Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:03

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Zojuist ook Tringg aangevraagd! Lijkt me echt heerlijk om altijd 29,95 te betalen zonder voor verrassingen te komen staan (zoals ik steeds bij Telfort had!).

Waar ik me wel een beetje druk over maken is; in hoeverre is dit business model rendabel? Hopelijk behaalt Tringg de doelstelling om aan het einde van dit jaar 25.000 klanten te hebben (telecompaper.nl).

Aangezien ik nog nooit echt marketing uitingen van hen ben tegen gekomen vrees ik dat het moeilijk wordt om dit aantal te bereiken.

Zou zonde zijn als er over een paar maanden geen Tringg meer is, maargoed er zal vast goed over nagedacht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 07:13
wat zou er eigenlijk met de klanten van tringg gebeuren mochten ze het echt niet redden? of valt dat niet te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:59

MsG

Forumzwerver

Lijkt me dat het contract dan gewoon op houdt te bestaan en dat je dan geen abonnement meer hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Rubu schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:57:
wat zou er eigenlijk met de klanten van tringg gebeuren mochten ze het echt niet redden? of valt dat niet te zeggen?
Meestal zie je dat andere telecomoperators de contracten over nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 16:26
Anoniem: 109032 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:07:
Tringg geeft aan zelf ook niet tevreden te zijn over de snelheid op t moment. Ze knijpen op geen enkel moment de snelheid en KPN doet dit ook niet.

Het heeft te maken met een capaciteitsprobleem van Tringg zelf. Dit probleem verwachten ze binnen 4 weken op te lossen waarna de snelheid hetzelfde zal zijn als KPN.

Voor mijn gevoel wist de man heel goed waar hij over sprak en heeft mij dit ook goed uitgelegd. Ik ga het dus even aankijken.
Sorry, maar nu snap ik het even niet meer! Tring kan niet knijpen, want het netwerk IS KPN! Dus je roamt op KPN, en de hele verbinding loopt op KPN. Wel zou KPN een geroamde Tring-klant een ander profiel mee kunnen geven ( en dus knijpen) net zoals ze dat met een HI-klant doen.

Tring heeft dus een contract met KPN en gebruikt dit netwerk. Als Tring gekozen heeft voor de maximale snelheid van 7,2Mb in dit contract zonder "mitsen en maren" ( dat bij drukte op het netwerk zowel met data als gespreks-kanalen-capaciteit KPN-klanten laat voorgaan!) dan zou de snelheid exact gelijk moeten zijn bij een KPN-abo als bij een Tring-abo.

Als iemand beter geïnformeerd is moet hij het maar uitleggen.

Verder ben ik ( nog! ) T-mobile klant, en haal echt nooit de snelheid ( slechte dekking, veel switchen tussen GPRS en HSDPA ) en zelfs als ik volle bak H heb is het mogelijk dat de capaciteit op t mastje niet toereikend is en de snelheid alsnog ( echt!) slecht is. Ook binnen de grotere plaatsen en langs de snelwegen zeer slecht kwa data; telefonie ook vaak niet best. Bij mij gaan ze er dus uit in juni en dat is meteen de reden dat ik dit topic volg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
robbvdb schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 02:36:
[...]
Als iemand beter geïnformeerd is moet hij het maar uitleggen.
Tringg.nl heeft een contract om jou telefoonsignaal over het KPN net bij hun infrastructuur te krijgen, dus dan kan de 7.2 mbit van KPN geen belemmering zijn, maar wanneer de achterliggende tringg.nl eigen infrastructuur dit niet aankan om wat voor reden dan ook blijf je een tragere verbinding hebben.

Overigens hier nog steeds redelijk tevreden over tringg.
paar minpuntjes:
sommige toestellen (htc hero) ziet de simkaart als een roaming kaart waardoor een hoop data dingen het standaard niet goed doen tenzij je altijd permissie geeft daarvoor. Ook werkt de active sync van HTC-Mail niet goed door de roaming (die schakelt het schema uit wanneer er gebruik word gemaakt van roaming)

Wat me afgelopen week opviel is dat ik niet kan bellen als ik mijn nummer herkenning uitzet, nog meer mensen die hier last van hebben?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Powermage schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:12:
[...]
Wat me afgelopen week opviel is dat ik niet kan bellen als ik mijn nummer herkenning uitzet, nog meer mensen die hier last van hebben?
Als je je nummer wil verbergen: bel 1331 en kies optie 4, vervolgens optie 3. het is een engels bandje en tot slot vragen ze of je je keus wilt bevestigen, kies optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 09:31
Zojuist m'n kaartje gekregen, geinstalleerd en meteen vol bereik ipv half zoals bij T-mobile, ook internet is sneller. Meer ervaringen over een paar dagen wanneer m'n nr. ook is overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53
Mijn nummer wordt overmogen overgezet. Ik ben dan weg bij T-mobile en kan dat Tringg gebruiken. Nu bleef het bij een paar dagen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Blijkbaar is er nog steeds niets bekend over de tarieven in het buitenland?
Vanaf medio oktober zal Tringg het mogelijk maken om ook in het buitenland te bellen en gebeld te worden. Abonnees van Tringg worden persoonlijk geinformeerd zodra we hiermee van start gaan. Vanaf dat moment kan je een nieuwe SIM bestellen die ook in het buitenland werkt; deze komt dan in de plaats van je huidige Tringg SIM.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Vandaag mijn Tringg 3G pakket binnengekregen! Zag er allemaal zeer netjes en verzorgd uit (duidelijk informatie, mooie huisstijl).

Meteen even gaan bellen en ge-internet. Dit ging prima! Ben er echt heel blij mee, gaat mij veel geld besparen!

Ik heb nog even met die koerier gesproken, hij was goed op de hoogte van Tringg en hun product. Hij vertelde dat hij steeds meer Tringg-sim's moet afleveren. Gemiddeld 6 à 7 per dag nu (regio Amstelveen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Tringg Buitenland
Beste Tringgers (en toekomstige Tringgers),

We hebben er hard voor gewerkt maar het is eindelijk zover: Tringg Buitenland ziet het licht.
Hiermee kun je naar het buitenland bellen en ook bellen en gebeld worden wanneer je in het buitenland bent. Vanzelfsprekend kun je gewoon binnen Nederland bellen zoals je dat met Tringg gewend bent. Vanaf 15 November kun je je bestelling plaatsen.

Voor Tringgers werkt het zo:

Tringg Buitenland is als optie beschikbaar voor Tringg 3G.
Heb je Tringg dan kun je vanzelfsprekend overstappen naar Tringg Buitenland, wij zorgen voor upgrade naar Tringg 3G, je maandbedrag veranderd van €24,95 naar €29,95.
Vanaf 15 November kun je op de Tringg-website laten weten dat je over wilt stappen naar Tringg Buitenland.
Om te kunnen bellen moet je een borg van €100 betalen, deze borg krijg je na afloop van je Tringg abonnement terug.
We sturen je een nieuwe SIM, die met je eigen Tringg nummer werkt, hier worden geen kosten voor in rekening gebracht, de nieuwe SIMs worden vanaf eind November verzonden.
De kosten van je buitenlandgesprekken specificeren we op de faktuur en worden door ons samen met het abonnementsgeld geincasseerd.
De tarieven kun je vanaf 7 November op de website vinden.
Tringg Buitenlandgesprekken zijn geen Tringg-units, dus ze worden altijd apart in rekening gebracht.

Nieuwe klanten kunnen vanaf 15 November kiezen tussen Tringg, Tringg 3G en Tringg Buitenland.

We hopen dat je veel plezier van Tringg Buitenland zult hebben.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag!

Met vriendelijke groet,

Tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dus als ik heb goed lees dan moeten de mensen met Tringg 5 euro meer betalen per maand om in het buitenland te bellen. Voor Tringg 3G klanten (zoals mij) wordt niks in rekening gebracht. Mijn eerste gedachte is dat ze willen gaan bellen via de datanetwerken (voip).

Nja die 100 euro borg is niet zo'n hele ramp vind ik. Eerst maar eens afwachten wat de tarieven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
15 dec loopt contract met t-mobile af, vanaf die datum wil ik tringg met mijn oude nummer.
Echter ik heb geen idee hoe ik dat op een aanvraagformulier moet vermelden dus bij deze maar een mail verzonden.
Ben benieuwd naar hun oplossing zonder direct te gaan betalen voor tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind de constructie met borg wel vreemd eigenlijk voor een mobiel abonnement. Zijn de risico's zo groot op misbruik?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
standaard antwoord dus op de vraag;

Bedankt voor je vraag.

Het volgende proces wordt gehanteerd bij nummerbehoud van een abonnement:

Check dat je contractsvrij bent bij je huidige service provider: je bent contractsvrij als de minimale contractsduur inmiddels is verstreken. Zolang je niet contractsvrij bent is er geen nummerbehoud mogelijk.
Neem contact op met je huidige service provider en controleer of je contract formeel moet worden opgezegd, of dat de opzegging impliciet plaatsvindt via ons porteringsverzoek. Bij elke service provider kan dit anders geregeld zijn.
Spreek een datum af met je huidige service provider om het nummerbehoud uit te voeren. Houd daarbij rekening met een opzeggingstermijn van meestal 1 maand, houd er ook rekening mee dat wij het nummerbehoud proces pas starten na aflevering van je (tijdelijke) Tringg SIM kaart. In de praktijk adviseren wij daarom een porteringsdatum te kiezen van 6 weken na de besteldatum.
Na aflevering van de tijdelijke Tringg SIM, nemen wij binnen 2-3 werkdagen contact met je op voor de porterings gegevens.
Hierna zal de nummerbehoud aanvraag verstuurd worden door Tringg naar je oude service provider.
Als je oude service provider meewerkt wordt de portering na 1 maand verwerkt en ontvang je binnen deze periode een nieuwe Tringg SIM met je eigen nummer. Je nieuwe SIM kaart wordt automatisch actief gemaakt op de dag van portering.

Waarom 6 weken van te voren?
Wij adviseren je 6 weken van te voren Tringg te bestellen omdat in de praktijk het bestellen, afleveren van tijdelijke Tringg SIM en het nummerbehoud regelen ongeveer zoveel tijd in beslag neemt: Wij starten het nummerbehoud proces nadat je de (tijdelijke) Tringg SIM kaart hebt ontvangen. De opzegtermijn in verband met nummerbehoud is in Nederland vastgesteld op maximaal 1 maand, deze moet je er dus bij optellen. Afhankelijk van wanneer wij de kaart bij je kunnen afleveren, kan het nog 1-2 weken langer duren voordat het nummerbehoud geregeld is. Om te voorkomen dat je contract al afloopt terwijl wij nog het nummerbehoud voor je aan het regelen zijn hanteren we een veilige marge van 6 weken. Je kan natuurlijk ook later Tringg bestellen, maar hou er dan wel rekening mee dat de porteringsdatum verschuift.

Ben ik dan 1 maand niet bereikbaar op mijn eigen nummer?
Nee dit is onjuist. Jij zult tijdens het porteringsproces gewoon bereikbaar zijn op je eigen nummer met je eigen SIM van je huidige provider. Zodra deze niet meer werkt (m.a.w. je nummer is overgezet naar ons netwerk) stop je je nieuwe Tringg SIM in je mobiele telefoon. Je kunt natuurlijk ook je tijdelijke Tringg SIM gebruiken, maar die heeft een eigen telefoonnummer.

Is er dus sprake van dubbele kosten?
Deze manier van werken maakt het mogelijk om snel gebruik te maken van goedkoop en onbeperkt bellen met Tringg. Na ontvangst van je tijdelijke Tringg SIM zal je abonnement ingaan bij Tringg.

Hopend je vraag beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,
Angelique
Tringg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie mening over het nieuwe Tringg-buitenaldn aanbod. Zijn hier klanen van tringg die het 24.95 abonnement hebben? Zouden jullie overstappen naar het 3gabonnement om in het buitenland te kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Ik denk dat de meeste klanten toch wel bestaat uit 3g klanten, echter er is nog niks bekend over de prijzen omtrent bellen in het buitenland, alleen dat je borg van 100 euro vooraf moet betalen.

Gisteren mijn simkaart besteld deze komt morgen op werkadres binnen, en dan begint het circus nummerporting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

marz01 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:22:
Is er dus sprake van dubbele kosten?
Deze manier van werken maakt het mogelijk om snel gebruik te maken van goedkoop en onbeperkt bellen met Tringg.
Dus het antwoord is "ja, je zit met dubbele kosten".
Ik vraag me dan af of het niet mogelijk om geen dubbele kosten te betalen wanneer je de tijdelijke Tringg SIM-kaart niet gebruikt. Ik heb nl. voldoende aan de bundel van mijn huidige provider voor periode dat de nummerportering moet worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
idd, ja je hebt min 6 weken dubbele lasten, gelukkig heb ik een vriendin die wel raad weet met mijn belminuten ;)

Het eerste jaar is dus maandtarief plus aansluitkosten;35 euro en nummerbehoudkosten 10 euro en 6 weken dubbele lasten bij behoud eigen nummer; 45 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marz01 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:08:
idd, ja je hebt min 6 weken dubbele lasten, gelukkig heb ik een vriendin die wel raad weet met mijn belminuten ;)

Het eerste jaar is dus maandtarief plus aansluitkosten;35 euro en nummerbehoudkosten 10 euro en 6 weken dubbele lasten bij behoud eigen nummer; 45 euro.....
Dat is dus €7,50 per maand extra voor het eerste jaar... Naast de borg van €100.
De tarieven voor het buitenland zullen bepalen of ik wel of niet voor hun zal kiezen. 3 days to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
simkaart netjes op afgesproken tijd afgeleverd op werklocatie echter nog niet geactiveerd.
Mail met portinggegevens ontvangen en beantwoord.

So far so good..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Ben net eens gaan tellen, maar ik heb afgelopen maand meer dan 1,3gb verbruikt...Ik zou graag de helft va die 7,2mbit inleveren om dan een limiet van 1,5-2gb te hebben.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb je voor die 1,3 GB dan elke keer de volledige snelheid behaald? Voor surfen maakt het niet uit of je nu 3,6 of 7,2 mbit ter beschikking hebt. De pagina is praktisch evensnel op je scherm geladen.
Ik heb in oktober ongeveer 400 MB gedownload en dan had ik nog een vrij drukke maand qua internet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

JT schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:28:
Ben net eens gaan tellen, maar ik heb afgelopen maand meer dan 1,3gb verbruikt...Ik zou graag de helft va die 7,2mbit inleveren om dan een limiet van 1,5-2gb te hebben.
Hmm raar, ze zeggen zelf dat ze het na 1000MB stopzetten om gezeur te voorkomen. Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of je bij moet lappen, of dat het in het begin vrij flexibel is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:27:
[...]

Hmm raar, ze zeggen zelf dat ze het na 1000MB stopzetten om gezeur te voorkomen. Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of je bij moet lappen, of dat het in het begin vrij flexibel is.
Ik gebruik bij mijn huidige aanbieder tussen de 1,5 GB en 2 GB per maand , maar de dekking en snelheid is minder dan bij Tringg wat misschien voor nog meer data gebruik gaat zorgen (Hoge dekking en snelheid zorgt nu eenmaal voor meer data gebruik in de praktijk).

Ik vraag me dus af hoe streng Tringg is als je boven de 1000 MB uitkomt ? In mijn geval zou ik met mijn huidige data verbruik al tussen 150 Euro en 300 Euro aan data kosten bij moeten lappen als ik naar Tringg zou overstappen (0,30 cent per MB buiten de bundel) , en dat zie ik natuurlijk niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
simkaart al enige tijd in bezit, echter ik krijg geen verbinding met netwerk bij gebruik htc diamond of een htc 3300?
Op de site staat ook verder niet veel info omtrent instellingen.

Service nummer wordt snel opgenomen echter de deskundigheid is minimaal door ziekte ze gaan me terugbellen/mailen.

update; idd collega aan de lijn gekregen; er zijn problemen met de nieuw uitgeleverde simkaarten; gaat dit weekend niet meer lukken; maandag worden de simkaarten handmatig ingesteld en geactiveerd en hierna zal mijn abbo-geld ingaan

[ Voor 28% gewijzigd door marz01 op 06-11-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
1Aanvraag ontvangen
2Aanvraag in behandeling genomen
3Aanvraag beoordeeld
Je aanvraag is op 6-11-2009 goedgekeurd. Na controle wordt deze doorgezet naar je nieuwe telecomaanbieder.

Kortom nummerporting geregeld in 1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

nummerportering vanaf prepaid of abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Iemand ook een factuur gekregen deze maand? Ik kreeg er eentje over de maand oktober, heel eenvoudig van opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
MsG schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:01:
nummerportering vanaf prepaid of abbo?
abbo bij t-mobile welke afloopt op 15 dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304762

marz01 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:12:
simkaart al enige tijd in bezit, echter ik krijg geen verbinding met netwerk bij gebruik htc diamond of een htc 3300?
Op de site staat ook verder niet veel info omtrent instellingen.

Service nummer wordt snel opgenomen echter de deskundigheid is minimaal door ziekte ze gaan me terugbellen/mailen.

update; idd collega aan de lijn gekregen; er zijn problemen met de nieuw uitgeleverde simkaarten; gaat dit weekend niet meer lukken; maandag worden de simkaarten handmatig ingesteld en geactiveerd en hierna zal mijn abbo-geld ingaan
Same here: Over de communicatie met/door Tringg vóór de levering en de levering zelf niets dan lof !

Echter: nadat de simkaart afgelopen woensdag werd geleverd heb ik nog steeds "geen service". Nu blijkt er een probleem te zijn met de simkaarten van afgelopen week [moeten handmatig moeten worden geactiveerd]. Erg jammer dat geen statusupdates worden gegeven; alleen na herhaaldelijk zelf bellen met het verzoek me op de hoogte te houden kreeg ik een email dat het vrijdag niet meer zou lukken [ doorwerken in het weekend is blijkbaar geen optie], dat belooft niet veel goeds voor de nieuwe sim voor 3G + buitenland en eventuele problemen in de toekomst, maar goed:

Update 1: sinds einde middag, je verwácht het niet: ... verbinding !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 304762 op 09-11-2009 19:31 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
jipie, simkaart is geactiveerd, vol bereik hier in schiedam.
Van de week verder testen met internet en ontvangst.

In display staat gewoon KPN.

Tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Still waiting for the buitenland tarieven.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Tot nu toe zeer tevreden. Alleen heb ik er regelmatig last van dat de eerste belpoging na lang verbinding maken eindigd met tuut tuut tuut.

Bij het opnieuw bellen werkt het wel goed. Bezorging ging ook super goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessant op Twitter.

Vraag:
@tringgnl Ik ben wel benieuwd, als ik bijv. 1300 MB gebruik moet ik dan direct 300 maal 30 cent betalen???
Antwoord:
@leeton je bepaald zelf of je verder wilt gaan na overschrijding FUP. Je krijgt een SMS, daarop kun je per e-mail accoord geven. Helder zo?
offtopic:
bepaald :X

Als je die ene GB dus op hebt gemaakt, dan krijg je blijkbaar de keuze of je door wilt gaan met internetten. Ik had nog niet begrepen dat ze hiermee bezig waren. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja als het echt alleen op zo'n expliciete manier blijft en het over een jaar nog zo is vind ik het wel oke, dan mogen ze het van mij gewoon stopzetten als ik over de GB heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Anoniem: 108824 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:26:
Still waiting for the buitenland tarieven.... :/
staan erop hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, gezien. Niet zo spectaculair als dat ik gehoopt/verwacht had... :/

Off-topic: Nu de persoonlijke overweging om van m'n T-mobile naar Simpel 400min/40sms over te stappen a €10/maand of Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Anoniem: 108824 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:07:
Yup, gezien. Niet zo spectaculair als dat ik gehoopt/verwacht had... :/
Ik vind de buitenland tarieven ook tegen vallen zodat ik maar bij T-mobile blijf , die staan voip toe en dit in combinatie met Nimbuzz out op je mobiel (net als Skype out maar dan goedkoper) is voor mij een betere combi.

http://www.nimbuzz.com/en/nimbuzzout

Voorbeeldje:

Tringg Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,44 Euro + 0,10 Euro starttarief.
vast 0,27 Euro + 0,10 Euro starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 7,30 Euro.

Nimbuzz out (voip) Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,1594 Euro + geen starttarief.
vast 0,0203 Euro + geen starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 1,80 Euro.

Dus op 20 minuutjes naar Duitsland bellen (10 vast en 10 mobiel) is Nimbuzz out al 5,50 Euro goedkoper.
Dan kun je wel na gaan hoe groot het verschil is als je nog veel meer belt en/of nog veel verder van huis belt.
Tel uit je winst , of voor de Tringg bellers tel uit je verlies ;) .

O.k. Nimbuzz out is Voip maar T-mobile staat dit gewoon toe op je mobiel en ook Vodafone (De Zorgeloos Internet Totaal BloX) staat voip toe op je mobiel.Dus waarom niet , het werkt perfect en is goedkoop (en je hoeft ook geen 100 Euro borg te betalen zoals bij Tringg).

Dit alles neemt niet weg dat Tringg een goede prijssetting heeft mits je niet te veel gesprekken naar het buitenland voert en genoeg hebt aan 1 GB data.In mijn geval zou ik met mijn huidige data verbruik al tussen 150 Euro en 300 Euro aan data kosten bij moeten lappen als ik naar Tringg zou overstappen (0,30 cent per MB buiten de bundel) , en dat zie ik natuurlijk niet zitten.Ik gebruik bij mijn huidige aanbieder tussen de 1,5 GB en 2 GB per maand.

Natuurlijk staat het buiten kijf dat de 1250 eenheden voor bellen en sms'en en de tarieven buiten deze bundel voor eveneens bellen en sms'en tot de goedkoopste in de markt behoren.Verder moet je ook niet vergeten dat het KPN netwerk , waar Tringg gebruik van maakt de beste dekking heeft.Vooral m.b.t. 3g dekking komt T-mobile veel tekort.Als laatste wil ik aankaarten dat ondanks je maar 1 GB mag downloaden dit wel gebeurt op een snelheid die tot het snelste behoort wat er te krijgen is ook hier komt mijn aanbieder weer tekort.

Zo zie je maar dat je eerst goed moet bekijken hoe en wat je verbruikt:
Gsm of voip , meer binnenlandse of meer buitenlandse gesprekken , sms'en of meer mailen (dus meer data) , geen downloadlimiet of wel downloadlimiet (of misschien een fair use policy) , hoeveel per mb buiten de data bundel (als hier sprake van is) of gaat alleen de snelheid omlaag na een aantal mb's , tethering , hoeveel je per maand belt of hoe vaak sms'en (tarieven buiten de bundel zijn vaak veel duurder).

Zelfs een aanbieder waar je minder minuten krijgt maar die geen startminuut heeft kan voordeliger zijn (als je veel hele korte gesprekken voert).Ook de aanbieders die alle minuten altijd naar boven afronden zijn vaker minder voordelig dan in eerste instantie lijkt.

Dus eerst je bel/data verbruik goed onder de loep nemen en dan pas de diverse soorten abonnementen/aanbiedingen met hun voorwaarden langs elkaar leggen.Het kan ook verstandig zijn om je niet blind te staren op het toestel dat je bij je abonnement krijgt (niets is voor niks) maar voor een sim only te kiezen.

nb.Wat ook vaak vergeten wordt is om even te testen liefst met een prepaid kaartje van de aanbieder waar je keus op gevallen is of deze wel een goede ontvangst heeft op de plek die je van belang vindt (huisadres/werkplek).De dekkingskaartjes van de telco's zelf zou ik niet gebruiken omdat die vaak niet kloppen met de werkelijkheid.

[ Voor 101% gewijzigd door janzeeschuimers op 10-11-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
WTF?
Ik heb vorige week een factuur gekregen van Tring. Er stond niks bijzonders op (niet hoeveel minuten je gebeld hebt of hoeveel smsjes je gestuurd hebt of het aantal MB dataverkeer.

Nu krijg ik opeens de volgende mail:
Utrecht, 11-11-2009

Geachte heer/mevrouw,

Door een fout in onze systemen heeft u onlangs een incorrecte factuur ontvangen inzake uw abonnement bij Tringg. Buckaroo Online Payment Services verzorgt de facturatie en incasso in opdracht van Tringg.

Het bedrag dat in rekening is gebracht is lager dan de kosten van uw abonnement. Wij zullen in opdracht van Tringg de resterende kosten binnenkort alsnog van uw rekening incasseren.

Mocht u vragen hebben over de factuur, dan kunt u die emailen naar info@buckaroo.nl .

Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Debiteurenadministratie,
Buckaroo Online Payment Services,
Zonnebaan 9,
3542 EA Utrecht,
Nederland,
tel: +31 30 711 50 20,
fax: +31 30 711 50 01,
email: info@buckaroo.nl,
web: www.buckaroo.nl
Het bedrag van de factuur is €29,95 per maand en dat klopt want dat betaal ik ook voor Tringg 3G, waarom zouden ze nu opeens meer willen afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien de aansluitingskosten? Of betaal je die aan de meneer aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Vaag, ik had net deze in m'n mailbox:
Geachte heer/mevrouw,

Door een fout in onze systemen heeft u onlangs een dubbele factuur/incasso ontvangen inzake uw abonnement bij Tringg. Buckaroo Online Payment Services verzorgt de facturatie en incasso in opdracht van Tringg.

Het bedrag dat teveel in rekening is gebracht, zal voor 20 november a.s. op uw rekening worden teruggestort, mits de incasso niet reeds door de bank is gestorneerd.
Ik had ze ook al een mail gestuurd nadat ik de tweede factuur binnen twee dagen binnen had gekregen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Anoniem: 326571

Ik heb een probleem met Tringg internet op mijn HTC Tytn 2.(windows mobile 6.1)
Email is wel te synchroniseren, mijn weer-applicatie doet het ook.. Maar als ik internet explorer open dan geeft hij na een tijdje de foutmelding:

De pagina kan niet worden weergegeven of gedownload omdat de verbinding is verbroken. Controleer de verbinding en probeer het opnieuw.

Heb mijn telefoon al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd (ge-reset) maar ik krijg hem niet aan de praat. Al twee keer gesproken met de technische dienst, maar ze vragen me steeds opnieuw de verbinding te checken, maar alle instellingen staan zoals ze horen.

Bij KPN Hi had ik dit probleem niet, wifi werkt ook gewoon..dus het probleem lijkt bij Tringg te liggen.
De technische dienst vertelde me dat er meer Tringg 3G abonnees zijn met een HTC Tytn 2... en dat zij geen problemen ervaren. Misschien zit er een HTC Tytn 2/windows mobile gebruiker op dit forum die me kan helpen?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het volgende is mij nog niet duidelijk. Kun je met Tringg je verbruik realtime controleren? Of is het elke maand een verrassing hoe het bedrag eruit ziet en of je gebeld wordt. Ik lees namelijk dat er op de factuur ook helemaal niets gespecificeerd staat? Lekker vaag dan ?!

Anoniem: 80487

Ziet er leuk uit, alleen heb ik een beetje een probleem met de advertentie manier.
Onbeperkt is in mijn ogen onbeperkt. Dit is niet onbeperkt. Hoewel ze nog steeds niet duur zijn, daar niet van.
Alleen als je mij onbeperkt verkoopt, moet ik de telefoonlijn naar mijn vriendin ook bij wijze van spreke 24/7 open kunnen houden.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 80487 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:48:
Ziet er leuk uit, alleen heb ik een beetje een probleem met de advertentie manier.
Onbeperkt is in mijn ogen onbeperkt. Dit is niet onbeperkt. Hoewel ze nog steeds niet duur zijn, daar niet van.
Alleen als je mij onbeperkt verkoopt, moet ik de telefoonlijn naar mijn vriendin ook bij wijze van spreke 24/7 open kunnen houden.
Zeker met de in hoofdletters 'geen verrassingen' boven de pagina. De eerste verrassing kwam al voordat ik uberhaupt een abonnement heb afgesloten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja inderdaad, en ze staan zelf imo ook vrij zwak, want ze zeggen echt in de Adwords en op veel plekken op de site gewoon:

Onbeperkt bellen, smsen, etc.

En niet:

Onbeperkt*, bellen, smsen, etc.

*Onbeperkt: Beperkt tot respectievelijk 1250 of 2250 units
Paquito schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:41:
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het volgende is mij nog niet duidelijk. Kun je met Tringg je verbruik realtime controleren? Of is het elke maand een verrassing hoe het bedrag eruit ziet en of je gebeld wordt. Ik lees namelijk dat er op de factuur ook helemaal niets gespecificeerd staat? Lekker vaag dan ?!
Houden ze niet bij, zodat je gelukkig geen verassingen achteraf hebt 8)7 :S :). Hopelijk komt er nog iets voor dat je het wél realtime kan zien.

[ Voor 52% gewijzigd door MsG op 12-11-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik gebruik het tooltje SPB Wireless Monitor, je geeft dan aan welke verbinding je wilt monitoren (wifi, Tringg 3G of wat dan ook). Ik heb nu een aardige indicatie van mijn dataverbruik. Je kan zelfs per proces zien hoeveel data deze heeft gebruikt voor de verbinding 3G.

Ik deed met youtube even een testje (de youtube op mijn HTC Touch Diamond) en verbaasde me erover dat ik zo 15 mb binnenhaalde in een filmpje van nog geen minuut :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Tringg buitenland is eindelijk beschikbaar! Nu wel heel hard overwegen om over te stappen......!

Wat zijn de algehele ervaringen met tringg? Ben nu al 5 jaar abonnee bij T-mobile maar het is de overstap wel waard? Geen klachten oid?

[ Voor 41% gewijzigd door r0el op 16-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
r0el schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:45:
Tringg buitenland is eindelijk beschikbaar! Nu wel heel hard overwegen om over te stappen......!

Wat zijn de algehele ervaringen met tringg? Ben nu al 5 jaar abonnee bij T-mobile maar het is de overstap wel waard? Geen klachten oid?
Ik ben ook van t-mobile overgestapt mede door slecht ontvangst op veel locaties, bereik met kpn netwerk is beter.
Nummerporting staat nogal omslachtig omschreven en in theorie zou dit 6 weken in beslag nemen echter bij mij was het binnen 2 dagen gebeurt.

helpdesk geeft snel antwoord.

Staat allemaal nogwel in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ook hier geen problemen. Nummerbehoud lijkt wel moeilijk te gaan gaan (omschrijving ziet er lastig uit) maar dat is het helemaal niet. Was allemaa ook zo geregelt. Het bereik is erg toegenomen. Ik heb lekker snel internet hier thuis, terwijl ik met T-mobile was aangewezen op GPRS. Was 3 jaar klant bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn SIMkaart ontvangen. Het is echt even wennen om een koeriersbedrijf te treffen die het wel hebben begrepen, wat een verademing. d:)b

Wat ik me afvraag: vanaf wanneer start mijn abonnement? Is dat vanaf het moment dat ik mijn krabbel heb gezet of vanaf het moment dat ik de SIM voor het eerst activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je een extra sim aanvragen voor een tweede toestel? Of past dat niet in het fairuse verhaal?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Je abonnement word geactiveerd als je hem niet binnen de daarvoor gestelde tijd retourneert of wanneer je je simkaart in een toestel stop en hem dus activeert. Scheelt dus maximaal 10 dagen dus in feite kan je hem net zo goed activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174951

Vanaf vandaag is het mogelijk om bij nieuwe bestellingen direct te kiezen voor Buitenland mogelijkheid, dat betekent wel dat je SIM kaart pas begin December kan worden afgeleverd.

Ook voor bestaande Tringg gebruikers is het vanaf vandaag mogelijk zijn/haar abonnement te upgraden naar Tringg 3G Buitenland, dit doe je door een account aan te maken op: https://www.tringg.nl/selfservice (een account aanmaken werkt simpel via een SMS bericht), dezelfde locatie als waar binnenkort het verbruik wordt weergegeven. Upgraden kan eenvoudig door een iDeal betaling te doen voor de borgstelling, zodra deze ontvangen is wordt zsm de SIM kaart verstuurd, ook hiervoor geldt weer dat dit op z'n vroegst pas begin December zal zijn! Een exacte datum is nog niet bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 174951 op 17-11-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174951 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:26:
Vanaf vandaag is het mogelijk om bij nieuwe bestellingen direct te kiezen voor Buitenland mogelijkheid, dat betekent wel dat je SIM kaart pas begin December kan worden afgeleverd.
Na aanleiding van de bovenstaande info, heb ik Tringg de volgende mail gestuurd:

"Ik wil graag van T-Mobile naar jullie "3G & buitenland" abonnement overstappen. Nou heb ik begrepen dat wanneer je direct kiest voor de buitenland optie, de SIM-kaart pas begin december geleverd wordt. Dit is geen probleem voor mij aangezien ik toch nog met de opzegtermijn van mijn huidige provider zit. Ik heb echter wel nog een aantal vragen:
1. Moet ik zelf bij T-Mobile opzeggen met nummerportering en bij hun een datum begin december doorgeven?
2. Betaal ik dan dubbele abonnementskosten van 6 weken, gezien het feit dat de SIM pas begin december geleverd wordt."

Als iemand de antwoorden weet op de bovenstaande vragen, pls let me know.
marz01 schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:16:
[...]
Nummerporting staat nogal omslachtig omschreven en in theorie zou dit 6 weken in beslag nemen echter bij mij was het binnen 2 dagen gebeurt.
2 dagen! Hoe krijg je dat voor elkaar...? Je bent contractsvrij en je geeft vandaag bij je huidige provider aan dat je je nummer mee wilt nemen naar je nieuwe provider. Besteld direct daarna Tringg en geeft aan dat je je nummer wilt behouden. Zij dienen een verzoek in bij je huidige provider en BAM 2 dagen later is je opzegtermijn verkort naar 2 dagen en is je nummer ook al geporteerd....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 108824 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:52:
[...]

Na aanleiding van de bovenstaande info, heb ik Tringg de volgende mail gestuurd:

"Ik wil graag van T-Mobile naar jullie "3G & buitenland" abonnement overstappen. Nou heb ik begrepen dat wanneer je direct kiest voor de buitenland optie, de SIM-kaart pas begin december geleverd wordt. Dit is geen probleem voor mij aangezien ik toch nog met de opzegtermijn van mijn huidige provider zit. Ik heb echter wel nog een aantal vragen:
1. Moet ik zelf bij T-Mobile opzeggen met nummerportering en bij hun een datum begin december doorgeven?
2. Betaal ik dan dubbele abonnementskosten van 6 weken, gezien het feit dat de SIM pas begin december geleverd wordt."

Als iemand de antwoorden weet op de bovenstaande vragen, pls let me know.
Geeft http://www.tringg.nl/vragen niet voldoende antwoord?
[...]

2 dagen! Hoe krijg je dat voor elkaar...? Je bent contractsvrij en je geeft vandaag bij je huidige provider aan dat je je nummer mee wilt nemen naar je nieuwe provider. Besteld direct daarna Tringg en geeft aan dat je je nummer wilt behouden. Zij dienen een verzoek in bij je huidige provider en BAM 2 dagen later is je opzegtermijn verkort naar 2 dagen en is je nummer ook al geporteerd....? :?
Ben ik ook erg benieuwd naar. Mijn contract is ook vrij, ik heb gisteren bij Tringg aangegeven dat mijn nummer zsm over mag worden gezet. Overigens meldt Tringg dat je porteerdatum minstens 10 werkdagen in de toekomst moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd eerder in dit topic gemeld dat je dubbele abo-kosten moet betalen gedurende de periode van de nummerportering. Nu wordt echter gemeld dat je SIM überhaupt pas over 6 weken (begin december) geleverd gaat worden. Dus lijkt me sterk dat je die periode ook moet dokken.
Daarnaast is het zo dat in de FAQ wordt aangegeven dat je zelf je nummer moet opzeggen en bij je huidige provider aan moet geven dat je je nummer mee wilt nemen. Dit terwijl ik altijd gewend ben geweest dat de nieuwe provide je oude opzegt. Gezien hetgene dat jij hieronder beschrijft is dat ook wat jij hebt gedaan.
Dus al met al vind ik het niet duidelijk genoeg. Vandaar mijn mail. :)
Ben ik ook erg benieuwd naar. Mijn contract is ook vrij, ik heb gisteren bij Tringg aangegeven dat mijn nummer zsm over mag worden gezet. Overigens meldt Tringg dat je porteerdatum minstens 10 werkdagen in de toekomst moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als de SIM nog niet is geleverd, dan betaal je er volgens mij ook niet voor.

T-mobile weet al dat ik er vandoor ga, ik heb alleen geen datum met ze afgestemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Potentieëel interessant, maar het feit dat er gewoon harde limieten gebruikt worden vind ik toch wel een beetje jammer. Ik wacht op dit moment op mijn simlockvrije iPhone, dus ik ben me aan het oriënteren op een abonnement. Ik neig naar een Super SIM Only bij Vodafone, maar niet in de laatste plaats omdat ik Vodafone een uitermate onsympathiek bedrijf vind trekt Trring me wel.

Ik heb alleen geen idee hoeveel 1000MB is voor een iPhone gebruiker. Ik heb niet zo heel veel zin om daar op te moeten gaan letten ook.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De limieten voor data is bij Vodafone (blox) toch veeeel minder dat 1000mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

posttoast schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:52:
Potentieëel interessant, maar het feit dat er gewoon harde limieten gebruikt worden vind ik toch wel een beetje jammer. Ik wacht op dit moment op mijn simlockvrije iPhone, dus ik ben me aan het oriënteren op een abonnement. Ik neig naar een Super SIM Only bij Vodafone, maar niet in de laatste plaats omdat ik Vodafone een uitermate onsympathiek bedrijf vind trekt Trring me wel.

Ik heb alleen geen idee hoeveel 1000MB is voor een iPhone gebruiker. Ik heb niet zo heel veel zin om daar op te moeten gaan letten ook.
Het ligt er ook een beetje aan wat je doet. Wij iPhonegebruikers (:w) mogen al niet:

Quoteje uit de AV:
In het bijzonder zal de Klant de Diensten niet gebruiken in
combinatie met SIM-boxen, GSM-routers of GSM-gateways, voor zakelijk gebruik,
voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers (zoals vanaf een bedrijfsnetwerk of
door gelijktijdig gebruik in meerdere telefoontoestellen), het langdurig openhouden
van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, ten behoeve van audioof
video-streaming of voor het downloaden van grote bestanden), voor tethering
(bijvoorbeeld het koppelen van een PC, laptop of netbook aan een mobiele telefoon)
of door middel van het plaatsen van een SIM-kaart in een PC, laptop of netbook of
soortgelijke apparatuur.
Dus we mogen geen:
YouTube filmpjes
Online radio luisteren

dus vooral alleen surfen en wat applicaties die geen grote stream met zich meebrengen.

Vind het ergens wel een beetje muggenzifterig. Ze kunnen toch gewoon tot 1250MB limiteren en daarna heb je pech of je mag bijbetalen. Nu kan je alsnog de helft niet benutten die kunnen op nieuwere mobiels. Dat je geen voip bellen mag vind ik logischer, omdat je met inkomstenderving zit. Maar ik mag toch wel wat youtube filmpjes bekijken in een verloren uurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 108824 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:55:
De limieten voor data is bij Vodafone (blox) toch veeeel minder dat 1000mb....
Is dat zo? Ik heb nu Zorgeloos Mobiel Internet, maar kan eigenlijk nergens die limiet vinden. Wat is dat volgens jou?
MsG schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:11:
[...]

Het ligt er ook een beetje aan wat je doet. Wij iPhonegebruikers (:w) mogen al niet:

Quoteje uit de AV:

[...]

Dus we mogen geen:
YouTube filmpjes
Online radio luisteren

dus vooral alleen surfen en wat applicaties die geen grote stream met zich meebrengen.

Vind het ergens wel een beetje muggenzifterig. Ze kunnen toch gewoon tot 1250MB limiteren en daarna heb je pech of je mag bijbetalen. Nu kan je alsnog de helft niet benutten die kunnen op nieuwere mobiels. Dat je geen voip bellen mag vind ik logischer, omdat je met inkomstenderving zit. Maar ik mag toch wel wat youtube filmpjes bekijken in een verloren uurtje?
Hmm, dat is wel heel suf. Overigens vind ik het helemaal niet logisch dat je niet met VOIP mag bellen, maar goed die regel hebben alle telefoonproviders.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja logisch, ik begrijp het, want het bederft (:')) hun inkomsten. Maar waarom mag ik geen radio luisteren als ik binnen de 1250 blijf? Tringg heeft toch geen concurrerende radiozender die ik wél kan afnemen?

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 17-11-2009 12:50 . Reden: stomme typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@posttoast
"Hmm, dat is wel heel suf. Overigens vind ik het helemaal niet logisch dat je niet met VOIP mag bellen, maar goed die regel hebben alle telefoonproviders".

Bij T-mobile doen ze hier niet moeilijk over , ik gebruik Skype en sinds kort Nimbuzz out (goedkoper dan Skype).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
janzeeschuimers schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:10:
@posttoast
"Hmm, dat is wel heel suf. Overigens vind ik het helemaal niet logisch dat je niet met VOIP mag bellen, maar goed die regel hebben alle telefoonproviders".

Bij T-mobile doen ze hier niet moeilijk over , ik gebruik Skype en sinds kort Nimbuzz out (goedkoper dan Skype).

Ze doen er niet moeilijk over, maar mag het ook? Maar goed, dat is wel heel erg offtopic.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
T-mobile staat voip over 3g toe:

http://www.iphoneclub.nl/...et-3g-netwerk-gewoon-toe/

citaat:

“Ja, T-Mobile staat VOIP-diensten op haar netwerk toe, dus ook het gebruik van deze Skype applicatie via het T-Mobile netwerk is gewoon mogelijk. T-Mobile blokkeert het gebruik van Skype niet, ook niet op het Wi-Fi-netwerk".

nb.Je vindt het off topic , maar ik reageer gewoon op deze onjuiste opmerking die betrekking heeft op het voip verbod bij Tringg en andere telco's:

"Overigens vind ik het helemaal niet logisch dat je niet met VOIP mag bellen, maar goed die regel hebben alle telefoonproviders".

[ Voor 78% gewijzigd door janzeeschuimers op 17-11-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe willen ze het tegenhouden? Het zijn gewoon laatste stuiptrekken dat het verboden is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:39:
[...]

Is dat zo? Ik heb nu Zorgeloos Mobiel Internet, maar kan eigenlijk nergens die limiet vinden. Wat is dat volgens jou?

[...]

Hmm, dat is wel heel suf. Overigens vind ik het helemaal niet logisch dat je niet met VOIP mag bellen, maar goed die regel hebben alle telefoonproviders.
Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat de limiet van de FUP het gemiddelde is van alle gebruikers. Dat zou rond de 250mb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tringg heeft al meerdere keren aangegeven dat je 1000MB mag verstoken, als je daar te lang te veel boven zit dan blokkeren ze de handel en gaan ze met je in overleg (staat in de voorwaarden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, ok, ik sprak voor mijn beurt. Blijkbaar mag het bij T-Mobile wel :)

Nou, als het bij Vodafone 250MB is dan is 1000MB dus helemaal geen punt. Dus best een interessant alternatief voor Vodafone Super SIM Only.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

pven schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:06:
Tringg heeft al meerdere keren aangegeven dat je 1000MB mag verstoken, als je daar te lang te veel boven zit dan blokkeren ze de handel en gaan ze met je in overleg (staat in de voorwaarden). :)
Dat overleggen moet dus nog blijken. Je gaat iig met iets minder rechten akkoord:
Indien de Klant de Dienst gebruikt in strijd met de gebruiksbepalingen uit artikel 5.i of hij het
in dat artikel genoemde maximum aantal units voor redelijk eigen gebruik overschrijdt
kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende
rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik citeer uit de voorwaarden die ik op papier heb ontvangen:
Redelijk eigen gebruik betekent dat de klant maximaal 1250 units per maand verbruikt voor bellen en SMS, waarbij 1 unit overeenkomt met 1 belminuut of 1 SMS. Bij Tring 3G geldt maximaal 1000 units per maand, waarbij 1 unit voor 1MB staat.
(Tekstueel iets aangepast, inhoud is niet veranderd.)

Iets anders: is het nu wel of niet mogelijk om met 0900-8844 te bellen?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 17-11-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
pven schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:50:

[...]

(Tekstueel iets aangepast, inhoud is niet verandert.)

Je hebt je SIMkaart toch al? Zo ja: gewoon even proberen! 0900-8844 is echt niet zo erg om even te testen, en als je je bevindingen hier post is het direct voor iedereen duidelijk.

112 is een ander verhaal natuurlijk, maar dat zul je wel begrijpen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

pven schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:50:

[...]

(Tekstueel iets aangepast, inhoud is niet veranderd.)

Dat ontken ik ook nergens :) maar staat erbij jou nergens verderop of eerder in de AV dat ze gerechtigd zijn extra kosten in rekening te brengen ipv het af te sluiten na 1000MB. Dat is namelijk mijn punt. Iedereen roept hier dat ze zullen bellen, maar ik hoor nog niemand die dat heeft gehad, en ik lees wel dat mensen er al met X MB overheen zijn gegaan, terwijl die medewerker hier ook vertelde dat er gebeld zou worden. Als je namelijk zelf precies die 1000 units exact mag gaan bijhouden en daarna automatisch 30 cent per MB betaald snap ik niet waarom ze adverteren met "Geen verassingen achteraf". Dus wil iemand even testen of je niet mag gaan lappen bij overschrijding? :P dan ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maar als ze geen kosten definieren, mogen ze die dan in rekening brengen zonder je op de hoogte te stellen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Wat ik me af zit te vragen en wat me weerhoudt van overstappen is de betrouwbaarheid. Argument is natuurlijk dat ze al langer in het zakelijke segment speler zijn maar onlangs bijvoorbeeld ook een bericht in de media over een virtuele provider die z'n rekeningen niet betaalde... Hoe groot is de kans/zijn de risico's dat ik over een jaar weer naar een andere provider moet wegens 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Off-topic: volgens mij bedoel je Lyca Mobile....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

r0el schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:17:
Wat ik me af zit te vragen en wat me weerhoudt van overstappen is de betrouwbaarheid. Argument is natuurlijk dat ze al langer in het zakelijke segment speler zijn maar onlangs bijvoorbeeld ook een bericht in de media over een virtuele provider die z'n rekeningen niet betaalde... Hoe groot is de kans/zijn de risico's dat ik over een jaar weer naar een andere provider moet wegens 'problemen'?
Dat probleem heb je bij elke partij die niet zijn eigen netwerk heeft. Als ze wel een eigen gsm/3g-netwerk hebben zal eerder de kwaliteit veel verslechteren voordat het helemaal niet meer werkt.

Wat voor internet-verbinding heb je? Dat zijn bijna allemaal virtuele providers op een handvol na (al is virtuele provider niet helemaal het juiste woord, ze hebben wel eigen apparatuur maar dat zal Tringg ook gewoon hebben).

/▌

• dicksterk
Klopt Tringg gebruikt gewoon eigen apparatuur. Hoe groot de kans is dat ze er over een jaar niet meer zijn kan je natuurlijk nooit zeker weten. Wel is het een partij die al langer actief is op de zakelijke markt en dus niet een of ander amateursclubje. Aan de andere kant is deze twijfel van mensen vaak de rede dat een nieuwe provider niet kan uitgroeien en daardoor eerder problemen krijgt als een bestaande. Die bestaande provider bestaat al jaren en dat vind men dus stabiel en blijft men soms maar ondanks dat het duurder is. Als meer mensen de gok zouden wagen levert dat twee dingen op: 1. het klantenbestand van de nieuwe aanbieder groeit flink dus ook de inkomsten en zekerheid van voortbestaan, en 2. de andere providers gaan het bestaan van die nieuwe voelen in hun portomonee en komen zelf ook met aantrekkelijker aanbiedingen. Maar 6gmobile bv., waar Tringg onder valt is niet een bedrijfje wat elk moment kan omvallen omdat ze al jarenalng actief zijn en ervaring hebben op telecomgebied.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Marzman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:18:
Maar als ze geen kosten definieren, mogen ze die dan in rekening brengen zonder je op de hoogte te stellen?
Ik zag hier ergens 30 cent per MB staan, maar kan het op de site nergens terugvinden idd, althans niet in de AV welke het belangrijkst is samen met het contract, dat zijn de enige bindende documenten. Lijkt me juridisch lastig inderdaad om hiervoor geld in te brengen. Maar blijkbaar word je ook niet gebeld zoals afgesproken na 1000MB. Nu rest dus de vraag of dit wordt berekend of dat ze het door de vingers zien.

• janzeeschuimers
MsG schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:59:
[...]

Ik zag hier ergens 30 cent per MB staan, maar kan het op de site nergens terugvinden idd, althans niet in de AV welke het belangrijkst is samen met het contract, dat zijn de enige bindende documenten. Lijkt me juridisch lastig inderdaad om hiervoor geld in te brengen.
M.b.t. de kosten staat er het onderstaande in de voorwaarden , dus kunnen ze de tarieven verhogen (naar alle redelijkheid) wanneer ze willen.Mooie voorwaarden ;) .

"Vanaf het moment van totstandkoming van de Overeenkomst is de Klant aan Tringg voor de
levering van de Diensten vergoedingen verschuldigd in overeenstemming met de
tarieven die gelden op het moment dat de Diensten worden geleverd. De geldende
tarieven worden door Tringg gepubliceerd op haar website en kunnen door Tringg
worden gewijzigd".

• posttoast
Apart vind ik trouwens ook dat het niet voor zakelijk gebruik ingezet mag worden. Wanneer is het zakelijk gebruik? Als ik de BTW aftrek?

omniscale.nl

• MsG

MsG

Forumzwerver

janzeeschuimers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:46:
[...]

M.b.t. de kosten staat er het onderstaande in de voorwaarden , dus kunnen ze de tarieven verhogen (naar alle redelijkheid) wanneer ze willen.Mooie voorwaarden ;) .

"Vanaf het moment van totstandkoming van de Overeenkomst is de Klant aan Tringg voor de
worden gewijzigd".
Maar ik vind dus nergens tarieven, of ben ik blind? Overigens mag je je contract opzeggen bij aanpassing van de AV, dus ze kunnen je niet zomaar alles maken :).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

janzeeschuimers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:46:
[...]

worden gewijzigd".
Dat mag altijd en dan mag jij opzeggen :p

/▌

• MsG

MsG

Forumzwerver

posttoast schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:05:
Apart vind ik trouwens ook dat het niet voor zakelijk gebruik ingezet mag worden. Wanneer is het zakelijk gebruik? Als ik de BTW aftrek?
Is inderdaad lekker dubbelzinnig. Ik zou mn mail lezen met dit abonnement, maar als ik dus een zakelijk mailtje krijg dan mag ik het niet openen, maar een privémailtje wel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 11:52

SteveV

Schtiefv Meister

posttoast schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:05:
Ik heb zojuist even gebeld en het kan wel zolang het abbo op je eigen naam staat.
Ze bieden alleen geen zakelijke abbo`s aan.

Zolang het op je eigen naam staat mag je het wel zakelijk gebruiken.

Toch maar eens harder gaan denken om over te stappen *O*

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist de volgende sms ontvangen:
+31658817391 (00:17):
Beste Tringger, je SIM is tijdelijk uitgezet omdat je de limiet (1250 units) voor deze periode bereikt hebt. Je kunt nog wel gebeld worden en SMS ontvangen. Als je toch wilt kunnen bellen en SMSen stuur dan svp een e-mail naar administratie@tringg.nl met de tekst 'Ik ga akkoord met automatische incasso voor de kosten van extra gebruik van Tringg met nummer 06... (svp uw nummer)', dan zetten wij de service zo snel mogelijk weer aan. De kosten bedragen €0,16 per Unit. Met vriendelijke groet, Tringg
Ik kon de hele avond al geen verichten versturen of iemand bellen en dacht dat het misschien te maken had met de storing van KPN. Wel vreemd dat de kosten nu ineens 16 cent per unit zijn. Terwijl ik iets las over 6 cent per unit buiten je bundel. Je kan nu kiezen of je doorgaat of niet (dus een duurder factuur). Ik vraag me alleen af hoe snel ze je weer 'aan' kunnen zetten. Hoop niet dat het pas maandag is.
Er is dus een harde limiet en niet 'FUP of we bekijken het aan en hebben een marge'. Ben er nig niet eerder overheen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@Binnetie

Dit staat aan het begin van dit topic , wat overigens gestart is door Binnetie ;) :

"Tringg maakt gebruik van een FUP, mocht je structureel over je units heen gaan (dus teveel bellen/smen of teveel dataverkeer genereren dan zal er contact met je worden opgenomen over hoe nu verder.
De kosten bij structureel misbruik van de FUP zijn:

Bellen naar mobiel €0,10/minuut
Bellen naar vast €0,07/minuut
SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb".

Dus de zin "De kosten bij structureel misbruik van de FUP zijn" klopt niet maar moet dus zijn "bij overschrijding van de FUP zijn de kosten".
En ook het tarief van een sms'je buiten de bundel klopt niet , het is dus geen 0.08 cent maar 0.16 cent , ik vraag me dan af of de overige tarieven buiten de bundel wel correct zijn ?

nb.Misschien heeft Tringg de tarieven al verhoogd , want in de algemene voorwaarden staat dat ze dit gewoon kunnen , tijdens je contract periode:

worden gewijzigd".

Ik vind de voorwaarden op zijn zachtst gezegd "niet netjes".

[ Voor 28% gewijzigd door janzeeschuimers op 22-11-2009 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tarieven verhogen mag sowieso, maar ze moeten jou de kans geven op te zeggen als je dat wilt.

Vind dat ze wel even mogen kappen met die onzin van onbeperkt, en zelfs zonder sterretje. Mensen die daar op afgingen komen nu heel bedrogen uit. Waarom niet gewoon eerlijk zijn en de USP verleggen van "onbeperktheid" naar 1250 units, wat best redelijk veel is ivm andere contracten. Vind het wel netjes dat ze iig het keihard stopzetten ipv ineens laten betalen. Maar jij hebt dus geen internet erbij? Want deze 1250 ging over bellen/smsen neem ik aan? Want ik las eerder in dit topic dat mensen met internet wél speling hadden en niet hard werden stopgezet als je er overheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@MsG
Volgensmij kun je helemaal niet opzeggen als men de prijzen verhoogd , dit kan alleen als men de mogelijkheid om de prijzen tussentijds te verhogen niet in de algemene voorwaarden heeft staan.
Anders had Tringg * dit ook niet hoeven op te nemen in de algemene voorwaarden.

* "Vanaf het moment van totstandkoming van de Overeenkomst is de Klant aan Tringg voor de
worden gewijzigd".

nb.Ikzit net nog eens de algemene voorwaarden van Tringg te lezen en deze zin is echt niet te geloven:

"Aan de informatie die wordt gepubliceerd op de website kunnen geen rechten worden ontleend".

Waar moet je anders je informatie vandaan halen , alles staat namelijk op de website zelfs de algemene voorwaarden :?.

[ Voor 59% gewijzigd door janzeeschuimers op 22-11-2009 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij moet het altijd bij een eenzijdige wijziging lijkt me. Anders verhogen ze morgen het tarief met 100 euro per unit en blijft iedereen er aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MsG schreef op zondag 22 november 2009 @ 03:17:
Tarieven verhogen mag sowieso, maar ze moeten jou de kans geven op te zeggen als je dat wilt.

Vind dat ze wel even mogen kappen met die onzin van onbeperkt, en zelfs zonder sterretje. Mensen die daar op afgingen komen nu heel bedrogen uit. Waarom niet gewoon eerlijk zijn en de USP verleggen van "onbeperktheid" naar 1250 units, wat best redelijk veel is ivm andere contracten. Vind het wel netjes dat ze iig het keihard stopzetten ipv ineens laten betalen. Maar jij hebt dus geen internet erbij? Want deze 1250 ging over bellen/smsen neem ik aan? Want ik las eerder in dit topic dat mensen met internet wél speling hadden en niet hard werden stopgezet als je er overheen was.
Ik heb het Tringg 3G abonnement met internet dus. Internet werkt wel gewoon. Toch maar eens bellen maandga met hun hoe het nu zit, dat ik 16 cent per unit betaal terwijl er eerst andere tarieven waren. Misschien de dataunitis je wel speling geven maar de bel en sms units niet. Die is vast en zeker gewoon keihard. De hele avond werkt niks en pas 5 uur later kreeg ik een sms dat ik aan de limiet zat. Had zelf al allerlei dingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@Binnetie.

Ik hoor dan graag van je , wat de tarieven dan zijn en of je na verhoging weg mag.

nb. Ik kan de tarieven ook niet vinden op de website van Tringg , terwijl de website er toch simpel en beknopt uit ziet.Als iemand ze we kan vinden dan hoor ik graag waar ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Op de website kan ik ze ook niet meer vinden. Ik heb nog gekeken bij bellen.com en daar staat nu:

Bellen buiten de bundel: €0,16 ct/min
Smsen buiten de bundel: €0,16 per sms
Dataverkeer buiten de bunden: €0,30 per MB

Ik herinner mij dat ik ooit eens via de e-mail had gevraagd naar de buiten de bundel tarieven. Dit was hun antwoord:
Bedankt voor je reactie.
Op het moment dat de 1.250 units (bellen en sms) of 1.000 units (data) limieten bereikt worden nemen wij contact op en overleggen wij hoe verder. De tarieven voor gebruik boven de limieten zijn scherp:

Bellen naar mobiel €0,10/minuut
Bellen naar vast €0,07/minuut
SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb

Met vriendelijke groeten,

Tringg
Er is dus degelijk een verhoging van de tarieven voor buiten de bundel geweest.

Ik wil hier toch een e-mail aanwagen, iemand nog tips wat er in de e-mail kan staan of hoe hij een beetje 'rechtvaardig' overkomt?
Nog een andere vraag, ik las ergens dat de dag waarop je je simkaart ontvangt dat is ook de facturatiedag. Zoals op de website van Tringg staat als je op 11 januari je simkaart ontvangt dan is de facturatie ook telkens de 11e van de maand. Maar gaat dan ook op die dag je nieuwe 'bundel' in?

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 22-11-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Buiten de bundel? Het was toch fair use?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ze hebben dus gewoon keiharde limieten. Dat heeft helemaal niets met een fair use policy te maken. Beetje jammer: ze adverteren met "onbeperkt", als je iets verder kijkt blijkt het om een FUP te gaan en als het puntje bij paaltje komt is dat zelfs niet waar.

Conclusie: gewoon een provider zoals alle anderen. Enig voordeel is dat de bundels hier redelijk betaalbaar zijn. Maar hun "oneerlijkheid" is voor mij reden genoeg om niet met ze in zee te gaan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind de prijs ook niet zo bijzonder voor Sim only eigenlijk. De meeste klanten halen die 1000 minuten/smsjes niet eens waarschijnlijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het was altijd al een harde limiet, maar niemand keek ook even in de AV. Daar staat al vanaf dag 1 dat het een harde limiet was. De uitwerking blijkt dus ook echt een harde limiet te zijn. Die misleidende Onbeperkt moet je tegenwoordig helaas doorheen prikken. Maar los van het "onbeperkte" vind ik 30 euro voor 1250 smsjes of belminuten én ook nog eens 1000MB niet eens zo heel gek. Mijn punt zit hem meer in het feit hoe het gaat met als je er overheen gaat. Ik heb nu Vodafone en die site ligt er altijd uit en je saldo klopt nooit, waardoor ik me scheel betaal als ik er overheen ga. Ik heb liever dat men de belfunctionaliteit uitzet zoals Tringg doet. Dus als ik geen onverwachtse kosten krijg bij Tringg, en gewoon 30 eu voor 1250 smsjes of belminuten én 1000MB downloaden dan vind ik het allemaal wel prima, hoewel het wel een beetje misleidend blijft voor sommige mensen.

maar zoek maar eens een ander abbo waar je 1250 belminuten hebt voor 30 eu. Die vind ik nergens :).

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste