Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:07:
[...]

Ik gebruik zelf nu sinds een half jaar mobiel internet van Telfort op mijn T-mobile G1. Afgezien van het vele internetten en af en toe een youtube-filmpje kijken, maak ik ook veel gebruik van tethering. Onderweg gebruik ik op de laptop dan dus het internet van de mobiele telefoon. Dit doe ik al vanaf het begin en ik heb hier nooit iets over gehoord. Mijn dataverbruik ligt geloof ik gemiddeld tussen de één en twee GB per maand.
ik gebruik zelf al jaren telfort, vanaf de 1GB maximaal online bundel tijd in 2006, mijn gebruik is vrij bescheiden. ik zit altijd tussen de 70 MB en 350 MB in, en heb nog nooit problemen gehad. mijn mobiele internet gebruik is niet heel sterk veranderd sids de N900. Maar de functies op de N900 zijn voor mij ook niet nieuw, het gebruik is alleen makkelijker dan ooit.
ook zit mijn N900 meestal op wifi. ik heb gemerkt dat een standby 3G verbinding echt stroom vreet. Op wifi (thuis en op werk/studie en bij vrienden) kom ik de dag door, met 3G niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Valt het toestel ook zo in te stellen dat als er een wifi verbinding beschikbaar is (werk/thuis/etc) dat de 3g verbinding dan uitgezet wordt? Of moet dit echt (elke keer) handmatig gebeuren?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
localjoost.nl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:41:
Valt het toestel ook zo in te stellen dat als er een wifi verbinding beschikbaar is (werk/thuis/etc) dat de 3g verbinding dan uitgezet wordt? Of moet dit echt (elke keer) handmatig gebeuren?
ja, standaard switch hij automatisch naar bekende wifi netwerken over. maar dat kan je uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Niemand die ook eventjes wil controleren met "df -h" hoeveel root ruimte hij nog vrij heeft? Ik ben ook wel benieuwd namelijk!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
TempesT en andere devs, van wat ik zie qua downloads voor de SDK word het op een vmware linux-image aangeboden, is er ook iets dat ik gewoon rechtsreeks op mijn linux installatie kan draaien?

Ik wil graag proberen of ik Handysdl, een Atari Lynx emulator op meamo aan de praat kan krijgen maar ik heb de telefoon voorlopig nog niet (pas over een paar maanden/als ik zeker ben dat Hebreeuws goed draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Keeper of the Keys schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:07:
TempesT en andere devs, van wat ik zie qua downloads voor de SDK word het op een vmware linux-image aangeboden, is er ook iets dat ik gewoon rechtsreeks op mijn linux installatie kan draaien?
Ja dat kan:

http://wiki.maemo.org/Doc..._5_Final_SDK_Installation

De vraag is of je het ook wilt. Er worden flink wat packages geinstalleerd. En om scratchbox te kunnen gebruiken, moet je een bepaalde kernel parameter gebruiken.

Wellicht handig om even de vmware image te proberen en daarna te beslissen of je het in je eigen systeem wilt integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 08:45
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:33:
[...]

ik gebruik zelf al jaren telfort, vanaf de 1GB maximaal online bundel tijd in 2006, mijn gebruik is vrij bescheiden. ik zit altijd tussen de 70 MB en 350 MB in, en heb nog nooit problemen gehad. mijn mobiele internet gebruik is niet heel sterk veranderd sids de N900. Maar de functies op de N900 zijn voor mij ook niet nieuw, het gebruik is alleen makkelijker dan ooit.
ook zit mijn N900 meestal op wifi. ik heb gemerkt dat een standby 3G verbinding echt stroom vreet. Op wifi (thuis en op werk/studie en bij vrienden) kom ik de dag door, met 3G niet.
Dat heb ik vaker gelezen terwijl ik altijd dacht dat het wel meeviel met 3G en batterij eten. Dus ik heb er altijd naast gezeten, ik dacht juist dat het gebruik van Wifi erg veel energie koste.
Goed om te weten dat het toestel automatisch naar WiFi schakeld, dan zal ik mijn werk AP er ook maar inzetten als ik de telefoon ooit nog krijg O-)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Quindor schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:37:
Niemand die ook eventjes wil controleren met "df -h" hoeveel root ruimte hij nog vrij heeft? Ik ben ook wel benieuwd namelijk!
Rootfs is 227Mb op mijn productieunit. Loopt al aardig vol (met een paar appjes 170Mb gevuld)

[ Voor 32% gewijzigd door klaasjanb op 27-11-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Gisteren mooi 'WOW' moment op de N900: ik kan via vpnc een VPN opzetten naar m'n werk (ICT dienstverlener) en alle servers die we op het werk beheren pingen etc! Kan nu dus al via telnet/ssh Cisco-routers e.d. configureren :*)! Het is een kwestie van tijd voor de Windows remote desktop protocollen ook worden ondersteund denk ik (rdesktop-cli is bijv. al beschikbaar in de repositories).

Ben nog aan het knutselen om het ook werkend te krijgen met een Cisco PIX 501 maar dat gaat zeker lukken, phase 1 en 2 krijgt ie goed opgezet, er gaat daarna alleen nog wat mis in het opzetten van de default route. De VPN-appliance van m'n werk is overigens een Concentrator en dat werkte out of the box, erg gaaf!

Edit @ ajblancke: leuke test opzich maar in mijn ogen niet echt een nuttige, ik maak in ieder geval zelf nooit zoveel foto's op 1 dag. Zelf vind ik de batterij-performance op het moment nog wat tegenvallen, komt natuurlijk ook doordat ik t apparaat pas net heb en er dus relatief veel mee aan het klooien ben maar ik denk eerlijk gezegd niet dat met de huidige firmware een volledige dag normaal gebruik gehaald kan worden. Hopelijk verbeteren ze dit nog iets met de eerste firmware, het scheelt namelijk niet veel (haal nu zo'n 11 uur tot ik de eerste 'low battery melding' krijg).

Edit @ localjoost.nl: de telefoon kan inderdaad automatisch switchen zoals hierboven al aangegeven en hij verbreekt dan inderdaad de andere verbindingen, bij mij is er in ieder geval altijd maar 1 verbinding (3G of WiFi) actief.

[ Voor 37% gewijzigd door TargetX op 27-11-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:23:
[...]
ja, standaard switch hij automatisch naar bekende wifi netwerken over. maar dat kan je uitzetten
Dit doet ie bij mij niet. Ook aal staat deze instelling standaard aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Quindor schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:37:
Bij mij is ie 70% in gebruik. Dus ong. 60MB vrij. Ik weet trouwens niet wat de vrije ruimte is bij een "clean" toestel. Ik hem ong. 12-14 apps geinstalleerd.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens mbt batterijverbruik?

De 2de dag dat ik hem had ging het bij mij ong. 14-15 uur mee (gemiddeld gebruik).
De 3de dag was het na 6 uur al bijna leeg (rood blokje). Volgens mij bleef een progje hangen denk ik.

Bij een li-ion batterij duurt het altijd zo'n 5-10 oplaadbeurten voor de batterij de max capaciteit bereikt.

Ik hoop dus over 1 week 18 uur op een batterij te kunnen (met gemiddeld gebruik). Dan ben ik zeer tevreden.

[ Voor 37% gewijzigd door murat03 op 27-11-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:33:
[...]
Tempest, heel erg bedankt voor deze nuttige info. Is ook wel te verklaren dat 3G stroom vreet, deze antenne moet namelijk over een grotere afstand data verzenden. bij Wifi is dit max 10~20 meter ongeveer.
Maar goed dat het is bevestigd.
Kun je ook testen hoe het stroomverbruik van GPS en bluetooth zich gedraagd? Je zou kunnen testen of het verstandiger is om de interne GPS te gebruiken of bluetooth met een externe GPS. Je moet dan wel een externe GPS erbij gebruiken (niet alleen bluetooth aanzetten), anders is er geen datacommunicatie via bluetooth en is de test niet representatief.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik had afgelopen woensdag "genavigeerd" van Arnhem naar Amsterdam zonder lader deed er ongeveer 1.5 eenmaal aangekomen had ik nog ongeveer 8% over tijdens de rit ook 2 gesprekken gevoerd van totaal 2minuten op speaker. Hoop dat er snel een update komt voor ovi maps want hoe navigeren nu moet schiet niet op :).

Ik kan mijn n900 niet pingen als ik ping naar het gprs ip adres. dit heeft niks met mijn toestel te maken maar met hi toch?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
rataplan2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:49:
Ik had afgelopen woensdag "genavigeerd" van Arnhem naar Amsterdam zonder lader deed er ongeveer 1.5 eenmaal aangekomen had ik nog ongeveer 8% over tijdens de rit ook 2 gesprekken gevoerd van totaal 2minuten op speaker. Hoop dat er snel een update komt voor ovi maps want hoe navigeren nu moet schiet niet op :).

Ik kan mijn n900 niet pingen als ik ping naar het gprs ip adres. dit heeft niks met mijn toestel te maken maar met hi toch?
Zelf krijg ik bij Hi een niet routeerbaar adres (10.x.x.x reeks), ik vermoed dus dat we achter een NAT-router zitten. Was hier zelf ook even over verbaasd; het is zo helaas niet mogelijk om vanaf je PC naar je mobiel te SSH-en als ie gewoon via 3G is verbonden, jammer. Overigens is dat bij T-Mobile volgens mij niet zo getuige de remote SSH-inlog perikelen van enkele weken geleden, wat dat betreft is dit natuurlijk wel iets veiliger (al kun je vermoedelijk wel binnen de NAT-reeks van Hi scannen en SSH-en naar elkaar, maar dit heb ik niet getest).

Edit @ Quindor: enig idee welke widgets het probleem veroorzaken?

Edit2: Heb net eens met top gekeken en zie nu ik de custom widgets heb verwijderd (behalve de standaard widgets zoals contacts, bookmarks, shortcuts) dat de CPU-load van hildon-home constant 0% is en het mem-gebruik ook stabieler is, voorheen schommelde het geheugengebruik een beetje en had hildon-home constant 2 a 3% CPU-usage. Ik ga eens testen, bedankt voor de tip!

[ Voor 16% gewijzigd door TargetX op 27-11-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zo te lezen heeft iedereen ongeveer 57MB vrij in zijn root paritie.

In principe, zo lang je niets heel erg "developer" installeerd zou het allemaal netjes in "/opt" terecht moeten komen, welke 2GB is, meer dan genoeg voor vele vele applicaties.

Wat ik merk, is nu dat ik weer wat devel dingen heb weg gehaald en mijn "desktop's" helemaal leeg heb gelaten dat de batterij VEEL langer mee gaat!

Ik ben continu online nu, 15 minuten skype gebeld, msn, gtalk, ovi, etc. alles constant aan dus. Veel geinstant messaged via skype, beetje prusten, beetje web, podcast gekeken, etc. en nu 5 uur na van de lader af te halen is er 1 blokje weg.

Gisteren, met ongeveer hetzelfde, was ie praktisch leeg!

Goed in de gaten houden dus wat je installeert, en wat je als widget op de desktop zet! Zo te zien is lang niet alles super efficient geschreven op dit moment!

Het is wat lastig te zien maar als je via "top" kijkt en dan naar het process "hildon-home" kijkt zie je hoeveel de widgets aan geheugen en cpu vreten. Nu er niets op staat, komt dit niet meer voor in de top lijst, daarvoor continue en toen mijn geheugen vol liep steeds (buggy widget) pakte die gewoon 30% geheugen en kreeg ik constant memory errors na enkele uren aan staan (en dus ook batterij vretend).

[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 27-11-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid om te zien met welk nummer iemand gebeld heeft? Als ik een telefoontje gemist heb zie ik uiteraard wel wie er gebeld heeft, maar als die persoon meerdere telefoonnummers heeft is er volgens mij niet te achterhalen welk nummer ik zou moeten terugbellen. Of zie ik ergens nog een functie over het hoofd?

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 13:14
Quindor schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:06:
Ik ben continu online nu, 15 minuten skype gebeld, msn, gtalk, ovi, etc. alles constant aan dus. Veel geinstant messaged via skype, beetje prusten, beetje web, podcast gekeken, etc. en nu 5 uur na van de lader af te halen is er 1 blokje weg.
Zou dat niet komen omdat de accu na de eerst paar keer laden steeds beter word?

[ Voor 8% gewijzigd door Crim op 27-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Crim schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:43:
[...]

Zou dat niet komen omdat de accu na de eerst paar keer laden steeds beter word?
Mwah... daar is veel discussie over. In theory heeft lithium-ion/polymer geen geheugen of andere zaken en worden ze juist geladen geleverd. Trek dan ook nooit een lithium-ion battery helemaal leeg met een batterij lader met deze functie of iets dergelijks. Lithium-ion gaat stuk als de cellen ooit echt volledig leeg zouden raken. Vandaar ook dat ze altijd met een fatsoenlijke lading geleverd worden en geleden uit de doos komen. Ze hebben ook een shelf life van ongeveer 1 jaar (tot de lading naar een gevaarlijk laag punt zakt).

Nokia batterijen (de meesten van fatsoenlijke fabrikanten) hebben een electronisch mechanisme er in zitten tegen over-voltage en under-voltage. In principe kappen nokia batterijen na 10% er mee stroom te leveren tot ze weer opgeladen worden. Dit laat je mobiele telefoon niet zien uiteraard.

Iedereen heeft nog steeds de gebruikelijke nadelen van de Nimh batterijen in zijn hoofd. Helemaal leeg maken, in 1x vol laden, etc. etc. beide dingen zijn juist *slecht* bij een lithium-ion/polymer.

Maar goed, over het primen of een break-in periode voor lithium cellen bestaan vele discussies. Laten we daar hier niet over beginnen.

Maar mijn langere gebruikstijd ligt daar niet aan naar mijn mening. Puur dat het toestel het een stuk minder zwaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
ik ben nu aan t testen zonder alle extra widgets op de desktop met een volle accu, ik laat t vanavond wel wetenl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
oeps, ging iets mis

[ Voor 92% gewijzigd door TargetX op 27-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

mooi om te zien dat het forum meer inhoudelijke info krijgt.

vanaf vandaag is stockthis te downloaden zodat je incl grafiek alle koersen kan bijhouden

twee vragen:
xournal zie ik in portraitmode op het internet maar bij mij werkt het niet zo weet iemand wat de reden is? is er een beta uit of is het een verborgen instelling?

nav4all biedt nog geen navigatie voor de n900 erg jammer, is er een alternatief voor ovimaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Quindor schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:06:
Dat wil (helaas) nog niet alles zeggen. Ik heb een N95 8GB en het eerste blokje ligt naar schatting op 50%. Als die weg is dan duurt het net zo lang voordat de rest ook weg is (van de 6 blokjes).
Dus enige "echte" methode is om (nadat je batterij ingewerkt is na enkele keren opladen) om dan eens te testen door de tijd te meten door hem helemaal leeg te laten lopen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Er zijn nogal wat mensen die de achterzijde (accu deksel) van de n900 moeilijk verwijderd krijgen.
Je kunt dit een stuk eenvoudiger/makkelijker doen d.m.v. de stylus.

http://www.youtube.com/watch?v=WCxQD7YDZyA&translated=1

Hier nog een review , 1 van de velen maar deze is in het Duits (dat dan weer wel).

http://smartphonearea.de/...t-nokia-n900-mit-maemo-5/

[ Voor 25% gewijzigd door janzeeschuimers op 27-11-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:08:
Er zijn nogal wat mensen die de achterzijde (accu deksel) van de n900 moeilijk verwijderd krijgen.
Je kunt dit een stuk eenvoudiger/makkelijker doen d.m.v. de stylus.

http://www.youtube.com/watch?v=WCxQD7YDZyA&translated=1
Een goede tip!
Trouwens, het gaat na verloop van tijd een heel stuk makkelijker, dus dan is het niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

zoek me al een paar dagen suf om google maps te installeren op de n900 maar kan niks vinden. heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRC schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:30:
zoek me al een paar dagen suf om google maps te installeren op de n900 maar kan niks vinden. heeft iemand een tip?
Is er niet toch? Hoe kun je uit een e-mail tekst copy & pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Net ff firmware er opnieuw opgezet want wilde weer een schone lei. firmware van http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php gehaald alles is goed gegaan alleen al mijn contacten en smsjes staan er nog steeds in :? :?
ook staan mijn gebruikersnamen en wachtwoorden nog steeds opgeslagen. als dit niet de manier is om een harde reset te doen wat dan wel???
ik gebruikte te command flasher-3.5 -F firmwarenaam -f -R

[ Voor 32% gewijzigd door Instatic op 27-11-2009 20:48 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Mail for Exchange sync met Gmail contacten werkt nu wel. Ik weet niet waarom het eerder niet gewerkt heeft. Wel heb ik bij de eerste sync nu de optie "verwijder alles van device" gekozen. Eerder stond deze optie uit.

Ik heb MfE sync op mijn N900 wel weer uitgezet omdat het veld "notes" niet wordt gesynchroniseerd met mijn N900. Erg jammer. Ben weer terug naar PC Suite sync met Outlook 2003.

Ik zou graag mijn contacten online (bijv in Gmail) willen hebben en deze syncen met mijn N900. Weet iemand nog een goede online service anders dan Gmail waar de "notes" wel goed worden gesynced?

Heb al gekeken naar soocial.com. Dit ondersteunt echter geen Exchange.

Laatste keus wordt Outlook met een tooltje syncen met Gmail.

Batterijverbruik:

Heb hem nu 13 uur in gebruik en de batterij level is net ietsje onder de helft. Ik ga vandaag de 18 uur mogelijk wel halen! :). Als widget heb ik alleen de "Agenda Widget" en de "Foreca Weather Widget" en verder een aantal "shortcuts". CPU% in top over 10 sec is ong. 1,5% (top -d 10); waarvan xterm zelf 0,2% voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:32:
[...]

Is er niet toch? Hoe kun je uit een e-mail tekst copy & pasten?
Dit gaat inderdaad niet direct. Een trucje is om de mail te forwarden (of replyen) en dan kun je wel met shift+pijltjestoets de tekst selecteren en vervolgens met ctrl+c kopieeren. Je ziet dan de meldint "copied" verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
rataplan2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:44:
Net ff firmware er opnieuw opgezet want wilde weer een schone lei. firmware van http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php gehaald alles is goed gegaan alleen al mijn contacten en smsjes staan er nog steeds in :? :?
ook staan mijn gebruikersnamen en wachtwoorden nog steeds opgeslagen. als dit niet de manier is om een harde reset te doen wat dan wel???
ik gebruikte te command flasher-3.5 -F firmwarenaam -f -R
Deze codes haal ik van de N95 (8GB) topic deel 10 startpost:
*#0000#
- Firmware versie

*#06#
- IMEI

*#2820# (*#BTAO#)
- Bluetooth adres van je toestel

*#62209526# (*#MAC0WLAN)
- Je WLAN MAC-adres (wanneer ingeschakelt)

*#7370# (*#RES0#)
- Reset van je toestel, als code gevraagd wordt is deze meestal 12345

*#7780# (*#rst0*)
- Soft reset van je toestel, is anders dan bovenstaande, deze wist geen contacten enz..

Call key (Green key) + * key + 3 key + power button
- Format van je toestel, deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel

*#92702689# (*#war0anty#)
- Levensduur van je toestel
Geen garantie dat het werkt, maar sommige zaken zijn geloof ik cross-platform onafhankelijk...
Let wel op dat je dingen kunt doen die je niet wilt doen...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

dat werkt allemaal niet :) *# gevallen werken niet op de n900

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rataplan2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:31:
dat werkt allemaal niet :) *# gevallen werken niet op de n900
nee, het zijn symbiancodes, geen maemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo gaat misschien Nokia aanklagen omdat Nokia adverteert met Nintendo emulators op hun eigen site van de N900.

http://www.techradar.com/...sar-takes-on-nokia-654330

Nintendo is er niet blij mee!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:08:
Nintendo gaat misschien Nokia aanklagen omdat Nokia adverteert met Nintendo emulators op hun eigen site van de N900.

wat een merkwaardig artikel. alle uitspraken/quotes van nintendo zijn algemeen en vol voorbehoud, en alleen in de rest van het artikel wordt de indruk gewekt dat het de N900 betreft. Nintendo noemt niet eens nokia bij naam.
Dit lijkt sterk op pure media hype,zonder inhoud, maar mocht dat niet zo zijn, ben ik erg benieuwd naar de basis van de claims van nintendo.
De NES is zelfs via javascript geemuleerd, dus elke fatsoenlijke webbrowser kan NES games in meer of mindere mate spelen (snelheid is een factor).
ben benieuwd hoe ver ze gaan. en ook op telefoons is het niet nieuw. de 7710 en nog oudere toestellen hadden al emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
murat03 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:45:
Mail for Exchange sync met Gmail contacten werkt nu wel. Ik weet niet waarom het eerder niet gewerkt heeft. Wel heb ik bij de eerste sync nu de optie "verwijder alles van device" gekozen. Eerder stond deze optie uit.

(...)
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35136&page=1
(een nokia developer van de n900)
- It does not work with google!
- Yes. And it should not. The release of the software which you can find in the box you have received was not designed to be compatible with google.
Stemmen op sync with google kan hier:
http://vote.sparklit.com/web_poll.spark/1110129

Genoemde thread is voor mij een reden om nog maar even te wachten met de N900.. (helaas)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
murat03 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:45:
Batterijverbruik:

Heb hem nu 13 uur in gebruik en de batterij level is net ietsje onder de helft. Ik ga vandaag de 18 uur mogelijk wel halen! :). Als widget heb ik alleen de "Agenda Widget" en de "Foreca Weather Widget" en verder een aantal "shortcuts". CPU% in top over 10 sec is ong. 1,5% (top -d 10); waarvan xterm zelf 0,2% voor zijn rekening neemt.
Heb gister eens getest zonder speciale widgets op m'n homescreen maar kwam met een volle accu net niet boven de 8 uur zonder een low battery melding te krijgen. Moet toch eens gaan uitzoeken hoe anderen 13 uur kunnen halen en waar t op mijn toestel aan ligt, top laat amper load zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Wat is jullie ervaring met de agenda functie?
Werkt het met Outlook?

Ik heb nu een HTC pro en zit er aan te denken om deze tel te nemen, maar moet eerst nog even dit forum goed doorlezen:) iemand dezelfde stap gedaan en hoe bevoelt het?

[ Voor 70% gewijzigd door NightForce op 28-11-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 21:33
Outlook werkt bij mij perfect sync via pc suite.

Dat was het eerste wat ik gedaan heb toe ik de telefoon kreeg, hij heeft netjes alle contacten, afspraken, gegevens overgezet naar de N900.

Zoals je zelf al aangeeft het forum goed doorlezen zodat de telefoon aan je verwachting kan voldoen. hij is nog niet af, er missen hier en daar wat functie`s die je misschien wel veel gebruikt en er nog niet op zitten.

Ik wist wat ik kon verwachten en de telefoon voldoet zeker aan mijn verwachtingen, en meer... :)
Ik ben er tot nu toe ook zeker erg gelukkig mee.

Net de VGB emulator aan de gang gekregen, geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik weet het niet zo met de batterij. Het lijkt er ook op dat 3G van grote invloed is.

Gisteren hele dag met aardig gebruik kunnen doorkomen, batterij na werk was nog 1/3 vol. Wil is bij mijn werk de zender heel dichtbij omdat we een 2G steunzenden van t-mobile in het pand hebben.

Vandaag, bij de beurs in utrecht geweest, beetje gebruikt, veelal op 3G geweest en nu weer thuis en de batterij zit tegen zijn einde aan.

Dus wellicht zit het verschilin in 2G en 3G? More tests are needed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
TargetX schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:23:
[...]

Heb gister eens getest zonder speciale widgets op m'n homescreen maar kwam met een volle accu net niet boven de 8 uur zonder een low battery melding te krijgen. Moet toch eens gaan uitzoeken hoe anderen 13 uur kunnen halen en waar t op mijn toestel aan ligt, top laat amper load zien..
Ik heb gisteren ruim de 18 uur gehaald. Het "gebruik" van de N900 is relatief. Het is moeilijk te vergelijken. Wat wel een goede vergelijking kan zijn is dat je je toestel door een dag zo min mogelijk probeert te gebruiken en dan kijkt hoe lang de batterij mee gaat. Dit is dan de ideaal situatie. In een situatie van veel gebruik zou je wellicht ongeveer de helft van dit gebruik kunnen halen.

Ik heb trouwens gisteren een groot deel van de dag wifi verbinding gehad ipv 3g. Volgens berichten scheelt dit aanzienlijk. Ik heb nog niet met alleen 3g getest. Dit zal ik morgen proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ben ik de enige die vind dat nokia 2 stomme fouten heeft gemaakt?
1 de laderingang is op de bovenkant bellen met de lader is onhandig
2 de ingang van de koptelefoon zit aan de onderkant

beetje suf maar voor de rest een top ding ps stockthis werkt wel in portraitmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
RRC schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:10:

beetje suf maar voor de rest een top ding ps stockthis werkt wel in portraitmode
Ik heb de telefoon helaas nog niet maar persoonlijk vind ik het denk ik wel fijn dat de koptelefoon aan de onderkant zit. Dit is wel fijn met muziek luisteren terwijl je gsm in je broekzak zit. Bij mijn N95 vond ik het altijd super irritant dat ik de koptelefoon aan de zijkant in moest steken. De telefoon gleed daardoor nooit lekker in en uit de broekzak.

De laderingang is inderdaad wel jammer. Vooral met het vooruitzicht op een eventueel dockingstation. Maarja, je kunt niet alles hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Laatst online: 12-05 12:34
RayMotix schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:45:
[...]

Ik heb de telefoon helaas nog niet maar persoonlijk vind ik het denk ik wel fijn dat de koptelefoon aan de onderkant zit. Dit is wel fijn met muziek luisteren terwijl je gsm in je broekzak zit. Bij mijn N95 vond ik het altijd super irritant dat ik de koptelefoon aan de zijkant in moest steken. De telefoon gleed daardoor nooit lekker in en uit de broekzak.

De laderingang is inderdaad wel jammer. Vooral met het vooruitzicht op een eventueel dockingstation. Maarja, je kunt niet alles hebben. ;)
Hij zal wel bedoelen dat de koptelefoon uitgang ipv aan de onderkant aan de bovenkant geplaatst had moeten worden!

Ik had de n900 trouwens al een tijdje op t oog als nieuwe telefoon, maar heb 2 weken geleden (ook omdat t zo lang duurde voordat de 900 eindelijk eens uitkwam) toch een iPhone 3gs gehaald. Heb er geen moment spijt van overigens en wacht wel op meamo 6 (of 7 of een nieuwe iPhone :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
RRC schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:10:

Bijna niemand belt met de lader in de telefoon, maar ik begrijp wel waarom de koptelefoon aan de onderkant zit:
Stel ik heb de telefoon in mijn broekzak met een koptelefoon en ik wil bellen. Ik pak de gsm beet zoals ik hem beet zou pakken als ik zou bellen. Dus eigenlijk wel logisch...
Je moet wel vanuit Nokia/algemeen publiek kijken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
@Only.Holoris

Heb je het toestel inmiddels zelf ook aangeschaft?

Wat vind je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:39:
@Only.Holoris

Heb je het toestel inmiddels zelf ook aangeschaft?

Wat vind je er van?
Was Only.Holoris dat van plan dan? Ik had gedacht dat hij de Droid zou kiezen gezien zijn posts.
Of misschien wel alletwee! Dat zou wel stoer zijn, dat maakt vergelijken wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Offtopic: Sorry

Zou zeker wel stoer zijn van hem.

Dit: pricewatch: Nokia N900 Zwart
Is de reden dat ik dat vraag.

Weer een beoordeling zonder dat hij het toestel heeft, het lijkt wel af en toe alsof hij er alles aan doet om het toestel af te kraken. Begrijp met niet verkeerd het toestel is zeker nog niet perfect maar daarvan is denk ik een 90% op te lossen met update`s. En zo`n negative houden verdiend het toestel ook weer niet.

Ik weet het ik kan het het beste negeren maar ik stoor me er mateloos aan.

Maar ik ga offtopic en zal het hier bij laten en er verder niet meer op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:51:
Offtopic: Sorry

Zou zeker wel stoer zijn van hem.

Dit: pricewatch: Nokia N900 Zwart
Is de reden dat ik dat vraag.

Weer een beoordeling zonder dat hij het toestel heeft, het lijkt wel af en toe alsof hij er alles aan doet om het toestel af te kraken. Begrijp met niet verkeerd het toestel is zeker nog niet perfect maar daarvan is denk ik een 90% op te lossen met update`s. En zo`n negative houden verdiend het toestel ook weer niet.

Ik weet het ik kan het het beste negeren maar ik stoor me er mateloos aan.

Maar ik ga offtopic en zal het hier bij laten en er verder niet meer op reageren.
:) LOL Dan ga ik er vanuit dat hij hem heeft gekocht. Je kan een product immers moeilijk "waarderen" als je hem nog niet hebt.
Ik ben benieuwd naar zijn review, hij is vast nu 100% Maemo fan :)

Ik moet ook nog een waardering geven voor de N900, een productreview gaan schrijven, en de topicstart aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:08:

Het "dreigen van Nintendo" heeft toch effect gehad want de Nintendo emulators zijn verwijderd , en helaas dus niet meer te downloaden.

"all nintendo emulators seemed to have been removed off the maemo select and repo's, i think this is because nintendo have been getting involved with nokia for that classic games in 30 secs advert.
We need to do something about this. As have the emulators was a "big" reason for me ordering the n900".

bron:
http://forums.internettab...d.php?p=398936#post398936

nb.Bovenaan de pagina (van bovenstaand linkje) is men een poll gestart , dus even aanmelden en/of inloggen.
Misschien dat men ze dan terug plaatst ;) , maar ik ben bang van niet.

Poll:
View Poll Results: Do you think nokia/maemo have been daft to remove the emulators?

Als je op onderstaande linkjes klikt krijg je de volgende mededeling , ze zijn dus inderdaad van de server verwijderd :'( .

Error 404: Page Could Not Be Found.
The requested URL could not be found on this server.

Game boy colour - Vgb - http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/vgb/
Game boy advance - Vgba - http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/vgba/
Nintendo Entertainment System - iNES - http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/ines/

[ Voor 30% gewijzigd door janzeeschuimers op 29-11-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door NiaX op 29-11-2009 13:43 . Reden: onnodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:24:
[...]

Heeft toch effect gehad want de Nintendo emulators zijn verwijderd , en helaas dus niet meer te downloaden.

"all nintendo emulators seemed to have been removed off the maemo select and repo's, i think this is because nintendo have been getting involved with nokia for that classic games in 30 secs advert.
We need to do something about this. As have the emulators was a "big" reason for me ordering the n900".

bron:
http://forums.internettab...d.php?p=398936#post398936
Wat raar. Emulators zijn volstrekt niet nieuw, en de emulators in de maemo catalogus bevatten volgens mij helemaal geen intellectueel eigendom van Nintendo (geen roms, geen bootrom. geen code, zelfs de merknamen zijn anders: iNes ipv NES).
De Ubuntu repositories bevatten ook allerlei emulators, en de NES kan je zelfs in je webbrowser emuleren!
En er zijn apparaten zoals de gp2x wiz, die specifiek voor emulators zijn ontworpen. Deze lijken allemaal niet te worden aangepakt, maar Nokia dus wel want het is een grote vis?

Ik blijf het raar vinden, en een cynische kant van mij denkt nog steeds dat het wellicht een marketing truuk is om de emulator mogelijkheden van de N900 groots in de aandacht te brengen.

Iedereen kan een eigen repository starten, ook voor Maemo. Deze emulators komen heel snel weer beschikbaar, hoe dan ook.

Ik begrijp het probleem wel van Nintendo, ze hebben gelijk als ze zeggen dat emulators een grote bedreiging zijn voor hun inkomsten, maar emulators zijn op het ogenblik volledig legaal. Het enige punt waarop ze als niet-legaal kunnen worden bestempeld is als je reverse-engineering gaat verbieden en alle producten die daaruit ontstaan, maar dat heeft nog veel meer consequenties buiten emulators, dus dat zie ik (in Europa) niet snel gebeuren.
Een emulator is net zo min illegaal als een mp3 speler of een bittorrent client. Het hangt volledig van de gebruikte rom-images/mp3 bestanden/download links af.
Er zijn ook heel veel legale roms van enthousiastelingen die eigen games voor de NES of andere consoles hebben gemaakt, net als dat veel muziek vrij beschikbaar is en bittorrent vaak voor de distributie van grote bestanden wordt gebruikt.

PS. in datzelfde draadje op maemo talk staan dus al mirrors van de bestanden. niemand hoeft ze te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:54:
Een emulator is net zo min illegaal als een mp3 speler of een bittorrent client. Het hangt volledig van de gebruikte rom-images/mp3 bestanden/download links af.
In de VS is software die kopieerbeveiligung kan omzeilen verboden in de DMCA. Voor zover Nintendo Games(roms) enige vorm van beveiliging bevatten (en sommige bevatten dat ook ik ken een aantal games die in beginsel weigeren te draaien op van die FlashCards SDs) mag de software (de emu) het in die gevallen niet mogelijk maken te game alsnog te runnen: anders ben je toch strafbaar. Dus het ligt er een beetje aan in hoeverre ouder Nintendo platformen/games beveilinging kende tegen het draaien op niet geauthoriseerde platformen - die mag je niet omzeilen om het werkend te krijgen nl.

( "It criminalizes production and dissemination of technology, devices, or services intended to circumvent measures (commonly known as digital rights management or DRM) that control access to copyrighted works. It also criminalizes the act of circumventing an access control, whether or not there is actual infringement of copyright itself.") - Wikipedia.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
voor iedereen met microfoon problemen, op meame.talk komen ze steeds dichter bij de oorzaak. het lijkt aaan defecte laders te kunnen liggen. Opladen via USB wordt als veiligste methode gezien.

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35075&page=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:08:
[...]

:) LOL Dan ga ik er vanuit dat hij hem heeft gekocht. Je kan een product immers moeilijk "waarderen" als je hem nog niet hebt.
Ik ben benieuwd naar zijn review, hij is vast nu 100% Maemo fan :)

Ik moet ook nog een waardering geven voor de N900, een productreview gaan schrijven, en de topicstart aanpassen.
Het is off topic maar gezien de reacties van motogp en TempesT (de topc starter) n.a.v. het posten van Only.Holoris over de n900 meen ik het volgende ook nog even kwijt te moeten.

Dit schreef hij gisteren in het topic over de Droid/Milestone:

"Ik wordt eigenlijk nog iedere dag enthousiaster over de Droid. Ik zat net ff weer te lezen in de Palm Pre draad hier, maar de bouwkwaliteit van dat apparaat is om te huilen (het OS is wel okay) en de N900 weet ik na talk.maemo.org zeker dat ik wacht op release 6 aangezien die veel features nog mist en wsl. ook niet geupgrade kan worden naar 6.
Hopelijk krijgt iemand de Droid hier snel in handen".

Wat hij gaat kopen dat weet hij nog niet , maar wat hij zeker niet gaat kopen daar is hij wel uit , de n900.

Maar dat wist hij al een tijdje want op 12 november plaatst hij deze in mijn ogen subjectieve vergelijking:

Random Bits: N900 vs Milestone

"CONCLUSION: Milestone WINNER
Milestone heeft betere hardware, meer software, en minder dik.|
Beetje jammer dat het Motorola dit keer is gelukt betere hardware in elkaar te knutselen dan Nokia".

Vooral bij die laatste zin van zijn conclusie zijn toch wel vraagtekens te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:27:
[...]

In de VS is software die kopieerbeveiligung kan omzeilen verboden in de DMCA. Voor zover Nintendo Games(roms) enige vorm van beveiliging bevatten (en sommige bevatten dat ook ik ken een aantal games die in beginsel weigeren te draaien op van die FlashCards SDs) mag de software (de emu) het in die gevallen niet mogelijk maken te game alsnog te runnen: anders ben je toch strafbaar. Dus het ligt er een beetje aan in hoeverre ouder Nintendo platformen/games beveilinging kende tegen het draaien op niet geauthoriseerde platformen - die mag je niet omzeilen om het werkend te krijgen nl.

( "It criminalizes production and dissemination of technology, devices, or services intended to circumvent measures (commonly known as digital rights management or DRM) that control access to copyrighted works. It also criminalizes the act of circumventing an access control, whether or not there is actual infringement of copyright itself.") - Wikipedia.
In de VS is dat mogelijk inderdaad strenger, maar wat er onder DMCA valt is vrij vaag. In principe levert Nintendo alleen games voor haar eigen consoles. Elke mogelijke truuk die je uithaalt om het op een ander apparaat te spelen, is mogelijk al strafbaar. De keuze van Nintendo om een cartidge een bepaalde vorm te geven zodat deze alleen past in een NES, kan al wordengezien als een "access control measure".

In Nederland is dit volgens mij sowieso niet het geval. Blij dat ik niet in de VS woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Nokia N900 running portrait mode , volgensmij is het nog niet helemaal perfect , rond de 12 seconden zie je in het onderstaande youtube filmpje maar 9 icoontjes van de 15 op je scherm.

Menu is nu wel in portrait mode te lezen , maar nog steeds 3 rijen met icoontjes horizontaal en 5 rijen met icoontjes verticaal.Zou moeten zijn 5 rijen horizontaal met 3 verticaal.

Ook de homescreens worden nog gewoon horizontaal weer gegeven in portrait mode met als gevolg dat er een deel ontbreekt op je scherm (rond de 8 seconden in het filmpje) , dus net als de 6 icoontjes die wegvallen van je scherm van het menu (zie afbeelding 1).

http://www.youtube.com/watch?v=KgG6UY4nxQg&translated=1

1.Menu nu in het filmpje , waar de 6 meest rechtse icoontjes buiten je scherm vallen:
_______
| X X X | X X
| X X X | X X
| X X X | X X
|
| ______|

2.Menu zou dus moeten zijn 5 rijen horizontaal en 3 rijen verticaal (alles nu gewoon zichtbaar op het scherm):
______
| X X X |
| X X X |
| X X X |
| X X X |
| X X X |
|_ ____ |

nb.Sorry voor de kinderlijke grafische weergave maar met een beetje fantasie snap je het , hoop ik ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door janzeeschuimers op 29-11-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:09:
[...]

Ik heb gisteren ruim de 18 uur gehaald. Het "gebruik" van de N900 is relatief. Het is moeilijk te vergelijken. Wat wel een goede vergelijking kan zijn is dat je je toestel door een dag zo min mogelijk probeert te gebruiken en dan kijkt hoe lang de batterij mee gaat. Dit is dan de ideaal situatie. In een situatie van veel gebruik zou je wellicht ongeveer de helft van dit gebruik kunnen halen.

Ik heb trouwens gisteren een groot deel van de dag wifi verbinding gehad ipv 3g. Volgens berichten scheelt dit aanzienlijk. Ik heb nog niet met alleen 3g getest. Dit zal ik morgen proberen te doen.
Ik dacht dat het veel scheelde, maar dat wordt niet echt bevestigd door het volgende testje:

Ik heb gekeken hoe lang ik de (smallband) livestream van Journaal24 via kmplayer kan bekijken op 1 volle batterij bij volle brightness, zonder geluid, en zonder ingelogde accounts op de achtergrond (Voip, im, chat, email stonden uit).
Via wifi: 2 uur en 34 minuten
Via 3G: 2 uur en 24 minuten

Het koste overigens 375MB, dus ik ga flink over mijn gemiddelde verbruik heen deze maand :) .
Bij het streamen wordt er dus constant data verzonden, en is de processor en het scherm constant actief.

Ik vind het verschil bijzonder klein. Ik ga ook nog testen of de standby stand van de data punten iets uitmaakt. Dus wifi actief zonder dat er data over verzonden wordt, een 3G data verbinding zonder dat er data verzonden wordt en dit vergelijken met geen enkele standby data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 21:17
janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:35:
[...]

Random Bits: N900 vs Milestone

"CONCLUSION: Milestone WINNER
Milestone heeft betere hardware, meer software, en minder dik.|
Beetje jammer dat het Motorola dit keer is gelukt betere hardware in elkaar te knutselen dan Nokia".

Vooral bij die laatste zin van zijn conclusie zijn toch wel vraagtekens te plaatsen.
x2 en dit is niet de eerste keer dat deze user blijft "hameren" op de slechte punten van de N900.
Zo staan er ook dingen in waarbij het subjectief is of er een winnaar uit de bus komt.

En dan denk ik aan dingen als displaysize : niet iedereen wil een grotere scherm. Ik ken mensen die juist een niet al te grote scherm willen maar ook mensen die wel een groot scherm willen. Wellicht handig om de displaysize icm met het grootte van het toestel als uitgangspunt te nemen.

Bovendien kan je flashrom ook moeilijk vergelijken aangezien de twee toestellen niet dezelfde OS draaien dus het is appels met peren vergelijken. Misschien is 512mb wel overkill voor Maemo ?

Ook de "fijnheid" van een toetsenbord is subjectief. Ik ken mensen die zweren bij de onscreen softwaretoetsenbord van de iPhone en dat die zogenaamd stukken beter is dan een hardware tobo. Ik heb bijv. zelf geen enkele moeite met de N97 toetsenbord terwijl dat onderdeel als een nadeel wordt gezien in vele reviews

Nu ga ik niet alle punten die daar staan uitlichten maar ik ruik een beetje bias, vergelijken en kritiek op slechte punten is goed maar een constructieve "waarom" erbij lijkt me wel handig :+

Zowel de Milestone als de N900 zijn prachtige toestellen met allebei hun plus en minpunten maar een dergelijke vergelijking heeft weinig nut zonder goede onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:03:
[...]

Ik heb gekeken hoe lang ik de (smallband) livestream van Journaal24 via kmplayer kan bekijken.
@TempesT

Het lukt me nog steeds niet om uitzendinggemist.nl (desktop version) te bekijken op mijn Nokia n810.
Ik heb dit met mplayer geprobeerd maar nu zie ik dat je kmplayer bedoelt i.p.v. mplayer , of niet ?

Hoe dan ook het lukt me niet.Zelfs niet na het bestuderen van je youtube filmpje waar je een sinterklaas uitzending bekijkt via je n900 op uitzendinggemist.
Greasemonkey en kmplayer of mplayer gebruikte je geloof ik maar mij lukte het wederom niet.

http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4&translated=1

Ik heb nu nog de Nokia n810 maar jij hebt toch ook nog een n800 waar het je ook mee lukte.
Nu is mijn verzoek (omdat ik aanneem dat ik het straks op de n900 ook niet voor elkaar krijg) zou je het nog een keer in Jip en Janneke taal willen uitleggen ?

nb.Als er verschillen zijn in de uitvoer tussen de n8X0 en n900 hoor ik het graag.

Bvd.

[ Voor 10% gewijzigd door janzeeschuimers op 29-11-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:37:
[...]

@TempesT

Het lukt me nog steeds niet om uitzendinggemist.nl (desktop version) te bekijken op mijn Nokia n810.
Ik heb dit met mplayer geprobeerd maar nu zie ik dat je kmplayer bedoelt i.p.v. mplayer , of niet ?

Hoe dan ook het lukt me niet.Zelfs niet na het bestuderen van je youtube filmpje waar je een sinterklaas uitzending bekijkt via je n900 op uitzendinggemist.
Greasemonkey en kmplayer of mplayer gebruikte je geloof ik maar mij lukte het wederom niet.

http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4&translated=1

Ik heb nu nog de Nokia n810 maar jij hebt toch ook nog een n800 waar het je ook mee lukte.
Nu is mijn verzoek (omdat ik aanneem dat ik het straks op de n900 ook niet voor elkaar krijg) zou je het nog een keer in Jip en Janneke taal willen uitleggen ?

nb.Als er verschillen zijn in de uitvoer tussen de n8X0 en n900 hoor ik het graag.

Bvd.
Mijn vorige greasemonkey experiment werkt ook niet helemaal vlekkeloos.
Ik moet de standaard applicatie voor windows media mime types veranderen.

Op
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194&page=3
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194&page=4

staan wat relevante dingen, maar ik heb het nog niet werkend.
Dat is de manier waarop het moet werken, niet via greasemonkey hacks.
working on it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Als eerste even beginnen met een disclaimer: Ik heb geen N900 en nog nooit maemo gebruikt, maar gebruik op m'n laptop wel een andere debian kloon (ubuntu).

Ik lees dat julie bezig zijn met het meten van het stroom verbruik van de N900. Op m'n laptop kan ik m'n stroom verbruik zien met cat /proc/acpi/battery/BAT0/state (in een terminal). Het pad zal wel iets anders zijn, ik verwacht niet dat de N900 ACPI heeft :+ en de maemo directory structuur kan ook wat afwijken van ubuntu en debian. Maar wellicht biedt dit voldoende inspiratie.

Ter illustratie, m'n terminal output hieronder :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
user@machine:~$ cat /proc/acpi/battery/BAT0/info 
present:                 yes
design capacity:         5600 mAh
last full capacity:      5035 mAh
battery technology:      rechargeable
design voltage:          11100 mV
design capacity warning: 0 mAh
design capacity low:     0 mAh
capacity granularity 1:  100 mAh
capacity granularity 2:  0 mAh
model number:            AS09D70
serial number:           5F07
battery type:            LION
OEM info:                SMP-SDI28

user@machine:~$ cat /proc/acpi/battery/BAT0/state 
present:                 yes
capacity state:          ok
charging state:          discharging
present rate:            939 mA
remaining capacity:      4269 mAh
present voltage:         12077 mV

present rate: 939 mA is dus wat ik uit de batterij trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:24:
Nokia N900 running portrait mode , volgensmij is het nog niet helemaal perfect , rond de 12 seconden zie je in het onderstaande youtube filmpje maar 9 icoontjes van de 15 op je scherm.

Menu is nu wel in portrait mode te lezen , maar nog steeds 3 rijen met icoontjes horizontaal en 5 rijen met icoontjes verticaal.Zou moeten zijn 5 rijen horizontaal met 3 verticaal.

Ook de homescreens worden nog gewoon horizontaal weer gegeven in portrait mode met als gevolg dat er een deel ontbreekt op je scherm (rond de 8 seconden in het filmpje) , dus net als de 6 icoontjes die wegvallen van je scherm van het menu (zie afbeelding 1).

http://www.youtube.com/watch?v=KgG6UY4nxQg&translated=1
Het echte verhaal erachter:

but now i know the actual story behind this video: its a bug.
he held the n900 in portrait-mode and as soon as the phone-app launched, he got out the keyboard and ended the phone-app as soon as he could. thats how the phone stayed in portrait-mode even in the menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:45:
[...]

Mijn vorige greasemonkey experiment werkt ook niet helemaal vlekkeloos.
Ik moet de standaard applicatie voor windows media mime types veranderen.

Op
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194&page=3
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=15194&page=4

staan wat relevante dingen, maar ik heb het nog niet werkend.
Dat is de manier waarop het moet werken, niet via greasemonkey hacks.
working on it
Ziet er leuk uit allemaal. Zelf host ik een site voor A110 en HDX mediaplayers.
Op deze site host ik dus links naar uzg. Ben benieuwd of het eventueel werkt met de N900

www.microchange.nl/uzg

Zou het zelf wel willen uitproberen maar mijn bestelde N900 is nog steeds niet op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
@CBL: Als je 2 posts eerder had gelezen zag je dat die al voorbij was gekomen en ook de verklaring van het filmpje }:O

Betreft de accu duur, ik ben wel benieuwd hoe die is vergeleken met de Iphone, Want die is toch ook na 1 dag fatsoenlijk gebruiken met 3G ook leeg? Of presteert de Nokia toch echt minder in dat opzicht? Ik twijfel hard over deze telefoon, ik ben over een paar maanden in LA en misschien dat ik hem daar koop, maar de accu duur is toch wel een belangrijk punt waar ik over twijfel.

[ Voor 0% gewijzigd door masmas op 29-11-2009 23:27 . Reden: Een enter te veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 16:03
Ik heb mijn n900 nog niet maar zit met een vraag, ik had ergens gelezen dat je word en powerpoint bestanden kon openen op n900 maar ziet dat er een beetje goed uit op de telefoon zelf en als je het bijvoorbeeld via beamer vergroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emulator is nog steeds te downloaden op deze locatie:

http://fms.komkon.org/VGB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:24:
[...]

Het "dreigen van Nintendo" heeft toch effect gehad want de Nintendo emulators zijn verwijderd , en helaas dus niet meer te downloaden.

...
Gelukkig hebben ze alle emulators gebundeld en als download beschikbaar gemaakt ;)

Edit: Zoals in bovenstaande post dus net gezegd wordt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe langhet duurt voordat Nokia een bericht stuurt dat ze het toestel hebben ontvangen als je dat terug moet sturen? Op mijn Track & Trace is hij namelijk al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's is. Heb een .mp4 gezien (eerder gepost in dit topic) die is opgenomen met de N900 en dat was echt om te huilen zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceyhan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01-2021
2 probleempjes.

Sinds 2 dagen heb ik de N900, mijn probleem is dat de N900 niet automatisch bluetooth verbinding maakt met de bluetooth van mijn Mini. Ik moet telkens handmatig de verbinding doen. Hiervoor heb ik de N97 gehad en nooit problemen ondervonden, telkens als ik de sleutel van mijn auto op stand 1 zette maatkte hij automatisch verbinding. Hebben meer mensen hier last van?

FM-Zender problemen.

Ook kan ik de songs die ik heb niet via mijn autoradio afspelen via de functie FM-zender. Ik hoor telkens een bliep geluid i.p.v. de song als ik de tuner van mijn auto op de gewenste frequentie zet. Is hier meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

@ceyhan je moet wel echt een goed fm frequentie gebruiken dwz die niet door een radiozender wordt gebruikt. je kunt even googlen op ongebruikts fm zenders voor een transmitter. in de auto is het nog belangrijker vooral als je veel kms maakt. het kan dat fm95 in adam goed werkt maar rdam niet.

ik heb het getest met mijn wekkerradio en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de FM zender ook als je aan het opladen bent? Dus is het mogelijk om je N900 in de autohouder te hangen en op te laden, terwijl je lekker via FM geniet van je opgeslagen muziek? Want dat zou wel een vette plus zijn :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Paquito schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:36:
[...]

Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's is. Heb een .mp4 gezien (eerder gepost in dit topic) die is opgenomen met de N900 en dat was echt om te huilen zo slecht.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2473/3885734399_c705f62072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3334/3582685942_9ec356e246.jpg

http://s60blog.com/2009/10/nokia-n900-camera-put-to-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:09:
Werkt de FM zender ook als je aan het opladen bent? Dus is het mogelijk om je N900 in de autohouder te hangen en op te laden, terwijl je lekker via FM geniet van je opgeslagen muziek? Want dat zou wel een vette plus zijn :p
Ja hoor, dat is gewoon mogelijk.

offtopic:
beetje flauwe vraag van je(troll), gezien je vraagstelling weet je het antwoord eigenlijk al. Zie http://talk.maemo.org/showthread.php?p=397293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
naar tv of beamer is echt wel mooi hoor

http://www.youtube.com/watch?v=gpcdUoF7_YQ

fm naar rado

http://www.youtube.com/watch?v=n99S8iMYKRY

[ Voor 26% gewijzigd door ajblancke op 30-11-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiaX schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:54:
[...]

Ja hoor, dat is gewoon mogelijk.

offtopic:
beetje flauwe vraag van je(troll), gezien je vraagstelling weet je het antwoord eigenlijk al. Zie http://talk.maemo.org/showthread.php?p=397293
Nee hoor, zo is het helemaal niet bedoeld. Ik begreep het niet helemaal dus daarom vroeg ik het hier ff. Dus met autolader werk wel (top!) maar met de gewone lader dus niet. Dat werd me niet goed duidelijk uit die andere draad, vandaar ff navragen hier hoe het nou psies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:20:
[...]

Nee hoor, zo is het helemaal niet bedoeld. Ik begreep het niet helemaal dus daarom vroeg ik het hier ff. Dus met autolader werk wel (top!) maar met de gewone lader dus niet. Dat werd me niet goed duidelijk uit die andere draad, vandaar ff navragen hier hoe het nou psies zit.
ok excuus, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
zou ik met de n900 remote naar m'n thuispc kunnen verbinden, daar een mp3 afspelen via winamp en die dan horen op m'n n900.. of nog beter, via fm naar m'n autoradio streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Pusherman_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:31:
zou ik met de n900 remote naar m'n thuispc kunnen verbinden, daar een mp3 afspelen via winamp en die dan horen op m'n n900.. of nog beter, via fm naar m'n autoradio streamen?
Volgens mij bedoel je dit: http://winamp.orb.com/

Hiermee maakt winamp een fileserver van jouw audio directorie(s). Die fileserver heeft een webpage als front die je met de browser kan openen en van daaruit kan je jouw muziek op je telefoon afspelen.

Maar zijn vast nog wel meer mogelijkheden...

Houd er wel rekening mee dat je zo wel heel snel door je datalimiet gaat (tenzij je dit via wifi doet). En het kan gaan haperen als je wat slechter ontvangst hebt (wat natuurlijk regelmatig kan voorkomen als je in de auto zit).

Volgens mij is het net zo makkelijk om een lading mp3's op de n900 te gooien. Opslagruimte zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Deze eerder genoemde review (waar de Milestone tegenover de N900 goed uit de bus kwam) is niet relevant.
Het is geen review, maar een opsomming van vergelijkende specificaties. specificaties zijn over het algemeen beter dan kwaliteit en ze zijn geen objectief gereedschap om toestellen te vergelijken op hun kwaliteiten (dat kan misschien bij toestellen van hetzelfde merk nog, maar verder niet).

Dat is ook al iets wat ik eerder heb gezegd: ik vind dat Nokia meer aandacht aan de kwaliteit besteedt dan aan de specificaties en dat vind ik positief. Ik heb op het moment een N95 8GB en daarbij verbaas ik me over de krasvastheid van het scherm, de uitstekende kwaliteit van de meegeleverde accesoires, zo kan ik heel aardig een telefoongesprek voeren in een fabriek op een plek waar ik moeite heb anderen te verstaan.
Dus via telefoon communiceren gaat beter dan direct.

En de foto's van Flickr geven een wel erg optimistisch beeld van wat de kwaliteit van de foto's zijn...
Dit zijn waarschijnlijk de foto's van de beste kwaliteit van de N900 die iemand gemaakt heeft. En ik zie geen donkere scène's, iets waar verschillen in camera's pas ècht zichtbaar worden...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn Durasec Hightec screen protector heb ik al binnen (aangezien de Vikuiti blijkbaar niet goed past), nu het toestel nog! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:20:
Nou mijn Durasec Hightec screen protector heb ik al binnen (aangezien de Vikuiti blijkbaar niet goed past), nu het toestel nog! ;)
Klopt, hoewel met een beetje knippen het gelukkig prima gaat. Verder *zeer* tevreden met de screenprotector! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
http://www.youtube.com/watch?v=M_o36b7w-WQ

is dit dan een soort tv out via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
leon12345 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:24:is dit dan een soort tv out via usb?
Wat ze daar tonen, is geen N900.. En ik gok dat je aan de TV/monitor kant ook nog een apparaat nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
rob-bo schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:45:
[...]

Wat ze daar tonen, is geen N900.. En ik gok dat je aan de TV/monitor kant ook nog een apparaat nodig hebt..
Dat is de voorloper van de n900 de n810.
Heeft geen belfunctie m.a.w. er kan gewoon geen sim kaart in.

http://mylivingtech.com/2...-n900-vs-n810-comparison/

Hieronder alle voorlopers van de n900:
Nokia 770 , Nokia n800 , Nokia n810 en de Nokia n810 Wimax.

http://phonereport.info/w...ernet-tablet-1024x768.jpg

Edit:
De afbeelding hierboven van de n810 wimax (rechts onder) klopt volgensmij niet want die is alleen in zwart geleverd zoals hieronder:

http://www.mobilelinuxinfo.com/images/nokia-n810-wimax-1.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door janzeeschuimers op 30-11-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

welke browser gebruiken jullie eigenlijk de standaard of de firefox? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:24:
[...]

Klopt, hoewel met een beetje knippen het gelukkig prima gaat. Verder *zeer* tevreden met de screenprotector! :D
Is de Vikuiti te lang of te breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RRC schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:16:
welke browser gebruiken jullie eigenlijk de standaard of de firefox? en waarom?
De standaard browser (microB), en ik weet vrij zeker dat 90% van de gebruikers dat zullen doen, is voorlopig duidelijk beter dan Mobile Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool, lijkt een soort enhanced versie van x11VNC server, maar deze reageert nog sneller, en heeft zelfs openGL support, grappig. Nog niet eerder gezien volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een test gedaan om te kijken hoeveel minuten je kan bellen op een volle batterij met de N900 (ik kan deze info niet vinden op de Nokia site, en moest toch wat bellen gister, en dit is dus een real-world test).

Ik heb gister via UMTS 3 uur en 54 minuten kunnen bellen (cellular, dus geen voip ofzo). Dat is dus 234 minuten.
Ter vergelijking: de Nokia N97 heeft volgens de Nokia site maximaal 360 minuten over UMTS.
En de Apple site zegt dat de iPhone 3GS maximaal 5 uur over UMTS haalt (dus 300 minuten).

Als deze getallen vergelijkbaar zijn, dan kan je met de N900 duidelijk een stuk minder lang bellen dan met de N97 en iPhone.
Maar daar moet ik dus wel aan toevoegen dat de test van de N900 een real-world test is en de andere getallen door de fabrikant opgegeven maximale waarden zijn. Hoe hard je de speaker zet, en hoe goed je 3G dekking is heeft invloed.

Iemand real-world tests van N97/iPhone ergens kunnen vinden?

Ik heb bewust via 3G getest, omdat je toch op het umts net ingelogged wil zijn en niet het GSM netwerk, voor het geval als je iets op het internet wilt opzoeken.

edit:
Op All about phones staat wel een gesprekstijd:
http://www.allaboutphones...44-page-1/Nokia-N900.html
Daar staat dat je 660 minuten spreektijd zou hebben op de N900!
In welke omstandigheden zouden dat zijn? En hoe komt het het dat ik een totaal ander getal krijg?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:09:
Het hangt er vanaf hoe je aan het laden bent.
Als je de N900 via USB op je PC aansluit, dan laadt je N900 ook op, maar kan je de FM transmitter niet gebruiken. Je moet een normale lader gebruiken, en dus geen USB verbinding met je PC hebben. Hetzelfde is ook van toepassing voor de hoofdtelefoon. De FM transmitter kan alleen ingeschakeld worden als er GEEN hoofdtelefoon is aangesloten.

Via je auto lader zal dus prima werken, en via de normale netspanningslader ook. Maar als je de N900 via USB met je PC oplaadt, dan niet.

Dit schijnt te maken te hebben met FCC regels met betrekking tot interferentie ofzo.
Misschien kan het worden gehacked, maar de FM-transmitter module is closed source, dus het zal echt hacken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:40:
[...]

Is de Vikuiti te lang of te breed?
Als je hem voor je hebt, iets te breed. Verder heb ik in het hoekje links eronder een mm weg moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:45:
Ik heb gister een test gedaan om te kijken hoeveel minuten je kan bellen op een volle batterij met de N900 (ik kan deze info niet vinden op de Nokia site, en moest toch wat bellen gister, en dit is dus een real-world test).

Ik heb gister via UMTS 3 uur en 54 minuten kunnen bellen (cellular, dus geen voip ofzo). Dat is dus 234 minuten.
Ter vergelijking: de Nokia N97 heeft volgens de Nokia site maximaal 360 minuten over UMTS.
En de Apple site zegt dat de iPhone 3GS maximaal 5 uur over UMTS haalt (dus 300 minuten).

Als deze getallen vergelijkbaar zijn, dan kan je met de N900 duidelijk een stuk minder lang bellen dan met de N97 en iPhone.
Maar daar moet ik dus wel aan toevoegen dat de test van de N900 een real-world test is en de andere getallen door de fabrikant opgegeven maximale waarden zijn. Hoe hard je de speaker zet, en hoe goed je 3G dekking is heeft invloed.

Iemand real-world tests van N97/iPhone ergens kunnen vinden?

Ik heb bewust via 3G getest, omdat je toch op het umts net ingelogged wil zijn en niet het GSM netwerk, voor het geval als je iets op het internet wilt opzoeken.

edit:
Op All about phones staat wel een gesprekstijd:
http://www.allaboutphones...44-page-1/Nokia-N900.html
Daar staat dat je 660 minuten spreektijd zou hebben op de N900!
In welke omstandigheden zouden dat zijn? En hoe komt het het dat ik een totaal ander getal krijg?
Zijn die 660 minuten niet via GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:59:
[...]

Als je hem voor je hebt, iets te breed. Verder heb ik in het hoekje links eronder een mm weg moeten halen.
Thnx, met een alu-liniaal en een stanley-mes moet ik dus een heel eind komen ;)
Ik wacht eerst nog maar ff op de N900 zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:45:
...Als deze getallen vergelijkbaar zijn....
Nee, zijn ze niet.

Even over opladen en FM-transmitten (in de auto):
Ik gebruik de N95 8GB en als ik oplaad in de auto en muziek luister, dan komt er een pieptoon bij die met het toerental van de motor toeneemt. Mijn auto stuurt dus de frequentie van de dynamo door en dit maakt de N95 8GB helaas hoorbaar. Ik vroeg me af of dit verschijnsel vaker voorkomt en misschien dus ook op de N900 (ik schat de kans eerlijk gezegd klein, mochten mensen zich zorgen maken).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:19:
[...]

Zijn die 660 minuten niet via GSM?
Dat zal dan wel, de iPhone haalt ook veel meer via 2G dan 3G (12 uur ipv 5, dus 720 minuten).

Maar dat is eigenlijk een buitengewoon onzinnige maat. Al deze smartphones staan ofwel in dual-mode, ofwel in UMTS only mode. Anders kan je niet goed gebruik maken van de data verbinding. En bij Dual mode dan switched je phone toch alleen als je geen UMTS dekking naar 2G? Oftewel, meestal zit je op het UMTS net en bel je dus ook over het UMTS net.
Of heb ik het mis? Zo werkt het toch? Alleen als je specifiek de telefoon op GSM zet, bel je op het GSM netwerk en heb je kans deze gesprekstijden te halen.

Mijn N900 heb ik op 3G network modus staan (niet dual), want kpn UMTS heeft prima dekking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, maar Nokia schijnt volgend jaar wél geteld één (!) Maemo toestel in heel 2010 te lanceren.
Better sit down Maemo fans. If you expected Nokia to just kick its waning S60 5th OS to the curb in 2010 after positive reaction to the Linux side of its dual-platform smartphone strategy, well, it ain't gonna happen. At least that's the word from a Reuters source with "direct knowledge of Nokia's product roadmap" who says Nokia will only launch one new Linux smartphone next year. Driving the point home is word from a Nokia spokesman who declined comment on future plans but did add, "We remain firmly committed to Symbian as our smartphone platform of choice." While this might sound like bad news to N900 enthusiasts given the vast number of handsets the company produces, keep in mind that Nokia's recent cuts in global R&D headcount (550 employees in total) was justified by Nokia's attempt to streamline operations to be in line with its "focused portfolio of future products." In other words, it sounds like we can expect less handsets from Espoo as they scale back the variety of models produced. And if anything can be learned from the boys in Cupertino: it only takes one handset to change the game.
http://www.engadget.com/2...one-maemo-device-in-2010/

Vraag me af of ze hier dan wel mee genoeg marktaandeel kunnen winnen (maar ja iPhone is het ook gelukt). Ik had liever een sterkere line-up gezien met iets van 3 Maemo toestellen ofzo. Vraag me af of het platform in 2010 nu wel interessant genoeg gaat worden voor developers die wat willen (bij)verdienen met hun app. Ik vind het geen slimme zet van Nokia, net nu Maemo veel bekendheid krijgt, moet je daarvan profiteren en aansturen d.m.v. het aankondigen van een aantal toestellen. Ik ben bang dat ze nu over een paar maanden weer momento gaan verliezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 21:42 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.