Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:54:
Omdat Apple dat niet toelaat, simpel zat (want stel je voor dat die sloom wordt, dat is geen goede reclame)
Idd :)

maar welke is in theorie nou sneller? N900 of Iphone. Wat ik wel weet is dat de N900 1 GB shared memory heeft. Weet wel ongeveer wat het inhoud, maar niet precies en of je hiermee ook significant snelheid winst krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet te vergelijken, aangezien dat voornamelijk aan het OS ligt =)
Als je dezelfde hardware in 'n Windows Mobile / Android / iPhone OS / Maemo phone propt, krijg je heel verschillende 'snelheden'.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 14:57
Anoniem: 81768 schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:10:
[...]

Idd :)

maar welke is in theorie nou sneller? N900 of Iphone. Wat ik wel weet is dat de N900 1 GB shared memory heeft. Weet wel ongeveer wat het inhoud, maar niet precies en of je hiermee ook significant snelheid winst krijgt.
Iphone zal in de praktijk sneller zijn. Ben je echt iemand van de g*ile interface en de gebruikerservaring: kies de Iphone. Wil je net wat meer professionaliteit en geen rare fratsen: De N900.

Ik wist het niet eens van het multitasken, maar ik weet wel dat je de Iphone niet als plug&play opslagmedia kunt gebruiken. Waarom? Geen idee. Misschien is het mierenneuken, maar ik denk dat je als fabrikant niet zo strak de touwtjes in handen moet hebben, maar de gebruiker zo veel vrijheid mogelijk moet geven.

Ik zou ook niet vragen welke beter is, in dit geval komt de term apple met peren vergelijken mooi van pas.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Topicstarter
Andere "versies" van Linux bedoel je? Hoe wil je dat installeren? Een telefoon heeft niet echt bepaald een optie "opstarten vanaf extern geheugen" of zo.
uhm, zo werkt dat op de huidige internettablets ander wel hoor. Daar kan je gewoon Andriod of Debian op een SD kaart installeren en die op je tablet draaien (als je je normale Maemo install wilt behouden).

In een recent interview met Ari Jaaksi werd bevestigd dat het geen probleem is om een ander OS erop te flashen. Alleen het gedeelte van de GSM radio is niet flashbaar (maar dat is met alle telefoons zo)

http://maemo.org/news/pla...rview_with_dr-ari_jaaksi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus je moet kunnen Androiden op je N900?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iphone zal in de praktijk sneller zijn. Ben je echt iemand van de g*ile interface en de gebruikerservaring: kies de Iphone. Wil je net wat meer professionaliteit en geen rare fratsen: De N900.
Dit lijkt me redelijk speculatief zolang je nog geen N900 hebt om mee te vergelijken. We hebben alleen de hardware specs om dingen te vergelijken.
De Iphone 3GS heeft een Samsung chip met Cortex A8 core op 600 Mhz
De N900 heeft een Texas instruments chip met Cortex A8 core op 600 Mhz

Ook de bijgebakken PowerVR GPU core (PowerVR series 5 SGX) is vergelijkbaar.

Het extra virtuele geheugen dat de N900 claimt stelt volgens mij niet veel voor. Ik zie niet in waarom apple dit niet ook kan implementeren (als ze dat al niet gedaan hebben).
Beide hebben gewoon 256 MB RAM.
Het virtuele geheugen is enkel een plek waar tijdelijk dingen worden weggeschreven als je RAM vol is (je swap file onder windows). Hier wordt gewoon flash geheugen voor gebruikt. (vermoedelijk was dat nog over op het flash chipje voor het operating system nadat Maemo was geïnstalleerd).
Dit maakt het mogelijk relatief veel programmas open te hebben tegelijk. Bij PC's is dit latijd heel gebruikelijk geweest, maar bij telefoons niet. (Bij een N95 bijvoorbeeld crashed de webbrowser gewoon met de mededeling "memory full" als je een te grote pagina opent, dat is met 768MB aan virtueel geheugen verleden tijd )

Misschien dat Maemo iets "zwaarder" is dan het iPhone OS, omdat wat uitgebreider is/lijkt. Maar ook dat is speculatie, iPhone OS is immers gesloten en dus is niet geheel duidelijk wat er allemaal in zit. Ik zie niet in waarom de iphone 3GS sneller zou zijn dan de N900.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 07-09-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:33:
Dus je moet kunnen Androiden op je N900?
Zoals ik eerder in dit topic ook al vertelde: Ja dat moet gewoon kunnen, maar de vraag is of het gaat werken zoals je verwacht. Je kan Android zeker installeren, maar de vraag is of er drivers voor alle apparatuur beschikbaar komen voor Android. Een gedeelte van de drivers is vast closed source (was ook zo bij de voorgaande Internet tablets). En als je geen driver hebt voor de GSM radio, dan kan Android wel draaien, maar je kan niet met je telefoon bellen. De vraag is een beetje filosofisch: als niet alle functionaliteit van Android werkt , draai je dan nog Android?
Als een gebruiker het over Android (of welk embedded OS dan ook) heeft verwacht hij/zij een bepaalde gebruikers ervaring , en daar horen allerlei functionaliteiten bij.

Ik zou voorlopig niet rekenen op een volledig werkende Android N900. Niet omdat Nokia dit perse wil tegenhouden, maar omdat ze dit niet actief pushen. Er zijn echt redelijk wat resources nodig om een volledig werkend "af" OS naar een embedded apparaat om te zetten. En ik kan geen voorbeelden noemen waar dat zonder steun van een groot concern gedaan is.

Overigens heeft ubuntu een project om Android applicaties te draaien in Ubuntu. Het zou mij niets verbazen als dat spoedig op maemo verschijnt. Ubuntu en Maemo zijn alletwee op Debian gebaseerd, dus het porten moet niet heel erg ingewikkeld zijn.
http://arstechnica.com/op...id-apps-run-on-ubuntu.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 13:41
was het maar vast eind oktober.. ;)

ik wilde eigenlijk in mei al een andere phone nemen..
heb nu de n82. Echt een heerlijk apparaat en een hele goeie cam voor een phone. Eerst zitten twijfelen tussen de n97 en de n86. Allebei nog niet helemaal wat ik eigenlijk wilde, maar de n97 viel al snel af.. dus toch maar wachten tot de n86 uitkwam. Toen viel mijn oog op de Samsung omnia pro, maar aangezien ik toch wel erg gehecht aan Nokia ben en niet zo'n fan van windows mobile ben, was ik zo blij toen de N900 aangekondigd werd.

Dus dan maar een half jaartje later een nieuwe phone, maar dan wel een topper!
Ik hoop wel dat de eerste versie niet zo buggy is als je vaak ziet bij de eerste versie van een phone. M'n 2e N82 die ik een half jaar later als vervanging van m'n eerste n82 kreeg was qua prestaties, stabiliteit en batterijgebruik écht stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Wie kan mij een link geven waar alle apps staan, die nu al beschikbaar zijn voor de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
Pusherman_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:40:
was het maar vast eind oktober.. ;)

ik wilde eigenlijk in mei al een andere phone nemen..
heb nu de n82. Echt een heerlijk apparaat en een hele goeie cam voor een phone. Eerst zitten twijfelen tussen de n97 en de n86. Allebei nog niet helemaal wat ik eigenlijk wilde, maar de n97 viel al snel af.. dus toch maar wachten tot de n86 uitkwam. Toen viel mijn oog op de Samsung omnia pro, maar aangezien ik toch wel erg gehecht aan Nokia ben en niet zo'n fan van windows mobile ben, was ik zo blij toen de N900 aangekondigd werd.

Dus dan maar een half jaartje later een nieuwe phone, maar dan wel een topper!
Ik hoop wel dat de eerste versie niet zo buggy is als je vaak ziet bij de eerste versie van een phone. M'n 2e N82 die ik een half jaar later als vervanging van m'n eerste n82 kreeg was qua prestaties, stabiliteit en batterijgebruik écht stukken beter!
Precies dezelfde gedachte hier! :D
Ben wel benieuwd waarom de N97 afviel...

Heb zelfs precies hetzelfde meegemaakt met mn N82...lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Achmedd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:10:
[...]

Precies dezelfde gedachte hier! :D
Ben wel benieuwd waarom de N97 afviel...

Heb zelfs precies hetzelfde meegemaakt met mn N82...lol :P
wat een toeval :P

N97 vond ik erg tegenvallen, zowel qua gebruik als qua vormgeving. Natuurlijk weer het standaardverhaal van batterijduur, maar ook het feit dat het toestel eigenlijk niet meer is dan een n95 met qwerty en touch. hardwarematig is er totaal geen vooruitgang geboekt. Ik vind s60v5 wel erg fijn werken trouwens, maar na de n70, n73 en n82 te hebben gehad wil ik wel weer eens iets vernieuwends. s60v5 werkt lekker omdat ik zo vertrouwd ben met de hele symbian structuur, maar als je het vergelijkt met wat er bij andere merken/os-en allemaal mogelijk is, dan loopt s60v5 daar behoorlijk op achter.

en de n97 was natuurlijk way overpriced!

waarom is het bij jou niet de n97 geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Pusherman_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:37:
[...]

N97 vond ik erg tegenvallen, zowel qua gebruik als qua vormgeving. Natuurlijk weer het standaardverhaal van batterijduur, maar ook het feit dat het toestel eigenlijk niet meer is dan een n95 met qwerty en touch. hardwarematig is er totaal geen vooruitgang geboekt. Ik vind s60v5 wel erg fijn werken trouwens, maar na de n70, n73 en n82 te hebben gehad wil ik wel weer eens iets vernieuwends. s60v5 werkt lekker omdat ik zo vertrouwd ben met de hele symbian structuur, maar als je het vergelijkt met wat er bij andere merken/os-en allemaal mogelijk is, dan loopt s60v5 daar behoorlijk op achter.

En €600 is niet overpriced? :')

Ik heb de N97 eruit geknikkerd en was benieuwd naar dit apparaat, maar die landscape-modus weerhoud me er een beetje van. Ik wil niet zo'n beetje alles moeten doen in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151935

Een sms'je intikken en versturen kan dus alleen in de landscape modus? Het zou wel zo fijn zijn als dat ook kan zonder het toestenbord uit te schuiven...Anders moet je dus altijd smsen met 2 handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan standaard alleen in landscape ja.. binnen een week is er wel 'n (third party) app voor natuurlijk.
Zelfde als het niet kunnen MMS'en.. zal zo weer een applicatie voor worden uitgebracht. Als je daarop afhaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lauw8 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:55:
Wie kan mij een link geven waar alle apps staan, die nu al beschikbaar zijn voor de N900?
Je kan wellicht in de unstable Maemo 5 Fremantle repository kijken.
http://repository.maemo.org/
Of installeer de SDK onder een linux install en voeg de repository toe (als die al niet ingesteld staat. Op maemo staan guides voor de SDK installatie ).
De fremantle extra repository is nu nog marked 'unstable', maar wanneer het toestel uit is veranderd dat wellicht. Hoe dan ook zijn vermoedelijk 95% van de applicaties al perfect bruikbaar en zo (Ubuntu is ook op de 'unstable' repositories van Debian gebaseerd, en is ook erg bruikbaar en stabiel)

Fremantle Extras-devel (browse, install)

* deb http://repository.maemo.org/extras-devel/ fremantle free non-free
* deb-src http://repository.maemo.org/extras-devel/ fremantle free

Op http://maemo.org/downloads/OS2008/ kan je zien wat er nu op Maemo4 beschikbaar is, dat is allemaal zeker ook snel op maemo 5 beschikbaar ( de N900)

In de maemo extra repositoy staan voor de huidige internettablet veruit de meeste software die beschikbaar is. Maar daarnaast zijn ook een aantal officiele Nokia repositories ingesteld
http://catalogue.tableteer.nokia.com/certified/
http://catalogue.tableteer.nokia.com/non-certified/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach vind ik best meevallen. Iphone/Xperia/Android/N97 zitten allemaal ook rond dat bedrag.
Maar de meeste mensen zullen de telefoon toch in combinatie met een abonnement kopen, dus dan zegt deze prijs niet zo veel. Vaak (zeker bij nokia toestellen) zijn er aanbiedingen te vinden waarbij je voor abonnement + toestel in totaal minder betaald dan voor het toestel los (zolang je tijdig opzegt en niet buiten je bundel gaat bellen). Helaas is dat meestal nog niet direct bij introductie, maar pas een paar maanden daarna (je moet er wat voor over hebben om het nieuwste speeltje als eerste te hebben :-) )
Ik verwacht dat de aanbiedingen van toestel + abonnement niet veel van die van HTC hero/iphone/n97 af zullen zitten, en dat is naar mijn mening goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Anoniem: 3671 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:41:
[...]

Ach vind ik best meevallen. Iphone/Xperia/Android/N97 zitten allemaal ook rond dat bedrag.
Maar de meeste mensen zullen de telefoon toch in combinatie met een abonnement kopen, dus dan zegt deze prijs niet zo veel. Vaak (zeker bij nokia toestellen) zijn er aanbiedingen te vinden waarbij je voor abonnement + toestel in totaal minder betaald dan voor het toestel los (zolang je tijdig opzegt en niet buiten je bundel gaat bellen). Helaas is dat meestal nog niet direct bij introductie, maar pas een paar maanden daarna (je moet er wat voor over hebben om het nieuwste speeltje als eerste te hebben :-) )
Ik verwacht dat de aanbiedingen van toestel + abonnement niet veel van die van HTC hero/iphone/n97 af zullen zitten, en dat is naar mijn mening goed te doen.
ik vind het wel duur idd.. maar als je het vergelijkt met de n97 dan snap ik het wel... trouwens de n97 staat ook op de nokia site te koop voor €650 en is op andere sites al voor €530 te vinden..
dus hij zal ook nog wel goedkoper te krijgen zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alle hierboven genoemde telefoons (op de iPhone na) zijn tussen de 100 en 200 euro goedkoper dan die 600 euro voor de N900. Dat is nogal wat. Het is dus wel te hopen dat ie met abonnement aantrekkelijker is, of snel na de release in prijs daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
[...]
Natuurlijk weer het standaardverhaal van batterijduur, maar ook het feit dat het toestel eigenlijk niet meer is dan een n95 met qwerty en touch. hardwarematig is er totaal geen vooruitgang geboekt. ...als je het vergelijkt met wat er bij andere merken/os-en allemaal mogelijk is, dan loopt s60v5 daar behoorlijk op achter...
Eeh:
snellere cpu, meer RAM, 32GB intern geheugen, touchscreen, groter scherm, fysiek toetsenbord, mogelijkheid tot micro-sd(hc) uitbreiding, meer portrait georiënteerd. S60v5 loopt voor mijn idee gelijk met windows mobile.
Allebei lopen ze een beetje achter de feiten aan.
Android, IphoneOS en PalmOS zijn een stuk reactiever, iets wat de consument nu wil.

Mijn speculaties waarom de Iphone "sneller" is: Iphone is altijd een telefoon geweest met de betere gebruikservaring qua snelheidservaring. Daarom is er nu ook de 3GS (welke nog sneller moet zijn).

De N97 was/is een kwestie van evolutie, geen revolutie. Hij had een half jaar, een jaar eerder moeten uitkomen. Nu loopt de N97 een beetje achter de feiten aan qua specificaties van andere telefoons, al moet daarbij wel vermeld worden dat deze dan over de gehele breedte qua kwaliteit inboeten ten opzichte van de N97.

De N900 is meer vernieuwend. Helaas helaas helaas wéér dezelfde "verouderde" 5 megapixel camera als in de N97. Presteert aardig, maar vergeleken met de N95 (8GB) misschien 5% beter.
En dan ook LED-flash, geen xenon, welke beter is.
Enkelen zullen ook struikelen over geen capacitief touchscreen, maar dan heb je ook geen vlekken mits je een pennetje hebt.

Maar Maemo 5 klinkt veelbelovend, meer dan Symbian.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Ben ook zeer benieuwd naar welke telefoons meer het maemo systeem gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317540

Geachte klant,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Deze actie komt van Nokia zelf uit en is enkel bestemd voor de toestellen die via onze online shop gereserveerd worden.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Santoro
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 (aan lokaal tarief)

* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-905)
* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-804)
* Nokia 16 GB microSD-kaart (MU-44)
* Nokia Bluetooth Luidsprekers (MD-7W)
* Nokia Bluetooth Stereo Hoofdtelefoon (BH-214)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uh, wat bedoel je met het publiceren van dit mailtje?
Ik heb geen idee waar het een antwoord op is. en over welke actie het gaat. (moeten acties uberhaupt niet in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik zie de link momenteel ook even niet.

De N900 is toch al voorgesteld? Ik kan nog niet echt goede reviews vinden.

De TS mag ook wel een beetje opgepimpt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allereerst ben ik hier nieuw dus begrijp alles nog niet echt goed,
maar er is in dit forum ergens een onduidelijkheid mbt tot de site van nokia
er staat bij de n900 in de verpakking de accessoire zoals ik dus vermeld heb.

hierbij dachten ze dus dat dit eventueel een fout was of dat dit alleen geld voor pre-orders

dus het was voor mij ook nogal onduidelijk, dus had de nokia nederland maar een mail gestuurd
en dit verhaal kwam er dus uit naar voren..

vandaar deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 17:59
Dus al die accessoires krijg je erbij? w*f moet iemand nou met 3 verschillende hoofdtelefoons?
In ieder geval zie ik uit naar deze telefoon als vervanger van mijn N95 8GB. Hopelijk worden prijzen incl abbo snel bekend daar ik aan een nieuw abbo toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
@faables

Lijkt me sterk de prijzen zijn:

* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-905) 250 Euro
* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-804) 119 Euro
* Nokia 16 GB microSD-kaart (MU-44) 50 Euro
* Nokia Bluetooth Luidsprekers (MD-7W) 109 Euro
* Nokia Bluetooth Stereo Hoofdtelefoon (BH-214) 55 Euro

Totaal: 583 Euro aan gratis extra's , en bij Nokia Ned. zijn ze gek.

Het is gewoon een fout op de pagina er staat ook niet wat er wel in de doos zit zoals in andere landen:

Linkje Nokia Nederland:

http://shop.nokia.nl/noki...tion_id=617&culture=nl-NL

Linkje Nokia Duitsland:

http://shop.nokia.de/noki...tion_id=554&culture=de-DE

[ Voor 14% gewijzigd door janzeeschuimers op 17-09-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja mij lijkt dat ook erg gek, want had zelf ook al gekeken wat de producten erbij kosten.
maar dat is nou eenmaal wat de nokia nederland mij heeft terug gestuurd.

dus het is maar afwachten dan of het daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
janzeeschuimers schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:37:
* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-905) 250 Euro
* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-804) 119 Euro
* Nokia 16 GB microSD-kaart (MU-44) 50 Euro
* Nokia Bluetooth Luidsprekers (MD-7W) 109 Euro
* Nokia Bluetooth Stereo Hoofdtelefoon (BH-214) 55 Euro

Totaal: 583 Euro aan gratis extra's , en bij Nokia Ned. zijn ze gek.
Nee, want je hebt het idee dat Nokia "wel" €583 aan extra's weggeeft.

Nu mijn visie:
BH905: €20
BH804: €15
16GB micro-sdhc: €40
MD7W: €15
BH214: €10
Nou vind ik alleen dit vreemd: Er worden 3 bluetooth koptelefoons weggegeven, al zijn ze wel verschillend, dus misschien wel logisch.
Nu schat ik dit als kostprijzen in, dus niet wat je in de winkel betaalt, waar dus ook nog flinke marges bovenop zitten.

Nou we al qua prijsstelling reëler zitten, kun je 2 dingen denken:
Wouw! Ik krijg €100 aan cadeaus
Of: Wouw, eigenlijk kost de N900 €100 minder, maar betaal ik voor producten die ik misschien niet gebruik.
Ik zou zelf alleen de in-ear koptelefoon gebruiken, vanuit esthetisch oogpunt en geluidskwaliteit. De speakers? Thuis heb ik een radio, onderweg heb ik oordopjes, misschien op vakantie? Het geheugenkaartje: Tsja...ik weet niet hoe niet leuk de N900 het vind om zijn flash te laten dichslibben (zie het maar als een pc waarop je vaak iets hebt geïnstalleerd). Is dit geen probleem, is de 16GB extra geen toegevoegde waarde.

Dus €10 voor de bluetooth koptelefoon is voor mij nuttig, €90 geef ik aan Nokia. Zo zie ik het.
Nou geldt dit alleen maar voor mij, dus néé, zeg alsjeblieft niet dat ik er helemaal verkeerd zie, want je hebt gelijk, ik plaats het alleen in een verhelderend daglicht.

EDIT:
Ik zie op Allaboutphones dat het toestel een verwachte verkoopprijs heeft van €450, in de voorverkoop via Nokia €599.
Dus die extra's "kosten" je €150...

[ Voor 8% gewijzigd door Nas T op 09-09-2009 19:06 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-04 13:34
Nou, zodra ik m'n pre order via de Nokia site binnen heb zal ik wel posten of al die accessoires er wel of niet bij zitten... Voor het gemak ga ik er nog steeds maar niet van uit.

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 19:47
Die €450 komt wel overeen met een amerikaanse prijs die ergens gepost was, daar was hij namelijk 650 dollar en dat is ongeveer gelijk aan 450 euro.

Maargoed, nog steeds wel lelijk dat er relatief nog maar zo weinig reviews te vinden zijn :/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:02:
[...]

Nee, want je hebt het idee dat Nokia "wel" €583 aan extra's weggeeft.

Nu mijn visie:
BH905: €20
BH804: €15
16GB micro-sdhc: €40
MD7W: €15
BH214: €10
Denk je echt dat die kostprijzen zo laag zijn. Een verkoop prijs van €250 en de kostprijs daarvan €20?
Heb er geen verstand van, dus hoe bereken jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Wat betreft die accessoires, je zou toch denken dat als het een fout zou zijn dat ze het er nu wel vanaf gehaald zouden hebben? Ik heb het toestel een week geleden besteld, toen stond het er ook al op en ik kan me niet voorstellen dat zo'n fout zo lang blijft staan... Ik begin nu toch wel erg benieuwd te worden naar de inhoud van het (actie?)pakket...
Wat betreft de prijs van het losse toestel, ik vermoed dat de prijs rond de 600 euro zal zijn. Bij grote telecomwinkels waarschijnlijk iets meer, op internet misschien iets minder. Dit komt namelijk rechtstreeks uit het persbericht van Nokia (http://www.nokia.com/pres...srelease?newsid=1337594):
"The Nokia N900 will be available in select markets from October 2009 with an estimated retail price of EUR 500 excluding sales taxes and subsidies."
Oftewel, 500 exclusief BTW. Tel daar 19% BTW bij op en je komt rond die 600 euro uit. Van die 450 zou ik de eerste paar maanden in ieder geval niet uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:43:
[...]

Denk je echt dat die kostprijzen zo laag zijn. Een verkoop prijs van €250 en de kostprijs daarvan €20?
Heb er geen verstand van, dus hoe bereken jij dit?
1. www.dealextreme.com (koers ongeveer $1=€0,67)
2. Nokia laat echt niet alles maken in Zweden, zou prijsopdrijving zijn

Wat jij koopt:
Een Nokia bluetooth product (je betaalt voor de naam), met veel marketing, moet overal in de winkel liggen, dus hoge magazijnkosten en eventueel meer.

Wat Nokia verkoopt:
Een stukje gevormd kunststof (enkele centen), een bluetooth licentie? (ook in de trent van enkele centen tot tientallen centen), het gedeelte wat geluid maakt (minder dan een euro aan kosten vermoed ik), de elektronica (onder de €5).

Op deze manier schroeven ze ook Iphones open en kijken ze wat er onder de kap zit en hoe duur het is (denk aan zaken zoals chipsets, hardware zoals een scherm, licenties, vervaardiging/assemblage). Je zult schrikken hoeveel winst Apple theoretisch zou maken. Je hebt natuurlijk een hoop zaken zoals marketing, ontwikkeling en dergelijke, maar ik koop zelf elektronica via dealextreme en het scheelt enorm veel geld.
Ik studeer werktuigbouwkunde, dat betekent dat ik een stuk (mechanische) productontwikkeling krijg en ook van leraren te horen krijg hoe duur producten uiteindelijk zijn, en dan vraag je je op een gegeven moment niet meer af:
Hoe kan het in China zo goedkoop zijn?, maar:
Waarom moet het in Nederland zo duur zijn?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Op deze manier schroeven ze ook Iphones open en kijken ze wat er onder de kap zit en hoe duur het is (denk aan zaken zoals chipsets, hardware zoals een scherm, licenties, vervaardiging/assemblage). Je zult schrikken hoeveel winst Apple theoretisch zou maken. Je hebt natuurlijk een hoop zaken zoals marketing, ontwikkeling en dergelijke, maar ik koop zelf elektronica via dealextreme en het scheelt enorm veel geld.
Ik studeer werktuigbouwkunde, dat betekent dat ik een stuk (mechanische) productontwikkeling krijg en ook van leraren te horen krijg hoe duur producten uiteindelijk zijn, en dan vraag je je op een gegeven moment niet meer af:
Hoe kan het in China zo goedkoop zijn?, maar:
Waarom moet het in Nederland zo duur zijn?
Klopt:

Productiekosten iPhone 3G S: 180 dollar

door onze redactie
AMSTERDAM - En weer haalt marktonderzoekbureau iSuppli een peperdure gadget uit elkaar om er vervolgens achter te komen dat het behoorlijk goedkoop is om in elkaar te zetten. De iPhone 3G S kost namelijk maar 178,96 dollar (ongeveer 128,67 euro) aan onderdelen en productiekosten.

De onderdelen kosten 172,46 dollar, terwijl de productiekosten volgens iSuppli op 6,50 dollar komen. Desalniettemin kost het apparaat zonder sim-lock 575 euro. Het gaat hier om de 16 gigabyte versie van de telefoon, de 32 gigabyte-variant kost meer vanwege het grotere geheugen.
De technologie gaat behoorlijk snel, want de 3G kostte een jaar geleden slechts vier dollar minder om te maken. Dat terwijl de 3G S een snellere processor en videochip heeft, een beter camera bevat en ook gebruik kan maken van een ingebouwd magnetisch kompas.

bron: http://www.telegraaf.nl/d...e_3G_S__180_dollar__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 22:26
Goh, interessant om een lang verhaal te lezen over voor hoeveel een Iphone wordt geproduceerd in het Nokia N900 topic... :O Jongens alsjeblieft.

• MJFM
Het was slechts ter onderbouwing van bovengenoemde stelling...

Maar goed, ontopic dan maar weer...

[ Voor 60% gewijzigd door MJFM op 10-09-2009 10:47 ]

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
MJFM schreef op donderdag 10 september 2009 @ 07:41:
Oh sorry, ik zal geen relevante voorbeelden meer geven ter ondersteuning van iemands stelling...
'k thx!

Modbreak:Que :?

Als je niets boeiends te melden heb, hou dan gewoon je mond!

[ Voor 16% gewijzigd door Ginz op 10-09-2009 10:55 ]

• Pusherman_
nog een interessant punt...

Ik lees net dat punt over de iPhone en iPod touch, dat apple zich meer op het hele game gebeuren wil storten..
zou het mogelijk zijn, gezien de goede hardware specs, om bv een Nintendo DS emulator te draaien op de N900?

oh.. en over die 'actie' op de nokia site.. dat jullie daar zo erg op ingaan... natuurlijk is dat een fout.. welke telefoonfabrikant geeft nou 3 verschillende headsets bij een telefoon.. en een 16gb kaartje als er al 32gb intern in zit?
Owh dat geloof ik best hoor, voor het iPhone OS en Android zijn er ook tig emulators te vinden.
Varierend van Sega emulatoren, tot GBA emulator en SNES emulatoren.. NDS heb k nog nergens gezien..

• MJFM
oh.. en over die 'actie' op de nokia site.. dat jullie daar zo erg op ingaan... natuurlijk is dat een fout.. welke telefoonfabrikant geeft nou 3 verschillende headsets bij een telefoon.. en een 16gb kaartje als er al 32gb intern in zit?
We zullen zien. Als het inderdaad een fout is, is het bijzonder knullig van Nokia. En als het wel een actie is, dan hulde aan Nokia daarvoor!

Topicstarter
Pusherman_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:40:
nog een interessant punt...

Ik lees net dat punt over de iPhone en iPod touch, dat apple zich meer op het hele game gebeuren wil storten..
zou het mogelijk zijn, gezien de goede hardware specs, om bv een Nintendo DS emulator te draaien op de N900?
Als emulators je doel is, dan kan je miscchien beter de Pandora kopen (komt ook binnenkort). Het apparaat lijkt hardwarematig op de N900 (zelfde OMAP chip, zelfde snelheid, zelfde hoeveelheid RAM), maar dit apparaat heeft goede gaming controls (iets wat je van de N900 helaas niet kan zeggen).
http://openpandora.org/
Pandora is ook Opensource maar draait (standaard) op een andere linux distributie, namelijk Ångström. Je moet maar eens kijken welke emulators er voor de Pandora beschikbaar komen (echt ONTZETTEND VEEL). De N900 is net zo snel, en de meeste pandora emulators zijn open source, dus vele zullen ook naar de N900 geport kunnen worden.

Nog een gaaf punt overigens: de N900 schijnt ook een Infrarood poort te hebben. En je kan het apparaat hiermee als universal remote gebruiken! best wel leuk vind ik.
http://maemotalk.com/2009...control-app-for-the-n900/

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MJFM schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:03:
[...]

Klopt:

Productiekosten iPhone 3G S: 180 dollar

door onze redactie
AMSTERDAM - En weer haalt marktonderzoekbureau iSuppli een peperdure gadget uit elkaar om er vervolgens achter te komen dat het behoorlijk goedkoop is om in elkaar te zetten. De iPhone 3G S kost namelijk maar 178,96 dollar (ongeveer 128,67 euro) aan onderdelen en productiekosten.

De onderdelen kosten 172,46 dollar, terwijl de productiekosten volgens iSuppli op 6,50 dollar komen. Desalniettemin kost het apparaat zonder sim-lock 575 euro. Het gaat hier om de 16 gigabyte versie van de telefoon, de 32 gigabyte-variant kost meer vanwege het grotere geheugen.
De technologie gaat behoorlijk snel, want de 3G kostte een jaar geleden slechts vier dollar minder om te maken. Dat terwijl de 3G S een snellere processor en videochip heeft, een beter camera bevat en ook gebruik kan maken van een ingebouwd magnetisch kompas.

bron: http://www.telegraaf.nl/d...e_3G_S__180_dollar__.html
Ik vind dit soort berichten altijd een beetje storend. Leuk dat je aan onderdelen maar 1/4 van de van de verkoopprijs zijn, maar de hele infrastructuur er omheen wordt voor het gemak vergeten. Je hebt R&D dat betaald moet worden (=erg kostbaar), inrichting van één of meerdere fabrieken, distributienetwerken, marketing, sales, opslag, BTW, support, ruimte om te kunnen stunten met aanbiedingen, een beetje winst (die valt in het hele plaatje best wel tegen), etc. Het zou me niks verbazen als Apple z'n inkomsten van de iPhone moet halen uit de iTunes store en het verkopen van software licenties (net als dat gebruikelijk is voor spelcomputers). Voor Nokia zal dat weinig anders zijn.

Ik heb er wel respect voor dat ze het presteren om een mobiel, extreem goed draagbaar apparaat te maken voor €600 dat veel meer kan dan een pc van €1500 van 10 jaar geleden. Tot 1999 had je op Discovery Channel een programma dat Beyond 2000 heette. Daarin lieten ze de nieuwste ontwikkelingen zien. Toen was een solid-state muziekspeler nog bijna een illusie, medio 2000 liep de halve wereld al met zo'n ding rond. PDA's waren onhandige apparaten, die echt alleen maar een adressenboek en agenda hadden, nu bel je surf je ermee alsof het nooit anders is geweest.

Goed, dit voor het off-topic gebeuren :P

Volgens mij komt die accessoires lijst ook niet. Waarom zou je in godsnaam 3 Bluetooth headsets erbij stoppen???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MJFM
deepbass909 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:05:
[...]

Ik vind dit soort berichten altijd een beetje storend. Leuk dat je aan onderdelen maar 1/4 van de van de verkoopprijs zijn, maar de hele infrastructuur er omheen wordt voor het gemak vergeten. Je hebt R&D dat betaald moet worden (=erg kostbaar), inrichting van één of meerdere fabrieken, distributienetwerken, marketing, sales, opslag, BTW, support, ruimte om te kunnen stunten met aanbiedingen, een beetje winst (die valt in het hele plaatje best wel tegen), etc. Het zou me niks verbazen als Apple z'n inkomsten van de iPhone moet halen uit de iTunes store en het verkopen van software licenties (net als dat gebruikelijk is voor spelcomputers). Voor Nokia zal dat weinig anders zijn.

Ik heb er wel respect voor dat ze het presteren om een mobiel, extreem goed draagbaar apparaat te maken voor €600 dat veel meer kan dan een pc van €1500 van 10 jaar geleden. Tot 1999 had je op Discovery Channel een programma dat Beyond 2000 heette. Daarin lieten ze de nieuwste ontwikkelingen zien. Toen was een solid-state muziekspeler nog bijna een illusie, medio 2000 liep de halve wereld al met zo'n ding rond. PDA's waren onhandige apparaten, die echt alleen maar een adressenboek en agenda hadden, nu bel je surf je ermee alsof het nooit anders is geweest.

Goed, dit voor het off-topic gebeuren :P

Volgens mij komt die accessoires lijst ook niet. Waarom zou je in godsnaam 3 Bluetooth headsets erbij stoppen???
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik stoor me niet aan de prijs van verschillende toestellen. Het was alleen bedoeld om bij de stelling van een andere forumbezoeker een voorbeeld te geven.

Wat betreft die accessoires, het zjin wel 3 totaal verschillende soorten bluetooth headsets. Een bt-koptelefoon, een bt-headset voor in de auto en bt-oordopjes zeg maar. In principe kun je ze natuurlijk alle drie gebruiken om handsfree te bellen, maar het zijn wel 3 verschillende producten die alle drie voor het grootste deel een ander gedeelte van de markt bestrijken (muziek/auto/handsfree en muziek)

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
[...]

Heb nog nooit een qwerty / touch telefoon gehad. Ben erg bang dat het tegen gaat vallen, maar nu ik de N900 heb gezien, begint het toch te kriebelen om het eens een keer te proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Ik had een beetje hetzelfde, maar omdat het touch toetsenbord van mij Omnia een beetje (veel) tegenvalt... Lijkt me qwerty toch wel erg handig...

[ Voor 20% gewijzigd door Jos84 op 11-09-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Jos84 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:06:
Ik had een beetje hetzelfde, maar omdat het touch toetsenbord van mij Omnia een beetje (veel) tegenvalt... Lijkt me qwerty toch wel erg handig...
Je kunt het zien als of/of.
Je kunt zo vergelijken wat je fijner vindt, een touch-board of een fysiek toetsenbord.
Ik mis zoiets toch wel, evenals schermruimte/resolutieruimte (webpagina's is lastig kijken).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 3671 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:19:
[...]

Nog een gaaf punt overigens: de N900 schijnt ook een Infrarood poort te hebben. En je kan het apparaat hiermee als universal remote gebruiken! best wel leuk vind ik.
Dat zou wel uber handig zijn! was van plan om een Logitech ding te kopen, maar dan kopo ik lieven een super fijne telefoon met deze functie ;)

Ben toch serieus aan het overwegen (ondanks dat geld wat lastig is @ the moment) om mijn 5800 voor dit toestel om te ruilen. Hopelijk wat subside via werkgever ... onder de smoes van mailen onderweg en dat soort ongein ... met het haalbaar zijn.

Ben alleen een beetje huiverig voor de belfunctie van deze telefoon ... maar we zullen het zien met de komende reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 3671 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:19:
[...]

ik vraag me alleen af wat de afstand is die je kan overbruggen. M'n N73 heeft ook zo'n applicatie maar verder als een meter haal je niet......

Het zou wel tof zijn ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
kan je er mee bellen eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Jos84 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:46:
kan je er mee bellen eigenlijk ?
Het antwoord is ja , maar als je het topic eerst had doorgenomen had je dit zelf ook kunnen ontdekken , maar ach hoe zeggen we het ook weer , gemak dient de ................etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn openingspost aangepast in een soort “Topic Start” (ik hoop dat ik alle richtlijnen hiervoor redelijk goed heb gevolgd.) Ik heb er zoveel mogelijk informatie ingestopt die ik over het apparaat kon vinden (en voor zover nu bekend). Ik heb geprobeerd alles ook voor nieuwkomers zo duidelijk mogelijk te maken. Mocht dit niet (goed) zijn gelukt, breng mij op de hoogte en ik maak aanpassingen.

dit was mijn oorspronkelijke openingspost (toen was er nog weinig bekend):
http://techvixen.com/blog/nokia-n900-rx-51-new-tabletsmart-phone-pictures-and-specification-revealed/

De eerste plaatjes van de nieuwe high-end smartphone van Nokia!
Het is gebaseerd op het Maemo platform dat tot voor kort alleen op de Nokia Internet Tablets te vinden was. Nu dus in een Smartphone/internettablet in 1!

Als tevreden gebruiker van de Nokia tablets sinds begin 2006 (toen de 770 uit kwam, en later de N800), kan ik echt niet wachten tot ik dit apparaat kan gaan gebruiken!!

Dit nieuwe apparaat heeft een hele snelle TI OMAP 3 processor (dezelfde chip als de Palm Pre, en Samsung i8910 Omnia HD, en is vergelijkbaar met de Iphone 3GS processor), en heeft alle extra hardware functies van de laatste Nokia N-serie toestellen, maar dan met het Maemo operating system.

Maemo is een op linux (debian om precies te zijn) gebaseerd operating system, dat moet concurreren met Google Android en het Apple Iphone OS. Maemo heeft als groot voordeel dat het een relatief heel open platform is. Niet alleen kwa sourcecode maar het wordt ook erg gemakkelijk gemaakt om zelf programmas voor het systeem te ontwikkelen/porteren en deze te installeren (geen app store/SDK waar je voor moet betalen, of jailbreaken ofzo maar gewoon een linux repositorie of een gedownload binary/source bestand).
Maemo heeft bijna alle onderdelen van een moderne desktop linux distributie zoals ubuntu (dit in tegenstelling tot Android), waardoor het porteren van bestaande linux applicaties relatief eenvoudig is en het zelf scripten/programmeren van zaken zo makkelijk of moeilijk kan zijn als je zelf wilt.

Ik zie dit apparaat als DE reactie van Nokia op Android/Iphone/Pre, en heb goede verwachtingen dat het de strijd uitstekend aankan.
Dit software platform biedt de gebruiker ongekend veel mogelijkheden en vrijheid om van de mobiele rekenkracht en connectiviteit te gebruiken zoals hij/zij wil.

De discussie over dit apparaat op Maemo talk:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=30722

Het allergrootste voordeel voor de gewone gebruiker:
Dit apparaat heeft zonder twijfel de beste browser (Firefox 3.5 met volledige flash support).
Als het standaard niet geïnstalleerd is zal binnenkort Mplayer of VLC naar het platform worden geporteerd, waardoor je zo'n beetje alle embedded media af kan spelen (uitzendinggemist, veel van rtlgemist, apple trailers etc. etc.), gewoon via de normale desktop paginas!
Dit geeft voor het eerst een echt volwaardige desktop browser ervaring op een mobieltje.

Ik kan niet wachten :-)
Ik denk dat jullie eens zijn dat de nieuwe start post een stuk meer verhelderend is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Een klein detail, de browser is van Mozilla maar niet Firefox 3.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt, ik had dat eerst verkeerd begrepen.

Maar in de Start/openings post is dit keurig verbeterd :-)

Trouwens, eigenlijk is de browser van Nokia (gebaseerd op Mozilla). Mozilla moet nog met haar browser komen voor de N900. Fennec schijnt eind dit jaar te komen, standaard is de browser MicroB.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 11-09-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 3671 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:47:
Maar in de Start/openings post is dit keurig verbeterd :-)
Ziet er goed uit hoor! Kan nu alleen nog maar mooier en uitgebreider worden! Keep up the good work!
Er staat wel dat er 16GB aan MicroSDHC geheugen bij kan worden gepropt, dat moet 32GB zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 11-09-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:29:
[...]

Er staat wel dat er 16GB aan MicroSDHC geheugen bij kan worden gepropt, dat moet 32GB zijn ;)
In de Nokia specificaties staat 16GB. Dit is heel gebruikelijk bij Nokia. Ze adverteren met de (op dat moment) maximaal beschikbare grootte van de geheugen kaartjes. Vermoedelijk werkt een 32GB microSD kaart ook zonder problemen, maar die zijn volgens mij nu nog niet te koop. In de pricewatch staan ze niet (alleen 32GB op een gewoon SD kaartje, maar de N900 heeft microSD nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via eBay zijn die wel te vinden hoor :)
En MicroSDHC 2.0 is compatible tot 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weer wat geleerd. Toch verander ik de post nog even niet. Zolang het door niemand bevestigd is dat de N900 32GB microSD kaartjes kan gebruiken, ga ik uit van de specs die Nokia op haar site heeft staan.

Overigens is er nu een bericht van Nokia dat ze telecomaanbieders WEL N900/maemo apparaten zouden willen laten aanpassen. Het eerdere biricht op Reuters was dus niet juist.
http://maemotalk.com/2009...-maemo-devices-incorrect/

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Op http://www.forum.nokia.co...ice_Platforms/Maemo.xhtml staat:
Store all your stuff with up to 80GB of space.

Storage: 32 GB in-built, extendably today with microSD up to 48GB

Topicstarter
das ook raar. Ik dacht dat die 48GB al opgeteld was (32GB intern + 16GB op microSD = 48GB), met die 80GB gaan ze ervan uit dat je 48GB op microSD kan hebben +32GB intern = 80GB.

Best raar, ik heb nog nooit een 48GB microSD kaartje gezien.
48GB heb ik ook nog nooit gezien en die zijn zeker niet te koop..
Achja als je aan 32GB nog niet genoeg hebt.. >:)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk eigenlijk dat ze bedoelen dat je maximaal tot aan 48GB kan komen. Dus intern geheugen + mSD-kaartje. Dus maximaal een 16GB-kaartje. Zo lees ik het althans.
Tsjaa dacht ik ook, maar waar die 80GB dan op slaat? Achja zal wel foutje zijn =)
En 16GB lijkt me nog steeds niet kloppen.. MicroSDHC 2.0 = tot 32GB..

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 12-09-2009 13:09 ]

• janzeeschuimers
De cpu/gpu van de N900 en iPhone 3 gs zijn gelijk namelijk:

ARM Cortex A8 600 MHz, PowerVR SGX graphics

Maar als je een beetje door zoekt blijken ze inderdaad beide over de Cortex A8 600 MHz te beschikken maar op grafisch gebied is er een verschil namelijk:

De Iphone heeft de SGX 535 en de n900 heeft "maar" de SGX 530.

Het enige wat ik er over kon vinden is onderstaande:

PowerVR SGX530:
14 MPolys/s for the handheld mobile market.

PowerVR SGX535:
28 MPolys/s for handheld high end mobile, portable, MID, UMPC, consumer, and automotive devices.

Ik weet niet precies wat de specs hier boven zeggen maar er is wel een verschil van 100% , nl. 14 MPolys/s t.o.v. 28 MPolys/s.

Wie kan mij het verschil in grafische mogelijkheden tussen beide vertellen ?

[ Voor 22% gewijzigd door janzeeschuimers op 12-09-2009 14:35 ]

Topicstarter
Je zou zeggen aan de hand van die cijfers dat de graphic core van de 3GS sneller zou moeten zijn.
Maar ik dacht dat de SGX540 core was met 28 MPolys/s. (volgens mij is alleen de maximale frequentie waarop deze cores kunnen draaien anders tussen 520/530/535/540/545/555)

Maar het is moeilijk vergelijken. De chip in de N900 is NIET dezelfde als in de 3GS!
De 3G gebruikt een Samsung chip, de N900 een Texas Instruments.
Beide producenten hebben dan wel een licentie genomen op de ARM Cortex A8 core en de PowerVR SGX core, maar dat wil nog niet zeggen dat ze evensnel zijn. Er zijn vele factoren die invloed hebben, en er worden nog veel meer cores aan dit soort systems on a chip processoren toegevoegd (dsp core voor video decoding bijvoorbeeld.)
Ook speelt het operating system een grote rol. Ik zou op basis van de specs echt niet kunnen zeggen dat de 3GS of de N900 "sneller" is, en zelfs uitspraken over de performance in spelletjes lijkt me erg lastig.

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt mij ook erg lastig om zo te zeggen. Op papier hebben bijvoorbeeld de Android-toestellen ook (over het algemeen) weinig grafisch geweld aan boord. Toch is het grafisch best knap wat er allemaal op het scherm getoverd kan worden.

Kortom: afwachten. Reviews zullen dit uit moeten wijzen.

• Nas T
Anoniem: 3671 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:55:
Weer wat geleerd. Toch verander ik de post nog even niet.
Goed zo. Het is hoogst waarschijnlijk dus gewoon mogelijk later 32GB micro-SDHC kaartjes te gebruiken, maar ze zeggen tegenwoordig 32GB + 16GB, omdat er simpelweg geen 32GB kaartjes zijn. De meesten snappen dit wel, maar om het netjes te houden, toch maar 32GB + 16GB gebruiken.

vrede in rust

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
inmiddels is de onduidelijkheid over de inhoud van de verpakking opgelost:

inhoud verkooppakket*

* Nokia N900
* Nokia Batterij (BL-5J)
* Nokia High Efficiency Lader (AC-10)
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon (WH-205)
* Video-Uit-kabel (CA-75U)
* Nokia laderadapter (CA-146C)
* Reinigingsdoekje

* Kan verschillen afhankelijk van verkooppakketconfiguratie.

Aanbevolen accessoires

van deze pagina: http://www.nokia.nl/ontde...pecificaties#package-sspc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik blijf het raar vinden, Wand ik kreeg dit namelijk als antwoord terug op de vraag of het echt klopte wat op de site stond bij (in de verpakking) en of het echt geen fout was.

Geachte heer van Olst,

Deze informatie klopt inderdaad.
Dit is enkel voor de toestellen die via onze online shop worden aangekocht.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Santoro
Nokia Care klantendienst

Ik had aangegeven dat zij de enige waren die wat anders in de verpakking hadden zitten, en dat als ik idd die accessoires er bij krijg ik hem zou bestellen.

En dat heb ik inmiddels gedaan :)

Mocht het er niet bij zitten(wat mij niet zou verbazen)wil ik ze alsnog hebben >:) en voor niks, het is mij nu toe gezegd dus moeten ze het nakomen ook. Anders heb ik dus onder valse voorwaarden iets bij hun gekocht, en zo werkt dat niet in mijn ogen.

Maarja ze gaven als levertijd op 3a4 weken dus zal wel een week of 5 worden.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
daar dacht ik dus ook aan (het hebben hebben!!!) maar ben ik er dan zeker van dat nokia die alsnog moet leveren aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik denk het wel. En anders zouden ze op zijn minst de telefoon terug moeten nemen en je je geld terug moeten geven.

* Kan verschillen afhankelijk van verkooppakketconfiguratie.

Hmm dit maakt het er dus ook niet duidelijker op 8)7

Tja ik weet het ook niet, maar als het wel zo is ben ik een blij man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach we zullen wel weer een topic krijgen 'N900 besteld in de voorverkoop, maar ik krijg geen accesoires'
Wat denken jullie nou zelf? Dat Nokia een pakket van tig x dezelfde accesoires (3 BT-headsets bijvoorbeeld)
gaat weggeven met een waarde van het toestel zelf.. En 'misschien hebben we geluk' bestaat niet meer tegenwoordig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ok, heb ze net maar een mail gestuurd of ze me die zekerheid willen geven om een extra troef achter de hand te hebben bij de mogelijke telefoongesprekken van: ik wil het, je krijgt het niet, ik wil het, je krijgt het niet.....

Dus binnen 48 uur heb ik hem besteld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Wat denken jullie nou zelf?
Nou zelf denk ik dus nog steeds dat het een foutje is, het is te mooi om waar te zijn.

Daarom had ik ze dus dit mailtje gestuurd:

Ik heb intresse in het nieuwe toestel de N900.
Maar ik zou graag zeker willen weten of het gene wat op de site staat mbt (in de verpakking) echt klopt.
Daar staat dat je het volgende er bij geleverd krijgt:•Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-905) •Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-804) •Nokia 16 GB microSD-kaart (MU-44) •Nokia Bluetooth Luidsprekers (MD-7W) •Nokia Bluetooth Stereo Hoofdtelefoon (BH-214).
Er staat bij u dus wat anders (in de verpakking) dan het standaard verhaal wat ik tegen kom op internet.

Nogmaals ik geloof er nog steeds geen zak van, maar ze hebben het me nu verzekerd dat dat niet het geval is dus wil ik het hebben ook >:)

Hadden ze me verteld dat het een fout was had ik hem nog niet besteld en had ik nog even gewacht om te zien wat de prijzen zouden worden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
maar ze moeten het dan toch gewoon meeleveren,
als je bijv. een pc koopt en ze schrijven er duidelijk bij dat er een 30 inch lcd meeleveren en je krijgt een acculader in de plaats daarvoor sta je toch gewoon in je rechts als je de 30 inch eist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eisen is iets anders dan krijgen natuurlijk ;)

Groot voorbeeld was Sony Vaio VGN - Stunt of fout? en 'n recent voorbeeld:
Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigeren echter te leveren. Voor de rest allemaal zeer offtopic, dus ik houd het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Idd we dwalen een beetje af O-)

De tijd zal het leren.

Ik dacht niet dat deze al voorbij was gekomen
http://www.symbian-freak....deo_of_the_nokia_n900.htm
Best wel leuk om te zien, het gene wat ik tot u toe tegen ben gekomen over de telefoon valt me niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Een samenvatting van deze review:
Veel praten, weinig zeggen. Volgens mij wordt er geen onbekende informatie toegevoegd.
Daarnaast praat de reviewer niet duidelijk, in een ruimte met veel echo, een tikje te Italiaans en is het een pre-productie toestel.

Wat alle reviews doen:
even een internet pagina openen, even naar de contacten kijken, oe wat makkelijk.
Als je hem nou eens naast een Iphone 3GS zet en tijden gaat meten, of wat de telefoon kan.
Ik ben bijvoorbeeld veel meer benieuwd naar de meer geavanceerdere functies, zoals het bekijken van films via tv-out op hoge resolutie. Of de overpompsnelheid tussen N900 en pc. Navigeren met vergelijk tussen interne GPS en externe GPS-muis. Of open een spelletje, laat zien hoe geavanceerd het 3d-geweld is.
Maar nee, youtube is interessanter. Dat kan mijn N95 8GB bijvoorbeeld niet....anderhalf jaar geleden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Idd voor een pre-productie toestel valt het me niks tegen van wat ik tot nu toe gelezen heb.

Ik kan hem zo snel niet meer vinden, maar ik heb een filmpje gezien waarbij ze samen met de Iphone aan het internetten waren. Ze waren ongeveer net zo snel en dat kan dus allen nog maar beter worden, En voor mij dus goed genoeg(ja ervaring met de Iphone 3GS)

Tussen de overpompsnelheid tussen N900 en pc ben ik ook wel benieuwd naar, helemaal als er wat grotere bestanden over heen moeten(ruimte zat) :)

Gps schijnt vergelijkbaar te zijn met de N97, als hij dan het signaal vast kan houden ben ik tevreden,Mijn N95 8GB
doet het ook goed genoeg dus kan alleen maar beter worden.

Spelletjes, Ja die zouden ze ook wel eens mogen laten zien, iets wat we ook wel veel zullen gaan doen als er wat redelijks voor verschijnt.

Maaja al met al heb je wel een beetje gelijk, ze hebben nog niet laten zien wat voor een kracht patser het echt is zoals er beweerd word ;)

Maar de eerste indruk is nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nokia heeft op haar PUSH blog een gave actie:
Verzin een gave hack/mod voor de N900 en Nokia geeft aan de gaafste ideeën een N900 EN de funding en support om je idee tot uitvoer te brengen! Hoe alles precies in zijn werk gaat is me nog niet duidelijk, maar ik vind het een leuk initiatief.

http://blogs.nokia.com/pushn900/
On Sunday we finally took the wraps off everything we’ve been secretly working on over the last few months and officially launched the PUSH N900 project at onedotzero – a unique design, hacking & modding project from Nokia. We want to give designers, hackers, modders, creatives and artists the chance to get their hands on, and heads inside, the new Nokia N900 & the Maemo platform – the most powerful pairing we’ve ever created.

The brief is simple: tell us how you would hack and mod the N900 & Maemo to connect the N900 to something you love. An expert judging panel will be selecting winning submissions and the groups behind them will receive N900 devices, funding and support to develop their PUSH idea. And once they’re complete, we’ll share them with the rest of the world with a series of installations in Nokia Flagship Stores across the globe.

At the launch event we gave everyone there an introduction to the N900, the Maemo platform and the PUSH project, then got down to the real business of getting geeky and demoing some of the projects we’d prepared earlier with the guys from Hyper and Tinker.it. Anjali from PSFK was there and has already posted a great summary of what we showed everyone, which involved a Speak ‘n’ Spell, a Rolodex, Last.fm and of course lots of Maemo, Arduino and N900 action.

We’re really chuffed that everyone seemed to love what we showed and will share more from the day soon. We have video and everything. For now though, we’ll post some pics super-soon and encourage everyone to check out what you need to do to make a submission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 17:47
Erg leuk die actie van Nokia. Ik heb nog wel wat ideetjes laat ik die maar eens insturen. Altijd leuk om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nas T schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:03:
...
Wat alle reviews doen:
...
Ik ben bijvoorbeeld veel meer benieuwd naar de meer geavanceerdere functies
Sterker nog, ik zou zelfs graag wat meer gedetailleerde informatie over standaard functies willen hebben. Bijvoorbeeld wat betreft de agenda: Is dat *.ics of een of ander gek formaat? Wordt CalDAV/WebDAV ondersteund? Wordt er ook iets gedaan/gemaakt om dit Linux-apparaat makkelijk met een Linux-PC te beheren? OVI Suite is er namelijk niet voor Linux. Om maar een paar dingetjes te noemen.

Ik heb gezocht of ik ergens een (eventueel gelekte) handleiding voor het toestel kon vinden, maar tot nu toe nog geen succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-LA- schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:28:
[...]

ik vraag me alleen af wat de afstand is die je kan overbruggen. M'n N73 heeft ook zo'n applicatie maar verder als een meter haal je niet......

Het zou wel tof zijn ;)
Ik heb nog een filmpje gevonden. Dit is een al wat verdere afstand. Ik schat zo'n 3 meter.
http://www.youtube.com/watch?v=NK24qk2uMXA

Wel leuk, ik ga dit zeker uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ERG cool!!

Zeker iets wat het proberen waard is!

andere dingen die mij erg leuk lijken (en wat moet kunnen, maar nog niet is gedaan):

-porten van emulators en dan via Bluetooth een goede controller gebruiken. Onder desktop linux kan je gewoon een Wiimote gebruiken, dus dat moet op een N900 ook kunnen. En alle emulators voor de Pandora moeten ook naar de N900 te porten zijn (zelfde processor), en daar heb je Gameboy, NES, SNES, MegaDrive, Lynx, Jaguar, Playstation 1, GBA, Neo Geo, Mame etc. Heel veel keuze!!

-wat me ook cool lijkt om een DVB-T adapter aan te sluiten en zo Tv te kijken op de N900. Er waren met de N800 al experimenten, maar die is niet krachtig genoeg om MPEG2 te decoderen, de N900 WEL :-)
Vermoedelijk is het zelfs mogelijk om thuis een Keyserver te draaien (als je een digitenne abonnement hebt), en dan over internet de encryptie sleutels op de N900 te krijgen. Dan zou je dus met een gewone DVB-T ontvanger op de N900 alle Digitenne zenders kunnen ontvangen (ook die in het betaal pakket).
Maar ik weet nog niet 100% zeker of dit echt zo makkelijk te implementeren valt.

-lijkt me ook leuk als er een nieuwe versie van de Garnet Palm OS emulator komt voor de N900. Hopelijk kan die dan ook de IRDA poort gebruiken (dan werken NOG meer oude Palm programmas!)
http://www.access-company.com/products/gvm/

-een scriptje om je dialup verbinding via wifi te delen, dus een soort MiFi access point van je N900 maken (dit moet echt HEEL makkelijk, een paar regels in een bash script om de verbingen te openen en een regel met het commando iptables om de NAT router functie te gebruiken). Moet net zoiets worden als joikuspot, maar dan gratis :-)
Dit zou de N900 weer een extra voordeel geven tegenover de iPhone nu Apple de tethering functie op de iPhone heeft uitgeschakeld

Maar nogmaals, deze vier dingen zijn nog niet (makkelijk) beschikbaar, maar moeten volgens mij goed mogelijk zijn, en ik zou het erg cool vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
inderdaad een erg vet idee van nokia.

Om het accessoires gedoe af te sluiten:

Na een paar dagen druk bellen en mailen met de nokia klantenservice is dit mijn conclusie:

Je krijgt als je hem ONLINE en in de VOORVERKOOP koopt al die spullen erbij, een lader zit er bij en het datakabeltje niet, bron:

ik:
kan ik er zeker van zijn dat de volgende accessoires bij de nokia n900 geleverd zullen worden:

dit vraag ik mij af omdat het mij ongebruikelijk(maar wel geweldig) lijkt om zulke accessoires mee te leveren, als ik dit toestel bestel is het puur door de meegeleverde accessoires en daarom zou ik er zeker van willen zijn dat deze informatie klopt.

Met vriendelijke groet,

antw: Geachte heer ,

Deze informatie klopt inderdaad.
Het is wel enkel van toepassing op de toestellen die via onze online shop worden aangekocht.

Santoro
Nokia Care klantendienst

ik(weer): ok,
wat een geweldige actie van jullie!
Maar krijg ik er wel gewoon een lader en datakabel bij?

antw:Geachte heer,

De lader zit er ook standaard bij,het datakabeltje niet.

Santoro
Nokia Care klantendienst

het ging hetzelfde via de telefoon, dus ik ben gerust gesteld dat het pretpakket erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Strakke actie! 'Mij zijn blij' :-D

[ Voor 3% gewijzigd door MJFM op 15-09-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gebeld met 0900 2026055 over de accesoires:

* pricewatch: Nokia BH-905
* pricewatch unsorted: Nokia BH-804 bluetooth premium headset aluminium cover leightweight
* pricewatch: Nokia 16GB microSDHC-kaart MU-44
* pricewatch: Nokia MD-7W Bluetooth Luidspreker
* pricewatch unsorted: Nokia BH-214 Bluetooth Stereo Headset

Zat er allemaal niet bij volgens de Belgisch sprekende vrouw, was 'n grove fout..
Nu nog maar een mailtje sturen, maar 600,- betalen voor een toestel van 600,- en nog is 500,- accesoires haha ja vast

Wat er volgens haar in de doos zat en wat je er dus bij kreeg: N900 / Batterij / Oplader / Stereo Headset

Mailtje:

Beste,
Ik ben in de running voor de nieuwe Nokia N900. Via http://shop.nokia.nl/nokia-nl/product.aspx?sku=6958651 is deze al te pre-orderen voor 599,- en hij wordt dan aan huis afgeleverd (hier heb ik even over gebeld) Als ik op het kopje 'in de verpakking' klik (http://shop.nokia.nl/noki...tion_id=617&culture=nl-NL) zie ik dat deze accesoires genoemd staan:
- Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-905)
- Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon (BH-804)
- Nokia 16 GB microSD-kaart (MU-44)
- Nokia Bluetooth Luidsprekers (MD-7W)
- Nokia Bluetooth Stereo Hoofdtelefoon (BH-214)

Deze vertegenwoordigen een waarde van zo'n 500,- a 600,- (gebaseerd op prijzen via de Nokia Shop website)

Mijn vraag is dan ook:
Krijg ik voor 599,- de N900 + deze 3 BlueTooth Headsets + de luidsprekers + de 16GB geheugenkaart?

MvG

Antwoord, ook teringsnel zeg:

Geachte klant,

Deze informatie klopt inderdaad maar is enkel van toepassing
op de toestellen die via onze online shop worden aangekocht.

Ik weer een mailtje:
Beste,

Dus als ik via de onlineshop 599,- afreken, krijg ik het toestel twv 600,- en nog eens 600,- accesoires..
Zo'n actie heb ik nog nooit van m'n leven meegemaakt.. Is dat ter introductie van de N900 ofzo? MvG

Met hun antwoord:
Deze actie is tijdelijk en enkel voor aankoop via de online shop.
De inhoud klopt wel degelijk.

Dus 600,- betalen en voor 1200,- muk krijgen... Nu word ik wel gek 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Ha LOL, dat had ik dus ook al 8)7

Mocht het nou echt zo zijn, lijkt het me handig dat ze de site aanpassen.

Ze drukken in het vet (tijdelijk geen verzendkosten) Maar zeggen er niet bij dat je er voor een dikke 500 euro aan accessoires bij krijgt 8)7

Niet echt handig, volgens mij zit er daar op de Nokia Care klantendienst eentje die echt op zijn flikker gaat krijgen. O-)

Die Santoro zou dat de naam zijn van een medewerker?
Wel de gene die al onze mailtjes beantwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door motogp op 15-09-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm naja m'n klomp breekt gewoon, dit kan toch niet |:(
'Koop nu een huis van 1 verdieping en krijg er gratis eentje bovenop' _O-

Die accesoires hoef ik niet zelf, kan ik mooi doorverkopen en wat extra geld voor vangen, wordt de N900 cheaper.

ahhh nee alleen via CC te betalen :+

EDIT @ Hieronder: Tsjaa inderdaad.. Deze case is toch wel anders dan bijvoorbeeld:
Sony Vaio VGN - Stunt of fout? en Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigeren echter te leveren. Hmmmm O-)

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
wat een moeilijke keuze, mijn hart zegt ''hebben, hebben, hebben'' maar mijn verstand zegt: het is een fout, trap er niet in....

tja, heeft iemand hem al besteld hier? zo ja, stond er iets over de extra spulletjes op de factuur?

@hierboven

inderdaad, was het ook niet zo bij de n96 dat je in voorverkoop een groter bedrag dan normaal betaalde maar wel leuke extraatjes kreeg?

[ Voor 24% gewijzigd door andries.t.net op 15-09-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
andries.t.net schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:28:
wat een moeilijke keuze, mijn hart zegt ''hebben, hebben, hebben'' maar mijn verstand zegt: het is een fout, trap er niet in....

tja, heeft iemand hem al besteld hier? zo ja, stond er iets over de extra spulletjes op de factuur?
Nee, er staat op het besteloverzicht niets over die accessoires:

Besteloverzicht:
Aantal/omschrijving: 1 / Nokia N900 (SKU-nummer 002M177)
Subtotaal: 599,00 €
Bezorgkosten: 0,00 €
BTW: 95,64 €
Totaal bestelling: 599,00 €

(Deze bestelling is inclusief 95,64 € BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries.t.net schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:28:
@hierboven

inderdaad, was het ook niet zo bij de n96 dat je in voorverkoop een
groter bedrag dan normaal betaalde maar wel leuke extraatjes kreeg?
Werkelijk geen idee.. Zit niet zo into Nokia, maar vind deze N900 wel leuk, helemaal als 't zo kan..
Jammer dat je per CC moet betalen en dat het niet via iDeal of helemaal goed onder rembours kan :(

Als er geen accesoires bijzitten wil ik namelijk wel m'n 600,- terug.. heb dan betaald via CC, hoe gaat dat..

EDIT: Als ik bij andere populaire toestellen kijk bij 'in de verpakking':
Nokia N97 mini:
Nokia N97 mini mobiele computer
Nokia Batterij (BL-4D)
Nokia High Efficiency Lader (AC-10)
Nokia Datakabel (CA-101)
Nokia Music Hoofdtelefoon (WH-701)
Gebruikershandleiding
Ovi Suite DVD 1.1

Nokia N97:
Nokia N97
Nokia Batterij (BP-4L)
Nokia Reislader (AC-10)
Nokia Datakabel (CA-101)
Nokia Muziekhoofdtelefoon met draad (AD-54, HS-45)
Nokia Laderadapter (CA-146)
Reinigingsdoekje

Dusja... dat zijn wel geheel andere accesoires en zitten gewoon standaard in de doos...

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
MJFM schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:36:
[...]

Nee, er staat op het besteloverzicht niets over die accessoires:

Besteloverzicht:
Aantal/omschrijving: 1 / Nokia N900 (SKU-nummer 002M177)
Subtotaal: 599,00 €
Bezorgkosten: 0,00 €
BTW: 95,64 €
Totaal bestelling: 599,00 €

(Deze bestelling is inclusief 95,64 € BTW)
ok, dankje

helaas, had gehoopt dat er daar iets extra bij zou staan.

@hierboven,

dat vraag ik me ook af, even een mailtje gestuurd, nu maar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer heb geen CC, anders zou ik hem wel besteld hebben en die accesoirres verpats hebben op marktplaats voor minimaal 300. Heb je voor 300 een N900. Kan het nog steeds niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga 'm denk bestellen:

Via Magic 8Ball kreeg ik namelijk als antwoord: 'Definitely'
op de vraag: Shall I buy the Nokia N900 and will I get the free accesoires >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
mijn balletje zegt dan weer van niet..
daarna van wel.........
daarna misschien....

ik zou bijna denken dat het een niet te vertrouwen test is... eens kijken wat de horoscopen zeggen..

wat ik me wel afvraag is hoe de flash gaat werken, beter dan op de hero?

@hieronder

en als dat er niet is?

[ Voor 6% gewijzigd door andries.t.net op 15-09-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Levertijden, acties, abonnementen, aanbiedingen en meer van dat soort meuk, mag in het ABO-topic in Telecomproviders. Niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
[ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic

Daar zijn we dus verder gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
CLB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
Ik ga 'm denk bestellen:

Via Magic 8Ball kreeg ik namelijk als antwoord: 'Definitely'
op de vraag: Shall I buy the Nokia N900 and will I get the free accesoires >:)
Dan zeg ik toch helaas:
Ik hoop het niet, niet dat ik je de accessoires niet gun, maar omdat ik je af wil helpen van het je toekomst kunnen bepalen door random functies.
Krijg je toch de accessoires: Proficiat! Maar ik hoop dat je begrijpt dat het niet door de magic 8ball kwam...

vrede in rust

Pagina: 1 2 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.