootsh /bin/sh" and you can remove the offending line from sudoers.

Bij hem kwam het doordat de extra regel in de sudoers file die hij plakte een extra ongewenste regel toevoegde als ik het goed begrijp, waardoor de foutmelding verschijnt. Dus als je de sudoers file (op een of andere manier kan benaderen) en die regel verwijdert zou het opgelost moeten zijn.
Ik vraag me sterk af of dit gaat lukken. Ik heb zojuist ls /etc/sudoers -lah uitgevoerd op m'n n900 en kreeg de volgende output:
-r--r----- 1 root root 4.1k oct 30 12:41 /etc/sudoers
sudoers is dus van root en kan niet zonder root rechten aangepast worden.
sudo werkt niet omdat het sudoers bestand "stuk" is + er zit geen wachtwoord op root.
Ik weet verder geen manieren om root rechten te krijgen.

rootsh /bin/sh geeft mij ook de melding "rootsh is now depricated for it poses too much of a security risk. However, you can still obtain a root shell by running the commands 'root' or 'sudo gainroot'.

Het commando root werkt bij mij wel om in te loggen als root gebruiker.
Hoop voor Phr34k dat dit niet via het sudoers bestand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
br men schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:44:
[...]

Ik vraag me sterk af of dit gaat lukken. Ik heb zojuist ls /etc/sudoers -lah uitgevoerd op m'n n900 en kreeg de volgende output:

[...]

sudoers is dus van root en kan niet zonder root rechten aangepast worden.
sudo werkt niet omdat het sudoers bestand "stuk" is + er zit geen wachtwoord op root.
Ik weet verder geen manieren om root rechten te krijgen.

rootsh /bin/sh geeft mij ook de melding "rootsh is now depricated for it poses too much of a security risk. However, you can still obtain a root shell by running the commands 'root' or 'sudo gainroot'.

Het commando root werkt bij mij wel om in te loggen als root gebruiker.
Hoop voor Phr34k dat dit niet via het sudoers bestand gaat.
Helaas, dit gaat dus ook via sudoers, krijg dezelfde foutmelding... Iemand nog enig idee?

Wanneer ik de firmware flash, gaat dan ook alles op het massa-geheugen verloren?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb eindelijk de mijne binnen :9 ! Eind november besteld, maar goed, uiteindelijk binnen op precies de dag dat m'n nummer werd overgezet.

Geen dode pixels, werkende mic, helaas wel de 32wd_to bug... gelukkig wel opgelost met de workaround van enable_off_mode op 0! Nu nog de definitieve firmware fix.

Tot nu toe zijn m'n indrukken positief, weinig verrassingen na 2 maanden reviews, previews, ervaringen doorlezen. Wel goed om te zien dat je contactpersonen kan mergen! Was ik niet tegengekomen in de reviews (t is ook een kleine feature natuurlijk). Nooit geprobeerd op m'n N82, maar volgens mij zat het er niet in.

Toetsenbord vind ik nog wel wat wennen, kan me wel wat voorstellen bij de kritiek van sommige reviewers, maar ik merk nu al dat na wat gewenning je al sneller gaat typen. Er had best een rij met nummers en wat symbolen bij gemogen, dat wel. Vooral de getallen en de symbolen zoals / > & (voor xterm) zijn wat irritant. Twee keer op de Fn toets klikken voor lock is wel handig, maar toch...

De Hermes applicatie is trouwens ook zeker een aanrader voor de mensen die facebook gebruiken! Was wel ietwat buggy met het ophalen van gegevens (aantal pogingen nodig gehad), maar dat zou ook zomaar aan de facebook site kunnen liggen.

Heb er net een screen protector op gedaan (clearprotector), maar dat die idioten niet een extra gat hebben gemaakt voor de proximity sensor is wel brak :( . Heb nu een lelijke knip moeten maken na het aanbrengen omdat anders m'n beeld op zwart staat tijdens het bellen. Voelt verder wel redelijk aan, en is nauwelijks te zien, dus met wat net snijwerk vooraf zou het nog wel ok kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 16:14 . Reden: screenprotector vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Phr34k schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Helaas, dit gaat dus ook via sudoers, krijg dezelfde foutmelding... Iemand nog enig idee?

Wanneer ik de firmware flash, gaat dan ook alles op het massa-geheugen verloren?
ik las dit op maemo-guru.com
Note that Nokia also releases updates to Maemo devices OTA, using SSU (Seamless Software Update). This will show as a small orange box blinking in your tray, and will update different parts of your device, without the need for a computer and without erasing any of your data.
Dus gok dat het firmware flashen wel alles verwijdert.
Maar dit kan je toch wel kopieren? (via usb mass storage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:29:
Zijn er meerdere gebruikers van de N900 met het probleem, als je je toestel een beetje schud, het een geluid maakt dat er iets los zit?.
Verder....ik heb me toestel in een hoesje zitten en als ik gebeld wordt, komt het wel eens voor dat door het uit de hoes te halen...een knop ingedrukt wordt....en dan raad je het al...soms is het de ''weiger toets'' en soms de ''beantwoorden toets''. Is het misschien anders in te stellen??

Verder is mijn toestel gewoon perfect.
Niet door dat slidertje aan de zijkant, waardoor je beeldscherm aanspingt?

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 08:29
De firmware flashen verwijderd niks op je massageheugen. Een N900 terugzetten naar "out of the box" bevat dan ook 2 stappen. Eerste is het firmware flashen en stap 2 is het flashen van de EMMC (je massageheugen). Dit is al eerder in dit topic voorbij gekomen :)

zie ook Maemo Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:08:
Nou ik heb eindelijk de mijne binnen :9 ! Eind november besteld, maar goed, uiteindelijk binnen op precies de dag dat m'n nummer werd overgezet.

Geen dode pixels, werkende mic, helaas wel de 32wd_to bug... gelukkig wel opgelost met de workaround van enable_off_mode op 0! Nu nog de definitieve firmware fix.

Tot nu toe zijn m'n indrukken positief, weinig verrassingen na 2 maanden reviews, previews, ervaringen doorlezen. Wel goed om te zien dat je contactpersonen kan mergen! Was ik niet tegengekomen in de reviews (t is ook een kleine feature natuurlijk). Nooit geprobeerd op m'n N82, maar volgens mij zat het er niet in.

Toetsenbord vind ik nog wel wat wennen, kan me wel wat voorstellen bij de kritiek van sommige reviewers, maar ik merk nu al dat na wat gewenning je al sneller gaat typen. Er had best een rij met nummers en wat symbolen bij gemogen, dat wel. Vooral de getallen en de symbolen zoals / > & (voor xterm) zijn wat irritant. Twee keer op de Fn toets klikken voor lock is wel handig, maar toch...

De Hermes applicatie is trouwens ook zeker een aanrader voor de mensen die facebook gebruiken! Was wel ietwat buggy met het ophalen van gegevens (aantal pogingen nodig gehad), maar dat zou ook zomaar aan de facebook site kunnen liggen.

Heb er net een screen protector op gedaan (clearprotector), maar dat die idioten niet een extra gat hebben gemaakt voor de proximity sensor is wel brak :( . Heb nu een lelijke knip moeten maken na het aanbrengen omdat anders m'n beeld op zwart staat tijdens het bellen. Voelt verder wel redelijk aan, en is nauwelijks te zien, dus met wat net snijwerk vooraf zou het nog wel ok kunnen zijn.
Ik heb ook een clearprotector, ik heb 3 gaatjes? bij mij werkt het wel gewoon.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AlexDT schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:32:
[...]

Ik heb ook een clearprotector, ik heb 3 gaatjes? bij mij werkt het wel gewoon.
en anders is een perforator wil handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:27:
Inderdaad Dekkelkamp bedankt voor de duidelijke uitleg, makkelijk te volgen ook voor iemand zonder linux ervaring :).

Ik stuit gek genoeg ook op het probleem van het password verhaal. Uiteraard alles uitgevoerd met sudo gainroot en niet vergeten de regel toe te voegen aan de /etc/sudoers. Ik gebruikte al Visudo dus kon gelijk checken of alles goed was, wat het geval was. Nog even de tel uit/aan gezet maar geen effect.

Werkt 't bij jullie wel trouwens Dekkelkamp/FreddyFish ??
Hmm, bij mij werkt het gewoon: Als ik de snelkoppeling met het radio icoon aanklik opent de terminal en word het scriptje uitgevoerd. Ook verschijnt het FM-Transmitter icoontje bovenin de status'balk' en staat de sterkte op 118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:06:
[...]

Hmm, bij mij werkt het gewoon: Als ik de snelkoppeling met het radio icoon aanklik opent de terminal en word het scriptje uitgevoerd. Ook verschijnt het FM-Transmitter icoontje bovenin de status'balk' en staat de sterkte op 118.
Net er weer even naar gekeken en het werkt!! Schijnt dat ik iedere x over het uitvoerbaar maken van het bestand gelezen heb en daardoor het password verhaal kreeg :X . Geweldig zo'n telefoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere gebruikers van de N900 met het probleem, als je je toestel een beetje schud, het een geluid maakt dat er iets los zit?.
Uhmmm het zou kunnen zijn dat dit het microSD slot is. Anders je sim slot?!
Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
Heeft er iemand 12voip werkend gekregen? of is dit niet mogelijk? Ik las dat 12voip niet sip compatible was o.i.d., ik ben er niet heel bekend mee.

:)

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
En kan iemand ook zeggen hoe ik visudo dan precies moet gebruiken? Als ik typ:

code:
1
visudo /etc/sudoers

Dan krijg ik:

code:
1
usage: visudo [-c] [-f sudoers] [-q] [-s] [-v]

Ik heb zelf wat gezocht en ben erachter gekomen dat [-c] de optie is die ik nodig heb (geloof ik), want dat is gewoon checken voor errors. Maar wat ik ook typ, ik krijg geen mogelijkheid om dat bestand aan te passen in een editor.

Uit ellende heb ik getypt:

code:
1
EDITOR=leafpad

Misschien is dat wel helemaal verkeerd, maar ik dacht: ik heb leafpad iig geïnstalleerd, misschien krijg ik dan wel een editor. En dat daarna visudo het resultaat controleert. Maargoed, als ik nu alleen 'visudo' tik, dan krijg ik:

code:
1
visudo: no editor found (editor path = /bin/vi)

Wat moet ik doen? Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 14:50
Bovenstaande hoort bij mijn account. Familielid had zijn account nog op mijn laptop open laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

code:
1
EDITOR=/usr/bin/vi visudo

Probeer dit eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kn4kw0r5t schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:57:

code:
1
visudo: no editor found (editor path = /bin/vi)

Wat moet ik doen? Ik kom er niet uit.
In plaats van visudo, heb je het commando "vim" nodig om visudo te gebruiken (als je hem al geinstalleerd hebt).
code:
1
vim /etc/sudoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
AlexDT schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:00:
Heeft er iemand 12voip werkend gekregen? of is dit niet mogelijk? Ik las dat 12voip niet sip compatible was o.i.d., ik ben er niet heel bekend mee.

:)
kijk ik ben een echte leek , maar deze had ik ook heel graag werkend gekregen maar ik heb er voor mij geen duidelijk antwoord op gekregen

het loopt een beetje storm met de vragen zodat er een hoop door elkaar loopt

maar 12voip is wel een van de goedkoopste en je kan er ook echt gratis mee bellen naar vaste nummers ook in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
R_W schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:10:
code:
1
EDITOR=/usr/bin/vi visudo

Probeer dit eens?
Toen ik dit invoerde kreeg ik inderdaad de inhoud van sudoers te zien in de Xterminal, maar dat was wat onoverzichtelijk. Maar het gaf me wel een idee van hoe de EDITOR-optie gebruikt moet worden, dus toen probeerde ik:

code:
1
EDITOR=leafpad visudo

En toen kreeg ik sudoers.tmp geopend in leafpad. Daar heb ik toen die ene regel onderaan toegevoegd, opgeslagen en afgesloten. Kreeg geen enkele melding, dus zal wel goed zijn.

Toen het desktop-bestand aangemaakt, en daarna een snelkoppeling op het bureaublad. Snelkoppeling opent een terminal-schermpje, er komt wat tekst en sluit dan weer af. En de FM-transmitter gaat aan.

Dus ik denk dat het allemaal goed zit nu. Met leafpad daarna de bestanden nog even gecontroleerd en die zijn allemaal correct. Visudo heeft dus wel sudoers overgeschreven met sudoers.tmp. Ik merk alleen in bereik niet zo veel verschil. Even getest met de radio hier in huis. Maar misschien zorgt het er wel voor dat ik in de auto nooit meer gekraak krijg, dat was eerst nog wel af en toe het geval. Dat test ik later wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:25:
[...]

In plaats van visudo, heb je het commando "vim" nodig om visudo te gebruiken (als je hem al geinstalleerd hebt).
code:
1
vim /etc/sudoers
Ik heb het niet geprobeerd, omdat ik het met hulp van hierboven en wat eigen gepruts voor elkaar heb gekregen. Maar opent dit niet gewoon het sudoers-bestand met vim? Dus zonder tussenkomst van visudo? Ik heb er niet heel veel kaas van gegeten maar ik denk gewoon graag dat ik wat vooruitgang boek :P

Allen bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:25:
[...]

code:
1
vim /etc/sudoers
in plaats van vim (vi improved) zou je ook het programma nano kunnen gebruiken om sudoers aan te passen. dit vind ik persoonlijk handiger, omdat je dan niet zoveel 'codes' hoeft te kennen als vi en vim. bij nano is het gewoon ctrl+o om op te slaan.
installeren van nano : apt-get install nano (wel eerst ectras en extras-testing repository toevoegen)
aanpassen sudoers: nano /etc/sudoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:49
Weet iemand eigenlijk al wanneer de nieuwe firmware uitkomt die nokia met kerst had belooft uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Penetrator schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:35:
Weet iemand eigenlijk al wanneer de nieuwe firmware uitkomt die nokia met kerst had belooft uitkomt?
Volgens nokia komt hij uit wanneer hij klaar is. "It's done when it's done". Hij is een week geleden ofzo naar een selecte groep testers gegaan en die zijn nu voor jou en mij de bugs er aan het uithalen. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
ajblancke schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:02:
[...]

kijk ik ben een echte leek , maar deze had ik ook heel graag werkend gekregen maar ik heb er voor mij geen duidelijk antwoord op gekregen
Als je een leek bent, ga ik je 2 dingen leren:
zoeken in het topic.
Het 2e mag je jezelf gaan leren.

succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

maar 12voip is wel een van de goedkoopste en je kan er ook echt gratis mee bellen naar vaste nummers ook in het buitenland
Ja werkt, zonder problemen. Zoek maar naar '12voip' en/of 'voipbuster' in dit topic voor meer informatie, dan loopt het echt niet meer "door elkaar".
Als je er niet uitkomt kijk dan eerst eens in de handleiding van de N900 en zoek naar 'SIP accounts' instellen.
Als je er dan nog niet uitkomt, probeer dan je vraag iets concreter te maken.
Je post bevat nu meer reclame voor 12voip, dan dat het een beschrijving geeft van je probleem met het instellen van 12voip. Ik zou nu bijna denken dat je post spam is voor 12voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Verder....ik heb me toestel in een hoesje zitten en als ik gebeld wordt, komt het wel eens voor dat door het uit de hoes te halen...een knop ingedrukt wordt....en dan raad je het al...soms is het de ''weiger toets'' en soms de ''beantwoorden toets''. Is het misschien anders in te stellen??

Verder is mijn toestel gewoon perfect.
Heb ik ook. Ik heb het vermoeden dat het de 'bewegingssensor' is. Heb het programma moobox erop staan. Die maakt bv gebruik van deze sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
[...]

Voor 12voip.com
Gebruiksersnaam: Gebruikersnaam@sip.12voip.com
Wachtwoord: Wachtwoord

Geavanceerde SIP-instellingen
Gebruikersnaam: Gebruikersnaam
Overdrachtstype: Auto
Uitgaande proxy: sip.12voip.com
Poort: 5060
Publiek adres ontdekken: Aanvinken
Vrije routering: geen vink
Keep-alive-mechanisme: Auto
Keep-alive-period: Auto
Automatisch detecteren van STUN: Aanvinken

Voila!

Thanks to NasT haha
Ik volg deze topic al een hele lange tijd, heb die bug-report link niet gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexDT op 05-01-2010 22:22 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Nas T schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Als je een leek bent, ga ik je 2 dingen leren:
zoeken in het topic.
Het 2e mag je jezelf gaan leren.

succes!
never mind, aangepast

[ Voor 53% gewijzigd door D3sm0dr0mic op 05-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:08:

IK heb nu een screenprotector van brando er op zitten,het enige gat dat daar in zit is bij de speaker en alles werkt toch naar behoren??Als de phone van mijn oor hou,springt het dispplay aan,en tegen het oor gaat het uit...dus ik snap jouw probleem niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
HerrFlick schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:08:

IK heb nu een screenprotector van brando er op zitten,het enige gat dat daar in zit is bij de speaker en alles werkt toch naar behoren??Als de phone van mijn oor hou,springt het dispplay aan,en tegen het oor gaat het uit...dus ik snap jouw probleem niet goed.
exactly hetzelde hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Zojuist kreeg ik een bericht dat mijn device memory op was dus ik dacht dan uninstalleer ik even wat apps. Toen ik echter RDesktop probeerde te verwijderen gaf de appmanager het bericht: kan applicatie niet verwijderen. Geen probleem, ik heb de terminal nog dus ik voerde in:

code:
1
apt-get remove rdesktop

maar deze gaf de error:
dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem

en toen ik dit invoerde
code:
1
dpkg --configure -a

kreeg ik een melding in de trant van: no space left on the device

Vervolgens deed de appmanager niet meer en kon ik dus helemaal niks meer. Zelfs
code:
1
dpkg --list
etc. werkte niet meer.
Gelukkig loste een reboot alle problemen op, zelfs rdesktop was na de reboot gewoon verdwenen.

Hier een supertevreden N900 gebruiker btw. Telefoon nu ong 3 weken in bezit en werkt perfect, verder ook geen tekortkomingen oid kunnen ontdekken.
Ik zou alleen graag meerdere mail for exchange accounts in kunnen stellen of een mega sleek service ala Google Experience (mail, contacts, calendar) willen hebben. Nu weet ik dat dit met nuevasync kan maar dan moet ik mn bedrijfsmail eraf gooien wat ik niet wil. Iemand hier nog ideeën over? Ja zelf programmeren maar daar kom ik toch niet aan toe...

Handige apps die onlangs zijn verschenen:
Unzip add-on for the File Manager (erg handig, oa voor uitpakken van ingepakte GBA spellen ;) )
Camkeyd (focusknop camera dient als alt+tab als lenscover dicht is, met name handig bij fullscreen apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:35:
Eerste kwartaal 2010. Reken dus maar rond maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Nou ik heb wel een beetje moeten prutsen om de protector er goed op te krijgen... misschien dat er net wat lucht zat op die plek? Wel vreemd dat AlexDT wel een gaatje op die plek heeft trouwens, ik heb de protector wel al een maand geleden gekocht. Oudere batch misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste Ultraclear had ook geen gaatje, maar werkt perfect.
Ik heb er nog eentje gekregen maar die heb ik nog niet bekeken.

Ik heb ook nog een Zagg liggen en een PhantomSkinzz. Ook krijg ik nog een Clarivue binnen. Moet ze allemaal nog eens vergelijken. De Zagg heb ik al eens gehad, maar qua feel vind ik de ultraclear beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
AlexDT schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:14:
[...]

Voor 12voip.com
Gebruiksersnaam: Gebruikersnaam@sip.12voip.com

Keep-alive-period: Auto

Voila!

Thanks to NasT haha
Ik volg deze topic al een hele lange tijd, heb die bug-report link niet gezien.
beste mensen ik zeg het nogmaals ik ben niet zo piep meer zowat 6 kruisjes , ik probeer met de tijd mee te gaan O-)

maar aan deze post heb ik een hele hoooooop

ik wil deze persoon heel hartelijk bedanken voor deze goede daad , ja het lijkt op overtrekken maar het is niet anders , nogmaals ik maak geen reclame maaar ik ben een zuinige hollander in een crisis tijd die graag in contact blijft met zijn kinderen in het buitenland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
ajblancke schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:54:
[...]

beste mensen ik zeg het nogmaals ik ben niet zo piep meer zowat 6 kruisjes , ik probeer met de tijd mee te gaan O-)

maar aan deze post heb ik een hele hoooooop

ik wil deze persoon heel hartelijk bedanken voor deze goede daad , ja het lijkt op overtrekken maar het is niet anders , nogmaals ik maak geen reclame maaar ik ben een zuinige hollander in een crisis tijd die graag in contact blijft met zijn kinderen in het buitenland :X
Werkt dit bij jouw wel ? Ik heb alle gegevens ingevoerd en krijg netjes te zien dat ik dan online ben. Echter mijn contacten neemt die niet over die ik in 12voip heb staan en ook mijn gewone contacten geeft die niet aan dat ik die daarmee kan bellen. Als ik hem bijvoorbeeld een tijdje aan het staan krijg ik in een keer een melding dat de verificatie mislukt is terwijl ik alles net zo heb ingevuld als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
ja bij mij werkt het, en ik ben heel blij

Het geluid is wat doffer maar het werkt, en ik ben dus niet de enigste die er naar zocht

maar je krijgt als prei hier wel te horen zoek het maar uit, maar er zijn gelukkig ook mensen die wel behulpzaam zijn, en meegaand

en daar ben ik dus heel blij mee

Voor 12voip.com
Gebruiksersnaam: Gebruikersnaam@sip.12voip.com ( HEB JE DEZE REGEL WEL GOED INGEVULD )

Keep-alive-periode: Auto

[ Voor 42% gewijzigd door ajblancke op 06-01-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
ajblancke schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:26:
ja bij mij werkt het, en ik ben heel blij

Het geluid is wat doffer maar het werkt, en ik ben dus niet de enigste die er naar zocht

maar je krijgt als prei hier wel te horen zoek het maar uit, maar er zijn gelukkig ook mensen die wel behulpzaam zijn, en meegaand

en daar ben ik dus heel blij mee

Voor 12voip.com
Gebruiksersnaam: Gebruikersnaam@sip.12voip.com ( HEB JE DEZE REGEL WEL GOED INGEVULD )

Keep-alive-periode: Auto
Lol ik ben er al uit ik had alles inderdaad zo ingevuld als hier staat, echter had ik 1 vinkje niet aanstaan en dat was de optie "Te gebruiken voor telefoonnummers" bedankt voor je reactie zal deze oplossing in de FAQ op mijn website zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door lexi1986 op 06-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Het ziet er naar uit dat Nokia de populariteit van dit toestel echt zwaar heeft onderschat. Er zijn nog zoveel mensen die hem niet hebben terwijl ze hem al in Oktober hebben besteld. De winkels krijgen ze maar niet aangesleept, echt vaag. Zou me er bijna schuldig om voelen dat ik hem al binnen een week binnen heb gekregen...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een beetje een noobie vraag maar hoe test ik de functionaliteit van mijn microfoon:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:22:
Mischien een beetje een noobie vraag maar hoe test ik de functionaliteit van mijn microfoon:P
Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
ja bellen dacht ik ook maar ik durfde het eerst niet te schrijven

Nu weer misschien een domme vraag, de gegevens die je invult bij een persoon Zoals adres, e-mailadres, verjaardag enz.

waar woord DAT opgeslagen op de n900 of op de sim kaart

sorry als de vraag te dom is, ik ben niet blond maar grijs, ja ik heb nog Haar

[ Voor 3% gewijzigd door ajblancke op 06-01-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

ajblancke schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:45:
ja bellen dacht ik ook maar ik durfde het eerst niet te schrijven

Nu weer misschien een domme vraag, de gegevens die je invult bij een persoon Zoals adres, e-mailadres, verjaardag enz.

waar woord DAT opgeslagen op de n900 of op de sim kaart

sorry als de vraag te dom is, ik ben niet blond maar grijs, ja ik heb nog Haar
Alles wordt opgeslagen op de N900 zelf. Ik heb zelfs niet de mogelijkheid gevonden om ze naar de simkaart te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
EngelF schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:07:
[...]
Alles wordt opgeslagen op de N900 zelf. Ik heb zelfs niet de mogelijkheid gevonden om ze naar de simkaart te kopieren.
Op dit moment is dat nog niet ondersteund, net zoals het aflezen van de simkaart volgens mij op dit moment nog niet ondersteund is maar misschien later nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Pompi schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:44:
[...]

Op dit moment is dat nog niet ondersteund, net zoals het aflezen van de simkaart volgens mij op dit moment nog niet ondersteund is maar misschien later nog komt.
Wat bedoel je precies met het aflezen van de simkaart? Het importeren van de contacten op je simkaart kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Just wondering... De 5800 heeft dezelfde batterij als de N900. Wat is wijsheid: de batterij van mijn 5800 gebruiken omdat die al een zooi keren is opgeladen en dus de nieuwe batterij als backup houden, of maar even de eerste paar dagen elke avond de 900 aan het sap hangen met de nieuwe batterij er in? Ik heb nu mijn oude batterij er in zitten en dat bevalt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:16
Hoi,

Sinds gisteren ook de nokia N900 in bezit. Geen dode pixels maar wel een kleine opening onder de X toets. Hebben wel meer mensen last van.
Vraag: onder het icoontje van Wlan staat een rood tekentje (ziet eruit als verbodsbord) volgens de gebruiksaanwijzing staat het voor " bezet" Maar ik ben bang dat ik dit niet helemaal begrijp :X Is er iets fout aan mijn Wlan instellingen?

Oh ja: zo'n telefoon ontvangen in examentijd is niet goed :P

Nevermind: probleem opgelost, bleek de status van Skype te zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door DanielvdMark op 06-01-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielvdMark schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:40:
Hoi,

Sinds gisteren ook de nokia N900 in bezit. Geen dode pixels maar wel een kleine opening onder de X toets. Hebben wel meer mensen last van.
Vraag: onder het icoontje van Wlan staat een rood tekentje (ziet eruit als verbodsbord) volgens de gebruiksaanwijzing staat het voor " bezet" Maar ik ben bang dat ik dit niet helemaal begrijp :X Is er iets fout aan mijn Wlan instellingen?

Oh ja: zo'n telefoon ontvangen in examentijd is niet goed :P

Nevermind: probleem opgelost, bleek de status van Skype te zijn...
als je op de klok/status icoontjes klikt kan je je beschikbaatheid instellen van alle IM accounts (msn, voip enz.) deze staat bij jou waarschijnlijk op bezet, je kan kiezen tussen online, offline en bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bale,

Ik heb de n900 ook, echt een geweldig ding!

Maar ik heb dit topic doorgelezen, en er is zoveel mogelijk. Heb er alleen geen verstand van en weet dus echt niet waar te beginnen.

Wat kan je bijv. met een fm-transmitter? Heb al wel gegoogled maar kom er niet echt uit.

En je kan de hele software naar je eigen hand zeggen, kan iemand miss. een paar voorbeelden noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:23:
Wat kan je bijv. met een fm-transmitter? Heb al wel gegoogled maar kom er niet echt uit.

En je kan de hele software naar je eigen hand zeggen, kan iemand miss. een paar voorbeelden noemen?
Fail! :+
wat is een fm transmitter, vraag je? En je hebt gegoogled? Als ik je vraag invul op google krijg ik er een definitie van.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als je dat nog niet eens lukt zou ik je N900 maar eens snel verkopen...
En dat meen ik serieus.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Zo bale,

Maar ik heb dit topic doorgelezen, en er is zoveel mogelijk. Heb er alleen geen verstand van en weet dus echt niet waar te beginnen.

Zucht volgende keer zelf even goed zoeken ok ? *http://nl.wikipedia.org/wiki/FM-transmitter*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Zo bale,

Kudos -1

Ik dacht dat dit Tweakers.net was, geen website voor dummy's

Misschien kun je gelijk even de definitie van Tweaker opzoeken...zucht

Nog meer mensen met fennec 1.0rc1? Ik ben over de layout en werking van het programma wel erg blij, maar de snelheid van renderen van een pagina valt mij erg tegen t.o.v. de standaard browser. Meer mensen die dit ondervinden?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bale,

http://lmgtfy.com/?q=Fm+transmitter+N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet er gelijk weer zo gereageerd worden? ik weet echt wel het 1 en ander van mobiels en computerts. Het zijn miss. niet de slimste vragen maar dit topic is toch om mensen te helpen en te informeren, daar zit toch niet een speciaal kennisniveau aan vast.

maar misschien is mijn vraagstelling niet juist, :

Natuurlijk heb ik op wiki gekeken, maar wat ik bijv. niet snap is dat je die fmzender aan kan zetten, maar dan moet je nog wel de radio downloaden, maar als ik die start zet hij de fm zender weer uit, en de bluetooth aan, waarom doet hij dat? en waarmee kan ik de fm zender wel gebruiken.

En met de software naar eigen hand zetten, bedoel ik natuurlijk niet de instellingen, en je bureaublad veranderen enz.
maar ik dacht meer dat je het menu ofzo kon veranderen, want je ziet op dit forum ook allemaal programmeer taal enzovoort.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik ben het hier opzich wel eens met mrWhoopie. Wij zijn hier om specifieke vragen te beantwoorden, niet om alles voor te kauwen.

Je snapt volgens mij niet helemaal wat een transmitter inhoud. De transmitter verzend zeg maar de audio van je mobiel (van de mp3speler) naar een radio, omdat die vaak betere boxen hebben.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
^ Inderdaad, het zou een beetje onzinnig zijn om je radio op je mobiel aan te zetten zodat je die audio dan uit je autospeakers hoort komen. Bijna elke auto heeft tegenwoordig wel een autoradio dus is een beetje in de categorie "duh".

Daarnaast is het de vraag wat jij voor programmeer kennis hebt. Je haalt het wel aan, maar als je er niet veel van af weet is het ten zeerste af te raden dat je op je telefoon gaat lopen kloten met regels code die je "ergens" er tussenin gooit. Aan de andere kant is er natuurlijk altijd het disaster image nog...

Ehmz... Iemand nog een tip over het batterijgebruik (zie mijn vorige post)?

[ Voor 6% gewijzigd door BorgMan op 06-01-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Eastside schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:44:
[...]

Kudos -1

Ik dacht dat dit Tweakers.net was, geen website voor dummy's

Misschien kun je gelijk even de definitie van Tweaker opzoeken...zucht

Nog meer mensen met fennec 1.0rc1? Ik ben over de layout en werking van het programma wel erg blij, maar de snelheid van renderen van een pagina valt mij erg tegen t.o.v. de standaard browser. Meer mensen die dit ondervinden?
Ik vind de Fennec browser eigenlijk echt tegenvallen, ik was erg blij met weave support maar als je aan het browsen bent moet je wel erg veel geduld hebben. De standaard browser van Maemo is echt 10x sneller, qua design en dergelijke is Fennec leuk maar qua snelheid mogen ze er echt nog wel wat aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Zojuist alles ingesteld en e-mail en dergelijk geinstalleerd. Zo lekker op de bank met de N900 en alles uitproberen. De ingebouwde 'app store' lijkt nogal leeg met enkel facebook, office to go en een zestal andere apps.

Iemand applicaties die ik echt moet uitproberen? Is installeren vanaf de telefoon zelf een beetje gemakkelijk? (via wi-fi?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
murphsy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:
Zojuist alles ingesteld en e-mail en dergelijk geinstalleerd. Zo lekker op de bank met de N900 en alles uitproberen. De ingebouwde 'app store' lijkt nogal leeg met enkel facebook, office to go en een zestal andere apps.

Iemand applicaties die ik echt moet uitproberen? Is installeren vanaf de telefoon zelf een beetje gemakkelijk? (via wi-fi?)
Je kunt de extra-repository aanvinken als je in toepassingbeheer zit en dan op toepassingbeheer bovenin klikken en dan op catalogus daar zet je Maemo Extras even aan :). En ja je installeert alles via 3G of Wifi dus lekker makkelijk

[ Voor 4% gewijzigd door lexi1986 op 06-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ik verwarde wat dingen
Waarom moet er gelijk weer zo gereageerd worden? ik weet echt wel het 1 en ander van mobiels en computerts. Het zijn miss. niet de slimste vragen maar dit topic is toch om mensen te helpen en te informeren, daar zit toch niet een speciaal kennisniveau aan vast.

Natuurlijk heb ik op wiki gekeken, maar wat ik bijv. niet snap is dat je die fmzender aan kan zetten, maar dan moet je nog wel de radio downloaden, maar als ik die start zet hij de fm zender weer uit, en de bluetooth aan, waarom doet hij dat? en waarmee kan ik de fm zender wel gebruiken.

En met de software naar eigen hand zetten, bedoel ik natuurlijk niet de instellingen, en je bureaublad veranderen enz.
maar ik dacht meer dat je het menu ofzo kon veranderen, want je ziet op dit forum ook allemaal programmeer taal enzovoort.

Alvast bedankt!
Er wordt zo gereageerd omdat er echt te vaak posts worden neergezet die met een klein beetje moeite niet nodig hoeven te zijn.
Volgens mij (behalve dat het niet altijd nuttig is) kan de zender niet aan terwijl hij ontvangt. Misschien heb je de radio-app nodig voor wat files of functies daarin?

Je kunt inderdaad de telefoon grotendeels naar je hand aanpassen. Tweakers.net heeft een review geschreven waarbij ze lekker hebben zitte klungelen/spelen met het besturen van een pc vanaf de telefoon, deels met, deels zonder succes. Dat soort gein is wat deze telefoon leuk maakt.

[ Voor 215% gewijzigd door Nas T op 06-01-2010 21:40 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Nas T schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:03:
[...]

Het punt is dat je zegt dat je op google hebt gezocht wat een fm-transmitter is. Als je met google geen antwoord kunt vinden op je vraag, moet je jezelf afvragen of je wel geschikt bent voor deze telefoon. Ik raad je een Iphone aan. Lekker simpel, toch snel.
Moet je mij niet qouten :9 ik ben blij met dit apparaat haha en weet wat een fm-transmitter is hoor :+.
Ga zo eens kijken hoelang de batterij nu meegaat met normaal gebruik vanaf een volle accu. Heb een heel klein shell scriptje geschreven welke elke 10 min de stand van mijn batterij naar een tekstfile schrijft ben benieuwd wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Hey Lexi, daar ben ik wel erg benieuwd naar! Zou je die kunnen doorgooien? Dan kan ik zelfs mijn oude 5800 batterij vergelijken met de nieuwe van de N900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,..k heb toch maar een tweede accu gekocht, want hij red het geen dag met radio luisteren en smurfen..helaas..

Maar waar ik nog graag en antwoord op zou willen hebben is, ook reeds eerder door een mede reaguurder gepost, maar nog steeds geen antwoord...:

Hoe kan ik voorkomen dat hij automatisch reacties via email direct in je adressen bestand zet?
errrug irritant,

Graag een (gouden) tip om dit tegen te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
BorgMan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:25:
Hey Lexi, daar ben ik wel erg benieuwd naar! Zou je die kunnen doorgooien? Dan kan ik zelfs mijn oude 5800 batterij vergelijken met de nieuwe van de N900 :)
Ik ben op dit moment mijn phone aan het opladen tot 100% en ga hem dan vanaf morgen testen aangezien hij snachts toch niet gebruikt word. Ik ben benieuwd hoelang die nu precies meegaat. Je zou het zelf ook kunnen testen.

Volg deze uitleg even om je batterij percentage te kunnen opvragen:
http://www.maemoworld.nl/?page_id=132#_

en volg punt 2: Hoe kan ik de percentage van mijn batterij opvragen

Ga daarna naar je terminal en voer de volgende commando's in:

mkdir scripts
cd scripts
vi bat.sh // nu kom je in de vi editor terecht je kunt hier ook nano ofzo gebruiken als het maar een editor is
dan vul je het volgende in:
#!/bin/sh

while true
do
sleep 600
bat >> bat.txt
done

dit sla je op, en je voer hetvolgende commando weer in de terminal uit:
chmod +x bat.sh

log nu in als sudo gainroot als je nu ./bat.sh uitvoert zal die elke 10 min de batterij stand naar het tekstbestandje bat.txt zetten welke je via het volgende commando kunt uitlezen

cat bat.txt

Ik zal overigens morgenavond even mijn output tonen van het bestand hier op het forum :)

[ Voor 3% gewijzigd door lexi1986 op 06-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd na de uitslag! leuk idee.

Mijn oude telefoon gaat binnen 4 uur leeg als de telefoonverbinding aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:27
Zo bale,

Wow, ik vond de kracht van Tweakers altijd dat iedereen geholpen wordt, maar de reacties die op bovenstaande vraag worden gegeven hadden volgens mij wel wat vriendelijker gemogen. Vooral als de vraag met de beste bedoelingen wordt gesteld.

@Kaaskop77: Zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt uit de andere reacties wordt van mensen verwacht dat ze eerst gaan kijken of ze het antwoord ergens anders kunnen vinden, maar uiteraard ben je altijd welkom vragen te stellen als je er dan nog steeds niet uitkomt.
Een FM transmitter kan je gebruiken om FM signalen uit te zenden die je dan op een andere radio weer kan ontvangen. Je kan zo bijvoorbeeld muziek afspelen op je N900 en die via de FM transmitter uitzenden naar je autoradio. Je selecteert dan bij de FM transmitter een vrije FM frequentie (ik gebruik zelf 90,6) en daar stem je je autoradio ook op af. Het bereik van de transmitter is wel erg klein, dus zorg ervoor dat de N900 zich vlakbij de radio bevindt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:08:

Alvast bedankt!
Dag kaaskop. Het kan met deze telefoon inderdaad in het begin even overweldigend zijn, omdat je misschien net wat anders gewend bent en omdat er zoveel te leren valt. Ik zelf vind het niet erg om een aantal van je vragen proberen te beantwoorden. Ik weet uit ervaring dat soms de kleine dingen lastig zijn uit te vogelen. Ik zou je in ieder geval aanraden de handleiding grondig door te nemen, daar leer je echt ontzettend veel van. Niet het programmeren, maar wees daar maar niet bang voor want dat heb je ook absoluut niet nodig. Dat heb je totaal niet nodig.

Over de FM-transmitter: zoals gezegd, als je deze inschakelt (dit doe je via de media player bovenin) wordt de muziek die je afspeelt niet over se speakers van je N900 gestuurd, maar uitgezonden in de vorm van radiogolven. Dus te beluisteren op bijvoorbeeld je autoradio als je de frequentie goed zet.

Je hebt daarvoor geen extra applicatie voor nodig. Waar je wel een applicatie voor nodig hebt, is het beluisteren van radio op je N900. Deze applicatie heet FMradio en is te downloaden via de app manager (of in NL: applicatiebeheer). Gewoon even naar zoeken dus als je radio wilt luisteren.

En tja, voorbeelden van hoe je de N900 naar je eigen hand zet.. ik zou zeggen download gewoon even de handleiding van de Nokia-website. Dan zal t je allemaal wel wat duidelijker worden. Als je ergens nog niet uitkomt laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:52:
[...]

Wow, ik vond de kracht van Tweakers altijd dat iedereen geholpen wordt, maar de reacties die op bovenstaande vraag worden gegeven hadden volgens mij wel wat vriendelijker gemogen. Vooral als de vraag met de beste bedoelingen wordt gesteld.
Hiervoor mijn excuses. Ik had het idee dat kaaskop erg onervaren was en hier niet thuishoort. Dit is dus niet het geval.

Hoe zit het met aansluiten van intern geheugen (32GB) en een kaartje? Kun je de kaart ook uitlezen via de N900? Hoe werkt dat? Ik weet dat er 8-9 MB/sec naar het intern geheugen geschreven kan worden, hoe zit dit met als je de N900 gebruikt als cardreader? Ook snel? Of kan dit niet?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt ontztettend bedankt hmtsjmftsch en freddyfish.

Me vraagstelling was missdhien wat verkeerd, en daardoor kwam ik heel dom over, maar ik kan echt wel gewoon de standaard dingen met dit ding doen.

Die fm-transmitter is echt ongelofelijk handig, gelijk uitgeprobeerd en het werkt perfect. vind het persoonlijk niet echt duidelijk, zit 4vwo en ben echt niet dom, maar heb het toch wel zkkr 4 keer gelezen en pas na het bericht van hmtsjmftsch en freddyfish snapte ik het.

Over dat naar eigen hand zetten heb ik denk ik iets te groot opgevat.

hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het allemaal even duidelijk maken.

voor degene die denken dat ik onervaren ben,

Ik bouw me eige computers, stel ze zelf samen, enz.

Heb de n900 gewonnen, daarvoor altijd sony ericsson, dus das even wennen. en wil me graag wat meer verdiepen in de mogelijkheden van dit ding, maar omdat die zo amvangrijk is, weet ik echt niet waar ik moest beginnen.

tevens heb ik nog een account nick7 en kom ik gemiddeld 5 keer per dag (als het niet meer is) op tweakers.net

dus sorry dat ik zo dom overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:39:
Ik zal het allemaal even duidelijk maken.

voor degene die denken dat ik onervaren ben,

Ik bouw me eige computers, stel ze zelf samen, enz.

Heb de n900 gewonnen, daarvoor altijd sony ericsson, dus das even wennen. en wil me graag wat meer verdiepen in de mogelijkheden van dit ding, maar omdat die zo amvangrijk is, weet ik echt niet waar ik moest beginnen.

tevens heb ik nog een account nick7 en kom ik gemiddeld 5 keer per dag (als het niet meer is) op tweakers.net

dus sorry dat ik zo dom overkwam.
Het maakt niet uit of je dom bent of niet iedereen zal je willen helpen maar het kwam gewoon door je vraagstelling. Als jij vraagt wat een fm-transmitter is dan staat google vol met hits wat dit inhoud zelfs op tweakers staat er hartstikke veel over maar goed :) no worry iedereen zal je wel willen helpen hier dus als je vragen hebt stel ze gewoon je zult versteld staan wat dit kleine apparaatje allemaal kan :).

Maar goed we gaan weer lekker ontopic nu :)

Ik blijf die verificatie fout van 12voip.com maar krijgen, zodra ik dan op de melding klik en op opslaan druk is er niks aan de hand maar 2 uur later komt de foutmelding weer. 12voip werkt gewoon maar zodra die melding is geweest werkt die niet meer en moet ik dus eerst weer op opslaan van de instellingen klikken en werkt het weer. Meerdere mensen hier last van ?

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/foutmelding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
^ Misschien was het handig geweest als je dat ene kleine stukje tekst Heb de n900 gewonnen had medegedeeld in je eerste post; ik denk dat de reacties dan van een totaal andere aard waren geweest, dus ook daarvoor van mijn kant excuses.

Een dubbele account wordt meestal niet op prijs gesteld... Check dat even na met Ze Moderatorz ;)

Thanx voor de heads up Levi, ik ga hem morgenochtend direct uitvoeren. Kunnen we aan het eind van de dag zien wat voor verschil er is tussen een nieuwe batterij (jouw toestel) en een batterij van een jaar oud (mijn toestel). Alleen ff kijken of ik daar überhaupt wel tijd voor heb want heb een drukke planning morgen :/

[ Voor 32% gewijzigd door BorgMan op 06-01-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:05:
[...]

Ik blijf die verificatie fout van 12voip.com maar krijgen, zodra ik dan op de melding klik en op opslaan druk is er niks aan de hand maar 2 uur later komt de foutmelding weer. 12voip werkt gewoon maar zodra die melding is geweest werkt die niet meer en moet ik dus eerst weer op opslaan van de instellingen klikken en werkt het weer. Meerdere mensen hier last van ?

[afbeelding]
Ik kan me zo'n foutmelding niet herinneren, maar ik had ook een probleem met Voipbuster (zelfde dienstverlener, dus de techniek erachter zal ook erg hetzelfde zijn).
Bij mij kon ik na een bepaalde periode niet meer gebeld worden. Dat heb ik opgelost door het "keep alive mechanism" op "OPTIONS" zetten in de instellingen.
Misschien lost dat jouw probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:28:
[...]

Ik kan me zo'n foutmelding niet herinneren, maar ik had ook een probleem met Voipbuster (zelfde dienstverlener, dus de techniek erachter zal ook erg hetzelfde zijn).
Bij mij kon ik na een bepaalde periode niet meer gebeld worden. Dat heb ik opgelost door het "keep alive mechanism" op "OPTIONS" zetten in de instellingen.
Misschien lost dat jouw probleem ook op.
Thanks ik ga het proberen hij pakt hem wel gewoon als ik hem opsla maar dat deed die met "auto" ook maar ik kan inderdaad ook niet meer gebeld worden met 12voip na een paar uur. Als dit werkt zal ik het even posten hier bedankt voor de tip TempesT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
lexi1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:05:
[...]

Het maakt niet uit of je dom bent of niet iedereen zal je willen helpen maar het kwam gewoon door je vraagstelling. Als jij vraagt wat een fm-transmitter is dan staat google vol met hits wat dit inhoud zelfs op tweakers staat er hartstikke veel over maar goed :) no worry iedereen zal je wel willen helpen hier dus als je vragen hebt stel ze gewoon je zult versteld staan wat dit kleine apparaatje allemaal kan :).

Maar goed we gaan weer lekker ontopic nu :)

[afbeelding]
Yes, heb ik ook last van. Ik zal de tip van Tempest ook ff proberen.
ook veel problemen met msn, die vaak een netwerk error heeft :(

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:29:
Nou,..k heb toch maar een tweede accu gekocht, want hij red het geen dag met radio luisteren en smurfen..helaas..

Maar waar ik nog graag en antwoord op zou willen hebben is, ook reeds eerder door een mede reaguurder gepost, maar nog steeds geen antwoord...:

Hoe kan ik voorkomen dat hij automatisch reacties via email direct in je adressen bestand zet?
errrug irritant,

Graag een (gouden) tip om dit tegen te gaan!
Ik merk dat ik steeds meer de N900 gebruik ipv mijn laptop om mail te verzenden en valt mij idd ook op dat hij automatisch contactpersonen aanmaakt op het moment dat je ze een mail stuurt. Heb gezocht in de diverse opties van de mailaccount (instellingen zijn heel sumier) en ook bij contactpersonen kun je niets kwijt. Misschien bij de firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Nas T schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:03:
ik verwarde wat dingen

[...]

Er wordt zo gereageerd omdat er echt te vaak posts worden neergezet die met een klein beetje moeite niet nodig hoeven te zijn.
Volgens mij (behalve dat het niet altijd nuttig is) kan de zender niet aan terwijl hij ontvangt. Misschien heb je de radio-app nodig voor wat files of functies daarin?

Je kunt inderdaad de telefoon grotendeels naar je hand aanpassen. Tweakers.net heeft een review geschreven waarbij ze lekker hebben zitte klungelen/spelen met het besturen van een pc vanaf de telefoon, deels met, deels zonder succes. Dat soort gein is wat deze telefoon leuk maakt.
Ik zou de beste meneer NasT wel eens bezig willen zien op iets anders dan zijn vak gebied, kunnen wij je ook een keer afzeiken. Ik ben geen profi computer programmeur, maar heb wel brede interesses en ik had gehoopt hier e.e.a. te leren (behalve dan van u, daar heb ik voortaan google voor ;) ) Ieder zijn vak, dat van mij ligt lijnrecht tegenover dat van u (ik ben een doener, trek mensen uit hun bed tijdens hun slaap, weet e.e.a. van vwpn's, explo, rijden met hoge snelheid) ik loop ook niet iemand af te zeiken als hij voor de 4e keer zijn veiligheidsmaatregelen niet treft tijdens een oefening. Tegenstelling tot uw vak; bij mij vallen er gewonden als mensen hun werk niet doen, bij u ontstaat er slechts frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
murphsy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:

Ik vind petrovic een handig en klein programma, je kunt hiermee alles vanaf de N900 verzenden via bluetooth of e-mail.

Ik heb pixelpipe ook geinstalleerd, maar kan nergens het exe bestand terugvinden om de applicatie op te starten....iemand een idee waar hij deze neerzet? Staat niet in bestandsbeheer of in het 'configuatiescherm' en ook niet in de lijst met widgets die ik kan installeren op mijn buroblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:14
Nas T schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:15:
[...]

Hiervoor mijn excuses. Ik had het idee dat kaaskop erg onervaren was en hier niet thuishoort. Dit is dus niet het geval.

Hoe zit het met aansluiten van intern geheugen (32GB) en een kaartje? Kun je de kaart ook uitlezen via de N900? Hoe werkt dat? Ik weet dat er 8-9 MB/sec naar het intern geheugen geschreven kan worden, hoe zit dit met als je de N900 gebruikt als cardreader? Ook snel? Of kan dit niet?
Je kan de kaart gewoon uitlezen met Bestands beheer, 2e blad met programma's. Je kan ook gewoon kopieren naar je interne geheugen (hoe snel dit gaat weet ik niet).
Als je je N900 aansluit op de PC krijg je gewoon 2 drives er extra bij. Hier heen kan je tegen normale USB snelheden naar het externe kaartje schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:43:
[...]

Ik vind petrovic een handig en klein programma, je kunt hiermee alles vanaf de N900 verzenden via bluetooth of e-mail.

Ik heb pixelpipe ook geinstalleerd, maar kan nergens het exe bestand terugvinden om de applicatie op te starten....iemand een idee waar hij deze neerzet? Staat niet in bestandsbeheer of in het 'configuatiescherm' en ook niet in de lijst met widgets die ik kan installeren op mijn buroblad
ga naar foto's
klik een foto aan
en druk op het icoontje naast de prullenbak ( het delen icoontje)
druk daarna op delen via service.

veel plezier ;-)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Nienix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:44:
[...]

ga naar foto's
klik een foto aan
en druk op het icoontje naast de prullenbak ( het delen icoontje)
druk daarna op delen via service.

veel plezier ;-)
TOP! thx, wist niet dat hij dit gelijk invoegd. Wel heel gebruiksvriendelijk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ben het scriptje aan het draaien vandaag en aan het bijhouden wat ik tijdens het verbruik van mijn batterij met de telefoon gedaan heb, hieronder zie je de stand na 2 uur sta echt versteld van het browsen via Wifi hoe snel dat je batterij leeg maakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
94 % - 10 min
93 % - 20 min
93 % - 30 min
93 % - 40 min
93 % - 50 min
// 10 min op internet gebrowsed via Wifi
83 % - 1 uur
83 % - 1 uur en 10 min
83 % - 1 uur en 20 min
82 % - 1 uur en 30 min
82 % - 1 uur en 40 min
81 % - 1 uur en 50 min
// telefoon gehad van 2 minuten
79 % - 2 uur
79 % - 2 uur en 10 min

Waar niks bij vermeld staat is de telefoon niet gebruikt en staat deze in standby, de verlichting staat op voluit wifi staat standaard aan, om de 15 min worden 2 mail accounts gesynct. en skype, twitter, 12voip is online maar niet gebruikt. Stond er echt van te kijken dat na 10 min browsen 10% van mijn accu weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
http://youtu.be/LnG9hEIES1Y?a

de n900 in portrait mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
lexi1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:43:
Ben het scriptje aan het draaien vandaag en aan het bijhouden wat ik tijdens het verbruik van mijn batterij met de telefoon gedaan heb, hieronder zie je de stand na 2 uur sta echt versteld van het browsen via Wifi hoe snel dat je batterij leeg maakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
94 % - 10 min
93 % - 20 min
93 % - 30 min
93 % - 40 min
93 % - 50 min
// 10 min op internet gebrowsed via Wifi
83 % - 1 uur
83 % - 1 uur en 10 min
83 % - 1 uur en 20 min
82 % - 1 uur en 30 min
82 % - 1 uur en 40 min
81 % - 1 uur en 50 min
// telefoon gehad van 2 minuten
79 % - 2 uur
79 % - 2 uur en 10 min

Waar niks bij vermeld staat is de telefoon niet gebruikt en staat deze in standby, de verlichting staat op voluit wifi staat standaard aan, om de 15 min worden 2 mail accounts gesynct. en skype, twitter, 12voip is online maar niet gebruikt. Stond er echt van te kijken dat na 10 min browsen 10% van mijn accu weg was.
handig zo'n scriptje, kun je misschien een keer registreren wat ie doet na 30minuten internet? dit om te kijken of die 10%/10minuten een beetje betrouwbaar is. Ik kan namelijk wel heel wat langer dan 100minuten internetten voordat ie leeg is. misschien is de batterij indicatie gewoon niet 100%betrouwbaar.
skype heb ik trouwens meestal uitstaan en de brightness op 2.

edit: net ff een quick&dirty test gedaan. 10minuten browsen (inclusief downloaden van een bestand van 1mb) over wifi(100mV), brightness op 2, geen skype oid, 1% batterygebruik volgens de terminal (van 58%naar 57%).

[ Voor 7% gewijzigd door teddebraak op 07-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
de portrait die je ziet is een bug, al vaker gepost. je menu en draaiende applicatieoverzicht werken niet dan niet goed. Ik heb er goede hoop in dat het binnenkort wel tot de officiële opties behoort. moet mijn inziens toch niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
lexi1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:43:
sta echt versteld van het browsen via Wifi hoe snel dat je batterij leeg maakt.
Ik ook, ik hoop dan ook dat aan de aankomende firmware update ook verbeteringen voor de Wifi ontvanger toegevoegd zijn. Ik heb alle wifi instellingen op laagste stroom verbruik ingesteld (ik zit thuis toch praktisch naast de router). Dat scheelt wel iets maar niet veel. Bijkomend nadeel is ook nog dat dan bij korte inactiviteit de verbinding verbroken wordt en het daarna soms moeizaam gaat om opnieuw te verbinden.

De eerste dag dat ik de N900 had was toen ik ging slapen de accu 100% vol. Wifi verbinding stond aan op hoogste instellingen en nog voor de wekker afging werd ik gewekt door het lege accu signaal. Dus de accu was na ongeveer 7 uur inactieve wifi verbinding leeg.
Overdag heb ik standaard de UMTS verbinding aan met elk half uur mail controle en dat kost nog geen 25% accu stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:35
lexi1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:51:
[...]

mkdir scripts
cd scripts
vi bat.sh // nu kom je in de vi editor terecht je kunt hier ook nano ofzo gebruiken als het maar een editor is
dan vul je het volgende in:
#!/bin/sh

while true
do
sleep 600
bat >> bat.txt
done
Als je
bat >> bat.txt

vervangt door
echo `date "+%H:%M"` - `bat`

Hoef je het tijdsverloop niet achteraf toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:37:
[...]
Ik zou de beste meneer NasT wel eens bezig willen zien op iets anders dan zijn vak gebied, kunnen wij je ook een keer afzeiken.
Je mag me best afzeiken :p daarom heb ik nog geen vraag gesteld over linux. Ik weet er namelijk vrij weinig van af. Behalve de termen kernel, terminal en stabiel ben ik nog een n00b.
Ieder zijn vak, dat van mij ligt lijnrecht tegenover dat van u .....als hij voor de 4e keer zijn veiligheidsmaatregelen niet treft tijdens een oefening. Tegenstelling tot uw vak; bij mij vallen er gewonden als mensen hun werk niet doen, bij u ontstaat er slechts frustratie.
Wat is mijn vak dan? (en dan een beter antwoord als mensen afzeiken aub).
Je zal vast niet gefrustreerd zijn, daarom post je dit ;)

Maar goed, reden dat ik mensen afzeik is dat anderen zich misschien gewaarschuwd voelen om niet "zomaar" iets te posten. Het uiteindelijke probleem is dit: Waar is dit topic voor? Ik denk voor informatie. Daarbij is de search dus erg makkelijk. Als er veel onnodige posts komen, wordt er eerder een nieuw topic geopend, wat slecht is voor de searchfunctie. Dus behalve dat ik me erger aan gedrag, wil ik het topic "schoon" houden.

Maar goed, ontopic:
Hoe zit het met aansluiten van een kaartje die in je N900 zit? Kan dat wel of niet? Wat zijn de schrijfsnelheden?

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 07-01-2010 14:32 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Nas T schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:31:
[...]

Je mag me best afzeiken :p daarom heb ik nog geen vraag gesteld over linux. Ik weet er namelijk vrij weinig van af. Behalve de termen kernel, terminal en stabiel ben ik nog een n00b.

[...]

Wat is mijn vak dan? (en dan een beter antwoord als mensen afzeiken aub).
Je zal vast niet gefrustreerd zijn, daarom post je dit ;)

Maar goed, reden dat ik mensen afzeik is dat anderen zich misschien gewaarschuwd voelen om niet "zomaar" iets te posten. Het uiteindelijke probleem is dit: Waar is dit topic voor? Ik denk voor informatie. Daarbij is de search dus erg makkelijk. Als er veel onnodige posts komen, wordt er eerder een nieuw topic geopend, wat slecht is voor de searchfunctie. Dus behalve dat ik me erger aan gedrag, wil ik het topic "schoon" houden.

Maar goed, ontopic:
Hoe zit het met aansluiten van een kaartje die in je N900 zit? Kan dat wel of niet? Wat zijn de schrijfsnelheden?
Eerst mensen afzeiken dat ze moeten zoeken en vervolgens het vertikken de berichten die hier gepost worden door te lezen (of te zoeken)? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heeft iemand een software programma waarmee je stuck pixels kan laten verdwijnen op je telefoon.

Heb al wel filmpjes gezien op internet maar het is een beetje lastig om die heel de tijd opnieuw aan te gaan klikken.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vorige week net een dag mijn flink wat problemen met mijn N900 te hebben gehad (Lees: Crashes, dode pixels, veel speling opening onder de X toets, en uit eindelijk niet meer opstarten) is vandaag bij de BC mijn vervangingstoestel binnen gekomen. Ik zag helaas toch wel weer 2 'luie' pixeltjes maar ze zijn zo klein dat je ze alleen maar ziet als je met je hoofd 5 cm boven het scherm hangt. Dus ik laat het voor als het is, voor de rest geen problemen. (Lees speling, kapotte microfoon/crashes) dus ik hoop dat het zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Smily
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 23:28
Ik heb mijn n900 sinds dinsdag. Valt helemaal niet tegen lekker snel en erg helder beeldscherm.
Maandag avond besteld via de PDAshop dinsdag middag op de deurmat. :)

Mijn ervaring met de accu na 3 dagen:
Ik heb hem die avond opgeladen woensdag ochtend rond 8 uur van de stroom afgehaald en doe nu nog steeds met de zelfde accu lading.
Scherm verlichting staat op 3 , umts uit en wifi aan. Uurtje ofzo muziek geluisterd de browser uitgetest en een paar programma's geinstalleerd. In totaal half uurtje gebeld en 50 smsjes verstuurd/ontvangen.
Nas T schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:31:
Ik heb een 8gb kaartje erin zitten. De schrijf snelheid vanaf windows is ongeveer 10 mb/s net even getest met een 250 mb video bestand. (Volgens windows 7)

Vanaf het intern geheugen naar het kaartje en terug werkt ook redelijk snel weet alleen niet met welke snelheid.
Pagina: 1 ... 34 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.