Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de stabitliteit van de bluetooth verbinding en dan met name in combinatie met en car kitt. Met mijn Nokia N96 probeert die continu een nieuwe verbinding te maken en verbreekt die zelfs tijdens de het bellen de verbinding.
Zijn er al mensen die gebeld hebben via een car kitt of uberhaupt iets meer kunnen vertellen over de stabilieit?

Ik weet dat deze toestellen niet vergelijk zijn, maar ik vind het wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Weet iemand waar ik de KMplayer voor de N900 kan vinden en hoe ik deze moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolanda77 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:17:
Weet iemand waar ik de KMplayer voor de N900 kan vinden en hoe ik deze moet installeren?
Als het aan mij lig: apt-get install kmplayer of dpkg -i kmplayer

Vast en zeker dat iemand anders je beter kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:13:
[...]

Ik denk dat het ook goed moet werken, maar videostreams gaan mogelijk wat minder goed (384 zit vaak op het randje van de standaard streamsnelheid). Ook moet je op de upload letten. T-mobile levert bijvoorbeeld 384kbit/s down maar slechts 64kbit/s up (bij normaal W&W, als je 3G dekking hebt). Met 64kbit up werken VoIP diensten vaak niet helemaal vlekkeloos.

Van al deze snelheden zou ik niet zeggen dat ze "compleet frustrerend" zijn. Ik heb eerst met GPRS op Orange gewerkt (max iets van 56kbit/s), daarna een hele tijd op Telfort Edge (tussen de 120-200 kbit/s, en niet bepaald stabiel ), toen een korte periode op Orange UMTS netwerk (384kbit/s up en down), en nu al weer een flinke tijd op kpn UMTS netwerk (via Telfort op het moment met 768kbit down/ 384 kbit up).

Ik heb sinds de Orange UMTS tijd geen klachten meer over de snelheid. 384kbit down/ 384kbit up is prima voor al mijn mobiele browse/mail werk. En het kpn netwerk is werkelijk uitstekend.

Ook heb ik (heel) tijdelijk op T-mobile gezeten, toen Orange naar T-mob werd overgezet. De dekking was niet goed genoeg voor mij (op de plekken waar ik kwam). En ik heb met Vodafone via prepaid geexperimenteerd: Goede snelheid met mooie maximum snelheden. De dekking vond ik minder dan kpn, maar zeker nog goed, maar het snelheidsverschil is niet zo groot als vodafone wil doen geloven. De bottleneck zit niet bij de maximum snelheid van de HSDPA verbinding. Eerder bij de latency en render snelheid.
Beetje late reactie, maar bedankt! Heb mijn keuze kunnen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:51:
[...]

Als het aan mij lig: apt-get install kmplayer of dpkg -i kmplayer

Vast en zeker dat iemand anders je beter kan helpen ;)
Dat is het probleem niet.

kmplayer staat in de extras-devel catalogus, dus die moet je eerst toevoegen, dan zie je kmplayer tussen de apps in app manager.

http://maemo.org/packages/repository/

click op deze link om hem toe te voegen:
http://repository.maemo.o...s-devel-fremantle.install

WAARSCHUWING: installeren van apps uit deze catalogus is voor beginnende gebruikers NIET aan te raden!
Als je toch besluit deze toe te voegen, kijk dan bij ELK programma dat je vanaf dan installeert of deze uit de "extra-devel" catalogus komt, door op "Details" te clicken.
Houdt bij welke apps je uit deze groep je hebt geinstalleerd, en verwijder deze als je een "out of memory" error krijgt.

PS. persoonlijk vind ik greasemonkey en kmplayer uit extras-devel te leuk om niet te installeren. Beiden lijken ook perfect stabiel. Maar andere programmas uit deze groep zijn dat ZEKER niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:15:
[...]

Het mag alleen bij "Zorgeloos Internet Totaal BloX" van vodafone (die is duurder).
Internet Totaal Blox kost 14,50 pm vanaf een vodafone Basis 27,50.
Dus dan ben je minimaal 42,- euro pm voor Vodafone kwijt.

Bij het normale "Zorgeloos Internet Blox" is het officieel niet toegestaan.
Of ze echt moeilijk doen, en of ze dingen blokkeren weet ik niet.
In mijn ogen hebben de belminuten en de sms'jes hun langste tijd gehad en het zal steeds meer om data gaan.Via data kun je ook bellen d.m.v. voip , en tekstberichten zoals een sms'je kun je ook via de voip aanbieders versturen.
Een mailtje is nog beter voor tekst (geen beperking m.b.t. het aantal leestekens) en je kunt ook gewoon foto's toevoegen i.p.v. een foto te verzenden via een belachelijk duur mms'je.

Sms'en wordt dus snel achterhaald door pushmail of door IM instant messaging zoals Windows Live Messenger of Google Talk.
Ook bellen doe ik steeds meer via Skype/Skype out , Nimbuzz/Nimbuzz out of een andere voip aanbieder.

Ik vraag me dus ook af hoe de providers m.u.v. T-mobile (die voip wel toestaan) gaan reageren op Skype gebruik wat standaard in de n900 gebakken zit maar wat volgens de voorwaarden niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:22:
[...]

In mijn ogen hebben de belminuten en de sms'jes hun langste tijd gehad en het zal steeds meer om data gaan.Via data kun je ook bellen d.m.v. voip , en tekstberichten zoals een sms'je kun je ook via de voip aanbieders versturen.
Een mailtje is nog beter voor tekst (geen beperking m.b.t. het aantal leestekens) en je kunt ook gewoon foto's toevoegen i.p.v. een foto te verzenden via een belachelijk duur mms'je.

Sms'en wordt dus snel achterhaald door pushmail of door IM instant messaging zoals Windows Live Messenger of Google Talk.
Ook bellen doe ik steeds meer via Skype/Skype out , Nimbuzz/Nimbuzz out of een andere voip aanbieder.

Ik vraag me dus ook af hoe de providers m.u.v. T-mobile (die voip wel toestaan) gaan reageren op Skype gebruik wat standaard in de n900 gebakken zit maar wat volgens de voorwaarden niet mag.
Ik ook. In veel andere landen is die limitatie er niet, maar is er wel een harde download limiet (meestal meerdere gigabytes, 1, 2 of 4, dus een stuk ruimer dan in Nederland).
Overigens is VoIP en skype ook zeer nuttig als je het niet gebruikt over 3G, via wifi is ook al nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de N900 ook standaard al een screen protector?en welke protectors zijn er al te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de n900 nu ook kort binnen Ben totnutoe heel enthousiast. Syncen over bluetooth met mijn oude n95 ging als een zonnetje, browsen is een feest en heb inmiddels verschillende apps geinstalleerd. Ik tik dit nu ook op de n900. meestal lees ikditforum en kom ik aan alle antwoorden die ik zoek. Nu heb ik twee vraagjes: De deerste is of iemand weet of en hoe je de beltoon kunt wijzigen? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Het liefst wijs ik al mijn contacten een individuele beltoon toe, maar ik verwacht dat dat er (nog) niet in zit.....
Tweede vraag gaat over de NES en gameboy emulators; die heb i nu geinstallerd, maar daar zitten geen spellen bij. Iemand een idee waar ik die vanaadn haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:57:
Ik heb de n900 nu ook kort binnen Ben totnutoe heel enthousiast. Syncen over bluetooth met mijn oude n95 ging als een zonnetje, browsen is een feest en heb inmiddels verschillende apps geinstalleerd. Ik tik dit nu ook op de n900. meestal lees ikditforum en kom ik aan alle antwoorden die ik zoek. Nu heb ik twee vraagjes: De deerste is of iemand weet of en hoe je de beltoon kunt wijzigen? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Het liefst wijs ik al mijn contacten een individuele beltoon toe, maar ik verwacht dat dat er (nog) niet in zit.....
Tweede vraag gaat over de NES en gameboy emulators; die heb i nu geinstallerd, maar daar zitten geen spellen bij. Iemand een idee waar ik die vanaadn haal?
beltoon veranderen: settings->profiles- en klik op "ringing tone"
daar kan je ook met "Add" een eigen mp3 toevoegen.

Vragen naar (commerciele) rom-images mag niet op GoT, dus niet doen!
Mij lijkt dat links naar homebrew nes en game-boy rom images wel mag, maar dat is zelden goed van elkaar te scheiden, dus liever ook daar geen links over plaatsen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:44:
Heeft de N900 ook standaard al een screen protector?en welke protectors zijn er al te krijgen?
http://www.protectionfilm...rch.html?searchfield=n900

Maar volgens Quindor moet er misschien aan geknipt worden.

Ik heb ze ook besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:03:
[...]

beltoon veranderen: settings->profiles- en klik op "ringing tone"
daar kan je ook met "Add" een eigen mp3 toevoegen.

Vragen naar (commerciele) rom-images mag niet op GoT, dus niet doen!
Mij lijkt dat links naar homebrew nes en game-boy rom images wel mag, maar dat is zelden goed van elkaar te scheiden, dus liever ook daar geen links over plaatsen
OK, dank je wel. Niet ver genoeg naar beneden gescrold. Wbt emulators, aangezien ik er hier over gelezen had, dacht ik dat het geen probleem zou zijn. Ik probeer wel wat te googelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag
Heb een nokia n900 gekocht maar het bellen lukt alleen met een headset, zonder headset hoor ik de mensen wel maar zij mij niet.

Verder kan ik het niet zover krijgen dat je in de contacten meteen de facebook status ziet.
Is dit er überhaupt al wel? zag het in alle previews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:01:
Even een vraag
Heb een nokia n900 gekocht maar het bellen lukt alleen met een headset, zonder headset hoor ik de mensen wel maar zij mij niet.

Verder kan ik het niet zover krijgen dat je in de contacten meteen de facebook status ziet.
Je bent de tweede met een probleem met een microfoon in dit draadje.
Op Maemo talk is er ook een groep gebruikers met dit probleem:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35075

heel zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:01:
Even een vraag

Ik vrees dat je hetzelfde probleem als mij hebt. Volgens mij is namelijk je microfoon stuk. Het recorder programmaatje kon ook niks opnemen bij mij. Ik heb vandaag mijn N900 teruggestuurd naar Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat meen je niet.
Weet jij toevallig hoe lang het duurt voor je een nieuwe hebt.
Met headset werkt het prima....vind dit echt schandalig....grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:20:
Dat meen je niet.
Weet jij toevallig hoe lang het duurt voor je een nieuwe hebt.
Met headset werkt het prima....vind dit echt schandalig....grrrrr
Dat is inderdaad wel heel erg balen, is het niet zo dat een product binnen 8 dagen kapot gaat je meteen een nieuwe moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Niet online

FC_

Nee, ik weet niet precies hoelang het duurt. De Nokia mevrouw kon alleen zeggen dat ze al heel snel een nieuwe toesturen als ze die van mij hadden ontvangen. TempesT heeft er ervaring mee en zegt dat het snel afgehandelt word. Mijne hebben ze morgen, en ik hoop dat ze deze week nog een nieuwe naar mij toesturen, ik denk dat het grootste probleem is of ze er nog wel genoeg op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Laatst online: 08-03-2021
FC_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:30:
Nee, ik weet niet precies hoelang het duurt. De Nokia mevrouw kon alleen zeggen dat ze al heel snel een nieuwe toesturen als ze die van mij hadden ontvangen. TempesT heeft er ervaring mee en zegt dat het snel afgehandelt word. Mijne hebben ze morgen, en ik hoop dat ze deze week nog een nieuwe naar mij toesturen, ik denk dat het grootste probleem is of ze er nog wel genoeg op voorraad hebben.
Sturen ze er maar 1 van hun medewerkers op :9 haha, nee wel balen joh dat die het niet goed doet. Hoop voor je dat je snel een nieuwe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop ook dat ik snel een nieuw heb ik vind het eigenlijk niet kunnen.
Maar ja hopen maar dat ik snel de nieuwe heb.Morgen eens bellen om het aan te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker trouwens dat redelijk wat mensen hetzelfde probleem hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FC_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:30:
Dat was dus wel meer dan 3 jaar terug met een Nokia 770, ik hoop dat het nog steeds snel wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:39:
Balen dat probleem v/d Mic.
Ik wacht nog steeds met smart tot mijn pakketje op de spreekwoordelijke deurmat valt.

Dat soort problemen is het risico wat we helaas als early adopters lopen, hoewel het natuurlijk eigenlijk niet mag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:39:
Het is niet het enige probleem. Ik had ook nog dat mijn 30 GB internal flash corrupted was, en dit hebben ook meerdere mensen is op talk.maemo.org te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graft schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:48:

Dat soort problemen is het risico wat we helaas als early adopters lopen, hoewel het natuurlijk eigenlijk niet mag gebeuren.
Nahja, als je 'm gewoon mag omruilen niet echt een groot probleem imho. Wél als je 6 weken zou moeten wachten dat ze hem opsturen en alles. Maar dat is geloof ik niet zo dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ook geen optie om te filmen kan wel foto's maken maar geen idee hoe je hem op filmen krijgt....

Inderdaad er is als early adopter een risico maar ik had eerder iets met software verwacht dan met een microfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
druk eens op elke 'knop' wanneer je in de camera functie zit. dan vind je het vast. en als dat niet lukt mag je je n900 opsturen naar mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:01:
Krijg ook geen optie om te filmen kan wel foto's maken maar geen idee hoe je hem op filmen krijgt....

Inderdaad er is als early adopter een risico maar ik had eerder iets met software verwacht dan met een microfoon
Om te filmen moet je naar de fotocamera applicatie en dan klikken op de A (auto stand). Dan de Automatische filmstand kiezen.

p.s. eerste post vanaf mijn N900 ipv de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah okay prima gevonden
Maar ook daar geen audio opname
Hoop dat Nokia snel een nieuwe opstuurt.
Ik zou nog naar het hoofdkantoor rijden ervoor. Heb het ding per slot van rekening al betaald en krijg een niet werkend exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:28:
Ik zou nog naar het hoofdkantoor rijden ervoor. Heb het ding per slot van rekening al betaald en krijg een niet werkend exemplaar
Ik heb dit ook geprobeerd. Gevraagd of ik niet zelf naar het pakhuis ofzoiets kon rijden en hem persoonlijk omruilen, maar volgens de Nokia mevrouw aan de telefoon was dit absoluut niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Nokia mensen zitten makkelijk in een callcenter.
Ik baal hier heel erg van want verwacht software problemen misschien wat andere dingen maar niet dat een microfoon niet werkt. Ben echt in staat morgen zelf naar Rijswijk te rijden naar het hoofdkantoor in NL
Voel me zo onbehoorlijk behandeld door die klantendienst afgelopen dagen. Word door verkoop telkens half Nederlands met een zwaar Frans accent te woord gestaan. Nokia mag regelen dat ik morgen bij CEVA (verzendhuis) langskan voor een nieuwe.

Je moet het ding opsturen dan moeten ze hem controleren en dan krijg je een nieuwe.
Met geluk ben je dan 4 dagen verder en in het weekend gebeurd er niets en wil niet bijna 6/7 dagen zonder die N900 gewoon uit principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Laatst online: 30-05 15:01
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:09:
[...]

Je bent de tweede met een probleem met een microfoon in dit draadje.
Op Maemo talk is er ook een groep gebruikers met dit probleem:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35075

heel zuur
Om dat waarschijnlijk veel mensen te lui zijn dat te lezen, er word daar iets geroepen over een mogelijke oorzaak van de een defecte mic. De suggestie van iemand was dat het komt door de telefoon out of the box eerst (tijdelijk) op te laden en daarna pas aan te zetten. En dat zou alleen voor de landen met 230V gelden. Boeiend verhaal dacht ik zo, ik zou het zo kunnen nomineren voor broodje aap verhaal. Maar ja you never know....

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Hoe kan je de resolutie van videorecording veranderen?? die 848x480 geeft bij mij geen vloeiende videos. Bij een lagere krijg je waarschijnlijk meer fps

That Is The Question

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
Jongens, PAS OP met het deleten van contacts! Het kan zijn dat je deze contact ook uit je Skype/Gtalk/MSN lijst verwijderd. Zie: hier

• janzeeschuimers
@TempesT

Sinds gisteren start mijn Nokia n810 niet meer op , ik zet hem aan en hij lijkt goed op te starten (maakt ook het Nokia deuntje) en het startscherm verschijnt.
Dan lijkt alles goed te gaan en het blauwe lampje links in de bovenhoek licht op en de n810 springt uit en probeert weer opnieuw op te starten uit zichzelf.
En dan blijft dit zich keer op keer herhalen zonder resultaat.
Ik moet zelfs de accu verwijderen om de pogingen van de n810 om op te starten te stoppen.

Ik weet dat jij een n800 (ook os 2008 maemo 4) en vrijwel dezelfde hardware (processor) hebt en misschien weet je hoe ik hem kan resetten (hard reset) ?

Aan de pc en nieuwe firmware erop lukt volgensmij ook niet zolang hij niet op start , of weet jij hoe ?

Anders maar de bon proberen op te sporen en terug naar Nokia (volgensmij net geen 2 jaar oud of net wel).

Wel toevallig , net als de n900 uit komt lijkt de n810 het te begeven , goede timing , of niet ;) .

nb.Gisteren heb ik geprobeert ACCESS Garnet VM Beta 5 te installeren , wat niet lukte en nu heb ik dit probleem met de n810 , zou dit in relatie met elkaar staan of is het gewoon domme pech ?

[ Voor 14% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:29:
@TempesT

Sinds gisteren start mijn Nokia n810 niet meer op , ik zet hem aan en hij lijkt goed op te starten (maakt ook het Nokia deuntje) en het startscherm verschijnt.
Dan lijkt alles goed te gaan en het blauwe lampje links in de bovenhoek licht op en de n810 springt uit en probeert weer opnieuw op te starten uit zichzelf.
En dan blijft dit zich keer op keer herhalen zonder resultaat.
Ik moet zelfs de accu verwijderen om de pogingen van de n810 om op te starten te stoppen.

Ik weet dat jij een n800 (ook os 2008 maemo 4) en vrijwel dezelfde hardware (processor) hebt en misschien weet je hoe ik hem kan resetten (hard reset) ?

Aan de pc en nieuwe firmware erop lukt volgensmij ook niet zolang hij niet op start , of weet jij hoe ?

Anders maar de bon proberen op te sporen en terug naar Nokia (volgensmij net geen 2 jaar oud of net wel).

Wel toevallig , net als de n900 uit komt lijkt de n810 het te begeven , goede timing , of niet ;) .
Flashen moet echt wel kunnen hoor. Als je het nokia deuntje kan horen, dan zeker.
Eerst moet de batterij vol geladen zijn (lukt het laden zonder problemen?, want dan gaat de N810 ook min of meer aan).
Dan de N810 uit de lader, aansluiten op de PC en de home knop ingedrukt houden terwijl je de N810 aandoet. Een USB symbool moet in de hoek verschijnen samen met het opstart Nokia logo, en de software op je PC is klaar om je Nokia te flashen.

Zo gaat het op de N800, en Ik weet vrij zeker dat dat op de N810 ook zo gaat.

Wel moet ik zeggen dat ik dit nooit zelf heb meegemaakt. Ik zou op maemo talk zoeken als flashen niet werkt. Ik heb de nieuwe garnet VM nog niet geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 01:43 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:14 ]

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:42:
[...]

Flashen moet echt wel kunnen hoor. Als je het nokia deuntje kan horen, dan zeker.
Eerst moet de batterij vol geladen zijn (lukt het laden zonder problemen?, want dan gaat de N810 ook min of meer aan).
Dan de N810 uit de lader, aansluiten op de PC en de home knop ingedrukt houden terwijl je de N810 aandoet. Een USB symbool moet in de hoek verschijnen samen met het opstart Nokia logo, en de software op je PC is klaar om je Nokia te flashen.

Zo gaat het op de N800, en Ik weet vrij zeker dat dat op de N810 ook zo gaat.

Wel moet ik zeggen dat ik dit nooit zelf heb meegemaakt. Ik zou op maemo talk zoeken als flashen niet werkt. Ik heb de nieuwe garnet VM nog niet geprobeerd
@TempesT
Wat of welke is de home knop ?

[ Voor 4% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 02:06 ]

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:51:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de stabitliteit van de bluetooth verbinding en dan met name in combinatie met en car kitt. Met mijn Nokia N96 probeert die continu een nieuwe verbinding te maken en verbreekt die zelfs tijdens de het bellen de verbinding.
Zijn er al mensen die gebeld hebben via een car kitt of uberhaupt iets meer kunnen vertellen over de stabilieit?

Ik weet dat deze toestellen niet vergelijk zijn, maar ik vind het wel een belangrijk punt.
Vandaag eventjes uitgeprobeerd. Met de ingebouwde bluetooth carkit ging het in één keer goed. Kreeg toevallig 1 min. later een telefoontje. Heb het meteen goed kunnen testen.

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
1. Bestanden versturen vanaf je pc over bluetooth naar je N900.

Heeft iemand dit al geprobeerd? Mij lukt dit namelijk niet. Met mijn vorige Nokias lukte dit feilloos. Op mijn laptop krijg ik de melding dat de transfer gefaald heeft. Op mijn N900 zie ik het witte bluetooth icoontje eventjes (3-5 sec lang) blauw worden (wat duidt op actieve verbinding) maar er gebeurt verder niets. Op mijn N97 moet ik bijv. toestemming geven voor ik iets kan ontvangen. Op de N900 gebeurt niets.

Kan iemand testen of dit werkt?

2. Een ander probleem die ik heb is met de functie "Mail for Exchange".

Ik probeer mijn contacten/agenda/taken met Google contacts/calendar/tasks te syncen. Alle gegevens ingevoerd volgens deze website. Het syncen begint maar minuten later krijg ik een foutmelding op de N900 dat de server niet meer reageert. Ik heb geprobeerd om bijv. alleen agenda of contacten te syncen met het zelfde resultaat. Ik kan vervolgens op mijn google account zien dat er een "sync" plaats heeft gevonden.

Heeft iemand de Mail for Exchange functie icm Google geprobeerd?

Trouwens mijn andere probleem over de foutmelding "Operation temporarily disabled due to low memory" lijkt vrij ernstig.. Ik heb hierover op talk.maemo.org een draadje aangemaakt en meteen antwoord gekregen. Mocht jij deze foutmelding ook krijgen help aub om het op te lossen.

[ Voor 51% gewijzigd door murat03 op 26-11-2009 02:42 ]

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Vögel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:56:
[...]

Wat heb je er toen mee gedaan? Laten opsturen? Zoja, kreeg je gemakkelijk een nieuwe?
ik ging terug naar de winkel (BC) en daar direct omruilen

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:44:
daar is al over gesproken, ze zijn er op maat gebruik de zoekfunctie in dit onderwerp, ik heb ze net besteld en verwacht ze deze week ook voor de onderkant zie vorige post

• RRC

RRC

murat03 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 02:32:
1. [u

2. Een ander probleem die ik heb is met de functie "Mail for Exchange".

Ik probeer mijn contacten/agenda/taken met Google contacts/calendar/tasks te syncen. Alle gegevens ingevoerd volgens deze website. Het syncen begint maar minuten later krijg ik een foutmelding op de N900 dat de server niet meer reageert. Ik heb geprobeerd om bijv. alleen agenda of contacten te syncen met het zelfde resultaat. Ik kan vervolgens op mijn google account zien dat er een "sync" plaats heeft gevonden.

Heeft iemand de Mail for Exchange functie icm Google geprobeerd?
ja ik, zie mijn vorige posts, het ging in het begin prima maar vanaf gister krijg ik ook die foutmelding, lijkt wel of het aan google ligt. wel beveiligde verbinding kiezen anders doet hij niks.

Verwijderd

RRC schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:36:
[...]

ja ik, zie mijn vorige posts, het ging in het begin prima maar vanaf gister krijg ik ook die foutmelding, lijkt wel of het aan google ligt. wel beveiligde verbinding kiezen anders doet hij niks.
ook google draait op een exchange 2003 server (zo toe zien aan hun layout), dus dat zal niet gaan lukken volgens de berichten

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Er is duidelijkheid over de "accesoires-gate" van Nokia staat op Tweakers frontpage.
Ik had een vermoeden dat de toewijzing van de accessoires af zou hangen van waarop de medewerkers hun info had gebaseerd, en de volgende quote spreekt boekdelen:
"Die beantwoording van e-mails verloopt via een externe partij en die heeft zich gebaseerd op informatie op de website."
Dus de toekenning van de accessoires is gebaseerd op informatie die niet juist was. Dat deze informatie niet juist kan zijn, staat in de disclaimer op de website van Nokia vermeld. Wel erg jammer voor de klanten, maar voor 500 euro accessoires ontvangen was ook wel erg optimistisch misschien.

Nokia vergoed de "gedupeerden" met een 16GB geheugenkaartje. Dat is erg netjes van Nokia, aangezien ze in feite niet aansprakelijk zijn voor de "schade". Wel is het een vervelende samenloop van omstandigheden en zoude de externe medewerkers van Nokia zich beter hadden moeten inlichten...

vrede in rust

• Jolanda77
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:21:
[...]

Dat is het probleem niet.

kmplayer staat in de extras-devel catalogus, dus die moet je eerst toevoegen, dan zie je kmplayer tussen de apps in app manager.

(...)
Bedankt voor de uitleg, erg verhelderend!!

• Jolanda77
Ik ben erg tevreden over het gebruik van aMSN voor de N900: zeer uitgebreid en werkt perfect!

Wat ik met name leuk vind, is het webcam gebruik. Bij het instellen van de webcam (via de wizard) kan je één van de beide camera's van de N900 selecteren, waardoor je contacts óf jou (via de frontcamera) óf je omgeving (via de fotocamera) kunnen zien.

http://mynokiamobile.org/...available-for-nokia-n900/ (inclusief download link)

Verwijderd

Net Nokia aan de lijn gehad in verband met de problemen met de microfoon.
RMA nummer aangemaakt en label ontvangen. Maar het ding zelf langsbrengen zit er niet in want het moet naar een antwoordnummer in Venlo worden verzonden. Dus ik hoop dat het goed gaat.
Met een beetje geluk hebben ze het toestel dan morgen en dan heb ik maandag mijn nieuwe als alles goed gaat. Heb wel gezegd dat ik meteen met express levering een nieuwe verwacht op het moment dat het toestel binnen is. Heeft iemand anders al vernomen of het opgestuurde toestel binnen is.

Verwijderd

Toestel moet van Venlo naar Duisburg worden gezonden dus zal wel een paar dagen duren voor het bekend is dat je toestel binnen is.

Verwijderd

Een verzending via een antwoordnummer duurt sowieso een aantal dagen langer.

Verwijderd

Heb Cycleon aan de telefoon antwoordnummer is normale post.
Dus ga het maar posturen maar ben woedend over de houding van Nokia
De toestelling liggen op voorraad en nu moet ik en waarschijnlijk andere ook tot einde van de week wachten tot het nieuwe toestel er is.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:39:
RMA nummer aangemaakt en label ontvangen. Maar het ding zelf langsbrengen zit er niet in want het moet naar een antwoordnummer in Venlo worden verzonden. Dus ik hoop dat het goed gaat.
Met een beetje geluk hebben ze het toestel dan morgen en dan heb ik maandag mijn nieuwe als alles goed gaat.
Ga er alsjeblieft van uit dat het enkele weken kan duren...
Het kan zijn dat ze een goede N900 direct terugsturen of dat je je gerepareerde toestel terugsturen en dat kan wel even duren...
Als je bang bent voor het verzenden dan moet je verzekerd verzenden, kost 2 of 3 euro meer maar dan loop je dus niet het risico dat je spul gejat wordt en je het geld kwaijt bent.

vrede in rust

Verwijderd

RRC schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:34:
[...]

daar is al over gesproken, ze zijn er op maat gebruik de zoekfunctie in dit onderwerp, ik heb ze net besteld en verwacht ze deze week ook voor de onderkant zie vorige post
Bedankt,ik heb deze nu ook besteld en hoop heel hard dat het zijn geld waard gaat zijn.Want tot nu toe heeft er niemand ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:39:
Met een beetje geluk hebben ze het toestel dan morgen en dan heb ik maandag mijn nieuwe als alles goed gaat. Heb wel gezegd dat ik meteen met express levering een nieuwe verwacht op het moment dat het toestel binnen is. Heeft iemand anders al vernomen of het opgestuurde toestel binnen is.
Nas T schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:26:

Het kan zijn dat ze een goede N900 direct terugsturen of dat je je gerepareerde toestel terugsturen en dat kan wel even duren...
Als je bang bent voor het verzenden dan moet je verzekerd verzenden, kost 2 of 3 euro meer maar dan loop je dus niet het risico dat je spul gejat wordt en je het geld kwaijt bent.
Versturen naar een antwoordnummer is gratis voor de verstuurder.
Volgens mij zijn extra diensten ook niet van toepassing (aangetekend kan volgens mij sowieso niet, extra verzekerd zou ik niet weten). Ik zou gewoon de instructie van Nokia opvolgen. Bewaar je verzendbewijs, dat lijkt me voor Nokia een prima bewijs dat jij de N900 hebt teruggestuurd.

Ik denk dat het "terug sturen" van je nieuwe nokia via dezelfde manier gaat als je oorspronkelijke bestelling. Toestellen met problemen binnen de eerste paar dagen worden meestal als Dead On Arrival getypeerd, en volgens mij zelden gerepareerd, maar vervangen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:49:
Heb Cycleon aan de telefoon antwoordnummer is normale post.
Dus ga het maar posturen maar ben woedend over de houding van Nokia
De toestelling liggen op voorraad en nu moet ik en waarschijnlijk andere ook tot einde van de week wachten tot het nieuwe toestel er is.
Ik begrijp dat het niet leuk is, maar zo slecht is deze service toch niet? Je kan gratis je N900 terug sturen, en je krijgt een nieuwe van Nokia zodra ze de defecte in goede orde hebben ontvangen. Daar gaan wat dagen overheen, dat is vervelend, maar begrijpelijk vanuit mogelijk misbruik van deze service als ze dat anders zouden regelen. Het is gewoon pech dat juist jij een defecte N900 hebt ontvangen. Ik begrijp dat je je misschien woedend voelt, maar als je rationeel gaat kijken is dat echt terecht?

Vroeger deed Nokia dat iets anders trouwens, toen werden de toestellen via de UPS gebracht, en als je een probleem had werd er een afspraak gemaakt en werd deze ook weer door de UPS opgehaald. een paar dagen later kreeg je je vervangende telefoon dan weer via UPS binnen.

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 02:05:
[...]

@TempesT
Wat of welke is de home knop ?
volgens:
http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware
N810, N800 and 770: First, unplug the power cord from the device, as this will prevent it from updating. Then take your device, and hold down the Home/Swap button (looks like a little house on the N800 and 770, and two overlapping rectangles on the N810, and while holding down the Home/Swap button press the power button to turn it on.
If it doesn't boot and start flashing, make sure the USB cable is plugged in.
dus "two overlapping rectangles on N810"

Maar je hebt zelf toch al wel ooit eens de firmware geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
rataplan2 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:16:
Hoe kan je de resolutie van videorecording veranderen?? die 848x480 geeft bij mij geen vloeiende videos. Bij een lagere krijg je waarschijnlijk meer fps
Kan je niet aanpassen. Er is slechts 1 setting

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:26:
[...]

Als het weken gaat duren hebben ze er echt een verkeerde aan me want dan ga ik iedere keer bellen.
Die gast die ik net aan de lijn had zei zodra er een scan is dat het pakje binnen is gaat dezelfde weg met express dus ga er vanuit dat hij zijn woord gaat houden. Ik neem ook geen genoegen met reparatie en heb aangegeven dat ik een nieuwe wil ontvangen. lees bij sommige dat een reset werkt nou bij mij helaas niet

Verwijderd

Ach rationeel snap ik het misschien ook wel maar kan er niet bij dat er gewoon gedoe met de Mic is.
En dat opsturen kom op zeg je had hem ook ergens langs kunnen brengen maar dat is nergens mogelijk.
Maar goed ben inderdaad iets wat over de kook omdat het hele proces met bestellen ook al niet goed ging.
Leveringskosten zijn al gecrediteerd maar mijn creditcard is 2 keer gedebiteerd voor 1 toestel dat moet weer worden terug gedraaid enz.

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 02:32:
1. Bestanden versturen vanaf je pc over bluetooth naar je N900.

Heeft iemand dit al geprobeerd? Mij lukt dit namelijk niet. Met mijn vorige Nokias lukte dit feilloos. Op mijn laptop krijg ik de melding dat de transfer gefaald heeft. Op mijn N900 zie ik het witte bluetooth icoontje eventjes (3-5 sec lang) blauw worden (wat duidt op actieve verbinding) maar er gebeurt verder niets. Op mijn N97 moet ik bijv. toestemming geven voor ik iets kan ontvangen. Op de N900 gebeurt niets.

Kan iemand testen of dit werkt?

.......

Trouwens mijn andere probleem over de foutmelding "Operation temporarily disabled due to low memory" lijkt vrij ernstig.. Ik heb hierover op talk.maemo.org een draadje aangemaakt en meteen antwoord gekregen. Mocht jij deze foutmelding ook krijgen help aub om het op te lossen.
bluetooth werkt bij mij prima, moet wel eerst een new device toevoegen (pairen), anders weet ik niet of het lukt (niet getest).

En het memory probleem is niet perse vrij ernstig. Dat is een consequentie van het gebruiken van (nog) niet voor Maemo 5 aangepaste software (de software uit "extras-devel")

Om mijn eigen waarschuwing te quoten:
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:21:

http://maemo.org/packages/repository/

click op deze link om "extras-devel" toe te voegen:
http://repository.maemo.o...s-devel-fremantle.install

WAARSCHUWING: installeren van apps uit deze catalogus is voor beginnende gebruikers NIET aan te raden!
Als je toch besluit deze toe te voegen, kijk dan bij ELK programma dat je vanaf dan installeert of deze uit de "extra-devel" catalogus komt, door op "Details" te clicken.
Houd bij welke apps je uit deze groep hebt geinstalleerd, en verwijder deze als je een "out of memory" error krijgt.

PS. persoonlijk vind ik greasemonkey en kmplayer uit extras-devel te leuk om niet te installeren. Beiden lijken ook perfect stabiel. Maar andere programmas uit deze groep zijn dat ZEKER niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:17:
Ach rationeel snap ik het misschien ook wel maar kan er niet bij dat er gewoon gedoe met de Mic is.
En dat opsturen kom op zeg je had hem ook ergens langs kunnen brengen maar dat is nergens mogelijk.
Maar goed ben inderdaad iets wat over de kook omdat het hele proces met bestellen ook al niet goed ging.
Leveringskosten zijn al gecrediteerd maar mijn creditcard is 2 keer gedebiteerd voor 1 toestel dat moet weer worden terug gedraaid enz.
Ja, als er meer fouten en ergernissen bijkomen, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je geduld opraakt.

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:43:
[...]

Bedankt,ik heb deze nu ook besteld en hoop heel hard dat het zijn geld waard gaat zijn.Want tot nu toe heeft er niemand ervaring mee.
Hoezo heeft er niemand ervaring mee? Daano en Tempest hebben al heel lang een pre-release en sinds deze week hebben al flink wat mensen een echte.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
oh sorry verkeerde forum :-)

[ Voor 90% gewijzigd door Nienix op 26-11-2009 13:40 ]

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Verwijderd

Topicstarter
rob-bo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:31:
[...]

Hoezo heeft er niemand ervaring mee? Daano en Tempest hebben al heel lang een pre-release en sinds deze week hebben al flink wat mensen een echte.
Ik dacht dat die post over een bepaalde screenprotector ging voor de N900, niet specifiek de N900 zelf.
Maar ach

Verwijderd

Topicstarter
Nienix schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:35:
Beste heer de Groot,

Wij verwachten dit toestel eind november te ontvangen. Helaas hebben wij nog geen specifieke datum doorgekregen. Wanneer wij het toestel op voorraad hebben zullen wij de orders voor dit toestel verder in behandeling nemen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice GSMwijzer.nl
Dit is echt meer het leveringen topic vrees ik voor je
[ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Nokia compenseert klanten voor fout met pre-orders N900:

nieuws: Nokia compenseert klanten voor fout met pre-orders N900

Verwijderd

Topicstarter
Er schijnt een grote vraag te zijn naar de N900. Jammer dat je nooit 100% zeker weet wat er waar is aan dit soort berichten. Ik ben altijd wat argwanend :)
Maar leuk voor Nokia.

http://maemo-freak.com/in...-delays-nokia-n900-launch

Verwijderd

Vanochtend probeerde ik een SMS te versturen (jaja, het blijft een telefoon), naar iemand die niet in mijn contact list stond. Ik vond het invoeren van het telefoonnummer een ramp! Voor ieder cijfer in het nummer moest ik aangeven dat ik een cijfer in ging voeren, oftewel, 20 toetsen indrukken voor een 10-cijferig nummer.

Nou ben ik wat dat betreft misschien een miereneuker, maar kan dat niet makkelijker?

Verwijderd

Ik heb nog geen toestel hoor, maar heb ergens gelezen dat als je 2x de shift knop oid indrukt je een soort van caps lock krijgt en je dus cijfers zou moeten kunnen typen? Sorry als ik me vergis ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:24:
Ik heb nog geen toestel hoor, maar heb ergens gelezen dat als je 2x de shift knop oid indrukt je een soort van caps lock krijgt en je dus cijfers zou moeten kunnen typen? Sorry als ik me vergis ;).
Bedankt voor de tip! Het werkt inderdaad.

Het is overigens niet de shift-toets, maar de FN-toets. Maar het principe werkt hetzelfde. Met 2 keer de shift-toets krijg je een normale caps-lock.

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Jolanda77 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:35:
Ik ben erg tevreden over het gebruik van aMSN voor de N900: zeer uitgebreid en werkt perfect!

Wat ik met name leuk vind, is het webcam gebruik. Bij het instellen van de webcam (via de wizard) kan je één van de beide camera's van de N900 selecteren, waardoor je contacts óf jou (via de frontcamera) óf je omgeving (via de fotocamera) kunnen zien.

http://mynokiamobile.org/...available-for-nokia-n900/ (inclusief download link)
Bij mij werkt het programma heel traag en hij loopt de hele tijd vast :(
opstarten van amsn gaat ook heel traag

That Is The Question

Verwijderd

Topicstarter
rataplan2 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:14:
[...]

Bij mij werkt het programma heel traag en hij loopt de hele tijd vast :(
opstarten van amsn gaat ook heel traag
bij mij ook

• Jolanda77
Het opstarten ging bij mij alleen de eerste keer erg traag (wellicht omdat ik ook msn aan had staan op mijn laptop). Nu is hij redelijk snel (moet idd wel even wachten, maar is te doen) Hij is bij mij nog niet vastgelopen, behalve bij het gebruik van het "videogesprek". Het gewone webcammen (dus zonder audio) gaat prima.

Zijn er eigenlijk alternatieven voor msn via de N900(voor het geval aMSN bij mij straks ook kuren krijgt...).

Verwijderd

Topicstarter
Jolanda77 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:39:
[...]

Het opstarten ging bij mij alleen de eerste keer erg traag (wellicht omdat ik ook msn aan had staan op mijn laptop). Nu is hij redelijk snel (moet idd wel even wachten, maar is te doen) Hij is bij mij nog niet vastgelopen, behalve bij het gebruik van het "videogesprek". Het gewone webcammen (dus zonder audio) gaat prima.

Zijn er eigenlijk alternatieven voor msn via de N900(voor het geval aMSN bij mij straks ook kuren krijgt...).
de MSN plugin in extras devel
stabiel, snel, alleen (nog) geen video

• RRC

RRC

Ik kreeg net iets heel geks, ik zit (alweer!) met de n900 te spelen camera ed en ik draai hem om gaat hij op telefoonstand, dat kan maar was niet de bedoeling, ik draai hem terug+ik druk op het kruisje om telmodus af te sluiten:
heb ik het n900 menu in portrait modus, en het werkte perfect!

Hij draaide weer in landscape en toen kreeg ik het niet meer terug.

Het is dus mogelijk om in portrait te werken alleen laat de software niet toe, niet omdat het niet werkt maar omdat het niet geautoriseert is oid.

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:38:
Ik dacht dat die post over een bepaalde screenprotector ging voor de N900, niet specifiek de N900 zelf.
Maar ach
Ah. My bad.

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:33
Bij de meeste dus, erg traag, loopt ook vast, moet duidelijk nog aan gesleuteld worden..

• RRC

RRC

Vertrouwen jullie dat amsn echt? zie de volgende gegevens:
AMSN-PROJECT.NET WHOIS
Updated: 2 seconds ago
Domain Name.......... amsn-project.net
Creation Date........ 2006-10-18
Registration Date.... 2006-10-18
Expiry Date.......... 2011-10-18
Organisation Name.... Youness El Alaoui
Organisation Address. PO Box 61359
Organisation Address.
Organisation Address. Sunnyvale
Organisation Address. 94088
Organisation Address. CA
Organisation Address. US

Admin Name........... Admin PrivateRegContact
Admin Address........ PO Box 61359
Admin Address........
Admin Address........ Sunnyvale
Admin Address........ 94088
Admin Address........ CA
Admin Address........ US
Admin Email.......... @myprivateregistration.com
Admin Phone.......... +1.5105952002
Admin Fax............

Tech Name............ TECH PrivateRegContact
Tech Address......... PO Box 61359
Tech Address.........
Tech Address......... Sunnyvale
Tech Address......... 94088
Tech Address......... CA
Tech Address......... US
Tech Email........... @myprivateregistration.com
Tech Phone........... +1.5105952002
Tech Fax.............
Name Server.......... yns1.yahoo.com
Name Server.......... yns2.yahoo.com

Information Updated: Thu, 26 Nov 2009 17:38:37 UTC
IP: 93.186.176.224
IP Location: Enschede, Netherlands
Website Status: active
Server Type: Apache/2.2.9 (Debian) DAV/2 SVN/1.5.1 PHP/5.2.6-1+lenny3 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8g
Alexa Trend/Rank: 1 Month: 32,524 3 Month: 46,716
Page Views per Visit: 1 Month: 3.2 3 Month: 2.8

allemaal erg anoniem, ze zitten in california en de server in NL geen contactgegevens etc vergeet niet de de n900 een computer is en er zit geen virusscanner op maar wel heel veel persoonlijke informatie.
Ik zeg niet dat ze malafide zijn, slechts een waarschuwing. Mocht het echt bonafide zijn dan hoor ik het ook graag

[ Voor 6% gewijzigd door RRC op 26-11-2009 18:44 ]

• janzeeschuimers
janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:50:
[...]

Ik weet het niet of ze moeilijk gaan doen of dat ze het gaan blokkeren , maar als ze het bij de internet blox van 9,50 E toestaan het voipen dan neemt toch niemand de duurdere variant van 14,50 E want die is verders even snel en heeft ook dezelfde fup voorwaarden alleen mag je daar wel voipen.
Plus dat de duurdere nog een nadeel heeft namelijk als je het met een sim only afsluit kost het zelfs 34,50 E per maand i.p.v. 14,50 E.
En als je het afsluit met een spraak abonnement goekoper dan 27,50 E per maand kost het ook 34,50 E per maand i.p.v. 14,50 E.
Laatst werd deze discussie hier gevoerd , Vodafone komt nu met de volgende verklaring:

Via verschillende media en klanten krijgen wij signalen dat een klein deel van onze klanten bepaalde VoiP-, P2P-, Android-, IM- en sociale netwerkdiensten niet kan gebruiken.

Dit is geen storing of structureel probleem, maar heeft te maken met een aantal zaken:

"Conform de voorwaarden van onze Zorgeloos Internet BloX is het gebruik van VoIP, SMSoIP op je telefoon en het gebruik van je telefoon als modem niet toegestaan. Voor klanten die VoIP via hun mobiele telefoon willen gebruiken, hebben we sinds 5 oktober een Zorgeloos Internet Totaal BloX geïntroduceerd, waarbij het gebruik van VoIP is toegestaan. Om dit prijsverschil ook richting de klanten te kunnen rechtvaardigen, hebben we technologie geïmplementeerd om dit te kunnen handhaven".

Voipen en dus ook Skype en Fringg is dus technisch niet meer mogelijk (ook niet met proxy uit) met de Vodafone internet blox van 9,50 E.
Je bent nu dus verplicht als je wilt voipen de internet totaal blox te nemen die afhankelijk van je abonnement 14,50 E of 34,50 E kost.

nieuws: Vodafone: geen sprake van storing met datadiensten

nb.Wat ik nu het ergste vind is dat buiten het mogen voipen de voorwaarden van de internet totaal blox gelijk zijn aan de internet blox van 9,50 E.
Dus je mag nog steeds je telefoon niet aan je laptop hangen , tethering.Ook zit je nog steeds met die belachelijk lage fup van niet meer dan 10X het gemiddelde gebruik.
Hoeveel dit is wordt nergens kenbaar gemaakt maar de geruchten gaan rond de 250 mb.

http://www.vodafone.nl/pr...ox_voor_multimedia/totaal

Ook stuurt Vodafone deze sms naar haar klanten:

"Beste Klant. Vodafone Messenger zal vanaf 17 december niet meer beschikbaar zijn. Deze dienst word gestops. Wil je blijven chatten? Via Vodafone 360 kun je chatten op je telefoon en PC. Vind meer informatie op www.360.com"

En nu dan dit alles in relatie met de n900:
De n900 heeft voip (skype) en IM helemaal verweven in het toestel (zonder dat je losse programmatjes moet opstarten).
Betekend het bovenstaande nu dus voor Vodafone klanten met de internet blox van 9,50 E dat dit allemaal niet meer werkt op de n900 ?

[ Voor 9% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 19:15 ]

• TargetX
  • Laatst online: 26-09 15:32
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:44:
[...]

"Conform de voorwaarden van onze Zorgeloos Internet BloX is het gebruik van VoIP, SMSoIP op je telefoon en het gebruik van je telefoon als modem niet toegestaan. Voor klanten die VoIP via hun mobiele telefoon willen gebruiken, hebben we sinds 5 oktober een Zorgeloos Internet Totaal BloX geïntroduceerd, waarbij het gebruik van VoIP is toegestaan. Om dit prijsverschil ook richting de klanten te kunnen rechtvaardigen, hebben we technologie geïmplementeerd om dit te kunnen handhaven".
Toevallig heeft mijn vriendin vandaag op haar N97 Fring geinstalleerd en we waren dus aan het proberen of we elkaar via VoIP konden bellen, helaas werkte dat niet via mobiel internet van Hi (we hebben dezelfde provider). De call komt wel aan maar zodra de call tot stand is gebracht hoor je niets, de timer loopt wel en als je ophangt dan ziet 'de andere kant' dat ook direct maar er komt helemaal geen geluid of iets mee.

Als mijn vriendin vervolgens via wifi verbinding maakt met Fring en mij belt op Google talk en ik accepteer de call op mijn pc dan werkt het wel. Heb dit ook met beide mobieltjes om en om via wifi getest om uit te sluiten dat het aan de N900/N97 ligt maar ook Hi lijkt dus VoIP te blokkeren. Erg jammer, al ben ik bereid meer te betalen voor een sneller internetabbo waarbij dit wel mogelijk is. Weet iemand of Hi of andere providers dergelijke abbonementen aanbieden (mag over 2 maanden toch verlengen)? Blijf het liefst bij KPN/Hi in verband met de dekking maar vind t niet voldoende zo :)

Overigens gisteren eerste backup gemaakt van m'n foon en door middel van scp via 3.5G naar m'n server geupload, heerlijk dat het 'echt Linux' is under the hood!

[ Voor 26% gewijzigd door TargetX op 26-11-2009 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
RRC schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:43:
Vertrouwen jullie dat amsn echt? zie de volgende gegevens:
AMSN-PROJECT.NET WHOIS
Updated: 2 seconds ago
Domain Name.......... amsn-project.net
Creation Date........ 2006-10-18
Registration Date.... 2006-10-18
Expiry Date.......... 2011-10-18
Organisation Name.... Youness El Alaoui
Organisation Address. PO Box 61359
Organisation Address.
Organisation Address. Sunnyvale
Organisation Address. 94088
Organisation Address. CA
Organisation Address. US

Admin Name........... Admin PrivateRegContact
Admin Address........ PO Box 61359
Admin Address........
Admin Address........ Sunnyvale
Admin Address........ 94088
Admin Address........ CA
Admin Address........ US
Admin Email.......... @myprivateregistration.com
Admin Phone.......... +1.5105952002
Admin Fax............

Tech Name............ TECH PrivateRegContact
Tech Address......... PO Box 61359
Tech Address.........
Tech Address......... Sunnyvale
Tech Address......... 94088
Tech Address......... CA
Tech Address......... US
Tech Email........... @myprivateregistration.com
Tech Phone........... +1.5105952002
Tech Fax.............
Name Server.......... yns1.yahoo.com
Name Server.......... yns2.yahoo.com

Information Updated: Thu, 26 Nov 2009 17:38:37 UTC
IP: 93.186.176.224
IP Location: Enschede, Netherlands
Website Status: active
Server Type: Apache/2.2.9 (Debian) DAV/2 SVN/1.5.1 PHP/5.2.6-1+lenny3 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8g
Alexa Trend/Rank: 1 Month: 32,524 3 Month: 46,716
Page Views per Visit: 1 Month: 3.2 3 Month: 2.8

allemaal erg anoniem, ze zitten in california en de server in NL geen contactgegevens etc vergeet niet de de n900 een computer is en er zit geen virusscanner op maar wel heel veel persoonlijke informatie.
Ik zeg niet dat ze malafide zijn, slechts een waarschuwing. Mocht het echt bonafide zijn dan hoor ik het ook graag
aMSN bestaat al heel erg lang, is een open source project, en is beschikbaar in de repositories van heel veel grote distributies.
Voor Maemo hebben ze zelf een eigen repository opgezet, net als Mozilla dat ook voor Firefox heeft gedaan.
Ik gebruik het onder Linux Mint ook al tijden, dus ja ik vertrouw het.

Verwijderd

Topicstarter
TargetX schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:01:
[...]

Toevallig heeft mijn vriendin vandaag op haar N97 Fring geinstalleerd en we waren dus aan het proberen of we elkaar via VoIP konden bellen, helaas werkte dat niet via mobiel internet van Hi (we hebben dezelfde provider). De call komt wel aan maar zodra de call tot stand is gebracht hoor je niets, de timer loopt wel en als je ophangt dan ziet 'de andere kant' dat ook direct maar er komt helemaal geen geluid of iets mee.

Als mijn vriendin vervolgens via wifi verbinding maakt met Fring en mij belt op Google talk en ik accepteer de call op mijn pc dan werkt het wel. Heb dit ook met beide mobieltjes om en om via wifi getest om uit te sluiten dat het aan de N900/N97 ligt maar ook Hi lijkt dus VoIP te blokkeren. Erg jammer, al ben ik bereid meer te betalen voor een sneller internetabbo waarbij dit wel mogelijk is. Weet iemand of Hi of andere providers dergelijke abbonementen aanbieden (mag over 2 maanden toch verlengen)? Blijf het liefst bij KPN/Hi in verband met de dekking maar vind t niet voldoende zo :)

Overigens gisteren eerste backup gemaakt van m'n foon en door middel van scp via 3.5G naar m'n server geupload, heerlijk dat het 'echt Linux' is under the hood!
Weet je zeker dat dat door blokkeren komt? Is je upload bij uberhaupt voldoende?
Ik dacht altijd dat je je helemaal niet kon registreren wanneer ze echt die poort hebben geblokkeerd.
maar misschien gebruikt kpn een andere manier van blokkeren, geen idee.

Fring is trouwens een programma dat ik niet vertrouw :-)
Voor zover ik het begrijp maakt Fring een verbinding met haar eigen server, en verbinden die servers weer naar de verschillende diensten zoals Skype en MSN, met jouw wachtwoord dus. Dat vind ik geen prettig idee. Als ik me vergis, hoor ik het graag :-)

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:44:

En nu dan dit alles in relatie met de n900:
De n900 heeft voip (skype) en IM helemaal verweven in het toestel (zonder dat je losse programmatjes moet opstarten).
Betekend het bovenstaande nu dus voor Vodafone klanten met de internet blox van 9,50 E dat dit allemaal niet meer werkt op de n900 ?
Als zij poorten blokkeren, dan werkt het niet meer over het Vodafone netwerk. Maar nog wel over wifi hoor, wees niet bang :)

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:14:
[...]

Als zij poorten blokkeren, dan werkt het niet meer over het Vodafone netwerk. Maar nog wel over wifi hoor, wees niet bang :)
@TempesT

Ik heb T-mobile maar dacht aan Vodafone , met de nadruk op "dacht" want na dit bericht voor mij geen Vodafone.

nieuws: Vodafone: geen sprake van storing met datadiensten

nb.De Nokia n810 start weer op , ik heb je instructies gevolgd en de firmware opnieuw geinstalleerd.
Alleen was ik zo dom om , voor de problemen onstonden , een back up te maken 8)7 .
Kost me nu dus een aantal uurtjes om de n810 weer in te richten als voorheen.

[ Voor 8% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-11-2009 19:30 ]

• TargetX
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:10:
[...]

Weet je zeker dat dat door blokkeren komt? Is je upload bij uberhaupt voldoende?
Ik dacht altijd dat je je helemaal niet kon registreren wanneer ze echt die poort hebben geblokkeerd.
maar misschien gebruikt kpn een andere manier van blokkeren, geen idee.

Fring is trouwens een programma dat ik niet vertrouw :-)
Voor zover ik het begrijp maakt Fring een verbinding met haar eigen server, en verbinden die servers weer naar de verschillende diensten zoals Skype en MSN, met jouw wachtwoord dus. Dat vind ik geen prettig idee. Als ik me vergis, hoor ik het graag :-)
Nee, weet niet zeker of het door blokkeren komt maar vind het wel erg typisch, wellicht kan ik binnekort eens met een andere provider testen. Zelf heb ik Mobiel Internet Xtrasnel van Hi, ik denk dat de upload daarbij net voldoende zou moeten zijn maar dit weet ik inderdaad niet zeker. Zal binnekort nog eens verder testen, moet vanaf een Linux-machine wel mogelijk te zijn om te testen of die poort nou geblokkeerd wordt of niet :*)

Ben het helemaal met je eens vwb de veiligheid van Fring, zelf maak ik er om exact die reden dan ook geen gebruik van. Maar mijn vriendin die is helemaal niet zo bezig met veiligheid en gebruikt die accounts ook niet voor al te critische dingen, ik heb haar dit verteld maar voor haar is het geen issue. Overigens werkt het voor veel mensen erg goed en we kunnen nu in ieder geval lekker Google Talken ipv smsen, ik ga mijn onbeperkt sms bundel per volgende maand dus ook opzeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 26-11-2009 19:31 ]

Verwijderd

Ik kan nog steeds alle VOIP dingen gebruiken hoor bij Vodafone (geen totaal extra )

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
zover ik het weet alleen t mobile web en walk plus , voor voip ( skype en 12voip enz )

die dat toe staat ( dat ik al meerdere keren verteld heb hier ) zonder extra buitensporige kosten

Verwijderd

Topicstarter
ajblancke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:35:
zover ik het weet alleen t mobile web en walk plus , voor voip ( skype en 12voip enz )

die dat toe staat ( dat ik al meerdere keren verteld heb hier ) zonder extra buitensporige kosten
maar tmobile hanteert wel een grens van 2GB, daarna zakt je upload zover dat VoIP niet echt haalbaar meer is bij de meeste implementaties.

bij telfort staat het in het rijtje van dingen die veel dataverkeer veroorzaken, en dat mag niet van telfort.
maar zolang je dus zeer beperkt van voip gebruik maakt moet het bij telfort geen probleem zijn.
De intentie van de A.V. is daar duidelijk de hoeveelheid dataverkeer, en dat is ook het enige waar ze op controleren.
ik vind dat soort dingen veel redelijker dan het verbieden van voip vanwege voip.

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
dus de enigste die het echt toestaat is dus ( t mobile web en walk plus )

als ze dat weten zullen de anderen ook ooit eens over de brug moeten komen

• TargetX
Even iets anders; de Maemo extra-devel repositories doen het nu weer bij mij en heb net diskusage geinstalleerd en zie dat er op mijn rootfs nog maar 25MB vrij is (voor de root user 29,xMB, in totaal is deze schijf 227,9MB).

Zou iemand eens op zijn N900 kunnen kijken hoeveel die vrij heeft? Applicaties installeren namelijk volgens mij op de 2GB die daarvoor bedoeld is maar heb ook begrepen dat er enkele extra-devel apps zijn die nog naar de rootfs schrijven dus zou graag willen weten hoeveel anderen op deze partitie vrij hebben en of ik de beschikbare ruimte hierop boven een bepaald niveau zou moeten houden?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
gsmarena heeft een uitgebreide review online staan. Ik heb hem zelf nog niet gelezen, maar gewoonlijk schrijven ze wel redelijk reviews. Ik heb 'm ff snel doorgeklikt, maar er worden ook dingen behandeld, die ik tot nu toe nergens heb terug gezien (zoals audiokwaliteit). Ik ga nu zelfs een lezen en voor de geïntresseerden: klikje

• motogp
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35196

Zo te zien word er al druk gewerkt aan een nieuwe firmware, De kerst update?

Toch krijg ik wel het gevoel dat Nokia er wel redelijk bovenop zit, er is ze natuurlijk veel aan gelegen om dit nieuwe paket te laten slagen.(maemo)

Verwijderd

Ik heb het toestel nu 2 dagen in bezit en vandaag eindelijk een beetje fatsoenlijk mee kunnen spelen.

Voordat ik wat ervaringen beschrijf is het misschien goed om te zeggen dat ik een gemiddelde 'normale' gebruiker ben. Ik zal niet het binnenste van het toestel er uit proberen willen te krijgen.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe fantastisch.

Mijn vorige toestel was een Nokia N82 en die is al snel. De N900 is wat mij betreft nog sneller. Het open hebben staan van meerdere toepassingen/vensters is geen probleem en bij 12 vensters werd het toestel er nog niet trager op. Het internetten is echt heel fijn op het toestel.

De camera is vergeleken met die van de N82 wel iets minder maar voor mij kwalitatief gezien zeker goed genoeg.

Het toetsenbordje was even wennen in het begin (vooral bij het gebruik van de blauwe tekens/cijfers) maar ook daar kan ik steeds beter mee overweg.

Het scherm vind ik erg scherp en mooi. Die komt waarschijnlijk ook omdat ik dergelijke (grote) schermen niet gewend ben. Daarnaast is het is m'n eerste touchscreen-telefoon.

Het indelen van de bureaubladen is fijn. Leuk om zelf widgets en snelkoppelingen te plaatsen.

Dan het besturingssysteem. Ook daar ben ik van onder de indruk. De eenvoud ervan laten we maar zeggen spreekt mij aan. Ook hier geldt dat het even wennen is maar na er eventjes mee bezig te zijn geweest wil je niet meer anders. Een toestel als deze met zoveel mogelijkheden is erg fijn en soepel te bedienen. Wel is het soms wat zoeken naar bepaalde instellingen.

Afhankelijk van wat je gewend bent, zou je het toestel aan de zware kant kunnen noemen. De grootte viel mij alleszins mee.

Dan de batterij. Tot nog heb ik die beide avonden aan de beademing moeten hangen. Maja, ik had ook niet anders verwacht en kan me er daarom ook (nog) niet aan storen. Wel hoop ik dat, als het nieuwtje er af is en ik het toestel minder zal gaan gebruiken, als ik 's ochtends vroeg de deur uitga en 's avonds laat pas weer thuiskom, ik het toestel nog wel kan gebruiken....

OVI-Maps/Kaarten dat is indd retetraag. Binnenkort maar eens Google Maps erop installeren.

Ook ik heb aMSN erop gezet. Het opstarten duurt indd erg lang. Wel erg cool natuurlijk dat je net zo kan MSN'en als vanachter de PC. Hier geldt voor dat ik er nog nauwelijks echt gebruikt heb. De stylus kan je denk ik wel goed gebruiken in dit programma.

De twee e-mail accounts die ik in heb gesteld lijken af en toe wat te happeren. Bij de ene account verdwijnt de Inbox af en toe. Ineens is deze soms weer terug. Geen idee hoe dat komt.

Tot slot enkele vraagjes:
- Is zit er aan te denkn om voor Hi Xtra snel te gaan omdat ik toch denk dat ik veel zal verschillen met Hi Eindeloos Online. Zijn er mensen die dit kunnen zeggen of het echt veel uitmaakt?

- Op één van deze bladen heb ik de Kalender als widget ingesteld. Bij het tonen daarvan lijkt een soort bugje te zitten oid. Standaard zie ik alleen de eerstvolgende 3/4 kalenderitems. Daaronder staat echter nog een entry die 31-12 pas is met als naam 'cvcvcv'. Dat terwijl er in de kalender zelf voor die dag niet in staat. Iemand enig idee hoe dit te verwijderen?

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:02:
[...]

maar tmobile hanteert wel een grens van 2GB, daarna zakt je upload zover dat VoIP niet echt haalbaar meer is bij de meeste implementaties.

bij telfort staat het in het rijtje van dingen die veel dataverkeer veroorzaken, en dat mag niet van telfort.
maar zolang je dus zeer beperkt van voip gebruik maakt moet het bij telfort geen probleem zijn.
De intentie van de A.V. is daar duidelijk de hoeveelheid dataverkeer, en dat is ook het enige waar ze op controleren.
ik vind dat soort dingen veel redelijker dan het verbieden van voip vanwege voip.
Wat betreft T-Mobile ben ik het niet met je eens. ik gebruik regelmatig Fring in combinatie met
T-Mobile Web N Walk Standaard(384 Kbit Down 64 Kbit up) en ondervind hier nooit problemen mee.
Het geluid is helder en komt met weinig vertraging binnen.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

TargetX schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:53:
Even iets anders; de Maemo extra-devel repositories doen het nu weer bij mij en heb net diskusage geinstalleerd en zie dat er op mijn rootfs nog maar 25MB vrij is (voor de root user 29,xMB, in totaal is deze schijf 227,9MB).

Zou iemand eens op zijn N900 kunnen kijken hoeveel die vrij heeft? Applicaties installeren namelijk volgens mij op de 2GB die daarvoor bedoeld is maar heb ook begrepen dat er enkele extra-devel apps zijn die nog naar de rootfs schrijven dus zou graag willen weten hoeveel anderen op deze partitie vrij hebben en of ik de beschikbare ruimte hierop boven een bepaald niveau zou moeten houden?
Ik heb het gecontroleerd met "df -h" maar dat komt op hetzelfde neer. Ik heb nog 53.7MB vrij op mijn rootfs.

Maar heb ook enkele devel zaken geinstalleerd, welke ik snel weer gewist heb omdat ik steeds memory errors kreeg en het hele ding er trager van werd! Dus weet niet of daar nog iets van achter gebleven is of niet.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• motogp
[b][

De twee e-mail accounts die ik in heb gesteld lijken af en toe wat te happeren. Bij de ene account verdwijnt de Inbox af en toe. Ineens is deze soms weer terug. Geen idee hoe dat komt.

Tot slot enkele vraagjes:
- Is zit er aan te denkn om voor Hi Xtra snel te gaan omdat ik toch denk dat ik veel zal verschillen met Hi Eindeloos Online. Zijn er mensen die dit kunnen zeggen of het echt veel uitmaakt?

- Op één van deze bladen heb ik de Kalender als widget ingesteld. Bij het tonen daarvan lijkt een soort bugje te zitten oid. Standaard zie ik alleen de eerstvolgende 3/4 kalenderitems. Daaronder staat echter nog een entry die 31-12 pas is met als naam 'cvcvcv'. Dat terwijl er in de kalender zelf voor die dag niet in staat. Iemand enig idee hoe dit te verwijderen?
Ik heb 3 mail accounts erop staan (Gmail, Hotmail, Chello) en werken tot nu toe perfect.

Ik heb zelf internet via Telfort, maar dat schijnt via het kpn netwerk te gaan (net als Hi) ? en ik moet zeggen de snelheid vind ik gewoon erg goed.

Die kalender widget werkt bij mij idd ook niet zoals het hoort, de eerste 3 agenda items laat hij gewoon goed zien en dan slaat hij gewoon een half jaar over 8)7

beetje jammer want want hij lijkt me erg handig als hij goed zou werken.

Verwijderd

Weet iemand, als je een toestel terugstuurt naar nokia hoe lang duurt het dan voor je weer of hij daar binnen is en wanneer sturen ze dan een nieuwe op? meteen op de dag van binnenkomst?

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:02:
[...]

@TempesT

Dit zijn de snelheden van web and walk plus voor 14,95 Euro per maand:
Download: tot 1 Mb per seconde upload: tot 384 Kb per seconde.
Na 2 GB is de snelheid tot 384 Kb per seconde (download) / 64 Kb per seconde (upload).

Zou de snelheid bij T-mobile na de verlaging echt niet voldoende zijn voor te voipen ?
(Een kennis van me wil dit namelijk nemen of net als jij Telfort).

Hoe reageert Telfort op 1 tot 2 GB downloaden per maand al dan niet in combinatie met voip en/of tethering ?

nb.Ik heb pocket internet totaal plus 2006 voor 19,50 Euro per maand, en bij mij gaat de snelheid niet omlaag na 2 GB.
Daarom kan ik mijn kennis niet zeggen of de verlaagde snelheid voldoende is.

• motogp
Ehh vraagje:

Tot nu toe heb ik alles via toepassingsbeheer op de telefoon geinstaleerd. maar met wat bestanden zoals de FM radio krijg ik een foutmelding(bestand beschadigd) dit tijdens het downloaden.

Kan het ook via de pc? ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. N900 aangesloten via usb en dan pc suite of ovi suite maar dat verekt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 01:45
janzeeschuimers schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:14:
[...]

@TempesT

Dit zijn de snelheden van web and walk plus voor 14,95 Euro per maand:
Download: tot 1 Mb per seconde upload: tot 384 Kb per seconde.
Na 2 GB is de snelheid tot 384 Kb per seconde (download) / 64 Kb per seconde (upload).

Zou de snelheid bij T-mobile na de verlaging echt niet voldoende zijn voor te voipen ?
(Een kennis van me wil dit namelijk nemen of net als jij Telfort).

Hoe reageert Telfort op 1 tot 2 GB downloaden per maand al dan niet in combinatie met voip en/of tethering ?

nb.Ik heb pocket internet totaal plus 2006 voor 19,50 Euro per maand, en bij mij gaat de snelheid niet omlaag na 2 GB.
Daarom kan ik mijn kennis niet zeggen of de verlaagde snelheid voldoende is.
Ik gebruik zelf nu sinds een half jaar mobiel internet van Telfort op mijn T-mobile G1. Afgezien van het vele internetten en af en toe een youtube-filmpje kijken, maak ik ook veel gebruik van tethering. Onderweg gebruik ik op de laptop dan dus het internet van de mobiele telefoon. Dit doe ik al vanaf het begin en ik heb hier nooit iets over gehoord. Mijn dataverbruik ligt geloof ik gemiddeld tussen de één en twee GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WouTer14 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:45:
[...]

Wat betreft T-Mobile ben ik het niet met je eens. ik gebruik regelmatig Fring in combinatie met
T-Mobile Web N Walk Standaard(384 Kbit Down 64 Kbit up) en ondervind hier nooit problemen mee.
Het geluid is helder en komt met weinig vertraging binnen.
wat grappig dat dat via fring wel goed werkt. Ik gebruikte skype en SIP op de N800 samen met T-mobile een maand of 8 geleden. En ik had problemen met de upload, waardoor haperingen aan de andere kant ontstonden. Dit hangt erg af van het gebruikte audio codec, dus wie weet gebruikt fring minder bandbreedte.
of t-mobile knijpt minder sterk af,dat kan ook natuurlijk.
ik zal het morgen even testen, ik heb nog een t-mobile sim liggen.
Pagina: 1 ... 17 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.