Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
TempesT en andere pre-release N900 testers, merken jullie na het installeren (en eventueel verwijderen) van veel apps dat de telefoon trager wordt? Of in het algemeen? Ik weet niet wat de precieze term van dit fenomeen is, Windows heeft er namelijk ook last van.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb ook nog een vraag voor Tempest. Waar ik me een klein beetje zorgen overmaak is de volwaardige desktopbrowser gecombineerd met een trage 3G verbinding. Duurt het laden dan soms niet irritant lang zodat je al snel Flashcontent wilt uitzetten, juist ook vanwege advertenties ed. En hoe groot kun je de cache instellen in de default browser, meer dan 100mb bv?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:02:
En ik heb ook nog een vraag voor Tempest. Waar ik me een klein beetje zorgen overmaak is de volwaardige desktopbrowser gecombineerd met een trage 3G verbinding. Duurt het laden dan soms niet irritant lang zodat je al snel Flashcontent wilt uitzetten, juist ook vanwege advertenties ed. En hoe groot kun je de cache instellen in de default browser, meer dan 100mb bv?
Adblock plus instaleren dan wordt de flash content gewoon afgespeeld in de browser m.u.v. flash content advertenties die niet.
Dan hoef je niet flash in het geheel uit te schakelen maar je download de pagina toch sneller omdat de flash advertenties eruit worden gefilterd , als ik het tenminste goed begrepen heb.

[ Voor 8% gewijzigd door janzeeschuimers op 23-11-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:02:
Met een beetje 3G verbinding (zeg 768kbit down) ben je nog steeds CPU limited. Zeker bij flash content. Ik denk dat je de render snelheid van mobiele apparaten in het algemeen overschat, en de snelheid van de huidige HSDPA verbindingen onderschat. Die snelheid is echt prima voor websites bekijken, voip, streaming video/audio etc. etc. Pas als meerdere applicaties tegelijk bandbreedte gaan opslobberen ontstaat er een probleem. Ik heb Telfort 768kbit/364kbit, en alleen als ik er op ga letten kan ik verschil merken tussen wifi en 3G. Een snelheidsverschil is er zeker, maar het is zeker niet hinderlijk ofzo.

Het starten van flash content duurt sowieso langer dan wat je op de desktop gewend bent (daar is het direct), maar dat is ook over wifi het geval, dat is puur CPU limited.

memory cache van de browser kan tussen 5 en 40MB worden ingesteld of "automatisch" wat dat dan ook mogen zijn. Het staat standaard op 5, en ik heb het niet veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:50:
TempesT en andere pre-release N900 testers, merken jullie na het installeren (en eventueel verwijderen) van veel apps dat de telefoon trager wordt? Of in het algemeen? Ik weet niet wat de precieze term van dit fenomeen is, Windows heeft er namelijk ook last van.
Bij mij niet trager, maar ik heb wel minder geheugen vrij op mijn root partitie, maar ja ik heb allemaal developer meuk lopen installeren en draai nog steeds op de pre-release versie van de firmware. (morgen ga ik echt updaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:31:
[...]

Bij mij niet trager, maar ik heb wel minder geheugen vrij op mijn root partitie, maar ja ik heb allemaal developer meuk lopen installeren en draai nog steeds op de pre-release versie van de firmware. (morgen ga ik echt updaten :-)
Als je het toestel ge-update hebt zou je dan eens willen kijken of de batterij duur verbeterd is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Hot damn, na de eerste twintig seconden ben ik al afgehaakt want ik kan dat ge EUH niet uitstaan! Leuk dat ze een developper laten babbelen maar in dit geval hadden ze het beter kunnen overlaten aan iemand die het wel gewend is om voor de camera te staan. Beetje jammer...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
BorgMan schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:39:
Hot damn, na de eerste twintig seconden ben ik al afgehaakt want ik kan dat ge EUH niet uitstaan! Leuk dat ze een developper laten babbelen maar in dit geval hadden ze het beter kunnen overlaten aan iemand die het wel gewend is om voor de camera te staan. Beetje jammer...
Hij is inderdaad een "beetje" zenuwachtig ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door janzeeschuimers op 23-11-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 09:51

skndd

aka skeej

Wahah ik had dat filmpje een paar dagen geleden gezien, en keek ook erg ongemakkelijk naar de nóg ongemakkelijkere presentator. Maar over die techniek: wees maar niet bang dat je iets gemist hebt, want dit is echt een totaal overbodig en achterhaald concept. Wie gaat er nou met een pointer nog groter dan zijn telefoon rondlopen, met headphones op. Een street view achtige app, of een willekeurige andere app die de camera van je telefoon gebruikt (en andere augmented reality technieken) zijn al veel verder en handiger. Beetje jammer dat ze waarschijnlijk best wat uit hebben gegeven aan R&D enzo, want dit gaat gewoon geen hond kopen.

Ontopic dan: Doet de N900 ook aan visual voicemail out-of-the-box? En is er al iets bekend over een docking station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Even een "vergelijkend" idee over batterijduur van de HTC HD2 (snapdragon) tegenover de N900:
Volgens Allaboutphones zijn de batterijen:
1320 mAh (N900)
1230 mAh (HD2)

Het uithoudingsvermogen van beiden volgens AAP:
  • De HD2 is "door de dag goed heen te trekken".
  • De N900: "De batterij gaat op een normale dag waarbij je een normale RSS-reader aan hebt staan, af en toe belt en internet net geen 10 uur mee. Ga je het toestel wat intensiever gebruiken dan kun je er vanuit gaan dat de batterij tussen de 6 en 8 uur mee zal gaan."
Het gaat hier om de final versie van de HD2 en de prerelease van de N900, dus een echte eerlijke vergelijk biedt het niet. Het zou kunnen dat de N900 in de loop der tijd misschien 20%~30% langer op zijn accu meekan, maar veel meer zal het niet worden. Ik denk dat de snapdragon qua energieverbruik gelijk ligt met de N900.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05

ErikKo

Rippie

In het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic las ik dat verschillende mensen vandaag verblijd zijn met de eerste batch uitgeleverde N900's. Zou je kunnen aangeven hoelang je met de accu doet?

Van de verschillende reviews die ik van de N900 heb gelezen heb ik gevonden dat deze resultaten namelijk sterk verschillen. Er werd daarom gehint naar een softwareupdate die het toestel zuiniger zou maken. De meeste reviewers waren namelijk in het bezit van een pre-release versie.

De meeste reviews hadden geen moeite en haalden altijd een hele dag. Ik heb een review gelezen die hier erg negatief over reageerde. Zonder al te veel te doen zou het apparaat de dag overleven, maar wanneer je er af en toe wat mee deed zou hij de 6-8 uur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ErikKo schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:36:
In het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic las ik dat verschillende mensen vandaag verblijd zijn met de eerste batch uitgeleverde N900's. Zou je kunnen aangeven hoelang je met de accu doet?
...
De meeste reviews hadden geen moeite en haalden altijd een hele dag. Ik heb een review gelezen die hier erg negatief over reageerde. Zonder al te veel te doen zou het apparaat de dag overleven, maar wanneer je er af en toe wat mee deed zou hij de 6-8 uur halen.
Die review staat op allaboutphones.

Voordat je vrolijk post: ik haal er een dag mee met de final release, graag vertellen wat je zoal doet.
Internetten, muziek, films, applicaties, functies, alles.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
ik heb zo'n ding: http://www.consumer.phili...ccu-sce4420_10/prd/nl/nl/
kun je het nog even mee rekken. maar ik denk dat ik gewoon een reserve batterij ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Nas T schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:21:
Het zou kunnen dat de N900 in de loop der tijd misschien 20%~30% langer op zijn accu meekan, maar veel meer zal het niet worden. Ik denk dat de snapdragon qua energieverbruik gelijk ligt met de N900.
Hier een blogpost die aangeeft dat de final firmware een flinke sprong heeft gemaakt qua energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Is er iemand met een (pre-)release telefoon die geintereseerd is om de lokalisatie (van input-only naar Hebreeuws) die ik heb gepost te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe review: http://www.pocket-lint.co...-n900-mobile-phone-review

(8/10, nette score; let op nog wel pre-productiemodel review).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:56
Eindelijk binnen :)

Synchroniseren met PC suite ging perfect, alle contacten en afspraken overgezet.
Was even bang dat hij dat niet goed zou doen maar ging perfect.

Eerste indruk is zeer goed, alleen ik kan je nu al vertellen dat het toetsenbord van de N97 die hier ligt fijner typt.

De toetsen liggen net wat verder uit elkaar, maar mischien is het een kwestie van wennen, je bent gauw bang dat je verkeerd typt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net geupdate.
Ik merk nog weinig verschil. Ben een beetje teleurgesteld in de update: Alle bugs die ik heb gerapporteerd zitten er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:09:
net geupdate.
Ik merk nog weinig verschil. Ben een beetje teleurgesteld in de update: Alle bugs die ik heb gerapporteerd zitten er nog in.
Mm dat is wel balen, er was ook verteld dat in December er een update zou komen toch ? Misschien dat het dan word verholpen. Ik ben benieuwd of je nu wat merkt van die batterij duur of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:09:
net geupdate.
Met Maemo kun je die bugs gelukkig zelf fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:13:
[...]

Mm dat is wel balen, er was ook verteld dat in December er een update zou komen toch ? Misschien dat het dan word verholpen. Ik ben benieuwd of je nu wat merkt van die batterij duur of niet.
Het was ook te voorspellen. De release versie van de firmware is gebaseerd op de firmware die slecht 1 week nieuwer is dan de pre-release versie. Daar is op voortgebouwd, en alleen kritieke bugs zouden worden opgelost. En mijn bugs zijn verre van kritiek.

Ik wil die interne build van de Nokia software (week 46 of zo iets), daarvan is gemeld dat een heel groot aantal van mijn bugs zijn gefixed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:16:
[...]

Is dat cynisme? Je hebt ook kennis nodig, en op de meeste vlakken heb ik niet voldoende kennis om die bugs te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:16:
[...]

*knip*

Eindelijk binnen

Synchroniseren met PC suite ging perfect, alle contacten en afspraken overgezet.
Was even bang dat hij dat niet goed zou doen maar ging perfect.

Eerste indruk is zeer goed, alleen ik kan je nu al vertellen dat het toetsenbord van de N97 die hier ligt fijner typt.

De toetsen liggen net wat verder uit elkaar, maar mischien is het een kwestie van wennen, je bent gauw bang dat je verkeerd typt...

Dat is goed nieuws! Bedankt voor de update

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 23-11-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:27:
[...]

Is dat cynisme? Je hebt ook kennis nodig, en op de meeste vlakken heb ik niet voldoende kennis om die bugs te fixen.
Nee, maar ik bedoel je hoeft niet zoals met Windows maanden te wachten op een fix. Want met Maemo kan *iedereen*, ook de community, de bugs fixen - dus je ben in principe nooit afhankelijk van Nokia. Want de community kan dus zelf met fixes komen, iets dat niet (gemakkelijk) kan met closed sources operating systems. Das toch mooi of niet dat je niet per se afhankelijk bent van het bedrijf om het op te lossen!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik mijn N900 opnieuw installeer besef ik me pas hoeveel dingen ik er direct naast installeer.

Uit de "end-user"-veilige Maemo-extras:
-fmradio --> fmradio
-ines --> Nes emulator
-load applet --> kan je ook makkelijk screenshots en screencasts maken
-mg --> master system/gamegear emulator
-mirror --> om de front camera te testen
-Ogg Support --> om ogg bestanden af te kunnen spelen
-OpenSHH Client and Server ---> besturen en bestuurd worden over netwerk
-Personal dataplan Monitor --> dataverbruik widget
-Personal IP adress --> huidige ip adress in een widget
-qik --> live video streamen
-recorder --> voice recorder applicatie
-rootsh --> gainroot scriptje
-Simple Brightness Applet --> makkelijk veranderen van scherm helderheid
-vgb --> gameboy emulator (gaaf serpent!!)
-vgba --> GBA emulator
-vncviewer --> VNC viewer

Ik ga ook eens bijhouden wat ik uit die developer catalogi installeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:45:
Nu ik mijn N900 opnieuw installeer besef ik me pas hoeveel dingen ik er direct naast installeer.

Uit de "end-user"-veilige Maemo-extras:
-fmradio --> fmradio
-ines --> Nes emulator
-load applet --> kan je ook makkelijk screenshots en screencasts maken
-mg --> master system/gamegear emulator
-mirror --> om de front camera te testen
-Ogg Support --> om ogg bestanden af te kunnen spelen
-OpenSHH Client and Server ---> besturen en bestuurd worden over netwerk
-Personal dataplan Monitor --> dataverbruik widget
-Personal IP adress --> huidige ip adress in een widget
-qik --> live video streamen
-recorder --> voice recorder applicatie
-rootsh --> gainroot scriptje
-Simple Brightness Applet --> makkelijk veranderen van scherm helderheid
-vgb --> gameboy emulator (gaaf serpent!!)
-vgba --> GBA emulator
-vncviewer --> VNC viewer

Ik ga ook eens bijhouden wat ik uit die developer catalogi installeer
Indrukwekkende lijst! Valt me op hoeveel je nu wel niet kunt met dat ding :) Dat de vgba nu al verkrijgbaar is, is fantastisch :) Speel er nog steeds veel op op m'n Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand mij even uitleg geven aub.

Dat er verschillende emulators opstaan wil dat zeggen dat je er een goede game console aan hebt?
En dus een scala aan diverse spellen...bv fifa 2010, F1. first shooter games, en dat met prachtige grafics, of is dat nog iets teveel van het goede?

Dat je er live video mee kunt streamen? Up...dus naar het net?

@ Nas, ik had op maemo al iets gelezen, maar kwam er niet uit wat ze nou precies bedoelden.
Ennuh, mp3 tjes afspelen op je psp...is toch wel een mooie mp3 speler dan dacht ik zo...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:30:

Dat er verschillende emulators opstaan wil dat zeggen dat je er een goede game console aan hebt?
En dus een scala aan diverse spellen...

Dat je er live video mee kunt streamen? Up...dus naar het net?
Vraag emulators: Nee, dat is net zoiets als dat als je mp3s op je PSP/DS kan afspelen dat het een goede mp3speler is. Maar spelletjes spelen netjes af, er is zelfs ondersteuning voor hardwarematige 3D-versnelling.

En Qik? Google zegt al wat het is zonder de link aan te klikken.

EDIT:
@post na mij: De link gaat naar google, met als zoekopdracht qik

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 23-11-2009 20:29 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
^ Je link gooit me naar de Google homepage, Nas. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
BorgMan schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:57:
^ Je link gooit me naar de Google homepage, Nas. Klopt dat?
De eerste link is de QIK website als je bij supported phones kijkt zie je staan N900:
Hier heb je de link naar een .deb bestand http://qik.com/m/dl/index/10 die je kunt installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:30:

En dus een scala aan diverse spellen...bv fifa 2010, F1. first shooter games, en dat met prachtige grafics, of is dat nog iets teveel van het goede?
Onder Linux zijn zat emulators te vinden, en de N900 is in beginsel krachtig genoeg voor een groot aantal consoles om te emuleren idd. Dus dat is een mooie combi. Houd er echter rekening mee dat (en daar liep ik bij andere telefoons ook tegen aan) dat op een telefoon vaak een goede D-Pad ontbreekt, dus de ervaring is nooit hetzelfde als op een "echte" handheld - die hebben optimale plaatsing van de toetsen en een fijne D-Pad of Gamestick. Zelfde als met Quake 3 op een telefoon: het klinkt allemaal fantatisch maar echt fijn Quake3 spelen is het niet. Zie het als een leuke showoff, maar geen vervanger voor een DS of PSP die homebrew (zoals emulators) kan draaien. Dus echt goede game console zijn de meeste telefoons niet, juist vanwege het gebrek aan fijne controls.

De N900 heeft echter een USB-aansluiting: dus wat wel prachtig zou zijn als je daar een Xbox360 controller op zou kunnen aansluiten i.c.m. de TV-out van de N900.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Ik kan het in de handleiding nergens vinden, maar is het ook mogelijk dat als je een applicatie afsluit je weer in hoofdmenu terug komt?

Ik weet dat je hem naar het dashboard kan zetten, maar dan blijft hij op de achtergrond staan en dat wil je niet met applicaties die je niet zo vaak gebruikt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat (nog) niet kan maar mischien kijk ik er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:38:
Ik kan het in de handleiding nergens vinden, maar is het ook mogelijk dat als je een applicatie afsluit je weer in hoofdmenu terug komt?

Ik weet dat je hem naar het dashboard kan zetten, maar dan blijft hij op de achtergrond staan en dat wil je niet met applicaties die je niet zo vaak gebruikt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat (nog) niet kan maar mischien kijk ik er over heen.
ik bergijp niet echt wat je bedoeld. Je kan applicaties gewoon sluiten of op de achtergrond verder laten draaien als je dat bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:40:

Goed, de shop meteen weer gemailed om de bestelling af te zeggen. Uiteindelijk vandaag eindelijk een DQC-160 op maat voor de N900 gevonden. Aangezien dit naar mijn mening de beste display folie OOIT is (wel een stuk duurder) heb ik meteen een triple pack besteld. De extra slijt ik wel naar mensen om me heen. Triple pack met verzenden was 18 euro.

Uiteraard laat ik eventjes weten hoe ze bevallen! :D
Op http://www.protectionfilms24.com kun je ze bestellen voor 8,95 euri......zelfs geen bezorgkosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
@TempesT

1 Ik ga naar het toepassingsmenu

2 daarna na bv instellingen

3 die open ik, als ik terug wil kan dat niet. ik kan op het dashboard drukken en daar ga je dan heen. of ik kan op het kruisje drukken en dan kom je terug op het buro blad.

Pff begrijp het zelf bijna niet meer :)

Wat ik bedoel te zeggen is kan je ook gewoon terug naar je hoofdmenu als je van daaruit iets hebt geopend?
Zonder dat je gelijk weer op de buroblad terug komt

(snappie) ?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:07:
@TempesT

1 Ik ga naar het toepassingsmenu

2 daarna na bv instellingen

3 die open ik, als ik terug wil kan dat niet. ik kan op het dashboard drukken en daar ga je dan heen. of ik kan op het kruisje drukken en dan kom je terug op het buro blad.

Pff begrijp het zelf bijna niet meer :)

Wat ik bedoel te zeggen is kan je ook gewoon terug naar je hoofdmenu als je van daaruit iets hebt geopend?
Zonder dat je gelijk weer op de buroblad terug komt

(snappie) ?

Thnx.
Ik denk het wel. Je moet inderdaad eerst naar het dashboard, en dan nog een keer op die knop drukken voor het hoofdmenu. Je moet dus twee keer links boven drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 08:11:
[...]

Nofi, maar dat is net zoals iemand met een PS3 (fan)blog die gaat twitteren dat de PS3 de beste graphics heeft. Wij van WC Eend...Het zal best kunnen (alle highend toestellen zijn wel okay tegenwoordig), maar dan graag iemand van een Droid-blog of een "neutrale" site die dat zegt :P

[...]

Tempest, is dit met de nieuwste versie al opgelost? Wachten op Maps is net zo irritant als 2 minuten wachten op een GPS fix.
Nope, de maps app is nog steeds versie 1.00, en die zuigt nog steeds enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]Only.Holoris schreef op maandag 23 november 2009

De N900 heeft echter een USB-aansluiting: dus wat wel prachtig zou zijn als je daar een Xbox360 controller op zou kunnen aansluiten i.c.m. de TV-out van de N900.
[

Dat zou idd mooi zijn. ik moest ook direct denken aan een wii controller o.id. Dat het niet geheel zo is als een stand alone psp e.d maakt me niet zoveel uit.
Ik vind het gewoon leuk als het er allemaal in zit. Net zoals de 5 mp camera, gps, mp3 speler, videocamera.
Zovaak heb ik het allemaal niet nodig, maar als ik het nodig heb heb ik het wel bij me!
Tien jaar geleden had je daar allemaal apparaten voor die stuk voor stuk veel geld kosten.....nu zit het allemaal in 1 mini apparaatje, waarbij ook nog de community kan ontwikkelen, als het er nog niet is. Super.

Verder...ik heb de website van qik.com bekeken. maar mijn vraag blijft staan dat ik niet weet wat nou de bedoeling is. Post je een filmpje naar het web? of kun je realtime videoposten naar een website? of is het zoals met videotelefoneren dat je iemand moet bellen? Ik bedoel dat zijn drie verschillende zaken die niet worden uitgelegd op de homepage. misschien weet iemand van jullie het.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
@TempesT

ja idd dat bedoel ik, daar was ik ook achter gekomen. Wat ik dus (geen groot probleem) maar jammer vind is dat die applicatie/menu/etc waar je in bezig was niet direct word afgesloten. Zo heb je al snel redelijk wat open staan.

Niet dat dat echt een probleem is maar had in mijn ogen een tikkelde beter over na gedacht kunnen worden.

Je heb wel de mogelijkheid om hem af te sluiten, maar dan sta je direct weer op het buroblad.

En zo zullen we nog wel een paar dingen tegen komen wat misschien nog niet optimaal is.
Maar we wisten waar we aan begonnen.(ik neem ze echt wel voor lief)

Maar tot nu toe een geweldig/snel apparaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:24:
Only.Holoris schreef op maandag 23 november 2009

Dat zou idd mooi zijn. ik moest ook direct denken aan een wii controller o.id. Dat het niet geheel zo is als een stand alone psp e.d maakt me niet zoveel uit.
[...]
Volgens deze video kan wat jullie aan het dromen zijn al: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=E0wbLaMXeu4

Dit is ook een mooie demo (alleen wat kort)
http://www.youtube.com/watch?v=LQTBndY24L4

[ Voor 6% gewijzigd door Keeper of the Keys op 23-11-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper of the Keys schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:57:
[...]

Volgens deze video kan wat jullie aan het dromen zijn al: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=E0wbLaMXeu4

Dit is ook een mooie demo (alleen wat kort)
http://www.youtube.com/watch?v=LQTBndY24L4
_/-\o_
2e filmpje stelt niet zo veel voor: emu's draaien ook al jaren op andere telefoonplatformen goed.
1e filmpje: super cool!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
]Only.Holoris schreef op maandag 23 november 2009
Verder...ik heb de website van qik.com bekeken. maar mijn vraag blijft staan dat ik niet weet wat nou de bedoeling is. Post je een filmpje naar het web? of kun je realtime videoposten naar een website? of is het zoals met videotelefoneren dat je iemand moet bellen? Ik bedoel dat zijn drie verschillende zaken die niet worden uitgelegd op de homepage. misschien weet iemand van jullie het.
Wat snap je niet aan deel video's met anderen? Want dat is wat het is....
Of wil je weten hoe dat kan? Streamen is om het verschil aan te duiden dat je een bestand eerst download en dan kijkt en een bestand kan kijken als het nog aan het downloaden is.
Jij hebt een video, en maakt die video bereikbaar voor anderen. Aangezien het een toepassing is, zal het originele bestand op je telefoon staan en zal wat op het web voor andere gebruikers verschijnt verwijzen naar dat bestand op jouw telefoon. Dit weet ik niet zeker, ik gok dat het zo zal gaan met de kennis die ik heb.
So correct me if I'm wrong :)

EDIT:
@ Only.holoris:
Maar het is toch wel gaaf om te zien dat (eigenlijk al voor de daadwerkelijke release) al filmpjes zijn dat je met je telefoon op een tv mario van de snes kan spelen met een Wii-controller. En een ander filmpje besturing door het kantelen van de N900. Dàt zijn echt leuke ontwikkelingen, ik hoop dat dit nog heel lang doorzet.

[ Voor 13% gewijzigd door Nas T op 23-11-2009 22:16 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
Je kan live mensen laten meekijken naar wat jij op dat moment aan het doen bent. Gewoon Qik opstarten en je camera er op richten.

Daarnaast kun je gestreamde films downloaden als je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:13:
@ Only.holoris:
Maar het is toch wel gaaf om te zien dat (eigenlijk al voor de daadwerkelijke release) al filmpjes zijn dat je met je telefoon op een tv mario van de snes kan spelen met een Wii-controller. En een ander filmpje besturing door het kantelen van de N900. Dàt zijn echt leuke ontwikkelingen, ik hoop dat dit nog heel lang doorzet.
Ja klopt die Wii Hack is super cool, zeker icm TV-Out. En draait allemaal netjes smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motogp schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:29:
@TempesT

ja idd dat bedoel ik, daar was ik ook achter gekomen. Wat ik dus (geen groot probleem) maar jammer vind is dat die applicatie/menu/etc waar je in bezig was niet direct word afgesloten. Zo heb je al snel redelijk wat open staan.

Niet dat dat echt een probleem is maar had in mijn ogen een tikkelde beter over na gedacht kunnen worden.

Je heb wel de mogelijkheid om hem af te sluiten, maar dan sta je direct weer op het buroblad.

En zo zullen we nog wel een paar dingen tegen komen wat misschien nog niet optimaal is.
Maar we wisten waar we aan begonnen.(ik neem ze echt wel voor lief)

Maar tot nu toe een geweldig/snel apparaat....
Dit begrijp ik weer niet. waarom zou je zo snel meer dingen open hebben staan?

Er is heel goed over nagedacht, er is heel bewust hiervoor gekozen. Het idee is namelijk dat je shortcuts naar programmas/widgets/bookmarks/contacts direct op 1 van je desktops hebt staan, en dat je dus alleen voor sporadisch gebruikte programmas naar het "hoofdmenu" gaat.
De desktops zijn eigenlijk de "hoofdmenus", het menu met shortcuts naar alle applicaties is bedoeld als een soort "sub-menu".
Daarom ga je ook altijd terug naar de burobladen, die moet je inrichten zodat ze voor jou het meest praktisch zijn.

Ik geef toe dat ik er ook aan moest wennen, en alle iPhone gebruikers die even met de N900 spelen zeggen: "hoeveel homescreens heeft dit ding ?"
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:21:
[...]

Ja klopt die Wii Hack is super cool, zeker icm TV-Out. En draait allemaal netjes smooth.
yep, supercool, maar de wiicontrol is ook super buggy! Nog niet echt fijn allemaal.
De emulators allemaal prima, maar de controls, dat is nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Super dik! Ik gebruik mijn TV out nogal weinig op mijn 5800 maar denk dat ik het wel vaker met de N900 ga gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een aantal best leuke videos van dingen die je met de N900 kan doen.

Die eCoach ziet er best goed uit, jammer dat ik geen sport fan ben.

http://maemotalk.com/2009/11/23/nokia-n900-30-second-videos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
eCoach is eigenlijk niks meer dan een mooie versie van sportstracker zonder de online services toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ow btw: werkt Mail for Excahnge soepel? Ik hoorde dat er problemen mee waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:08:
een aantal best leuke videos van dingen die je met de N900 kan doen.

Die eCoach ziet er best goed uit, jammer dat ik geen sport fan ben.

http://maemotalk.com/2009/11/23/nokia-n900-30-second-videos/
Met dit programma ben ik echt blij, ik mountainbike veel dus dan kan de N900 mooi mee :) Zoek alleen nog een fietshouder maar die zal vanzelf wel uitkomen.

Zie ook dat het programma wordpy bestaat :) erg handig als je een wordpress blog hebt. De N900 word steeds maar leuker en leuker :9

[ Voor 12% gewijzigd door lexi1986 op 24-11-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 01:07:
ow btw: werkt Mail for Excahnge soepel? Ik hoorde dat er problemen mee waren?
werkt schijnbaar niet met exchange 2003, dat toch alf nederland gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 14:12

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:54:
[...]

Bron waarbij het getest is op de versie die nu op de N900 staat die geleverd wordt?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Aww kom op mensen die een N900 hebben, genoeg gespeeld, we willen weten hoe hij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:54:
[...]

Weet je dit zeker, want er word toch duidelijk gezegd door Nokia dat er exchange support op zit. Zou wel balen zijn als 2003 niet normaal werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:13:
[...]

Wat snap je niet aan deel video's met anderen? Want dat is wat het is....
Of wil je weten hoe dat kan? Streamen is om het verschil aan te duiden dat je een bestand eerst download en dan kijkt en een bestand kan kijken als het nog aan het downloaden is.
Jij hebt een video, en maakt die video bereikbaar voor anderen. Aangezien het een toepassing is, zal het originele bestand op je telefoon staan en zal wat op het web voor andere gebruikers verschijnt verwijzen naar dat bestand op jouw telefoon. Dit weet ik niet zeker, ik gok dat het zo zal gaan met de kennis die ik heb.
So correct me if I'm wrong :)
Wat ik niet snap is dus of het live is en of kan. Als voorbeeld. Ik zit bij een sportwedstrijd, een vriend zit in australie, een neef zit in de states en mijn vriendin thuis. Ik film, en tegelijkertijd kan men dit bekijken.
Maar zoals ik begrijp kan dit dus niet. Het is dus hetzelfde als youtube. Je maakt een filmpje, uplaod dit, en men kan in jouw account dit bekijken. Das niet zo nieuw.
Echter zoals in mijn eerste voorbeeld...Dat zou nog eens vernieuwend zijn.
Een filmpje posten naar het web vind ik nou niet zo heel byzonder.
Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat het mogelijk moest worden om live te braodcasten....
Stel je ziet een ongeluk, pakt je foon en zend rechtstreeks uit op een account alla twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:26:
[...]

Bron waarbij het getest is op de versie die nu op de N900 staat die geleverd wordt?
heb die vraag gesteld aan Daanno en er geen bevestigend antwoord op gekregen, dus ga er vanuit dat het nog steeds niet lukt. Ook smartphoneshop zegt: vanaf exchange 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:34:
[...]

Weet je dit zeker, want er word toch duidelijk gezegd door Nokia dat er exchange support op zit. Zou wel balen zijn als 2003 niet normaal werkt
heb dat van allaboutphones, die heeft het vermeld in hun review en bij Smartphoneshop (zie spec lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:47:
[...]

Wat ik niet snap is dus of het live is en of kan. Als voorbeeld. Ik zit bij een sportwedstrijd, een vriend zit in australie, een neef zit in de states en mijn vriendin thuis. Ik film, en tegelijkertijd kan men dit bekijken.
Maar zoals ik begrijp kan dit dus niet. Het is dus hetzelfde als youtube. Je maakt een filmpje, uplaod dit, en men kan in jouw account dit bekijken. Das niet zo nieuw.
Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat het mogelijk moest worden om live te braodcasten....
Stel je ziet een ongeluk, pakt je foon en zend rechtstreeks uit op een account alla twitter.
Dat is dus precies wat Qik is, live streaming. Als je de applicatie hebt geinstalleerd zie je de camerazoeker plus een recordknop en kun je aangeven of je private of public wilt broadcasten . Iedereen kan dan op het moment dat jij aan het recorden bent op www.qik.com/jounaam jouw livestream zien. Enige nadeel is dat de kwaliteit (lees: bitrate) niet hoogstaand is...
BorgMan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:01:
Aww kom op mensen die een N900 hebben, genoeg gespeeld, we willen weten hoe hij is!
Mee eens...kom op met die ervaringen/reacties!

[ Voor 10% gewijzigd door gehlan op 24-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

@John-Hendriks

Daanno = allaboutphones. De review van allaboutphones is volgens mij trouwens ook van een toestel waar niet de nieuwste update op staat.

En specs van shops zeg mij trouwens erg weinig. Vaak klopt dit lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:47:
[...]

Wat je beschrijft is volgens mij juis/exactt wat qik mogelijk maakt. Live broadcasting op internet. Je vrienden, familie, etc. gaan naar een web adres wat in je twitter komt bijvoorbeeld, deze krijgen hier een live view venster met de video welke jij op dat moment aan het opnemen bent met je telefoon.

Ik heb tijdens de maemo summit in de live stream ook enkele qik links bekeken. En dat werkte toen al aardig. Sinds die tijd zijn er nog enige updates geweest voor qik.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:48:
[...]

heb die vraag gesteld aan Daanno en er geen bevestigend antwoord op gekregen, dus ga er vanuit dat het nog steeds niet lukt. Ook smartphoneshop zegt: vanaf exchange 2007
Kijk in de bugtracker van maemo. Op dit moment is er geen support voor exchange 2003 aangezien het niet werkt. Zoals ik kan vinden/lezen is dit niet "by design" maar een bug. Dus hopelijk word het snel gefixed.

Maar de bugtrack is de plek waar je al dit soort info kunt vinden, wat ze er aan proberen te doen, en wie er allemaal nog meer last van heeft, etc. etc. Dat is juist 1 van de plus punten van een open OS/applicaties. Je kunt *zien* wat er gebeurt. :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh das dus toch wat ik hoopte...Live braodcasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:27:
@John-Hendriks

Daanno = allaboutphones. De review van allaboutphones is volgens mij trouwens ook van een toestel waar niet de nieuwste update op staat.

En specs van shops zeg mij trouwens erg weinig. Vaak klopt dit lang niet altijd.
dat eerste (Daanno) weet ik, ik lees hierboven trouwens dat het dus nog steeds niet werkt: er is (nog geen) support voor 2003

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
EngelF schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:27:
@John-Hendriks

Het toestel in de review was idd de pre-production firmware. Inmiddels hebben we de final firmware erop staan en die is zelfs wat sneller maar veel is er niet veranderd. Nog steeds mega stabiel, snel en goed qua software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Eindelijk heb ik mijn N900 ook binnen gekregen.

Hoe stel je eigenlijk een "packet data" connectie in op de N900? Kan het niet vinden.
Ik gebruik Vodafone als provider.

Als ik een nieuwe connectie wil instellen heb ik eigenlijk alleen de optie om een "Wifi" connectie in te stellen. Vodafone GPRS is automatisch al ingesteld.

Hoe kun je een UMTS connectie invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:00:
Eindelijk heb ik mijn N900 ook binnen gekregen.

Hoe stel je eigenlijk een "packet data" connectie in op de N900? Kan het niet vinden.
Ik gebruik Vodafone als provider.

Als ik een nieuwe connectie wil instellen heb ik eigenlijk alleen de optie om een "Wifi" connectie in te stellen. Vodafone GPRS is automatisch al ingesteld.

Hoe kun je een UMTS connectie invoeren?
Dit was mij gisteren ook niet direct duidelijk, na even klooien maar gewoon "ja" naar 1300 gesmst (voor HI / KPN werkt dit in ieder geval) en dan worden de instellingen naar je toe gesmst. Vervolgens werkte het automagisch :)

Hoe je ze handmatig in kunt stellen en welke gegevens je dan moet gebruiken weet ik niet precies maar misschien kun je voor Vodafone eens kijken welk nummer je moet smsen om die instellingen op te vragen, vermoed wel dat ze ook zo'n functie hebben.

Edit: ben overigens vanochtend om 7 uur opgestaan en m'n mobiel van de lader gehaald, status van de batterij is nu 50% bij het volgende gebruik; enkele google talk gesprekjes om even wat af te spreken voor vanavond (paar min max), stuk of 10 smsjes en 2 telefoongesprekken van in totaal zo'n 5 tot 10 minuten. Ook heb ik uiteraard een paar websites moeten openen om het toestel te demo-en aan m'n collega's want die waren na al mijn verhalen de afgelopen maanden toch ook wel benieuwd :) Ben benieuwd hoe de batterij de rest van de dag performed, so far so goed iig! :9

[ Voor 22% gewijzigd door TargetX op 24-11-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:38:
Ahh das dus toch wat ik hoopte...Live braodcasting!
yup, streaming zoals eerder al werd gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:55:
[...]

Het toestel in de review was idd de pre-production firmware. Inmiddels hebben we de final firmware erop staan en die is zelfs wat sneller maar veel is er niet veranderd. Nog steeds mega stabiel, snel en goed qua software :)
maar nog geen mogelijkheden met exchange 2003 begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
TargetX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:07:
[...]

Dit was mij gisteren ook niet direct duidelijk, na even klooien maar gewoon "ja" naar 1300 gesmst (voor HI / KPN werkt dit in ieder geval) en dan worden de instellingen naar je toe gesmst. Vervolgens werkte het automagisch :)

Hoe je ze handmatig in kunt stellen en welke gegevens je dan moet gebruiken weet ik niet precies maar misschien kun je voor Vodafone eens kijken welk nummer je moet smsen om die instellingen op te vragen, vermoed wel dat ze ook zo'n functie hebben.
Hmm. 1300 werkt bij Vodafone niet (met de N97 ook al niet).

De website van Vodafone heeft ook verder geen info over de N900. Wat je moet instellen is wel bekend maar niet hoe. In de manual van de N900 kan ik ook niets vinden..

Wie weet dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:40:
[...]

Hmm. 1300 werkt bij Vodafone niet (met de N97 ook al niet).

De website van Vodafone heeft ook verder geen info over de N900. Wat je moet instellen is wel bekend maar niet hoe. In de manual van de N900 kan ik ook niets vinden..

Wie weet dit wel?
Probeer dit eens: sms 'internet' naar 1300.

Bron: http://www.google.nl/sear...oeken&meta=lr%3D&aq=f&oq=

[ Voor 13% gewijzigd door TargetX op 24-11-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
How to install Power Twitter on Nokia N900 web browser ?

(De beste manier om te twitteren op een smartphone die ik ooit gezien heb).

http://thenokiablog.com/2...r-nokia-n900-web-browser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
1300 sms werkt niet. Telefoon wordt niet ondersteund door Vodafone.

Echter, ik heb de bestaande "GPRS" connectie settings aangepast en het lijk nu wel via UMTS te kunnen verbinden (zie nu 3 of 3.5G in het scherm staatn ipv 2G). Heb meteen via speedtest.nl een testje gedaan en het is inderdaad UMTS (snelheid is > 200KB/s).

Het is wel raar; als connection type staat gewoon "GPRS". Je kunt daar ook niets anders kiezen. Maar ja het werkt.

@TargetX; Bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:58:
Heb meteen via speedtest.nl een testje gedaan en het is inderdaad UMTS (snelheid is > 200KB/s).

Het is wel raar; als connection type staat gewoon "GPRS". Je kunt daar ook niets anders kiezen. Maar ja het werkt.

Geen dank, fijn dat het nu werkt! :) Mooie snelheid die 200KB/s, helaas zit dat er met Mobiel Internet Plus van Hi nog niet in op het moment, hoop dat ze snel met een snelheidsverhoging komen want zelfs met de snelste variant (die van 15 euro) vind ik het nog niet echt snel genoeg, zeker niet met deze mobiel.

Weet iemand trouwens hoe je Adblock Plus filters kunt instellen? Heb al even gegoogled en even gezocht binnen de instellingen van Adblock maar ik kan bij de addon zelf nagenoeg niets instellen, iemand hier meer succes mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het sinds gister ook binnen, en tot nu toe bevalt het goed. Nou moet ik zeggen dat ik het nog niet echt gebruikt heb waarvoor het bedoeld is (bellen/SMSen/Internetten). Een film kijken gaat in ieder geval prima.

Misschien komt het doordat ik binnen zit, maar de GPS ontvanger heeft nogal een behoorlijke afwijking. Dan heb ik het dus echt over enkele tientallen meters. Daarnaast is het mij niet helemaal duidelijk hoe en wanneer de netwerkverbindingen opgezet worden.

Over het algemeen genomen vind ik het wel fijn speelgoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:35:
Ik heb het sinds gister ook binnen, en tot nu toe bevalt het goed. Nou moet ik zeggen dat ik het nog niet echt gebruikt heb waarvoor het bedoeld is (bellen/SMSen/Internetten). Een film kijken gaat in ieder geval prima.

Misschien komt het doordat ik binnen zit, maar de GPS ontvanger heeft nogal een behoorlijke afwijking. Dan heb ik het dus echt over enkele tientallen meters. Daarnaast is het mij niet helemaal duidelijk hoe en wanneer de netwerkverbindingen opgezet worden.

Over het algemeen genomen vind ik het wel fijn speelgoed. :)
Het lijkt erop dat hij dan alleen zijn locatie berekend door middel van de GSM masten en niet doormiddel van zijn eigen GPS. Is ook te zien hoeveel satellieten dat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
TargetX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:17:
[...]
Mooie snelheid die 200KB/s
Om deze reden ben ik overgestapt van Tmobile. Ik heb wel eens met vodafone 280KB/s gehaald.
Weet iemand trouwens hoe je Adblock Plus filters kunt instellen? Heb al even gegoogled en even gezocht binnen de instellingen van Adblock maar ik kan bij de addon zelf nagenoeg niets instellen, iemand hier meer succes mee?
Toevallig heb ik ook hier naar gekeken. Bij de addon instellingen van de browser lukte mij dit ook niet. Er is een addon "Ovi" nogwat te zien. Verder is er een "install" button wat een file chooser dialog opent. A ha. wellicht moet je deze eerst downloaden en dan via de "install" button installeren. Ga ik later wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:46:
[...]

Het lijkt erop dat hij dan alleen zijn locatie berekend door middel van de GSM masten en niet doormiddel van zijn eigen GPS. Is ook te zien hoeveel satellieten dat je hebt?
Hmm.. interne GPS ingeschakeld, maar ik kan nergens ontdekken hoeveel satellieten hij ziet. Ik gok erop dat dat komt doordat ik binnen zit, waar de ontvangers doorgaans niet heel veel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:12:

Toevallig heb ik ook hier naar gekeken. Bij de addon instellingen van de browser lukte mij dit ook niet. Er is een addon "Ovi" nogwat te zien. Verder is er een "install" button wat een file chooser dialog opent. A ha. wellicht moet je deze eerst downloaden en dan via de "install" button installeren. Ga ik later wel proberen.
Addblock Plus installeren is geen probleem, dit kan gewoon vanuit de repositories en hoeft dus niet via de 'Open File' browser. Het configureren van welke filter-sets je wil gebruiken is dus helaas nog niet mogelijk via de standaard manier, las ergens op internet wel dat je door middel van een chrome:// linkje de instellingen kon openen maar dat werkte bij mij niet (zit nu op m'n werk dus kan de link er ff niet bij zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de reden ontdekt waarom de Ovi Store zo leeg is (zowel voor Maemo als voor Symbian)! Op talk.maemo.org is een hele rel aan de gang op het moment.

Ovi Store is vooralsnog enkel voor bedrijven! Gewone developers die een zakcentje willen bijverdienen mogen niet op Ovi hun leuke homebrew plaatsen. Dit komt omdat voor registratie van de Ovi Store verplicht een BTW-nummer en een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moet hebben. De gewone thuisdeveloper kan wel z'n software in maemo-extras kwijt, maar die reps bieden geen betaalfunctionaliteit. Dus een leuke app kun je als thuisdeveloper voor 0,99 daar niet kwijt en dus evenmin op Ovi - dan moet je eerst een BTW-nummer gaan regelen en bedrijfsverzekering voor aansprakelijkheidskwesties.

Dus zo iemand als Balachmar die een donateversie van z'n Tweakers Pricewatchscanner heeft gemaakt heeft vooralsnog pech: of enkel gratis via Maemo-reps of betaald via Ovi, maar dan verplicht zich te registreren bij de belastingdienst als zelfstandige ondernemer + btw-nummer + boekhouding enz. Beetje jammer atm, en vandaar veel onrust op Maemo Talk. Gewoon ff een app plaatsen voor 1 euro als amateur developer zit er dus niet in atm, ook moet je per se een website en emailadres hebben die als domeinnaam je bedrijfsnaam hebben (en verplicht een supportforum aanbieden). Op het moment is Ovi dus nog al onvriendelijk tegenover gewone developers die het naast hun gewone baan doen! De klachten stromen binnen dus dit kan Nokia niet gaan negeren!!

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34661

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ehm stomme vraag maar moet je nou echt zoveel kracht zetten om de batterijklep los te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
deze mens krijgt hem met 1 hand open. meer spinazie eten wellicht?
http://www.youtube.com/watch?v=8ZRp9KqHNW0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Laatst online: 21-07 16:03
Ik zou eigenlijk ook wel graag willen weten wat jullie nu uiteindelijk van het toestel vinden? Zijn jullie helemaal tevreden of toch niet?

Zoals ik al eens eerder aangaf blijf ik het moeilijk vinden om een keuze te maken tussen de N900 en de HTC HD2. Natuurlijk kun je beide toestellen niet met elkaar vergelijken. Een gsm heeft voor mij gewoon een groot gadget gehalte waarmee ik dingen wil doen als; foto's maken, navigeren, agenda bijhouden, beetje browsen, telefoneren en smsen. Beide toestellen bieden deze mogelijkheden en ook beide toestellen hebben verschillende voor en nadelen die ook weer niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik vind een goede camera applicatie heel erg belangrijk (die van de N900 is beter) maar daarnaast vind ik de uitstraling van de HD2 weer mooier, denk dan ook aan het startscherm en het 4,3" capacitief touchscreen en gewicht. Daarnaast heeft de N900 weer als voordeel dat het 32gb intern geheugen en een hogere beeldscherm resolutie heeft dat meer kleuren kan weergeven. Nadeel is dan weer dat er geen landscape mode beschikbaar is, de dikte van het toestel door het HW toetsenbord en het beeldscherm van de N900 dat resistief is.

Mijn vragen aan jullie:
1. Hoe vinden jullie het resistieve beeldscherm? Hoe is de reactiesnelheid met de laatste FW?
2. Is er al een handwriting tool of is deze geintegreerd in Maemo 5? Denk dan aan een kalender waarop je kunt klikken en dan snel even met de stylus een notitie op een dag kunt maken.
3. Hoe ervaren jullie de menu indeling en de navigatie door de verschillende menu's?
4. Hoelang duurt het ongeveer voordat je een GPS fix hebt?
5. Is de sms applicatie nu wel al in portraitmode bruikbaar of ook alleen in landscape?
Dit zijn verschillende vragen die bij mij opkomen en mij eventueel kunnen helpen in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildcard77th
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2010
Ik heb over de batterij van de N900 nog niet veel positieve verhalen gehoord. Maar is het niet zo dat Nokia batterijen levert die moeten wennen aan het gebruik/ zich aan moeten passen?
Het lijkt me toch wel dat de batterij het zeker een dag moet uithouden in combinatie met gemiddeld gebruik.
Ook de installatie van een nieuwe firmware zou de capiciteit van de batterij ten positieve moeten beinvloeden...

Als iemand meer weet over de capaciteit met de nieuwe updates hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk zit ik met deze vraag in het juiste topic. Zijn er mensen die de N900 hebben genomen met een Hi Eindeloos Online internet abo (de "normale" versie dus, 384 kbps, niet Xtrasnel), of een met een vergelijkbare snelheid? Ik zou namelijk erg graag willen weten of die snelheid een beetje toereikend is of juist compleet frustrerend. Er is al eerder een antwoord gegeven maar dan m.b.t. 768 kbps, en dat is toch 2x zo snel. Ik zit namelijk te twijfelen tussen Eindeloos Online, Xtrasnel en Vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
murat03 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:58:
1300 sms werkt niet. Telefoon wordt niet ondersteund door Vodafone.

Echter, ik heb de bestaande "GPRS" connectie settings aangepast en het lijk nu wel via UMTS te kunnen verbinden (zie nu 3 of 3.5G in het scherm staatn ipv 2G). Heb meteen via speedtest.nl een testje gedaan en het is inderdaad UMTS (snelheid is > 200KB/s).

Standaard staat er een verbindingsmogelijkheid genaamd "cellular data" ofzo. Die moet je aanpassen naar de instellingen voor je aanbieder. De N900 wordt misschien op sommige netwerken nog niet herkent, en daarom worden misschien niet automatisch juiste instellingen toe-geSMS-ed.
Ik heb zelf de de naam veranderd naar "Telfort" (leek me makkelijker), en als access point naam "internet" opgegeven. Dat zijn voor telfort de juiste instellingen. Ook moest ik bevestigen dat ik wilde roamen bij de eerste verbinding, maar dat komt omdat ik een oude simkaart heb die officieel "roamed" op het kpn netwerk ( is nog van de Telfort Edge tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Nou, volgens mij ben ik de eerste met echte problemen :'(

Vandaag binnengekregen, gelijk alles gaan instellen natuurlijk. Tijdens het instellen kreeg ik al steeds de error "unable to receive or send new messages. device storage full. remove data to free memory." Ik dacht misschien probeert hij smsjes op mijn sim kaart te zetten ofzo, dat komt later wel.

Na kijken en kijken kon ik maar nergens settings hiervoor vinden, en smsjes die ik had ontvangen kon ik 1 keer lezen, en daarna kon ik ze nergens meer terug vinden. Later zat ik wat te klooien met de desktop, en als ik naar de meest linker desktop scrollde (die met de calendar widget), verdween de widget, en twee seconden later verscheen hij weer. Dit knipperde een paar keer zo (De naam van mijn provider, Hi, knipperde ook) en toen beng, hij resette vanzelf. Dit deed hij een aantal keer , aan, knipperende widgets, en weer uit. Hij gaf hierbij ook een aantal keer de error "device storage format unsupported".

Toen ik de desktop instellingen opende, bleef hij een keer compleet hangen. Ik kon niks meer behalve een reset.

En nu keek ik net in de file manager bij Memory Usage, en er staat "Device (memory card corrupted)", en "Memory for installable applications 1.92 GB available".

Ben ik nou gek of hoort er bij device gewoon 30 GB available te staan, en is dus mijn interne flash chip dood ofzo? Ik wil wel een hard reset proberen, maar heb nergens kunnen vinden hoe dit moet.

[edit]Als ik in de file manager "sfil_li_memorycard_internal/" open, zegt hij "Memory card format unsupported"
[edit2]http://talk.maemo.org/showthread.php?p=388493#post388493 < ben dit aan het proberen

[ Voor 5% gewijzigd door FC_ op 24-11-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:33:
[...]

Kijk in de bugtracker van maemo. Op dit moment is er geen support voor exchange 2003 aangezien het niet werkt. Zoals ik kan vinden/lezen is dit niet "by design" maar een bug. Dus hopelijk word het snel gefixed.

Maar de bugtrack is de plek waar je al dit soort info kunt vinden, wat ze er aan proberen te doen, en wie er allemaal nog meer last van heeft, etc. etc. Dat is juist 1 van de plus punten van een open OS/applicaties. Je kunt *zien* wat er gebeurt. :)
FF iets anders....hoe heb je het opgelost met je screen protector ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:47:
Hopelijk zit ik met deze vraag in het juiste topic. Zijn er mensen die de N900 hebben genomen met een Hi Eindeloos Online internet abo (de "normale" versie dus, 384 kbps, niet Xtrasnel), of een met een vergelijkbare snelheid? Ik zou namelijk erg graag willen weten of die snelheid een beetje toereikend is of juist compleet frustrerend. Er is al eerder een antwoord gegeven maar dan m.b.t. 768 kbps, en dat is toch 2x zo snel. Ik zit namelijk te twijfelen tussen Eindeloos Online, Xtrasnel en Vodafone..
Ik denk dat het ook goed moet werken, maar videostreams gaan mogelijk wat minder goed (384 zit vaak op het randje van de standaard streamsnelheid). Ook moet je op de upload letten. T-mobile levert bijvoorbeeld 384kbit/s down maar slechts 64kbit/s up (bij normaal W&W, als je 3G dekking hebt). Met 64kbit up werken VoIP diensten vaak niet helemaal vlekkeloos.

Van al deze snelheden zou ik niet zeggen dat ze "compleet frustrerend" zijn. Ik heb eerst met GPRS op Orange gewerkt (max iets van 56kbit/s), daarna een hele tijd op Telfort Edge (tussen de 120-200 kbit/s, en niet bepaald stabiel ), toen een korte periode op Orange UMTS netwerk (384kbit/s up en down), en nu al weer een flinke tijd op kpn UMTS netwerk (via Telfort op het moment met 768kbit down/ 384 kbit up).

Ik heb sinds de Orange UMTS tijd geen klachten meer over de snelheid. 384kbit down/ 384kbit up is prima voor al mijn mobiele browse/mail werk. En het kpn netwerk is werkelijk uitstekend.

Ook heb ik (heel) tijdelijk op T-mobile gezeten, toen Orange naar T-mob werd overgezet. De dekking was niet goed genoeg voor mij (op de plekken waar ik kwam). En ik heb met Vodafone via prepaid geexperimenteerd: Goede snelheid met mooie maximum snelheden. De dekking vond ik minder dan kpn, maar zeker nog goed, maar het snelheidsverschil is niet zo groot als vodafone wil doen geloven. De bottleneck zit niet bij de maximum snelheid van de HSDPA verbinding. Eerder bij de latency en render snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

het instellen van het gmail account is 4 klikken werk :) heerlijk makkelijk en hij synct gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FC_ schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:51:
Nou, volgens mij ben ik de eerste met echte problemen :'(

Vandaag binnengekregen, gelijk alles gaan instellen natuurlijk. Tijdens het instellen kreeg ik al steeds de error "unable to receive or send new messages. device storage full. remove data to free memory." Ik dacht misschien probeert hij smsjes op mijn sim kaart te zetten ofzo, dat komt later wel.

Na kijken en kijken kon ik maar nergens settings hiervoor vinden, en smsjes die ik had ontvangen kon ik 1 keer lezen, en daarna kon ik ze nergens meer terug vinden. Later zat ik wat te klooien met de desktop, en als ik naar de meest linker desktop scrollde (die met de calendar widget), verdween de widget, en twee seconden later verscheen hij weer. Dit knipperde een paar keer zo (De naam van mijn provider, Hi, knipperde ook) en toen beng, hij resette vanzelf. Dit deed hij een aantal keer , aan, knipperende widgets, en weer uit. Hij gaf hierbij ook een aantal keer de error "device storage format unsupported".

Toen ik de desktop instellingen opende, bleef hij een keer compleet hangen. Ik kon niks meer behalve een reset.

En nu keek ik net in de file manager bij Memory Usage, en er staat "Device (memory card corrupted)", en "Memory for installable applications 1.92 GB available".

Ben ik nou gek of hoort er bij device gewoon 30 GB available te staan, en is dus mijn interne flash chip dood ofzo? Ik wil wel een hard reset proberen, maar heb nergens kunnen vinden hoe dit moet.

[edit]Als ik in de file manager "sfil_li_memorycard_internal/" open, zegt hij "Memory card format unsupported"
[edit2]http://talk.maemo.org/showthread.php?p=388493#post388493 < ben dit aan het proberen
dat klinkt echt erg verkeerd. Die memory error had ik ook toen ik via de extras-devel catalogus heel erg veel dingen had geinstalleerd die het root geheugen vol gooit. Dus als je de extras-devel catalogus hebt toegevoegd, verwijder programmas uit de deze groep!

Maar ik moet zeggen dat de rest van je problemen veel ernstiger klinken, dus ik zou contact opnemen met je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:48:
ehm stomme vraag maar moet je nou echt zoveel kracht zetten om de batterijklep los te krijgen?
Nope je bent niet de enige. Maar beter te moeilijk dan dat ie telkens gemakkelijk los schiet en je t kwijtraakt...Nog waar meer interessante observaties:
I've got my N900 today, so here we go with some random and probably uninteresting first impressions

* The back cover is really difficult to open. I nearly ripped one of my nails. Still hurts

* I like the lanyard (wrist strap?) attachment, i've ordered tons of multicolored ones from ebay. Can't decide which color to use tomorrow.

* The N900 really feels smaller than in the photos & videos seen in recent times (even if it is objectively a brick). I may change my mind when i try to put it in a pocket but at the moment i really like it.

* I'm sure the back cover will not survive the first drop (it's kept in place with really small plastic tabs). Fortunately i've got a lot of spare duct tape. I don't even talk about the stand which looks like to have a pretty low life expectancy.

* Where is the funky multicolored led like on the N810 ? we now have a really small led and i'm not even sure it can have color different than yellow.
[NB: dit klopt niet de N900 heeft wel een multicolor led]

* Map application is a joke. It's awful and unresponsive. I've got to try to get binaries from the old application from N810 (don't do this, license probably does not allow it)

* Where is initfs_flasher for dual-boot ?

* Where is the D-Pad ? is it a detachable one ? I can't find it in the box! ( ok just joking )

* Touch screen gets a lot of fingerprint and i don't like how it feels (difficult to explain). I wish there are good screen protectors like Brando one available soon.

* I already miss hardware buttons for fullscreen, task switching and so on, but it's probably not a dealbreaker (lost the link to qole dealbreaker post)

* I'm not sure i like having the phone vibrate each time i press on the screen. I think i prefer the N810 beep

Any other things I can think about (good browser and so on) have already been said hundreds of times so i'll refrain from saying it again.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34678&page=22

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:15:
het instellen van het gmail account is 4 klikken werk :) heerlijk makkelijk en hij synct gelijk
Iemand al uitgetest of het ook mogelijk is om met Windows Live te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:24:
[...]

Iemand al uitgetest of het ook mogelijk is om met Windows Live te syncen?
Volgens mij kan dat via deze plug-in:
http://maemo.org/packages/view/account-plugin-haze/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-08 16:57
RobertRedCap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:15:
Haalt hij dan gelijk al je mail op en zo ja, wordt hij hier langzamer van? Ik heb zo'n 5000 mails, en toen ik laatst GMail in mijn N95 8GB instelde werd het hele toestel daar dramatisch langzaam van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op Tweakers waar blijven de impressies :D

Hier dan nog maar één van de Maemo Forums bij gebrek aan eigen Tweaker minireviews: mooie vergelijking met de N97.
Got my phone today.

Two parts of first-day impressions:

First some physical impressions. Lately I'm coming from N97 and E90 prior to that, so I'm used to sizeable phones.

* Thickness-wise it feels on par with N97 but the screen does make it clearly wider. No problem fitting the official Nokia black/yellow sock "case", though. Nicely more phone-feeling size-wise than the E90 Communicator was. Good in hand.

* Opening the keyboard does not quite have the same satisfaction as N97 because the N900 doesn't snap open, you have to push it open - once it reaches the end, though, the N900 does snap open quite comfortably. OTOH, the way the screen is not angled in N900, is quite a bit more useable when holding the phone and it feels sturdier. Maybe N97 felt a bit more show-off here, N900 more useful tool.

* Silly, and unforeseen problem, the camera protrudes from the casing enough to make the phone tilt and wobble a little when placed on a desk because (unlike N97, the battery cover is not angled to compensate). One could solve this with a bit of rubber under the right side of the phone - or, like I do, by placing it over the aforementioned Nokia sock (which stabilises it physically) when using the phone placed on a desk. Or just use it by picking it up, like I'm sure most do.

* The small stand in the phone does snap in nicely, but feels quite flimsy otherwise. I wouldn't call this a problem, it does what it is supposed to do - that is, if you want to place the phone on a desk and just watch some video or something, it works good. But don't think of using the stand as a lethal weapon or smacking the N900 when the stand is mounted. When using the stand, the screen is somewhat pointing more to the sky, than the N97 angled screen, but when not comparing them side by side they feel similar in this regard.

* Compared to the N97, the USB port would seem to be in a better place. The side-mounted USB on the N97 always lead to silly situations when trying to use the phone while charging. The N900 wins this one, although charging while talking on the phone will still look crazy (the port is on the top).

* The screen-lock button on the N97 was overly sensitive and seemed to live a life of its own, sometimes deciding to lock and other times, I guess, just taking a vacation. The N900 screen-lock button seems sturdier and seems to work well. The positioning favors horizontal use, in vertical use it may not be optimum. An improvement over the N97 here in my (early) opinion.

* Keyboard. Definitely an improvement over the N97 and approaching E90 levels on comfort and usability. Nokia did well, in my opinion, disregarding the (poor) D-pad of the N97 and widening the keyboard and making it more E90 style. The keys are still smaller, but it seems quite useable. And a huge improvement for myself are the return of the accented scandinavian characters. The N97 had these behind two key-presses and that made texting and emailing a pain. I understand some consider the lack of four arrow keys a bad thing, but for me this was the better compromise. I'm sure a solution (configurable keys) for games will be found. Of course E90 is still the best in my experience, but N900 does well with the form-factor and size available - the E90 is just too big for pockets. I also welcome the CTRL-key again. Hated how N97 did away with Ctrl+C and Ctrl+V! N900 wins over N97 with room to spare.

* Stylus. Now, the lack of a capacitative screen is a turn-off for some, but I must say the N900 does capitalize on the benefits of its chosen screen technology better than the N97 did. The fact that the stylus is inserted into the phone means I actually started using it (unlike the N97 styles which would have had to "hang in there"). And once I started using it, the benefits over poking with a finger on, say, tight web pages were obvious. No more missed presses like on the iPod touch I have. I'm sure capacitative is better for finger touch (more experiences below), but the stylus does offer some tangible benefits in my books.

* N97 is a nicely designed phone, but also it doesn't look very long-lasting, style-wise. It looks a bit gimmicky like it will go out of fashion quick. N900, like the E90, have this timeless boxy look accented with glossy metal-looking trim. N900 has its familiarity with N97, but the look is executed in a much more simplistic way that lets the content of the screen (Maemo) speak for itself. An upgrade over N97 overall in my books, very happy with the way the phone looks.

* The screen. I got limited exposure on the screen today, since most of the day I had it covered with the black protective film that came with the phone (waiting for my screen protector in the mail) trying to see something through it (works just fine like that touch-wise and with stylus too, btw, just a bit hard to make out details)... :-) But the time I did spend looking at it uncovered, it was a revelation. The N97 looked very oldschool in comparison, as did the iPhone-like iPod touch. The resolution on the N900 is obvious and wonderful. Very useful for Ctrl+Shift+X:in a terminal too, you can actually use this thing for some work...

* There are times when I miss the physical menu button, but the touch-based answer/don't answer buttons on the N97 were so useless that overall I think N900 is a better overall setup here. The buttons that are there, work great.

* Nice box comes with all sorts of goodies, the included TV video cable was an especially welcome bonus. Standard headphones seemed to be in-ear too, not that I'm going to use those. Manual was just a small quick-help booklet.

Overall, solid hardware (with the exception of the flimsy stand) and a clear improvement over the N97 in my opinion. A good setup, hardware-wise, for a long-time E90 user seeking for smaller size too.

Second, about Maemo:

* The touchscreen clearly works best when used with the stylus, I can not find any fault with it when using it this way, even through the temporary protective film I'm using. Very Nintendo DS like experience, works great. Okay for clicking with finger too, but when using with finger to drag things around felt a bit N97-like clumsy (the first setup of time and date seemed unnecessarily tricky and I couldn't get thumb-turn zooming to work in browser?). I will probably use fingers for simple point and click and take out the stylus when doing something more intense, the stylus works way better for many things than the finger even on capacitative competitors.

* The sketching program is a clear example of what can be done with the stylus, and what works really well on the N900 with the stylus, but wouldn't work without.

* The home screen is wonderful. The way you can configure multiple spaces as you see fit, and add widgets as you go, is really nice. I wonder if there is a line-up icons function somewhere? I didn't have the time to look for a manual yet. This is much more useful stuff than on the N97.

* Overall the user-interface works well and intuitively once you get the hang of it. Especially when using with the stylus, it does seem naturally touch-based and intuitive, not slapped-on as N97. Graphics are nice as are the menu animations. The multi-tasking and swapping between windows is both intuitive and very impressive. The performance is great. Some animations and transformations could use a bit more polish, though.

* First impressions of the browser are excellent. Unlike the N97 where I ended up replacing the Nokia default setup with Opera (N97 default browser is dog slow, E90 default browser was much faster), the N900 browser is really fast and useful. And again, that stylus really makes some things easier! Pointing with stylus may not be as cool as iPhoning with one's thick fingers but it works hellofalot better on many tightly wound websites.

* Automatic orientation in the phone application works, but seems a bit slow. All the orientation stuff obviously needs more work as, as is known, it is not available in other default applications at all.

* Conversations seem nice, as does the calendar - clear improvements over their older Symbian counterparts. As noted here, the email application misses search and maybe some other features, but overall seems quite nice too.

* From the looks of it, the Facebook applications that comes with the phone seems to be just a desktop widget, not a full-blown interface like on the N97.

Overall, the user-interface looks and feels quite slick. It does not have the baggage of the once-great-but-now-old Series 60. Transformations between screens and modes could use a bit more polish, but overall this is very good stuff. Exceptional on the stylus+hardware keyboard combo, even. The main concern are, of course, the missing features like MMS, rSAP, old Maps app etc., as was of course known beforehand. I look forward to Nokia and the community polishing these things and adding more features down the road.

A very solid start for a Maemo phone! Here's to a long and happy roadmap. I'm starting to wonder if they need to keep a resisitive screen option available always because of the stylus...

There are the impressions. Feel free to comment and add your expriences. I am looking forward to experiencing more Maemo in the coming days.
(ijanne @ http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34678&page=21 )

Klopt het trouwens dat je niet door je e-mail kunt zoeken?? En wel jammer dat al van 2 echte Maemo gebruikers (en fans) toch wel zeggen dat het scherm toch niet zo responsief met je vinger is als een capacitief scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@TempesT

Een tijdje terug heb jij de volgende bug gemeld op maemo.org ,

"[Bug 5554] Embedded windows media stream (ASF) at omroep.nl doesn't work"

Je vroeg hier toen om te stemmen op de bug zodat er eerder/serieus mee aan de slag werd gegaan , wat ik toen dus meteen heb gedaan.

Vandaag kreeg ik 2 mailtjes van maemo.org over deze bug , klopt het dat de bug nu hersteld is of krijg ik de mailtjes alleen maar omdat er weer is gepost (vote) over de desbetreffende bug , "[Bug 5554] Embedded windows media stream (ASF) at omroep.nl doesn't work".

[ Voor 3% gewijzigd door janzeeschuimers op 24-11-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Ok, niet veel tijd gehad om er mee te spelen(druk op het werk) maar de eerste indruk is in een woord geweldig

Zo out of the box is hij al erg gaaf, nagenoeg is bijna alles zo in te richten zoals jij dat wilt.

Internetten is een feest, geluid met bellen erg goed(maar had voor mij nog wel iets harder gemogen)
Sms, mailen gaat direct goed, instellen en klaar :)

Bediening is even wennen in het begin, maar als je het zoals TempesT al zij een beetje door hebt zit er zeker een bepaalde logica achter en werkt het zelf erg prettig.

Snel gewoon heerlijk, veel sneller dan de N97 die hier ook ligt.

Voor de rest nog niet zo veel te melden maar dat komt nog wel.

Batterij kan ik nog niks zinnigs over zeggen.

Maar tot nu toe een dikke voldoende _/-\o_
Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.