Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Pompi schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:43:
[...]
Ok, bedankt informatie. Alleen wat je zei over laptop ging hier niet echt op want hij lag er al ongeveer anderhalf uur aan dus me oude nokia oplader met verloopstukje.Hoe lang is eigenlijk volledige oplaadtijd?
Ik leg het toestel meestal de hele nacht aan de lader dus de tijd om volledig op te laden heb ik nog niet zo vaak bijgehouden, wat ik wel merk is dat als ik het toestel relatief kort aan de lader leg (zeg 1 a 2 uur) dat er alweer heel veel accu-capaciteit bij is gekomen. Ik gok zomaar dat het verloopstekkertje niet helemaal goed heeft vast gezeten en de N900 gewoon geen stroom heeft gekregen. Zeker als je zegt dat het daarna met het andere stekkertje in 1 keer werkte lijkt me dat het meest waarschijnlijk.

Overigens schijnt het toestel via USB minder snel op te laden omdat die poorten niet voldoende stroom zouden geven (heb ik ooit ergens eens gehoord), dus dat is misschien ook iets om rekening mee te houden. Ook merk ik dat het accu-icoontje bij het laden via USB pas gaat lopen als ik heb geselecteerd of het toestel via Mass Storage of via PC Suite moet verbinden. Of het daadwerkelijke laden daarvoor al begint durf ik niet te zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door TargetX op 04-12-2009 23:47 . Reden: Edit: toevoeging mbt USB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Eventjes wat zaken de wereld uit helpen en uitleggen.

Als eerste, voor het persoon welke de accu helemaal leeg getrokken heeft. Ik weet niet of dit per ongeluk is gebeurt of met bedoeling tot, maar in de tegenwoordige tijd van lithium-ion en lithium-polymer cellen is dit ongeveer het slechtste wat je er mee kunt doen. Dit gaat dan ook niet meer en de batterij zal op ongeveer 10% besluiten geen stroom meer te leveren aan het apparaat om sterven te voorkomen.

Dit is ook de reden dat de accu vanuit de doos altijd spanning zal bevatten. Ze worden met 85% a 90% vanuit de fabriek verstuurd (zie onder waarom geen 100%) en mogen tot ongeveer 40% op de plank blijven liggen (schat zo'n 2 jaar met normaal verval). Daarna gaan ze in kwaliteit achteruit.

Ik heb al meer gelezen dat het converter blokje meer een nood oplossing vormt dan wat anders. Ik raak dan ook aan het *niet* te gebruiken tenzij er geen andere keuze aanwezig is. Dit omdat het blokje de voltages van de lader moet compenseren en er al verhalen zijn dat het blokje gruwelijk warm word, etc. Daarnaast laad het ook niet geweldig.

Een USB poort van een pc kan maximaal volgens de speceficaties 5Volt en 500mah leveren. Dit voltage zal nooit varieren maar het amperage wel. Hoe meer amperage, hoe meer vermogen een apparaat kan opslurpen. De lader welke bij de N900 zit is (uit mijn hoofd) 1000mah. Hierdoor zal het apparaat dus ongeveer 2x zo snel laden als via een PC usb poort (als deze exact de 500mah zou leveren).

Het toestel laad prima, in welke stand, of niet je hem ook zet. Daarvoor hoef je niets te kiezen. Wel zit er naar mijn mening nog een bug in, waardoor ik soms 1x of 2x het stekkertje opnieuw moet proberen om er voor te zorgen dat het ledje gaat gloeien/knipperen.

Wanneer het toestel zijn maximale lading heeft bereikt zal het ledje constant een groene kleur branden en overgaan op druppel laden. Dit om de accu niet te slopen, maar ook niet leeg te laten lopen.

Hetzelfde als dat een lithium-ion er niet tegen kan volledig leeg te lopen, is constant max spanning zijn ook "minder" voor de duur van je accu. Ik zelf leg hem daar in tegen ook gewoon de hele avond aan de lader. Ik verwacht dat de N900 hier wel een regulerings ciruit voor heeft, zoals de meeste telefoons. De lithium-ion's vinden het ook fijn om met een niet te hoog amperage vol geladen te worden.

Laad dus vooral zoveel mogelijk je accu constant bij. Half uurtje aan de usb poort ergens, etc. etc. helemaal top. :)

Nog meer vragen? :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Bedankt, weer iets geleerd :) !

Ben ik trouwens de enige die de beschikbare search-intervallen om naar wifi te scannen wat vreemd gekozen vind? Ik vind 30 minuten te lang maar 10 minuten is ook weer niet nodig (uiteraard wel te lui om zelf te switchen). Persoonlijk zou ik 15 of 20 minuten ideaal vinden. Ik weet niet hoeveel dit qua verbruik scheelt maar volgens mij is alles op netwerk-gebied relatief zwaar voor en wellicht levert het merkbaar verschil op. Weet iemand of dit aan te passen is?

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 05-12-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met vodafone zorgeloos (die van 9.95) bij wie hun msn wel werkt? Heb dit geprobeerd via butterfly, haze én pidgin. Ook de 'use html' setting heeft geen effect...
op vodafone werkt het niet, op m'n wlan-verbinding overal wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mijn N900 die ik gisteren bij de Belcompany in Amstelveen voor € 600 heb gekocht gaat in de verkoop.

Ik kwam vanaf de iPhone 3G en kan en zal niet kunnen wennen aan de N900.

Prijs: € 575.

[ Voor 87% gewijzigd door __BlackEyed__ op 05-12-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
Laden via USB heb ik ondervonden dat doet hij alleen als je de kabel eraan hangt en het toestel is niet vergrendeld.
Dus hang ik de kabel eraan en hij is vergrendeld laad hij niet op.

Dit eerste vind ik in mijn ogen een kleine bug.

Je kan gewoon laden via USB zonder dat je voor PC suite of massa opslag kiest, gewoon even bovenaan het scherm een tikje geven en hij laad op zonder dat hij verbonden is met PC suite op massa opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:07
__BlackEyed__ schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:37:
Mijn N900 die ik gisteren bij de Belcompany in Amstelveen voor € 600 heb gekocht gaat in de verkoop.

Hoe kun je binnen een dag zeggen dat je niet aan het toestel kunt wennen of verwacht je een iphone met een toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
eltinio schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:32:
[...]

Hoe kun je binnen een dag zeggen dat je niet aan het toestel kunt wennen of verwacht je een iphone met een toetsenbord?
Dit toestel is een verademing juist :p ik heb de iphone 3G gehad en de HTC G1 en geen van beide toestellen wint het van de N900. Heerlijk man alles op de achtergrond aan hebben staan gewoon pidgin kunnen gebruiken voor je msn. En de browser dat is echt het beste aan dit hele toestel. Kan me alleen wel voorstellen dat je het wennen vind qua scherm gebruik. Het scherm reageert echt een stuk anders dan die van de Iphone of HTC G1 en dat is inderdaad wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er binnekort nog een portrait update voor de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:43:
Komt er binnekort nog een portrait update voor de N900?
Deze word rond de kerst verwacht en voegt onder andere voor de browser portrait-ondersteuning toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:42:
ik heb de iphone 3G gehad en de HTC G1 en geen van beide toestellen wint het van de N900.
Nog al logisch je vergelijkt een gloednieuw toestel met wat oudere toestellen. Een betere vergelijking zou zijn geweest de Motorola Droid en/of iPhone 3GS (en evt. N97). Ik hoop snel dat de rest ook verbeterd wordt (meer software, betere maps, betere phone-features ed), want ik heb zeker in interesse in een eventueel Maemo toestel in 2010. Maar internetten doe ik al vooral op m'n Netbook.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBoy01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 19:50
eltinio schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:32:
[...]

Dat dacht ik ook, zit er zelf ook mee te prutsen maar dat is juist het leuke ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Iemand al trouwens zn gmail account ingesteld op de n900? ik krijg het nl niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wokkelz schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:16:
Iemand al trouwens zn gmail account ingesteld op de n900? ik krijg het nl niet voor elkaar..
Zie in dit topic de imap instellingen voor Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

das jammer voor je.
Zoals al diverse malen in dit topic is gemeld: de N900 is geen iPhone kloon
Het apparaat werkt vaak anders, en heeft de nadruk op andere functionaliteiten liggen.

Ach, koop je een 3GS, is ook leuk (of Droid wanneer die uit komt, dat lijkt volgens mij iets meer op de iPhone OS manier van doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
motogp schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:50:
[...]

Hmm geen idee, hoe heb je de account aangemaakt?

Ik heb het zo gedaan:

Naar Email, Nieuwe account, volgende, bij serviceprovider naar overige, hotmail selecteren, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en klaar was hij.

Verzend en ontvangt perfect.
Hetzelfde gedaan met Gmail.

Bij chello wel de mailbox moeten invullen maar werkt ook goed.
Om mezelf maar even te quoten

Ik snap niet dat men problemen heeft met bv Gmail, ik heb nooit handmatig een poort etc hoeven invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Nadat ik gister de hele dag met de N900 heb mogen spelen omdat ik een van de gelukkige klanten van Belcompany was, wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

In een woord: GE-WEL-DIG

Ik had voor deze 'telefoon' een N95 waar ik bijna 2 jaar gebruik van heb gemaakt maar waarop ik browsen en msn gebruik niet echt prettig vond. Ik was zwaar aan het twijfelen tussen een HTC HD2, Milestone, 3GS en deze N900. Uiteindelijk ben ik zeer blij dat ik toch heb kunnen wachten op de N900 en niet voor een alternatief gekozen heb.

Bij het uitpakken van de N900 viel mij op dat er een zwarte screenprotector op zit, iets wat je er nagegoeg toe dwingt deze te verwijderen waardoor je geen bescherming voor het scherm meer hebt (aangezien Nokia de CP-321 in Nederland niet niet levert).

Eenmaal uitgepakt en opgestart valt meteen het geweldige scherm op, de kleuren en de resolutie zijn de besten die ik tot nu toe op een telefoon heb gezien. Ik vind daarintegen dat het scherm zeer goed reageert op mijn aanrakingen maar ben toch ook blij dat er een stylus bij zit aangezien deze zeeeer handig is bij het browsen. Vandaar dat ik achteraf ook zeer blij ben dan ik dan toch voor een, door mij vooraf gezien als een nadeel, resistief scherm heb gekozen. Hierbij moet ik wel vermelden dat dit mijn eerste echte touchscreen telefoon ervaring is. Ik heb hier en daar wel eens gespeeld met verschillende gsm's en ik denk dat ik terecht mag concluderen dat het scherm van de N900 een van de beste resistieve schermen is.
Mijn vriendin is echter een capacitieve MP3 speler van samsung gewend en gaat daarom maar heel licht over het scherm. Zij ergert zich er soms aan dat het niet goed werkt terwijl ik nog maar amper een misser heb gemaakt. Een kwestie van gewenning vermoed ik en dus voor iedereen persoonlijk.

Inmiddels heb ik 1 bureaublad ingericht met alle snelkoppelingen die ik standaard gebruik en ben ik er eigenlijk nog niet aan toe gekomen andere bureaubladen te gebruiken. Ik heb gister na flink wat zoeken een aantal goede applicaties geinstalleerd waar ik zeer tevreden over ben. De applicaties die ik tot nu toe heb geinstalleerd zijn:
AdBlock Plus (een advertentie blokkeerder voor de Maemo 5 browser)
Bounce (Welbekende spelletje van YouTube)
FmRadio (Dit zou eigenlijk een radiofunctionaliteit toevoegen, ik heb hem echter nog niet werkend)
KMPlayer (Handige mediaplayer voor streams, ik vraag mij alleen af of die ook SOP streams speelt of dat hier iets anders voor bestaat?)
Load-applet (Geeft in de 'notification bar' het geheugen en processor gebruik weer)
Pidgin Internet Messenger (Alternatief op MSN aangezien AMSN nog niet goed werkt)
Pidgin Status Menu Plugin for Maemo 5 (Plugin voor in de 'notification bar')
Simple Brightness Applet (Plugin voor in de 'notification bar' om de helderheid van het scherm te regelen)
VNCviewer (Om in te loggen op je externe bureaublad).

Iets wat mij toch wel in de positieve zin opvalt is het aantal apps dat nu al beschikbaar is ondanks dat de N900 nog maar heel beperkt verkrijgbaar is, hier maak ik mij uiteindelijk dan ook helemaal geen zorgen over. Iets wat ik nog wel heel graag zou willen zien zijn bijvoorbeeld:
Een goede navigatiesoftware (hier is Sygic schijnbaar mee bezig) en een goed functionerend officepakket. Hopenlijk komen deze snel zodat de N900 een nog betere multifunctional wordt.

Iets wat mij direct opvalt is hoe fijn het toestel eigenlijk werkt in landscape modus. Ik heb er persoonlijk dan ook helemaal geen moeite mee dat het toestel (nog) geen portrait modus ondersteunt. In sommige gevallen zou het wel handig zijn maar zeker niet noodzakelijk. Aangezien ik 1 bureaublad volledig heb ingericht met alle belangrijke snelkoppelingen kan ik er ook goed met 1 hand aan waardoor bellen met 1 hand helemaal niet onmogelijk is. SMSen met 1 hand zou, naar mijn idee, misschien als enige echte voordeel kunnen gelden van de aankomende portrait modus.

Iets wat ik jammer vind is dat er niet naast/in het hoekje van een snelkoppeling een verwijzing komt te staan dat je een gemiste oproep hebt. Ik bedoel daarmee, je hebt het telefoontje op je bureaublad en als je een gemiste oproep hebt, verandert dit telefoontje niet. Er zou bijvoorbeeld een klein 1tje rechts onder in de hoek van het icoontje kunnen komen. Nu ben ik namelijk telkens eerst op de application manager (links boven) aan het klikken voordat ik zie wat ik ontvangen of gemist heb (dit geldt namelijk voor sms, oproep, e-mail etc).

De ingebouwde e-mail client werkt goed met mijn hotmail account samen en ik ontvang dan ook alle e-mails op mijn N900. Als ik ze daar perongeluk verwijderd heb, staan ze gelukkig wel nog gewoon op mijn hotmail inbox pagina. Dit is iets wat ik persoonlijk erg fijn vindt aangezien ik sommige e-mails thuis nog eens aan mijn desktop wil nalezen.

De Maemo browser werkt goed en een website bezoeken is nog nooit zo eenvoudig geweest met zo een klein apparaat. Een echte verademing ten opzichte van mijn oude N95. Echter, ik vind dat de browser voor verbetering vatbaar is. Soms als ik met de stylus op een kleine link wil klikken registreert de N900 de touch wel, maar gaat niet naar de link. In plaats daarvan kiest het apparaat ervoor om 200% in te zoomen op het woord/link waarop ik heb geklikt. Dit is tot nu toe mijn grootste ergernis aan de browser en ik hoop dan ook dit hier nog verandering in komt.

Een andere reden waarom ik voor de N900 heb gekozen is de camera. Nokia staat dankzij het gebruik van Carl Zeiss lenzen erg goed aangeschreven voor het maken van goede gsm-foto's. Overdag zijn de foto's dan ook gewoon heel goed. Bij schemering of binnen zit er nogal wat ruis in de foto's maar dit neem ik voor lief. Alles is immers beter dan een roze schim over het midden van mijn foto's (HD2). De dual-led geeft net iets meer ondersteuning dan de single led van mijn oude N95, hier ben ik dan ook weer redelijk tevreden over.

Als laatste wil ik toch nog vermelden dat ik het apparaat soms iets aan de 'lompe' kant vind (net iets te zwaar en groot/dik). Natuurlijk kan dit komen doordat ik mijn N95 al 2 maanden niet meer gebruik en na mijn N95, die toch eigenlijk ook vrij lomp was, ben overgestapt op een slimline pre-paid telefoontje. Ik denk dat dit dus gewoon wennen is en het maakt mij dan ook helemaal niets uit, het viel me alleen op.

Mijn conclusie, de N900 is op dit moment een van de beste multifunctionals die je kunt kopen. Ik draag graag mijn netbook (Samsung NC10) overal mee naartoe, echter denk ik dat deze nu iets vaker thuis gaat blijven aangezien je met een N900 een eigen mini netbook bij de hand hebt. Ik wil in ieder geval niet meer zonder en ben blij dat ik heb kunnen wachten en niet heb gekozen voor een HD2, 3GS of een Milestone. De N900 biedt naar mijn idee de beste ondersteuning aan mijn wensen, overal en altijd in contact staan met mijn vrienden en de virtuele wereld om mij heen.

Chapeau Nokia!

[ Voor 4% gewijzigd door RayMotix op 05-12-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Ik heb twee e-mail accounts ingesteld op mijn N900. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om deze accounts met een wachtwoord te beveiligen. Ik vind het toch een beetje een eng idee dat iedereen zomaar in mijn account kan als ik mijn telefoon zou verliezen of als hij gestolen wordt. Ik zou het fijn vinden als mijn telefoon om een wachtwoord zou vragen, op het moment dat ik mijn account in ga.

Ik kan natuurlijk ook mijn hele toestel vergrendelen, maar ik merk dat ik dat vaak vergeet. Bovendien gaat het me vooral om de e-mail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Het kan zeker geen kwaad om af en toe de batterij helemaal leeg te trekken. Voor zover mijn kennis hierover reikt is het verstandig de batterij niet onder 40% te laten komen (wordt uiteraard wel lastig met zo'n toestel). Maar eens in de, zeg, 50 keer laden de batterij leeg trekken kan geen kwaad.

Verder is het de eerste dagen ook aangeraden om de batterij zo'n 3 keer helemaal leeg te trekken en volledig op te laden. Zo komt de batterij op maximaal vermogen.

Ik kan het mis hebben, maar zo heb ik het geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Chapeau Nokia

bedankt voor de goede uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:35:
[...]

Om mezelf maar even te quoten

Ik snap niet dat men problemen heeft met bv Gmail, ik heb nooit handmatig een poort etc hoeven invullen :)
ik krijg alleen het verzenden niet voor elkaar, ontvangen via gmail gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:11
laropo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:57:
[...]

Het kan zeker geen kwaad om af en toe de batterij helemaal leeg te trekken. Voor zover mijn kennis hierover reikt is het verstandig de batterij niet onder 40% te laten komen (wordt uiteraard wel lastig met zo'n toestel). Maar eens in de, zeg, 50 keer laden de batterij leeg trekken kan geen kwaad.

Verder is het de eerste dagen ook aangeraden om de batterij zo'n 3 keer helemaal leeg te trekken en volledig op te laden. Zo komt de batterij op maximaal vermogen.

Ik kan het mis hebben, maar zo heb ik het geleerd.
Dat wat je zegt geldt nog voor de oude accu's (nikkel/lood toch?) en is juist funest voor de lithium accus van tegenwoordig! Lithium accu's gaan namelijk kapot als ze helemaal leeg gebruikt worden

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 05-12-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Iemand een idee hoe je de trilfunctie uit kan zetten als je de telefoon aan de lader hebt hangen??

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervantezz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb zojuist mijn N900 opgehaald en ben nu wat aan het klooien met het internet. Er blijft echter 2G verbinding in mijn beeld staan, terwijl ik toch echt 3.5G moet kunnen krijgen met mijn Vodafone abonnement.

Ik gebruik op dit moment de volgende instellingen:

Connection name: Vodafone GPRS
Connection type: Packet data
Access point name: live.vodafone.com
User name: vodafone
Password: vodafone

By advanced heb ik zowel met als zonder proxy geprobeerd, met de instellingen die op vodafone.nl staan.

Zijn er nog instellingen ergens die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
cervantezz schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:44:
Ik heb zojuist mijn N900 opgehaald en ben nu wat aan het klooien met het internet. Er blijft echter 2G verbinding in mijn beeld staan, terwijl ik toch echt 3.5G moet kunnen krijgen met mijn Vodafone abonnement.

Ik gebruik op dit moment de volgende instellingen:

Connection name: Vodafone GPRS
Connection type: Packet data
Access point name: live.vodafone.com
User name: vodafone
Password: vodafone

By advanced heb ik zowel met als zonder proxy geprobeerd, met de instellingen die op vodafone.nl staan.

Zijn er nog instellingen ergens die ik over het hoofd zie?
Heb je de telefoon op Dual Mode staan? (Instellingen --> Telefoon --> naar beneden scrollen --> Netwerkmodus op Dual Mode zetten of op 3G zetten en daarmee een 3G verbinding forceren)

Kan ook zijn dat je ergens zit waar je niet de juiste dekking hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jolanda77 op 05-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
vraagje:
Wanneer ik mijn n900 op Windows XP aansluit heb ik een USB 1.1 verbinding ("this device can perform faster"). Terwijl ik in dezelfde Windows installatie wel gewoon een USB 2.0 verbinding krijg met ander apparaten ..
Op mijn laptop met ook Windows XP krijg ik wel een USB 2.0 verbinding.

In mijn Linux ubuntu installatie krijg ik ook gewoon USB 2.0

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door zsparrow op 05-12-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zsparrow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:12:
vraagje:
Wanneer ik mijn n900 op Windows XP aansluit heb ik een USB 1.1 verbinding ("this device can perform faster"). Terwijl ik in dezelfde Windows installatie wel gewoon een USB 2.0 verbinding krijg met ander apparaten ..
Op mijn laptop met ook Windows XP krijg ik wel een USB 2.0 verbinding.

In mijn Linux ubuntu installatie krijg ik ook gewoon USB 2.0

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?
Lijkt me een driver probleem voor je USB controller onder Windows XP. Heb je het ook bij andere USB 2.0 apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:23:
[...]

Lijkt me een driver probleem voor je USB controller onder Windows XP. Heb je het ook bij andere USB 2.0 apparaten?
bedankt voor je snelle antwoord!

Nee, andere apparaten doen het wel gewoon op USB 2.0. Het gekke is dat het op een andere installatie van Windows XP ook gebeurd, terwijl het op de derde (mijn laptop) dus niet gebeurd. Maar omdat het op 2 van mijn 3 Windows XP installaties gebeurd kan ik mij niet voorstellen dat anderen er niet tegenaan gelopen zijn; vandaar dat ik hier de vraag stel.
(overigens: alle drie de installaties op verschillende computers / chipsets)

Ik kan ook niet zo snel losse USB driver voor Windows vinden, maar misschien moet ik die wel bij de moederbord fabrikant 'halen'...

Als iemand nog een idee heeft, of hier zelf tegenaan is gelopen... ik ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door zsparrow op 05-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zsparrow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:26:
[...]

bedankt voor je snelle antwoord!

Nee, andere apparaten doen het wel gewoon op USB 2.0. Het gekke is dat het op een andere installatie van Windows XP ook gebeurd, terwijl het op de derde (mijn laptop) dus niet gebeurd. Maar omdat het op 2 van mijn 3 Windows XP installaties gebeurd kan ik mij niet voorstellen dat anderen er niet tegenaan gelopen zijn; vandaar dat ik hier de vraag stel.

Ik kan ook niet zo snel losse USB driver voor Windows vinden, maar misschien moet ik die wel bij de moederbord fabrikant 'halen'...

Als iemand nog een idee heeft, of hier zelf tegenaan is gelopen... ik ben benieuwd!
Ik heb geen Windows XP installatie meer (alleen onder VirtualBox, en dat lijkt me niet echt een goede test als het een USB driver puntje is). Onder mijn Vista install werkt het prima, maar ik zit eigenlijk altijd in Linux mint. Daar ook geen problemen.
Je hebt van Intel moederbord drivers voor Windows, en van Via ook (andere mederbord chipsets vast ook), misschien dat het updaten daarvan het probleem oplost.

PS. ook net getest onder XP op een Asus eee netbook: ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Jolanda77 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:50:
Ik kan natuurlijk ook mijn hele toestel vergrendelen, maar ik merk dat ik dat vaak vergeet.
http://nds1.nokia.com/pho...ides/Nokia_N900_UG_nl.pdf staat op pagina 22 uitleg hoe de telefoon intestellen zodat hij automatisch vergrendelt na tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:43:
Nadat ik gister de hele dag met de N900 heb mogen spelen omdat ik een van de gelukkige klanten van Belcompany was, wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

In een woord: GE-WEL-DIG

Lang, maar treffend verhaal

Chapeau Nokia!
Bijna woord voor woord ook op mij van toepassing, N95 kon bijna alles, maar de n900 doet alles zoveel makkelijker en sneller. Ben ook helemaal enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:12

Chrisjuh_15

Facta non verba

Vraagje m.b.t. internet connectie en haze plugin.

Ik ben volgens mijn N900 verbonden met internet. Ik heb de Haze plugin geinstalleerd, maar steeds als ik via settings --> Voip and IM accounts mijn MSN client toevoeg blijft de status op "Not signed in" staan.

Ik kan via de browser wel gewoon internetten. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor 525 euro heb je een nieuwe, scheelt toch weer 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:34:
[...]

Ik heb geen Windows XP installatie meer (alleen onder VirtualBox, en dat lijkt me niet echt een goede test als het een USB driver puntje is). Onder mijn Vista install werkt het prima, maar ik zit eigenlijk altijd in Linux mint. Daar ook geen problemen.
Je hebt van Intel moederbord drivers voor Windows, en van Via ook (andere mederbord chipsets vast ook), misschien dat het updaten daarvan het probleem oplost.

PS. ook net getest onder XP op een Asus eee netbook: ook geen problemen.
Mijn moederbord is de 'A8N-SLI Premium'. Ik kan bij Asus helaas geen drivers vinden. Op de CD die bij het moederbord geleverd staat is een link met 'usb 2.0 drivers'... maar dit opent alleen een tekst doc met het advies servicepack voor windows te installeren...

Herinstalleren van de usb drivers via device manager heeft helaas ook geen effect...

wat mij ook opvalt is dat het aansluiten van de n900 met usb eigenlijk nooit in 1 keer werkt. De n900 geeft aan dat ie is aangesloten, maar de computer schijnt van niets te weten...
Wanneer ik dan de usb eraf haal en weer opnieuw aansluit geeft Windows wel direct aan dat er een n900 is aangesloten; nog voordat ik aangeef op de n900 wat voor soort aansluiting ik wil (massa opslag of pc-suite)
:?
dit is ook zo op mijn computers waarop de n900 wel via usb 2.0 verbinding heeft....

Herkennen jullie dit gedrag?

[ Voor 21% gewijzigd door zsparrow op 05-12-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Behalve mijn reeds beschreven USB problemen heb ik ook nog iets anders waarvan ik me afvraag of anderen dit kennen: Ik heb via de repository Password Safe gedownload.. maar dit programma is heel erg instabiel op mijn N900.
Telkens gaat het onderuit.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van Password Safe op de N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06
@ degenen die problemen ervaren met Windows Live Messenger en SIP; waarschijnlijk hebben jullie Vodafone. Sinds kort blokkeert Vodafone deze (conform de voorwaarden).
Voor meer info zie nieuws: Vodafone: geen sprake van storing met datadiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
zsparrow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:27:
Behalve mijn reeds beschreven USB problemen heb ik ook nog iets anders waarvan ik me afvraag of anderen dit kennen: Ik heb via de repository Password Safe gedownload.. maar dit programma is heel erg instabiel op mijn N900.
Telkens gaat het onderuit.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van Password Safe op de N900
Volgens mij staat Password Safe ook nog niet in de normale Maemo Extras repository. Hij staat in de testing of nog zelfs in de Devel repository. Dan kan je er vanuit gaan dat het nog niet perfect is. Misschien kan je op Maemo.org de bug melden en je logs versturen zodat de developer de eventuele fout kan fixen.

Doordat dit echt een ontwikkelingscommunitydevice (3x woordwaarde ;) ) wordt er actief op bugs gereageerd. Zo kan iedereen helpen meer software te releasen voor 'ons' platform.

Ik heb zelf Password Safe nog niet geprobeerd. Maar misschien ga ik het morgen nog even testen.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
FatalZero schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:40:
[...]

Volgens mij staat Password Safe ook nog niet in de normale Maemo Extras repository. Hij staat in de testing of nog zelfs in de Devel repository. Dan kan je er vanuit gaan dat het nog niet perfect is. Misschien kan je op Maemo.org de bug melden en je logs versturen zodat de developer de eventuele fout kan fixen.

Doordat dit echt een ontwikkelingscommunitydevice (3x woordwaarde ;) ) wordt er actief op bugs gereageerd. Zo kan iedereen helpen meer software te releasen voor 'ons' platform.

Ik heb zelf Password Safe nog niet geprobeerd. Maar misschien ga ik het morgen nog even testen.
Password Safe staat wel degelijk in Maemo extras..
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je het geprobeerd hebt!

Een bug melding zal ik doen als het kan... maar het is lastig reproduceren, het lijkt voorals heel vaak en random te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu telepathy-butterfly ipv pidgin aangezien deze een betere ondersteuning biedt aan de led van de N900. Echter, als ik mij aanmeld bij telepathy-butterfly dan zie ik dus alleen de contacten die ik ook daadwerkelijk als 'contacten' heb toegevoegd op de N900. Opzich geen probleem echter als ik zeg start Instant Message, dan kan ik geen onderscheid maken tussen de online en offline contacten? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
RayMotix schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:02:
Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu telepathy-butterfly ipv pidgin aangezien deze een betere ondersteuning biedt aan de led van de N900. Echter, als ik mij aanmeld bij telepathy-butterfly dan zie ik dus alleen de contacten die ik ook daadwerkelijk als 'contacten' heb toegevoegd op de N900. Opzich geen probleem echter als ik zeg start Instant Message, dan kan ik geen onderscheid maken tussen de online en offline contacten? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Had zelf ook butterfly op mijn N900, maar die bleek niet helemaal stabiel te zijn, zitten nog aardige bugs in. Waar ik last van had, dat ik niet bij online contacten een conversation kon starten. Heel erg irritant. Hier werd ook over gesproken op Maemo Talk. Er is al een bug voor aangemaakt.

Op dit moment kan je beter de Haze plugin voor Telepathy gebruiken. Die staat in de Devel repository van Maemo Extras. Pas wel op, software in de Devel repository kan nog flinke fouten bevatten! Zelf heb ik Haze nu al 2 dagen in gebruik en werkt het erg stabiel. Heel veel mensen op Maemo.org schakelen nu al over naar Haze vanwege de bovenstaande bug.

De online status kan je op de volgende manier bekijken:
  • Wanneer ingelogd op je MSN account open je Contacten
  • Druk op Alle contactpersonen in de balk aan de bovenkant
  • Klik nu op de knop Beschikbaar ipv ABC. Nu worden alle online contactpersonen bovenaan de lijst gezet
  • Contactpersonen met een groen cirkeltje naast hun foto zijn online en beschikbaar

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
FatalZero schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:24:
[...]

Had zelf ook butterfly op mijn N900, maar die bleek niet helemaal stabiel te zijn, zitten nog aardige bugs in. Waar ik last van had, dat ik niet bij online contacten een conversation kon starten. Heel erg irritant. Hier werd ook over gesproken op Maemo Talk. Er is al een bug voor aangemaakt.

Op dit moment kan je beter de Haze plugin voor Telepathy gebruiken. Die staat in de Devel repository van Maemo Extras. Pas wel op, software in de Devel repository kan nog flinke fouten bevatten! Zelf heb ik Haze nu al 2 dagen in gebruik en werkt het erg stabiel. Heel veel mensen op Maemo.org schakelen nu al over naar Haze vanwege de bovenstaande bug.

De online status kan je op de volgende manier bekijken:
  • Wanneer ingelogd op je MSN account open je Contacten
  • Druk op Alle contactpersonen in de balk aan de bovenkant
  • Klik nu op de knop Beschikbaar ipv ABC. Nu worden alle online contactpersonen bovenaan de lijst gezet
  • Contactpersonen met een groen cirkeltje naast hun foto zijn online en beschikbaar
Wow thx! Heb even snel Butterfly eraf geknikkert en Haze geinstalleerd, dit is een stuk beter! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:47:
[...]

Bijna woord voor woord ook op mij van toepassing, N95 kon bijna alles, maar de n900 doet alles zoveel makkelijker en sneller. Ben ook helemaal enthousiast.
hier ook een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
robertwebbe schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:32:
@ degenen die problemen ervaren met Windows Live Messenger en SIP; waarschijnlijk hebben jullie Vodafone. Sinds kort blokkeert Vodafone deze (conform de voorwaarden).
Voor meer info zie nieuws: Vodafone: geen sprake van storing met datadiensten.
kan dan ebuddy die je bijvoorbeeld opent via webbrowser het ook niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
hey installeren jullie MSN door de N900 aan de computer te hangen?

en ik wil graag mijn agenda synchroniseren met de agenda van mijn werk.
Kan dit ook via internet? Of kan dit alleen via een kabel?

thnx voor reacts!

ps.
heeft al iemand screenprotectors gekocht?
zo ja waar vandaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Jarco1984 op 05-12-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Jarco1984 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:15:
hey installeren jullie MSN door de N900 aan de computer te hangen?

en ik wil graag mijn agenda synchroniseren met de agenda van mijn werk.
Kan dit ook via internet? Of kan dit alleen via een kabel?

thnx voor reacts!

ps.
heeft al iemand screenprotectors gekocht?
zo ja waar vandaan?
via de website van aMSN kun je hem daar downloaden en je kunt ook kiezen voor pidgin bijvoorbeeld. Weet niet of je hiervoor de developers catalogus toegevoegd moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
hier een bericht vanaf mn n900 :)
Het is inmiddels gelukt om mn email acounts in te stellen, ik had gewoon niet gezien dat je simpel voor gmail of hotmail kon kiezen...

Toestel bevalt echt enorm, gebruiksgemak is groot. gaat allemaal heel soepel en vloeibaar!
Ik ben zelf niet een hele grote wizkid maar het gaat me allemaal goed en makkelijk af. Ben blij dat ik deze foon gekozen heb!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 04-10 11:53
Jammer dat er geen mms ondersteuning is. aangezien ik hier wel gebruik van maak

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Wat ik me dan toch af vraag is hoe jullie allemaal je Gmail syncen. Ik heb de account gewoon als nieuwe email-account toegevoegd en dat werkt allemaal opzich goed, vervolgens gaat ie echter mijn gehele mailbox syncen wat gewoon geen goed idee is (1GB mail bij Gmail staan). Is het mogelijk om alleen de laatste 3 dagen of de laatste X aantal mails te downloaden? Ik heb zelf helaas de optie nog niet kunnen vinden...

Nieuw trouwens in de repositories is een widget om gemakkelijk FM te broadcasten op een bepaalde frequentie, handig als je ergens snel even een muziekje wil laten horen :) !

[ Voor 17% gewijzigd door TargetX op 05-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jarco. Ik heb twee screenprotectors besteld uit de US. Kijken welke het beste is: de invisible shield en nog eentje. Invisible shield via Zagg en de andere via Ebay. Shipping viel reuze mee. Voor Zagg kun je kortingscoupons vinden via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
TargetX schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:55:
Wat ik me dan toch af vraag is hoe jullie allemaal je Gmail syncen. Ik heb de account gewoon als nieuwe email-account toegevoegd en dat werkt allemaal opzich goed, vervolgens gaat ie echter mijn gehele mailbox syncen wat gewoon geen goed idee is (1GB mail bij Gmail staan). Is het mogelijk om alleen de laatste 3 dagen of de laatste X aantal mails te downloaden? Ik heb zelf helaas de optie nog niet kunnen vinden...

Nieuw trouwens in de repositories is een widget om gemakkelijk FM te broadcasten op een bepaalde frequentie, handig als je ergens snel even een muziekje wil laten horen :) !
Die opties heb je in je IMAP settings bij Gmail zelf. Gewoon ff inloggen en bij Settings kijken.

Nu ik mijn Gmail sync is mijn accu wel rete snel leeg, binnen een uur of 6 zeg maar. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
FatalZero schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:28:
[...]

Die opties heb je in je IMAP settings bij Gmail zelf. Gewoon ff inloggen en bij Settings kijken.

Nu ik mijn Gmail sync is mijn accu wel rete snel leeg, binnen een uur of 6 zeg maar. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Daar heb ik al gekeken maar ik heb daar alleen opties voor POP3 qua datum-bereik, of werkt de instelling voor POP3 ook voor IMAP? Heb ook al bij GMail Labs gekeken (Beta add-ons) maar ook de IMAP Advanced Settings optie voegt dit niet toe...

Edit: na het doorlezen van de help kom ik deze link tegen, het is dus echt een client-side optie voor IMAP. Iemand nog advies?

[ Voor 14% gewijzigd door TargetX op 05-12-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
RayMotix schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:37:
[...]

Wow thx! Heb even snel Butterfly eraf geknikkert en Haze geinstalleerd, dit is een stuk beter! _/-\o_
Hmmm Haze is echt fijn om mee te werken al heb heb ik toch nog een ding dat mij een beetje stoort. De plugin geeft je de mogelijkheid om een 'schermnaam' in te geven maar deze geeft hij vervolgens dan toch niet weer. Hij neemt gewoon je voornaam van je e-mailgegevens van hotmail waardoor mijn 'msn' naam zowel bij mij als bij mijn contactpersonen niet op het scherm verschijnt. Ik weet niet of hier al iets aan te doen is of dat ik de enige ben die dit ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
TargetX schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:40:
[...]

Daar heb ik al gekeken maar ik heb daar alleen opties voor POP3 qua datum-bereik, of werkt de instelling voor POP3 ook voor IMAP? Heb ook al bij GMail Labs gekeken (Beta add-ons) maar ook de IMAP Advanced Settings optie voegt dit niet toe...

Edit: na het doorlezen van de help kom ik deze link tegen, het is dus echt een client-side optie voor IMAP. Iemand nog advies?
Ik weet niet hoe de IMAP client van de n900 het doet maar de meeste 'normale' clients downloaden alleen maar de headers van de berichten en de rest wordt alleen opgehaald bij lezen en niet bewaard, dus je 1GB aan mail verandert in enkele luttele megabytes aan header informatie, en daarnaast mogelijk wat lokale caching.

Uiteraard zou het best kunnen dat de maemo client anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15

MsG

Forumzwerver

Heb nu een 3GS, maar kijk met interesse naar Maemo. Het klinkt in mijn oren een beetje naar hoe ik Android graag het gezien, ipv nu een soort eigen open source implementatie van Google is geworden met java. Wel jammer vind ik het resistieve scherm. Ik weet zeker als ex-gebruiker van een 3G en nu een 3GS dat ik dan weer een stap terug moet doen. Ook kan daardoor dus dingen als rotate, zoom, e.d. niet terwijl deze telefoon eindelijk lekker de kracht heeft voor zulke dingen. Ik hoop in ieder geval dat dit platform Android gaat verdringen en geen stille dood sterft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Heb de telefoon sinds gisteren en vind het een heel goed toestel, sta versteld van de snelheid waarmee hij applicaties opent. Nadeel vind ik toch echt de ondersteuning van Nokia. ik kan geen muziek syncen met mijn N900, deze wordt nog niet ondersteunt, zowel ovi suite als PC suite. De Ovi player geeft heel veel problemen onder Vista (wat ik op zich ook een @##W systeem vind). Het gaat echter wel door gewoon de muziek naar de betreffende map te downloaden. Heb ook het probleem ondervonden van de USB verbinden, dan wel dan niet en de verkeerde instellingen. Vind het trouwens schandalig dat Nokia voor 600 Euro zo'n goedkoop kitcherig microfoontje durft bij te leveren, kan er niet eens mijn muziekspeler mee bedienen. Die van mijn N95 8GB was een stuk beter. Om op een positieve noot af te sluiten. Scherm is echt fantastisch! en het downloaden van applicaties gaat razendsnel (Vodafone) Weet iemand trouwens of er een applicatie is om thunderbird te syncen met de N900, werk nu alleen met outlook en audora :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:04
Ben sinds gisteren ook eigenaar van een N900 en ben na een dagje spelen erg blij! Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen, maar ik heb wel een vraagje.
Ik wil voor in de auto graag de telefoon radio uitzetten (omdat er al een SIM kaart in de auto zit en je er maar 1 tegelijk kan gebruiken), maar wel de FM transmitter gebruiken om muziek mee af te spelen. Ik heb tot nu toe nog niet uitgevonden hoe (en of) dit mogelijk is. Iemand een idee?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:12

Chrisjuh_15

Facta non verba

Edit: nevermind, opgelost ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 06-12-2009 00:38 . Reden: gefixt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Iemand hier ook gehad dat zijn/haar n900 opeens zomaar uitvalt om vervolgens op te starten? heb dat net 5 keer gehad in een uur tijd ofzo. Morgen maar terug naar de winkel, balen dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen problemen mee gehad eigenlijk (sinds gistermorgen in bezit)

Wel een andere vraag. Is er een mogelijkheid om het menu te rangschikken? Bijvoorbeeld alle spellen in een map "games" ofzo zetten? Ik heb de hele handleiding doorgespit enzo maar zie er niets over. Misschien ook niet iets wat iedereen wil misschien?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Le0032 schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:50:
Iemand hier ook gehad dat zijn/haar n900 opeens zomaar uitvalt om vervolgens op te starten? heb dat net 5 keer gehad in een uur tijd ofzo. Morgen maar terug naar de winkel, balen dit zeg!
Misschien eerst nog ff logjes doorlezen of resetten?..

Ik zit er ook heel erg over te twijfelen om de N900 te halen. Momenteel heb ik nog de N95-2 en ik heb tussendoor nog een 3G gehad. Ik heb al veel telefoons voorbij zien komen, die ik heb overwogen, maar ben tot nu toe bij mijn N95 gebleven. Met de komst van de N900 heb ik hopelijk een waardige opvolger gevonden. lk wil echter nog wel even de telefoon geprobeerd hebben, voordat ik op kopen overga. Weet iemand, waar ik hem even zou kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
ik heb vanavond ineens een spontane reset gehad nadat de tel weer aan ging kreeg ik ineens smsjes van hi binnen met internet instellingen e.d. Verder nergens last van ben echt verliefd op dit toestel :)

Weet iemand trouwens of je ergens kan zien hoeveel smsjes je verstuurd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

TargetX schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:40:
[...]

Ik had het probleem dat mijn IMAP account (niet Gmail) te groot was, alle folders worden gesynced en dat zou dan 9 gb aan mail zijn, terwijl ik alleen maar m'n Inbox wil syncen. UIteindelijk kwam het erop neer dat mail op het toestel onderuit ging of veel te veel processortijd gebruikt (en daardoor batterij snel leeg).

Ik heb het nu opgelost door Nokia Messaging te gebruiken; die synced met m'n IMAP accounts, met IMAP Idle (ook naar toestel toe) en een keuze voor welke mappen je wilt syncen.. Op het toestel kan je dan weer bij je account settings weer aangeven hoeveel email ie mag downloaden (aantal dagen terug)...

Beetje vaag wel; standaard IMAP op het toestel is vrij summier, en een Nokia Messaging Account is veel luxer, terwijl bepaalde functies daarvoor op het toestel aanwezig moeten zijn (bijv. Imap IDLE; niet op gewone IMAP, welk op Nokia Messaging)

Hoe dan ook; volgens Maemo Talk en de bugs-lijst zal er bij de komende update veel veranderen voor de Mail App..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 14:56
Ja, is hier ook gebeurd. had em net opgehaald bij de bc, thuis aangezet, maar 5 sec. na het opstarten liep hij vast, ging er een wit lampje linksonderin branden, en rebootte ie. telkens opnieuw. ben er mee terug geweest en gelijk een nieuwe meegekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik heb mijn Hotmail ingesteld, net zoals dit op mijn E90 ingesteld stond. Maar op mijn E90 was het zo dat wanneer ik via een pc mailtjes weg gooide uit mijn Hotmail, deze bij de volgende synchronisatie ook verdwenen uit mijn E90. Andersom werkte dit ook.

Bij mijn N900 wil hij dit niet doen. Dit betekend dat ik alle mailtjes zeker 2 keer moet lezen/afhandelen. Stel ik iets verkeerd in ofzo?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook ja, i.c.m het microfoon probleem.
Krijg een nieuwe zodra deze binnen zijn bij de bel company.
Afgezien van die twee dingen werkt het toestel erg prettig voor zover ik dat heb kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Welk programma van Nokia is handiger om de N900 met je pc te verbinden, Ovi Suite of Pc Suite?
Want ik heb beide nog niet en zou me telefoon met pc willen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:03:
Welk programma van Nokia is handiger om de N900 met je pc te verbinden, Ovi Suite of Pc Suite?
Want ik heb beide nog niet en zou me telefoon met pc willen verbinden.
pc suite, ovi is voor verbinding met de ovi-computer van nokia (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
Ik heb een probleem met met mijn e-mail accounts (hotmail, gmail) en msn via haze. Deze werken bij mij alleen via WLAN. Als ik via mijn Telfort verbinding op internet zit, werken mijn e-mail accounts en Haze niet. MSN lukt wél via aMSN, maar daarvoor moest ik allerlei instellingen aanpassen (o.a. poort en zelf IP adres invullen). Bij de e-mail accounts heeft dit geen effect. Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:44:
[...]pc suite, ovi is voor verbinding met de ovi-computer van nokia (volgens mij)
Bedankt voor beantwoorden.
Heb nu alleen met iets anders hulp nodig, want ik heb het gedownload en wou toen back-up en dat kon maar toen zei hij dat ik eerst pc suite moest updaten dat heb ik toen gedaan alleen staat bij de back-up applicatie nu niet meer welke telefoon het is en kan ik ook niet kiezen en kan dus niet meer back-uppen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Jolanda77 schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:55:
Ik heb een probleem met met mijn e-mail accounts (hotmail, gmail) en msn via haze. Deze werken bij mij alleen via WLAN. Als ik via mijn Telfort verbinding op internet zit, werken mijn e-mail accounts en Haze niet. MSN lukt wél via aMSN, maar daarvoor moest ik allerlei instellingen aanpassen (o.a. poort en zelf IP adres invullen). Bij de e-mail accounts heeft dit geen effect. Weet iemand wat ik fout doe?
Welke poort en welk IP adres moest je zelf invullen, een proxy adres?

In dat geval kan je gewoon de "Mail en Java" internetverbinding aanpassen. Dit is je UMTS APN verbinding. Dan moet je twee keer op volgende klikken en dan op het knopje geavanceerd drukken dan heb je de proxy settings.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
zsparrow schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:50:
[...]
Password Safe staat wel degelijk in Maemo extras..
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je het geprobeerd hebt!

Een bug melding zal ik doen als het kan... maar het is lastig reproduceren, het lijkt voorals heel vaak en random te gebeuren
Om even terug te komen op dit bericht. Ik heb gisteravond nog even Password Safe getest. Ondanks de iets wat onhandige user interface draait het wel stabiel op mijn N900. Ik neem aan dat jij je telefoon al op de 1.2009.42-11 (release firmware) hebt draaien? Probeer anders het pakketje te verwijderen en opnieuw te downloaden misschien dat het iets oplost.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
FatalZero schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:18:
[...]

Welke poort en welk IP adres moest je zelf invullen, een proxy adres?

In dat geval kan je gewoon de "Mail en Java" internetverbinding aanpassen. Dit is je UMTS APN verbinding. Dan moet je twee keer op volgende klikken en dan op het knopje geavanceerd drukken dan heb je de proxy settings.
Telfortinternet op mn mobiel werkt via een proxyadres + poort.

De mail en java verbinding die je noemt, bedoel je die van aMSN. aMSN heb ik namelijk wel aan de praat gekregen. Maar wat niet werkt is mijn hotmail en gmail account via de telfort verbinding, net als MSN via Haze.

Overigens kan ik ook niet via www.hotmail.com inloggen. Hij zegt dan dat de server niet gevonden wordt. Ligt dit ook aan de proxy\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Jolanda77 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:49:
[...]

Telfortinternet op mn mobiel werkt via een proxyadres + poort.

De mail en java verbinding die je noemt, bedoel je die van aMSN. aMSN heb ik namelijk wel aan de praat gekregen. Maar wat niet werkt is mijn hotmail en gmail account via de telfort verbinding, net als MSN via Haze.

Overigens kan ik ook niet via www.hotmail.com inloggen. Hij zegt dan dat de server niet gevonden wordt. Ligt dit ook aan de proxy\?
Ahh kijk aan! Okay we komen ergens. :)

Kijk eens bij Instellingen --> Internetverbindingen --> Verbindingen
Dan komt er een lijstje te staan met al je internetverbindingen. Zowel je wireless als je UMTS verbinding. De UMTS verbinding heet bij mij standaard 'Mail en Java' maar kan bij jou anders heten.
Als je die selecteerd en dan op bewerken klikt dan kan je de instellingen wijzigen.
Klik als je in het venster: 'Verbinding instellen: Naam en Type' op Volgende --> Volgende --> Geavanceerd
Nu kan jij de proxy instellingen doen. Als je deze goed hebt moet zowel MSN via de Haze plugin werken als je e-mail!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
ik heb gmail ook ingesteld werkt super alleen trekt hij ook (tot zekere hoogte want hij doet maar een aantal mailtjes en begint achteraan naar voren, dus heeft 2006 en 2007 alleen opgehaald) mijn gmail leeg wat ik al in mijn box heb staan (2 gig totaal op dit moment) .
dus dat wordt hem nog niet :P denk maar dat ik het hou om via internet in mijn gmail in te loggen...

overigens kan ik mailtjes ook niet openen!
zou dat komen omdat ik wellicht niet alles binnen heb gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Jarco1984 schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:09:
ik heb gmail ook ingesteld werkt super alleen trekt hij ook (tot zekere hoogte want hij doet maar een aantal mailtjes en begint achteraan naar voren, dus heeft 2006 en 2007 alleen opgehaald) mijn gmail leeg wat ik al in mijn box heb staan (2 gig totaal op dit moment) .
dus dat wordt hem nog niet :P denk maar dat ik het hou om via internet in mijn gmail in te loggen...

overigens kan ik mailtjes ook niet openen!
zou dat komen omdat ik wellicht niet alles binnen heb gehaald?
Daar had ik ook last van, toen alles was binnengehaald werkte het prima. Gewoon ff geduld hebben.

Je kan het ook handmatig instellen dat je jou Gmail mailtjes via POP3 wilt binnenhalen. Dan kan je bij de Gmail settings op hun site instellen wat de maximale leeftijd van het mailtje mag zijn en dat wanneer een mailclient de mail ophaalt alleen maar een kopie krijgt. Het origineel blijft dan gelezen op de server staan.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
FatalZero schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:17:
[...]

Daar had ik ook last van, toen alles was binnengehaald werkte het prima. Gewoon ff geduld hebben.

Je kan het ook handmatig instellen dat je jou Gmail mailtjes via POP3 wilt binnenhalen. Dan kan je bij de Gmail settings op hun site instellen wat de maximale leeftijd van het mailtje mag zijn en dat wanneer een mailclient de mail ophaalt alleen maar een kopie krijgt. Het origineel blijft dan gelezen op de server staan.
hey thnx voor je reactie!!
als je je Pop3 bij Gmail activeerd. Moet je dan ook nog instellingen op je telefoon zetten?
want dan zal ik denk ik IMAP settings uitzetten..
of heeft IMAP voordelen tegenover pop3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan met POP3 en Gmail ook alleen de berichten van de laatste dertig dagen binnen halen:
Gmail POP will only download once, but you can used the recent command to get the last 30 days emails. For all other POP clients, replace 'username@gmail.com' in your POP client settings with 'recent:username@gmail.com'

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Het werkt al! :D
ik heb het draadloos maar uitgezetg van mijn huis...
dat was het probleem die pakt hij niet goed.

Nu via T-mobile online alles opgehaald en het loopt als een trein! haha
geweldig zeg zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister met de FM transmitter lopen spelen en het werkt erg goed, ook bij hogere snelheden(snelweg) geen gekraak of geruis. Maar is het mogelijk om de naam 'Nokia' aan te passen als je bent afgestemd op je telefoon en indien ja, miss dan met een app de namen van de huidig afgespeelde nr's te zien te krijgen :9~ :9~ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:28:
Gister met de FM transmitter lopen spelen en het werkt erg goed, ook bij hogere snelheden(snelweg) geen gekraak of geruis. Maar is het mogelijk om de naam 'Nokia' aan te passen als je bent afgestemd op je telefoon en indien ja, miss dan met een app de namen van de huidig afgespeelde nr's te zien te krijgen :9~ :9~ ??
mag ik je vragen waar de FM transmitter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een tevreden gebruiker van de N900, ik was jaren geleden al begonnen met de N770 en vond het destijds een heerlijk machientje icm. een Nokia N93 voor de connectiviteit.
Het meezeulen van 2 devices ging na een tijdje echter vervelen en met de komst van een N95-8GB ging de mail ook prima op het mobieltje dus verdween de 770 in de la, van de week na 2 jaar weer eens opgeladen en... hij doet het nog prima ;-).

Nu de N900, voor de bezitters van een Iphone 3GS die de telefoon gebruiken voor bellen en daarnaast nog wat mailen en browsen zou ik zeggen, blijf lekker de 3GS gebruiken, het telefoongedeelte van de N900 is nog lang niet zo volwassen als bij de Iphone en is zoals elders al aangegeven meer een extra feature.

Mailen op de N900 is bijzonder goed te noemen maar ook als je zoals ik de Iphone gewend bent is het wel even wennen, feit blijft dat de interface van Apple voor dagelijks gebruik net even iets makkelijker werkt.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar op de Apple voelt het gewoon smoother en is het overzichtelijker.
En 1 ding wat ik nog steeds niet begrijp is waarom Apple de push functie voor Exchange zo goed voor elkaar heeft en de rest totaal niet, zelfs WinMo telefoontjes ondersteunen dit niet of nauwelijks.
Vaak genoeg zit ik op een belangrijk mailtje te wachten en heb ik geen tijd/zin om te wachten tot hij binnen een minuut of meer weer synct (ja ik ben ongeduldig), dit is wat mij betreft een killer feature van de Iphone.

Browsen, tsja daar is al veel over gezegd en ik kan het alleen maar be-amen dat is gewoonweg super, veel sites openen prima op het prachtige scherm en vaak krijg je gewoon de desktop versies voorgeschoteld welke met alle gemak op het hoge resolutie scherm passen, het toestel ontbeert natuurlijk de multitouch functie maar aangezien je niet of nauwelijks hoeft te zoomen is dit niet echt een gemis.

Media, zoals bovenstaand al aangegeven is het een verademing om een filmpje of wat dan ook op het prachtige schermpje te bekijken, ondanks het iets kleinere scherm zou ik liever een filmpje kijken op de Nokia dan op de 3GS.
Ook de Twonkymedia server op mijn Qnap NAS wordt out of the box herkend en muziek streamen is een eitje, ik moet nog even een (SD) file zien te vinden in wmv of een ander ondersteunt formaat maar ik ga er vanuit dat dit ook geen probleem is.

Al met al denk ik dat Nokia een zeer goede move heeft gemaakt en is deze 'telefoon' voor echte tweakers op dit moment het meest ultieme wat op de markt is.
De mogelijkheden zijn vrijwel oneindig en door de toch wel kleine hype die rond dit toestel hangt denk ik dat de Maemo ontwikkeling community de komende maanden ook wel aanzienlijk groter zal worden.

Wat mij betreft gaat de N900 nu lekker bij mijn vriendin in de tas zodat ik er in de vrije uurtjes, of wanneer ik zit te wachten (vrouwen :? ) me lekker kan uitleven op dit toffe toestel.
De Iphone 3GS blijft voor nu mijn trouwe metgezel en past ook net even iets lekkerder in de broekzak.
Met een half jaar zou dit echter wel eens kunnen veranderen, ik ben mijn Iphone 3G (de oude) ook pas na een paar maanden gaan gebruiken omdat er toen pas leuke jailbreak features kwamen tot die tijd vond ik mijn N95-8GB fijner dan de 3G (go figure...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Jarco1984 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:38:
[...]

mag ik je vragen waar de FM transmitter zit?
Je hebt 2 manieren om bij de FM transmitter te komen. Je kan via je Instellingen menu naar de FM transmitter komen.

Maar je kan nu ook de FM transmitter widget downloaden van de repositories via de Applicatie Manager. Dan kan je widget gewoon op je desktop zetten. Super easy! :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
FatalZero schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:48:
[...]

Je hebt 2 manieren om bij de FM transmitter te komen. Je kan via je Instellingen menu naar de FM transmitter komen.

Maar je kan nu ook de FM transmitter widget downloaden van de repositories via de Applicatie Manager. Dan kan je widget gewoon op je desktop zetten. Super easy! :)
hmm misschien wel erg dom hoor..
maar waar zit de applicatie manager? :$
ik heb bij bureaublad instellingen gekeken maar stond niets bij en bij toepassings beheer ook niet, ook niet in de download lijst :$

ik heb er niet echt super veel verstand van..
In ieder geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:04
Je kan ook gewoon een nummer afspelen en vervolgens in dat scherm op "huidig nummer" klikken en vervolgens in het menu op FM-zender.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Jarco1984 schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:05:
[...]

hmm misschien wel erg dom hoor..
maar waar zit de applicatie manager? :$
ik heb bij bureaublad instellingen gekeken maar stond niets bij en bij toepassings beheer ook niet, ook niet in de download lijst :$

ik heb er niet echt super veel verstand van..
In ieder geval bedankt voor je hulp!
ik neem aan dat hij toepassingsbeheer bedoelde. daar hoort ie bij downloads ergens bij te staan. anders staat het ook op maemo select: http://maemo.nokia.com/ma...plications/2/0/0/#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook last van een stuck white pixel ??? is hier een oplossing of zal ik hem omruilen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:17:
hebben jullie ook last van een stuck white pixel ??? is hier een oplossing of zal ik hem omruilen ???
Njah... als ik heeeeeeeeel goed kijk zie ik er 1tje... maar hij stoort mij eigenlijk niet. Ik weet niet of ik hem hiervoor kan omruilen bij Belcompany? Zal wel niet... en aangezien ze er waarschijnlijk ook geen op voorraad hebben laat ik het er bij. Waarschijnlijk heeft elk scherm er wel 1tje ergens verstopt zitten.

Edit: Misschien dat ik morgen toch maar eens bel. Misschien kunnen we iets regelen dat ik hem kan omruilen zodra ze er weer eentje op voorraad hebben. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RayMotix op 06-12-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://rapidshare.com/files/317231287/N900_emu.rar.html
MD5: F5D71C198BC4B1821E72413AA23B02AF

In het ABO topic werd gevraagd om de emulatoren. Helaas was dit offtopic en zijn de reacties getrashed.

Bij deze nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:17:
Ik heb hier ook een klein wit pixeltje zitten inderdaad maar moet zeggen dat het me niet ergert. Volgens mij moet je toch ook een bepaald aantal pixels hebben wil je hem terug kunnen brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Ik vind het altijd zo schattig als nieuwe iPhone gebruikers vol trots alle snufjes laten zien en helemaal in "WOW" stemming zijn over hun iPhone, en dat dan de iPhone weer op GPRS is overgeschakeld, en alles "raar traag" gaat. De meeste van deze gebruikers hebben nog nooit eerder van mobiel internet gebruik gemaakt, en denken dat deze slechte dekking "normaal" is.
Dit is wat ik een Iphone vindt: geschikt voor onervaren gebruikers, ze willen iets snels, iets simpels en ze halen er niet uit wat er in zit (behalve degenen die hem jailbreaken en vanalles proberen).
De N900 is daarentegen voor de veeleisende gebruiker die meer wilt doen en klooien.
Zie het als een 2persoons formule 1 wagen: Je wordt meegenomen en ervaart de snelheid, maar een ervaren formule 1 coureur die gaat het te langzaam.
De Iphone is onder de kap net zo snel maar geschikt gemaakt voor een ander publiek. Ik vind een Iphone niks, omdat ik vind dat je als gebruiker zoveel mogelijk van de techniek moet weten. Desondanks is een Iphone wel heel gebruiksvriendelijk en leuk.
Heb nu een 3GS, maar kijk met interesse naar Maemo. Het klinkt in mijn oren een beetje naar hoe ik Android graag het gezien, ipv nu een soort eigen open source implementatie van Google is geworden met java. Wel jammer vind ik het resistieve scherm. Ik weet zeker als ex-gebruiker van een 3G en nu een 3GS dat ik dan weer een stap terug moet doen. Ook kan daardoor dus dingen als rotate, zoom, e.d. niet
Roteren weet ik niet, zoomen wel in de browser: een draaiende beweging maken met je vinger zorgt voor zoomen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

ja ik heb het ook maar weet niet of ik het mag omruilen bij nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het lijkt er op dat veel N900 gebruikers last hebben van dode pixels... Word ik niet vrolijk van... hopelijk is het opgelost in de nieuwe batches?

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 06-12-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Imperium schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:00:
Het lijkt er op dat veel N900 gebruikers last hebben van dode pixels... Word ik niet vrolijk van... hopelijk is het opgelost in de nieuwe batches?
Ik denk eer dat dit een structueel probleem is bij alle smartphones met hoge resolutieschermen. Helaas want eigenlijk zou het niet mogen maarja.. Uiteindelijk is dit dan ook weer een rede waarom ik een telefoon in een winkel koop en niet op internet. Is er iets mis kun je altijd snel even langs gaan en kan het probleem wellicht verholpen worden of het apparaat omgeruild worden.

Ik denk dat ik morgen maar gewoon eens contact opneem met belcompany en vraag wat er aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
RayMotix schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:14:
[...]
Uiteindelijk is dit dan ook weer een rede waarom ik een telefoon in een winkel koop en niet op internet. Is er iets mis kun je altijd snel even langs gaan en kan het probleem wellicht verholpen worden of het apparaat omgeruild worden.
Kan ja, als je er garantie op hebt. Dat is de reden dat ik via internet koop: Dode pixel? Terugsturen, geld terug onder de wet koop op afstand (7 dagen afkoeling) en een nieuwe bestellen. Ook al heb je daar geen garantie op.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien gek maar de n95 is toch een goed mobieltje.Om dat ik daar tv kan op kijken Bij de n97 gaat dit niet gaat dit bij dit toestel?mobistar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is inherent aan het type schermen, laptops hebben dat probleem ook. er is beleid over trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:19:
mischien gek maar de n95 is toch een goed mobieltje.Om dat ik daar tv kan op kijken Bij de n97 gaat dit niet gaat dit bij dit toestel?mobistar tv.
Ik weet niet hoe mobistar tv werkt. Ik kan met T-mobile in nederland wel mobiel tv kijken alleen met kmplayer heb ik geluid en met de standaard media speler krijg ik geen geluid maar wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig geen last van dode pixels, neem aan dat de mensen met problemen dit al vanaf t begin hebben dan? Of is het in die paar dagen tijd ontstaan?

Over de accu kan ik tot nu toe nog niet zeuren trouwens, ik heb er vandaag de hele dag mee lopen klooien (internet, mensen filmpjes laten zien, veel smsen, paar x mailen, iedere 10 min auto email refreash enz) en ik krijg nu (22.40h) de melding dat de accu bijna leeg is. En dat terwijl ik hem om 02.00h uit de lader heb getrokken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem vanmiddag een half uurtje aan de pc had om er filmpjes en foto's op te gooien...

Overigens...niemand??...
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:08:
Wel een andere vraag. Is er een mogelijkheid om het menu te rangschikken? Bijvoorbeeld alle spellen in een map "games" ofzo zetten? Ik heb de hele handleiding doorgespit enzo maar zie er niets over. Misschien ook niet iets wat iedereen wil misschien?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Het is nog niet mogelijk om het menu te rangschikken, ik hoop dat dit met de eerste firmware-update of een custom applicatie mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06
Het lijkt er op dat veel N900 gebruikers last hebben van dode pixels...
Ik denk dat je te gemakkelijk een conclusie trekt. Van hoeveel mensen weet je dat ze het hebben?
Hooguit vier volgens mij (Murat03, nkfreak, RRC, lexi1986) waarvan twee het een overkomelijk probleem vinden. Dan heb je het eerder over een incidenteel probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 06-12-2009 23:45 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.