|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
> Worden gesprekken per seconde berekend, of word het gelijk 1 volle min ?
> Wat is nou exact de snelheid van de verbinding ?
1. Weet ik zo even niet, volgens mij was het betalen per minuut.freaknormel schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:45:
2 vragen over Tringg:
> Wat is nou exact de snelheid van de verbinding ?
2. Dat is niet aan te geven, ligt aan je locatie, soort telefoon etc etc. Ik haal snelheden van gemiddeld zo'n 100 kb/s. In groningen ging het een keer met ruim 500 kb/s (via de laptop, lag toen in het ziekenhuis). Ik vind dit zeer acceptabele snelheden. Vroegah wilde ik snelste van het snelste... maar toen bedacht ik me waarom eigenlijk? Dit is prima te doen, sites laden snel.
Per seconde, zie ook pven in "Ervaringen met Tringg" (voor zover ik weet is dat niet gewijzigd).freaknormel schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:45:
2 vragen over Tringg:
En idd: de snelheid van het internet is prima. Alles wat ik wil laden laad erg goed/snel en het is stabiel. Ter vergelijking: T-mobile gaf gemiddeld hogere snelheden aan (vermoedelijk door een soort proxy-constructie zodat ze goed uit de speedtest komen) maar was praktisch toch meestal niet sneller.
[ Voor 30% gewijzigd door pven op 10-02-2010 12:32 ]
Staat het ook ergens Zwart op wit ? ( over dat afronden van belminuten )pven schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:31:
[...]
Per seconde, zie ook pven in "Ervaringen met Tringg" (voor zover ik weet is dat niet gewijzigd).
En idd: de snelheid van het internet is prima. Alles wat ik wil laden laad erg goed/snel en het is stabiel. Ter vergelijking: T-mobile gaf gemiddeld hogere snelheden aan (vermoedelijk door een soort proxy-constructie zodat ze goed uit de speedtest komen) maar was praktisch toch meestal niet sneller.
Verwijderd
krijg steeds een foutmelding.
weet iemand wat er allemaal moet staan bij
SMTP server
SMTP poort
veilige verbinding
type inkomende server
POP3 server
POP3 Poort
APOP aanmelding
veilige verbinding
download limiet
inkomende IMAP4-e-m...
ophaalopties
mijn adres
gebruikersnaam
wachtwoord
POP voor SMTP
SMTP verificatie
Ik heb ook al gebelt naar tring maar degene die ik aan de lijn kreeg die kon me niet helpen en zou de technische iets laten weten hoe en wat en dan zou ik terug gebelt/gemailt worden
maar 2 weken later nog niks gehoord.
Kan iemand mij aub helpen hiermee?
Via welke SMTP-server probeer je het? Wat is de foutmelding? Ik verzend via Gmail en dat werkt prima.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:58:
het lukt mij niet om me email op me telefoon in te stellen.
krijg steeds een foutmelding.
weet iemand wat er allemaal moet staan bij
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken een Tringg abbonement.
De service was echt prima! vrijdag besteld en dinsdag werd die bezorgd.
Kaartje erin en kon gelijk bellen!
2 dagen later werd de eerste factuur van mijn rekening afgeschreven en kreeg ik via de mail de factuur toegezonden.
Als je het mij vraagt is het een ideaal abbonnement....
En ja echt onbeperkt is het natuurlijk niet maar ja het is wel bijna onbeperkt toch?
In ieder geval een knap aantal belminuten voor een lage prijs. als je het omrekend bel je voor 2 cent per minuut en sms je voor 2 cent p sms dus niemand kan zeggen dat dat duur is.
Maar goed Ik ben super tevreden internet gaat ook snel en werkte ook in 1 keer perfect.
Klantenservice is makkelijk te bereiken dus dat is ook een pluspunt vergeleken bij bv T-mobile!
Als iemand nog wat wil weten hoor ik het wel:)
Groetjes Ilona
Verwijderd
Want bij vodafone had ik problemen en bij T-mobile weer minder.
Waar heb je het over?Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:01:
Kan het zijn dat het per provider verschilt?
Want bij vodafone had ik problemen en bij T-mobile weer minder.
Verwijderd
De foutmelding geeft aan: DNS mislukt.pven schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:51:
[...]
Via welke SMTP-server probeer je het? Wat is de foutmelding? Ik verzend via Gmail en dat werkt prima.
Heb het echt zo vaak geprobeerd dus nu heb ik alle instellingen verwijderd, en moet ik alles dus weer opnieuw instellen en ik heb dus geen idee meer hoe en wat.
Ik heb een samsung star.. Ik weet niet of het daaraan ligt?
bij mijn SMTP-server staat standaard smtp.telfortmail.nl ( maar dat lijkt naar mijn idee niet te kloppen.. toch?)
ook stond er bij mijn netwerkverbindingen telfort
Tring is toch helemaal niet van telfort??
Verwijderd
en dat gaat dan werken met mijn hotmail?pven schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:28:
Als smtp-server heb ik die van gmail gebruikt, Tringg heeft namelijk geen smtp-server. De smtp-server van Telfort gaat dus iig niet werken.
ik snap hier dus echt geen reet meer van

In dat geval moet je bij hotmail kijken of zij een smtp-server aanbieden die je extern kunt gebruiken, Ik gebruik geen hotmail en heb dus geen idee, maar de site van hotmail of Google kunnen je vast verder helpen.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:18:
[...]
en dat gaat dan werken met mijn hotmail?
Geduld, zoeken en uitproberen; meer is het niet.ik snap hier dus echt geen reet meer van
Verwijderd
De reactie van 1000 smsjes maak je toch nooit op, nou nee, ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.
Is er dan ook echt niemand die echt onbeperkt SMS aanbiedt?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.
Daarvoor zijn er SMS diensten te verkrijgen waarmee je met SMPP tegenaan kunt lullen in plaats van dat je zelf een telefoon aan je server moet gaan hangen.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Zakelijk gebruik mag mits je maar prive betaald.MsG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:27:
Een storingsdienst lijkt me al een beetje iets waarvoor zoiets niet bedoeld is, en ook nog eens zakelijk gebruik is.
Rond oktober dit jaar stap ik ook over en betaal mijn abbo dan prive maar gebruik het ook zakelijk.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Verwijderd
Yep klopt, met alle nadelen en tekortkomingen die erbij komen. Nu heb ik een SMSstudio draaien en kan alles wat ik wil.gertvdijk schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:32:
[...]
offtopic:
Daarvoor zijn er SMS diensten te verkrijgen waarmee je met SMPP tegenaan kunt lullen in plaats van dat je zelf een telefoon aan je server moet gaan hangen.
Wat ik heb begrepen is dat je alles kunt afkopen tegen een bepaalde prijs, maar kan dat nergens terug vinden, ook niet bij Tringg
Verwijderd
Tmobile (huidige provider) gebeld.... Ze hebben aangegeven dat het komt omdat mijn sim kaart nummer niet klopt waardoor het geweigerd werd
Dit wordt niet gemeld blijkbaar.. Had nog langer geduurd als ik op Tringg had moeten wachten.. Gelukkig heeft T-Mobile een helpdesk waar je vragen wel wordt behandeld...
Nog een email gestuurd naar TRINGG en hoop dat ze het wel gaan oppakken.. Anders gaat het weer via een nieuwe aanvraag en dit gaat nog langer duren… Aanvraag nummer 200901727... Goedkoop is soms duur koop helaas.. Nog steeds dubbele kosten
Verwijderd
Ik kwam via google op de site van Tringg waar ik dus nog noit van gehoord had. Ik heb nu een T-mobile abbo relax 750 met een SMS bundel van 1000 sms en web en walk abbo.Ik verstuur zo'n 200-250 smsjes per maand en bel zo'n 700-750 minuten. Hiermee kom ik dus alsnog op rekeningen van zo'n 110-150 euro. Dus op het eerste gezicht lijkt Tringg de ideale oplossing om mijn kosten te verlagen. Nu begrijp ik van iedereen wel dat iedereen tevreden is met het ontvangst, bellen en smsen gaat prima.
De enige 2 minpunten zijn dus:
- geen 0900 nummers bellen
- niet in het buitenland kunnen bellen
Klopt dat? Tenminste het bellen in het buitenland kan wel maar niet direct. Ik heb toen ik nog veel reisde een worldSIM gehad. Daarmee belde ik goedkoper. Ik moest dan het nummer draaien dat ik wou met daarvoor een ander getal en dan ophangen. Daarna werd je terug gebeld door een ander nummer en zodra je opnam hoor je de telefoon overgaan en word je doorverbonden met degene die je wilt spreken. Als dit het geval is dan houdt het voor mij al op. Vond het echt irritant dat je niet gewoon meteen degene kan bellen die je spreken wilt.
Kan iemand hier misschien duidelijkheid in brengen? Kan je met Tringg nu wel of niet:
- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit Nederland?
- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?
- Nederlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?
- Buitenlandse (mobiele) nummers direct bellen vanuit het buitenland?
Bedankt!
Deze tekst is te vinden op de website van Tringg zelf...
Kan je ook nog meedelen dat je tegenwoordig kunt checken hoeveel je van je bundel al verbruikt hebt altijd handig!
Ik niet:Jantje_ schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:10:
Kan je ook nog meedelen dat je tegenwoordig kunt checken hoeveel je van je bundel al verbruikt hebt altijd handig!
Je zit bij de selfservice van Tringg te kijken?Binnenkort kun je op deze pagina precies zien hoeveel units (minuten/SMS/MB) je deze maand al hebt verbruikt.
Verwijderd
Ze zullen er wel mee bezig zijn denk ik
Ook kan je sinds kort bellen met Tringg.nl ipv alleen email contact (1200 met je tringg abbo).
Ben overigens benieuwd, 10 dagen geleden mn buitenland sim besteld maar nog niets gehoord helaas, hoop dat hij morgen nog binnenvalt... Heb voor de zekerheid de Tringg klantenservice even een belletje gegeven, die waren gelukkig erg behulpzaam.
Dus je bent gepikeerd omdat je een telefoon abonnement voor particulieren zakelijk en in een bedrijfsmatig systeem wilt gaan gebruiken en het misschien bij 1000 smsjes spaak loopt..Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
Razend enthousiast opende ik dit topic met het idee van, YEAH ! eindelijk onbeperkt SMS bundel, maar nee hoor. Ze moeten is een keer het begript 'onbeperkt' opzoeken.
De reactie van 1000 smsjes maak je toch nooit op, nou nee, ik wil dit voor een storingsdienst gaan gebruiken, waarbij mail wordt omgezet naar sms. Dit zijn er nog lang geen 1000 per maand, maar op langere termijn misschien wel.
Is er dan ook echt niemand die echt onbeperkt SMS aanbiedt?
Klop je ook boos aan bij de autogarage als je stationwagen niet geschikt blijkt te zijn om een compleet weeshuis in een keer te verhuizen?
[ Voor 52% gewijzigd door Powermage op 25-02-2010 12:13 ]
Het overzicht vind ik nou niet echt duidelijk:

Ik neem aan dat dit de verbruikte units zijn sinds 5 februari, maar ik haal het niet uit het schermpje.
Tringg was toch al langer telefonisch bereikbaar? Rond mijn bestelling heb ik ze verschillende keren gesproken.
Maar het overzicht is toch duidelijk?
er staat bovenaan, dit zijn je verbruikte units deze contractmaand, en in de kleine lettertjes staat het nog even uitgelegd hoe je contractmaand werkt. in de groene vlakken staat ook nog eens je startmaand.
Het zou overigens wel fijn zijn om je historie per maand terug te kunnen zien, niet dat ik er iets mee doe, maar het is af en toe wel handig of leuk om dat te weten.
[ Voor 19% gewijzigd door Powermage op 25-02-2010 12:38 ]

Werkt wel handig zeg! Als ik het goed begrijp krijg ik de 29 februari 1 maart weer nieuwe units?
Edit: wat me opvalt is dat de startdatum van mijn contract in september was. Ik ben 25 september opgenomen in het ziekenhuis en kreeg mijn sim de 23ste binnen. In het ziekenhuis heb ik veel van het internet gebruik kunnen maken. Ik had toen nog wel mijn T-mobile abonnement, die is inderdaad per eind oktober opgezegt. Maar dan nog heb ik gewoon een abonnement vanaf september neem ik aan.
Overigens klopt het dataverbruik erg precies. Ik heb op mijn telefoon SPB Wireless monitor geinstalleerd en die geeft aan dat ik 670 MB aan data gebruikt heb.
[ Voor 61% gewijzigd door Binnetie op 25-02-2010 13:37 ]
Inderdaad.Powermage schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:
Maar het overzicht is toch duidelijk?
er staat bovenaan, dit zijn je verbruikte units deze contractmaand, en in de kleine lettertjes staat het nog even uitgelegd hoe je contractmaand werkt. in de groene vlakken staat ook nog eens je startmaand.

Ik heb direct via een mailtje als suggestie opgegeven dat het misschien een idee is om via de selfservice akkoord te geven wanneer je sim uitgeschakeld is. Dat scheelt nl de tekst overtypen die in je smsje staat.
Verwijderd
Verwijderd
Geweldig dat je nu ook je verbruik kan zien
Ben bijna aan het einde van mijn eerste maand en heb nog super veel over.
Terwijl iedereen bij mij thuis steeds mijn mobiel pakt om te bellen!
Geen 1 keer storing gehad of wat dan ook deze maand!
Het enigste grote nadeel is dat ik geen smsjes van smscity kan ontvangen
Ik heb hierover al met tringg gebeld en ze zouden dit doorgeven aan de technische dienst dus ik hoop dat dit tzt verholpen kan worden!
Groetjes, Ilona
Staat toch ook op de site?Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:48:
Het is trouwens niet mogelijk om Blackberry service Pin te gebruiken. Dat is nu wel echt een nadeel omdat het echt weer tekenend is voor de manier waarop geld wordt bespaard en er gestuurd wordt op meer bellen ipv minder.
Kan ik mijn Blackberry of iPhone gebruiken met Tringg?
Blackberry heeft met sommige Operators een speciale koppeling. Wij hebben deze koppeling helaas niet en ondersteunen daarom geen Blackberry diensten. Je kunt wel gewoon gebruik maken van Tringg (zonder Internet / 3G). Met de iPhone kan je gewoon gebruik maken van alle Tringg diensten (bellen, SMS-en en internetten).
Verwijderd
Moet ik ook nog bij t-mobile melden dat ik overstap + nummerbehoud?
Of hoeft dit niet als je prepaid hebt? Gebeurt dit door tringg nadat je het abbo hebt besteld?
Gebeurt idd door Tringg. Ik weet niet hoe het met prepaid zit, met een abonnement kan je op MyT-mobile zien dat er een aanvraag voor nummerbehoud in is gediend.Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:33:
Moet ik ook nog bij t-mobile melden dat ik overstap + nummerbehoud?
Of hoeft dit niet als je prepaid hebt? Gebeurt dit door tringg nadat je het abbo hebt besteld?
Verwijderd
Idd, bijna realtime ook nog. Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoelVerwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:
Geweldig dat we online inzicht hebben in het verbruik! Daar kunnen veel providers helaas nog een puntje aan zuigen!
Verwijderd
Dat heb ik idd ook!pven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:48:
[...]
Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoel) veel internet.
maar ja alleen maar beter toch
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 14:40 ]
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Wel heb ik soms nog diverse kuren:
Lange smsjes komen maar gedeeltelijk aan soms (was nooit zo vóór tringg)
Smsjes komen soms niet aan
Soms krijg ik geen kiestoon
Soms krijgen anderen dat mijn nummer niet bestaat
Jullie ook weleens kuren?
-zodra ik het beeldscherm aangooi, krijg ik opeens een eerder verzonden sms binnen
-regelmatig meerdere pogingen nodig om een verbinding tot stand te krijgen
-verbreken van een verbinding
Ik ben nog steeds een zeer tevreden klant van tringg;
-eindelijk een vaste maandlast,
-door het kpn netwerk nu wel bereik op plekken waar t-mobile geen ontvangst heeft
-met t-mobile kon ik bepaalde personen met een t-mobile sim zelden bereiken kreeg dan de melding dat het nummer niet bestond, dit probleem is nu verholpen.
Mijn enige twijfels heb ik nog wel om in het buitenland gebruik te maken van tringg;
-omslachtig door eerst borg te betalen,
-vervolgens in het buitenland niet direct te kunnen bellen
-internet verkeer is kostbaar in het buitenland ivm t-mobile
Bij T-mobile kreeg ik voor 50 / 55 euro per maand minder belminuten, wel evenveel SMSjes en natuurlijk onbepekrt internet. Ik merk nu dat het bereik veel beter is dan bij T-mobile dat mijn internetgebruik erg meevalt.MsG schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:31:
Hier ook maar 30MB verstuurd sinds december. Ik vind het heerlijk, elke maand maar 30 er af, ipv de variabele rekeningen bij vodafone, wat wel opliep tot soms 70. Dan kan dit statistisch duur klinken, 30 per maand, ipv 17,50 per maand bij vodafone toen, maar je gaat er tenminste niet zomaar overheen.
Geen last vanWel heb ik soms nog diverse kuren:
Lange smsjes komen maar gedeeltelijk aan soms (was nooit zo vóór tringg)
Alleen last van gehad tijdens de storing.Smsjes komen soms niet aan
Wat bedoel je precies?Soms krijg ik geen kiestoon
Ook geen klachten over gehoord.Soms krijgen anderen dat mijn nummer niet bestaat
Realtime? Bij mij wordt de status elke dag om 2.00 uur geupdated.pven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:48:
[...]
Idd, bijna realtime ook nog. Overigens verbaas ik me over het lage dataverbruik van mij: 50MB sinds 5 februari, terwijl ik toch (voor mijn gevoel) veel internet.
Ik ben het niet gewend.Binnetie schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:08:
[...]
Realtime? Bij mij wordt de status elke dag om 2.00 uur geupdated.
Bij vorige providers had ik er nooit inzicht in.
Verwijderd
Het ontvangen van sms berichten via bepaalde diensten gaat niet goed, dat is erg jammer. Hierdoor kan ik geen klant worden bij Leaseplan (bank met hoogste rente), omdat ze werken met sms-authenticatie en ik hun sms-berichten niet ontvang. De Taxxi-dienst kan ik ook niet gebruiken, berichten via SMSCity kan ik niet ontvangen, sms-notificaties van Google Calendar (geweldig zijn die! gratis dienst!) kan ik niet ontvangen en sms-berichten van ING komen 50% van de tijd niet aan. Gelukkig kun je klikken op ING niet ontvangen, dan moet je opnemen en spreken, op 1 drukken en 10 seconden wachten totdat de tancode genoemd wordt, dus je kunt iig wel internetbankieren.
Dit zijn allemaal internetdiensten die een gratis sms versturen zonder hiervoor kosten te berekenen. Voor de rest is mijn bereik goed. Qua internet haal ik maar 500kbit i.p.v. 4mbit, maar dat vind ik geen ramp. Het was leuk om te zien dat mijn 1e factuur daadwerkelijk maar €29,95 was.
Verwijderd
Ik durf wel een weddenschap af te sluiten dat sms berichten van de volgende sms-verificatie website die ik tegenkom, niet aan zullen komen.
Ook vind ik het jammer dat ik geen sms-berichten ontvang als mijn telefoon uit staat en ik een gemiste oproep heb zonder ingesproken voicemail. Dat was altijd erg prettig als je goed bereikbaar wilde blijven, maar die dienst had ik ook alleen bij T-mobile iirc. Wel ironisch dat mijn ervaring met T-mobile diensten veel beter zijn dan die bij Euphony (reseller van Debitel, die is reseller van Telfort, die is reseller van KPN) hiervoor. Ik vond niets sucky aan T-mobile
Maar tot nu toe geef ik Tringg een ruime 7.5 voor hun dienstverlening. Ik denk dat ik er over een paar maanden pas echt iets over kan zeggen.
Geen idee of het iets uitmaakt, mijn nummer is iig geporteerd.
Verwijderd
Vandaag moest ik 5 helpdesks bellen, 75 minuten wachttijd in totaal, dan is het wel handig als je bij Tringg zit en niet €0.10 per minuut moet betalen

Het afleveren van de simkaart leverde de eerste problemen op. Men kwam niet opdagen, omdat ze niet over het volledige adres zouden beschikken. Heel apart, gezien je juist dit soort gegevens doorspeelt om überhaupt aan een abonnement aan te kunnen vragen.
Toen een medewerkster van de online pakketdienst me opnieuw belde om een afspraak te maken, was zij net zo verbaasd over de reden waardoor het de eerste keer was mis gegaan.
Door dit alles kwam uiteindelijk de simkaart een week later dan gehoopt. Wat ook als gevolg heeft dat je voor de nummerportering minder tijd hebt (ze rekenen min 10 dagen). Ze nemen hier namelijk pas contact met je over op, nadat je de simkaart hebt ontvangen. En je betaalt voor een maand bellen die ineens met een week wordt verkort. De meeste providers laten je pas betalen op het moment dat je gebruik kunt maken van het netwerk.
Een aantal dagen later een mailtje waarin werd gevraagd naar bepaalde gegevens van de oude provider om de portering in gang te kunnen zetten. Duidelijk vermeld dat het om Ben ging (3 maal).
Toen de gevraagde porteerdatum daar was, nog niets vernomen van Tringg. Gemaild en kreeg als reactie dat het telefoonnummer niet bekend was bij T-mobile en dat er daardoor geen nummerportering mogelijk was... Gelijk gereageerd dat dat ook niet mijn provider was, zoals eerder aangegeven en ik het erg vreemd vond dat dit fout had kunnen gaan. Ik nam hierna dus aan dat ik aan het door hun toegewezen nummer vast zou zitten...
Een week later een mailtje vanuit Tringg dat mijn nummerportering 24-3 (ipv 22-2 wat ik had aangevraagd) plaats zou vinden. Een paar dagen later kreeg ik eenzelfde mailtje (waarom nogmaals?). Nu blijkt dus dat mijn abonnement bij Ben daardoor automatisch met een maand verlengd wordt, waardoor ik wéér een maand met dubbele abonnementskosten zit. Sowieso raar dat je een nieuwe simkaart moet krijgen voor het overzetten van een nummer. Dit heb ik bij vorige providers nooit gehad.
Tringg weer gemaild dat ik graag de €10,- die ze rekenen voor nummerportering teruggestort krijgen, voor de gemaakte kosten. Nog geen reactie gekregen...
Daarnaast ben ik vrijwel nooit bereikbaar. Anderen krijgen gelijk mijn voicemail als ze me bellen, evenzo als er bij mij staat dat ik goed bereik heb. Zelfs een aantal keren proberen te bellen wanneer ik er naast stond, maar dit had geen effect. En smsjes komen ook niet aan. Erg vervelend!
Het komt daarnaast weleens voor dat ik iemand 6x moet bellen, voordat de telefoon daadwerkelijk gaat bellen.
Ik heb dit met deze telefoon bij mijn vorige provider nooit gehad.
Ondertussen heb ik Tringg al een kleine 10 keer gemaild over alle problemen (zo moest ik bepaalde instellingen hebben voor mijn telefoon om van het internet gebruik te kunnen maken). Hopelijk wordt alles snel opgelost en krijg ik eindelijk waar voor mijn geld. Na twee maanden dubbele abonnementskosten, aanmeldkosten van €34,95 en kosten voor de nummerportering à €10,- mag je dit toch wel verwachten?

Waar komt de info in de TS dat Tringg een virtuele provider is op het KPN netwerk eigenlijk vandaan? Ik denk dat Tringg gewoon haar eigen telefonieapparatuur heeft maar alleen voor de dekking gebruik maakt van de KPN masten.MsG schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:57:
De belprobleempjes heb ik soms ook. Dat anderen meteen mn voicemail krijgen. Of laatst zelfs een melding dat mijn nummer niet zou bestaan. Maar vind het qua prijs wel prima. maar toch lijkt het een beetje alsof we op een slechtere sublijn van de KPN bellen ipv de kwalitatieve KPN lijn die ik uit ervaring ken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het bellen; Heel af en toe komt het weleens voor, dat tegenpartij niet overgaat, na 2 e poging wel.
tot nu toe ben ik er wel blij mee, ik hoef niet telkens, net als bij mijn vorige provider, in te loggen op de website, om mijn verbruik te zien. 1250 ( units ) / 30 ( dagen ) = 41 units per dag.. Daar ga ik gewoon vanuit.
Dus als je 1200 units hebt verbeld/smst kun je die periode nog maar 50 units aan data gebruiken?
Bellen/SMS. gedeeld 1250 units
En als je 3G erbij neemt los nog 1000 MB internet
Verwijderd
Ik zit er over te denken een abonnement van Tringg te nemen.
Bel en Sms , nederland.
Maar ik heb hier een vraag over die ik nog nergens tegen ben gekomen.
en wel het volgende: mijn vrienden gaan regelmatig op vakantie naar het
buitenland, kan ik hen dan wel bellen vanuit Nederland en sms-en? (omdat ze uiteindelijk
een nederlandse provider hebben)
En nog 1 andere vraag.. Ik heb fam. in het buitenland wonen (europa), ik weet dat ik
ze dan niet bellen kan.. maar is sms-en dan wel mogelijk?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Alvast bedankt!
Truusje
Aangezien ik donderdag in oostenrijk zit gaat hem dat dus niet meer worden.
Ik wacht dus nog wel ff met aanvragen en hopelijk gooien ze die borg er ook vanaf in de tussentijd.
Verwijderd
Ik denk dat ik dan op Tringg overstap.

Groetjes van Truusje

Wil die gene bij vol 3G bereik even de speedtest app openen en een testje doen ?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik heb 3g bij mijn abo.. maar op het moment dat ik over mijn bel/sms bundel heen kom kan ik ook niet meer internetten....MsG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:18:
Nope, zoals duidelijk te lezen valt overal:
Bellen/SMS. gedeeld 1250 units
En als je 3G erbij neemt los nog 1000 MB internet
Het is inderdaad zo dat als u de belminuten overschrijdt, u ook voor data wordt afgeschreven. Dit kunnen wij helaas niet apart van elkaar scheiden.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Vriendelijke groet,
Greet van Tringg
----- Original Message -----
From: jjmverhagen@gmail.com
To: jjmverhagen@gmail.com
Sent: 17-3-2010 11:11:31
Subject: Vraag ontvangen
Er is een vraag ingestuurd via het formulier op de website.
Naam: Verhagen, JJM
E-mail: jjmverhagen@gmail.com
Tringg nummer: **********
Tringg SIMkaart-nummer: *
Telefoonnummer: **********
Onderwerp: Overig
Order NR: ********
Bericht:
L.S. Sinds gisteren is mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik gesteld. Echter, Ik heb naast mijn belbundel waar ik doorheen ben ook een databundel die nog niet is verbruikt. Nu kan ik ook geen data meer versturen of ontvangen. Kunt u dit zo snel mogelijk oplossen?
Tringg is een productnaam van 6GMOBILE B.V. • Polarisavenue 134 • 2132 JX Hoofddorp • KvK-nr 32104736
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 22-03-2010 12:48 ]
Iemand testen of het andersom ook opgaat?
[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 17-03-2010 14:04 ]
Greet van Tring
Ik doe altijd zaken met Sandra van Tringg
maar niemand die hier al over geklaagd heeft?
[ Voor 44% gewijzigd door boyette op 17-03-2010 15:34 ]
Verwijderd
Is er hier iemand die mij simpel en duidelijk uit kan leggen wat Tringg niet lukt ?!
Mijn T-mobile sim-only Relax 400 loopt eind juni af ..
Dan wil ik gelijk de daaropvolgende maand Tringg als aanbieder geregeld hebben.
Echter hoe precies te handelen daar kom ik niet achter als ik die lap tekst op hun website probeer te snappen.
Ik ben eind februari overgestapt van T-Mobile abbo naar Tringg.
Bij Tringg hebben ze wat weken extra nodig om de overstap vloeiend te laten verlopen, dit wil zeggen dat je dan eind mei je Tringg abbo in moet laten gaan en dan zorgt Tringg voor de rest (nummerportering en stopzetten oude abbo doet tringg dus).
Ik ben dus eind januari gestart met Tringg abbo, krijg je tijdelijk nummer en sim-card van Tringg. Als je abbo dan afloopt bij T-Mobile krijg je 2 weken hiervoor een nieuwe sim-card van Tringg die dan pas geldig wordt als je T-mobile abbo gestopt is.
Enige nadeel is dat je een maand een dubbel abbo hebt, maar omdat ze zoveel goedkoper zijn overleef je dat ook wel en neem je dat op de koop toe lijkt me.....
Een tevreden Tringg gebruiker!
Doe gewoon zo:
mail tmobile dat je je abbo om wilt zetten naar prepaid aan het eind
aan het eind van abbo bestel je tringg met nummerbehoud
je krijgt even tijdelijk tringg nummer
daarna nieuwe sim met je tmobile nummer
voilà geen dubbele kosten
Helaas doet de link in het berichtje het niet...Beste Tringger,
Het heeft wat tijd gekost maar het is nu zover: de Tringg online verbruikstool is klaar!
Met de online tool weet je op elk moment hoeveel units je tot dan toe verbruikt hebt en hoeveel units je nog beschikbaar hebt in je contractmaand.
Toegang tot de tool is heel eenvoudig:
1) Ga naar de Tringg website en klik op "Mijn Tringg"
2) Maak een account door je 06-nummer in te vullen. Wij sturen je dan een SMSje met een tijdelijk password. Vul dit in en kies vervolgens een eigen password.
3) Met dit password kom je via het menu "Overzicht Verbruik" op de pagina van de Tringg verbruikstool.
Hiermee weet je op elk moment hoeveel units je nog beschikbaar hebt, we hopen dat je dit nuttig vindt.
Wil jij een jaar gratis bellen met Tringg winnen?
Wij willen ervoor zorgen dat Tringg aansluit bij jouw wensen, daarom willen wij graag horen wat jij van de service vindt en waar we zaken zouden kunnen verbeteren.
Dit doe je niet voor niets: de service wordt beter door de zaken die je ons vertelt. Daarnaast maak jij kans op een jaar gratis bellen* met Tringg, wie wil dat nou niet!
Ga naar www.tringg.nl/onderzoek om mee te doen aan ons online onderzoek, daar zie je vanzelf wat we van je willen weten.
Alvast bedankt en tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Sandra van Tringg
*Lees ook de actie voorwaarden op Tringg.nl/onderzoek
Edit: Oh nu wel weer...
Ben benieuwd of ik win
Verwijderd
Komt ook door mijn luiheid.

Ik kwam er vandaag pas achter dat ik voicemail handmatig moest activeren.
Misschien dat Tringg je er meer over kan vertellen.
Verwijderd
Uh ik moet dus aan T-mobile vragen of ze eind Juni mijn abbo (wat dan afloopt) omzetten naar prepaid ?!MsG schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:21:
Waarom de dubbel betalen constructie gebruiken?
Doe gewoon zo:
mail tmobile dat je je abbo om wilt zetten naar prepaid aan het eind
aan het eind van abbo bestel je tringg met nummerbehoud
je krijgt even tijdelijk tringg nummer
daarna nieuwe sim met je tmobile nummer
voilà geen dubbele kosten
Om vervolgens in diezelfde maand als dat ik vraag om omzetting ?! Tringg te bestellen te vragen om nummerbehoud ?!
Ja zo heb ik het wel gedaan. De meeste providers bieden de optie aan om je abonnement aan het eind niet te stoppen (waardoor het nummer gewoon weg is), maar kunnen hem ook omzetten naar prepaid. Dan wordt het gewoon prepaid met hetzelfde nummer na het contract. Vanaf prepaid kan je dan makkelijk doorporteren naar Tringg. Voordeel is dat de portering erg makkelijk gaat (althans bij mij), aangezien het niet meer in een contract met T-Mobile zit.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:14:
[...]
Uh ik moet dus aan T-mobile vragen of ze eind Juni mijn abbo (wat dan afloopt) omzetten naar prepaid ?!
Om vervolgens in diezelfde maand als dat ik vraag om omzetting ?! Tringg te bestellen te vragen om nummerbehoud ?!
Maar kreeg toch nog een tijdelijk nummer van tringg.
Geen dubbele abo kosten want je kan die tring wel gelijk gebruiken.
En na twee weken kreeg ik nieuwe sim van tringg met nieuw nmr.
Vanaf morgen liggen de simkaarten van Kruidvat mobiel in de winkel, ook kruidvat (wat claimt de goedkoopste prepaid-provider te zijn) maakt gebruik van de diensten van 6GMOBILE. Hiermee heeft 6GMOBILE dus een grote marktparti gevonden waar ze diensten aan gaan leveren naast hun eigen product Tringg.