Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
freaknormel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:13:
Ik krijg voor 500 min en 1000 sms + internet een prijs van € 32,45 te zien.
http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-500-24-mnd.html

Nadelen:
- Je kan het resterende aantal belmin niet tussentijds inzien.
- Een gesprek van 1.10sec word afgerond naar 2 min
- Telfort begint bij 700 / 800 mb dataverbruik al te zeuren.
Ik heb het over de super sim only van 35.95 per maand (contract van 12 maanden)
- Ik heb geen ervaring met Telfort, zou inderdaad wel jammer zijn als je niet je resterende minuten kan zien
- Een gesprek van 1.10sec word afgerond naar 2 min. Dit gaat nu ook bij Tringg gebeuren als je de mail leest
- 700 MB dataverbruik is voor mij per maand meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
jeroen210 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:21:
[...]

Ik heb het over de super sim only van 35.95 per maand (contract van 12 maanden)
Super sim only ?? Houd in 500 belminuten, met 1000 sms en mobiel internet toch ?

Waarom krijg ik een lagere prijs wanneer ik hetzelfde abonnement handmatig samenstel ?

[ Voor 3% gewijzigd door freaknormel op 21-04-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
freaknormel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:30:
[...]

Super sim only ?? Houd in 500 belminuten, met 1000 sms en mobiel internet toch ?

Waarom krijg ik een lagere prijs wanneer ik hetzelfde abonnement handmatig samenstel ?
Hmm ik zie het ja, dat is stom! Ik ga denk ik straks maar even naar een Telfort winkel.. Ben nu Tringg aan het bellen omdat ik even wat wil vragen i.v.m. nummerbehoud :)
Update: moet ze even een mail gaan sturen hoe ze het met nummerbehoud willen gaan doen, want dit zijn ze nog aan het uitzoeken.
Ik denk dat ik maar voor een nieuw nummer ga, ben ik gelijk van al het gezeur af!
Update2: Je krijgt een lagere prijs als je het abonnement handmatig samenstelt omdat het internet de eerste 3 maanden 2.50 kost. Na deze 3 maanden word het gewoon 10,- dus ben je alsnog voordeliger uit met het super sim only pakket.

[ Voor 32% gewijzigd door jeroen210 op 21-04-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaknormel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:13:
Ik krijg voor 500 min en 1000 sms + internet een prijs van € 32,45 te zien.
http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-500-24-mnd.html

Nadelen:
- Je kan het resterende aantal belmin niet tussentijds inzien.
- Een gesprek van 1.10sec word afgerond naar 2 min
- Telfort begint bij 700 / 800 mb dataverbruik al te zeuren.
Wie zegt dat Tring niet al bij 700 of 800mb gaat zeuren? Iederen Telecom provider begint te zeuren als je misbruik van de dataverbinding maakt. Het heeft niks met Telfort te maken. Ze moeten natuurlijk capaciteit proberen over te houden om goede kwaliteit te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een jaarcontract. Ik weet dat ik een incassobureau achter me aan krijg of Tringg een mailing zou sturen dat ik voortaan €5,- minder betaal. Ze kunnen toch niet de huidige prijzen al aanpassen nadat ik 2 maand klant ben? Na 12 maanden zou ik nog begrijpen, omdat veel bedrijven in de ICT zou werken.

Maar als een leverancier de prijzen tijdens de contractperiode omhoog mag gooien, dan heeft de leverancier meer rechten dan de consument... omdat zij gewoon contracten kunnen opzeggen door de prijs flink te verhogen en wij niet.

Of ik vertrek weet ik nog niet. Ik stoor me nog best vaak aan het feit dat ik geen 0900-nummers kan bellen, had dat bij bestelling verkeerd ingeschat. Het vervelendste vind ik dat ik veel sms-berichten nog niet ontvang die via internet zijn gestuurd. Voordeel is natuurlijk de hoeveelheid belminuten en smsjes zonder dat je gezeur krijgt met naheffingen op basis van hoge bedragen per minuut/sms. Het vaste bedrag per maand is erg relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:47:
[...]

Wie zegt dat Tring niet al bij 700 of 800mb gaat zeuren? Iederen Telecom provider begint te zeuren als je misbruik van de dataverbinding maakt. Het heeft niks met Telfort te maken. Ze moeten natuurlijk capaciteit proberen over te houden om goede kwaliteit te kunnen garanderen.
Ik zit regelmatig tegen de 800 MB aan en ik hoor ze niet. Tot 1 GB zullen ze echt niks laten horen. Deze maand zit ik op nog maar 120 MB. Maar met de pieken die ik 3 maand lang maakte van 800 MB heb ik hun nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:47:
[...]

Wie zegt dat Tring niet al bij 700 of 800mb gaat zeuren?
Tringg gaf nog 1GB datalimiet aan, dus je hebt i.i.g. een indicatie, en via internet volgbaar wat je verbruik is. onder die 1gb gaan ze niet zeuren
Telfort geeft echter geen exacte liemiet, vertellen je alleen over een fair use policy. Al zou ik niet weten, tot hoeverre ik een limiet van 700mb een FAIR USE POLICY mag noemen

[ Voor 19% gewijzigd door freaknormel op 21-04-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vind het jammer dat bij elke willekeurige prijsverhogign mensen altijd direct gaan roepen over opzeggen zonder te kijken wat de alternatieven zijn.
Freaknormel schreef: "wwe hebben allemaal dit abonnement genomen omdat het zo spotgoedkoop is". Dat klopt maar ik denk dat de meesten het ook namen om geen onverwacht hoge rekeningen achteraf te krijgen. Dti staat nogsteeds overeind bij Tringg je kan bellen tot je units op zijn en dan moet je zelf actie ondernemen om (betaald) verder te bellen. Bij de telfortvariant die hier besproken word kan dit niet. En de data FUp die daar geld is variabel, misschie zeuren ze nu bij 700mb en over een maand bij 600 bij Tringg staat duidelijk 1000mb gewoon volautomatisch net als bij de bel/sms-units. Als je een veelbeller bent en je zou alle 1250 bel/sms units opmaken dan scheeld deze prijsverhoging je 0,004 cent per minuut/sms dat is niet zoveel. Ok je betaald per minuut maar dat scheeld je echt geen 100 units per maand hoor. NIet zozeer om tegen beter weten in te promoten freaknormel maar: je witl opzeggen. Als je er niet op achteruit wil gaan moet je dus een abonnement vinden wat zoveel goedkoper is dat je er wat aan
hebt om dit jaarcontract niet uit te dienen. die 44.95 (aansluitkosten en telefoonnummer meenemen) ben je namelijk gewoon kwijt, dus misschie kan je beter blijven en dit jaar uitdiene dan dit geld weggooien en ook weer voor een nieuw abonnement(waarbij je misschien weer over je bundel heen gaat) investeren in aansluitkosten nen nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Dat is toch niet eerlijk :S
Lekker zeg... Een onbeperkte abonnement aanbieden voor bijv. € 20 per maand, met aansluitkosten 50 euro...
Wachten tot je een stuk of 200 klanten hebt ( 200 x 50 = 10.000 euro ) en dan , HUP, maandbedrag verhogen naar € 40
Iedereen opzeggen natuurlijk... boeie, die € 10.000 is toch binnen !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, maar als de kwaliteit/service/features tegen gevallen te bleken te zijn, dan kun je best overwegen om op te zeggen lijkt mij :) Dan zit je niet meer langdurig vast.

Maar het wordt inderdaad weer nummerportering met tijdelijk nummer (afschuwelijk) en nieuwe aansluitkosten. De prijs zal bij bijvoorbeeld Telfort sowieso hoger zijn bij 1000 belminuten, of ik moet meer via VOIP gaan bellen voor landlijnen.

Maar ik weet het nog niet, ik denk dat ik ook maar gewoon klant blijf, omdat ik geen zin heb in gedoe, maar ik begrijp best dat mensen overwegen om op te zeggen. Zeker als ze bepaalde kritiek hebben op Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
IK kan begripen dat mensen opzeggen maar of het financieel vaak aantrekkelijker is betwijfel ik. Freaknormel je schrijft dus zelf eigenlijk dat je het bedrijf in de kaart speelt door op te zeggen, ze hebben dan veel aan je verdient en weinig hoeven geven. Als je dat niet wilt kan je beter blijven en veel bellen zodat je er toch nog veel voor terug krijgt.
DE voornaamste rede va de prijsverhoging lijkt mij de volgende:
TRingg maakt gebruik van het kpn-netwerk en moet dus ook inkopen bij kpn voor het gebruik van het netwerk en de masten. DEze prijzen zullen, net als bijna alles bij kpn de laatste tijd, gestegen zijn. DE enige manier waarop Kpn een gevaarlijke concurent op zijn netwerk kan aanpakken is de prijzen zover verhogen dat de aanbieder zelf ook wel omhoog zal moeten om te kunnen blijven bestaan. Daarnaast denk ik dat er meer mensen tot de bovengrens van de 1250 units bellen dan verwacht en dat daarom de prijs iets omhoog moest worden bijgesteld om verlies draaien te koorkomen. EEn failliet bedrijf is nog veel erger dan iets meer betalen want voor je dan je nummer weer terug hebt ben je wel even verder(zie Tommy teleco e Lycamobiel op het t-mobilenetwerk).
IK snap dat het jammer is maar aa de andere kant blijft het en scherp aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Zojuist per e-mail een nieuwsbrief van Tringg ontvangen: Hier word ik niet blij van :F

Bedankt dat je onze klant bent! Mede dank zij jou is Tringg in korte tijd een succes geworden.

Tringg is en blijft de eerste en enige dienst die je helpt om je telefoonkosten echt goed te beheersen: royale belbundels voor een bescheiden bedrag en geen onverwachte hoge rekeningen als je een keer wat meer gebruikt. We zijn blij dat onze klanten dit waarderen.

We willen Tringg graag zo houden maar worden net als alle bedrijven in de mobiele telecom geconfronteerd met prijsverhogingen. Daarom zijn we gedwongen een aantal wijzigingen door te voeren. Dit houdt in:
· De maandelijkse bedragen gaan met €5,- omhoog. Ondanks dat blijven we de aanbieder met de laagste minuutprijs!
· De lengte van gesprekken wordt voortaan per minuut afgerekend. Omdat de Tringg bundels zo royaal zijn maakt dat eigenlijk alleen iets uit voor degenen die extreem veel bellen. De gemiddelde gebruiker zal er niets van merken.
· Deze wijzigingen gaan per 1 Mei 2010 in.

Ook na deze aanpassingen blijft Tringg de beste deal. We kunnen we ons echter ook voorstellen dat je het niet met deze wijzigingen eens bent. Daarom stellen we je in de gelegenheid om je Tringg-abonnement met ingang van je eerstvolgende serviceperiode kostenloos te annuleren. Bijvoorbeeld: je Tringg SIM is geactiveerd op 15 januari 2010; je besluit op 25 april dat je wilt opzeggen; de opzegging gaat dan in per 15 mei omdat dat de startdatum van de eerstvolgende serviceperiode is. Dit kun je doen via de Tringg website. We zetten dan je SIM stil en stoppen de automatische incasso.

Opzegging gaat zo:
· Ga naar de website en log in op My Tringg
· Vul het opzegformulier in
· We sturen je dan een automatische mail met het verzoek deze te bevestigen
· Als je deze bevestiging stuurt wordt de opzegging afgehandeld

Vanzelfsprekend willen we dat je klant blijft, vandaar dat we je binnenkort een leuke aanbieding zullen doen om je Tringg contract te verlengen. In de zomer van 2010 introduceren we Tringg All In, als opvolger van de bestaande Tringg-services. Nadere bijzonderheden volgen, maar we zijn er nu al zeker van dat je Tringg All In interessant zult vinden.

We hopen dat je nog lang een tevreden Tringg gebruiker zult zijn!

Met vriendelijke groet, Tringg

Ik heb m'n Tringg pas een week.... gelijk opzeggen betekent dus ook die 35 euro aansluitingskosten weg!

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, leve kapitalisme zou ik zeggen :+
Als hij zo moet, mogen ze van mij aansluitkosten, administratiekosten en minimale contractsduren ook opzeggen. Wij zijn in alle 3 gevallen de dupe en er kan misbruik van gemaakt worden.
Maar de rest is niet veel beter. Misschien moet ik zelf ook maar een bedrijf opzetten, hoge setupkosten en lage maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
@minotaurus

Waar denk je dat wij ( ik ) heel de tijd over zit(ten) te piekeren ?

@chronoz
Ja, en dan zoals ik al zei, nadat je een bepaald aantal klanten hebt, maandkosten omhoog gooien.

BTW, wat zijn onze rechten BEHALVE het recht om het abonement op te kunnen zeggen.. Kunnen we geen geschil beginnen ofzo :D

[ Voor 58% gewijzigd door freaknormel op 21-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Zojuist de volgende mail aan Tringg verstuurd, eens kijken wat ze hiermee gaan doen..

Beste,

Ik heb zojuist jullie mail ontvangen waarin jullie melden dat de maandelijkse bedragen met €5,- zullen worden verhoogd. Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken. Ik ga namelijk een contract voor 1 jaar aan met Tringg. Het frappante van dit hele verhaal is dat Tringg adverteert met slogans als "vaste prijs, geen verrassingen" ironisch genoeg staat deze zin bovenaan deze pagina waar ik nu een mail bericht naar jullie op aan het versturen ben. Hoe serieus kan ik, en nieuwe klanten zoiets nog nemen? Bij het aanvragen van Tringg, wat een nieuw bedrijf was hebben ik en een heleboel andere mensen flinke aansluitkosten moeten betalen, mogelijk ook nog kosten voor nummerbehoud. Deze mensen wilt Tringg nu wegjagen door ze de keuze te geven 1) of 5 euro per maand meer betalen 2) of kosteloos opzeggen, maar wel je aansluitkosten kwijt zijn.

In de door jullie gestuurde mail stellen jullie "Ook na deze aanpassingen blijft Tringg de beste deal" Echter, als ik kijk naar jullie concullega Telfort "Super Sim Only" http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-500-12-mnd.html
krijg ik hier voor 1 euro per maand 250 "units" zoals jullie rekenen meer. Bij Telfort heb ik ook meer vertrouwen in de stabiliteit van de dienst. Zoals hopelijk in jullie archief terug te vinden is heb ik namelijk al meerdere malen gemeld dat ik niet altijd goed te bereiken ben, of dat ik soms mensen niet goed kan bereiken. Hier is tot heden nog niets mee gedaan.

Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk, aangezien ik een contract voor 1 jaar met jullie ben aangegaan dat jullie mijn huidige abonnement niet met 5 euro per maand gaan verhogen. Indien jullie toch genoodzaakt zijn dit door te voeren wil ik mijn abonnement opzeggen en de aansluitkosten die ik betaald hebt binnen 1 maand terug ontvangen, omdat jullie adverteren met valse voorwaarden.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
@Jeroen210

HELEMAAL MEE EENS !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
Even de Algemene Voorwaarden van Tringg (achteraf lezen....) :/ maar ik zie nergens dat ze de prijzen mogen verhogen. En sinds we een jaar contract hebben....

2 c ::
Tringg kan de algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen door de Klant tenminste vier weken voordat de beoogde wijziging van kracht wordt over die wijziging te informeren.

[ Voor 31% gewijzigd door minotaurus op 21-04-2010 15:51 ]

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Tja wettelijk staan we niet sterk. In de AV staat dat je akkoord gaat met prijswijzigingen, en ze bieden de juridische mogelijkheid de service te ontbinden. Vind het wel stom/jammer overigens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
MsG schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:48:
Tja wettelijk staan we niet sterk. In de AV staat dat je akkoord gaat met prijswijzigingen, en ze bieden de juridische mogelijkheid de service te ontbinden. Vind het wel stom/jammer overigens.
Ik ga het hier niet bij laten zitten. Ik bel vanavond even mijn advocaat op en vertel het hele verhaal...
Kijken wat hij ervan vind.
Ik voel me gewoon opgelicht..

[ Voor 3% gewijzigd door freaknormel op 21-04-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
freaknormel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:50:
[...]
Neen, wij voelen ons opgelicht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
minotaurus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:47:
Even de Algemene Voorwaarden van Tringg (achteraf lezen....) :/ maar ik zie nergens dat ze de prijzen mogen verhogen. En sinds we een jaar contract hebben....

2 c ::
Tringg kan de algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen door de Klant tenminste vier weken voordat de beoogde wijziging van kracht wordt over die wijziging te informeren.
Aangezien de wijzigingen per 1 mei ingaan lijkt me dat ze dan eigenlijk te laat zijn met het versturen van de nieuwsbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08 14:38
freaknormel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:50:
[...]

Ik ga het hier niet bij laten zitten. Ik bel vanavond even mijn advocaat op en vertel het hele verhaal...
Kijken wat hij ervan vind.
Goedkope advocaat !

Tringg doet aan contractbreuk. Jij kunt je contract opzeggen.
Hebben we dit soort zaken niet vaker gezien?
Zoek even hier op GoT op een prijsverhoging van 5 cent van Orange ADSL, edit: Verwijderd in "Orange verandert per 1 juli 08 zijn prij..."

[ Voor 9% gewijzigd door frankvdtillaart op 21-04-2010 16:01 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen210 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:36:
Zojuist de volgende mail aan Tringg verstuurd, eens kijken wat ze hiermee gaan doen..

Beste,

Ik heb zojuist jullie mail ontvangen waarin jullie melden dat de maandelijkse bedragen met €5,- zullen worden verhoogd. Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken. Ik ga namelijk een contract voor 1 jaar aan met Tringg.

...............

Indien jullie toch genoodzaakt zijn dit door te voeren wil ik mijn abonnement opzeggen en de aansluitkosten die ik betaald hebt binnen 1 maand terug ontvangen, omdat jullie adverteren met valse voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Ik ben het helemaal eens met deze brief,

Ik ben ook net 1 of 2 maanden lid van dit (stomme ) abbonement,
Zit ik ook nog mond op mond reclame te maken voor die gasten omdat ik er echt in geloofde dat dit een goede zaak was,

Krijg je dit opeens in je gezicht

Ik vind het echt belachelijk, volgens mij zou het niet eens mogen, want je gaat een contract aan om een 1 jaar lang 1 bedrag te betalen elke maand... en die slogan is ook iets om uit te lache ,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat je een contract van 1 jaar aangaat dat zal wel, ze wijzigen tussendoor echter de voorwaarden en bieden je de kans om vervroegd op te zeggen. Doe je dat niet, dan betaal je de volgende maand dus 5 euro meer. Lees de AV, deze actie is conform de AV en mijn inziens heeft klagen dan ook geen enkele kans van slagen.

Niet dat je niet moet klagen, want dit soort acties vragen natuurlijk om klachten. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Ik wou inderdaad ook even mijn beklaag van me afschrijven, omdat ik het toch niet fijn vind wat ze zomaar doen. Waarschijnlijk zal er wel niets mee gebeuren en bel ik over een maand vrolijk via Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Logisch dat Tringg de prijzen verhoogd want:

- Tringg maakt gebruik van het netwerk van KPN. KPN en de dochterondernemingen hanteren ook afronding per minuut (Iedereen die op het KPN netwerk zit)

-Prijs penetratiestrategie. Bij introductie lage prijzen waarna de prijzen in een later stadium worden verhoogd. Om te voorkomen dat mensen na de verhoging weggaan zijn de "hoge" aansluitkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 21-04-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
FlasHie_FlaSh schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:58:
-Prijs penetratiestrategie. Bij introductie lage prijzen waarna de prijzen in een later stadium worden verhoogd. Om te voorkomen dat mensen na de verhoging weggaan zijn de "hoge" aansluitkosten.
Blijkbaar is dit allemaal al voorbedacht door Tringg
Ze hebben het wel goed voor mekaar gekregen zeg
Ik wacht nog even af op die "" leuke aanbieding "" van ze.

[ Voor 6% gewijzigd door freaknormel op 21-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja ik vind het ook jammer, maar wijs mij dan eens op een concurrerende aanbieding. Hey verrek, die bestaat, ondanks deze verhoging nog steeds niet.

Ik vind de "ik bel mijn personal lawyer"-reacties hier wel grappig. Nooit de AV lezen maar vervolgens wel zeuren op een conform-AV actie. ik als IANAL kan nu al wel zeggen dat je geen zaak hebt. Je hebt recht op ontbinding, en die geeft Tringg.

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 21-04-2010 19:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Na mijn berichtje over een smsje die ik kreeg en paar dagen terug (dat ze mij afsluiten als ik de openstaande rekening niet betaal) ben ik sinds 17.00 uur afgesloten. Ik kan niet meer bellen... verdomd lastig dit soort praktijken aangezien ik een aantal leveranciers nog zou bellen zodra ik in de auto zat. Dit is dus niet meer gelukt. Tring bellen kan dus ook niet vanuit de auto.

Morgenochtend direct maar bellen, want deze manier van handelen vind ik erg amateuristisch. Ik heb alles nagekeken en alles betaald. Laat ze dan in een e-mail ook ook aangeven om welke factuur het gaat en niet alleen roepen per sms dat ik de openstaande facturen moet voldoen. Die zijn er namelijk niet. Mogen ze me ook meteen vertellen wat hun 'aanbieding' gaat worden anders ben ik weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wel grappig dat ze met klantenrekeningen meteen dreigen, maar mijn onterecht dubbelgefactureerde nummerbehoud duurt al een week. Niet dat ik die 10 euro nou zo hard nodig heb, maar een beetje hypocriet is het wel.

Weet je wat ik wel lelijk vind:
De lengte van gesprekken wordt voortaan per minuut afgerekend. Omdat de Tringg bundels zo royaal zijn maakt dat eigenlijk alleen iets uit voor degenen die extreem veel bellen. De gemiddelde gebruiker zal er niets van merken.
Nee juist degene die vaak maar kort belt is de pineut. De lange beller belt voor het aantal minuten minder aantal gesprekken. En per gesprek word je minuut afgerond. Je kan dus beter 5 keer lang bellen = max. 5 minuten weggegooid, dan 200 gesprekken, wat mogelijk 200 minuten weggegooid is.

[ Voor 57% gewijzigd door MsG op 21-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zei mijn oma ook alweer? iets van goedkoop is duurkoop ;)
Mijn opa zei overigens altijd; Verkeerde zuunigheid :p

Dit was een beetje te verwachten natuurlijk, maar wel knap lastig als het je treft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ach ja het blijft voor 35,- nog steeds goedkoop. Bij veel providers is internetten 10 euro, hier heb je dan dus voor 25 euro 1250 bel- of sms-minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij telfort heb je voor €31,45
500min, 1000 sms en internet.

je betaalt minder, en krijgt dus meer :)
(overigens heb je dan wel 2 bundels, dus als je meer belt dan 500 min dan is tringg een betere keus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is niet automatisch meer, zoals je zelf ook zegt. Ik bel meer dan 500, dus er is dan geen alternatief als je heel veel wil bellen en smsen. maar als je met minder units genoegen neemt is het een alternatief voor die 3,25 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel sowieso minder, maar goed, het blijft lullig dat ze ineens de tarieven gaan verhogen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mij lijkt dit wel iets: http://www.gsmeasy.nl/abo...-web-200/2jaar/HTC-Desire

Lastig allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet weten wat jou belgedrag is, maar laat je niet lokken door speeltjes die je bij je bestelling krijgt. Ik vraag mij altijd af, waarom doen ze dat erbij?
Als ze goede service leveren, goed netwerk hebben en betaalbaar blijven (ook buiten de bundel) waarom doen ze dat er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat doen ze om je binnen te halen, ze zetten dat groots op. Qua dekking is Vodafone wel oke lijkt mem waar het precies in zit weet ik ook niet. maar qua kosten ben ik niet veel kwijt in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind het vrij weinig, snap dan ook niet wat je überhaupt bij Tringg deed als je daar genoeg aan hebt. Voor dergelijk gebruik zijn veel goedkopere abbo's te vinden. Overigens betaal je jaar 2 veel meer dan jaar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zullen we de discussie over niet-Tringg-abonnement in andere topics voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* zie het bovenstaande bericht voor het waarom

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 21-04-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
sowieso de manier waarop de av door je strot wordt heen gedauwt is zeer klantonvriendelijk!

het is maar dat Tringg het weet 8)7

Ze hadden gewoon voor de huidige klanten de av ongewijzigd moeten laten. Ik denk als er veel opzeggen dat ze hier wel op terug komen hoor..

voordelen vs nadelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik vind het eigenlijk not-done om idd zo een bericht als dit tijdens mijn contract periode te krijgen, wanneer ik nu zou moeten verlengen en het word 5 euro duurder kan ik dat begrijpen, en kan ik een andere keus overwegen, nu krijg ik de optie om op hele korte termijn maar akkoord te gaan of direct te vertrekken terwijl ik zeker nummerbehoud wil..... ik ga toch eens mn belgedrag nog eens bekijken en nadenken of ik nog echt wel bij die toko blijven wil, het komt namelijk een beetje wanhopig over... met een beetje pech is het een zinkend schip en dan kan je helemaal lachen...

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Sinds ik Tringg heb, zie ik alleen maar verrassingen,( ondanks de slogan ) Ik vraag me af met wat voor verrassingen
deze pipo's zouden komen wanneer ik door zou gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
We weten nu wel dat Tringg alleen maar voor verrassingen zorgt, graag met nieuwe argumenten komen ipv constant de bestaande te herhalen. ;)

Op de site staat overigens het onderstaande:
Vanwege de tariefsverhoging van Tringg is het van 20.04.2010 tot 20.05.2010 mogelijk om je Tringg abonnement voortijdig op te zeggen.
Je hebt dus ruim vier weken de tijd om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
pven schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:02:
graag met nieuwe argumenten komen ipv constant de bestaande te herhalen. ;)
K zou geen nieuwe weten.. Vraag het Tringg, zij hebben zeker wel nieuwe dingen voor je :D
Ik heb een passende slogan voor ze: Varierende prijs, VOL verrassingen ..

Iemand nog andere , goeie slogans voor Tringg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tringg, verassingen al vooraf :).

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 22-04-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb net een bijna een week tringg en dan zie je dit. Wordt ik idd niet echt blij van. Had wel verwacht dat prijs 1e jaar hetzelfde zou blijven. En heb ook nog nummerbehoud lopen. Heb gereageerd op de mail van tringg voor mijn oude sim gegevens, maar heb nog geen reactie op ontvangen. Weet iemand hoe lang deze procedure duurt bij een prepaid sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
xileS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:51:
Heb net een bijna een week tringg en dan zie je dit. Wordt ik idd niet echt blij van. Had wel verwacht dat prijs 1e jaar hetzelfde zou blijven. En heb ook nog nummerbehoud lopen. Heb gereageerd op de mail van tringg voor mijn oude sim gegevens, maar heb nog geen reactie op ontvangen. Weet iemand hoe lang deze procedure duurt bij een prepaid sim?
4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is dus best een drama om even snel de klantenservice te bellen. Met mijn afgesloten sim kan dat niet. Dus de telefoon van de zaak maar gepakt. 1200 bellen werkt dan niet dus zoeken op internet naar het 0900 nummer van de klantenservice... oke gevonden en bellen maar.

Ze willen je er eigenlijk toe dwingen om op hun site naar een antwoord te kijken of een mailtje te sturen die dan binnen 2 werkdagen behandeld wordt... nee dat wil ik niet want ik ben afgesloten. In het keuze menu voor de betalingen krijg je te horen dat het erg druk is en weer het rideltje dat je beter een mailtje kan sturen. De prijs per minuut is €0,35 met een max van €17,50. Als ik stug wacht krijg ik de mededeling dat de wachttijd 2 minuten is. Nou dat vind ik niet lang en dus ook niet erg druk.

Goed toen nam Esmiralda van Tringg op.
Ik heb het hele verhaal gedaan van dat ik mijn rekeningen moest betalen en het niet echt tactvolle smsje van hun. Ze kon zo niks vinden in de pc over mijn betalingen. Ik moest een mailtje sturen met een bewijs van betaling. Dat ga ik nu ook doen + het feit dat ik nu enkele dagen onbereikbaar ben en ik dat gecompenseerd wil hebben.

Natuurlijk heb ik nog even gevraagd naar de Tringg All In, Esmiralda vertelde me dat ze het gisteren net gehoord hebben en dat mensen nu veel in dubio zitten of ze zullen opzeggen of wachten op de All In. Toen ik vroeg wat het inhield kon ze me niks vertellen. Ze wilde dit voor haar zelf ook na ga gaan vragen. Maar ze verwacht dat er niet voor 20 mei duidelijkheid over is.
Let wel... dit is een uitspraak van een medewerkster. Dus de mensen met een advocaat ga niet meteen mij hierop vastpinnen.

Ik ga ze nu een mailtje sturen om te kijken hoe snel ik weer aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Goed onderwerp voor TROS radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Binnetie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:29:

Natuurlijk heb ik nog even gevraagd naar de Tringg All In, Esmiralda vertelde me dat ze het gisteren net gehoord hebben en dat mensen nu veel in dubio zitten of ze zullen opzeggen of wachten op de All In. Toen ik vroeg wat het inhield kon ze me niks vertellen. Ze wilde dit voor haar zelf ook na ga gaan vragen. Maar ze verwacht dat er niet voor 20 mei duidelijkheid over is.
Erg zieke actie dit. Je kunt tot 20 mei opzeggen toch? Maar tot die tijd is er geen duidelijkheid over dat 'All In'?
Als het echt boeven zijn pakken ze de mensen die blijven extra hard. Dan zeggen ze doodleuk dat je niet op tijd hebt opgezegd en dat je eerst je huidige contract moet uitzitten voordat je naar 'All In' mag. Of 'All In' is fake. Om je aan het lijntje te houden.

Zoals eerder iemand hier al zei, dit is een 'provider' welke puur voor de korte termijn centen binnenhalen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, het was wel te verwachten eigenlijk. Hun onbeperkt bellen en fair use policy verhaal is al onzin omdat je gewoon keihard wordt afgesloten als je over je units gaat. Wel een slimme strategie, nou snap ik ook waarom veel kleine bedrijven altijd hoge aansluitkosten doorberekenen. Ze weten dan dus al dat ze de prijzen gaan verhogen en hebben van de mensen die opzeggen dan toch stiekem een hoger maandbedrag gekregen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die tring all in dan??

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Lees een paar berichten terug: dat is nog niet bekend ...

nieuws: Tringg verhoogt prijzen vanwege 'babyfoonklanten'

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 22-04-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus daarom verbreken ze de verbinding na 30 minuten. Tja, lijkt me dat klanten zelf mogen bepalen waar ze de belminuten aan opmaken. Het afronden op hele minuten straft de babyfoonklanten ook helemaal niet, maar juist de klanten die korte gesprekken voeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 00:04
30 minuten is een technisch probleem.
ik had er ook last van.. verbinding werd altijd tussen de 30 en 40 minuten verbroken.
mail gestuurd. ticket laten aanmaken. probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik trouwens opvallend vind: er loopt, voor zover ik weet, nog steeds een onderzoekje van Tringg wat hun klanten nu precies willen. Zonder het resultaat af te wachten worden er al wel maatregelen genomen die niet positief uitpakken voor het klantenbestand. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jobverhagen schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:20:
30 minuten is een technisch probleem.
ik had er ook last van.. verbinding werd altijd tussen de 30 en 40 minuten verbroken.
mail gestuurd. ticket laten aanmaken. probleem opgelost
Ze zeggen dat het een technisch probleempje is en ze lossen het op voor de klanten die er over klagen. Klinkt niet heel overtuigend in mijn oren ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sowieso vind ik het allemaal een beetje gek. Ze lanceren een abonnement die alleen gunstig is voor mensen die zoveel bellen dat huidige bundels veel te duur zijn of er telkens over heen gaan. De "ik bel af en toe"-beller neemt niet per se tringg. Maar vervolgens noemt men de grootverbruikers "babyfoonklanten". Ja hallo, wat moet ik dan? Een abonnement met veel minuten nemen maar vervolgens maar een klein beetje gebruiken zodat het rendabel blijft? Adverteer dan gewoon niet met 1250 units. Dit is hetzelfde als wat UPC eens deed. Een abonnement voor mensen die veel downloaden, en vervolgens afknijpen met het argument dat een bepaalde groep heel veel download 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen Tringg All In is gewoon fake en zal nooit bestaan. Dit doen ze gewoon om de mensen vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:57:
Maar vervolgens noemt men de grootverbruikers "babyfoonklanten".
Er zit toch wel een subtiel verschil tussen een normale grootverbruiker en wat als "babyfoonklant" wordt getypeerd. Ik kan me zo voorstellen dat een veelbeller meerdere keren per dag belt en natuurlijk ook wel eens wat langere gesprekken voert, maar bij een "gesprek" van langer dan drie uur kan ik me - een enkel eenmalig/uitzonderlijk scenario daargelaten - niet zo veel voorstellen.

Bovendien wordt dat in de voorwaarden (art. 5, eerste punt) ook uitgesloten. En alhoewel de definitie en controleerbaarheid daarvan (zeker in de context van privacy) duidelijker kunnen, denk ik dat ze op zich best een punt hebben.

Maargoed, als ze "babyfoonbellen" willen voorkomen, zouden ze gewoon een maximale duur per gesprek moeten definiëren met een beperking dat als je net die maximale duur hebt gebeld met een bepaald nummer dat je niet binnen een half uur weer de maximale duur hetzelfde en/of een ander nummer mag bellen.

offtopic:
Ik ben zelf overigens geen tringg-klant, maar heb eerder wel een tringg-abonnement overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ow, in de e-mail stond als reden van de prijsverhoging "" We willen Tringg graag zo houden maar worden net als alle bedrijven in de mobiele telecom geconfronteerd met prijsverhogingen ""

De directeur zegt weer dat het door de babyfoon gebruik komt.

Tringg geeft mensen die het niet eens zijn met de prijsverhoging een linkje ( soort troost )
http://www.bellen.com/mobiel/sim-only/vergelijking-tarieven

Wanneer je een bundel neemt van 500 belmin, kan je per dag gemiddeld 16 min bellen ( 500 / 31 )
Mijn advies: Kijk naar je bel en sms geschiedenis, of je daar ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Zo niet raad ik je aan op te zeggen, en anders gewoon klant te blijven bij Tringg, waar waarschijnlijk nog veel verrassingen op jouw staan te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

freaknormel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:29:
Ow, in de e-mail stond als reden van de prijsverhoging "" We willen Tringg graag zo houden maar worden net als alle bedrijven in de mobiele telecom geconfronteerd met prijsverhogingen ""

De directeur zegt weer dat het door de babyfoon gebruik komt.

Tringg geeft mensen die het niet eens zijn met de prijsverhoging een linkje ( soort troost )
http://www.bellen.com/mobiel/sim-only/vergelijking-tarieven

Wanneer je een bundel neemt van 500 belmin, kan je per dag gemiddeld 16 min bellen ( 500 / 31 )
Mijn advies: Kijk naar je bel en sms geschiedenis, of je daar ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Zo niet raad ik je aan op te zeggen, en anders gewoon klant te blijven bij Tringg, waar waarschijnlijk nog veel verrassingen op jouw staan te wachten
Grappig, mijn Ben voor 7 euro is net zo goedkoop per minuut als Tring en dan komen er nog 100 smsjes bij die bij Tring van de Units af gaan en je hebt geen rare berperking en alleen de eerste minuut wordt als volle minuut gerekend en het is vanaf de eerste maand per maand opzegbaar. Je kan dus beter meerdere Ben abonnementen nemen eigenlijk, misschien in een duosim telefoon ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Roelant schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:12:
[...]

Er zit toch wel een subtiel verschil tussen een normale grootverbruiker en wat als "babyfoonklant" wordt getypeerd. Ik kan me zo voorstellen dat een veelbeller meerdere keren per dag belt en natuurlijk ook wel eens wat langere gesprekken voert, maar bij een "gesprek" van langer dan drie uur kan ik me - een enkel eenmalig/uitzonderlijk scenario daargelaten - niet zo veel voorstellen.

Bovendien wordt dat in de voorwaarden (art. 5, eerste punt) ook uitgesloten. En alhoewel de definitie en controleerbaarheid daarvan (zeker in de context van privacy) duidelijker kunnen, denk ik dat ze op zich best een punt hebben.

Maargoed, als ze "babyfoonbellen" willen voorkomen, zouden ze gewoon een maximale duur per gesprek moeten definiëren met een beperking dat als je net die maximale duur hebt gebeld met een bepaald nummer dat je niet binnen een half uur weer de maximale duur hetzelfde en/of een ander nummer mag bellen.

offtopic:
Ik ben zelf overigens geen tringg-klant, maar heb eerder wel een tringg-abonnement overwogen.
waarom pretenderen ze dan dat je 1250 units hebt. Als je die niet eens op mag gebruiken wat dan nog wel? Ik bel bijvoorbeeld soms wel 1.5 uur met 1 iemand. Wat is daar babyfoon aan? In de AV wordt over misbruik gesproken, nou ik bel gewoon normaal privé dus als ze er echt zulke problemen mee hebben spelen ze maar open kaart en zeggen ze maar eerlijk hoeveel units echt kan ipv op het kansloze principe dat je uitgaat van dat niet iedereen de units opgebruikt, werkt. En als die echte units maar 250 units oid zijn heeft tringg ook niet echt bestaansrecht. Ik weet zeker dat niemand van tringg letterlijk zijn telefoon als babyfoon gebruikt. Maar men zeurt dat je de vele units ook daadwerkelijk gebruikt. Hoe ontzettend kansloos is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-08 11:44
Tjeetje wat een schrik.
Nog niet eens een maand tring, 44,95 administratie kosten armer en een oud abbonement wat ook nog een maand doorloopt voor 23 euro omdat Tringg te langzaam is met porteringsverzoeken.
Dan krijg je zo'n rot mailtje met een verhoging van 20%.
Legaal of niet het is natuurlijk absoluut niet netjes van een bedrijf zoiets te doen en ook erg dom.
Als je je business model opzet moet je rekening houden met het scenario dat alle klanten alle 1250 minuten op gebruiken. Het is dus of een slechte voorbereiding van Tringg waar de klant nu de dupe van is of een erg ingenieuze oplichtingspraktijk ( ja dames en heren ik noem dit toch oplichting).

Ik ga nu toch maar verder kijken en probeer zoveel mogelijk slechte reclame voor Tringg te maken, misschien helpt dat een beetje tegen de frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wow de administratiekosten zijn ook flink verhoogd ja. Ik weet niet beter dan dat het 34,95 was. Wat ook al rijkelijk is.

Ik weet niet of het automatisch dom is. Als ik nu stop met Tringg heb ik geen alternatief wat net zoveel of minder kost, qua hoeveelheid belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ro4sho schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:18:
Tjeetje wat een schrik.
Nog niet eens een maand tring, 44,95 administratie kosten armer en een oud abbonement wat ook nog een maand doorloopt voor 23 euro omdat Tringg te langzaam is met porteringsverzoeken.
Dan krijg je zo'n rot mailtje met een verhoging van 20%.
Legaal of niet het is natuurlijk absoluut niet netjes van een bedrijf zoiets te doen en ook erg dom.
Als je je business model opzet moet je rekening houden met het scenario dat alle klanten alle 1250 minuten op gebruiken. Het is dus of een slechte voorbereiding van Tringg waar de klant nu de dupe van is of een erg ingenieuze oplichtingspraktijk ( ja dames en heren ik noem dit toch oplichting).

Ik ga nu toch maar verder kijken en probeer zoveel mogelijk slechte reclame voor Tringg te maken, misschien helpt dat een beetje tegen de frustratie.
Als je businessmodel is goedkoop te starten op de markt, mensen te binden met hoge aansluitkosten en na een paar maanden het bedrag te verhogen vind ik dat niet zo dom. Er zijn genoeg mensen ingetrapt :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ach, ondanks de 60 euro per jaar meer nu ben ik er initieel nog steeds op vooruit gegaan. Met hetzelfde gedrag (en zelfs meer bellen) zit ik niet meer op maandbedragen van 60-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:23:
Ik weet niet of het automatisch dom is. Als ik nu stop met Tringg heb ik geen alternatief wat net zoveel of minder kost, qua hoeveelheid belminuten.
Dat probleem heb ik dus ook. T-mobile is geen optie ivm dekkingsprobemen, Vodafone is om principiële redenen geen kandidaat. Het moet dus iets KPN-achtigs worden. Hi zeurt echter al bij een paar honderd MB, anderen KPN-achtigen zijn in verhouding weer flink aan de prijs. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ook met T-Mobile en Vodafone zie ik niks vergelijkbaars. Het voordeel van Tringg vond ik dat je er ook niet zomaar overheen kon gaan. Vodafone echter heeft van die dubieuze storingen elke dag waardoor je saldo op de website nooit klopte (althans dat is mijn ervaring met een paar jaar Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:35:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook. T-mobile is geen optie ivm dekkingsprobemen, Vodafone is om principiële redenen geen kandidaat. Het moet dus iets KPN-achtigs worden. Hi zeurt echter al bij een paar honderd MB, anderen KPN-achtigen zijn in verhouding weer flink aan de prijs. :/
Telfort is ook redelijk goedkoop met de Simonly's. Internet is het eerste half jaar 2,50 daarna 10.00 euro. Als je een jaarbundel neemt kun je volgend jaar weer opnieuw orienteren (er komen namelijke nieuwe telecomproviders bij)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skriem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 13:38
ik krijg de neiging om die tent af te breken...
wat een trieste klote streek zeg ...
net 2 maande abonnee..

ik zat nog te denken om een ander abbo te nemen omdat ik niet zo veel bel...
maar dacht ..25 euro kan wel.. dan hoef ik me geen zorge te maken om mijn minuten..
en nu dit ..

deze grap kost dus 60 euro meer per jaar .. +45 euro aansluitkosten + een maand dubbele abbo kosten
ik stap op in elk geval.. niet omdat ik die 5 euro per maand niet kan missen.. maar uit principe..

[ Voor 70% gewijzigd door Skriem op 22-04-2010 19:48 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-08 11:44
Marzman schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:23:
[...]

Als je businessmodel is goedkoop te starten op de markt, mensen te binden met hoge aansluitkosten en na een paar maanden het bedrag te verhogen vind ik dat niet zo dom. Er zijn genoeg mensen ingetrapt :P
Haha heb je helemaal gelijk in. Toch wel jammer dat we zo met elkaar om gaan om een beetje geld vind je niet?

Mijn stukje over "is of een erg ingenieuze oplichtingspraktijk" ging daar ook over ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja zo werkt elk commerciëel bedrijf nou eenmaal helaas.

Wie zijn er hier serieus van plan om op te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ik ga zeker opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:19:
Wie zijn er hier serieus van plan om op te stappen?
Ik, maar dan moet ik wel een goed alternatief hebben en zeker weten dat mijn nummerbehoud goed gaat komen. Hi lijkt me interessant, maar die FUP staat me nogal tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 22-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar dat goed alternatief mis ik nog een beetje :). Welk Hi abbo denk je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Misschien dat er iemand een poll aan kan maken.

Even een update n.a.v. mijn eerdere bericht met de niet betaalde rekeningen. Er is een factuur vanuit Tringg verzonden die waarschijnlijk nooit bij mij is aangekomen (ik bewaar alle belangrijke mail). Het gaat om een fatuur uit de periode oktober - november.
Tringg geeft aan dat deze factuur 2x naar mij verzonden is en daarna ontvangt men een smsje (daar gaat blijkbaar wel een heel lange tijd overheen).
Ik heb in mijn mail nog gekeken en voor die maand had ik inderdaad een hoger verbuik en akkoord gegeven voor het extra verbruik. Waar nu het probleem zit weet ik niet, men had beter even kunnen bellen dat ik nog een factuur had. Aangezien hij mij niet bekend voorkwam en ik altijd alles netjes op tijd betaal.
Ik heb het beetje geld van de factuur overgemaakt (spoedbetaling) dus hoop morgen weer aangesloten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pven schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:35:
[...]

Waarom zou je niet voor Vodafone gaan? Bij GSMeasy hebben ze momenteel een hele mooie 50% korting actie bij een 2 jarig abonnement + toestel. Ik sms meer dan dat ik bel. Volgens mij bel jij veel? Dan weet ik niet helemaal zeker of dit bij je past: http://www.gsmeasy.nl/gsm...wgsm&abosoort=bel+sms+web

Ik weet nog niet wat ik doe. Morgen maar eens vragen of ze al wat meer weten over die All In. Helaas zullen ze niet zo snel bang worden als ik dreig met opzeggen aangezien ze het je gewoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die all in is gewoon iets om mensen niet te laten opzeggen. Het valt niet voor niks net buiten de opzegtermijn dat ze daar meer informatie over gaan hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Sinds januari heb ik ook een abbo bij Tringg.... In het begin wat op start problemen maar moet zeggen gaat de laatste tijd prima! Lekker veel bellen voor weinig....

Alleen dan gisteren ineens zo´n mailtje..... En dan ook nog eens zo´n onzin excuus en verhaal van die babyfoonbellers!!! Dat verzin je toch niet om serieus zo´n verhaal naar buiten te communiceren als argument om je prijs omhoog te gooien....

Ben dan gewoon eerlijk en zeg het een marketing verhaal was en dat deze verhoging gepland stond voor medio 2010 ofzo......

En ja dat All In verhaal ook alweer zoiets dat ze dat pas na 20 mei bekend kunnen maken wat dat inhoud. Echt wat een kutverhaal weer..... Hoop dat er iemand hier wat inside information weet los te peuteren!

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ach bij dat all in zal het vast wel weer zo zijn dat bepaalde mensen volgens Tringg teveel "all-in"-en waardoor de prijs wederom omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ze zeggen dat veel(20%?) mensen hun Tringg abbo gebruiken als babyfoon en dat minder dan 0,1% opzegt (na 1 dag zeggen ze dat al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Heb sinds 10 dagen Tringg, bevalt echt prima. Ik sms meer dan dat ik bel, en de bundel die zij bieden icm 3G zou ervoor zorgen dat ik nooit meer dan de 30 euro per maand zou betalen. En nu doen ze dit... ik overweeg te switchen...

Rotstreek dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Als ze tot contractverlenging hadden gewacht, kon niemand ze wat kwalijk nemen. In het zakenleven gebeurt dat namelijk ook vrij regelmatig. Eerst massaal contracten voor 1 jaar (bijvoorbeeld bij colocatie) en dan de prijzen omhoog gooien, vaak bij de opening van nieuwe datacentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Als ik nu weer overstap naar een andere provider, betaal ik 10 euro aansluitkosten. En ik ben al 45 euro kwijt aan aansluitkosten en nummerbehoud. Hopelijk doet Kassa of Radar er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
Ik vrees dat dit een take-it or leave-it verhaal wordt. Zelf als ik van te voren had geweten dat Tringg op korte termijn de prijs gaat verhogen - op basis van en de algemene voorwaarde (2 C) - zou ik toen ook er voor hebben getekend. Ik weet dat bijvoorbeeld T-Mobile, UPC en soortgelijke bedrijven deze regel dit ook in hun AV hebben staan.

Voor mij wordt het overwegen 'boos' abbo opzeggen óf gewoon slikken!

Volg ook discussies op Vara Kassa forum: http://kassa.vara.nl/disc...ie/elektronica-telefonie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik stap pas over bij een alternatief, en zo velen met mij. Denk dus dat het Tringg totale worst zal wezen. Het kost hun denk ik amper klanten, omdat het nog steeds voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:24:
[mbr]Zullen we de discussie over niet-Tringg-abonnement in andere topics voeren?[/]
Sorry dat ik er op terugkom maar vergelijkingen maken mag toch wel? Als in bij Tring krijg je a en bij provider x krijg je b? Iedereen gaat er namelijk vanuit dat het een superdeal is, maar als je een berekening kunt laten zien dat je bij andere providers niet minder waar krijgt voor je geld lijkt me dat nog best interesant voor de discussie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Mja lullige situatie, maar nog steeds is het voor mij een vooruitgang... maandelijks tussen de 80 en 200 euro naar VF werd mij echt te gek, mijn bundel daar was dan ook lang niet meer passend. Tringg is voor mij dus nog steeds goedkoop. Wat ik wel lastig vind is dat gesprekken tussen de 30 en 40 minuten worden afgesloten. Gebeurd regelmatig en dat vind ik stom.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrspock2008
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Prijs verhoging kan natuurlijk elk bedrijf in gang zetten.

Maar goedkoop zijn is niet alles. Tringg claimt dat ze nog steeds de goedkoopste zijn maar men vergeet 1 ding en dat is dat ze de slechtste klanten service van Nederland hebben.

De "helpdesk"is een doorgeef luik aan het zogenaamde hoofdkantoor.
Tringg zou zich moeten schamen klanten zo te behandelen.

Zeer slechte service en dan ook nog de durf om de prijs te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is dat eerst geprobeerd ofzo, maar daarna alsnog dit. Die afkapping heeft namelijk iedereen, en een spontaan optredende fout die weer weggaat als je klaagt, daar geloof ik niks van. Iedereen heeft die 31 minuten afkapping bijna als ik zo rondlees.

EDIT: Tja slechte klantenservice verbaast me ook niet, als prijsvechter bezuinig je altijd ergens op. Je concurrenten hebben echt niet zoveel overhead dat daar enkel de kosten inzitten, nee er wordt gewoon bespaard op iets. Heb er gelukkig niet zo heel veel mee te maken gehad, maar de keren die ik er mee contact had leek het een beetje alsof het ge-outsourcede indiërs waren.

[ Voor 42% gewijzigd door MsG op 23-04-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patonthenet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Nou ik ga NU per direct mijn abonnement opzeggen bij Tringg.
Ik heb net 134,00 betaald als toegangsgeld en voor het Buitenland.

Het is ronduit schandalig dat ze hun abonnementskosten 20% verhogen !
Aangezien ik dit niet neem (ik krijg van mijn werkgever zo ook niet 20% extra salaris), en ik het idee krijg dat het hun toch niet uitmaakt dat er mensen opstappen, hoop ik dat meer mensen mijn initiatief ondersteunen en ook bij Tringg weggaan ! (het gaat mij niet om de 80 euro per jaar, maar op deze wijzen ga je echt niet met klanten om!)

Hun slogan:
"Vaste prijs, geen verrassingen"
Dit zouden ze ook moet aanpassen...er zit een fair user policy op, dus niets vaste prijs...maar daar valt mee te leven, maar het bericht dat ze zomaar even tussen neus en lippen door 20% boven op hun tarieven zetten, is zeker voor mij een verrassing !

Als een telco op deze manier zomaar omspringen met hun klant, door gewoon hun tarieven zonder pardon zo maar op te hogen, ben ik er volledig op afgeknapt en ben er klaar mee !

PS. Nu net mijn opzeg mailtje de deur uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik me afvraag; waar gaan de mensen heen die per direct opstappen? Ik wil best opstappen, maar ik wil niet terug naar 80 euro per maand. Momenteel snij ik mezelf nog steeds in mn vingers als ik opstap, dus blijf ik (voorlopig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik ga toch op stappen, ja, mijn belgedrag is niet zo extreem dat ik 100 euro per maand zou betalen, maar ik kom wel weg met een bundel die bijvoorbeeld 400 minuten of 800 smsjes heeft. in die combi denk ik dat ik dat wel red, met 2 maanden je beltegoed meenemen moet dat ook wel goed komen, en idd, dan betaal je 10 euro meer als bij Tringg, maar dan ben ik van een hoop irritante dingen af (simkaart die altijd roaming ziet, aparte buiteland bel manier, nummerherkenning niet uit te zetten vanaf toestel)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
De prijs is het probleem niet echt, het probleem zit em in hoe ze met klanten omgaan, hele gedoe met buitenland bellen, borg etc, hoe er bijvoorbeeld gesprekken worden afgekapt na een bepaalde duur (30 minuten al?) Was het puur en alleen een prijsverhoging met een eerlijke uitleg (we zijn niet tevreden met de behaalde winst danwel kpn heeft een stok in onze **** gestopt) dan was het veeeeeel minder erg geweest, was de prijsverhoging alleen voor nieuwe klanten dan was er zelfs niks aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patonthenet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:16:
De prijs is het probleem niet echt, het probleem zit em in hoe ze met klanten omgaan, hele gedoe met buitenland bellen, borg etc, hoe er bijvoorbeeld gesprekken worden afgekapt na een bepaalde duur (30 minuten al?) Was het puur en alleen een prijsverhoging met een eerlijke uitleg (we zijn niet tevreden met de behaalde winst danwel kpn heeft een stok in onze **** gestopt) dan was het veeeeeel minder erg geweest, was de prijsverhoging alleen voor nieuwe klanten dan was er zelfs niks aan de hand.
Helemaal mee eens !
Bloemen voor TweakLegend ! _/-\o_

Ben het beu om als een domme koe in een kudde te lopen en ja-en-amen te zeggen tegen die telco !
Maar zeg eerlijk 20%, wat gaat er nu vandaag de dag 20% omhoog ?
Door dit soort mails van prijsverhoging van Tringg knap ik ECHT af !
Misschien moeten ze bij Tringg een cursus doen, hoe behoud ik mijn klanten !
Ik hoop dat echt VEEL mensen volgen met opzeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MsG schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:58:
Wat ik me afvraag; waar gaan de mensen heen die per direct opstappen? Ik wil best opstappen, maar ik wil niet terug naar 80 euro per maand. Momenteel snij ik mezelf nog steeds in mn vingers als ik opstap, dus blijf ik (voorlopig).
Hoe veel minuten bel je daadwerkelijk en hoe veel smsjes stuur je per maand?

/▌

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste