Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:20:
Na vorige week net een dag mijn flink wat problemen met mijn N900 te hebben gehad (Lees: Crashes, dode pixels, veel speling opening onder de X toets, en uit eindelijk niet meer opstarten) is vandaag bij de BC mijn vervangingstoestel binnen gekomen. Ik zag helaas toch wel weer 2 'luie' pixeltjes maar ze zijn zo klein dat je ze alleen maar ziet als je met je hoofd 5 cm boven het scherm hangt. Dus ik laat het voor als het is, voor de rest geen problemen. (Lees speling, kapotte microfoon/crashes) dus ik hoop dat het zo blijft...
ik heb gelukkig geen last van 'luie' pixels, ik snap echter niet als mensen zeggen dat ze klein of groot zijn. alle pixels zijn toch gewoon even groot? of wordt bedoelt dat ze minder 'lui' zijn?
je kunt proberen het met deze site te fixen. http://www.topflashers.com/etc/screenfix/
(tevens goed voor als het te lang geleden is dat je een epileptische aanval hebt gehad)

meer info:http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38433&highlight=pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
FiscBiker schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Als je
bat >> bat.txt

vervangt door
echo `date "+%H:%M"` - `bat`

Hoef je het tijdsverloop niet achteraf toe te voegen.
Thanks ga hem effe toevoegen :)

Volgens mij zijn mijn brightness en Wifi de energie slurpers ga eens 10 min browsen met volledig brightness en dan met 2 streepjes ofzo kijken wat het verschilt.

edit:
De verificatie fout van 12voip.com blijft trouwens gewoon maar komen, ook helaas met de tip van TempesT

[ Voor 31% gewijzigd door lexi1986 op 07-01-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:29:
[...]

ik heb gelukkig geen last van 'luie' pixels, ik snap echter niet als mensen zeggen dat ze klein of groot zijn. alle pixels zijn toch gewoon even groot? of wordt bedoelt dat ze minder 'lui' zijn?
je kunt proberen het met deze site te fixen. http://www.topflashers.com/etc/screenfix/
(tevens goed voor als het te lang geleden is dat je een epileptische aanval hebt gehad)

meer info:http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38433&highlight=pixel
Ik heb ook 3 stuck pixels, ik heb zo'n screenfixfilmpje al 3 hele nachten laten afspelen, zonder resultaat. Maar ik blijf proberen. Als ik resultaat boek laat ik het jullie weten!

En inderdaad de pixel bovenin is helemaal wit/rood terwijl de andere twee minder opvallen, denk dat ze dat bedoelen met de grootte.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de devel repo staat een nieuwe widget " Desktop command execution"
Deze kan een commando laten zien in een lijn op de desktop.
( ik heb de batt. percentage erin staan, maar ook de Mah of laatste reboot kan hij vermelden )
Je kan ook je eigen commando laten 'tracken'
Leuke extra iig als setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gehlan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:34:
Zojuist kreeg ik een bericht dat mijn device memory op was dus ik dacht dan uninstalleer ik even wat apps. Toen ik echter RDesktop probeerde te verwijderen gaf de appmanager het bericht: kan applicatie niet verwijderen. Geen probleem, ik heb de terminal nog dus ik voerde in:

code:
1
apt-get remove rdesktop

maar deze gaf de error:
dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem

en toen ik dit invoerde
code:
1
dpkg --configure -a

kreeg ik een melding in de trant van: no space left on the device

Vervolgens deed de appmanager niet meer en kon ik dus helemaal niks meer. Zelfs
code:
1
dpkg --list
etc. werkte niet meer.
Gelukkig loste een reboot alle problemen op, zelfs rdesktop was na de reboot gewoon verdwenen.

Hier een supertevreden N900 gebruiker btw. Telefoon nu ong 3 weken in bezit en werkt perfect, verder ook geen tekortkomingen oid kunnen ontdekken.
Ik zou alleen graag meerdere mail for exchange accounts in kunnen stellen of een mega sleek service ala Google Experience (mail, contacts, calendar) willen hebben. Nu weet ik dat dit met nuevasync kan maar dan moet ik mn bedrijfsmail eraf gooien wat ik niet wil. Iemand hier nog ideeën over? Ja zelf programmeren maar daar kom ik toch niet aan toe...

Handige apps die onlangs zijn verschenen:
Unzip add-on for the File Manager (erg handig, oa voor uitpakken van ingepakte GBA spellen ;) )
Camkeyd (focusknop camera dient als alt+tab als lenscover dicht is, met name handig bij fullscreen apps)
Eerst ff

code:
1
apt-get clean

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. 2e toestel werkt verder prima alleen toch 5(!) luie pixels, waarvan er 3 dicht bij elkaar zitten als een soort klein vlekje. Erg jammer. Dan maar WEER ruilen en anders helaas, ga ik toch maar weer voor de HD2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hun N900 wat willen tweaken/modden:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=39565

ik heb het volgende inmiddels succesvol weten aan te passen:
  • Aangepaste LED kleuren bij verschillende meldingen.
  • Aangepaste profielen met tweakr (heel erg "beta"... inmiddels alweer verwijderd).
  • Reboot functie toevoegen aan powerbutton menu.
  • Dubbelklik functie van powerbutton wat versneld, zodat hij niet meer eerst het menu laat zien maar meteen mijn scherm vergrendeld als je dubbelklikt op de powerbutton.
  • Camera applicatie start niet meer op als keys gelocked zijn en het schuifje voor de camera wegschuift.
Vooral in de file /etc/mce/mce.ini staan veel instellingen met commentaar uitgelegd. De moeite waard om eens in te kijken (als je weet wat je doet!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Weet iemand waar je het programmatje kan downloaden waarmee je torrents kan downloaden. Heb het programmatje wel in google gevonden namelijk transmission, maar kan nergens vinden waar ik hem kan downloaden.

excuses als het al in dit topic aan bod gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mede gebruikers,

Is er inmiddels al een optie om te navigeren in het buitenland met de n900. Zit namelijk de laatste tijd best veel in belgie en om dan ovi maps te gebruiken met de kaarten die hij online weghaalt is niet echt een optie. Ik weet dat Sygic er druk mee bezig is maar volgens mij weet bijna niemand hoe lang dat nog gaat duren.

Is er ook nog nergens iemand bezig geweest met het proberen om bv de tomtom te porten van Symbian naar Maemo?

Het navigeren is in principe wat ik het hardste nodig heb.

Ik hoor het wel van jullie.

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick7 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:32:
Weet iemand waar je het programmatje kan downloaden waarmee je torrents kan downloaden. Heb het programmatje wel in google gevonden namelijk transmission, maar kan nergens vinden waar ik hem kan downloaden.

Met het programma Transmission kan je inderdaad torrents downloaden, deze is te vinden in de extras of extras-testing repository.

extras kan je activeren door in applicatiebeheer in het menu voor catolgi te kiezen en hem daar te activeren, extras testing moet je zelf toevoegen:
http://wiki.maemo.org/Ext...o_activate_Extras-testing

edit: het kan ook zijn dat deze in de extras-devel repo staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
nick7 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:32:

transmission staat in de extras devel.

Verwijderd in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand al enig idee wanneer die verrekte firmware update gaat komen? En de features/bugs die evt toegevoegd en gefixt zullen worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 07-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
De ines en de vgba staan weer op maemo.org!
iNes
VGBA

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Imperium schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:31:
Iemand al enig idee wanneer die verrekte firmware update gaat komen? En de features/bugs die evt toegevoegd en gefixt zullen worden?
Ik heb die vraag al een keer beantwoord, maar voor de volledigheid:

Nokia zegt dat de update komt, wanneer hij klaar is. Hij wordt momenteel getest door een selecte groep betatesters.

En des te meer bugs die vinden, des te langer het natuurlijk kost die te vinden. (en des te beter de update wordt)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
citruspers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Nokia zegt dat de update komt, wanneer hij klaar is. Hij wordt momenteel getest door een selecte groep betatesters.

En des te meer bugs die vinden, des te langer het natuurlijk kost die te vinden. (en des te beter de update wordt)
Dan kunnen ze mijn inziens beter 2 firmware updates doen. Je leest op verschillende forums dat mensen wat ongeduldig worden. Waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Misschien wel....misschien kunne ze ook beter elke change meteen uitrollen (met alle gevolgen van dien).
Maarja, we hebben er maar mee te leven. Portret ondersteuning in de browser zit er toch nog even niet in (behalve de hack), al ben ik wel benieuwd wat ze zullen doen. Ik hoop stiekem op een "tadaa, er zit lekker toch een elektronisch kompas in" en "ohja hier is de juiste versie van Ovi maps, de vorige was door onze schoonmaker in elkaar gesleuteld". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:55:
Hallo beste mede gebruikers,

Is er inmiddels al een optie om te navigeren in het buitenland met de n900. Zit namelijk de laatste tijd best veel in belgie en om dan ovi maps te gebruiken met de kaarten die hij online weghaalt is niet echt een optie. Ik weet dat Sygic er druk mee bezig is maar volgens mij weet bijna niemand hoe lang dat nog gaat duren.

Is er ook nog nergens iemand bezig geweest met het proberen om bv de tomtom te porten van Symbian naar Maemo?

Het navigeren is in principe wat ik het hardste nodig heb.

Ik hoor het wel van jullie.

Alvast mijn dank
ja dat zoek ik ook kan eindelijk de stom stom aan de kant O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:23:
[...]

Met het programma Transmission kan je inderdaad torrents downloaden, deze is te vinden in de extras of extras-testing repository.

extras kan je activeren door in applicatiebeheer in het menu voor catolgi te kiezen en hem daar te activeren, extras testing moet je zelf toevoegen:
http://wiki.maemo.org/Ext...o_activate_Extras-testing

edit: het kan ook zijn dat deze in de extras-devel repo staat.
Bedankt man!

Heb nu de transmission, maar ook veel meer apps die er bij gekomen zijn:)

Trouwens als die firmware er komt moet je die dan downloaden, of krijg je gewoon een melding op je mobiel?

[ Voor 7% gewijzigd door nick7 op 07-01-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Hi Eindeloos online en sinds twee dagen ondervind ik problemen met mijn mobiele internet. Nadat ik de internetverbinding aan heb gezet ben ik maar voor korte duur online. Zodra ik even geen gebruik maak van het internet ben ik even later ineens niet meer verbonden met het internet. Als ik de verbinding dan verbreek (die dus nog wel als actieve verbinding wordt getoond) en dan weer verbindt, doet het internet het meestal pas weer maar ook zeker niet eens altijd. Dit lijkt me niet de bedoeling.
Eerst dacht ik dat het aan KPN lag maar ondertussen begin ik te vermoeden dat er iets niet klopt bij m'n N900. Heeft hier iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nick7 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:51:
[...]

Bedankt man!

Heb nu de transmission, maar ook veel meer apps die er bij gekomen zijn:)

Trouwens als die firmware er komt moet je die dan downloaden, of krijg je gewoon een melding op je mobiel?
Kijk wel erg uit met de apps uit deze catalogus, het is eigenlijk voor developers!

Als het goed is gaat de update via een update in de app manager, dus via een melding op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
okee, en zijn er dan nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Als je mobieltje vastloopt niet ons en Nokia de schuld geven ;)
Kijken of je RootFS niet volloopt
Af en toe een reboot verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen van Iphone xxGB 3GS naar N900 gegaan in dit topic en wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Xentor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:43:
De ines en de vgba staan weer op maemo.org!
iNes
VGBA
Ik zag ze idd gisteravond voorbijkomen in mijn menu. Is er ook een site waar je deze NES spelletjes en dergelijke kan downloaden? Zie wel een aantal (illegale) sites maar die kant wil ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Gisteren mijn Brando screen protector binnen gekregen. Na montage moet je echt goed kijken of er wel 1 opzit. Past erg goed en de kleuren blijven ook erg helder. Heb er twee besteld voor 16 Euro bij screenprotector. Top dus erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Ik zag ze idd gisteravond voorbijkomen in mijn menu. Is er ook een site waar je deze NES spelletjes en dergelijke kan downloaden? Zie wel een aantal (illegale) sites maar die kant wil ik niet op.
Ik heb via torrents enkel roms binnen gehaald en speel nu met veel plezier Super mario 3 op m'n N900 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:42
Mijn screenprotector komt bij screenprotector.com vandaan. Ik hoorde goede verhalen via talk.maemo.org dus heb er maar 1 besteld. Zit er nu sinds 3 dagen op en bevalt uitstekend. De fabrikant zegt ook wanneer je een krasje op de protector weet te krijgen, dan krijg je van ons een nieuwe. Heb een halve avond met sleutels en weet ik het niet lopen te krassen, maar helaas... 0 krassen in de protector, zelfs geen hele lichte.

Misschien toch wat beter mijn best doen :Y)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 05:11:
Zijn er mensen van Iphone xxGB 3GS naar N900 gegaan in dit topic en wat is jullie mening?
Ik kom van een iPhone 3g. Niet helemaal wat je vroeg maar misschien heb je er wat aan.

Paar dingen die opvallen:
  • Multitasking is super fijn
  • Camera N900 is een stuk beter
  • Ik mis het hardware matige 'stil' schuifje
  • De N900 reageert vlotter op commando's
  • Installeren van nieuwe app's is bij beide even gemakkelijk
  • N900 is een flink stuk dikker
  • Touchscreen N900 reageert veel slechter
Ondanks dat het lijstje misschien wel in voordeel van de iPhone lijkt te leunen ervaar ik dit niet zo. Vooral multitasken maakt de N900 echt een stap vooruit vanaf mijn iPhone.

Binnenkort toch ook maar even de Milestone proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
The Smily schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:25:
Ik heb een 8gb kaartje erin zitten. De schrijf snelheid vanaf windows is ongeveer 10 mb/s net even getest met een 250 mb video bestand. (Volgens windows 7)

Vanaf het intern geheugen naar het kaartje en terug werkt ook redelijk snel weet alleen niet met welke snelheid.
En als je het kaartje in een andere geheugenkaartlezer doet? Ook zelfde snelheid ? Want de vraag is dan of cardreader van N900 de bottleneck vormt of het kaartje zelf...

Maar hoe het ook wendt of keert, de schrijfsnelheden zijn tenminste fatsoenlijk (800kb/sec max op N95 8GB :'( ).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

Zijn er wellicht meer mensen waarbij hun (eigen) headset niet werkt?

Ik heb een setje welke ik met mijn voormalige tel gebruikte (Iphone 3g) Maar deze schijnt niet te werken in mijn N900!

Als ik um erin steek doet hij niks, als ik hem eruit haal knippert er eenmaal horizontale lijn over mijn scherm..

Het zijn trouwens Cygnett oordopjes model: (groove platinum met mic)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Nas T schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:43:
[...]

En als je het kaartje in een andere geheugenkaartlezer doet? Ook zelfde snelheid ? Want de vraag is dan of cardreader van N900 de bottleneck vormt of het kaartje zelf...

Maar hoe het ook wendt of keert, de schrijfsnelheden zijn tenminste fatsoenlijk (800kb/sec max op N95 8GB :'( ).
Kan me herinneren mijn w810i met memorystick duo pro deed 2/3 min voor 1 mp3. Dat zijn pas eens snelheden ;)
D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Roms zijn denk ik niet echt legaal te downloaden tenzij je ze na 24 uur er weer afgooit ofzo (was het vroeger).

[ Voor 29% gewijzigd door Xentor op 08-01-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 21:27
Is onderstaande bugreports, wordt vermeld dat het adresboek van de N900 niet via bluetooth met een Audi MMI systeem kan worden gesynced. Kan iemand dat bevestigen (of liever nog, ontkennen)?
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6368
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Laatst online: 29-09 07:50
ronaldtb schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:20:
Is onderstaande bugreports, wordt vermeld dat het adresboek van de N900 niet via bluetooth met een Audi MMI systeem kan worden gesynced. Kan iemand dat bevestigen (of liever nog, ontkennen)?
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6368
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6897
Klopt inderdaad, dit werkt helaas niet. :(

Heb zelf een Audi A4 met MMI, verbinden met de auto via bluetooth, bellen en gebeld worden werkt probleemloos maar het adresboek wordt helaas niet gesynchroniseerd.
Heeft met het gebruikte / beschikbare bluetooth profiel op de N900 te maken dacht ik.

Jammer en dat is voor mij dan ook een reden waarom ik overweeg om mijn N900 weer te verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door rnsmfd op 08-01-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
citruspers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:54:
Als je mobieltje vastloopt niet ons en Nokia de schuld geven ;)
Kijken of je RootFS niet volloopt
Af en toe een reboot verwachten
Mag ik vragen wat RootFS is?

En een reboot?

En in beide gevallen, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 21:27
rnsmfd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:39:
[...]
Klopt inderdaad, dit werkt helaas niet. :(
<knip>
Jammer en dat is voor mij dan ook een reden waarom ik overweeg om mijn N900 weer te verkopen.
Bedankt voor je snelle reactie. Voor mij een dealbreaker en ik heb zojuist mijn bestelling geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Laatst online: 29-09 07:50
ronaldtb schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Voor mij een dealbreaker en ik heb zojuist mijn bestelling geannuleerd
Ja als ik dit eerder had geweten had ik deze foon waarschijnlijk ook niet aangeschaft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

nick7 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:48:
[...]

En een reboot?

root file system, telefoon geheugen. kan je nacheken bij instellingen wat je dan kan doen is applicaties die niet optified zijn deinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Zoals ik ook al eerder zei: eerste kwartaal 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren de N900 binnen en hij bevalt me prima. Gelukkig geen last van een slechte mic o.i.d.

Wat ik wel vervelend vind is het feit dat je maar op 1 homescreen je "telefoon" icoontje kunt plaatsen. Als ik op een andere homescreen een snelkoppeling wil toevoegen dan staat hij daar niet meer bij. Is het op één of andere manier mogelijk om deze snelkoppeling te kopieren naar alle 3 de andere bureaubladen?

En is er ook een mogelijkheid om de icoontjes zo aan te passen dat bijvoorbeeld het telefoon icoontje de grootte krijgt van het "ovi" icoontje. uiteraard door gewoon tekst achter het telefoontje te zetten zodat het plaatje gewoon dezelfde proportie heeft.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
nick7 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:48:
[...]

En een reboot?

Niet lullig bedoeld, maar als je dit moet vragen is het misschien niet zo'n goed idee om de instabiele programma's te gaan installeren. Daar bezorg je jezelf een hoop last mee ben ik bang. Misschien eerst lekker je N900 gebruiken, ondertussen wat bekender worden met linux in het algemeen, en dan zodra je wwat beter snapt hoe je apparaat werkt het nog eens proberen. Dan kan je ook veel sneller achterhalen waar het precies is misgegaan. :)

Wat betreft de overstap van een iPhone naar de N900: ik heb enkel van mijn iPhone vrienden mijn N900 laten proberen, en ondanks dat het toch wel een beetje fanboys zijn kwamen er geluiden uit hun die over het algemeen goedkeurend waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
ik vind dat mijnTouchscreen van de N900 trager gaat reageren als ik hem op trilstand laat staan heb ik er minder last van

hebben meer mensen hier last van ?

en wat ik nog even wil zeggen is

er zijn een hoop mensen die die maar blijven zeuren over die iphone , het beste is wat iphone heeft gedaan is een product op de markt heeft gezet wat het goed doet en er goed uitziet en op te waarderen en aante passen is er komt zelfs een paslezer bij nu ??

de andere merken hebben te veel modellen en daardoor , worden hun artiekelen een beetje bestempeld als niet zo lang houd en bruikbaar een soort weggooi product dus ook niet lang een exclusief iets

gr. ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Vrij simpel, als iedereen een iphone heeft worden er veel dingen voor gemaakt...omdat iedereen een iphone heeft. De afzetmarkt is groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
citruspers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:55:
[...]

Wat betreft de overstap van een iPhone naar de N900: ik heb enkel van mijn iPhone vrienden mijn N900 laten proberen, en ondanks dat het toch wel een beetje fanboys zijn kwamen er geluiden uit hun die over het algemeen goedkeurend waren. :)
Same here, vooral de helderheid/scherpte van het scherm en de multi tasking vonden ze echt super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Voor de mensen die benieuwd zijn naar de uitslag van mijn eerste test met de batterij zie de volgende link:

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/wp-content/uploads/2010/01/batterijn9001.png

http://www.maemoworld.nl/?p=220

De accu heeft in totaal 13.21 uur volgehouden en heeft daarbij 84% verbruikt, ik heb hem tot 10% laten gaan omdat ik anders met een lege accu zou zitten de dag erna. De nieuwe test word de hele dag op 3G/2G brightness op 2 en mail accounts elk uur laten controleren.

[ Voor 9% gewijzigd door lexi1986 op 08-01-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

lexi1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:21:
Voor de mensen die benieuwd zijn naar de uitslag van mijn eerste test met de batterij zie de volgende link:

[afbeelding]

De accu heeft in totaal 13.21 uur volgehouden en heeft daarbij 84% verbruikt, ik heb hem tot 10% laten gaan omdat ik anders met een lege accu zou zitten de dag erna. De nieuwe test word de hele dag op 3G/2G brightness op 2 en mail accounts elk uur laten controleren.
Is dit met MSN, OVI, Gtalk, etc. actief? Of alleen soms het controleren van je mail? Heb bij mij gemerkt dat dat het verschil maakt tussen de 12 uur die jij haalt en 2 dagen batterij tijd.

Ook geen widgets op desktop (sommige zijn erg buggy, slurpen veel cpu en mem) geen vol rootfs, etc. Dat helpt een hoop!

update: Lees zojuist dat het inderdaad met online accounts actief was. Dat VREET batterij. Al het roamen en geen idle verbinding. Maar goed, je tweede test gaat het uitwijzen!

[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 08-01-2010 13:55 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Quindor schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Is dit met MSN, OVI, Gtalk, etc. actief? Of alleen soms het controleren van je mail? Heb bij mij gemerkt dat dat het verschil maakt tussen de 12 uur die jij haalt en 2 dagen batterij tijd.

Ook geen widgets op desktop (sommige zijn erg buggy, slurpen veel cpu en mem) geen vol rootfs, etc. Dat helpt een hoop!
Nee ik heb in het artikel ook staan wat ik open heb staan, het is echt 2 mail accounts geen msn,ovi of gtalk, alleen mijn mail word iedere 15 min gecontroleerd. Verder heb ik de agenda widget, facebookwidget,command excecute widget draaien. ik heb verder nog 55mb vrij op rootfs. Ik vond de 13 uur 21 min wel netjes voor 84% de laatste tijd gaat het een stuk beter met de batterij. De volgende test gaat worden met lagere instellingen zoals brightness lager geen wifi mail 1x per uur en zonder widgets, en zonder skype,12voip,twitter accounts.

Edit: inderdaad die skype,12voip,twitter staan op online heb ik express gedaan omdat ik die eigenlijk bij "normaal" gebruik ook op online heb staan. Mijn 2e test zal het inderdaad uitwijzen, de 2e test word zondag gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door lexi1986 op 08-01-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

Sinds gister heb ik met mijn N900 het probleem dat hij de repositories niet meer kan resolven.

Als ik in de Applications Manager kijk dan geeft hij de foutmelding (bijvoorbeeld maemo-extras):
https://repository.maemo....sts/fremantle/Release.gpg
Temporary failure resolving 'repository.maemo.org'
Dit heb ik bij alle repositories. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Het herstarten van mijn N900 helpt niks en ik blijf dezelfde fout krijgen.

Heb in de terminal ook al `apt-get update` geprobeerd, maar daar kreeg ik dezelfde error.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
EngelF schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:00:
Sinds gister heb ik met mijn N900 het probleem dat hij de repositories niet meer kan resolven.

Als ik in de Applications Manager kijk dan geeft hij de foutmelding (bijvoorbeeld maemo-extras):

[...]

Dit heb ik bij alle repositories. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Het herstarten van mijn N900 helpt niks en ik blijf dezelfde fout krijgen.

Heb in de terminal ook al `apt-get update` geprobeerd, maar daar kreeg ik dezelfde error.
Hier pakt die hem gewoon :)

Edit: Hij pakt de maemo.nokia.com maar de maemo.org inderdaad niet
Edit: Hij pakt hem hier nu alweer :) is wel traag maar hij krijgt ze wel binnen

[ Voor 10% gewijzigd door lexi1986 op 08-01-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
EngelF schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:00:

[...]

Heb ik volgens mij ook weleens last van gehad. Volgens mij was dit wel een probleem van hun kant (de server) en niet op je telefoon. Gewoon later weer proberen. Je hebt niks verandert toch...?

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

AlexDT schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Heb ik volgens mij ook weleens last van gehad. Volgens mij was dit wel een probleem van hun kant (de server) en niet op je telefoon. Gewoon later weer proberen. Je hebt niks verandert toch...?
Nee, ik heb niks veranderd de laatste tijd. Maar was al bang dat mijn N900 een probleem had :X

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:42
Quindor schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:52:
[...]

update: Lees zojuist dat het inderdaad met online accounts actief was. Dat VREET batterij. Al het roamen en geen idle verbinding. Maar goed, je tweede test gaat het uitwijzen!
Accounts online zetten is inderdaad dodelijk voor de accutijd. Ik heb alleen een MSN account geïnstalleerd staat op mijn N900 en wanneer ik die aanzet op 2G/3G dan is mijn accu in ongeveer 3 tot 4 uur leeg. Ik heb op dit moment telepathy-haze geïnstalleerd voor msn support. Dus voorlopig geen MSN voor mij totdat de stroomconsumptie drastisch verlaagd is.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
lexi1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:21:

goed werk, ben benieuwd naar het resultaat van test2, bij mij gaat de batterij nu heel goed lang mee, op het begin kreeg ik hem binnen 5uur leeg, maar dat lag meer aan het intensieve gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
teddebraak schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
[...]

goed werk, ben benieuwd naar het resultaat van test2, bij mij gaat de batterij nu heel goed lang mee, op het begin kreeg ik hem binnen 5uur leeg, maar dat lag meer aan het intensieve gebruik.
Ja dit had ik ook, daarom was ik ook blij met de tijd die ik op dit moment haal. De 2e test kan ik ook mooi in een grafiek doen en kan ik zo vergelijken wat de verschillen zijn qua accu-duur en zo ook kijken wat wel/niet handig is om aan te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Cactusjack schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:19:
[...]

Ik heb via torrents enkel roms binnen gehaald en speel nu met veel plezier Super mario 3 op m'n N900 ...
ok thx dan maar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:46:
Heb sinds gisteren de N900 binnen en hij bevalt me prima. Gelukkig geen last van een slechte mic o.i.d.

Wat ik wel vervelend vind is het feit dat je maar op 1 homescreen je "telefoon" icoontje kunt plaatsen. Als ik op een andere homescreen een snelkoppeling wil toevoegen dan staat hij daar niet meer bij. Is het op één of andere manier mogelijk om deze snelkoppeling te kopieren naar alle 3 de andere bureaubladen?

En is er ook een mogelijkheid om de icoontjes zo aan te passen dat bijvoorbeeld het telefoon icoontje de grootte krijgt van het "ovi" icoontje. uiteraard door gewoon tekst achter het telefoontje te zetten zodat het plaatje gewoon dezelfde proportie heeft.

Alvast bedankt.
er staat in de catalogus een klein programma waarbij je van de power button de startknop voor je telefoon kunt maken. zo kun je dus ook vanuit elke desktop je telefoonfunctie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphsy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:39:
[...]

Ik kom van een iPhone 3g. Niet helemaal wat je vroeg maar misschien heb je er wat aan.

Paar dingen die opvallen:
  • Multitasking is super fijn
  • Camera N900 is een stuk beter
  • Ik mis het hardware matige 'stil' schuifje
  • De N900 reageert vlotter op commando's
  • Installeren van nieuwe app's is bij beide even gemakkelijk
  • N900 is een flink stuk dikker
  • Touchscreen N900 reageert veel slechter
Ondanks dat het lijstje misschien wel in voordeel van de iPhone lijkt te leunen ervaar ik dit niet zo. Vooral multitasken maakt de N900 echt een stap vooruit vanaf mijn iPhone.

Binnenkort toch ook maar even de Milestone proberen...
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:53:
[...]

er staat in de catalogus een klein programma waarbij je van de power button de startknop voor je telefoon kunt maken. zo kun je dus ook vanuit elke desktop je telefoonfunctie opstarten.
ahah! ik zie het inderdaad. Stukke makkelijker. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten en in de repositories kijken duurt bij mij ook ontzettend lang. Heb dit probleem sinds gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Hey, ik wil mijn N900 weer even in de kast leggen. Tijd om de Nokia E72 uit te proberen. Maar het resetten van de N900 wil niet echt lukken, ik wil gewoon alle afspraken, e-mails, sms'jes en oproepen eruit hebben. Ik heb al de software opnieuw geïnstalleerd maar ondanks de waarschuwing dat alles gewist zou worden heeft dit me niet geholpen.

Google leverde alleen ingewikkelde hard-reset software dingen op. Ik wil hem gewoon leegkieperen, dat moet toch makkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf echt wel te spreken over de batterijduur, 's ochtends op de fiets muziek op, gmail en hotmail account actief, elke 15 minuten mail check, zoekt ook naar wifi elk half uur, halfuurtje geklooid op MC, uurtje gebrowsed en nog een keer een uurtje muziek geluisterd, nu zit ie op 20 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
murphsy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:59:
Hey, ik wil mijn N900 weer even in de kast leggen. Tijd om de Nokia E72 uit te proberen. Maar het resetten van de N900 wil niet echt lukken, ik wil gewoon alle afspraken, e-mails, sms'jes en oproepen eruit hebben. Ik heb al de software opnieuw geïnstalleerd maar ondanks de waarschuwing dat alles gewist zou worden heeft dit me niet geholpen.

Google leverde alleen ingewikkelde hard-reset software dingen op. Ik wil hem gewoon leegkieperen, dat moet toch makkelijker kunnen?
Alle instellingen etc weg kan alleen met het opnieuw erop zetten van de firmware en/of MMC flash te doen stelt niet zoveel voor zie deze website. http://wiki.maemo.org/Upd..._.26_Flashing_your_device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
zocht naar manier om N900 als Squeezebox afstandsbediening te gebruiken, en dit kan dus gewoon al

http://wiki.slimdevices.com/index.php/SlimserverAndNokia770

is bedoeld voor de Nokia N770 maar het werkt prima!! (ook al zou de interface wel iets beter kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die msn gebruiken, gebruiken jullie de Amsn of een andere en hoe werkt dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:54:
voor de mensen die msn gebruiken, gebruiken jullie de Amsn of een andere en hoe werkt dat bij jullie?
A-msn getest. Werkt wel, maar ben er niet tevreden over. Niet ideaal voor de N900, het is eigenlijk gewoon de Windows versie die ze in dit apparaatje gepropt hebben. Wel kun je de fotocamera als webcam gebruiken. De frontcam heb ik niet werkend gekregen.

Ik gebruik zelf de Haze plugin. Volledig geïntegreerd, gesprekken komen gewoon bij Conversaties te staan. Nadeel is dat je alleen een online, bezet en offline status hebt, geen "afwezig". Dat zou je dan in het statusbericht moeten zetten. Contacten worden gewoon in de algemene lijst gezet, echter kun je die filteren door in het menu voor "groepen" kiezen.

Je zou ook Pidgin kunnen proberen. Werkt ook prima, heeft veel meer opties en is beter geschikt voor de N900 dan A-msn. Zelf vind ik de integratie van de Haze plugin echter prettiger, dan maar wat minder opties...
murphsy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:59:
Hey, ik wil mijn N900 weer even in de kast leggen.
(...)
Ik heb nog wel een kast waar je 'm in mag leggen... :+

[ Voor 10% gewijzigd door James RB op 09-01-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

lexi1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:57:
[...]

Alle instellingen etc weg kan alleen met het opnieuw erop zetten van de firmware en/of MMC flash te doen stelt niet zoveel voor zie deze website. http://wiki.maemo.org/Upd..._.26_Flashing_your_device
Heet grappige is dus dat ik het installeren van nieuwe firmware al geprobeerd heb, Ik kreeg zelfs de waarschuwing: 'pas op! al je gegevens en instellingen zullen worden verwijderd'.

Maar ze maakten niet waar... Toen ik opstartte weer mijn agenda vol spul en de inboxen vol sms'jes.

Voor MSN had ik uiteindelijk pidgin gekozen, dit werkte toch het prettigste vond ik. Ook heb je veruit de meeste opties.

En mijn eigen kast doet het prima, wel bedankt voor het aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:16:
[...]

A-msn getest. Werkt wel, maar ben er niet tevreden over. Niet ideaal voor de N900, het is eigenlijk gewoon de Windows versie die ze in dit apparaatje gepropt hebben. Wel kun je de fotocamera als webcam gebruiken. De frontcam heb ik niet werkend gekregen.

Ik gebruik zelf de Haze plugin. Volledig geïntegreerd, gesprekken komen gewoon bij Conversaties te staan. Nadeel is dat je alleen een online, bezet en offline status hebt, geen "afwezig". Dat zou je dan in het statusbericht moeten zetten. Contacten worden gewoon in de algemene lijst gezet, echter kun je die filteren door in het menu voor "groepen" kiezen.

Je zou ook Pidgin kunnen proberen. Werkt ook prima, heeft veel meer opties en is beter geschikt voor de N900 dan A-msn. Zelf vind ik de integratie van de Haze plugin echter prettiger, dan maar wat minder opties...

[...]

Ik heb nog wel een kast waar je 'm in mag leggen... :+
Waar haal ik die Haze plugin vandaan, kan deze nergens vinden. Heel irritant, ik kom overal op Pidgin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
murphsy schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:38:
[...]

Heet grappige is dus dat ik het installeren van nieuwe firmware al geprobeerd heb, Ik kreeg zelfs de waarschuwing: 'pas op! al je gegevens en instellingen zullen worden verwijderd'.

Maar ze maakten niet waar... Toen ik opstartte weer mijn agenda vol spul en de inboxen vol sms'jes.
Als je je FIRMWARE opnieuw doet flashen wordt er niets gedaan aan je 32GB intern. Hierdoor blijven dus ook je e-mails, contacten, etc. beschikbaar. Je moet juist je eMMC flashen dmv de "VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin". Als je dit doet zijn je contacten, e-mails etc allemaal verdwenen. Ik heb het zelf ook uitgeprobeerd omdat ik in de eerste weken nogal vanalles verkloot had. Het is misschien een omslachtige manier maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers,

Zelf ben ik ondertussen ook een trotse bezitter van een N900 en volg dit draadje al een tijdje.
Heb zelf alleen een vraag over het erop zetten van muziek.
Zelf heb de pcsuite al geinstalleerd, en als ik mijn n900 aansluit op mijn computer, en ik sleep 3 verschillende albums naar de muziek map en kijk vervolgens op de n900.
Dan word er 1 album herkend, de naam van de map zie je dan ook duidelijk staan met alle nummers erin.
Alleen die andere 2 albums worden gezien als onbekend, en daarin gooit hij 2 albums in 1 map met alle nummers door elkaar.

Mijn vraag is dus, Hoe kan ik het makkelijkste verschillende albums op de n900 zetten, zodat deze word herkend door de n900, en dat ik ze op een makkelijke manier kan afspelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gabbies, gebruik je pc suite niet voor muziek. Als je USB in je computer plaats vraagt de N900 hoe je wilt verbinden, klik op mass storage en niet op pc suite.

Dan krijg je je N900 als USB stick in verkenner geopend. Maak een mapje als: Music / Muziek aan. Daar gooi je albums in en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@patrickdeg88: je kan muziek overal neerzetten, de N900 herkent het altijd, maar ik geloof wat Gabbies bedoelt, maar ik kan mij vergissen, is dat - ik heb er ook last van- sommige albums herkent hij, en geeft daar een "albumweergave-foto-afbeelding" van, en de (bij mij) meeste niet, oftwel worden niet herkent.
Wat doe je daar aan? want via de afbeelding herken je je plaat sneller, en dus makkelijker zoeken!
trouwens wel ok om het dmv usb mass storage te doen ipv suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Extra-devel repository staat een leuk progje voor album art. mussorgsky.
Als je dat gebruikt vind hij 99% van alle album art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sinds vandaag ook in het bezit van mijn N900 8) en heb hem gister middag besteld dat is toch supersnel.
Ik heb een vraag, ik maak via photoshop wallpapers, en nu las ik hier steeds in het forum dat je er een .desktop bestand moet bij doen, en ook aanpassen. Opzich geen probleem, maar waarom is dit? Ik heb namelijk zelf net een wallpaper op mijn achtergrond gezet zonder dit bestand, en dat gaat prima?

Wat is dan het voordeel van het aanpassen van dat .desktop bestand?

Grt Mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Volgens mij is het idee van het .desktop bestand dat hij meteen alle 4 wallpapers instelt, en in de goeie volgorde. Ik doe het lekker handmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Felix303 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:25:
zocht naar manier om N900 als Squeezebox afstandsbediening te gebruiken, en dit kan dus gewoon al

http://wiki.slimdevices.com/index.php/SlimserverAndNokia770

is bedoeld voor de Nokia N770 maar het werkt prima!! (ook al zou de interface wel iets beter kunnen)
De interface van de Squeeze Box zelf is niets mis mee. Je kunt deze via je browser benaderen.
http://ipadres:9000 (gebruik dan het IP adres van je Squeeze Box server.)
Ik zie (op dit moment) de meerwaarde niet als je de interface, zoals beschreven op de slimdevices site, gebruikt.
Of zie ik misschien iets over het hoofd?

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:16
*dubbelpost*

[ Voor 98% gewijzigd door d3vlin op 09-01-2010 17:20 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
RayMotix schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:49:
[...]

Als je je FIRMWARE opnieuw doet flashen wordt er niets gedaan aan je 32GB intern. Hierdoor blijven dus ook je e-mails, contacten, etc. beschikbaar. Je moet juist je eMMC flashen dmv de "VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin". Als je dit doet zijn je contacten, e-mails etc allemaal verdwenen. Ik heb het zelf ook uitgeprobeerd omdat ik in de eerste weken nogal vanalles verkloot had. Het is misschien een omslachtige manier maar het werkt wel.
De MMC (/dev/mmcblk0pl) wordt standaard als bind gemount op de folder MyDocs in de homedir van 'user', de directory /home/user/MyDocs. Het volgende commando in console verwijdert alles uit die directory en dus op de kaart als deze gemount is.
rm -rf /home/user/MyDocs/* 

Waarschijnlijk bevat de VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin wel de lege default folders (.images, .documents, etc.) die je dan ook weggooit, maar ik gok dat de verschillende apps deze zelf ook wel aan maken als ze niet bestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door d3vlin op 09-01-2010 17:22 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb nu nog een 95 8gb.

Ik werd al een paar keer gebeld door vodafone om mijn abbo te verlengen.

Helaas hebben hun geen n900. die ik zeker wil .

Nu zit ik er dus aan te denken om de n900 bij The phone house te bestellen. dit met een vodafone abbo met nr behoud.

iemand ervaring met the phone house?

Ze hebben nu helaas het toestel niet op voorraad . tenminste dit werd door het hoofdkantoor verteld

Dus nog even afwachten ( volgens hun vanaf nu 1 week )

Aangezien ik sinds deze week pas bezig met met het VOIP gebeuren ( dus 12voip , voipbuster ) en Fring.

En fring werkt zo ie zo goed.

voipbuster werkt af en toe. als ik naar een vast nr wilt bellen blijft hij af en toe gewoon "hangen" dus je ziet het nr , en niet > oproep ( dan belt hij pas )

een half uur geleden heb ik even een 12voip acc gemaakt. die werkt tot nu toe wel goed.

Dit heeft niet echt met de n900 te maken.

Maar het gaat mij om, als ik de n900 neemt met Vodafone. dat het voip gebeuren dus goed werkt

Dus iemand die me kan vertellen of de N900 goed werkt met een Vodafone abbo en dan 12voip of voipbuster?

de 9,95 Blox..

Als dit allemaal goed werkt ben ik dus van plan een low budget abbo te nemen, en dan veel fring, voip gebeuren te gebruiken.

Jeffrey

Edit:

Bestaat er al een goed werkend email programma voor de n900
En een Office programma. dus om bv excel / words 2007 te openen en te bewerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffreyst op 09-01-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marckuypers uk kom niet in de Extra-devel repository. heb http://repository.maemo.org/extras-devel/
ingesteld in beheer,maar geeft fout melding.
Kan ik het nog op een andere manier vinde?
BTW gaat hier om Mussorgsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Tot mijn volle tevredenheid gebruik ik mijn N900 sinds 24 december 2009.
De kleine minpuntjes zijn voor mij allemaal te overbruggen.

Weet iemand toevallig hoe een vastgelopen RSS-Reader opnieuw is te installeren?
Deze is op een of andere manier vastgelopen, en een un-install kan volgens mij niet (vaste Nokia toepassing)
Als je de appl. start dan duurt het ongeveer 20minuten voordat de toepassing is geopend. Als je daarna een feed wil openen, dan loopt de toepassing helemaal vast.

Tijdens het zoeken naar een oplossing, kwam ik de volgende (tijdelijke) oplossing tegen:
- Gebruik Google reader, dit is een web reader, en ik vindt deze niet echt gebruiksvriendelijk.
Nu werd deze bevinding door meerdere gebruikers als onvriendelijk ervaren, en door 1 persoon werd de koppeling met www.feedly.com voorgesteld. Dit zou een perfecte oplossing kunnen zijn, mits de N900 browser de plugin ondersteund. Helaas is dat nog niet het geval. (ook Fennec nog niet).

Een vraagje aan de topic starter: bedankt voor het openen vandeze topic, zou het misschien handig zijn om de (samenvattende) topic start bij te werken, door te structureren met bevindingen?
Zelf zou ik me kunnen voorstellen dat "tijdsgebrek" een oorzaak zou kunnen zijn voor het nalaten hiervan.

Toch zou deze topic voor een aankomende of beginnende N900 gebruiker dan nog waardevoller kunnen zijn. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Michael_E op 09-01-2010 18:31 ]

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeff,

Phonehouse: donderdag besteld om 13:30 in de shop icm tmobile i-150 en vrijdag middag hadden ze hem in huis. dus dat was mijn eerste ervaring met de phonehouse, ging met twijfels naar binnen, viel me dus 100% mee

verder zit er een office reader applicatie op de n900

grt mass
Jeffreyst schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:51:
Ik heb nu nog een 95 8gb.

Ik werd al een paar keer gebeld door vodafone om mijn abbo te verlengen.

Helaas hebben hun geen n900. die ik zeker wil .

Nu zit ik er dus aan te denken om de n900 bij The phone house te bestellen. dit met een vodafone abbo met nr behoud.

iemand ervaring met the phone house?

Ze hebben nu helaas het toestel niet op voorraad . tenminste dit werd door het hoofdkantoor verteld

Dus nog even afwachten ( volgens hun vanaf nu 1 week )

Aangezien ik sinds deze week pas bezig met met het VOIP gebeuren ( dus 12voip , voipbuster ) en Fring.

En fring werkt zo ie zo goed.

voipbuster werkt af en toe. als ik naar een vast nr wilt bellen blijft hij af en toe gewoon "hangen" dus je ziet het nr , en niet > oproep ( dan belt hij pas )

een half uur geleden heb ik even een 12voip acc gemaakt. die werkt tot nu toe wel goed.

Dit heeft niet echt met de n900 te maken.

Maar het gaat mij om, als ik de n900 neemt met Vodafone. dat het voip gebeuren dus goed werkt

Dus iemand die me kan vertellen of de N900 goed werkt met een Vodafone abbo en dan 12voip of voipbuster?

de 9,95 Blox..

Als dit allemaal goed werkt ben ik dus van plan een low budget abbo te nemen, en dan veel fring, voip gebeuren te gebruiken.

Jeffrey

Edit:

Bestaat er al een goed werkend email programma voor de n900
En een Office programma. dus om bv excel / words 2007 te openen en te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ipdv74

ok ik zal de andere msn ff proberen.
wel handig dat gesprekken gwn bij conversaties komen.
ik zit nu dus vaak te priegelen met dat Amsn programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:42:
[...]

Waar haal ik die Haze plugin vandaan, kan deze nergens vinden. Heel irritant, ik kom overal op Pidgin uit.
Staat in de Extras-devel... moet je misschien nog even aanzetten in je Toepassingsbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" Staat in de Extras-devel... moet je misschien nog even aanzetten in je Toepassingsbeheer."

Als je het aan de praat krijgt hoor ik het graag!

ik was te snel!

heb hem zelf al aan de praat !!

FOUTJE
thanx marc,leuk progje- mussorgsky..werkt perfect

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raposa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
lpdv74 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:16:
[...]

[...]
Ik gebruik ook Haze. Via de 'Nieuwe status' knop rechts in het 'Mijn Beschikbaarheid' menu scherm kan je een nieuwe status aanmaken. Deze geef je een naam (bijv. 'Afwezig') en daaraan kan je voor al je geïntegreerde IM accounts een status opgeven. Dus bijv. Afwezig voor MSN (Haze) en Bezet voor Skype), of Onzichtbaar voor MSN en Afwezig voor Skype. Ik weet niet of er een limiet zit aan het aantal zelf gedefinieerde statussen maar wees creatief ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:09:
@marckuypers uk kom niet in de Extra-devel repository. heb http://repository.maemo.org/extras-devel/
ingesteld in beheer,maar geeft fout melding.
Kan ik het nog op een andere manier vinde?
BTW gaat hier om Mussorgsky
Ja, je kunt handmatig /etc/apt/sources.list.d/hildon-application-manager.list bijwerken.

hier kan bijvoorbeeld in staan (mijn lijstje nu) :
deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/apps/ ./
deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/mr0 ./
deb http://repository.maemo.org/extras/ fremantle free non-free
deb http://repository.maemo.org/extras-devel/ fremantle free non-free

Bijwerken doe je via de console met bijvoorbeel vi of nano (apt-get install nano). Hoe die tooltjes werken kun je makkelijk vinden via Google.

om vervolgens mussorgsky te installeren doe je:
# apt-get update && apt-get install mussorgsky

met apt-get update haal je de laatste lijst van beschikbare packages binnen en met het tweede commando wordt mussorgsky met evt. dependencies geinstalleerd. Je kunt ook zoeken in repositories met apt-cache, bijvoorbeeld:
# apt-cache search muss
mussorgsky - Music Organizer, audio files metadata editor

Handmatig updaten van je telefoon via apt-get doe je met:
# apt-get update && apt-get upgrade

Meer info over apt-get, apt-cache en debian package management in het algemeen kun je bijvoorbeeld hier vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door d3vlin op 09-01-2010 19:41 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Michael_E schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:15:
Weet iemand toevallig hoe een vastgelopen RSS-Reader opnieuw is te installeren?
verwijderen:
# apt-get --purge remove osso-rss-feed-reader osso-rss-feed-reader-applet osso-rss-feed-reader-lib osso-rss-feed-reader-list

installeren:
# apt-get install osso-rss-feed-reader osso-rss-feed-reader-applet osso-rss-feed-reader-lib osso-rss-feed-reader-list

Een alternatief zonder opnieuw te installeren is de config files/cache in ~/.osso_rss_feed_reader/ opschonen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Raposa schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:18:
[...]

Ik gebruik ook Haze. Via de 'Nieuwe status' knop rechts in het 'Mijn Beschikbaarheid' menu scherm kan je een nieuwe status aanmaken. Deze geef je een naam (bijv. 'Afwezig') en daaraan kan je voor al je geïntegreerde IM accounts een status opgeven. Dus bijv. Afwezig voor MSN (Haze) en Bezet voor Skype), of Onzichtbaar voor MSN en Afwezig voor Skype. Ik weet niet of er een limiet zit aan het aantal zelf gedefinieerde statussen maar wees creatief ;-)
Aha, thnx... had het al eens geprobeerd, maar niet gezien dat je de werkelijke status kunt kiezen door op het betreffende account te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
sooow, nog steeds wachtend op mijn n900..... de 28ste december besteld bij phonehouse, maar ik wist al dat het een gewild toestel zou worden, dus moet maar geduld hebben...

aangezien ik wel wat meer over linux wilde leren zodat ik wat meer kan spelen met de n900 dacht ik: laat ik linux op mijn pc installeren... ik had echt een lelijk gestript besturingssysteem verwacht maar omg wat is het mooi en uitgebreid... Als ik dit eerder had geweten ..omg!

maargoed, nu nog ff dingen leren om ermee te leren spelen...

al is het zo al eenvoudig te gebruiken....

superb.. I want my n900

@jeffrey, hou je rekening ermee dat vodafone geen voip toelaat (tenminste in hun voorwaarden van 'zorgeloos' internet) aan de andere kant zolang ze nix zeggen ;)

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom zoveel mensen de Haze plugin gebruiken voor MSN? Ik gebruik zelf de Butterfly plugin, wat is het verschil en welke vinden jullie 'beter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@alle voiper's hier:
Ik heb begrepen dat het niet is toegestaan om te voipen over je mobiel. kunnen ze ( de providers) daar achterkomen?
denk het wel..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Lodyup: jouw methode + nieuwe firmware maakte mijn N900 weer zo goed als nieuw :)

Heb nu de Milestone er eens bijgepakt. Ik vind het toch een lastige keuze tussen deze twee, ben bang dat de N900 gaat verliezen vanwege het naar mijns inzien niet geweldig reagerende touchscreen.

Net een Excel rooster geopend via mijn N900, dat is toch wel echt heel goed tegenwoordig. Mijn oude E71 was hiermee toch lastiger (vooral meer scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphsy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:
Lodyup: jouw methode + nieuwe firmware maakte mijn N900 weer zo goed als nieuw :)

Heb nu de Milestone er eens bijgepakt. Ik vind het toch een lastige keuze tussen deze twee, ben bang dat de N900 gaat verliezen vanwege het naar mijns inzien niet geweldig reagerende touchscreen.

Net een Excel rooster geopend via mijn N900, dat is toch wel echt heel goed tegenwoordig. Mijn oude E71 was hiermee toch lastiger (vooral meer scrollen)
Met welk programma open je de Excel spreadsheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Laatst online: 07-02-2021
Over het Voip gebeuren.

Bij sommigen abbo`s is het volgens mij wel toegestaan. Dat staat ook ergens in deze topic.

Maar Vodafone heeft nu een ""speciale"" voip aanbieding. daar betaal je 3x meer voor. en het enigste extra is dat je mag voipen.

Maar zou graag willen weten hoe jullie het voipen ervaren op de n900 en dan het liefst met een vodafone abbo.

Of moet ik overstappen :) , volgens mij heeft Vodafone wel een van de betere dekking`s

Maar er bestaan nog geen Programma voor de n900 waar je bv ook exel bestanden kunt bewerken? .

Nu bestaat er dus alleen nog Words,Exel Vieuwers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke0704
  • Laatst online: 15-01-2010
hoi kan iemand mij vertellen wat ik op de n900 moet downloaden om series van icefilms te kunnen kijken. Nu krijg ik mega upload en als ik die aantik kom ik steeds op goksites terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
murphsy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:

Gelukkig dat het heeft gewerkt!

Tsjaa... De Milestone en de N900, ik blijf toch voor de N900 kiezen. Het is maar net wat je gewend bent maar ik vind het touchscreen geweldig reageren. In ieder geval veel beter dan ik had verwacht. Dat de Milestone een capacitief scherm heeft is natuurlijk in zijn voordeel. Maar het schrijven van een kleine notitie met de stylus en de geweldige browser van de N900 laten mij echt kiezen voor de Nokia. Daarnaast is het toetsenbord gewoon een stuk beter naar mijn mening.

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
joke0704 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:41:
hoi kan iemand mij vertellen wat ik op de n900 moet downloaden om series van icefilms te kunnen kijken. Nu krijg ik mega upload en als ik die aantik kom ik steeds op goksites terecht.
Hahaha
Megaupload is een downloadsite, met popups van partypoker. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we het daar over gaan hebben op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:26:
Mag ik vragen waarom zoveel mensen de Haze plugin gebruiken voor MSN? Ik gebruik zelf de Butterfly plugin, wat is het verschil en welke vinden jullie 'beter'?
Om te beginnen haalde butterfly niet alleen mijn actuele MSN contactenlijst binnen, maar ook alle ooit gebande en/of gedelete contacten met als gevolg een overvolle contactenlijst met 'No Name' contacten. Daarna gelijk haze geinstalleerd en daarmee geen probleem.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Ik heb iets geinstalleerd wat ik er eigenlijk wel weer af wil hebben... Maar kan het niet vinden :S iemand enig idee?

edit.
oops naast de download knop staat gewoon de verwijder knop..

[ Voor 23% gewijzigd door Xentor op 10-01-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
weet iemand ook of je sms zo kan instellen , dat je een envelopje ziet of iets , i.p.v. een heel stuk sms in beeld ivm privacy
Pagina: 1 ... 35 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.