Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had er idd ook last van, ik had het alleen nog niet door. :$

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Na de vele storingen hier bij vodafone ben ik geneigd over te stappen, en Tringg lijkt een interessante optie. Maar als ik dit hier zo lees zijn er ook daar nogal wat storingen en onduidelijkheden... is het bv. inmiddels al mogelijk om weer te sms'en?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Dat kon ik diezelfde dag ook allang weer. Weet dus niet of ik de storing ook had. Qua netwerk is het normaal gesproken gewoon KPN, dat was voor mij ook de reden dat ik toch voor Tringg heb gekozen. Bovendien zie ik geen vergelijkbare abbo's voor 20-30 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Bij elke aanbieder komen weleens storingen voor. Bij Tringg ook maar het zijn er heel weinig en omdat het zo'n klein bedrijf is zijn de juiste mensen snel benadert en is het zo opgelost. Het is zeker een stuk stabieler als vodafone op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
2 vragen over Tringg:

> Worden gesprekken per seconde berekend, of word het gelijk 1 volle min ?

> Wat is nou exact de snelheid van de verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
freaknormel schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:45:
2 vragen over Tringg:

> Wat is nou exact de snelheid van de verbinding ?
1. Weet ik zo even niet, volgens mij was het betalen per minuut.
2. Dat is niet aan te geven, ligt aan je locatie, soort telefoon etc etc. Ik haal snelheden van gemiddeld zo'n 100 kb/s. In groningen ging het een keer met ruim 500 kb/s (via de laptop, lag toen in het ziekenhuis). Ik vind dit zeer acceptabele snelheden. Vroegah wilde ik snelste van het snelste... maar toen bedacht ik me waarom eigenlijk? Dit is prima te doen, sites laden snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
freaknormel schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:45:
2 vragen over Tringg:

Per seconde, zie ook pven in "Ervaringen met Tringg" (voor zover ik weet is dat niet gewijzigd).

En idd: de snelheid van het internet is prima. Alles wat ik wil laden laad erg goed/snel en het is stabiel. Ter vergelijking: T-mobile gaf gemiddeld hogere snelheden aan (vermoedelijk door een soort proxy-constructie zodat ze goed uit de speedtest komen) maar was praktisch toch meestal niet sneller.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 10-02-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
pven schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:31:
[...]

Per seconde, zie ook pven in "Ervaringen met Tringg" (voor zover ik weet is dat niet gewijzigd).

En idd: de snelheid van het internet is prima. Alles wat ik wil laden laad erg goed/snel en het is stabiel. Ter vergelijking: T-mobile gaf gemiddeld hogere snelheden aan (vermoedelijk door een soort proxy-constructie zodat ze goed uit de speedtest komen) maar was praktisch toch meestal niet sneller.
Staat het ook ergens Zwart op wit ? ( over dat afronden van belminuten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt mij niet om me email op me telefoon in te stellen.
krijg steeds een foutmelding.
weet iemand wat er allemaal moet staan bij

SMTP server
SMTP poort
veilige verbinding
type inkomende server
POP3 server
POP3 Poort
APOP aanmelding
veilige verbinding
download limiet
inkomende IMAP4-e-m...
ophaalopties
mijn adres
gebruikersnaam
wachtwoord
POP voor SMTP
SMTP verificatie

Ik heb ook al gebelt naar tring maar degene die ik aan de lijn kreeg die kon me niet helpen en zou de technische iets laten weten hoe en wat en dan zou ik terug gebelt/gemailt worden
maar 2 weken later nog niks gehoord.

Kan iemand mij aub helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:58:
het lukt mij niet om me email op me telefoon in te stellen.
krijg steeds een foutmelding.
weet iemand wat er allemaal moet staan bij
Via welke SMTP-server probeer je het? Wat is de foutmelding? Ik verzend via Gmail en dat werkt prima.

Verwijderd

Dag allemaal!

Ik heb sinds 2 weken een Tringg abbonement.

De service was echt prima! vrijdag besteld en dinsdag werd die bezorgd.

Kaartje erin en kon gelijk bellen!

2 dagen later werd de eerste factuur van mijn rekening afgeschreven en kreeg ik via de mail de factuur toegezonden.

Als je het mij vraagt is het een ideaal abbonnement....

En ja echt onbeperkt is het natuurlijk niet maar ja het is wel bijna onbeperkt toch?

In ieder geval een knap aantal belminuten voor een lage prijs. als je het omrekend bel je voor 2 cent per minuut en sms je voor 2 cent p sms dus niemand kan zeggen dat dat duur is.

Maar goed Ik ben super tevreden internet gaat ook snel en werkte ook in 1 keer perfect.

Klantenservice is makkelijk te bereiken dus dat is ook een pluspunt vergeleken bij bv T-mobile!

Als iemand nog wat wil weten hoor ik het wel:)

Groetjes Ilona

Verwijderd

Kan het zijn dat het per provider verschilt?
Want bij vodafone had ik problemen en bij T-mobile weer minder.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:01:
Kan het zijn dat het per provider verschilt?
Want bij vodafone had ik problemen en bij T-mobile weer minder.
Waar heb je het over? :?

Verwijderd

pven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:51:
[...]

Via welke SMTP-server probeer je het? Wat is de foutmelding? Ik verzend via Gmail en dat werkt prima.
De foutmelding geeft aan: DNS mislukt.

Heb het echt zo vaak geprobeerd dus nu heb ik alle instellingen verwijderd, en moet ik alles dus weer opnieuw instellen en ik heb dus geen idee meer hoe en wat.
Ik heb een samsung star.. Ik weet niet of het daaraan ligt?

bij mijn SMTP-server staat standaard smtp.telfortmail.nl ( maar dat lijkt naar mijn idee niet te kloppen.. toch?)

ook stond er bij mijn netwerkverbindingen telfort :?
Tring is toch helemaal niet van telfort??

• pven
  • Niet online
Als smtp-server heb ik die van gmail gebruikt, Tringg heeft namelijk geen smtp-server. De smtp-server van Telfort gaat dus iig niet werken. :)

Verwijderd

pven schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:28:
Als smtp-server heb ik die van gmail gebruikt, Tringg heeft namelijk geen smtp-server. De smtp-server van Telfort gaat dus iig niet werken. :)
en dat gaat dan werken met mijn hotmail?

ik snap hier dus echt geen reet meer van |:(

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:18:
[...]

en dat gaat dan werken met mijn hotmail?
In dat geval moet je bij hotmail kijken of zij een smtp-server aanbieden die je extern kunt gebruiken, Ik gebruik geen hotmail en heb dus geen idee, maar de site van hotmail of Google kunnen je vast verder helpen. ;) (Bij Gmail is letterlijk voorgekauwd hoe het werkt.)
ik snap hier dus echt geen reet meer van |:(
Geduld, zoeken en uitproberen; meer is het niet. :P

Verwijderd

:( Razend enthousiast opende ik dit topic met het idee van, YEAH ! eindelijk onbeperkt SMS bundel, maar nee hoor. Ze moeten is een keer het begript 'onbeperkt' opzoeken.

De reactie van 1000 smsjes maak je toch nooit op, nou nee, ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.

Is er dan ook echt niemand die echt onbeperkt SMS aanbiedt?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee, want men koopt zelf ook weer in, en als men echt nergens een limiet stelt krijg je van die klanten die dat zwaar misbruiken voor allerlei dingen waarvoor het niet bedoeld is en het niet meer uit kan, het moet een beetje leuk blijven. Een storingsdienst lijkt me al een beetje iets waarvoor zoiets niet bedoeld is, en ook nog eens zakelijk gebruik is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.
offtopic:
Daarvoor zijn er SMS diensten te verkrijgen waarmee je met SMPP tegenaan kunt lullen in plaats van dat je zelf een telefoon aan je server moet gaan hangen. :+

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

MsG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:27:
Een storingsdienst lijkt me al een beetje iets waarvoor zoiets niet bedoeld is, en ook nog eens zakelijk gebruik is.
Zakelijk gebruik mag mits je maar prive betaald.
Rond oktober dit jaar stap ik ook over en betaal mijn abbo dan prive maar gebruik het ook zakelijk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:32:
[...]

offtopic:
Daarvoor zijn er SMS diensten te verkrijgen waarmee je met SMPP tegenaan kunt lullen in plaats van dat je zelf een telefoon aan je server moet gaan hangen. :+
Yep klopt, met alle nadelen en tekortkomingen die erbij komen. Nu heb ik een SMSstudio draaien en kan alles wat ik wil.

Wat ik heb begrepen is dat je alles kunt afkopen tegen een bepaalde prijs, maar kan dat nergens terug vinden, ook niet bij Tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al maanden bezig met mijn nummerportering naar Tringg.. Alles moet via email bij Tringg als het om nummerportering gaat, wat ook erg lang duurt. De service nummer gebeld en die hadden me gevraagd het per email te behandelen.. Bellen kon niet.. Ik heb getracht vragen per email te sturen en deze werden niet beantwoord.. Ze wilde alleen de datum van portering weten... Deze werden vervolgens naar je huidige mobiele provider doorgestuurd waar het wel of niet geaccepteerd werd. 3x fout gegaan vanaf eind October vorig jaar en ik heb nog steeds geen nummerportering op mijn Tringg sim kaart.
Tmobile (huidige provider) gebeld.... Ze hebben aangegeven dat het komt omdat mijn sim kaart nummer niet klopt waardoor het geweigerd werd :-(
Dit wordt niet gemeld blijkbaar.. Had nog langer geduurd als ik op Tringg had moeten wachten.. Gelukkig heeft T-Mobile een helpdesk waar je vragen wel wordt behandeld...

Nog een email gestuurd naar TRINGG en hoop dat ze het wel gaan oppakken.. Anders gaat het weer via een nieuwe aanvraag en dit gaat nog langer duren… Aanvraag nummer 200901727... Goedkoop is soms duur koop helaas.. Nog steeds dubbele kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die dubbele kosten had je kunnen voorkomen door je oude contract naar prepaid om te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb even het hele topic doorgelezen.

Ik kwam via google op de site van Tringg waar ik dus nog noit van gehoord had. Ik heb nu een T-mobile abbo relax 750 met een SMS bundel van 1000 sms en web en walk abbo.Ik verstuur zo'n 200-250 smsjes per maand en bel zo'n 700-750 minuten. Hiermee kom ik dus alsnog op rekeningen van zo'n 110-150 euro. Dus op het eerste gezicht lijkt Tringg de ideale oplossing om mijn kosten te verlagen. Nu begrijp ik van iedereen wel dat iedereen tevreden is met het ontvangst, bellen en smsen gaat prima.
De enige 2 minpunten zijn dus:
- geen 0900 nummers bellen
- niet in het buitenland kunnen bellen

Klopt dat? Tenminste het bellen in het buitenland kan wel maar niet direct. Ik heb toen ik nog veel reisde een worldSIM gehad. Daarmee belde ik goedkoper. Ik moest dan het nummer draaien dat ik wou met daarvoor een ander getal en dan ophangen. Daarna werd je terug gebeld door een ander nummer en zodra je opnam hoor je de telefoon overgaan en word je doorverbonden met degene die je wilt spreken. Als dit het geval is dan houdt het voor mij al op. Vond het echt irritant dat je niet gewoon meteen degene kan bellen die je spreken wilt.
Kan iemand hier misschien duidelijkheid in brengen? Kan je met Tringg nu wel of niet:

- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit Nederland?
- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?
- Nederlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?
- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 23:38
Met Tringg Buitenland kun je naar het buitenland bellen en ook bellen en gebeld worden wanneer je in het buitenland bent. Vanzelfsprekend kun je gewoon binnen Nederland bellen zoals je dat met Tringg gewend bent.

Deze tekst is te vinden op de website van Tringg zelf...

Kan je ook nog meedelen dat je tegenwoordig kunt checken hoeveel je van je bundel al verbruikt hebt altijd handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jantje_ schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:10:
Kan je ook nog meedelen dat je tegenwoordig kunt checken hoeveel je van je bundel al verbruikt hebt altijd handig!
Ik niet:
Binnenkort kun je op deze pagina precies zien hoeveel units (minuten/SMS/MB) je deze maand al hebt verbruikt.
Je zit bij de selfservice van Tringg te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat er ook nog "Binnenkort kun je op deze pagina precies zien hoeveel units (minuten/SMS/MB) je deze maand al hebt verbruikt." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
Heel vreemd gisteren zag ik mijn status met het verbruik van de bundel, maar nu krijg ik idd dezelfde melding als voorheen.....

Ze zullen er wel mee bezig zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zag gisteren ook even mijn status, maar een uurtje later niet meer. Het zal niet lang meer duren denk ik voordat we de resterende units kunnen zien. Ik hoop dat de indicatie een beetje klopt.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik zag idd net voor het eerst het verbruik op de selfservice website staan.
Ook kan je sinds kort bellen met Tringg.nl ipv alleen email contact (1200 met je tringg abbo).

Ben overigens benieuwd, 10 dagen geleden mn buitenland sim besteld maar nog niets gehoord helaas, hoop dat hij morgen nog binnenvalt... Heb voor de zekerheid de Tringg klantenservice even een belletje gegeven, die waren gelukkig erg behulpzaam.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
:( Razend enthousiast opende ik dit topic met het idee van, YEAH ! eindelijk onbeperkt SMS bundel, maar nee hoor. Ze moeten is een keer het begript 'onbeperkt' opzoeken.

De reactie van 1000 smsjes maak je toch nooit op, nou nee, ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.

Is er dan ook echt niemand die echt onbeperkt SMS aanbiedt?
Dus je bent gepikeerd omdat je een telefoon abonnement voor particulieren zakelijk en in een bedrijfsmatig systeem wilt gaan gebruiken en het misschien bij 1000 smsjes spaak loopt..

Klop je ook boos aan bij de autogarage als je stationwagen niet geschikt blijkt te zijn om een compleet weeshuis in een keer te verhuizen?

[ Voor 52% gewijzigd door Powermage op 25-02-2010 12:13 ]

Join the club

• pven
  • Niet online
Ik heb nu ook verbruiksgegevens. :)

Het overzicht vind ik nou niet echt duidelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SoLXPJeb9jHvQVkTMnJB4oBo/full.png
Ik neem aan dat dit de verbruikte units zijn sinds 5 februari, maar ik haal het niet uit het schermpje.

Tringg was toch al langer telefonisch bereikbaar? Rond mijn bestelling heb ik ze verschillende keren gesproken.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik heb tringg eerst nog nooit kunnen bellen en ook nog nooit nodig gehad, dus viel me nu pas op eigenlijk :)

Maar het overzicht is toch duidelijk?
er staat bovenaan, dit zijn je verbruikte units deze contractmaand, en in de kleine lettertjes staat het nog even uitgelegd hoe je contractmaand werkt. in de groene vlakken staat ook nog eens je startmaand.

Het zou overigens wel fijn zijn om je historie per maand terug te kunnen zien, niet dat ik er iets mee doe, maar het is af en toe wel handig of leuk om dat te weten.

[ Voor 19% gewijzigd door Powermage op 25-02-2010 12:38 ]

Join the club

• Binnetie
Ik kan ze nu ook weer zien:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/verbruik.jpg

Werkt wel handig zeg! Als ik het goed begrijp krijg ik de 29 februari 1 maart weer nieuwe units?

Edit: wat me opvalt is dat de startdatum van mijn contract in september was. Ik ben 25 september opgenomen in het ziekenhuis en kreeg mijn sim de 23ste binnen. In het ziekenhuis heb ik veel van het internet gebruik kunnen maken. Ik had toen nog wel mijn T-mobile abonnement, die is inderdaad per eind oktober opgezegt. Maar dan nog heb ik gewoon een abonnement vanaf september neem ik aan.
Overigens klopt het dataverbruik erg precies. Ik heb op mijn telefoon SPB Wireless monitor geinstalleerd en die geeft aan dat ik 670 MB aan data gebruikt heb.

[ Voor 61% gewijzigd door Binnetie op 25-02-2010 13:37 ]

• pven
  • Niet online
Powermage schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:
Maar het overzicht is toch duidelijk?
er staat bovenaan, dit zijn je verbruikte units deze contractmaand, en in de kleine lettertjes staat het nog even uitgelegd hoe je contractmaand werkt. in de groene vlakken staat ook nog eens je startmaand.
Inderdaad. :X

• MsG

MsG

Forumzwerver

Iemand een linkje naar die site? Kan het nergens op de site vinden.

• MsG

MsG

Forumzwerver

419 units verbruikt en 10MB internet :). Dankzij mij kan het voor de veelgebruikers juist weer uit bij Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteravond kon ik niet bellen. Ik kwam erachter toen ik voor een storing moest bellen met een collega om te overleggen (mijn zakelijke telefoon lag in de auto). Vanochtend gebeld met Tringg en daar werd eerst gevraagd of ik niet 'onbekend' belde. Je moet de status daarvan controleren in je telefoon. Ik bel niet 'onbekend'. Ik gaf aan dat ik al een mailtje had gestuurd n.a.v. hun sms dat je over je units zit en je akkoord moet geven voor je extra verbruik (dat was 4 dagen ervoor) maar alsnog kreeg werd ik dus uitgeschakeld. Advies van de helpdesk die overigens na 1x overgaan al opnam, was om nogmaals het mailtje te sturen.

Ik heb direct via een mailtje als suggestie opgegeven dat het misschien een idee is om via de selfservice akkoord te geven wanneer je sim uitgeschakeld is. Dat scheelt nl de tekst overtypen die in je smsje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens niet mogelijk om Blackberry service Pin te gebruiken. Dat is nu wel echt een nadeel omdat het echt weer tekenend is voor de manier waarop geld wordt bespaard en er gestuurd wordt op meer bellen ipv minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds super tevreden met Tringg :)

Geweldig dat je nu ook je verbruik kan zien :D

Ben bijna aan het einde van mijn eerste maand en heb nog super veel over.

Terwijl iedereen bij mij thuis steeds mijn mobiel pakt om te bellen!

Geen 1 keer storing gehad of wat dan ook deze maand!

Het enigste grote nadeel is dat ik geen smsjes van smscity kan ontvangen :S

Ik heb hierover al met tringg gebeld en ze zouden dit doorgeven aan de technische dienst dus ik hoop dat dit tzt verholpen kan worden!

Groetjes, Ilona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:48:
Het is trouwens niet mogelijk om Blackberry service Pin te gebruiken. Dat is nu wel echt een nadeel omdat het echt weer tekenend is voor de manier waarop geld wordt bespaard en er gestuurd wordt op meer bellen ipv minder.
Staat toch ook op de site?
Kan ik mijn Blackberry of iPhone gebruiken met Tringg?

Blackberry heeft met sommige Operators een speciale koppeling. Wij hebben deze koppeling helaas niet en ondersteunen daarom geen Blackberry diensten. Je kunt wel gewoon gebruik maken van Tringg (zonder Internet / 3G). 

Met de iPhone kan je gewoon gebruik maken van alle Tringg diensten (bellen, SMS-en en internetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende maandag 8 maart, stap ik van mijn t-mobile abbo naar prepaid. Om vervolgens naar tring te overstappen.

Moet ik ook nog bij t-mobile melden dat ik overstap + nummerbehoud?

Of hoeft dit niet als je prepaid hebt? Gebeurt dit door tringg nadat je het abbo hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:33:
Moet ik ook nog bij t-mobile melden dat ik overstap + nummerbehoud?

Of hoeft dit niet als je prepaid hebt? Gebeurt dit door tringg nadat je het abbo hebt besteld?
Gebeurt idd door Tringg. Ik weet niet hoe het met prepaid zit, met een abonnement kan je op MyT-mobile zien dat er een aanvraag voor nummerbehoud in is gediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dat we online inzicht hebben in het verbruik! Daar kunnen veel providers helaas nog een puntje aan zuigen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:
Geweldig dat we online inzicht hebben in het verbruik! Daar kunnen veel providers helaas nog een puntje aan zuigen! :)
Idd, bijna realtime ook nog. Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoel ;)) veel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoel ;)) veel internet.
Dat heb ik idd ook!

maar ja alleen maar beter toch :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

TOch maar dit aangevraagd aangezien ik redelijk veel bel en een beetje klaar ben met mijn hoge rekeningen bij Vodafone. Ben benieuwd :)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hier ook maar 30MB verstuurd sinds december. Ik vind het heerlijk, elke maand maar 30 er af, ipv de variabele rekeningen bij vodafone, wat wel opliep tot soms 70. Dan kan dit statistisch duur klinken, 30 per maand, ipv 17,50 per maand bij vodafone toen, maar je gaat er tenminste niet zomaar overheen.

Wel heb ik soms nog diverse kuren:

Lange smsjes komen maar gedeeltelijk aan soms (was nooit zo vóór tringg)
Smsjes komen soms niet aan
Soms krijg ik geen kiestoon
Soms krijgen anderen dat mijn nummer niet bestaat

Jullie ook weleens kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
heb een diamond2 dus ben soms ook bang dat het aan het htc/windows6.5 ligt maar goed;

-zodra ik het beeldscherm aangooi, krijg ik opeens een eerder verzonden sms binnen
-regelmatig meerdere pogingen nodig om een verbinding tot stand te krijgen
-verbreken van een verbinding

Ik ben nog steeds een zeer tevreden klant van tringg;
-eindelijk een vaste maandlast,
-door het kpn netwerk nu wel bereik op plekken waar t-mobile geen ontvangst heeft
-met t-mobile kon ik bepaalde personen met een t-mobile sim zelden bereiken kreeg dan de melding dat het nummer niet bestond, dit probleem is nu verholpen.

Mijn enige twijfels heb ik nog wel om in het buitenland gebruik te maken van tringg;
-omslachtig door eerst borg te betalen,
-vervolgens in het buitenland niet direct te kunnen bellen
-internet verkeer is kostbaar in het buitenland ivm t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:31:
Hier ook maar 30MB verstuurd sinds december. Ik vind het heerlijk, elke maand maar 30 er af, ipv de variabele rekeningen bij vodafone, wat wel opliep tot soms 70. Dan kan dit statistisch duur klinken, 30 per maand, ipv 17,50 per maand bij vodafone toen, maar je gaat er tenminste niet zomaar overheen.
Bij T-mobile kreeg ik voor 50 / 55 euro per maand minder belminuten, wel evenveel SMSjes en natuurlijk onbepekrt internet. Ik merk nu dat het bereik veel beter is dan bij T-mobile dat mijn internetgebruik erg meevalt. :)
Wel heb ik soms nog diverse kuren:

Lange smsjes komen maar gedeeltelijk aan soms (was nooit zo vóór tringg)
Geen last van
Smsjes komen soms niet aan
Alleen last van gehad tijdens de storing.
Soms krijg ik geen kiestoon
Wat bedoel je precies?
Soms krijgen anderen dat mijn nummer niet bestaat
Ook geen klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Soms als ik iemand bel dan krijg ik geen toon dat hij overgaat. En op mn iphone staat dan iets als gesprek mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Idd, bijna realtime ook nog. Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoel ;)) veel internet.
Realtime? Bij mij wordt de status elke dag om 2.00 uur geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:08:
[...]

Realtime? Bij mij wordt de status elke dag om 2.00 uur geupdated.
Ik ben het niet gewend. :P

Bij vorige providers had ik er nooit inzicht in. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat gezien de kinderziektes die hier geschreven worden (waar men echt mee aan de slag gaat) dat het later dit jaar wel echt een fatsoenlijk alternatief is voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, of je met T-mobile beter bereik hebt dan met Tringg in het KPN-netwerk, betwijfel ik. Al kan ik het moeilijk controleren, ik woon echt tussen dikke muren, waardoor mijn bereik sowieso matig is.

Het ontvangen van sms berichten via bepaalde diensten gaat niet goed, dat is erg jammer. Hierdoor kan ik geen klant worden bij Leaseplan (bank met hoogste rente), omdat ze werken met sms-authenticatie en ik hun sms-berichten niet ontvang. De Taxxi-dienst kan ik ook niet gebruiken, berichten via SMSCity kan ik niet ontvangen, sms-notificaties van Google Calendar (geweldig zijn die! gratis dienst!) kan ik niet ontvangen en sms-berichten van ING komen 50% van de tijd niet aan. Gelukkig kun je klikken op ING niet ontvangen, dan moet je opnemen en spreken, op 1 drukken en 10 seconden wachten totdat de tancode genoemd wordt, dus je kunt iig wel internetbankieren.

Dit zijn allemaal internetdiensten die een gratis sms versturen zonder hiervoor kosten te berekenen. Voor de rest is mijn bereik goed. Qua internet haal ik maar 500kbit i.p.v. 4mbit, maar dat vind ik geen ramp. Het was leuk om te zien dat mijn 1e factuur daadwerkelijk maar €29,95 was. :) Ik bleek ook maar 15% gebruikt te hebben van wat je mag gebruiken, maar door hoge facturen in het verleden ben ik echt paranoïde geworden door prijzen van €0,25 per extra bericht en telefoontje en als ondernemer kun je moeilijk minder gaan bellen, als je moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ing komt hier altijd aan, met smscity zijn ze bezig. De rest weet ik niet, maar als je het aan ze meldt gaan ze er vast naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al 2x technische lijn aan de telefoon gehad: ING komt grotendeels door ING zelf, andere providers hebben er ook weleens problemen mee. Laatste 2x geen reactie meer gehad, maar ik heb ze al vaak doorgegeven bij welke partijen het ontvangen van sms-berichten niet goed gaat. Valt me wel op dat ik wel vaak als reactie krijg dat ze geen premium sms-diensten ondersteunen, terwijl ik duidelijk aangeef dat deze diensten een gratis sms versturen tbv hun dienst. Al met al ben ik wel tevreden met de antwoorden van Tringg, al is het natuurlijk wel teleurstellend dat je bij websites vaker niet dat wel sms-berichten kunt ontvangen.

Ik durf wel een weddenschap af te sluiten dat sms berichten van de volgende sms-verificatie website die ik tegenkom, niet aan zullen komen.

Ook vind ik het jammer dat ik geen sms-berichten ontvang als mijn telefoon uit staat en ik een gemiste oproep heb zonder ingesproken voicemail. Dat was altijd erg prettig als je goed bereikbaar wilde blijven, maar die dienst had ik ook alleen bij T-mobile iirc. Wel ironisch dat mijn ervaring met T-mobile diensten veel beter zijn dan die bij Euphony (reseller van Debitel, die is reseller van Telfort, die is reseller van KPN) hiervoor. Ik vond niets sucky aan T-mobile :)

Maar tot nu toe geef ik Tringg een ruime 7.5 voor hun dienstverlening. Ik denk dat ik er over een paar maanden pas echt iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je een geporteerd nummer of heb je een nieuw nummer van Tringg?

Geen idee of het iets uitmaakt, mijn nummer is iig geporteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ligt het niet aan iets anders? Ik doe al jaren zaken met ING en ook sinds ik bij Tringg zit (vanaf nov.) werkt dat nog helemaal prima en ik krijg alle smsjes met de TAN-codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nummer is nieuw van Tringg.

Vandaag moest ik 5 helpdesks bellen, 75 minuten wachttijd in totaal, dan is het wel handig als je bij Tringg zit en niet €0.10 per minuut moet betalen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12-2015
Begin februari ben ik overgegaan op Tringg, wat ik waarschijnlijk beter niet had kunnen doen...

Het afleveren van de simkaart leverde de eerste problemen op. Men kwam niet opdagen, omdat ze niet over het volledige adres zouden beschikken. Heel apart, gezien je juist dit soort gegevens doorspeelt om überhaupt aan een abonnement aan te kunnen vragen.
Toen een medewerkster van de online pakketdienst me opnieuw belde om een afspraak te maken, was zij net zo verbaasd over de reden waardoor het de eerste keer was mis gegaan.

Door dit alles kwam uiteindelijk de simkaart een week later dan gehoopt. Wat ook als gevolg heeft dat je voor de nummerportering minder tijd hebt (ze rekenen min 10 dagen). Ze nemen hier namelijk pas contact met je over op, nadat je de simkaart hebt ontvangen. En je betaalt voor een maand bellen die ineens met een week wordt verkort. De meeste providers laten je pas betalen op het moment dat je gebruik kunt maken van het netwerk.
Een aantal dagen later een mailtje waarin werd gevraagd naar bepaalde gegevens van de oude provider om de portering in gang te kunnen zetten. Duidelijk vermeld dat het om Ben ging (3 maal).

Toen de gevraagde porteerdatum daar was, nog niets vernomen van Tringg. Gemaild en kreeg als reactie dat het telefoonnummer niet bekend was bij T-mobile en dat er daardoor geen nummerportering mogelijk was... Gelijk gereageerd dat dat ook niet mijn provider was, zoals eerder aangegeven en ik het erg vreemd vond dat dit fout had kunnen gaan. Ik nam hierna dus aan dat ik aan het door hun toegewezen nummer vast zou zitten...

Een week later een mailtje vanuit Tringg dat mijn nummerportering 24-3 (ipv 22-2 wat ik had aangevraagd) plaats zou vinden. Een paar dagen later kreeg ik eenzelfde mailtje (waarom nogmaals?). Nu blijkt dus dat mijn abonnement bij Ben daardoor automatisch met een maand verlengd wordt, waardoor ik wéér een maand met dubbele abonnementskosten zit. Sowieso raar dat je een nieuwe simkaart moet krijgen voor het overzetten van een nummer. Dit heb ik bij vorige providers nooit gehad.
Tringg weer gemaild dat ik graag de €10,- die ze rekenen voor nummerportering teruggestort krijgen, voor de gemaakte kosten. Nog geen reactie gekregen...

Daarnaast ben ik vrijwel nooit bereikbaar. Anderen krijgen gelijk mijn voicemail als ze me bellen, evenzo als er bij mij staat dat ik goed bereik heb. Zelfs een aantal keren proberen te bellen wanneer ik er naast stond, maar dit had geen effect. En smsjes komen ook niet aan. Erg vervelend!
Het komt daarnaast weleens voor dat ik iemand 6x moet bellen, voordat de telefoon daadwerkelijk gaat bellen.
Ik heb dit met deze telefoon bij mijn vorige provider nooit gehad.

Ondertussen heb ik Tringg al een kleine 10 keer gemaild over alle problemen (zo moest ik bepaalde instellingen hebben voor mijn telefoon om van het internet gebruik te kunnen maken). Hopelijk wordt alles snel opgelost en krijg ik eindelijk waar voor mijn geld. Na twee maanden dubbele abonnementskosten, aanmeldkosten van €34,95 en kosten voor de nummerportering à €10,- mag je dit toch wel verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Jammer dat het niet zo voor spoedig verloopt. Ik bel altijd voor vragen, via mail heb ik wisselende ervaringen. Met bellen nemen ze altijd binnen 3x overgaan op, dat heb ik nog nooit bij een andere provider gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De belprobleempjes heb ik soms ook. Dat anderen meteen mn voicemail krijgen. Of laatst zelfs een melding dat mijn nummer niet zou bestaan 8)7 . Maar vind het qua prijs wel prima. maar toch lijkt het een beetje alsof we op een slechtere sublijn van de KPN bellen ipv de kwalitatieve KPN lijn die ik uit ervaring ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:16:
[...]

Staat toch ook op de site?

[...]
Klopt. Vind het jammer dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MsG schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:57:
De belprobleempjes heb ik soms ook. Dat anderen meteen mn voicemail krijgen. Of laatst zelfs een melding dat mijn nummer niet zou bestaan 8)7 . Maar vind het qua prijs wel prima. maar toch lijkt het een beetje alsof we op een slechtere sublijn van de KPN bellen ipv de kwalitatieve KPN lijn die ik uit ervaring ken.
Waar komt de info in de TS dat Tringg een virtuele provider is op het KPN netwerk eigenlijk vandaan? Ik denk dat Tringg gewoon haar eigen telefonieapparatuur heeft maar alleen voor de dekking gebruik maakt van de KPN masten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ergens gelezen, aangezien het een kleine provider is die ruimte in koopt geloof ik. Eigen apparatuur lijkt me wat te duur voor een dergelijk risicovol businessmodel, maar wie weet heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
Ik gebruik Tringg nu al een week. Het leveren ging goed, ik kon gelijk bellen nadat ik de simkaart had ontvangen. Internet snelheid ligt rond de 500-700kb ( met volledige dekking )
Het bellen; Heel af en toe komt het weleens voor, dat tegenpartij niet overgaat, na 2 e poging wel.
tot nu toe ben ik er wel blij mee, ik hoef niet telkens, net als bij mijn vorige provider, in te loggen op de website, om mijn verbruik te zien. 1250 ( units ) / 30 ( dagen ) = 41 units per dag.. Daar ga ik gewoon vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 00:04
worden de units van data en smsen/bellen bij elkaar opgeteld?

Dus als je 1200 units hebt verbeld/smst kun je die periode nog maar 50 units aan data gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nope, zoals duidelijk te lezen valt overal:

Bellen/SMS. gedeeld 1250 units
En als je 3G erbij neemt los nog 1000 MB internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo lieve allemaal,

Ik zit er over te denken een abonnement van Tringg te nemen.

Bel en Sms , nederland.

Maar ik heb hier een vraag over die ik nog nergens tegen ben gekomen.
en wel het volgende: mijn vrienden gaan regelmatig op vakantie naar het
buitenland, kan ik hen dan wel bellen vanuit Nederland en sms-en? (omdat ze uiteindelijk
een nederlandse provider hebben)

En nog 1 andere vraag.. Ik heb fam. in het buitenland wonen (europa), ik weet dat ik
ze dan niet bellen kan.. maar is sms-en dan wel mogelijk?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Alvast bedankt!

Truusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan gewoon buitenland bellen en smsen hoor. Wat je alleen niet hebt (tenzij je het buitenland abbo neemt) is dekking in het buitenland zelf. Dus als je zelf in het buitenland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
ik dacht vandaag ff mijn abbo om te zetten naar buitenland sim, maar dat gaat dus twee weken duren?

Aangezien ik donderdag in oostenrijk zit gaat hem dat dus niet meer worden.
Ik wacht dus nog wel ff met aanvragen en hopelijk gooien ze die borg er ook vanaf in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forumzwerver, hartelijk dank voor je antwoord.

Ik denk dat ik dan op Tringg overstap. *O* d:)b

Groetjes van Truusje :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Is er iemand met een iPhone die Tringg gebruikt ?
Wil die gene bij vol 3G bereik even de speedtest app openen en een testje doen ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe wil je vol 3G bereik testen? Ik heb een iPhone en tringg, maar wat wil je er mee bereiken? Pvven heeft de 7,2 van tringg al aangetikt. Ik heb meestal max 100kilobyte/s maar dit ligt meer aan mijn regio + iPhone dan aan tringg zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@msg: je scrijft regelmatig dat TRingg eigenlijk hetzelfde is als kpn. Dat is niet helemaal waar. Er zijn mvno's als Simpel bijvoorbeeld die regelrecht via kpn werken. Er zit wel een Mvne(mobile virtual network enabler (aspider0 tusse maar die heeft geen eigen nummers en alles loopt volledig via kpn. Bij Tringg is dat niet zo. TRingg is eigendom van de Mvne 6GMOBILE. Dit bedrijf bestaat sinds 2006 en heeft in samenwerking met BT een eigen infrastructuur gebouwd, ze gebruiken dus wel de kpn masten maar hebben hun eigen netwerk/routeringen enzo. Ze hebben ook hun eigen ummerreeksen alle nummers die met 06588 of 06589 beginnen zijn door opta toegekend aan 6GMOBILE bv. Vandaar dat de kwalitiet soms misschien afwijkt van wat het Kpn netwerk op dat moment voor kwaliteit heeft. Aan de anderekant heeft deze constructie wel geleid tot dit unieke concept in telecomland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MsG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:18:
Nope, zoals duidelijk te lezen valt overal:

Bellen/SMS. gedeeld 1250 units
En als je 3G erbij neemt los nog 1000 MB internet
Ik heb 3g bij mijn abo.. maar op het moment dat ik over mijn bel/sms bundel heen kom kan ik ook niet meer internetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is dat zo? Wat raar. Op de selfservice site is het ook gewoon een losstaand item met eigen getal. Kijk maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ja ik hb dat ook als mijn bel/sms bunel op is kan ik ook nietmeerinternetten. Zou wel moeten kunnen eigenlijk omdat je die bunde nog net verbruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is best schandalig imo. Er wordt verteld "1250 units" voor bel en sms en daarnaast 1000MB internet. Als ik dus 1250 belminuten heb opgemaakt, heb ik nog recht op 1000 MB internet. Gelukkig zit ik er nooit overheen, maar ik vind dit wel naaierij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Beste Dhr/Mevr Verhagen,

Het is inderdaad zo dat als u de belminuten overschrijdt, u ook voor data wordt afgeschreven. Dit kunnen wij helaas niet apart van elkaar scheiden.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Greet van Tringg

----- Original Message -----
From: jjmverhagen@gmail.com
To: jjmverhagen@gmail.com
Sent: 17-3-2010 11:11:31
Subject: Vraag ontvangen

Er is een vraag ingestuurd via het formulier op de website.
Naam: Verhagen, JJM
E-mail: jjmverhagen@gmail.com
Tringg nummer: **********
Tringg SIMkaart-nummer: *
Telefoonnummer: **********
Onderwerp: Overig
Order NR: ********
Bericht:
L.S. Sinds gisteren is mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik gesteld. Echter, Ik heb naast mijn belbundel waar ik doorheen ben ook een databundel die nog niet is verbruikt. Nu kan ik ook geen data meer versturen of ontvangen. Kunt u dit zo snel mogelijk oplossen?
Tringg is een productnaam van 6GMOBILE B.V. • Polarisavenue 134 • 2132 JX Hoofddorp • KvK-nr 32104736

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 22-03-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm dat hadden ze wel van tevoren mogen vertellen. Ik had laatst 1230 units verbruikt en maar 10MB. Als ik dus 20 smsjes verder ging was ik ook die 990 resterende MB's dus kwijt. Nou ja misschien iets voor de TS.

Iemand testen of het andersom ook opgaat? :P dus even stevig internetten en hoppa, al je belunits weg.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 17-03-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb in het begin gehad dat ik niet meer kon bellen en smsen, maar wel data had. De laatste keer kon ik idd ook niet meer internetten.

Greet van Tring :?
Ik doe altijd zaken met Sandra van Tringg :*), zullen wel zusjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kreeg regelmatig Bas van Tringg :). Geinig dat al die mensen ook allemaal dezelfde achternaam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
moet het niet von Tringg zijn?

maar niemand die hier al over geklaagd heeft?

[ Voor 44% gewijzigd door boyette op 17-03-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik krijg hoofdpijn van die tekst die uitlegt hoe nummerbehoud werkt.
Is er hier iemand die mij simpel en duidelijk uit kan leggen wat Tringg niet lukt ?!
Mijn T-mobile sim-only Relax 400 loopt eind juni af ..
Dan wil ik gelijk de daaropvolgende maand Tringg als aanbieder geregeld hebben.
Echter hoe precies te handelen daar kom ik niet achter als ik die lap tekst op hun website probeer te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
@Scherpmes

Ik ben eind februari overgestapt van T-Mobile abbo naar Tringg.
Bij Tringg hebben ze wat weken extra nodig om de overstap vloeiend te laten verlopen, dit wil zeggen dat je dan eind mei je Tringg abbo in moet laten gaan en dan zorgt Tringg voor de rest (nummerportering en stopzetten oude abbo doet tringg dus).
Ik ben dus eind januari gestart met Tringg abbo, krijg je tijdelijk nummer en sim-card van Tringg. Als je abbo dan afloopt bij T-Mobile krijg je 2 weken hiervoor een nieuwe sim-card van Tringg die dan pas geldig wordt als je T-mobile abbo gestopt is.

Enige nadeel is dat je een maand een dubbel abbo hebt, maar omdat ze zoveel goedkoper zijn overleef je dat ook wel en neem je dat op de koop toe lijkt me.....

Een tevreden Tringg gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom de dubbel betalen constructie gebruiken?

Doe gewoon zo:
mail tmobile dat je je abbo om wilt zetten naar prepaid aan het eind
aan het eind van abbo bestel je tringg met nummerbehoud
je krijgt even tijdelijk tringg nummer
daarna nieuwe sim met je tmobile nummer

voilà geen dubbele kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mensen onderstaand mailtje gehad:
Beste Tringger,

Het heeft wat tijd gekost maar het is nu zover: de Tringg online verbruikstool is klaar!

Met de online tool weet je op elk moment hoeveel units je tot dan toe verbruikt hebt en hoeveel units je nog beschikbaar hebt in je contractmaand.

Toegang tot de tool is heel eenvoudig:

1) Ga naar de Tringg website en klik op "Mijn Tringg"
2) Maak een account door je 06-nummer in te vullen. Wij sturen je dan een SMSje met een tijdelijk password. Vul dit in en kies vervolgens een eigen password.
3) Met dit password kom je via het menu "Overzicht Verbruik" op de pagina van de Tringg verbruikstool.

Hiermee weet je op elk moment hoeveel units je nog beschikbaar hebt, we hopen dat je dit nuttig vindt.

Wil jij een jaar gratis bellen met Tringg winnen?

Wij willen ervoor zorgen dat Tringg aansluit bij jouw wensen, daarom willen wij graag horen wat jij van de service vindt en waar we zaken zouden kunnen verbeteren.

Dit doe je niet voor niets: de service wordt beter door de zaken die je ons vertelt. Daarnaast maak jij kans op een jaar gratis bellen* met Tringg, wie wil dat nou niet!

Ga naar www.tringg.nl/onderzoek om mee te doen aan ons online onderzoek, daar zie je vanzelf wat we van je willen weten.

Alvast bedankt en tot de volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Sandra van Tringg

*Lees ook de actie voorwaarden op Tringg.nl/onderzoek
Helaas doet de link in het berichtje het niet... :D

Edit: Oh nu wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Werkte hier meteen al prima :).

Ben benieuwd of ik win :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een instructielijst eigenlijk van de voicemail? Want er zijn gelukkig veel functies, maar ik weet nog niet precies hoe ik een voicemail-bericht verwijder of evt. archiveer.

Komt ook door mijn luiheid. :X
Ik kwam er vandaag pas achter dat ik voicemail handmatig moest activeren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Staat die lijst niet op de site van Tringg? Ik heb ook een engelse voicemail, mensen vragen me vaak waarom dat is :D. Ik las vorig jaar ergens dat het mogelijk is om hem in het Nederlands te krijgen.
Misschien dat Tringg je er meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan spreek je hem toch opnieuw in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:21:
Waarom de dubbel betalen constructie gebruiken?

Doe gewoon zo:
mail tmobile dat je je abbo om wilt zetten naar prepaid aan het eind
aan het eind van abbo bestel je tringg met nummerbehoud
je krijgt even tijdelijk tringg nummer
daarna nieuwe sim met je tmobile nummer

voilà geen dubbele kosten
Uh ik moet dus aan T-mobile vragen of ze eind Juni mijn abbo (wat dan afloopt) omzetten naar prepaid ?!
Om vervolgens in diezelfde maand als dat ik vraag om omzetting ?! Tringg te bestellen te vragen om nummerbehoud ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje_ schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:17:
@Scherpmes

[..]

Een tevreden Tringg gebruiker!
Thanks Jantje voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:14:
[...]

Uh ik moet dus aan T-mobile vragen of ze eind Juni mijn abbo (wat dan afloopt) omzetten naar prepaid ?!
Om vervolgens in diezelfde maand als dat ik vraag om omzetting ?! Tringg te bestellen te vragen om nummerbehoud ?!
Ja zo heb ik het wel gedaan. De meeste providers bieden de optie aan om je abonnement aan het eind niet te stoppen (waardoor het nummer gewoon weg is), maar kunnen hem ook omzetten naar prepaid. Dan wordt het gewoon prepaid met hetzelfde nummer na het contract. Vanaf prepaid kan je dan makkelijk doorporteren naar Tringg. Voordeel is dat de portering erg makkelijk gaat (althans bij mij), aangezien het niet meer in een contract met T-Mobile zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
Klopt helemaal dat heb ik ook gedaan met vodafone abo naar vodafone prepaid en daarna nummerbehoud .

Maar kreeg toch nog een tijdelijk nummer van tringg.
Geen dubbele abo kosten want je kan die tring wel gelijk gebruiken.

En na twee weken kreeg ik nieuwe sim van tringg met nieuw nmr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tijdelijk nummer komt omdat zodra je trinng besteld het nummerbehoud niet instantly omgezet kan worden. Maar ook bij de dubbele kostenconstructie heb je geloof ik even een tijdelijk tringg nummer, dus zie het voordeel totaal niet van die dubbele kostenconstructie. Via prepaid doen providers volgens mij ook minder moeilijk met dingen blokkeren en vertragen van overzetten. Ik had ook iets van 3 week erna oid mijn nieuwe nummer, het ging weliswaar wat raar, want tringg schoof het opeens een stuk naar voren, maar dit lag geheel bij tringg, dus was met de dubbele kosten-constructie waarschijnlijk net zo hard gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dit heeft niet zoveel met Tringg te maken maar wel met 6GMOBILE, het bedrijf wat Tringg aanbied.
Vanaf morgen liggen de simkaarten van Kruidvat mobiel in de winkel, ook kruidvat (wat claimt de goedkoopste prepaid-provider te zijn) maakt gebruik van de diensten van 6GMOBILE. Hiermee heeft 6GMOBILE dus een grote marktparti gevonden waar ze diensten aan gaan leveren naast hun eigen product Tringg.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste