ERG cool!!
Zeker iets wat het proberen waard is!
andere dingen die mij erg leuk lijken (en wat moet kunnen, maar nog niet is gedaan):
-porten van emulators en dan via Bluetooth een goede controller gebruiken. Onder desktop linux kan je gewoon een Wiimote gebruiken, dus dat moet op een N900 ook kunnen. En alle emulators voor de
Pandora moeten ook naar de N900 te porten zijn (zelfde processor), en daar heb je Gameboy, NES, SNES, MegaDrive, Lynx, Jaguar, Playstation 1, GBA, Neo Geo, Mame etc. Heel veel keuze!!
-wat me ook cool lijkt om een DVB-T adapter aan te sluiten en zo Tv te kijken op de N900. Er waren met de N800 al experimenten, maar die is niet krachtig genoeg om MPEG2 te decoderen, de N900 WEL :-)
Vermoedelijk is het zelfs mogelijk om thuis een Keyserver te draaien (als je een digitenne abonnement hebt), en dan over internet de encryptie sleutels op de N900 te krijgen. Dan zou je dus met een gewone DVB-T ontvanger op de N900 alle Digitenne zenders kunnen ontvangen (ook die in het betaal pakket).
Maar ik weet nog niet 100% zeker of dit echt zo makkelijk te implementeren valt.
-lijkt me ook leuk als er een nieuwe versie van de Garnet Palm OS emulator komt voor de N900. Hopelijk kan die dan ook de IRDA poort gebruiken (dan werken NOG meer oude Palm programmas!)
http://www.access-company.com/products/gvm/
-een scriptje om je dialup verbinding via wifi te delen, dus een soort
MiFi access point van je N900 maken (dit moet echt HEEL makkelijk, een paar regels in een bash script om de verbingen te openen en een regel met het commando iptables om de NAT router functie te gebruiken). Moet net zoiets worden als
joikuspot, maar dan gratis :-)
Dit zou de N900 weer een extra voordeel geven tegenover de iPhone
nu Apple de tethering functie op de iPhone heeft uitgeschakeld
Maar nogmaals, deze vier dingen zijn nog niet (makkelijk) beschikbaar, maar moeten volgens mij goed mogelijk zijn, en ik zou het erg cool vinden!