Ik vind de buitenland tarieven ook tegen vallen zodat ik maar bij T-mobile blijf , die staan voip toe en dit in combinatie met Nimbuzz out op je mobiel (net als Skype out maar dan goedkoper) is voor mij een betere combi.
http://www.nimbuzz.com/en/nimbuzzout
Voorbeeldje:
Tringg Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,44 Euro + 0,10 Euro starttarief.
vast 0,27 Euro + 0,10 Euro starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 7,30 Euro.
Nimbuzz out (voip) Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,1594 Euro + geen starttarief.
vast 0,0203 Euro + geen starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 1,80 Euro.
Dus op 20 minuutjes naar Duitsland bellen (10 vast en 10 mobiel) is Nimbuzz out al 5,50 Euro goedkoper.
Dan kun je wel na gaan hoe groot het verschil is als je nog veel meer belt en/of nog veel verder van huis belt.
Tel uit je winst , of voor de Tringg bellers tel uit je verlies

.
O.k. Nimbuzz out is Voip maar T-mobile staat dit gewoon toe op je mobiel en ook Vodafone (De Zorgeloos Internet Totaal BloX) staat voip toe op je mobiel.Dus waarom niet , het werkt perfect en is goedkoop (en je hoeft ook geen 100 Euro borg te betalen zoals bij Tringg).
Dit alles neemt niet weg dat Tringg een goede prijssetting heeft mits je niet te veel gesprekken naar het buitenland voert en genoeg hebt aan 1 GB data.In mijn geval zou ik met mijn huidige data verbruik al tussen 150 Euro en 300 Euro aan data kosten bij moeten lappen als ik naar Tringg zou overstappen (0,30 cent per MB buiten de bundel) , en dat zie ik natuurlijk niet zitten.Ik gebruik bij mijn huidige aanbieder tussen de 1,5 GB en 2 GB per maand.
Natuurlijk staat het buiten kijf dat de 1250 eenheden voor bellen en sms'en en de tarieven buiten deze bundel voor eveneens bellen en sms'en tot de goedkoopste in de markt behoren.Verder moet je ook niet vergeten dat het KPN netwerk , waar Tringg gebruik van maakt de beste dekking heeft.Vooral m.b.t. 3g dekking komt T-mobile veel tekort.Als laatste wil ik aankaarten dat ondanks je maar 1 GB mag downloaden dit wel gebeurt op een snelheid die tot het snelste behoort wat er te krijgen is ook hier komt mijn aanbieder weer tekort.
Zo zie je maar dat je eerst goed moet bekijken hoe en wat je verbruikt:
Gsm of voip , meer binnenlandse of meer buitenlandse gesprekken , sms'en of meer mailen (dus meer data) , geen downloadlimiet of wel downloadlimiet (of misschien een fair use policy) , hoeveel per mb buiten de data bundel (als hier sprake van is) of gaat alleen de snelheid omlaag na een aantal mb's , tethering , hoeveel je per maand belt of hoe vaak sms'en (tarieven buiten de bundel zijn vaak veel duurder).
Zelfs een aanbieder waar je minder minuten krijgt maar die geen startminuut heeft kan voordeliger zijn (als je veel hele korte gesprekken voert).Ook de aanbieders die alle minuten altijd naar boven afronden zijn vaker minder voordelig dan in eerste instantie lijkt.
Dus eerst je bel/data verbruik goed onder de loep nemen en dan pas de diverse soorten abonnementen/aanbiedingen met hun voorwaarden langs elkaar leggen.Het kan ook verstandig zijn om je niet blind te staren op het toestel dat je bij je abonnement krijgt (niets is voor niks) maar voor een sim only te kiezen.
nb.Wat ook vaak vergeten wordt is om even te testen liefst met een prepaid kaartje van de aanbieder waar je keus op gevallen is of deze wel een goede ontvangst heeft op de plek die je van belang vindt (huisadres/werkplek).De dekkingskaartjes van de telco's zelf zou ik niet gebruiken omdat die vaak niet kloppen met de werkelijkheid.
[
Voor 101% gewijzigd door
janzeeschuimers op 10-11-2009 14:29
]