Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:34:
Jammer, maar Nokia schijnt volgend jaar wél geteld één (!) Maemo toestel in heel 2010 te lanceren.

[...]

http://www.engadget.com/2...one-maemo-device-in-2010/

Vraag me af of ze hier dan wel mee genoeg marktaandeel kunnen winnen (maar ja iPhone is het ook gelukt). Ik had liever een sterkere line-up gezien met iets van 3 Maemo toestellen ofzo. Vraag me af of het platform in 2010 nu wel interessant genoeg gaat worden voor developers die wat willen (bij)verdienen met hun app. Ik vind het geen slimme zet van Nokia, net nu Maemo veel bekendheid krijgt, moet je daarvan profiteren en aansturen d.m.v. het aankondigen van een aantal toestellen. Ik ben bang dat ze nu over een paar maanden weer momento gaan verliezen.
Telkens als ik iets lees van jou krijg ik op de een of andere manier een nare smaak in mijn mond.....

Anyway.....voor veel linux developers gaat het er niet om om op deze manier geld verdienen hoor....Een goede developer kan veel geld verdienen als men " het bedrijfsleven" dit ook gaat zien. En voor vele is dit reeds een waarheid.

Voor android en iphone developers is dit misschien anders?! Maar als ik op deze manier mijn geld zou moeten verdienen dan ben ik bang dat ik me op dit moment geen N900 kon oorloven.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 21:56 . Reden: krom & typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar Nokia schijnt volgend jaar wél geteld één (!) Maemo toestel in heel 2010 te lanceren.

[...]

http://www.engadget.com/2...one-maemo-device-in-2010/

Vraag me af of ze hier dan wel mee genoeg marktaandeel kunnen winnen (maar ja iPhone is het ook gelukt). Ik had liever een sterkere line-up gezien met iets van 3 Maemo toestellen ofzo. Vraag me af of het platform in 2010 nu wel interessant genoeg gaat worden voor developers die wat willen (bij)verdienen met hun app. Ik vind het geen slimme zet van Nokia, net nu Maemo veel bekendheid krijgt, moet je daarvan profiteren en aansturen d.m.v. het aankondigen van een aantal toestellen. Ik ben bang dat ze nu over een paar maanden weer momento gaan verliezen.
Nokia kijkt voornamelijk naar doelgroepen bij het maken van de line-up. Welke andere groep zouden ze kunnen bedienen met Maemo die niet door de N900 wordt bediend? Ik vrees dat het antwoord: geen substantiële is.
Maemo verreist in het algemeen relatief dure hardware, en Maemo 5 is nog niet geschikt voor DRM toepassingen en capacitative schermen. Geen DRM maakt een Nokia "comes with music" telefoon voorlopig niet mogelijk. En een toestel zonder hardware toetsenbord verreist bijna een capacitative scherm.

En Nokia heeft met slecht 1 Maemo toestel voor komende maanden al een buitengewoon sterke lijn aan consumenten toestellen: de N97 Mini, de X6, de 5230, de N86, de 5330 en natuurlijk de N900.

Wanneer de Maemo 6 toestellen komen is nog een beetje de vraag. eind 2010 de eerste is een goede inschatting (tot september zeker niet, want Maemo 6 is dan nog in beta).
Maar als je net als nu het toestel pas eind november/begin december echt leverbaar hebt, dan is 2011 ook niet ver meer. Dus heel vreemd lijkt me dit bericht niet. Eerste maemo 6 toestel November 2010? En begin 2011 meer modellen.

Voor commerciele ontwikkelaars is het alleen van belang hoeveel er verkocht worden, 1,2 of meer Maemo modellen doet er niet zo toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
Nokia schijnt niks. Volgens Reuters zal Nokia 1 Maemo toestel (de N920) in 2010 lanceren.
Maar volgens mij kan dat zomaar veranderen. Vorige week las ik dat de N900 het beter deed dan verwacht. Waarschijnlijk hebben mensen behoefte aan een nieuw/verfrissend en adequaat smartphone-OS.
Dus wie weet wat Nokia volgend jaar doet.

Dit gerucht was trouwens al vanmiddag bekend...
Ik vind het geen slimme zet van Nokia, net nu Maemo veel bekendheid krijgt, moet je daarvan profiteren en aansturen d.m.v. het aankondigen van een aantal toestellen.
Dit kan niet. Nokia heeft Maemo gelanceerd als upperclass OS, niet als mainstream-OS. Nokia heeft op dit moment geen producten waar het op zou passen. Er zou eventueel een luxe media/web smartphone kunnen komen, en dan geplaatst worden zoals de 5800 tegenover de N97 was. Ze willen Maemo (nu) aan topmodellen binden, niet richting mainstream. En eerst maar eens kijken wat de N900 doet en wat de consument met Maemo wil.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet met je eens tempest. Kijk je om je heen: er zijn genoeg designs te bedenken. Een N900 mini (vgl N97 mini), een model met 4 of 5 rijen keyboard, een dunnere versie van N900, een Blackberry/palm achtig toestel met vast keyboard, een toestel dat dichtklapt (als de communicator), modellen met kleurtjes (een N900 white), maw er is genoeg leuks te bedenken om wat extra toestellen mee uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:29:
Dat ben ik niet met je eens tempest. Kijk je om je heen: er zijn genoeg designs te bedenken. Een N900 mini (vgl N97 mini), een model met 4 of 5 rijen keyboard, een dunnere versie van N900, een Blackberry/palm achtig toestel met vast keyboard, een toestel dat dichtklapt (als de communicator), modellen met kleurtjes (een N900 white), maw er is genoeg leuks te bedenken om wat extra toestellen mee uit te brengen.
En zitten dat soort toestellen er aan te komen? Dat kan een verklaring zijn dat er geruchten zijn dat er volgend jaar maar 1 Maemo toestel is. Maar het zou goed kunnen dat Nokia op dit moment geen plannen heeft met Maemo, alleen maar als test en dat ze dus voor volgend jaar een kleine update (N920) uitbrengen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een leuk artikel over de N900 en Maemo, en waarom je de N900 wel of niet zou willen kopen:

http://www.themaemo.com/a...0-and-its-killer-feature/
The N900 is the most compact and coolest POSIX-compliant computer in the market.
Ik heb het niet geschreven, maar ben het er erg mee eens. Als Python fan voel ik mij zeer aangesproken :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:29:
Ik zeg niet dat er geen verbeteringen kunnen worden aangebracht of dat er geen verschillende modellen te verzinnen zijn, maar ik denk niet dat er een andere doelgroep wordt aangesproken.
De high-end / early adopter blijft de doelgroep vanwege de nieuwheid van Maemo en de prijs van de hardware.

De groep gebruikers waar de telefoon een "fashion" artikel is bijvoorbeeld, en waar het gebrek aan kleurtjes of de dikte van de N900 de reden is om hem niet te kopen, valt niet onder deze doelgroep, want die kopen meestal goedkopere toestellen en wisselen vaak vanwege het uiterlijk van het toestel. Dit zie je bijvoorbeeld in de groot aantal verkochte LG toestellen met een "spiegeltje" als killer 'functie' . Dingen waar ik echt van gruwel.

-de camera app op Symbian is veel beter ontwikkeld dan die op Maemo, dus ook voor de photo fan is Maemo niet de ideale keus.

-de navigatie software is op Symbian ook beter ontwikkeld: dus ook voor navigatie edities, is S60 een betere keus.

-voor de muziek liefhebber is ook Symbian beter, want Comes with music vereist DRM, en dat zit er nog niet in. ("comes with music" is onbeperkt muziek downloaden voor een vast bedrag per maand, een erg aantrekkelijk aanbod vind ik zelf, zou het kopen als het op Maemo beschikbaar was)

-de TV liefhebber die DVB-H wil kijken: DVB-H zit alleen nog op sommige Symbian en series 40 toestellen, en ook DVB-H vereist DRM in veel landen (bijvoorbeeld nederland). Ik vind MobielTV van kpn bijzonder leuk, en zou het graag op Maemo willen zien.

Maar ja, ik ben al de doelgroep, ook zonder comes with music en DVB-H..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

Snow_King

Konijn is stoer!

Nog een tipje voor mensen die al hun vCards willen importen als contactpersonen en dit niet allemaal contact voor contact willen doen:

code:
1
osso-addressbook-backup -i vcard.vcf

Zo heb ik al mijn contacts vanaf mijn Linux desktop (Ubuntu, Evolution) geïmporteerd op mijn N900 :)

Ga met mijn collega eens kijken of we hier een applet voor kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:33:
Een leuk artikel over de N900 en Maemo, en waarom je de N900 wel of niet zou willen kopen:

http://www.themaemo.com/a...0-and-its-killer-feature/

[...]

Ik heb het niet geschreven, maar ben het er erg mee eens. Als Python fan voel ik mij zeer aangesproken :*)
Als ik zo de conclusie lees begin ik toch een beetje mijn twijfels te krijgen over de N900...
As you may have noticed, what I think makes the N900 a real standout are features that are important for developers! And developers are exactly the kind of user the N900 is mostly trying to reach. Nokia has been on record stating that the N900 is not what they consider a consumer ready device. They consider it the last step before the true consumer ready Maemo device arrives. That is why it is so important for them to appeal to developers.
Ik snap natuurlijk dat het een beginnend OS is, maar.. wat moet ik als niet-developer hiervan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Geen spiegeltjes of fancy lichtjes bij je muziek

Maar wel onstabiele emulators en geinig afstandsbediening-apps over IR.

Je moet niet in paniek zijn als je apparaat een keer crasht denk ik, zeker als je in de dev levels gaat kutten. Verder is het een prima apparaatje.

Maar als je een telefoon wilt en niet meer dan dat, koop dan een andere, dat is wat hij wilt zeggen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Handige Maemo shortcuts:

Keyboard Shortcuts Inside the Applications:

1.Ctrl+Backspace takes you to taskmanager .
2.As Usual Ctrl + C for copy text ,Ctrl + V to paste text ,Ctrl + X and Ctrl + A for moving text .
3. Ctrl + O Used to open.
4. Ctrl + N: Used to create a new item .
5.Ctrl + S: Used to Save .
6.Ctrl + Z: Used to undo .
7.Ctrl + Y: Used to Redo .
8.Ctrl + F: Opens the search bar for searching .
9.Ctrl + Right arrow: Function as END key in pc move to the end of the word.
10.Ctrl + Left arrow: Function as HOME key in pc move to the beginning of the word.
11.Ctrl + Shift + P:Used to Capture the screen as image.
12.Ctrl + Shift + X: Opens ‘X Terminal’

Keyboard Shorcuts for Web Browser:

1.Ctrl + N: Opens a fresh window in browser
2.Ctrl + R:Reloads the current page also can be used to reload the feed in RSS Viewer
3.Ctrl + B:Opens the Bookmarks folder
4.Ctrl + D:Save a new bookmark of the opened site
5.Ctrl + S:Save the current page.
6.Circular Zoom:To zoom the webpage

Also

1.Volume Rocker can be also used to zoom.
2.Double tap can also used to zoom.
7.Press Space:To scroll one page down.
8.Press Shift + Space:To One Page up.

Email Shortcuts

1.Ctrl + Enter:To send the current composed email.
2.Ctrl + R:To open new window for sending the reply to the current reading mail.

Bron: themaemo.com

De shortcuts met 3 toetsen zijn weliswaar niet te doen op de N900..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
De reden dat ik de telefoon wil hebben is omdat het 1 van de beste / snelste toestellen schijnt te zijn met betrekking tot surfen. Ook wil ik in de toekomst zeker weten navigeren er mee maar daar voorzie ik geen problemen mee nu Sygic met een app komt en wellicht in de toekomst nog meer?

Maar toch blijf ik wat twijfelen tussen deze en de Milestone puur om het feit dat daar veel meer apps voor zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:29:
De reden dat ik de telefoon wil hebben is omdat het 1 van de beste / snelste toestellen schijnt te zijn met betrekking tot surfen. Ook wil ik in de toekomst zeker weten navigeren er mee maar daar voorzie ik geen problemen mee nu Sygic met een app komt en wellicht in de toekomst nog meer?

Maar toch blijf ik wat twijfelen tussen deze en de Milestone puur om het feit dat daar veel meer apps voor zijn..?
Sygic klinkt leuk, maar dat moet je er dan nog wel bijkopen, en je weet nu nog niet eens de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:36:
[...]

Sygic klinkt leuk, maar dat moet je er dan nog wel bijkopen, en je weet nu nog niet eens de prijs!
Naja dat is dus ook zo.. Zijn er verder geen GPS vooruitzichten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:16:
[...]

Als ik zo de conclusie lees begin ik toch een beetje mijn twijfels te krijgen over de N900...

[...]

Ik snap natuurlijk dat het een beginnend OS is, maar.. wat moet ik als niet-developer hiervan verwachten?
Dat het in veel opzichten niet de ideale smartphone is. Crashen doet mijn N900 eigenlijk niet. Alleen als ik rare developer dingen installeer en draai. de normale apps zijn perfect stabiel, mijn iPod touch crashed vaker (de browser daarin voornamelijk). Naar mijn mening is stabiliteit niet het probleem, alleen veel dingen die je bij andere telefoons voor lief neemt, zijn soms niet geïmplementeerd.
iPhone had ditzelfde probleem toen die eerst uitkwam (iPhone had eerst geen video opnames, geen voice-dialing, geen MMS, geen copy paste etc. etc.). Android heeft volgens mij ook in bepaalde opzichten missende functies, maar ik heb nog geen Android toestel, dus ik kan je daar geen lijst van geven.

N900 mist bijvoorbeeld voice-dialing en MMS support. De telefoon app is basic, en niet perse de belangrijkste functie van de N900.
Ik zou de webbrowser de belangrijkste functionaliteit van N900 willen noemen (En Nokia volgens mij ook), en die is heel uitgebreid in de ondersteuning, simpel te gebruiken en biedt mogelijkheden die je niet vindt op andere mobiele webbrowsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:47:
[...]

Dat het in veel opzichten niet de ideale smartphone is. Crashen doet mijn N900 eigenlijk niet. Alleen als ik rare developer dingen installeer en draai. de normale apps zijn perfect stabiel, mijn iPod touch crashed vaker (de browser daarin voornamelijk). Naar mijn mening is stabiliteit niet het probleem, alleen veel dingen die je bij andere telefoons voor lief neemt, zijn soms niet geïmplementeerd.
iPhone had ditzelfde probleem toen die eerst uitkwam (iPhone had eerst geen video opnames, geen voice-dialing, geen MMS, geen copy paste etc. etc.). Android heeft volgens mij ook in bepaalde opzichten missende functies, maar ik heb nog geen Android toestel, dus ik kan je daar geen lijst van geven.

N900 mist bijvoorbeeld voice-dialing en MMS support. De telefoon app is basic, en niet perse de belangrijkste functie van de N900.
Ik zou de webbrowser de belangrijkste functionaliteit van N900 willen noemen (En Nokia volgens mij ook), en die is heel uitgebreid in de ondersteuning, simpel te gebruiken en biedt mogelijkheden die je niet vindt op andere mobiele webbrowsers.
Dat dus, MMS en voicedialing gebruik ik bijv toch niet. Ik wil gewoon een goed toestel dat sublieme internet mogelijkheden biedt en dat doet de N900 volgens mij.

ook kwam ik dit op een forum tegen:
can only repeat that even on the old proto I have I could find some audio files for voice guided navigation (a lady saying "turn left" etc.), which is the best sign that it is going to be made available. It seems that they didn't manage to finish the Maps application in time (it wasn't available on previous Tablets and it couldn't be just "copied" from Symbian as the N900 is Linux based so the app had to be created from scratch) and they apparently did not want to delay launching the entire device just because of voice navigation. Would you prefer them to shift the release date to December so that the phone can come with the voice navigation? I prefer getting it now without it and adding it via a firmware update in a month or so...
bron: http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=40646

Edit:

Dit is ook wel nice: http://www.youtube.com/watch?v=W_FsjtCjg_s

Live video broadcasten met de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Leuke dev tools in de fremantle/tools distributie.

Hier een screenshot van "htop"

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_RSpYWizJ86g/SxRgLdiIItI/AAAAAAAAABY/EBZAsorJv28/screenshot02.png

Zie: maemo devtools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand als een naar Navit gekeken? Dit is een OpenSource Navigatiesysteem, ook beschikbaar onder Debian.
Maakt gebruik van de gratis OpenStreetmap kaarten.

Zou redelijkerwijs toch op de N900 kunnen moeten draaien.

Ben benieuwd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Snow_King schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:10:
Nog een tipje voor mensen die al hun vCards willen importen als contactpersonen en dit niet allemaal contact voor contact willen doen:

code:
1
osso-addressbook-backup -i vcard.vcf

Zo heb ik al mijn contacts vanaf mijn Linux desktop (Ubuntu, Evolution) geïmporteerd op mijn N900 :)

Ga met mijn collega eens kijken of we hier een applet voor kunnen maken.
Als je alle vCards in 1 file zet (zoals mijn Palm Desktop doet), kun je ze in 1 keer importeren vanuit de contacts app zelf. Dat hoeft dus niet perse van de command line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:34
murat03 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:18:
Leuke dev tools in de fremantle/tools distributie.

Hier een screenshot van "htop"

[afbeelding]

Zie: maemo devtools
Woot kleurtjes!

edit: okay.. beetje domme reactie maar ik vind het gewoon leuk om kleurtjes in een terminal emulator te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door acemoo op 01-12-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, is vandaag mijn data-abonnement van Vodafone actief geworden (weet ik overigens niet helemaal zeker). Maar als ik een verbinding probeer te maken via Vodafone GPRS, krijg ik meteen de melding "Geen internetverbinding. Opnieuw proberen?"

Ik heb de verbinding al handmatig in proberen te stellen, maar dat lijkt niet bepaald te helpen.

SMS naar 1300 werkt ook niet, dit toestel wordt niet ondersteund..

Heeft iemand nog een idee? Of moet ik gewoon nog een tijdje wachten omdat het data-abonnement nog niet geactiveerd lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:32:
Als het goed is, is vandaag mijn data-abonnement van Vodafone actief geworden (weet ik overigens niet helemaal zeker). Maar als ik een verbinding probeer te maken via Vodafone GPRS, krijg ik meteen de melding "Geen internetverbinding. Opnieuw proberen?"

Ik heb de verbinding al handmatig in proberen te stellen, maar dat lijkt niet bepaald te helpen.

Heeft iemand nog een idee? Of moet ik gewoon nog een tijdje wachten omdat het data-abonnement nog niet geactiveerd lijkt te zijn?
Tsja, bellen naar Vodafone om te vragen of datagebruik op je abonnement ook werkelijk is ingeschakeld, en zo ja, zeggen dat het niet werkt? Mocht je daar geen zin in hebben dan kun je misschien een flink aantal pagina's terug kijken in deze thread, er is namelijk eerder al gesproken over de instellingen van 3G (UMTS) op je N900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:32:

Het ligt waarschijnlijk aan de instellingen, aangezien je ook zonder data abbo mag internetten. Dat kost alleen veel meer maar toch het kan wel. Ik heb hier laatst voorbij zien komen dat iemand dit ook had met Vodafone en het gefixed heeft dus gebruik de zoek knop even weet zo namelijk ook niet meer wie dat was.

[edit] lolz hierboven was me voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

hij bleef net weer steken in portrait modus, heb gelijk maar een filmpje gemaakt met wat meer gevogel op de n900.
http://www.youtube.com/watch?v=svsUcRyYCtE

ps: ik weet dat er al een filmpje gepost werd, het was alleen een beetje kort

[ Voor 21% gewijzigd door RRC op 01-12-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik had erbij moeten zeggen dat ik de zoek-knop al gevonden had ;)

De standaard instellingen werken waarschijnlijk niet omdat ik een vodafone zakelijk abonnement heb. Straks maar eens rond gaan mailen om te vragen hoe het nou zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
Wat ik op een aantal sites zie is dat de internetinstelling als volgt moet zijn:

Nieuwe verbinding toevoegen met de naam: Vodafone Live!
Type: packet-gegevens
Host: live.vodafone.com of office.vodafone.com,
User/pass: vodafone

Daarnaast las ik dat je de volgende proxy moet gebruiken om te zorgen dat het verkeer via je zakelijk account loopt:

Host: 192.168.251.150, poort 8799
Host voor WAP (weet niet of de N900 dat ondersteund, maargoed): 192.168.251.150, poort 9201

Hier kun je overigens de instellingen zien. Weet niet of je die site al kende, maar als je daar als merk Nokia selecteerd en als telefoon bijv. de N95 (N900 staat er nog niet bij) dan kun je ook de settings voor handmatige instelling bekijken. Succes ermee iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Volgens mij hier nog niet eerder genoemd: Red Pill mode activeren op de N900

Edit: overigens vraag ik me af waarom iedereen het hier over screenprotectors heeft, is het scherm van dit toestel echt zo kwetsbaar? Heb voorheen nooit screenprotectors gebruikt (ben erg zuinig op mijn gadgets) en heb hier nog nooit problemen mee gehad, zouden jullie voor de N900 dan toch een screenprotector aanraden? Ik zie soms van die maloten met een pennetje hard op touchscreens duwen maar zo'n gebruiker ben ik dus niet :*) .

Overigens wil ik ook even laten weten dat de duur van de accu is verbeterd na een weekje gebruik (paar pagina's terug gaf ik aan dat dit me tegen viel). Ik haal nu veel makkelijker een volledige dag werken op 1 accu-lading. Zit nu op ruim 10 uur van de stroom af en heb nog aardig wat batterij over (batterijmetertje vol tot het midden van het onderste streepje van 3G), dit is veel meer dan enkele dagen geleden na vergelijkbaar gebruik. De accu lijkt dus inderdaad wat te verbeteren na een paar keer bijtanken, goed nieuws dus! :)

Gisteren voor het eerste Quake 3 geinstalleerd en na het copieeren van de PAK-files werkte dit perfect. Besturing werkt goed en het draait ook gewoon goed: gemiddeld boven de 30 fps en het voelt zeer stabiel. Wel zorgen dat je niets in de achtergrond actief hebt. Via TV-uit heb ik em toen ook nog even aan de TV gehangen en damn; je hebt zo eigenlijk gewoon een console in je broekzak zitten! Binnekort eens testen met een Wii-mote aan de N900, heeft iemand hier al mee gespeeld?

[ Voor 114% gewijzigd door TargetX op 01-12-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
^ Te dik! Erg grappig vind ik ook de keuze die je op dat moment voorgeschoteld krijgt ;)

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Zo. Eindelijk binnen :)

Heeft iemand SIP al aan de praat met een xs4all account? Hij wil bij bij niet inloggen.

Edit:

Gevonden. Je moet 08787xxxxx@sip.xs4all.nl bij de eerste username instellen en 08787xxxxx bij de advanced settings.

[ Voor 36% gewijzigd door rob-bo op 01-12-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
TargetX schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:35:
*knip*

Gisteren voor het eerste Quake 3 geinstalleerd en na het copieeren van de PAK-files werkte dit perfect. Besturing werkt goed en het draait ook gewoon goed: gemiddeld boven de 30 fps en het voelt zeer stabiel. Wel zorgen dat je niets in de achtergrond actief hebt. Via TV-uit heb ik em toen ook nog even aan de TV gehangen en damn; je hebt zo eigenlijk gewoon een console in je broekzak zitten! Binnekort eens testen met een Wii-mote aan de N900, heeft iemand hier al mee gespeeld?
Wow, dat is echt awesome! Niet dat het echt speelbaar is want je ontbreekt een muis, maar toch! ;) Op wat voor resolutie gooit de N900 zoiets naar het scherm? En hoe had je de N900 aan je TV gehangen? Gewoon analoog signaal neem ik aan, gele tulpstekker (met evt. geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een test gedaan met een T-mobile Sim. Op 384kbit/s down en 64kbit/s up (Web en Walk snelheid). werkt Skype inderdaad zonder probleem. (ik had eerst gezegd van niet in dit topic, dat is dus NIET waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Laatst online: 04-10 06:55
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:21:
Net een test gedaan met een T-mobile Sim. Op 384kbit/s down en 64kbit/s up (Web en Walk snelheid). werkt Skype inderdaad zonder probleem. (ik had eerst gezegd van niet in dit topic, dat is dus NIET waar)
Ik maak gebruik van KPN extra snel, en kreeg exact 1 Mb/s down en 0.28 Mb/s up.

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r.steenis schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:27:
[...]

Ik maak gebruik van KPN extra snel, en kreeg exact 1 Mb/s down en 0.28 Mb/s up.
misschien dan toch omdat kpn iets blokkeert. Ik kan zelf alleen testen met kpn prepaid, en daarvan weet ik zeker dat het niet kan werken, want mobiel internet via prepaid van kpn gaat alleen via een proxy server (die erg streng is afgesteld trouwens).

Maar dus met T-mobile web en walk en Telfort surf en mail werkt skype dus prima op de N900 (alleen is het gebruik bij Telfort eigenlijk niet toegestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
http://maemo-freak.com/in...mbian-and-other-platforms
+
nieuws: Symbian Foundation geeft kernel code vrij onder EPL-licentie

Dus als ik het goed begrijp is dat de applicatie`s die voor Symbian geschreven(gaan) worden dus dan ook met een kleine, of geen aanpassing ook op maemo moeten draaien, omdat ze met dezelfde code geschreven worden?

Dat zou wel heel stoer zijn. het maken van applicatie`s voor Symbian schijnt niet zo heel erg makkelijk te zijn maar als het dan ook nog bijna direct op maemo draait zullen er zeker meer ontwikkelaars op af komen mag ik hopen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door motogp op 01-12-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:12

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zojuist dit hoesje gekocht via Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0365907492#ht_2449wt_1167
Hoop dat het iets is :) Zal wat foto's posten als mijn N900 (eindelijk eens) binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
pixeled schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:16:
[...]

Wow, dat is echt awesome! Niet dat het echt speelbaar is want je ontbreekt een muis, maar toch! ;) Op wat voor resolutie gooit de N900 zoiets naar het scherm? En hoe had je de N900 aan je TV gehangen? Gewoon analoog signaal neem ik aan, gele tulpstekker (met evt. geluid)?
Afgaande op de video's op youtube is het gebrek van een mauis niet zo'n ramp als je zou denken....
http://www.youtube.com/watch?v=tHSZfhY25Jc

Dit is niet de beste video die ik heb gezien maar ik kan de beteren zo gauw niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik merk dat mijn batterij het nu duidelijk langer uithoudt. Nu ongeveer een week in bezit en nu, aan het eind van de dag, staat m'n batterij nog op half vol. Goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Vögel schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:15:
Ook ik merk dat mijn batterij het nu duidelijk langer uithoudt. Nu ongeveer een week in bezit en nu, aan het eind van de dag, staat m'n batterij nog op half vol. Goed nieuws :)
Ik ben even benieuwd naar wat je gebruik is. Wat doe je zoal op een dag (met je telefoon dan) en laat je altijd applicaties draaien op de achtergrond? Ik betrap mezelf er op dat ik elke keer alles af sluit (dat doe ik eigenlijk altijd al, ook met mijn N95...) En qua laden, laad je hem gewoon elke nacht op of ook nog tussendoor op de computer bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
motogp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:48:
Dus als ik het goed begrijp is dat de applicatie`s die voor Symbian geschreven(gaan) worden dus dan ook met een kleine, of geen aanpassing ook op maemo moeten draaien, omdat ze met dezelfde code geschreven worden?
Volgens mij niet, ik heb Qt wel vaker voorbij zien komen. Je zou het denk ik kunnen zien als een tool waarmee je programma's kan schrijven voor verschillende platforms. Erg handig, maar je zult waarschijnlijk beperkt zijn in je mogelijkheden alles eruit te halen. Maar correct me if I'm wrong...

@Keeper of the keys:
Je mag bij je youtube link wel even vermelden dat de actie (het nuttige gedeelte) pas na 3:02 begint. Het ziet er inderdaad leuk en enigszins speelbaar uit, alleen vind ik het vreemd dat bij de actie het beeld verschrikkelijk hapert, je ziet 1/3e seconde of zo geen nieuw frame. Lijkt me erg lastig voor een shooter. Maar voor de rest wel duidelijk wat het grafisch kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Nas T op 01-12-2009 21:36 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:30:
[...]

Volgens mij niet, ik heb Qt wel vaker voorbij zien komen. Je zou het denk ik kunnen zien als een tool waarmee je programma's kan schrijven voor verschillende platforms. Erg handig, maar je zult waarschijnlijk beperkt zijn in je mogelijkheden alles eruit te halen. Maar correct me if I'm wrong...
Valt bijzonder mee hoor. Qt is een heel krachtig framework.
Maar Qt is alleen op developers gericht. Als gewone gebruiker merk je er niets (of weinig) van.
De meeste PC gebruikers maken al van programmas in Qt gebruik. Opera, VirtualBox, Skype en VLC player bijvoorbeeld hebben een graphic user interface die in Qt is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:07:
Zojuist dit hoesje gekocht via Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0365907492#ht_2449wt_1167
Hoop dat het iets is :) Zal wat foto's posten als mijn N900 (eindelijk eens) binnen is.
dat hoesje heb ik ook in betselling, tezamen met een cystal case van een paar euro, een extra batterij, burolader en een screenprotector. die heb ik allemaal eerder binnen als de telefoon vermoed ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

teddebraak schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:53:
[...]

dat hoesje heb ik ook in betselling, tezamen met een cystal case van een paar euro, een extra batterij, burolader en een screenprotector. die heb ik allemaal eerder binnen als de telefoon vermoed ik!
Ik ben bang van wel ja.... Die verkoper schatte zo'n 14 dagen levertijd dacht ik? Als dat uitkomt, zou hij ongeveer een paar dagen eerder zijn dan mijn N900 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik ben trouwens benieuwd of die goedkope prul een beetje wil passen, goedkope frontjes passen meestal voor geen meter.

http://cgi.ebay.com/2x-CR...ories?hash=item27ad16c8f5

http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

[ Voor 52% gewijzigd door teddebraak op 01-12-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
pixeled schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:16:
[...]

Het spel zelf draait op 640x480 (is in ieder geval zoals het volgens het menu ingesteld staat) dus ik vermoed dat het ook op die resolutie op de tv zal worden afgespeeld. Het zag er echter behoorlijk goed uit! Ik heb begrepen dat de N900 videobeelden op de resolutie van de TV kan afspelen (en dus niet beperkt is tot 800x480 wat het apparaat zelf kan weergeven) maar dit heb ik nog niet getest. Overigens werkt Quake 3 door middel van motion sensing van de mobiel zelf, je beweegt dus door je mobiel wat te kantelen in de goede richting. Je kunt vervolgens met je linkerduim schieten door op de proximity-sensor te drukken. Wat wel een beetje irritant is is dat standaard auto-aim aan staat en je na het schieten in de richting van een tegenstander in die richting blijft kijken. Een gemakkelijke oplossing is het binden van een knop aan de optie 'center view' al is het met de vinger op het scherm ook goed bij te sturen. Inderdaad erg mooi dat dit zo goed werkt!! :*)

Edit: TV-uit werkt overigens via dezelfde aansluiting als de koptelefoon, bij de foon wordt een verloopstekkertje geleverd van die aansluiting naar een normale rood/wit/geel combinatie. Dit kun je vervolgens rechtstreeks (op de meeste TV's) of via een SCART-aansluiting op je tv aansluiten. Het is inderdaad een analoog signaal, maar het oogde wel rustig, dus geen ruis oid.

Edit2: overigens zou je het probleem van een muis op kunnen lossen door een bluetooth muis aan te schaffen, ik heb in de repositories de benodigde HID-drivers volgens mij al zien staan...

[ Voor 18% gewijzigd door TargetX op 01-12-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.steenis schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:29:
[...]

Ik ben even benieuwd naar wat je gebruik is. Wat doe je zoal op een dag (met je telefoon dan) en laat je altijd applicaties draaien op de achtergrond? Ik betrap mezelf er op dat ik elke keer alles af sluit (dat doe ik eigenlijk altijd al, ook met mijn N95...) En qua laden, laad je hem gewoon elke nacht op of ook nog tussendoor op de computer bijvoorbeeld?
Voor ik ga slapen hang ik m aan de lader.
Mijn gebruik komt gemiddeld genomen neer om zo'n tien smsjes (nu steeds vaker Skype-berichten/conversaties), tien e-mails versturen en gemiddeld 4 telefoontjes per dag. Daarnaast lees/check ik mijn ontvangen mail met regelmaat en internet ik sja..gemiddeld in totaal een half uur? Moeilijk schatten..

Alle applicaties sluit ik inderdaad ook altijd. Sterker nog, ik sluit m'n 3G-verbinding ook als het even kan en ik er aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de problemen met de microfoon afgelopen donderdag mijn Nokia N900 retour gezonden.
Vandaag kreeg ik van het bedrijf waar je de gsm naartoe zend een telefoontje dat hij was aangekomen en dat het toestel deze week naar Nokia Care gaat. Op het momen dat zij hem binnen hebben verzenden ze een nieuwe. Met een beetje pech moet ik dus nog een tijd wachten.
Hekel eerlijk gezegd de houding van Nokia Care in deze kwestie, dienstverlening is erg slecht (persoonlijke mening) en je moet maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarom ben je er niet mee naar een Nokia Care Point gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er is verteld toen ik belde dat de Nokia Care Point geen nieuwe toestellen hebben en dat de medewerker mij het advies gaf de RMA procedue te volgen en het op te sturen.

Maar het gaat ook meerin het algemeen over de houding van Nokia ten opzichte van klanten in deze kwestie.
Ze kunnen ook best wat meer medewerking verlenen in plaats van enkel zeggen u wacht het maar af.
Maar ja niet voor niets staat Nokia vandaag in de lijst van slechtste merken van 2009

De N900 vind ik super maar vind dat dit probleem erg traag word opgepakt en vroeg me af of andere mensen dit ook hadden die de N900 moesten terugzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
Heeft iemand al enig idee wanneer het officiele nokia hoesje (de CP-321) beschikbaar wordt in Nederland? Ik kan hem nu voor als nog alleen nog via de UK bestellen en aangezien ik daar niet zoveel goede ervaringen mee heb doe ik het liever niet. Iemand enig idee of een goede tip?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:33:
Omdat er is verteld toen ik belde dat de Nokia Care Point geen nieuwe toestellen hebben en dat de medewerker mij het advies gaf de RMA procedue te volgen en het op te sturen.

Maar het gaat ook meerin het algemeen over de houding van Nokia ten opzichte van klanten in deze kwestie.
Ze kunnen ook best wat meer medewerking verlenen in plaats van enkel zeggen u wacht het maar af.
Maar ja niet voor niets staat Nokia vandaag in de lijst van slechtste merken van 2009

De N900 vind ik super maar vind dat dit probleem erg traag word opgepakt en vroeg me af of andere mensen dit ook hadden die de N900 moesten terugzenden.
Ik heb vorige week woensdag mijn N900 ook naar Nokia teruggestuurd vanwege een defecte microfoon. Kreeg gister een email dat hij was ontvangen, en later op dezelfde dag dat er een nieuwe was verstuurd. Heb hem vandaag binnengekregen en ben al de hele dag aan het spelen, zonder problemen.

Ik vind dit toch behoorlijk snelle service. Als ik mij het goed herrinner heb jij hem vorige week donderdag teruggestuurd, hoe snel verwacht je nou dat ze alles regelen? Als het goed is heb jij morgen/overmorgen een nieuwe. Een week vind ik kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Bellen via sip (voipbuster) werkt perfect hier via wifi.
via 3g (Hi Eindeloos Online) lukt redelijk alleen iets grotere vertraging

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FC_ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:25:
[...]

Ik heb vorige week woensdag mijn N900 ook naar Nokia teruggestuurd vanwege een defecte microfoon. Kreeg gister een email dat hij was ontvangen, en later op dezelfde dag dat er een nieuwe was verstuurd. Heb hem vandaag binnengekregen en ben al de hele dag aan het spelen, zonder problemen.

Ik vind dit toch behoorlijk snelle service. Als ik mij het goed herrinner heb jij hem vorige week donderdag teruggestuurd, hoe snel verwacht je nou dat ze alles regelen? Als het goed is heb jij morgen/overmorgen een nieuwe. Een week vind ik kunnen.
Je hebt ook wel gelijk mijn reactie is deels ingegeven dat er veel mis is gegana tijdens de order maar goed excuus voor de misschien overtrokken reactie. Hoop morgen ook op mails van Nokia over mijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
Zo te zien is een screenprotector dus (helaas) geen overbodige luxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij gaat er wel echt anders mee over de N97 en de iphone dan dat hij over de N900 heen gaat.

Ik vind het lastig om het zo te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zappen naar 3:45 voor actie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:53:
[...]

@r.steenis
Ik wil je vragen of je kan skypen met dit abonnement van KPN op je n900 omdat ik op hun website zie staan dat skypen niet is toegestaan .
Zoals ik eerder hier vermeldde kan ik met mijn web en walk abonnement van t-mobile skypen maar ben niet tevreden over de snelheid ( vooral over de upload ). Ik kan wel overstappen op web en walk plus maar dan wordt je snelheid na 2 gb weer verlaagd naar web en walk en dat heeft voor mij geen zin omdat ik veel stream. Bij het abonnement van KPN is dat niet is mij verteld door een medewerker van de KPN. Hij zei ook dat hun fus policy wel mee valt. Hoe ervaar jij dat als ik vragen mag?
Ja Skypen lukt erg goed hier, ik heb het een aantal malen gedaan via de KPN verbinding, en het is net alsof je normaal iemand belt. Ik heb alleen geen skype tegoed dus ik kan alleen naar de laptop van mijn vriendin bellen. Misschien koop ik nog wel een keer skype tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Misschien koop ik nog wel een keer skype tegoed

er bestaat een programma dat heet 12voip .. daar kan je totaal gratis mee bellen naar vaste nummers ook in het buitenland en ook velen malen goedkoper bellen naar mobiele nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

ajblancke schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:03:
Misschien koop ik nog wel een keer skype tegoed

er bestaat een programma dat heet 12voip .. daar kan je totaal gratis mee bellen naar vaste nummers ook in het buitenland en ook velen malen goedkoper bellen naar mobiele nummers
En hoe heeft dat ook maar iets te maken met skype op de N900? :S

Het handige van geintergreerde skype is dat het net zo werkt als normaal bellen op de N900. 12voip heeft naar mijn weten geen telepathy plugin voor Maemo5/N900 of naar alle waarschijnlijkheid, gaat er ook nooit eentje krijgen.

Verder zijn er inderdaad enkele manieren om goedkoper te bellen, zoals 12voip. Als 12voip SIP ondersteund, kan het ook met de N900 gebruikt worden, zoals elke andere SIP aanbieder.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

mijn screenproctector van Zagg is binnen!
foto's hier:
http://mobypicture.com/user/onthefly

installeren vergt veel geduld als je het er mooi op wilt hebben maar het is echt goed spul, de schermen van nokia beschadigen niet snel. Maar nu helemaal niet meer. Er zit op enkele foto's stof OP het scherm, niet eronder.

voordelen:
het ziet er best goed uit
geen touchscreen problemen alles werkt exact hetzelfde
meer grip
keihard materiaal je kunt hem nu met je sleutels in je broekzak stoppen (als je dat zou willen...)

nadelen:
het plastic is niet superglad er zit reliëf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

RRC schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:17:
mijn screenproctector van Zagg is binnen!
foto's hier:
http://mobypicture.com/user/onthefly

installeren vergt veel geduld als je het er mooi op wilt hebben maar het is echt goed spul, de schermen van nokia beschadigen niet snel. Maar nu helemaal niet meer. Er zit op enkele foto's stof OP het scherm, niet eronder.

voordelen:
het ziet er best goed uit
geen touchscreen problemen alles werkt exact hetzelfde
meer grip
keihard materiaal je kunt hem nu met je sleutels in je broekzak stoppen (als je dat zou willen...)

nadelen:
het plastic is niet superglad er zit reliëf op
Ziet er goed uit! Wellicht de screenprotector kopen dan, hoesje heb ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:32:
[...]

Ziet er goed uit! Wellicht de screenprotector kopen dan, hoesje heb ik al :P
Ik zou wel een actiecode gebruiken scheelt je 5 dollar duurt een week voor je het binnen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sander-B schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:28:
Zo te zien is een screenprotector dus (helaas) geen overbodige luxe!
hangt er helemaal vanaf hoe je met je appaaat omgaat.
sleutels en telefoon gaan sowieso niet samen. Als het het scherm niet beschadigd, dan zie je uiteindelijk wel krassen op de rest van de case, ook zonde.

aan de hand van deze test kan je weinig zeggen over de krasbestendigheid hoor. ik vind screenprotectors altijd maar vervelend, en ga ze dan ook niet gebruiken (net als rubberen hoesjes en tasjes trouwens).

ik laat mijn telefoons ook wel eens vallen daar niet van,maar ach hoort erbij, het is een gebruiksvoorwerp.
ik heb nog nooit een nokia gehad die het na een val niet meer deed, en de N900 voelt net zo robust aan als mijn andere nokias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:34
Wat is nou een goeie screen protector en hoe duur is een goeie screen protector ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
br men schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:01:
Wat is nou een goeie screen protector en hoe duur is een goeie screen protector ongeveer?
Ik zou zeggen, lees eens terug in dit topic. Er zijn er een aantal langsgekomen, ook waar je ze kan kopen en er wordt ook vaak verteld hoe mensen er over denken.

(of even een zoekopdracht?)

[ Voor 17% gewijzigd door r.steenis op 02-12-2009 12:22 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
br men schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:01:
Of lees 3 berichten boven je!

@RRC: heb net ook mijn ZAGG binnen gekregen. Hoe lang heb je er over gedaan met aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
teddebraak schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:53:
[...]

Mag ik vragen waar je de bureaulader voor de N900 hebt gevonden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

screenprotector
mrpink83 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:26:
[...]

Of lees 3 berichten boven je!

@RRC: heb net ook mijn ZAGG binnen gekregen. Hoe lang heb je er over gedaan met aanbrengen?
Ik heb er een half uur over gedaan. Even uitgaande dat je fullbody hebt gekocht de volgende tips:
  1. het past perfect zorg er wel voor dat je je handen wast
  2. een schone ondergrond hebt
  3. en al het plastic plus je vinger veel en goed over het sponsje haalt.
  4. zit een hoekje goed of het hele plastic: veeg het dan droog met het doekje
  5. lukt een hoekje niet? dat kan omdat het net even te nat is, makkelijk truukje:
  6. druk je hoekje/telefoon in je handpalm
  7. lukt het even niet: haal het er dan vanaf en maak het opnieuw na, de voorkant zit binnen 5 minuten de achterkant is moeilijker, die heb ik wel 7 keer gedaan
  8. houd het plastic even in het licht zodat je zeker weet dat er geen stof opzit (was ik vergeten nu heb ik een zwart stipje :( )
Voor diegene die willen weten of het sterk spul is:
http://www.youtube.com/re...gg+test&search_type=&aq=f

Ik gebruik nooit screenprotectors maar het is1 en al scherm en ik wil hem schadevrij verkopen als memo 6 uitkomt.
Ook ergerde ik me groen en geel aan al die vette vingers op het scherm dat is nu verleden tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door RRC op 02-12-2009 13:05 . Reden: opmaak en spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 16:47
Hier gisteren de ZAGG full body gisteren binnen gekregen. Gisteravond erop gedaan, zo'n 20 minuten werk en het resultaat is fantastisch! Hij past perfect en het toestel voelt toch net even lekkerder aan door wat meer grip terwijl je bij het touchscreen niets verliest aan gevoeligheid. Een echte aanrader dus. Natuurlijk idd even een kortingscode zoeken voordat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
RayMotix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:48:
[...]

Mag ik vragen waar je de bureaulader voor de N900 hebt gevonden?

Alvast bedankt.
het is een bureaulader voor alleen de accu. http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
Heb vandaag mijn Nokia N900 gekocht. Mijn eerste ervaringen zijn extreem positief. Heb hiervoor een Sony Ericsson XPERIA X1 gehad en vond dat de X1 ondanks zijn 528Mhz toch niet extreem responsief was.

Maar de N900, WAUW!!!!! Echt geniaal! Alles gaat soepel, met KPN Hi heb ik ook een enorm goed bereik. Ik ben nu lekker op het gemak mijn contactpersonen aan het syncen met Outlook.

Zodra ik een paar dagen ervaring ermee hebt dan zal ik wel even een tweakers review maken.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Een vraag voor degenen die de N900 al hebben, als je de camera in videomodus gebruikt, kan je dan de "flits" (ie het felle licht) constant aan hebben? Oftewel, is de N900 te gebruiken als zaklamp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
Zolang open office nog niet officeel uit is lijkt het mij handig om via google docs te kunnen werken.
nu vraag ik me af of iemand dit al heeft getest?

En hoe lang duurt het voordat de camera is opgestart?
mijn ervaring bij de meeste telefoons is dat het foto moment al voorbij is voordat je een foto kan maken.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Nienix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:01:
Zolang open office nog niet officeel uit is lijkt het mij handig om via google docs te kunnen werken.
nu vraag ik me af of iemand dit al heeft getest?

En hoe lang duurt het voordat de camera is opgestart?
mijn ervaring bij de meeste telefoons is dat het foto moment al voorbij is voordat je een foto kan maken.
Binnen enkele seconden (heb hier geen stopwatch maar ik gok 2 seconden) en je hebt beeld (scherm staat uit, en ik doe het klepje van de camera open) Daarna als je op de foto knop drukt nog 2 seconden, dus binnen 4 seconden heb je een foto. (echt sneller dan je denkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Dit hoort hier niet.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 02-12-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
@RRC: Thanks, ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net via zagg.com met korting een invisible shield (full body besteld). Zoek op kortingscode via google. Je krijgt dan meestal 20% korting. Ik heb 25,99$ betaald met snel shippen voor de full body versie. Is volgens mij de helft van wat ze hier kosten (als ze ze hier al hebben voor de N900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

hebben jullie ook last met het synchroniseren met gmail calendar? ik heb alleen contacten aanstaan, ging vanochtend perfect nu werkt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia komt volgend jaar met Maemo 6-smartphone
Door Arnoud Wokke, woensdag 2 december 2009 14:49, views: 833

Nokia zal in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste smartphone met Maemo 6 presenteren. Het op Linux gebaseerde OS verscheen dit jaar al op de Nokia N900, die na enkele weken uitstel deze week in de winkel zou moeten liggen.

Maemo 6 Harmattan is de volgende versie van Maemo. Toevoegingen zijn onder meer ondersteuning voor capacitieve schermen en multitouch, zo maakte Nokia al eerder bekend. Tijdens een bijeenkomst voor investeerders heeft de Finse fabrikant bekendgemaakt dat het eerste toestel met de nieuwe versie van het OS in de tweede helft van volgend jaar zal verschijnen. Dat zal wellicht de enige Maemo-smartphone worden van Nokia volgend jaar, als een anonieme bron het onlangs bij het rechte eind had.

De eerste smartphone van Nokia met het Linux-OS, de N900 met Maemo 5, is inmiddels uitgeleverd aan mensen die hem voorbesteld hadden. Het toestel moet ook voor overige consumenten deze week in Nederland te verkrijgen zijn.

Bovendien zal de interface van Symbian in de eerstkomende twee releases verbeterd worden, zo beloofde ceo Olli-Pekka Kallasvuo van Nokia. "De voortgang die we nu maken zal de interface naar een hoger niveau tillen". Eerder verklaarde de Symbian Foundation nog dat de 'verouderde' S60-interface nog enkele jaren zou blijven bestaan. Er komen in 2010 twee major releases van Symbian, zei Kallasvuo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja? Lijkt me duidelijk dat er steeds nieuwere modellen / software aankomt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
hier staat dat je de screen protector het best kan aanbrengen in de badkamer net nadat je een hete douche hebt laten lopen.
omdat er dan het minste stof in de lucht hangt.
klinkt best logisch.

http://www.wikihow.com/Apply-a-Screen-Protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Volgens een persbericht van Nokia komt al in de 2e helft van 2010 Maemo 6 op de markt.

http://www.nokia.com/pres...essrelease?newsid=1358666

"- Deliver our first Maemo 6-powered mobile computer, with an iconic user experience, in the second half of 2010;"

In welk licht komt Maemo 5 dan te staan , een os met 1 (de n900) en misschien 2 (de n920) toestellen dat na ruim een half jaar alweer wordt afgelost door de opvolger Maemo 6.
Er is al bekend dat Maemo 6 een capactive scherm en multi touch krijgt dus een update van 5 naar 6 zit er voor de n900 niet in , lijkt me.
Ook lijkt Nokia door 5 al zo snel weer af te lossen de komst van goede apps de kop in te drukken.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ontwikkelaars een os met een levensduur van ruim een half jaar en 1 a 2 toestellen niet als prioriteit zien.
Ik snap Nokia ook niet , Maemo 5 (lees de n900) is in veel landen net verschenen of verschijnt binnenkort en men geeft nu al een persbericht uit over Maemo 6 verschijnt in de 2e helft van 2010.

Ik vraag me een aantal dingen af m.b.t. het bovenstaande verhaal:
- Kun je apps voor Maemo 5 straks op een Maemo 6 toestel draaien ?
- Kun je apps voor Maemo 6 straks op de n900 draaien ?
- Is de n900 straks te upgraden naar Maemo 6 ? (lijkt me niet ivm multi touch/capactive screen).

Ik las van de week nog een review van de n900 met de volgende conclusie:

"N900, a little to new. Needs to mature for a year before it can be a 24/7 smartphone".

Alleen geeft Nokia de n900 hier geen tijd voor omdat de "opvolger" veel te vroeg komt en ontwikkelaars en gebruikers hierdoor het toestel links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ja en nee nokia kennende zal hij wel weer vertraagd zijn en pas in december uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:16:
Volgens een persbericht van Nokia komt al in de 2e helft van 2010 Maemo 6 op de markt.

http://www.nokia.com/pres...essrelease?newsid=1358666

"- Deliver our first Maemo 6-powered mobile computer, with an iconic user experience, in the second half of 2010;"

In welk licht komt Maemo 5 dan te staan , een os met 1 (de n900) en misschien 2 (de n920) toestellen dat na ruim een half jaar alweer wordt afgelost door de opvolger Maemo 6.
Er is al bekend dat Maemo 6 een capactive scherm en multi touch krijgt dus een update van 5 naar 6 zit er voor de n900 niet in , lijkt me.
Ook lijkt Nokia door 5 al zo snel weer af te lossen de komst van goede apps de kop in te drukken.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ontwikkelaars een os met een levensduur van ruim een half jaar en 1 a 2 toestellen niet als prioriteit zien.
Ik snap Nokia ook niet , Maemo 5 (lees de n900) is in veel landen net verschenen of verschijnt binnenkort en men geeft nu al een persbericht uit over Maemo 6 verschijnt in de 2e helft van 2010.

Ik vraag me een aantal dingen af m.b.t. het bovenstaande verhaal:
- Kun je apps voor Maemo 5 straks op een Maemo 6 toestel draaien ?
- Kun je apps voor Maemo 6 straks op de n900 draaien ?
- Is de n900 straks te upgraden naar Maemo 6 ? (lijkt me niet ivm multi touch/capactive screen).

"N900, a little to new. Needs to mature for a year before it can be a 24/7 smartphone".

Alleen geeft Nokia de n900 hier geen tijd voor omdat de "opvolger" veel te vroeg komt en ontwikkelaars en gebruikers hierdoor het toestel links laten liggen.
Wedden dat "second half 2010" zoiets als november 2010 betekent?

Natuurlijk zijn er wat verschillen tussen Maemo 5 en 6, maar dat is net zoiets als Ubuntu 9.4 en Ubuntu 10.4.
Als je bijvoorbeeld naar de site van VirtualBox gaat, dan zie je daar ook verschillende versies voor de verschillende Ubuntu releases, apps zullen voor beiden beschikbaar komen.
De repositories voor Maemo 4 zijn ook gewoon beschikbaar, en daar komen ook nog steeds programmas bij.
Alleen als een ontwikkelaar specifieke hardware functies van Maemo 6 gaat gebruiken zal er wat code moeten worden aangepast, maar het grootste verschil tussen 5 en 6 is de meegeleverde software. De software voor de telefoon app en de browser zullen op Qt gebaseerd zijn en niet GTK.
Je kan het zien als het switchen tussen ubuntu 9.4 naar kubuntu 10.4, wat applicaties zijn geupdate, en je desktop is nu op KDE gebaseerd, maar dat wil niet zeggen dat je niet dezelfde programmas kan draaien.

Zowel Maemo 5 als Maemo 6 zullen GTK als Qt ondersteunen. En ik durf te wedden dat "multitouch" support in Maemo 6 via Qt 4.6 of 4.7 zal worden geregeld (gezien het laatste Qt perbericht). Dus misschien is het veranderen van code in een Qt programma voor niet-multitouch Maemo 5 niet eens nodig, en wordt dat allemaal in Qt geregeld. Dat dus Qt automatisch andere gestures gebruikt voor niet-multitouch toestellen (de draai-zoom ipv pinch zoom etc.)

Of Maemo 6 ook voor de N900 beschikbaar komt heeft Nokia nog niet willen zeggen (ik denk dat ze dat nog niet zeker weten). Maar de N900 wordt niet zomaar afgeschreven door Nokia na een jaar hoor, dat grapje heeft Nokia bij de Nokia 770 geprobeerd, en daar zijn ze heel snel op terug gekomen.

Er komt altijd een beter nieuwer toestel uit over een jaar, echt geen reden om nu geen mooi nieuw toestel te kopen, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:04:
Uhm ja? Lijkt me duidelijk dat er steeds nieuwere modellen / software aankomt?
Klopt maar om Maemo 5 , wat compleet nieuw is zo snel alweer "aan de kant te schuiven".En waar naar alle waarschijnlijkheid maar 1 toestel (misschien 2) op draaien is toch wel een beetje raar.
Lijkt wel of alle kopers van de n900 een soort beta testers zijn , op zich niet zo erg maar om dan 599 Euro te vragen voor een toestel waarvan het nieuwe os in record tempo vervangen wordt.
Ik vind dat Nokia dan maar beter gelijk met Maemo 6 (capactive en multi touch) had moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap Jan wel. Het is zoiets als Microsoft dat Vista uitbrengt, om vervolgens al een jaar later met Windows 7 te komen. Dan voel je je toch een beetje gepakt, vooral omdat Maemo 5 net als Vista nog niet helemaal af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:16:

Op engadget ook een leuk artikel over de toekomst van Nokia. Naar mijn mening veel te Amerika gericht, gebaseerd op teveel speculatie en te weinig ervaring met Nokia producten, maar goed:
http://www.engadget.com/2...hats-the-future-of-nokia/
zijn oordeel over Maemo:
right now Maemo feels very immature and unfinished. In fact, it feels like what it is: an OS designed for Nokia's Internet Tablet MIDs. On a phone like the N900 it's just too kludgey for the mainstream market
Ik ben het niet eens dat het "immature" zou zijn. Daarvoor is het OS veel te stabiel en werken zaken veel te goed.Je merkt aan de browser en de stabiliteit van het OS, dat Maemo al jaren voor de internet tablets wordt gebruikt. De kwalificatie: "unfinished" ben ik het wel mee-eens, Maemo 5 is duidelijk een overgangs product van Internet Tablet naar meer Smartphone functionaliteiten, en veel typische smartphone dingen zijn nog niet geïmplementeerd.

Ik vind de regel daarna ook erg mooi: "it feels like what it is: an OS designed for Nokia's Internet Tablet MIDs"
:) Ja zo voelt het inderdaad: een mobiele computer gericht op internet gebruik, geen smartphone.
En precies daarom vind ik het zo'n leuk ding O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tempest: precies en daarom sla ik maemo5 lekker over en neem eerst nog een 2e Android, zodat ik kan genieten van alle heerlijke software die er al voor bestaat en die de mogelijkheden van je toestel onwijs uitbreiden, om aan begin 2011 misschien over te stappen op Maemo 6. Dingen als goeie turn by turn navigatie, een goede maps (ovi maps suckt atm), shazam, belminutenstatus, een goeie sportstracker, profielen, customringtones, games als what the doodle enz zijn voor mij gewoon een must.

Ik denk dat Maemo 6 heel mooi wordt, en staat t.z.t. ook heel hoog op m'n verlanglijstje. Maar vooralsnog is Maemo 5 het gewoon nog net niet helemaal, en net als met Linux vs Windows heb ik die systeemvrijheid en zelf ontwikkeling helemaal niet nodig. Leuk dat het kan, maar ik ga er zelf toch niet voor programmeren. En net als nu bij Linux met alle vrijheid, zie je dat MacOS X en Windows toch veel geliefder zijn onder developers. Hoe kan dat, als programmeren onder Linux zo veel beter zou moeten zijn met open source tools en alles. juist puur marktaandeel telt. Maar goed, ik volg het wel allemaal met veel interesse want het is een mooi apparaat, maar nog net niet helemaal. Met Maemo 6 zal het een hele sterke zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:41:
[...]

Klopt maar om Maemo 5 , wat compleet nieuw is zo snel alweer "aan de kant te schuiven".En waar naar alle waarschijnlijkheid maar 1 toestel (misschien 2) op draaien is toch wel een beetje raar.
Lijkt wel of alle kopers van de n900 een soort beta testers zijn , op zich niet zo erg maar om dan 599 Euro te vragen voor een toestel waarvan het nieuwe os in record tempo vervangen wordt.
Ik vind dat Nokia dan maar beter gelijk met Maemo 6 (capactive en multi touch) had moeten komen.
Maemo 5 wordt niet echt "aan de kant geschoven". Maemo 6 is een verdere evolutie van het platform.
Het "recordtempo" valt ook wel mee hoor. maemo 5 op N900 zal zeker 1 jaar te koop zijn.
Tweede helft 2010 wil echt niet zeggen dat je 1 juli 2010 een toestel kan kopen. ZEKER weten van niet, want volgens de huidige planning op Maemo.org staat Maemo 6 nog t/m september in alpha/beta .
Een Maemo 6 apparaat zal dus oktober/november/december 2010 te koop zijn, niet eerder.

Ik ben blij dat Nokia met de N900 is gekomen, anders had ik pas over een jaar een Maemo telefoon kunnen hebben, en daarvoor vind ik Maemo echt te leuk.
Ik hoop trouwens dat ze een manier vinden om de stylus te behouden. Ik heb gemerkt dat ik redelijk vaak via VNC inlog op mijn thuiscomputer, en dan is een stylus gewoon noodzakelijk om op kleine dingen te klikken. Anders krijg je hetzelfde probleem als bij VNC vieuwers op de iPhone: je blijft in/uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

zelf een thema maken voor de N900?
http://www.symbian-freak....tible_with_nokia_n900.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Er staat toch dat er ondersteuning is voor multitouch en capacitieve schermen, maar dat betekend niet direct dat het een vereiste is en dat de N900 niet kan worden upgedate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tempest bestaan er geen stylussen voor capacitieve schermen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robertvansloten schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:09:
Er staat toch dat er ondersteuning is voor multitouch en capacitieve schermen, maar dat betekend niet direct dat het een vereiste is en dat de N900 niet kan worden upgedate.
Das inderdaad waar. Maar Nokia heeft nog niet bevestigd dat de N900 kan worden geupdate naar Maemo 6.
Ik denk dat ze zich niet willen vastleggen aan hardware limitaties van de N900, met mogelijke vertraging van Maemo 6 tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:16:
@tempest bestaan er geen stylussen voor capacitieve schermen dan?
Ze bestaan wel, maar zijn veel duurder, want het is meer dan een stukje plastic, en ze worden zelden bij mobieltjes met capacitieve schermen geleverd.

En ik ken mezelf. Als ik de stylus niet kan opbergen in het toestel, dan ga ik het ding dus niet gebruiken, want dan vergeet ik het ding mee te nemen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:03:
@tempest: precies en daarom sla ik maemo5 lekker over en neem eerst nog een 2e Android, zodat ik kan genieten van alle heerlijke software die er al voor bestaat en die de mogelijkheden van je toestel onwijs uitbreiden, om aan begin 2011 misschien over te stappen op Maemo 6. Dingen als goeie turn by turn navigatie, een goede maps (ovi maps suckt atm), shazam, belminutenstatus, een goeie sportstracker, profielen, customringtones, games als what the doodle enz zijn voor mij gewoon een must.

Ik denk dat Maemo 6 heel mooi wordt, en staat t.z.t. ook heel hoog op m'n verlanglijstje. Maar vooralsnog is Maemo 5 het gewoon nog net niet helemaal, en net als met Linux vs Windows heb ik die systeemvrijheid en zelf ontwikkeling helemaal niet nodig. Leuk dat het kan, maar ik ga er zelf toch niet voor programmeren. En net als nu bij Linux met alle vrijheid, zie je dat MacOS X en Windows toch veel geliefder zijn onder developers. Hoe kan dat, als programmeren onder Linux zo veel beter zou moeten zijn met open source tools en alles. juist puur marktaandeel telt. Maar goed, ik volg het wel allemaal met veel interesse want het is een mooi apparaat, maar nog net niet helemaal. Met Maemo 6 zal het een hele sterke zijn.
Ik vind het grappig dat je positief bent over Maemo 6. Op dit moment is dat niets anders dan vaporware. Nog niets over de toestellen is bekend, alleen mooie intenties wat betreft hardware support, en de belofte van een "revolutionair user interface systeem'.
Ik heb absoluut vertrouwen dat de veranderingen die Nokia wil doorvoeren in soft- en hardware ook echt verbeteringen zijn, maar wil dat wel eerst zien, in de praktijk op echte hardware. Voorlopig is de N900 voor mij de leukst mogelijke telefoon.

Overigens zijn ontwikkelaars allang niet meer in te delen in linux, Mac of windows hokjes.
Steeds meer software is cross-platform, het OS wordt volgens velen überhaupt steeds minder belangrijk. Je kiest voor het gebruik van bepaalde (web) applicaties, en soms geeft dat een beperking in je OS keuze.
Op welk platform iets wordt ontwikkeld heeft ook enkel daarmee te maken: welke tools wil een developer gebruiken voor de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:08:
[...]

Ik hoop trouwens dat ze een manier vinden om de stylus te behouden. Ik heb gemerkt dat ik redelijk vaak via VNC inlog op mijn thuiscomputer, en dan is een stylus gewoon noodzakelijk om op kleine dingen te klikken. Anders krijg je hetzelfde probleem als bij VNC vieuwers op de iPhone: je blijft in/uitzoomen.
Remote desktop op Droid heeft ook redelijke oplossing voor het gebrek aan stylus gevonden:
http://gemist.tweakblogs....s-7-op-pocketformaat.html

Je ziet dat je dus niet de muis bestuurd op de plek waar je je vinger plaatst, maar daar dus een eindje vandaan, op die manier bedekt je dikke vinger niet het gedeelte van het scherm waar je dingen wilt besturen.
De VNC viewer op de iPod touch die ik heb geprobeerd deed dit niet, daar moest je dus iedere keer inzoomen om zeker te zijn dat je op de juiste plek klikt.
Een stylus zou handiger zijn, maar deze oplossing van de droid werkt ook.
Misschien kan ik ook wel zonder stylus leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
@Only.Holoris en anderen.

Ik twijfel soms ook nog over de N900 al denk ik dat de N900 op dit moment een van de beste telefoons is. Ik kan maar een paar directe concurrenten van de N900 noemen en dat zijn:
- Motorola Milestone (naar mijn idee gewoon een te slecht uiterlijk met die gouden accenten, en het merk motorola spreekt mij ook niet echt aan ookal zou ik daar best overheen kunnen stappen. De looks echter niet. Geen tv-out, minder opslagcapaciteit maar wel een beter scherm, een prachtige docking station en Android 2.0 als pluspunt).
- Sony Ericsson X10 (Duurt nog tot februari 2010, zolang ga ik echt niet wachten. Wel ook weer een mooi scherm en vast ook een nice docking station).
- HTC HD2 (Helaas, WinMo aan boord en een slechte camera. Ze hebben er wel een mooie skin overheen gegooid maar als je net iets verder in de menu's duikt, komt de (naar mijn mening) oer lelijke windows 95 style naar boven, mooi groot scherm maar niet transflective).

Ik vind de keuze gewoon erg lastig aangezien een mooie docking station en capacitief scherm wel een plus punt waren geweest. Vooral vanwege het resistieve scherm zonder multitouch en de komst van Maemo 6 twijfel ik aan de N900 al denk ik dat geen andere telefoon de voordelen van de N900 kan wegnemen. Denk hierbij aan de 32 gb internal storage, tv-out, fm transmitter en goede camera. Dit zijn toch wel dé dingen die ik verwacht veel te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:38:
[...]
Je ziet dat je dus niet de muis bestuurd op de plek waar je je vinger plaatst, maar daar dus een eindje vandaan, op die manier bedekt je dikke vinger niet het gedeelte van het scherm waar je dingen wilt besturen.
Dat kun je zelf ook door het touch gedeelte opnieuw in te stellen (plekjes aanklikken). Maar ja, dat wordt toch lastig met hoekjes aan klikken...
Eigenlijk niet nieuw, wel leuk bedacht...

vrede in rust

Pagina: 1 ... 19 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.