Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:24:
[...]

Iemand al uitgetest of het ook mogelijk is om met Windows Live te syncen?
nee wel gtalk in de contactenlijst werkt ook erg simpel
batterijklep was inderdaad moeilijk open te krijgen heb uiteindelijk ene schroevendraaier met een lapje katoen eromheen (om hem niet te beschadigen) gebruikt

verder:
het toestel is veel kleiner en handzamer dan ik had verwacht amper groter dan de n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Mqrk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:33:
[...]

Haalt hij dan gelijk al je mail op en zo ja, wordt hij hier langzamer van? Ik heb zo'n 5000 mails, en toen ik laatst GMail in mijn N95 8GB instelde werd het hele toestel daar dramatisch langzaam van.
dat kan ik je niet vertellen ik heb er ook zoveel maar allemaal gearchiveerd maar alle mappen vind je automatisch terug

in de inbox zitten er ene paar honderd

het scherm is anders dan de iphone maar ik heb er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:48:
ehm stomme vraag maar moet je nou echt zoveel kracht zetten om de batterijklep los te krijgen?
Dat was bij iedereen op de Maemo summit ook een probleem, maar ik heb gemerkt dat het na een paar keer veel makkelijker wordt. Het is echt de eerste 10 keer ofzo.
Een beetje raar probleem dus naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:35:
@TempesT

Een tijdje terug heb jij de volgende bug gemeld op maemo.org ,

"[Bug 5554] Embedded windows media stream (ASF) at omroep.nl doesn't work"

Je vroeg hier toen om te stemmen op de bug zodat er eerder/serieus mee aan de slag werd gegaan , wat ik toen dus meteen heb gedaan.

Vandaag kreeg ik 2 mailtjes van maemo.org over deze bug , klopt het dat de bug nu hersteld is of krijg ik de mailtjes alleen maar omdat er weer is gepost (vote) over de desbetreffende bug , "[Bug 5554] Embedded windows media stream (ASF) at omroep.nl doesn't work".
hmm , nee ik vermoed dat de twee mailtjes kwamen omdat ik per ongeluk een log bestand voor een bluetooth bug bij deze bug had gepost, en daarna heb verwijderd (want bij de verkeerde bug).

En helaas, de bug is niet opgelost in de release firmware. Ik weet nu ook niet de staat van de bug in nieuwere firmware.
Je moet nu dus die workaround met greasemonkey en kmplayer gebruiken als je uitzendinggemist wilt kijken.

Ik ben ook aan het kijken naar andere opties: een switch extention, zodat de N900 zich voordoet als N97, zodat je de mobiele website van uitzendinggemist kan bekijken, of het veranderen van de standaard media speler voor .asf bestanden maar de kmplayer. Beide oplossingen werken flexibeler en gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

update:
betreft sync met google

het is mij gelukt te syncen via exchange server met google
contacten gaat prima (eerst deed hij er maar 14 waardoor ik een hartverzakking kreeg)
aan de agenda komt hij tot 99% maar dan geeft hij een fout melding
Ik gok dat dit komt omdat de n900 ook de taken wilt syncen (kan alleen samen) maar google ondersteunt dat niet.

conclusie:
contacten gaat goed: verander je een emailadres/adres/naam/telefoonnumer/verjaardag etc etc in gmail dan doet de n900 mee.
agenda moet je handmatig doen en een foutmelding voor lief nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:28:
update:
betreft sync met google

het is mij gelukt te syncen via exchange server met google
contacten gaat prima (eerst deed hij er maar 14 waardoor ik een hartverzakking kreeg)
aan de agenda komt hij tot 99% maar dan geeft hij een fout melding
Ik gok dat dit komt omdat de n900 ook de taken wilt syncen (kan alleen samen) maar google ondersteunt dat niet.

conclusie:
contacten gaat goed: verander je een emailadres/adres/naam/telefoonnumer/verjaardag etc etc in gmail dan doet de n900 mee.
agenda moet je handmatig doen en een foutmelding voor lief nemen
Wat bedoel je met handmatig de agenda doen? Moet je elke keer op update / sync klikken oid? Dat zou ik wel jammer vinden. Syncen is ook twee kanten op toch? Omdat je het hebt over het aanpassen in gmail dat het op je telefoon goed aankomt, maar andersom is geen probleem toch?

thx

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ik heb wel een vraagje aan jullie,ik heb een defect pixel, werkt het net zoals bij lcd tv's dwz dat er een foutmarge in mag zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:07:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar andere opties: een switch extention, zodat de N900 zich voordoet als N97, zodat je de mobiele website van uitzendinggemist kan bekijken, of het veranderen van de standaard media speler voor .asf bestanden maar de kmplayer. Beide oplossingen werken flexibeler en gebruiksvriendelijker.
Zo'n oplossing als de eerste zodat je de mobiele website kunt bekijken is leuk , zoals dat nu ook al kan bij de s60v3 modellen maar beperkt natuurlijk wel het aantal uitzendingen dat je kan bekijken.
Het mooiste zou de 2e oplossing zijn dat je met de ene of andere media player gewoon de desk top versie van uitzending gemist kunt bekijken en dus ook alle uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een zoekfunctie in voor je e-mail zodat je alle mailtjes kunt doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:19:
[...]
dat klinkt echt erg verkeerd. Die memory error had ik ook toen ik via de extras-devel catalogus heel erg veel dingen had geinstalleerd die het root geheugen vol gooit. Dus als je de extras-devel catalogus hebt toegevoegd, verwijder programmas uit de deze groep!

Maar ik moet zeggen dat de rest van je problemen veel ernstiger klinken, dus ik zou contact opnemen met je leverancier.
Nou ik heb het wonder boven wonder opgelost. Ik heb eerst met het commandline tooltje flasher-3.5 de hele telefoon opnieuw geflashed, en dit werkte niet. Toen heb ik de EMMC rom er opnieuw opgezet (dit is volgens mij de data die op de interne 32GB staat) en toen werkte hij!

Maar helaas blijkt dit niet het enige probleem te zijn, want nu is me microfoon stuk. Met het recorder programmaatje en als ik iemand bel hoor je helemaal niks. Dit staat volgens mij helemaal los van de andere problemen die ik had, dus ik heb wel een hele kapotte N900 gekregen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
RayMotix schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:18:
[...]
Mijn vragen aan jullie:
1. Hoe vinden jullie het resistieve beeldscherm? Hoe is de reactiesnelheid met de laatste FW?
2. Is er al een handwriting tool of is deze geintegreerd in Maemo 5? Denk dan aan een kalender waarop je kunt klikken en dan snel even met de stylus een notitie op een dag kunt maken.
3. Hoe ervaren jullie de menu indeling en de navigatie door de verschillende menu's?
4. Hoelang duurt het ongeveer voordat je een GPS fix hebt?
5. Is de sms applicatie nu wel al in portraitmode bruikbaar of ook alleen in landscape?
Dit zijn verschillende vragen die bij mij opkomen en mij eventueel kunnen helpen in mijn keuze.
Ik ben (nog) géén N900 gebruiker/tester, maar ik kan deze vragen wel beantwoorden voor je:
11 resistieve beeldscherm is gelijk/beter als de rest, maar vergelijk het niet met een capacitief, dat is erg persoonlijk. Na firmware update was het toestel wat reactiever.
2. Ik weet het eigenlijk niet, maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het bestaat, of beter gezegd ik zou het vreemd vinden als niemand hieraan heeft gedacht.
3. indeling en navigatie door menu's: Ik heb geen negatieve verhalen gehoord, misschien bij het "afsluiten" dat het soms toch nog op de achtergrond draait (maar volgens mij is dat door onwetendheid van gebruiker, want vroeger ging je een applicatie uit en sloot die zich af, nu kan het op de achtergrond draaien).
4. GPS fix: ligt eraan: 1e fix, nieuwe fix, aGPS. aGPS is binnen 10 seconden dacht ik, nieuwe fix zal binnen een halve minuut zijn vermoed ik en 1e fix tot enkele minuten. aGPS kost of geld, of je hebt een mobiel abonnement nodig. Ik weet zeker dat het niet tegenvalt ten opzichte van andere telefoons, exacte waardes weet ik niet.
5. sms alleen (nog) landscape, ook bij nieuwe firmware denk ik want ik heb er nog niks over gehoord dat het niet zo is (en het is wel een point of complain).

Als je moet kiezen tussen HD2 en N900, zou ik mezelf niet afvragen welke er beter is, maar wat je wilt.
De HD2 heeft erg goede specificaties en prestaties. Het toestel zal je niet tegenvallen. De N900 heeft mindere specificaties, maar de prestaties zijn niet zoveel minder. De N900 is wat completer en wat meer op gelijk level qua specs/kwaliteit. Ik heb enigszins het vermoeden dat Nokia's toptelefoons wat gebalanceerder zijn op overall kwaliteit dan concurrentie. Als je gericht bent op snelheid, kies de HD2. Vind je het interessant om de ontwikkeling mee te maken wat betreft software en functies van de N900 (dus innovatief karakter), dan ga voor de N900. De N900 is niet sneller, maar kan wel een leuker stuk speelgoed zijn. Ik vind het meer een gadget dan de HD2. Maar de HD2 is gewoon sneller.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FC_ schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:47:
[...]

Nou ik heb het wonder boven wonder opgelost. Ik heb eerst met het commandline tooltje flasher-3.5 de hele telefoon opnieuw geflashed, en dit werkte niet. Toen heb ik de EMMC rom er opnieuw opgezet (dit is volgens mij de data die op de interne 32GB staat) en toen werkte hij!

Maar helaas blijkt dit niet het enige probleem te zijn, want nu is me microfoon stuk. Met het recorder programmaatje en als ik iemand bel hoor je helemaal niks. Dit staat volgens mij helemaal los van de andere problemen die ik had, dus ik heb wel een hele kapotte N900 gekregen :'(
Die eMMC rom is eigenlijk alleen bedoeld voor als je erg rare dingen met je N900 hebt uitgehaald, of wanneer je de pre-release software nog draaide. Normale gebruikers horen de gewone rom images te gebruiken (deze tast volgens mij niet je user data aan, eMMC wist alles behalve eventueel een geplaatst geheugen kaartje).
Eigenlijk hoor je na het flashen met de eMMC rom je toestel nog een keer te updaten met de normale images. De versie van die firmware is hoger, en het installeert tevens locale map data, die het toestel anders moet downloaden.
Probeer dus eerst nog te flashen met het normale rom image, misschien is er in de release versies nog een hardware verandering geweest die niet door de oudere eMMC firmware wordt ondersteund. En kijk dan of je microfoon het nog steeds niet doet.
Verder zou ik adviseren eerst alleen maemo-extras te activeren, en geen andere catalogi totdat je zeker weet dat je toestel goed werkt. Ga daarna pas dingen uit extras-devel installeren, deze kunnen namelijk rare dingen met je toestel doen.

Als je hierna nog een andere probleem krijgt, dan is het echt tijd om garantie te claimen, want dan is het echt niet goed.

Een link naar de firmware update info op de Maemo pagina:
http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Mijn vragen aan jullie:

2. Is er al een handwriting tool of is deze geintegreerd in Maemo 5? Denk dan aan een kalender waarop je kunt klikken en dan snel even met de stylus een notitie op een dag kunt maken.
.
Ik heb de calender app nog niet zoveel gebruikt, dus of je daar ook handwritten notes aan kan toevoegen weet ik niet.
Meestal is de bedoeling dat je het (virtuele) toestenbord gebruikt voor invoer.

Maemo 5 heeft geen handschrift herkenning. Maemo 4 en ouder trouwens wel, maar die werkte voor geen meter, dus het is heel erg goed dat dat eruit gesloopt is (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:38:
ik heb wel een vraagje aan jullie,ik heb een defect pixel, werkt het net zoals bij lcd tv's dwz dat er een foutmarge in mag zitten?
Je bent niet de enige.....helaas....

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34678&page=19

Originally Posted by gskimmel View Post

I just noticed 2 burned out pixels on the screen. Do you think this is something warranty can handle or does it fall under just my luck and there isn't anything I can do about it?

Depends on who you bought it from, check their warranty or exchange information.

For example: Newegg has a required amount of dead pixels before you can exchange it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:48:
[...]

Ik ben (nog) géén N900 gebruiker/tester, maar ik kan deze vragen wel beantwoorden voor je:
11 resistieve beeldscherm is gelijk/beter als de rest, maar vergelijk het niet met een capacitief, dat is erg persoonlijk. Na firmware update was het toestel wat reactiever.
2. Ik weet het eigenlijk niet, maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het bestaat, of beter gezegd ik zou het vreemd vinden als niemand hieraan heeft gedacht.
3. indeling en navigatie door menu's: Ik heb geen negatieve verhalen gehoord, misschien bij het "afsluiten" dat het soms toch nog op de achtergrond draait (maar volgens mij is dat door onwetendheid van gebruiker, want vroeger ging je een applicatie uit en sloot die zich af, nu kan het op de achtergrond draaien).
4. GPS fix: ligt eraan: 1e fix, nieuwe fix, aGPS. aGPS is binnen 10 seconden dacht ik, nieuwe fix zal binnen een halve minuut zijn vermoed ik en 1e fix tot enkele minuten. aGPS kost of geld, of je hebt een mobiel abonnement nodig. Ik weet zeker dat het niet tegenvalt ten opzichte van andere telefoons, exacte waardes weet ik niet.
5. sms alleen (nog) landscape, ook bij nieuwe firmware denk ik want ik heb er nog niks over gehoord dat het niet zo is (en het is wel een point of complain).

Als je moet kiezen tussen HD2 en N900, zou ik mezelf niet afvragen welke er beter is, maar wat je wilt.
De HD2 heeft erg goede specificaties en prestaties. Het toestel zal je niet tegenvallen. De N900 heeft mindere specificaties, maar de prestaties zijn niet zoveel minder. De N900 is wat completer en wat meer op gelijk level qua specs/kwaliteit. Ik heb enigszins het vermoeden dat Nokia's toptelefoons wat gebalanceerder zijn op overall kwaliteit dan concurrentie. Als je gericht bent op snelheid, kies de HD2. Vind je het interessant om de ontwikkeling mee te maken wat betreft software en functies van de N900 (dus innovatief karakter), dan ga voor de N900. De N900 is niet sneller, maar kan wel een leuker stuk speelgoed zijn. Ik vind het meer een gadget dan de HD2. Maar de HD2 is gewoon sneller.
Het scherm van de HD2 schijnt in fel daglicht slecht leesbaar te zijn. Dat zou voor mij een reden zijn dat toestel niet te nemen. maar het ontwerp vind ik echt prachtig van de HD2 (heel erg stijlvol, mooier dan de N900 naar mijn mening)!
Ook een veel gehoorde klacht is dat de HD2 vrij groot is (heeft ook een gigantisch scherm), maar daar zou ik geen problemen mee hebben. En verder hebben veel telefoon-liefhebbers een hekel aan Windows Mobile. Mijn ervaring met WinMo is te lang geleden, dus niet toepasbaar op de HD2.

Performance is erg software afhankelijk. Maar de Cortex A8 CPU is in de HD2 hoger geklokt dan die op de N900, hoewel het een andere implementatie is (Snapdragon vs Omap3), en er zit volgens mij een andere GPU kern in (AMD vs PowerVR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 17:37
Mijn eerste impressie na 1 avond spelen en 1 dag gebruik

Pluspunten:
  • Internetten echt geweldig _/-\o_ . Bijna geen verschil met gewone pc, alleen een iets kleiner scherm natuurlijk
  • Werkt snel en soepel, totaal geen last van freezes of dergelijke
  • Ondanks andere verhalen vind ik het schuifmechanisme echt zeer solide voelen
  • Installeren extra apps zeer eenvoudig
  • Bureaubladen kunnen echt helemaal zelf worden ingedeeld, veel vrijheid
  • Na wat wennen werkt het aanraakscherm echt prima, bij sommige sites is de stylus wel iets handiger
Minpunten:
  • Ovi Maps stelt inderdaad nog niet echt veel voor, leuk voor wat straten zoeken in de directe omgeving, maar navigeren lukt me nog niet. Kan ook aan mij liggen, maar ik kom er nog niet echt uit.
  • Nog maar 2 profielen maximaal, normaal en stil. Kan nog geen extra profielen aanmaken. Ben gewend van mijn E90 een apart profiel te gebruiken in combinatie met mijn Bluetooth headset.
  • Mist nog wat echte telefoon functies, het is en blijft meer een computer als een telefoon, maar ach dat wisten we eigenlijk al, hopelijk komen er toch nog een paar functies bij in komende updates
De batterijduur is nog moeilijk te schatten, gisteren na 4 -5 uur continu spelen en instellen bijna leeg (kwam met bijna volle accu vanaf Nokia) en toen de hele nacht aan de lader. Vandaag toch ook nog flink wat gespeeld tussendoor en zo rond 20.00 melding gekregen dat de accu bijna leeg is (nog maar 1 klein rood bodempje in de batterijmeter), dus nu aan de lader.

Verder nog wel een paar punten, maar daar kom ik nu even niet op, maar zal ik later nog even vermelden. Oh ja, de batterijklep is toch echt wat lastiger los te krijgen dan op het genoemde filmpje, het is dat ik niet van krassen hou, anders had ik een schroevendraaier gepakt 8)7

Verder wat betreft de GPRS instellingen, bij mij (vodafone) werden deze automatisch ingesteld en dit werkt meteen. Even gecontroleerd en zelfs de proxy stond al uit.

Hoop eind van de week wat meer te kunnen zeggen over de batterijduur en dagelijks gebruik. Tot nu toe erg blij met de telefoon al, mis ik dus een paar kleine dingen ten opzicte van mijn oude E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:17:
[...]
Het scherm van de HD2 schijnt in fel daglicht slecht leesbaar te zijn.
En dat bedoelde ik met kwaliteit op gelijk niveau van Nokia. Leuk, een scherm van 4,3", maar blijkbaar slecht leesbaar in daglicht, niet meer pixels dan de N900 (dus eigenlijk geen toegevoegde waarde, behalve als het scherm van de N900 te scherp zou blijken wat geen gehoord probleem is).
Wat je dan wel hebt is dat het scherm de telefoon groter maakt.
Dus de HD2 lijkt in 1e instantie erg mooi, kijk je wat verder, dan lijkt het allemaal mee te vallen, of misschien zelfs tegen te vallen...

En dat vind ik persoonlijk, en ik hoop velen van jullie ook, een reden om zoiets te "boycotten".
Specificaties komen vaak niet overeen met de perceptie (of ervaring) van kwaliteit.

GHz, MB/sec (wat de helft zegt over schijfsnelheid), digitale beeldstabilisatie, dynamische contrastratio.
Het zijn allemaal getallen die geen eerlijk en/of volledig beeld geven van de kwaliteit. Ik ben van mening dat Nokia meer gericht is om echt te gaan voor de kwaliteit dan om de mooie cijfers. Iedereen weet bijvoorbeeld ook dat een B-automerk (zoek naar landwind) net zo'n specificaties kan hebben als een Mercedes, maar iedereen weet dat Mercedes de betere auto's maakt.

Vanuit die optiek zou ik de N900 kwalitatief uitstekend vinden, maar het is ook een kwestie van smaak (iemand die gericht is op snelheid, kan beter uit de voeten met een Iphone of HD2).
Ik kan dan ook niet eerlijk zeggen dat de N900 de beste keus is, aangezien "beste" voor iedereen iets anders kan betekenen, en voor mij betekent het algeheel kwaliteitsniveau en doordachtheid.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:33:
[...]

En dat bedoelde ik met kwaliteit op gelijk niveau van Nokia. Leuk, een scherm van 4,3", maar blijkbaar slecht leesbaar in daglicht, niet meer pixels dan de N900 (dus eigenlijk geen toegevoegde waarde, behalve als het scherm van de N900 te scherp zou blijken wat geen gehoord probleem is).
Dat ben ik niet met je eens. De N800 internet tablet had een scherm dat net zo groot is als die van de HD2 (zelfde resolutie ook). En ik moet zeggen dat ik dat formaat prettiger vind dan het kleinere scherm op de N900.

De N900 is niet "te scherp", het is uitstekend bruikbaar, maar een iets groter scherm vind ik fijner.

Het scherm op de Nokia 5800 is niet transflective (net als dat van de HD2 dat ook niet is), dit is echt ontzettend onhandig. En zorgde er in de zomermaanden voor dat ik geneigd was mijn N95 te pakken ipv. de 5800.
Dit schijnt ook bij de Samsung Omnia HD een probleem te zijn (en met OLED in het algemeen), dat scherm ziet er binnen echt grandioos fantastisch geweldig uit (duidelijk beter dan LCD!), maar is buiten zo goed als onleesbaar (ik heb hem zelf alleen binnen gezien :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Ik heb zelf een n810 en die heeft net als de n800 een 4,1 inch display en dus niet 4,3 net zo als de hd2.
Verder kan ik me wel voor een belangrijk deel (mits je nog niet aan een leesbril toe bent) vinden in dat als de schermgrootte toeneemt maar niet de resolutie je vooral met browser/internet toepassingen minder voordeel hebt dan in eerste instantie lijkt.

Voorbeeldje ik heb ooit een e61 met een 2,8 inch scherm en een e70 met 2,1 inch scherm gehad.
Nu lijkt dat scherm van de e61 dat fysiek veel groter is fijner/beter maar dat is dus niet het kleinere 2,1 scherm van de e70 had een resolutie van 352X416=146.432 pixels.
Terwijl de e61 slechts 320X240=76.800 pixels heeft.
Dus in de browser van de e70 kon ik als ik alles max verkleinde een groter deel van een web pagina weergeven dan op de e61 met alles op max verkleind.
Het wordt dan wel klein maar door het dubbel aantal pixels blijft alles heel scherp.
Dat het toestel dan fysiek groter wordt zie ik eerder als een nadeel.

De n900 heeft een transflective scherm en de hd2 niet , een transflective screen is niet alleen beter leesbaar in direct zonlicht maar zorgt er ook voor dat de accu langer meegaat omdat dit type display niet zoveel backlight nodig heeft.
De n900 heeft een resistive scherm en de hd2 capacitive met multitouch.

Een toestel met een scherm dat buiten slecht leesbaar is , zoals men zegt de hd2 (zie review hieronder op 1 minuut en 20 seconden) zal ik hoe goed de andere specs ook zijn nooit kopen.

http://www.youtube.com/wa...Y&feature=player_embedded

[ Voor 51% gewijzigd door janzeeschuimers op 24-11-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Hmmm kijk, dat zijn de betere dingen. Blij dat er al mensen zijn die melden wat ze met de telefoon kunnen (of niet), tot nog toe strookt het precies met wat ik verwachtte na het lezen van al die gebruikers previews. Kom op tweakers, even je beste beentje voor, we zijn al een dag verder ;)

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:33:
[...]

Dus de HD2 lijkt in 1e instantie erg mooi, kijk je wat verder, dan lijkt het allemaal mee te vallen, of misschien zelfs tegen te vallen...
Wat ik nog al jammer vind aan de HD2 is dat het scherm maar 65k kleuren ondersteunt. Verder lijkt het me een prima toestel, behalve dat Winmo nog steeds niet heel touchfriendly is maar daarvoor heeft HTC een mooie schil gemaakt (maar daaronder nog altijd het "oude" Winmo). Maar 65k kleuren is niet echt van deze tijd meer, zeker niet in combinatie met juist een prachtig 4,3" scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ondertussen ook even mee kunnen spelen. Uit de doos vond ik het al een prachtig ding en hijs iig lekker snel. Ik heb pas 5% van het toestel kunnen bekijken dus ik wacht nog even met mijn ervaringen plaatsen.
Wel probeer ik mijn hotmail-account te activeren. Dit wil echter niet echt lukken.
Als ik een bericht probeer te versturen krijg ik de melding: 'SMPT-verificatie is milukt. Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord of uw toegangsrecht tot smtp.live .com'
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn zeker goed. Iemand enig idee wat de juiste SMPT-verificatie moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Hmm dus het klopt dat je geen emails kunt doorzoeken?
2. Over multitasking: ik lees juist nu overal dat muziek luisteren en webbrowsen tegelijk niet eens goed werkt? (Terwijl juist dat vrij basic multitasking is lijkt me)
3. Het schijnt dat de default browser geen forward en back buttons heeft, maar dat je dat via de historylijst moet doen die nogal traag is?
4. Dat scrollen op websites helemaal niet zo soepel loopt altijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Heerlijk toestel alles gaat lekker vloeiend :D
browsen werkt echt 100x beter dan op mijn n97
verder heb ik er nog niet veel zinnigs over te vertellen want ik heb nog niks uitgeprobeerd verder :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:36:
2. Over multitasking: ik lees juist nu overal dat muziek luisteren en webbrowsen tegelijk niet eens goed werkt? (Terwijl juist dat vrij basic multitasking is lijkt me)
Dat klopt. Ik kan alle e-mailberichten allereerst niet eens zien nog. Enig idee wat ik bij de accounttitel in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

localjoost.nl schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:35:
[...]

Wat bedoel je met handmatig de agenda doen? Moet je elke keer op update / sync klikken oid? Dat zou ik wel jammer vinden. Syncen is ook twee kanten op toch? Omdat je het hebt over het aanpassen in gmail dat het op je telefoon goed aankomt, maar andersom is geen probleem toch?

met de contacten sync je maar de agenda geeft een foutmelding. volgens het forum van maemo moet de agenda ook goed kunnen syncen. ik moet er dus wat dieper induiken
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
3. Het schijnt dat de default browser geen forward en back buttons heeft, maar dat je dat via de historylijst moet doen die nogal traag is?
"2 Over multitasking: ik lees juist nu overal dat muziek luisteren en webbrowsen tegelijk niet eens goed werkt?"

Zou je hier dan wat linkjes van kunnen geven , dit zou ik wel eens willen lezen en/of bekijken ?

Misschien kunnen de n900 bezitters dit kunnen bevestigen of ontkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:56
Vögel schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:32:
Ik heb er ondertussen ook even mee kunnen spelen. Uit de doos vond ik het al een prachtig ding en hijs iig lekker snel. Ik heb pas 5% van het toestel kunnen bekijken dus ik wacht nog even met mijn ervaringen plaatsen.
Wel probeer ik mijn hotmail-account te activeren. Dit wil echter niet echt lukken.
Als ik een bericht probeer te versturen krijg ik de melding: 'SMPT-verificatie is milukt. Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord of uw toegangsrecht tot smtp.live .com'
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn zeker goed. Iemand enig idee wat de juiste SMPT-verificatie moet zijn?
Hmm geen idee, hoe heb je de account aangemaakt?

Ik heb het zo gedaan:

Naar Email, Nieuwe account, volgende, bij serviceprovider naar overige, hotmail selecteren, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en klaar was hij.

Verzend en ontvangt perfect.
Hetzelfde gedaan met Gmail.

Bij chello wel de mailbox moeten invullen maar werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

2. werkt gewoon goed hier. (zelfs muziek luisteren en gemute youtube film kijken werkt zelfs snel)
3. idd geen back en forward button . browser history met preview komt tevoorschijn
4. scrollen gaat heel vloeiend!!

[ Voor 5% gewijzigd door Instatic op 24-11-2009 22:52 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:47:
[...]

"2 Over multitasking: ik lees juist nu overal dat muziek luisteren en webbrowsen tegelijk niet eens goed werkt?"

Zou je hier dan wat linkjes van kunnen geven , dit zou ik wel eens willen lezen en/of bekijken ?

http://talk.maemo.org/sho...hp?p=389968&postcount=126 e.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Motogp
Ik heb de eerste verwijderd en het opnieuw geprobeerd. Nu lijkt het te werken. Althans ik zie de berichten bij m'n inbox oplopen :)
Wel heb ik iets 'vervelends' geconstateerd. In landscape kun je bij mij het rechtergedeelte van het scherm als het ware wat in drukken. Je voelt dat er dan wat beweging inzit en je voelt eigenlijk een lichte klikt als je daar drukt. Eigenlijk alleen als je echt naast het touchscreen-gedeelte drukt. Het gaat vooralsnog om een heel licht knikje/klikje dat je hoort. Maar het lijkt mij niet te horen. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
janzeeschuimers schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:47:
[...]

ja Ikke, ik las het bericht een half uur geleden en uiteraard gelijk geprobeerd.

Werkte perfect, alleen op het moment dat ik de browser afsloot haperde het geluid ongeveer een seconde.
Dus muziek afspelen op de achtergrond en internetten ging goed geen hapering.
Je kan alleen op dat moment de muziek niet harder of zachter zetten, wand dan word er in en uit gezoomd.

Mischien kan dit anders maar daar ben ik nog niet achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Allereerst bedankt voor jullie reacties,

Ik denk dat ik er de komende dagen nog niet uit zal komen. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de handschriftherkenning niet goed werkt, dit zou voor mij een pluspunt zijn geweest en daarnaast de keuze voor een resistief scherm bevestingd hebben. Daarnaast weet ik niet of je het verschil in het 'aantal' kleuren dat beide toestellen weergeven (N900 kan meer kleuren weergeven dan de HD2) daadwerkelijk zichtbaar zijn/opvallen. Dat het scherm van de HD2 buiten slecht leesbaar is, is wel een groot nadeel van dit apparaat.

Persoonlijk ben ik toch eigenlijk een Nokia fan en volg ik dit topic al vanaf het eerste begin. Ik ben al geruimte tijd erg fan van de N900 maar des te langer ik op dit apparaat moet wachten, des te meer ik begin te twijfelen. Heeft Nokia niet de plank mis geslagen met de introductie van dit apparaat met Maemo 5 (terwijl Maemo 6 eigenlijk al voor de deur staat)? Hoogst waarschijnlijk zal de N900 niet upgradebaar zijn naar Maemo 6. Althans niet officieel door Nokia ondersteund, en daarmee waarschijnlijk vrij buggy draaien op de N900. Waarom Nokia alsnog heeft gekozen voor een resistief scherm (zonder multitouch) ten opzichte van een capacitief scherm (met multitouch) is ook nog niet geheel duidelijk, zou dit enke en alleen voor de Chinese markt zijn? Echter, dan zou ik dus juist wél weer een goede handwriting tool verwachten.
Natuurlijk zal de N900 een prachtig toestel zijn alleen wil ik voor mijzelf er achter komen of de gebruikte hardware niet reeds erg achterhaald is en welke mogelijkheden de N900 met Maemo 5 mij/ons nog gaat bieden en hoe 'smooth' dit allemaal werkt op de N900 (grafische weergave en functionaliteit)?

Deze vragen gelden natuurlijk ook voor de HD2. Is deze upgradeable naar WinMo7? Gaat de camera bug gefixt worden? Hoe verhoudt zich het scherm daadwerkelijk in de buitenwereld en is dit niet te verhelpen met een screenprotector? En zo zullen er nog meer vragen bij dit toestel naar voren komen. (ik heb me momenteel vooral geconcentreerd op de N900 maar ben nu van plan mij ook meer in te lezen in de HD2).

Indien ik een keuze heb gemaakt zal ik jullie deze, met de juiste beargumentatie, mededelen.

Alvast bedankt in ieder geval. :)

[ Voor 8% gewijzigd door RayMotix op 24-11-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Quote:
"3. Het schijnt dat de default browser geen forward en back buttons heeft, maar dat je dat via de historylijst moet doen die nogal traag is?"

Raar , op mijn Nokia n810 doe je het o.a. met het/de pijltje(s) in de balk waar je ook het webadres etc. ingeeft.
En een knop links langs het scherm die de n900 uiteraard niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
janzeeschuimers schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:05:
Quote:
"3. Het schijnt dat de default browser geen forward en back buttons heeft, maar dat je dat via de historylijst moet doen die nogal traag is?"

Raar , op mijn Nokia n810 doe je het o.a. met het/de pijltje(s) in de balk waar je ook het webadres etc. ingeeft.
ik heb de mijne niet binnen, maar werkt de backspace niet gewoon als back? (shift + backspace voor forward?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
janzeeschuimers schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:05:
Quote:

Jawel hoor met de Backspace ga je gewoon terug naar de vorige pagina in hetzelfe browserscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik heb een keycord aan de n900 hangen maar is dit de manier waarop dat moet???
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/f0p3cj.jpg

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@2 heb ik ook af en toe meegemaakt dat er een hapering in het afspelen van een mp3 ontstaat wanneer ik browse. Ik weet niet waar het aan ligt, meestal werkt het gewoon, maar soms met wat zware websites, of als ik veel sites open heb staan. maar ook dan niet 100% betrouwbaar reproduceerbaar. heel vreemd.

@3 back werkt inderdaad via een visuele representatie. Een beetje zoals de symbian webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik denk dat ik er de komende dagen nog niet uit zal komen. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de handschriftherkenning niet goed werkt, dit zou voor mij een pluspunt zijn geweest en daarnaast de keuze voor een resistief scherm bevestingd hebben. Daarnaast weet ik niet of je het verschil in het 'aantal' kleuren dat beide toestellen weergeven (N900 kan meer kleuren weergeven dan de HD2) daadwerkelijk zichtbaar zijn/opvallen. Dat het scherm van de HD2 buiten slecht leesbaar is, is wel een groot nadeel van dit apparaat.

Persoonlijk ben ik toch eigenlijk een Nokia fan en volg ik dit topic al vanaf het eerste begin. Ik ben al geruimte tijd erg fan van de N900 maar des te langer ik op dit apparaat moet wachten, des te meer ik begin te twijfelen. Heeft Nokia niet de plank mis geslagen met de introductie van dit apparaat met Maemo 5 (terwijl Maemo 6 eigenlijk al voor de deur staat)? Hoogst waarschijnlijk zal de N900 niet upgradebaar zijn naar Maemo 6. Althans niet officieel door Nokia ondersteund, en daarmee waarschijnlijk vrij buggy draaien op de N900. Waarom Nokia alsnog heeft gekozen voor een resistief scherm (zonder multitouch) ten opzichte van een capacitief scherm (met multitouch) is ook nog niet geheel duidelijk, zou dit enke en alleen voor de Chinese markt zijn? Echter, dan zou ik dus juist wél weer een goede handwriting tool verwachten.
Natuurlijk zal de N900 een prachtig toestel zijn alleen wil ik voor mijzelf er achter komen of de gebruikte hardware niet reeds erg achterhaald is en welke mogelijkheden de N900 met Maemo 5 mij/ons nog gaat bieden en hoe 'smooth' dit allemaal werkt op de N900 (grafische weergave en functionaliteit)?

Deze vragen gelden natuurlijk ook voor de HD2. Is deze upgradeable naar WinMo7? Gaat de camera bug gefixt worden? Hoe verhoudt zich het scherm daadwerkelijk in de buitenwereld en is dit niet te verhelpen met een screenprotector? En zo zullen er nog meer vragen bij dit toestel naar voren komen. (ik heb me momenteel vooral geconcentreerd op de N900 maar ben nu van plan mij ook meer in te lezen in de HD2).

Indien ik een keuze heb gemaakt zal ik jullie deze, met de juiste beargumentatie, mededelen.

Lees voor de grap de posts van de afgelopen 2 weken in het n97 topic. De support van Nokia is niet zo fantastisch, wel zijn de NSPs dat. Maar bij veel andere toko's is het niet veel beter, behalve iphone misschien. Verder is de hardware altijd snel achterhaald, dus je moet gewoon kijken naar nu. De N900 is nu te koop, de HD2 ook maar de Milestone en X10 bv nog niet. Verder is in 2010 eigenlijk alleen het OS belangrijk aangezien bijna alle smartphones eenzelfde hardware platform bieden. Allemaal ongeveer dezelfde cpu, 5mp camera, wifi, gps, touchscreen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
[...]

Mijn vragen aan jullie:
1. Hoe vinden jullie het resistieve beeldscherm? Hoe is de reactiesnelheid met de laatste FW?
[...]
1. Resistief hoeft niet slecht te zijn, het kan zelfs beter zijn dan capacitief, bijvoorbeeld een reden in koude landen om resistief over capacitief te kiezen is dat een capacitief scherm niet werkt als je handschoenen aan hebt (mijn tx2 in elk geval).

2. Xournal is beschikbaar voor de n900, hier kun je vrij notities mee maken of mee tekenen, er zit geen tekst herkening in:
http://anidel.blogspot.com/2009/11/xournal.html
Verder schijnt cellwriter ook beschikbaar te zijn, maar beide oplossingen zijn helaas ook op de tablet nog geen goede tegenhangers van de handschrift herkenning van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:12:
[...]

Jawel hoor met de Backspace ga je gewoon terug naar de vorige pagina in hetzelfe browserscherm :)
inderdaad. backspace de knop is een gewone back, en het pijltje terug op het scherm is de visuele representatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
rataplan2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:13:
[afbeelding]
Zie de bijgeleverde manual op pagina 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rataplan2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:13:
[afbeelding]
moet dat niet anders?
met de andere kant van het keycord door de eigen lus bedoel ik dan , als je begrijpt wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:12:
[...]

Maar dan moet je dus altijd het keyboard open hebben, en dat is irritant. Echt raar dat er niet gewoon touchknopjes voor forward en back in de browserbar zit, maar goed zal vast wel een keer komen (en je kan het via history doen) want alle browsers (ook desktop) hebben deze basale functies normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:38:
Hier nog een. Ik heb 1 dooie pixel (rechts onderin). Ga even kijken of er wat aan te doen is (garantie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:22:
[...]

Maar dan moet je dus altijd het keyboard open hebben, en dat is irritant. Echt raar dat er niet gewoon touchknopjes voor forward en back in de browserbar zit, maar goed zal vast wel een keer komen (en je kan het via history doen) want alle browsers (ook desktop) hebben deze basale functies normaliter.
Je hebt beperkte ruimte, dus je wilt zo min mogelijk touchknoppen op het scherm.
En het is niet echt een "missende" functie ofzo. alleen iets anders geimplementeerd. Ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen, is ook nergens voor nodig naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:19:
[...]

inderdaad. backspace de knop is een gewone back, en het pijltje terug op het scherm is de visuele representatie
en je kunt toch ook van rechts naar links slepen voor de visuele back?
en van links naar rechts voor een muis pointer? werkt dat een beetje fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:25:
[...]

Hier nog een. Ik heb 1 dooie pixel (rechts onderin). Ga even kijken of er wat aan te doen is (garantie?).
Heb je hem via Nokia gekocht? Webshops moeten sowieso de mogelijkheid geven te ruilen als ik mij niet vergis (iets met kopen op afstand ofzo).
Dat heb ik met de Nokia 770 ook gedaan. Ik had een dode pixel, dus mijn geld teruggevraagd en een nieuwe besteld. Dat was volgens de medewerker van de Nokia online shop toen ook de enige manier. maar goed, dat is jaren terug (begin 2006).

Als het kan zou ik toestellen met dode pixels echt ruilen, je gaat je er zo aan ergeren, misschien niet direct, maar later wel (ik tenminste).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Huneker schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:21:
Verder wat betreft de GPRS instellingen, bij mij (vodafone) werden deze automatisch ingesteld en dit werkt meteen. Even gecontroleerd en zelfs de proxy stond al uit.
Ik had default een "Vodafone GPRS" connectie. Deze heb ik aan moeten passen volgens de website van vodafone.

Ik heb juist de proxy aangezet (zie vodafone website). Om de repositories van Nokia te kunnen bereiken heb ik zelfs de https proxy moeten instellen.

Wat staat er in de statusbalk bovenin 2G of 3G? Als je surft via Vodafone netwerk zou je ook 3.5G moeten zien in de statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teddebraak schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:27:
[...]

en je kunt toch ook van rechts naar links slepen voor de visuele back?
en van links naar rechts voor een muis pointer? werkt dat een beetje fijn?
ja, je kan door de visuele history heen bewegen.

Die muis pointer gebruik je weinig, maar voor bepaalde websites kan het handig zijn (rare javascript menutjes, flash games/ menus etc.). Ik vind het een slimme oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:27:
[...]

Je hebt beperkte ruimte, dus je wilt zo min mogelijk touchknoppen op het scherm.
En het is niet echt een "missende" functie ofzo. alleen iets anders geimplementeerd. Ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen, is ook nergens voor nodig naar mijn mening
Mwah ben ik niet met je eens. Het is een highres scherm dus zou moeten kunnen. Zeker op een toestel waarbij de browser altijd in landscapemode werkt. En bovendien is het wel een missende functie in die zin dat bijna alle browsers een forward en back knop hebben. Het is een redelijk standaard functie in browsers. Het is verder niks slechts ofzo, maar toch een beetje apart waardoor dit me opviel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:30:
[...]
Heb je hem via Nokia gekocht?
Ja, bij de nokia online shop gekocht.

Het valt bij mij bijna niet op maar ik ga er toch achteraan denk ik.

Ik kreeg trouwens net (2x) in mijn scherm een foutmelding te zien (in een brede gele balk):
"Operation temporarily disabled due to low memory". Ik moest 2x in het scherm klikken om verder te kunnen. Dit gebeurde trouwens toen ik het toestel even niet gebruikt had.

Low mem was het zeker niet (190MB in gebruik vd 1GB!).

Ik had maar 3-4 apps aan staan met ong. 4-5 desktop widgets en de X-Terminal op de voorgrond. Ik heb het vermoeden dat het aan de X-Terminal app ligt. Heb hem nu een tijdje uit staan (5 min). En heb de melding nog niet gehad. Toen het aan stond heb ik 2x de melding gehad in ong. 10-15 min.

@TempesT
: weet jij wat het wachtwoord van de default gebruiker "user" is? Kan het kwaad om deze te veranderen denk je?
Bij mij draait sshd. In theorie kan iemand met het default ww van de gebruiker "user" aan kunnen loggen en leuke dingen uithalen op mijn N900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:42:
[...]

Ja, bij de nokia online shop gekocht.

Het valt bij mij bijna niet op maar ik ga er toch achteraan denk ik.

Ik kreeg trouwens net (2x) in mijn scherm een foutmelding te zien (in een brede gele balk):
"Operation temporarily disabled due to low memory". Ik moest 2x in het scherm klikken om verder te kunnen. Dit gebeurde trouwens toen ik het toestel even niet gebruikt had.

Low mem was het zeker niet (190MB in gebruik vd 1GB!).

Ik had maar 3-4 apps aan staan met ong. 4-5 desktop widgets en de X-Terminal op de voorgrond. Ik heb het vermoeden dat het aan de X-Terminal app ligt. Heb hem nu een tijdje uit staan (5 min). En heb de melding nog niet gehad. Toen het aan stond heb ik 2x de melding gehad in ong. 10-15 min.

@TempesT
: weet jij wat het wachtwoord van de default gebruiker "user" is? Kan het kwaad om deze te veranderen denk je?
Bij mij draait sshd. In theorie kan iemand met het default ww van de gebruiker "user" aan kunnen loggen en leuke dingen uithalen op mijn N900...
low mem gaat eigenlijk altijd over de hoeveelheid op je root partitie, die is vrij beperkt. ik zou even zoeken op talk.maemo.org forum

Over veiligheid weet ik ook niet alles, maar je kan standaard niet inloggen op de N900 van buiten af. Alleen als je bijvoorbeeld OpenSSH hebt geinstalleerd kan dat volgens mij. En bij het installeren vraagt OpenSSH om een wachtwoord op te geven. die gebruik je om met de naam 'user' in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:50:
[...]

low mem gaat eigenlijk altijd over de hoeveelheid op je root partitie, die is vrij beperkt. ik zou even zoeken op talk.maemo.org forum
Volgens de File Manager was er nog 1,8GB vrij in de root partitie.

Hmm.nog meer foutmeldingen:

1. Too many applications open. Unable to open additional applications without closing some others.
2. A script on this page has been stopped due to a low memory condition.

Dit nog steeds bij 180MB RAM gebruik. Heb alle openstaande apps gesloten (behalve widgets) maar kan nog steeds geen apps opstarten. Krijg iedere keer de 1ste melding.

Ik heb een paar uur geleden stuk of 10 apps vanuit o.a. extras-devel geinstalleerd. Misschien is er een app die dit veroorzaakt.
Over veiligheid weet ik ook niet alles, maar je kan standaard niet inloggen op de N900 van buiten af. Alleen als je bijvoorbeeld OpenSSH hebt geinstalleerd kan dat volgens mij. En bij het installeren vraagt OpenSSH om een wachtwoord op te geven. die gebruik je om met de naam 'user' in te loggen.
Het ww wat je hebt opgegeven bij de installatie van OpenSSH was die van de "root" gebruiker dacht ik.

Het is aan te raden om het aanloggen met de "root" gebruiker via SSH uit te zetten. Beter is het om met "user" aan te loggen en te sudoen naar root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:01:
[...]

Volgens de File Manager was er nog 1,8GB vrij in de root partitie.

Hmm.nog meer foutmeldingen:

1. To many applications open. Unable to open additional applications without closing some others.
2. A script on this page has been stopped due to a low memory condition.

Dit nog steeds bij 180MB RAM gebruik. Heb alle openstaande apps gesloten (behalve widgets) maar kan nog steeds geen apps opstarten. Krijg iedere keer de 1ste melding.

Ik heb een paar uur geleden stuk of 10 apps vanuit o.a. extras-devel geinstalleerd. Misschien is er een app die dit veroorzaakt.

[...]

Het ww wat je hebt opgegeven bij de installatie van OpenSSH was die van de "root" gebruiker dacht ik.

Het is aan te raden om het aanloggen met de "root" gebruiker via SSH uit te zetten. Beter is het om met "user" aan te loggen en te sudoen naar root.
Dat is niet je root partitie, die is namelijk veel kleiner (device "rootfs").
Als je DiskUsage installeert kan je alles keurig op een rijtje zien.

Je moet echt heel erg uitkijken met programmas uit extras-devel !
De meeste plaatsen namelijk alles in die kleine (maar snelle) root partitie.
Programmas in Maemo-extras installeren zoveel mogelijk in /home , die is namelijk 2GB

Ik heb het niet getest, maar volgens mij is de beveiliging geregeld zoals je zegt. je kan alleen met 'user' inloggen via OpenSSH. Nogmaals, ik ben hier geen expert in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
[...]

[...]

[...]

[...]

(snip)
Waarom Nokia alsnog heeft gekozen voor een resistief scherm (zonder multitouch) ten opzichte van een capacitief scherm (met multitouch) is ook nog niet geheel duidelijk, zou dit enke en alleen voor de Chinese markt zijn?
(snip)
Dat klopt niet helemaal, multitouch is al sinds begin dit jaar (mogelijk langer als je kijkt naar de post datums van filmpjes van fabrikanten over hun resistieve schermen) ook beschikbaar op resistieve schermen...

http://www.engadget.com/2...touch-interface-on-video/
http://www.umpcportal.com...o-resistive-touchscreens/

(een snelle zoektocht op youtube laat zien dat de bewuste fabrikant al een paar jaar producten van dezelfde aard op de markt zet alleen niet verkleind genoeg voor telefoons)

[wishful thinking mode]
Nokia staat bekend om easter eggs in zijn telefoons misschien is het resistieve scherm dat ze hebben gekozen met een driver update wel tot multitouch in staat... (misschien zit het er alleen niet in omdat Xserver 1.7 met MPX nodig waren)..... O-)
[/wishful thinking mode]

TempesT: kun je de default username aanpassen zonder dat dat het functioneren van de telefoon schaadt of is dit onmogelijk? (dus /etc/passwd en /etc/shadow entries voor 'user' veranderen en de homedir mv'en)
Dat lijkt mij wat veiliger dan met een default user rond te lopen.... (plus dat ik dat ook eleganter vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:54:
[...]

FF iets anders....hoe heb je het opgelost met je screen protector ;) ?
Nou ja, niet geweldig. Door het geklooi heb ik er 1tje volledig vernacheld. Zelfs met wassen, etc. krijg ik dat ding nooit meer vlekkeloos schoon. 1 groot maan landschap als ik die erop leg. Heeft iemand daar nog tips voor?

Ik heb een tweede gepakt en ben maar een beetje bij gaan knippen aangezien de protector te groot is. Na enkele hoekjes en een zijkant bijgewerkt te hebben, zit ie erop en is het resultaat acceptabel.

Maar ik baal gewoon gruwelijk. Ik wilde meteen na de nokia protector eraf te halen, de andere er op doen, dan krijg je altijd het beste resultaat. Nou, toen ik dat probeerde lukte dat dus niet en toen uiteindelijk het toestel toch maar gaan gebruiken.

Heb dus ook de shop gemailed dat ik niet tevreden ben, dat het niet past en hoe ze dat gaan oplossen voor me.

De folie zelf ben ik wel over te spreken, voelt goed aan, en het scherm word er niet minder helder of scherp van, in tegendeel, het voegt zelfs misschien wel net een beetje contrast toe! Dus dat is zoals verwacht prima. Een klein beetje meer spiegeling misschien ook, maar ook dat was te verwachten, maar niet echt hinderend.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Hier nog een reden om voor de n900 te gaan (heeft een front cam) , mits Fring dit tenminste ook voor Maemo gaat uitbrengen (lijkt me wel omdat er voor mijn n810 al Fring software was).
Maar goed dat ik geen hd2 heb gekocht daar ontbreekt namelijk een front cam.

"fring video is currently supported on Nokia touch (such as X6, N97 mini,N97, 5800), N95, N95 8G and N82 devices.
Coming soon on other popular platforms so stay tuned!"

http://www.engadget.com/2...hreatens-to-make-front-c/

edit:
Gelijk maar even op mijn n95 8gb gedownload en het werkt prima , de beeldkwaliteit i.v.m. de vga front cam is niet optimaal maar toch wel grappig , Skype nu ook met video op je smartphone.

[ Voor 16% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-11-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keeper of the Keys schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:28:
[...]

TempesT: kun je de default username aanpassen zonder dat dat het functioneren van de telefoon schaadt of is dit onmogelijk? (dus /etc/passwd en /etc/shadow entries voor 'user' veranderen en de homedir mv'en)
Dat lijkt mij wat veiliger dan met een default user rond te lopen.... (plus dat ik dat ook eleganter vind)
weet ik niet, niet getest. Je zal alles wel aan kunnen passen, maar ik denk dat je veel problemen krijgt hiermee.

Ik denk dat het kwa veiligheid weinig uitmaakt als een een goed password hebt gekozen.
Maar het is wel iets eleganter.
Het idee van een usernaam heeft eigenlijk ook alleen zin als er meerdere users kunnen zijn. En dat lijkt me niet iets wat bij zeer persoonlijke apparaten als mobiele telefoons van toepassing is.
Daarom begrijp ik een standaard naam als "user" wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:48:
Hier nog een reden om voor de n900 (heeft een front cam) te gaan , mits Fring dit ook voor Maemo gaat uitbrengen (lijkt me wel omdat er voor mijn n810 al Fring software was).Maar goed dat ik geen hd2 heb gekocht daar ontbreekt namelijk een front cam.

"fring video is currently supported on Nokia touch (such as X6, N97 mini,N97, 5800), N95, N95 8G and N82 devices.
Coming soon on other popular platforms so stay tuned!"

edit:
Gelijk maar even op mijn n95 8gb gedownload en het werkt prima , de beeldkwaliteit i.v.m. de vga front cam is niet optimaal maar toch wel grappig Skype nu ook met video op je smartphone.
Fring staat al in de extras-devel catalogus, maar ik heb hem niet geprobeerd.
En eigenlijk ook niet veel behoefte aan, de standaard IM/VoIP interface is 1 van de killer features van de N900, een tweede programma voor video chat mist het punt een beetje.

Overigens gaat videochat er echt wel komen (in ieder geval over google talk). Sommige mensen hebben het al werkend met een N810 bijvoorbeeld, maar het is nu uitgeschakeld vanwege stabiliteits problemen.

Er schijnen trouwens verschillende hardware revisies te zijn van de N900, en de kwaliteit van de front camera schijnt daarmee samen te hangen. Op mijn Maemo summit leen toestel is de kwaliteit van de front cam ronduit k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@TempesT

Bedoel je dat er in de toekomst n900's gaan komen met betere frontcams bijvoorbeeld 1,3 mp of 2 mp (misschien met led) en dus niet meer met de huidige vga kwaliteit ?
En dit zou dan te maken hebben met onderstaande ontwikkelingen.

[ Voor 11% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-11-2009 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 01:23:
@TempesT

Bedoel je dus dat er komen dus n900's met betere frontcams bijvoorbeeld 1,3 mp of 2 mp (misschien met led) en dus niet meer de huidige vga kwaliteit.Dit heeft dus met onderstaande ontwikkelingen te maken.

Nee, ik bedoel dat in de firmware de video mogelijkheid aan wordt gezet.

en Nee, ik bedoel niet dat er N900's met een ander aantal megapixel frontcams komen. Maar van alle onderdelen heb je ook verschillende soorten en merken, en wie weet maakt dat verschil. Het pre-release model van de N900 dat ik te leen heb, heeft mogelijk een front-cam module van mindere kwaliteit. Ik meen te hebben opgevangen op de summit dat die 300 pre-release toestellen sowieso niet voor verkoop geschikt zouden zijn. Die pre-release toestellen zijn sowieso 100% eerste generatie hardware, met vast nog kinderziekten.
Als je de mirror app installeert, dan ben ik benieuwd hoe de kwaliteit is bij gekochte toestellen, ik zal anders morgen een filmpje uploaden wat je dan bij mij ziet, dat is echt bagger kwali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
De kwaliteit van de frontcam van de n95 8gb eveneens vga is ook drie keer niks dus ik denk dat het niet aan de n900 ligt.
Die frontcams zijn altijd slecht maar misschien door de ontwikkeling van Skype video en Google talk met video zal in de toekomst de kwaliteit toenemen van de frontcams bijv. 2.0 mp met led zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
[...]

[...]

[...]

[...]

Omdat de N900 maar keer op keer werd uitgesteld heb ik uit frustratie maar een HD2 gekocht. En ik heb er behoorlijk veel spijt van.
Ik heb natuurlijk nog geen hands-on ervaring met de N900, maar een paar punten die mij op de HD2 mateloos irriteren:

- De snelheid is voor een 1Ghz telefoon ver onder de maat. Vaak openen menu's sloom, duurt het laden van apps lang en soms duurt het even (0.5s ofzo) voordat de ingetikte letters op het scherm verschijnen. Na een reboot werkt de telefoon weer eventjes vlot, maar na er weer even mee gespeeld te hebben begint de ellende opnieuw. Ik reboot de telefoon zeker 2x per dag om er nog een beetje snelheid in te houden.
Probeer net de telefoon van toetsenblokkering af te halen, zit ik ruim 2 sec te wachten op het homescreen. En dat voor de snelste smartphone op de markt!

- Het gemis van een fysiek toetsenbord is zwaar irritant. Ik heb nog nooit een touch-phone gehad, en kan nu na een week nog steeds maar vrij matig typen. Met de automatische correctie gaat het iets sneller, maar dat zorgt ook weer voor irritaties. Woorden die vanzelf foutief worden gecorrigeerd b.v. En aan het eind van een sms moet je een leesteken/spatie zetten, anders wordt het laatste woord niet verzonden!

- Het touchscreen is veel te gevoelig, je start vaak perongeluk een programma op wanneer je door de menu's scrollt. De multi-touch toevoeging is erg beperkt. Ja, het is leuk om mee te zoomen, maar verder gebruik ik het niet. Ik gebruik overigens vaker het 2x tappen om te zoomen, gaat veel sneller.
Je kan de gevoeligheid met een tweak verlagen, maar het blijft behelpen.
Voorbeeld: Zit ik net even als test door mijn contacts te bladeren, begint 'ie iemand te bellen tijdens het scrollen doordat 'ie een tap registreerde. Daar worden mensen niet blij van om 2 uur 's nachts ;)

- De HTC Sense shell is werkelijk schitterend, maar erg beperkt. Soms (tijdens het mailen en bij instellingen b.v.) zie je de lelijke zwaar gedateerde Windows Mobile interface tevoorschijn komen, die niet echt geschikt is voor touchscreens zonder stylus. Veel apps houden ook aan deze interface vast.

- Windows Mobile werkt me vreselijk op mijn zenuwen. Het is sloom, log, onlogisch en instabiel. Ik heb in 2003 een Qtek S100 gehad (op WinMo 2003), en ik zie onderhuids maar weinig verbeteringen. Het is nog steeds buggy.

- De camera is bij matig licht een ramp. Scherpe foto's maken is praktisch niet te doen. Ook zijn ze vaak overbelicht of is de witbalans niet goed (veel te blauw/te rood). Tevens is er een bug waardoor er een roze vlek in het midden verschijnt.

- De hands-free speaker stelt niks voor, vervormt snel en er zit totaal geen dynamiek in. De earpiece speaker (voor normaal bellen) is veel te luid (de hele kamer kan meegenieten) en vervormt ook snel.

- Skype werkt standaard niet met de earpiece, hier moet je allerlei truuks voor uithalen (eerst een programma draaien om de earpiece te activeren). Komt door het ontwerp van WinMo.

- Skype/MSN etc. niet geintegreerd in de contacten-app. Moet je echt als aparte applicaties draaien en beheren.

- Geen front-camera, dus videobellen met Skype/MSN whatever is er niet bij.

- Door het formaat is het toestel nauwelijks met één hand te bedienen, risico op vallen is groot.

- De mogelijkheid tot personaliseren/tweaken is beperkt. Via het register kan je wel wat dingen aanpassen, maar ik krijg lang niet alles zoals ik dat wil. Maemo is daar natuurlijk veel vrijer in.

- Langere filmpjes afspelen via de ingebouwde videoplayer werkt niet goed, het geluid gaat out of sync lopen.

- Er zijn redelijk veel apps, maar echt veel leuk spul kom ik niet tegen. En het is bijna allemaal betaald... (en duur ook!)
Handige apps: TorchButton (maak van je cameraled een zaklamp), TomTom, Buienradar en CorePlayer voor filmpjes.

De pluspunten:
- Het fantastische scherm. Dit formaat is echt een genot.
- De bouwkwaliteit. Voelt zeer solide aan en zit perfect in elkaar.
- Het design. Ik vind het een schitterend toestel, en het scherm is een echte eye-catcher.
- De browser. Bloedjesnel (na een reboot...) en door het grote scherm is alles prima te lezen. Helaas geen/nauwelijks Flash ondersteuning (zit er wel aan te komen volgens mij).
- De HTC Sense interface. Werkelijk prachtig met erg mooie animaties. Werkt ook erg lekker. Is helaas niet door de hele telefoon doorgevoerd, alleen voor contacts, sms, e-mail preview, calendar preview, koersen, foto's, muziek, weer, twitter, footprints en basisinstellingen.
- Automatische Facebook-sync met de contacten. Meteen een afbeelding erbij.
- Accuduur valt me mee. Een dag haal ik makkelijk bij normaal gebruik (bellen/smsen/fototje maken en terugkijken/beetje internetten).
- Navigeren met Tomtom of Google Maps werkt perfect, draait zeer vlot (start ook snel op) en is uitstekend afleesbaar door het grote scherm.
- Er zit een leuke Youtube en Facebook app in verwerkt.
- Doordat de telefoon zo dun is, past 'ie perfect in een broekzak. Nadeel is dat je 'm niet zo stevig vasthoudt als een dikkere telefoon.

Even ter referentie, ik kom van een N82 (die gebruik ik nu nog voor de foto's) en heb ook ervaring met de N97 van een vriend.

Misschien wel handig voor jouw (en mijn) keuze, kunnen de N900 bezitters de minpunten van de HD2 ontkrachten op de N900?

Sorry dat dit meer over de HD2 gaat dan de N900, maar omdat het beide high-end smartphones zijn lijkt deze post me wel geschikt voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:49
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35009

In dit topic op talk.maemo.org is iemand redelijk tekeer aan het gaan over de nadelen van de N900 die natuurlijk met een korrel zout moet nemen maar sommige dingen baren mij wel zorgen.

- Kan iemand bijvoorbeeld bevestigen of ontkrachten dat het menu en scrollen schokkerig verloopt?
- Muziek luisteren en browsen het browsen ernstig vertraagd?
- Of het hokjes patroon idd zo storend is als hij zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:30:
[...]

Heb je hem via Nokia gekocht? Webshops moeten sowieso de mogelijkheid geven te ruilen als ik mij niet vergis (iets met kopen op afstand ofzo).
Dat heb ik met de Nokia 770 ook gedaan. Ik had een dode pixel, dus mijn geld teruggevraagd en een nieuwe besteld. Dat was volgens de medewerker van de Nokia online shop toen ook de enige manier. maar goed, dat is jaren terug (begin 2006).

Als het kan zou ik toestellen met dode pixels echt ruilen, je gaat je er zo aan ergeren, misschien niet direct, maar later wel (ik tenminste).
Wet koop op afstand is daarvoor, kan je binnen 7 dagen? terug sturen zonder opgave van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:25:
[...]

Ik ook rechtsonderin, echt erg is het niet, ik ga hem niet terug sturen dat kost me 100 euro, ik had de kortingscode :)

[ Voor 12% gewijzigd door RRC op 25-11-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Penetrator schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:04:

In dit topic op talk.maemo.org is iemand redelijk tekeer aan het gaan over de nadelen van de N900 die natuurlijk met een korrel zout moet nemen maar sommige dingen baren mij wel zorgen.

- Kan iemand bijvoorbeeld bevestigen of ontkrachten dat het menu en scrollen schokkerig verloopt?
geen probleem
moet ik nog testen
bij websites? eerst wachten tot de pagina volledig is geladen dan is het geen probleem,
de meeste problemen worden bij updates snel opgelost bij Nokia, het duurt even maar dan gaat het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:49
Dit soort antwoorden zie je dus ook in dat topic.
Mag ik er van uit gaan dat ze allemaal waar zijn dan?

Ik vind claimen dat je een mobiele PC hebt gemaakt en vervolgens nieteens een soepele UI kan maken toch een kwalijke zaak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:15
Penetrator schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:04:

Michal Jerz van My-Symbian.com heeft een video gemaakt als reactie hierop die van alles ontkracht dat
wat die gast in dat topic op talk.maemo.org gezegd heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=nwDn50QjNfM

Alles werkt lekker snel en vloeiend, en ook een bluetooth headset wordt gewoon ondersteund. (niet eens een Nokia headset zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 17:37
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:32:
[...]
Wat staat er in de statusbalk bovenin 2G of 3G? Als je surft via Vodafone netwerk zou je ook 3.5G moeten zien in de statusbalk.
Bij mij diezelfde "Vodafone GPRS" verbinding. Hier niets aan gewijzigd en geen enkel probleem met repositories etc. Continu 3G dekking hier en tijdens actief browsen meestal 3,5 al valt hij af en toe terug naar 3. Speedtest even gedraaid. Ping 182 ms, down 2,77 Mb/s en up 0,37 Mb/s. Op de ping na best netjes dacht ik zo.

Navigeren met de webbrowser werkt inderdaad prima met backspace en shift-backspace. Werkt goed genoeg, heb mijn toetsenbord toch meestal open tijdens het browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huneker schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:51:
[...]

Bij mij diezelfde "Vodafone GPRS" verbinding. Hier niets aan gewijzigd en geen enkel probleem met repositories etc. Continu 3G dekking hier en tijdens actief browsen meestal 3,5 al valt hij af en toe terug naar 3. Speedtest even gedraaid. Ping 182 ms, down 2,77 Mb/s en up 0,37 Mb/s. Op de ping na best netjes dacht ik zo.

Navigeren met de webbrowser werkt inderdaad prima met backspace en shift-backspace. Werkt goed genoeg, heb mijn toetsenbord toch meestal open tijdens het browsen.
Volgens mij valt hij niet "terug" naar 3G. Hij geeft 3.5G aan als er een snelle HSPA verbinding actief is. Deze wordt volgens mij alleen aangezet wanneer je data verstuurd/verzend, en wordt uitgezet als je niets verstuurd om de accu te sparen. Probeer maar. maak een verbinding via GPRS, en laat een webpagina, je zal zien dat er 3.5G staat. Enkele seconden nadat de pagina klaar is met laden veranderd 3.5G naar 3G. klik je op een link, dan wordt deze weer 3.5G etc.
Zo werkte het ook op de Symbian toestellen van Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertRedCap schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:45:
[...]

Ik ook rechtsonderin, echt erg is het niet, ik ga hem niet terug sturen dat kost me 100 euro, ik had de kortingscode :)
zuur. Je kan op zijn minst navraag doen over omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn N900 lijkt er een soort van speling te zitten tussen het scherm en het toetsenbord. Zowel in- als uitgeschoven. Alsof er een stukje ruimte zit. Bij het drukken op het scherm beweegt het scherm dan ook licht naar beneden totdat het tegen de bovenkant van het toetsenbord/onderkant van het toestel drukt. Dit gaat op gegeven moment best irriteren vermoed ik.

Mijn vraag is: hoort dit en hebben meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

geen last van, was bij de n95 ook zo, knap irritant was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:58:
[...]
Als je hierna nog een andere probleem krijgt, dan is het echt tijd om garantie te claimen, want dan is het echt niet goed.
Weet jij of iemand anders misschien een snellere manier om dit af te handelen? Want ik heb gebelt, en ik krijg eerst per post een RMA stickertje van ze, dan moet mijn N900 naar hun, en als hij daar is krijg ik pas een nieuwe toegestuurd.

Ik had gehoopt dat er misschien ergens gewoon een Nokia kantoortje bij een pakhuis was en dat ik hem daar persoonlijk om kon ruilen, maar dit was volgens de Nokia mevrouw aan de telefoon geen optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FC_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:08:
[...]

Weet jij of iemand anders misschien een snellere manier om dit af te handelen? Want ik heb gebelt, en ik krijg eerst per post een RMA stickertje van ze, dan moet mijn N900 naar hun, en als hij daar is krijg ik pas een nieuwe toegestuurd.

Ik had gehoopt dat er misschien ergens gewoon een Nokia kantoortje bij een pakhuis was en dat ik hem daar persoonlijk om kon ruilen, maar dit was volgens de Nokia mevrouw aan de telefoon geen optie :'(
Dat moest ik toen ook. lijkt een heel gedoe, maar dat viel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het net zoals NoData bij windows mobile ook hier mogelijk om data verbindingen uit te zetten zodat ik in het buitenland niet enorm veel kosten ga maken omdat hij verbinding maakt met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:00:
Is het net zoals NoData bij windows mobile ook hier mogelijk om data verbindingen uit te zetten zodat ik in het buitenland niet enorm veel kosten ga maken omdat hij verbinding maakt met internet?
Ik weet niet wat "NoData" is, maar als je niet wil dat de N900 je cellular verbinding gebruikt, dan doet hij dat niet (zo in te stellen met een paar toetsen).
Je kan sowieso instellen dat hij altijd om bevestiging vraagt, en er is de optie om alleen bij roaming om bevestiging te vragen of deze uit te zetten.

Helaas kan het zijn dat je binnen Nederland ook aan het roamen bent. Ik als Telfort klant bijvoorbeeld omdat ik ben overgezet naar het kpn netwerk. Ik heb daar overigens ook een waarschuwingsbrief ooit eens over ontvangen van Telfort. Je telefoon kan geen verschil zien tussen roamen op het kpn netwerk of roamen op een netwerk in het buitenland. Het is voor mij dus zaak zelf goed te letten op het netwerk waar ik verbinding mee heb. (ik geloof dat het handmatig vastzetten op "kpn" ook een optie was om nare kosten bij de grens te voorkomen, maar daar woon ik niet, dus het zal me een zorg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mobile Firefox nightly build zijn nu "optified"!!
Dat wil zeggen dat je firefox kan installeren zonder dat je root partitie vol raakt.
http://starkravingfinkle....1/fennec-is-now-optified/

Een hele goede stap richting final release van Fennec/mobile firefox

Ook is er de Garnet VM Beta 5 voor Maemo uitgekomen. Is dit een Palm emulator voor Maemo.
Helaas is de N900 nog niet ondersteund. Maar ik vermoed dat het wel gaat komen. Dit stond in de mail van Access: "Please note that Nokia Nseries N900 tablets are not supported at this time."
"at this time" doet vermoedelijk "later wel" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:43:
geen last van, was bij de n95 ook zo, knap irritant was dat
Wat heb je er toen mee gedaan? Laten opsturen? Zoja, kreeg je gemakkelijk een nieuwe?

@Tempest
Mag ik vragen of jij hetzelfde ervaart met je toestel?

Het gekke is dat het toestel meer een 'klik' geluid maakt als het beeldscherm aanstaat. Als ik dmv het schuifknopje aan de zijkant vh toestel het scherm uitschakel, dan voelt het steviger aan. (Ik weet het, dat klinkt behoorlijk bizar)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vögel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:56:
[...]

Wat heb je er toen mee gedaan? Laten opsturen? Zoja, kreeg je gemakkelijk een nieuwe?

@Tempest
Mag ik vragen of jij hetzelfde ervaart met je toestel?

Het gekke is dat het toestel meer een 'klik' geluid maakt als het beeldscherm aanstaat. Als ik dmv het schuifknopje aan de zijkant vh toestel het scherm uitschakel, dan voelt het steviger aan. (Ik weet het, dat klinkt behoorlijk bizar)
Als ik eerlijk ben begrijp ik het probleem niet echt. er zit inderdaad een kleine ruimte tussen het scherm en het toetsenbord, maar ik ervaar het toestel als uitermate solide. En wat je met "'meer een klik geluid als hij aanstaat" bedoeld, werkelijk geen idee. Misschien als je een filmpje upload op youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:42:
[...]

Als ik eerlijk ben begrijp ik het probleem niet echt. er zit inderdaad een kleine ruimte tussen het scherm en het toetsenbord, maar ik ervaar het toestel als uitermate solide. En wat je met "'meer een klik geluid als hij aanstaat" bedoeld, werkelijk geen idee. Misschien als je een filmpje upload op youtube?
Ik doel op het klikgeluid dat je hoort zodra het scherm (de onder/achterkant daarvan) op het onderste gedeelte (dus eigenlijk de bovenkant van het ingeschoven toetsenbordje) van het toestel aankomt.

Die kleine ruimte is er indd. Echter bij mij wordt die ruimte bij mijn toestel bij iedere bediening op het touchscreen gesloten doordat het bij iedere druk op het scherm tegen het toetsenbord aandrukt. Dit is nogal irritant aangezien het nu als het ware mee beweegt met de aanrakingen op het scherm.
Ik hoop dat je het begrjipt. Het is nogal lastig omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vögel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:55:
[...]

Ik doel op het klikgeluid dat je hoort zodra het scherm (de onder/achterkant daarvan) op het onderste gedeelte (dus eigenlijk de bovenkant van het ingeschoven toetsenbordje) van het toestel aankomt.

Die kleine ruimte is er indd. Echter bij mij wordt die ruimte bij mijn toestel bij iedere bediening op het touchscreen gesloten doordat het bij iedere druk op het scherm tegen het toetsenbord aandrukt. Dit is nogal irritant aangezien het nu als het ware mee beweegt met de aanrakingen op het scherm.
Ik hoop dat je het begrjipt. Het is nogal lastig omschrijven :)
bedoel je de klik bij het open en dicht schuiven?

Als je op het scherm drukt, dan is dat bij mij ook een beetje het geval, maar het valt mij tijdens gebruik eigenlijk niet op. Je drukt het scherm zelf ook een beetje in (is immers resistive), maar misschien is de speling bij jouw toestel groter. zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de n900 nu bijna 2 dagen. fantastisch leuk toestel. veel makkelijker dan ik dacht.
ik moet nog wel kijken naar de apps, maar voorlopig ben ik nog lekker bezig.
de kritiek lijkt me voorlopig een beetje overdreven. het toetsenbord is perfect, minstens net zo goed als de htc s710 en beter dan de Snap (die ik tijdelijk had geleend).
het is misschien nog niet helemaal "af" maar wel af genoeg.

ik heb eigenlijk 1 irritatie en dat is de zichbaarheid van de ingekomen berichten. ik heb nog geen menuutje gezien (zoals bij de htc) waarin ik in een oogopslag kan zien welke ongelezen berichten ik heb. ik gebruik nl 3 emailadressen en sms. nogal lastig als ik na een uur terugkom bij mijn telefoon en ik moet overal doorheen om te kijken of ik berichten heb. er is wel een soort pop-up, maar die is niet altijd zichtbaar.

en wat voor programma kan ik gebruiken voor flac? al mijn muziek is in flac en ik heb eigenlijk geen zin om telkens te converteren. en 32 gb is ook met flac meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:07:
[...]

bedoel je de klik bij het open en dicht schuiven?

Als je op het scherm drukt, dan is dat bij mij ook een beetje het geval, maar het valt mij tijdens gebruik eigenlijk niet op. Je drukt het scherm zelf ook een beetje in (is immers resistive), maar misschien is de speling bij jouw toestel groter. zou kunnen
Nee op die klik doel ik niet. Die lijkt mij redelijk vanzelfsprekend ;)
De speling zal bij mijn toestel dan inderdaad groter zijn want tijdens gebruik valt het mij sinds ik hem gister binnen heb gekregen direct op. Het scherm indrukken zorgt niet voor het irritante gevoel. Het komt doordat het scherm in z'n geheel op en neer beweegt bij aanrakingen. Net alsof er onder het scherm iets niet helemaal vastzit. Maargoed, ik zal jullie er verder niet mee lastig vallen want er valt verder vrij weinig aan te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:30

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:16:
ik heb eigenlijk 1 irritatie en dat is de zichbaarheid van de ingekomen berichten. ik heb nog geen menuutje gezien (zoals bij de htc) waarin ik in een oogopslag kan zien welke ongelezen berichten ik heb. ik gebruik nl 3 emailadressen en sms. nogal lastig als ik na een uur terugkom bij mijn telefoon en ik moet overal doorheen om te kijken of ik berichten heb. er is wel een soort pop-up, maar die is niet altijd zichtbaar.
Dit programmaatje voor op je desktop lijkt me daarvoor ideaal:
http://maemo.org/download...nversations-inbox-widget/

Zou je even kunnen laten weten of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 18:07
Nu mensen de telefoon een paar dagen in gebruik hebben, ben ik erg benieuwd naar de ervaringen omtrent de accu. Met de vorige software versie was een regelmatig gehoord commentaar, dat deze onder normaal gebruik max 6 a 8 uur mee ging. Ik vind het belangrijk dat een toestel zondermeer een dag mee kan gaan, met gebruik van mail en ca.1 uur bellen per dag.

Graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:16:
Ik heb daarvoor een shortcut naar conversaties gemaakt op het bureaublad. Maar misschien werkt die widget beter, vanavond even uitproberen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik m'n data-abonnement nog niet geactiveert is, en ik dus beperkte Internet toegang heb. (En dus ook nog geen email gebruik)

Verder is mijn indruk nog steeds goed. Vandaag met iets meer normaal gebruik gaat de batterij een heel stuk langer mee. Gister rond deze tijd had ik het al een tijdje aan mijn laptop hangen om op te laden, nu heb ik nog zo'n 80% batterij over. Maar goed, ik heb vandaag dan ook niet een uur video gekeken.

De klep van de batterij is inderdaad zeer moeilijk open te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
heeft iemand het programma ( 12 voip ) er op staan ? en werkt het

of is dat gewoon vanaf internet binnen te halen en te instaleren ?

vodafone staat geen voip toe alleen t mobile ( t mobile web en walk plus is ook sneller 14.95 pm )

en ik heb gevonden nu dat 12 voip goedkoper is , heel veel vaste nummers ook in het buitenland echt gratis

bij telefoon verkeer kijk maar eens bij ( vraagalex )

[ Voor 49% gewijzigd door ajblancke op 25-11-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:39:
[...]

Kan jij met je Vodafone abonnement skypen op je n900? Ik heb nl. gehoord dat Vodafone daar moeilijk over doet.
Ikzelf heb t-mobile en de internetsnelheid valt me tegen.
Het mag alleen bij "Zorgeloos Internet Totaal BloX" van vodafone (die is duurder).
Internet Totaal Blox kost 14,50 pm vanaf een vodafone Basis 27,50.
Dus dan ben je minimaal 42,- euro pm voor Vodafone kwijt.

Bij het normale "Zorgeloos Internet Blox" is het officieel niet toegestaan.
Of ze echt moeilijk doen, en of ze dingen blokkeren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajblancke schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:45:
heeft iemand het programma ( 12 voip ) er op staan ? en werkt het

of is dat gewoon vanaf internet binnen te halen en te instaleren ?

vodafone staat geen voip toe alleen t mobile ( t mobile web en walk plus is sneller )

en ik heb gevonden nu dat 12 voip goedkoper is , heel veel vaste nummers ook in het buitenland echt gratis

bij telefoon verkeer kijk maar eens bij ( vraagalex )
12voip is een betamax Voip dienst.
Die ondersteunen gewoon het SIP protocol, dus dat werkt prima op de N900.
Daar hoef je niets voor te installeren op de N900.
Ik gebruik zelf Voipbuster (ook betamax), en dat werkt goed. Alleen ik vind de kwaliteit van alle betamax producten een beetje zozo.
Budgetphone prepaid gebruik ik ook, en die levert een betere geluidskwaliteit (wel duurder).

Ik moest het "keep alive mechanism" op "OPTIONS" zetten voor Voipbuster, anders was ik na een tijdje niet meer bereikbaar op mijn Voipbuster nummer. Misschien is dat ook voor andere betamax diensten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prammers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:38:
Nu mensen de telefoon een paar dagen in gebruik hebben, ben ik erg benieuwd naar de ervaringen omtrent de accu. Met de vorige software versie was een regelmatig gehoord commentaar, dat deze onder normaal gebruik max 6 a 8 uur mee ging. Ik vind het belangrijk dat een toestel zondermeer een dag mee kan gaan, met gebruik van mail en ca.1 uur bellen per dag.

Graag jullie ervaringen.
ik haal denk ik 10 uur en dan einde avond tot ochtend aan het infuus. Ik gebruik twitter/email (nu nog geen Mfe aangezien ik exchange 2003 heb) en bellen. surfen een klein beetje.

problemen? alleen dat mfe het niet doet (nu imap op exchange in gebruik) en het toetsenbord had wat vrijer van het scherm gemogen, de 1 intikken is wat priegelig.

wat ik niet voor elkaar krijg, is OpenSSH. Ik kan het installeren (vraagt nooit om wachtwoord) maar ik vindt het nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:15:
[...]

Het mag alleen bij "Zorgeloos Internet Totaal BloX" van vodafone (die is duurder).
Internet Totaal Blox kost 14,50 pm vanaf een vodafone Basis 27,50.
Dus dan ben je minimaal 42,- euro pm voor Vodafone kwijt.

Bij het normale "Zorgeloos Internet Blox" is het officieel niet toegestaan.
Of ze echt moeilijk doen, en of ze dingen blokkeren weet ik niet.
Ik weet het niet of ze moeilijk gaan doen of dat ze het gaan blokkeren , maar als ze het bij de internet blox van 9,50 E toestaan het voipen dan neemt toch niemand de duurdere variant van 14,50 E want die is verders even snel en heeft ook dezelfde fup voorwaarden alleen mag je daar wel voipen.
Plus dat de duurdere nog een nadeel heeft namelijk als je het met een sim only afsluit kost het zelfs 34,50 E per maand i.p.v. 14,50 E.
En als je het afsluit met een spraak abonnement goekoper dan 27,50 E per maand kost het ook 34,50 E per maand i.p.v. 14,50 E.

Meer informatie over VoIP bij Vodafone:
http://www.vodafone.nl/pr...ox_voor_multimedia/totaal

Off topic:
"Onze" Nelie Smit Kroes , Europees commissaris nu nog mededinging maar naar alle waarschijnlijkheid wordt dit ict en telefonie.
Ik hoop dat Nelie de telco's dan gaat aanpakken m.b.t. het verbieden van voip , tethering etc. en de belachelijk lage fup's voor data.

[ Voor 33% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-11-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:47:
[...]

wat ik niet voor elkaar krijg, is OpenSSH. Ik kan het installeren (vraagt nooit om wachtwoord) maar ik vindt het nergens terug.
ooit eerder met ssh gewerkt?
Start je X terminal en type: "ssh" :)

Of gebruik ssh op je linux bak om naar je N900 te "ssh-en" (of putty op windows bijvoorbeeld)

Welke heb je geinstalleerd? als je enkel de client installeert, dan vraagt die niet om een wachtwoord, als je de server installeert, dan wel. Ik installeer "client and server " versie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:50:
[...]

Ik weet het niet zeker maar als ze het bij de internet blox van 9,50 E toestaan het voipen dan neemt niemand de duurdere variant van 14,50 E want die is verders even snel en heeft ook dezelfde fup voorwaarden alleen mag je daar wel voipen.
ik begrijp vodafone ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:30 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.