Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrijf achter Tringg, 6G Mobile was / is een onderdeel van British Telecom. Ik dacht dat ze zich hadden afgescheiden van BT. Blijkbaar halen ze de banden weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:52:
Wie is BT?
Overigens heb ik een vraagje m.b.t. een applicatie voor Andriod telefoons. Ik heb een HTC Desire en de app heet Call Meter NG

Hoe kan je dit nu handig instellen met een Tring 3G abonnement?
Ik heb ingesteld dat 1 smsje gelijk is aan 1 belminuut, maar hoe facturatiemodus? Is dat 60/1 of 60/60?
60/1 is dat je de eerste minuut volledig betaald en vervolgens per seconde. 60/60 is per minuut.
Aangezien een smsje een belminuut is zal het wel 60/60 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13

Roytoch

Nietes

Vandaag om 10 uur was vodafone bereik weg, dus ik pak mijn tringg sim uit mijn portemonnee, steek hem erin en ik heb bereik op het goede telefoonnummer. Die etappe is in ieder geval geslaagd haha.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:52:
Wie is BT?
Overigens heb ik een vraagje m.b.t. een applicatie voor Andriod telefoons. Ik heb een HTC Desire en de app heet Call Meter NG

Hoe kan je dit nu handig instellen met een Tring 3G abonnement?
Ik heb ingesteld dat 1 smsje gelijk is aan 1 belminuut, maar hoe facturatiemodus? Is dat 60/1 of 60/60?
Heb net even met de app gespeeld op mijn HTC Legend, maar krijg hem niet kloppend met Mijn Tringg. Voorlopig heb ik gewoon een bookmark naar Mijn Tringg, werkt denk ik net zo snel. Alleen pagina wordt maar 1 x per dag geupdated.

Op mijn android phone gebruik ik als apn: internet.bt, dat is de enige die tot nu toe gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Je moet denk ik ook van 1 maand uitgaan en niet van 1 dag, dan kan je het verbruik moeilijk meten.
Ik heb ook .bt dat werkte ook als enigste op mijn Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik ben dan nu (gelukkig) weg bij tringg, maar ik kreeg deze internet apn al van begin af aan door dat die het zou doen wanneer je telefoon een apn naam vereiste.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
bij mij was het eerst gewoon internet of kpn
sinds de storing werkte dat niet meer..
en voor de storing moest ik heel vaak mijn telefoon uit en aan zetten
dat is nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heb ik ook gehad. Vanaf dat ik mijn nieuwe toestel had werkte internet alleen met internet.bt. Ik dach dat het een typefout was op de website waar ik de settings gevonden had, maar uiteindelijk werkte de verbinding wel gewoon.

Ik ben benieuwd naar de mensen die hebben opgezegt wat hun alternatief is wat ze gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pven schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:44:
0900 - 5551113 :Y)

(023 5540554 schijnt het alternatief te zijn. ;))
Whaha cool alternatief. Heb er net heen gebeld :p
Gelukkig wilde de meneer me even doorverbinden met de helpdesk :D Scheelt me weer kosten.

Edit:
Net gebeld met Tringg(el) en gevraagd naar de All In wat ze al vanaf april roepen, maar waar totaal nog geen informatie over is. Helaas kon ze me ook niet meer vertellen. Ik zeg dat is mooi fraai dat jullie al wel de naam hebben maar nog niet eens weten of alles wel 'All in' is :D
Toen zei ik dat morgen de brandstof gemiddeld met 30 cent per liter daalt bij een bekende benzinepompketen. Vroeg ze me welke keten dat was. Ik zei toen dat er nog niks bekend over is, maar wel dat het 30 cent per liter is :D
Ze lachte en toen vertelde ze me dat ze vermoedde dat alles binnen het abonnement valt. Dus dat buitenland er ook in zou zitten zonder dat je daar vooraf voor moest betalen. Toen ik vroeg of dat uit 1 bundel dan allemaal ging kon ze me niks meer zeggen. Kortom ik weet nog niks meer.

[ Voor 55% gewijzigd door Binnetie op 18-05-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben sinds vanochtend onbereikbaar ( geen netwerk ) Ben ik de enige, of hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen last van. Je had toch opgezegd? Met nummerbehoud?

Het is vandaag de 20ste, kan geen toeval zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
pven schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:18:
Geen last van. Je had toch opgezegd? Met nummerbehoud?

Het is vandaag de 20ste, kan geen toeval zijn.
Ik heb op 4 mei opgezegd, volgens de tingg medewerker zou mijn contract dan op 10juni moeten aflopen ( startdatum van mijn contract was op 10 maart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb hier in Drenthe gewoon bereik en ben ook bereikbaar. Internet werkt ook.

Edit: lees net over een storing, gekke is dat ik er geen last van heb aangezien Tringg ook op het KPN netwerk zit

Telfort/KPN/Hi
Storing mobiel internet en mms (landelijk)
Het is momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet en mms.

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden.

Heeft u een UMTS-toestel? Dan kunt u tijdens deze storing alleen bellen als u uw toestel tijdelijk instelt op het GSM-netwerk.

[ Voor 77% gewijzigd door Binnetie op 20-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
waar blijft de all-in info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bel ze zelf eens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ik ben afgesloten sinds 20 mei( zonder een bevestiging of iets ) Nu wil de nieuwe provider het nummer overnemen, maar dat gaat niet, omdat het nummer inactief is.Volgens tringg is het nummer nog in de lucht, in een soort "" veilige modus "" waardoor het WEL overgenomen zou moeten kunnen worden. volgens de nieuwe provider weer niet
Een hoop heen en weer gebel dus. Dont have a good feeling about this

[ Voor 4% gewijzigd door freaknormel op 24-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
20 mei bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het nummer is dan bevroren zeg maar, dan moet het inderdaad over te nemen zijn. Behalve als je simkaart uitgezet is omdat je over je units heen gegaan bent, dan moet hij eerst weer actief gemaakt worden voor er nummerovername gedaan kan worden. Het actief maken (je moet dan een mailtje sturen dat je bevestigd akkoord te gaan met de extra kosten vooor het gebruik van Tringg) duurt ongeveer 2 uurtjes.

Ik heb nu 801 MB dat verbruikt deze maand (moet nog 4 dagen). Ik heb helemaal niet heel erg actief gesurft via de laptop. Maar wat me opvalt is dat telefoons met Android op de 1 of andere manier erg veel data op de achtergrond gebruiken. Zijn er meer mensen die dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 16:32

vsl

Ik ben sinds de prijsverhoging geen abonnee meer van Tringg (per 1 mei is mijn contract beëindigd). Hier heb ik ook een bevestiging van ontvangen. Ik zal dat er in mei echter geld van mijn rekening was afgeschreven door Tringg. Ik heb dit gelijk terug laten boeken door de bank. En Tringg op de hoogte gesteld middels een contactforumulier op de website.

Ik kreeg een mai terug dat het in orde zou komen. Het was toch niet orde gemaakt. Want ik kreeg een 1e aanmaning. Hierop heb ik wederom een contactformulier ingevuld, in de hoop dat het nu wel in orde zou komen. Ik heb een tijdje niets gehoord, tot vandaag. Ik kreeg een 2e aanmaning! Er wordt gedreigd met incasso etc. en er zijn nu ook administratie kosten bij gekomen. Ik heb net weer een formulier ingevuld. Ik hoop voor ze dat ze het nu wel in orde komt. Ik heb namelijk een bevestigingsemail ontvangen van mijn opzeggen, waarin staat dat mijn abonnement per 1 mei wordt beëindigd.

Al met al heb ik een ZEER slechte ervaring na het opzeggen van mijn abonnement. Daarvoor ging alles wel goed. Ik was sinds september abonnee bij Tringg (sim only, ZONDER internet of buitenland).

Ook staat er nergens een telefoonnummer waarop ik ze telefonisch kan bereiken. 1200 doet het ook niet, aangezien mijn sim van Tringg het niet meer doet sinds 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
vsl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:54:
... een 1e aanmaning... een 2e aanmaning! Er wordt gedreigd met incasso etc.
Laat je niet bang maken, maar waak er wel voor dat je niet als wanbetaler te boek komt te staan. (Dat kan problemen geven met hypotheekaanvragen en dergelijke.) Jij kan bewijzen dat je op hebt gezegd en je hebt zelfs een antwoord van Tringg dat ze het in orde gaan maken, er zijn maar weinig incassoburo's die daar hun vingers aan willen branden.
Ook staat er nergens een telefoonnummer waarop ik ze telefonisch kan bereiken. 1200 doet het ook niet, aangezien mijn sim van Tringg het niet meer doet sinds 1 mei.
Blader even iets terug in dit topic, er zijn zelfs twee telefoonnummers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

In Februari(de 22e om precies te zijn) heb ik bij Tringg een buitenland abonnement afgesloten. Nu heb ik tot op de dag van vandaag nog GEEN factuur gekregen. Afgelopen week kreeg ik dit mailtje van Tringg:

''Beste Tringger,

Omstreeks 26 Mei zullen we je de factuur sturen voor het gebruik van Tringg Buitenland over de afgelopen periode. Het factuur bedrag zal kort daarna via automatische incasso worden afgeschreven van je rekening. Zorg er voor dat je saldo dan hoog genoeg is!

Omdat we het vervelend vinden dat deze factuur te laat verstuurd wordt en je hierdoor mogelijk meerdere periodes tegelijk moet betalen, zullen we de algemene prijsverhoging van Tringg voor jou 2 maanden later in laten gaan. We geven je deze korting door op de factuur over de maand April 10 euro minder in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet, Tringg''

Heb net even gebeld met de klantenservice en die had uitgerekend dat het !!150!! euro was wat in 1 keer afgeschreven gaat worden! Heb gelijk verteld dat ik het daar niet mee eens was en dat ik het gelijk weer terug stort. Dit bedrag kan ik echt niet in een keer missen.

Hebben jullie enig idee of ze dit wel kunnen maken en wat mijn rechten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Geen idee maar ze flikken het wel vaker. Zo hebben ze iets van 2-3 maand niet geïncasseerd bij mij en kwam er opeens iets van 120 euro ofzo. Het is echt een enorm houtje-touwtje-bedrijf merk ik wel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles goed, ook qua incassering! Wel logische de BT, vroeg me altijd al af waar het voor stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Toen ik Tringg nam moest m'n nummer van HI nog worden overgezet. Ik kreeg toen een tijdelijke simkaart. Na de prijsverhoging heb ik Tringg opgezegd. Per 20 mei zou ik geen Tringg meer moeten hebben onder dat tijdelijk nummer. Maar in die tussentijd is m'n nummer van HI wel naar Tringg gegaan. Ik bel nu nog steeds met Tringg terwijl m'n contract is opgezegd. Ben benieuwd hoe dit eindigt, want Ben neemt nu dat nummer wat van HI naar Tringg ging, over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:45:
Heb net even gebeld met de klantenservice en die had uitgerekend dat het !!150!! euro was wat in 1 keer afgeschreven gaat worden! Heb gelijk verteld dat ik het daar niet mee eens was en dat ik het gelijk weer terug stort. Dit bedrag kan ik echt niet in een keer missen.

Hebben jullie enig idee of ze dit wel kunnen maken en wat mijn rechten zijn?
Wat maakt het uit dat ze het in één keer afschrijven? Je hebt er hopelijk toch rekening mee gehouden dat je het sowieso moet betalen? Mijn inziens heb je in deze geen rechten, je bent accoord gegaan met de voorwaarden dus je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin het nu wel een beetje "zat" te worden!
Het volgende is de afgelopen dagen uitgewisseld:

Beste Tringger,

We hebben je vraag ontvangen, we proberen vragen binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Hieronder vind je een kopie van je bericht.

Bericht:
geachte medewerkers klantenservice, Mocht de verbinding wegens technische omstandigheden verbroken worden tijdens een gesprek(met de klanten"service")zou het wel zo prettig zijn als de persoon in kwestie terug gebeld wordt door de medewerker die dit gesprek zojuist in behandeling had!!!! Wat ook prettig is is het bandje "dat alle medewerkers in gesprek zijn,..." aanpassen als de klantenservice gesloten is!!! Ik bel dus terug, 5 minuten na het verbreken van de verbinding, weer door de hele keuzemenu heen, en keurig in de wacht, ...en in de wacht,... na 46 minuten hetzelfde aangehoord te hebben de handdoek maar in de ring gegooid. Er was blijkbaar een oplossing voor mijn probleem, daarom probeerde ik terug te bellen, dit zou op de e-mail gezet worden...... ik wacht...en .... ik wacht Met vriendelijke (nog wel) groet, Wout

Met vriendelijke groet,

Sandra van Tringg

Antwoord van Tringg hierop was:
Beste heer ***,

Onze excuses voor het ongemak. Omdat de klantenservice sluit om 5 uur, werd de verbinding een aantal minuten daarna onverwachts afgebroken. Wij slaagde er niet in om u terug te bellen.
Betreft de oplossing voor uw probleem; wij hebben een menu dat u kunt doorlopen.

De SIM kaart is in een verkeerde modus geschoten bij het allereerste gebruik. Dit is te herstellen door de volgende stappen.
1. Handmatig een netwerk selecteren.
2. Selecteer T-Mobile, u zal geweigerd worden aangezien wij gebruik maken van het KPN netwerk.
3. Tijdens het 'aanloggen' op het T-Mobile netwerk dient u gelijktijdig de batterij/accu uit de telefoon te halen.
4. Plaats de batterij terug, zet de telefoon aan en selecteer het KPN netwerk. U belt zoals u gewend bent in Nederland.
5. Herhaal eventueel deze stappen nogmaals indien u wederom via de centrale belt.

Indien deze niet werkt raden wij in het menu van jouw toestel Simprogrammas te selecteren en de callback uit te zetten.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Greet van Tringg

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Greet van Tringg

EN DIE HEB IK!:

Geachte Greet van Tringg,

Jammer idd dat de verbinding verbroken werd.
Jammer idd dat jullie er niet in slaagden mij terug te kunnen bellen. (hebben meer mensen last van ;-) )
Jammer idd dat deze e-mail niet vrijdag, rond 17 uur (bijv. tijdens de poging terugbellen) is verstuurd.
Jammer is ook de oplossing: Eerste helft is oud nieuws,(ik bel nog steeds zoals ik gewend ben van Tringg in Nederland ,...via de buitenland-terugbel-functie) Tweede helft, "simprogrammas" is nieuw.
Daar het voor mijn toestel (Nokia N73) "Menu-->Toepassingen-->SIM-services-->Callback" is.
Nu kan ik kiezen uit Callback 1,Callback 2 of Callback 3.Ik moet 1 van deze kiezen, kan er geen uitzetten, heb ook hier verschillende combinaties uitgeprobeerd,
geen bevredigend resultaat.

Is het misschien een idee,voordat ik en jullie nog meer energie, tijd, geld en geduld verspillen, om een nieuwe SIM-kaart te leveren???

Met vriendelijke groet,

En hier ben ik al vanaf 7 Januari mee bezig......
Kan wel janken!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Heb je ook die optie met netwerk wiijzigen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dicksterk schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:57:
Heb je ook die optie met netwerk wiijzigen geprobeerd?
Ik had iets soortgelijks en dat werd idd opgelost door ^ te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het selecteren van T-Mobile de accu er uit halen?
Ik heb vele pogingen, ook met verschillende opties, geprobeerd, maar er mag niks helpen... :'(

Er bestaat nog een mogelijkheid... dat er een combinatie is... die de oplossing zal bezorgen,...
Maar die heb ik nog niet uit mijn vingers laten vloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Doet deze sim dit ook als je hem ens in ee anere telefoon probeert? Heeft de simkaart misschien zelf ook een menu waarin je dingen kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 10:35
waardeloos dat tringg
had ik opgezegd en aangegeven dat ik mijn nummer wilde behouden, krijg ik een eindatum door van 27 mei, wordt nummerbehoud goedgekeurd op 6 juni en vervolgens kan ik vanaf gisteren niet meer bellen of sms-en
zogenaamd nummer in de lucht houden en een klant ruim een week onbereikbaar houden??
:(

[ Voor 87% gewijzigd door fukutoshin op 28-05-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ja, dat nummerbehoud was ook groot drama bij mij naar Tringg toe. Heb:
• 6 weken dubbel moeten betalen voor (nummerbehoud)
• eenmalige set-up kosten betaald
• om na nog eens 6 weken te horen dat de prijs omhoog gaat met €60,00 jaarlijks. :+ Indien ik vertrek bij Tringg, raak ik waarschijnlijk mijn hele telefoonnummer wel kwijt, omdat ze iets verkeerd hebben geregeld.

Nummerportering zou allemaal niet zo'n gezeur moeten zijn, een taak voor de politiek. Iedereen moet zijn nummer altijd per direct kunnen verhuizen, zoals dat ook met domeinnamen kan. Of je nu een betalingsachterstand hebt of niet, of je nu een doorlopend contract hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 10:35
tja zelfde verhaal om klant te worden, ging ook alles fout er naar toe maar er weg komen is nog veel meer een probleem lijkt het. Ik krijg bijna medelijden met de klanten service, want die willen wel maar kunnen niks.
Opzeggen? prima kan, maar daarna ben je aan de goden overgeleverd...
tringg mag en kan niks doen, lijkt wel of er een of ander computer scriptje mij op non actief heeft gezet en mag ik rustig een week wachten voor dat mijn nummer vrij komt om weg te gaan...jammer dan!
ach ja..dubbeltje eerste rang en dan dit, verbaasd me ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
Ben ik 1 van de weinige die wel tevreden is. Ondanks prijsverhoging nog steeds goedkoop. Ik bel +- 850 minuten per maand en 100 sms. Ik zie echt nergens betere aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt qua units is het ongeevenaard, maar het heeft zoveel rare dingen:

- Als 1 van 2 opgaat, internet of sms/bellen stopt de gehele service
- Betalingen worden soms maanden overgeslagen en in eens geincasseerd
- Een week niet kunnen bellen en smsen e.d. bij aansluiten
- Nummerportering ineens maanden later

Het is dat er geen alternatief is dat ik hier nog zit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De laatste 2 maanden ben ik niet over mijn bundel geweest. Ik merk dat het dan een stuk makkelijker werkt dan als ze je simkaart stopzetten. Smsen doe ik via messagenow (voor andriod en iphone toestellen).
Het internet werkt goed, toch kom ik erg dicht aan mijn limiet (had deze maand 960 mb). Dit zit in mijn HTC Desire die toch veel data binnenhaalt op de achtergrond. Met mijn vorige toestel had ik maanden van nog geen 200 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 19:13
ik heb mijn belbundel gecrediteerd gekregen vanwege de storingen van afgelopen maand.
dat vind ik toch wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je de bank opdracht gegeven om het te storneren of heeft Tringg het voor je terug gestort? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wisten jullie dit?
quote: Webwereld
Operator Tringg moet prijsstijging bekopen

Prijsvechter Tringg is op de vingers getikt door toezichthouder OPTA. De virtuele operator verhoogde per 1 mei de tarieven met 5 euro, maar deed dit op onjuiste wijze. De operator erkent de fout.

De op het netwerk van KPN actieve virtuele operator verhoogde op 1 mei de prijzen van zijn 'onbeperkt bellen'-bundels met 5 euro. De operator kwam er achter dat prijzen te laag in de markt zijn gezet. Ook kwam Tringg er achter dat sommige abonnees het onbeperkt bellen gebruikten als babyfoon.

Tringg schrijft in een mail aan Webwereld dat "onbedoeld een fout gemaakt is bij het aankondigen van deze prijswijziging aan onze klanten". De virtuele operator meldt ook dat er overleg is met de OPTA over het herstellen van de fout. "Kort gezegd zal het er op neerkomen dat klanten alsnog kostenloos mogen opzeggen en gecompenseerd worder voor de prijsverhoging."
4 weken vantevoren

De Consumentenbond vroeg de OPTA in te grijpen omdat de prijzen in hun ogen op onjuiste wijze werden verhoogd, omdat prijsverhogingen 4 weken van tevoren moeten worden aangekondigd, en klanten de mogelijkheid moeten krijgen om hun abonnement kosteloos te beëindigen. Dat heeft Tringg niet gedaan.

Aan de Consumentenbond heeft Tringg laten weten dat ze om administratieve redenen niet gaan terugbetalen. Alleen wie alsnog opzegt, krijgt volgens Tringg de extra kosten terug.
Fair use policy

Overigens heeft Tringg een fair use policy bij het onbeperkt bellen. Een abonnee krijgt maandelijks 1250 eenheden, die staan voor ruim 20 uur per maand bellen als je niet sms't, schrijft de Consumentenbond. Als die grens overschreden is is bellen of sms'en niet meer mogelijk en neemt Tringg contact op met de gebruiker. Die moet kiezen tussen wachten tot de volgende maand, of kiezen voor doorbellen en extra kosten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ik ga onbeperkt * bellen en smssen aanbieden voor 10 euro per maand, met 100 euro aansluitkosten, en wanneer ik stuk of 50 klanten binnen heb, gooi ik de prijzen omhoog. Goeie handel.
Bedankt voor de tip tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 16:32

vsl

pven schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:59:
[...]

Laat je niet bang maken, maar waak er wel voor dat je niet als wanbetaler te boek komt te staan. (Dat kan problemen geven met hypotheekaanvragen en dergelijke.) Jij kan bewijzen dat je op hebt gezegd en je hebt zelfs een antwoord van Tringg dat ze het in orde gaan maken, er zijn maar weinig incassoburo's die daar hun vingers aan willen branden.

[...]

Blader even iets terug in dit topic, er zijn zelfs twee telefoonnummers genoemd.
Ondertussen heb ik gebeld met de helpdesk (dure 0900 nummer) en het probleem aangekaart. Het blijkt dat TRINGG de incassering van de abonnementsgelden heeft uitbesteed aan een derde partij. Alleen heeft TRINGG in mijn geval verzuimd het beëindigen van mijn abonnement ook aan hen door te geven. Het probleem moet verholpen zijn (keep the fingers crossed). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Vooropgesteld in dit bericht wil ik even zeggen dat ik niet bij Tringg werk of er aandelen heb. Dit gezegd hebbende wil ik even reageren op Freaknormel. IK zie in veel van jouw berichten dat je de prijsverhoging van Tringg ziet als een kwade opzet, een trucje om extra geld binnen te krijgen van klanten die maar kort lid waren en snel weer op hebben gezegd vanwege de prijsverhoging. IK vind het jammer dat je het zo ziet maar dit beeld schetsen van Tringg/6Gmobile vind ik ook onterecht. Ook ik ken niet de ins en outs van de financieele redenen waarom dit gebeurd is maar zie het toch meer zo:
Tringg begon in augustus 2009. Er waren berekeningen gemaakt over het gemiddelde belgedrag van klanten. Het klantenbestand groeide heel voorspoedig, de 10.000 klanten wrden na een half jaar ongeveer behaald. Daarna bleek helaas dat er babyfoonbellers tussen de klanten zaten, iets wat verboden is in de algemene voorwaarden en dat het belgedrag gemiddeld hoger uit kwam dan verwacht. Ook kwamen er prijsverhogingen bij(over heel de telecomlinie gebeurde dat in februari). Het bedrijf kon 2 dingen doen: de contracten zo laten als ze zijn waarbij een deel van de contracten nog ruim 9 maanden liepen en daarmee verliezen draaien of misschien zelfs in de financieele problemen komen, of de prijzen verhogen om zo de financiene gezond te houden en enige marge te waarborgen. Misschien had jij liever gezien dat het bedrijf door gign op de oude voet er daardoor desnoods aan onder door ging maar dan had jij in elk geval zo lang mogelijk er voordeel van gehad. IK en ik denk ook veel andere klanten stonden niet te juichen bij
de prijsverhoging, maar hadden met ons belgedrag geen ander alternatief en zijn blij dat onze rekeningen nu zo laag zijn. We accepteren dus deze verhoging omdat we nu wel gebruik kunnen blijven maken van deeze mooie deal.
Dat de consumeenbond hierin springt vind ik een beetje jammer. Ten eerste hebben klanten van 21 april tot 20 mei de mogelijkehid gehad op te zeggen, dit is 4 weken. IK heb hier en op andere telecomfora niemad gezien die te laat was door omstandigheden en toch had willen opzeggen. Ik vind het dan een beetje jammer dat de consumentenbond dingen gaat eisen van een startend telecombedrijf die financieel best zwaar kunnen zijn terwijl de klanten die wilden opzeggen dat ook gedaan hebben, waarom zou je klantne gaan oproepen tot opzeggen of ze daar onnodig lang de tijd voor geven. Ik zou liever zien dat de consumentenbond zich tegen de grote telecomproviders (zoals t-mobiel met z'n storingen nu) keert waar veel meer mensen last van hebben dan van de wijzigingen bij Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Dat van de babyfoonbellers konden ze van te voren weten
Dan nog blijft het onzin. Ik krijg 1250 units,
daar heb ik recht op, die mag ik verbruiken, en ik blijf daar onder
Dan is er toch niets aan de hand ? Dat is i.i.g. geen
goeie reden voor een prijsverhoging.
Over de storingen gesproken; Tringg heeft sinds ALTIJD storingen gehad
onbereikbaar, niet kunnen bellen etc. de mensen hier weten daar
alles vanaf. Ik heb de consumentenbond daar niets over horen zeggen.

Het blijft gewoon een mysterieus bedrijf, waarvan ik zeker
weet ze met nog veel meer verrasingen zullen komen.
Laten we eerlijk zijn,
Al deze mensen hier, die blijven, blijven gewoon omdat ze
geen andere keus hebben, en anders te veel moeten betalen.

Het is allemaal in scene gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat babyfoon is echt gelul. Ik weet zeker dat _niemand_ dit echt gebruikt als babyfoon.

Ooh ze bedoelen die irritante langbellers? Tja dan moet je als bedrijf ook niet dom gaan lullen met onbeperkt. Ik heb 1250 units, waarom zou ik niet gebruiken waar ik voor betaal. Tringg ziet het liefst geloof ik dat iedereen maar 100minuten verbruikt en betaald voor 1250. Eerst werd het gesprek subtiel na 31 minuten afgekapt. Hoe triest; een provider die als belagentje optreed "zeg bel je niet te lang? Anders trek ik de stekker er uit". Nu is het geloof ik 2 uur. Maar alsnog irritant. Laat mij gewoon mijn 1250 units gebruiken of adverteer er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Freaknormel. IK ben om twee redenen bij Tringg. ten eerste omdat je nergens een betere deal vindt voor mijn belgedrag maar ten tweede ook zeker omdat de medewerkers heel hulpvaardig en aaridg zijn als je ergens mee zit.
Wat ik als reacties lees is vooral rationeel geredeneerd, ik betaal ds ik heb recht enzovoort. maar je moet een paar dingen wel onthouden: er is geen bedrijf wat abonnementen levert wat zo weinig aan de klanten kan verdienen als Tringg. De bundel is zeer scherp qua prijs en Tringg is de eige die verder bellen blokkeert als de bundel op is. Alle andere aanbiedes zwijgen op dat moment omdat ze hopen dat je er over heen gaat en dan tegen hun dure buitenbundeltarieven moet bellen. WEinig tringgers doen dat nu omdat je eerst toestemming moet geven dus die winst krijgen ze niet omdat ze op een eerlijke transparante manier met de klant om gaan. Als dan blijkt dat er ook mense zijn die hun bundel koste wat kost leegbellen(dus niet gewoon omdat ze gezellig aan de telefoon zitten maar omdat de bundel nog op moet) kan ht gebeuren dat de prijzen iets omhoog moeten. Ik ben wel benieuwd of Freaknormel zijn telefoonrekeningen nu onder de 35 euro per maand houdt of dat dat toch weleens mislukt. IK weet zeker dat mijn
telefoonrekening nooit hoger is en dat geeft een prima gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:06:
Dat babyfoon is echt gelul. Ik weet zeker dat _niemand_ dit echt gebruikt als babyfoon.

Ooh ze bedoelen die irritante langbellers? Tja dan moet je als bedrijf ook niet dom gaan lullen met onbeperkt. Ik heb 1250 units, waarom zou ik niet gebruiken waar ik voor betaal. Tringg ziet het liefst geloof ik dat iedereen maar 100minuten verbruikt en betaald voor 1250. Eerst werd het gesprek subtiel na 31 minuten afgekapt. Hoe triest; een provider die als belagentje optreed "zeg bel je niet te lang? Anders trek ik de stekker er uit". Nu is het geloof ik 2 uur. Maar alsnog irritant. Laat mij gewoon mijn 1250 units gebruiken of adverteer er niet mee.
PRECIES! Ik rij rond in een vrachtwagen... gelukkig alleen binnen nederland.
Soms rij ik met een collega naar maastricht.. zit ik makkelijk de volle 3 en een halve uur te bellen!!!

En so what inderdaad,.. een babyfoonklant krijgt ook gewoon te maken met een sms waarin hij word gevraagd te wachten of bij te betalen.

Mijn abo is inmiddels beeindigd... ik kijken of ze niet nog een extra maandje van mn rekening afhalen.
Het was in het begin toch meteen betalen voor de komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicksterk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:37:
Freaknormel. IK ben om twee redenen bij Tringg. ten eerste omdat je nergens een betere deal vindt voor mijn belgedrag maar ten tweede ook zeker omdat de medewerkers heel hulpvaardig en aaridg zijn als je ergens mee zit.
Wat ik als reacties lees is vooral rationeel geredeneerd, ik betaal ds ik heb recht enzovoort. maar je moet een paar dingen wel onthouden: er is geen bedrijf wat abonnementen levert wat zo weinig aan de klanten kan verdienen als Tringg. De bundel is zeer scherp qua prijs en Tringg is de eige die verder bellen blokkeert als de bundel op is. Alle andere aanbiedes zwijgen op dat moment omdat ze hopen dat je er over heen gaat en dan tegen hun dure buitenbundeltarieven moet bellen. WEinig tringgers doen dat nu omdat je eerst toestemming moet geven dus die winst krijgen ze niet omdat ze op een eerlijke transparante manier met de klant om gaan. Als dan blijkt dat er ook mense zijn die hun bundel koste wat kost leegbellen(dus niet gewoon omdat ze gezellig aan de telefoon zitten maar omdat de bundel nog op moet) kan ht gebeuren dat de prijzen iets omhoog moeten. Ik ben wel benieuwd of Freaknormel zijn telefoonrekeningen nu onder de 35 euro per maand houdt of dat dat toch weleens mislukt. IK weet zeker dat mijn
Hoe bepaal je dan of iemand die zijn bundel opmaakt, hem opmaakt omdat ie "op moet", of dat ie m opmaakt omdat het toevallig gezellig is?

En inderdaad waren mijn telefoonrekening ruim boven de 100 euro elke maand...
En opeens zie ik daar "onbeperkt bellen" voorbij schieten....
Toch maar even kijken.... fupje doorgelezen.... hmmm.. 1250 units.. oke..
FF uitrekenen en inderdaad,.. heel goedkoop! zelfs als mijn oude abo nog niet is verlopen.

Nou... waar in dit proces had ik me moeten realiseren dat het eigenlijk niet de bedoeling is om 1250 minuten te bellen? op is op toch?

Maar goed.. blijft een goeie deal... ik hou tringg in de gaten en missch. weer klant aan het einde van dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik moet dit even delen :)

Toen ik overging naar Tringg, kreeg ik een tijdelijke simkaart met nummer ivm het nummer overzetten van m'n andere provider. Toen ging men de prijzen verhogen en heb ik Tringg opgezegd.
"Hiermee bevestigen we dat je Tringg SIM met nummer +316xxxxxx vanaf 12-05-2010 uitgezet zal worden. Natuurlijk mag je je nummer meenemen naar een andere provider, dit kan tot 1 maand na bovengenoemde datum.

Jammer dat je er mee stopt, we hopen je nog een keer terug te zien!"
Het opgezegde nummer is dus dat tijdelijke nummer, maar ik heb Tringg wel opgezegd. Ondertussen was het nummer overzetten nog in behandeling en heb ik al weken m'n oude nummer terug bij Tringg. Wat ik dan niet snap is: Ik heb Tringg opgezegd, maar kan nog steeds bellen en gebeld worden. Ik heb nog geen contact opgenomen met Tringg, een andere provider is bezig m'n nummer bij Tringg over te nemen, alleen dat loopt nog steeds... Hier kan echt niks goed uitkomen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Financieel gezien was je opzegging ook niet zo slim. je verliest 45 euro(je aansluitkosten en telefoonnumerportering) voor 5 euro extra per maand. Nu moet je bij een nieuwe aanbieder ook weer aansluitkosten en nummerporteringskosten betalen en dan maar hopen dat je nooit over je bundel gaat, ik had in elk geval her jaar volgemaakt als ik pas net was overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

dicksterk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:37:
Maar met de bedrijfsstrategie heb ik niks van doen. Ik snap wel dat ze het Gmail-principe hanteren, maar ook daar moet Gmail niet gaan zeiken als ik mijn 8GB mailruimte compleet opgebruik. Ik vind het een beetje lelijk dat ze de prijsverhoging wijten aan babyfoonklanten. Zeg dan gewoon incorrecte calculatie belminuutgebruik van onze sales afdeling. Maar nee hoor, de klanten zijn evil. Ik wil best 35 betalen, maar men moet dan niet opnieuw gaan zeiken. Ik voel me namelijk aangevallen, want ik ben blijkbaar de potentiële klant waar ze een hekel aan hebben, maar als je een abonnement lanceert welke alleen lucratief is voor veelgebruikers moet je ook verwachten dat de meeste het dan ook veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Zyn de netwerkproblemen met soms niet kunnen bellen en / of gebeld kunnen worden al opgelost, of is dat nog steeds het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
NOG meer verrassingen ???

Beste Tringger,

Op 21 april 2010 hebben we je laten weten dat het maandbedrag van je Tringg abonnement omhoog gaat en dat de gesprekken voortaan per minuut zullen worden afgerond. We hebben aangegeven dat dit per 1 mei 2010 in zou gaan. Opta heeft ons er op gewezen dat we hiermee niet aan de wet hebben voldaan. Omdat te corrigeren geven we je met ingang van vandaag alsnog 4 weken de gelegenheid om kostenloos je Tringg abonnement op te zeggen. Verder zullen we de afronding op hele minuten pas per 1 juli 2010 invoeren. Tenslotte zullen we iedere Tringg-klant over de maand juli eenmalig een extra beltegoed van €5 geven.

Opzegging gaat zo:

· Ga naar de website en log in op My Tringg

· Vul het opzegformulier in

· We sturen je dan een automatische mail met het verzoek deze te bevestigen

· Als je deze bevestiging stuurt wordt de opzegging afgehandeld, zodra dit gebeurt is ontvangen je van ons een bevestiging. Natuurlijk mag je je nummer meenemen naar een nieuwe provider, hiervoor heb je 1 maand de tijd vanaf het moment dat wij je abonnement opgezegd hebben.

We vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is en bieden je daarvoor onze excuses aan. We zullen ons uiterste best doen om er voor te zorgen dat zoiets niet meer voorkomt. Hoe dan ook, Tringg is en blijft de beste deal, kijk maar op Bellen.com! http://www.bellen.com/mobiel/sim-only/vergelijking-tarieven/.

We hopen dat je nog lang plezier zult hebben van je Tringg abonnement.

Met vriendelijke groet, Tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
freaknormel schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:48:
Zyn de netwerkproblemen met soms niet kunnen bellen en / of gebeld kunnen worden al opgelost, of is dat nog steeds het geval ?
Ik ondervind al een maand of 2 a 3 geen problemen meer. Ik was 1x 2 dagen afgesloten maar dat was om een misverstand m.b.t. de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
freaknormel schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:52:
NOG meer verrassingen ???

Beste Tringger,

Op 21 april 2010 hebben we je laten weten dat het maandbedrag van je Tringg abonnement omhoog gaat en dat de gesprekken voortaan per minuut zullen worden afgerond. We hebben aangegeven dat dit per 1 mei 2010 in zou gaan. Opta heeft ons er op gewezen dat we hiermee niet aan de wet hebben voldaan. Omdat te corrigeren geven we je met ingang van vandaag alsnog 4 weken de gelegenheid om kostenloos je Tringg abonnement op te zeggen. Verder zullen we de afronding op hele minuten pas per 1 juli 2010 invoeren. Tenslotte zullen we iedere Tringg-klant over de maand juli eenmalig een extra beltegoed van €5 geven.

Opzegging gaat zo:

· Ga naar de website en log in op My Tringg

· Vul het opzegformulier in

· We sturen je dan een automatische mail met het verzoek deze te bevestigen

· Als je deze bevestiging stuurt wordt de opzegging afgehandeld, zodra dit gebeurt is ontvangen je van ons een bevestiging. Natuurlijk mag je je nummer meenemen naar een nieuwe provider, hiervoor heb je 1 maand de tijd vanaf het moment dat wij je abonnement opgezegd hebben.

We vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is en bieden je daarvoor onze excuses aan. We zullen ons uiterste best doen om er voor te zorgen dat zoiets niet meer voorkomt. Hoe dan ook, Tringg is en blijft de beste deal, kijk maar op Bellen.com! http://www.bellen.com/mobiel/sim-only/vergelijking-tarieven/.

We hopen dat je nog lang plezier zult hebben van je Tringg abonnement.

Met vriendelijke groet, Tringg
Waarom zouden er nog meer verrassingen komen? Tringg bevalt me de laatste tijd erg goed. Ik zat met mn vorige telefoon ruim onder mijn limiet van 1 GB, nu ik een andriod toestel heb komt ik gevaarlijk dicht tegen de limiet aan (960 Mb afgelopen maand). Dat is een puntje voor mij om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is idd een verrassing dat ik 5 euro terug krijg en dat ik weer vier weken de tijd heb om op te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik denk dat ik in juli probeer te gaan voor een iPhone abonnement, hopelijk lukt dat en kan ik mijn nummer behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pven schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:29:
[...]

Het is idd een verrassing dat ik 5 euro terug krijg en dat ik weer vier weken de tijd heb om op te zeggen. ;)
Volgens mij staat er dat je 5 euro beltegoed krijgt ipv 5 euro terug. Ze horen wel 5 euro terug te geven omdat hun manier van prijsverhogen onwettig is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Beltegoed geven in het Tring systeem? Ik weet niet eens wat er gebeurd als je over je minuten of gb's heen bent, volgens mij is het niet prettig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:00:
[...]

Volgens mij staat er dat je 5 euro beltegoed krijgt ipv 5 euro terug. Ze horen wel 5 euro terug te geven omdat hun manier van prijsverhogen onwettig is.
Inderdaad, ik las het verkeerd. Wat heb ik nou aan 5 euro beltegoed? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja voor de OPTA lijkt het denk ik dan op een compensatie. las dat echt geld terug een administratief gedoe was. Ik kreeg bij de standaard opstartproblemen van Tringg ook domweg wat meer units waar je niks aan hebt. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarschijnlijk krijg je 200 units erbij voor een maand wat dan 5 euro vertegenwoordigd :p

Het zal vooral een financieel gedoe zijn ;) Wat ze vergeten met hun "berekeningen" (als dat echt te goeder trouw verkeerd is gegaan wat ik dan maar even aanneem) is dat ze zware gebruikers aantrekken met dit abo en dat je niet een model van een andere telecomprovider kan gebruiken voor berekeningen. T-Mobile heeft volgens mij ongeveer hetzelfde probleem met data over 3-G. Zij doen daar weer het meest royaal en trekken de zwaarste gebruikers aan (ook een beetje geholpen door de iPhone want die verstookt ook wat meer data dan Windows Mobile of Symbian) met als gevolg dat het vaker niet dan wel werkt. Ik heb ook wel eens telefoongesprekken van zes uur en als ik dit Tringg abo zou hebben zou ik dat er ook voor gebruiken (wat moet ik anders met 1250 units), maar schijnbaar mag dat niet en denken ze dan dat je het als babyfoon gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 10-06-2010 12:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jij hebt toch ook Tringg? Of ben je weer Tringg-af? Die 6 uur mag gewoon volgens de AV, als je maar niet met een maffiabaas belt is alles goed. Ik negeer dat nieuws van babyfoon-gebruik dan ook volledig, want ze bedoelen "Tringg verhoogt prijzen omdat consument helaas gebruikt waarvoor wordt betaald".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb geen Tringg. Ik vind het te veel haken en ogen hebben voor een product dat geen verassingen claimt te hebben. Ik gebruik gewoon Skype voor dat soort gesprekken, ook mobiel (al mag dat niet :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Moet zeggen dat ik na een klote start met Tringg nu sinds maart wel tevreden ben met de geleverde diensten... Die 5 euro extra was niet netjes zeker met het klote excuus van de babyfoon...
Maar goed ik heb al sinds februari erg goedkope telefoon rekeningen gehad en dat is toch best lekker!

Vraag me nog wel af hoe ze dat nu gaan doen met het Tringg All-in abbo?? Is de informatie hierover nu weer opgeschoven naar half juli na de uitschrijvings termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vraag me af of dat All-in abbo voor veel mensen aantrekkelijk is. De hele laag abonnees die nooit de AV las denkt namelijk nu al een All-in abbo te hebben, bovendien denk ik niet dat men alsnog massaal boven de 1250 belminuten/sms + 1000MB komt. misschien een enkeling. Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
ik ben al dagen bezig om mijn telefoonnummer bij Tringg weg te krijgen. Dat wil maar niet lukken omdat Tringg je telefoonnummer als 316xxxx aan je klantnummer koppelt, en INMO kan maar tien cijfers aan in de portering, dus 06xxxx.
Nu moet de afdeling nummerbehoud van Tringg mijn nummer op een andere manier vrijgeven, maar de twee werkdagen die zij opgeven waarbinnen ze zouden reageren beginnen eerder twee weken te lijken. Reactie van hun kant is gewoon nul, en ik om de twee dagen weer aan de telefoon voor een update. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, ik wil mijn oude nummer eigenlijk wel weer gaan gebruiken. Lastig als zo'n bedrijf gaat afwijken van de standaard.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ferdw schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:25:
ik ben al dagen bezig om mijn telefoonnummer bij Tringg weg te krijgen. Dat wil maar niet lukken omdat Tringg je telefoonnummer als 316xxxx aan je klantnummer koppelt, en INMO kan maar tien cijfers aan in de portering, dus 06xxxx.
Nu moet de afdeling nummerbehoud van Tringg mijn nummer op een andere manier vrijgeven, maar de twee werkdagen die zij opgeven waarbinnen ze zouden reageren beginnen eerder twee weken te lijken. Reactie van hun kant is gewoon nul, en ik om de twee dagen weer aan de telefoon voor een update. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, ik wil mijn oude nummer eigenlijk wel weer gaan gebruiken. Lastig als zo'n bedrijf gaat afwijken van de standaard.
De nieuwe provider trekt nummers naar zich toe, Tringg hoeft dat alleen maar te accepteren. Tenminste, zo gaat het bij vaste nummers, lijkt me dat dit voor mobiele nummers niet veel anders is. Dat ze het in hun eigen systeem niet kunnen verwerken omdat ze er handmatig een klant bij moeten zoeken is hun probleem.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:19:
Ik vraag me af of dat All-in abbo voor veel mensen aantrekkelijk is. De hele laag abonnees die nooit de AV las denkt namelijk nu al een All-in abbo te hebben, bovendien denk ik niet dat men alsnog massaal boven de 1250 belminuten/sms + 1000MB komt. misschien een enkeling. Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan.
Is al bekend wat dat AllIn-abbo inhoudt dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar ik gok even op iets wat de lading zal dekken :). Het zal heus niet minder zijn dan op dit moment wordt aangeboden met het reguliere abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Persoonlijk denk ik dat het gewoon een abo is incl. bellen in het buitenland zonder gekke terugbel dingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heeft Tringg iets vaags met Duitsland ofzo? Als ik op 3G zit met Tringg pakt Google altijd de Duitse Google. Ook als ik even tether en dan op google ga krijg ik de duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ja idd heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
Begint eindelijk een beetje goed te werken. Afgelopen week meerdere gesprekken die niet na 31 minuten werden afgebroken. Hspda ook redelijk alleen thuis slecht ontvangst. Viel alleen op dat bundel gebruiks gegevens achterloopt met een dag dus let dat wel op . Verder kwaliteit prima heb sinds aansluiting in november pas afgelopen maand "waarschuwing"gehad dat bundel bijna op was. Het gevaar van zo'n abo dat je makkelijker gaat bellen. Voorheen +- 800 minuten per maand met meerdere abo's nu met 1 abo dus rond de 1000 minuten verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:47

Slapstick

Me, myself or I

Ik heb net een mail teruggehad van Tringg dat de nieuwe iPhone niet ondersteund zal worden, dus in andere woorden dat er geen microsim formaat zal worden uitgegeven. Dat word dus verknippen :P

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Deze ochtend hoorde ik reclame van Tringg op de radio (3FM). Blijkbaar denken ze hun zaakjes op orde te hebben en klaar te zijn voor veel meer klanten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh die heb ik dan gemist vanochtend. Blijkbaar is er wel geld om reclame zendtijd te kopen, ook niet het goedkoopste wat er is. Ik heb al een tijdje geen problemen, werkt prima. Ben benieuwd wat de Tringg All In wordt. Vandaag weer eens gebeld maar ze konden me er niks over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De laatste dagen heb ik regelmatig last van het 'netwerk bezet'-gebeuren, daar heb ik daarvoor bijna geen last van gehad. En idd: op vragen over het all-in-gebeuren komt geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Sinds de prijsverhoging heb ik Tringg opgezegd. "Ben" is het tot op heden niet gelukt m'n nummer bij Tringg over te nemen. Maandag 21 juni is opeens m'n contract na een maand toch opgezegd, nummer is niet meer in de lucht. Provider Ben meerdere malen aangegeven m'n nummer bij Tringg over te nemen. Krijgt Ben doodleuk te horen dat m'n contact loopt tot 2011 8)7.

Verleden week donderdag en vrijdag Tringg gebeld. `U krijgt binnen twee dagen een mail van ons`. Niks gehoord. Hoe fucking moeilijk is het om m´n nummer aan Ben uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hier zouden ze echt boetes voor moeten uitdelen, het is nu veels te makkelijk om de klant te naaien zodat hij geen vlekkeloze migratie heeft met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij kunnen ze daar ook boetes voor krijgen van de opta. De opta is alleen niet echt voor consumenten dus je hebt wel meer dan een geval nodig denk ik om ze er naar te laten kijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Was het niet mogelijk om als consument en klacht bij de OPTA neer te leggen? Je moet je dan verenigen en een klein bedrag betalen. Zoiets heb ik recent ergens gelezen. Of was dit bij een klacht naar de ombudsman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Wordt een beetje moe van Tringg. Ben heeft een verzoek ingediend om mijn nummer over te nemen want die zou "geparkeerd" zijn bij Tringg. Op 15, 23 en vandaag 29 juni is het Ben niet gelukt om mijn nummer over te nemen.

Ben schreef eerst dat het niet kon vanwege een lopende contract. Nu zegt Ben dit:
"Ik heb nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige provider, maar helaas heb ik te horen gekregen dat nummerbehoud niet mogelijk is voor jouw nummer. Het nummer dat je mee wil nemen, 06-xxxxxx, is niet meer actief op een netwerk. Wanneer je nummer niet meer in gebruik is, is het niet meer mogelijk om het nummer over te zetten."

Het is alleen maar mijn nummer wat ik de afgelopen 4 jaar heb gebruikt :'). Ik ga morgen maar weer bellen.
Ga ook maar een klacht neerleggen bij de ConsuWijzer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 29-06-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan hebben ze na die eerste poging van Ben je abonnement opgezegd en de nummerportering genegeerd. Dat is gewoon moedwillig tegenwerken, ik vraag me toch wel af wat je daar tegen kan doen want het mag in ieder geval niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Aanstaande vrijdag kan m'n nummer worden overgenomen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als ik wil upgraden naar tring buitenland, gaat er dan weer een nieuw contract van 1 jaar in? Of loopt dan gewoon de huidige contract verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik wordt zolangzamerhand ook moe van tringg. Ik heb nu bijna 1 jaar abbo bij tringg. In het begin zo nu en dan klein storingkje, maar zo verholpen vriendelijke helpdesk altijd berijkbaar. MAAR.

Nu is het maar afentoe dat de helpdeskberijkbaar is.

Ook moet je vaak 5x een poging doen met bellen naar iemand voordat je verbinding hebt. Mensen horen geen toontje bij het bellen naar mij. En net reset ik mijn HTC touchpro 2 en nu krijg ik geen verbinding meer.

Waar ik me ook over stoor is dat ik niet overvloedig bel maar de afgelope maand vlogen mijn units er als een gek doorheen. Normaal 300/400 units verbruikt nu 1150 (voor bellen) en 100 voor internet

Nog meer mensen die geen signaal krijgen ?

/edit ik dacht dat het al de 7e was haha dus er zijn er meer met storing :P

[ Voor 9% gewijzigd door BurnerT op 06-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tringg bevalt me tot nu toe prima!

Maar dit is wel vervelend. Telefonie/internet ligt er helemaal uit (sinds ergens rond 13:30 bij mij). Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen ? Het is niet zo dat ze een eigen netwerk hoeven te onderhouden ofzo.
Op het moment is er een storing in ons netwerk waardoor onze mobiele services verstoord zijn en het voor kan komen dat je niet kunt bellen, SMSen of data gebruiken. We verwachten dat de storing in de loop van de middag verholpen zal zijn. Wij verontschuldigen ons voor de overlast die hierdoor wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Al meer dan een maand weg bij die tent, nog steeds mijn buitenland borg niet terug, morgen maar eens (weer) klagen...

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Berichten over de storing zijn afgesplitst naar [Tringg] Storing (sinds 6 juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of ze de rekening wel aan KPN betaald hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Kom op mensen, ik bijf geen berichten verplaatsen.

Berichten over de storing mogen in [Tringg] Storing (sinds 6 juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:52:
Als ik wil upgraden naar tring buitenland, gaat er dan weer een nieuw contract van 1 jaar in? Of loopt dan gewoon de huidige contract verder?
Iemand die dit toevallig weet? Had vorige week formulier ingevuld op de website, maar nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bel ze even, dan heb je meteen het antwoord. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Vandaag is mijn contract, bij de nieuwe provider ingegaan.
Wat is het fijn om weer bereikbaar te zijn, en weer te kunnen bellen zonder 5 pogingen te doen.

Ik zag hier ergens ook nog een aparte thread voor Tringg storingen ? Zeer handig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat was een threat over de storing van vorige week. Ik weet niet waar het precies in zit dat mensen heel vaak moeten proberen om iemand te pakken te krijgen. Ik had hier in januari en februari regelmatig last van, maar sindsdien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
pven schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:38:
Bel ze even, dan heb je meteen het antwoord. :Y)
Haha net even gebeld, maar je kan in de keuzemenu beter gelijk nr 4 kiezen voor overige. Had eerst nr 3 voor bellen in buitenland enzo, maar je krijgt dan heletijd informatie te horen wat ook op de website staat. En ook heletijd verwezen naar de website. En uiteindelijk wordt de verbinding verbroken na haar hele verhaal xD.
Maar er gaat geen nieuwe jaar contract in na het overstappen naar tringg buitenland, volgens de vrouw aan de lijn. Alleen het kan wel 2 weken duren voordat de sim geactiveerd is. En een borg van 100 euro uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Moet ik voor smtp.tringg.nl nog een aparte poort of beveiligde aanmelding gebruiken? Ik probeer het in te stellen in Android 2.2 maar smtp.tringg.nl met poort 587 werkt niet.
Zou liever tringg dan google gebruiken.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand al iets over het AllIn-gebeuren vernomen? Ik heb ze laatst weer gemaild, maar veel meer dan het automatische antwoord krijg je niet terug. Ook op Twitter lijkt Tringg niet meer actief te zijn. Bellen schiet ook niet echt op, want dan krijg je terug dat ze nog niets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand trouwens enig idee of er een compensatie komt voor die anderhalve dag downtijd?

Ik vermoed van niet, daarom heb ik Tringg deze vraag nog niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

weet iemand het sms centrale nummer van Tringg?

Tnx!
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste