Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
RayMotix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:08:
@Only.Holoris en anderen.

Ik twijfel soms ook nog over de N900 al denk ik dat de N900 op dit moment een van de beste telefoons is.

...
Moet je niet aan Only.Holoris vragen, hij heeft geen N900 :+

De N900 is trouwens niet echt een telefoon, het is een MID waar je ook mee kan bellen. Het is dus een heel erg kleine laptop waar je ook mee kan bellen (een MID is een kleine UMPC, een UMPC is een kleine netbook en een netbook is een kleine laptop). Je kunt 'm beter vergelijken met andere MIDs (met of zonder bel funktie).

De beste telefoon zou ik 'm nooit moemen, maar het is waarschijnlijk wel de beste MID op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
mie9iel schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:25:
[...]

Moet je niet aan Only.Holoris vragen, hij heeft geen N900 :+

....................

De beste telefoon zou ik 'm nooit moemen, maar het is waarschijnlijk wel de beste MID op dit moment.
Klopt, maar hij is wel de gene die waarschijnlijk het meest negatieve in de N900 ziet, terwijl ik dat dan juist weer zie in de andere toestellen, van daar aan hem gericht. ;)

Die telefoon/MID discussie is ook al heel vaak gevoerd en ik denk dat je die ook eeuwig kunt blijven voeren. Feit is wel, dat de N900 als 'telefoon' inmens populair is. Kijk alleen al naar de verkoopcijfers in de UK en de poll die te vinden is op mobilecowboys.nl. Ik beschouw hem dus nogsteeds als telefoon met geweldige functies. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
RayMotix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:31:
[...]
Klopt, maar hij is wel de gene die waarschijnlijk het meest negatieve in de N900 ziet, terwijl ik dat dan juist weer zie in de andere toestellen, van daar aan hem gericht. ;)
Een echte "hateboy"? ;)
Die telefoon/MID discussie is ook al heel vaak gevoerd en ik denk dat je die ook eeuwig kunt blijven voeren.
Komt door wat je definieert als iets. is het een smartphone? een MID? Een zakcomputer? Een telefoon?
Maakt op zich niet uit, de meesten begrijpen wel wat het is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel soms ook nog over de N900 al denk ik dat de N900 op dit moment een van de beste telefoons is. Ik kan maar een paar directe concurrenten van de N900 noemen en dat zijn:
- Motorola Milestone (naar mijn idee gewoon een te slecht uiterlijk met die gouden accenten, en het merk motorola spreekt mij ook niet echt aan ookal zou ik daar best overheen kunnen stappen. De looks echter niet. Geen tv-out, minder opslagcapaciteit maar wel een beter scherm, een prachtige docking station en Android 2.0 als pluspunt).
- Sony Ericsson X10 (Duurt nog tot februari 2010, zolang ga ik echt niet wachten. Wel ook weer een mooi scherm en vast ook een nice docking station).
- HTC HD2 (Helaas, WinMo aan boord en een slechte camera. Ze hebben er wel een mooie skin overheen gegooid maar als je net iets verder in de menu's duikt, komt de (naar mijn mening) oer lelijke windows 95 style naar boven, mooi groot scherm maar niet transflective).

Ik vind de keuze gewoon erg lastig aangezien een mooie docking station en capacitief scherm wel een plus punt waren geweest. Vooral vanwege het resistieve scherm zonder multitouch en de komst van Maemo 6 twijfel ik aan de N900 al denk ik dat geen andere telefoon de voordelen van de N900 kan wegnemen. Denk hierbij aan de 32 gb internal storage, tv-out, fm transmitter en goede camera. Dit zijn toch wel dé dingen die ik verwacht veel te gaan gebruiken.
En dan nog maar niet te spreken over de smartphones die volgend jaar allemaal komen...... :+
Ach.....eensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphoneiseensmartphone......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13

Ik twijfel soms ook nog over de N900 al denk ik dat de N900 op dit moment een van de beste telefoons is. Ik kan maar een paar directe concurrenten van de N900 noemen en dat zijn:
- Motorola Milestone t).
- Sony Ericsson X10
- HTC HD2
ben ik het erg mee eens! enigste wat de n900 voor mij echt mist is google maps/latitude, en normale turn by turn navigatie. hoop dat dat er snel komt anders moet ik alsnog een domdom erbij kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke....nu geheel iets anders.....

Pijnlijk voor degene die nog geen N900 hebben ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vmSw5lHS1kA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
RayMotix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:31:
[...]
Die telefoon/MID discussie is ook al heel vaak gevoerd en ik denk dat je die ook eeuwig kunt blijven voeren. Feit is wel, dat de N900 als 'telefoon' inmens populair is. Kijk alleen al naar de verkoopcijfers in de UK en de poll die te vinden is op mobilecowboys.nl. Ik beschouw hem dus nogsteeds als telefoon met geweldige functies. :X
Ik vind het gek dat mensen de N900 geen telefoon noemen. Tuurlijk, het is allemaal wat anders geintegreed dan bij de meeste andere smartphones het geval is maar feit is wel dat ik sinds ik de N900 heb gemakkelijker communiceer met mijn contacten dan voorheen. De shortcuts op de desktop en de naadloze integratie van Skype en Google Talk zorgen er echt voor dat ik more 'connected' ben dan ever, en dat lijkt me nu juist het doel van iedere smartphone.

Dus waarom het geen smartphone zou zijn; ik heb geen flauw idee. Dat het toestel vervolgens ook veel van de positieve features van de bekende MIDs naar het smartphone platform weet te brengen (en dat allemaal met een stijlvol design en goede hardware specificates) heeft daar in mijn ogen verder geen invloed op.

Weet iemand trouwens een repository voor de N900 waar de GBA en overige emulators nog te vinden zijn? Nokia heeft ze (volgens mij uit voorzorg) uit de repositories gehaald maar volgens Nederlandse wetgeving zijn deze packages opzich niet illegaal, ik neem dus ook aan dat het vragen hiernaar niet als 'illegaal' wordt beschouwd, anders negeer maar :)

Edit: grappig dat die kerel in dat Youtube filmpje ook zo'n 'natural reaction' heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet over m'n hart zou kunnen krijgen (ook niet met een 'extra' toestel speciaal voor dat doel gekocht). Mooie techniek expres slopen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door TargetX op 02-12-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TargetX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:16:
[...]

Ik vind het gek dat mensen de N900 geen telefoon noemen. Tuurlijk, het is allemaal wat anders geintegreed dan bij de meeste andere smartphones het geval is maar feit is wel dat ik sinds ik de N900 heb gemakkelijker communiceer met mijn contacten dan voorheen. De shortcuts op de desktop en de naadloze integratie van Skype en Google Talk zorgen er echt voor dat ik more 'connected' ben dan ever, en dat lijkt me nu juist het doel van iedere smartphone.

Dus waarom het geen smartphone zou zijn; ik heb geen flauw idee. Dat het toestel vervolgens ook veel van de positieve features van de bekende MIDs naar het smartphone platform weet te brengen (en dat allemaal met een stijlvol design en goede hardware specificates) heeft daar in mijn ogen verder geen invloed op.

Weet iemand trouwens een repository voor de N900 waar de GBA en overige emulators nog te vinden zijn? Nokia heeft ze (volgens mij uit voorzorg) uit de repositories gehaald maar volgens Nederlandse wetgeving zijn deze packages opzich niet illegaal, ik neem dus ook aan dat het vragen hiernaar niet als 'illegaal' wordt beschouwd, anders negeer maar :)

Edit: grappig dat die kerel in dat Youtube filmpje ook zo'n 'natural reaction' heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet over m'n hart zou kunnen krijgen (ook niet met een 'extra' toestel speciaal voor dat doel gekocht). Mooie techniek expres slopen |:(
De meeste gebruikers van de N900 hebben (vermoedelijk) ook ervaring met de vorige Nokia producten. Dingen als de N95 smartphone en de N800 Internet tablet. Daarom noemt men de N900 niet in eerste instantie een "smartphone", het ding lijkt veel meer op de N800 dan op de N95 als je naar de functies kijkt waar je het apparaat voor gebruikt. Maar ik geef toe het is een definitie kwestie.
Op OSnews zijn ook vaak discussies over de iPhone, en daar vinden ze het eigenlijk meer een mini tablet PC en geen smartphone. Ook weer definitie kwestie, en hangt er vanaf met welke andere producten je vergelijkt.

Die kerel die z'n N900 probeert te slopen in die filmpjes is gewoon erg om aandacht verlegen (imho), om het beleefd te zeggen. Die hele test slaat helemaal nergens op, dit is gewoon marketing. "een investering" om hits te creëren voor zijn website. Als je er geld mee denkt te kunnen verdienen waarom niet?

Op maemo talk kan je al diverse mirrors van de emulator bestanden vinden en een aparte emulator repository.
Emulators zijn in Nederland gewoon legaal, en ik weet vrij zeker dat het onderwerp op tweakers gewoon is toegestaan. Alleen links naar plaatsen waar je illegale roms kan downloaden mogen niet.
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=399461&postcount=30
Ze zijn trouwens verwijderd door de maker van de emulators in afwachting van nader onderzoek naar de legaliteit (voor zover ik heb begrepen). Ze kunnen dus ook in de officiële maemo extras nog terug keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
[...]
Ik vind het gek dat mensen de N900 geen telefoon noemen.
Omdat een telefoon iets is waarmee je belt. Een smartphone heeft simpel gezegd meer functies en is dus "smart". Daarnaast zijn er nog wat apparaten zoals een umpc (ultra mobile pc), MID (multimedia internet device?) en die zitten net wat anders in elkaar. De N880 werd een internet tablet genoemd.
In feite is het maar een naam maar het onderscheid zich daarmee. Met de internet tablets kon je ook niet bellen (en was de term smartphone dus niet waardig). Bij de N900 ligt het ergens tussen MID, smartphone en UMPC.
Het is in feite een internet tablet met mogelijkheid om te bellen/smsen (en daardoor geen internet tablet), net iets te geavanceerd voor een smartphone, maar ook niet echt een UMPC.
Door de N900 vervagen de grenzen en is het nog niet duidelijk wat het precies is.
Ik vind het eerder jammer dat het geen doel heeft (al weet de tester dit vast niet). Wat wil de tester bewijzen? Dat het toestel overleeft? Dat hangt er maar net af hoe het toestel valt. Valt het op 1 punt op beton/steen, dan ontstaan er flinke krachten en kans dat er dus intern iets breekt. Valt het plat op aarde, niks aan de hand. Maar ja, hoe wil je dat testen? Want dan zou je onder elke houding een nieuw toestel (anders zijn je resultaten niet representatief, denk aan eerder ontstane scheuren die doorscheuren) moeten laten vallen. Erg duur dus. En nog niet representatief met hoe een echt toestel kan vallen.
Maar voor te testen. Ach, het moet ook gedaan worden, een auto die een factor 50 keer duurder is laten crashen is ook "zonde" (maar wel nuttig)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

- Motorola Milestone
- Sony Ericsson X10
- HTC HD2
Andere gave toestellen (waar ik ook over zou nadenken):
-Palm Pre
-iPhone 3GS
-Nokia X6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

[...]
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=399461#post399461

Weet iemand hoe ik bepaalde bluetooth profielen kan disablen??
bijvoorbeeld a2dp?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rataplan2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:51:
[...]

http://talk.maemo.org/showthread.php?p=399461#post399461

Weet iemand hoe ik bepaalde bluetooth profielen kan disablen??
bijvoorbeeld a2dp?
geen idee, waarom zou je dat willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:14:
Oke....nu geheel iets anders.....

Pijnlijk voor degene die nog geen N900 hebben ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vmSw5lHS1kA
Bij Nokia pakken ze het toch iets serieuzer aan dan de bovenstaande sloper.

http://www.youtube.com/watch?v=LqB4UdpUoGM&translated=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:54:
[...]

geen idee, waarom zou je dat willen doen?
Mijn telefoon moet mijn carkit zien als apparaat dat alleen a2dp ondersteunt zodat ik het geluid van gesprekken over de speakers in mijn auto hoor. Maar de spraak door de mic van de n900

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Multitouch support = Xserver 1.7 of hoger (evt. met gesture recognition door Qt of een andere laag, het kan natuurlijk ook door de driver rechtstreeks met dbus signalen te laten sturen naar Qt/de apps/DE maar dat is zoveel minder efficiënt).
Capacitieve schermen = driver/kernel module die wordt toegevoegd.

Ik weet niet eens zeker of ik zo op capacitieve schermen zit te wachten, de demo's van resistieve multitouch schermen vind ik veel uitnodigender, geen speciale stylus nodig en ook zeer responsief.

De grote verandering voor maemo 6 voor zover ik het tot nu toe heb begrepen is de overstap op Qt (voor applicaties maar niet voor de desktop, die gaat naar libclutter [moblin, UNR] voor zover ik begreep).

Hoe dan ook zie ik niet zoveel veranderingen die het onmogelijk zouden maken om maemo 6 naar de n900 te porten (behalve als ze inderdaad libclutter gaan gebruiken voor de UI dan wordt de 3d chip constant/veel gebruikt en misschien is dat een te drastische slag voor de batterij duur).

Toch heb ik nu ook wel een klein beetje twijfels gekregen of ik niet misschien beter de n900 kan overslaan, ik zou hem hoe dan ook pas over een tijdje kopen dus nu hangt het er een beetje van af wat er tot dan bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keeper of the Keys schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:25:

De grote verandering voor maemo 6 voor zover ik het tot nu toe heb begrepen is de overstap op Qt (voor applicaties maar niet voor de desktop, die gaat naar libclutter [moblin, UNR] voor zover ik begreep).
libclutter wordt nu toch ook al gebruikt in maemo 5 voor de Desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
rataplan2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:22:
[...]

Mijn telefoon moet mijn carkit zien als apparaat dat alleen a2dp ondersteunt zodat ik het geluid van gesprekken over de speakers in mijn auto hoor. Maar de spraak door de mic van de n900
Je bedoelt dat je de microfoon van de N900 wilt gebruiken in plaats van die van het verbonden apparaat (en een radio heeft er geen)? Kun je dan niet de aux gebruiken? Of de FM-transmitter? Dat lijkt me makkelijker (en energiezuiniger) dan bluetooth.....

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:11:
[...]

ben ik het erg mee eens! enigste wat de n900 voor mij echt mist is google maps/latitude, en normale turn by turn navigatie. hoop dat dat er snel komt anders moet ik alsnog een domdom erbij kopen!
Sygic is iig onderweg, zal wel feb 2010 worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:39:
[...]
zal wel feb 2010 worden ofzo.
Bron?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:39:
[...]

Sygic is iig onderweg, zal wel feb 2010 worden ofzo.
nee hoor, nog dit jaar.
Staat gewoon in het persbericht:

http://www.sygic.com/inde...w-nokia-maemo-phones.html

alleen de prijs staat er nog niet bij, en goed het programma zal zijn is ook nog even afwachten. Ik heb helemaal geen ervaring met navigatie van dit bedrijf (voor zover ik weet dan, ik let niet altijd zo goed op bij navigatie apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rataplan2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:22:
[...]

ok, dat kan ik me voorstellen. ik heb alleen geen oplossing voor je. talk.maemo.org misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Nas T schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:35:
[...]

Je bedoelt dat je de microfoon van de N900 wilt gebruiken in plaats van die van het verbonden apparaat (en een radio heeft er geen)? Kun je dan niet de aux gebruiken? Of de FM-transmitter? Dat lijkt me makkelijker (en energiezuiniger) dan bluetooth.....
Dat is inderdaad wat ik wil. De microfoon van de radio is heel slecht dus vandaar dat ik de microfoon van de n900 wil gebruiken. aux kan ik gebruiken maar ik wil het draadloos hebben. als ik een actieve houder heb is de energiezuinigheid geen probleem. Ook is het zo dat als ik gebeld wordt de radio automatisch switched naar bluetooth dat gebeurd niet bij fm of aux. Als ik nu blij bluetooth kijk op de n900 kan ik zien welke profielen mijn carkit ondersteunt als ik nou de onnodige kon disablen is mijn probleem opgelost.
is er niet ergens een config file waar de gegevens aan te passen zijn? ik had al gekeken in etc/bluetooth/
maar daar staat niks over gepairde apparaten of iets dergelijks

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Nas T schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:35:
[...]

'

Werkt dit via de fm transmitter? Dus je zou in principe je N900 in de houder kunnen zetten, de fm-transmitter aanzetten en de frequentie op een voorkeurknop instellen. Op het moment dat je belt druk je op de voorkeurknop van je radio (zeg 2) en op 'opneem knop' van de N900? Ik vraag me af of dan ook echt het telefoongesprek over de fm transmitter verzonden wordt? Dit zou eigenlijk wel een leuke optie zijn om handsfree te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RayMotix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:15:
[...]
'

Werkt dit via de fm transmitter? Dus je zou in principe je N900 in de houder kunnen zetten, de fm-transmitter aanzetten en de frequentie op een voorkeurknop instellen. Op het moment dat je belt druk je op de voorkeurknop van je radio (zeg 2) en op 'opneem knop' van de N900? Ik vraag me af of dan ook echt het telefoongesprek over de fm transmitter verzonden wordt? Dit zou eigenlijk wel een leuke optie zijn om handsfree te bellen.
Standaard kan je de FM transmitter alleen aanzetten met je muziek applicatie. Nu is er een FM transmitter widget zodat je dat voor andere apps ook aan kan zetten, maar volgens mij werkt het met de telefoon nog steeds niet, maar ik heb dat niet echt getest.
Het enig wat ik weet is dat ik een tijdje terug het geluid van een film aan het sturen was over FM, en toen werd ik gebeld, en dat kwam uit de gewone speaker (die voor je oor, ik nam gewoon op).

Het lijkt me uberhaupt nogal een privacy puntje om het over FM uit te zenden, ik zou daar niet voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
sygic is best leuk programma het slurpte alleen heel veel geheugen op me n95 8gb zal nu niet zo'n probleem zijn denk hier laat ie hem zien op n97

http://www.youtube.com/watch?v=tc0Q9Sfxz1c

mooi dat dat dit jaar nog komt.
de sint maar gelijk skypen dat ie een n900 voor me moet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bevestiging gehad dat het toestel binnen was, een aantal uur later een bevestiging dat het nieuwe toestel was besteld maar nog geen verzendbevestiging. Kan niet wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat iedereen toch heeft met die capacatieve touchscreens. Het is echt niet zo dat die nu veel beter zijn ofzo. Naar mijn mening zijn dat soort screens perfect voor grotere schermen waar dik vingerwerk makkelijk te doen is. Maar wil je leuk uit de voeten kunnen op een telefoonschermpje blijven de huidige touchscreens absoluut de top.

Want wat is nu het bijzondere aan het capacitieve touchscreen, en de voordelen t.o.v. het huidige? Kinetisch scrollen werkt gewoon. De zoomfuncties / multitouch kunnen ze (softwarematig) ook ontwikkelen.... + je hebt met je stylus altijd nog de meeste precisie!! Iets wat op een klein scherm ontzettend prettig is.

Het zal me overigens niet eens verbazen als Nokia in z'n screens al functionaliteiten heeft ingebouwd, waardoor multitouch straks wel mogelijk is. Zoals ze bijv. in de N95 al een GPS kompas hadden zitten, wat alleen niet in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Standaard kan je de FM transmitter alleen aanzetten met je muziek applicatie. Nu is er een FM transmitter widget zodat je dat voor andere apps ook aan kan zetten, maar volgens mij werkt het met de telefoon nog steeds niet, maar ik heb dat niet echt getest.
Het enig wat ik weet is dat ik een tijdje terug het geluid van een film aan het sturen was over FM, en toen werd ik gebeld, en dat kwam uit de gewone speaker
Dan zou je dus eerst de muziek-app aan moeten zetten en dan de FM-transmitter en dan dus op de achtergrond moeten laten draaien, maar je zei al dat het gewone geluid dan via de speaker kwam. Er worden dus 2 audio-streams herkend. Das wel interessant! Dan kan er in principe muziek via de radio afgespeeld worden en de navigatie via de speakers of gesprekken via een bluetooth setje (zodat de rest van de auto nog gewoon naar de radio kan luisteren).

Maar jammer dat het nu nog niet werkt zoals het zou moeten. Maar die audio-streams is interessant.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:04:
[...]

ok, dat kan ik me voorstellen. ik heb alleen geen oplossing voor je. talk.maemo.org misschien wel.
Het is al gelukt in in etc/bluetooth ff audio.conf aangepast
HFP=false
HSP=false
dus alleen a2dp blijft dan nog over en dit lijkt nu te werken :D

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
rataplan2 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:28:
[...]

Het is al gelukt in in etc/bluetooth ff audio.conf aangepast
HFP=false
HSP=false
dus alleen a2dp blijft dan nog over en dit lijkt nu te werken :D
En vanwege dit soort dingen vind ik dit dus zo'n heerlijke telefoon, fijn dat je de oplossing ook even hebt gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:19:
Zoals ze bijv. in de N95 al een GPS kompas hadden zitten, wat alleen niet in gebruik was.
Ehrm, de GPS in de N95 was direct in gebruik waarom denk je werd Nokia Maps meegeleverd ;) . Misschien bedoel je de accelerometer?
Want wat is nu het bijzondere aan het capacitieve touchscreen, en de voordelen t.o.v. het huidige? Kinetisch scrollen werkt gewoon. De zoomfuncties / multitouch kunnen ze (softwarematig) ook ontwikkelen.... + je hebt met je stylus altijd nog de meeste precisie!! Iets wat op een klein scherm ontzettend prettig is.
Het maakt volgens mij tegenwoordig niet zo veel meer uit. Misschien had capacitief in het begin een voorsprong omdat je geen enkele drukkracht hoefde uit te oefenen, terwijl de oude resitieve iPaqs e.d. je best wel goed en hard moest drukken om het signaaltje op te vangen.

Hier nog een mooi overzichtje met wat verschillen op allaboutsymbian: http://www.allaboutsymbia...oth_opponents_can_win.php

Maar hier lees je weer kritiek op resistief en virtuele keyboards, omdat je er niet zo snel op zou kunnen tikken als een iPhone, omdat je op een resistief scherm pas de letter heeft geregistreerd nadat je de eerste helemaal hebt los gelaten. http://www.allaboutsymbia...ch_on_resistive_touch.php

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat ding wat ook ziet hoe je het toestel vast houdt enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:04:
Dus idd het compas,(die zat er al in alleen nog geen SW ondersteuning)

Iemand al ervaring met de accu van de N900.?

Zit nu namelijk wel te twijfelen of ik hem ook zou gaan halen.

Ik lees graag jullie bevindingen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldm3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:25:

Dude, een accelerometer is wat anders dan een compass. En een compass had de N95 niet. Wel een accelerometer en in het begin was die idd niet bruikbaar maar later is er toch een API voor gekomen zodat andere software er ook gebruik van kon gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:04:
Of die recht staat, niet waar het magnetische noorden is...Want dat doet een kompas. Geen zaken door elkaar halen ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Repost van onbeantwoorde vraag:

Een vraag voor degenen die de N900 al hebben, als je de camera in videomodus gebruikt, kan je dan de "flits" (ie het felle licht) constant aan hebben? Dus filmen met flits non-stop aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

xandje schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:29:

Een vraag voor degenen die de N900 al hebben, als je de camera in videomodus gebruikt, kan je dan de "flits" (ie het felle licht) constant aan hebben? Dus filmen met flits non-stop aan?
Nee kan niet videomodus is heel beperkt je kan alleen
whitebalance instellen en exposure. verder zijn er geen instellingen voor video

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
xandje schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:29:

Ik heb ergens gelezen dat Nokia voor (dual) LED gaat omdat er dan tijdens het filmen dit continu aan kan staan. Helaas wel nadelig voor de flitskwaliteit.
Dus ik zou zeggen: ja. Anders komt dat nog wel, het is zeker dat het dual-LED betreft, dus het zal denk ik een kwestie van tijd zijn voordat er een zaklamp-app komt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zaklamp app bestaat geloof ik al (liqtorch oid). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

TargetX schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:49:
[...]

En vanwege dit soort dingen vind ik dit dus zo'n heerlijke telefoon, fijn dat je de oplossing ook even hebt gepost!
Helaas iets te vroeg gejuicht :(ik denk dat het gewoon niet mogelijk is.
ik ben nu in ieder geval zover dat hij mijn carkit als bluetooth headphone ziet ipv headset.
maar nu als ik een gesprek binnenkrijg en ik neem op gaat het geluid gewoon door de speaker van de telefoon :(
en als ik op speaker druk over de boxjes van de n900 .

ik had eigenlijk in mijn hoofd dat als iemand een bluetooth koptelefoon gebruikt hij automatisch het geluid over de koptelefoon laat lopen en spraak via de mic van de telefoon aangezien een bt headphone er geen heeft.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die zagg Full body protection ook in een nl. winkel/webshop kopen?? of moet ik daat nog ff geduld voor hebben??

http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een probleem..
Ik kan niet kiezen tussen de HTC HD2 of de Nokia N900..
Ik ga volgend jaar aan een nieuwe studie beginne.. dus is het erg belangerijk dat mn telefoon goeie agenda functie heeft.
Kunne jullie me overhalen om de nokia te kopen of moet ik voor de HTC HD2 gaan?
btw hoe zit het met dat virtueel geheugen bij de N900?

bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:05:
Ik ga volgend jaar aan een nieuwe studie beginne.. dus is het erg belangerijk dat mn telefoon goeie agenda functie heeft.

bvd,
De Calendar is best wel goed als je de reviews er op naslaat. Een afspraak inplannen met een fysiek keyboard gaat ook nog ff net sneller heb ik gemerkt met m'n G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix

bvd,
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de HD2 en de N900. Als je even terug bladert in dit topic dan zie je ook de voor en nadelen van de HD2 tov de N900. Mijn keuze blijft vallen op de N900 vanwege de veel betere camera, de 32gb interne opslagcapaciteit (handig voor je studie mbt het opslaan van documenten), de tv out (handig bij het geven van presentaties op de beamer), het resistieve scherm van de N900 kan als voordeel hebben dat je snel met de stylus een notitie kunt schrijven. Het scherm van de HD2 is dan wel capacitief maar niet transflective waardoor het buiten slecht leesbaar is en tevens beschikt de HD2 niet over stereo-speakers.

Daarnaast voelt de naam Nokia gewoon vertrouwder aan dan HTC. De HD2 heeft daarentegen wel Windows Mobile waardoor deze misschien beter communiceert met de gebruikelijke windows pc's, echter, dit moet de N900 ook gewoon kunnen. Ik beschouw WinMo als nadeel aangezien dit een erg verouderd en traag concept is en als je dieper in de menu's van de HD2 komt, verdwijnt de 'mooie' HTC skin en komt het echte WinMo naar boven. Natuurlijk heeft de HTC ook zijn voordelen echter vind ik de HD2 vooral een goede allrounder die niet echt ergens in uitblinkt.

[ Voor 2% gewijzigd door RayMotix op 03-12-2009 23:09 . Reden: tikfoutjes :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:51:
Kan je die zagg Full body protection ook in een nl. winkel/webshop kopen?? of moet ik daat nog ff geduld voor hebben??

ik hoorde dat iemand op marktplaats ze ook verkoopt maar ik adviseer je gewoon met de kortingscode in USA te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe toestel is helaas nog steeds niet onderweg word morgen gebeld door Nokia hoe ze dit op gaan lossen want 2 dcember om 8u kreeg ik de mail dat mijn toestel met kapotte mic binnen was gekomen en om 10.02 is de nieuwe order ingevoerd grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:51:

http://www.expansys.nl/d.aspx?i=192007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Voor de handige harry , hoe demonteer of voor sommige onder ons "sloop" ik mijn Nokia n900:

http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

[ Voor 26% gewijzigd door janzeeschuimers op 04-12-2009 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Dit kwam ik tegen op het web en de n900 komt er als beste uit maar eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarop hier getest is , wie kan het me uitleggen ?

mobile sunspider performance (time , lower is better):

http://www.0xdeadbeef.com...le-sunspider-performance/

[ Voor 4% gewijzigd door janzeeschuimers op 04-12-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
janzeeschuimers schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 02:23:
Dit kwam ik tegen op het web en de n900 komt er als beste uit maar eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarop hier getest is , wie kan het me uitleggen ?

mobile sunspider performance (time , lower is better):

http://www.0xdeadbeef.com...le-sunspider-performance/
SunSpider

A benchmark suite that aims to measure JavaScript performance on tasks that are relevant to the current and near future use of JavaScript in the real world, such as screen drawing, encryption and text manipulation.[44] The suite further attempts to be balanced and statistically sound.[45] It was released by Apple's WebKit team in December 2007.[46] It was well-received,[47] and other browser developers also use it to compare the JavaScript performance of different browsers.[48]
bron: Wikipedia: WebKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
ronaldm3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:25:
[...]

Iemand al ervaring met de accu van de N900.?

Zit nu namelijk wel te twijfelen of ik hem ook zou gaan halen.

Ik lees graag jullie bevindingen.
Mijn ervaring met de accu (bij licht gebruik): ik zit op dit moment op 70 uur zonder te laden en hij heeft nog één streepje. Ik heb de afgelopen dagen 25 minuten gebeld en ongeveer anderhalf uur op internet gezeten/met de telefoon gespeeld. De telefoon heb ik op GSM staan (i.p.v. dual mode) en om te internetten gebruik ik WIFI. Deze staat niet voortdurend aan. Ik sluit de WIFI verbinding af als ik klaar ben met internetten. Gisterenavond was ik dit vergeten en heeft hij zo'n 15 uur aangestaan, waarbij de telefoon iedere vijf minuten checkt of er nog nieuwe e-mails binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Laatst online: 04-10 06:55
Jolanda77 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:10:
[...]

Mijn ervaring met de accu (bij licht gebruik): ik zit op dit moment op 70 uur zonder te laden en hij heeft nog één streepje. Ik heb de afgelopen dagen 25 minuten gebeld en ongeveer anderhalf uur op internet gezeten/met de telefoon gespeeld. De telefoon heb ik op GSM staan (i.p.v. dual mode) en om te internetten gebruik ik WIFI. Deze staat niet voortdurend aan. Ik sluit de WIFI verbinding af als ik klaar ben met internetten. Gisterenavond was ik dit vergeten en heeft hij zo'n 15 uur aangestaan, waarbij de telefoon iedere vijf minuten checkt of er nog nieuwe e-mails binnenkomen.
Ik vind het nogal een prestatie, ik ben dan geen lichte gebruiker maar ik kan mij niet voorstellen dat ik 70 uur ga halen mocht ik hem nu een tijdje "licht" gebruiken.

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:17:
Mijn nieuwe toestel is helaas nog steeds niet onderweg word morgen gebeld door Nokia hoe ze dit op gaan lossen want 2 dcember om 8u kreeg ik de mail dat mijn toestel met kapotte mic binnen was gekomen en om 10.02 is de nieuwe order ingevoerd grrr
Als ik jou was zou ik gewoon niet verwachten dat je het toestel volgende week hebt. Misschien over een maand. Reparaties duren altijd lang. Waarom? Geen idee. Maar jezelf op zitten vreten helpt ook niet. En er hier over zeuren ook niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag zijn er al goede omhulsels (phonecases) voor de n900 beschikbaar? Iemand al één besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook leuk:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel word niet gerepareerd.
Ik krijg een nieuwe.

De toestellen zijn niet op voorraad op dit moment dus ik moet nog een tijd wachten
Daar word ik gewoon echt kwaad om op dit moment gewoonweg omdat je er zelf achteraan moet bellen.
De mail die ik kreeg 2 dagen terug stond dat het toestel op stock was.
Maar goed zal er niet meer over "zeuren"

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch van diezelfde gast die z'n N900 scherm heeft lopen bekrassen en laten vallen.
Ik krijg sterk de indruk dat deze site niet bijzonder veel kennis heeft.
De twee "plastic bits" waar hij niet van weet wat het zijn, dat zijn de antennes voor BT/wifi en voor GSM/UMTS.
Op het plastic is de antenne geplakt. het is een soort tape.
Dit is zeker NIET aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 08-10 08:02

bord4kop

maximaal 100KB!

...

..
Bij mij gaat momenteel de keuze tussen de HD2, N900 en een iPhone.

De HD2 valt toch af, windows mobile :X Al is het op zich best een aardig apparaat.
Ik heb nu een iPhone (2g) te leen voor een aantal dagen en het is een heerlijk ding!

Waarom zou ik voor de N900 gaan?

iPhone;
  • prachtig ding
  • makelijk in gebruik
  • (touch) scherm is het beste
  • toch redelijk groot
  • accuduur erg kort
  • duur, (ik wil wel de 3GS hebben natuurlijk
  • over 6 maanden komt er een nieuwe
,

N900
  • mooi ding
  • alle features die je nodig hebt
  • goede accu (beter dan iPhone i.i.g.)
  • geen GPS (?) of heb ik dat mis?
  • teveel features misschien? Ik bedoel hiermee, is hij net zo makkelijk in gebruik als de iPhone?
  • toch redeljk groot
  • ook niet echt el cheapo
  • en minder flashy dan de iphone
Tja, wat is wijsheid?

Ter info; ik ben redelijk fan van Nokia, gebruik wel mail op mijn telefoon, maar internet -nog- nauwelijks. En de nieuwe GSM moet wel goed (!) kunnen koppelen met mijn carkit..En ik ben best een gadget freak :P

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
N900 heeft wel gps en er komt ook goede software.

http://www.allaboutphones...chting-de-Nokia-N900.html

En wat is wijsheid ?

Ik zou voor de n900 gaan en zeker niet voor de Iphone.Ik heb geen hekel aan Apple want ik heb wel een Imac maar die Iphone heeft me nooit getrokken.Android is volgensmij dan een betere optie zoals bijvoorbeeld de Milestone/Droid of de X10 van SE (moet nog wel uitkomen).

[ Voor 52% gewijzigd door janzeeschuimers op 04-12-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N900 halen natuurlijk :p

- Touchscreen vast niet minder dan iPhone ^^ (subjectief)
- GPS, uiteraard
- Teveel features? Mwa, nooit teveel voor een gadget freak. De keuze ligt dan ook nog bij jezelf hoe diep je op de materie in gaat.
- Koppelen met karkit gaat met alle foons met BT prima. (naja, bijna alle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bord4kop schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:23:
[...]

De HD2 valt toch af, windows mobile :X Al is het op zich best een aardig apparaat.
Ik heb nu een iPhone (2g) te leen voor een aantal dagen en het is een heerlijk ding!

Waarom zou ik voor de N900 gaan?

iPhone;
  • prachtig ding
  • makelijk in gebruik
  • (touch) scherm is het beste
  • toch redelijk groot
  • accuduur erg kort
  • duur, (ik wil wel de 3GS hebben natuurlijk
  • over 6 maanden komt er een nieuwe
,

N900
  • mooi ding
  • alle features die je nodig hebt
  • goede accu (beter dan iPhone i.i.g.)
  • geen GPS (?) of heb ik dat mis?
  • teveel features misschien? Ik bedoel hiermee, is hij net zo makkelijk in gebruik als de iPhone?
  • toch redeljk groot
  • ook niet echt el cheapo
  • en minder flashy dan de iphone
Tja, wat is wijsheid?

Ter info; ik ben redelijk fan van Nokia, gebruik wel mail op mijn telefoon, maar internet -nog- nauwelijks. En de nieuwe GSM moet wel goed (!) kunnen koppelen met mijn carkit..En ik ben best een gadget freak :P
De N900 heeft ook GPS hoor. Hardwarematig lijken de N900 en 3GS eigenlijk redelijk op elkaar (Tv-out, GPS, wifi, BT, Cortex A8, PowerVr, Gigabytes aan intern flash geheugen etc.).
Je gaat van beide toestellen geen spijt krijgen. De N900 heeft wel een heel erg veel scherper scherm (2.5 keer zoveel pixels, en daardoor veel beter dan dat van de iPhone, ihmo). Maar veel software is op de iPhone nu echt nog een stuk makkelijker dan de N900. Ik denk dan aan de navigatie/maps software, de media speler, en third party apps zoals de uitzendinggemist app.
En in Nederland koop je de 3GS in de winkel samen met T-mobile, dat is vaak een nadeel, aangezien zelfs de grootste T-mobile fan moet bekennen dat het 3G netwerk van Vodafone en kpn betere dekking heeft.
T-mobile biedt wel erg mooie tarieven voor een weinig-bellende iPhone klant. Het 2 jaar 150 belminuten abonnement met een kleine bijbetaling is een goede deal. Uiterst scherp geprijsd is vergelijking tot andere landen en vergelijkbare smartphones.

Weet je overigens zeker dat de iPhone werkt met je carkit? iPhone heeft een nogal beperkte Bluetooth implementatie. (N900 trouwens ook). Controleer de benodigde BT profielen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:23:
[...]

iPhone;
[list]

N900
[list]

Tja, wat is wijsheid?
Misschien niet voor jou belangrijk maar iets belangrijks mis ik toch wel in jouw lijstjes.

iPhone:

+100,000 apps in de Appstore
+Google Maps (uitstekend)
+TomTom (en anderen, veel keuze)

-Geen Flash
-Low res scherm
-Geen multitasking

N900:

+Full Flash
+High res scherm
+Multitasking

-100 apps in de Ovi Store/Reps
-Ovi Maps (matig)
-Geen TomTom (vooralsnog enkel Sygic aankomend, weinig keuze)

Dit zijn imho best belangrijke verschillen (afgezien van het gebrek aan portraitmodes, MMS, zoekfunctie in de -email, multitouch bij de N900 vs betere camera bij de N900 enz).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 08-10 08:02

bord4kop

maximaal 100KB!

Zo dan!
Wat een snelle en goede reacties _/-\o_

Ik neig, neig heel erg naar de iPhone, maar misschien ook omdat ik die nu in mijn handjes heb gehad.
Het is zo 'n gemakkelijk en fijn toestel

Ik had hiervoor een E75, wel leuk, maar niet overdreven fijn/goed. Die ben ik 2 weken terug kwijtgeraakt in Chicago.
Gebruik nu een E90 en een 6300 prive.

iPhone i.c.m. BT in de auto schijnt inderdaad niet optimaal te zijn.
hmm, dat is wel het (her-)overwegen waard!

Die apps op de applefoon zijn inderdaad ook een enorm pluspunt.
Abbonement is niet van belang, ik koop hem los namelijk.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen ik heb vandaag mijn geweldige N900 binnen gekregen via de Belcompany. Ik red me er prima mee en hij is echt heerlijk snel. Het bekijken van internet pagina's is echt gewoon super en dat scherm :9~ . Maar goed ik zat te kijken of die misschien ook de T-Mobile televisie streams wilde openen of niet. Tot mijn verbazing speelde die de streams gewoon af maar heb ik geen geluid, weet iemand hoe dit te verhelpen is of is dit niet te verhelpen?

Voor de rest ben ik echt zeer tevreden over dit toestel, alle negatieve dingen die hier gepost werden over het scrollen/muziek afspelen enzo heb ik echt geen last van. Mijn muziek speelt mooi terwijl ik gewoon websites bezoek. Echt een top toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Zou iemand de inhoud van /etc/resolv.conf eens kunnen posten als die is verbonden met 3G van Hi? Heb toen ik m'n N900 net had wat zitten rommelen met vpnc en dat werkte toen nog niet helemaal perfect met als resultaat dat mijn /etc/resolv.conf was overschreven met de DNS van mijn interne WLAN. Ik heb 3G toen weer aan de praat gekregen door de OpenDNS-servers in te stellen maar ik heb het idee dat dit iets trager is dan voorheen. De inhoud van deze file kan bekeken worden dmv 'cat /etc/resolv.conf' vanaf de terminal.

Overigens moet ik zeggen dat de batterij-duur steeds beter lijkt te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:56:
Mensen ik heb vandaag mijn geweldige N900 binnen gekregen via de Belcompany. Ik red me er prima mee en hij is echt heerlijk snel. Het bekijken van internet pagina's is echt gewoon super en dat scherm :9~ . Maar goed ik zat te kijken of die misschien ook de T-Mobile televisie streams wilde openen of niet. Tot mijn verbazing speelde die de streams gewoon af maar heb ik geen geluid, weet iemand hoe dit te verhelpen is of is dit niet te verhelpen?

Voor de rest ben ik echt zeer tevreden over dit toestel, alle negatieve dingen die hier gepost werden over het scrollen/muziek afspelen enzo heb ik echt geen last van. Mijn muziek speelt mooi terwijl ik gewoon websites bezoek. Echt een top toestel
Kan je ermee bellen, wil zeggen doet je microfoon het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:04:
[...]

Kan je ermee bellen, wil zeggen doet je microfoon het ;-)
Was het eerste wat ik gecontroleerd heb ;-)
TargetX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:01:
Zou iemand de inhoud van /etc/resolv.conf eens kunnen posten als die is verbonden met 3G van Hi? Heb toen ik m'n N900 net had wat zitten rommelen met vpnc en dat werkte toen nog niet helemaal perfect met als resultaat dat mijn /etc/resolv.conf was overschreven met de DNS van mijn interne WLAN. Ik heb 3G toen weer aan de praat gekregen door de OpenDNS-servers in te stellen maar ik heb het idee dat dit iets trager is dan voorheen. De inhoud van deze file kan bekeken worden dmv 'cat /etc/resolv.conf' vanaf de terminal.

Ik gebruik hier T-mobile maar het enige wat er staat is: nameserver 127.0.0.1
is dit bij KPN/HI anders dan ?

@acerman: Internet bestelling BC maar ook alle fillialen hebben vandaag de N900 geleverd gekregen zijn er veel die nu trotse eigenaar zijn van de N900 :p

[ Voor 70% gewijzigd door lexi1986 op 04-12-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 04-12-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:20:
[mbr]Nee, zie de topicwaarschuwing.[/]
Excuus!
Zit maar weer eens met Nokia aan de lijn......hoop de krachtpatser snel weer binnen te hebben.

UPDATE Inmiddels gebeld en toestel ligt bij winkel klaar voor me dus annuleer mijn nokia order

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:33:
[...]

Excuus!
Zit maar weer eens met Nokia aan de lijn......hoop de krachtpatser snel weer binnen te hebben.
Volgens mij bedoelen ze dat dit soort klachten hier niet thuis horen in dit topic acerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:08:
[...]

Was het eerste wat ik gecontroleerd heb ;-)

[...]

Ik gebruik hier T-mobile maar het enige wat er staat is: nameserver 127.0.0.1
is dit bij KPN/HI anders dan ?
Nee, volgens mij niet. er hoort altijd alleen "nameserver 127.0.0.1" in te staan.
Omdat de N900 ontwikkeld is om snel te wisselen tussen allerlei internet verbindingen wordt de dns server iets anders geregeld dan bij een normale desktop linux distro.
Ik heb me hier ook al eens over verbaasd bij de tablets, maar weet er ook niet het fijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:57:
[...]

Nee, volgens mij niet. er hoort altijd alleen "nameserver 127.0.0.1" in te staan.
Omdat de N900 ontwikkeld is om snel te wisselen tussen allerlei internet verbindingen wordt de dns server iets anders geregeld dan bij een normale desktop linux distro.
Ik heb me hier ook al eens over verbaasd bij de tablets, maar weet er ook niet het fijne van.
Weet jij misschien ook hoe het kan dat ik bij T-mobile mobiel tv kijken wel beeld maar geen geluid heb?

Verder heb ik een Varta PowerPack waarme je usb apparaten kunt opladen. Hij heeft een 1800mAh batterij binnen in zitten. Mijn HTC G1 laad die netjes op via Mini-usb maar de N900 met micro-usb wil die niet opladen heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:04:
[...]

Weet jij misschien ook hoe het kan dat ik bij T-mobile mobiel tv kijken wel beeld maar geen geluid heb?

Verder heb ik een Varta PowerPack waarme je usb apparaten kunt opladen. Hij heeft een 1800mAh batterij binnen in zitten. Mijn HTC G1 laad die netjes op via Mini-usb maar de N900 met micro-usb wil die niet opladen heel vreemd
Heel raar. De normale media speler hoort een stream helemaal te weigeren als hij geen audio codec kan vinden.
KMplayer speelt wel streams af wanneer het video of audio codec mist (je moet in het log bestand kijken of te zien dat er een fout was, ach developer software).
Spelen filmpjes wel met geluid af? Het geluid over de speaker wordt uitgeschakeld wanner: de FM transmitter aan staat, hoofdtelefoon is ingeplugged, de av-kabel is ingeplugged, een BT headset is verbonden.

Ik ken niemand met een web en walk plus bundel, dus kan het niet testen. In de Developer catalogus staan overigens een aantal codecs, misschien lossen die het probleem op als het een codec puntje is.

Mijn USB lader van 1500 mAh werkt wel prima, maar soms moet ik raar genoeg de N900 wel eerst actief maken voordat ik de USB erin steek, ander gaat hij soms niet in USB charging mode. ('actief' = dat het scherm aan staat )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:11:
[...]

Heel raar. De normale media speler hoort een stream helemaal te weigeren als hij geen audio codec kan vinden.
KMplayer speelt wel streams af wanneer het video of audio codec mist (je moet in het log bestand kijken of te zien dat er een fout was, ach developer software).
Spelen filmpjes wel met geluid af? Het geluid over de speaker wordt uitgeschakeld wanner: de FM transmitter aan staat, hoofdtelefoon is ingeplugged, de av-kabel is ingeplugged, een BT headset is verbonden.

Ik ken niemand met een web en walk plus bundel, dus kan het niet testen. In de Developer catalogus staan overigens een aantal codecs, misschien lossen die het probleem op als het een codec puntje is.

Mijn USB lader van 1500 mAh werkt wel prima, maar soms moet ik raar genoeg de N900 wel eerst actief maken voordat ik de USB erin steek, ander gaat hij soms niet in USB charging mode. ('actief' = dat het scherm aan staat )
Ik zal eens in de Developers catalogus kijken want ik heb voor de rest nog niks geks gedaan ofzo en als hij net begint met afspelen hoor je echt nog geen 1sec geluid en dan valt het weg. Muziek en andere filmpjes speelt die prima af. Ik zal eens kijken naar kmplayer of die misschien het probleem oplost en eens kijken naar de codecs of die wat uithalen. Bedankt voor je reactie in ieder geval :*)

Edit: als ik de link in KMplayer kopieer dan pakt hij hem wel met geluid dus dan ben ik ook tevreden haha :P bedankt voor je reactie TempesT

[ Voor 4% gewijzigd door lexi1986 op 04-12-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bord4kop schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:54:
Zo dan!
Wat een snelle en goede reacties _/-\o_

Ik neig, neig heel erg naar de iPhone, maar misschien ook omdat ik die nu in mijn handjes heb gehad.
Het is zo 'n gemakkelijk en fijn toestel

Die apps op de applefoon zijn inderdaad ook een enorm pluspunt.
Abbonement is niet van belang, ik koop hem los namelijk.
De 3GS is echt heerlijk veel sneller dan de 2G of 3G, heel fijn toestel (ik heb hem zelf niet, maar zo'n beetje al mijn vrienden hebben nu een 3G of 3GS).
De apps zijn absoluut een plus voor de iPhone, zit veel leukst tussen.

Als je de iPhone los koopt ben je veel meer kwijt, dus nu begrijp ik je "Duur" nadeel ook.
Ik bel niet veel dus voor mij is het i150 abonnement heel erg voordelig, en zou een sterke overweging zijn voor iPhone te kiezen, ware het niet dat ik het T-mobile 3G netwerk zo erg vind zuigen, dat ik dat geen serieuze optie meer vind. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ik nog geen iPhone heb: ofwel te duur, ofwel te slechte dekking.
Ik vind het altijd zo schattig als nieuwe iPhone gebruikers vol trots alle snufjes laten zien en helemaal in "WOW" stemming zijn over hun iPhone, en dat dan de iPhone weer op GPRS is overgeschakeld, en alles "raar traag" gaat. De meeste van deze gebruikers hebben nog nooit eerder van mobiel internet gebruik gemaakt, en denken dat deze slechte dekking "normaal" is.
Gelukkig vereissen de meeste apps helemaal niet veel bandbreedte, en werken ze ook via GPRS, maar het blijft jammer. Met websites browsen merk je het wel heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:16:
[...]

Edit: als ik de link in KMplayer kopieer dan pakt hij hem wel met geluid dus dan ben ik ook tevreden haha :P bedankt voor je reactie TempesT
cool. Ik heb het ook gemerkt: KMplayer ondersteund meer codecs en bestanden dan de standaard speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Nou ik heb em voor me liggen hier hoor :D

Gelijk mn eerste vraag, ik probeer de firmware te upgraden (als dat al nodig is) maar het lukt me niet met de nokia software. De telefoon wordt niet gevonden..
Ook pc suite voor de n900 schijnt er niet te zijn.. Iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wokkelz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:37:
Nou ik heb em voor me liggen hier hoor :D

Gelijk mn eerste vraag, ik probeer de firmware te upgraden (als dat al nodig is) maar het lukt me niet met de nokia software. De telefoon wordt niet gevonden..
Ook pc suite voor de n900 schijnt er niet te zijn.. Iemand die weet hoe dit zit?
Upgraden van Nokia toestellen gaat tegenwoordig "over the air", dus app manager starten en via "update" eventuele updates binnenhalen. Firmware flashen is alleen nodig als er problemen ontstaan met dit systeem.
Heb je PC suite geprobeerd? Ik geloof dat het wel werkt namelijk (of de Ovi suite, dat is wat nieuwer), maar beiden zijn Windows only op het moment, en ik zit op linux thuis, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Je ervaringen met de iPhone kun je delen in [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 23.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 04-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:43:
[...]

Upgraden van Nokia toestellen gaat tegenwoordig "over the air", dus app manager starten en via "update" eventuele updates binnenhalen. Firmware flashen is alleen nodig als er problemen ontstaan met dit systeem.
Heb je PC suite geprobeerd? Ik geloof dat het wel werkt namelijk (of de Ovi suite, dat is wat nieuwer), maar beiden zijn Windows only op het moment, en ik zit op linux thuis, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Mn foon was idd al up to date! :) Nu lekker verder spelen haha.

Enige wat me irriteerd, vooral omdat ik niet weet hoe het weg moet krijgen, is het ''aan de slag'' ding onderin mn scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

TargetX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:01:

ik heb ook hi bij mij staat er:

nameserver 127.0.0.1

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Enige wat me irriteerd, vooral omdat ik niet weet hoe het weg moet krijgen, is het ''aan de slag'' ding onderin mn scherm..
Even met je vinger op de desktop blijven drukken, dan schakelt hij over naar de editmodus en kan je het weghalen.

[ Voor 39% gewijzigd door ferdw op 04-12-2009 18:29 ]

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06

[ Voor 88% gewijzigd door robertwebbe op 05-12-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
@TempesT, lexi1986 en Rataplan:

bedankt voor de snelle antwoorden, dit werkt inderdaad ook voor Hi :) De N900 heeft blijkbaar zelf een DNS-server aan boord (vandaar de verwijzing voor de DNS-server naar localhost) en binnen de DNS-software zal dan wel iets gebeuren om alle requests over de goede verbinding te sturen, slim!

Edit: WOW wat presenteert die gast uit dat youtube filmpje irritant :*)

[ Voor 10% gewijzigd door TargetX op 04-12-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
misschien nog een hele domme vraag he maar is er ook ergens je batterij te zien maar dan in percentage? Ik weet dat ik in ubuntu altijd wat in terminal kon invoeren zodat ik percentage van me batterij kreeg te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:16:
misschien nog een hele domme vraag he maar is er ook ergens je batterij te zien maar dan in percentage? Ik weet dat ik in ubuntu altijd wat in terminal kon invoeren zodat ik percentage van me batterij kreeg te zien.
Werkt:
code:
1
cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Imperium schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:57:
[...]

Werkt:
code:
1
cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
niet?
Nee daarom vroeg ik me ook af hoe ik dit bij Maemo kon opvragen maar kan nergens wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand de instellingen voor gmail posten, krijg steeds een foutmeding de de instellingen niet kloppen. welk poortnummer moet er gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

grote kans dat dat komt omdat je kalnder met notes moet syncen. google ondersteunt notes niet. als je alleen contacten doet dan lukt het wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
http://www.youtube.com/wa...4&feature=player_embedded

panorama achtergrond maken

hoe embed je die filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRC schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:21:
grote kans dat dat komt omdat je kalnder met notes moet syncen. google ondersteunt notes niet. als je alleen contacten doet dan lukt het wel toch?
hij doet helemaal niks, doe jij het via exchange of via een gewone emailinstelling, wat zijn dan evt de exchange instellingen?

en met welk programma kan ik met outloop (2007) op mijn pc syncen (...... opstartproblemen met maemo van mijn kant) ----EDIT--- gelukt, de virusscanner sloeg op hol.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:10:
kan iemand de instellingen voor gmail posten, krijg steeds een foutmeding de de instellingen niet kloppen. welk poortnummer moet er gebruikt worden
Binnenkomende server: imap.gmail.com
Poort 993

Uitgaande server: smtp.gmail.com

Beveiligde verificatie (Aanmelden)

beveiligde verbinding (SSL)

Poort 465

Deze instellingen werken bij mij, en op de N900 voor de vrouw die vanmiddag is binnen gekomen.

Ik heb Telfort en zij Hi.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:17:
[...]

Binnenkomende server: imap.gmail.com
Poort 993

Beveiligde verificatie (Aanmelden)

beveiligde verbinding (SSL)

Poort 465

Deze instellingen werken bij mij, en op de N900 voor de vrouw die vanmiddag is binnen gekomen.

Ik heb Telfort en zijn Hi.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
het ontvangen werkt, verzenden nog niet. Moet daar dezelfde poort worden gebruikt en imap-adres?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:31:
[...]

het ontvangen werkt, verzenden nog niet. Moet daar dezelfde poort worden gebruikt en imap-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 14:49
Ik zit met een probleem, ik had de batterij van de telefoon helemaal leeg laten lopen en toen in stopcontact gedaan.Ik laat hem via het verloopstuk voor oude laders. Alleen volgens de uitgebreide handleiding op nokia site staat dat als hij oplaadt er lampje knippert en daarna blijft branden als het vol is, alleen bij mij is hij gestopt met knipperen en brand geen lampje en wil niet meer opstarten.
Doe ik iets verkeerd of is mijn n900(die ik pas vanaf vanmiddag had) stuk?

[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 04-12-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Pompi schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:25:
Ik zit met een probleem, ik had de batterij van de telefoon helemaal leeg laten lopen en toen in stopcontact gedaan.Ik laat hem via het verloopstuk voor oude laders. Alleen volgens de uitgebreide handleiding op nokia site staat dat als hij oplaadt er lampje knippert en daarna blijft branden als het vol is, alleen bij mij is hij gestopt met knipperen en brand geen lampje en wil niet meer opstarten.
Doe ik iets verkeerd of is mijn n900(die ik pas vanaf vanmiddag had) stuk?
Mijn lampje gaat volgens mij groen branden als die vol zit en knippert niet meer maar brand wel. batterij er opnieuw in doen heeft ook geen zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
lexi1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:34:
[...]
Mijn lampje gaat volgens mij groen branden als die vol zit en knippert niet meer maar brand wel. batterij er opnieuw in doen heeft ook geen zin ?
Nee, maar nu net deed ik even de nieuwe lader erin en in stopcontact en opeens gaat hij waar aan op het moment dat ik aan knop in houd:S.
Met het verloopstuk knipperde het lichtje trouwens rood en nu geelachtig. Hij heeft ook nooit groen gebrand

[ Voor 11% gewijzigd door Pompi op 04-12-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Pompi schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:36:
[...]
Nee, maar nu net deed ik even de nieuwe lader erin en in stopcontact en opeens gaat hij waar aan op het moment dat ik aan knop in houd:S.
Met het verloopstuk knipperde het lichtje trouwens rood en nu geelachtig. Hij heeft ook nooit groen gebrand
Misschien was de accu van de N900 dermate leeg gelopen dat die detecteert dat het geen nut heeft om van een dergelijke lading op te starten, ik heb bij volledig lege laptops in ieder geval wel eens gehad dat hij echt een kwartiertje stroom nodig had voor er weer op te starten was. Blijkbaar is het niet mogelijk voor zo'n toestel om rechtstreeks van netstroom op te starten en moet er een minimum lading in de accu zitten. Dat is in ieder geval mijn praktijk-ervaring, ik weet verder niet zo heel veel van elektronica dus als iemand mij kan verbeteren is dat welkom! :)

Ik zou me er als het hier bij blijft verder geen zorgen over maken.

[ Voor 8% gewijzigd door TargetX op 04-12-2009 23:42 . Reden: edit: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
TargetX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:40:
[...]

Misschien was de accu van de N900 dermate leeg gelopen dat die detecteert dat het geen nut heeft om van een dergelijke lading op te starten, ik heb bij volledig lege laptops in ieder geval wel eens gehad dat hij echt een kwartiertje stroom nodig had voor er weer op te starten was. Blijkbaar is het niet mogelijk voor zo'n toestel om rechtstreeks van netstroom op te starten en moet er een minimum lading in de accu zitten. Dat is in ieder geval mijn praktijk-ervaring, ik weet verder niet zo heel veel van elektronica dus als iemand mij kan verbeteren is dat welkom! :)

Ik zou me er als het hier bij blijft verder geen zorgen over maken.
Ok, bedankt informatie. Alleen wat je zei over laptop ging hier niet echt op want hij lag er al ongeveer anderhalf uur aan dus me oude nokia oplader met verloopstukje.Hoe lang is eigenlijk volledige oplaadtijd?
Pagina: 1 ... 20 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.